Redelijk Oranje pakt één onvoldoende tegen nietig Noord-Macedonië
Dinsdag, 22 juni 2021 om 12:49

Het Nederlands elftal heeft maandag zijn derde groepswedstrijd op het EK eenvoudig met 0-3 gewonnen van Noord-Macedonië. Voetbalzone beoordeelt de spelers van het Nederlands elftal die minstens een helft meededen met een rapportcijfer.

Cijfers Oranje

Maarten Stekelenburg: 6
Stekelenburg was in de eerste helft twee keer kansloos op een Noord-Macedonisch schot: de goal van Ivan Trickovski werd afgekeurd vanwege buitenspel, terwijl zijn harde knal even later op de paal belandde. Pas na rust kon Stekelenburg zich onderscheiden, door een harde vrije trap van Enis Bardhi te keren. De bal was vrijwel door het midden geschoten, waardoor de redding niet ingewikkeld was. Stekelenburg moest nogmaals een buitenspeldoelpunt toestaan, maar dat was hem opnieuw niet aan te rekenen.

Denzel Dumfries: 6,5
Dumfries was net als in de voorgaande twee duels meer aanvaller dan verdediger. De rechtervleugelspeler zette na een half uur een indrukwekkende rush in en kwam zo volledig vrij voor de keeper, die met de voet redde op zijn inzet. Daarna was Dumfries bedrijvig aan de zijlijn, bijvoorbeeld door de bal af te pakken bij Ezgjan Alioski en een hoekschop af te dwingen. Een snelle voorzet op slag van rust werd geblokt, voordat die Depay kon bereiken.

Stefan de Vrij: 6,5
De Vrij verloor in de 45 minuten dat hij mee mocht spelen slechts één keer de bal, toen zijn lange pass om Depay ternauwernood mislukte. De centrumverdediger kwam defensief totaal niet in de problemen en viel op met sterke ingrepen. Zo stopte hij Trickovski af, die richting de achterlijn dreigde te dribbelen. Daarna stak hij zijn voet slim voor Ivan Pandev, waardoor er direct een aanval van Oranje werd ingeleid.

Matthijs de Ligt: 7
De Ligt vocht een een-op-een duel met Pandev uit en deed dat naar behoren. In de lucht was de mandekker onklopbaar, over de grond werd hij een keer te kijk gezet door een hakballetje van Pandev. De Ligt bleef scherp in de duels en won na rust onder meer een belangrijk kopduel van de sterspeler van Noord-Macedonië. Twee keer was hij dicht bij een doelpunt: eenmaal met een gevaarlijke kopbal, daarna met een vlammend schot uit de tweede lijn.

Daley Blind: 7
Blind toonde zijn defensieve kwetsbaarheid, toen hij Trickovski na tien minuten uit zijn rug liet ontsnappen. De rechtsbuiten scoorde daaruit, maar bleek minimaal buitenspel te hebben gestaan, waardoor Blind opgelucht kon ademhalen. De verdediger liet daarna zien telkens op de goede plek te staan bij het veroveren van de bal. Zijn perfecte tackle op Pandev leidde de openingstreffer van Depay in. Diep in de tweede helft viel op dat Blind met een dramatische bal op Van Aanholt een tegenaanval van Noord-Macedonië veroorzaakte, maar in het algemeen waren zijn voortzettingen prima te noemen.

Patrick van Aanholt: 6
In het 3-5-2-systeem van De Boer zouden de wingbacks dominant moeten zijn, maar Van Aanholt kwam nauwelijks in het stuk voor. De enige keer dat hij functioneel was in een aanval in de eerste helft was toen hij zich juist naar de as van het veld liet uitzakken, en een dreigende steekbal op Malen verstuurde, die net mislukte. Na rust had Van Aanholt eindelijk een geslaagde loopactie en bood hij Wijnaldum een enorme kans.

Ryan Gravenberch: 5
Gravenberch begon de wedstrijd met een redelijk schot, dat net over de kruising zeilde. Daarna grossierde de middenvelder, die Marten de Roon verving, in balverlies: met vijftien keer de absolute koploper in de eerste helft bij Oranje, op een positie waarop hij juist een rustpunt in het elftal zou moeten zijn. Wel had Gravenberch op slag van rust een prachtige roulette in huis in het strafschopgebied van de tegenstander, maar kreeg hij terecht geen penalty. Mogelijk gaf De Boer hem in de rust de opdracht minder risico in zijn spel te leggen, want daarna behield Gravenberch veel vaker het balbezit. Hij gaf een goede pass op Wout Weghorst, waar uiteindelijk een schietkans uit kwam voor Steven Berghuis.

Frenkie de Jong: 6
Net als zijn partner op het middenveld kende De Jong een slechte eerste helft. Zo speelde hij de bal zomaar het veld uit in een poging Malen te bereiken, terwijl een zwakke breedtepass op Gravenberch na een kwartier een counter inleidde. Ook was De Jong zwak in het duel op een pass van Blind, waardoor Noord-Macedonië de bal veroverde en Trickovski uiteindelijk op de paal schoot. Na rust herstelde De Jong zich en liet hij betere dingen zien. Hij zette de derde goal op met een pass op Malen en zette daarna een fraaie dribbel in op het middenveld, om Van Aanholt vervolgens weg te steken. Het leidde bijna tot een doelpunt. Na een onderschepping in de opbouw zette hij vervolgens ook Weghorst volledig vrij, die de lat trof.

Georginio Wijnaldum: 8,5
Wijnaldum viel als nummer tien op met zijn loopacties zonder bal. De aanvallende middenvelder had al vroeg compleet vrij voor de keeper gezet kunnen worden door Malen, maar de pass werd op het laatste moment onderschept. Zelf zette Wijnaldum een fraaie aanval op na twintig minuten, waarbij zijn goede voorzet Malen net niet bereikte. Direct na rust zag Wijnaldum zijn vele loopacties beloond worden, toen hij een lage voorzet van Depay kon intikken. Een vergelijkbaar doelpunt had hij daarna kunnen maken uit een voorzet van Van Aanholt, maar dit keer mikte Wijnaldum met links over.

Donyell Malen: 8
Malen leek vastberaden om zijn kans in de basis te grijpen en had constant dreiging naar het doel van Noord-Macedonië. Met zijn snelheid was de aanvaller een absolute plaag voor de defensie van de tegenstander. Meerdere keren dook hij gevaarlijk op, bijvoorbeeld toen hij Dumfries volledig vrij zette voor de doelman. Ook zijn versnelling op de middellijn bij het openingsdoelpunt was van grote waarde, evenals zijn pass op Depay in het vervolg van die aanval. Zijn prachtige steekbal op Depay bij het derde doelpunt was de kers op de taart voor Malen, die serieus solliciteert naar een vaste basisplaats.

Memphis Depay: 7
Depay begon uiterst ongelukkig aan de wedstrijd en stond na vijftien minuten spelen al op zeven keer balverlies. Alles mislukte, tot aan het openingsdoelpunt in de 24ste minuut. Depay stuurde Malen goed weg en tikte de bal vervolgens alert met links binnen. Op slag van rust had de spits nog een schitterende actie op de linkerflank aan de achterlijn, waarbij hij twee verdedigers passeerde, maar zijn voorzet bereikte net geen medespeler. Vlak na rust was Depay belangrijk, door in zijn aanname zijn tegenstander te passeren en vervolgens een goede lage voorzet op Wijnaldum te geven, die binnen tikte. Bij de 0-3 was het schot van Depay niet sterk, maar hij had het geluk dat de rebound voor de voeten viel bij Wijnaldum. Zo had Depay uiteindelijk een aandeel in drie treffers.

Jurriën Timber: 6,5
Timber viel in de rust in voor Dumfries en leek de taak te hebben om voor controle te zorgen bij Oranje. De rechtsback speelde redelijk behoudend en ging lang niet zo vaak naar voren als zijn voorganger Dumfries. Hij speelde een redelijk goede wedstrijd, waarin hij zijn harde schot vanuit de tweede lijn vrij makkelijk gekeerd zag worden. Tweemaal liet hij zich gelden in defensief opzicht: toen hij Alioski simpel van de bal zette en zich later niet liet verrassen door een driedubbele schaar van Eljif Elmas.

Steven Berghuis: 6
Berghuis kwam net als Timber direct in de tweede helft binnen de lijnen en had een tijdje nodig om zijn draai te vinden. Oranje moest achteruit na en slordige pass op de middellijn van Berghuis in de zestigste minuut en ook zijn voorzet met rechts bleek van slechte kwaliteit. Eenmaal kon hij op voor hem kenmerkende wijze de verre hoek zoeken, maar vond hij een Noord-Macedonisch been op zijn pad. Al met al was de inbreng van Berghuis daarmee niet grandioos.

Nr.TeamMWGVP
1Nederland33009
2Oostenrijk32016
3Oekraïne31023
4Noord-Macedonië30030

Meer nieuws
   
20:11
20:11
Ajax hakt knoop door over toekomst van Damián van der Vaart
1
   
20:02
20:02
Mario Been ziet 'veel logischere optie' voor Feyenoord dan Nuri Sahin
12
   
20:00
20:00
Live meepraten in de Ligue 1: OGC Nice - Paris Saint-Germain
4
   
20:00
20:00
Live meepraten in de Premier League: Manchester United - Newcastle United
5
   
20:00
20:00
De winnaars van de Gouden Schilden 2023/24 zijn bekend: Roda JC hofleverancier
1
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (138)

 
Skede
 
31
21 juni 2021 om 20:03
Vlak voor het einde zelf alvast cijfers gemaakt om te vergelijken met VZ. Stekelenburg 4Dumfries 5,5De Ligt 6De Vrij 6Blind 7Van Aanholt 6Frenkie 6Gravenberch 5Wijnaldum 7,5Memphis 6,5Malen 6,5Timber 6Berghuis 5,5Weghorst 4,5Promes 5Gakpo te kort gespeeld voor cijfer.Conclusie: vind VZ aardig hoge cijfers geven eerlijk gezegd. Memphis en Malen speelden geen 7 en 8, Wijnaldum een 8,5 kun je wat voor zeggen om zijn goals, Stekelenburg ook gewoon te hoog als je die ballen doorlaat.
 
Damsterdam
 
120
21 juni 2021 om 20:04
Waarom Stekelenburg een 4?
 
TomMulder
 
82
21 juni 2021 om 20:05
Stekelenburg een 4 omdat hij weinig te doen had en twee buitenspelgoals door moest laten waar hij niks aan kon doen? Hou op man, prima voldoende voor hem
 
Skede
 
247
21 juni 2021 om 20:05
Omdat ie geluk heeft dat die goals afgekeurd werden, want anders waren het gewoon 2 fouten van hem.
 
mvl070
 
179
21 juni 2021 om 20:06
Zag er bij de 2 buitenspeldoelpunten echt heel erg slecht uit
 
dickov
 
7
21 juni 2021 om 20:06
Weinig reddingen verricht
 
Blue0101
 
4
21 juni 2021 om 20:06
Inderdaad. Je kan hem die 2 valpartijen niet aanrekenen, omdat deze geen tegendoelpunt opgeleverd hebben. Hopelijk heeft ie ze wel als ze daadwerkelijk doorgebroken zijn.
 
 
111
21 juni 2021 om 20:07
Die 2e afgekeurde goal is echt heel matig gekeept.
 
murki
 
15
21 juni 2021 om 20:08
Waren gewoon twee 100 procent kansen, raar om daar iemand zo hard op af te rekenen.
 
Blue0101
 
36
21 juni 2021 om 20:08
Je geeft andersom die spits van Macedonië met 2 afgekeurde buitenspelgoals toch ook geen 8, omdat hij er 2 had gemaakt als ze niet afgekeurd waren
 
Ijsmuts
 
40
21 juni 2021 om 20:12
Nee, maar zo lekker waren ze er ook niet ingeschoten. Zeker bij die 2e kreeg je toch het idee dat Stekelenburg als een oude trage man naar de grond ging.
 
Skede
 
15
21 juni 2021 om 20:13
Natuurlijk neem je het dan ook mee in de beoordeling. Tenzij die spits daarnaast 5 100 procent kansen mist geef je hem dan toch ook geen 4?
 
Jbrazyca
 
28
21 juni 2021 om 20:17
Stelkelenburg had gewoon beiden goals moeten tegenhouden, feit dat hij ze niet tegenhoudt geeft aan waarom bijlow daar had moeten staan. die had hem wel hoor. Daarom is 4 zeker een goed cijfer, want voor hetzelfde waren beiden goals geen buitenspel.
 
El Fenomeno
 
61
21 juni 2021 om 20:17
Beide buitenspel doelpunten liet Stekelenburg veel te makkelijk door, ging als een zak aardappelen naar de grond. Onacceptabel.
 
ajax1812
 
11
21 juni 2021 om 20:25
Zo werkt het niet jbrazyca, "voor hetzelfde geld was het geen buitenspel" dat is een als scenario, is totaal onrelevant, want het was WEL buitenspel.
 
Joehoe3
 
16
21 juni 2021 om 20:26
De vorige twee 100% kansen gingen er ook in bij Stekelenburg. Eigenlijk heeft hij zowel onside als offside nog geen bal tegengehouden
 
Aqua1
 
36
21 juni 2021 om 20:27
Hou mijn hart vast als Steek echt reddingen moet verrichten tegen ene topland, nou is het billenknijpen als er een speler op doel schiet..
 
Psvlld
 
16
21 juni 2021 om 20:38
Op dat moment weet hij nog niet dat het buitenspel is en hij pakt die ballen niet, hoezo is dat irrelevant? Je kan daar best over oordelen lijkt me.. ondanks dat ik het niet helemaal eens ben met wat hier staat.
 
Benzema.
 
16
21 juni 2021 om 20:42
Stekelenburg kan er helemaal niks van. Wordt gewoon prijsschieten als we een tegenstander van formaat krijgen.
 
NJfromVOL
 
33
21 juni 2021 om 20:47
ajax1812 Dat is wel degelijk relevant. Stekelenburg kon uit zijn positie onmogelijk beoordelen of het buitenspel was of niet. Hij moest dus vol aan de bak.
 
Arends
 
11
21 juni 2021 om 20:52
Hij mag kerper van Ajax zijn, maar hij zag er slecht uit en vooral bij de laatste afgekeurde goal, de bal ging onder hem door. Stekelenburg gaat geen punten pakken voor dit oranje ben ik bang. Hopelijk doet hij beter tegen de grotere landen, ik hou mijn hart vast. Stekelenburg was 11 jaar geleden echt fantastisch, maar helaas is daar niks meer van over.
 
Ajaja
 
13
21 juni 2021 om 20:53
Welke doelpunten? Het was 3-0. Wat vond je van het doelpunt van De Ligt dan? Die heeft net zoveel gescoord als heel Noord-Macedonië
 
Japie_Krekel
 
19
21 juni 2021 om 21:04
Die Stekelenburg gaat naar de grond als een zak aardappelen. Dat gaat nog wat worden dit EK
 
Thamike
 
9
21 juni 2021 om 23:16
@Skede maar Malen mist toch al zijn kansen en toch krijgt hij geen 4. Terwijl Steek geen fout maakt. Toch wel gekke redenatie.
 
Baardgrasmus
 
67
21 juni 2021 om 20:06
Gravenberch maximaal een 4
 
Arsenallz
 
21
21 juni 2021 om 21:01
Mee eens, Ryan heeft het Frank de Boer heel makkelijk gemaakt. Zo beroerd spelen tegen Noord-Macedonië is ook gewoon knap. Je zou nu zelfs nog eerder Koopmeiners een kans geven.
 
DieHalveMalle
 
25
21 juni 2021 om 20:08
Daarom mag jij dus geen cijfer brengen. Een 4 voor steek?? en promes hoger dan Weghorst..
 
Arsenallz
 
28
21 juni 2021 om 21:02
Een onvoldoende voor Stekelenburg is helemaal niet gek. Ik vond hem zo ontzettend slecht bij die buitenspelgoals (toen het nog niet bekend was, dat het buitenspel was!) Gaat als een trage slak naar de grond. Nederland moet echt gaan uitkijken want als Stekelenburg zo gaat keepen in de achtste finale kan je heel snel weer thuis zijn.
 
4Ever4Ajax
 
1
22 juni 2021 om 10:24
@arsenallz: Maar dan moet je toch eigenlijk De Vrij ook veel lager geven bij de 1e buitenspelgoal als je zo beredeneert? Die paar centimeter buitenspel was door zijn toedoen (De Ligt en Blind stonden veel beter). Ik vind het allemaal maar veel in een 'als' scenario. Dat je Stekelenburg geen hoog cijfer geeft, helemaal logisch, maar om een onvoldoende te geven met 0 goals tegen en 2 prima reddingen, dan vind ik een 6 prima te doen.
 
yamiown
 
49
21 juni 2021 om 20:08
Malen een 6,5? Die heeft de eerste goal en derde goal zo goed als in zijn eentje verzorgd. Heeft Dumfries een wereldkans gegeven. Was actief in zowel de aanval als met het meeverdedigen. Moet hij ook nog daadwerkelijk het publiek gaan bevredigen? Dat je Berghuis net iets beter geeft dan Gravenbergh snap ik ook niet, want die heeft eerste heeft voor best wat gevaar gezorgd.
 
Skede
 
18
21 juni 2021 om 20:10
Malen had inderdaad wel wat hoger gemogen wellicht. Komt misschien omdat die er al vrij snel uit ging en deze cijfers rond minuut 85 gegeven zijn. Niet meer vers in het geheugen. Ik raad hem niet aan om het publiek te gaan bevredigen.
 
luukieluukk
 
5
21 juni 2021 om 20:14
Nee laat hem lekker zichzelf bevredigen inderdaad
 
tsjilpiep
 
7
21 juni 2021 om 20:13
We hebben met 3-0 gewonnen hè
 
Skede
 
9
21 juni 2021 om 20:16
Een 6,5 is bijvoorbeeld toch een prima cijfer? Een 10 of 9 geef je niet zo snel. En we speelden toch niet zo goed dat er spelers een 8,5 verdienen vind ik.
 
Aqua1
 
3
21 juni 2021 om 20:28
Ja dat wel, maar over algemeen niet sprankelend, wel zakelijk de groep gewonnen.
 
Ruiz_FCT
 
10
21 juni 2021 om 20:26
Wat heeft Weghorst allemaal precies verkeerd gedaan dat hij een 4,5 verdiend van jou?
 
ajax1812
 
18
21 juni 2021 om 20:30
Alles
 
Skede
 
13
21 juni 2021 om 20:32
Wat heeft hij goed gedaan om hoger te krijgen? Geen overzicht, constant verkeerde kant opendraaien, bal niet bij zich kunnen houden... etc.
 
Ruiz_FCT
 
15
21 juni 2021 om 20:51
Niet mee eens dan. Ik vond ik hem een paar keer goed meevoetballen. Die kans die hij kreeg moet er natuurlijk wel in. Verder liep hij vaak goed vrij maar kreeg hij de bal steeds niet.
 
Arsenallz
 
31
21 juni 2021 om 20:54
Blind een 7 is te hoog. Leuke passing hoor, maar heeft defensief zoveel weggeven. Buitenspel goal (die heel nipt was) en schot op de paal komen door defensieve fouten van Blind. Dan hoor je geen 7 te krijgen.
 
PieterPrins773
 
11
21 juni 2021 om 22:10
Ik zou het allemaal toch wat positiever zijn, namelijk gewoon een goede zakelijke overwinnig: Steek 6, de ligt 7,5, Blind 7, de vrij 6.5, dumfries 6 5, Aanholt 5.5, Frenkie 6, wijnaldum 7, gravenberch 4, Malen 7, depay 7, weghorst 6, berghuis 6.5, Promes 2
 
Sammerens
 
3
22 juni 2021 om 06:59
Een 4 voor Steek is me iets overdreven. Dan moet je wat mij betreft echt een blunder maken. Een 5 lijkt me in dit geval juist omdat hij 2x gered wordt door buitenspel, maar hij echt ontzettend matig keepte bij die ballen. Als dat daadwerkelijk zijn niveau aantoonde, dan gaan velen nog hun gelijk halen de komende wedstrijd(en) zodra Stekelenburg meer ballen op goal krijgt want dan vliegen er wel een paar houdbare in.
 
DeSteek77
 
5
22 juni 2021 om 09:05
@skede Ik snap niet dat je Promes een 5 geeft. Ik heb zelden, zelden een speler zo slecht zien invallen. Ik weet niet of hij één bal goed gespeeld heeft. Hij had twee eenvoudige assists op zijn schoen, maar de ballen kwamen niet eens in de buurt. Bij mij kreeg hij een 3. Berghuis speelde ook zeer matig vond ik. Die verdiende ook niet meer dan een 4. Weghorst idem dito. Ik vond Steek ook weinig overtuigend bij de twee afgekeurde goals. Een onvoldoende vind ik te billijken. Vond Malen wel een 8 verdienen. Had eigenlijk 3 assists. Dumfries moest scoren en Depay ook (waar Gini in de rebound scoort). Als je dan pakweg een half uur voor het eind naar de kant wordt gehaald, doe je het zeer verdienstelijk.
 
SEOds
 
4
21 juni 2021 om 20:04
Probeerde het te vaak van afstand ipv uit te spelen.
 
Feanvent
 
21
21 juni 2021 om 20:04
Ah. Daar is de 'verplichte' onvoldoende alweer.
 
yamiown
 
111
21 juni 2021 om 20:09
Gravenbergh mag blij zijn met een 5. Zo goed als hij altijd bij Ajax speelt, zo waardeloos speelt hij nu. Niet alleen in balverlies, maar ook qua inzet leek er gewoon niets in te zitten. Kreeg een flashback naar Mazroui tegen Feyenoord (bij de 6-2) met hoe vaak hij liep te sjokken.
 
4fRedondo
 
6
21 juni 2021 om 20:42
Gravenbergh speelde in de 2e seizoenshelft al minder bij Ajax. Desondanks wel terecht geselecteerd, want als hij het niveau van de 1e seizoenshelft weer weet aan te tikken is het een heel groot talent.
 
RedondoNo5
 
3
22 juni 2021 om 14:17
Misschien kunnen we dan alsnog Seedorf oproepen, want wellicht kan hij zijn niveau van 2008 aantikken. Gravenberch is gewoon nog niet klaar voor Oranje. Speelt al een tijdje niet goed en laat het nu ook niet zien.
 
Arsenal-Gunner
 
14
21 juni 2021 om 20:10
Gravenbergh was gewoon lomp dus deze keer is het wel terecht. Promes heeft het gelukt dat die niet lang heeft mogen spelen.
 
Moraat
 
3
22 juni 2021 om 07:52
@Yamiown @4fRedondo @Arsenal-Gunner Jongens jullie schrijven allemaal Gravenberch verkeerd
 
murki
 
22
21 juni 2021 om 20:11
Ik snap die 5 voor Ryan nog wel. Maar in Nederland leeft wel het rare fenomeen dat je niet te positief mag zijn, beter te negatief. Die opmerking bij Blind ook dat hij een speler uit zijn rug laat lopen terwijl hij (succesvol, maar nog bijna opgeheven door De Vrij) die sleler buitenspel zet. Hoe kan je dat negatief uitleggen? Hij ontneemt die speler juist een kans.
 
El Fenomeno
 
60
21 juni 2021 om 20:19
Feit is dat Blind zijn directe tegenstander compleet kwijt was en niet eens stapte voor buitenspel. Je moet het wel goed uitleggen. De Vrij moet daar ook beter opletten, maar Blind was zijn man gewoon kwijt.
 
4fRedondo
 
17
21 juni 2021 om 20:44
Toch als je het commentaar bij De Vrij ziet heeft hij 1 slechte pass gegeven en verder niks fout gedaan. Hoe kan je dan maar een 6 krijgen. Ik vond het raar dat De Ligt centraal in het centrum stond ipv De Vrij.
 
Arsenallz
 
26
21 juni 2021 om 20:55
Blind was defensief echt ronduit slecht. De nipte buitenspelgoal was zijn fout, schot op de bal was foutief doordekken en daarna niet meelopen van Blind. Heel beroerd gedaan.
 
FR010FRDAM
 
32
21 juni 2021 om 21:50
Hoe Blind en De Ligt hier altijd meer krijgen dan De Vrij is me echt een raadsel. En niet om Timber te bashen, vond hem voorgaande wedstrijden prima, maar vond hem als back gewoon niet bijzonder. Stond veel te ver naar binnen, dus ben echt benieuwd wat ik gemist heb, waardoor hij dit hogere cijfer krijgt.
 
078
 
1
22 juni 2021 om 08:22
@arsenallz wat is jouw mening dan over van Aanholt? (en durf het hier bijna niet te vragen, maar idem dito Dumfries?)jij bent dus serieus van mening dat die 2 beter zijn dan Blind?
 
Arsenallz
 
1
22 juni 2021 om 08:38
Daar heb ik het toch helemaal niet over. Ik heb het over de centrale verdedigers.
 
patatfreak21
 
18
21 juni 2021 om 20:04
Geen geweldige pot van Nederland, wel een leerzame. Het lijkt me nu namelijk duidelijk dat Malen de voorkeur moet krijgen boven Weghorst. Wat een fantastische bal bij de 3-0, dat gaat Weghorst nooit van zijn leven doen.
 
 
188
21 juni 2021 om 20:05
Berghuis zet de 2-0 op met die steekbal, misschien ff terugkijken. Promes verdient overigens gewoon een 1. Dat is met recht de slechtste Oranje speler op een toernooi ooit. Tering wat is hij slecht.
 
Arsenal-Gunner
 
41
21 juni 2021 om 20:06
Vond Berghuis gewoon goed invallen ja maar heel Oranje zakte weg in de tweede helft. Werd ook ontzettend vaak getrapt. Was wel opmerkelijk.
 
GunneRo
 
12
21 juni 2021 om 20:49
Goed invallen? Lat ligt laag zo te horen?
 
Vernon
 
26
21 juni 2021 om 20:51
Ja man Promes was echt vreselijk. Laatste wedstrijd in oranje wat mij betreft.
 
Robinho41
 
17
21 juni 2021 om 22:14
Promes indd de aller aller slechtste. Elke minuut die hem gegund wordt is er één teveel
 
MrGuide
 
11
21 juni 2021 om 22:20
Ik vind dat je daar Kew Jaliens, Tim de Cler, en Jan Vennegoor of Hesselink te kort meedoet.
 
DeSteek77
 
1
22 juni 2021 om 09:49
@migi Jeetje wat een gekleurde reactie. Waarom kun je niet gewoon eerlijk zijn. Ik ben voor Ajax en vond Steek (5), maar vooral Gravenberch (4) ver onder de maat spelen. Berghuis speelde ook ondermaats (4) en zo wonderbaarlijk was die steekbal niet. Hetgeen Depay er mee deed was met name de kunst, want dat was geen eenvoudige bal om aan en mee te nemen. Er waren 3 uitblinkers en dat waren Gini, Depay en Malen. Mijn conclusie: alleen Malen voor Weghorst. De rest laten staan tegen Portugal of Frankrijk (al hoop ik op een ruime overwinning van de Fransen).
 
 
5
22 juni 2021 om 11:59
Berghuis verdient wel een 6 hoor, alleen benoemen ze zijn grootste (relatief) wapenfeit niet en z'n foutjes wel. Ik ben totaal niet objectief over Berghuis verder, maakt het uit joh. Hij was overigens wel beter dan Gravenberch en Promes als je het mij vraagt. Echter, Gakpo vind ik met zijn 10 interland minuten nu al eigenlijk duidelijk onze beste flankspeler van de jongens op de bank.
 
DeSteek77
 
2
22 juni 2021 om 12:07
Ja, de spelers die op de tribune zaten waren nog beter dan Gravenberch en Promes. Die waren heel slecht. Misschien leg ik de lat wat hoog voor Berghuis, maar ik verwacht gewoon meer van hem. Ik vind het een uitstekende speler met de beste traptechniek van Oranje. Een 5 was ook een prima cijfer voor Berghuis ja.
 
 
0
22 juni 2021 om 16:24
Buiten z'n traptechniek blijft er wel weinig over. Hij is niet snel, heeft geen passeeractie en ik vind hem ook wat traag handelen af en toe (bijvoorbeeld toen de bal voor z'n voeten viel in de 16). Ik ben groot fan van em, maar hij is natuurlijk wel een vrij beperkte speler.
 
DeSteek77
 
0
22 juni 2021 om 16:56
Dat is zo, maar traptechniek blijft een wapen en hij kan goede cijfers overleggen qua doelpunten en assists. Weliswaar de Eredivisie, maar dat geldt voor meerdere jongens. Je ziet bijvoorbeeld bij een corner een verschil van dag en nacht als hij ze neemt of Memphis.
 
Sieb nr. 15
 
1
22 juni 2021 om 09:52
Dat was inderdaad wel een goede bal, maar heeft hij daarmee een goede invalbeurt gehad? Ik denk dat een 6 gewoon de juiste score is. Het was voldoende, maar meer ook niet. Over Promes ben ik het met je eens. Dat was echt dramatisch.
 
Arsenal-Gunner
 
37
21 juni 2021 om 20:05
Gravenbergh was veruit de zwakste speler ja. Gini was gewoon raar bezig en De Jong startte belachelijk maar herpakte zich wel. Maak mij wel zorgen met Steek nu.
 
OrboVerschuur
 
7
21 juni 2021 om 20:30
Gini was gewoon raar bezig????? (Pearle?)
 
ajax1812
 
19
21 juni 2021 om 20:35
Gaat over het overslaan van weghorst
 
Arsenal-Gunner
 
15
21 juni 2021 om 20:36
Bedoel dat hij de invallers een paar keer nogal naaide aan het einde. Overall speelde die sterk ja.
 
ninjakai
 
5
21 juni 2021 om 21:28
Bijna, van Aanholt was nog zwakker. Verdedigend doet hij zo ongeveer niets, aanvallend is hij compleet nutteloos. Het is echt schandalig slecht. Hij is ook nooit bij counters betrokken, waar Dumfries bij zowat elke counter betrokken is. Daar moet echt iets mee gedaan gaan worden. Dan kun je nog beter blind die vrije rol geven en Ake als een van de 3 centrale.
 
Arsenal-Gunner
 
13
21 juni 2021 om 21:37
Ligt ook een beetje aan hoe Oranje speelt. Dumfries krijgt alle ruimte om op te stomen terwijl aan de kant van Van Aanholt, Depay enorm vaak de bal opeist. Ik denk eerlijk gezegd niet dat Blind dat als Wingback nog kan belopen. Het is lood om ijzer op de linkerflank maar Van Aanholt is toch je beste keus.
 
Aguerooo
 
45
21 juni 2021 om 20:06
Ben het vaak met VZ oneens met de cijfers. Maar deze kan ik me wel in vinden. Gravenbergh was gewoon echt slecht. Door hem kwam Blind continu in gevaar en aanvallend voegt hij toch ook vrij weinig toe.. Nee doe mij de Roon maar weer. Gravenbergh is er nog niet.
 
luukieluukk
 
25
21 juni 2021 om 20:11
Altijd gevonden dat er teveel haat was op De Roon, nu zien we toch wel weer dat hij nieteens zo slecht is
 
FcGrun050
 
7
21 juni 2021 om 20:32
Maar je kan ook niet van Gravenberch verwachten dat hij de verdedigende taken opneemt. Gravenberch is meer vergelijkbaar met Frenkie dan een Busquets. Dus Frenkie zal je een op een vervangen, maar het is geen verdedigende middenvelder/6. Enige wie De Roon zou kunnen vervangen is Koopmeiners, want Koopmeiners heeft die verdedigende capaciteiten wel. We hadden ook een periode gehad dat Strootman en Wijnaldum de controlerende middenvelders waren, maar dat werkte echt voor geen meter. Bij Strootman liep De Rossi destijds achter om de verdedigende taken op te nemen, en bij Wijnaldum liep Henderson om die taken op te pakken. De Roon is echt geen Matic in topvorm, Fabinho, of een Kante, maar hij kan zijn verdedigende controlerende taken wel uitvoeren. Het ziet er niet even sprankelend uit, maar liever een zwarte schaap die zijn taken uitvoert, dan een toptalent uit positie spelen.
 
Aguerooo
 
7
21 juni 2021 om 20:52
De Roon is de beste CVM van Oranje. Een CVM is voetballend vaak niet goed. Bijv Nigel de Jong was echt een beest en natuurlijke wel een paar klasses beter dan de Roon maar helaas hebben we zulk soort middenvelders niet meer. Of we moeten hopen dat bijv Matusiwa een echte doorbraak gaat maken, die heeft wel een Nigel de Jong in zich.
 
luukieluukk
 
2
21 juni 2021 om 20:54
Beter had ik het niet kunnen verwoorden
 
FcGrun050
 
0
21 juni 2021 om 22:06
@aguerooo - De Jong was echt een pitbull (verbaasd me dat hij geen rode kaart heeft gepakt bij Oranje), en kon het spel best goed verdelen en Van Bommel kon goals maken en kon ook assists geven. Hij was voetballend beter, maar ook een golfbreker. De Roon moet iets zelfverzekerder spelen ook. Misschien helpen de kritiek van Nederland en de media niet echt mee, maar hij moet iets meer risico leggen qua passes. Hij heeft een goeie crossbal in zijn benen, tenminste, ik heb dat bij Atalanta vaak voorbij zien komen, maar dat gebruikt hij zo bar weinig. Daarnaast mag de balletjes breed veel verder dan de dichtbijzijnste middenvelder/verdediger. De wingbacks staan vaak vrij, daar kan hij nog een lange pass naar geven, maar dat doet hij niet. Iets meer risico`s leggen dus qua passes, dan zal het wel goedkomen.
 
wk020
 
0
22 juni 2021 om 01:40
Volledig mee eens. Gravenberch en Frenkie zijn beide nummers 8. Ook over Strootman en Wijnaldum heb je helemaal gelijk. Zijn ook geen pure 6en. Het lijkt dan controlerend oke te staan omdat het ook geen echte aanvallende middenvelders zijn maar echt puur op een 10 spelen doen ze niet. Half werk krijg je dan net zoals nu met de 2 eerstgenoemden. Drm is een type de Roon nodig van wie zijn eerste gedachte een man uitschakelen is. Ook al is het geen topper hebben we alleen hem
 
Vernon
 
3
21 juni 2021 om 20:53
Voor Gravenberch is het inderdaad nog te vroeg. Die moet gewoon nog even doorgroeien bij Ajax. En De Roon hoef ik ook niet per se. Geef Klaassen een keer een kans op die plek. Die staat er altijd, brengt altijd energie en doet geen domme dingen.
 
Aguerooo
 
13
22 juni 2021 om 00:13
Kan ik me niet in vinden. Klaassen laat toch wel vaak z'n man lopen als hij op zo'n positie staat. Heeft niet dat echte verdedigende killer instinct wat een de Roon wel heeft. Klaassen is een echte 10 wie voor de goal gevaarlijk is, niet voor je eigen verdediging. Gewoon lekker de Roon laten staan.
 
Rikkkiee
 
97
21 juni 2021 om 20:06
Aangezien VZ het nog niet heeft gedaan zal ik Promes even een cijfer geven: -2. Wat is die gast ontiegelijk slecht zeg en ook nog eens een enorm vermoeiende verschijning
 
luukieluukk
 
32
21 juni 2021 om 20:10
Snap uberhaupt niet waarom die kerel is meegenomen na zijn 'incident' van een tijdje geleden. Dan nog liever een Steven Bergwijn erbij, ookal speelt hij dan minder
 
NJfromVOL
 
34
21 juni 2021 om 20:48
El Ghazi, ook goed. Promes selecteren is onbegrijpelijk.
 
Aguerooo
 
4
22 juni 2021 om 00:15
El Ghazi speelt voornamelijk rechts toch? Snap het zowiezo niet, op links heb je nu Promes, Gakpo, Malen en Memphis wie daar kunnen spelen. Op rechts heb je alleen Berghuis, waarom werd Promes uberhaupt boven El Ghazi verkozen? Niet alleen dat gehele indicident maar er zit ook gewoon geen logica achter. El Ghazi kan ook wat meer verfijns brengen vind ik, klasse speler met een leuke techniek.
 
Psvlld
 
1
22 juni 2021 om 07:46
Bij AV niet, daar speelt hij op LB.
 
DeSteek77
 
0
22 juni 2021 om 09:54
Of Babel, voor de kleedkamer
 
Drambo
 
15
21 juni 2021 om 20:07
Ik zou Blind het hoogste cijfer geven. Maar voor de rest redelijk logisch.
 
Joehoe3
 
34
21 juni 2021 om 20:28
Blind leverde de bal direct in waarna het armoedige Noord Macedonie de paal raakte he
 
Drambo
 
7
21 juni 2021 om 20:39
Ja heb ik gezien. Maar dat verandert mijn mening nog steeds niet haha
 
Arsenallz
 
21
21 juni 2021 om 20:56
En Blind is verantwoordelijk voor de nipte buitenspelgoal van Macedonië omdat hij foutief dekte. Hem het hoogste cijfer geven zou ronduit ridicuul zijn. Passing goed, defensief 1x goed maar ook direct de slechtste verdediger op het veld vandaag. Tegen een betere tegenstander is hij verantwoordelijk voor twee tegengoals.
 
BK4LiFe
 
53
21 juni 2021 om 20:07
Ik vond Promes eerlijkgezegd ook bedroevend.
 
houtapp
 
47
21 juni 2021 om 20:08
Die had nooit maar dan ook nooit geselecteerd mogen worden met wat hij op zijn kerfstok heeft echt verschrikkelijk
 
GillesDB9
 
38
21 juni 2021 om 20:10
Ik ben het niet vaak eens met Derksen, maar iemand die verdachte is van een misdrijf voor een vertegenwoordigend elftal uit laten komen geniet zeker niet mijn voorkeur.
 
achmedn
 
1
21 juni 2021 om 21:36
Jij zou ronaldo,messi, van persi, kluivert, neymar ook niet selecteren
 
houtapp
 
6
21 juni 2021 om 21:56
@achmedn Als zij een misdrijf zouden hebben gepleegd niet inderdaad. Dit kun je toch niet verantwoorden om een verdachte van een steekpartij te selecteren voor een EK. Hiermee geef je als bondscoach en bond een heel verkeerd signaal af.
 
ShadyNG
 
1
21 juni 2021 om 21:59
Is toch een ander verhaal? Althans dat van Ronaldo en Neymar kan nog verklaart worden als een `roddel` aangezien er geen enkel bewijs lijkt te zijn, daar waar bij Promes zover ik weet al ooggetuige bepaalde zaken bevestigd hebben. Dan zit je wat mij betreft toch al in een verder stadium. Daarnaast noem jij nu basisspelers op die het verschil kunnen maken en hebben we het met Promes over een wissel die je niet heel snel zult (en moet willen) brengen, wat ook een enorm verschil is. Dan kun je um veel makkelijker thuislaten natuurlijk.
 
achmedn
 
1
21 juni 2021 om 22:02
Ze zijn ook veroordeeld (niet verdacht) voor belastingfraude, doodrijden en verdacht van aanranding
 
houtapp
 
1
21 juni 2021 om 22:12
Als dit zou spelen tijdens een toernooi dan zou ik ze inderdaad nooit meenemen dit schaadt je land. Maar ik begrijp dat jij weinig op hebt met waarden en normen want jij vindt dit geen probleem?
 
achmedn
 
1
21 juni 2021 om 22:40
Ik heb over veroordeling voor belastingontduiking. Dan heb je een strafblad en bent formeel een crimineel. En dan nog zijn er de onderzoekingen geweest naar aanranding/verkrachting. Er zijn nog meer voorbeelden. Benzema wegens chantage van een medespeler, Maradonna voor cocaïne handel (en alles wat God heeft verboden), Danny Blind wegens dronken achter stuur moeder en kind aanrijden etc. De case van Promes is blijkbaar niet in ver stadium als na een jaar er nog geen zaak is begonnen. Maar hij is geselecteerd en er is discussie geweest, maar het heeft geen zin om na elke wedstrijd hierover te beginnen. Als hij slecht heeft gespeeld dan verdiend hij slecht cijfer voor zijn spel.
 
houtapp
 
3
21 juni 2021 om 22:44
Hij verdient het gewoon niet om te spelen weer een achterlijke keuze van onze bondscoach. Zo’n jongen moeten ze geen podium geven.
 
DeSteek77
 
2
22 juni 2021 om 10:00
@achmedn Ik ben het grotendeels met je eens. Het enige wezenlijke verschil is dat wanneer je Promes thuis zou laten, dit terecht zou zijn omdat hij niet beter is dan Bergwijn, El Ghazi of Babel. Ik heb Promes bij Ajax zelden goed zien spelen.
 
houtapp
 
12
21 juni 2021 om 20:07
Wederom een stukje geschreven door echte voetbalkenner, een prachtige roulette hahaha “Wel had Gravenberch op slag van rust een prachtige roulette in huis in het strafschopgebied van de tegenstander, maar kreeg hij terecht geen penalty”
 
ajax1812
 
5
21 juni 2021 om 20:20
Was toch ook een prima actie?
 
houtapp
 
56
21 juni 2021 om 20:26
Het heet een pirouette, roulette is een casino spel
 
ajax1812
 
3
21 juni 2021 om 20:48
Ah zo, is me ontgaan, excuus
 
DeSteek77
 
2
22 juni 2021 om 10:05
@houtapp De term Roulette klopt bij de "zidane" truc. Wordt ook wel de tip-top genoemd.
 
luukieluukk
 
6
21 juni 2021 om 20:08
Stekelenburg 5,5 dumfries 6 de ligt 7 de vrij 6 blind 6,5 van aanholt 6 wijnaldum 8 de jong 7 gravenberch 5 malen 6,5 memphis 6. Van de wissels Promes het slechtste van de wissels, Gakpo gaf een sterke indruk
 
 
2
22 juni 2021 om 04:00
Memphis een 6? Heeft eens assist en een doelpunt daar wordt een spits op aangerekend.
 
tubes
 
15
21 juni 2021 om 20:09
Als Promes nog iets langer had gespeeld....
 
Homelander
 
27
21 juni 2021 om 20:12
8,5 voor Wijnaldum vind ik wel hoog als je bewust je medespelers negeert om je zin te krijgen, ja Malen hoort in de basis maar De Boer gaat daarover niet hij. Gravenberch was inderdaad de slechtste, echt enorm onbetrouwbaar in de omschakeling laat de boel constant lopen, erger me bij Ajax er ook al aan maar hij durft het zelfs bij Oranje te doen dan twijfel ik wel over z'n mentaliteit.
 
Tygo82
 
40
21 juni 2021 om 20:15
"Stekelenburg moest wederom een buitenspeldoelpunt toelaten maar dat was hem niet aan te rekenen" Pardon, hij was 10 minuten later nog onderweg naar de grond, zo langzaam ging hij.
 
luukieluukk
 
5
21 juni 2021 om 20:57
Inderdaad Stekie geeft geen sterke indruk. Zou bijna Krul erin willen, maar dat had je deze wedstrijd dan al hadden moeten proberen denk ik
 
Tygo82
 
4
21 juni 2021 om 21:01
Hij is wel de beste keeper in de selectie maar bij dat tweede buitenspel doelpunt was hij echt traag en er was niet eens afgefloten op dat moment
 
Arsenallz
 
9
21 juni 2021 om 20:58
Inderdaad. Ik maak me daar oprecht zorgen om. Stekelenburg was vandaag zo ontzetten traag met zijn reflexen. Duikt raar naar die ballen en heeft vandaag niks echt tegengehouden.
 
Ruiz_FCT
 
25
21 juni 2021 om 20:15
Ochja er scoort weer iemand twee intikkers: hoppa een 8.5. Ik vond Wijnaldum vandaag echt helemaal niet goed. Een van de slechtsten van NL.
 
Joehoe3
 
7
21 juni 2021 om 20:30
Inderdaad een perfecte assist binnengetikt en een rebound erin geschoten tegen het machtige Noord Macedonie dat niet verdedigde haha
 
Arsenallz
 
9
21 juni 2021 om 21:00
Gini is sowieso een overschatte speler. Ik vind hem doorgaans vaak maar een 6je scoren. Die intikkers veranderen daar weinig aan imo.
 
Mrblueeyes
 
11
21 juni 2021 om 20:15
Promes viel wel heel slecht in. Hij durft ook geen actie te maken. Altijd maar een tikkie terug. Hij is het oranje shirt niet waardig!
 
JeroenOlthof
 
11
21 juni 2021 om 20:19
Kan promes niet thuis blijven. Wat was die slecht, niet eens een cijfer waard.
 
Aqua1
 
7
21 juni 2021 om 20:26
Had nooit opgeroepen moeten worden voor het EK, een blunder van De Boer, dat is echt niets...
 
RADO55
 
8
21 juni 2021 om 20:22
Malen heeft gewoon goed gespeeld, dit is eigenlijk wat wij verwachten zijn loopakties en inzicht is beter dan die van weghorst, malen hoeft het niet alleen van loopacties tehebben, hij kan ook een bal terug leggen
 
RedondoNo5
 
5
21 juni 2021 om 20:55
Wat was Promes aan het doen dan? Elke bal wist hij te verprutsen om vervolgens lachend terug te lopen. Oranje had hier met minimaal 5-0 kunnen winnen.
 
Arsenallz
 
9
21 juni 2021 om 20:59
Ik vind het knap dat niemand iets zegt over Stekelenburg. Wat stond hij vandaag beroerd te keepen zeg. Bij beide buitenspelgoals is hij zo ontzettend langzaam en laat zijn reflex hem volledig in de steek. Dit gaat nog wat worden tegen betere landen.
 
birotor
 
5
21 juni 2021 om 21:39
Vlak na de oefeninterlands tegen Schotland en Georgië waren er nogal wat mensen die dachten, dat we de groepsfase met Oostenrijk en Oekraïne niet zouden overleven. Wat blijkt: We winnen driemaal tamelijk gemakkelijk en we scoren zelfs 8 doelpunten met een "slechte" voorhoede. Misschien groeien we wel in het toernooi en ligt er nog wat moois in het verschiet. Van alle andere landen heeft tot nu toe alleen Italië (enigszins) overtuigd. Als we daar dan van in de finale verliezen, zou het toch nog niet eens zo'n slecht EK zijn......
 
diadan
 
3
21 juni 2021 om 21:47
Gravenberch viel zwaar door de mand op het middenveld en leed onnodig veel balverlies. Met De Roon/koopmeiers op CVM is er een betere balans op het middenveld waardoor De Jong en Wijnaldum meer aanvallend tot hun recht komen
 
justmark
 
5
21 juni 2021 om 22:15
Hoezo Stekelenburg een voldoende? Ja hij hield 1 vrije trap eruit, maar de buitenspel momenten werd hij wel erg makkelijk gepasseerd hoor.. elke keer geen antwoord. Hij was slecht
 
DominicVedder
 
1
21 juni 2021 om 23:01
Geen verassing dat de onvoldoende voor Gravenverch is. Leuke speler voor de eredivisie nog, maar laat hem eerst maar een heel seizoen goed spelen in de Eredivisie. Hoop voor het NLs voetbal dat hij waar maakt wat het grootste gedeelte van NL verwacht van hem. Maar is nu nog erg wisselvallig en nog Jong Oranje niveau.
 
BuD83
 
7
21 juni 2021 om 23:24
Gravenberg 5 Ik vond hem erg zwak 4 Blind 7 ook niet goed een 5 v mij. Te traag Kan echt niet in hedendaagse voetbal.
 
G-schock
 
0
22 juni 2021 om 09:22
Wat een belachelijke titel, behandel tegenstanders met respect. Dit is zo onnodig arrogant.
 
j3ro3ntj33__
 
2
22 juni 2021 om 11:00
Stekenlenburg, een 6 is gewoon prima. 0 tegendoelpunten. Ik weet niet of jullie het spel snappen, maar buitenspel doelpunten tellen niet! En dan kan je zeggen dat hij die had moeten hebben. Maar een 1op1 kan je net zo goed als een penalty, niet afrekenen op een keeper. Dan moet de defensie ook onvoldoendes krijgen, want hoe komen ze uberhaupt 1 op1 ? Nee veel zijn hier niet realistisch en hebben een bepaalde bril op. Ik ga niet zeggen dat Stekelenburg een geweldige keeper is, maar gewoon degelijk en het beste dat we (op Cillissen na) hebben. Bijlow kan nog niet, maakt nog veel te veel blunders. Daarbij, gisteren weer in de gaten gehouden, Dumfries laat in 1 helft 3x zijn man compleet lopen. Hij krijgt lekker 1 voldoende omdat hij 1 kans creeert en die mist. Verder is hij onzichtbaar geweest.
 
PSVparasiempre
 
2
22 juni 2021 om 13:44
Steek kan eigenlijk niet meer; hij duikt niet, maar valt naar de bal. Helaas heeft Oranje geen enkel fatsoenlijk alternatief, dus je kunt hem laten staan. Wel duidelijk dat de keeperspositie een achilleshiel vormt. Gravenberg is nog te veel een pleintjesvoetballer. Genoeg talent, maar het ging hem gisteren allemaal een paar tandjes te snel. Ben ook geen fan van de Roon, maar die voetbalt iig als een volwassen kerel. Verder is duidelijk dat Malen een basisplaats heeft veroverd. Zeer actief, fantastische versnelling en het klikt heerlijk met Depay en Wijnaldum.