Rapport Oranje tegen Polen: twee spelers vallen door de mand bij EK-start en scoren onvoldoende
Maandag, 17 juni 2024 om 12:00

Het Nederlands elftal is het EK zondagmiddag begonnen met een overwinning tegen Polen. De ploeg van bondscoach Ronald Koeman kwam uit een corner op achterstand, maar trok dat recht via Cody Gakpo. Diep in de tweede helft zorgde invaller Wout Weghorst voor de bevrijdende 2-1.Voetbalzone beoordeelt de basisspelers van Oranje met een rapportcijfer.

Bart Verbruggen 7,5


Het plan van Oranje en Verbruggen in de opbouw werd de laatste twee oefeninterlands al een beetje duidelijk. De goalie wordt getracht geduld te bewaren om zo de tegenstander te lokken. In de beginfase probeerde hij de spitsen een paar keer te bereiken via de lange bal, maar tevergeefs. Wel stond hij op zijn post toen Jakub Kiwior tot twee keer toe een schot loste. Aan de tegentreffer kon hij niets doen. In de tweede helft onderscheidde Verbruggen zich meermaals met belangrijke ingrepen.

Denzel Dumfries 6


Ook de Polen hebben de beelden van Nederland - IJsland bestudeerd en besloten de rechterkant vast te zetten bij Denzel Dumfries. De wingback van Internazionale had het dan ook moeilijk in de eerste helft met Nicola Zalewski als directe bewaker. Kort na rust leek Dumfries een niet te missen kans te bieden aan Memphis, maar was het doelman Wojciech Szczesny die het gevaar in de kiem wist te smoren. In de tweede helft kreeg Dumfries meer ruimte om op te rukken en gevaarlijk te worden voor het Poolse doel.

Stefan de Vrij 6,5


Zoals tegen IJsland al duidelijk werd geeft Koeman op het EK de voorkeur aan Stefan de Vrij boven onder meer Matthijs de Ligt en Lutsharel Geertruida. Tegen Polen deed de routinier weinig gekke dingen, zoals we van hem gewend zijn. Solide in de duels en de passing. Wel was hij betrokken bij een miscommunicatie met Jerdy Schouten voorafgaand aan de 1-0 van Polen, waarbij laatstgenoemde onnodig een corner weggaf. Een kwartier voor tijd kopte De Vrij rakelings over uit een corner van Memphis.

Virgil van Dijk 6,5


Adam Buksa had het in de eerste helft een paar keer zwaar te verduren, toen hij de in zijn nek hijgende Virgil van Dijk van zich af moest zien te houden. Dat lukte maar zelden. De captain van Oranje was ijzersterk in de duels, maar zag zijn directe tegenstander wel scoren uit een corner na een kwartier spelen. Van Dijk kwam daarbij te laat, zoals ook Dumfries niet kon ingrijpen. In aanvallend opzicht produceerde Van Dijk een schitterende volley uit een corner van Joey Veerman. Szczesny wist die inzet te parreren.

Nathan Aké 7


Nathan Aké speelde een cruciale rol bij de gelijkmaker van Oranje, waarbij hij doortastend ingreep en Cody Gakpo in staat stelde om te scoren. Op slag van rust bood hij ook Memphis een goede kans met een schitterende crosspass, maar de spits van Oranje schoot voorlangs. In verdedigend opzicht liet Aké weinig steken vallen. De linkspoot van Manchester City speelde een solide wedstrijd en kan rekenen op een ruime voldoende.

Jerdy Schouten 6,5


Ietwat ongelukkig en dom veroorzaakte Schouten de corner waaruit Polen de 1-0 kon maken. Na een misverstand met De Vrij werkte de PSV'er de bal knullig over de eigen achterlijn. In balbezit maakte Schouten een sterke indruk. De middenvelder was rustig, behield goed het overzicht en kreeg de bal naar de juiste kleur.

Joey Veerman 5


Voor Veerman werd het niet de wedstrijd waar hij op gehoopt had. De middenvelder van PSV wist niet te dicteren, zoals dat tegen IJsland wel lukte. De Portugese scheidsrechter slingerde Veerman na een kwartier op de bon voor een overtreding van de zijkant op ex-Feyenoorder Sebastian Szymanski. Koeman besloot de ongelukkig spelende Veerman na een uur spelen naar de kant te halen voor Georginio Wijnaldum.

Tijjani Reijnders 6,5


Reijnders was van de middenvelders de meest vooruitgeschoven man en had dan ook vaak een aandeel in het aanvalsspel van Oranje. Al na negen minuten dook de middenvelder van AC Milan al gevaarlijk op voor het doel van Szczesny na een flitsende combinatie tussen Schouten en Veerman. Reijnders had het vizier niet op scherp en mikte naast. Reijnders wist het spel niet naar zich toe te trekken, maar kan desondanks rekenen op een voldoende.

Xavi Simons 5


Simons was samen met Veerman de zwakste schakel bij Oranje. De aanvallende middenvelder annex flankspeler, die door Koeman als rechtsbuiten werd geposteerd, legde wel veel energie in de wedstrijd, maar was lang niet altijd succesvol in zijn acties. Na een kwartier shoot hij voorlangs het doel van Szczesny, tien minuten na rust had hij veel meer uit een snelle uitbraak kunnen halen, toen hij in stelling werd gebracht door Cody Gakpo. Het schot ging uiteindelijk ruim naast. Koeman haalde Simons na een uur naar de kant voor Donyell Malen.

Memphis Depay 6


Na alle gedoe over de haarband was het nu aan Memphis om nu zijn voeten te laten spreken bij de aftrap van het EK. De centrumspits oogde vol vertrouwen, speelde bij vlagen frivool met hakjes en trucjes, maar was ongelukkig in de afronding. Halverwege de eerste helft schoot hij een bal wild en ongecontroleerd over na goed klaarleggen van Simons. Ook op aangeven van Aké lukte het hem op slag van rust niet om te scoren. Koeman haalde Memphis tien minuten voor tijd naar de kant voor de uiteindelijke matchwinner Wout Weghorst.

Cody Gakpo 8


Veruit de beste man aan de kant van Oranje. Gakpo zorgde continu voor dreiging, wat al vroeg in de wedstrijd leidde tot een vlammend schot in de korte hoek. Na een half uur spelen zette hij Nederland met een van richting veranderd schot naast Polen. Het betekende zijn 10e goal in 25 interlands en zijn eerste EK-goal, nadat hij op het WK al driemaal trefzeker was. Tien minuten voor tijd zat het erop voor Gakpo en werd hij vervangen door Jeremie Frimpong.

Meer nieuws
   
00:05
00:05
Van Basten: 'Die jongen is de beste van het veld, maar ik kende hem niet'
22
   
23:59
23:59
Nog slechts twee toplanden over als mogelijke tegenstander van Nederland
55
   
23:26
23:26
Koeman wijst hoofdschuldigen aan na Nederland - Oostenrijk: 'Als kip zonder kop'
63
   
23:15
23:15
Rapport Oranje: Veerman met afstand slechtste bij Oranje op rampzalige avond
139
   
22:52
22:52
Engeland stelt zwaar teleur maar wint wel Groep C; Slovenië naar achtste finale
66
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (159)

 
TomMulder
 
183
16 juni 2024 om 16:56
Voeg Denzel ook maar aan het rijtje onvoldoendes toe. Speelde heel matig. Voorzetten die je moet tsjoepen over de grond geven, verdedigend vandaag steekjes laten vallen. Niet best. Verder Stefan de Vrij enorm goed, Aké heel goed, Schouten enorm goed en 1e helft Gakpo! Overigens ook Van Dijk. Lekker de eerste 3 punten gepakt en door naar La France. Lions!
 
eddie$
 
61
16 juni 2024 om 17:02
Vond zelf Verbruggen de beste man aan nederlandse kant. Van de veldspelers was Gakpo het meest dwingend, maar hij mist een beetje het verfijnde in de kleine ruimtes.
 
Eindtovenaar10
 
68
16 juni 2024 om 17:06
Gakpo heeft vooral veel kansen nodig. Missen eigenlijk iemand die bijna iedere kans maakt zoals een Huntelaar of RVP. Kwaliteit dus.
 
4fRedondo
 
21
16 juni 2024 om 17:18
Vond Verbruggen bij de 1-0 er niet goed uitzien. Komt door de pas die hij op dat moment maakt en daardoor niet meer op tijd kan anticiperen. Frans Hoeks legde dat toentertijd goed uit. Maar wat stond hij de 2e helft fantastisch te keepen. Dus ja, behoort zeker tot de beste. Gakpo was de eerste helft de beste, maar zakte de 2e helft weg. Vond de Vrij ook heel goed. Maar de beste man was toch wel Wijnaldum. Volgens mij pas in de 95e minuut voor het eerst balcontact en zou nog bijna een dit van een kans weggeven ook.
 
djdano
 
11
16 juni 2024 om 17:28
Gakpo is echt een heel stuk beter dan Huntelaar of rvp. Keeper pakt een paar ballen goed.
 
Cali88mero
 
341
16 juni 2024 om 17:43
Gakpo beter als RvP? Gaat het wel lekker met je.
 
Real_Amsterdam
 
76
16 juni 2024 om 18:34
Gakpo is echt zo verschrikkelijk veel minder dan huntelaar en rvp. Huntelaar is de beste NLse SPITS sinds v nistelrooij. Van persie is 1 vd beste voetballers die de premier league gekend heeft
 
4fRedondo
 
13
16 juni 2024 om 18:40
Maar RvP is dus niet 1 van NL’s beste voetballers, anders zou je niet specifiek PL noemen!?
 
ACmilan73
 
11
16 juni 2024 om 18:48
Verbruggen was naar mijn mening teveel aan het spelen met de bal elke keer als hij een terugspeelbal kreeg. Keepte zeer goed op de schoten die hij moest verwerken, maar dat pielen moet hij niet tegen Mbappe of een andere speler doen. Gakpo veruit de beste man op het veld. Tegen Frankrijk met een 3 mans verdediging spelen met VVD, De Vrij en Ake. Hoop dan ook Frimpong in de basis te zien. En aan de linkerkant Micky of Maatsen. Hele stugge wedstrijd maar de 3 punten zijn binnen en dat is het belangrijkste. Iedereen verwacht dat Frankrijk wederom zomaar over ons heen loopt, maar als de verdediging goed staat slepen we er gewoon een punt uit.
 
ACmilan73
 
55
16 juni 2024 om 18:55
Lol Gakpo beter dan RVP... Eerlijk is dat Gakpo op toernooien wel presteerd, maar die mag de veters van RVP niet eens strikken
 
toss
 
45
16 juni 2024 om 19:00
Mensen vergeten snel. Rvp was vaak niet best in oranje, op 1 goal na tegen spanje. Huntelaar was eerder buitengewoon in het elftal.
 
ACmilan73
 
24
16 juni 2024 om 19:06
Ja daar kan je over discussiëren. Feit is eigenlijk dat zowel Huntelaar als RVP beide niet echt top waren voor NL. Komt ook doordat we steeds meer met buitenspelers gingen spelen die belangrijker werden. En vergeet Sneijder en Van der Vaart niet.
 
Amsterdam4
 
7
16 juni 2024 om 21:22
@toss, ook van Persie staat heel hoog in t lijstje van topscorer alle tijden.....
 
markerazzi
 
16
16 juni 2024 om 22:00
Het is geen podium van de comedy train hier hoor. Gakpo beter dan van Persie ????????
 
markerazzi
 
5
16 juni 2024 om 22:01
@toss. Wat? Topscorer alle tijden van het Nederlands elftal en dat terwijl hij bij Nederland een stuk minder presteerde dan bij z’n clubs
 
Real_Amsterdam
 
6
16 juni 2024 om 22:21
Omdat ik RvP bij het NL elftal niet zijn PL niveau vond halen. En ik kan wel 5 NLse voetballers benoemen die ik beter vind. Neemt niet weg dat RvP een geweldige voetballer was, 1 waar gakpo zich waarschijnlijk nooit mee zou kunnen meten
 
Real_Amsterdam
 
14
16 juni 2024 om 22:23
Acmilan, als je kijkt naar het doelpuntengemiddelde van Huntelaar bij NL was hij weldegelijk erg goed voor NL. Hij kreeg alleen nooit de absolute voorkeur boven RvP. Op basis van talent was dat wel terecht, maar op basis van vorm in NL vind ik dat Huntelaar de titel topscorer van oranje verdient. Verreweg de meest effectieve spits die NL gekend heeft
 
ACmilan73
 
11
16 juni 2024 om 22:35
Statistisch gezien wel.. maar 3 van zijn 42 interland goals waren op toernooien. Een stuk of 6 in de kwalificatie. En de rest alleen vriendschappelijke wedstrijden. Zijn zeker momenten dat ik hem ook graag basis zou hebben gezien. Maar RVP speelde gewoon beter in het team waardoor Robben en Sneijder konden excelleren. Anders was hij uiteraard topscorer aller tijden geweest. Maar betwijfel of we dan de WK finale of brons in 2014 hadden gehaald.
 
SB3DORDT1980
 
2
16 juni 2024 om 22:41
Bergkamp op 10 en Van Basten op 9 werkte ook niet. Toch stel je ze maar op hoor
 
Real_Amsterdam
 
5
16 juni 2024 om 22:45
Maar 3? ik neem aan dat dat dan alleen de basisoptredens zijn. Van Persie was overduidelijk de betere voetballer, maar misschien waren we met huntelaar juist wel werelkampioen geworden. We zullen het nooit weten. Wat ik wel weet is dat Huntelaar jaren ondergewaardeerd is geweest in het Nederlands elftal. Van Persie stond basis door zijn Premier League vorm, en niet zijn wedstrijden bij het NL elftal. Maar 1 ding is wel zeker, wat was nederland in de periode 2004-2012 verwend qua aanvallend ingestelde spelers. Als die generatie een verdediging had gehad als de huidige generatie was dat misschien wel 1 vd beste teams ooit geweest
 
ACmilan73
 
7
16 juni 2024 om 23:08
Ja klopt, maarja in 2004 hadden we gewoon het probleem dat F. De Boer en Stam een punt achter oranje zetten. Dus bleven we met de categorie Matthijsen en Ooijer achter. Die het trouwens wel maar behoren deden. Maar dieptepunt was wel periode Bruma Rekik en Jaliens enz..
 
JanMetDeKorte
 
0
16 juni 2024 om 23:46
Ach dat is ook heel erg overdreven. V Persie was beter dan dat Gakpo nu is, maar van Persie was in z'n jonge jaren echt niet top, maar hij leerde toen hij bij Arsenal zat hoe hij moest spelen en werd daar pas top. Daarnaast zijn er echt tientalle spelers op te noemen die beter waren dan van Persie. Van Persie heeft een paar jaar gebloeid maar was niet te vergelijken met spelers als Henry, Bergkamp, v Nistelrooij, Ronaldo, Shearer, de Bruijne, Cantona en ga zo maar door.
 
Patrickafcajax
 
6
16 juni 2024 om 23:57
Jaliens hahaha. bedankt, was die man helemaal vergeten!
 
Real_Amsterdam
 
0
17 juni 2024 om 00:34
Ik schat van Persie in de PL wel hoger dan v nistelrooij, en ook dan cantona. Cantona was daarentegen natuurlijk wel een veel spraakmakender figuur.
 
vtotheb
 
0
17 juni 2024 om 11:00
Gaat het goed met je verder?
 
ACmilan73
 
3
17 juni 2024 om 12:28
Van Nistelrooij was wel echt pure top toen hoor. Denk dat RVP en Ruud elkaar niet veel ontlopen. We weten allemaal nog dat Ferguson hem niet mocht en hij alsnog afscheid van met 20+goals. Cantona kan ik niet veel over zeggen, heb hem door mijn leeftijd nog nooit bewust een hele wedstrijd zien spelen. Maar gezien zijn status is dat ook moeilijk. Feit blijft wel dat RVP er gewoon 30 heeft gemaakt in de PL en dat hebben er maar een handvol gedaan. En erna kampioen met United. Dus op zijn top zal hij vast wel kunnen concurreren met die 2. Maar zijn top was gewoon veel korter.
 
ACmilan73
 
1
17 juni 2024 om 12:32
@patrick haha graag gedaan. Vergeet ook niet Marcellis, Mendes da Silva enz. Bouma.. Ja het was niet best toen
 
ACmilan73
 
1
17 juni 2024 om 12:33
Mendes da Silva die nu trouwens jaren in de bak zit voor cocaïne handel a la Promes..
 
alexander234
 
81
16 juni 2024 om 17:03
Simons een 5 is nog veel te hoog. Flutspeler in oranje. Hopelijk mag hij nu het bankje warm houden. Ook wijnaldum dramatisch. Verder vond ik ze vrij aardig spelen met veel mogelijkheden op meer goals.
 
Sankento
 
64
16 juni 2024 om 17:07
5 is gewoon prima voor Simons. Hij wordt gewoon verkeerd gebruikt
 
arsenal890
 
16
16 juni 2024 om 17:13
Simons moet gewoon banken. Heeft hij zijn club op rechts, links en 10 gestaan. Wordt dus helemaal niet verkeerd gebruikt. Brengt gewoon helemaal niks
 
XaviHernandez_
 
86
16 juni 2024 om 17:14
Simons is wel een beetje het slachtoffer van het systeem/ tactiek. Al zou ik hem liever nog dichter bij de spits zien als Memphis daar ruimte laat. Gezien Simons toch dat gat moet blijven trekken voor Dumfries.
 
alexander234
 
22
16 juni 2024 om 17:15
Dat hij beter is op 10 oke heb je gelijk in. Maar continue slecht schieten en verkeerde keuzes maken doet hij toch echt zelf.
 
XaviHernandez_
 
58
16 juni 2024 om 17:15
@arsenal niet elke formatie heeft dezelfde tactische invulling van een positie.
 
Kuipman
 
15
16 juni 2024 om 17:16
Simons gewoon op 10 zetten en Veerman dan erachter. Dan hoef je ook niet Wijnaldum elke keer in te laten vallen, dan heb je Rijnders voor die plek.
 
arsenal890
 
9
16 juni 2024 om 17:18
Simons speelt bij Nederland vrijwel overal en heeft heel veel vrijheid. Dan kun je niet met smoesjes aankomen over de positie
 
XaviHernandez_
 
76
16 juni 2024 om 17:22
Het is geen smoesje, ik leg je uit hoe tactiek werkt.
 
patrickwijnen
 
18
16 juni 2024 om 17:46
Arsenal890, jij snapt er niks van. @xavihernandez_, gaat je niet lukken het hem uit te leggen zodat die het ook werkelijk begrijpt.
 
spursfan96
 
9
16 juni 2024 om 17:52
Simons speelt bij Leipzig in een systeem met twee nummers 10 die eigenlijk bijna als halve buitenspelers spelen. Bij Nederland doen we dat niet, omdat we niet eens één fatsoenlijke 10 hebben, laat staan twee. Simons is nog steeds niet op z'n positie gebruikt, maar omdat we niet in een dergelijk systeem spelen is het misschien alsnog beter om hem eruit te laten.
 
ACmilan73
 
7
16 juni 2024 om 18:51
Tsja die blijft maar op rechts opgesteld worden. Laat hem vanaf links komen of op 10. Klinkt misschien lullig, maar als Xavi niet presteert moet je hem gewoon op de bank zetten. Wereldtalent of niet. We spelen hier een EK en als hij het niveau niet aankan moet je de rest een kans geven. Tijani was een stuk gevaarlijker. Veerman overduidelijk niet de vervanger van Frenkie.
 
Ricky Rosay
 
3
16 juni 2024 om 19:08
Het ziet er een beetje uit alsof Xavi iets té graag wil renderen, zodat hij wat zekerheid kan krijgen over een volgende basisplaats. Hij wil gewoon veel minuten maken. Probleem is dan wel dat hij ook op de verkeerde momenten toch geforceerd zichzelf wil bewijzen. Is sowieso lastig voor een type 10 om in deze formatie te spelen met Memphis, die heel vaak uitzakt naar de 10 positie en naar de linksbuiten positie. Xavi zou beter tot zijn recht komen wanneer Weghorst op 9 staat (of een andere typische 9).
 
ACmilan73
 
12
16 juni 2024 om 19:44
Minuten maken is leuk. Maar uiteindelijk speelt hij wel op posities waar rendement vereist is. Xavi is echt een fantastische speler, maar Frimpong heeft een hoger rendement in 2 wedstrijden dan hij in 14. Zegt genoeg toch. Ben echt een grote fan van Xavi, maar zoals ik hierboven al zeg; we spelen een EK. Geen tijd voor gunfactor onzin. Die andere jongens trainen ook keihard. Laat Malen maar lekker spelen. Zijn statistieken zijn een stuk beter.
 
BRR1301
 
3
16 juni 2024 om 20:56
@Sanketo helemaal mee eens, komt ook voort uit het luxeprobleem wat je hebt op het middenveld. Maar zet dan maar Frimpong, Gakpo of Memphis op RB en Zirkzee of Weghorst in de spits. Misschien Simons in plaats van Veerman op het middenveld, zal hij een stuk beter tot zijn recht komen.
 
ACmilan73
 
7
16 juni 2024 om 22:39
Op de manier hoe Simons speelt, vooral hoe hij te graag wilt en steeds balverlies lijdt, is hij de laatste die ik een linie naar achter zou halen ipv Veerman. Die jongen wilt aanvallen en belangrijk zijn, die is niet in staat om achter de 10 te spelen.
 
FR-Berend
 
25
16 juni 2024 om 17:07
Dumfries echt slecht inderdaad man
 
FR010FRDAM
 
38
16 juni 2024 om 17:18
Dumfries en Veerman waren ruim slechter dan Simons. Reijnders ook prima.De Vrij was beter dan Van Dijk.
 
goal123
 
18
16 juni 2024 om 17:50
Ik vind dat je met De Vrij en Van Dijk juist het ingrijpen mist. Dit zijn allebei afwachtende verdedigers waardoor je steeds naar achter moet. Daarom heeft Van Dijk een tyoe Konate naast zich nodig. En dat zie ik meer in De Licht en Van der Ven. Daarnaast zorgt Dumfries voor te veel onzekerheid dus zou ik starten met Geertruida en Frimpong. Op deze manier is het allemaal stabieler. Nu kreeg je gewoon te veel kansen tegen een matige tegenstander.
 
Fairplay1
 
0
17 juni 2024 om 08:14
Ik heb toch liever Dumfries en de Ligt daar om de aanval op links aan te pakken.
 
Damsterdam
 
108
16 juni 2024 om 16:57
Gakpo een 8 is wel hoog hoor. Had mazzel dat dat schot van richting werd veranderd.
 
Feliix
 
72
16 juni 2024 om 16:57
Was wel de speler waar bijna al het gevaar begon of vandaan kwam. Ook een paar goede voorzetten en acties.
 
Joostv97
 
59
16 juni 2024 om 17:04
Vond vooral dat het bij ake begon. Vond hem nog wat beter dan gakpo, had persoonlijk hun cijfers omgedraaid
 
Ricky Rosay
 
29
16 juni 2024 om 19:12
Helemaal mee eens! De absolute man of the Match vandaag was Aké
 
wietking
 
15
16 juni 2024 om 21:21
Precies! Man met 2 assist en verdedigend foutloos zou egt de onbetwiste motm moeten zijn
 
DeEchteAjacied
 
46
16 juni 2024 om 16:57
Hoezo? Kwam erg veel dreiging van af beide helften. Aké was zonder twijfel de beste man aan onze kant, klasbak.
 
spursfan96
 
93
16 juni 2024 om 17:00
Klopt, Ake was echt uitmuntend. Snap ook niet dat hij met 2 assists maar een 7 krijgt. Dit was echt een optreden waar hij wat mij betreft een 9 voor had mogen krijgen.
 
AFCA74
 
0
16 juni 2024 om 17:11
Verdedigend, waar hij voor staat, was niet zo overtuigend. Maar was zeker een van de betere.
 
AfcaGunner
 
44
16 juni 2024 om 17:13
Verdedigend was hij (zoals altijd) ook weer heel erg goed. Die man lijkt wel alsof hij geen slechte wedstrijd kan spelen. Ake motm by far.
 
Wagwan11
 
6
16 juni 2024 om 17:18
Als dat enige is dat je kan zeggen over gakpo’s wedstrijd, dan heb je óf de wedstrijd niet gezien óf je hebt 0 ball knowledge
 
DNSDKR
 
8
16 juni 2024 om 17:41
Eens. Ik vond Ake beter. Gakpo toch wel veel van hetzelfde: naar binnen trekken. Alles buitenom met links kwam niet aan.
 
nielsfleuren
 
87
16 juni 2024 om 16:57
Depay mag ook een 5 krijgen, was niet beter dan Xavi. Gakpo was ook niet zo goed.
 
BurdyM
 
19
16 juni 2024 om 17:06
Gakpo was de gevaarlijkste aanvaller en scoorde de belangrijke gelijkmaker. Alle dreiging kwam bij hem vandaan. Die 8 is dikverdiend
 
Mrblueeyes
 
22
16 juni 2024 om 17:10
Lucky goal man
 
nielsfleuren
 
27
16 juni 2024 om 17:12
Verloor ook de bal vaak en ging steeds voor eigen succes. Schoten waren matig. Ook bij het doelpunt had hij het geluk aan z’n reet hangen. Goede wedstrijd maar een 8..
 
Critic0
 
22
16 juni 2024 om 17:31
Grappig dat mensen het niet zien he. Had echt minstens 2x iemand open alleen voor goal kunnen zetten maar kijkt altijd eerst als hij zelf kan gaan en dan is het al te laat. Schiet ook van alle posties en uiteindelijk gaat er 1 per ongeluk in. Niet slecht maar hoge 6 is voldoende.
 
RedondoNo5
 
4
16 juni 2024 om 18:44
Klop. Reijnders oa kon vrij doorlopen, maar Gakpo wilde eerst dribbelen.
 
wietking
 
3
16 juni 2024 om 21:23
Zeker niet twee schoten op doel is egt bij lange na niet genoeg voor een 8, aké en reijnders toch zeker wel een paar maal zo belangrijk
 
Kevin1989
 
2
16 juni 2024 om 23:46
Wat een zeikerds allemaal wees gewoon blij voor het Nederlands eftal. Gakpo heeft betere wedstrijden gespeeld maar speelde nu gewoon verdienstelijk. Hij was de enige die z’n man voorbij kwam. Daarbij ook gescoord, lucky of niet. Hij doet het wel.
 
Tvn053
 
84
16 juni 2024 om 16:57
Veerman bewijst maar weer is dat die niet klaar is voor de top van Europa. Belachelijk dat mensen roepen dat die bij Real Madrid aan de slag kan
 
Yoda
 
20
16 juni 2024 om 17:01
Waarom moet je Veerman met de top van Europa meten? Welke clubs zijn de top van Europa? En welke clubs je ook gaat noemen, in de selectie van Oranje zitten misschien 2-3 spelers die daar mee kunnen en de rest (nog) niet. Nou en? Veerman was niet best deze wedstrijd, maar er waren er meer, maar dat je dan meteen allerlei andere conclusies erbij wil trekken is onzinnig
 
BurdyM
 
14
16 juni 2024 om 17:07
Als Reijnders die open schietkans in het begin scoort dan geeft Veerman een geweldige voorassist op Schouten.
 
Tvn053
 
21
16 juni 2024 om 17:16
Ik zeg dit omdat je overal geluiden hoort dat deze gast naar topclubs moet met als grootste voorbeeld Real Madrid
 
Kuipman
 
6
16 juni 2024 om 17:19
Sowieso zakte het totaal in op het middenveld de 2e helft. En als je dan Wijnaldum in brengt helpt dat niet bepaald. Had je beter Rijnders op de bank kunnen houden en Xavi/Zirkzee/Gakpo gewoon op 10. Blijft jammer dat Wieffer niet mee is die brengt veel meer energie en strijd dan Veerman en Schouten. Als je die kan laten invallen wordt je niet zo overlopen.
 
Yoda
 
3
16 juni 2024 om 19:50
Je moet niet alles geloven wat je overal hoort en gewoon rustig kijken wat zich voor je ogen afspeelt.
 
Savano
 
16
16 juni 2024 om 17:49
@Tvn053 Men verwacht allerlei wonderen van Veerman terwijl IEDEREEN voor hem stil staat bij balbezit. Geen enkele diepe loopactie of combinatie mogelijkheden, tsja wat wil je dan van hem zien als spelmaker? Een solo waar ie 6 Polen passeert? Xavi wordt rechtsbuiten gezet, totaal niet in zijn kracht. Die hoort op 10 of linksbuiten. Spelers worden niet in stelling gebracht door de matige tactiek van de staf. Frimpong bankend zegt ook al veel. Wijnaldum speelde matig en kon zijn draai niet vinden. Memphis liep hem ook vaak in de weg. Memphis die overal behalve in de spits stond en zie Wout een echte 9 er staan en al snel scoren. Tsja, de beste voorhoede van NL is toch echt: Xavi/Gakpo - Zirkzee - Frimpong. Daarachter Memphis/Reijnders (10), Veerman - Schouten. En achterin Vd Ven - Ake - Van Dijk - Geertruida met Verbruggen op goal. De Vrij speelde overigens prima.
 
Ricky Rosay
 
7
16 juni 2024 om 19:15
Prima voor subtop en bijv. Italiaanse competitie, maar wel een van de meest overschatte spelers in mijn ogen.
 
Kuyt007
 
31
16 juni 2024 om 16:57
Vond dat wel meevallen. Een 6 hadden beide wel verdiend. Vond Veerman de eerste helft prima combineren met Schouten en Rijnders. Simons was best dreigend omdat hij ging zwerven.
 
Ricky Rosay
 
1
16 juni 2024 om 19:16
Ik vond Xavi wel een hele vermoeide indruk maken na ongeveer 60 minuten. Kon het verdedigend niet echt meer opbrengen om zijn taken uit te blijven voeren (naast het zwerven).
 
Kuyt007
 
0
16 juni 2024 om 19:53
Dat ook, kwam ook omdat het spelbeeld ‘heen en weer’ ging de tweede helft. Meer dan de eerste, snap ook waarom Veerman er daardoor ook uit ging.
 
MountainVino
 
119
16 juni 2024 om 16:57
Snap dat Wijnaldum geen cijfer heeft die was in 25min zo onzichtbaar dat niemand door had dat die meedeed. Een 2 omdat hij iig zijn eigen veters wist te strikken.
 
onelovechris
 
9
16 juni 2024 om 17:17
Behalve dan dat hij goed liep zonder bal voor de 2-1. Volledig met je eens hoor maar dat was ook cruciaal.
 
voetbalfreak
 
10
16 juni 2024 om 17:39
Precies dit. Door zijn loopactie kon Wout scoren...
 
patrickwijnen
 
20
16 juni 2024 om 17:49
Nee, door zijn loopactie probeerde Ake de bal aan hem te geven terwijl als hij niet gelopen was de bal meteen naar Wout ging. Die loopactie had dus juist bijna de goal verpest!! Jij weet het mooi te draaien. Wijnaldum, drama.
 
Kuyt007
 
6
16 juni 2024 om 17:55
Hij trok ook een verdediger mee en daardoor een gat voor de pass.
 
alexdevidal
 
8
16 juni 2024 om 17:58
De pass ging naar Wijnaldum, maar via een speler van Polen kwam ie bij Wout
 
Ricky Rosay
 
3
16 juni 2024 om 19:21
Nee, als je het goed terugkijkt dan zie je dat die pass voor Wijnaldum bedoeld was en via de kuit van een Poolse verdediger bij Wout uitkomt. Hoe dan ook is de diepgang van Wijnaldum hier wel goed. Daardoor biedt hij Aké wel de overtuiging dat een voorwaartse pass de beste optie is. Wijnaldum heeft echt (veel te) weinig gebracht deze wedstrijd. Die loopactie was een hele belangrijke, dat wel
 
Kuyt007
 
0
16 juni 2024 om 20:25
Dat klopt. Alleen wie moest er dan in? Want zowel Simons als Veerman konden het niet meer belopen. Spelbeeld veranderde omdat Polen meer opzoek ging dus voor het middenveld was het veel lopen (heen en weer). Enige middenvelder op de bank die dat kan is Wijnaldum. Hij had wellicht wat meer z’n stempel kunnen zetten alleen het spelbeeld was ook anders. Koeman had Luts eventueel op CVM kunnen zetten naast Schouten ipv Wijnaldum.
 
KeyboardHeld
 
0
17 juni 2024 om 00:28
Wat meer zijn stempel kunnen drukken? De jongen heeft 5x balcontact gehad in een half uur. Waarbij zijn laatste hij nog bijna een tegendoelpunt inluid
 
MaxH96
 
48
16 juni 2024 om 16:57
Xavi probeerde tenminste. Wat was Veerman dramatisch en Wijnaldum voegt werkelijk 0 toe. Wat dramatisch slecht zeg!
 
AfcaEric
 
12
16 juni 2024 om 17:01
Pas nou op met wat je zegt. Voor je het weet breng je Koeman nog op ideeën. Ik zie hem nog wel met Veerman, Wijnaldum en Xavi op het middenveld spelen.
 
superfarmers
 
9
16 juni 2024 om 20:26
Welke fouten maakte Veerman waardoor hij dramatisch was?
 
ThaDan
 
86
16 juni 2024 om 16:58
Wijnaldum krijgt geen cijfer, aangezien die niet gespeeld heeft vandaag.
 
Oortap
 
45
16 juni 2024 om 16:58
Wijnaldum krijgt van mij een dikke 1 en een briefje dat hij zich niet meer hoeft te melden. Bood zich nooit aan, liep altijd in de dekking en zijn eerste balcontact was na een kwartier. Verprutsten op het eind nog een opbouw waarbij je het geluk had dat de bal achter ging, anders was Polen eruit.
 
arsenal890
 
16
16 juni 2024 om 16:58
Veerman, Dumfries en Xavi volgende keer op de bank!
 
messino
 
26
16 juni 2024 om 16:58
Veerman en Xavi een 5 geven en dan een speler met nul rendement nog een 6 geven, Depay. Hoe dan? Die jongen neemt Nederland nooit bij de hand. Die had gewoon ook die 5 of lager moeten krijgen.
 
maurootje
 
24
16 juni 2024 om 16:58
Toch opvallend dat De Vrij basisplaats heeft terwijl hij bij z’n club dat niet heeft en je genoeg keuzes hebt, maar hij bewijst mijn ongelijk tot nu toe. Memphis en Xavi blijven teleurstellen, tijd voor Frimpong en Zirkzee
 
Emilio Estevez
 
13
16 juni 2024 om 17:07
Wie zou je dan op zijn plek neerzetten? Toch niet De Ligt neem ik aan?
 
Feye_88
 
10
16 juni 2024 om 17:19
De Ligt is toch ook goed? We hebben centraal achterin allemaal goeie keuzes.
 
patrickwijnen
 
16
16 juni 2024 om 17:51
De Ligt ja, geweldige handballer op EK.
 
maurootje
 
9
16 juni 2024 om 17:56
Van Der Ven, die speelt ook centraal bij Tottenham
 
alexander234
 
1
17 juni 2024 om 15:25
Vd ven, ake, van dijk, geertruida
 
Hangover96
 
8
17 juni 2024 om 00:00
De Vrij heeft dit seizoen de helft van de wedstrijden in de Serie A basis gestaan, en 5 van de 8 CL wedstrijden, het is niet alsof hij weinig speelt.
 
Beempiej
 
41
16 juni 2024 om 16:58
Van Dijk die 3 keer zn man liet lopen? Werd n aantal keer uit de brand geholpen door Aké en de Vrij die zn luie spel herstelden
 
zoma20
 
9
16 juni 2024 om 18:24
Dat heb je goed gezien. En een keer zomaar een pass naar de verkeerde kleur. Liep gelukkig goed af. Geef mij maar Blind&De Ligt als centrale duo. Geertruida rechts en Aké links.
 
FapTheRooster
 
9
17 juni 2024 om 07:38
Ik hoop van harte dat Blind en De Ligt niet het centrum van Oranje wordt.
 
Heung-plus-son
 
20
16 juni 2024 om 16:58
Wat voor een cijfer heeft wijnaldum? Of heeft die te weinig gedaan om een beoordeeld te kunnen worden???
 
Jaricho
 
17
16 juni 2024 om 16:59
Depay hoger dan Simons? Vond Xavi zeker in het begin prima spelen en goede steekpassjes geven. Depay vond ik echt als een dweil omgaan met alle kansen.
 
Koen0318
 
51
16 juni 2024 om 16:59
Ake mag ook een 8 hoor. 2 assisten en zoals altijd sterk
 
DNSDKR
 
10
16 juni 2024 om 19:00
MOTM wat mij betreft
 
SterkeJerke
 
24
16 juni 2024 om 17:00
Verbruggen wat mij betreft 8,5. Die houdt je hier in de wedstrijd. Verder mag Aké ook wel een 8 hebben wat mij betreft.
 
pinko
 
8
16 juni 2024 om 17:04
Klopt! Met ook Gakpo in de top 3. Dissonanten Simons (alweer), Depay en Veerman.
 
Cali88mero
 
5
16 juni 2024 om 17:51
Ik vond Simons best oke, vooral begin 2de helft kreeg hij meer ritme en dan word hij gewisseld. Brengt ook veel verdedigend werk in de omschakeling. Malen viel niet best in maar Wijnaldum moeten we maar gewoon afscheid van nemen, nu al, onder het mom van een blessure desnoods. Zet dan Gravenberch erin
 
GLENNN
 
0
17 juni 2024 om 08:52
Tsja, Malen valt in als rechtsbuiten en moet dan opeens weer naar linksbuiten, ook niet heel fijn invallen hé. Malen is een prima invaller wat mij betreft. Gakpo, Aké en Verbruggen de beste vandaag. Verder vond ik De Vrij gewoon weer solide, idem voor Schouten. Wijnaldum met afstand de allerslechtste. Daarna komen Veerman, Dumfries en Simons in willekeurige volgorde... Veerman vond ik vooral ongelukkig, met beetje meer geluk had hij zo een prima voorassist maar Reijnders schoot wel erg slecht ''in''.
 
pinko
 
25
16 juni 2024 om 17:02
En Depay een voldoende???? Was, net als op het laatste WK, weer hulpeloos en hopeloos in de afronding. Die had ik al veel eerder vervangen. Simons en Wijnaldum, de vrienden van Koeman, komen zwaar en zwaar te kort. En toch blijft onze coach maar halsstarrig. Daarom ook een dikke onvoldoende voor Koeman. Voor de zoveelste keer.
 
JK-Ajax
 
4
16 juni 2024 om 17:03
Ake de vrij Verbruggen en anders Weghorst Motm
 
briann1996
 
17
16 juni 2024 om 17:03
Waar krijgt depay precies een voldoende voor?
 
Camavingoat
 
18
16 juni 2024 om 17:04
Depay en Dumfries verdienen absoluut geen voldoende. Aké mag nog wel omhoog.
 
Sankento
 
8
16 juni 2024 om 17:05
Als je de cijfers van Gakpo en Ake ff wisselt, dan klopt het.
 
cambuur1966
 
10
16 juni 2024 om 17:05
Wijnaldum heeft natuurlijk wel een negen verdiend, grandioos ingevallen.
 
Real_Amsterdam
 
7
16 juni 2024 om 17:05
Veeeel te optimistisch. Denzel mag een 4, depay een 5. En de rest mag ook wel een halve punt lager.
 
Albert Stof
 
1
16 juni 2024 om 17:06
Weghorst naar AJAX Brengt een hart karakter mee, wat nodig is
 
Laurens E
 
5
16 juni 2024 om 17:07
Ake, Verbruggen, de Vrij en Schouten toch wel de besten vandaag. Wijnaldum een 1.
 
Rownaldo9
 
1
16 juni 2024 om 20:19
hoe vond je Verbruggen bij de 1-0, vond het echt een fout van hem..
 
ModricMagic
 
8
16 juni 2024 om 17:07
Ake had een 8 moeten hebben. Die was voor mij gewoon de beste. Heeft twee uitstekende assists en ook nog een hele mooie pass die eigenlijk een goal had moeten zijn. Verdedigend stond die zijn mannetje. Veerman en Simons terecht met die 5. Want die waren echt matig. Simons viel meer op in verdedigen dan aanvallen. En Veerman weer veel te traag met keuzes maken.
 
Korenaar
 
17
16 juni 2024 om 17:09
Depay een voldoende. Die dacht dat hij alleen op de wereld was. En misschien dat Koeman eens een logische opstelling moet maken en niet met Simons op rechts moet beginnen. Gozer speelt fantastisch bij zijn club maar in Oranje gebruikt Koeman hem altijd verkeerd. Maar de grootste schande vandaag was toch wel het inbrengen van Wijnaldum. Vanaf dat moment stonden we met 10 man op het veld.
 
SoJermaine7
 
11
16 juni 2024 om 17:10
Wijnaldum en Dumfries doe ook maar een onvoldoende, wacht heeft Wijnaldum wel gespeeld? Hij speelde verstoppetje in de minuten dat hij in was gebracht.
 
DB15
 
6
16 juni 2024 om 17:14
Ik vond het verdedigend echt heel matig. Hoe kan het zijn dat je met 4 zulke ervaren verdedigers die allemaal bij Europese topclubs spelen zoveel kansen tegen krijgt. Nu wil ik dit niet geheel aan de verdediging toeschrijven, maar het staat organisatorisch gewoon niet goed.
 
Siemjo
 
1
16 juni 2024 om 17:16
Wijnaldum, Xavi hebben maar weinig laten zien. Volgende keer maar starten aan de rechterkant met Dumfries en Frimpong. Krijg je aan die kant ook meer snelheid
 
Feyenesie
 
8
16 juni 2024 om 17:26
Zo slecht vond ik Veerman niet, was gewoon matig maar niet slecht. Dumfries, Depay en Simons waren wel echt slecht. De Vrij was verdedigend zeer goed en Ake had meer inbreng ook in de opbouw en zelfs aanval. Schouten fantastisch, zat er goed tussen, goede passes en ook lekker snel doorspelen. Gakpo heeft zoveel meer gedaan dan Simons, beide van de zijkant maar Simons vond ik deze wedstrijd echt slecht. Gakpo, behalve de goal, zeer bedrijvig, aanspeelbaar, acties...goed!
 
Kolleberga
 
1
17 juni 2024 om 01:00
Maar Schouten is wel heel langzaam.. in de omschakeling zag je dat af en toe als hij terug moest rennen
 
Oconnor
 
9
16 juni 2024 om 17:31
Ik hoop dat Depay vanaf de bank goed heeft opgelet: geen trucjes, met de rug naar de goal en spelvertragend optreden, maar gewoon positie nemen in de 16 en hem er in knallen. Legend Wout
 
vtotheb
 
6
16 juni 2024 om 17:50
Dat is wat hij al z'n hele carrière doet. Die idiote schoten vanaf 130 m geven ook wel aan dat ie alleen voor zichzelf speelt en te dom is om gewoon een pion met een taak te zijn. Enfin, gewoon opstellen net als Gini. Koeman doing Koeman things
 
XaviKoning
 
11
16 juni 2024 om 17:36
Jongens. We kunnen uren gaan discussiëren maar als je Dumfries voor Frimpong opstelt zijn we echt snel uitgesproken.
 
jeroenimo8
 
8
16 juni 2024 om 17:37
Ik ben geen fan van Veerman, vooral omdat hij altijd goed is tegen het rechter rijtje en in de grote wedstrijden niet levert, ook nu weer niet. Simons is slachtoffer van het feit dat hij op rechtsbuiten wordt geposteerd en Dumfries een slechte pot speelde. Die rechter kant was waardeloos totdat eerst Malen en daarna Frimfong daar kwamen spelen. De slechtste man aan Nederlandse kant was wel degelijk Wijnaldum die gewoon in de weg liep in de tijd hem werd gegeven.
 
vtotheb
 
7
16 juni 2024 om 17:48
Memphis doing Memphis things. Die beoefent geen teamsport en is geen spits. Egoïst. Maar goed, Koeman he
 
Chi7
 
5
16 juni 2024 om 17:58
Ake mag best een 8. Die deed echt alles goed volgens mij. Verdedigend ijzersterk en aanvallend paar gevaarlijke ballen gegeven. Had nog een assist op Memphis moeten hebben. Veerman gaf in de eerste helft meer foute passes dan Kroos in het afgelopen seizoen. Benieuwd of die zich kan herpakken in de volgende wedstrijd.
 
El Barto
 
2
16 juni 2024 om 18:07
Ja, was ook nog eens bij beide goals betrokken.
 
23VDV23
 
3
17 juni 2024 om 09:59
Een Aké in deze vorm zou je denk ik ook tegen sterkere landen zoals Frankrijk prima op de plek van Veerman kunnen zetten, naast Schouten en met Vd Ven als linksback. Heeft ook gewoon een goede (steek)pass in huis zo blijkt en over zijn verdedigende en opbouwende kwaliteiten hoeven we niet te twisten. Wat mij betreft dé man van Oranje op dit moment.
 
JackCharlton
 
5
16 juni 2024 om 18:14
Veerman erg matig vandaag, dat is duidelijk geen waardig vervanger van Frenkie.. Xavi ook slecht, maar dat is geen rechtsbuiten. Dumphries ook een onvoldoende, volgende keer starten met Frimpong. Het dieptepunt was de invalbeurt van Wijnaldum, die heb je zoals altijd in Oranje, totaal niet gezien. Volgende keer Gravenberch er in voor Veerman en Wijnaldum op de tribune.
 
RedondoNo5
 
4
16 juni 2024 om 18:47
Tegen Frankrijk moet je middenveld echt verstevigen. Met dit middenveld worden we geslacht. Ik zeg 4-3-1-2. Simons op 10. En Twee snelle jongens voorin. Middenveld met Schouten, Reijnders en…tja. Daar heb je het probleem. Geen Veerman in ieder geval. Dan maar Gravenberch.
 
Rogierrrr
 
5
16 juni 2024 om 18:50
Mag toch hopen dat Malen start tegen Frankrijk ipv Simons.
 
superfarmers
 
0
16 juni 2024 om 20:28
Vond jij niet dat Malen slecht in viel. Alles in wandel tempo.
 
Ricky Rosay
 
8
16 juni 2024 om 18:59
Cody Gakoo krijgt automatisch een “hoger” cijfer door zijn doelpunt natuurlijk. Was wel echt by far de meest dreigende speler deze wedstrijd, maar.. voor mij is Aké de absolute man of the match! Verdedigend zeer degelijk, aan de bal sterk, goed vooruit gevoetbald én 2 assists. Wat mij betreft geen discussie mogelijk! Tuurlijk krijgt Weghorst een zeer verdiende 7.5 voor zijn korte sterke optreden door de winnende goal, maar leed ook zeer gevaarlijk balverlies op 20 meter van het doel in de as van het veld. Met een beetje pech wordt dat de 2-2.
 
Tarikkk
 
11
16 juni 2024 om 19:56
De beste speler was Ake. Deze man word vaak vergeten!
 
Rownaldo9
 
0
16 juni 2024 om 20:18
mee eens, echt een goede speler man!
 
Rownaldo9
 
1
16 juni 2024 om 20:18
Waar moet ik beginnen? Eerste helft was wel echgt goed, tweede helft echt drama. gelukkig winnen we hem nog! verburggen was okish, maakte een fout bij de 1-0 wel paar goede saves! Ake goed gespeeld! van dijk goed gespeeld, alleen de scheids zat hem tegen.. de vrij goed dumfries was best prima, ook slecht verdedigd bij de 1-0 shouten ontzichtbaar veerman kwam te kort reijnders goed memphis prima gakpo goed! Xavi ontzichtbraar. Wijnaldum lekker hele EK op het bankje laten Frimpong was ook wel prima, te kort weghorst buiten zn goal ook niet best he hahah van de ven te kort zien spelen
 
Pasevski
 
3
16 juni 2024 om 22:17
Laat de tandem Frimpong - Geertruida maar starten tegen Frankrijk! Hopelijk verbetert Depay zijn spel en herpakt Veerman zich ook... komen echt een Frenkie tekort nu!
 
ForzaRomale
 
1
17 juni 2024 om 01:12
Hopelijk ziet iedereen en vooral Koeman nu in dat Veerman gewoon Eredivisie niveau is.
 
joekaa
 
2
17 juni 2024 om 01:17
Vond toch wel dat Ake de motm was, heeft meerdere gevaarlijke hoge ballen die de vrij of van dijk miste nog weggewerkt als een soort extra cv. En speelde aanvallend ook erg sterk, op geen fout betrapt. En begin echt zo een fan te worden van Rijnders, heerlijk hoe die gas kan geven en simpele steekballen geeft. Keeper ook lekker solide bij paar lastige ballen, straal vaak ook de nodige rust uit. Vond malen ook wel goed invallen, veel dreiging. Denk dat we simons beter kunnen gebruiken op dezelfde positie dat die bij rb leipzick vaak heeft uitgeblonken, als amc en schuif rijnders nr positie veerman, en dan malen op rechts.
 
Mikeyduff
 
2
17 juni 2024 om 04:22
Ik heb de goal meerdere keren teruggekeken van Polen en vind toch dat Verbruggen die moest hebben! Sowieso slecht verdedigd van Dumfries maar ook niet goed van Verbruggen. Dumfries sws wissel volgende pot. Idem voor Xavi die was echt heel matig. Je speelde eigenlijk 80 minuten zonder echte spits en dat zag je echt. De verdediging van Polen was niet goed, maar omdat er geen spits was, kon Oranje weinig.
 
Rownaldo9
 
0
17 juni 2024 om 07:26
juist!! Verbruggen had hem moeten hebben! En 100% fout van dumfries!
 
deepvision
 
2
17 juni 2024 om 06:40
Ake en de Vrij waren de grote mannen achterin, op het middenveld Schouten en voorin Gakpo. Veerman heeft het te hoog in zijn bol, mag heel snel op zijn plek gezet worden anders loopt het fout af. Houdt de bal veels te lang bij zich, neemt de bal te vaak aan terwijl hij in een keer door kan spelen of laten vallen. Mis daarom het tiki taka voetbal van Sneijder, van der Vaart en co op het middenveld.
 
Drumsgoon
 
1
17 juni 2024 om 08:05
Dumfries en Simons loopt niet. Geertruida en Frimpong loopt daar stuk beter. Dumfries is wat minder in vorm, jammer dan dat hij voorheen veel betekende. Verdedigend vind ik hem minder solide ook, zeker tegen Frankrijk straks wordt dat een probleem. Zie ook de tegengoal. Simons is een groot talent maar komt er in Oranje niet uit, niet op rechtsbuiten in ieder geval. Frimpong is in super vorm en heeft klik met Depay.Gakpo is heel voorspelbaar, hij gaat amper diep, hij kan niet goed met een dribbel erlangs, linksom erlangs doet hij niet, altijd naar binnen kappen en schieten of voorzet, zijn goal was geflatteerd. Ik zou daar Malen neerzetten, of anders Simons proberen. Depay wordt ik al heel lang moe van met zijn kapsones buiten het veld, maar die in het veld zijn nog irritanter, hij doet overal te moeilijk, verliest heel vaak de bal (wellicht na een leuke `actie' ) en mist grote kansen. Hij houdt de bal te lang vast, terwijl er soms een zee van ruimte was om diep te spelen. Als Zirkzee fit is, zou ik die gewoon de kans geven. Zirkzee op 10 lijkt mij ook interessant. Reijnders linie terug, daar is hij beter, en meer solide dan Veerman. Vooral met oog op Frankrijk.Verbruggen, Ake, Van Dijk, De Vrij, Schouten laten staan. Weghorst is geweldige supersub. Hij laat zich fysiek niet wegzetten, wat Depay wel gebeurde.Aan Wijnaldum ga ik geen woorden vuil maken.
 
Rcleande1337
 
0
17 juni 2024 om 11:52
Vond Ake imo beste man aan NL kant, die gaf zoveel rugdekking, en dan nog 2 assists en zat er gewoon vaak goed tussen, Verbruggen heel solide, prima eerste helft, dit doorzetten dan kunnen we minimaal halve finale komen dit toernooi!
 
deregenjas
 
0
17 juni 2024 om 13:01
Schouten was buiten die "dom weggegeven corner" echt uitstekend. 6,5 kan minstens opgeschroeft worden tot een 7,5. Aké, Verbruggen, Schouten en Weghorst(met name vanwege z'n goal) Stegen wat mij betreft ver boven de rest uit.
 
ErnumsJung
 
1
17 juni 2024 om 15:09
Veerman wederom onzichtbaar op het moment dat hij er moet staan… Ik zeg Veerman eruit, Reijnders naar zijn plaats, Xavi op 10 en Frimpong naar rechts. Dan kun je eventueel Geertruida voor Dumfries nog doen.
 
The Wolf
 
0
17 juni 2024 om 16:46
Man of the match voor mij Aké, sterk, twee assists, goede verdediger op topniveau. Verbruggen tweede uitblinker. Het middenveld in Nederland’s achilleshiel. Schouten de enige constante.