'PSV slaat na Ajax eveneens grote slag met contractverlenging'
Vrijdag, 9 augustus 2019 om 23:33

Bayern München had met Hakim Ziyech en Steven Bergwijn twee potentiële versterkingen uit de Eredivisie in het vizier. De kans is echter groot dat de Duitse grootmacht allebei de aanvallers uit het hoofd moet zetten, want nadat Hakim Ziyech vrijdag zijn contract al verlengde, zou ook Steven Bergwijn op het punt staan om een nieuwe verbintenis te tekenen.

BILD bericht vrijdagavond namelijk dat PSV en Bergwijn dicht bij een akkoord over een nieuw contract zijn. De huidige verbintenis van de Oranje-international loopt nog door tot medio 2022, waardoor het tekenen van een nieuwe overeenkomst vooral een signaal aan eventuele gegadigden voor de vleugelspits zal zijn. Bergwijn gaat er daarnaast op financieel gebied waarschijnlijk ook op vooruit.

De aanvaller werd de afgelopen weken genoemd bij Bayern, dat in hem een alternatief voor de geblesseerd geraakte Leroy Sané zou zien. De naam van Bergwijn werd bovendien ook in verband gebracht met Sevilla en Ajax. Laatstgenoemde club legde in de afgelopen dagen echter David Neres en Ziyech langer vast, waardoor de komst van een extra aanvaller geen prioriteit meer lijkt te hebben.

Als Bergwijn bij PSV blijft, speelt hij volgend seizoen overigens mogelijk samen met een speler met een verleden bij Bayern. BILD pakte eerder op de vrijdag namelijk al uit met het nieuws dat trainer Mark van Bommel zijn voormalige ploeggenoot Franck Ribéry heeft gepolst voor een avontuur in de Eredivisie. Het Algemeen Dagblad heeft echter wel toegevoegd dat een dienstverband van Ribéry in het Philips Stadion vanuit financieel oogpunt op dit moment een lastig verhaal is.

Meer nieuws
   
21:09
21:09
Perez loopt vooruit op PSV-transfer: '35 miljoen is toch wel heel veel geld?'
9
   
21:00
21:00
De EK-selectie van Spanje: dit zijn de spelers die kans maken
7
   
20:59
20:59
Paris Saint-Germain wederom kampioen van Frankrijk na nederlaag AS Monaco
7
   
20:31
20:31
Prolongatie titel definitief uitgesloten voor Royal Antwerp na nieuwe nederlaag
1
   
20:30
20:30
El Gran Derbi: is dit de meest heetgebakerde derby van Spanje?
4
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (82)

 
Tjeu25
 
81
9 augustus 2019 om 23:36
En nog meer goed nieuws voor de eredivisie!
 
VIPete
 
36
10 augustus 2019 om 00:41
Deze zag ik echt niet aankomen. Komt PSV toch met een behoorlijk team op de proppen dit seizoen. Alleen maar leuk voor de spanning natuurlijk. Zonde dat ze niet de Champions League ingaan..
 
TheGlory
 
13
9 augustus 2019 om 23:36
Dit zou toch geweldig nieuws zijn! De speler die het moet gaan doen dit seizoen.
 
AjaxBaggio
 
52
9 augustus 2019 om 23:36
Alleen maar goed voor de Eredivisie dit.
 
Antetokounmpo
 
17
9 augustus 2019 om 23:39
Ben persoonlijk geen groot fan van Bergwijn. Dat heeft vooral te maken met zijn rendement en dreiging. Ik denk dat hij de kwaliteiten echt wel heeft om een topspeler te worden, maar heb het idee dat hij te veel leunt op zijn voetballende kwaliteiten en niet genoeg gebruikt maakt van zijn schotkracht en snelheid.
 
Antetokounmpo
 
15
9 augustus 2019 om 23:40
Voor PSV en Eredivisie begrippen is het overigens wel een topspeler!
 
De Toekomst
 
93
9 augustus 2019 om 23:42
Uitstekend nieuws voor de Eredivisie dat spelers als Neres, Bergwijn, Ziyech, Tagliafico, Onana, Tadic bijtekenen. Ook Berghuis en volgens mij ook Jorgenson trouwens. Zou lijkt er eindelijk eens wat opgebouwd te worden in de Eredivisie. Bergwijn was anders echter ook in de Eredivisie gebleven denk, maar na de contractverlenging van Ziyech en Neres was de stap op een sportieve verbetering verkeken. In ieder geval erg mooi deze recente deals. Het zegt echt wel iets positiefs over de ontwikkeling van onze competitie.
 
TheGlory
 
130
9 augustus 2019 om 23:53
Hele onnodige ‘sneer’ / arrogante uitspraak dat een sportieve verbetering verkeken leek. Daarnaast was de meest concrete club Sevilla, wat naar mijn weten geen eredivisie club is.
 
De Toekomst
 
37
10 augustus 2019 om 00:01
Onnodig? Wellicht ja.. Echter denk ik wel oprecht dat Bergwijn dat zag zitten. Verder vind ik het op dit moment totaal niet arrogant om zo'n uitspraak te doen. Het is op dit moment in alles een feit dat Ajax boven PSV staat.
 
TheGlory
 
62
10 augustus 2019 om 00:13
Enige reden dat Ajax op dit moment boven PSV staat is de naam, allebei namelijk verder gewoon gelijk in de competitie. En dat is een feit
 
De Toekomst
 
38
10 augustus 2019 om 00:26
Klopt, nationaal redelijk gelijkwaardig. Alleen Ajax wint wel alle drie de nationale prijzen.. En Europees presteert Ajax ook duidelijk beter.. Op dit moment is Ajax in sportief opzicht gewoon een verbetering. Daar kunnen we lang of kort over praten, maar dat is gewoon zo nu. Het is ook een hele tijd andersom geweest en de tijden gaan ook weer veranderen in toekomst, maar momenteel is Ajax een sportieve verbetering.
 
1AFCAjax1
 
30
10 augustus 2019 om 00:30
Deels met je eens, verschillen in de top ED zijn natuurlijk vrij klein, maar Ajax heeft natuurlijk nog wel een kans op CL. Tevens kan Ajax op dit moment gewoon een beter financieel plaatje voorschotelen. Ik weiger er echter in mee te gaan dat de verschillen tussen PSV en Ajax zo groot zijn als sommige (Ajax)supporters doen geloven. PSV heeft jarenlang bewezen een goed team te kunnen smeden van een soms kwalitatief mindere selectie. Wat mij betreft is een nieuw kampioenschap van ajax dan ook allerminst een uitgemaakte zaak.
 
De Toekomst
 
13
10 augustus 2019 om 00:33
@1AFCAjax1, heb jij PSV tegen die Noren gezien? PSV moet wel erg snel en structureel stappen gaan zetten, anders is het wel een uitgemaakte zaak...
 
RonnyHuisman
 
9
10 augustus 2019 om 00:35
Ja zeker maar niet met die van kut van Bommel
 
gazhims3lv
 
4
10 augustus 2019 om 00:43
Ajax is de huidige kampioen, maakt nog aanspraak op het behalen van Champions League, heeft een hogere begroting en waarschijnlijk valt er meer te verdienen, plus ze hebben een betere selectie. En dat is een feit.
 
TechnoBastard
 
6
10 augustus 2019 om 01:30
Al zeggen de kampioenschappen van PSV de afgelopen 10 jaar iets anders, hetzelfde geldt voor PSV tov Feyenoord. Dat scheelt elkaar niet veel dit seizoen. Ajax speelt gewoon een stuk beter en makkelijker en is het te kloppen team..
 
1AFCAjax1
 
0
10 augustus 2019 om 13:47
@De Toekomst, er moet idd zeker nog een hoop beter bij PSV willen ze een kans maken, maar ook Ajax moet nog zoeken naar de scherpte en automatismes. Ik verwacht overigens ook wel een nieuw kampioenschap van Ajax hoor, daar niet van.
 
Marchello020
 
0
10 augustus 2019 om 17:00
@theglory Je zegt het wel treffend: Ajax zal altijd boven PSV blijven staan in naam En dan niet op grond van het alfabet Het enige land waar PSV qua naam boven Ajax staat is Mexico, maar dat is binnenkort ook verleden tijd Proost!
 
Marchello020
 
0
10 augustus 2019 om 17:08
Met het aanblijven van Ziyech en van de Beek wordt het verschil echt wel groot hoor De sterkhouders van PSV doen het nou niet erg best (lozano, Bergwijn) Als je dan de rest van de elftallen bekijkt is het verschil echt wel behoorlijk Maar goed, we moeten het eerst in punten omzetten
 
Bergwijn
 
66
9 augustus 2019 om 23:55
Bergwijn zou juist een stap omlaag maken aangezien PSV de laatste vijf jaar veel vaker kampioen is geworden dan je clubje.
 
De Toekomst
 
132
9 augustus 2019 om 23:59
Op de wind van gisteren kan je vandaag niet zeilen.
 
Robinho71114
 
19
10 augustus 2019 om 00:08
@bergwijn hoezo laatse 5 jaar doe gewoon ooit en dan is ajax veel vaker kampioen geworden. Ajax heeft ook meer de Champions league gewonnen en gewoon in totaal veel meer prijzen daarnaast heeft ajax een veel grotere fanbase en is Amsterdam ook een veel grotere stad heeft hij zijn maatjes (waarschijnlijk maatje want donny gaat waarschijnlijk weg). Donny en promes daar zitten komt hij uit Amsterdam zelfs uit de jeugdopleiding dus ja stap omlaag?
 
DRL80
 
13
10 augustus 2019 om 00:23
@TheGlory wil je hier ook even een opmerking over onnodige sneer en arrogante uitspraak maken? Dank je wel.
 
De Toekomst
 
15
10 augustus 2019 om 00:31
@DRL80, want feiten benoemen is arrogant? Ajax is echt in alle opzichten groter en beter dan PSV op dit moment. Dat mag toch gewoon worden uitgesproken?
 
TechnoBastard
 
8
10 augustus 2019 om 01:23
Dat mag, de Toekomst. En daar is ook niks aan gelogen. Wel heb ik me gestoord aan Overmars, in de zin van quasie machtsvertoon maar dan geen bod doen. En dat net voor de topper. Of aannames zoals je zelf nu doet. Dat wekt weerstand op, zonder afbreuk te doen aan de zaken die je opsomt over Ajax en waar zijn..
 
Johnnyvan Diest
 
12
10 augustus 2019 om 05:14
Juist De Toekomst op de wint van gisteren kan je vandaag niet zeilen.geld dus ook over de prestaties van ajax vorig jaar. Ajax had ook al bijna uit de CL kunnen liggen tegen paok.toch een beetje met mazzel gewonnen toch?met anderhalve eigen goal
 
VBD79
 
7
10 augustus 2019 om 08:16
Zware nacht gehad Johnny? Ajax speelde gelijk tegen Paok en ze zijn zeker ook nog niet door naar de volgende ronde, de return is deze week namelijk.
 
TheGlory
 
4
10 augustus 2019 om 10:58
Wel mooi dat alle Ajacieden nu met dit soort teksten komen, terwijl het enige wat de afgelopen circa 5 jaar gezegd werd was ‘Ajax blijft de beste, kijk maar naar wie de meeste titels heeft’ Iets met hypocrisie
 
TheGlory
 
0
10 augustus 2019 om 12:28
@DRL80 geen idee waarom je mij bij deze reactie betrekt, heb hier helemaal niks mee te maken verder. Als ik bij elke arrogante opmerking nu een uitspraak moet doen heb een volledige baan er bij.
 
psv-dor-liv
 
50
10 augustus 2019 om 00:02
Arrogante trieste uitspraak, flikker een eind op joh, walgelijk deze praatjes
 
ginger-pele
 
61
10 augustus 2019 om 00:13
Dit is nou waarom veel mensen Ajacieden haten.
 
DRL80
 
20
10 augustus 2019 om 00:25
Dat zijn dan kortzichtige mensen. Lekker haten op een hele groep mensen vanwege uitspraken van individuen. Waar hebben we dat toch eerder en vaker gezien? Triest. Maar zo is het gesteld helaas.
 
Noldries
 
29
10 augustus 2019 om 00:25
Hahaha heerlijk die reacties, Ik kan hier echt om lachen, de ene plaagt een beetje, de ander gaat er weer heel serieus op in. Lekker bezig jongens!
 
JustPSV95
 
9
10 augustus 2019 om 00:35
Klopt, alleen kan niet iedereen daar tegen, net zoals andersom. Zie echter wel vaker dat er door een (groep) individu(en) een topic waar er met respect over elkaars club wordt gepraat in een sneer en beledig ronde veranderd. Zo onnodig
 
TechnoBastard
 
18
10 augustus 2019 om 01:39
Plagen kan ik tegen. Een serieus verhaal afsteken met aannames die best uit de hoogte zijn dan weer niet..
 
MartinaRody
 
66
10 augustus 2019 om 00:30
Ha, daar heb je de ajacieden weer! U weet wel, teletekstsupporters die hakim een klap hebben verkocht nadat ze kampioenschap misliepen. En daarna lachen als boer met kiespijn wanneer hij bepalend is. U weet wel, supporters die stadion massaal links laten liggen als het slecht gaat. Nos archief puilt van dat soort beelden inmiddels uit. U weet wel, supporters die nu denken dat ajax heerst, en waar alle spelers vd wereld heen willen. Realiteit is dat men geen enkele spelers wist vast te houden die wilde vertrekkken. En de spelers die verlengd hebben gingen niet bij gebrek aan belangstellling dan wel ze weten dat dit clubje hun plafond is. U weet wel, de club die door eigen falen van medische staf nu leven van een jonge gozer heeft verwoest. En daarna doodleuk wachten op juridisch strijd alvorens ze overstag gaan met compenseren van de familie. Familie die nog steeds steen en been klaagt over gebrek aan empathie vd zijde van deze koude club. U weet wel, de club die nog steeds teert op videobanden successen en daar laatst pijnlijk achter kwam toen de eu elite bezig was met opzetten van super competitie zonder ajax.
 
De Toekomst
 
43
10 augustus 2019 om 00:34
Mooi betoog, ben op de helft opgehouden. Ik vond Teletekst veel interessanter ??
 
RonnyHuisman
 
4
10 augustus 2019 om 00:37
Maar wij hebben technische voetballers en jullie ja helemaal niets oja een Taco roller
 
MartinaRody
 
24
10 augustus 2019 om 00:42
De toekomst, dit is geen betoog. Dit is een opsomming van feiten.
 
De Toekomst
 
35
10 augustus 2019 om 00:45
Juist, want alle Ajacieden hebben Ziyech een klap verkocht. We stonden met meer dan 1 miljoen mensen in een hele lange rij en mochten dat om de beurt doen. Er is geen enkele Ajacied die hem niet heeft geslagen. Het is een onomstreden feit dat alle Ajacieden Ziyech een klap hebben verkocht. Wat jij zei, is een betoog en heeft niks te maken met feiten.
 
Zytto34
 
26
10 augustus 2019 om 00:49
MartinaRody gister zat je je nog aan te stellen over de "gekleurde" moderators en iets over het feit dat je een rechtszaak ging aanspannen daartegen, maar ik zie zelden mensen zo kinderachtig provoceren als jij dat nu en vaker doet. Als een Ajacied dit zou typen over psv zou je nu schreeuwen over de gekleurde moderators, een beetjr triest niet?
 
MartinaRody
 
27
10 augustus 2019 om 00:51
Toekomst, overal waar jullie in europa en deel van nl komen ontstaat mot. Kijk naar boetes die jullie hebben gekregen. Supporters van ajax zn de grootste paupers. Maar willen liever spreken over jawel "kleine groep die voor de rest verpest". Ondertussen is de lijst met delicten oneindig. Overal waar jullie komen worden jullie uitgekotst. En terecht. Veelal betreft het kansloze Lieden die zich een id willen aanmeten. En hoppa, dan krijg je jouw soort hier.
 
MartinaRody
 
22
10 augustus 2019 om 00:52
Uhn zytto, dit is een actie»»»»reactie. Volgens mij is dr toekomst hier discussie komen vervuilen met zn onzin. Waarom corrigeer je hem niet? Want zo blijven jullie overal uitgekotst worden.
 
 
25
10 augustus 2019 om 01:00
Baal je zo van het bergafwaarts gaan van PSV ja?
 
TechnoBastard
 
29
10 augustus 2019 om 01:26
Martina, hou op man. Schaam me dood door types zoals jij..
 
Chefvoetbal
 
26
10 augustus 2019 om 01:48
Hahaha jij bent echt een over de top karikatuur van de PSV-supporter die een diep gevoel van minderwaardigheid heeft vanwege Ajax. Door mensen zoals jij komen jullie nooit van dat stempel af.
 
Zytto34
 
0
10 augustus 2019 om 10:43
Tuurlijk moet De Toekomst dit ook niet doen, maar hij schrijft 1 zin met een knipoog. Jij komt vervolgens met 10 snerende zinnen die niet met een knipoog zijn bedoeld.
 
MartinaRody
 
10
10 augustus 2019 om 11:03
Zytto34, daar ga je weer. Leer eens elkaar te corrigeren. Doen psv supporters hier heel goed. Wat ajacieden gaan doen is juist de boel bagatelliseren en als het even kan gwn de andere kant de schuld geven. Nee. Zo werkt het niet. Dus richt je even tot dhr/mevr/whatevah de toekomst en vertel hem haarfijn dat hij zich enkelmoet beperken tot het onderwerp en geen glibberige paden moet bewandelen hier.
 
AjaxAdam020
 
2
10 augustus 2019 om 11:25
@MartinaRody De enige die hier gecorrigeerd moet worden ben jij. Als je het niet met iemand eens bent kan je daarover met diegene in discussie gaan. Jij probeert er een conflict van te maken en dan Nouri erbij halen... Walgelijk.
 
Sanderr
 
6
10 augustus 2019 om 11:39
Valt wel mee denk ik, ik zie jou ook zelden gecorrigeerd worden en jij provoceert vrijwel in elke bijdrage die typt in Ajax topics Martina.. Zie ook je bijdrage hier boven weer, zelf klagen over DeToekomst maar dan 10x erger er overheen klappen. Begrijp me niet verkeerd, ik kan je frustratie in sommige gevallen wel voorstellen hoor. Ajax heeft de meeste fans, dus ook de meeste die irritant gaan zitten doen. Overigens worden die evengoed verwijderd als het provocerend is hoor (bedenk je ook wel even dat ook de moderators van hun zomervakantie genieten, in het buitenland zitten, etc. Het duurt dezer weken soms wat langen). DeToekomst moet zich hier zeker tot het onderwerp beperken maar jij gaat (zoals gewoonlijk) weer enkele stappen verder. Ik zie maar weinig mensen op deze site voorbij komen die zo haatdragend, zo provocerend en zo kinderachtig zijn als jij bent. Ik vind het werkelijk fascinerend om te zien hoe jij keer op keer Ajacieden om het minste of geringste beschuldigt en uitkaffert terwijl je zelf echt geen haar beter bent. Je bent zonder enige twijfel een van meest arrogante personen op de site (en dat voor een niet-Ajacied nog wel ), provoceert in vrijwel ieder bericht (als het in een Nederlands voetbal topic is althans) en bent compleet verongelijkt als een Ajacied een lichte vorm van jouw eigen kenmerkende gedrag vertoont. Ik zou zeggen: verbeter de wereld, begin bij jezelf zolang je gedrag vertoont wat jij hier dagelijks laat zien hoef je ook niet zo verongelijkt te reageren op personen die hetzelfde doen vind ik.
 
-NEC-
 
4
10 augustus 2019 om 00:38
Bouwen? Wat een bullshit. We weten allebei dat al die namen op Tadic na, na dit seizoen allemaal gaan vertrekken. Die tekenen echt niet bij omdat ze zo graag in Nederland spelen. Die kunnen meer geld beuren hebben allemaal stuk voor stuk een afspraak gemaakt dat ze kunnen transfereren. Dit is de Eredivisie, echte topspelers vertrekken na twee seizoenen goed te hebben gepresteerd. Dat is de realiteit, al hoop ik uiteraard dat dit soort spelers behouden kunnen worden.
 
De Toekomst
 
13
10 augustus 2019 om 00:42
Jup, dit is ook het eerste jaar dat zulke spelers zich bewijzen. Het is niet zo dat Ziyech al jaren een topspeler is in onze competitie. Het is niet zo dat Neres zich allang bewezen had en daarom, toen hij zelfs even reserve was, voor 40 miljoen kon vertrekken. Het is niet zo dat Bergwijn plotsklaps aan is komen waaien en geen international is. Berghuis is ook pas een jaartje enigszins succesvol, of toch langer?? Normaal waren deze spelers nu vertrokken, nu verlengen ze juist. Dat is zeer positief.
 
Lee112
 
0
10 augustus 2019 om 09:27
Zei je vorig jaar niet exact hetdlgde ? Toch blijven ze. Je kunt niet in de toekomst kijken
 
Lee112
 
0
10 augustus 2019 om 09:28
Exact hetzelfde **
 
NJfromVOL
 
1
10 augustus 2019 om 00:46
+ Berghuis
 
TechnoBastard
 
8
10 augustus 2019 om 01:19
Vergeet Malen niet. Je aanname over de overgang naar Ajax is wel een beetje voorbarig denk ik. Bergwijn zit goed bij PSV nu en heeft alleen nooit uitgesloten ooit naar Ajax te willen bij het juiste aanbod. Gezien al die feiten die je over Ajax opsomt ook niet zo raar toch? Jezelf in je voet schieten met supportergevoelens, daar is Bergwijn te slim voor..
 
hansje1969
 
1
10 augustus 2019 om 09:27
Ik denk dat het vooral een financiële verbetering was. We moeten voorlopig nog maar zien of Ajax zich plaatst voor CL en wat beide teams gaan doen in de eredivisie. Om nu al te zeggen dat Ajax veel beter is, gaat me op dit moment wat ver. We zullen zien. Maar inderdaad positief dat de door jou genoemde namen verlengen. Ook bij PSV en Feyenoord.
 
MartinaRody
 
24
9 augustus 2019 om 23:56
Leuk en aardig, maar na de winterstop is deze bergwijn gewoon in zn ontwikkeling stil blijven staan. Zn spel is echt frustrerend naar te kijken. Kampioenschap is mede door hem verspeeld. Bergwijn, wannneer word je nou beslissend?! Je bent geen talent meer. Voor ed moet je inmiddels dragende speler te zijn. Maar Komt deels door de trainer die hem misbruikt. Ik vraag me echt of hij de balle n heeft om een keer met zn vuist op tafel te slaan en te zeggen dat hij een buitenspeler is en geen 10. En dat spelers als sadilek hem niet moeten lastig vallen in de zone die aan hem toebehoort. Anders is volgend seizoen 10mio veel te veel voor deze speler.
 
leeuw1975
 
19
10 augustus 2019 om 00:18
Ajax word na 5 jaar ook weer een keer kampioen en denken gelijk dat ze god zijn. al die walgelijke praatjes bah. hoop zo dat Ajax weer op zikn plek gezet word dit seizoen.
 
Noldries
 
37
10 augustus 2019 om 00:27
Ajax heeft in die tijd toch mooi de Europa League finale gehaald en de CL halve finale, waarbij we Europees zoveel aanzien krijgen. Dat zegt me veel meer!
 
DRL80
 
11
10 augustus 2019 om 00:29
Jij bent een van die kortzichtige personen waar ik zojuist op doelde in een andere reactie. Zielig. En lekker makkelijk een periode van 5 jaar pakken. Neem de historie. Volgens mij heeft Ajax 3 sterren op de borst en PSV 2. En internationaal is Ajax een veel grotere naam en merk. Ach ja, hoge bomen vangen veel wind.
 
RonnyHuisman
 
1
10 augustus 2019 om 00:39
Wij zijn tegenover dat wat bij PSV de voetbalschoenen aantrekt ook beter ken je plek in ED en internationaal
 
TechnoBastard
 
9
10 augustus 2019 om 01:26
Dat zijn de feiten ja. Daar zal de gemiddelde PSV supporter je ook gewoon gelijk in geven. Kunnen jullie Martina niet gewoon negeren?
 
TechnoBastard
 
0
10 augustus 2019 om 01:32
Laat je nou niet zo kennen
 
FraXz
 
3
10 augustus 2019 om 06:59
Dat Martina hier überhaupt nog mag komen.
 
Aevada
 
2
10 augustus 2019 om 09:37
Lekker belangrijk wie er wat gewonnen heeft de afgelopen jaren en verder in het verleden. Het is toch heerlijk dat spelers als Neres, Ziyech, Bergwijn, Berghuis verlengen! Normaal gesproken is dit de fase is de carrières van dit soort spelers dat ze vertrekken.
 
Mackolik
 
2
10 augustus 2019 om 00:16
Deze spelers tekenen niet zomaar ben ik van overtuigd. De clubs geven denk ik zelf een mooie tekenpremie, wetende dat ze dat bedrag er toch makkelijk uit halen. Vooral Ajax heeft nu wel de luxe om een speler die op het lijstje staat van topclubs een miljoen(voorbeeld) aan tekengeld te geven. Waarom zou je anders tekenen als een Neres zijnde?
 
est-1913
 
1
10 augustus 2019 om 00:31
Ja, ik denk wel dat het algemeen bekend is dat de meeste contractverleningen gepaard gaan met een financiële opsteker voor de ondertekenaar. Dat werkt niet alleen zo in de voetbalwereld.
 
Mackolik
 
2
10 augustus 2019 om 00:41
Ja, vooral Ajax heeft de smaak te pakken met gigantische transferbedragen. Overmars doet het heel erg slim. Alhoewel ik denk dat Ziyech niet boven de 50 miljoen zal brengen, zie ik de clubs wel nog tegen elkaar opbieden bij Neres. Dus al zouden ze nu bij wijze 1 miljoen kwijt zijn aan hem die verdienen ze straks dankzij zijn extra jaar contract 10 x terug minimaal. Hoop dat de Eredivisie ook stappen gaat maken en niet alleen Ajax en Psv. Nederland is gewoon een voetballand en ik hoop dat dit beloond wordt met prijzen ook en niet alleen transfers. De Europa League zie ik nog wel binnen 10 jaar naar Nederland komen.
 
memphisdepay
 
3
10 augustus 2019 om 01:26
Je kan natuurlijk nooit in de toekomst kijken. Toch denk ik dat de marktwaarde van de meeste Ajax spelers nu wel op een hoogtepunt zit. Het zou echt absurd zijn als Ajax weer zo ver komt in de CL, als ze kunnen overwinteren in de CL dan zou ik dat al zeer knap vinden. Het wordt nu afwachten of die spelers als Neres, van de Beek, Blind en Tagliafico datzelfde niveau weer kunnen halen want door het verlies van de Jong en de Ligt verloopt het voetbal toch wat trager en zonder een verdediger als de Ligt kun je jezelf minder fouten permitteren.
 
TechnoBastard
 
3
10 augustus 2019 om 01:34
Tja, ik ook. Maar dat zie ik niet zo snel gebeuren. Waar Ajax nu 80 voor een topspeler krijgt, krijgt PSV de helft daarvan. En Feyenoord weer de helft daarvan.. Dat zie ik voorlopig niet veranderen
 
TechnoBastard
 
0
10 augustus 2019 om 01:35
Dat is wel het doel van het team bij elkaar houden bij Ajax nu natuurlijk. Vorig jaar reproduceren..
 
Rudeboy65
 
37
10 augustus 2019 om 02:30
Beste vriend en vijand. Kan het niet een keer zo gaan dat berichten over PSV en Ajax niet uitlopen op ordinair gedoe en geschreeuw en een wedstrijdje ver plassen? Kalm aan maar. De kans is extreem klein dat je over en weer zieltjes wint. Of zijn er mensen die obv dit soort frisse reaguursels overstappen naar de andere club? Zinloos. Kansloos.
 
VBD79
 
2
10 augustus 2019 om 08:18
Juist! Wat hebben mensen toch absurd lange tenen tegenwoordig, vooral op VZ lees ik extreem veel afgunst naar elkaar toe.
 
AJUX
 
0
10 augustus 2019 om 12:05
Ja echt jammer
 
Johnnyvan Diest
 
2
10 augustus 2019 om 05:23
Klopt ajax heeft de meeste prijzen gepakt in Nederland. Maar het feit bkijft ook dat psv de afgelopen 40 jaar de meeste prijzen heeft gepakt.dus ben je 40 jaar of jonger dan heb je psv vaker prijzen zien pakken dan ajax is ook een feit.
 
VBD79
 
9
10 augustus 2019 om 08:23
Laatste 40 jaar heeft Ajax 43 prijzen gepakt en PSV 35 prijzen
 
Arnino
 
3
10 augustus 2019 om 07:20
Hij zou toch naar Ajax gaan??
 
EnriqueD
 
3
10 augustus 2019 om 08:01
Ik dacht dat Bergwijn naar Ajax volgens velen juist goed was voor het NL voetbal? Hey Bayern van Nederland was toch een mooi streven? Nu Bergwijn gewoon heeft bijgetekend is opeen mooi voor de Eredivisie. Vreemd
 
volgens mij
 
4
10 augustus 2019 om 09:28
Ik dacht dat op zaterdag de kleuterschool dicht was.maar hier te zien is hij gewoon open. Wat een trieste discussies elke dag. Kan er misschien ook een keer gewoon over voetbal geluld worden.
 
AJUX
 
0
10 augustus 2019 om 12:04
Blij dat hij niet naar Ajax gaat. Top