Puntenaftrek voor ADO Den Haag wordt definitief verklaard
Donderdag, 30 september 2021 om 21:27

De zes punten aftrek die ADO Den Haag heeft gekregen is definitief, zo meldt de club uit de Keuken Kampioen Divisie. De licentiecommissie van de KNVB had ADO op 14 september voor de tweede keer drie punten in mindering gebracht. De Haagse club leverde voor de tweede keer geen sluitende begroting in bij de KNVB en werd daarom gestraft. ADO ging in beroep, maar verloor die zaak donderdagavond.

De zes punten worden alleen op de eindstand in mindering gebracht bij ADO Den Haag. Dat betekent dat de puntenaftrek niet geldt voor de periodetitel. Op de periodestand staat ADO na acht wedstrijden op de tweede plek, met evenveel punten als koploper Excelsior. Vrijdag kan ADO de periodetitel grijpen als de club wint op bezoek bij MVV Maastricht en Excelsior punten laat liggen bij NAC Breda.

Op verzoek van ADO Den Haag werden de eerste en tweede keer puntaftrek gelijktijdig behandeld in een beroepszaak. De Haagse club is al maandenlang verwikkeld in een overnameproces. Begin september ketste de overname van de Groep Lentze/Jol voorlopig af, waardoor de club bleef zitten met een gat van vijf miljoen euro in de begroting en de club de tweede deadline gesteld door de KNVB niet haalde. In oktober krijgt ADO een derde en laatste kans om een sluitende begroting in te leveren. Lukt dat niet, dan wordt de proflicentie van de club ingetrokken.

Er zijn nog altijd onderhandelingen gaande tussen ADO, de gemeente en de Groep Lentze/Jol. Er was begin september zelfs al een principe-akkoord bereikt over de overname, met de duidelijke voorwaarde dat ADO het Cars Jeans Stadion in beheer zou krijgen. Hierover werd door de gemeente Den Haag een brief gestuurd aan de club, die donderdag nog werd gepubliceerd op de clubwebsite. Voetbal International meldde dat voor een bedrag van tien miljoen euro onder meer het stadion en de parkeerplaatsen zouden worden overgenomen. Het optimisme bij ADO zorgde voor verbazing bij de gemeente Den Haag en de Groep Lentze/Jol, want de overnameprocedure bleek nog helemaal niet afgerond.

Meer nieuws
   
19:25
19:25
Bayer Leverkusen scoort vijfmaal en blijft ongeslagen; Frimpong maakt zijn 14e
1
   
19:23
19:23
Liverpool verslaat Tottenham mede dankzij uitblinkende Gakpo en beauty Elliott
8
   
19:19
19:19
Taylor kijkt direct na wedstrijd op zijn telefoon: 'Ik had appje van Jade Anna'
1
   
19:04
19:04
Ongelofelijk maar waar: Ten Hag verliest Harry Maguire aan een spierblessure
6
   
19:00
19:00
Live meepraten in de Eredivisie: Feyenoord - PEC Zwolle
2
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (66)

 
misseva88
 
3
14 september 2021 om 16:23
Mocht de KNVB de proflicentie wegnemen, zou een andere club die licentie over kunnen nemen om zodoende een Jong elftal in de KKD te plaatsen, of werkt dat niet op die manier?
 
JK-Ajax
 
4
14 september 2021 om 16:26
Als ze de licentie intrekken, is dat dan per direct of geldt zoiets aan het einde van het seizoen? Je zou zeggen als er een plek vrij komt dat een ander dit kan/mag opvullen. Maar dat is een aanname.
 
messino
 
19
14 september 2021 om 18:50
Intrekken van de licentie is per direct einde betaald voetbal. Kijk maar naar wat clubs die in het recente verleden hun licentie kwijt raakte. Ik hoop van harte dat dit ADO niet overkomt.
 
ajaxmind
 
0
1 oktober 2021 om 07:22
Het is FC Den Haag eerder overkomen en toen konden ze direct een doorstart maken door verder te gaan met Ado. Zou mij kunnen voorstellen dat een dergelijke doorstart nu weer kan gebeuren.
 
Alkmaar54
 
16
14 september 2021 om 16:28
Dan gaan ze met 19 verder. Ik denk niet dat de KKD ploegen zitten te wachten op nog een 5e jong ploeg. Dat zou de competitie trouwens alleen maar nog vreemder maken. Dan heb je 15 ploegen waarvan er 2 promoveren en 6 play-offs spelen. Op die manier verdwijnt de spanning alleen maar verder. Laten we hopen dat ADO het gewoon redt.
 
JurgenAlferink
 
10
14 september 2021 om 16:29
Geen idee of dat kan maar al sdat zo kan dan hoop ik op J-Feyenoord.
 
BMG45
 
7
14 september 2021 om 16:34
Dan gaat er met 19 verder en wordt alle wedstrijden tegen ADO geannuleerd beschouwd ( niet gespeeld )
 
MGMV
 
42
14 september 2021 om 16:39
Voorlopig staat Jong ADO nog boven Jong Feyenoord
 
cabinessence
 
12
14 september 2021 om 16:39
"geen idee of dat kan maar al sdat zo kan dan hoop ik op J-Feyenoord. " Ik denk dat Feyenoord dat sowieso kan vergeten, die hebben de boot gemist door niet met een beloftenelftal over te stappen naar de reguliere voetbalpiramide. De belotenelftallen van Sparta en Volendam spelen in de tweede divisie, dus ik neem aan dat Sparta de eerste rechten heeft (voor Volendam wordt het lastiger, omdat een beloftenteam niet in dezelfde competitie mag spelen als het eerste elftal).
 
GoNorth
 
9
14 september 2021 om 16:45
Dan splitsen ze jong ADO af en gaat die de KK divisie in ??
 
DjaZo
 
1
30 september 2021 om 23:39
Dat wordt volgend jaar mogelijk ook lastig met Sparta
 
Orwell
 
0
1 oktober 2021 om 01:37
@jurgenalferink Waarom zou je dan hopen op Jong Feyenoord? Dat is zelfs in de beloften competitie een laagvlieger!
 
cabinessence
 
4
14 september 2021 om 16:33
In Belgie is het wel gebruikelijk dat clubs licenties van andere clubs overnemen, maar voor zover ik weet kan dat in Nederland niet.
 
palko
 
16
14 september 2021 om 16:42
@misseva88, wat mij betreft worden alle zgn. Jong-elftallen (ajax, AZ, FC Utrecht en PSV) met ingang van volgend seizoen uit de Keuken Kampioen Divisie weggehaald. En weer apart ondergebracht in twee aparte divisies voor jeugdelftallen.
 
Hakkie2
 
30
14 september 2021 om 17:33
Waarna we alle KKD clubs kunnen opheffen omdat niemand ze meer gaat uitzenden en er dus geen sponsors meer komen...
 
palko
 
9
14 september 2021 om 20:00
Beste Hakkie2, ik weet niet waar je dat op baseert. Persoonlijk heb ik geen enkele behoefte om te kijken naar wedstrijden van Jong FC Utrecht, Jong PSV, Jong AZ en Jong Ajax. En kijk ik als voetballiefhebber liever naar duels tussen Excelsior Rotterdam, ADO Den Haag, FC Volendam, De Graafschap, FC Emmen, NAC Breda en Roda JC. Om maar een paar clubs met een Eredivisieverleden te noemen. Verder kan ik me nauwelijks voorstellen dat er in de Tweede Divisie niet vier ploegen zijn te vinden die het niet hogerop kunnen en willen zoeken.
 
juweel
 
4
15 september 2021 om 07:34
@palko, wat is er voor een verschil om te kijken naar een nac de graafschap of een jong utrecht of jong ajax? ik heb van de week wat wedstrijden gezien, en daarin wonnen de jong teams van de clubs die jij opsomt, en was het niveau van een nac en de graafschap bijvoorbeeld veel slechter dan de jong teams, en als je geen clubvoorkeur hebt dan maakt het bij die wedstrijden toch niet uit of balophetdak 6 is of PSG, want dan gaat het toch gewoon om de amusementswaarde?
 
fc moulijn
 
1
30 september 2021 om 23:02
De meeste clubs kunnen een verblijf in de kkd niet eens financieren. Dus ik verwacht niet dat die er om staan te springen, zeker niet met de voorwaarden en eisen die er nu aan gesteld worden
 
Lunny
 
0
1 oktober 2021 om 00:15
@juweel, als jij daadwerkelijk afgelopen weekend wat wedstrijden hebt gezien dan zag je dat jong Utrecht niks in te brengen had tegen de Graafschap en puur op geluk een punt heeft gewonnen. 2 clubs die jij als voorbeeld neemt.
 
Orwell
 
1
1 oktober 2021 om 01:35
Jong Utrecht heeft met puur geluk een punt gepakt bij De Graafschap? Volgens mij stond Jong Utrecht tot en met de vierde minuut van de extra tijd met 1-2 voor!
 
Billabong23
 
17
14 september 2021 om 16:25
Wat een zooitje hebben ze er daar van gemaakt zeg! Zal me niet verbazen als ze Haarlem, Veendam en Wageningen achterna gaan. Zonde, heb op de Noordzijde als Feyenoordsupporter vaak doodsangsten uitgestaan.
 
Sta plaats
 
52
14 september 2021 om 16:34
Denk niet dat doodsangsten een emotie zijn die bij een voetbalclub horen.
 
sil445
 
5
14 september 2021 om 19:04
Je zegt het alsof die doodsangesten iets machtig moois zijn? Of lees ik het verkeerd?
 
Dirk_borst
 
5
14 september 2021 om 16:26
Het wordt alsmaar pijnlijker in Den Haag, tijd om orde op zaken te stellen daar. Zou eeuwig zonde zijn als we deze club binnenkort niet meer kunnen bewonderen.
 
Sirius
 
10
14 september 2021 om 16:26
Tja, ik blijf zeggen dat dit soort acties niet de oplossing zijn. Natuurlijk besef ik dat die regels er niet voor niets zijn, maar hiermee duw je een worstelende club nog verder in de stront en buiten handhaving is de KNVB er ook voor om clubs bij te staan. Dat communiceren ze zelf maar wat graag. Ga dan met zo'n club om de tafel en probeer de club te helpen, natuurlijk wel voor 't punt dat er ook echt winst door de club uit word gehaald. De KNVB is geen spaarpot. Verder was dit natuurlijk anderhalf jaar geleden al te voorspellen. Alles wees erop dat faillissement veel dichter bij was dan de achterban misschien dacht. Vind het oprecht sneu voor supporters en ik hoop dat de club het tij nog kan keren. Het is altijd zonde als clubs vallen door het wanbeleid van passerende bestuurders.
 
misseva88
 
39
14 september 2021 om 16:30
Aan de andere kant zorgt de KNVB er ook voor dat een club die boven zijn stand leeft geen oneerlijke concurrentie vormt voor de rest van de competitie. Er zijn clubs nog steeds zuur over het feit dat Twente boven zijn stand heeft geleefd en daarmee hogere televisiegelden krijgt dan clubs die wel gewoon netjes zwarte cijfers schrijven.
 
palko
 
15
14 september 2021 om 16:50
@misseva88, en daar is FC Twente zowel financieel als op voetbalgebied bijzonder zwaar voor gestraft. En terecht. Maar voor mij is dat donkere hoofdstuk uit de clubgeschiedenis van de Tukkers al jaren geleden afgesloten. En zijn ze uit het dal aan het kruipen en begonnen aan een nieuw hoofdstuk van de club. Wat ADO Den Haag betreft: Het zou een drama voor de gehele Haagse regio en voor het betaalde voetbal zijn als de club zou omvallen.
 
Sirius
 
3
14 september 2021 om 20:15
Ik heb het dan ook niet over FC Twente. Die zijn inmiddels allang gestraft en hebben dat meer gevoeld dan elke club in de geschiedenis van het Nederlandse voetbal. Overigens hebben we het hier ook niet over FC Twente, maar over ADO en de algemene stelling die ik op dat vlak inneem. Ik zeg niet dat je ze moet matsen of dat je ze niet hoeft te straffen. Echter is dat het enigste wat de KNVB doet als een club in moeilijkheden komt.
 
misseva88
 
6
14 september 2021 om 20:30
Het gaat mij ook niet om Twente, Sirius, als er een ander voorbeeld was had ik je die gegeven. Het gaat mij er om dat er een voorbeeld is van een club in de Eredivisie die hogere televisie-inkomsten heeft ontvangen als gevolg van het boven hun stand leven. Daarmee zijn er dus direct clubs gedupeerd die ook door de KNVB bijgestaan moeten worden. Door hun te hoge uitgaven hebben ze geprobeerd in de Eredivisie te blijven. Gelukkig is dat nu mislukt, maar als ze beloond werden door een te hoog uitgavepatroon had het duidelijker geweest dat andere clubs slachtoffer waren geweest. Maar nu zijn die er ook. Ook die clubs moeten worden vertegenwoordigd door de Knvb. En om hen niet te duperen en op te grote voet te leven te ontmoedigen worden er puntstraffen uitgedeeld. Overigens klopt dat laatste niet. De KNVB helpt met een vangnetbepaling en een uitwerking van plannen.
 
Blaise65
 
5
16 september 2021 om 09:05
Clubs alsAdo en Twente hebben er een zooi van gemaakt, maar ik ben het wel eens met Sirius, help als bond zijnde en laat ze niet nog verder afglijden. In ons geval zijn we echt buiten proportioneel gestraft. Kregen zelfs punten mindering om het geval Tadic, terwijl later bleek dat we gelijk hadden. Uitsupporters die gratis plaats konden nemen, licentie eredivisie afgenomen. Overigens laten wij als geen ander zien uit het dal te kunnen klimmen. Ik denk dat we een goed voorbeeld voor ado zijn. Het is ze gegund in Den Haag dat ze blijven bestaan en gewoon naar hun club kunnen gaan. Net als Twente een mooie volksclub, vaak de clubs waar ouderwetse voetbalsfeer hangt.
 
JurgenAlferink
 
21
14 september 2021 om 16:32
Op een gegeven moment moet je ook kunnen zeggen, "tot hier en nier verder". Het is niet dat dit ineens uit de hemel komt vallen.
 
Yelle
 
5
14 september 2021 om 17:06
Het doel van de regels is denk ik meer om te voorkomen dat clubs in een situatie als deze komen. Regels zijn vaker tweeledig, straffend en voorkomend. Daarnaast is die begeleiding natuurlijk wel, maar laat ADO gewoon op geen enkele wijze zien dat ze ook zelf hun best doen (kijk maar naar die winterse transferperiode van vorig seizoen). Dan is het verhaaltje op een bepaald moment gewoon uit.
 
Peter Isaias
 
3
14 september 2021 om 17:17
Helemaal eens met Sirius. Hoog tijd voor de NL league. De KNVB lijkt soms een Oost-Duitse organisatie die zichzelf serieuzer neemt dan het voetbal of de voetbalclubs die zij zou moeten behartigen. Als ADO failliet gaat, dan aub niet vanwege KNVB ingrijpen maar ondanks KNVB hulp.
 
BurdyM
 
21
14 september 2021 om 17:38
Je kunt wel de KNVB de schuld geven maar ze voeren de regels uit die zijn goed gekeurd door de clubs. Ze bedenken dit echt niet zelf hoor. Die punten aftrek is toch helemaal niet relevant? Overleven lijkt me het enige doel op dit moment. De sportieve ambities komen wel weer. Mijn cluppie werd destijds lopende het seizoen failliet verklaard terwijl we er sportief redelijk voor stonden. We wonnen destijds zelfs onze laatste wedstrijd van Top OSS. Ze hadden van mij zelfs laatste mogen eindigen als ze maar hadden overleefd. Mis het ieder weekend nog steeds. Overigens kregen wij destijds ook een paar keer punten aftrek maar het faillissement lag niet aan de Knvb. Zij hebben nog veel expertise beschikbaar gesteld om Veendam te ondersteunen in de strijd tegen de ondergang. Ik gun ADO een beter lot.
 
wanny
 
0
14 september 2021 om 17:40
Misschien biedt de KNVB die hulp ook wel aan, maar dan moet de club er ook wel wat mee doen natuurlijk. Het hele probleem hier lijkt me dat ADO op te grote voet is gaan leven, rekenent op de Chinese aandeelhouder die de gaten wel zou dichten. Toen er uit die geldkraan niks (meer) kwam zaten ze gelijk met een groot gat.
 
droppie
 
3
14 september 2021 om 19:12
Burdym helemaal mee eens. Veendam stond geloof ik 10e toen het over en uit was, het was dus zeker niet zo dat het sportief gezien een puinhoop was. Ik hoop net als jij dat ADO het wel gaat redden, ik moet er niet aan denken dat er straks weer een 'jong' elftal naar voren word geschoven. Straks zitten we opgescheept met een competitie waarbij de helft mee doet voor spek en bonen. Persoonlijk zie ik ze liever verdwijnen zodat elke club in ieder geval meedoet om prijzen (periodetitel, kampioenschap). Wellicht is het leuk voor de supporters van de grotere clubs met een 'jong' elftal, maar ik denk dat er ook genoeg mensen zijn die liever een Veendam, Haarlem, RBC, Agovv en Wageningen zien spelen.
 
Peter Isaias
 
0
14 september 2021 om 20:39
Kijk ADO is nog niet failliet, BV Veendam destijds wel. Dus niet helemaal te vergelijken. Waarom zou de KNVB de licentie dan in trekken? Regels moeten toch ergens toe dienen zou je zeggen. Ik ben er niet van overtuigd dat clubs deze structuur bedacht hebben. Ik weet niet welke informatie jij hebt om dat te schrijven. Daarnaast verandert de KNVB ook en het is er met Gudde nou niet bepaald empatischer of toekomstgerichter op geworden.
 
BurdyM
 
8
14 september 2021 om 21:18
Veendam kon niet voldoen aan de financiële verplichtingen in de licentie eisen. Dat kan ADO ook niet. Net als ADO mistte Veendam ook op de beslissende momenten een sluitende begroting aan te leveren. Daardoor nam de KNVB de licentie af en werd uiteindelijk het faillissement aangevraagd en uitgesproken. Dit is exact hetzelfde scenario dat ADO boven het hoofd hangt. Als ADO geen licentie meer krijgt is er sowieso geen bestaansrecht meer en zullen schuldeisers (fiscus) faillissement aanvragen. Het licentiebeleid van de KNVB staat uitgebreid beschreven in de reglementen betaald voetbal Knvb. Deze zijn aangenomen op de algemene vergadering betaald voetbal die jaarlijks plaats vindt. Wijzigingen op deze reglementen kunnen op diezelfde vergadering ook ingediend worden. Kortom het bestuur voert alleen maar uit.
 
Blaise65
 
0
16 september 2021 om 09:11
Is het ook niet zo dat er wat minder achterland in Veendam zat en supportersaantallen sterk terug gelopen waren? Er was ook geen toekomstperspectief? Neemt niet weg dat de knvb Veendam ook niet de helpende hand heeft geboden. Nog steeds jammer dat die club ook is heengegaan.
 
MiscRoots
 
1
30 september 2021 om 22:20
Oh de langeleegte uit. Met 10 man in het vak, koud,waterbier en cheerleaders van Veendam vlak voor het uitvak. Mooie tijd
 
Alkmaar54
 
12
14 september 2021 om 16:40
Ergens zou ik een doorstart in de 3e divisie ook wel mooi vinden. Doorstart onder de naam FC Den Haag, clubiconen erbij betrekken en vol op de eigen Haagse jeugd inzetten zoals Den Haag vroeger naam maakte.
 
PSVerein
 
5
14 september 2021 om 18:13
Eens! Deze club is al klaar om opgedoekt te worden sinds die Chinees en al die passanten onder leiding van Pardew waren binnengestapt. Ook dat stadion is echt afschuwelijk. Niks meer van het oude romantische ADO over
 
Bosbessensap
 
30
14 september 2021 om 16:43
Los van de discussie of het terecht is of niet, hoop ik dat de KNVB er werk van gaat maken dat de "proflicentie" geen molensteen meer is. De eisen van een proflicentie zorgen er al jaren voor dat er vanuit de Tweede Divisie / Topklasse / Hoofdklasse geen enkele ploeg doorstroomt (op Achilles na). Als ploegen niet kunnen degraderen, kun je per definitie niet de kwaliteit van de competitie verhogen. Op deze manier is het wachten op "toevalstreffers" zoals een jaar met Twente om een sterke KKD te hebben.
 
rkallan
 
3
15 september 2021 om 00:26
De vernieuwde voetbalpiramide is er juist opgericht dat amateurclubs promoveren naar de Eerste divisie. Vanaf het seizoen 22/23 is promotie degradatie van eerste naar tweede divisie en vice versa verplicht. Clubs in 2de divisie zijn nu semi-prof clubs. Zo is er voor promovendi’s dispensatie regelingen voor hun licenties.
 
OuweZemelaar
 
10
14 september 2021 om 16:48
Het Haags kwartiertje.... bestaat dat eigenlijk nog? Het is namelijk inmiddels 1 voor 12 ????
 
Nico50
 
9
14 september 2021 om 17:09
In de loop van de tijd heeft de gemeente Den Haag tientallen miljoenen in deze bodemloze put gestort. Snap wel dat het nu genoeg is en dat men wanbeleid niet kan blijven subsidiëren. Dan maar de stekker eruit, stadion slopen en daar woningen neerzetten. Levert de gemeente in elk geval meer op. En ADO? Ach, de club heeft nooit echt de steun van de stad gehad en zeker niet van veel Scheveningers en voormalig Holland Sport supporters.
 
dreetje888
 
1
14 september 2021 om 17:31
Sinds de afscheiding Scheveningen hollandsport is het een slangenkuil geworden, altijd gezeik en gezever sinds ze uit elkaar zijn gegaan, wie weet hoe het betaald voetbal eruit had gezien als die combinatie had blijven bestaan , had in ieder geval nooit slechter geweest dan nu onder de vlag van FC Den Haag en ADO
 
wanny
 
6
14 september 2021 om 17:37
Hoe kun je nou in de KKD een gat van liefst 5 miljoen euro hebben in je begroting? Dan klopt er toch iets heel erg niet.
 
droppie
 
1
14 september 2021 om 19:23
wanny ze speelden verleden jaar nog gewoon in de eredivisie, en nu weet ik niet alle ins en outs van contracten die zij toen hebben afgesloten. Maar ik kan mij voorstellen dat daar nog een aantal van lopen en dan zit je dus met een gat.
 
wanny
 
4
14 september 2021 om 20:30
Ja, maar 5 miljoen is zo'n beetje het spelersbudget van een middenmoter in de eredivisie. Dat is wel een erg groot gat.
 
ArounaFctwente
 
2
14 september 2021 om 17:46
Vind het altijd wel sneu dat de spelers gestraft worden voor het wanbeleid van de club. De spelers leveren een prestatie en worden vervolgens gestraft. Echter zou ik ook weer niet weten hoe de KNVB de club anders kan straffen.
 
Menzor
 
1
30 september 2021 om 21:38
Ik dus ook, zorgt dit niet indirect voor alleen maar nog meer problemen binnen de club? Ik heb die puntenaftrek als straf nooit begrepen, tenzij het om bijvoorbeeld omkoping/fraude gaat.
 
 
0
30 september 2021 om 21:57
Maar hoe wil je de club dan straffen ? Volgens mij heb je een sluitende begroting nodig voor je vergunning. Dus het kan nog erger door de licentie in te trekken. Dan hebben deze spelers geen werk meer. Of ADO had veel minder aan salaris uit moeten geven, dat helpt bij een begroting, maar ook dat is vervelend voor de spelers.
 
TUKKERCOTE
 
3
14 september 2021 om 18:04
Als Twente supporter natuurlijk een vergelijkbare situatie gehad, een paar mensen binnen de club maken er een potje van en als supporter sta je erbij en kijk je ernaar. Hopelijk worden de bestuursleden gestraft en de supporters niet, maar geen idee hoe je dat moet gaan doen.
 
Blaise65
 
0
16 september 2021 om 09:16
Ik begrijp tot op de dag van vandaag niet dat een Joop Munsterman en Aldo van de Laan niet strafrechterlijk vervolgd zijn. Dat het zo simpel kan zijn om verder niet aansprakelijk te zijn wanneer ze hun eigen schuld lieten vallen. Indien dit in het bedrijfsleven gebeurt ga je de cel in. Onbegrijpelijk dat hier door justitie en overheid niet ingegrepen is destijds. Verduisteren van miljoenen, maar 5 gram cocaïne in een supportershome en heel justitie in twente wel in rep en roer.
 
houtapp
 
3
14 september 2021 om 19:05
Het is gewoon klaar met deze club. Jaren lang wanbeleid moet nu maar voor eens en altijd afgestraft worden.
 
fcoldambt
 
1
14 september 2021 om 19:31
Politiek en sportief een drama in Den Haag. Heel jammer dit weer een club naar de kloten.
 
gebr.timber
 
1
30 september 2021 om 21:45
Vind t echt sneu voor die knaapies op t veld. Doen het bij vlagen op wilskracht geweldig. Steijn, Class, Spitsje, Spits en Kemper zijn prima. Keeper doet t ook beter dan vorig jaar. hopen op top 2 met voldoende voorsprong op nr 3. Nacompetitie is een loting en soms zelfs teleurstelling als je faalt op laatste speeldag(en) voor plek 1/2. NEC werd gewoon 6/7e en rkc hiervoor net zo. Hoe veelste werd Emmen eigenlijk voor ze erin kwamen?
 
Almachtig
 
1
30 september 2021 om 21:57
Dat was een vreemd jaar. Emmen werd 7e en Dordrecht ging als nummer 13 ook de nacompetitie in. Jong Ajax werd kampioen, Fortuna promoveerde toen als nummer 2 en mijn club Go Ahead eindigde nog nooit zo laag, 17e!
 
gebr.timber
 
0
1 oktober 2021 om 12:33
Kijk je nog kkd? Vind ADO qua talent wel het beste denk ik. Veel jonge spelers met toch wat ervaring. Emmen kan heerlijk ballen, maar speelt te vaak hetzelfde spelletje. Als t niet lukt blijft t op dezelfde voet doorgaan. Ben benieuwd naar reda als hij fit is. Hilterman er omheen. Van Ooijen er achter. Leuke aanval.
 
IKEA
 
0
30 september 2021 om 22:03
Super jammer maar onvermijdelijk. Hopelijk laten ze in Den Haag nu niet de kopjes hangen want verder zou ik er zeker geen probleem mee hebben nog een aantal seizoenen in de pracht van de Keuken Kampioen divisie rond te dwalen. Uit het zicht van de misselijkmakende mensen op de televisie, tevens lekker open wedstrijden met tot noch toe meer overwinningen dan ik in de afgelopen twee jaar heb gezien, weer eens eigen kweek in de basis. Tuurlijk ambieer ik de Champions League winst met ADO Den Haag, maar liever met Haagse jongens in het amateur voetbal dan met allemaal willekeur een beetje mee draaien.
 
remco_wzawzdb
 
1
1 oktober 2021 om 08:57
ADO wordt gewoon vermoord door die Chinezen, en de knvb gaat er vrolijk in mee! Puntenaftrek is niet de oplossing!