Raiola kan cliënten met nieuwe interesse in lastig parket brengen bij AZ
Maandag, 24 mei 2021 om 15:33

De kans is zeer groot dat Willem II volgend seizoen niet meer kan beschikken over Vangelis Pavlidis. De spits, die op de laatste speeldag van de Eredivisie tegen Fortuna Sittard (2-1 winst) met een wonderschone treffer medeverantwoordelijk was voor het lijfsbehoud van de Tilburgers, staat volgens De Telegraaf in de belangstelling van AZ. Saillant detail is dat Mino Raiola, die de belangen behartigt van Pavlidis, daarmee aan de basis kan staan van een hevige concurrentiestrijd tussen twee van zijn cliënten, daar Myron Boadu als huidige spits van AZ ook in de stal van Raiola zit.

Het is geen geheim dat de prestaties van Pavlidis nauwlettend in de gaten worden gehouden door clubs in binnen- en buitenland, zo gaf Zeljko Petrovic na afloop van de laatste wedstrijd tegen Fortuna Sittard te kennen bij ESPN. "Pavlidis is een fantastische prof en hij is pas 22 jaar", aldus Petrovic. "Ik ben zo blij voor hem. Ik ga niet tegen jullie zeggen waar hij naartoe gaat. Hij gaat in ieder geval naar de top." Bovenstaand medium noemt een transferbedrag van drie miljoen euro. Transfermarkt schat de waarde van de Griekse aanvaller momenteel op 2,5 miljoen euro.

De spoeling in de aanvalslinie was na de winterstop dun bij AZ, daar Ferdy Druijf werd verhuurd aan KV Mechelen en Thijs Oosting bij RKC Waalwijk werd ondergebracht. Boadu gold daarmee als enige spits bij de Alkmaarse ploeg, maar was daarmee tegen het einde van het seizoen niet altijd verzekerd van een basisplek. Naast de interesse van AZ meldt De Telegraaf dat ook VfL Bochum geïnteresseerd is in de diensten van Pavlidis. Bochum verzekerde zich zondagmiddag op de laatste speeldag van de 2. Bundesliga van het kampioenschap en keert volgend seizoen terug op het hoogste niveau in Duitsland.

Pavlidis speelde al eerder voor Bochum en het tweede elftal van Borussia Dortmund, voor Willem II hem in januari 2019 naar Nederland haalde. De twaalfvoudig international van de Griekse nationale ploeg werd aanvankelijk op huurbasis binnengehaald, waarna Willem II hem een halfjaar later definitief overnam van Bochum. Voorlopig staat de teller van de spits op 33 doelpunten en 14 assists in 82 officiële wedstrijden voor Willem II, waar zijn contract nog een jaar doorloopt. Dit seizoen noteerde Pavlidis veertien treffers en vijf assists.

Naast Pavlidis hoopt AZ zich volgens Fanatik ook te versterken met Ferdi Kadioglu. De buitenspeler staat momenteel onder contract bij het Turkse Fenerbahçe, waar hij nog een contract heeft tot volgend jaar zomer. Kadioglu kwam in Nederland in het verleden uit voor NEC, waarmee hij zowel in de Eredivisie als de eerste divisie speelde. De aanvaller verhuisde in 2018 naar Fenerbahçe, waar Philip Cocu op dat moment de eindverantwoordelijke was.

Meer nieuws
   
08:26
08:26
FC Utrecht maakt de balans op: zoveel stadionverboden deelde de club al uit
8
   
08:00
08:00
PSV moet op zoek naar een nieuwe linksback: 8 potentiële kandidaten op een rij
22
   
07:40
07:40
Directeur Saudi Pro League trekt uiterst pijnlijke conclusie over Henderson
18
   
07:30
07:30
Vriendin Tommy St. Jago verkozen tot mooiste spelersvrouw van 2024
0
   
06:58
06:58
Messi verliest voor het eerst in 1,5 jaar een wedstrijd waarin hij scoort
11
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (45)

 
De Toekomst
 
51
24 mei 2021 om 15:29
Denk weer uitstekend transferbeleid van AZ mocht dit waar zijn... Zowel Pavlidis als Ferdi zijn uitstekende spelers met potentie. Zouden ze denk veel plezier aan kunnen hebben.
 
Goalski
 
11
24 mei 2021 om 16:23
Vind ze beide wel meevallen, leuke spelers voor een subtop, maar toch geen spelers die je over 2 jaar voor 10+miljoen naar een topcompetitie ziet vertrekken
 
ThaDVStyle
 
15
24 mei 2021 om 17:02
Giakoumakis is voor het bedrag dat VVV wilt geen optie. Daarbij heeft Pavlidis meer talent in zijn linkerteen dan hem. Giakoumakis is daarentegen niet de jongste meer dus geen restwaarde. Wordt weer een Bjorn Johnsson verhaal bij AZ ben ik bang. Atouba en Itakura ben ik met je eens. Echter denk ik dat Itakura alleen gehuurd zou kunnen worden van Man C. Dat is doorgaans niet het beleid bij AZ.
 
TVL11
 
18
24 mei 2021 om 17:05
Atouba is inmiddels 39 jaar en al 6 jaar gestopt, daar zie ik het persoonlijk niet in zitten
 
ThaDVStyle
 
6
24 mei 2021 om 17:20
Touba uiteraard, lastig soms die autocorrectie ??
 
ThaDVStyle
 
7
24 mei 2021 om 18:30
Nou nee sorry. Giakoumakis is overal mislukt tot hij in de Mickey Mouse League terecht kwam. Typisch geval Malki en Vlemmincx. Weten allemaal hoe dat is afgelopen. Pavlidis is 22 jaar en daar zit nog rek in. Giakoumakis heeft nu gepiekt en moet lekker gaan cashen. Die gaat niet meer zo'n seizoen tegemoet.
 
ThaDVStyle
 
7
24 mei 2021 om 19:32
Dat is gewoon relatief gezien te oud, hij wordt dit jaar nog 27 als ik mij niet vergis. Bjørn was dat ook, AZ heeft daarvan geleerd, one season wonder. Daarnaast past bij ook niet in het spel van AZ. Giakoumakis is een pure afmaker in de 16. Bij AZ hebben we een spits nodig die ook iets in de combinatie kan betekenen. Daar is Pavlidis veel meer geschikt voor, ook getuige het feit dat hij op '10' vaak speelt. Daarin is hij dus ook multi functioneel gebleken, iets wat Giakoumakis bij lange na niet is. Ik begrijp 100% waarom AZ eerder voor Pavlidis zou gaan dan Giakoumakis.
 
NicoMos
 
7
24 mei 2021 om 17:22
Sorry, maar zo bijzonder vind ik deze speler niet hoor. Gaat een 2e Druif worden bij AZ
 
De Toekomst
 
23
24 mei 2021 om 15:31
En trouwens, Raiola én AZ kennende lijkt het mij sterk dat deze transfer doorgang vind én Boadu blijft... Raiola gaat denk niet twee spitsen met potentie bij één club onderbrengen én ik zie AZ geen 3 miljoen uittrekken voor een reservespits of als eerste spits met de gedachte om een speler die veel waarde vertegenwoordigd op de bank te zetten.
 
Sirius
 
26
24 mei 2021 om 15:44
Maar waar wil Boadu naartoe? Die is naar mijn mening zeker nog niet uitgeleerd bij AZ.
 
maradungatje
 
18
24 mei 2021 om 15:48
Boadu moet even stap achteruit doen. Ze zitten daar bij az helemaal vast.
 
Sirius
 
9
24 mei 2021 om 17:35
Dat is ook weer overdreven. Uiteindelijk scoort hij op z'n 20ste wel 15 doelpunten. Dan is een stap achteruit wel wat overdreven. Ik vind dat Boadu goed op z'n plek zit bij AZ, maar net als bij Stengs missen ze een stukje consequentie daar. Ze kunnen maandenlang slecht spelen en ze blijven buiten een incidenteel wedstrijdje vanaf de bank gewoon spelen. Dat is geen goede boodschap voor hun en niet voor de overige talenten. Ik snap AZ daarin overigens wel. Het is toch toekomstig kapitaal en ze hadden zich al rijk gerekend met Boadu en Stengs (ook niet vreemd). Echter is nu wel een andere aanpak vereist, want die jongen dalen drastisch in waarde naarmate ze ouder worden en op dit niveau blijven. Vooral voor Stengs begint de tijd toch te dringen, want op die leeftijd moet je de dubbele cijfers kunnen halen als je in het buitenland wilt slagen. Daar komt hij vooralsnog niet echt in de buurt.
 
SanderWDS4ever
 
3
24 mei 2021 om 17:08
Zou Pavlidis de rol van Gudmundsson over kunnen nemen? Ben niet overtuigd van Gudmundsson, dus als Pavlidis op die positie kan spelen, zou dat een manier zijn om zowel met Boadu als Pavlidis te spelen.
 
TimSchol
 
3
24 mei 2021 om 17:16
Gudmundsson is in mijn ogen toch wel een speler die echt bij AZ past, mits hij vanaf 10 speelt. Technisch sterk en ook het nodige inzicht tenzij die voor de goal komt met de bal aan zijn voet want dan is het inzicht ver te zoeken hahah
 
FR-RKC
 
7
24 mei 2021 om 15:37
Als je echt een groot bedrag voor Boadu kan krijgen zou ik hem wel verkopen, en dan inderdaad Pavlidis terughalen. Als Boadu de ruimte krijgt kan hij zijn ding wel doen maar ik vind hem vaak ook wel tekort komen. Hij is pas 20 dus hopelijk komt dat nog. Pavlidis laat ook dit jaar weer zeer goede cijfers zien, terwijl hij in veel wedstrijden vanaf links of vanaf 10 kwam.
 
Cas1
 
6
24 mei 2021 om 15:42
Pavildis kan zeer zeker hogerop. Az is een mooie stap. De vraag is wel of Willem 2 aan Az wil verkopen
 
tinus45
 
12
24 mei 2021 om 15:48
Voor het juiste bedrag verkoopt iedereen.
 
Cas1
 
4
24 mei 2021 om 16:23
Ja klopt. Bijna alles en bijna iedereen is te koop dan wel om te kopen
 
TILBURG013
 
4
24 mei 2021 om 16:25
Dat juiste bedrag is zeker niet 3 miljoen. Nog jong, bewezen speler in de eredivisie en Grieks international. Mag minimal 5 worden in mijn ogen voor een binnenlandse transfer..
 
schijntrap
 
5
24 mei 2021 om 18:37
Ik zou gewoon 9 miljoen vragen. Waarom zou je jezelf verzwakken en Az voor een fooitje je beste speler verkopen? Willem 2 wil ook groeien toch?
 
tinus45
 
3
24 mei 2021 om 18:42
Precies, lekker hoog gaan zitten. Voor een ploeg uit de onderste regionen is 3 miljoen natuurlijk lachwekkend.
 
azchelsea
 
15
24 mei 2021 om 18:47
Haha die schijntrap toch. Voor Wijndal was 12 miljoen vragen aan Ajax een paar dagen terug nog eerlijk, maar voor Pavlidis zou Willem II 9 miljoen moeten vragen omdat `je jezelf niet wil verzwakken en je beste speler voor een fooitje verkopen`. Toch snel van mening veranderd blijkbaar.
 
ThaDVStyle
 
8
24 mei 2021 om 19:08
Trollen om het trollen. Wijndal is gewoon minimaal 15 miljoen waard. Dat is echt heel schappelijk. Ik sluit niet uit dat door een goed EK, we er misschien zelfs 20 voor kunnen krijgen, met beetje geluk meer. Pavlidis heeft een 1 jarig contract, Willem II moet hem nu verkopen als ze nog iets aan hem willen verdienen. 3 miljoen is een mooie prijs. AZ betaald sws geen 4+ miljoen bedragen meer na het DSB debacle.
 
azchelsea
 
19
24 mei 2021 om 15:42
Had gelezen van de interesse en ben daar zeker gecharmeerd van, aangezien Boadu echt een concurrent miste afgelopen jaar. Hij liep keer op keer de kantjes ervan af, waarschijnlijk ook met de gedachtegang dat niemand zijn plek kon innemen. Pavlidis zou ik in tegenstelling tot een Johnsen ook echt een goede aankoop vinden. Pavlidis beschikt over de nodige techniek en is echt een slimme en complete spits. Ik wist alleen niet dat zowel Boadu en Pavlidis in de stal van Raiola zitten, dat is wel een riskant. Sowieso vind ik het maar ‘gevaarlijk’ dat Stengs, Wijndal en Boadu allemaal bij Raiola zitten, maar als het ook nog eens 2 spelers op dezelfde positie betreft is dat helemaal onhandig.
 
elamdaoui1
 
4
24 mei 2021 om 17:01
Het enige risico is dat Raiola alle spelers te gelijk bij AZ weg zou willen halen en dat is een risico waar heel veel factoren aan hangen wil dat uitkomen. Zoals je aangeeft scheelde het bij AZ vooral aan concurrentie. Zowel Stengs als Boadu hadden afgelopen seizoen geen concurrent. Wanneer Pavlidis als Ferdi zouden komen heb je voor beide heren een vervanger van vergelijkbaar niveau. In mijn ogen is dit een essentieel moment voor AZ om de selectie in de breedte sterk genoeg te krijgen.
 
Bereta
 
11
24 mei 2021 om 15:51
Pavlidis zou goed passen bij AZ en Kadioglu ken ik vooral van Jong Oranje en daar is hij vaak heel sterk in het aanvallende spel. Ik ben benieuwd.
 
Oelie Wapper
 
3
24 mei 2021 om 15:54
In ieder geval een stuk betere spits voor AZ dan die Brian Johnsson die ze een paar jaar geleden aantrokken, wat een miskoop was dat. Ik zou hem graag zien komen, maar denk dat dat alleen gebeurd als Boadu vertrekt. En ook in de jeugd zijn er nog wel wat talenten die eraan zitten te komen voor in de spits, dus hoop niet dat die hierdoor geblokkeerd worden.
 
azchelsea
 
10
24 mei 2021 om 16:09
In de jeugd is het voor de spitspositie niet al te best in de jeugd hoor. Taabouni en Barasi zijn beter vanaf de zijkanten, terwijl Margaret niet verder is gekomen dan 2 goals bij jong-AZ en Jelle Duin al 22 is ook geen topper wordt. Druijf zal denk ik niet terugkeren en Oosting is denk ik een goede derde spits op het moment. Een Pavlidis zou dan een goede aankoop zijn om de concurrentie aan te gaan met Boadu. Ik zie hem namelijk niet vertrekken komende zomer.
 
ThaDVStyle
 
0
24 mei 2021 om 19:25
Ik denk ook einde verhaal voor Druijf. Ene kant jammer, anderzijds wel te verklaren. Ik krijg nog steeds kippenvel als ik aan Partizan denk. Alleen daar is i.m.o. ook alles mee gezegd. Een goede Pinchitter, komt te kort voor de basis en is geen 'goede' concurrentie voor Boadu, maar meer armoede dan. Er moet echt iemand komen die het vuur aan de schenen legt van Boadu. Dit jaar was dat er simpel gezegd gewoon niet. Jelle Duin is inderdaad ook geen topper. Hij zal misschien 3e keus zijn al denk ik dat Dani de Wit of Gudmunsson nog eerder daar worden neergezet. Margreet heeft AZ gehoopt een 2e soort Boadu mee te krijgen, gok ik. Maar die kan mij ook nog niet bekoren. Daarentegen is hij nog jong en misschien kan hij naar een jaar KKD ons verrassen. Ik hoop eigenlijk ook dat we Aboukhlal gaan uitzwaaien of verhuren want dat is gewoon KKD niveau. Achter Karlsson zit ook weinig, hoop dat we daar misschien iets uit de hoge hoed toveren. Of Taabouni en Oosting moeten een goede voorbereiding gaan draaien. Linksachter en links centraal is ons zorgenkindje voor deze transfer window.
 
wanny
 
9
24 mei 2021 om 16:10
Brian Johnson, dat is de zanger van Ac/dc. Dat vond ik juist wel een mooie aanvulling.
 
Oelie Wapper
 
1
24 mei 2021 om 18:36
Check, Bjørn was het inderdaad. Overigens had ik meer met Bon Scott, daarna was Ac/dc nooit meer hetzelfde .
 
Piranha
 
5
24 mei 2021 om 16:09
3 miljoen maar? Dat is erg goedkoop voor een goede jonge spits. Maar dan zie ik hem eerder naar Feyenoord gaan, want daar zit, de volgens mij enige trainersklant van Raiola, Slot. Die kunnen zo'n bedrag wel aan.
 
Azb100
 
3
24 mei 2021 om 16:18
Feyenoord kan dit onmogelijk ophoesten tenzij er iemand weg gaat voor een mooi bedrag. Maar wie? Senesi? Kokcu? Of malacia? Meer waarde zie ik eerlijk gezegd niet echt rondlopen.
 
foubi
 
2
24 mei 2021 om 16:40
3 miljoen is goedkoop voor een en club als Ajax of PSV. Maar dit zijn voor Nederlandse begrippen in corona tijd gewoon best wel flinke bedragen.
 
NicoMos
 
0
24 mei 2021 om 17:22
Geen Feyenoord niveau, sorry
 
tinus45
 
22
24 mei 2021 om 17:31
Inderdaad, veel te hoog. Dat niveau is hij helaas al ontstegen.
 
misseva88
 
3
24 mei 2021 om 16:39
Kadioglu speelde bij NEC en Jong Oranje op rechtsbuiten, de plek waar Stengs afgelopen jaar het best rendeerde. Zou Kadioglu als vervanger voor Stengs in beeld zijn, gaan ze Stengs naar het centrum verhuizen, of willen ze samen de concurrentie aan laten gaan? Ik zou niet weten wie deze Stengs voor een leuke som duiten over zou willen nemen. Ik ben dan ook erg benieuwd wat daar het plan mee gaat zijn.
 
Nick_Alk_072
 
2
24 mei 2021 om 16:47
Beiden halen. Spits positie heb je nu alleen Boadu, kan wel wat serieuze concurrentie gebruiken. Kardioglu ook een prima speler die op meerdere posities uit de voeten kan. Hoop zelf dat Van der Ven nog wordt aangetrokken voor positie CV of LB, en nog een rechtsachter. Aangezien Svensson weg gaat.
 
Krotekoker
 
3
24 mei 2021 om 19:02
Pavlidis en kadioglu zijn zeker goede versterkingen. Dan is het probleem voorin opgelost. Op het middenveld zal er wel nog wat bij moeten en achterin zijn we ook nog niet. Goed om te lezen dat AZ op tijd begint met het zoeken van versterkingen.
 
Robby
 
1
25 mei 2021 om 07:50
Pavlidis heeft zelf de voorkeur voor terug keer naar zijn oude club waar hij in de jeugd speelde. Aangezien die net kampioen is geworden van de 2. Bundesliga denk ik niet dat ze een probleem hebben om 3mln te beiden plus zorgt dit er voor dat Raiola geen twee spitsen in een team neerzet. Denk dus dat AZ naast Pavlidis grijpt en hij terug naar Duitsland gaat. Willem II zal naast die 3mln ook een door verkoop clausule willen opnemen dus vind die 3mln voor een 1jarig contract nog niet zo heel laag.