PSV speelt met Bayern München-deal in op uitgaande transfers
Maandag, 5 oktober 2020 om 10:55

PSV gaat zich naar alle waarschijnlijkheid op korte termijn versterken met Adrian Fein. De Telegraaf, het Eindhovens Dagblad en BILD melden maandagochtend dat de 21-jarige middenvelder op huurbasis naar Eindhoven komt. Fein is momentele nog speler van Bayern München, maar heeft bij der Rekordmeister weinig zicht op speelminuten.

Fein kan zowel op het middenveld, als centraal achterin uit de voeten. De vijfvoudig international van Jong Duitsland is daarmee een interessante optie voor PSV, dat op korte termijn afscheid gaat nemen van Timo Baumgartl en Michal Sadílek. Eerstgenoemde is onderweg naar het Engelse Fulham, terwijl Sadílek wordt genoemd bij Slovan Liberec en Sparta Rotterdam.

Fein sloot zich in 2006 aan bij de jeugd van Bayern en werd door de Champions League-winnaar in de afgelopen seizoenen uitgeleend aan SSV Jahn Regensburg en Hamburger SV. In de afgelopen voetbaljaargang speelde hij namens die Rothosen 31 wedstrijden in de 2. Bundesliga.

Fein moet de eerste van drie aanwinsten worden die PSV voor het sluiten van de transfermarkt nog binnen wil halen. Technisch manager John de Jong is verder nog op zoek naar een vervanger van Bruma, die op het punt staat om bij het Griekse Olympiacos te tekenen, en een vleugelverdediger.

Meer nieuws
   
21:47
21:47
Liverpool gebruikt Slot om af te stappen van traditionele Britse clubstructuur
17
   
21:37
21:37
Late gelijkmaker van Leverkusen wekt grote woede: 'Het is een schande!'
2
   
21:05
21:05
Robin van Persie gaat in op vraag of hij ooit trainer van Feyenoord wordt
6
   
20:28
20:28
Ongekend: Leverkusen behoudt ongeslagen status door goal in minuut 97
31
   
20:15
20:15
Arne Slot: de trainer die 'sleeping giant' Feyenoord ontwaakte
11
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (119)

 
Bayern1982
 
21
5 oktober 2020 om 10:58
Fein is een verdedigende middenvelder geen verdediger
 
wazza
 
7
5 oktober 2020 om 11:14
Ja inderdaad Bayern1982. Fein is een verdedigende middenvelder die ook nog wel naar voren kan spelen maar niet centraal achterin. Deed ie bij HSV volgens mij ook niet. Dus dit is echt niet de opvolger van Baumgartl te noemen. Gewoon een extra middenvelder die ze nodig hadden.
 
LionelGap
 
2
5 oktober 2020 om 11:20
Word het dan Fein met Sangaré?
 
Tjeu25
 
5
5 oktober 2020 om 10:58
Ik ken deze speler eigenlijk niet kan iemand er iets over zeggen?
 
Prem93
 
12
5 oktober 2020 om 11:59
Oud speler van onder andere Hsv. Is een sterke verdedigende middevelder. Type stofzuiger die ook nog een bal op de stropdas kan leggen over 30 meter. Als PSV deze man inlijft zeg ik heel knap gedaan John de Jong.
 
The-Jump
 
9
5 oktober 2020 om 10:59
Ik ken hem niet, maar als het iets is dan graag wel met optie tot koop. Anders zit je er voor een andere club op te leiden.
 
DieGelbeReds
 
38
5 oktober 2020 om 11:03
@The-Jump, als tijdelijke oplossing hoeft dat helemaal niet verkeerd te zijn. Liever een kwaliteitsspeler huren van een topclub dan een tweederangsspeler kopen.
 
The-Jump
 
1
5 oktober 2020 om 11:09
Met die gedachte ben ik het zeker eens, alleen dan begin je komend jaar weer opnieuw. Zou graag wat meer continuïteit zien, aangezien de meeste aankopen van vorig jaar ook alweer verhuurd zijn.
 
DieGelbeReds
 
7
5 oktober 2020 om 11:17
@The-Jump, ik denk dat we moeten accepteren dat de selectie niet in één transferperiode staat als een huis. Dat kan best nóg een heel seizoen duren, waarin een aantal spelers vertrekken en nieuwelingen komen.
 
SneekPSV
 
4
5 oktober 2020 om 11:40
@DieGelbeReds Precies dit. Het is niet realistisch te verwachten dat er in 1 transferwindow een compleet nieuw elftal staat waarin alleen eigen aankopenzitten. Daar heeft PSV simpelweg het budget niet voor. Dit jaar moet dan ook worden gezien als een overgangsjaar. Helaas, maar waar. De puinhopen van de Jong zijn enorm en dat opruimen kost geld, maar vooral tijd.
 
Notoriouss
 
4
5 oktober 2020 om 11:41
De continuïteit bereik je nu met Max, Sangaré, Zahavi. Om kwaliteitscontinuïteit te bereiken worden er goede spelers gehuurd met Mvogo en nu dus Fein. Is op zich niet slecht wmb.
 
DieGelbeReds
 
1
5 oktober 2020 om 12:16
@SneekPSV, en toch hoeft het qua prestaties nog niet eens een overgangsjaar te zijn. Groepsfase EL is bereikt en met 10 punten staan ze gedeeld eerste. De drukke periode en de topwedstrijden komen natuurlijk nog, maar als de ploeg ingespeeld is blijft er genoeg kwaliteit over in mijn ogen. En we hebben gisteren kunnen zien dat Ajax ook nog niet bepaald geweldig is. Wie weet wat er dit seizoen mogelijk is!
 
ErwinLont
 
0
5 oktober 2020 om 12:17
Je ziet het weer is bij ajax, elk jaar weer opnieuw bouwen in funest.. maar als hij echt een toegevoegde waarde heeft, huren maar van de winter al een vervanger in huis halen die hem kan opvolgen ??
 
Woody2406
 
3
5 oktober 2020 om 11:40
Ik kan best begrijpen als je drie spelers verhuurt zonder veprlichte optie tot koop, dat je dan zelf ook moet huren. Wat gebeurt er volgend jaar als PSV drie aankopen doet en Bruma, Doan en Baumgartl komen allemaal terug...
 
Constant kante
 
1
5 oktober 2020 om 18:24
Já! En dan Luckassen wellicht ook nog als Anderlecht hem niet voor vijf miljoen wil kopen. Ach, dan vullen zij weer de plekken op van de gehuurde spelers die dan weer vertrekken (van Ginkel, Fein), etc. Of ze worden dan alsnog verkocht of weer verhuurd.
 
Cyberize7x
 
6
5 oktober 2020 om 10:59
Totaal onbekende speler, geen idee of dit de verlossing is. Snap overigens ook niet waarom je een speler zelf gaat verhuren en dan zelf ook weer huurt. Creëer je toch totaal geen eigen vermogen mee?
 
Grasmaaiertjes
 
60
5 oktober 2020 om 11:00
Want PSV heeft geen eigen vermogen en waarde op het veld staan met Dumfries, Teze, Max, Sangaré, Gakpo, Malen en wellicht weer Ihattaren in de toekomst?
 
DieGelbeReds
 
25
5 oktober 2020 om 11:02
@Cyberize, PSV is op dit moment niet in de gelegenheid om alleen maar aankopen te doen. Met Max en Sangare zijn al spelers gehaald en er loopt genoeg waarde rond voorin. Dit kan best een goede, tijdelijke oplossing zijn in mijn ogen.
 
Lucas1913
 
33
5 oktober 2020 om 11:05
Als je een bankzitter d.m.v. verhuur zichzelf in de etalage kan laten spelen bij een andere club en je vangt dit op met de huur van een andere speler creëer je dus wel degelijk waarde.
 
gomes1psv
 
7
5 oktober 2020 om 11:18
Als deze Fein er in tegenstelling tot Baumgartl wel toe kan bijdragen dat de ondergrens van het team omhoog gaat en het team beter gaat spelen - zeker Europees - helpt het wel degelijk om eigen jongens als Gakpo, Dumfries, Malen, et cetera in waarde te doen stijgen.
 
Zinedane
 
2
5 oktober 2020 om 11:50
Je creert er juist waarde mee. Bruma, Doan en Baumgartl kelderde echt gigantisch hard in waarde en hadden geen uitzicht op speeltijd. Liever een jongen van Bayern op de bank dan Baumgartle die van 10 miljoen naar 1 miljoen keldert. Heb je het geluk dat 1 van deze 3 het elders wel goed doet verdien je er weer geld mee. Baumgartl en Doan lijken voor de basis gehaald te worden en Bruma wordt gek genoeg nog altijd opgeroepen voor Portugal. Dus met een beetje geluk verkoop je deze jongens volgend seizoen met een klein beetje verlies. Door ze op de bank te houden creer je juist geen eigen vermogen
 
Constant kante
 
0
5 oktober 2020 om 18:31
Het behoort niet tot de primaire taak van voetbalclub PSV om een eigen vermogen te creëren. Het eigen vermogen van Ajax is groot, maar dat is net als een spaarpot. Je kunt het maar één keer uitgeven. De primaire taak is om kampioen te worden, of minstens om de prijzen mee te spelen én om Europees mee te doen. En PSV is er de laatste 40 jaar in geslaagd om bijna altijd een representatief en sterk elftal bijeen te brengen, met heel veel succes, dus dat geeft wel aan je dat ook kunt doen zónder een eigen vermogen van 200 miljoen. En waarom zou je ook niet spelers die niet direct een versterking bleken (of in het geval Bruma een totale miskoop te zijn) weer verhuren? Het ging toch om spelers die hier wekelijks werden afgebrand? Niet heel gek dan dat PSV liever met andere spelers door wil. En als niemand die spelers nu direct wil kopen, dan is verhuren toch prima?
 
Hanken
 
4
5 oktober 2020 om 10:59
Wat moet PSV met al die centraal verdedigend ingestelde spelers.
 
DieGelbeReds
 
19
5 oktober 2020 om 11:00
@Hanken, je beseft dat PSV maar drie centrale verdedigers in de selectie heeft. Obispo niet meegerekend vanwege een blessure, maar die komt ook sowieso tekort.
 
cabinessence
 
14
5 oktober 2020 om 11:01
"al die centraal verdedigend ingestelde spelers"? PSV heeft er momenteel maar een, alleen Viergever. Teze is eigenlijk een rechtsback, Boscagli een linksback en Obispo is langdurig geblesseerd (en volgens mij niet goed genoeg).
 
Lierse1997
 
2
5 oktober 2020 om 11:06
Maar fein speelt toch echt meestal als verdedigende middenvelder hoor. Ik denk dat dat alleen in de jeugd was.
 
DieGelbeReds
 
7
5 oktober 2020 om 11:12
Lierse, het zou me helemaal niet verbazen als Schmidt deze jongen centraal in de verdediging posteert. Hij wil voetbal in de ploeg brengen.
 
JustPSV95
 
1
5 oktober 2020 om 11:15
Of fein op de positie van rosario en rosario een linie naar achteren?
 
Lierse1997
 
5
5 oktober 2020 om 11:17
Allemaal leuk en wel voetbal in de ploeg willen brengen, maar het lijkt me toch vooral nuttig dat een CV goed kan verdedigen en wat ervaring heeft op die positie.
 
Boris19
 
5
5 oktober 2020 om 11:29
Boscagli is geen linksback en Teze laat zien dat ie een goede centrale verdediger is.
 
cabinessence
 
1
5 oktober 2020 om 11:37
@boris19: Boscagli heeft bij Nice jarenlang vrijwel altijd linksback gestaan en onder zowel Van Bommel als Faber ook. Teze doet het inderdaad goed, maar dat neemt niet weg dat hij eigenlijk een rechtsback is.
 
Lucas1913
 
0
5 oktober 2020 om 11:38
@boris19 Boscagli is van origine een linksback.... @justpsv95 Rosario een linie naar achter? Alsjeblieft niet zeg. Op het middenveld kan zijn balverlies nog enigszins gecompenseerd worden. Als verdediger ga je gratis goals weggeven.
 
SneekPSV
 
3
5 oktober 2020 om 11:42
Dat Teze eigenlijk rechtsback is, heb je niet zoveel aan. Teze is vanaf nu centraal verdediger. Punt..... en dat doet hij naar behoren. Wat hij in een vorig voetballeven was doet er niet toe.
 
JustPSV95
 
0
5 oktober 2020 om 11:45
Klopt, echter hoeft die als cv ook niet al die risico ballen te geven. Vind hendrix en rosario beide cv's die zichzelf als middenvelder zien, maar merendeel ziet ze wel als cv
 
Nick_10
 
3
5 oktober 2020 om 12:15
Teze is eigenlijk geen rechtsback, dat denkt iedereen omdat hij in het verleden wanneer hij mocht invallen vaak op de back positie werd gezet. Teze is van oorsprong een centrale verdediger, dat speelde hij in de jeugd althans. Maar goed de discussie gaat hier niet om. PSV heeft wel degelijk een centrale verdediger nodig en het liefst een die ook gewoon voor de basis komt. Ik denk dat er ook nog wel een gaat komen en die ook al langer op het oog is. Teze doet het nu verrassend goed maar kan hij dat een heel seizoen? Idem voor Boscagli, kan hij dat een heel seizoen? Overigens vond ik ze gister best kwetsbaar en niet denderend verdedigen.al met al moet er dus minimaal een centrale verdediger bij ( het liefst twee, een koop en een huur is prima) en een middenvelder. Ik denk dat we genoeg opties voorin hebben met talenten en spelers die eventueel best een wedstrijdje voorin kunnen spelen tegen de mindere goden in de eredivisie.
 
DieGelbeReds
 
2
5 oktober 2020 om 10:59
Ik las net ergens dat Fein 97 kilo weegt. Dat moet haast wel een foutje zijn, zo massief ziet hij er niet uit. Op het oog wel een goede aanwinst, die als verdediger en middenvelder uit de voeten kan. Comfortabel aan de bal, maar ook verdedigende kwaliteiten. Staat te boek als een complete middenvelder.
 
Prosoccr47
 
2
5 oktober 2020 om 11:16
Ben ik niet helemaal mee eens. Psv was op zoek naar een CV die er direct staat. Fein is een cvm die daar ook kan spelen. Dan zijn mijn verwachtingen, zeker bij een jongen die nog niet in het eerste heeft gespeeld, alles behalve hoog. Psv had behoefte aan een Moreno type achterin, een sterke verdediger met ervaring. Nu doen ze het met een talent die nog niets gepresteerd heeft op het hoogste niveau. Als dit de gewenste CV is, dan vind ik dat Psv wel echt gefaald heeft deze transferperiode. Van deze jongen kan je namelijk niet verwachten dat hij ineens de leider wordt achterin.
 
DieGelbeReds
 
2
5 oktober 2020 om 11:19
@Prosoccr, ben ik met je eens. Ergens verderop lees ik een reactie dat Fein wellicht ter vervanging van Sadilek geldt. Laten we het hopen, dan is de vervanger van Baumgartl dus onderweg
 
Prosoccr47
 
0
5 oktober 2020 om 12:32
Verwacht eerlijk gezegd geen vervanger meer van Baumgartl. Las laatst dat Psv nog zoekende is naar een back en aanvaller. Met de komst van Fein ga ik er vanuit dat hij dus ook gehaald is als eventuele cv. En dat terwijl heel de zomer geroepen is dat Psv dringend op zoek was naar een CV die er staat.
 
cabinessence
 
18
5 oktober 2020 om 10:59
Waarom heeft PSV eigenlijk nog een technisch manager in dienst? Overbodige spelers worden niet meer verkocht maar alleen nog verhuurd en alle nieuwe spelers komen uit het netwerk van de trainer.
 
Skede
 
18
5 oktober 2020 om 11:01
Wie zegt dat deze uit het netwerk van Schmidt komt? Omdat hij uit Duitsland komt? We kunnen veel van de Jong zeggen maar hij is al jarenlang (hoofd)scout dus hij heeft natuurlijk ook gewoon zijn eigen netwerk.
 
cabinessence
 
7
5 oktober 2020 om 11:08
@skede: Het is algemeen bekend dat John de Jong amper een netwerk heeft en sinds PSV een Duitse trainer heeft wordt de ene na de andere spelers uit de krochten van het Duitse voetbal gehaald. Kan natuurlijk toeval zijn, maar ik gok van niet.
 
Skede
 
19
5 oktober 2020 om 11:13
Hoezo is dat algemeen bekend? Hij heeft een aantal matige aankopen gedaan maar dat hij amper een netwerk zou hebben lijkt me sterk als je zolang met Marcel Brands hebt meegelopen. En een speler van Bayern, Leipzig en Augsburg lijkt me niet de krochten van het Duitse voetbal. Toen Schmidt er nog niet was haalde de Jong ook al Bruma en Baumgartl uit Duitsland.
 
DieGelbeReds
 
14
5 oktober 2020 om 11:14
@cabinessence, dat is helemaal niet algemeen bekend. PSV heeft eerder Schwaab uit Duitsland gehaald, evenals Baumgartl en Bruma. De interesse in Max was er ook al enige tijd voor Schmidt. Dus om dit volledig toe te schrijven aan de komst van Schmidt vind ik toch wel wat gemakkelijk.
 
ihattaren24
 
3
5 oktober 2020 om 11:03
Op dit moment willen niet veel clubs baumgartl, bruma en doan kopen denk ik, als er al gegadigden waren dan hadden ze er vast niet veel voor over. Maar als die 3 nu een redelijk/goed seizoen draaien kan je ze waarschijnlijk voor meer verkopen.
 
gomes1psv
 
4
5 oktober 2020 om 11:22
Al enkele seizoenen is het niet de vraag waarom PSV een technisch manager in dienst heeft, maar vooral waarom déze technisch manager. De Jong heeft aantoonbaar gefaald de afgelopen jaren. In plaats van dat iedereen nu zit te ranten op Schmidt mag je juist blij zijn dat de trainer PSV helpt aan spelers die wel wat toevoegen. Ik ken deze speler niet goed, maar op Youtube krijg je de indruk van een functionele voetballer die het graag simpel houdt. Zowel centraal achterin als op het middenveld inzetbaar, tweebenig, met lengte en niet bang om mee te doen aan het aanvalsspel. Lijkt me al gauw een verbetering.
 
JustPSV95
 
8
5 oktober 2020 om 11:26
Dit is pas z'n tweede seizoen, knap dat die dan al jaren faald. Verder heeft die vorig seizoen ook spelers gehaald die brands ook gwn op z'n lijstje had staan, zoals bruma die brands elk jaar wilde halen.
 
gomes1psv
 
0
5 oktober 2020 om 11:34
Ja, wie zegt dat Brands zo'n fantastische TD was dan? En ja, sinds zijn komt heeft John de Jong weinig gelukkige keuzes gemaakt. Tot deze zomer haalde hij een dozijn spelers naar Eindhoven; alleen Angelino en Dumfries waren voltreffers op zijn naam. Met nota bene de kanttekening dat Angelino bij toeval dankzij NAC op zijn radar kwam.
 
SneekPSV
 
2
5 oktober 2020 om 11:45
Angelino en Dumfries zijn nog gewoon op het conto van Brands te schrijven hoor. De Jong heeft enkel en alleen zijn handtekening hoeven zetten.
 
Nick_10
 
2
5 oktober 2020 om 12:19
Allemaal leuk dat ieder door gaat met gal spuwen op John de Jong en dat volgens iedereen de spelers die nu komen te danken is aan Roger. Misschien is dat grotendeels waar. Maar is het niet zo dat we aan John de Jong te danken hebben dat Roger trainer is van Psv? Dus indirect hebben we ook de aankopen max, sangare en zahavi te danken aan John de Jong. Oke, John de Jong heeft een aantal miskopen gedaan in samenwerking met van Bommel en Gebrands. Spelers komen echt niet als een van de andere er niet mee eens zijn. Helaas voor John is hij er wel verantwoordelijk voor, net zoals van Bommel verantwoordelijk was voor de resultaten. Dus kritisch beoordelen mag zeker. Iedereen vergeet dat Brands ook echt hele slechte aankopen heeft gedaan. John de Jong is nu bezig (helaas nodig) met een schoonmaak. Veel verhuren hoort er nu eenmaal bij want er zullen op dit moment weinig clubs zijn de interesse hebben in de koop van bruma, doan en onze duitse verdediger ( die ik persoonlijk nog wel het slechts vind). Deze transferperiode oogt nu goed. Max blijkt een schot in de roos te zijn en van Sangare heb ik erg hoge verwachtingen. Zahavi is oud maar ook iemand met ervaring en dat is erg belangrijk voor de jonge jongens met potentie bij Psv. Overigens blijkt hij ook een garantie voor doelpunten. De keeper begon slecht maar je kunt wel zien dat hij prima kan keepen, meer dan goede reflexen heb ik al gezien van die jongen. Lammers is verkocht en zeg nou zelf, is dat erg? Ik vind van niet, hij heeft het helaas nog nooit kunnen laten zien in een PSV shirt. 10 mil? Prima transfersom. Het enige waar ik me zorgen om maak op dit moment is de breedte van de selectie, hier kon in mijn ogen zeker eerder op ingesprongen worden. Maar goed wij weten niet hoe de situatie bij PSV is op dit moment in combinatie met Corona.
 
gomes1psv
 
0
5 oktober 2020 om 13:53
Marcel Brands is enorm overschat als TD, want inderdaad: iedereen herinnert graag zijn successen. Hij deed puik werk met Guardado, Moreno, Lozano en Maxi Romero; dat waren geen eenvoudige en voor de hand liggende transfers. Het voor veel geld aantrekken van Strootman, Mertens, Matavz, Maher Luuk de Jong en (huren van) Marco van Ginkel is bord-op-schoot-scouting dat geen uitlichting verdient. Ik reken hem echter hem wel een hoop miskopen aan die voor ongebalanceerde selecties hebben gezorgd door de jaren heen: Marcelo, Manolev, Dereijck, Isimat, Schwaab, Waterman, het toelaten dat je geen linksback in je selectie hebt. Als TD ben je natuurlijk eindverantwoordelijk, maar raad eens wie in die jaren hoofdscout was bij PSV en zulke opties aanbeval? Bij Ajax hebben Henk Veldmate & co wel een behoorlijk zicht op waardevolle opties in Latijns-Amerika; hoe kan het dat Psv's scouting daar nauwelijks nog voet aan de grond krijgt?
 
Nick_10
 
1
5 oktober 2020 om 14:01
Ja John de Jong was mede verantwoordelijk betreft die opties onder Brands, zowel bij de minder goede aankopen maar ook bij de goede. Als voorbeeld moeten we Lozano nemen. Die was volgens Brands echt gekomen dankzij John de Jong. Wat ik meer bedoel te zeggen is dat er altijd meerdere mensen schuld zijn aan zo`n situatie. Ik ga zeker niet beweren dat John de Jong alles goed doet. Het is op dit moment vallen en opstaan zoals iedere TD op het begin van zijn carriã¨re doet. We zagen met gemak John de Jong zijn benen eraf als het fout gaat en soms terecht maar we geven hem weinig complimenten wanneer hij ook iets goed doet. Dat laatst blijft in mijn mening een beetje achter. Als er nu aankopen worden gedaan liggen de credits alleen bij Roger en dat is in mijn ogen te makkelijk, ook Jong de Jong deelt mee in dit proces niet alleen Roger. Tot nu zoals ik hierboven heb gezegd zijn de aankopen prima alleen aan de breedte van de selectie moet gewerkt worden, oke misschien nog een centrale verdediger erbij. ( na ja, misschien die moet er gewoon bij)over het Zuid - Amerikaanse scouting beleid valt genoeg over te zeggen inderdaad. Erg raar dat daar de laatste tijd weinig word gekeken waar dit vroeger wel het geval was. De contacten lijken daar inderdaad minder en dat is zeker jammer want talent zit daar wel.
 
BaronVonBorsig
 
25
5 oktober 2020 om 10:59
Speelde vorig jaar als CVM een sterk seizoen bij Hamburg SV, goeie keuze van PSV.
 
XAJAcfa
 
1
5 oktober 2020 om 11:18
Baumgartl speelde bij Stuttgart ook veel maar dan wel in de Bundesliga, Vraag me af of PSV nu niet te veel op de centen let door deze jongen aan te trekken ter compensatie van duurdere aankopen als Max en die franse middenvelder. De selectie is wel erg smal en als Sadilek nog vertrekt haal je met deze speler een vergelijkbare speler binnen .....
 
Skede
 
6
5 oktober 2020 om 11:00
Dat is één. Lijkt me een prima speler als je wat analyses leest. Wel meer een verdedigende middenvelder dan een verdediger maar hij kan schijnbaar ook CV. Dus extra opties. Op het eerste gezicht prima gedaan van John de Jong, gezien de mogelijkheden. Als het goed is komen er vandaag nog 2 spelers bij, gehuurd of transfervrij. Ben benieuwd.
 
Lierse1997
 
0
5 oktober 2020 om 11:08
Ik denk dat hij alleen in de jeugd zo nu en dan wel eens op de CV speelde, maar zeker bij Hamburg deed hij dat praktisch niet. Dat lijkt me dus ook maar een gokje.
 
Skede
 
4
5 oktober 2020 om 11:15
Even opgezocht: hij heeft in het 2e van Bayern 6 wedstrijden als CV gespeeld ??
 
Lierse1997
 
2
5 oktober 2020 om 11:19
Ja ik had iets gelijkaardigs gevonden. Het lijkt me dus sterk dat hij echt als CV wordt binnengehaald.
 
Skede
 
1
5 oktober 2020 om 11:24
Klopt, zal een extra speler voor het middenveld zijn nu Sadilek verhuurd wordt en de kwaliteit van Hendrix en Guti ook niet overhoudt.
 
Davilla_7
 
10
5 oktober 2020 om 11:00
Lijkt me meer de vervanger voor Sadilek. Deze jongen heeft vorig seizoen 31 competitiewedstrijden voor HSV gespeeld, allen als verdedigende middenvelder. Ik heb geen idee hoe goed hij precies is, maar mag van mij gelijk in de basis ipv Rosario.
 
Formus
 
0
5 oktober 2020 om 11:02
Maar wel raar eigenlijk. Van 2e Bundesliga naar top NL. Het kan verkeren.
 
falcao1984
 
6
5 oktober 2020 om 11:05
Zegt niet altijd alles. Kijk maar naar Dest.
 
DieGelbeReds
 
7
5 oktober 2020 om 11:07
@Formus, dat is een goed teken. Hij staat al jaren onder contract bij Bayern en was verhuurd aan HSV. Nu is het tijd voor een stapje hoger, goed teken dus.
 
Davilla_7
 
7
5 oktober 2020 om 11:07
Als deze jongen het goed gedaan heeft bij Hsv, denk ik dat het ook voor PSV een prima versterking is. Want laten we wel zijn, Rosario en Sadilek zouden bij HSV niet eens een basisplaats hebben.
 
falcao1984
 
12
5 oktober 2020 om 11:10
Dat laatste vind ik nu weer overdreven. Met name Rosario zou daar zeker wel spelen.
 
Davilla_7
 
6
5 oktober 2020 om 11:14
Dan raad ik jou aan om eens volledige wedstrijden van PSV te gaan kijken..
 
cabinessence
 
5
5 oktober 2020 om 11:42
@formus: Ik denk dat ze je sowieso raar aan hadden gekeken als je jaren geleden gezegd had dat in 2020 een Nederlandse topclub zich zou versterken met de reservekeeper van Leipzig, een keeper uit de 2e Bundesliga, de linksback van de Duitse nummer 15, een middenvelder uit de Franse Ligue 2 en een spits uit de Chinese competitie.
 
Formus
 
0
5 oktober 2020 om 15:18
Klopt idd.
 
Lucas1913
 
5
5 oktober 2020 om 11:03
Prima oplossing gezien het drukke programma en wederom multi-inzetbaar. Fein, Thomas, Sadilek, Mauro, Viergever, Noni, Gakpo, Teze, Boscagli allemaal zijn ze op meerdere posities inzetbaar. De selectie is misschien niet breed, maar de mogelijkheden zeker.
 
Deenb
 
2
5 oktober 2020 om 11:08
Lucas1913, het zijn inderdaad spelers die multi-inzetbaar zijn maar absoluut niet op niveau wat PSV moet nastreven. Zij hebben allemaal de kwaliteiten om op 'hun eigen' positie uit te blinken maar niets toevoegen op ene tijdelijke plek. Verder zijn Sadilek, Viergiever bar slecht.
 
Lucas1913
 
0
5 oktober 2020 om 11:33
Dat zeg ik ook niet want daar ben ik het helemaal met je mee eens. Dat is al jaren het probleem: een selectie die leuk is voor de ED maar waar je Europees niks mee gaat brengen. Het ontbeerd nu nog aan een goede LCV en een CM naast Sangarã©. Dan heb je denk ik (in potentie) gewoon een goede basis staan. De bank is dan, op een enkeling na, van beduidend minder niveau. Spelers als Rosario, Hendrix, Sadilek, Thomas, Viergever, Mauro, Boscagli zijn prima voor de bank. Het feit dat ze op meerdere posities inzetbaar zijn is met het oog op het drukke schema een groot voordeel..
 
Woody2406
 
0
5 oktober 2020 om 11:43
Best prima opstelling zo. Zeker als je dan de opties op de bank nog hebt met Guti, Rosario, Thomas, Boscagli etc., geen echte basismateriaal maar prima reservespelers. Zal deze Fein de CM zijn in jouw opstelling? Of Zijn Sangare en Fein allebei te verdedigend ingesteld?
 
Lucas1913
 
0
5 oktober 2020 om 14:02
Daar ken ik beide spelers niet goed genoeg voor om over te oordelen. We hebben in ieder geval een sterke cvm nodig die de druk op de verdediging enigszins kan ontlasten en die in de aanval centraal terugzakt als de backs naar voren zijn. Dan behoud je een 3 mans verdediging. Daarnaast dienen de middenvelders sneller te kunnen schakelen in de opbouw. Het wordt bij PSV pas interessant als de voorhoede de bal krijgt. Dat duurt echter zo lang dat de tegenstanders 99 van de 100 keer alweer met 11 man in de eigen 16 staat. Vaak zie je dan dat ze op het einde iets proberen te forceren met een steekbal o.i.d. die op zijn beurt 9 van de 10x wordt onderschept. Die omschakeling moet echt sneller. Ik denk dat PSV prima met 2 verdedigende middenvelders kan spelen. Als de backs omhoog komen en de flanken naar binnen schuiven zou je genoeg aanvallend vermogen moet kunnen creëeren. Dan zou je aanvallend dus zoiets als deze opstelling moeten krijgen.
 
FC_Twente_65
 
2
5 oktober 2020 om 11:04
Dit is toch echt een cvm, heeft wat ik heb gezien nog nooit cv gestaan en betwijfel of ie daar verdedigend wel goed genoeg voor is. Het is een cvm die het spel tussen verdediging en aanval legt, en met zijn felheid de tegenstander afjaagt. Het is opzich een goede speler, maar betwijfel of psv hem echt nodig heeft.
 
JustPSV95
 
1
5 oktober 2020 om 11:17
Denk ook eerder voor de verhuurde (en zwaar tekort komende) sadilek
 
Prosoccr47
 
1
5 oktober 2020 om 12:37
Denk dat Psv wel behoefte heeft aan een middenvelder die als verbindingsspeler geldt tussen verdediging en aanval. Je merkt bij Psv dat in de opbouw het vaak mis gaat op het middenveld of dat deze wordt overgeslagen.
 
falcao1984
 
10
5 oktober 2020 om 11:04
Zou me niets verbazen wanneer ze Zirkzee ook nog gaan oppikken. PSV en Bayern onderhouden bij mijn weten een goede relatie.
 
DieGelbeReds
 
6
5 oktober 2020 om 11:08
@falcao, daar heb ik ook serieus nog over nagedacht! Zou best welkom zijn gezien het drukke programma.
 
SneekPSV
 
2
5 oktober 2020 om 11:48
Zirkzee hoeft van mij niet. Vind ik maar een 13 in een dozijn voetballer. Veel poeha, weinig kwaliteit.
 
falcao1984
 
0
5 oktober 2020 om 11:53
Ik betwijfel ook wel enigszins of hij goed genoeg is hoor. Maar ja, Bayern zal toch ook wel niet gek zijn ga je dan al snel denken. Vroeger haalden ze Raymond Victoria van Feyenoord, die redde het daar uiteindelijk ook niet.
 
Alcantara91
 
5
5 oktober 2020 om 11:08
Goede verdedigende middenvelder die zeer sterk aan de bal is en het spel van links naar rechts verdeeld, mooi overzicht en is balvast! Heeft zeker veel potentie! Veel succes ermee!
 
JustPSV95
 
1
5 oktober 2020 om 11:48
Sangare fein gaat dan het middenveld worden? Kan wel eens een mooi blok worden
 
Benzema.
 
0
5 oktober 2020 om 11:11
Ik hoop niet dat we drie spelers gaan huren, anders moet er wel een optie tot koop bij zitten.
 
GNST
 
8
5 oktober 2020 om 11:11
Begrijpelijk maar jammer dat Fein geen minuten krijgt. Had echt gehoopt dat hij met vertrek van Cuisance en Javi Martinez wat meer minuten zou maken. Nu beide lijken te blijven zit er niets anders op. We leuk dat ik hem nu van dichtbij kan zien. Wordt wat meer wedstrijden psv kijken
 
JustPSV95
 
4
5 oktober 2020 om 11:13
Van wat ik lees is dit meer een vervanger voor sadilek dan baumgartl. Miss dat rosario meer als cv wordt gezien en fein met sangare het blok op het middenveld gaat vormen?
 
LR17
 
3
5 oktober 2020 om 11:13
Eerlijk gezegd ken ik deze speler niet, ben alleen niet zo onder de indruk van al die huurdeals. Je hebt voor een vermogen aan spelers gekocht die nu verhuurd worden (Baumgartl, Bruma, Doan), en hun vervanger(s) ga je ook huren. Zo zit je volgend seizoen weer met hetzelfde probleem.
 
cuco10
 
0
5 oktober 2020 om 11:42
Ik ben ook niet zo’n voorstander van huren. Maar snap het in deze wel. Die 3 die je verhuurd blijven wel op je loonlijst staan. Dan kun je wel spelers kopen maar dadelijk word er niemand verkocht en word je salarishuis veel te groot. Het is te hopen dat Bruma, baumgartl doan en sadilek het goed genoeg doen dat ze ook verkocht worden. Desnoods met verlies. Dan kunnen we volgend jaar zomer weer investeren.
 
cabinessence
 
1
5 oktober 2020 om 11:46
Lr17: Ik denk dat het probleem juist is dat er geen geld is om te kopen, juist omdat al die dure spelers verhuurd i.p.v. verkocht zijn.
 
LR17
 
0
5 oktober 2020 om 11:52
@cabinessence Klopt inderdaad, ik bedoel ook zowel de inkomende als uitgaande huurdeals. Maar goed, het is ook wel begrijpelijk dat niemand Bruma wil kopen haha. Het is zoals @cuco10 zegt te hopen dat deze spelers het goed gaan doen, zodat ze nog verkocht kunnen worden.
 
Frederiklaan
 
0
5 oktober 2020 om 11:48
Zelfs met een groter probleem, want de spelers die je verhuurt zitten een contractjaar verder. De druk voor verkopen wordt dan hoger
 
Mateja Kezman9
 
0
5 oktober 2020 om 12:10
Het probleem verschuift zich inderdaad. Maar aangezien er op korte termijn gehandeld moet worden en clubs in de laatste uren van de transferwindow de hoofdprijs vragen (wat hun goed recht is), wordt het moeilijk om een psv-waardige speler tegen een schappelijke prijs te kopen.
 
Prosoccr47
 
0
5 oktober 2020 om 12:42
Deels mee eens. De bovengenoemde verhuurde spelers hadden weinig tot geen uitzicht op speeltijd wat hun waarde dus niet ten goede zou komen. Nu ben je allereerst af van het grote salaris en met geluk kun je ze nog voor een mooi bedrag verkopen mochten ze presteren. Daarnaast zijn dit wel nieuwe en verse krachten die een nieuwe dynamiek aan het elftal kunnen toevoegen. Ben het met je eens dat het verhuren van de spelers de breedte van de selectie niet ten goede komt. Maar we hebben gemerkt dat een Bruma en Sadilek bijvoorbeeld weinig tot niets toevoegen. Dan liever een paar nieuwelingen die de breedte van de selectie op peil houden. Want imo heeft Psv met Malen, Madueke, Max, Dumfries, Gakpo en Mo (mits weer basis) genoeg waarde op het veld staan.
 
jeffreysch
 
6
5 oktober 2020 om 11:14
PSV Eindhoven kan binnnenkort haar naam veranderen naar PSV Deutschland hahaha. Maar goed. Goede speler! Ik weet niet of het Europese top niveau zal worden ooit, maar kan uitgroeien tot een stabiele speler voor in de Bundesliga. Jammer dat PSV geen optie tot koop heeft. Ik meen mij echter te herinneren dat hij bij HSV een middenvelder was. Dat hij dan als verdediger uit de voeten kan, is leuk, maar absoluut geen garantie dat die het daar gaat maken. Blind en Viergever kunnen als LB uit de voeten, Lodeiro bij Ajax als spits, Alvarez als RB en Cvm. Daar wordt je niet heel blij van, terwijl het op hun natuurlijke posities allemaal prima voetballers zijn.
 
Aguerooo
 
2
5 oktober 2020 om 11:19
Deze speler word gehaald voor de positie naast Sangare. Dus niet als verdediger. PSV is nog bezig met een verdediger ipv Baumgartl en een vleugelspeler.
 
Cas1
 
0
5 oktober 2020 om 11:25
Ik snap er niets van. Schmidt had het team gezien vorig jaar. Was tevreden. Kon hiermee aan de slag. Nu gooit hij ze er allemaal uit Daar komt bij dat de Jong en Gerbrandts dus niet de lijnen uitzetten maar alles in handen leggen van een passant. De volgende trainer gooit straks al deze aankopen er weer uit. Zeer onverstandig Aan de Jong: Je bent geen loopjongen, maar beleidsbepaler Jij was (ook onder Bommel) en bent verantwoordelijk
 
MrKrillin
 
4
5 oktober 2020 om 11:54
Cas1 ik denk niet dat de volgende trainers spelers als Max en die Sangara eruit gooit voor spelers als Sadilek, Doan en Viergever. ..
 
Cas1
 
0
5 oktober 2020 om 12:49
Ben ik niet met je eens. Sadilek is gehaald als middenvelder, deed dit goed. Toen de nood aan de man kwam ging hij linksback spelen. Ook niet slecht. Hij is geen Max, geen Angelino, maar verdedigend goeddoan heeft nooit een echte kans gekregen. Ik vind hem wel een goede speler.als Jong hem haalt en na 1 jaar zonder kans te hebben gekregen weer wegdoet dan zeg ik je hebt gefaald.wat Viergever betreft ben ik het met je eens. Een goede speler voor de subtopwat Sangare betreft dat wordt afwachtenmaar je laat Lammers gaan da's heel heel vreemd. Zeker als je daarvoor Zahavi haalt.laatstgenoemde is korte termijn werk.lammers lange termijn veel meer waard. Hopelijk presteert hij tegen Ajax straks wel slecht
 
sebasjuh
 
2
5 oktober 2020 om 11:26
Dit is toch een verdedigende middenvelder? Die heeft PSV toch al genoeg?
 
Menterio
 
3
5 oktober 2020 om 11:40
Met alle respect voor de Psv supporters maar ben van mening dat de Psv afgelopen jaren een team is geworden met spelers waar noch kleur of smaak heeft. Terwijl je vroeger veel Nederlanders had met bluf in hun spel. Beetje jammer.
 
Mateja Kezman9
 
6
5 oktober 2020 om 12:14
Er zitten inderdaad een aantal kleurloze spelers in de selectie. Maar toch wel een aantal Nederlanders die je graag ziet voetballen toch? Ik noem Malen, Gakpo, Ihatarren (in vorm) en in mindere mate strijder Dumfries. Verder zijn Madueke, Max en zahavi toch geen kleurloze spelers?
 
oigatinha
 
3
5 oktober 2020 om 12:21
Nee helemaal gelijk Mateja. Precies de spelers die ik ook wilde noemen. Vergelijk dat eens met Onana, Tagliafico, Kudus, Anthony en wellicht Neres. Verschil zie ik dan niet. Wel een kleurloze realist aan het roer terwijl in Amsterdam een betweterige fantast die in een andere wereld leeft de scepter zwaait. Maar of je dat als kleurrijk moet willen...
 
oigatinha
 
2
5 oktober 2020 om 12:16
Ik weet dat de TD in Eindhoven altijd aan het begin van de transferwindow verkondigt dat men moet wachten, het spel moet op de wagen komen, tegen het eind zakken de prijzen, blabla, maar tot op de laatste dag van het window wachten om nog 3 versterkingen te huren die dan dus al 15% van de competitie gemist hebben is wel erg genant. Maar goed, men is in goed gezelschap want van de geruchten uit Amsterdam wordt je ook niet vrolijk.
 
Prosoccr47
 
1
5 oktober 2020 om 12:44
Idd veel beloftes zijn niet nagekomen. Er werd letterlijk maanden geleden geroepen dat er een nieuwe CV zou komen maar die is er tot op heden nog niet.
 
psvheidje
 
0
5 oktober 2020 om 13:10
Ik weet niet precies wat ze allemaal aan het doen zijn, maar als deze jongen verdediger kan spelen zie ik het wel in als een goede versterking. maar om op het middenveld twee van die slopers erop te hebben staan zorgt er alleen voor dat het spel heel erg vertraagd gaat worden, terwijl we vind ik weinig creativiteit hebben op het middenveld. ben benieuwd en ik laat me graag verrassen, ik hoorde wel dat hij het goed had gedaan bij HSV vorig jaar. krijgen zo langzamerhand wel heel veel duitsers ineens bij Psv, zo lijkt John de Jong ook ene beetje overbodig te worden, die Schmidt lijktwerkelijk alles te mogen bepalen wat ik in een eerder betoog ook al zei.