PSV won zondag met 3-0 van Ajax en wist zodoende dat het voor de 24e keer het landskampioenschap mocht vieren. De veroverde landstitel is niet alleen een sportief succes, maar is ook in financieel opzicht zeer positief, zo meldt het Eindhovens Dagblad. Zo zijn bijvoorbeeld voor het eerst in vijftien jaar alle sponsorruimtes van de club volledig uitverkocht.
Daarmee heeft PSV ruim voor de start van de nieuwe voetbaljaargang alle zogeheten commerciële lounges weten te verhuren; dit seizoen stonden er per wedstrijd gemiddeld nog vijf leeg. Binnenkort gaat PSV ook met Umbro om de tafel met de intentie om het bestaande contract met de huidige kledingsponsor te verlengen.
Commercieel directeur Frans Janssen is tevreden over de gang van zaken bij PSV. "We hebben deze week de begroting voor komend seizoen verhoogd", aldus de sportbestuurder. PSV haalt komend seizoen meer dan dertig miljoen euro uit sponsoring van bedrijven en commerciële activiteiten in het stadion, waardoor PSV enkele extra miljoenen toucheert.