PSV slaat enorme slag en ziet snel tientallen miljoenen extra binnenstromen
Woensdag, 10 januari 2024 om 18:27

PSV heeft het contract met Puma open kunnen breken en weten te verlengen, zo wordt bevestigd door de club op de nieuwjaarsreceptie. De nieuwe verbintenis loopt tot 2030; het oude contract liep in 2025 af. PSV, dat andere partners eveneens langer aan zich heeft weten te binden, gaat er financieel flink op vooruit.

De samenwerking tussen PSV en Puma begon in 2020. "De club praat zelf nooit in het openbaar over bedragen, maar verwacht wordt dat de nieuwe deal met Puma (inclusief sponsoring) in vijf jaar in totaal zo'n 55 tot 60 miljoen euro gaat binnenbrengen. Tussen 2020 en 2025 komt het bedrag uit op zo'n veertig miljoen euro, zodat sprake is van forse groei", schrijft Rik Elfrink namens het Eindhovens Dagblad over de nieuwe deal.

Hoofdsponsor PSV Vrouwen
PSV heeft ook de samenwerking met High Tech Campus Eindhoven, de hoofdsponsor van PSV Vrouwen, verlengd. Dat maakt de club op hetzelfde moment bekend. Het nieuwe contract loopt tot en met 2025. "Wij verheugen ons op de voortzetting van de samenwerking met PSV Vrouwen", laat Hilde de Vocht, directeur Ecosysteem Management, optekenen.

"In de afgelopen periode is duidelijk geworden dat de doelstellingen van beide organisaties perfect samenvloeien. Naast het streven naar sportieve successen richten we ons gezamenlijk op het creëren van een positieve maatschappelijke impact, waarbij innovatie een belangrijke leidraad is", aldus de directeur.

Ook de rugsponsor verlengt
Naast Puma en High Tech Campus Eindhoven heeft ook GoodHabitz het sponsorschap verlengd. Het contract met de rugsponsor liep in eerste instantie tot medio 2025, maar is nu met twee seizoenen verlengd. "GoodHabitz helpt fantastisch bij de persoonlijke ontwikkeling van onze spelers en medewerkers. De verlenging van dit sponsorschap onderstreept die waardevolle samenwerking", zegt commercieel directeur Frans Janssen van PSV.

"Ik ben trots dat we doorgaan met dit succesvolle partnership met PSV", aldus Milan Hofmans, CRO van GoodHabitz. "We zien in binnen- en buitenland de positieve impact van dit partnership. Daar gaan we de komende jaren op doorbouwen, onder meer door met PSV als verbinder verder bij te dragen aan de persoonlijke ontwikkeling van medewerkers in de Brainport-regio."

Meer nieuws
   
06:00
06:00
Youth League-winnaar klaar voor het eerste van AZ: 'Er liggen kansen'
9
   
23:57
23:57
Kökçü van de hemel in de hel doordat Benfica zege weggeeft in minuut 93
11
   
23:16
23:16
Feyenoord wordt op 'logische' vervanger Slot gewezen: 'Maar hoop dat hij blijft'
1
   
22:55
22:55
Summerville weet welke club Premier League-droom Leeds kan verstoren
5
   
22:19
22:19
Roda eindigt seizoen met kansloze vernedering op eigen veld tegen NAC Breda
66
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (15)

 
Parelmoer94
 
1
10 januari 2024 om 18:35
van 40 naar 55 is niet echt een verschrikkelijk groot verschil, maar al met al wel een lekker bedrag!
 
Pesso-PSV
 
14
10 januari 2024 om 18:44
Positief nieuws toch? Zolang er een steigende lijn is vind dat prima
 
robw
 
53
10 januari 2024 om 18:44
Uhh + 40% . Zeg je dat tegen je baas ook? 40% loonsverhoging is te laag?
 
29er
 
2
10 januari 2024 om 19:04
Over 5 jaar. Dat is 3 tot 4 miljoen per seizoen. Zo spannend is dat ook weer niet voor PSV
 
Fossen
 
27
10 januari 2024 om 19:12
3 tot 4 miljoen éxtra per seizoen*. Dus in plaats van 8 miljoen, zo`n 12 miljoen op jaarbasis. Natuurlijk vallen ze daardoor niet van hun stoel als penningmeesters maar het is gewoon een aanzienlijke verhoging.
 
Fossen
 
12
10 januari 2024 om 18:54
Een verhoging van 38-50% maakt volgens mij wel een behoorlijk verschil.
 
DRL80
 
1
10 januari 2024 om 18:36
Mooi. Meer geld bij NL topclubs. Al blijft het gat te groot om structureel aan te haken.
 
binny
 
23
10 januari 2024 om 18:43
Goed dat er geld blijft komen! Blijf de shirtjes van Nike bij PSV veel mooier vinden. Heb het al 10x gezegd maar die shirts in 2013 met thuis dat rood met goud erop en uit dat donkerblauw met goud erop zijn echt een stel van de mooiste shirts die ik ooit heb gezien. Daar lijken die van nu ook best op, alleen vind ik dat brainport niet zo mooi staan.
 
Pesso-PSV
 
11
10 januari 2024 om 18:47
Mee eens maar de laaste zin niet. Het is nou eenmaal de hoofdsponsor. Ik vind dat wel mooi . Vernieuwing een beetje.
 
Musi26
 
8
10 januari 2024 om 21:59
Persoonlijk voor mij vind ik dat er maar 1 naam op het shirt moet staan en dat is Philips. Helaas hebben de verkeerde mensen binnen het bedrijf de macht gekregen (al lang geleden). Philips had namelijk het allergrootste bedrijf ter wereld moeten zijn ipv een healthcare bedrijf.
 
Aycette
 
8
10 januari 2024 om 18:59
Het jammere van PSV is dat ze zelfs na deze deal en verlenging nog steeds template shirts krijgen van Puma in plaats van eigen exclusieve designs.
 
Romaldihno88
 
6
10 januari 2024 om 19:07
Ben met je eens die 100 jarig bestaan shirts waren echt mooi
 
wok666
 
4
10 januari 2024 om 20:38
De 2013 shirts waren bijzondere jubileum shirts, verder zijn de Nike shirts altijd heel wisselvallig geweest ( ik herinner bijv me dat spuuglelijke witte vlak op de achterkant, de paarse uitshirts). Ik vind Puma tot nu toe prima shirt leveren
 
TechnoBastard
 
3
10 januari 2024 om 22:26
Dat blauwe shirt (heb ik) was zeker mooi. De rode vond ik persoonlijk stukken minder. PSV heeft nooit echt hele geweldige shirts gehad. Doe mij maar maar gewoon het basic thuisshirt zonder al teveel poespas, of een effen uitshirt. Philips zal ik voor eeuwig blijven missen als sponsor..
 
TechnoBastard
 
1
10 januari 2024 om 22:23
Geen geweldige, maar wel een goede deal lijkt me. Kan PSV ook na 2025 dan nog prima mee vooruit. Toch zou ik na (zoals het er nu naar uitziet) 2 CL campagnes persoonlijk gekeken hebben of er niet nog meer uit te halen viel..