'PSV moet op de valreep rekening houden met vertrek van Madueke'
Donderdag, 5 augustus 2021 om 10:21

Tottenham Hotspur is na de verwachte komst van Cristian Romero nog niet klaar op de transfermarkt. Volgens The Evening Standard gaat de Premier League-club op zoek naar een 'creatieve speler' en wordt zowel Noni Madueke van PSV als Mikkel Damsgaard van Sampdoria nauwgezet gevolgd. Madueke is afkomstig uit de jeugdopleiding van Tottenham en schittert in de eerste weken van het nieuwe seizoen in dienst van PSV.

Tottenham rondt de komst van Romero waarschijnlijk donderdag af. De centrale verdediger wordt voor een bedrag van vijftig miljoen euro plus vijf miljoen aan potentiële bonussen overgenomen van Atalanta. Hij zou na linksbuiten Bryan Gil (voor 25 miljoen euro exclusief bonussen overgekomen van Sevilla) en doelman Pierluigi Gollini (gehuurd van Atalanta) de derde zomeraanwinst worden van Tottenham.

Het 'dossier-Harry Kane' hangt echter als een donkere wolk boven het Tottenham Hotspur Stadium. Kane zint op een vertrek naar Manchester City en kan een astronomische transfersom opleveren, daar Tottenham vasthoudt aan een vraagprijs van 175 miljoen euro, en dat bedrag zou deels geïnvesteerd kunnen worden in een nieuwe aanvaller. Damsgaard zou worden getaxeerd op vijftig miljoen euro na zijn deelname aan het EK met Denemarken.

Mikkel Damsgaard na zijn doelpunt tegen Engeland op het EK.

De 21-jarige speler van Sampdoria, inzetbaar als linksbuiten, centrumspits of aanvallende middenvelder, kwam tot scoren in de groepswedstrijd tegen Rusland (1-4 zege) en in de verloren halve finale tegen Engeland (2-1 na verlenging). Zijn doelpunt tegen Engeland kwam voort uit een vrije trap. Vijftig miljoen euro is op dit moment 'waarschijnlijk te veel voor Tottenham', tenzij wat 'overbodige spelers vertrekken'. De eventuele transfer van Kane zou vanzelfsprekend ook de nodige financiële ruimte vrijmaken voor voorzitter Daniel Levy.

Hoeveel Madueke moet kosten, is nog de vraag; op dit moment 'wordt hij iedere dag meer waard in de ogen van PSV', omdat hij volop scoorde in de voorbereiding en in wedstrijden tegen Galatasaray en FC Midtjylland in de voorrondes van de Champions League. Bovendien ziet PSV het vertrek van een nieuwe sterspeler niet zitten, na de transfer van Donyell Malen naar Borussia Dortmund, en kan de Eredivisionist daardoor hoog in de boom gaan zitten. Madueke, die ook wordt gevolgd door Leeds United, Crystal Palace, Southampton en Bayern München, kwam in 2018 over uit de jeugdopleiding van Tottenham, waarin hij aanvoerder was van de Onder-16 en ook voor de Onder-18 speelde. De Engelsman staat bij PSV nog drie jaar onder contract.

Meer nieuws
   
21:00
21:00
De EK-selectie van Spanje: dit zijn de spelers die kans maken
7
   
20:59
20:59
Paris Saint-Germain wederom kampioen van Frankrijk na nederlaag AS Monaco
1
   
20:31
20:31
Prolongatie titel definitief uitgesloten voor Royal Antwerp na nieuwe nederlaag
0
   
20:30
20:30
El Gran Derbi: is dit de meest heetgebakerde derby van Spanje?
4
   
20:16
20:16
Romano weet wie bijna zeker de eerste inkomende transfer van FC Barcelona wordt
6
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (99)

 
 
71
5 augustus 2021 om 10:25
Nee! Een parel voor de Eredivisie. Deze moet echt behouden worden. Daarachter komt niets (want Mo vertrekt) en ik geniet zo van Madueke. Neemt niet weg dat ik denk dat hij perfect voor de Spurs zou zijn trouwens.
 
MessiBazoer
 
278
5 augustus 2021 om 10:33
Gewoon dezelfde houding aan nemen als Levy altijd doet: 70 miljoen vragen dus.
 
THenry_228
 
53
5 augustus 2021 om 10:38
Inderdaad. Levy wil zwaar cashen op Kane, dan kan hij voor Madueke ook een stevig bedrag betalen. Al zie ik Madueke nog graag een jaartje bij PSV spelen, om al het goede te bevestigen en dan pas de stap te zetten.
 
Rochus
 
21
5 augustus 2021 om 12:56
En dan nog zou ik niet naar rhe Spurs gaan. Kom je nooit meer weg. Zit je tot je 28 bij de subtop van Europa, waar je normaal gesproken nooit kans maakt op de CL / PL winst.
 
AFCA_ARJAN
 
17
5 augustus 2021 om 10:45
Gaat toch niet gebeuren. Dergelijk geruchten zijn er altijd als zo'n jonge speler zo goed speelt
 
RJV92
 
237
5 augustus 2021 om 10:26
60 miljoen + Lucas Moura (op voorwaarde dat ie zaterdag mee mag doen hehe)
 
borrelhond
 
57
5 augustus 2021 om 10:29
Moura, die scoort nooit toch?
 
 
54
5 augustus 2021 om 10:34
Alleen tegen Ajax. Als de andere spelers in de andere partijen scoren, dan is PSV wel kampioen!
 
borrelhond
 
4
5 augustus 2021 om 11:01
Heb toch liever een andere uitkomst . Al mag hij ze zondag wel op de training maken van mij.
 
Dutchgio
 
3
5 augustus 2021 om 12:48
17 goals voor Tottenham, op die keer tegen Ajax na inderdaad vrijwel nooit.
 
ThorOdinson
 
34
5 augustus 2021 om 11:44
Leuk, die steken onder water omdat we zijn uitgeschakeld in de halve finale van de CL. Als jouw club dat haalt en er uit vliegt dat kaatsen we `m terug. Don`t hold your breath.
 
Chazyn
 
137
5 augustus 2021 om 12:24
Achjoh, niet zo kleinzerig.
 
THenry_228
 
41
5 augustus 2021 om 12:34
@Thor: PSV heeft toch ook al een CL halve finale gehaald? Tegen AC Milan toch? Snap je opmerking dan ook niet goed…
 
993410
 
9
5 augustus 2021 om 14:40
Thenry kan het wezen dat Thor dat vergeten is.? De wedstrijd tegen Milan is inmiddels 16 jaar terug..
 
ThorOdinson
 
1
5 augustus 2021 om 16:02
Ik was tijdens die wedstrijd waarschijnlijk niet op Midgard.
 
ThorOdinson
 
2
5 augustus 2021 om 16:03
Het is gewoon een plaagstootje terug, niet zo zwaar aan tillen, dat doe ik ook niet.
 
JustusMorris
 
89
5 augustus 2021 om 10:26
Gaat nooit gebeuren, Madueke staat voor het eerst basis, en heeft juist de keus gemaakt naar Nederland te komen voor speeltijd. Die heeft nog niet eens de status die Bergwijn destijds had dus die speelt zich op dit moment niet in de basis bij Tottenham. PSV gaat niet nog een speler verkopen voorin, en heeft het geld niet nodig. Zit een goede kop op, die blijft 100% dit seizoen. En als PSV nu al (ik zeg maar wat) 30 miljoen kan vangen, dan kunnen ze dat na dit seizoen makkelijk (dus voor het geld hoef je het niet te doen).Ook lekker makkelijk beroep journalist van die tabloids. Er speelt een jonge Engelse speler op het vaste land de pannen van het dak en je schrijft hem gewoon naar een Engelse club die een type als hij nodig heeft. Ik geloof het pas als Rik Elfrink het Twittert
 
ajaxglobal
 
24
5 augustus 2021 om 10:51
@justinmorris, Hartstikke mooi dat je fan bent van psv, maar inhoudelijk raakt het kant nog wal. Mochten ze echt serieus komen en een plan met hem hebben is dat gewoon een serieuze mogelijkheid. Hij is een jongen van die club ze hebben voldoende geld en als hij wil kan psv nee zeggen, maar heb je een ongemotiveerde speler.
 
 
24
5 augustus 2021 om 10:55
Maar dat is PSV natuurlijk ook. Het is vanuit Nederland natuurlijk een stapje omhoog naar de Spurs, maar in de luwte ontwikkelen is ook niet verkeerd. Hij is nog hartstikke jong en zijn tijd komt nog wel. Ik heb ook het idee dat hij dit ook uit zichzelf weet. Ik denk ook niet dat hij gaat en ik hoop ook vooral dat het ook niet gebeurd. Zoals ik eerder zei, vind ik het echt zonde als zo'n groot talent Nederland zou verlaten
 
barcalover123
 
32
5 augustus 2021 om 10:56
@ajaxglobal prima als ze komen en hem een plan aanbieden maar dan is het toch prima als PSV 70 mil vraagt? Als ze dat betalen dan breng ik hem nog zwemmend naar Engeland. Met 70 mil kan je veel mooie dingen doen. Beste blijft ie gewoon nog een seizoen natuurlijk om kampioen te worden met PSV.
 
Fossen
 
43
5 augustus 2021 om 10:56
Ik denk dat de reactie van @JustinMorris meer kant en wal raakt dan die van jou. Tenzij Spurs een monsterlijk bedrag biedt gaat Madueke nergens naartoe. Hij geeft elke keer zelf aan dat zijn ontwikkeling het belangrijkste is, iets wat bij PSV op dit moment een garantie is. Bij Spurs op de bank zitten heeft hij niks aan, dat is namelijk exact de reden geweest dat hij vanuit daar naar PSV ging. Dat gelul over `ongemotiveerde speler` ook altijd, alsof Madueke het hele seizoen eigen goals gaat maken als PSV hem nu niet laat gaan. Je reactie is dan ook erg eenzijdig bekeken en vooral vanuit een nadelig oogpunt voor PSV.
 
JustusMorris
 
18
5 augustus 2021 om 11:04
Hoezo kant noch wal? Madueke maakt duidelijk de keuze om vanuit Engeland naar Nederland te komen voor speeltijd, dan vindt je dat wel hee erg belangrijk, als je zo’n ongeplaveid pad durft te kiezen. Begin van het jaar gaf die bij VI eigenlijk aan: als ik niet speel ben ik weg. Dus inderdaad, hij zou alleen willen vertrekken als Tottenham een plan met hem heeft (oftewel, speeltijd gunt). Op de flanken hebben ze nu net Gil gehaald, Bergwijn staat nog boven hem en dan heb je nou Son die sowieso speelt, en Moura. Hij zou dan eventueel wel wat minuten maken, maar nooit vast in de basis. Dus Tottenham kan hem dat niet bieden. PSV kan inderdaad nee zeggen, dat gaan ze ook doen. Madueke gaat ook nee zeggen, en Tottenham gaat niet komen.
 
Soccerfan_1
 
6
5 augustus 2021 om 12:42
Hij heeft bewust de keuze gemaakt naar Nederland te komen. Denk je echt dat hij op de bank/ tribune bij Tottenham boven elke week spelen bij psv verkiest? Niks ongemotiveerd. Hij is druk bezig zich te ontwikkelen
 
GunneRo
 
1
5 augustus 2021 om 14:59
Ja dat denk ik. Een speler met zelfvertrouwen gelooft erin dat hij zijn kans kan pakken. En daar is ook genoeg voor te zeggen, want met het potentiële vertrek van Kane staat er voorin weinig kwaliteit. En de Home Grown regels maken hem een gewilde kandidaat om lange tijd op voortvte bouwen. Nee zeggen tegen Spurs en een gigantische upgrade van zijn salaris is moeilijk. Zeker als hij ook nog met een schuin oog kijkt naar het WK volgend jaar.
 
JustusMorris
 
0
5 augustus 2021 om 17:04
@gunnero. Kane is een spits, als die vertrekt halen ze gewoon een vervanger.dan is Son een zekerheid, heb je Gil, Bergwijn en Moura voor 1 positie.
 
ajaxglobal
 
0
6 augustus 2021 om 08:24
@barcalover, Dat kunnen ze doen, maar dat heeft geen kans van slagen, dan krijg je een vervelende situatie met arbitrage zaak etc. Hij kan zich enorm verbeteren qua positie en salaris, daarmee schiet je jezelf in de voet.
 
ajaxglobal
 
0
6 augustus 2021 om 08:30
@justinmorris, Je reageert als een fan en maar heel eenzijdig. Die keuze maakte hij als jeugdspeler en dat niveau is hij ontstegen. Er is dus een nieuwe situatie en die kan nieuwe standpunten opleveren. Verder doe je allemaal aannames alsof je er onderdeel van bent, maar of Madueke nee zegt weet je niet, of de Spurs komen of niet heb je geen invloed op en hoe PSV erop gaat reageren weet je ook niet? Wie weet stelt Spurs voor om Bergwijn tijdelijk terug te laten keren, heb je ineens een heel ander gesprek. Als voorbeeld; Berghuis riep ooit ook, ik ga geen binnenlandse transfer maken. De situatie en context is verandert en we hebben kunnen zien hoe dat is afgelopen ;-)
 
ajaxglobal
 
0
6 augustus 2021 om 08:40
@fossen, Volgens mij begrijp je me reactie niet helemaal. Ik reageer op iemand die een erg eenzijdig beeld neerzet. Mijn reactie is als aanvulling daarop, maar geen complete en absolute waarheid is. De waarheid zal ergens in het midden liggen. Dit is niet alleen bij psv van toepassing, dat geld voor Ajax net zo goed. Als volgend jaar Gravenberch weg wil en er komt maar 1 club waar hij echt heen wil, moet Ajax ook gewoon meebewegen.
 
Japie_Krekel
 
29
5 augustus 2021 om 10:55
Ik vind Madueke veel meer hebben dan Bergwijn. Bergwijn is een krachtpatser met snelheid maar Madueke is ook enorm snel en koppelt dat aan dynamiek en enorm veel voetballend vermogen
 
JustusMorris
 
17
5 augustus 2021 om 10:59
Oh ik vind Madueke ook wel meer hebben, bedoelde vooral dat Bergwijn wel als een groot talent werd binnengehaald, die had meer laten zien dan Madueke tot nu toe. Dat zorgt ervoor dat je eerder minuten krijgt, en vanuit daar bekeken zou ik als ik Madueke was zeker niet gaan.
 
consy
 
16
5 augustus 2021 om 11:39
Waarom zou je überhaupt ooit 30 miljoen euro accepteren? Ik heb het al eerder gezegd maar zou toch echt gierend de telefoon ophangen bij alles onder de 50 miljoen. Zeker in deze fase van de transferperiode.
 
JustusMorris
 
13
5 augustus 2021 om 11:49
Ik zeg toch duidelijk: ‘ik zeg maar wat’? Punt was vooral dat alles wat een club nu ervoor wil geven, waarschijnlijk meer na dit seizoen nog meer zal zijn. En dan kun je voor dat bedrag invullen wat jij zelf wilt.
 
Vernon
 
4
5 augustus 2021 om 12:26
Ben het ook eens met Justin, behalve over het scenario dat je nu 30mil weigert en dan volgend jaar meer pakt. Dat is al vaker mis gegaan. Zo’n speler raakt geblesseerd of uit vorm en plotseling is die 30 miljoen een vage herinnering aan betere tijden.
 
JustusMorris
 
2
5 augustus 2021 om 13:00
Ja het kan zeker misgaan, dat is waar. Maargoed, speelt die goed bij Tottenham is die 60 miljoen waard. Dat is een ander risico. En dan moet je gaan inschatten hoe groot die kansen zijn. Blessure kan je nooit rekening mee houden, en hij is niet blessuregevoelig. Uit vorm kan zeker, maar hij komt niet meer over als een grillig talent, daar heeft hij teveel kwaliteiten voor. Maar het kan zeker, ik zou hem niet verkopen.
 
D@nny
 
2
5 augustus 2021 om 13:32
Beetje kortzichtig om Bergwijn met Madueke te vergelijken. Madueke is Engels en een jongen die voor Spurs gespeeld heeft. Het feit dat hij Engels is heeft veel meer impact dan de status die Bergwijn destijds had. Of het roddels zijn etc laat ik in het midden maar de vergelijking met Bergwijn slaat kant nog wal.
 
 
4
5 augustus 2021 om 13:42
De foutieve spelling van kant noch wal blijkt populair bij Justin. En daarnaast klopt het niet wat jij zegt. Althans: Niet geheel. Natuurlijk is het ook om een Engelse speler in de selectie te hebben. Dat het er éã©n met potentie is, dat is helemaal mooi meegenomen. Echter ging Bergwijn als een grotere meneer weg dan Madueke nu en Bergwijn heeft het al lastig zat. Dus de kans dat Madueke ook echt minuten maakt, is klein. En waarom zou hij zekerheid op minuten inruilen voor onzekerheid? Dan maakt nationaliteit ineens toch wel iets minder uit hoor.
 
JustusMorris
 
3
5 augustus 2021 om 13:45
Denk je? De reden dat hij naar Nederland vertrekt voor speeltijd is toch dat Madueke juist denkt dat het niks uitmaakt wie je bent, Engelse clubs kopen toch wel raak. Heb niet het gevoel dat Engelse talenten eerder de kans krijgen bij de topclubs in Engeland. En Bergwijn had in de Eredivisie veel meer bewezen dan Madueke tot nu toe heeft. Die staat voor het eerst 3 wedstrijden in de basis. Allebei buitenspeler van PSV in dezelfde periode en allebei in verband gebracht met Tottenham. Is die vergelijking dan zo gek?
 
JustusMorris
 
0
5 augustus 2021 om 13:51
@Lanjouwer.Ja ik kan ook niet echt argumenten vinden die bewijzen dat Engelse talenten meer status hebben bij de (top)teams in Engeland. En Bergwijn had toen (in Nederland) echt wel een grotere status dan Madueke nu heeft. Ik zie ze wel meer betalen omdat de potentie net wat groter is en vanwege zijn nationaliteit. Bergwijn had 9 interlands, Madueke heeft 1 wedstrijd voor Jong Engeland gespeeld.
 
D@nny
 
0
5 augustus 2021 om 15:21
Lol dat komt wellicht omdat ik alweer 20 jaar in het buitenland woon @lanjouwer. Daar begint de Nederlandse spelling en grammatica onder te lijden. Maar bedankt dat je het aankaart Ik ontken niet dat Bergwijn als een grotere meneer is weggegaan dan Madueke (als die nu zou vertrekken) maar dat dit niet het enige punt is voor een Engelse ploeg. Voor een Engelse ploeg wordt voor Engelse spelers nu eenmaal meer betaald en wordt dan ook een hele andere vergelijking. Daarbij biedt ik wel meteen mijn verontschuldigingen aan bij Justin. Ik dacht meer in de trant van veel geld opbrengen terwijl Justin het over speelminuten heeft.
 
 
0
5 augustus 2021 om 16:00
Ah nee, maar dat ben ik ook met jou eens. Ik denk dat Madueke meer gaat opleveren. Ik denk zelfs dat hij een Eindhovens transferrecord breken gaat. Tenzij Gakpo nog meer gaat vlammen trouwens, want ook hem heb ik heel erg hoog zitten. Madueke lijkt financieel, zeker omdat hij inderdaad Engels is, wel een pareltje!
 
JustusMorris
 
0
5 augustus 2021 om 16:33
@d@nny. Thanks voor je verontschuldigingen, had niet gehoeven. Zo zie je dat we het meer met elkaar eens zijn dan we dachten. Zouden meer leden hier mogen doen van mij. Als je een discussie aangaat moet je bereid zijn je eigen mening te laten veranderen door argumenten van anderen. P.S. ik kreeg van jouw laatste reactie (#83) dus geen melding, en dat heb ik altijd als de reactie er recht onder staat (i.p.v. rechts eronder met een inspring). Dat is volgens mij omdat we meerdere keren op elkaar reageren. Heb jij (iedereen) dat ook, en zoek je dit weer een keer terug of kan ik daar wat aan doen? Hoor het heel graag.
 
JustusMorris
 
1
5 augustus 2021 om 16:36
@lanjouwer. Ja dat Madueke het transferrecord gaat verbreken ben ik ook van overtuigd, iets wat zijn grote maatje Ihattaren als concreet doel had trouwens. Vind Madueke denk ik ook wel het grootste talent wat we in tijden hebben gehad, vooral als ik kijk naar leeftijd.
 
KamielZeegers
 
22
5 augustus 2021 om 10:28
Ik mag hopen dat psv Madueke echt alleen voor een idioot bedrag zou laten gaan.
 
PSV18
 
13
5 augustus 2021 om 13:01
Madueke gaat de grootste uitgaande transfer in de historie van PSV worden, toptalent + Engelse nationaliteit.
 
Trobiii
 
21
5 augustus 2021 om 10:28
Als PSV zich niet plaatst voor Champions league kan ik me voorstellen dat ze het overwegen, maar niet voor minder dan 40 mio? Gezien zijn afkomst en de regels in de premier league kan PSV flink cashen. Alternatief van PSV wordt Vortesse en dan doe je wel een jasje uit. Ze zullen dan zeker de transfermarkt op moeten..
 
Neutraal1980
 
23
5 augustus 2021 om 10:49
Dan ook niet, PSV begroot op EL. Dus CL zou mooie financiële boost zijn, maar geen must. En ze hebben reeds een positieve transferbalans voor komend seizoen en komen Dumfries en Ihattaren nog bij. Niet verkopen dus.
 
sebasjuh
 
0
5 augustus 2021 om 11:49
Maar aan de andere kant als je hem nu voor een idioot bedrag kan verkopen zeg 50 miljoen kan je het toch wel afvragen of je het niet moet doen. Zie een Neres waar een 1,5 jaar terug 40/50 voor geboden was en nu nog geen 20 miljoen waard is. Kan natuurlijk zo gebeuren dat die jongen ook alleen maar geblesseerd raakt.
 
Sulejmanii
 
12
5 augustus 2021 om 11:56
Sebasjuh zoals Overmars zo mooi aangaf! Als hij was verkocht toen, waren we nooit zover gekomen in de Champions League toen. Weet je nog zijn bepalende rol tegen Juventus. Dat leverde uiteindelijk veel meer op, en ook de ultieme sommen voor Matthijs en Frenkie.
 
JustusMorris
 
4
5 augustus 2021 om 12:19
@sebasjuh. Alleen bij Neres kwam dat bod wel uit China. Dat gaat niet zo vaak voorkomen. Ik vind dat je bij Madueke beter kunt inschatten hoe groot de kans is dat hij nog veel meer waard wordt, en dat je dus minder risico neemt als je hem niet meteen verkoopt bij het eerste beste bod. En ben er echt van overtuigd dat hij wil blijven.
 
myvision
 
1
5 augustus 2021 om 15:59
Ehm, Neres heeft nog 2 jaar een contract. Geen enkele speler onder de 25 met nog een 2-jarig contract en (schurkend tegen de) basis gaat voor minder dan 20miljoen weg bij Ajax. Ook op Transfermarkt staat Neres nog gewoon op 27 miljoen. Misschien wil niemand dat nu betalen hoor, maar dan gaat'ie dus ook nergens naartoe.
 
JustusMorris
 
1
5 augustus 2021 om 17:06
Op die manier gaat hij lekker uit zijn contract lopen. En Overmars wil toch echt van hem af als je tussen de regels doorleest.
 
rickzwart
 
8
5 augustus 2021 om 10:31
Ik verwacht niet dat hij mag en gaat vertrekken... Tottenham gaat echt niet met een bod komen waar PSV ja tegen zegt
 
PSV18
 
25
5 augustus 2021 om 10:32
Dit gaat niet gebeuren. PSV gaat hier nooit mee akkoord en Noni zou gek zijn als ie nu zelf gaat. Paar jaar geleden heel bewust voor de stap naar Nederland gekozen, die gaat dit jaar zeker nog vlammen bij PSV.
 
Westend
 
8
5 augustus 2021 om 10:32
Die jongen laat net een paar wedstrijden zien dat hij het in zich heeft (vorig jaar begon dat een beetje) en moet consistentie laten zien. Het slaat toch als een tang op een varken als ie nou al zou vertrekken. Zie het met Bergwijn (en dat was al een bewezen kracht), hij moet gewoon nog veel leren. Hoop dat de speler dat ook begrijpt. Verwacht verder ook niet dat PSV hem laat vertrekken.
 
Benzema.
 
22
5 augustus 2021 om 10:34
Psv laat hem toch niet gaan. Misschien als ze de miljoenen van Kane doorschuiven. Overigens zou ik als Madueke zijnde wachten op een andere club. Bij Spurs win je geen prijzen en kom je niet meer weg als je een volgende stap wil maken.
 
Westend
 
2
5 augustus 2021 om 10:58
Wel een goeie tussenstap als hij het waar kan maken natuurlijk. Van PSV direct naar een grote topclub is wel een behoorlijke stap (niet alleen naar een topclub, maar ook nog eens in een topcompetitie). Hij heeft al een verleden bij de Spurs, dus misschien wil hij het daar nog laten zien. Persoonlijk zie ik hem in deze fase van zijn carriere nog helemaal niet slagen daar. In feite is er niet veel veranderd ten opzichte van de tijd dat hij vertrok: groot talent, maar geen basisklant daar. Er spelen nu eenmaal consistente en betere spelers daar.
 
Douwe Dabbert
 
5
5 augustus 2021 om 11:38
Een tussenstap inderdaad maar als het een goede is, dat vraag ik mij af. Het verleden en heden geeft aan dat je onder Levy niet gemakkelijk wegkomt op het moment dat je Tottenham ontgroeid bent en bij een andere club om de prijzen wilt spelen.
 
Nuenenaar
 
22
5 augustus 2021 om 10:38
Prima, 60 miljoen + 20% doorverkoop (over de gehele transfersom). Nee? Dan blijft hij. Je gaat deze speler die nog lang vastligt en nu aan het doorbreken niet voor weinig van de hand doen. Dan heb je ook nog eens weinig tijd voor een vervanger en komt de CL kwalificatie in gevaar. Dus is hij het waard? Geen idee, maar voor minder zoeken ze maar verder.
 
Kleyon
 
0
5 augustus 2021 om 13:07
Mee eens, PSV moet hoog in de boom zitten. Bestaat de mogelijkheid trouwens dat Tottenham bijvoorbeeld een gereduceerde transfersom heeft bedongen aangezien Madueke er 4 jaar lang in de jeugd heeft gespeeld?
 
MartijnKruis
 
0
5 augustus 2021 om 10:55
Nog een contract dat 3 jaar loopt, dan word dit ook geen koopje voor Tottenham.
 
DiableRouge10
 
2
5 augustus 2021 om 11:03
Alleen voor een absolute hoofdprijs, anders nooit doen!
 
FRPorto
 
5
5 augustus 2021 om 11:03
Hij doet me altijd zo denken aan die Sammy uit Prison Break. Verder een toptalent natuurlijk
 
MessiBazoer
 
3
5 augustus 2021 om 11:22
Hahah nu je het zegt inderdaad ja! Geweldige serie is dat!
 
LuukTuinbeek
 
5
5 augustus 2021 om 11:22
Je hebt al voor 42 miljoen verkocht en dumfries gaat waarschijnlijk ook nog en slechts 6 miljoen uitgegeven. Geld is niet alles je hebt ook ambities als voetbalclub. Bij verkoop madueke kunnen de titelaspiraties gelijk de koelkast in. Alleen 50 miljoen plusboverwegen want dan kan je wel een goede vervanger kopen
 
Wildo
 
5
5 augustus 2021 om 11:36
Niet verkopen! Toptalent. Wanneer het bod 40 miljoen + Bergwijn is, mag John de Jong het natuurlijk wel overwegen.
 
YellowBlacks
 
3
5 augustus 2021 om 11:57
Voor 70 miljoen verkopen, maar nog 1 jaartje in Eindhoven laten blijven op huurbasis. Hou je je selectie intact voor dit seizoen en kan je misschien al gaan kijken naar zijn opvolger.
 
Vernon
 
5
5 augustus 2021 om 12:30
Tottenham is natuurlijk niet gek. 70 miljoen is sowieso waanzinnig veel, en dan ook nog een jaar wachten? Ze zijn geen filantropische instelling.
 
Aguerooo
 
12
5 augustus 2021 om 12:48
Niet gek nee? 170m vragen voor Kane maar Tottenham is niet gek hoor.
 
SocioFan1
 
3
5 augustus 2021 om 12:52
Agh die Levy vind 180 mil ofso voor Kane ook prima toch, dus ja why not. Psv hoeft ook niet, hebben genoeg miljoenen binnen gehaald nu met een Malen bijv. Dumfries en Ihattaren gaan ook nog vertrekken dus tsja. Voor Madueke zou ik minimaal 60 mil vragen wanneer die Levy komt aankakken.
 
JustusMorris
 
2
5 augustus 2021 om 14:35
Haha, verkopen is natuurlijk anders dan kopen. Recordtransfer is Ndombele voor 60 miljoen, en dat was wel te billijken, meer dan 70 miljoen voor Madueke. Een Sancho had op de leeftijd van Madueke (dus komend seizoen voor Noni) 17 goals en 17 assists in de Bundesliga. Dan is de helft van Sancho (40 miljoen) echt wel voldoende.
 
PSVparasiempre
 
2
5 augustus 2021 om 12:09
Not for sale. Madueke speelt nog hopelijk een jaar bij PSV. Dan kunnen clubs tegen elkaar gaan opbieden.
 
TILBURG013
 
3
5 augustus 2021 om 12:17
Gewoon 50 miljoen vragen en anders houden. Deze jongen is het grootste talent wat er rondloopt bij PSV samen met Gakpo en is ook nog eens Engels. Tottenham vraagt zelf ook 175m voor Kane dan kunnen ze ook wel flink aftikken voor Madueke..
 
gomes1psv
 
5
5 augustus 2021 om 12:19
Matige titel, ik denk eerder dat Tottenham 'op de valreep rekening moet houden met het zoeken naar een andere vleugelspeler.' Niet voor niets en zelfbewust heeft Madueke precies die club verlaten om zich te ontwikkelen en vooral om speeltijd te krijgen. Dat heeft hij net bereikt, hij is nu de man en heeft zelf ook door dat hij gaat vlammen dit seizoen. Los van dat PSV waarschijnlijk een torenhoge afkoopsom gaat vragen (€50m+ zeker wel) om het nog langlopende contract van Madueke af te laten kopen, denk ik dat Madueke zelf helemaal geen trek heeft om naast Bergwijn te gaan zitten banken. En geld drijft hem niet in deze fase van zijn carriere blijkbaar, dus bye bye Daniel Levy!
 
Sirius
 
2
5 augustus 2021 om 12:24
Tja, mocht de Premier League langskomen, moet PSV gewoon de absolute hoofdprijs gaan vragen. Overigens denk ik niet dat hij dit seizoen al vertrekt en zeker niet onder deze omstandigheden. Een volledig seizoen in de basis bij PSV is bovendien goed voor zijn ontwikkeling.
 
Loekie11
 
2
5 augustus 2021 om 12:42
Als ze hem verkopen, ook tegen een niet te weigeren bod (40+ mil gaan ze toch niet bieden), dan zijn de titel kansen gewoon weg. En eventuele successen in Europa verdwijnen ook als sneeuw voor de zon. Hij kan PSV naar de CL en of kampioenschap schieten met een groot aandeel aan goals en assists.
 
Aguerooo
 
5
5 augustus 2021 om 12:46
Allemaal leuk en aardig dit soort berichten maar ik ga mij hier niet druk om maken. Madueke wilt zelf niet weg en PSV gaat hem niet verkopen omdat hij volgend seizoen een recordbedrag kan opleveren. Reden genoeg waarom dit dus lulkoek is. En trouwens, alleen omdat het Levy is zou ik volgend seizoen lekker 100miljoen vragen, Levy doet namelijk precies hetzelfde met Kane.
 
marton3103
 
2
5 augustus 2021 om 13:15
Leuk spelertje, is Ihattaren aan alle kanten voorbij gestreefd. Maar wel een probleem voor PSV als ze allebei gaan vertrekken.. of zou Ihattaren zich nu bedenken?
 
nuanceman
 
11
5 augustus 2021 om 13:25
Voor PSV is het vertrek van Ihataren geen probleem maar een oplossing.
 
JustusMorris
 
0
5 augustus 2021 om 14:36
Voor Ihattaren is het echt wel te laat. Zo veel incidenten, en is nu gewoon uit de selectie gezet. Er is echt een 1% kans als hij nu spijt betuigd en 180 graden draait. Maar heeft ook nog een 1-jarig contract, dus PSV wil gewoon van hem af.
 
nuanceman
 
1
5 augustus 2021 om 13:24
Tottenham is natuurlijk bekend met Madueke, en hij is Engelsman, allemaal aantrekkelijk maar ik geloof niet dat ze nu zullen toeslaan. PSV zal een flinke vergoeding wensen en het risico is nog te groot. Eerst maar - tenminste een jaar - presteren en dit nivo vasthouden.
 
Yelle
 
1
5 augustus 2021 om 13:46
Nou, nee. Die blijft gewoon. Is gelukkig, speelt goed, hoeft nog niet weg om grotendeels op de bank te mogen plaatsnemen in Engeland.
 
LR17
 
2
5 augustus 2021 om 14:14
Die gaat niet weg hoor. Hij wilde blijven mits ie basis zou staan. PSV heeft geen bijna geen buitenspelers meer op de bank zitten. Zeker nu Ihattaren uit de selectie is. Dus dit zie ik nog niet gebeuren.
 
Realee
 
2
5 augustus 2021 om 14:21
Als hij ooit prijzen wil winnen is dit geen goede stap. Beter eerst een jaar knallen bij PSV en dan komt er wel een echt topclub. Hier gaat PSV ook weer lekker op cashen.
 
JariJari
 
1
5 augustus 2021 om 14:38
Spurs? Bergwijn is de duurste flop uit hun geschiedenis. Denk dat ze 2 x nadenken nu zeker aangezien Bergwijn al jaren leuk voetbalde en die Madueke hooguit 10 goede wedstrijden heeft gespeeld.
 
ericvanloo
 
1
5 augustus 2021 om 14:45
Gewoon voet bij stuk houden en het maximale vragen, willen ze hem niet kopen voor 25/30+ miljoen dan lekker bij PSV laten blijven is voor hem ook veel beter op dit moment, als je zo jong bent moet je iedere week spelen.
 
GunneRo
 
0
5 augustus 2021 om 15:51
Ongeacht of er nu al serieuze belangstelling is, heeft PSV heel slim gehandeld met het binnenhalen van dit Engelse talent. Je weet dat deze spelers, als ze zich goed ontwikkelen, gewild zijn ivm de home grown regels in Engeland. Je kunt hier flink op cashen. Net als Borrussia Dortmund, die gaan op Sancho en Bellingham samen +150 miljoen winst maken. Malen is daarmee ook een slimme aankoop (valt ook onder hom grown regels geloof ik). Ook Bayern volgt die tactiek (richards, Musiala, Gnabry, Arrey-Mbi).
 
JustusMorris
 
0
5 augustus 2021 om 17:09
@gunnero. Malen niet, die heeft maar 2 (van de 3 nodig) bij Arsenal gezeten en is te oud om jaar 3 te halen.
 
TruusBravenboer
 
2
5 augustus 2021 om 16:33
Psv moet deze jongen niet laten gaan
 
DonJuanOmar
 
0
5 augustus 2021 om 17:59
Top speler en nog heel erg jong
 
Rowano
 
0
5 augustus 2021 om 18:23
Om vervolgens weer 4e of 5e te eindigen? Madueke is een toptalent, maar toch nog niet goed genoeg voor de top PL?