Pepi mag tóch weg bij Augsburg; PSV en Feyenoord horen hoge vraagprijs
Woensdag, 19 april 2023 om 10:27

Ricardo Pepi lijkt toch te mogen vertrekken bij FC Augsburg, meldt Sport Bild. De aanvaller, die dit seizoen wordt verhuurd aan FC Groningen, liet zich onlangs in een interview in Voetbal International negatief uit over de manier waarop zijn eigenlijk werkgever met hem omging. Pepi weigerde terug te gaan naar Augsburg en lijkt nu zijn zin te krijgen, daar de Bundesliga-club wil meewerken aan een transfer.

Pepi kwam vorig jaar zomer voor zestien miljoen euro van FC Dallas naar Augsburg, maar wist bij de Duitsers nog niet te imponeren. Sport Bild betitelt hem mede daarom als Mega-Flop. In totaal kwam de Amerikaan zestien keer in actie voor de huidige nummer veertien van de Bundesliga. Daarin wist hij niet te scoren. De Duitse boulevardkrant weet nu te melden dat de club bereid is om mee te werken aan een vertrek.

Geïnteresseerde clubs dienen dan wel met hetzelfde bedrag over de brug te komen als anderhalf jaar geleden is betaald: zestien miljoen euro. PSV en Feyenoord hebben al laten weten de spits met bovengemiddelde interesse te volgen. Ook Crystal Palace ziet Pepi graag komen. Bij Feyenoord zou de veertienvoudig Amerikaans international de opvolger moeten worden van de mogelijk vertrekkende Santiago Giménez. PSV heeft met Luuk de Jong een spits op leeftijd.

Pepi kwam afgelopen zomer op huurbasis over van Augsburg, waar hij nog over een doorlopende verbintenis tot medio 2025 beschikt. Dit seizoen kwam hij in 24 Eredivisie-optredens tot 11 doelpunten en 3 assists, terwijl hij ook een uitstekende indruk achterliet tijdens afgelopen interlandperiode. In de duels met El Salvador en Grenada in de CONCACAF Nations League was hij respectievelijk twee keer en eenmaal trefzeker.

Meer nieuws
   
14:36
14:36
'Entourage van Ajax-target was afgelopen weekend in de Johan Cruijff ArenA'
0
   
14:04
14:04
'Manchester United spot opvolger van Erik ten Hag in de Premier League'
6
   
13:45
13:45
Hoe Feyenoord-target Schreuder Spanje in extase bracht met 'Dicki-taka-voetbal'
7
   
13:42
13:42
Feyenoord legt mogelijke concurrent voor Hartman en Smal tot medio 2026 vast
6
   
13:35
13:35
Pak 50x je inzet als Manchester United woensdag minstens een keer scoort!
0
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (68)

 
Minnie
 
34
19 april 2023 om 10:32
Lijkt mij niet dat Feyenoord of PSV 16 miljoen voor hem gaan betalen.
 
PSVChamps
 
10
19 april 2023 om 10:37
Nee, als PSV zijnde zijn we dan weer snel uitgepraat…. 16 is veel teveel voor PSV voor een spits die nog niet veel bewezen heeft…. Die zal wel door een subtopper uit Engeland opgehaald worden
 
alexdevidal
 
18
19 april 2023 om 10:39
daarom snap ik ook niet dat mensen 'ja' hebben gestemd, is toch totaal niet een reëel bedrag. Zelfs bij 10 miljoen is het al te duur imo.
 
4fRedondo
 
26
19 april 2023 om 11:10
Wij vragen denk ik minimaal 30 miljoen voor Gimenez die tot op heden minder doelpunten heeft gemaakt in onze mickey mouse competitie. Gimenez spelend bij de koploper en Pepi bij de nummer "laatst". Beide internationaal van hun land en elkaars grootste concurrenten in die FIFA zone. Waarom is 16 miljoen dan teveel? Dat Feyenoord, dan wel PSV zich dit niet kunnen veroorloven wilt niet zeggen dat de vraagprijs te hoog is.
 
The-Jump
 
15
19 april 2023 om 11:29
Gimenez presteert toch ook Europees? En het is logisch dat Feyenoord meer kan vragen dan Groningen, net als dat Ajax meestal ook meer krijgt voor haar spelers. Reputatie van de club is niet onbelangrijk hierin.
 
11tegen11HJ
 
4
19 april 2023 om 11:31
Nouja, 16 miljoen is de vraagpijs. Wellicht kom je op 10 of 11 miljoen uit. Als je als club/scouting overtuigt bent van zijn kwaliteiten is dat niet te veel.
 
PSV,VVV,LFC!
 
3
19 april 2023 om 11:47
4fRedondo. En Giakoumakis was topscorer van de Eredivisie, betekent niet dat het de beste speler was en zoveel waard is. Pepi voor 16 miljoen is van de zotte. Zo vertrok Malen voor 30 miljoen die tweede stond, en Giakoumakis voor ik meen 3 miljoen.
 
sleebos
 
3
19 april 2023 om 12:16
Anderzijds was na seizoen 18/19 Alexander Isak ook op te pikken voor 16 mil die het een half seizoen goed had gedaan bij W2. Die was dat bedrag dubbel en dwars waard geweest.
 
AjaxNL!
 
3
19 april 2023 om 13:34
En Giakoumakis was al redelijk in de 20 dus geen talent meer en VVV was eigenlijk de eerste club waar hij echt presteerde. Pepi is daarentegen een hele jonge jongen met nog veel rek en komt over uit een ander continent dus dat heeft vaak tijd nodig. Die vergelijking gaat niet echt op.
 
coolJ
 
0
19 april 2023 om 19:19
30 miljoen voor Ginenez is ook teveel. Dat clubs dit willen betalen is iets anders.
 
Eindtovenaar10
 
3
19 april 2023 om 10:51
16 mil voor een back up spits kan gewoon niet in Nederland op Brobbey na maar dat is even wat anders gegaan.
 
Brasileiro
 
4
19 april 2023 om 11:11
@eindtovenaar10, ook dat kan eigenlijk niet. Dat was helaas puur wanbeleid bij Ajax. On: Groningen creert amper kansen dus het lijkt mij niet makkelijk om spits te zijn daar dit seizoen, heeft er toch wel wat gemaakt. Voor 1/3e van dat bedrag kan je misschien de gok wagen, 16 is echt teveel. Overigens zou ik het bizar vinden als Gimenez al weg gaat bij Feyenoord zoals ik de tekst wordt gesuggereerd. Prima speler, maar ook nog echt geen hoogvlieger. Denk dat hij nog wel minimaal 1 seizoen 20 goals plus moet maken als je die voor veel geld wilt verkopen.
 
Clarkkent2
 
1
19 april 2023 om 10:59
Eens met jullie natuurlijk, laten we hem inschatten: mislukt bij augsburg, nu een jaartje leuk bij een degradatiekandidaat in NL. Wel Amerikaans international. Talentvol,,jong, technisch en kan een goal scoren. In de huidige tijd zou ik zeggen 5,-8 miljoen. Maar we weten ook allemaal...als Crystal palace m om de 1 of andere reden echt wil...dan is die 16 mio niks
 
Moridin
 
1
19 april 2023 om 12:06
Enige optie is als het in vier jaar kan of zo. Anders is wel een erg grote kostenpost. Maar het voetbal is meestal wel creatief met constructies verzinnen, dus ik sluit het niet helemaal uit.
 
Gerben1978
 
0
19 april 2023 om 12:42
8 miljoen vast voor 50% rechten, 15/20% doorverkoop en per jaar percentages terugkopen of bij het behalen van bonussen waar Feyenoord al extra inkomsten op genereert. Te Kloese heeft dit stukje onderhandelen bijna tot kunst verheven en dan ook alle vertrouwen in dat hij op een creatieve manier tot een akkoord kan komen net als bij Gimenez.
 
Maximus2702
 
2
19 april 2023 om 13:32
AUB niet zeg. Onderaan de streep heb je dan alsnog 16 miljoen betaald voor een spits die weinig bewezen heeft. Men lijkt te vergeten dat Feyenoord nog nooit meer circa 8 miljoen voor een speler heeft neergelegd. Laat staan 16 miljoen voor een speler die het nu leuk doet bij een degradatiekandidaat.
 
gomes1psv
 
1
19 april 2023 om 16:31
Lijkt me ook sterk dat Augsburg dit bedrag er uberhaupt voor krijgt. Een mediocre club die hetzelfde bedrag verwacht als de aankoopsom, nadat dat speler in kwestie niet heeft aangetoond dan niveau aan te kunnen? Vind Pepi een prima speler, maar verder dan €9M zou ik niet gaan en zelfs voor dat bedrag zou ik nog even goed kijken of er niet iets CL-waardigers te halen valt.
 
Ewoud
 
6
19 april 2023 om 10:53
Ik begreep dat Augsburg dat zelf ook wel wilde, maar dat Pepi dat zelf niet meer zag zitten. Volgens hem en zijn zaakwaarnemer zijn er afspraken niet nagekomen en zijn ze sowieso niet heel gelukkig met de behandeling van Pepi door Augsburg.
 
Noano
 
6
19 april 2023 om 10:36
Voor dat bedrag dat we voor Pepi moeten betalen, heb je bijna Fabio Silva binnen, ik zie liever dat PSV hem koopt ipv deze Pepi.
 
PSVChamps
 
5
19 april 2023 om 10:38
Idd. Al hoewel ik dat er ook niet van zie komen…..
 
Noano
 
1
19 april 2023 om 10:41
Weet het niet, denk wel dat we een poging gaan wagen om Fabio Silva over te nemen. kunnen het altijd proberen he.
 
Lierse1997
 
15
19 april 2023 om 10:55
Daar gaat PSV toch geen 20 miljoen voor neertellen mag ik hopen?
 
Noano
 
4
19 april 2023 om 11:00
hoezo niet? Fabio Silva doet het gewoon goed in de speeltijd die hij krijgt bij PSV, is ook een goed duo met Xavi.
 
Ducktaildo
 
8
19 april 2023 om 11:06
Lampen. Kan PSV überhaupt 20 miljoen ophoesten? Dacht dat het financieel niet zo heel goed ging en de hand op de knip moest worden gehouden?
 
Noano
 
4
19 april 2023 om 11:10
Hebben de afgelopen winter Gakpo en Madueke verkocht, en de laatste jaren hebben we ook best veel geld binnengekregen met het verkoop van spelers. iedereen doet alsof PSV er financieel slecht voorstaat maar dat valt reuze mee.
 
Lierse1997
 
5
19 april 2023 om 11:12
20 Miljoen is nogal veel voor “gewoon goed” als je het aan mij vraagt. Zo goed is Silva trouwens ook niet als je het aan mij vraagt. Iemand als Zirkzee vind ik beter.
 
Lierse1997
 
1
19 april 2023 om 11:14
Verder is er wel heel wat meer nodig dan een enkele spits. De hele verdediging heeft versterking nodig, extra breedte voor het middenveld is ook geen schande, er zijn nieuwe spitsen nodig en de flanken voldoen totaal niet momenteel. Dan denk jij echt dat het goed idee is 20 miljoen neer te tellen voor een oké spits?
 
Noano
 
4
19 april 2023 om 11:16
Zirkzee beter dan Fabio Silva? haha
 
Meneer Daniel
 
1
19 april 2023 om 11:17
Lampen Dat Psv in de winter zowel Gakpo als Madueke verkocht geeft wel aan dat Psv het niet breed had, er was natuurlijk ook een rede dat alles gehuurd werd. Nu is er inderdaad een hoop geld ik het laadje gekomen en Sangare gaat ook 30+ miljoen opleveren.
 
The-Jump
 
1
19 april 2023 om 11:30
Hoofdreden om te huren was omdat er geen TD zat. Die is er nu en wilden ze een schone lei geven. Daarom werd er veel gehuurd om tot te zomer te overbruggen en dan geld beschikbaar te hebben.
 
Lierse1997
 
2
19 april 2023 om 11:32
Laat ons eerlijk zijn. Hoeveel volledige wedstrijden heb jij gezien van Zirkzee? Mijn uitspraak is namelijk gebaseerd op een volledig seizoen van Anderlecht (zal dus zeker een pot of 20-30 geweest zijn). En ja dan is Zirkzee, wel een totaal ander type, een betere spits dan Silva.
 
11tegen11HJ
 
2
19 april 2023 om 11:34
@lampen, waarom zou Zirkzee niet beter kunnen zijn dan Fabio Silva. Zijn prima te vergelijken doordat ze allebei in Belgie hebben gespeeld en daar waren de cijfers van Zirkzee wel wat indrukwekkender.
 
InkeMontana
 
2
19 april 2023 om 15:23
Fabio Silva is toch niet eens basisspeler bij Psv dit seizoen? Dan ga je toch niet even 20 miljoen neerleggen? ??
 
arsenal890
 
5
19 april 2023 om 10:58
Wat denk je dat Silva moet kosten dan? 20 miljoen? Is gehaald voor 40 miljoen en is nog steeds jong en een groot talent. Voor minder dan 30 laten ze die niet gaan lijkt mij. Daarnaast moet je toch ook niet zo’n bedrag willen betalen voor Silva? Al is dat hetzelfde geval met Pepi.
 
STB040
 
6
19 april 2023 om 11:00
Want Fabio is zo fantastisch?!, mag van mij terug naar Wolves eind van seizoen,
 
FlamengoBrasil
 
3
19 april 2023 om 11:35
Vind Fabio Silva anders ook niet echt overtuigen. Daar ben ik ook nog niet echt overtuigd over.
 
HarrieSlinger
 
1
19 april 2023 om 14:28
Gaat Luuk de Jong een stapje terugdoen dan? Laatste keer dat ik hem zag, was hij de eerste spits en captain van PSV. Dan is 16 miljoen, of dat nou voor Pepi of Silva is, behoorlijk wat geld. Maar misschien ben ik niet goed op de hoogte van wat de plannen zijn bij PSV..?
 
sasukeboy
 
0
19 april 2023 om 18:26
Wij hebben een talentvolle spits genaamd Jason van Duiven. Hoeft niks te halen volgende seizoen.
 
TVL11
 
4
19 april 2023 om 10:37
Ja dat is te duur. Next.
 
 
10
19 april 2023 om 10:38
Ik zou bij 1/3 van dit bedrag al twijfelen. Nein danke.
 
melvin7
 
2
19 april 2023 om 10:39
Goede spits die ik wel zie zitten als opvolger van Gimenez ( liever dat hij blijft ). Maar 16 miljoen gaat Feyenoord natuurlijk nooit betalen en terecht. 8 miljoen lijkt me de max.
 
Zlatan65
 
1
19 april 2023 om 11:00
Tsja. En daar krijg je hem never nooit voor.
 
melvin7
 
2
19 april 2023 om 11:11
Dan moet Feyenoord verder kijken Omdat hun teveel aan Dallas betaald hebben hoeft Feyenoord dat natuurlijk niet te doen. 16 miljoen voor de spits die volgens Augsburg niet goed genoeg is en nu bij de degradant in de Eredivisie speelt lijkt me veel te veel.
 
Zlatan65
 
1
19 april 2023 om 11:17
Zie mijn reactie ergens hieronder. Ik geloof wel dat er een club komt die 12-15 mln voor Pepi gaat betalen. Maar Feyenoord zeker niet!
 
Engelz
 
1
19 april 2023 om 14:06
Ja.. gimenez wist je niet dat die het zo goed ging doen maar weet je ook niet van Pepi. PSV heeft eerder wel spitsen gehaald van Groningen die veel beter waren en ook niet uit de verf kwamen. Dan kan je beter 2 goed gescout Mexicanen halen dan 1 "zeker" talent
 
andyboy
 
1
19 april 2023 om 10:47
Als danilo en gimenez nou niet vertrekken, heb je hier dan wel wat aan?
 
lars040
 
1
19 april 2023 om 10:48
Dit moet je natuurlijk als PSV en Feyenoord zijnde nooit doen. Veel te veel geld voor een aanvaller die zich nog moet bewijzen op een hoger niveau.
 
Andres13
 
0
19 april 2023 om 10:51
Bij 16 miljoen lekker verder kijken. Voor minder geld is er wel een andere vergelijkbare spits ergens op te halen
 
Westend
 
2
19 april 2023 om 10:54
Je kan altijd proberen om het te vragen, maar een speler die “is mislukt” en weg wil is natuurlijk niet in waarde gelijk gebleven of zelfs gestegen. Verwacht ook niet dat vanuit het buitenland andere clubs zijn die aan hem gaan trekken, wat de marktwaarde ook geen goed doet. De club kan hem beter afschrijven en akkoord gaan met veel minder. Anders is heb je er toch ooo niks aan
 
Zlatan65
 
1
19 april 2023 om 11:03
Pepi was goed in de MLS en heeft ook geen slechte statistieken bij Groningen. Is Amerikaans international en ook nog steeds maar 20 jaar. Daar komt echt wel een club voor die er 12-15 mln voor wil betalen.
 
273618
 
1
19 april 2023 om 11:10
Tja, 'wij' hadden met Bassett al een jonge Amerikaans international die het goed in de MLS deed, die kon nog geen basisplaats bij Fortuna afdwingen.
 
Zlatan65
 
1
19 april 2023 om 11:16
Klopt. Goeie ervaringen hebben jullie daar niet mee. Maar ik verwacht eerlijk gezegd ook niet dat Pepi aan een Eredivisie club verkocht wordt.
 
Westend
 
0
19 april 2023 om 15:22
Grote clubs zien toch vooral dat hij is mislukt bij augburg en ik betwijfel of die 16 miljoen willen betalen voor een speler bij een Nederlandse degradant. Het zou mij echt verbazen willen ze quitte spelen
 
Bundy_sr
 
1
19 april 2023 om 11:04
16 miljoen is te gortig voor PSV (die Silva moeten proberen nog een jaar te huren
 
jouses
 
1
19 april 2023 om 11:41
Ik heb breaking news! Namelijk de reactie van Feyenoord en PSV op dit bericht...deze luid: Wij wensen Augsburg veel succes met de verkoop! ....je mag het altijd proberen en het is natuurlijk een handelsspel maar als Augsburg denkt dat zij met dit bericht een goede uitgangspositie voor zichzelf hebben geschrapen maar er zal echt geen club meer gaan betalen dan 10 miljoen voor Pepi. Hij zal dan echt een beter seizoen in de middenmoot moeten draaien om dit soort bedragen te kunnen verwachten.
 
rbn_
 
1
19 april 2023 om 12:10
Denk dat Feyenoord bij voorbaat al wist dat ze Pepi niet kunnen kopen alleen huren met optie tot koop is interessant zodat je kwalitatief 1 seizoen een goede spits hebt en daardoor heb je meer geld beschikbaar voor andere posities. Dat heeft Feyenoord met oa Rasmussen en Szymanski afgelopen zomer ook gedaan. Koopoptie van Rasmussen blijkt vrij hoog te liggen, kan me niet voorstellen dat Feyenoord 1 seconde er over heeft nagedacht om hem te kopen. Maar als back-up is Rasmussen prima.
 
273618
 
0
19 april 2023 om 16:07
Was de optie voor Rasmussen niet rond de 3 miljoen? Dat lijkt mij wel prima
 
Weef
 
2
19 april 2023 om 12:45
Totaal niet realistisch. Je doet een aankoop die tegenvalt en je na een halfjaar gelijk verhuurt en dan verwacht je je aankoopbedrag terug te krijgen? Als hij eigendom van Groningen zou zijn zou een prijs van ca. 8-9 mln wel het maximale zijn en dat is al ze niet op degraderen zouden staan. Ik had verwacht dat ze 12 zouden vragen en dan uitkomen op 9 à 10 mln, dat was nog te behappen geweest, maar nog (te) veel voor een speler die nog alles te bewijzen heeft.
 
Sirius
 
0
19 april 2023 om 12:51
16 miljoen euro? Daar haal je toch gewoon een betere speler voor. Hij doet het goed en is nog behoorlijk jong, maar 16 miljoen euro is wel erg veel geld. Dat gaan Feyenoord en PSV ongetwijfeld niet betalen.
 
Woenselaar
 
0
19 april 2023 om 12:53
Bijzondere manoeuvre van Augsburg. De speler is niet goed genoeg, ligt met je club in de clinch en wenst daar niet meer te spelen dus wat zeggen ze; hij is niet gedaald in waarde. Je mag het altijd proberen natuurlijk.. Ik kan me echt niet voorstellen dat een kopende partij zegt van goh hier heb je wel een punt...
 
Denmay
 
0
19 april 2023 om 12:56
Never ever gonna happen voor zo’n bedrag. Je koopt een flop en dan denk je m voor hetzelfde bedrag te kunnen verkopen.. wake Up en zie in dat t niet zo werkt!
 
SnijdersNr10
 
1
19 april 2023 om 13:43
Dat is teveel geld voor Pepi. Dan vind ik Lauritsen van Sparta een logischere aankoop. Voor beide ploegen.
 
markerazzi
 
0
19 april 2023 om 17:44
16 miljoen? We hebben interesse in Pepi. Niet in de hele selectie. Dat Augsburg veel te veel heeft betaald is jammer, maar dan neem ik aan dat Feyenoord direct verder kijkt. Marktwaarde lijkt me meer rond de helft van dat bedrag
 
vinnzidane
 
0
19 april 2023 om 17:54
Wat ik mij het meest afvraag is hoe het mogelijk is dat een klein clubje als Augsburg kennelijk in staat is (geweest) om 16 miljoen neer te leggen voor 1 speler. Dat de Bundesliga een grotere competitie is dan de eredivisie dat begrijp ik en dat ze dus meer financiële slagkracht zullen hebben is logisch maar dan nog…
 
brabant1970
 
0
20 april 2023 om 07:17
Zou ik zeker halen. Als je bij een club die onderaan staat zoveel goals kunt scoren terwijl het aantal kansen dat je in een wedstrijd krijgt veel lager is dan datj e bij de top 3 zou spelen...dan vraag ik me af hoeveel dat bij een Feijenoord had kunnen zijn.