PSV en Ajax zorgen voor grote verbazing: 'We zijn toch geen kleine kinderen?'
Vrijdag, 25 september 2020 om 10:27

Björn van der Doelen heeft met stijgende verbazing gekeken naar de soap rondom Eran Zahavi. De 33-jarige aanvaller tekende een tweejarig contract bij PSV, terwijl hij volgens Voetbal International ook voor Ajax had kunnen kiezen. Trainer Erik ten Hag benadrukte echter dat de routinier was aangeboden in Amsterdam, maar dat het nooit een optie is geweest om hem aan te trekken. Die uitspraak zorgde juist weer voor verbazing bij de zaakwaarnemer van Zahavi.

Van der Doelen moet vooral lachen om de prestigestrijd tussen PSV en Ajax. "Ten Hag zegt dat hij is aangeboden, PSV zegt van niet. Ik heb echt het idee dat ik dan in de brugklas zit", aldus de verbaasde oud-speler van de Eindhovenaren in de podcast van bovengenoemd weekblad. "Ja maar hij zei, nee maar jij zei.. Dat zie je ook in een programma als de Rijdende Rechter. Dat is schitterend. Dan zegt iemand iets en de ander ontkent het gewoon. En je weet: één van de twee zit gewoon te liegen. Dat is in dit geval ook zo. We zijn toch geen kleine kinderen? Het zijn volwassen mensen die een beetje zitten te miepen om de eer hoog te houden. Is dat dan omdat hij voor PSV heeft gekozen en niet voor Ajax?"

Eran Zahavi deelt sneer uit richting Ajax tijdens officiële presentatie bij PSV

De nieuwe spits van PSV slaat terug naar Erik ten Hag.Lees artikel

De voormalig middenvelder van PSV wil het hele gebeuren verder niet groter maken dan het daadwerkelijk is. "Mensen gaan los op social media en daardoor lijkt het heel groot. Maar laat ik het zo zeggen: ik heb er ook nauwelijks iets van meegekregen. Terwijl ik me voor deze podcast toch wel verdiep in de voetballerij." Marco Timmer, verslaggever van Voetbal International, legt vervolgens uit waarom Zahavi bij Ajax werd benoemd. "Er is door Ajax wel degelijk met hem gesproken. Hij is ons aangeboden, zo is mij verteld. Het is een goede voetballer met een waanzinnige productie. Maar Ajax heeft dit soort spelers al in huis. Dus daarom hebben ze hem niet genomen."

Van der Doelen vindt dat verhaal 'rammelen': "Waarom ga je met een speler praten en waar ketst het dan op af? Ik vind het nou wel interessant worden, omdat het kinderachtig gedrag is. Ik snap het gewoon niet, waarom ga je met die speler praten? En later besluit je om het toch niet te doen. Hij is geen proeftraining komen doen, je hebt alleen met hem geluld. Dan gaat het toch gewoon over geld? Dan moet je niet zeggen dat je hem toch niet wil hebben. Het is gewoon allemaal gelul in de ruimte", zo besluit de verontwaardigde Van der Doelen zijn relaas.

Meer nieuws
   
21:47
21:47
The Times weet welke rol Slot precies gaat krijgen binnen organisatie Liverpool
5
   
21:37
21:37
Late gelijkmaker van Leverkusen wekt grote woede: 'Het is een schande!'
1
   
21:05
21:05
Robin van Persie gaat in op vraag of hij ooit trainer van Feyenoord wordt
3
   
20:28
20:28
Ongekend: Leverkusen behoudt ongeslagen status door goal in minuut 97
28
   
20:15
20:15
Arne Slot: de trainer die 'sleeping giant' Feyenoord ontwaakte
11
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (105)

 
LaPaloma
 
64
25 september 2020 om 10:31
Waarom zou Ajax naast Tadic, Huntelaar, Labyad, Traoré en Brobbey + Hansen in Jong nóg een spits hebben willen halen? Kan het me gewoon niet voorstellen. Los daarvan, prima spits met goede techniek en geweldig schot als ik de compilaties mag geloven. Ben benieuwd of hij dat ook in de Eredivise kan laten zien.
 
elninoo
 
7
25 september 2020 om 10:37
Ben ook erg benieuwd naar deze spits. Je ziet vaak dat de wat ervaren, geslepen spelers hier nog wel een jaar of wat mee kunnen. Voorbeeld is Huntelaar. Vraag mij alleen af waar van der Doelen zich druk over maakt. Ik snap dat hij zijn podcast moet vullen maar dit interesseert toch niemand? Het is algemeen bekend dat er in de voetballerij gelogen en bedrogen wordt. Dat is iets van aller tijden.
 
Zinedane
 
25
25 september 2020 om 10:45
Marco Timmer vroeg het hem in de podcast. Dus dan geeft hij gewoon antwoord. De podcast is erop gemaakt dat al het PSV niews besproken wordt dus logisch dat een PSV watcher dit ter sprake brengt als het in de media zo naar voren wordt gebracht. Maar volgens mij wordt juist ook aangegeven dat het onderwerp helemaal niet interessant is
 
Taxidriver213
 
9
25 september 2020 om 11:44
Maar die gap zegt dus dat Ajax en Psv zich hiermee bezig houden, wat niet zo is. Ajax zegt alleen dat hij niet in beeld is geweest en dat hij zich heeft aangeboden. Dat wordt nota bene gezegd als antwoord op een vraag. Nee Ajax heeft niet gezocht naar een extra spits.
 
champmanus
 
25
25 september 2020 om 10:47
Ja je hebt gelijk. Dit verhaal hebben we nu 8x gehoord en vd doelen als ex psv is ook niet onafhankelijk. Hij stopte toch om muziek te maken.ga weer lekker paar noten spelen. Ipv dit verhaal opnieuw te bespreken
 
Constant kante
 
14
25 september 2020 om 11:13
Uitstekende vraag Lapaloma. Ajax heeft nog tig spelers voor de spitspositie. Dus waarom zouden ze Zahavi nog erbij halen? Maar dat is absoluut niet de meest interessante vraag. De meest interessante vraag van allemaal is waarom Ajax, die tig spelers hebben voor die plek, dan überhaupt nog gaan praten met een speler die ze niet nodig hebben?? Dát is dan weer wat ik me niet kan voorstellen. De enige logische reactie in dát geval is dat ze zich vereerd tonen maar beleefd doch dringend direct aangeven: 'sorry hoor, maar wij zitten vol. Wij passen.' Maar tóch gaan ze met hem praten. Daar ontbreekt dus elke vorm van logica.
 
ninjakai
 
28
25 september 2020 om 11:42
Ze hebben niet met hem gesproken, hij is aangeboden en ze hebben vriendelijk bedankt. Sterker nog de enige die garen spint bij dit hele verhaal is de speler zelf. Haalt meteen een wit voetje bij de supporters, met zijn ik kom naar Ajax maar koos voor jullie. Mogelijk ook nog een paar extra centjes eruit gesleept en met veel bombarie nu bij PSV. Hij is niet de eerste en zeker ook niet de laatste speler waar Ajax zogenaamd interesse in heeft.
 
SpeedyAFC
 
24
25 september 2020 om 12:02
Ajax zegt dat hij bij hun aangeboden werd maar dat ze geen interesse hadden. Lijkt me vrij logisch gezien het aantal spelers bij Ajax dat in aanmerking komt voor de spits positie en gezien het CV van deze spits, 33 jaar en nooit op hoog niveau gespeeld. Wat wel erg logisch klinkt is dat men in de onderhandelingen met PSV terloops meldde, Ajax heeft ook interesse. Dat moedigde PSV aan om sneller tehandelen en de eisen van de spits te accepteren. Maar ja, als Ajax dan later zegt van niets te weten, dan kanzahavi moeilijk zeggen, we hebben PSV een beetje in het ooitje genomen. En dus krijg je welles-niettes. Klinkt mij vrij logisch in de oren.
 
Constant kante
 
9
25 september 2020 om 12:41
Ajax heeft dus wél met hem gesproken. Dat is namelijk exact wat ik het dubieuze in het hele verhaal vind. Want jouw versie zou kunnen kloppen, zolang ze geen echt gesprek met hem aangegeaan zouden zijn. Maar dat is dus wel degeljik gebeurd. Dus hoe verklaar je dan die 'zogenaamde interesse' van Ajax? Waarom praat Ajax dan met een speler waar ze alleen 'zogenaamd' interesse in hebben? Want jij weet toch ook dat deze speler niet pas nu op de Ajaxradar staat. Peter Bosz wilde hem destijds ook al. Dat weet je toch ook?
 
SpeedyAFC
 
11
25 september 2020 om 12:55
Wat is je bron die bevestigd dat Ajax met hem gesproken heeft?
 
Constant kante
 
7
25 september 2020 om 13:35
VI, Ajaxfanzone, De telegraaf, Eindhovens Dagblad.
 
Thamike
 
4
25 september 2020 om 13:46
Allemaal 1 en dezelfde bericht van de zaakwaarnemer. Ajax zelf heeft niet met de speler zelf gesproken. Bron: Ajax de persoon in deze kwestie zelf. Kom op Kante je bent toch slimmer dan dat. Jij weet hoe dit vaak gespeeld wordt door de zaakwaarnemer. Dit hele verhaal is helemaal niet interessant maar vd Doelen doet precies wat de media wilt er juist een verhaal van maken. Mensen die nergens bij waren gaan met elkaar in gesprek over een hear say gesprek en daar weer een mening over hebben en noemen dat dan kinderachtig. Kom op laat gaan deze onzin. PSV heeft een ervaren prijsschieter erbij en dat is mooi.
 
SpeedyAFC
 
8
25 september 2020 om 13:46
Ik heb ze na gezocht maar ik kan nergens iets vinden in al die bronnen waar Ajax bevestigd gesproken te hebben met Zavani. Wellicht heb je een linkje naar het verhaal waarin Ajax bevestigd dat ze met hem gesproken hebben?
 
Constant kante
 
9
25 september 2020 om 14:04
Dus: VI, Telegraaf, ED en zelfs Ajaxfanzone die zeggen dat er is gesproken die liegen??? Okay, ik vind het prima. Zahavi's zaakwaarnemer heeft álles verzonnen dus, is dat het??
 
HijNiet!
 
5
25 september 2020 om 15:00
Ajax is anders net zo goed één bron, waarom zou die bron per se geloofwaardiger zijn dan de zaakwaarnemer van Zahavi?
 
Thamike
 
2
25 september 2020 om 16:53
@hijniet, haha ga jij ook meedoen? Welles nietus. Ajax is de bron dus ja 1 bron maar wel de bron. Gaat mij er dus om dat je 20 media kan noteren maar blijft 1 bron. Iedereen neemt zelfde verhaal over van die ene bron. Ajax geeft aan niet gesproken te hebben als de bron die erbij zou zijn geweest. De zaakwaarnemer heeft nergens gezegd er zelf bij te zijn geweest dus is niet de bron. Maar laten we deze onnozele discussie beeindigen want gaat echt nergens over. Jij en Kante vinden een zaakwaarnemer betrouwbaarder dan Ajax, so be it.
 
SpeedyAFC
 
0
25 september 2020 om 17:02
@thammike In geen van al die bronnen is er sprake van eigen onderzoek. In geen van die bronnen zegt Ajax dat er gesproken is. Al die bronnen gaan uit van hetzelfde ANP bericht afkomstig van kamp Zavani. Het is dus welles-nietes, er is nergens een bevestiging dat Ajax gesproken heeft met Zavani. Daarom vroeg ik Constant Kante ook om een directe link naar een bericht waarin Ajax iets bevestigd of dat er sprake is van eigen onderzoek.
 
Constant kante
 
0
25 september 2020 om 19:22
Thamike. Hohoho, ik vind helemaal niet dat een zaakwaarnemer 'betrouwbaarder' is dan Ajax. Jij zegt dat. Jij bent diegene die beweert dat Ajax de enige bron kan zijn en gaat daar dus vanuit. Dan moet je die redenering vervolgens niet in mijn schoenen schuiven. Ik maak zelf mijn redeneringen, ....... zoals je vast wel weet inmiddels. maar kort en goed, ik heb duidelijk aangegeven wat de bronnen zijn waar Speedy om vroeg. Tuurljik mag iedereen van mijn die bronnen daarna duiden en zelf oordelen wie ze zelf geloofwaardig vinden en wie niet. Maar de kern van de discussie gaat om de stellige ontkennig van Ninjakai, waarvan ik vind dat die haaks staat op de berichten en de bronnen. Die duiden er namelijk op dat er wel degelijk gesproken is. En dát, dat er gesproken is, is gewoon een factor in het verhaal en plaats wat sommigen hier beweren in een ander daglicht. Dát is het.
 
Constant kante
 
0
25 september 2020 om 19:27
Speedy. Begrijp ik je nou goed? Dus als een journalist op basis van bronnen (en tip, het is een journalistiek gebruik dat één bron gelijk staat aan géén bron en dat je het in dat geval niet publiceert. Je moet dan echt op zoek naar nadere bronnen. En in feite stel jij dus dat zowel VI, Telegraaf als ED (allemaal toch periodieken die een naam en reputatie hoog te houden hebben) allemaal pure leugens publiceren. Dat gaat mij echt drie slagen te ver. Zo werkt het niet. Los daarvan, Speedy, ik vnd het prima dat jij vindt dat er naast een bron ook 'onderzoek' moet plaatsvinden. Maar jij zegt daarmee in feite, zolang Ajax het ontkent of tenminste niet bevestigt, dan is het dus niet waar! Tja, okay, prima, ik vind het best. Maar dat heeft verder niets te maken met waarheidsvinding en zegt vooral iets over hoe jij in deze zaak zit. En nogmaals, journlaistiek werkt zo absoluut niet. Al gaan we natuurlijk in de toekomst wel met aandacht bestuderen hoe het gaat met berichten die straks ooit gaan verschijnen in Ajaxverband waar ook geen 'eigen onderzoek' aan ten grondslag ligt. Dan ben ik ook heel benieuwd hoe je in dat geval reageert. Tot die tijd, fijne avond en weekeinde, geniet van het voetbal.
 
pinko
 
1
25 september 2020 om 19:28
Zahavi heeft het over een contractaanbod van Ajax per email. Waarom zou hij daar over liegen? Daarbij, Ajax heeft geen goede spits. Huntelaar komt nog het dichtst in de buurt, maar Labyad en Traoré komen beiden (nog?) te kort...
 
Monaldo
 
7
25 september 2020 om 11:46
Je kan de vraag ook omdraaien, waarom zou deze speler zoiets verzinnen? Daarnaast is er een verschil tussen een bewezen spits en opkomende talenten. Ik beweer niet dat hij nou zo fantastisch is maar je kan geen speler vergelijken met ervaring + bijna 300 doelpunten in zijn carrière met aankomende talenten die bij Jong Ajax spelen.huntelaar heeft volgens mij al 2 jaar niks meer laten zien, heeft een contract maar anders speelde die echt niet meer bij Ajax. Labyad en Tadic zijn geen echte spitsen maar meer uit noodzaak geboren dat ze op die positie soms spelen.
 
Goofie10
 
13
25 september 2020 om 11:56
Tadic speelt al bijna anderhalf jaar voornamelijk in de spits. Daarnaast liep het contract van Huntelaar af en er is vervolgens bewust een nieuw contract aangegaan met elkaar. Check daarnaast zijn statistieken nog even van de afgelopen 2 jaar. Verder zou een Brobbey, Hansen en Traoré weg willen wanneer er nog een spits (van 33 zelfs) zou zijn aangetrokken. Vrij helder allemaal wie er uit zijn nek aan het lullen is..
 
SpeedyAFC
 
7
25 september 2020 om 12:20
Zoals ik boven al zeg, om de onderhandelingen met PSV te bespoedigen. Ik ga zeker niet iemand van 33 die nimmer op hoog niveau gespeeld heeft vergelijken met de grote talenten van Ajax zoals Sontje waar de hele Europese top achteraan zat. Dat zou niet eerlijk zijn voor Zahavi. Zahavi volgt Mitroglou op en zal waarschijnlijk in dezelfde rol gebruikt gaan worden. Al had Zahavi wel geluk dat Romero geblesseerd raakte, geeft hem meer kans op speeltijd. Maar Malen zal echt wel eerste spits zijn bij Psv.
 
Constant kante
 
8
25 september 2020 om 12:45
Speedy, PSV speelt al het gehele seizoen met twee spitsen. Niet met één. Dus Zahavi gaat niet voor de Mitroglou-rol. Als jij suggerreert dat Sontje Hansen beter is dan Zahavi dan heb ik slechts één vraag voor jou. Waarom staat Sontje Hansen, die door de hele Europese top begeert wordt, zeg jij, niet elke week door Ten Hag opgesteld in het eerste? Heeft Ten Hag iets tegen Ajax of zo?
 
SpeedyAFC
 
8
25 september 2020 om 12:56
Zahavi zou ook niet bij Ajax in het eerste elftal staan. Sontje wordt langzaam begeleid naar het eerste elftal. Dus zal af en toe invallen. Wellicht een keertje meedoen voor de beker. Stapje voor stapje.
 
Constant kante
 
2
25 september 2020 om 13:36
Okay. Mag ik uit je reactie afleiden dat je dus niet de suggestie wilde wekken dat Sontje Hansen beter is dan Zahavi? Want dát was mijn vraag eigenlijk.
 
SpeedyAFC
 
5
25 september 2020 om 13:48
Ik kan niet oordelen wie beter is want ik heb Zahavi nog nooit zien voetballen. Sontje heb ik ook maar een enkele keer zien spelen. Het enige wat ik kan zeggen, ik heb meer vertrouwen in een jonge speler die groeit en begeert wordt door de Europese top dan iemand die op zijn 33ste voor het eerst naar een (relatief) grote club gaat.
 
Constant kante
 
0
25 september 2020 om 14:00
Ah, akoord! Maar het probleem hier is vooral dat Zahavi voor PSV haalbaar is en Sontje Hansen niet. Tenminste, ik heb geen informatie dat PSV geinformeerd heeft hij Ajax om hem over te nemen...
 
Monaldo
 
1
25 september 2020 om 14:06
Tadic speelt al ruim 14j professioneel voetbal waarvan nu 1.5j vaak als spits, als jij dit als een echte spits ziet prima maar ik kijk daar anders naar. De andere jongens die je noemt zijn 18 en 19j, als die dus nu al zo goed zijn en het naar hun hoofd gestegen is om te vertrekken als er een echte spits bijkomt dan wens ik jullie daar veel succes mee. Huntelaar heeft verleden jaar in iets meer dan de helft van de wedstrijden gespeeld en daarvan waarschijnlijk 50% als invaller. Prima als jullie dus op deze manier genoeg spitsen hebben dan is het inderdaad alleen maar Zahavi die uit z'n nek lult.
 
Bossie
 
1
25 september 2020 om 13:12
De enige reden waarom ik zou kunnen bedenken dat Ajax met interesse zou kunnen hebben in deze spits , is dat hij makkelijk scoort. Hij scoort makkelijk en is iets jonger dan Hunterlaar. Zou dus een prima spits zijn om een of twee jaren te overbruggen zodat een van die jonge talenten het over zou kunnen nemen ? Misschien is hij daarom interessant voor Ajax ?
 
Monaldo
 
1
25 september 2020 om 14:35
Ja dat denk ik dus ook, maar schijnbaar is het voor de Ajacieden onmogelijk om te denken dat een speler die kan kiezen tussen Ajax en PSV niet kiest voor Ajax. Het zou best kunnen dat het idd ook een keuze is tussen basisplaats bij PSV en een invaller rol bij Ajax.
 
Bossie
 
0
25 september 2020 om 15:24
Of een kwestie van geld . Dat Ajax minder wilde geven dan PSV . Dat kan natuurlijk te maken hebben met de rol die ze in gedachten hebben voor hem .uiteindelijk heeft hij voor PSV gekozen en dat is het dan
 
Ajax33*
 
0
25 september 2020 om 17:10
Of misschien heefg Ajax gewoon bedankt en aangegeven dat ze hem niet nodig hebben, schijnbaar is het voor niet Ajacieden onmogelijk om tecwillen geloven dat Ajax geen interesse had in deze speler.
 
Bossie
 
0
25 september 2020 om 18:20
Dat kan ook . Er wordt hier boven gevraagd waarom Ajax deze spits nodig zou hebben , daar reageerde ik in eerste instantie op. En geloof me ik ben al voor Ajax sinds 1974....
 
Constant kante
 
1
25 september 2020 om 19:30
"schijnbaar is het voor niet Ajacieden onmogelijk om tecwillen geloven dat Ajax geen interesse had in deze speler." Ik heb ook ergens in de topics gelezen dat iemand schreef 'kennelijk is het voor Ajaxfans gewoon moeilijk te verkroppen nog lastiger te begrijpen dat spelers als ze een keuze hebben soms niet kiezen om voor Ajax te gaan spelen". Ik vind jouw opmerking van hetzelfde lage en bedenkelijke niveau. Met alle respect verder.
 
rvwe
 
0
25 september 2020 om 14:38
Dat zou ik nog wel kunnen plaatsen. Labyad is m.i. geen spits; Tadic een valse die nog geen 50 wedstrijden in zijn loopbaan hier heeft gespeeld en op andere posities m.i. beter uit de verf komt; Traoré, Brobbey en Hansen moeten het nog laten zien. Blijft over KJH die 37 is. Ik zou hem overigens ook niet kopen en ervan uitgaan dat één van de talenten zich goed genoeg gaat doorontwikkelen.
 
Gilli@VZ
 
0
25 september 2020 om 18:36
Ik snap niet waarom Ajax en PSV worden genoemd. De vragen kwamen van de journalisten en ze kregen antwoord. Ajax heeft in de persoon van Ten Hag welgeteld 1x gereageerd. Vervolgens waren het de zaakwaarnemer van Zahavi en Zahavi zelf. Ajax is geen heen en weer gedoe begonnen. Ieder normaal persoon kan ook zien dat Ajax geen spits nodig heeft. En zeker geen 2e spits van 30+ jaar. KJH is voldoende. Hoef je ook niks aan te leren qua systeem en tactiek.
 
bvbrunschot
 
86
25 september 2020 om 10:32
Grappig dat hij hier PSV noemt, maar die is in deze kinderachtige kwestie eigenlijk geen partij. Alleen Ajax en Zahavi/zijn zaakwaarnemer houden zich hiermee bezig. Heb vanuit PSV hier helemaal nog niks over gehoord. Maar, wat zal het ook allemaal. Het is ongeveer net zo interessant en van hetzelfde niveau als de mening van die Famke L.
 
Eagles
 
87
25 september 2020 om 10:42
Ajax ook niet, Ten Hag heeft alleen een vraag beantwoord, tegen het zere been van Zahavi. That's it. Zahavi en zijn zaakwaarnemer hebben het er daarna een aantal keer over gehad.
 
Skede
 
22
25 september 2020 om 10:47
Nouja, er werd ze een aantal keer naar gevraagd. De Telegraaf begon er tijdens zijn presentatie nota bene nog over.
 
Eagles
 
39
25 september 2020 om 10:50
Precies, de media.
 
bvbrunschot
 
17
25 september 2020 om 11:01
Ten Hag vertegenwoordigt Ajax in dit geval wel. Hij spreekt namens Ajax en zegt dat Ajax de speler niet heeft benaderd, maar dat hij bij de club is aangeboden. Ajax heeft in die zin, via Ten Hag, dus wel een uitspraak gedaan. PSV dus helemaal niet, want Zahavi en de zaakwaarnemer spreken volledig op eigen titel.
 
Constant kante
 
14
25 september 2020 om 11:16
Eagles maakt een vergissing. Uiteraard is 'ajax' betrokken. Zowel de trainer als een directielid hebben zich hiermee bemoeid én Ajax heeft met die speler gesproken. Om vervolgens, via de trainer, nu haar versie van deze soap de media in te slingeren. Dus Ajax is wel degelijk betrokken. Heel erg zelfs. PSV daarentegen is bij deze soap niet betrokken. Van den Doelen maakt hierin gewoon een vergissing. PSV heeft zich op geen enkele wijze uitgelaten over het gesprek met Ajax en wie nou wie heeft benaderd en waarom niet/wel. De enigen die dat hebben gedaan zijn Zahavi zelf én zijn zaakwaarnemers.
 
Eagles
 
22
25 september 2020 om 11:22
Het kinderachtige in deze is toch echt onze Israëlische vriend.
 
FCG95
 
4
25 september 2020 om 11:46
@eagles is het zo moeilijk toe te geven dat wij er geen bal van weten en dat het best kan dat Ajax toch even een gesprek heeft gehad, even heeft gekeken, etc? Eén kant zegt dat Ajax een poging heeft gedaan, de andere zegt dat Zahavi bij Ajax is neergelegd. Ik heb geen idee wie gelijk heeft, het is een beetje welles/nietes. Het is te makkelijk om te zeggen dat jouw cluppie wel gelijk zal hebben, ITT de nieuwe speler van de concurrent, die wel zal staan te liegen en dus kinderachtig is. Er staat een kant te liegen, geen idee welke, maar om nou klakkeloos vanuit te gaan dat het de kant is die jou beter uitkomt, komop, een beetje kritisch kijken mag wel.
 
Eagles
 
17
25 september 2020 om 11:52
Waar zeg ik dat?? Ik geef alleen maar aan dat Ten Hag antwoord heeft gegeven op een vraag van een journalist. Verder heb je Ajax niet meer gehoord. Zahavi heeft dit groot gemaakt en komt erop terug. Wie er gelijk heeft weten alleen zij, maar het kinderachtige wordt toch echt gecreëerd door Zahavi. Als het een welles nietes spelletje was geworden (wat het niet is!) tussen Ajax en Zahavi, dán was ook Ajax kinderachtig. Nu gaat alleen Zahavi door en door en door. Kom op, een beetje beter lezen mag wel.
 
FCG95
 
3
25 september 2020 om 12:01
Hij gaat er over door? Kom zeg, Ten Hag reageerde op het gerucht, toen werd de zaakwaarnemer gevraagd (die geen rechtstreekse reactie had, enkel een insinuatie), toen Zahavi op zijn presentatie (waar hij pas na aandringen reageerde, en ook niet uitgesproken). Daarna is de enige reactie die ik op VZ heb gezien dit bericht. Niemand van de betrokken personen gaat er echt over door dus ik vind je reactie vrij kortzichtig.
 
SpeedyAFC
 
4
25 september 2020 om 12:22
@baabman Ajax kan genoeg verkeerd doen. Maar in deze niet, ze hebben geen 33 jarige spits aangetrokken. Met Traore en Sontje genoeg jong talent en Ten Hag speelt ook vaak zonder echte spits. Ajax had hem dus echt niet nodig.
 
Constant kante
 
1
25 september 2020 om 13:44
Ik vind het zeer begrijpelijk dat Ajax Zahavi niet haalt. Sterker nog, als ze hem wel gehaald hadden en PSV was niet in de markt geweest, dan had ik het aantrekken van Zahavi echt totaal onbegrijpelijk gevonden. Zoveel alternatieven beschikbaar en bepaald niet van een middelmatig of laag niveau. Tadic inderdaad, Huntelaar, plus een aantal jeugdspelers die dit seizoen echt veel speeltijd moeten krijgen (wat ze waarschijnljik nu al niet zullen krijgen) en dan nog een spits halen? Zou echt nergens op slaan. Maar dáár gaat het in dit topic en deze soap niet om. Het gaat erom hoe Ajax, in de media, hiermee omgaat. Benadrukken dat de speler aangeboden is en dat zij niet naar die speler gehengeld hebben en zo,..... Why?? Sta daar boven! Nu wordt het een verkapt Ajax-PSV dingetje, terwijl het dat totaal niet is. Het is een dingetje tussen kamp Zahavi en Ajax. Ik merk dat wel vaker, vooral de laatste tijd. Vroeger, in de tijd van Van Praag en eerder, was dit nooit gebeurd. Dan was er gelachen vanuit de directie en deed men het zwijgen ertoe. Die drang om toch vooral overal de overhand in te moeten hebben valt me echt op. Waar is dat goed voor? Ajax is al de grootste club van Nederland he. Al decennia. Acteer dan ook als de grootste. En niet zo.
 
Musi26
 
0
25 september 2020 om 16:10
Er is helemaal geen dingetje van ajax en ik geloof ook van psv niet. Ik denk zelf dat die spits ook niet weet hoe het zit. Zijn zaakwaarnemer heeft dit gewoon zo gebracht dat psv meer ging betalen.
 
DonCoXxX
 
16
25 september 2020 om 11:18
Wat is waarschijnlijker, dat de zaakwaarnemer van Zahavi clubs tegen elkaar uit probeert te spelen voor een zo goed mogelijke deal en zich nu betrapt voelt, en het vervolgens op deze manier uitlegt, of dat de club met de diepste zakken naast een gedroomde speler grijpt? Overmars heeft wel vaker naast een speler gegrepen en dat erkent, b.v Eto`o. Ik heb de perso van EtH gezien, een journalist stelde de vraag en EtH was er kort over, omdat hij er niets mee kan. Maar goed, je hebt gelijk, het is non-nieuws, maar het verweer komt uit kamp Zahavi en dat zou alles moeten zeggen.
 
Skede
 
9
25 september 2020 om 11:28
Maar als dat het doel van de zaakwaarnemer was, waarom is dat dan pas gelekt nadat Zahavi al akkoord was met PSV? Dan heeft zoiets toch helemaal geen zin? Zoiets doe je om druk op de kopende partij uit te oefenen tijdens de onderhandelingen, dat heeft weinig zin als je al rond bent.
 
bvbrunschot
 
3
25 september 2020 om 11:35
het maakt me ook niet uit wat het nu precies is en hoe het precies in elkaar steekt. Mijn stuk ging erover dat PSV hier als partij wordt genoemd door Van der Doelen, terwijl PSV hierin helemaal geen partij is. Dit gaat tussen Ajax (in de media vertegenwoordigd door Ten Hag) en Zahavi. PSV heeft zich hier (wijselijk) helemaal niet over uitgelaten. Verder boeit het me geen ene zak wie nu bij wie is aangeboden of juist niet.
 
Constant kante
 
1
25 september 2020 om 11:37
Precies! Het slaat gewoon nergens op. Ajax praat met spelers waarvan ze zelf roepen dat die niet nodig is en daarna wordt dat allemaal publiek gemaakt. Why? Op zijn minst gewoon een raar verhaal. Dus kennelijk moesten er toch dingen op juiste wijze geframed worden. Want waarom gedraagt Ajax zich niet gewoon koninklijk en chique? Door echt nergens op te reageren. En jezelf boven de partijen (en vooral de discussies) te plaatsen? Aangezien het gaat om een speler die naar de grote concurrent en plaaggeest gaat, zou ik als ik Ajax was geweest gewoon lekker nergens op reageren en zaakwaarnemers en anderen lekker hun ding laten doen en je schouders op te halen (tenminste: als klopt wat ze nu beweren!). Maar dat doen ze dus niet.
 
ninjakai
 
19
25 september 2020 om 11:45
Ja boekoe troll constant kante kan weer los op Ajax. Je hele framing klopt niet. Zowel de speler als Ajax zeggen beide dat er niet gesproken is. De een zegt geïnformeerd en de ander aangeboden, geen van beide heeft het over gesprekken met elkaar.....
 
Constant kante
 
3
25 september 2020 om 13:49
Kennelijk lees ik beter dan jij. Er staat letterlijk dat er gesprekken zijn geweest. Maar goed, kennelijk houdt jij niet van kritiek op Ajax en ben je dan direct een trol. Ik heb nieuws. Op deze site is kritiek op Ajax toegestaan. Bevalt dat niet, zoek je heil lekker ergens anders. Waar geen trollen rondlopen! Doei.
 
Janta
 
12
25 september 2020 om 10:38
Moet dat vuurtje nog brandend gehouden worden, was alweer met veel belangrijkere onderwerpen bezig. Non nieuws.
 
NL_Modric
 
23
25 september 2020 om 10:46
Inderdaad, gelukkig was er weer het 23e bericht over Dest en Bayern/barca.
 
Janta
 
5
25 september 2020 om 10:57
Ook dat is aan mijn aandacht ontsnapt. Lees wel als het helemaal rond is.
 
Apeldoorner
 
7
25 september 2020 om 10:43
Gewoon nog een keer posten dit verhaal! Tjongejonge wat kansloos van de media die zich hiervoor leent. Ik heb het idee dat de Ajacieden en Psvers het prima vinden en niemand het erg vind dat hij naar Psv gaat. Waarom er dan zo over door blijven drammen?
 
arvelajax
 
1
25 september 2020 om 10:44
Waar hebben we het over? Zahavi kiest voor club A en niet voor club B. Daar hebben beide clubs een mening over. Dan komt een ex-speler van club A vertellen dat hij die meningen interessant vindt. En dan kunnen wij weer gaan reageren om te zeggen wat wij vinden van de mening van die ex-speler.Laten we nou gewoon eens gaan kijken naar die speler zelf. Die lijkt heel interessant en ik kan niet wachten om te zien hoe hij het gaat doen in de Eredivisie. Zijn kwaliteiten en afkomst (hoeveel spelers uit Israël hebben we tot nu toe gehad in de Eredivisie?) zijn pas een echt verhaal.
 
NL_Modric
 
10
25 september 2020 om 10:44
Prachtige vent die Bjorn van der Doelen. Ik heb niks met Psv, maar bij de lichting destijds met Van der Doelen, Lucius, Hofland, Dirkx, Faber en Bruggink kon ik toch wel genieten van hun persoonlijkheden. Stuk voor stuk benaderbaar voor het publiek en er kwam zelden iets negatiefs of doms uit bij een interview.
 
PaulR_1982
 
19
25 september 2020 om 10:53
Ik vind het vrij dom van hem om in deze discussie, waarvan hij aangeeft dat het van kleuterklas niveau is, om Ajax dan zomaar als het liegende jongetje van de klas aan te wijzen. Uiteindelijk weet VD Doelen namelijk ook niet hoe het is gelopen.
 
Constant kante
 
10
25 september 2020 om 11:21
Van den Doelen wijst Ajax helemaal niet aan als het liegende jongetje in de klas. Hij maakt een vergelijk met de Rijdende Rechter waarin twee verhalen diametraal tegenover elkaar staan (en dus niet allebei tegelijk waar kunnen zijn) en het dus zo is dat één van beide partijen niet de waarheid spreekt. En daarnaast werpt hij een plausibele vraag op. Hoezo ga je, als je al een speler of zes voor de spitspositie hebt, nog praten met een speler? Die vraag is terecht én gerechtvaardigd. Hij beantwoordt die vraag zelf niet. Gaat dus een beetje ver om vddoelen 'dom' te noemen.
 
PaulR_1982
 
2
25 september 2020 om 12:10
Van der Doelen vindt dat verhaal 'rammelen': "waarom ga je met een speler praten en waar ketst het dan op af? Ik vind het nou wel interessant worden, omdat het kinderachtig gedrag is. Ik snap het gewoon niet, waarom ga je met die speler praten? En later besluit je om het toch niet te doen. Hij is geen proeftraining komen doen, je hebt alleen met hem geluld. Dan gaat het toch gewoon over geld? Dan moet je niet zeggen dat je hem toch niet wil hebben. Het is gewoon allemaal gelul in de ruimte", zo besluit de verontwaardigde Van der Doelen zijn relaas.
 
PaulR_1982
 
7
25 september 2020 om 12:11
Als een speler je wordt aangeboden en je zegt beleefd `nee dank je wel` ben je al in gesprek. Wie zegt dat er ooit over geld is gesproken? Dat is allemaal verzonnen. Waarschijnlijk om een van de 2 partijen meer verdacht te maken.
 
SpeedyAFC
 
5
25 september 2020 om 12:23
Hoe bedoel je dat Ajax ging praten met Zahavi. Heb je daar een bron van?
 
Apeldoorner
 
6
25 september 2020 om 12:25
Wie zegt dat het waar is dat er gesproken is dan? Hij schijnt aangeboden te zijn volgens de verhalen. Maar Constant Kante weet wel even hoe het zit. Lachwekkend toch dat ze bij Psv er nog steeds mee bezig zijn of Ajax hem had willen hebben. Hij is nu van Psv dus boeiend zou ik denken... Mensen zoals jij willen maar wat graag de discussie voeren wie er nou liegt. De mensen hier zijn net zoals het publiek van de rijdende rechter.
 
Constant kante
 
1
25 september 2020 om 13:59
Lachwekkend dat PSV hierbij betrokken wordt. Mensen kunnen gewoon vaststellen dat dit een ding is tussen Ajax en het kamp Zahavi. PSV heeft in deze soap nog geen woord gezegd. Geen letter! Zelfs Van den Doelen heeft dat niet begrepen. En Apeldoorner al helemaal niet. Maar Apeldoorner haalt wel meer dingen totaal door elkaar.
 
AFCDennis
 
2
25 september 2020 om 14:02
@ Constant Kante : Waar staat dat ze gesproken hebben en/of waarover er dan gesproken is.volgens mij worden er geen bronnen benoemd dan wel bevestigd door een der partijen, zijnde Ajax in de persoon van Ten Hag en de managers van Zahavi ? Volgens mij staat er letterlijk dat Ten Hag aangeeft dat de man is aangeboden (hij zegt niet dat er een gesprek heeft plaatsgevonden).
 
PaulR_1982
 
1
25 september 2020 om 14:34
@constant kante25: Ga je nu uit alle reacties het ene puntje halen wat niet klopt, dat PSV hierbij betrokken is? Reageer eens op al het andere wat wordt gezegd, of is het zwijgen een teken dat je je ongelijk opmerkt?
 
Constant kante
 
0
25 september 2020 om 15:10
Nee, dat doe ik helemaal niet. Ik haal, in dit geval, geheel terecht (zelfs jij erkent dat) aan dat iemand hier de club PSV basht waar dat niet gepast is. Maar als jij de inmiddels vele bijdragen van mij in dit topic gewoon even rustig naleest zul jij een heleboel reacties op 'al het andere dat wordt gezegd (voor zover het om relevante dingen gaat want ik lees een hoop nonsens)' aantreffen. En als ik ooit ongelijk heb (en dat komt zeker voor) dan zal ik dat gewoon erkennen. Binnen de context van het voorgaande (en mijn uitgebreide reacties in dit topic) vind ik je opmerking in je laatste zinsnede vooral geestig. Zelfs ondanks dat die behoorlijk misplaatst is. Ik vermoed dat jij het feit dat jij het oneens bent met wat ik schrijf verwart met 'ongelijk hebben'. Daar kan echt een verschil in zitten.
 
PaulR_1982
 
1
25 september 2020 om 15:25
'en daarnaast werpt hij een plausibele vraag op. Hoezo ga je, als je al een speler of zes voor de spitspositie hebt, nog praten met een speler? Die vraag is terecht én gerechtvaardigd.' Dit is een stukje uit een van jouw eerdere berichten. Het feit dat je de vraag plausibel en terecht vindt geeft aan dat jij er ook maar van uit gaat dat Ajax met Zahavi heeft gesproken. Dat verhaal wordt maar door een kant van de partijen verteld. Dus wat de waarheid ook is (wat me overigens niet eens echt boeit) wijs je hiermee toch een schuldige aan.
 
Musi26
 
0
25 september 2020 om 16:14
Ajax staat hier net als psv buiten. Ten hag heeft gewoon eerlijk antwoord gegeven op een gestelde vraag.
 
Constant kante
 
0
25 september 2020 om 19:39
Paul. Als ik iets plausibel vindt, en terecht, onder bepaalde door mij gespecificeerde omstandigheden, moet ik dan persé van jou dus ook 'een schuldige aanwijzen'. Of mag ik gewoon ook voor mijzelf bepalen dat ik het onder deze omstandigheden terecht een plausibel vindt zónder een 'schuldige' aan te wijzen? Oftewel, ga ik over mijn reacties en bedoelingen daarbij, of ga jij daar over? Sowieso, heb jij dan gelijk? Hoezo dat precies? Omdat jij dat zelf vindt? Dus jij mag dan wél 'schuldigen' aanwijzen? Raar verhaal, sorry.
 
PaulR_1982
 
0
25 september 2020 om 20:47
Je vind de vraag 'waarom zou Ajax met een speler praten als ze geen belangstelling hebben' terecht, dus ga je er toch vanuit dat Ajax met die speler zou hebben gesproken? Iets dat door Ajax ontkent wordt. Maar jij mag lekker bepalen wat je zelf schrijft, ik vind dat ik me eigenlijk alweer te lang bezig heb gehouden met deze onzin.
 
Heidihallo
 
6
25 september 2020 om 11:21
Een beetje een domme vent die Bjorn van der Doelen. Vergeet de zaakwaarnemer van Zahaci te noemen, terwijl die naar alle waarschijnlijkheid een dubieuze rol speelt.
 
NL_Modric
 
1
25 september 2020 om 11:57
Ik kom hem regelmatig tegen tijdens het boksen. Die man is alles behalve dom en zoals hierboven ook al benoemd, is hij altijd in goed humeur en open tegen iedereen. Dit itt bijvoorbeeld een Van Nistelrooij of een John de Jong, die alleen maar in zichzelf zijn gekeerd.
 
Baabman
 
0
25 september 2020 om 11:59
Sterker nog, hij noemt psv. Die al helemaal niks met dit welles nietes verhaaltje te maken hebben.
 
Iseldiroed
 
0
25 september 2020 om 12:03
Blijkbaar is hij op sommige aspecten dan niet dom, hier laat hij zich in elk geval niet zien als een erg slim persoon. Maar het kan ook zijn dat hij het niet in zich heeft om objectief naar zaken te kunnen kijken.
 
Michael2410
 
28
25 september 2020 om 10:47
Ajax kan die jongen veel meer salaris dan psv bieden als ze hem echt willen. Daarnaast is de sportieve uitdaging bij ajax groter vanwege het CL-voetbal. Hij is gewoon teleurgesteld dat Ajax hem niet wil hebben en die zaakwaarnemer is op z'n pik getrapt nu iedereen weet dat hij Zahavi overal heeft lopen aanbieden.
 
AsRoma8
 
4
25 september 2020 om 12:17
Ik heb het idee dat Ajacieden vooral op hun pik getrapt zijn, zowel de PSV supporters als PSV zelf heeft helemaal niemand het hierover. Ik zie alleen maar continu Ajax fans die zeker blijken te weten dat Zahavi liegt (om welke reden hij dat zou doen is mij onbekend).
 
Michael2410
 
5
25 september 2020 om 13:35
@asroma: Die reden lijkt me niet zo vreemd, de redeneertrant van Zahavi en zijn zaakwaarnemer volgend zegt hij dat Ajax liegt, dan kan je reacties verwachten... Verder denk je de reden niet te weten? Nou dat is niet zo moeilijk, die voetballers doen er alles aan om goed bij de supporters te vallen. Iets zeggen over de concurrent is dan natuurlijk de snelste en makkelijkste weg.
 
Apeldoorner
 
4
25 september 2020 om 13:45
Ok ik zie alleen maar Psv media die suggereert dat Ajax hem ook had willen hebben. Wie is deze pipo dan die Van Doelen? Ik gun Psv deze spits gewoon hoor. Lijkt me een prima spits. Ik vind het alleen niet logisch dat Ajax nog een spits had willen hebben maar als je dat zegt hebben Psvers daar al moeite mee lijkt het...
 
Constant kante
 
0
25 september 2020 om 14:07
Van den Doelen is geen PSV media beste Apeldoorner. In een topic waarin het erom draait wie nu wat heeft verzonnen en wie niet heeft het geen enkele in om de zaak alleen maar vager te maken door dingen te verzinnen hier. Sterker nog, PSV zelf noch haar media afdeling heeft ook maar iets met deze hele affaire te maken. Of is het wellicht zo dat jij alleen maar hier PSV een aantal tikken wil geven? Gewoon, omdat het kan. Niet doen! Onnodig.
 
AFCDennis
 
0
25 september 2020 om 14:11
Goed de reacties lezen is ook een kunst, Asroma8.er zijn zat Ajax supporters die gewoon aangeven dat ze niet weten wie er liegt en dat dat verder er ook niet toe doet. Wie er liegt is ook helemaal niet relevant, het enige wat je kan constateren is dat beide verhalen zo lijnrecht tegenover elkaar staan dat er wel een der partijen zou moeten liegen. Ik zelf vind dat niet zo interessant.
 
PaulR_1982
 
18
25 september 2020 om 10:51
Van der Doelen vind het gedrag van Ajax en PSV van kleuterklas niveau, hij wil het niet groter maken dan het al is, maar kiest er blind voor om Ajax als het liegende jongetje aan te wijzen. Bewijs je dan zelf ook niet van hetzelfde treurige niveau te zijn. Uiteindelijk zal de waarheid nooit helemaal duidelijk worden. De conclusie is dat hij voor PSV gaat spelen, dus wees daar blij mee.
 
Chevalrick
 
3
25 september 2020 om 10:53
Nou, er is natuurlijk nog een optie om wel met hem te praten en waar het op af kan ketsen: speeltijd. Er kan vanuit Ajax gepolst zijn of de spits als 2e spits wilde fungeren. En als hij dat niet wil...
 
AFCDennis
 
7
25 september 2020 om 10:57
Bjorn zou er beter aan doen zich een mening te vormen over zaken die hij kan verifiã«ren. Het klopt natuurlijk dat de twee verhalen elkaar zo tegenspreken dat er eentje wel moet liegen. Maar wie dat is valt uit de verhalen niet op te maken. Ajax zou best willen verbergen dat ze interesse hadden omdat dit afbreuk zou kunnen doen aan het vertrouwen van de spitsen die ze nu hebben. Zahavi en consorten zouden best op een makkelijke manier willen scoren bij de achterban door voor "psv" te hebben gekozen. We zullen niet te weten komen wie er liegt en dus denk ik dat je als je jezelf serieus wilt nemen als "podcast"-journalist/colomnist je jezelf dan moet houden aan de feiten in plaats van te gaan suggereren. Bjorn gaat er nu tenminste vanuit dat er een gesprek tussen Ajax en Zahavi heeft plaatsgevonden. Tenzij je "we danken u voor de aanbieding maar we zijn niet geïnteresseerd"-antwoord ook als een gesprek beschouwt, kan je er niet vanuit gaan dat er daadwerkelijk een gesprek over zijn inzet heeft plaatsgevonden en/of waar dat dan over ging.... zo heeft Bjorn zich dan toch laten verleiden om zich een mening te vormen over een kinderachtige brugklas ruzie. En daar dan je podcast mee vullen ....
 
rubentje13
 
1
25 september 2020 om 12:40
Als je de podcast luistert (wat je denk ik niet hebt gedaan), geeft Björn een zeer realistische kijk erop. Hij baseert zich op de verhalen die hem toekomen, waaronder van Marco Timmer van VI die hem vertelt hoe het is gegaan. VI heeft het nieuws naar buiten gebracht en dat is vooralsnog het enige neutrale medium dat erover bericht heeft. Van der Doelen wordt gevraagd naar zijn mening in de podcast en moet het dan doen met de informatie die hij heeft. Vrij logische beslissing, en imo kiest hij helemaal geen kant in dit verhaal.
 
AFCDennis
 
2
25 september 2020 om 13:53
Er is natuurlijk niks neutraal aan VI. Daarbij is ook VI niet bij het gesprek aanwezig geweest. Dus wat weten die nu dan dat de rest niet weet ??? Je zegt eigenlijk zelf al dat de bronnen niet betrouwbaar zijn. Dan kan je daarover wel je visie afgeven maar kan je je als journalist/colomnist/ podcaster wel afvragen of je daarop in moet gaan ??? Ik hoorde namelijk via een betrouwbare bron dat beide partijen 10 jaar geleden al besloten hadden om nooit met elkaar in zee te gaan. Dat Bjorn daar maar eens op reageert :-)
 
DeSteek77
 
0
25 september 2020 om 11:31
Jeetje wat een storm in een glas water. Lekker belangrijk wie wat waar. Hij speelt komend seizoen in Eindhoven.
 
UnderdogFC
 
6
25 september 2020 om 11:46
Ik geloof gewoon niet dat Ajax daadwerkelijk interesse had in Zahavi. Ze hebben met Huntelaar en Tadic al 2 ervaren aanvallers. Waarom zou je er dan nog een 3e van 33 jaar bij gaan halen? De zaakwaarnemer zal dit wel de wereld in hebben geholpen om zo een betere deal voor zijn client te krijgen.ik ben benieuwd hoe Zahavi het in Nederland gaat doen.
 
Iseldiroed
 
4
25 september 2020 om 11:58
Tsja Doelen is psv. Jammer dat hij niet objectief kan zijn en toch de subjectiviteit laat doorschemeren. Een speler wordt bij Ajax aangeboden. En Ajax doet hem vervolgens geen bod. Hoe moeilijk kan het zijn. Wat er in de tussentijd is gebeurd staat er los van. De speler is geen onbekende. Scoort veel in kleinere competities en was een paar jaar geleden kort bij Ajax op de radar geweest. Dan is het toch helemaal normaal dat een serieuze club dan icm de scouting bekijkt - hoe goed is de speler nog - hoe duur is hij - wat voor speler is hij - welke rol wil hij (basisplaats ed) Ajax komt dan tot de conclusie dat hij niet iets brengt wat de club niet al heeft. Daarnaast zal ook meespelen dat hij al erg oud is (dus alleen kosten en geen restwaarde) en hij gigantisch duur is. Hij kost voor psv al 2,5mln excl extra bonussen en hij zal ook een hoop tekengeld krijgen. Van Ajax zal nog meer geld worden gevraagd (grotere en rijkere club). Dus waarom zou Ajax dat neerleggen voor een reserve speler (max). Dus speler wordt aangeboden. Ajax kijkt er even na en ziet snel dat deze speler niet nodig is. Klaar.
 
voetbalfreak
 
0
25 september 2020 om 12:08
Van der Doelen, Van der Leegte, Paauwe en Fuchs. Dat waren vroeger allen leuke jeugdspelers bij psv. Bjorn associeer ik altijd met een gitaar in de hand. Frappant.
 
KritiKaster
 
0
25 september 2020 om 14:05
Hij is een bewezen doelpuntenmaker maar niet op het hoogste niveau. Nu is de Eredivisie dat ook niet maar waarschijnlijk wel mét iets hoger dan Israël en China. Hoe dan ook zal hij hier zijn doelpunten wel maken. In vermoed dat Ajax twijfels had over CL-niveau i.c.m. zijn hoge salariseisen. Voor alleen Eredivisie is 2,5 miljoen euro per jaar simpelweg te gortig. Blijkbaar is het PSV dat wel waard.
 
Soccerfan_1
 
0
25 september 2020 om 15:47
Waar bemoeit Björn zich mee? Een journalist stelt een vraag en er wordt op geantwoord. Dat is wat er aan de hand is. Niemand gedraagt zich als een klein kind. De media is bezig hier iets van te maken. De clubs niet. Die geven gewoon antwoord op een vraag. Niets meer niets minder.