PSV wendt sportieve crisis ondanks nieuw puntverlies af
Zaterdag, 16 februari 2019 om 21:38

Koploper PSV heeft voor de derde keer in de laatste vijf duels punten laten liggen in de Eredivisie. Het team van trainer Mark van Bommel kwam zaterdagavond in de traditioneel lastige uitwedstrijd tegen sc Heerenveen nog wel terug van een achterstand, maar kon puntverlies uiteindelijk niet voorkomen: 2-2. De gelijkmaker van Donyell Malen viel pas in minuut 95. Titelconcurrent Ajax kan de achterstand op PSV zondag bij een overwinning op NAC Breda verkleinen tot vier punten.

De laatste zes uitduels met Heerenveen leverden PSV slechts twee punten op en de Eindhovenaren hadden het opnieuw bijzonder lastig in het Abe Lenstra Stadion. Heerenveen schoot voor eigen publiek furieus uit de startblokken en wist al na drie minuten voetballen op voorsprong te komen. Mitchell van Bergen trok vanaf de rechterkant van het veld naar binnen, waarna de aanvaller de bal met links voor het doel bracht. Dat leek geen problemen op te leveren voor PSV, maar nadat Nick Viergever de bal totaal verkeerd raakte, moest Jeroen Zoet een antwoord schuldig blijven: 1-0. Via Steven Bergwijn had PSV daarna vrijwel onmiddellijk wat terug kunnen doen, maar de buitenspeler kwam tussen twee verdedigers in uiteindelijk niet tot een krachtig schot.

Meer: PSV is officieus landskampioen na grootste uitzege ooit in clubgeschiedenis: 0-8

De koploper maakte in de openingsfase een kwetsbare indruk en daar wist Heerenveen na 25 minuten voetballen voor een tweede maal van te profiteren. Michel Vlap ontdeed zich van Denzel Dumfries en Daniel Schwaab, waarna de middenvelder de bal buiten het bereik van Zoet in de verre hoek schoof: 2-0. PSV wist de schade in de eerste helft niet meer te repareren, maar was nog wel een aantal keer bijzonder dicht bij een aansluitingstreffer. Zo kuste een indraaiende vrije trap van Gastón Pereiro bij toeval de lat, terwijl Bergwijn van dichtbij de paal teisterde. Smet op de eerste helft voor Heerenveen was het geblesseerd uitvallen van Stijn Schaars: de routinier moest zich op slag van rust laten vervangen door Yuki Kobayashi.

Hirving Lozano kreeg in de eerste helft geen poot aan de grond in de onderlinge duels met Jizz Hornkamp en moest zijn plaats aan het begin van de tweede helft afstaan aan Cody Gakpo. Via Dumfries leek PSV vervolgens al snel na rust wat terug te doen, maar het doelpunt van de verdediger werd uiteindelijk afgekeurd vanwege buitenspel. De ploeg van Van Bommel voerde de druk echter verder op en tekende na een klein uur alsnog de aansluitingstreffer aan. Pereiro mocht vanaf ruim twintig meter aanleggen voor een vrije trap en krulde de bal uiteindelijk buiten het bereik van Warner Hahn: 2-1. Het betekende meteen zijn laatste actie, want de Uruguayaan moest na zijn doelpunt direct plaatsmaken voor de zeventienjarige Mohammed Ihattaren.

Heerenveen kwam er even niet meer aan te pas, maar het elftal van Jan Olde Riekerink dook na 65 minuten weer eens gevaarlijk op in het strafschopgebied van PSV. Vlap kreeg de bal met enig fortuin voor de voeten, maar zijn schuiver kon Zoet niet verontrusten. Kort erna leek Kik Pierie goed weg te komen: de verdediger van Heerenveen trok met geel op zak Luuk de Jong aan het shirt, maar scheidsrechter Jochem Kamphuis besloot de jongeling te sparen. Heerenveen kwam na een hectisch begin van de tweede helft weer wat beter in de wedstrijd en was een kwartier voor tijd dicht bij de 3-1: Dennis Johnsen schoot van dichtbij op de lat. PSV zocht in de slotfase met man en macht naar de gelijkmaker en wist in extremis via Malen toch nog een punt veilig te stellen.

Meer nieuws
   
21:47
21:47
Liverpool gebruikt komst Slot om af te stappen van traditionele Britse clubstruc
10
   
21:37
21:37
Late gelijkmaker van Leverkusen wekt grote woede: 'Het is een schande!'
1
   
21:05
21:05
Robin van Persie gaat in op vraag of hij ooit trainer van Feyenoord wordt
4
   
20:28
20:28
Ongekend: Leverkusen behoudt ongeslagen status door goal in minuut 97
29
   
20:15
20:15
Arne Slot: de trainer die 'sleeping giant' Feyenoord ontwaakte
11
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (265)

 
Soccer98
 
100
16 februari 2019 om 21:39
Ongelofelijk weer.
 
Vergruiser
 
46
16 februari 2019 om 21:41
tja 7 min. extra tijd he
 
MarkBakel
 
174
16 februari 2019 om 21:42
5 min en vind het ook terecht. de blessure van kobayashi duurde al van 87 tot 90ste minuut
 
AFCA-024
 
51
16 februari 2019 om 21:48
Sorry maar je kan overdrijven
 
ManUTD-97
 
27
16 februari 2019 om 21:55
Anders was er weer voor andere momenten een extra reden om 5 minuten erbij te trekken. Hebben bij elk moment op de grond gelegen en zijn ook verscheidene blessurebehandelingen geweest.
 
psv-dor-liv
 
61
16 februari 2019 om 22:14
Kom op zeg! 6 wissels. 2 Krampaanvallen, express het veld in lopen bij die wissel. En dan nog 3 a 4 tijdrekmomenten. Minimaal 5 en zelfs 7 of 8 zou niet gek zijn geweest.
 
SnelKookPan
 
11
16 februari 2019 om 22:53
7 of 8 minuten had hij ook makkelijk kunnen verantwoorden. Ihattaren wordt gewoon veel te vroeg voor de leeuwen gegooid. Had gewoon netjes via Jong gebracht kunnen worden, dit zo is uiteindelijk nergens goed voor. Malen heeft in ieder geval de juiste prikkel gekregen. Rosario is naar mijn mening al een tijdje de zwakste schakel. Ik ben geen Hendrix fan maar schat hem belangrijker dan Rosario. Ik had inplaats van Ihattaren, Gutierrez gebracht op de plej van Rosario!
 
PietFriet01
 
2
16 februari 2019 om 23:57
@snelkookpan: Pereiro speelt soms beroerde wedstrijden, maar ik vond hem vandaag een van de weinigen die echt een meerwaarde leek. Edit: Ik ben het dan ook met je eens dat Gutierrez voor Rosario in mijn ogen beter was geweest.
 
ScH14FcB
 
0
17 februari 2019 om 00:13
Schaars en Hornkamp waren ook daadwerkelijk geblesseerd. Helaas wat voor Hornkamp zat er lekker in. Wat dat betreft had PSV een beetje geluk. Want de 2-2 viel wel van die kant waar Hornkamp eerder stond. Nu hadden we geen rechtsback meer en moest de nieuwe Dresevic daar staan. Die viel niet zo best in. Maar de tweede helft was wel minder. Al had ik het gevoel dat we het vol zouden houden. Maar helaas. Wel een geweldige sfeer sinds lange tijd
 
RUTGERRR
 
8
17 februari 2019 om 02:00
Iedereen is PSV thuis tegen Groningen blijkbaar vergeten, of Tottenham - PSV. Volgens velen mag PSV wel rondtrekken maar de tegenstander niet. Iets met calimeros
 
Bluemerlin
 
0
17 februari 2019 om 10:21
Dat gebeurt in andere wedstrijden ook en dan wordt er geen 5 minuten bijgetrokken. Het zoveelste tekjen dat PSV weer geholpen wordt.
 
Doncusto
 
56
16 februari 2019 om 21:42
Dat Heerenveen mag zich ook doodschamen zeg .. my God wat lopen die prutsen zeg de laatste 10 minuten .. niet te filmen
 
XaviHernandez_
 
28
16 februari 2019 om 21:46
Was gewoon helemaal op bij Heerenveen. Konden geen bal meer aannemen.
 
Doncusto
 
14
16 februari 2019 om 21:48
Doelde meer op het uitverdedigen en de bal voorin vasthouden .. kan je nog zo moe zijn .. doodziek .. ik voel de teleurstelling en pijn van die spelers van Heerenveen ..
 
Curacao01
 
47
16 februari 2019 om 21:46
Zzzzooo frustrerend..... gewoon teveel geluk Vorige week was het de hulp vd scheids en nu is weer enorm geluk, om te huilen Mooie actie van Malen wel
 
Arsenallz
 
30
16 februari 2019 om 22:23
In de eerste helft werd nog wel even onterecht een goal van PSV afgekeurd, onterecht. Teveel geluk inderdaad.
 
Curacao01
 
48
16 februari 2019 om 22:58
Waarom meteen met Sukkel beginnen??? Nergens voor nodig
 
Tomido
 
20
16 februari 2019 om 23:37
@arsenallz Onterecht? Gelieve die bril even af te zetten man. Dumfries staat gewoon buitenspel.
 
Liefhebber44
 
15
17 februari 2019 om 00:03
@tomido. Ik denk dat juist jij je bril niet op had....arsenalzz doelde op de afgekeurde goal in de eerste helft... die was onterecht afgekeurd. De goal van dumfries in de tweede heeft was inderdaad buitenspel
 
PietFriet01
 
300
16 februari 2019 om 21:39
Als PSV en Ajax zo doorgaan wordt AZ nog kampioen.
 
LucasAndersen
 
40
16 februari 2019 om 21:41
Zou wat zijn haha
 
4Ever4Ajax
 
9
16 februari 2019 om 21:51
@PietFriet: behalve dat az tegen de traditionele 3 altijd verliest. AZ gaat ook zeker niet alles winnen. Dat dit de competitie nu weer wat spannender maakt, is nu wel waar.
 
LosBlancos1999
 
81
16 februari 2019 om 23:20
Lol nog serieus nemen ook
 
azchelsea
 
36
16 februari 2019 om 23:20
AZ doet niet meer aan tegendoelpunten. Dus verliezen gebeurt ook niet.
 
manodedios
 
196
16 februari 2019 om 21:40
Van Bommel: we spelen beter dan voor de winterstop en lopen een punt uit.
 
DIRTY01
 
35
16 februari 2019 om 21:43
Deze opmerking voegt net zo veel toe als de opmerking van Van Bommel, niets dus.
 
iemandniemand
 
2
17 februari 2019 om 10:09
Maar wel leuk haha
 
Giodinho7
 
42
16 februari 2019 om 21:46
Zo, wat lult hij uit zijn nek zeg. Het wordt echt tijd dat hij nu eens wat gaat veranderen aan de opstelling. Viergever is al het hele seizoen de zwakste speler van PSV. Hendrix verkiezen boven Gutierrez daar moet je bijna voor opgepakt worden en dan elke keer Lozano en Pereiro in de basiself. Die lopen er ook iedere week de kantjes vanaf. Onbegrijpelijke keuzes voor mij.
 
Nuenenaar
 
7
16 februari 2019 om 22:09
Viergever en Hendrix helemaal eens! Rosario was ook slecht vandaag. Ik had Pereiro en Schwaab erin gelaten en Hendrix, Viergever en Lozano eruit gehaald.
 
Scepticus38
 
3
17 februari 2019 om 09:17
@giodinho7 Quote: "zo, wat lult hij uit zijn nek zeg. Het wordt echt tijd dat hij nu eens wat gaat veranderen aan de opstelling. Viergever is al het hele seizoen de zwakste speler van Psv. Hendrix verkiezen boven Gutierrez daar moet je bijna voor opgepakt worden en dan elke keer Lozano en Pereiro in de basiself. Die lopen er ook iedere week de kantjes vanaf. Onbegrijpelijke keuzes voor mij". Successupporters zijn allemaal hetzelfde. Ongeacht welke club ze aanhangen. Je tekst had voor hetzelfde geld over Erik ten Hag kunnen gaan. De namen zijn anders, de strekking exact hetzelfde. Successupporters heb je alleen wat aan als het goed gaan, als het even wat minder gaat, zijn zij de eerste die onrust beginnen te zaaien. En onrust is het laatste dat PSV nu kan hebben, een echte supporter zou in tijden als deze juist achter zijn club en spelers moeten gaan staan ipv ze af te zeiken. Jonge spelers zijn nog niet in staat om 30 wedstrijden per seizoen op een gelijkmatig niveau te presteren. Dat leren, is gewoon een onderdeel van hun ontwikkeling. Als je de kaart van de jeugd trekt, moet je dit soort wedstrijden gewoon in calculeren. Het wordt voorbuitenstaanders nu echt interessant om te kijken hoe de club en vooral de trainer daarmee omgaat. En of de transformatie van PSV van “koopclub” naar opleidingsclub kans van slagen heeft. Ik heb goede hoop dat PSV met Van Bommel voor de juiste trainer heeft gekozen om dat doel te bewerkstelligen en dat hij net als Ten Hag bij Ajax, stoicijns zijn eigen weg zal blijven gaan en zich bij het bepalen van zijn opstelling niet zal laten afleiden door opportunistische media en ongeduldige successupporters. Juist nu het wat minder gaat, moet hij blijven vasthouden aan zijn jeugdspelers, zoals Ajax ook heeft gedaan met bijv. De Ligt en die zelfs toen die nog de nodige foutjes maakte die het teams zelfs punten heeft gekost, gewoon bleef opstellen, terwijl de meute, inclusief een deel van de eigen “supporters”, eiste dat hij naar de bank zou worden verbannen. Dat vertrouwen heeft De Ligt uiteindelijk dubbel en dwars terug betaald. Het is voor PSV en Van Bommel te hopen dat men er voldoende van is doordrongen dat de kost altijd voor de baat uit gaat bij jeugdbeleid en dat je eerst in talent moet investeren voordat het in staat is om rendement op te leveren. Mijn gevoel is dat Van Bommel hiervoor de juiste man is op de juiste plaats en over voldoende persoonlijkheid beschikt om ook bij tegenwind op het juiste kompas te kunnen blijven varen en zich niet door op succes beluste supporters en hijgerige media van zijn koers te laten afbrengen. Je ziet nu al dat de media aanvallen lanceren die gericht zijn op zijn persoonlijkheid en de nadruk leggen op de verpakking van zijn verhaal, terwijl het natuurlijk gaat om de inhoud. Ik vind het triest om te zien dat hij probeert uit te leggen wat hij voor heeft en dat aan de hand van voorbeelden probeert duidelijk te maken en dat ipv daar waardering voor te ontvangen, wordt misbruikt om hem belachelijk te maken. Precies zoals dat ook altijd is gegaan bij iemand als Louis van Gaal. Lozano kan je vergelijken met Tadic bij Ajax. Die is in voorgaande wedstrijden heel belangrijk geweest voor PSV en in de normale mensenwereld zou hij daarmee enig krediet hebben opgebouwd. In de voetbalvocabulaire komt het begrip “krediet” echter kennelijk niet voor. PSV moet wedstrijden winnen om de titel binnen te halen en deelname CL veilig te stellen om daarmee financieel in de buurt van Ajax te kunnen blijven. Vanuit dat oogpunt, is het te verdedigen dat hij Lozano heeft gewisseld. Daarmee wordt deze wellicht ook nog eens geprikkeld om het volgende keer beter te doen. Maar je kunt iemand ook gewoon wisselen zonder hem meteen tot op het bot af te branden. Helemaal als het om een sterkhouder gaat als Lozano, die zal PSV de rest van het seizoen keihard nodg hebben om Ajax achter zich te kunnen houden. Datzelfde geldt voor Viergever. Ajax heeft hem natuurlijk niet voor niets laten gaan en PSV wist toen men aantrok, uiteraard ook wel dat hij geen hoogvlieger is en heeft hem uitsluitend gehaald omdat men over onvoldoende middelen beschikte om voor iets beters te gaan. Dat hij er in staat, is natuurlijk omdat hij in de ogen van Van Bommel van alle verdedigers de beste optie is en deze simpelweg geen beter alternatief voor handen heeft. Dat heeft er naar alle waarschijnlijkheid ook mee te maken dat hij in het elftal van PSV een van de weinige spelers is met de nodige ervaring. Jij schrijft dat je de keuzes die Van Bommel maakt, onbegrijpelijk vindt, maar kunt dat met geen enkel argument onderbouwen en dat vind ik dan weer onbegrijpelijk. Je kunt het met de keuzes van een ander oneens zijn en zelf andere maken, maar het is vrij hautain om er maar van uit te gaan dat jouw keuzes de enige juiste zijn en die van de ander niet deugen. Bij keuzes gaat het erom of ze zijn gemaakt op basis van argumenten en als de argumenten die daarbij worden gehanteerd, valide zijn, geldt dat ook voor de keuze. Ook als die keuzes uiteindelijk verkeerd uitpakken omdat het anders loopt dan je van tevoren had voorzien. Omdat de praktijk nu eenmaal veel weerbarstiger is dan de theorie en zelfs de slimste mens de loop der dingen niet helemaal vooraf kan bepalen.
 
Giodinho7
 
0
17 februari 2019 om 10:55
Je typt een heel relaas met aannames en conclusies die nergens op gebaseerd zijn. Ik ben PSV supporter sinds het jaar 2000. Ik heb tussen 2008 en 2015 verschillende teleurstellende jaren gezien van PSV. Ik heb psv onder trainers als Cocu en Rutten pakslaag na pakslaag zien krijgen. Dus kom mij niet vertellen dat ik een successupporter ben. Ik opper voor vervanging van Viergever en Hendrix en dat wellicht Lozano en Pereiro ook een duel op de bank mogen plaats nemen. En daar haal jij uit dat ik het niet eens ben met dat van Bommel voor de jeugd kiest? Ik weet niet of dit verhaal voor mij bedoeld was, maar dat lijkt het niet. Want echt alles waar je het over hebt gaat niet over mijn stukje tekst. Ik zou je adviseren om eerst de inhoud van een reactie te lezen voor je nogmaals zo een verhaal typt.
 
Giodinho7
 
0
17 februari 2019 om 11:07
Edit: Dan zeg je ook nog wat over dat ik geen argumenten geef waarom ik het onbegrijpelijke keuzes vind. In mijn optiek is het niet nodig om nog argumenten te verzamelen als iets met het blote oog waarneembaar is. Viergever is van de 5 mans defensie de speler die het minst rendeert dit seizoen. Zelf zeg je al dat ze hem bij Ajax niet zomaar lieten gaan. Nou ik zeg dus niet zomaar dat ik hem de zwakste schakel vind. Hendrix is een leuke clubspeler en heb ik echt wel sympathie voor, maar als er een technisch en voetballend betere optie op de bank zit vind ik het onbegrijpelijk dat die niet ten faveure van Hendrix mag starten. Pereiro speelt al sinds zijn komst naar PSV wisselvallig. Soms een 9 en dan een 3. Hij wordt ook iedere wedstrijd gewisseld waar ik het dan niet mee eens ben, maar dat geeft mij aan dat de trainers ook zien dat het wisselvalligheid troef is bij Pereiro. Nou een paar duels op de bank zou dan een logisch gevolg zijn. Lozano is van waarde wanneer hij op zijn best is en ook alleen dan. Nou in 2019 heeft hij nog geen goed duel afgewerkt. Het kan door de hersenschudding zijn gekomen, maar in ieder geval vind ik niet dat een speler zoveel krediet moet krijgen dat hij nooit gepasseerd mag worden. Helemaal wanneer er jeugdspelers staan te trappelen om zich ook te laten zien en dat vaak ook doen als ze erin komen. Hier heb je wat argumenten waar je wellicht wat mee kan!
 
Fabian1986
 
112
16 februari 2019 om 21:40
Typisch op z'n psv wat meenemen in de laatste seconden. Het is toch knap hoevaak ze dit doen. Jammer,want ik had het heerenveen wel gegund
 
FR_JC
 
82
16 februari 2019 om 21:42
Heb het van horen zeggen, maar het is een kwaliteit....
 
PietFriet01
 
31
16 februari 2019 om 21:45
Ik denk dat het de combinatie is van fysiek in orde en een goede mentaliteit. Je ziet het vaker bij wedstrijden van PSV dat de tegenstander leeg is terwijl er bij PSV van verval nauwelijks sprake lijkt.
 
MasterJesse
 
2
17 februari 2019 om 13:35
Het is ook gewoon mega lucky
 
Valceryn
 
22
16 februari 2019 om 21:46
Niet zo vaak eigenlijk. Van de 15x(?) op de valreep scoren waren er maar 3 of 4 de winnende geloof ik.
 
ajax073
 
7
17 februari 2019 om 06:12
Heb even gekeken, twee keer vanuit gelijkspel de winnende gemaakt en twee keer de gelijkmaker. Dat scheelt je toch 6 punten
 
Meneer Daniel
 
18
16 februari 2019 om 21:56
Ik zei het nog thuis, dat wordt gelijk want Psv scoort sowieso in de laatste minuut....
 
foebele
 
5
16 februari 2019 om 22:04
Is een kwestie van fysieke fitheid en mentaliteit. Van Bommel brengt dit aspect wel goed over op de spelersgroep.
 
AN34
 
4
17 februari 2019 om 00:20
Voor Van Bommel was het ook al zo.
 
pompebledsje
 
8
16 februari 2019 om 23:35
Heerenveen had nergens recht op. Doen in de tweede helft niks anders dan voorsprong consolideren. Ik zat in het stadion en voelde dit al aankomen. Heerenveen heeft het gelijke spel volledig aan zichzelf te danken, want PSV was niet denderend. Maar als je achteruit gaat lopen en gaat gokken dat de 2-1 wel over de streep getrokken wordt, terwijl je voor de 3-1 moet voetballen, gaat er iets mis. Lammers was slordig. Rienstra onnauwkeurig. En dan ga je met het uitvallen van Schaars nota bene Yuki brengen... Die vertraagt alleen maar. Lichtpunt was voor mij de linkerflank. Woudenberg deed het keurig en Johnsen maakte een goeie indruk op mij. Heeft gesolliciteerd naar een basisplaats.
 
DIRTY01
 
39
16 februari 2019 om 21:40
Heerenveen uit, altijd puntverlies; nu ook. Je pakt een punt, maar wat een verschrikkelijke zaadpartij speelde Psv... Heerenveen heeft maar een matig ploegje v maar knap hoe ze zich weten op te laden tegen Psv; vooral Hahn stond weer lekker te ballen. Snap ook niet dat Feyenoord hem destijds heeft laten gaan. Verder is het natuurlijk van de zotten dat Luuk de Jong vogelvrij verklaard is door de Knvb, onbeperkt overtredingen maken; kaarten worden toch niet gegeven. Pieri had gewoon zijn tweede geel moeten hebben.. Verder ben ik van mening dat Zoet niet schuldig is aan de 1-0, bal is nog aangeraakt door Viergever waardoor hij niet te houden was. Ihattaren en Gakpo vielen prima in, mag ook gezegd worden.
 
USofDude
 
197
16 februari 2019 om 21:41
Ook wel opmerkelijk te noemen dat Lammers uitgerekend tegen PSV speelt alsof hij niet weet wat een bal is.
 
Doncusto
 
32
16 februari 2019 om 21:44
Viel mij ook al op .. die speelde echt een verschrikkelijke pot .. alles viel van zijn voeten en kon geen pass op 2 meter geven
 
ajaxted
 
56
16 februari 2019 om 21:45
Het viel mij ook al op ja, die Lammers raakte geen knikker! Heeeeeeeel toevallig!
 
Musi26
 
4
16 februari 2019 om 22:25
Misschien had hij moeite met de druk om het te laten zien, want iedereen van psv ziet deze wedstrijd natuurlijk.
 
houten030
 
13
16 februari 2019 om 21:41
Niet elk theater van Luuk is een overtreding. Heerlijke wedstrijd gezien, vooral Malen viel lekker in en Pereiro was niet goed, maar weer ouderwets belangrijk met zn aansluitingstreffer.
 
benjenkea
 
20
16 februari 2019 om 21:55
Klopt maar die kik peirie had gewoon voor de 2de keer geel moeten hebben
 
Musi26
 
10
16 februari 2019 om 22:27
Heeft de jong een beetje aan zichzelf te danken door bij een klein zuchtje wind al naar de grond te gaan en dan te gaan zeuren bij de scheids. In vele gevallen blijven kleine meisjes van 3 jaar nog staan. Het is een beetje als bij Suárez bij ons destijds dat de scheids ook niet meer fluit als er echt wat is. Enige manier om dit te stoppen is niet meer zeiken en gewoon blijven staan,zodat de scheids je in de toekomst weer serieus gaat nemen. Had trouwens wel een 2e gele kaart moeten zijn.
 
Lee112
 
15
16 februari 2019 om 21:43
Ihatarren voegde niks toe. Denk dat Guti sowieso gevaarlijker is. Galpo liet inderdaad meer zien dan lozano.
 
FvLPSV
 
30
16 februari 2019 om 21:47
Ihatarren voegde meer dreiging toe in de aanvallen en was een goed aanspeelpunt. De druk werd hoger met zijn wissel. Guti speelt al weken als een natte krant, evenals lozano.
 
FvLPSV
 
4
16 februari 2019 om 21:47
Dubbele reactie, verwijder maar.
 
Lee112
 
10
16 februari 2019 om 21:57
Viel mee. Slechte vrije trappen en amper aan de bal. Dan vond ik Pereiro dreigender...
 
RealMadridsta
 
9
16 februari 2019 om 21:47
Ik vind ‘niet te houden’ heel erg overdreven. Het is dat die bal wordt aangeraakt, maar hij verandert amper van richting.
 
ajaxf1
 
39
16 februari 2019 om 21:40
Ongelofelijk, maar wel terecht. Wel vertrouwen nu in de titel, op naar de 34e!
 
feye88
 
172
16 februari 2019 om 21:41
Huh? Zover is PSV toch nog niet?
 
ajaxf1
 
66
16 februari 2019 om 21:43
Uiteraard is PSV zo ver nog niet, enkel Ajax is zo groots PSV speelt gewoon matig en dat geeft hoop (zal andersom net zo zijn trouwens)
 
feye88
 
44
16 februari 2019 om 21:51
33 titels helpen je alleen niet aan de 34e. Punten tegen Heracles of Feyenoord zouden dat wel doen. Zo zie je maar weer dat blijven hangen in het verleden niet veel oplevert.
 
Meneer Daniel
 
22
16 februari 2019 om 21:52
Ik zag iemand dit op twitter zeggen en daar was ik het helemaal mee eens. Verschil is dat Ajax een hogere bovengrens heeft, maar ook een lagere ondergrens
 
FraXz
 
5
17 februari 2019 om 06:47
Eigenlijk wel. Zonder de eerste 33 zal je nooit de 34e halen dus hij heeft een punt??
 
MarkBakel
 
28
16 februari 2019 om 21:44
op basis van hoe ajax speelde tegen heracles?
 
Koos Busters
 
77
16 februari 2019 om 21:46
Deze week verder de tv nog aan gezet?
 
Doncusto
 
38
16 februari 2019 om 21:50
Nee op basis van de wedstrijd tegen Madrid .. waarin ze de CL winnaar van de afgelopen 3 jaar wegtikte en overklaste bij vlagen ..
 
feye88
 
23
16 februari 2019 om 21:54
@doncusto en Koos Busters Je bedoelt Real Madrid die al 3 jaar achter elkaar elke wedstrijd in de CL op deze manier wint? Je zou bijna denken dat ze het erom doen. Als Ajax mag voetballen, laten ze prachtige dingen zien. Als ze vanaf minuut 0 onder druk worden gezet hebben ze het altijd lastig. Dat kwartje lijkt nu te vallen bij veel clubs. Behalve bij VVV (massaal verdedigen) en die werden opgerold.
 
FCG95
 
18
16 februari 2019 om 21:58
Dancusto, het is dan toch jammer dat die niet in de Eredivisie spelen. Als je tegen ploegen als Heracles je niet kan opladen, maakt het niet uit hoe goed je tegen Real was.
 
maradungatje
 
7
16 februari 2019 om 22:13
@feye88 Haha wauww. De afgunst is gewoon uit je reactie te lezen. We zouden ons bijna moeten verontschuldigen dat we bijzonder goed speelde maar helaas toch verloren! Ajax is helaas nog zeer wisselvallig. Zolang de ervaren rotten ook fouten blijven maken zal dat niet veranderen.
 
ninjakai
 
2
16 februari 2019 om 22:50
@feye88 Zou zeggen blijf zo denken. Ajax is vaker onder druk gezet. En vaak genoeg voetbalde ze daar makkelijk onderuit. Ze zitten momenteel gewoon in een ruk fase en hebben een beetje mazzel dat PSV hier ook las van heeft. Had PSV dit niet was de competitie afgelopen. Nu kunnen ze morgen op 4 punten komen. PSV lijkt het ook een beetje kwijt. Weet niet wat beide teams in de winterstop gedaan hebben, maar het heeft niet echt geholpen.
 
maradungatje
 
2
16 februari 2019 om 23:04
@ninjakai. Zou zeggen blijf zo denken. Ajax is vaker onder druk gezet. En vaak genoeg voetbalde ze daar makkelijk onderuit. Ze zitten momenteel gewoon in een ruk fase en hebben een beetje mazzel dat PSV hier ook las van heeft. Had Ajax dit niet was de competitie afgelopen. Nu kunnen ze morgen op 4 punten komen. Ajax lijkt het ook een beetje kwijt. Weet niet wat beide teams in de winterstop gedaan hebben, maar het heeft niet echt geholpen.
 
lalalaLFC
 
3
16 februari 2019 om 23:16
Alleen deed PSV dat ook in de groepsfase. Maar waar werden wij voor uitgemaakt? Jezus
 
AFCA-024
 
64
16 februari 2019 om 21:40
Het is toch om te janken als je als ajacied gewoon weet dat die gaar vallen, en dan inderdaad weer valt?
 
LucasAndersen
 
30
16 februari 2019 om 21:41
Ach ik jank niet zolang wij morgen winnen. Gelijkspel voor PSV teken ik voor
 
houten030
 
12
16 februari 2019 om 21:42
Hoe kan je nog verbaasd zijn dan?
 
AFCA-024
 
6
16 februari 2019 om 21:45
Normaal baal je als die valt, maar weet zat het er stiekem wel aan te komen. Nu zat het er totaal niet meer aan te komen en valt die toch.
 
AFCA-024
 
1
16 februari 2019 om 21:49
- 'weet'
 
FvLPSV
 
9
16 februari 2019 om 21:50
Totaal niet aan te komen? PSV heeft een conditioneel sterke ploeg en veel fysieke kracht. Heerenveen was helemaal leeggespeeld, dan is het geen wonder dat er een late treffer valt. Heerenveen was duidelijk minder scherp.
 
AFCA-024
 
3
16 februari 2019 om 21:53
Nee dat het geen wonder meer is, is een ding wat zeker is. Normaal bij dit soort late goals is psv nadrukkelijk aan het zoeken na goal, nu lukte er niet veel meer na de 2-1 en was ik ietsjes optimistischer in een nederlaag. Ach, ze dringen het af en dat is ook wel een kwaliteit wat ik kan erkennen.
 
Musi26
 
3
16 februari 2019 om 22:32
Heerenveen zat er inderdaad helemaal doorheen. Toch werd psv ook niet echt gevaarlijk, doordat Heerenveen ze toch nog redelijk ver van de goal hield. Alleen de laatste minuten leek het wel of Heerenveen per seconde minder kon. Dus doelpunt viel niet helemaal uit de lucht, maar het had ook gewoon fout kunnen gaan voor psv.
 
Zytto34
 
23
16 februari 2019 om 21:43
Van mij part mogen ze nog wel een paar keer gelijk spelen vlak voor tijd hoor hahahaha.
 
dick1
 
42
16 februari 2019 om 21:40
Psv verdiende hier geen punt..
 
038azesletters
 
152
16 februari 2019 om 21:41
Nee verdienden er idd 3
 
Diez
 
28
16 februari 2019 om 21:42
Nee? Jij vond Heerenveen dominant en duidelijk de betere?
 
tonkmen
 
9
16 februari 2019 om 21:42
Sorry dat is echt onzin
 
ManUTD-97
 
10
16 februari 2019 om 21:42
Minstens een punt met al die kansen die gemist werden. Dat doet echter niets af van de blunder van Zoet.
 
 
3
16 februari 2019 om 22:13
Qua spelbeeld is dit minstens terecht... echter word ik echt kotsmisselijk van dat geluk van die club. Ongelooflijk dat ze hier alsnog een punt stelen...
 
Musi26
 
1
16 februari 2019 om 22:34
Psv heeft dit seizoen vaak in de laatste 10.minuten gescoord, maar 90% van deze goals waren niet de winnende goals. Ze hebben nu 2x redelijk geluk gehad, dus dat valt reuze mee.
 
stambec
 
20
16 februari 2019 om 21:40
Tja iedereen wist dat die 2-2 wel zou vallen. Zelfs in de 94e minuut twijfelde ik daar niet aan. Wat was Heerenveen matig zeg
 
Vergruiser
 
22
16 februari 2019 om 21:42
psv krijgt altijd lang extra tijd erbij
 
yungHesku
 
24
16 februari 2019 om 21:46
Allereerst is dat onzin. Ten tweede was het in dit geval terecht met Kobayashi die rustig 3 minuutjes op de grond gaat zitten, en Kik Pierie bijna net zo lang.
 
MarkBakel
 
10
16 februari 2019 om 21:48
de blessure van kobiyashi was al 3 minute + 6 wissels
 
TrebleX
 
3
16 februari 2019 om 21:43
Glazen bol? Wie wordt dan kampioen?
 
stambec
 
39
16 februari 2019 om 21:58
Juve en PSG sowieso wel.
 
urbyAFC
 
48
16 februari 2019 om 21:40
Het is als Ajax fan gewoon niet meer te doen. Je zit de laatste 10 min op t puntje van je stoel en ALTIJD krijgen ze het voor elkaar om niet te verliezen. Om ziek van te worden..
 
MarkBakel
 
35
16 februari 2019 om 21:42
Gebeurt al zo vaak dat het gewoon een kwaliteit is gewonden
 
urbyAFC
 
25
16 februari 2019 om 21:44
Een kwaliteit kan je het noemen. Ik noem het lucky. Toch puntverlies en daar hoopte ik op.
 
BvdP
 
3
16 februari 2019 om 21:45
Nou vooral een gebrek aan kwaliteit vd tegenstander. Kunnen het de laatste tien minuten vaak niet meer opbrengen
 
MarkBakel
 
6
16 februari 2019 om 21:49
als je dit seizoen al 15x scoort in de laatse 5 minute kan je het niet lucky noemen.
 
gaeajax94
 
8
16 februari 2019 om 21:56
PSV heeft de kwaliteit om in deze fase van de wedstrijd extra door te kunnen drukken en gas te geven. Met behendige voetballers aan de zijkanten en hoge ballen op De Jong is het ook vaak gevaarlijk. Dat die bal altijd goed valt is natuurlijk wel lucky
 
Musi26
 
2
16 februari 2019 om 22:35
Gebeurt dit seizoen bijna nooit, behalve als je ook bijvoorbeeld een 3-0 of 4-0 gaat meenemen.
 
JulesArts
 
3
17 februari 2019 om 00:14
@gaeajax Ohja, want dat Heerenveen van de 3 schoten op goal 2 doelpunten maakt is natuurlijk geen geluk. Hypocriete gast
 
Tinus88
 
15
16 februari 2019 om 21:42
Ze lijden puntverlies. Ik kan hier echt niet wakker van liggen. Leuk voor ze. Morgen loopt ajax er, waarschijnlijk, weer 2 in. Vorige week ging iedereen uit van 8 punten, een week later is het vier. Lekker boeiend.
 
Ronzie
 
8
16 februari 2019 om 21:45
Eerst maar eens zien, dat dacht en we een paar weken geleden namelijk ook toen Ajax thuis tegen Heerenveen moest..
 
AllejahMansi
 
6
16 februari 2019 om 21:46
Echt onvoorspelbaar de eredivisie. Na FcEmmen - PSV dacht iedereen dat Ajax de nieuwe koploper is. 1 of 2 weken later was PSV juist uitgelopen. Daarna weer situatie wat jij aangaf. Kan nog alle kanten op.
 
Tinus88
 
14
16 februari 2019 om 21:47
Ik acht NAC niet in staat om een punt te pakken in de arena. Met alle respect overigens hoor, maar NAC heeft minder kwaliteit dan Heerenveen.
 
Malapasqua86
 
5
16 februari 2019 om 21:43
Ik denk dat Ajax gewoon kampioen word hoor! Als ze de inhaalwedstrijd winnen en Ajax wint thuis van PSV! PSV gaat sowieso nog punten verspelen dat kan niet goed blijven gaan.
 
urbyAFC
 
11
16 februari 2019 om 21:46
Als, als. Ik moet het nog maar zien.. de wedstrijd tegen PSV uit was een groot drama dus als we daarop kampioen moeten worden is risico..
 
BvdP
 
16
16 februari 2019 om 21:46
Ajax gaat ook niet alles winnen vrees ik
 
gaeajax94
 
7
16 februari 2019 om 21:51
Laat Ajax zijn eigen wedstrijden maar eerst weten te winnen. Gewoon weekend per weekend te bekijken, met te beginnen morgen tegen NAC. zal niet voor het eerst zijn dat Ajax puntverlies lijdt in het weekend waar PSV ook punten verliest
 
maanoe
 
2
16 februari 2019 om 21:44
Helaas is het bij Ajax nooit..
 
urbyAFC
 
4
16 februari 2019 om 21:46
Zeker wel ooit! Maar niet zovaak als PSV. Vorige week bij Heracles verdienden we zeker een punt maar viel hij niet.
 
feye88
 
17
16 februari 2019 om 21:41
Ik zou het niet afwenden noemen. Volgens mij zijn PSV en Ajax allebei in een soort minicrisis. Spel is onherkenbaar sinds de winterstop. Beide teams echt heel slecht. Ik zie zowaar kansen voor Feyenoord volgende week. En dat heb ik heel lang niet durven beweren.
 
Koos Busters
 
14
16 februari 2019 om 21:43
Ajax heeft met Real toch wel laten zien anders te kunnen.
 
TrebleX
 
5
16 februari 2019 om 21:45
In de CL kunnen ze wel opladen lijkt het wel. Morgen tegen NAC mogen ze wel op halve kracht spelen ??
 
MarkBakel
 
4
16 februari 2019 om 21:46
probleem is dat ajax zich wel kan motiveren zoals dit tegen Real, maar niet tegen een eredivisie team buiten psv en feyenoord. En als ajax achterkomt is het vaak punt verlies
 
feye88
 
6
16 februari 2019 om 21:47
@koos Iedereen weet dat ze veeel beter kunnen. Dat geldt ook voor Psv. Maar 13 goals tegen krijgen in 4 wedstrijden (waarvan de eerste twee 10(!)) is wel een hele diepe ondergrens vergeleken met het niveau dat ze tegen Real halen.
 
Koos Busters
 
0
16 februari 2019 om 21:48
Haha ja. Ik reken mij verder ook niet rijk. Verwacht dat PSV uiteindelijk wel aan het langste eind trekt.
 
maradungatje
 
3
16 februari 2019 om 21:46
Nou alleen durven dromen van een overwinning volgende week ja. Ik hoop dat je niet droomt over meer!
 
feye88
 
2
16 februari 2019 om 21:49
Dat kun je hopen, maar voor zover ik weet kan Feyenoord op een goede dag iedereen in deze competitie oprollen. Alleen jammer genoeg is het positiespel en de gedrevenheid alleen te vinden tegen de betere tegenstanders dit jaar.
 
Gooner4
 
1
17 februari 2019 om 03:35
Ja en als Psv en Ajax een goede dag hebben is Feyenoord weer kansloos. Altijd zo'n inhoudsloze uitspraken.
 
Malapasqua86
 
4
16 februari 2019 om 21:48
Feyenoord kans? Die kunnen alleen thuis in de Kuip winnen. In uitwedstrijden geven ze zelden thuis, zelfs tegen ploegen 12/15 verliezen ze punten.
 
ajaxrkc33
 
4
16 februari 2019 om 21:55
Feyenoord is volgende week maar met een ding bezig en dat is rustig aan doen voor de bekerwedstrijd tegen Ajax. PSV gaat deze makkelijk winnen.
 
TrebleX
 
6
16 februari 2019 om 21:57
Geef ze eens ongelijk.
 
Tinus88
 
5
16 februari 2019 om 22:03
De derde plaats lijkt mij voor Feyenoord anders wel erg belangrijk. Met AZ erbij wordt dat nog vrij lastig vasthouden. Feyenoord klapt er volgende week gewoon op. Kan mij nier voorstellen dat ze bewust de derde plaats op het spel zetten.
 
Musi26
 
2
16 februari 2019 om 22:38
Lijkt me niet handig met az wat nu heel dichtbij staat.
 
est-1913
 
27
16 februari 2019 om 21:41
Natuurlijk, de enige twee rode 'v'-tjes komen achter De Kuip en het Abe Lenstra Stadion. Wat een verrassing. Gruwelijk geërgerd vandaag. Lekker aan de zuip, is het remedie voor nu. Fijne avond! Dit typte ik uit ergernis voor de 2-2. Toch een beter gevoel na de 2-2. Zuipen gaan we toch wel. Dat had de arbiter al voor de wedstrijd gedaan, denk ik.
 
feye88
 
10
16 februari 2019 om 21:43
De arbiter heeft niet zoveel fout gedaan hoor. Maar het is natuurlijk wel lekker om na zo'n prestatie niet de volledige verantwoordelijkheid bij je eigen club te leggen.
 
est-1913
 
6
16 februari 2019 om 21:48
Maakte wel wat fouten. PSV maakten er nog veel meer. Maar zoals je zegt, dat is inderdaad lekker.
 
Dutchmen
 
9
16 februari 2019 om 21:46
Vooral de zuurpruim uithangen en lekker anoniem ongefundeerd foeteren op de arbiter. Bravo ??
 
est-1913
 
17
16 februari 2019 om 21:50
Hoort er een beetje bij op zo'n avond. En als er niet meer anonomien ongefundeerd gefoeterd mag worden kunnen we deze site wel opdoeken, haha.
 
DIRTY01
 
3
16 februari 2019 om 21:52
@dutchmen, Dus Pierie had geen tweede geel moeten hebben? ¯\_(?)_/¯
 
Jordyajax7
 
3
16 februari 2019 om 22:21
Was die laatste goal niet hinderlijk buiten spel want die ene van heerenveen had er ooit misschien nog wel bij kunnen komen, maarja dat ...psv is altijd gelukkig met alle voordelen die ze krijgen. Als ze die van Bommel ooit maar het stadion uittrappen voor de rest van het seizoen
 
Musi26
 
0
16 februari 2019 om 22:41
Was inderdaad vergelijkbaar met Madrid, maar ook hier ben ik van mening dat het gewoon een goal is.
 
MarkBakel
 
11
16 februari 2019 om 21:41
Slecht voetbal maar met Karakter blijven knokken en dit word beloond met een goal op het einde. Lucky psv comments incoming!.
 
houten030
 
14
16 februari 2019 om 21:44
Nee klopt, PSV creëerde kans op kans en tikte Heerenveen compleet weg hahaha. Jij bent echt de weg kwijt, je kan wel spreken van geluk vandaag aangezien PSV zeer weinig creëerde na de 2-1
 
MarkBakel
 
4
16 februari 2019 om 21:51
Hoor je mij zeggen dat psv goed speelde ofzo? volgens mij ben jij de weg kwijt of je kan gewoon niet begrijpend lezen. Het was slecht en het moet beter. maar telkens weer kan psv de rug rechten en score ze nog op de laatste minute. dit seizoen al 15x dus je kan niet zeggen dat het geluk is dat ze zoveel score in de laate minute
 
Le Papillon
 
13
16 februari 2019 om 21:41
Ogen dicht en de sportieve crisis blijven ontkennen. Alles gebaseerd op geluk, verschrikkelijk , je zult er maar trots op zijn en durven te zeggen dat het beter gaat
 
Diez
 
23
16 februari 2019 om 21:41
Buiten dat PSV vandaag ongelofelijk veel pech had, is de voorspelbaarheid in het spel niet om aan te zien. Het enige wapenfeit lijkt de lange bal op De Jong te zijn, nu de buitenspelers hopeloos uit vorm zijn.
 
ManUTD-97
 
0
16 februari 2019 om 21:44
Je moet toch wat hè? Geeft wat diversiteit tegen ploegen die zich massaal in gaan graven.
 
MarkieVarkie1
 
14
16 februari 2019 om 21:41
Ongekende mazzel weer. Maar dit PSV is echt bagger en zal geen kampioen worden
 
Malapasqua86
 
10
16 februari 2019 om 21:41
Wat een ongelooflijk geluk heeft PSV weer zeg sjonge jonge jonge
 
FeyUnited
 
6
16 februari 2019 om 21:41
Mensen zullen zeggen geluk maar het is toch net als het United van Sir Alex altijd, tot de laatste minuut heb je het gevoel dat ze het gaan afdwingen (ik zeg niet dat het even goed is als het United van Sir Alex voordat iemand dat denkt)
 
Koos Busters
 
6
16 februari 2019 om 21:41
De hele competitie ligt weer open, dat had ik vorige week niet bepaald gedacht na Almelo uit.
 
houten030
 
4
16 februari 2019 om 21:45
Of Ajax verliest morgen ook punten en alles blijft hetzelfde.
 
Koos Busters
 
3
16 februari 2019 om 21:50
NAC moet lukken normaliter, maar niets verbaasd mij nu nog. Net zo goed ligt het op dit moment weer open. Morgen kan alles weer anders zijn.
 
Zytto34
 
14
16 februari 2019 om 21:41
Pfff Ajax mag psv echt bedanken dat ze ons in leven houden. Vorige week vreesde ik 8 punten achter en morgen kunnen het er weer 4 worden. Wel jammer dat ze beide keren nog een extra bonuspunt pakte vlak voor tijd, maar puntverlies is goed genoeg.
 
Meneer Daniel
 
3
16 februari 2019 om 22:00
En toch zie ik het wel somber in hoor, Ajax is zo wisselvallig. Voor morgen knijp ik hem weer. ondanks de goede wedstrijd tegen Real.
 
Zytto34
 
7
16 februari 2019 om 22:26
Daar heb je zeker gelijk, maar aan de andere kant ik heb alle 5 de psv wedstrijden van 2019 gekeken en die waren alle 5 ook gewoon bar en bar slecht. Alleen het laatste half uur tegen fortuna met 10 man werd er goed gevoetbald door psv. Ik hoop dat de wedstrijd van Real met de 2 slechte resultaten van psv ze laat in zien dat als ze voor mekaar willen werken dat ze gewoon nog kampioen kunnen worden, want 1. je maakt het de 3-voudig CL winnaar heel erg lastig, dus van heracles verliezen hoeft echt niet als je het kan opbrengen en 2. psv blijkt ook gewoon kwetsbaar, dus er is nog niks verloren. Ik hoop dat ze dat zelf in zien en nu gewoon resultaten halen. Dan gaan ze in eindhoven ook de druk voelen.
 
BommelinOranje
 
1
17 februari 2019 om 08:47
Leuk verhaal maar tel eerst maar eens hoeveel cl Real gewonnen heeft dat zijn er meer dan 3??
 
Zytto34
 
2
17 februari 2019 om 11:00
Bedoel er 3 op rij .
 
ElMago
 
24
16 februari 2019 om 21:41
PSV wordt geen kampioen dat is wat zeker is. Wat een slechte ploeg is dat zeg.
 
AllejahMansi
 
14
16 februari 2019 om 21:43
Doe eens normaal
 
ElMago
 
6
16 februari 2019 om 21:50
Ik doe normaal hoor. Ik zie PSV niet kampioen worden met alle respect. Het spel is niet om aan te zien na de winterstop.
 
benjenkea
 
12
16 februari 2019 om 22:01
Nee Ajax speelt de sterren van de hemel haha
 
AllejahMansi
 
2
16 februari 2019 om 22:04
Het spel is idd minder. Maar vrijwel elke topclub krijgt met een dip te maken. Kunst is om dan toch nog wat punten binnen te halen. Maar om nou te zeggen dat PSV zeker geen kampioen word, is overdreven toch? Denk dat we allemaal vooral tijdens dit seizoen kunnen zien dat de eredivisie niet te voorspellen is. Ajax en PSV zijn wel aan elkaar gewaagd wat leuk is voor de neutrale kijker.
 
ElMago
 
4
16 februari 2019 om 22:42
Ajax speelt ook niet de sterren van de hemel. Daarbij ben ik ook geen fan van Ajax hoor.
 
ElMago
 
2
16 februari 2019 om 22:43
Als PSV zo doorspeelt als nu zie ik ze helaas geen kampioen worden. Ik laat me graag verrassen, want de concurrentie is net zo zwak.
 
Quirento
 
4
16 februari 2019 om 21:53
Geen enkele ploeg doet haar best tegen hun. Hebben de scheids en de VAR en scheids alleen maar mee en hebben alleen maar geluk. Luizenploeg, bah.
 
ElMago
 
2
16 februari 2019 om 21:58
Nja ben het eens dat ze de scheids en var meehebben. Alleen PSV geeft niet echt weer wat ze daadwerkelijk kunnen. Wat ik mij echt afvraag waarom Guiterez niet in het basiself? Toch wel 1 van de spelers die het verschil weet te maken, maar dat baseer ik ook toen die nog in Mexico speelde. En verder zowel Lozano als Bergwijn lijken me uit vorm en het zijn 2 klasse spelers.
 
SneekPSV
 
14
16 februari 2019 om 21:41
Wat mij betreft is de crisis compleet. Prutsers! Meer kan ik er niet van maken.
 
007
 
4
16 februari 2019 om 21:53
Crisis? Hoe denk je hoe ik er bij zit? Ik denk dat we beide de weg kwijt zijn. Alleen jullie hebben tot zo ver iets meer karakter. Ik zet mijn geld nog op PSV, maar wie weet.
 
SneekPSV
 
3
16 februari 2019 om 22:04
PSV is het he-le-maal kwijt. Ajax liet het woensdag toch weer zien. Tegen VVV ook. Niet dat Ajax geen problemen heeft, maar ik zie ajax kampioen worden op deze manier. Van Bommel móet nu iets doen. Zo kan het niet langer. Het krediet bij sommige spelers is op. Of Hendrix of Rosario er uit. Lozano doet ook niks meer.
 
007
 
0
17 februari 2019 om 11:02
Het zou kunnen dat PSV het helemaal kwijt is. En toch pakken ze in Utrecht en Heerenveen nog een punt...We gaan het de komende weken zien. Ik denk dat PSV gewoon kampioen gaat worden.
 
Meneer Daniel
 
0
17 februari 2019 om 16:51
Valt wel mee toch? Geef toe, het zat ook even niet mee vandaag toch? En de wilskracht om toch weer terug te komen tot 2-2 is denk ik wat jullie kampioen gaat maken, ook al hoop ik van niet natuurlijk.
 
TrebleX
 
11
16 februari 2019 om 21:41
Van Bommel moet echt gaan beseffen dat dit niet meer verder kan. Ik zie Psv echt niet winnen van Az en Ajax uit. Vorm is echt ver te zoeken nu. Zoet lijkt geen enkele bal meer tegen kunnen te kunnen houden. Daar wordt als verdediger echt niet zeker van. Psv mag echt blij zijn met een punt.
 
marvino89
 
1
16 februari 2019 om 21:41
Geen beste pot van Psv. Je ziet al aankomen dat ze nog met een punt naar huis gaan. Dat is ook een kwaliteit. Maar als je ook in zulke wedstrijden punten blijft pakken dan word je kampioen.
 
Thamike
 
7
16 februari 2019 om 21:48
Ik blijf me verbazen dat er mensen zijn die het een kwaliteit vinden om oas zo laat te scoren! Dat is toch een mankement?? Je komt toch veel te laat met dat scoren waardoor je 2 pnt laat liggen i.p.v. een kwaliteit?
 
yungHesku
 
1
16 februari 2019 om 23:08
Tsja, het is ook een kwaliteit dat PSV conditioneel zóveel verder is dan de tegenstanders. Iedere keer opnieuw zie je de uitputting als een tegenstander aan de bal is. Bij Heerenveen hadden ze in de 75ste minuut al kramp.
 
Davilla7
 
2
16 februari 2019 om 21:41
Het spel was niet goed, maar op karakter toch nog naar een punt geknokt. Echter wil ik vooral kwijt dat ik mij gigantisch heb lopen ergeren aan het wisselbeleid van Van Bommel. Uit blinde paniek stuurt hij op goed geluk wat jeugdspelers het veld in, ten nadele van gelouterde internationals die - ook als ze niet in de wedstrijd zitten - in staat zijn om een wedstrijd te beslissen. In dat opzicht kan Van Bommel nog een hele hoop leren van de conservatieve Cocu. Als Van Bommel wat aan het spel wil veranderen, zijn Hendrix en Rosario overigens de eersten die in aanmerking komen voor een wissel. Zij staan aan de basis van het positiespel, en voor hen is een degelijk alternatief (guti) beschikbaar.
 
DieHalveMalle
 
4
16 februari 2019 om 21:41
Weer de laatste minuut...
 
Filip
 
13
16 februari 2019 om 21:41
90 +5, veeg mij maar op. Dit is niet grappig meer......
 
038azesletters
 
8
16 februari 2019 om 21:53
Denk dat die doelt op dat er in die minuut gescoort wordt
 
BommelinOranje
 
0
17 februari 2019 om 08:48
Bedank al die liggende Heerenveen spelers maar die kun je beter op vegen??
 
GPRO
 
4
16 februari 2019 om 21:41
Ik zei het in het praattopic al: PSV scoort gewoon de 2-2 in de laatste minuten. Echt bizar hoeveel geluk je elke keer kan hebben in de allerlaatste fase van de wedstrijd.
 
ManUTD-97
 
3
16 februari 2019 om 21:46
Ja gewoon al 17 doelpunten dit seizoen die later dan de 85e minuut wordt gemaakt. Begint bijna een kwaliteit te worden.
 
BommelinOranje
 
0
17 februari 2019 om 08:49
Hoezo geluk?is gewoon speeltijd hoor en of je nou in de 70ste minuut maakt of 90+5 maakt geen reet uit
 
Scepticus38
 
0
17 februari 2019 om 09:52
@gpro Quote: "ik zei het in het praattopic al: PSV scoort gewoon de 2-2 in de laatste minuten. Echt bizar hoeveel geluk je elke keer kan hebben in de allerlaatste fase van de wedstrijd". Dat heeft helemaal niets met geluk te maken, maar met kwaliteit. De show is pas over als The Fat Lady Sings, en niet opgeven voor de strijd is gestreden, is gewoon een kwaliteit. Een wedstrijd duurt 90 minuten en voor de tijd dat de bal stil ligt, wordt tijd bij geteld. Een doelpunt dat in de eerste minuut wordt gemaakt, heeft dezelfde geldigheid als een die in de in de laatste minuut valt. Het is belachelijk om een doelpunt dat laat valt als geluk te betitelen. Ajax heeft won in 2002 de bekerfinale van Utrecht door een doelpunt van Wamberto die daarbij meters buitenspel stond. Dan kan je spreken van een geluksdoelpunt omdat die niet had mogen tellen en dat is natuurlijk niet het geval bij een geldig doelpunt dat is gemaakt voor de scheidsrechter heeft afgefloten. Het is ook vrij kortzichtig om een treffer die in de laatste minuten van de wedstrijd valt als geluk te betitelen zonder daarbij naar de rest van het wedstrijdverloop te kijken. Ik heb ooit een wedstrijd van Ajax gezien, de tegenstander kan ik me helaas niet meer herinneren, waarin Ajax praktisch de gehele wedstrijd op de helft van de tegenstander was te vinden en een onvoorstelbaar aantal kansen wist te creeren, maar de bal er niet in wist te krijgen omdat paal en lat in de weg stonden en de keeper de bal er bij ieder schot uit het doel wist te houden, vaak op een manier waarvan hij na de wedsstrijd zelf niet meer wist hoe hij het had gedaan. Uiteindelijk wist Ajax de wedstrijd in extremis nog in haar voordeel te beslissen en stond er ’s maandag met grote letters op de voorpagina van de sportkaternen: Lucky Ajax. Een doelpunt lucky noemen omdat deze in de slotfase van de wedstrijd valt, terwijl er een kanonnade van schoten op het doel aan is vooraf gegaan, is in mijn ogen volstrekt belachelijk. Dan is er geen sprake van geluk, maar gewoon van botte pech dat de bal er niet in een eerder stadium is ingegaan. Vooral als de keeper achteraf toegeeft zelf niet meer te weten hoe hij de ballen er heeft uit gehouden. Ik heb de wedstrijd Heerenveen – PSV niet gezien, dus kan ik daar geen oordeel over vellen. Maar ik heb dit seizoen wel andere wedstrijden gezien waarin PSV won door een laat doelpunt en in de meeste daarvan was het spelaandeel en de kansenverhouding sterk in het voordeel van Psv. En dan kan je niet zonder aan geloofwaardigheid in te boeten, blijven volhouden dat een doelpunt een kwestie van geluk is, louter en alleen omdat die in de slotfase is gevallen, maar is het veeleer eerder pech dat de bal er niet eerder is in gegaan. Al kan dat natuurlijk ook met onkunde te maken hebben.
 
tonkmen
 
3
16 februari 2019 om 21:42
Weer puntenverlies, grrrrrrr Maar wel weer heerlijk zo'n late goal Volgende week Feyenoord pakken en dan richting de titel!
 
TrebleX
 
1
17 februari 2019 om 09:11
Verwacht niet dat Psv uit van Ajax en Az wint.
 
Quirento
 
7
16 februari 2019 om 21:42
In ieder geval niet verloren en daar is alles mee gezegd. Drama.
 
FvLPSV
 
7
16 februari 2019 om 21:42
Psv verdiende meer, maar helaas. Snap niet dat de VAR met 8 schermen ziet dat Pieri geen tweede geel had moeten krijgen. Daarbij weer veel pech helaas. Er moet bij worden gezegd dat Heerenveen zich knap heeft verweerd.
 
Quirento
 
6
16 februari 2019 om 21:43
VAR mag niks doen omtrent gele kaarten. Daar heeft het ook niet aan gelegen.
 
FvLPSV
 
0
16 februari 2019 om 21:52
Nee, maar de var mag wel ingrijpen als rood op zijn plaats is. en bij een tweede gele kaart is daar dus sprake van.
 
Tsaar II
 
3
16 februari 2019 om 22:01
Direct, niet indirect.
 
timhelmond1913
 
0
16 februari 2019 om 22:11
Helaas geld dat als een gele kaart waarvan het gevolg rood zou zijn en mag hij hier niet op ingrijpen
 
FvLPSV
 
0
16 februari 2019 om 22:53
Excuus, dat wist ik niet.
 
BommelinOranje
 
0
17 februari 2019 om 08:50
Belachelijke regel zeg
 
gozert R
 
0
16 februari 2019 om 21:42
Slechte pot, dit komt elk jaar voor, goed om te zien dat ze op wilskracht tot een punt komen want voetballend gezien was Heerenveen beter. Ik zeo voor de winterstop al, bizar dat PSV met dit materiaal eerst staat. Maar ze staan er nog steeds!
 
Leeuw087
 
9
16 februari 2019 om 21:43
Heerenveen jammer voor jullie en ons dat Psv nog zo laat scoort, maar het is wel een kwaliteit. Spanning is weer terug in de competitie, Heerenveen bedankt.
 
tonkmen
 
0
16 februari 2019 om 21:44
Spannend is het zeker
 
droadnagel
 
11
16 februari 2019 om 21:43
Waarom krijgen andere trainers een rode kaart als ze commentaar geven op de leiding maar Van Bommel slechts geel? Word tijd dat dat opgewonden standje eens een week of 2 op de tribune gezet word met zijn overdreven gedrag.
 
TrebleX
 
3
16 februari 2019 om 21:51
Waarom mag je als trainer geen commentaar geven op de leiding? Dat doen de spelers de hele wedstrijd al.
 
droadnagel
 
3
16 februari 2019 om 22:31
De manier waar op hij commentaar geeft. Als een andere trainer zo doet is het direct rood maar Van Bommel komt er elke keer mee weg.
 
ajaxrkc33
 
1
16 februari 2019 om 21:43
PSV moet ook eens wakker worden. Al 2 wedstrijden een hele slechte 1ste helft spelen. Maar in de 2de helft geven ze even gas en dan knokken ze zich terug naar een punt. Jammer voor mij maar wel een terecht punt voor PSV. Alles is beter vorige week kon de achterstand 8 punten zijn. Nu komt Ajax waarschijnlijk terug tot 4.
 
MPMfc
 
6
16 februari 2019 om 21:43
Lucky PSV
 
Meneer Daniel
 
5
16 februari 2019 om 21:49
Niks lucky, Psv zet zelf de aanval op en Heerenveen kon niet meer. Ik had het liever ook anders gezien maar ik nooit verwacht dat Heerenveen ook maar een puntje zou pakken.
 
Rochester
 
4
16 februari 2019 om 21:43
Jammer dat PSV uiteindelijk in de laatste seconden nog gelijk wist te maken, want als Ajacied had ik natuurlijk gehoopt dat PSV tegen een nederlaag aan zou lopen maar uiteindelijk laten ze toch punten liggen. PSV speelde niet best, maar toch houden ze er een punt aan over. Persoonlijk vind ik het als Ajacied toch wel vervelend dat je gewoon weet dat PSV 9 van de 10x toch terugkomt van een achterstand en er dan telkens minimaal een gelijkspel weet uit te slepen. Nu hopen dat Ajax er morgen wel van weet te profiteren en niet als eerder dit kalenderjaar tegen Heerenveen en Heracles punten laat liggen, want dat zal wel weer typisch Ajax zijn om dan morgen tegen NAC Breda punten te laten liggen en zeker omdat zowel PSV als Ajax sinds de winterstop allesbehalve goed in vorm zijn.
 
DIRTY01
 
1
16 februari 2019 om 21:45
Nee man gek, Ajax gaat thuis toch geen punten verspelen tegen Nac...
 
Stormjager
 
2
16 februari 2019 om 21:44
Jaha van Bommel, een goede coach laat zien hoe je een kleine crisis ombuigt. Ben benieuwd of, wanneer en hoe PSV de vorm van voor de winterstop weet te vinden....
 
Real Madr!d
 
2
16 februari 2019 om 21:44
Nou, nou, nou. Opnieuw mag je een blij zijn met een punt uit een kansloze positie. Maar opnieuw moet je je dood schamen voor de eerste helft. Net zoals vorige week tegen Utrecht, begin je zo ongelooflijk slap en slecht aan de wedstrijd en kom je snel 1-0 achter. Dan loop je direct achter de feiten aan, en krijg je ook nog is de 2-0 tegen omdat men nog niet helemaal wakker is. Sterker nog, helemaal niet wakker want er gewoon vrolijk slap gespeeld. Nou moet ik ook zeggen dat we ook veel pech hadden. Ballen op de lat en paal, afgekeurde goal, en Heerenveen de eerste twee keer op doel, en meteen is het raak. Dat is beetje het verhaal van PSV na de winterstop. Iedere schot van de tegenstander, gaat er direct in. Lozano moet verder echt in de spiegels kijken. Ongelooflijk slecht, en ik zou gewoon Gakpo in de basis zetten volgende week tegen Feyenoord. Verder tja. Laten we maar opnieuw zeggen dat PSV op karakter weer een punt pakt in de tweede helft. Maar je schiet er ongelooflijk weinig op. Je verspeelt vier punten in twee weken. Heel erg jammer.
 
sniewaar
 
0
16 februari 2019 om 21:52
Wat valt Lozano toch enorm tegen zeg. Op deze manier gaat het nog wel een paar jaar duren voordat hij zijn geliefde transfer krijgt. Zou de speler moeten zijn die PSV bij de hand neemt. Geef Gakpo maar de kans wat mij betreft.
 
gaeajax94
 
3
16 februari 2019 om 21:44
Heereveen toch wel aan zich zelf te danken dat ze op het einde zo weinig doen met de ruimte die ze kregen. Hier had je de 3-1 moeten maken. Tegen PSV weet je gwn dat ze de laatste minuut toch wel scoren
 
BommelinOranje
 
0
17 februari 2019 om 09:00
Dat zou ontzettend onverdiend geweest zijn dus uiteindelijk een terecht punt nog
 
gaeajax94
 
0
18 februari 2019 om 07:06
Gezien het wedstrijd beeld natuurlijk wel ja. Maar Heereveen kreeg heel veel ruimte om te counteren maar ze deden er heel weinig mee in de 2e helft. Verder heeft PSV ook wel aardige kansen gehad en is een gelijkspel ook wel terecht
 
HenryVan de Velde
 
2
16 februari 2019 om 21:45
Morgen winnen en dan is het gat nog 4 punten stukje voor stukje dichterbij komen dan word de druk alleen maar groter
 
MPMfc
 
8
16 februari 2019 om 21:45
Belachelijk dat die Lammers niet gewisseld werd, heeft echt geen 1 bal goed geraakt. Bizar
 
ajaxted
 
4
16 februari 2019 om 21:55
Ja dat klopt van geen kant. Die heeft er natuurlijk ook helemaal geen belang bij dat psv verliest van Heerenveen
 
PSV-Hose
 
1
16 februari 2019 om 21:45
Lozano laat al weken niets zien. Verliest altijd fysieke duels. Gakpo mag van mij starten volgende week
 
eredivisie123
 
8
16 februari 2019 om 21:46
Waarom lees je nergens in dit artikel iets over de (vermoedelijk) onterechte afgekeurde goal van psv?
 
Maykel24
 
7
16 februari 2019 om 21:47
Welke die in de eerste helft? Als je dat onterecht vindt dan moet je echt je PSV-bril afzetten
 
Arsenallz
 
3
16 februari 2019 om 22:29
Ik ben geen Psver maar dat was gewoon een goal. Hahn wordt niet eens gehinderd door de speler en tast zelf gewoon mis. Je hoeft niet zo gefrustreerd te reageren.
 
Maykel24
 
1
16 februari 2019 om 22:43
Dat heeft niks met frustratie te maken, er staan 2man op de doellijn niks anders te doen dan de keeper in de weg te lopen. Hoe mensen daar verbaasd over zijn is mij echt een raadsel
 
BommelinOranje
 
0
17 februari 2019 om 08:58
Maykel24 wie loopt Hahn dan in de weg?Hahn maakt zelf de fout om als een oud wijf erin te gaan was niks aan de hand
 
Meneer Daniel
 
6
16 februari 2019 om 21:47
Ondanks dat Psv niet best speelt (en dit zei de commentator tijdens wedstrijd) het zit ze ook niet echt mee, paal, lat. Afgekeurde doelpunt is natuurlijk geen discussie. Na de 2-1 was Psv niet best maar kwam het na de bal op de lat ook niet in de problemen. Heerenveen was op. Naar mijn mening was een gelijk spel meer dan terecht. Maar ja, aan mijn logo is misschien wel te zien waarom....
 
BommelinOranje
 
0
17 februari 2019 om 08:57
Ik vond het afgekeurd doelpunt in de 1e helft(wat ze niet lieten zien bij de nos??)onterecht afgekeurd Hahn ging zelf de fout in en werd niet belemmerd
 
007
 
1
16 februari 2019 om 21:47
Net zoals destijds Lucky Ajax kwaliteit was is PSV wel mentaal heel taai. Ok, ze pakken niet de volle winst, maar als je al de punten bij elkaar telt die ze na de 85ste minuut hebben gepakt is dat dus knap. Ze zijn dus nog geen kampioen en Ajax al helemaal niet, maar beide ploegen hebben nu echt veel zand in de motor. De strijd zal op deze manier nog lang doorgaan en elke wedstrijd kan dan ineens hun Waterloo zijn. Voor nu zit PSV achter het stuur en dit punt kan ook doorslaggevend zijn.
 
Hoofdstad Cult
 
1
16 februari 2019 om 21:49
Terecht puntverlies. Een slordig en pover PSV mocht geen aanspraak maken op meer dan 1 punt.
 
Berven12
 
0
16 februari 2019 om 21:50
Dat is echt Psv's kwaliteit dat ze zo vaak in de laatste minuten scoren, net als vorige seizoen. Vooral als ze slecht spelen gaan ze ook altijd niet verliezen maar meestal gelijk spelen, op zich weten we dat Luuk de Jong altijd scoort in de laatste minuten of iemand anders. Ik denk dat PSV volgende week wel best moeilijk krijgt tegen Feyenoord in Eindhoven. Op deze tijdstip is Ajax gelukkig nog niet definitief uitgeschakeld voor de landstitel van deze seizoen.
 
JDG84
 
3
16 februari 2019 om 21:50
Ik heb vanaf minuut 30 gekeken, maar geen enkele keer een normale aanval van psv. Alles werd lang gespeeld en dan hopen. Van Bommel moet echt iets gaan veranderen, want dit geluk houdt een keer op. Maarja, zolang er punten worden gepakt zal die zo doorgaan. Onder het mom “het hoeft niet mooi”
 
FaysAmsterdam
 
0
16 februari 2019 om 21:55
Klopt, scorebordjournalistiek
 
DIRTY01
 
2
16 februari 2019 om 21:56
Ik sluit me hier bij aan, alleen maar lange ballen op De Jong.
 
ajaxchamps
 
2
16 februari 2019 om 21:52
Respect dat Psv altijd blijft knokken tot de laatste seconden maar als Ajacied is dit niet te hebben gewoon. Iedere keer weer die late goal, bijzonder prustrerend. Je voelt het ook aankomen, Heerenveen begon ook te prutsen laatste tien minuten. Probeer dan gewoon balbezit te houden maar dat lukte niet meer. Psv bijzonder matig over de hele wedstrijd. Missen duidelijk ook de goede vorm. Ajax moet echt dik winnen morgen en laten zien dat het nog lang niet over is. Psv naar Feyenoord volgende week, in deze vorm ook geen makkelijk potje. Wordt nog spannend allemaal.
 
Damsko1103
 
2
16 februari 2019 om 21:57
Verloren of gelijkspel ...? Natuurlijk zou dit verlies van PSV als feest in de oren klinken, maar ik ben op dit moment bij elke punten verlies van PSV blij. Morgen winnen en we doen weer mee. Had het al half opgegeven na het verlies tegen Heracles. Had me vader (PSV-supporter) al bijna z'n €500 gegeven. Maar na de winst van morgen zijn ze weer in het vizier.
 
Haan75
 
0
16 februari 2019 om 21:58
Het is toch gloeiende gloeiende toch niet te geloven dat ze het weer in de laatste minuut weggeven. Sterke eerste helft, 2e helft was weer om te janken....
 
afcaslb80
 
1
16 februari 2019 om 22:06
Het begin van het einde
 
RamonDore
 
0
16 februari 2019 om 22:28
Komt even een te managen situatie aan voor van Bommel... lozano die hij begrijpelijk wisselt.. gaat lozano intern niet pikken. Verder vind ik de simeone act van van Bommel iritant en mag hij meer dan iedere andere coach in de eredivisie betreffende kritiek bij 4 e man.. verder frustrerend hoor weer die laatste seconden....
 
SiSiSi
 
1
16 februari 2019 om 22:32
Vroeger riep men "lucky Ajax".....
 
Rudeboy65
 
1
16 februari 2019 om 23:03
Als ik alleen even naar de resultaten kijk word ik hier wel een beetje moe van. Ik vind Mark van Bommel goed wisselen telkens, maar het zou mij wat waard zijn als falende spelers zoals (helaas!) Lozano en Hendrix een keer gaan banken. We hebben daar prima vervangers voor. Repareren doet MvB prima, maar reparaties voorkomen is ook belangrijk. Ik kan mij niet voorstellen dat Ajax niet thuis wint van Nac, dus helaas morgen nog maar 4 punten met o.a. Feyenoord, AZ en Ajax nog voor de boeg. Shit. We kunnen er niet op blijven rekenen dat Ajax weigert te profiteren. Die mazzel is vrees ik wel op.
 
Hoofdstad Cult
 
0
17 februari 2019 om 00:31
Johnsen liet zien waarom hij het bij Ajax nooit gaat redden. Best een leuke speler, maar maakt domme cq. verkeerde beslissingen. Blinkt bij Heerenveen niet uit, laat staan dat hij dat ooit bij Ajax gaat doen. Nog afgezien van zijn foute permanentie. Maar dat ter zijde.
 
RamonDore
 
2
17 februari 2019 om 01:40
Zo hop klaar nu... morgen nac echt met 8-0 weg zetten en meteen vol druk op die gasten!! Dat is wat wij willen van jullie.. als je Madrid kan bespelen kan dit nu helemaal!!! Laat het ze maar dun door de broek lopen en dan slachten in de arena .... come on Ajax!!!!!!
 
PeterSanders
 
0
17 februari 2019 om 09:22
Al die wereld spelers die in een paar wedstrijden niets meer waard zijn. Mochten er nog gegadigden om deze te kopen kunnen ze weer met geleend geld en kaaiman eiland constructies spelers kopen die maar voor 20% van de club zijn, ja en de jaarlijkse bonus voor de knvb voor hand en spandiensten moet ook verlaagd worden ( misschien wordt de VAR bonus wel geschrapt). Zal het ze lukken om een nieuwe shirt sponser te vinden nu energie direkt wel heel snel is gevlucht!
 
CarlisleFC
 
0
17 februari 2019 om 12:11
Mijn hemel, wie noemt zijn kind nou Jizz? Arme jongen ??