'PSV vraagt 47 miljoen, Champions League-voetbal vormt voorwaarde'
Woensdag, 13 november 2019 om 07:34

Steven Bergwijn staat open voor een transfer naar Manchester United, zo weet de Daily Mirror woensdagochtend te melden. De 22-jarige vleugelaanvaller van PSV heeft echter wel een belangrijke voorwaarde voor een overstap naar the Red Devils: Champions League-voetbal. Manchester United is dit seizoen niet actief in het miljardenbal.

Scouts van Manchester United hebben dit seizoen meer dan geregeld op de tribune gezeten voor Bergwijn, die de afgelopen weken met een hamstringblessure kampte. De Daily Mirror heeft van bronnen dicht bij de negenvouidig Oranje-international begrepen dat hij openstaat voor een transfer naar Manchester United, maar tegelijkertijd dat hij PSV alleen zal verlaten voor een club die actief is in de Champions League. Bij Manchester United zou Bergwijn de concurrentie aanmoeten met Daniel James.

Manchester United slaagde er vorig seizoen niet in om zich te plaatsen voor de Champions League. Voorlopig bezet de formatie van manager Ole Gunnar Solskjaer de zevende plaats in de Premier League, met een achterstand van negen punten op nummer vier Manchester City. The Red Devils kunnen zich overigens ook nog via de Europa League kwalificeren voor de Champions League van volgend seizoen. Manchester United gaat aan de leiding in Groep L, gevolgd door AZ, Partizan Belgrado en Astana.

Bergwijn werd afgelopen zomer al in verband gebracht met een vertrek bij PSV, maar uiteindelijk zette hij zijn handtekening onder een nieuw tot 2023 lopend contract. De Eindhovenaren hebben daardoor een sterke onderhandelingspositie en volgens de berichten uit Engeland bedraagt de vraagprijs voor de vleugelaanvaller minimaal 47 miljoen euro. Manchester United werkt tegelijkertijd aan meer aanvallende versterkingen, die mogelijk al in januari moeten worden binnengehaald. Mario Mandzukic (Juventus), Callum Wilson (Bournemouth) en Moussa Dembélé (Olympique Lyon) staan hoog op het verlanglijstje.

Meer nieuws
   
20:00
20:00
Live meepraten in de Ligue 1: Paris Saint-Germain - Le Havre
0
   
20:00
20:00
Live meepraten in de Premier League: Aston Villa - Chelsea
0
   
19:32
19:32
Ten Hag kraakt arbitrage in Premier League na nieuwe sof Manchester United
6
   
19:15
19:15
Zorgen om Matthijs de Ligt, die al strompelend de Allianz Arena verlaat
3
   
18:55
18:55
Antony viert langverwachte goal in Premier League op zeer bijzondere wijze
2
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (78)

 
Jeroen-AMF
 
28
13 november 2019 om 07:45
Dat gaat united nooit redden dit jaar. En 47 miljoen vind ik wel een goede prijs voor hem. Nu zie je hoe belangrijk hij is. Voor zoveel geld is een transfer naar Ajax ook uitgesloten.
 
Paauwer
 
86
13 november 2019 om 07:54
Wat is United ver afgezwakt he. Bergwijn echt een goede speler maar hij is minder dan Depay. En Depay kon het bij united al niet laten zien. Laat staan dat Bergwijn in een niet zo’n goede selectie van United even het verschil gaat maken. Toch moet bergwijn als hij deze kans krijgt deze lekker aanpakken want ik verwacht ook niet dat een city een Liverpool of een Chelsea langs gaat komen, en dit zijn toch de ploegen die de prijzen gaan pakken in Engeland de komende 5 jaar
 
FR_Ronnie
 
6
13 november 2019 om 08:50
feit is wel dat op dit moment, vergeleken met depay 5 jaar geleden, het team van United gewoon te zwak is voor de absolute top. Individueel lopen er een paar toppers, maar als team brengt het niks. Vraag is dan: gaat het ze inderdaad lukken om CL te halen (denk zelf van niet) . of moet er weer een trainer sneuvelen.
 
Rikkie7
 
0
13 november 2019 om 12:44
En het feit dat het team nog niet top is, is ook de reden dat ik Bergwijn niet de meest noodzakelijk aankoop vind. Ze zullen zich eerder gaan focussen op een middenvelder lijkt me. Al helemaal als Pogba weggaat.
 
Gerard13
 
19
13 november 2019 om 08:55
Ik vind het wel meevallen hoe belangrijk is. Malen is dit jaar de grote man bij PSV en de statistieken van Bergwijn vallen ook tegen in mijn optiek. 3 goals in 19 wedstrijden en heeft echt heel veel kansen om zeep geholpen dit jaar. Hij heeft geluk dat Malen zo dodelijk effectief is geweest dat hij nog 7 assist heeft gegeven maar in 19 wedstrijden bij 10 goals betrokken zijn en dan kijkend naar het huidige niveau van de Eredivisie vind ik dat geen overtuigende statistieken. Daarnaast laat Bergwijn het tot nu toe alleen zien tegen de kleintjes maar tegen Ajax, Vitesse, Utrecht en de 3 wedstrijden in de Europa league bij geen enkele goal betrokken geweest of zijn stempel kunnen drukken op de wedstrijden.
 
Formus
 
1
13 november 2019 om 09:55
Ik denk ook dat Bergwijn minder belangrijk is dan Malen. Ik denk ook niet dat Bergwijn hã©t toptalent is. Bergwijn lijkt het beste te renderen met een type Luuk de Jong om hem heen, met reactievoetbal. Misschien is daarom Engeland wel een goede competitie voor hem. United een goede club? Mwoh. Misschien moet ie het proberen bij een kleinere club, want United is een zinkend schip en speelt zonder ziel, Bovendien spelen veel clubs nog steeds heel compact tegen United. Ik zou Bergwijn wel bij een Ajax willen zien (niet dat ie dar naartoe moet hoor), puur om te kijken waar ie technisch en qua voetballend vermogen nou echt staat. Hij zou dan spelen in een goedlopend team en benieuwd of ie zich aan zou passen en mee zou komen. Promes heeft me ook verbaasd. Edit: En CL voetbal? Dat gaat United echt niet redden dit jaar. Er zijn vast vier clubs beter. Liverppol, City, Chelsea en vast nog wel een van de andere clubs (leicester, Arsenal of nog een grotere verrassing )
 
Redwhite_Army
 
0
13 november 2019 om 12:12
Statistieken vallen tegen? Is maar net naar welke statistieken je kijkt, in zijn huidige rol is hij nog erg belangrijk bij Psv. Op VI hebben ze een analyse gemaakt. Zoek maar eens op. Kopje heet "belangrijk zonder te scoren, vijf wapens van bergwijn",Best interessant.
 
Guayre
 
3
13 november 2019 om 09:21
Dus omdat United 47 miljoen biedt (wat ik eerst nog moet zien) zie je hoe belangrijk hij is? Hetzelfde United wat 90 miljoen voor Maguire heeft betaald? Mocht er een bedrag boven de 30 mil worden geboden dan zou ik Bergwijn hoogstpersoonlijk gaan brengen, leuke speler maar niet meer dan dat. Gezien de huidige ontwikkelingen bij Ajax zie ik ze eerder voor Stengs gaan dan Bergwijn.
 
Jeroen-AMF
 
0
13 november 2019 om 10:21
Overgang was een beetje raar, maar bedoelde dat je nu bij zijn afwezigheid bij PSV kan zien hoe belangrijk hij is voor het elftal. Zijn statistieken zijn niet heel goed, maar als alleen Malen geblesseerd was dan had PSV niet zoveel punten verspeelt.
 
Guayre
 
0
13 november 2019 om 11:36
Zeker waar, voor het huidige PSV een groot gemis. Zegt natuurlijk ook wat over de huidige selectie. Er vallen 2 (belangrijke) basiskrachten weg en dan zo door de ondergrens.
 
graventein
 
4
13 november 2019 om 10:07
Wat zou Ajax met Bergwijn moeten......laat hem maar lekker naar het buitenland gaan of lekker in Eindhoven blijven. Als hij echt zo goed is dan komt zijn kans vanzelf.
 
PSVChamps
 
14
13 november 2019 om 07:45
Tja, denk dat we hier wel mee kunnen leven. Het is een mooi bedrag, maar de grote vraag is hoe we het investeren... Dat is wel een beetje de huidige zwakte gebleken. Verder maar afwachten of ManU CL gaat halen...
 
MrKrillin
 
1
13 november 2019 om 17:58
@psvchamps ik denk niet dat Man U dat voor hem zal betalen, dus reken je niet rijk. Afgelopen seizoen toen Bergwijn goed speelde in de compititie en CL was al weinig belangstelling en wilde Sevilla geen 30 mil betalen. Waarom zou Man U nu 47 mil betalen terwijl PSV slecht draait, EL speelt (mogelijk halen ze volgende ronde niet) en Bergwijn niet beter speelt/meer opvalt dan vorig seizoen?? Dit zou zelfde als een Nabil Fekir situatie zijn die onder de prijs naar Betis gegaan is. Enige mogelijkheid dat er veel belangstelling komt zou zijn, als Bergwijn een super EK als basisspeler zou spelen.
 
GunnerFan
 
13
13 november 2019 om 07:47
Top, gewoon eisen dat je bij een club terecht komt die CL voetbal speelt! Zo kun je het beste naar het buitenland kijken en anders lekker bij PSV blijven.
 
jer0mmeke
 
58
13 november 2019 om 07:50
Hahah ja, want PSV draait zo lekker en speelt elk jaar Champions League voetbal #NOT. Als Manchester interesse heeft in Bergwijn dan moet ie gelijk gaan.
 
tboy88_
 
14
13 november 2019 om 08:01
Absoluut! United is ondanks dat het minder gaat gewoon een van de geootsre clubs ter wereld, dus zou daar zeker heen gaan ten opzichte van een psv. Iedere week op hoog niveau ballen in de PL.
 
Redwhite_Army
 
1
13 november 2019 om 12:15
Eens, zou het wel jammer vinden. Deze man brengt in het huidige elftal net wat extra's.. deze man is niet zomaar even te vervangen
 
Tinus88
 
80
13 november 2019 om 07:47
Haha, echt. Bergwijn moet God op zijn bloten knieën bedanken dat een wereldclub als United belt en dan gaat hij nog eisen stellen ook. Laat hem eerst maar eens bewijzen een heel seizoen constant te kunnen blijven. Heeft nog veel te vaak last van wedstrijden waarin je hem amper ziet.
 
romarky
 
100
13 november 2019 om 08:14
Doe niet arrogant man, Bergwijn is een prima speler voor United en natuurlijk mag hij zijn wens hebben dat de nieuwe club CL speelt. Dat heet ambitie en een stap vooruit willen zetten.
 
AfcaEric
 
31
13 november 2019 om 08:26
Volgens mij is er niets arrogants aan de opmerking van Dr.mario. Hij heeft absoluut een punt. Depay was een stuk verder dan Bergwijn toen hij naar United vertrok en die heeft het daar niet gered. Toegegeven, de levensstijl van Depay is misschien 180 graden anders dan die van Bergwijn, maar het lijkt me toch iets om wel even bij stil te staan.en ja, Bergwijn is nu geblesseerd, maar om nou te zeggen dat Bergwijn verder een topseizoen draait lijkt me ook wat sterk. Als PSV dit bedrag voor hem kan krijgen en Bergwijn zelf wilt zou ik het natuurlijk altijd doen, maar ik weet nog niet of dit voor Bergwijn nou de verstandigste keuze is. 2 slechte potjes in Manchester en je wordt afgeserveerd.
 
Nick_10
 
18
13 november 2019 om 08:33
Depay was helemaal geen stap verder dan Bergwijn. Het enige waar Depay verder in was, was dat zijn rendement hoger was. Wat uiteraard best belangrijk is. Het veldspel van Bergwijn is beter dan die van Depay. Wat ik bedoel is dus dat Bergwijn meer toevoegt aan het voetballende gedeelte. Als bergwijn het rendement nog wat op kan krikken wat zomaar kan in bij united is het een prima speler voor united.
 
El_Guaje7
 
14
13 november 2019 om 08:36
Bergwijn beheerst facetten van het spel die Depay niet beheerst. Vind Bergwijn verfijnder dan Depay, kijk maar eens wanneer Depay dribbelt. Die dribbelt meestal met hoofd omlaag, Bergwijn niet die weet wat er om hem heen gebeurd wanneer hij dribbelt. Ook heeft Bergwijn een steekpass in huis wat Depay niet heeft. Over het algemeen is Depay natuurlijk wel de betere speler maar hij is 25, Stevie net 22. PSV mag trouwens gewoon uitermate trots zijn dat het eindelijk spelers opleid die voor tientallen miljoenen euros vertrekken. Is wel eens anders geweest.
 
veldkampj
 
5
13 november 2019 om 08:44
Hoe groot is de kans dat PSV volgend seizoen CL speelt?bergwijn moet nu niet denken dat Real Madrid, Barcelona, Juventus en Liverpool in de rij gaan staan voor 'm. Hij is gewoon een onderdeel van het team wat het niet lukte om de CL te halen ten koste van Basel. Dan is een jaar Europa League en Premier League met United toch nog altijd beter dan Europa League en Eredivisie. De kans dat ie met United iets presteert in de Europa League is nog groter ook. Los daarvan is United natuurlijk vele malen groter dan Psv. Vind het ook nogal wat om dan eventjes te eisen dat ze CL moeten spelen terwijl je zelf alles nog te bewijzen hebt.
 
zwollywood038
 
9
13 november 2019 om 08:52
Depay liet week in week uit zien veruit de beste speler van PSV te zijn. Hij koppelde dit ook nog eens aan rendement. Bergwijn is veel wisselvalliger, heeft een minder rendement en straalt minder zelfvertrouwen uit. Ik heb zelf ook het idee dat Bergwijn nooit het niveau van Depay zal gaan benaderen maar al zit in hierin mis lijkt me niet dat Bergwijn nu al verder is dan Depay op die leeftijd.
 
FR_Ronnie
 
2
13 november 2019 om 08:54
waarom is het arrogant? Je mag toch zeggen dat je alleen bij een "grote" club wilt voetballen als ze CL halen? In mijn ogen spreekt daar ambitie uit. Dat zou inhouden dat United eindelijk eens gaat kijken naar goede aanvullingen voor de selectie, ipv al die subtoppers van de laatste jaren. En als dat niet blijkt, dan gaat hij gewoon naar een andere club, waar wel een goede visie is.
 
FR_JC
 
9
13 november 2019 om 09:00
@el_guaje7: Als je zo schrijft over Bergwijn versus Depay en je vergeet de belangrijkste aspecten erbij te schrijven maak je je reactie lachwekkend. Depay is in zga alles beter en zo ook verder, zo ook op dezelfde leeftijd. Heb simpele stats open van beide bij Psv, voorbeeldje: Depay, 123 wedstrijden 49 goals versus Bergwijn 137 wedstrijden 28 goals. Laat dat verfijnde maar achterwege
 
El_Guaje7
 
2
13 november 2019 om 09:03
Misschien is Bergwijn niet verder dan Depay was op die leeftijd. Wat sommigen hier alleen proberen uit te leggen is dat Bergwijn een betere basistechniek heeft dan Depay en meer betrokken is bij het spel dan Depay. Depay is veel meer een momenten voetballer, terwijl Bergwijn echt invloed kan hebben met zijn spel inzicht en creatief vermogen. Dat heeft Depay veel minder.@FR_JC niemand ontkent dat Depay de betere speler is en meer een doelpuntenmaker is. Maar om te zeggen dat Depay in alles beter is dan Bergwijn laat maar eens zien dat je er weinig kaas van hebt gegeten of Bergwijn nooit ziet spelen.
 
FR_JC
 
9
13 november 2019 om 09:35
@El_Guaje7; Nee, gelukkig heb ik er geen verstand van of heb Depay of Bergwijn nooit zien spelen.... Jij moet de tijd even terug halen, te beginnen met dat Depay nog bij PSV speelde. Depay was Beter dan Bergwijn niet enkel en alleen in doelpunten maar in geheel. Dat Depay zn spel in de loop der jaren veranderd is, is een ander verhaal.
 
Scepticus38
 
11
13 november 2019 om 08:56
" Haha, echt. Bergwijn moet God op zijn bloten knieã«n bedanken dat een wereldclub als United belt en dan gaat hij nog eisen stellen ook ". Wat een volslagen belachelijke reactie. Bergwijn moet 47 miljoen kosten en bij een dergelijke hoge afkoopsom zal hij verplicht worden om minimaal een 5 jarig contract te tekenen. En zit hij dus 5 jaar aan een club vast met de wetenschap dat een verkeerde keuze zijn carriere in de knop kan breken,. En dan zou hij volgens jou geen voorwaarden mogen stellen omdat zijn carriere nog in het beginstadium verkeert. Probeer in het vervolg voor de verandering eens na te denken voor je een reactie plaatst. Een speler heeft het volste recht om eisen te stellen als het om zijn loopbaan gaat, die voor een voetballer hooguit 10 tot 15 jaar duurt en dus zo voorbij is. Sterker nog, hij zou wel gek zijn als hij dat niet deed, al helemaal als het om een club als United gaat waar beleid ver te zoeken is en die volledig lijkt te worden geleid naar de waan van de dag. Je reactie is bovendien nogal behoorlijk eenzijdig omdat United net zo goed blij zou mogen zijn als een groot talent als Bergwijn voor die club zou kiezen, terwijl die ieder jaar dieper in het moeras lijkt te stappen en er verantwoordelijk voor is dat de carriere van menig speler er in het slop is geraakt. Kijk maar eens hoe Angel Di Maria is opgeleefd sinds hij Manu achter zich heeft gelaten. Zoals dat ook geldt voor Depay. Natuurlijk moeten die spelers zich dat zelf ook aanrekenen, maar dat neemt niet weg dat United op dit moment bij lange na niet de beste bestemming is voor een talent als Bergwijn en de speler bij een transfer meer te verliezen heeft dan de club.
 
Kyle66
 
6
13 november 2019 om 09:15
Bergwijn mag eisen wat hij wil, dat is zijn goed recht. Ik vind hem dit seizoen wel heel wisselvallig spelen en dan is het maar de vraag of een club die in de CL speelt zich zal melden voor hem en ook bereid zal zijn zo`n bedrag voor hem neer te tellen. Maar de tijd zal het leren.
 
THenry_228
 
1
13 november 2019 om 09:28
Bergwijn mag uiteraard eisen stellen. Indien dit waar is, zegt het wel iets over Bergwijn. Dat je als Eredivisie speler, met 100 wedstrijdjes op je teller, aan een club als Man Utd bepaalde eisen gaat stellen. Ik zou als Man Utd meteen verder kijken naar andere spelers.
 
Hala Madrid!
 
2
13 november 2019 om 09:29
Zo typisch dit, je leest een artikel op VZ (VZ in hemelsnaam) en je neemt het direct aan als waarheid. Wie zegt dat dit specifiek op Man U gericht is en dat Bergwijn deze (vrij logische) eis niet gewoon op voorhand al had aangegeven bij de directie van Psv. Er staat letterlijk "maar tegelijkertijd dat hij PSV alleen zal verlaten voor een club die actief is in de Champions League." Leer anders eerst eens begrijpend lezen.
 
SpeedyAFC
 
2
13 november 2019 om 11:29
Wereldclub qua naam. Sinds het vertrek van Ferguson niet langer qua prestatie. Bergwijn heeft wel meer clubs die intresse hebben, o.a. Ajax, en die clubs spelen wel CL voetbal.
 
origineel
 
0
13 november 2019 om 12:01
Precies. Al is het niet relevant dat Ajax interesse heeft aangezien hij onhaalbaar is voor Ajax (tenzij Ajax het beleid overboord gooit). Hij zal uiteraard uit meerdere clubs kunnen kiezen en ik snap het helemaal dat CL voetbal daarin beslissend kan zijn. Bovendien is Man Utd momenteel alleen wereldtop in het betalen van salarissen.
 
El_Guaje7
 
6
13 november 2019 om 07:49
47 miljoen zou uiteindelijk toch een heel mooi bedrag zijn voor Bergwijn. Al helemaal als je ziet dat Lozano voor 40 miljoen euro is vertrokken, Bergwijn is beter imo en een product uit de jeugdopleiding. Bergwijn en Malen zouden samen wel 100 miljoen euro op moeten kunnen brengen. Ihatarren zou ook eens in de toekomst voor een absoluut record bedrag kunnen vertrekken. Het is maar te hopen voor PSV en John de Jong dat ze dit maal het geld wel goed besteden niet verbanden zoals de vorige transferperiode. Overigens staan er met Lammers en Gakpo adequate vervangers klaar.
 
Jeroen-AMF
 
2
13 november 2019 om 08:56
Dat ben ik met je eens. Maar als psv dit jaar in Europa niet presteert en de competitie draaien ze slecht, heeft dat ook gevolgen voor de prijs die je kan vragen. Bij Ajax werkt(e) het andersom juist de andere kant op. Ik weet niet hoe de financiële positie van psv is, maar het kan ook zijn dat ze straks wel moeten verkopen als ze geen CL voetbal spelen.
 
El_Guaje7
 
1
13 november 2019 om 09:15
Het ligt ook in de lijn der verwachten dat dit het laatste seizoen van Bergwijn is, aangezien PSV sowieso moet verkopen om het mislopen van de CL te compenseren dan staat Bergwijn 1e op het lijstje denk ik.
 
AmazingNinja
 
0
13 november 2019 om 11:12
Ik heb je bericht gerapporteerd voorhet verspreiden van fake news. PSV werkt met een sluitende begroting die gebasseerd is op behalen van de groepsfase EL, NIET CL. In andere woorden: alleen als PSV de groepsfase EL misloopt hebben ze financieel een probleem en moeten ze verkopen.
 
FR_JC
 
1
13 november 2019 om 11:31
Amazingninja: Slaap nog even verder, je hebt het nodig, zelfs om 11.12.... Leuk geschreven dat ze begroten op EL inkomsten, wel waar, maar dat neemt niet weg dat als ze CL mislopen er een gat komt. Ze zullen dan moeten verkopen om aan te kopen, wat nodig is gezien wat er nu voor de helft rond huppelt.
 
AmazingNinja
 
0
13 november 2019 om 12:31
Fout Fr_jc. Er is geen gat als PSV geen CL haalt. Dit stukje komt uit VI naar aanleiding van de uitschakeling van PSV tegen Basel: "voor de begroting in dit seizoen heeft de knock-out geen gevolgen. PSV heeft 78,5 miljoen ingetekend en is uitgegaan van Europa League-deelname. Het is cruciaal dat de Eindhovenaren op het tweede Europese niveau wel doorstoten tot het hoofdtoernooi, anders ontstaat er alsnog een gat in de begroting."in andere woorden: zo lang ze Europa League halen hebben ze een sluitende begroting. Misschien moet jij nog eventjes een paar uurtjes slaap pakken, want je bent nog niet heel scherp in je hoofd volgens mij.
 
FR_JC
 
0
13 november 2019 om 13:07
AmazingNinja, van het slapen was gekscherend bedoelt... Ik denk dat je mijn reactie verkeerd begrijpt. Want ik ben het eens dat PSV de begroting op orde heeft en ook voor volgend jaar, mits ze EL spelen. Waar ik op doelde is dat PSV een zwaar gebrek aan juiste spelers heeft. Ze hebben 45(?) Mln uitgegeven dit jaar en die spelers brengen weinig tot niks. Volgend seizoen hebben ze weinig geld om uit te geven o.a door het mislopen CL. Dan zal PSV dus eerst moeten verkopen om weer te kunnen kopen?
 
AmazingNinja
 
0
13 november 2019 om 14:43
Je hebt gelijk Fr_jc dat als PSV in het spoor van ajax wilt blijven ze moeten investeren,want er loopt gewoon teveel net niet rond bij PSV op het moment. Ik weet niet precies hoe de financiën ervoor staan bij Psv, maar ik denk ook dat ze inderdaad eerst moeten verkopen voordat ze echt kunnen investeren. Daar ben ik het ook mee eens, maar dat is niet waar El_guaje het over had. Hij zegt: aangezien PSV sowieso moet verkopen om het mislopen van de CL te compenseren . Dit is niet waar.
 
MrKrillin
 
0
13 november 2019 om 18:03
@Wl_Guaja7 hoe kom je aan 100 mil voor Bergwijn en Malen samen? Bergwijn gaat meer dan Lozano opleveren?? Waar baseer je dit allemaal op? Bergwijn kon afgelopen seizoen moeilijl weg. Amper belangstelling en Sevilla wilde niet 30 mil betalen. Of verwacht je dat Malen meer dan de Ligt/FdJ verkocht gaat worden?
 
Klich
 
1
13 november 2019 om 07:50
Dialy Mail, mag direct de prullenmand in. Enige concurrent Daniël James? Wat dacht je van Martial en zelfs nog een Rashford. Prijs hebben ze best wel goed geschat denk ik. Maar Man utd naam wel, huidige voetbal nee.
 
soccersupp
 
19
13 november 2019 om 08:04
Prijs vind ik eerlijk gezegd aan de hoge kant. Bergwijn heeft zeker talent maar goede scouts kijken naar meer. Hoe houdt iemand zich Europees staande, maakt iemand daar het verschil. Hoe doet zo'n speler het in de topwedstrijden. En wat dat betreft deelt Bergwijn mee in de sportieve malaise van psv. Het zou heel knap van psv zijn als ze dan 47 miljoen krijgen voor Bergwijn.
 
Sammerens
 
4
13 november 2019 om 08:12
Rashford en Martial spelen in de spits of op links. Zelden tot nooit op rechts. Naast James heeft United niet echt een rechtsbuiten. Mata en Lingard voldoen niet. Greenwood is jong en speelt voornamelijk in de spits. Buiten dat mag ik hopen dat United niet voor Bergwijn gaat.
 
Oelie Wapper
 
6
13 november 2019 om 07:56
Zeg dan dat je niet wilt gaan, want CL-voetbal lijkt me voor United dit seizoen vrijwel onmogelijk. Tenzij ze de EL winnen, maar dat is makkelijker geschreven dan gedaan.
 
1974
 
0
13 november 2019 om 07:58
Mooie club natuurlijk ondanks dat het op het moment wat minder gaat. Champions League voetbal gaan ze zeer waarschijnlijk niet redden dit jaar. Enige twee ploegen waarvan je zeker van bent dat ze dat wel gaan halen in Engeland zijn Liverpool en Man City en ik vraag me af of Bergwijn (op dit moment) dat niveau aankan. Ik denk wel dat de Premier League een competitie is die Bergwijn ligt wat betreft speelstijl.
 
Peerk
 
0
13 november 2019 om 09:24
Liverpool kunnen we het inderdaad wel over eens zijn, maar City is op dit moment net zo veilig als Chelsea of Leicester. Ik ben het wel met je eens dat het twijfelachtig is of Bergwijn wel het niveau aankan. Ik vind hem bij PSV al erg wisselvallig en niet altijd een stempel kunnen drukken, bij United wordt vast nog wat meer van je verwacht. Zeker als er 47 miljoen voor je betaald wordt.
 
jaweltog
 
4
13 november 2019 om 08:16
47 miljoen vind ik wel een aardige som geld, voor de vorm waar hij nu in zit. Vorig seizoen draaide hij geweldig, maar dit jaar tikt hij bij lange na die vorm nog niet aan. Misschien kumnen ze het wel vragen, maar weet niet hoe PSV er financieel voorstaat momenteel. Denk dat ze wel een middenvelder kunnen gebruiken en een iets betere versie van Baumgartl achterin, een normale linksback zou ook niet misstaan.
 
Thijmen84
 
0
13 november 2019 om 08:28
Ja dat was ook mijn gedachte toen ik het las. Daarnaast heb ik het idee dat Bergwijn lichamelijk niet helemaal goed in elkaar zit. Hij kampt de afgelopen jaren met flink wat blessures. Met name spierblessures. Maar in deze snap ik PSV wel. Hoog in de boom zitten en kijken wat de gek ervoor geeft.daarnaast is het voor PSV noodzakelijk om een flinke klapper te maken om weer te kunnen herinvesteren. Dit seizoen CL misgelopen en het komende seizoen gaat dat waarschijnlijk ook niet lukken. Na de (tot nu toe) mislukte aankopen van dit seizoen is er in rap tijd heel veel geld uitgegeven.
 
zwollywood038
 
5
13 november 2019 om 08:45
Ik denk dat Bergwijn beter niet op zoek kan naar een CL-deelnemer. Hij heeft mij in geen enkele Europese wedstrijd van PSV of interland met oranje kunnen overtuigen dat hij de kwaliteiten heeft om op CL-niveau mee te draaien. In de eredivisie laat hij wel eens leuke dingen zien, daarbuiten vind ik het allemaal vrij pover.
 
NUFC_U2
 
4
13 november 2019 om 08:52
47 miljoen nog wel.... Nou ja vragen kan altijd. Als hij intensief bekeken is, zullen de scouts ook gezien hebben dat 2019 niet echt het jaar van Bergwijn is. Bergwijn is een leuke talentvolle speler, maar zelfs in de Eredivisie geen geweldenaar. Ajax heeft goed gehandeld om Promes voor slechts 16 miljoen op te halen ipv Bergwijn naar Amsterdam te lokken. 16 vs 47 miljoen. En kijk dan eens naar het rendement in de competitie en Champions League of in het geval van PSV Europa League....
 
jeron
 
0
13 november 2019 om 09:10
Als ze een bod van 30 a 35 krijgen moeten ze toeslaanleuke voetballer, maar zie hem in potentie niet beter dan een Depay die naar Man Utd ging
 
j3ro3ntj33__
 
2
13 november 2019 om 09:45
47 miljoen en dan nog eisen stellen?bij 47 miljoen moeten ze er een strik om doen en meteen versturen.
 
IvarKoster
 
0
13 november 2019 om 10:10
47 miljoen? Hoe dan? Hij doet het inderdaad er goed... maar wel in de Nederlandse competitie. Voor de rest moet hij het nog bewijzen. Als Manu (of welke team dan ook) inderdaad 47 miljoen betaald zijn ze niet goed bij hun hoofd.
 
IKEA
 
0
13 november 2019 om 10:49
Ik vraag me af of dit de speler is die Man Utd erbovenop helpt. Hij is wel goed, maar ik vind ik hem zeker niet beter als Rashford en Martial. Een stuk minder zelfs. Houd het geld maar even op zak voor iets anders Manchester United.
 
kevinfoppe
 
1
13 november 2019 om 10:50
Ik kan me niet voorstellen dat PSV echt 47 miljoen voor Bergwijn gaat krijgen. Een bedrag van +/- 25 miljoen lijkt me een stuk reeeler. Prima speler, groot talent maar hij heeft zich vooralsnog alleen in de Nederlandse competitie laten zien. Zowel in de CL als in de EL als in het Nederlands elftal heeft hij zich nog niet bewezen
 
theo uphus
 
0
13 november 2019 om 11:44
Als het spelen van Champions League echt een keiharde eis is voor Bergwijn dan gaat de deal niet rond komen. Het huidige Manchester United lijkt op dit moment kansloos voor een plek bij de eerste vier in de Premier League. Het heeft niet alleen al een flinke achterstand in punten maar speelt bovendien zo beroerd dat die vierde plek wat mij betreft niet in beeld gaat komen. Ik weet echter niet hoe hard de "eis" van Bergwijn is. Immers sluit ik niet uit dat Bergwijn drie keer zijn huidige salaris kan gaan verdienen in Manchester en als dat zou worden aangeboden wil ik nog wel eens zien of Bergwijn gaat weigeren. Overigens ben ik ook nog wel benieuwd of United het genoemde bedrag van 47 miljoen wil gaan overmaken naar Psv. Ik vind het best veel voor een speler met aanwezig talent maar zonder geweldige prestaties op het hoogste niveau.
 
LawPl
 
3
13 november 2019 om 12:38
Bergwijn is al lang geen speler meer die Psv bij de hand kan nemen om prijzen mee te kunnen winnen in de eredivisie. Ook kan hij Psv niet bij de hand nemen om goed in Europa te kunnen doen presteren. 47 miljoen is dus veel te veel geld voor deze speler. Ik zou niet meer dan 20 miljoen voor hem uitgeven want het is zeer twijfelachtig of hij wel gaat slagen in een topcompetitie.
 
gomes1psv
 
2
13 november 2019 om 13:08
Moet wel glimlachen om iedereen die Bergwijn op de vingers wil tikken om zijn voorwaarde om Champions League te willen spelen. Helemaal wanneer de crisis van PSV erbij moet worden gehaald om hem een toontje lager te laten zingen. Memphis Depay had al moeite om in het verval geraakte Manchester United zijn draai te vinden als jonge speler, voor een 22-jarige speler zal het dan helemaal lastig zijn om je te ontwikkelen als de club zich blijft manifesteren als een middenmotor. Bergwijn is een van de gezichten van Oranje de komende jaren, met zijn talent en leeftijd mag hij toch gewoon de gezonde ambitie hebben om bij een club in de Champions League te spelen? Bovendien kijken mensen veel te veel naar zijn rendement in termen van goals en assists. Natuurlijk heeft hij op die criteria de laatste tijd minder gescoord dan je mag verwachten, maar in het veldspel is Bergwijn echt een van de belangrijkste spelers bij Psv. Niet alleen omdat vanaf het middenveld naar achteren er geen hond er wat van bakt in Eindhoven, maar vooral omdat Bergwijn bepalend is met acties en voorassists in de aanloop naar de goals van Psv.
 
origineel
 
0
13 november 2019 om 18:20
Eens, er word momenteel iets teveel negatief gedaan om het negatief doen. Bergwijn is een heerlijke speler die er wel gaat komen. Het is belangrijk dat hij ambities heeft en zorgvuldig zijn keuze maakt, wat dat betreft zou een transfer naar het onzekere United niet een van mijn prioriteiten zijn.
 
GertPassmann
 
1
13 november 2019 om 13:13
Volgens mij is dit gewoon weer een onzin verhaal: aan wie heeft Bergwijn laten weten dat hij hier voor open staat? Als ik hem was zou ik er ook voor open staan, Hij speelt als een drol en heeft dit seizoen 1 keer gescoord, Welke club gaat daar 47 miljoen voor betalen En PSV kennende komen we dan uit op 20 en dat is zijn huidige vorm ookal veel geld