'Real Madrid breekt na Cristiano Ronaldo wéér met ongeschreven regel'
Woensdag, 18 november 2020 om 09:12

De kans is groot dat Sergio Ramos alsnog zijn loopbaan bij Real Madrid gaat afsluiten. Spaanse media, onder meer de betrouwbare radiozender Cadena SER, verzekeren woensdagmorgen dat de onderhandelingen tussen de verdediger en de topclub zich in de afrondende fase bevinden. Maandag meldde AS nog dat Real Madrid niet tot het uiterste wilde gaan om de 34-jarige Spaans international te behouden.

Volgens de laatste berichten hebben Ramos en Real Madrid een principe-akkoord over een nieuw contract tot medio 2023. De Spaanse topclub wil eerst niet verder gaan dan een verbintenis tot de zomer van 2022, met een optie voor nog een contractjaar. Het is een ongeschreven regel binnen Real Madrid om contracten van voetballers van dertig jaar of ouder met maximaal één seizoen te verlengen.

Alleen voor Cristiano Ronaldo werd in het verleden een uitzondering gemaakt: de clubtopscorer aller tijden kreeg op 31-jarige leeftijd er nog drie seizoenen extra bij. Cadena SER stelt dat Ramos zijn handtekening onder een contract tot de zomer van 2023 zal zetten als enkele, minimale, financiële details worden afgerond. De verwachting is dat Real Madrid de contractverlenging van de aanvoerder nog voor het einde van het kalenderjaar wereldkundig zal maken.

Ramos nog lang niet klaar bij Spanje: 'En de volgende penalty neem ik ook'

Cadena SER verzekert dat de gesprekken over een nieuw contract alleen tussen preses Florentino Pérez en Ramos zelf hebben plaatsgevonden. Broer en zaakwaarnemer René Ramos hield zich buiten het onderhoud en ook algemeen directeur José Ángel Sánchez, die doorgaans de gesprekken voert, werd niet nodig geacht. "We blijven hier rustig onder en natuurlijk ben ik optimistisch", vertelde vader José Maria Ramos eerder aan Marca. "We hebben er alle vertrouwen in dat alles in orde komt."

Ramos maakte medio 2005 voor 27 miljoen euro de overstap van Sevilla naar Real Madrid en veroverde sindsdien liefst 22 hoofdprijzen: viermaal de Champions League, vier WK's voor clubteams, drie Europese Super Cup's, vijf landstitels, tweemaal de Copa del Rey en vier Spaanse Super Cup's. Met 660 duels voor Real Madrid moet hij alleen nog Manolo Sanchís (710), Iker Casillas (725) en Raúl (741) voor zich dulden.

Meer nieuws
   
21:05
21:05
Robin van Persie gaat in op vraag of hij ooit trainer van Feyenoord wordt
0
   
20:28
20:28
Ongekend: Leverkusen behoudt ongeslagen status door goal in minuut 97
26
   
20:15
20:15
Arne Slot: de trainer die 'sleeping giant' Feyenoord ontwaakte
11
   
20:00
20:00
Live meepraten in de Ligue 1: Paris Saint-Germain - Le Havre
3
   
20:00
20:00
Live meepraten in de Premier League: Aston Villa - Chelsea
3
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (49)

 
B-RealMadrid
 
47
18 november 2020 om 09:20
Meer dan terecht. Ramos is een gigantische clublegende en de onbetwiste leider van de selectie. Geef deze man een contract voor het leven! Als er iemand is die dat verdient is hij dat wel.
 
Sir. JBA
 
19
18 november 2020 om 09:21
Eindelijk!!! Deze man is veel en veel te belangrijk voor deze ploeg. Zonder hem is het gewoon los zand. Ondanks dat hij gisteren geblesseerd raakte is hij ook zo fit, dat hij nog wel 2 seizoenen mee kan.
 
InsideRMadrid
 
59
18 november 2020 om 09:23
DIt is natuurlijk het nieuws waar je wakker mee wil worden. Sergio mag zich met trots de echte koning van Madrid noemen, en logisch dat Flo hem zo een contract geeft, net als met Cristiano natuurlijk, dat zijn gewoon de twee beste spelers die de wereld in de afgelopen 15 jaar heeft gezien en die verdienen ook een speciale behandeling. Nog twee jaartjes erbij, nog een EK en een WK voor Ramos en daarna houdt het op! Zo eentje als Ramos gaan we nooit meer zien, by far the beste cv die er ooit geleefd heeft! We houden van je in Madrid el capitan!
 
nederland79
 
97
18 november 2020 om 09:26
ja, daarom heeft ie ook zo'n enorme waslijst aan kaarten. Hij kan op veel vlakken nog heel wat van Maldini leren. Verder natuurlijk logisch dat Real voor hem een uitzondering maakt.
 
DieGelbeReds
 
59
18 november 2020 om 09:35
@nederland, ik heb zo het vermoeden dat Ramos wel redelijk tevreden zal zijn met zijn carrière en Maldini had ook best wat kunnen leren van Ramos.
 
nederland79
 
100
18 november 2020 om 09:58
klopt, maar de extreme superlatieven van Insidermadrid bij elk artikel over real zijn nogal vermoeiend. Ik ben de laatste die zegt dat Ramos geen top speler is, maar veruit de bveste cv ooit is natuurlijk onzin. En nu vindt hij zelfs niet alleen Ronaldo beter dan Messi, maar Ramos ook nog. Maar ja...wat kun je verwachten van iemand die denkt dat de wereld een pannenkoek is
 
ohwohwohw
 
21
18 november 2020 om 10:07
Over 20 jaar wordt Ramos herinnerd als een van de beste cv's die er hebben bestaan. Als je naar zijn ere lijst kijkt op zowel club als land niveau, zijn er echt maar heel weinig spelers die dat hebben bereikt. Maar insider madrid is idd niet helemaal objectief
 
D-Bergkamp
 
53
18 november 2020 om 10:29
@nederland79, feitelijk gezien is Ramos de best presterende CV ooit, daar valt weinig aan te betwisten gezien zijn prijzenkast. - 1x wereldkampioen - 2x europees kampioen - 4x champions league - 5x primera division - 4x world cup winnaar - 3x uefa supercup winnaar - 1x europees kampioen Onder 19 (toen al een held) Tegelijkertijd heeft Ramos in al die jaren bij Real Madrid/spanje genoeg concurrentie gehad van vele grote namen en hij won het altijd. Zo heeft hij gespeeld met Cannavaro, Pepe, Heinze, Metzelder, Albiol, Carvalho, Varane, Woodgate zijn niet de minste concurrenten op de CV positie bij Real Madrid. En ook bij het spaanse nationale elftal, ondanks aanwezigheden van Pique, Puyol praktisch altijd een basisplaats gehad. Er is geen enkele CV ter wereld die eenzelfde lange periode op het allerhoogste niveau heeft geacteerd, zoveel prijzen heeft gepakt en vrijwel altijd onbetwist is geweest. De conclusie van Insidermadrid is daarom ook terecht dat Ramos de allerbeste CV ooit is.
 
BaronVonBorsig
 
45
18 november 2020 om 10:35
Haha sorry je begon het betoog schitterend maar dan niet de minste concurrenten als Woodgate, Metzelder, Albiol en Heinze noemen doet mij opeens denken dat dit stuk sarcastisch is..
 
D-Bergkamp
 
19
18 november 2020 om 10:58
@baronvonborsig, Het is maar wat je sarcastisch noemt denk ik dan maar.... - Heinze speelde 3 seizoenen bij United met 83 westrijden en 132 wedstrijden bij Paris Saint Germain. Werd zelfs spelers van het jaar bij United in 2004 toen ze kampioen werden. In dezelfde selectie zaten o.a.: Nistelrooy, Ronaldo, Rooney, Giggs, Scholes, Keane en Ferdinand. - Metzelder speelde 158 wedstrijden bij Dortmund en 74 bij Schalke. Werd onder andere kampioen met Dortmund in de bundesliga. - Woodgate speelde bij Leeds United die toendertijd zelfs nog de champions league haalde. - Albiol speelde 236 wedstrijden bij Napoli, 174 bij Valencia en in totaal 60 duels champions league. Uefa cup met Valencia gewonnen, structureel bij Spanje in de selectie. - Pepe speelde slechts 334 wedstrijden voor Madrid en slechts 113 interlands voor Portugal. Europees kampioen, Nations league winnaar, 3x kampioen porto. - Carvalho speelde slechts 210 wedstrijden Chelsea, 118 monaco, 100 fc porto en 89 interlands. 3x kampioen chelsea, Champions league porto, 2x kampioen portugal, 1x europees kampioen.
 
juvetino
 
14
18 november 2020 om 10:58
Inderdaad.. Daarnaast ben ik het oneens met zijn mening, Cannavaro, Stam, Lucio, Materazzi, Nesta & Maldini waren beter dan Ramos. Hedendaags heb ik liever Thiago Silva, Bonucci en vooral Chiellini die altijd zijn man uit de wedstrijd speelt. Ramos maakt teveel dekfouten, teveel kaarten en teveel overtredingen. Gewoon gehyped omdat hij zoveel goals maakt.
 
D-Bergkamp
 
27
18 november 2020 om 11:12
@juvetino, Je kan het met zijn speelstijl oneens zijn of vinden dat andere beter zijn in sommige vlakken. Feiten zijn dat Ramos al 16 jaar lang basis speler is bij Real Madrid, een grotere prijzenkast heeft dan welke CV dan ook nu en vroeger en er is geen CV geweest bij Real Madrid of Spanje die hem uit de basis kon spelen. Zelfs met zijn huidige 32 jaar is hij de eerste man op het wedstrijd formulier bij zowel Spanje als Madrid. Dat Ramos de best presterende en daarmee meest succesvolle CV aller tijden is geen mening, dat is een feit aan de hand van zijn prijzenkast en bewezen diensten.
 
barcalover123
 
10
18 november 2020 om 11:36
Bergkamp toen Pique en Puyol er speelden speelde Ramos als linksback volgens mij bij Spanje. De beste presteerende cv ooit? Volgens mij heeft zelfs Pique al meer prijzen gepakt dan Ramos. Laat staan Puyol. Even overzicht van beide heren: Pique - 1 keer wk - 1 Ek - 4 Cl - 8 La liga`s ( 3 meer dan Ramos) - 3 WK voor clubs (1 minder dan Ramos) - 3 super cup winnaar van Europa - 6 Spaanse beker winnaar (4 meer dan Ramos) - 6 Spaanse supercup ( 2 meer dan Ramos) - 1 Europees kampioen onder 19. Puyol: - 1 Wk - 1 Ek - 3 CL (1 minder dan Ramos) - 6 LA liga ( 1 meer dan Ramos) - 2 WK voor clubs ( 2 minder dan Ramos) - 3 europa supercups - 2 Spaanse beker winnaar - 8 Spaanse supercup ( 4 meer dan Ramos) Pique is verdedigend niet zo sterk als Pique maar Puyol was dat zeker wel. Maar goed gaat om het feit dat jij aangeeft dat Ramos de best presterende cv ooit is. Ik noem er nu even 2 die meer hebben gewonnen dan hij. Ik laat ook even voor het gemak Pique zijn titel en bekers in Engeland gaan.
 
Almogaver
 
18
18 november 2020 om 11:40
D-Bergkamp, zullen we de waslijst van Pique erbij pakken? Een van de meest ondergewaardeerde Cv's van de afgelopen twintig jaar. - 1x wereldkampioen - 1x europees kampioen - 4x champions league - 8x primera division - 3x wereldbeker voor clubteams - 3x uefa supercup winnaar - 1x europees kampioen onder 19.(scoorde twee keer) - 1x Premier League Laten we eerlijk wezen, ondanks zijn uitstekende palmares en het feit dat ie natuurlijk een goede verdediger is, is Sergio Ramos méér een leider voor zijn club, dan dat ie dé verdediger is. Je kunt niet een van de beste Cv's ooit zijn en dan zoveel (rode) kaarten hebben. Dat betekent dat je teveel fouten maakt. Zonder zijn doelpunten, zou hij herinnerd worden als een betere variant van Hierro en daar houdt het ook wel op. Daarnaast was Sergio Ramos nooit een concurrent van spelers als Heinze, Pepe, Cannavaro, Varane of Woodgate. Laatstgenoemde speelde praktisch nooit door blessures, Varane en Pepe speelden/spelen náást hem en de andere twee waren de échte Cv's, toen hij nog opereerde als RB.
 
BaronVonBorsig
 
5
18 november 2020 om 11:42
@D-Bergkamp Mooi om te zien dat je op transfermarkt.de even alle statistieken van alle spelers bij elkaar gepakt hebt. Ik begin met geen woord over Pepe omdat die zichzelf juist wel bewezen heeft. Je kan over diegene die ik noem toch niet zeggen dat het nou geweldige verdedigers zijn geweest? Vooral bij Real niet. Albiol deed het bij die subtop teams prima, so what? Ja hij heeft een UEFA-cup gewonnen, dat heeft Luuk de Jong ook en Christian Gyan van Feyenoord ook dus dat zegt mij ook niet alles. En als je in de subtop basis speelt kan je aan 60 CL duels komen ja, wil niet zeggen dat hij bij Real Madrid nou die zo geweldige concurrentie van Ramos moet voorstellen toch? Woodgate zat bij Leeds gewoon in een geweldige selectie hé: Ferdinand zat daar in maar ook bijvoorbeeld Viduka, Ian Harte, Bowyer, Dacourt, Smith, Robbie Keane en Kewell. Metzelder was gewoon de ultieme Duitse-degelijkheid zonder uitschiet behalve z'n transfer naar Real. Oké met Heinze zit ik ietwat fout, dat vond ik nog wel een goede speler maar niveau en concurrentie van Ramos? Absoluut nooit.
 
Rochus
 
1
18 november 2020 om 11:47
Het is natuurlijk ook logisch als je voor Barca en RM speelt dat je veel prijzen pakt. Natuurlijk maakt je dat geen prutser, maar dat maakt je ook niet de grootste ooit.
 
nederland79
 
1
18 november 2020 om 12:41
@d-bergkamp ten eerste heeft hij het niet over de cv met de meeste prijzen, maar over de beste cv. Er zijn genoeg goede spelers geweest uit een klein voetballand, die dus internationaal al nooit iets kunnen winnen. Ramos maakte gewoon deel uit van een gouden generatie in Spanje, waar hij uiteraard ook een belangrijk aandeel in had, daar verdient hij credits voor. Maar ik zeg dan ook nergens dat hij geen top speler is. Daarnaast doet de erelijst van Pique absoluut niet onder voor die van Ramos en Ramos heeft een aantal van zn prijzen nog als back gewonnen. Dus Pique is de beste cv ooit??
 
Yeisoonnn
 
2
18 november 2020 om 14:03
Nee, Ramos heeft nooit linksback gespeeld voor Pique. Maar het feit dat jullie 4CL winsten meerekenen voor Pique zegt al genoeg dat jullie vergelijking met Ramos nogal scheef is. Ramos is letterlijk belangrijk geweest in elke prijs die hij gewonnen heeft, en heeft geen CL’s op zijn conto staan waar die nauwelijks een bijdrage heeft gehad. Hetzelfde geld overigens voor Messi die ook 4 CL winsten op zijn naam heeft, maar alleen echt belangrijk is geweest in 3 CL winsten. Ramos is gewoon veel beter dan Pique, kom op dat weet eigenlijk iedereen wel toch? Ik denk dat er geen Fifa, FM of willekeurig voetbal spel waar Ramos statistisch minder is dan Pique. Vind de vergelijking met Puyol veel logischer. Ook Mascherano vond ik overigens beter dan Pique.
 
bf1994
 
2
18 november 2020 om 14:19
Nou doe je pique toch tekort. Dat hij niet belangrijk was bij de champions league overwinning van united kan ik begrijpen. Voor de rest is hij bij elke kampioenschap van spanje en barcelona belangrijk geweest. Op zijn best was pique lastig te passeren. En komt nog bij kijken dat hij een ondankbare taak had van 50 meter in je rug verdedigen. Mascherano vind ik niet beter dan hem. Misschien lijkt ramos veel beter in jou ogen puur omdat hij veel harder in de duels gaat? Maar op hun best vind ik ramos en pique niet veel van elkaar verwijderd.
 
Les Gones
 
3
18 november 2020 om 14:32
Het gaat erom dat er door sommige hier naar de prijzen wordt gekeken om hiermee aan te tonen dat de één een betere verdediger is als de ander. Of dat de een de beste allertijden is... Ook Pique heeft zijn aandeel gehad in de Champions League overwinningen. Een verdediger staat er immers om te verdedigen en doelpunten te voorkomen, niet om goals de maken in beginsel. Dat Pique beter is als Ramos zie ik hier niemand zo zeggen. Het gegeven is dat de prijzen die Ramos heeft gewonnen gebruikt worden door sommige om aan te tonen dat hij de allerbeste/succesvolste is. De succesvolste zou hij zomaar kunnen zijn... geen idee aangezien ik de gewonnen prijzen zo niet weet van elke verdediger maar om nou te zeggen de allerbeste?
 
Ajax/barca2014
 
40
18 november 2020 om 09:33
Beste CV is namelijk iets heel subjectiefs. Persoonlijk vind ik natuurlijk Puyol de beste CV die er is geweest. Anderen adoreren de Italiaanse legenden van Milan. Als je puur verdedigend kijkt vind ik Ramos echt niet de beste CV ooit. Daarvoor is hij veel te vaakl door het ijs gezakt, en heeft hij toch veel te vaak kortsluitingen gehad. Vooral dat laatste is toch iets wat juist een aanvoerder zou moeten missen als kiespijn. En als je naar scorend vermogen gaat kijken, dan kan je net zo goed Koeman als beste CV ooit benoemen.
 
BaronVonBorsig
 
22
18 november 2020 om 09:55
Exact dit dus, als je zo vaak aan de noodrem moet trekken dan ben je niet de beste verdediger. Volgens mij heeft hij +200 gele kaarten en iets van 26 rode kaarten. Qua leider en aanvallend heeft hij wel ongekende prestaties voor een verdediger.
 
AjaxCunian
 
19
18 november 2020 om 10:28
En het moesten er nog veel meer zijn.
 
 
8
18 november 2020 om 10:28
Over dat CR en Ramos de twee beste spelers van de laatste 15 jaar zijn valt nogal te twisten, want ik ben het er uiteraard zeker niet mee eens. Verder logisch dat hij verlengt. Gewoon een goede CV en vooral een echte leider/strijder.
 
feye88
 
6
18 november 2020 om 10:31
Ramos is een geweldige voetballer en een lelijke persoonlijkheid. Persoonlijk vind ik dat zijn gedrag en overtredingen een smet zijn op zijn blazoen.
 
stravven
 
5
18 november 2020 om 09:23
Ik denk ook wel dat Ramos zeker twee seizoenen op hoog niveau meekan. Ik hoop dat hij gewoon zijn carriere afsluit bij Real.
 
Ajaxenschede
 
7
18 november 2020 om 09:23
Lijkt me ook meer dan terecht, clublegendes als Ramos moet je na zoveel jaren trouwe dienst en geweldige impact op de club moeten eigenlijk op het salaris na zelf kunnen bepalen voor hoeveel jaar ze willen bijtekenen.
 
bvbrunschot
 
4
18 november 2020 om 09:28
Lijkt me niet meer dan normaal. Nog steeds een beest en onmisbaar voor Real. Dat zal natuurlijk niet zomaar in een jaar veranderen. Echt een legende geworden voor Real. En ook al heb ik hem vaak vervloekt, vind ik hem soms echt bloedirritant, heb ik wel echt diep respect voor hem, voor wat hij al heeft bereikt en hoe hij nog door blijft gaan.
 
blink182
 
3
18 november 2020 om 09:31
Alleen Ronaldo? Dat klopt niet. Genoeg andere RM legendes hebben voor meer dan een jaar getekend. Of specificeer en zeg, dat alleen Ronaldo zo’n behandeling kreeg, in de Florentino Perez era. Verder is dit fantastisch nieuws!! Kon niet anders.
 
nederland79
 
7
18 november 2020 om 09:59
dat het hier alleen over Perez gaat is wel duidelijk toch?
 
blink182
 
3
18 november 2020 om 10:41
Nee, niet duidelijk dus.
 
 
3
18 november 2020 om 10:00
Niet meer dan logisch. Dit is goed voor de club, goed voor Ramos en goed voor Spanje. Hopelijk valt het mee met die hamstring want er is nog een berg werk te verzetten tot eind van dit jaar.
 
Hassiebassie
 
4
18 november 2020 om 10:05
Ondanks dat ik Ramos niet altijd kon waarderen vind ik dat hij zich de laatste jaren echt heeft ontwikkeld als de koning van Madrid. De smerige overtredingen zijn uit zijn spel, hij coacht de hele verdediging, hij neemt strafschoppen en vrije trappen die hem steeds beter af gaan, is fit en afgetraind en als hij een keer afwezig is en Varane met een andere verdediger staat zie je echt het verschil meteen. Niets meer dan terecht!
 
bokkeloesh
 
1
18 november 2020 om 12:04
Laten we zeggen dat ie qua prijzen zijn gelijken niet kent, en dat ie daarom misschien wel de of een van de beste is.. Maar spelers al maldini, thiago Silva, piqué Zijn zeker niet minder vooral als we over t voetballend aspect hebben, daarom t tis maar waar je naar kijkt. Naar mijn mening is Ramos een held, ik hoopte lang dat piqué em bij zou benen, maar die strijd heeft ie verloren.
 
ViscaCatalunya
 
0
18 november 2020 om 13:43
Ramos is een hele belangrijke speler voor Madrid. Hij staat er vaak in de grote wedstrijden als het erom draait. Vooral de laatste jaren (In zijn beginjaren kon hij Messi duidelijk niet de baas). Maar toch ben ik sceptisch. Hij moet het vooral van zijn fusieke kracht hebben. Hij is al een stapje trager geworden en dat proces zal zich verder door gaan zetten. Je hebt bij Barcelona gezoen hoe desastreus langdurende langlopende contracten voor oudjes kunnen uitpakken.
 
Rode Duivels
 
7
18 november 2020 om 13:54
Ik vind Ramos een van de meest overschatte verdedigers ooit. In mijn ogen kan je nooit, maar dan ook nooit de beste verdediger zijn als je zo vaak aan de noodrem moet gaan hangen en zo vaak op de bon gaat. Als je zoveel fouten nodig hebt als verdediger ben je absoluut niet de beste. Heeft hij uitstraling? Dat zeker. Maakt hij een karrevracht aan goals? Dat ook. Is hij een goede verdediger? Dat vind ik wel. Maar hij is in mijn ogen lang niet de beste die er ooit heeft rondgelopen. Een Puyol was in verdedigend opzicht vele malen sterker.
 
SocioFan1
 
2
18 november 2020 om 16:19
Agh hou op, oke is jouw mening prima. Maar ten eerste, hij pakt al lange tijd geen gekke kaarten meer. Ten 2e Ramos is de meest complete verdediger ooit! Man kijk alleen zijn prijzenkast en statistieken, dan weet je genoeg.
 
Joga_Bonito10
 
5
18 november 2020 om 16:37
Prijzenkast en statistieken zeggen geen reet man. Als dat hetgeen is waar je naar gaat kijken dan heb je voetbalinhoudelijk gewoon geen kijk op het spelletje zo simpel is het. Je gaat Cristiano Ronaldo toch geen betere voetballer noemen dan Maradona of Cruijff puur omdat hij meer scoorde? Of nou ja, het zal me niet verbazen dat degene die Ramos de beste CV ooit noemen dit wel zullen beweren. Sergio Ramos een betere CV noemen dan Beckenbauer of Paulo Maldini: man dan heb je er de ballen verstand van. Zoveel clasico’s door de jaren heen is deze vent voorschut gezet. Als rechtsback begon hij nou, die heeft nog steeds nachtmerries van Ronaldinho en Henry. En over Messi wil ik al helemaal niet beginnen. Ramos is een leider en motivator een echte strijder. Maar ga geen bullshit verkondigen dat hij de allerbeste CV ooit is. En inderdaad: als je verdedigend zo goed bent heb je niet zoveel gele en rode kaarten. Dat betekent namelijk dat je te vaak aan de noodrem moest trekken omdat je tegenstanders niet legitiem kon afstoppen, that’s a fact. En sorry voor de Real fanboys maar puur verdedigend heeft iedereen uiteraard liever Puyol dan Ramos. Spijkerhard maar fair. En tevens ook een echte kapitein!
 
SocioFan1
 
2
18 november 2020 om 16:43
Begrijpend lezen is vast lastig snap ik, ik noem hem de `Meest complete verdediger`! En uiteindelijk hebben die andere altijd een companion nodig gehad, zoals Nesta of een Rio Vidic en Ramos had dat ook met Pepe. Maar goed, Ramos wint 2x het EK, een WK, 4x de CL waarbij hij altijd zelf een cruciale rol inspeelde maar nee hoor hij is minder dan al die namen, tuurlijk.
 
Joga_Bonito10
 
4
18 november 2020 om 18:07
Meest complete is hij niet pik aangezien verdedigen overduidelijk niet zijn sterkste punt is vooral vergeleken met een Maldini en Puyol. Voetballend mag hij de veters van Beckenbauer niet eens strikken. Vergeet niet dat Ramos bij Spanje Puyol en Pique ook nodig gehad heeft. In 2010 speelde hij veelal als rechtsback omdat Puyol-Pique een tandem was wat Del Bosque per se intact wilde houden. Je eindigt weer met die opsomming van prijzen heb je dan echt zo een plaat voor je pan? Individueel hebben Puyol en Piqué meer prijzen gewonnen. En waarom hebben zij dan een minder cruciale rol erin gespeeld? Omdat Ramos vaker scoort? Ook al bedoel je het sarcastisch ik zal je zin herhalen op een serieuze noot: Sergio Ramos is inderdaad minder dan Beckenbauer, Maldini en Puyol. Overigens kan ik meer verdedigers opnoemen die het vak verdedigen beter onder de knie hebben dan Ramos. Ik noem een Nesta of Jaap Stam bijvoorbeeld. Hoe Puyol als 31-jarige noodgedwongen rechtsback moest spelen en Cristiano Ronaldo helemaal in zijn broekzak had in een CL finale; dat zou een 18 jarige Ramos niet lukken en een 31-jarige ook niet. Verschil moet er wezen
 
SocioFan1
 
1
18 november 2020 om 19:29
Agh zo nee oneens. Heb je Becki meegemaakt dan? Of heb je enkel allerlei beelden gezien van hem waar alle top momenten in staan? Wellicht heb je Maldini en een Nesta wel meegemaakt, dat waren ook echt toppers. Maar alleen beelden inzien van top momenten zou die grootheden hoog in het rijtje gezet worden. Ramos echt dag in dag uit meemaken, dan krijg je ook dieptepunten mee, dan is het beeld daarin anders he. En de statistieken van Ramos zijn abnormaal. Ik wil niet eens in details treden en vergelijken met de andere toppers. Voor mij is Ramos de meest complete verdediger ooit! Ik heb het dus niet alleen over puur het verdedigende aspect. 4x CL 5x laliga, 2x EK, 1x WK, recordhouder aantal interlands in Europa, tig wedstrijden bij Real, 100 goals en dat als verdediger, de impact die hij heeft op het team, zijn leiderschap en noem maar op!
 
Joga_Bonito10
 
3
18 november 2020 om 19:48
Al blijf je 100 statistieken opnoemen het is een hoop gebrul zonder stootkracht. Net een chickie die maar om aandacht blijft vragen. (En zo gul als ik ben blijf ik je die geven). Beckenbauer zal ik inderdaad merendeel de goeie beelden van gezien hebben en dan? Alleen dat is al genoeg om hem boven Ramos te plaatsen die ik bewust heb meegemaakt. Maldini, Nesta, Puyol, Stam allemaal bewust meegemaakt. De hele aura van Maldini kan je niet eens vergelijken met Ramos man. Maldini had een gouden vloed om zich heen elke keer als hij het veld op stapte. In tegenstelling tot Ramos was Maldini als back ook wereldtop. Ramos werd als back altijd faliekant gedold. Hetzelfde geldt trouwens ook voor Puyol: als rechtsback ook beter dan Ramos. Maldini, Nesta en Puyol waren daarnaast ook gentlemens. Iets wat Ramos nooit zal worden. Een viezerik die niet fair kan blijven als het een keer tegen zit. Heerlijk hoe Messi hem zo vaak voorschut heeft gezet, recent nog. En hoop dat hij het nog vaker zal doen.
 
Rode Duivels
 
1
19 november 2020 om 11:59
Socio alle respect voor jouw mening hoor. Even goede vrienden als jij Ramos de meest complete verdediger vindt. Ik vind gewoon niet dat je op basis van doelpunten en prijzenkast een verdediger kan beoordelen. Puyol en bijvoorbeeld Pique hebben ook zo een fenomenale prijzenkast. Toch is er tussen Puyol en Pique een enorm groot verschil in niveau. Puyol was echt een ijzersterke verdediger. Ondanks zijn lengte best goed met het hoofd. Heeft zowel voor Spanje als voor Barcelona belangrijke kopgoals gemaakt in tegenstelling tot Pique die toch een stuk groter is. Maar nogmaals, doelpunten maken is geen vereiste om een goede verdediger te zijn. Puyol was een echte uitblinker op het vlak van positiespel, duelkracht, tackles, leiderschap (in harde maar sportieve zin!), dekking... Daarnaast was hij ook gewoon een oerdegelijke voetballer op het gebied van passing. En wat voor mij belangrijk is, is dat Puyol zelden te betrappen was op een domme en/of vieze overtreding. Puyol was voor mij het totaalplaatje. Net als een Maldini. Ramos is voor mij een degelijke verdediger die veel scoort op belangrijke momenten en die uiteraard een pak prijzen heeft gepakt met club en land. Maar puur qua verdedigende kwaliteiten, vind ik hem lang niet top 5 all time.
 
blancosd
 
0
18 november 2020 om 14:00
Er lopen denk ik 2 dingen door elkaar. Ik geef toe dat er betere cb rondlopen. Wat Ramos echter onderscheid is dat er geen betere aanjager/leider/ kapitein rondloopt dan Ramos. Tel daar bij op dat hij ook altijd aanvallend het verschil kan maken. Dat maakt hem een legende en een van de beste cbs aller tijden.
 
SocioFan1
 
0
18 november 2020 om 16:17
Wat we allemaal hadden verwacht. De twijfel was er wel even, ook door de media waar we lekker weer intrappen. Maar Ramos weg bij Real nah, de man is nog topfit en denk vanuit zijn oogpunt wil hij ook niet zomaar weg uit Madrid en Spanje, in deze tijd en zeker niet vanwege zijn gezin. Mooi nieuws! Hopelijk snel officieel.
 
RonKallenbach
 
0
18 november 2020 om 19:45
Maldini is en blijft beter dan Ramos. Wat niet wegneemt dat hij een geweldige cv is!!.Techniek en tactiek ongelooflijk goed jammer van die agressie en dus rode kaarten. Hoop smeriger overtredingen gemaakt!!