Puyol komt met steunbetuiging voor Messi na nieuws over vertrek
Dinsdag, 25 augustus 2020 om 20:10

Barcelona-icoon Carles Puyol heeft dinsdagavond een korte tweet geplaatst nadat verschillende Spaanse en Argentijnse media het nieuws naar buiten brachten over de vertrekwens van Lionel Messi. "Respect en bewondering, Leo. Je krijgt al mijn steun, vriend", is de korte boodschap die de oud-verdediger op het sociale medium heeft achtergelaten. De woorden van Puyol worden in Spanje gezien als een bevestiging van Messi's wens om te vertrekken.

Verschillende Spaanse media laten verder weten van Barcelona te horen gekregen te hebben dat er inderdaad een burofax, een vorm van beveiligde communicatie, van Messi op de burelen van het Camp Nou binnen is gekomen. De Argentijn zou de club hebben laten weten zijn contract door middel van een speciale clausule te willen laten ontbinden. Deze gang van zaken kan echter voor een flinke juridische strijd zorgen, aangezien Barcelona naar verluidt niet akkoord gaat met de lezing van het kamp-Messi.

De sterspeler kan door een speciale bepaling in zijn verbintenis na afloop van ieder seizoen een einde maken aan de samenwerking. De deadline om deze eenzijdige clausule in werking te stellen valt echter op 10 juni en is daardoor al geruime tijd gepasseerd. Messi en co menen echter dat de clausule nog altijd geldig is doordat het seizoen vanwege de coronacrisis een veel latere einddatum heeft gekregen. Barcelona houdt daarentegen vast aan 10 juni en is van plan om zijn belangen in de rechtbank te verdedigen.

Voorzitter Josep Maria Bartomeu heeft volgens diverse media inmiddels een spoedberaad van het bestuur bijeengeroepen om te bepalen hoe Barcelona precies met de nieuwe ontwikkelingen om moet gaan. Messi heeft een clausule van zevenhonderd miljoen euro in zijn contract staan en Barcelona hoopt een flink bedrag tegemoet te zien als hij inderdaad vertrekt.

'Lionel Messi stelt Barcelona op de hoogte van vertrekwens'

Verschillende Spaanse en Argentijnse media berichten dinsdagavond over de vertrekwens van Lionel MessiLees artikel

Meer nieuws
   
15:24
15:24
Salah en Klopp krijgen het aan de stok op frustrerende middag voor Liverpool
8
   
15:00
15:00
Live meepraten in de Premier League: Manchester United - Burnley
0
   
15:00
15:00
Waar zijn de spelers van het bekerwinnende FC Groningen in 2015 gebleven?
5
   
15:00
15:00
Word lid van onze WhatsApp Channels en mis niets meer van jouw favoriete club!
8
   
14:30
14:30
Live meepraten in de Bundesliga: Bayern München - Eintracht Frankfurt
0
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (176)

 
ajaxf1
 
69
25 augustus 2020 om 20:12
Zou het dan toch echt gebeuren? Ik ben echt enorm benieuwd.
 
eddie$
 
25
25 augustus 2020 om 20:22
Ik ben ook zeer benieuwd. Of nou vertrekt of niet, ik hoop niet dat ze in een rechtzaak tegen elkaar komen te staan. Zou zonde zijn van al het moois dat hij barca en zijn fans heeft gebracht
 
Jaimy87
 
0
26 augustus 2020 om 10:52
Zeker zonde eddie$. Maar aan het einde van de dag draait het ook hier om geld, zowel voor Messi als Barcelona. Zou netjes zijn als Messi zijn contract respecteert en Barca nog een transfersom voor hem krijgt. Verwacht niet dat Messi zomaar even weg kan. 10 juni is 10 juni. Tenzij er kleine lettertjes zijn die zeggen dat onder omstandigheden waarin.. enfin. We gaan het zien.
 
Marc Juventus
 
32
25 augustus 2020 om 21:02
Lijkt me zeker dat hij vertrekt. De Catalaanse president heeft Messi op twitter ook al bedankt voor zijn jaren bij Barca en alle betrouwbare media in Spanje en het buitenland maken melding van zijn vertrekwens. Hij gaat Barca gewoon echt verlaten. Suarez heeft ook al op Puyol gereageerd en was het met hem eens.
 
Japie_Krekel
 
58
25 augustus 2020 om 20:13
een zware klap voor Barca als Messi vertrekt. bij Real dachten ze ook dat het beter zou gaan zonder Ronaldo en dat het team dan als geheel beter zou draaien, maar die hebben dat probleem voorin nog steeds niet weten op te lossen en ik denk dat Barca de productiviteit van Messi ook zwaar gaat missen. natuurlijk komt er een dag dat je een keer afscheid moet nemen maar ik denk dat Messi zeker nog minimaal twee jaar mee had gekund op topniveau
 
Richard-nec
 
62
25 augustus 2020 om 20:16
En wat denk je van de spelers die naar Barcelona gaan om met messi te spelen , die gaan nu ook naar een andere club !
 
ArsenalFanehv
 
165
25 augustus 2020 om 20:17
Ik denk dat het een blessing in disguise is. Dit Barcelona kun je vergelijken met een gebouw dat op 1 balk is gebouwd, die ene balk is Lionel Messi. Haal je hem weg dan valt alles naar beneden, maar dan kun je pas opnieuw gaan bouwen. Barcelona is veel en veel te afhankelijk van hem, enige manier om dit op te lossen is door afscheid te nemen van hem.
 
TheDoc
 
30
25 augustus 2020 om 20:21
Yep, ben het helemaal met je eens. Zo afhankelijk zijn van 1 speler is echt niet gezond.
 
janter
 
14
25 augustus 2020 om 20:36
Precies. Tuurlijk is het een ware legend bij Barca, maar het is best genant dat zoveel van hem moet afkomen en de andere spelers nauwelijks hun eigen spel soms spelen. Bijvoorbeeld een Griezmann of Coutinho... die moeten toch veel beter kunnen joh. Lekker opnieuw beginnen als Messi vertrekt.
 
joekaa
 
1
25 augustus 2020 om 22:22
Ja dat klopt ook natuurlijk wel, maar de manier waarop... Oef voor Messi zal dit toch extra zwaar zijn en de fans ook.. Laatste wedstrijd zal een afstraffing zijn geweest voor lege tribunes... Zo'n afscheid gun je niet voor de beste Barca speler ooit. Hou toch nog vast aan dat ene zijde draadje dat dit de ultieme powerplay bluf is om die Bartoleumo te doen aftreden. Want eerlijk, zelfs met Messi in je elftal zou je kunnen beginnen met het renoveren van je elftal.genoeg gebouwen die rond om 1 solide fundament worden gerenoveerd door meerdere steun balken te installeren, dat op bepaald moment de oude steun balk enkel voor de sier er staat. (letterlijke voorbeeld van een oude bibliotheek renovatie )
 
MessiBazoer
 
45
25 augustus 2020 om 20:17
Verschil is echter wel dat Real 100 miljoen ontving en geen Corona crisis had en dus veel meer te besteden had.
 
Realmezut
 
26
25 augustus 2020 om 20:19
Volgens mij is het probleem prima opgelost met een uitstekend renderende Benzema. Daarnaast is het team veel dynamischer en flexibeler en is het meer een team. In de huidige tijd zijn grootse voetballes zoals Ronaldo en Messi een uitstervend ras.
 
JoshuaK_
 
39
25 augustus 2020 om 20:34
Dat Real het vertrek van Ronaldo prima heeft opgelost klopt natuurlijk ook niet, als Benzema niet scoort is het huidige Real gigantisch slap in de aanval en kan je er bijna op wedden dat er niet gescoord wordt.
 
Japie_Krekel
 
20
25 augustus 2020 om 21:00
Benzema is idd een geweldige spits maar toch vond ik het Real met Ronaldo een stuk indrukwekkender als het huidige Real. je ziet toch dat ze een stuk moeizamer scoren
 
Callejon21
 
28
25 augustus 2020 om 21:20
@realmezut, vanaf Ronaldo's komst heeft Real sinds 2011 tot en met 2018 altijd minstens de halve finale van de CL gehaald en deze zelfs 4x gewonnen. Vanaf dat hij wegwas heeft Real zelfs de halve finale niet meer gehaald. Prima opgelost? Nog niet helemaal lijkt me.
 
Yeisoonnn
 
17
25 augustus 2020 om 21:26
Benzema speelde er ook toen Ronaldo daar was, en zoveel productiever is hij er ook niet opgeworden. Misschien lijkt dat zo aangezien Benzema nu degene is die de beslissing moet maken, maar mensen doen alsof Benzema nu opeens zoveel beter is. Sorry maar dat is dus echt onzin.
 
san real
 
2
25 augustus 2020 om 22:14
Real Madrid haar kracht is nu dat iedereen in stelling kan worden gebracht om te scoren. Dit jaar heeft dan ook nagenoeg iedereen uit de selectie dan ook gescoord. Het team leunde te veel op ronaldo en benzema was zijn grote kracht. Benzema deed zijn vuile werk en is dit jaar de grote man. Ze hebben veel meer als team geopereerd.Het spel is wellicht minder flitsend maar wel veel effectiever en minder hopen op een ingeving van een sterspeler.
 
Japie_Krekel
 
3
25 augustus 2020 om 22:18
@san real ik weet het niet. ik vond ze tegen City bv niet overtuigend en in de competitie ook niet heel bijzonder voorin. met Ronaldo was dat wel anders destijds
 
VisWoestijn
 
15
25 augustus 2020 om 20:19
Misschien is het niet eens zo verkeerd voor Barcelona als Messi vertrekt. Natuurlijk verlies je sportief gezien gigantisch veel doelpunten en assists. Maar als je hem laat gaan net als Suarez en een aantal andere grootverdieners, krijg je als club wel weer de mogelijkheden om spelers te halen die je op de lange termijn versterken. In de kleedkamer wordt het waarschijnlijk ook een stuk rustiger waarbij de coach niet meer dwarsgezeten wordt door de sterspelers. Maar het blijft natuurlijk voor de korte termijn een aderlating.
 
Lierse1997
 
33
25 augustus 2020 om 20:19
Ik denk dat weinigen dachten dat het beter ging gaan bij Real zonder Ronaldo dan met Ronaldo.
 
Japie_Krekel
 
18
25 augustus 2020 om 20:23
@lierse1997 ik vond dat toen ook raar dat mensen dat zeiden maar dat waren er toch heel veel
 
bf1994
 
3
25 augustus 2020 om 22:29
Het waren er enorm veel hoor. Mensen gebruikten echt woorden als "bevrijd" voor benzema en bale. Ik kan alleen maar concluderen dat ze voetbal als spelletje niet helemaal door hebben
 
R.madridista
 
1
26 augustus 2020 om 00:26
Japie ik denk eerlijk (en ik was er zelf een van) dat er op lange termijn wordt bedoeld. Weer lekker een nieuw fris team bouwen. Ronaldo heeft veel gedaan en hij vertrekt. Ik wist zelf ook wel dat het eerste seizoen niet vlekkeloos zou verlopen. Maar ik ben blij hoe het is gegaan. Cristiano is op zijn hoogtepunt vertrokken en ik heb alleen maar goede herinneringen van hem. Nu is Real zich aan het concentreren op het bouwen van een nieuwe ploeg met Zidane en zijn ze ondertussen uiterst effectief aan het voetballen om nog prijzen proberen te pakken in deze opbouwtijd. Goed beleid vind ik
 
Japie_Krekel
 
0
26 augustus 2020 om 01:08
@r.madridista Real voert sowieso goed beleid. veel jonge talenten die eraan komen en nog jaren mee kunnen en op Hazard na zijn ze een beetje afgestapt van alleen maar grote namen halen
 
jlp40
 
5
25 augustus 2020 om 20:27
Wanneer ze er minimaal 100 miljoen voor kunt krijgen kun je er in ieder geval een spits voor terug kopen. Gaat hij transfervrij is het een regelrechte ramp.
 
BJP79
 
8
25 augustus 2020 om 20:44
Dan zullen ze waarschijnlijk flink in de buidel moeten tasten. Verwacht hem niet meer terug als hij gaat
 
CoachRowano
 
10
25 augustus 2020 om 20:48
Als Messi een jaar of 27, 28 zou zijn wel, maar hij is nu inmiddels 33 en gaat nog hooguit 1 a 2 jaar op zijn niveau mee. Die gaat niet meer naar Barça, al helemaal niet meer als het tot een rechtzaak komt met het bestuur
 
Sirius
 
4
25 augustus 2020 om 20:58
Dan heeft hij waarschijnlijk nog een doorlopend contract en als hij werkelijk vertrekt, moet je hem ook niet meer terughalen. Verder komen mensen als Xavi pas terug bij Barcelona als ze in een gespreid bedje komen. Die gaan zich er niet aan wagen zolang Barcelona er zo aan toe is als nu.
 
KusH
 
0
25 augustus 2020 om 21:40
Ik denk t niet... niet als speler.. En ook wanneer keert hij dan terug volgens jou? Ik denk dat het met een seizoen of 2 wel mooi is geweest voor hem. Gok ik dan.. Ik ben wel echt super benieuwd hoe dit afloopt.
 
san real
 
0
25 augustus 2020 om 22:20
Die zorgen er echt niet voor dat Messi in eens wel de vuile meters gaat maken. Messi is gewoon niet meer zo bepalend als dat hij was. Helaas. Moeizaam heb ik gekeken naar zijn uitgebluste houding. Wellicht krijgen bij zijn vertrek zowel de speler als club nieuwe energie. Toch heel zonde dit... hij had de totti van barca kunnen zijn
 
real8madrid
 
0
25 augustus 2020 om 21:41
Klopt helemaal. Alleen heeft dat zowel bij barca als Madrid ook andere redenen. In het geval van Madrid hielp het natuurlijk niet dat na het vertrek van Ronaldo al je andere vedettes ook gewoon toe waren aan vervanging en ene Bale compleet inkakt. Ronaldo of geen Ronaldo, dit team was hoe dan ook toe aan drastische verjonging en bijgevolg een overgangsperiode. Dat het gat voorin nog niet adequaat is opgevuld heb je natuurlijk volledig gelijk in.
 
Vernon
 
0
25 augustus 2020 om 23:25
En dan kan je pas over twee jaar gaan herbouwen. Nee, het moment om te verbouwen is nu, dus dan is het ook alleen maar goed dat Messi nu weg gaat. Wel intens treurig als dat via de rechter moet gaan.
 
NeutraleFanNL
 
43
25 augustus 2020 om 20:15
Ook dit is typisch het huidige Barca bestuur. Mocht de man echt willen vertekken dan moet Barca het eens accepteren.. Als je hem contractueel vast gaat houden dan wordt het de grootste haatsoap die er ooit in voetbalwereld zich heeft afgespeeld denk ik..
 
MessiBazoer
 
27
25 augustus 2020 om 20:18
Ik snap je punt. Maar je hebt het wel over de beste speler ter wereld imo. Dan zeg je niet ‘ja is goed succes verder’.
 
Kaassie
 
77
25 augustus 2020 om 20:23
Dat zouden ze wel moeten doen. Deze man heeft alle records verbroken die er te verbreken zijn en die hoort via de voordeur te vertrekken en niet via een rechtszaak.
 
Ruuuud
 
6
25 augustus 2020 om 22:19
Eens, maar dan had hij het vanaf zijn kant ook wel iets eerder mogen melden zodat Barcelona een paar maanden had kunnen voorbereiden op deze gigantische verandering. Nu worden ze midden in de voorbereiding op het nieuwe seizoen uit het niets voor het blok gezet met het nieuws dat ze de beste speler ter wereld gaan verliezen zonder ook maar enige transfersom. Daarnaast is het meteen wereldkundig waardoor de onderhandelingspositie van Barca bij het zoeken van een vervanger veel slechter is geworden.
 
ViscaCatalunya
 
1
25 augustus 2020 om 22:57
Hij had ook voor de voordeur kunnen vertekken, voor 10 juni. Een fax sturen enkele dagen voor de competitie start dat is toch niet door de voordeur vertrekken. Barcelona is veel verschuldigd aan Messi maar andersom moet hij ook dankbaar zijn aan de club die hem zoveel heeft gegeven (inclusief de goede medespelers). Hij speelde ook niet bepaald uit liefdadigheid voor de club. We hebben het wel over 100 miljoen aan bruto salaris. Hoe slecht Bartomeu ook is, Bartomeu is niet de club en hij is zo weg. De fans "zijn" de club.
 
Vernon
 
3
25 augustus 2020 om 23:27
Op 10 juni, deadline dag, was het seizoen nog gaande. Dan gaat Messi dat nooit doen. Denk dat beide partijen eens als volwassenen moeten onderhandelen. In plaats van gelijk alles via de advocaten en rechters spelen.
 
beetwee
 
3
25 augustus 2020 om 23:38
Ik ben het eens met je hoor, dat hij via de voordeur hoort te vertrekken. Maar laten we niet doen alsof hij die records gratis verpulverde voor Barca. Hij kreeg er ongekend voor betaald - volgens VZ 560.000 euro per week. Uiteindelijk was Barca nooit zó groot geworden zonder Messi en andersom ook niet. En in dat laatste geval is dat ook nog eens letterlijk te nemen.
 
Bizarno
 
12
25 augustus 2020 om 20:20
Onzin. Heeft contact dus aan houden. Zal Koeman ook wel rauw op zíjn dak vallen
 
RomanoRossin
 
7
25 augustus 2020 om 21:18
Ik denk dat Koeman er niet geheel wakker van zal liggen. Als Messi vertrekt is de grootste weerstand op zijn plannen verdwenen en kan Suarez enz ook niet meer rekenen op een basisplek. De mes moest er doorheen en dit maakt het wel makkelijker. Beter dit seizoen met de opbouw beginnen dan half half over 2 a 3 jaar
 
real8madrid
 
7
25 augustus 2020 om 21:42
Kan Koeman lekker recordaankopen Coutinho en griezmann juist gaan inpassen. Zie ze namelijk wel renderen zonder Messi. Zijn natuurlijk lang niet even goed maar wie wel? Je moet wat
 
YellowBlacks
 
8
25 augustus 2020 om 20:21
Het gaat er ook niet om dat hij wil vertrekken, maar dat hij transfervrij wil vertrekken.
 
puskas
 
3
25 augustus 2020 om 20:25
Neutralefan. Je gaat je beste speler waar je nog minimaal 100 miljoen voor kan krijgen toch niet gratis laten gaan? Messi heeft honderden miljoenen verdient dankzij Barcelona, ik zou het een naai streek van Messi vinden om onder zijn contract uit te komen.
 
Ajax/barca2014
 
8
25 augustus 2020 om 20:44
Zodat hij je straks in de CL met twee goals en een assist uitschakelt? Nee bedankt. Ploegen als Mancity en PSG kunnen best 100 miljoen voor hem neerleggen. Een ruildeal met de Bruyne zie ik ook wel zitten.
 
BJP79
 
3
25 augustus 2020 om 20:47
Daar heeft hij dan ook vele miljoenen voor op zijn bankrekening bijgeschreven gekregen. Is niet zo dat Messi het uit liefdadigheid heeft gedaan ofzo. Als hij wil gaan zullen ze gewoon moeten betalen lijkt me.
 
ViscaCatalunya
 
2
25 augustus 2020 om 22:11
Ze gaan er vast uitkomen maar hem gratis laten gaan is gewoon geen optie. Ik be. fan van Messi en ben geen fan van Bartomeu maar de club gaat boven alles.
 
InsideRMadrid
 
24
25 augustus 2020 om 20:16
Het zal wel aan mij liggen en misschien ben ik nu iets te emotioneel, maar dit zou toch eigenlijk niet mogen? Kijk wat de club messi gegeven heeft, en dan wil hij nu niet eens zijn contract uitdienen? Hij is nooit echt dat ambitieuze dier geweest, dus ik kan hem niet vergelijken met Cristiano, die echt een stap wilde maken naar nog een andere competitie om het te bewijzen. Ik ben echt benieuwd hoe barcelona dit gaat opvangen, maar die 2-8 heeft messi echt gebroken. Ik had ergens toch wel het geloof dat hij gewoon bij zou tekenen, maar we weten inmiddels allemaal wel dat hij na die nederlaag tegen bayern meteen zijn vader (zaakwaarnemer) aan het werk heeft gezet en hij zal zelfs al een nieuwe club hebben denk ik. Ik gok op City, maar ook Inter en PSG zijn kanshebbers, dit wordt echt een waanzinnige zomerwindow
 
MessiBazoer
 
193
25 augustus 2020 om 20:19
Cristiano het ambitieuze dier, de man die vertrekt naar een club die al 8 keer op rij kampioen is geworden..
 
Undercover
 
97
25 augustus 2020 om 20:21
Om de champions league te winnen met een andere club nadat hij er 3 op rij met Real heeft gewonnen..
 
Callejon21
 
34
25 augustus 2020 om 20:24
Wat moest hij dan nog bij Real doen na hen 4 Cl's te bezorgen waarbij hij telkens de MVP was? Grote voetballers horen bij grote clubs. Bij Juventus draaide het dit seizoen ook voor geen meter en die ploeg wordt ook helemaal opnieuw omgegooid, maar toch blijft hij.
 
MessiBazoer
 
25
25 augustus 2020 om 20:25
@Undercover, Oh en ik maar altijd denken dat het ging omdat hij niet genoeg waardering kreeg, hij lag toch niet zo lekker meer met Perez?
 
Marc Juventus
 
25
25 augustus 2020 om 20:28
7 keer he De uitdaging is natuurlijk de CL winnen en dat is toch een behoorlijke uitdaging voor Juve.
 
Yeisoonnn
 
1
25 augustus 2020 om 21:33
@MessiBazoer— Volgens mij valt dat reuze mee. Na zijn vertrek hebben ze elkaar gewoon omhelst bij een evenement.
 
real8madrid
 
0
25 augustus 2020 om 21:44
Natuurlijk niet gewoon om kampioen te worden maar om met een derde club de cl te winnen. Helaas lijkt Juve daar alsmaar verder van verwijderd
 
Kolbeinn_Sigi
 
11
25 augustus 2020 om 20:19
Is wel onzin wat je zegt want met meer sreun van de directie was Ronaldo gewoon gebleven bij Real. Als je echt gelukkig ergens bent ga je niet zo maar weg. Er was echt meer aan de hand.
 
InsideRMadrid
 
5
25 augustus 2020 om 20:37
Sigi / We zullen het helaas nooit weten, hij voelde ergens misschien niet de volle waardering, maar damn de club Real Madrid heeft hem echt veel gegeven. Ik denk meer dat Cris zijn vertrek te maken had met dat hij zijn persoonlijke merk wilde uitbreiden
 
Kolbeinn_Sigi
 
1
25 augustus 2020 om 20:49
Ik denk dat dat gewoon een van zn redenen is geweest die hem over de streep trok amar niet de grootste oorzaak. Tijd heeft in ieder geval uitgewezen dat het voor beide partijen geen handige beslissing is geweest.
 
ConchaEspina
 
2
25 augustus 2020 om 21:34
Je bedoelt met een loonsverhoging op 33 jaar wat Real onverantwoord vond? Uit bedrijfsperspectief is het gewoon uitstekend gehandeld. Ze hebben hem dan ook nog eens met winst verkocht. Messi kost al enkele jaren nabij de 50 miljoen netto aan salaris en zou nu nog gratis de club willen verlaten. Los van dat het je grootste speler aller tijden is, is dat gewoon een absurde deal als die zich volstrekt.
 
DieGelbeReds
 
31
25 augustus 2020 om 20:20
@Inside, ik zie het juist totaal anders. Ik denk dat Messi graag wil winnen, maar totaal geen geloof meer heeft dat dat met Barcelona mogelijk is. Die winnen de komende drie jaar de CL niet en Messi moet het juist in de komende twee, drie jaar nog doen. Daarna is het te laat. Dit tekent voor mij juist de ambitie van Messi.
 
InsideRMadrid
 
4
25 augustus 2020 om 20:36
Diegelbe / Nee okay ik snap waar je vandaan komt. Toch wel pijnlijk dat dit vertrek idd betekent dat hij het bij zijn huidige club niet ziet zitten. En ik waarschuw de barcelona fans alvast, toen Cristiano bij ons stopte hadden we meteen het slechtste seizoen ooit in de geschiedenis van de club
 
DieGelbeReds
 
4
25 augustus 2020 om 20:39
@Inside, als Barcelona zijnde moet je hopen dat met name de topaankopen van de afgelopen jaren nu gaan opstaan. Coutinho, Griezmann en Dembele hebben natuurlijk nog steeds verschrikkelijk veel kwaliteit. Misschien presteren ze wel beter wanneer Messi en Suarez vertrekken. Het is te hopen voor de Barca supporters, anders voorzie ik inderdaad een lang en zwaar seizoen.
 
ViscaCatalunya
 
1
25 augustus 2020 om 22:13
Ik denk dat je gelijk hebt maar hij laat het zelf ook wel wat afweten in die jaren. En hij had zich na die 8-2 niet moeten verstoppen.
 
mkvali
 
19
25 augustus 2020 om 20:21
Ronaldo vertrok omdat Perez hem geen peperdure contract gunde , en hij vertrok naar recordkampioen van Italie niet meteen ambitieus te noemen das hetzelfde als Neymar die naar PSG gaat
 
InsideRMadrid
 
5
25 augustus 2020 om 20:34
Makavelli / Niet ambitieus? Cris kon gewoon blijven zitten bij de club die net 3x op rij de CL won, maar hij koos toch voor een avontuur.
 
mkvali
 
10
25 augustus 2020 om 20:37
en dat avontuur had allemaal met geld te maken komaan vriend wees niet zo naief er wed hem een monstercontract beloofd dat niet werd gegeven dat was de aanleiding niet de avontuur in italie
 
Marc Juventus
 
5
25 augustus 2020 om 21:10
Deels, hij is niet puur naar Juve voor geld gegaan. Het komt erop neer dat hij om meerdere redenen toe was aan een nieuwe club (salaris, problemen met Perez), bij Juve kon hij weer aan een nieuw hoofstuk in zijn carriere beginnen en tuurlijk verdient hij veel. Maar er waren plekken waar hij nog meer kon verdienen.
 
R.madridista
 
0
26 augustus 2020 om 00:32
mkvali bij Real verdiende hij 30 miljoen bij Juve precies hetzelfde hoor
 
Ajacxied
 
3
25 augustus 2020 om 20:22
Inter of PSG lijkt me qua competitie beter voor hem en ook qua speelstijl, als dominante ploeg kun je daar de hele wedstrijd op de helft van de tegenstander spelen (wat gechargeerd natuurlijk), in de PL gaat het vaak veel meer op en neer en ligt het tempo moordend hoog. Daarnaast lopen er in Engeland ook maar slagers rond die niet zoveel ontzag voor Messi zullen hebben en hem gewoon vol neer schoppen
 
Lierse1997
 
7
25 augustus 2020 om 20:25
Lukaku is al niet de meest actieve bij het drukzetten en dan Messi er nog naast moeilijk worden voor Conte lijkt me.
 
InsideRMadrid
 
4
25 augustus 2020 om 20:32
Liers / Inter speelt met 5 verdedigers, iedereen zakt in tot de middenlijn als ze de bal niet hebben, ik denk dat Inter wel bij messi zou passen, als hij twee van die killers voor zich heeft als Lukaku en Lautaro, dat kan iets moois worden
 
Rick1o1
 
10
25 augustus 2020 om 20:22
Mee eens. Ik vind het eerlijk gezegd best laf van Messi. Net nu de club in de shit zit en hem het hardst nodig heeft gaat hij weg want daar heeft hij geen zin in. Echte clubman.
 
InsideRMadrid
 
4
25 augustus 2020 om 20:32
Rick1 / Ben ik met je eens hoor. En what about Frenkie? Die is daar heen gegaan om een paar jaar met messi te spelen. Die zal zich nu toch ook hardop afvragen wat hij daar nog doet... wat een ellende
 
blink182
 
6
25 augustus 2020 om 21:25
Ooit zei ik dat Messi niet de ballen heeft om te vertrekken, nou, mijn mond wordt deze keer wel gesnoerd, blijkt het. Of ik het een goed besluit vind, weet ik niet. Ik bedoel, Messi is de beste speler ter wereld. Het is niet te vergelijken met de Ronaldinho situatie destijds. Volgend jaar maart is de presidentsverkiezingen en moet Koeman wssn weer vertrekken voor een Xavi die een goeie relatie heeft met Messi. Als Madridista wil ik natuurlijk dat ie vertrekt. Het liefst naar PSG. Ik rij dan naar Parijs om een wedstrijdje te pakken dan.
 
DieGelbeReds
 
22
25 augustus 2020 om 20:16
Ga er maar aan staan als Messi zijnde. Inmiddels zo`n beetje mister Barca, alles te danken aan Barcelona en omgekeerd. En tegelijkertijd voelen dat het voorbij is, dat Barca de komende twee, drie seizoenen geen CL gaat winnen. Waar kies je dan voor? Hij krijgt nu de kans om het ongelijk van velen te bewijzen, laat het maar zien in een andere competitie. Tegelijkertijd doet dit voor velen wellicht afbreuk aan zijn status, juist omdat hij Barca verlaat en dus niet altijd voor Barca heeft gespeeld. Wat zal die jongen het moeilijk hebben momenteel. Het zou wel een iconisch negatief afscheid zijn. 2-8 tegen Bayern, in coronatijd, in een seizoen zonder prijzen.
 
Prosoccr47
 
7
25 augustus 2020 om 20:27
Ik verwacht eerlijk gezegd geen wonderen van een 33 jarige Messi die het niet meer kan belopen. Aan de andere kant, met een de Bruyne achter je of Neymar/Mbappe voor je is natuurlijk ook makkelijker voetballen.
 
ConchaEspina
 
5
25 augustus 2020 om 21:40
Ik denk wel dat het vaak gebruikte argument van 'messi is een echte clubman' de prullenbak in kan als hij effectief naar een ander Europese topclub gaat, enkel omdat hij meer prijzen wilt winnen. Totti had ongetwijfeld ook graag meer prijzen gewonnen maar hield teveel van zijn Rome. En de spelers die bij Juve in tweede klasse gingen spelen om hen er weer bovenop te brengen. Messi heeft op zich al alles gewonnen en volgend jaar is er een nieuwe voorzitter. Ga je dan je 'liefde' opgeven omdat je absoluut nog een CL wilt winnen? Lijkt mij dat je dan toch je persoonlijke belangen laat primeren, zeker als je je club niet laat profiteren van je status door een mooie transfersom te verdienen. Wat letterlijk voor de financiele situatie van Barcelona een godsgeschenk zou zijn. Daarmee kunnen ze het team echt opnieuw opbouwen en successen behalen, als je dan denkt dat jouw club beter zonder jou af is. Nu verliezen ze mogelijk hun beste speler ooit, en komt er enkel salarisruimte vrij, maar nog steeds niet veel geld om een topvervanger te halen.
 
barcalover123
 
9
25 augustus 2020 om 21:48
Concha gaan we dit nu krijgen? Als messi blijft komt het gelul dat hij het ergens anders moet doen en nu die dat overweegt krijg je het gelul dat hij geen club man is.. man man kan verkeren. Maar goed dat krijg je als je messi bent je kam het nooit goed doen
 
ConchaEspina
 
3
25 augustus 2020 om 23:25
Hetzelfde kan gezegd worden van sommigen Barca fans hoe er steeds met twee gewichten wordt gewogen om Messi er goed uit te laten komen. Benzema was beslissend en belangrijker voor Real dan Messi voor Barcelona dit seizoen, maar dan wordt er gewezen naar de cijfers (assists en goals). Als we Messi dan met Lewa vergelijken tellen de cijfers minder want die spreken in Messi zijn nadeel. Als er werd geopperd dat Messi het ergens anders moest tonen, werd er gezegd dat hij dit niet deed want hij is zo een clubman. Nu kiest hij mogelijk voor een andere club, en zeker niet omdat hij graag een uitdaging wilt, en komt er dus uiteraard kritiek op Messi omdat we werden wijs gemaakt dat hij zijn Barcelona nooit zijn rug zou keren want hij ademt Barcelona.
 
MrGuide
 
13
25 augustus 2020 om 20:17
Prima toch, Messi heeft geen tijd kom een ploeg opnieuw op te bouwen, heeft nog zo’n 2 jaar op (absoluut) topniveau, dus daarin moet het gaan gebeuren.
 
SocioFan1
 
3
25 augustus 2020 om 20:49
Precies alles valt toch wel die kant op, dat het het beste is dat hij vertrekt. Hij is straks 34 jaar, dan wat? Nieuwe president etc. dan nog weet je niet hoe of wat. Deze zomer gaan er geen echte toppers komen, dan zit Messi straks weer rond te lopen zonder hulp en met spelers die in zijn schaduw blijven hangen. Gaat hij nu weg, dan kan Barca kapitaalvernietiging voorkomen met Coutinho en Griezmann door hen belangrijk te maken. Die kunnen dan uit Messi's schaduw kruipen. Messi zou naar City moeten gaan, staat al een team voor hem klaar en Pep, tsja.
 
ModricMagic
 
27
25 augustus 2020 om 20:18
Gaat dan echt gebeuren. Wauw straks geen Messi en Ronaldo meer in La Liga. Mijn jeugd is bijna weg gewoon ongelofelijk zeg.
 
mkvali
 
10
25 augustus 2020 om 20:19
Per FAx dat is een direct vergelding voor de 1 minuut durende respectloze telefoongesprek tussen Koeman en Suarez
 
real8madrid
 
4
25 augustus 2020 om 21:47
Nee dat is standaard. Zoiets doe je officieel en dat gebeurt in het voetbal altijd per fax. Meestal gaat er natuurlijk een gesprek aan vooraf maar wordt dan officieel per fax zo’n verzoek ingediend
 
mkvali
 
1
25 augustus 2020 om 21:51
het feit dat het een droge fax is zonder gesprek of meeting is wat ik noem een vergelding voor het feit hoe ze met Suarez zijn omgegaan. Je kunt totaal ander mening hebben over de richting van de club dat betekent niet dat je onrespectvol omgaat met de spelers die club hebben gemaakt wat het nu is namelijk een club met een miljard omzet.
 
Nuenenaar
 
0
25 augustus 2020 om 21:59
Het is helemaal geen fax. Lijkt mij sterk dat dit dus altijd zo wordt gedaan in het voetbal. Een burofax is een aangetekende brief. En net als dat er na dat telefoontje schriftelijk het een en ander wordt bevestigd doet Messie dit met deze brief. Echter het bellen vooraf slaat hij volgens het nieuws over, maar dat lijkt me vreemd.
 
mcgregor
 
9
25 augustus 2020 om 20:19
Ik heb gelezen op de ista van fabrizio romano de welbekende journalist dat zijn vader dit het bestuur heeft laten weten. Verder word die clausule zeker een probleem aangezien de datum op 30-6 is verlopen en barca kan vragen wat ze willen. Kamp Messi is het daar niet mee eens. Dat word nog een soap Mocht hij echt vertrekken dan is dit voor la Liga een zwarte dag. Na het vertrek van neymar Ronaldo en straks Suarez en Messi blijven er amper grote namen over
 
Moyashi
 
5
25 augustus 2020 om 20:20
Ronaldo, Neymar en veel andere oude spelers die men altijd dacht bij een club te zien eindigen vertrokken uiteindelijk. In voetbal kan het echt heel snel omschakelen als het niet lekker loopt binnen de selectie of een verrotte beleid als Barcelona.men vergeet dat Messi al sinds 2016 ongelukkig is met hoe men daar ieder transferseizoen aankopen doet. Ik hoop zo ontzettend dat Messi vertrekt en dat Barcelona onder Koeman 2-3 jaar de tijd krijgt om fatsoenlijk selectie op te bouwen. Hij gaat zonder Messi en Suarez daar ook veel minder druk op zijn schouders krijgen, omdat de verwachtingen niet enorm hoog zullen zijn in het eerste seizoen.barcelona zonder Messi zal tijdje pijn lijden, maar ik denk dat ze over enkele jaren met hun financiële marketing wel weer bovenuit stijgen en niet per se een type AC Milan worden zoals velen beweren. Mits er een nieuwe president komt en fatsoenlijke aankopen gedaan worden natuurlijk haha. Huidige beleid zal at best niveau Sevilla / Valencia halen.
 
Sirius
 
3
25 augustus 2020 om 21:04
Messi is 1 van de redenen dat het nu niet zo lekker gaat. Een geweldige speler hoor die in het veld genoeg bijdraagt in balbezit, maar zonder balbezit heb je werkelijk niets aan hem en buiten het veld is hij ook niet bepaald een aanwinst gebleken nu al die geruchten toch waarheid blijken te zijn. De clubhierarchie bij Barcelona is volledig verrot en het is werkelijk ongelooflijk dat spelers daar zoveel macht hebben. Voetballers hun macht moeten beperkt blijven tot het voetbal in de wedstrijden. Vooralsnog lijkt alleen Pique ook daadwerkelijk het beste voor de club te willen, want al die andere vedettes laten enkel hun ego spreken en snappen schijnbaar niet dat Barcelona toe is aan vernieuwing.
 
Moyashi
 
1
26 augustus 2020 om 00:15
Dat is nu eenmaal het grappige eraan dus. Messi die een hattrick scoort is ook 0,0 betrokken bij verdedigende werkzaamheden. Voor de rest ben ik met je eens dat de spelers te arrogante kwallen geworden zijn. Dat is nu eenmaal wat je krijgt met een trieste beleid. Ik heb daarom ook ontzettend veel meer respect voor Pique gekregen. Hij vecht altijd voor zijn clubje en is een icoon. Precies type Ramos eigenlijk. Dat kan ik niet zeggen van sommige andere spelers bij Barcelona. Echt allemaal ziektes geworden binnen de selectie en moeten zo spoedig mogelijk verkocht worden.
 
Sirius
 
0
26 augustus 2020 om 14:59
Daar ben ik het wel mee eens. Waar eerder Ramos voor de club koos, doet Pique dat nu ook. Daar kun je alleen maar respect voor hebben. Verder ook volledig eens met jouw betoog.
 
Airbags
 
0
25 augustus 2020 om 20:21
Ik denk niet dat Messi veel kans maakt in de rechtbank. Realistisch gezien is het seizoen van Barcelona al ten einde en is het nieuwe seizoen al begonnen. Of je nou uitgaat van die 30 juni, de datum waarop Barclona haar laatste wedstrijd speelde en met 2-8 verloor of de laatste theoretisch mogelijke speeldag in het seizoen (de CL finale op zondag).
 
SocioFan1
 
4
25 augustus 2020 om 20:22
Ronaldo ging weg voor 100 mil en ja hij werd gemist, nog steeds wellicht maar het was een perfecte beslissing. Dit zou voor Barca hetzelfde zijn als je Messi kan verkopen voor 100 mil +. Er komt een einde en is dat nu, why not. Lekker verder gaan. Haal Lautaro, Griezmann naast hem, Coutinho op 10. Whatever, je moet verder. Het zal een pijnlijke einde zijn maar ja. Messi zal naar City of Psg gaan of Chelsea gaat van Havertz meteen door naar Messi lol.
 
Prosoccr47
 
1
25 augustus 2020 om 20:33
Ik zie hem niet zo snel naar Chelsea gaan. Vergeet ook niet dat hij geen Engels spreekt. Daarom acht ik de kans dat hij voor City kiest groter. Ik ben ook benieuwd hoe hij gaat aarden in een ander elftal. Die man heeft toch wel een ego en terecht, maar vraag me af of dat gewaardeerd wordt bij andere teams.
 
SocioFan1
 
1
25 augustus 2020 om 20:38
Ja idd hij is niet anders gewend, jarenlang. Wordt nog wel wat. Dan is City nog wel het beste met Pep daar. Pep en Messi weer samen, zou bizar zijn. Hij komt daar ook in een gespreid bedje terecht. Spelen het spelletje zoals hij dat kent en heeft genoeg dynamische spelers om zich heen. Alhoewel als Barca het toelaat, zal Messi naar Inter gaan, dat denk ik echt. Eventueel in een ruildeal met Lautaro.
 
real8madrid
 
1
25 augustus 2020 om 21:52
Tja bij City spreken ze ook Engels. Bij psg Frans en bij inter Italiaans. Een nieuwe taal leren zal hoe dan ook vereist zijn voor Messi. Als je niet Bale heet en je een beetje inzet kent ie tegen november de basis
 
Prosoccr47
 
0
25 augustus 2020 om 23:49
Pep is coach bij City dus dat zal dan wel in zijn voordeel zijn. Overigens doet dat niets af aan het feit dat hij in een nieuwe omgeving ook een nieuwe taal moet leren. Echter is Messi bij Barca dusdanig verwend met salaris en zeggenschap binnen de club dat ik me afvraag of een ander team dat ook gaat tolereren. Hij heeft natuurlijk wel een ego. Koeman bijv. confronteert hem direct met zijn aanpak en het gevolg is dat hij nu wil vertrekken. Ik denk dat hij dan bij City het beste zou passen, aangezien Pep hem kent van vroeger.
 
Sirius
 
4
25 augustus 2020 om 21:09
Nou ja, perfecte beslissing? Ronaldo is in en in professional en kan nog wel even mee door z'n enorme toewijding. Real Madrid is er nou niet bepaald beter op geworden. Het rendement van Ronaldo is absoluut niet gecompenseerd en dat zie je aan het gescoorde aantal doelpunten. Ze scoren de laatste twee seizoenen zo'n 20 doelpunten minder per seizoen. Bij Real Madrid zijn de problemen bijna net zo groot, maar een kampioenschap verbloemt schijnbaar nogal wat. Het enigste verschil is dat Messi nog moet vertrekken bij Barcelona en dat Real Madrid al twee jaar bezig is met een toekomst zonder Ronaldo.
 
ConchaEspina
 
0
25 augustus 2020 om 21:44
En dat Ronaldo geen financiele kater heeft gelaten. Financieel was het een goede beslissing, sportief is er uiteraard ingeboet. Ik zou Messi enkel naar City laten gaan als je daar minstens een De Bruyne voor terugkrijgt en evt. Eric Garcia ofzo. Dan versterk je het team ook meteen.
 
Sirius
 
2
25 augustus 2020 om 21:48
Barcelona kon Lautaro Martinez niet eens veroorloven, dus De Bruyne zal sowieso onhaalbaar zijn. Bovendien zou ik De Bruyne nooit inruilen voor Messi op dit moment.
 
SocioFan1
 
1
25 augustus 2020 om 21:55
Dat was toch wel duidelijk, maar een einde moest er een keer komen en die prijzen waren daar dus een seizoen even op adem komen, was logisch. Financieel was het top, je ving gewoon 100 mil voor een 33 jarige speler, weliswaar Ronaldo maar toch. En dan kon je beginnen met je nieuwe tijdperk zonder Ronaldo plus gaf Perez hem wel zijn zin dan werd het later alleen maar nog lastiger plus zou je ook nooit dat bedrag vangen voor hem. Wat betreft het sportieve ja, daar is veel ingeleverd maar dat is niet erg nadat je zoveel prijzen hebt gewonnen. Het is nu enkel wachten op Mbappe, die gaat weer voor de nodige goals zorgen. En dit seizoen is het weer prima gegaan en die la liga heeft zeker geholpen ja. Maar het is vanzelfsprekend dat er niemand zal komen die even Ronaldo gaat vervangen, zo ook niet met Messi bij Barca maar je moet je moment uitkiezen wanneer je uit elkaar gaat want dat moment zal komen hoe je het went of keert en Real en Perez hebben dat moment perfect uitgekozen en daarbij nog gewoon even 100 mil erbij gevangen. Nu is het prima in orde, jonge jongens die zullen opstaan, straks hopelijk Mbappe erbij en je kan weer verder. Barca moet ook verder, want hou je bijv. Messi dan zullen Coutinho en Griezmann nooit opstaan en dat zou gewoon kapitaalvernietiging zijn. Terwijl als je hem nu laat gaan, haal je Lautaro en maak je die Coutinho belangrijk en Griezmann dan kan je prima verder. Niks mis mee.
 
real8madrid
 
2
25 augustus 2020 om 21:55
De problemen net zo groot? Nou zo zie ik het niet, titel of geen titel. Madrid is ondertussen al even aan het doorselecteren en was de voorbije jaren in voorbereiding op dit moment al even enkele van de grootste talenten ter wereld aan het verzamelen. Kunnen op dit moment op 2 posities na een elftal opstellen met jongens onder 23 die het talent hebben om bij de wereldtop te horen. Ze moeten het nog waarmaken natuurlijk maar hoewel Madrid en barca in hetzelfde bootje zitten (verouderde selectie en sterspeler die vertrekt of reeds vertrokken is) heeft Madrid zich er itt barca wel op voorbereid. Dat betekent niet dat er geen bultje in de weg zit ondertussen maar ze rijden tenminste al even de juiste richting uit.
 
Sirius
 
0
26 augustus 2020 om 15:04
@real8madrid - Maar dat is toch niet vreemd? Real Madrid heeft een voorsprong van twee seizoenen. We zijn toch niet vergeten dat Real Madrid vorig jaar gewoon weer terug moest vallen op spelers die al afgeserveerd waren? Real Madrid is al verder in het proces dan Barcelona omdat zij hun sterspeler twee jaar eerder verloren zijn. Dat neemt niet weg dat de schade net zo groot is. Dit Real Madrid gaat ook geen Europese subtoppers volledig van de mat spelen.
 
maus123
 
7
25 augustus 2020 om 20:23
Dit is zeker een zware klap voor Barcelona, maar het verschil met Real is wel dat ze bij Barcelona niet denken dat het beter gaat zonder Messi. Sterker nog hij was afgelopen seizoen weer bij 50% van de goals betrokken in de competitie. Dus er zal niemand denken dat het nu beter zal gaan zonder Messi, het is een zware klap voor Barcelona.
 
Tim96
 
6
25 augustus 2020 om 20:29
Afgelopen jaren hoor je bij elke transferwindow dat Messi vertrekt. Maar deze geef ik wel wat meer kans.zou zonde zijn om deze held bij een andere club nog 2 jaar ofzo te zien spelen. Dit moet je toch als Juve, City of PSG fan ene kant toch niet willen. Ik zie deze man liever met een groot afscheid bij Barca afsluiten, dan bij een andere club. Daarnaast spreekt deze man alleen Spaans, waardoor het denk ik ook lastig gaat worden... Ik ben benieuwd wat hij gaat doen al acht ik de kans groot dat hij blij Barca blijft. Verder lijken de namen die Koeman wilt aantrekken ook niet echt voor spektakel te zorgen.. Ik zou echt eens gaan informeren bij spelers als Van Dijk, De Bruyne, Mane ofzo dan de subtop spelers als een Depay want die gaan Barca ook niet verder helpen.
 
Prosoccr47
 
1
25 augustus 2020 om 20:35
Ik heb aan de ene kant ook wel het gevoel dat het voor zulke spelers minder aantrekkelijk wordt om voor Barca te kiezen indien Messi vertrekt.
 
El Pipita
 
5
25 augustus 2020 om 20:41
Of juist wel aantrekkelijk, Messi eiste alles op, zie Griezman, die zal echt wel blij zijn dat hij meer kansen gaat krijgen.
 
janter
 
8
25 augustus 2020 om 20:50
Misschien leeft hierdoor Coutinho ook weer op. Wellicht een wat meer vrije rol voor hem. Die Griezmann en Coutinho kunnen echt wel wat. Het is misschien wel beter zo. Messi gaat weg en je kunt daadwerkelijk helemaal opnieuw beginnen.
 
AmazingNinja
 
9
25 augustus 2020 om 20:38
Best ziek hoe veel macht Messi binnen de club heeft. Is de best betaalde speler ter wereld, maar heeft dus ook nog eens de macht om eenzijdig te bepalen wanneer zijn contract afloopt. Extreem slecht onderhandeld van Barca.
 
SocioFan1
 
8
25 augustus 2020 om 20:42
Idd, bizar. Zeer zwak van dit bestuur en de club. Je kan nooit een speler boven de club plaatsen. Ronaldo bij Real kon gewoon gaan en ze verdiende 100 mil aan hem. Niks groter dan de club, dat kan je echt nooit maken.
 
beetwee
 
0
25 augustus 2020 om 23:48
Messi que un club kennelijk. Loyaliteit- over en weer - bestaat niet (allang niet meer) in het voetbal.
 
Chanfan
 
8
25 augustus 2020 om 20:49
Slecht onderhandeld durf ik niet te zeggen. Als je de beste speler ter wereld bent kan je eisen stellen natuurlijk. Wil Barcelona het niet geven dan zal City of of PSG het wel doen.
 
JohanDe Leeuw
 
3
25 augustus 2020 om 20:50
Ik vind Messi een geweldige voetballer , maar wat hij nu aan het doen is als mens tegen de club die hem ongelofelijke rijkdom heeft gegeven ... Even natrappen om op deze manier weg te gaan . Contract zegt 30 Juni , dan is het 30 Juni en niet omdat hij Messi is .. Even andere regels zoals het eigenlijk de laatste jaren is geweest voor hem bij Barcelona. Hebben dit natuurlijk wel zelf gecreëerd , alles mocht en niks moest , Barcelona is toch hopelijk wel iets meer als alleen maar Messi ??
 
barcalover123
 
7
25 augustus 2020 om 21:01
Achja Messi heeft barca ook zo veel gebracht. De succesvolste periode is onder hem dan vind ik niet dat je als club zijnde hard moet spelen. Prima als ze 50 mil voor hem willen maar als barca minimaal 100 mil gaat vragen dan is dat niet echt netjes tegen de grootste legende van de club ooit.
 
Chanfan
 
2
25 augustus 2020 om 22:28
Door Covid-19 is het volgens de Fifa het seizoen tot eind augustus.
 
ViscaCatalunya
 
0
26 augustus 2020 om 08:21
Het contract hanteert een vaste datum. Ze moeten wel tot een vergelijk komen want een juridische strijd kan maanden duren.
 
Moyashi
 
1
26 augustus 2020 om 00:20
Wat dacht je dan van andersom?? Moet een speler als Messi die Barcelona zoveel heeft gebracht ieder jaar zijn bek houden en accepteren hoe het beleid de selectie kapot sloopt en Messi's kansen om prijzen te winnen telkens verkleint? Ik vind het zelf niet gek dat Messi op een vertrek eist na alle onzin van afgelopen 3-4 jaar die gaande zijn. Messi is sinds vertrek van Neymar ontevreden en ergens begrijp ik dat zeer goed. Coutinho en Dembele halen waren goeie aankopen, maar pakten verkeerd uit door slechte coaches en veel blessures, maar vervolgens goeie spelers als Arthur verkopen om een 30+ ervoor terug te halen is belachelijk voor worden. Dan heb ik het nog niet eens over de andere transfers die telkens vraagtekens achter gezet werden. Als Messi weg wilt moet Barcelona juist nu daar respect voor tonen. Dat is tenslotte het minste wat ze kunnen doen voor een speler die ze meer dan 15+ plezier en prijzen heeft opgeleverd.
 
Clickbaitervz
 
2
25 augustus 2020 om 21:00
Ik snap Messi niet. Hij moet zelf toch al helemaal weten dat die niet bepaald een slim persoon is... Het wordt héél moeilijk om na je 30e met een ondergemiddeld iq een nieuwe taal te leren!
 
barcalover123
 
8
25 augustus 2020 om 21:09
BBC meld dat de president zn positie wil opgeven om Messi bij de club te houden. Dat zou zo ziek zijn als dit klopt. Messi die de club weer gaat redden
 
HupVanDeDonk
 
2
25 augustus 2020 om 22:58
Dan zou Koeman wel eens een korte carriere bij Barcelona kunnen gaan krijgen. Messi en Suarez terug, nieuwe voorzitter met nieuwe trainer, Bartomeu en Koeman weg.
 
ViscaCatalunya
 
0
25 augustus 2020 om 21:31
Gaat een interessante jurischie strijd worden zo. Gezien het feit dat het seizoen al over enkele dagen begint, wordt het pas midden in het seizoen opgelost. Voor 100 miljoen per jaar koop je blijkbaar geen loyaliteit.
 
real8madrid
 
0
25 augustus 2020 om 21:38
Zou wel heel jammer zijn moest barca dit aanvechten. Zoveel betekend voor de club, laat hem dan lekker gaan. Stel je gaat ermee naar de rechter en krijgt als Barca zijnde je gelijk, wat dan? Messi heeft wel aangetoond echt waardeloos te zijn als ie er geen zin in heeft. Dan betaal je volgend jaar 80 miljoen aan salaris enkel en alleen om hem uit handen van City of psg te houden
 
ViscaCatalunya
 
0
25 augustus 2020 om 23:05
Net zoals Ronaldo vorig jaar van Madrid gratis naar Juve mocht? Het is geen liefdadigheid de voetbalbusiness. 700 miljoen zal hij nooit opleveren maar 150 en een speler zie ik als fair.
 
DeVisser
 
2
25 augustus 2020 om 21:39
Messi en Ronaldo samen bij juve volgend seizoen??? Ik denk dat Messi naar Argentinie of USA gaat, wat een geluk dat wij zo een speler hebben mogen meemaken!
 
real8madrid
 
0
25 augustus 2020 om 21:57
Neen, anders was er nu geen probleem geweest waarschijnlijk. Tenzij ik me compleet vergis natuurlijk. Lijkt me echter niet dat barca moeilijk gaat lopen doen als Messi in Argentinië wil gaan uitbollen
 
binny
 
0
25 augustus 2020 om 23:06
Erg veel geluk, uberhaupt leven wij in een sport paradijs. Ook in andere sporten zie je de allergrootste op dit moment.
 
Adilet
 
0
25 augustus 2020 om 23:11
Kan Abramovich met Chelsea hem niet kopen? Ik bedoel van alle clubs zou dat echt een kanjer worden. Een mooie eftal, nieuwe opbouw en in Premier League. En Chelsea heeft de middelen. Het zou wat zijn
 
WQSMilan
 
6
25 augustus 2020 om 23:13
Vindt het wel zwak van hem om na een keer zelf vernederd te worden in eens weg te willen. Al hoewel het me niks zou verbazen als hij zijn contract weer verlengd met een mooie bonus.
 
Piranha
 
0
25 augustus 2020 om 23:26
Ja die strijd gaat Messi niet winnen, 10 Juni blijft contractueel 10 Juni. Maar Koeman is ook niet te benijden, die heeft zich dit opgezadeld gekregen. Als je Suarez, Pique, Alba, Busquets en Suarez, al Messi zijn vrienden moet wegsturen, heb je een probleem. Hij had altijd de middenweg moeten kiezen nu ipv de harde kaart te spelen want al deze spelers zouden langzaam genoegen nemen de tweede viool te spelen zolang Koeman de normale weg had bewandeld en ze gevraagde had te helpen met de opbouw van Barca door middel van de opbouw van een nieuw team. Nu moet Barca defensief en aanvallend zoveel kopen om een balans te houden, dat gaat ze bijna niet lukken. Een ander team volgens mij zal ze in deze opzet Messi en Suarez ruilen tegen Martinez bij Inter, kopen van Dijk en de Bruyne, zal zo`n 250 miljoen kosten, Alaba en Thiago, 50 miljoen. Wat andere spelers verkopen maar het kost je zo 250 miljoen om een topteam te krijgen dat kan presteren zonder Messi. Ter Stegen - Semedo, van Dijk, Lenket, Alaba - Thiago, de Jong - Coutinho - De Bruyne, Martinez, Fati
 
Sirius
 
0
26 augustus 2020 om 15:08
Dit is een onmogelijke opgave. Geen enkele club is zo dom om een minder wordende 33-jarige Suarez te ruilen voor een net 23-jarige speler met groeipotentieel (martinez). Bovendien zijn er nog wel twijfels bij Martinez. Die is momenteel nog vele malen slechter dan een Messi die alleen nuttig is in balbezit. Verder lijkt het me heel erg sterk dat je De Bruyne en Van Dijk voor 250 miljoen euro koopt, maar zelfs als dat zo is heeft Barcelona het geld helemaal niet. Die 250 miljoen euro zijn dan slechts transfersommen. Commissies, bonussen, salaris e.d. kosten minstens zoveel. Het enigste wat Barcelona nu kan doen is de overbodige spelers van de hand proberen te doen en dan hopen dat de markt erop reageert. Van het budget wat ze op weten te hoesten zullen ze heel specifiek moeten zoeken naar spelers die de pijnpunten kunnen compenseren. Dit bedoel ik niet denigrerend hoor, maar jouw betoog lijkt meer op een computerspel dan op de realiteit.
 
beetwee
 
1
25 augustus 2020 om 23:44
Los van het absurde bestuur van Barcelona; ben ik de enige die dit gewoon laf weglopen na een extreme nederlaag vindt? Hij kan ook loyaal blijven en Barca toch helpen met de 'wederopbouw'? En nu ook nog eens transfervrij willen vertrekken? Ik vind het absurd gedrag van hem. Hij is een kind van de club, zij hebben hem als jochie alle medicatie gegeven en Camp Nou is zijn thuis waar hij hoort. Op zo'n moment moet hij leiderschap tonen en het resterende zooitje naar een hoger niveau tillen.
 
milossi
 
0
26 augustus 2020 om 08:26
Er loopt nog steeds kwaliteit rond bij Barça, al kon Messi altijd wel iets uit het niet creëren. Er komt wel meer ruimte voor transfers, en heb er vertrouwen in dat Koeman er weer een machine van kan maken.
 
milossi
 
0
26 augustus 2020 om 08:26
Er loopt nog steeds kwaliteit rond bij Barça, al kon Messi altijd wel iets uit het niet creëren. Er komt wel meer ruimte voor transfers, en heb er vertrouwen in dat Koeman er weer een machine van kan maken.