Roberto De Zerbi in beeld om Erik ten Hag op te volgen bij Manchester United
Maandag, 27 mei 2024 om 13:44

Roberto De Zerbi is in beeld bij Manchester United om Erik ten Hag op te volgen, zo meldt The Guardian. De Italiaan vertrekt deze zomer bij Brighton & Hove Albion en heeft daar indruk gemaakt op Sir Jim Ratcliffe, mede-eigenaar van Manchester United. Een eventuele komst van De Zerbi zou het einde betekenen van Ten Hag bij the Red Devils.

De attractieve speelstijl die De Zerbi graag hanteert zou de interesse hebben gewekt van Ratcliffe, zo schrijft de Engelse kwaliteitskrant. Er wordt bovendien gemeld dat er al contact is gezocht met de 44-jarige Italiaan. Daarbij wordt er nog altijd vanuit gegaan dat Ten Hag zeer spoedig zijn ontslag krijgt.

Thomas Tuchel, Kieran McKenna, Mauricio Pochettino en Thomas Frank staan allen naar verluidt ook op een shortlist van Manchester United. Ten Hag, die zaterdag nog knap de FA Cup wist te winnen, maakt zich geen zorgen over zijn toekomst.

"Twee prijzen in twee jaar is geen slechte prestatie", zei de 54-jarige Haaksberger na afloop van de met 1-2 gewonnen finale. "Ik maak me geen zorgen. Als ze me hier niet meer willen hebben, dan ga ik gewoon ergens anders prijzen winnen. Dat doe ik al mijn hele carrière."

Nu is de leiding van Manchester United druk bezig met de voorbereidingen op komend seizoen. Ten Hag, die zondag op vakantie is gegaan, wil graag duidelijkheid en heeft aan de club gevraagd om in de komende dagen zijn aanblijven of ontslag te bevestigen.

Ten Hag staat sinds juli 2022 onder contract bij Manchester United. In zijn eerste seizoen wist de manager nog de EFL Cup te winnen en derde te eindigen in de Premier League, maar dit seizoen is de druk op Ten Hag toegenomen wegens aanhoudende slechte resultaten. Hij werd vroegtijdig uitgeschakeld in de Champions League, eindigde als achtste in de Premier League, maar wist tegen alle verwachtingen in wel de FA Cup te winnen.

De Zerbi bezorgde Brighton vorig seizoen de hoogste Premier League-klassering ooit en haalde de laatste zestien in de Europa League deze jaargang. Ruim een week geleden werd aangekondigd dat hij de club deze zomer zou verlaten, waardoor hij voor Manchester United gratis op te pikken is.

Altijd op de hoogte blijven van het belangrijkste voetbalnieuws? Word nu lid van het Voetbalzone WhatsApp-kanaal!

Meer nieuws
   
18:33
18:33
Verweij weet hoe de selectie van het Nederlands elftal over Wout Weghorst denkt
4
   
18:20
18:20
De Gelderlander: 'Vitesse krijgt eigenaren uit twee verschillende landen'
4
   
17:49
17:49
VZ Kort: Porteous hoort schorsing na rode kaart in openingsduel met Duitsland
77
   
17:35
17:35
Süleyman Öztürk: 'Het is de meest onderschatte speler van Nederlands elftal'
23
   
17:05
17:05
Het programma, alle uitslagen en de standen van het EK: België trapt maandag af
0
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (86)

 
FlackoGS
 
28
27 mei 2024 om 13:51
Even serieus: is De Zerbi nou zoveel beter dan Ten Hag? Bij Brighton heb je nagenoeg geen druk om te presteren, United is hele andere koek.
 
dewaterdrager
 
51
27 mei 2024 om 13:55
Ik weet niet in hoeverre de woorden uit de context zijn gehaald van EtH, maar ik vind het een hele nare vent worden met zijn opmerkingen, interviews en misplaatste arrogantie. Ik kijk sinds zijn aankomst met tegenzin naar Manchester United. Daar zitten zeker wat leuke wedstrijden tussen, maar het is gewoon enorm matig. Datzelfde geldt voor de spelers die hij naar Manchester heeft gehaald.
 
ajaxf1
 
88
27 mei 2024 om 13:57
waterdrager Maar hij heeft wel gelijk toch? Gepromoveerd met de Eagles, met Utrecht Europees gehaald, bij Ajax historisch gepresteerd op het allerhoogste niveau en een hele zooi aan nationale prijzen. Het is gewoon een succesvolle trainer gebleken, daar waar trainers bij United nu al 12 jaar falen. Inclusief Mourinho en Moyes die ook geen koekenbakkers zijn gebleken...
 
wandering
 
52
27 mei 2024 om 14:02
Mourinho heeft het toch veel beter gedaan dan ten Hag, FA cup, EL gewonnen en werd ik dacht 2e
 
Lierse1997
 
6
27 mei 2024 om 14:02
Ze hebben ook al gewoon sinds Ferguson geen toptrainer meer gehad. Ze hebben wel een paar voormalig toptrainers gehad die duidelijk over hun houdbaarheidsdatum zaten (Van Gaal en Mourinho), ze hebben dan een perfecte subtoptrainer gehad in de vorm van Moyes en een lichtgewicht in de vorm van Ole. Een echt goede trainer kan belachelijk veel doen voor een club. Kijk naar Liverpool onder Klopp bijvoorbeeld.
 
ErnumsJung
 
6
27 mei 2024 om 14:07
@dewaterdrager: ik kijk met tegenzin naar United sinds Ferguson weg is…
 
dewaterdrager
 
4
27 mei 2024 om 14:11
Hij heeft ook wel gelijk, en zijn toon kan ik ook niet uit dit artikel halen. Maar ik kon me wel een interviews herinneren waarbij heel geagiteerd reageert en allerlei excuses gebruikt. Hij is 8e geworden met 31 punten verschil.
 
zlatanfan4ever
 
20
27 mei 2024 om 14:11
Mouinho won in zijn 1e seizoen ('16-'17) de Community Shield, de League cup en de Europa League waardoor hij zich plaatste voor de CL. Echter werd hij wel 6e in de competitie, dus ja qua competitie slechter, qua prijzen beter qua 1e seizoen. 2e seizoen ('17-'18) werd hij ontslagen in december nadat hij wederom op de 6e plek stond, geen prijzen gewonnen in 2e seizoen. Dus slechter dan Ten Hag. Overal Mourinho 2x 6e geworden, wel 3 prijzen t.o.v. 2 van Ten Hag. Echter staat de FA cup hoger aangeschreven dan de League Cup, Community Shield en Europa League.
 
arsenal890
 
48
27 mei 2024 om 14:25
Onjuist, Mourinho werd tussendoor ook nog 2de. Dat vergeet je voor het gemak nog even.
 
Lierse1997
 
9
27 mei 2024 om 14:31
Hij werd ontslagen in 18/19, in 17/18 werd hij tweede.
 
SpeedyAFC
 
4
27 mei 2024 om 14:31
Ja en ten Hag werd verleden jaar 3e. Lood om oud ijzer. Mourhino won de EL, wordt op het vasteland wel gewaardeerd, in Engeland een stuk minder. Ten Hag won de FA. Beide wonnen de Efl.
 
arsenal890
 
10
27 mei 2024 om 14:40
Lood om oud ijzer? Juist ja hahah
 
JackSparrow
 
8
27 mei 2024 om 14:43
Probeer maar eens nederig en geen gas terug te geven tegen alle aantijgingen vanuit allerlei kanten. Als je dan wat wint en het ook nog eens de FA cup, een cup die echt iedereen wel wil winnen in Engeland, dan prik je gewoon terug. Niet dat ik fan ben van EtH maar ik geef hem groot gelijk, en hij lult ook nog eens niet uit zn nek.
 
NorgeNederland
 
9
27 mei 2024 om 15:44
Succesvol valt toch mee? Zijn eerste seizoen was prima. Nu heeft hij een seizoen gehad waar zijn baan voor het eerst in zijn carriere aan zijde draadje hangt en dat merk je in zijn gedrag (zie interviews, opmerkingen) De FA Cup winnen is een pleister op een hele zere wond dit seizoen. In een van de makkelijkste CL poules allerlaatste eindigen met 15 tegengoals (alleen Antwerp had er meer tegen), 8ste eindigen een doelsaldo van min 1. En dan doodleuk in het interview met Koen Weijland gaan verkondigen dat je het attractievste voetbal speelt (koekoek) Hij heeft echt een enorme plaat voor z'n kop hoor, is gauw op zijn pik getrapt en heeft een behoorlijk gebrek aan zelfkritiek.
 
Chuck01
 
0
27 mei 2024 om 18:02
@Lierse ben het wel met je eens, alleen Ferguson had heel de club op de rit en was echt een manager. Na Ferguson zijn alleen maar trainers gekomen waarbij in de rest van de club totaal geen structuur zat. En ik heb het idee dat dat nu nog steeds niet zo is. Wie laat anders Ten Hag Antony voor 100 miljoen halen? Alle trainers hebben topaankopen gedaan voor heel veel geld. Vervolgens vallen de resultaten tegen, wordt de trainer weer met een zak geld op straat gezet, de topaankopen met verlies verkocht omdat de nieuwe trainer andere spelers wil en ze staan weer op 0. Zit totaal geen beleid in die club. Als ze de afgelopen 6 jaar ieder jaar 2 gerichte aankopen hadden gedaan had er nu een topteam kunnen staan. Aangezien ze toch flink wat geld te besteden hebben ieder jaar.
 
Heuvel 1974
 
0
27 mei 2024 om 22:32
@Chuck Wat Ferguson ook goed gedaan heeft voor hij stopte is; Het elftal helemaal uithollen. Dus daar heeft alles wat na hem gekomen heeft ook wel wat problemen gegeven. Maar zo lang ze het technisch beleid op directie niveau niet op orde krijgen dan heeft van trainer wisselen ook geen enkel effect.
 
ajaxf1
 
13
27 mei 2024 om 13:55
Zolang ze niet een aantal topspelers halen kan je Harry Potter neerzetten, dat wordt niks. Top 4 in zijn 1e seizoen vond ik bijna een mirakel, dit team is echt niet zo goed. Moet ook maar zien of De Zerbi met deze selectie zo kan voetballen als bij Brighton. Voornamelijk omdat teams heel anders spelen tegen een Brighton dan een United.
 
OREELY
 
6
27 mei 2024 om 13:59
en je zag ook genoeg wedstrijden waar teams wel klaar waren voor brighton, dat het niet veel klaar kon spelen. Brighton zag er leuk uit wanneer een tegenstander hen ruimte gaf. Niet voor niks dat ze het dit seizoen veel minder (in de competitie) deden dan een jaar geleden.
 
arsenal890
 
8
27 mei 2024 om 14:04
Oreely, Misschien komt dat ook omdat de beste spelers vertrokken zijn en er voornamelijk onbewezen spelers terugkwamen? En de sterke spelers die wel blijven geblesseerd raakten? Vergeet niet dat een relatief kleine club als Brighton dat niet kan opvangen
 
JK-Ajax
 
1
27 mei 2024 om 13:56
Net als Ten Hag vorig seizoen uitstekend qua resultaten, dit seizoen vond ik het toch vooral erg tegenvallen.
 
Lierse1997
 
6
27 mei 2024 om 13:57
Het is wel een gok inderdaad. Echter valt er echt meer dan genoeg te zeggen over Ten Hag dit jaar. Voetballend was het gewoon een drama en qua punten is het ook gewoon slecht, zeker als je naar de investeringen kijkt. En op zich is zo een FA Cup winst dan leuk, maar Man U staat echt geen centimeter verder dan onder Ragnick als ik eerlijk ben. Of je moet de doorbraak van Mainoo en Garnacho zo zien.
 
SpeedyAFC
 
5
27 mei 2024 om 14:10
Dat valt wel mee. Alleen Aston Villa doet het beter in de PL met minder investeringen. De rest van de top 7 geeft ook al jaren kapitalen uit.
 
Lierse1997
 
6
27 mei 2024 om 14:32
Je gaat nu toch niet lopen beweren dat Tottenham en Newcastle evenveel uitgeven als Man U? Je weet wel, het team dat onder ten Hag ongeveer 500 miljoen heeft uitgegeven.
 
Oenieboy
 
10
27 mei 2024 om 14:47
Enige context is altijd wel prettig. Van die aankopen is Anthony 1/5, die daarnaast ook betrokken is bij een schandaal. Ook het aantal blessures is ongekend hoog geweest. Met een Evans of Casemiro als CV wordt het niet beter.
 
THenry_228
 
7
27 mei 2024 om 14:55
'alleen Aston Villa doet het beter in de PL met minder investeringen' De laatste 2 seizoen heeft United een transferbalans van -360 miljoen euro. Ploegen als Liverpool, Man City, Tottenham, Newcastle, Arsenal hebben allen een betere transferbalans dan Manchester United en eindigen dit seizoen hoger dan United (bron: transfermarket). Ik snap dat Ten Hag zijn Ajax verleden een waas voor de ogen veroorzaakt bij sommigen maar probeer toch een beetje bij de feiten te blijven...
 
lwd12
 
5
27 mei 2024 om 15:10
Zeker en weer een derde ging naar Mount en Eriksen wou hij graag net als Amrabat want die deed het zo goed onder hem bij Utrecht. Daarnaastort je toch eens onderzoeken waar al die blessures vandaan komen Want het zijn er uitzonderlijk veel.
 
Lierse1997
 
4
27 mei 2024 om 15:12
So what dat Antony 1/5e is? Het gaat over grote uitgaven. Dat je slecht inkoopt verminderd die prijs niet meteen. Verder hadden Tottenham en Newcastle beide ook enorme blessureproblemen. Een Maddison heeft er een hele poos uitgelegen en op bepaalde momenten speelden Davies en Emerson centraal.
 
SpeedyAFC
 
10
27 mei 2024 om 15:18
Transferbalans 2023/2024 in de Pl Chelsea -202 mio Newcastle -180 mio Arsenal -166 mio Tottenham -151mio United -144 mio City - 134mio Liverpool - 111 mio Ga je verder terug in het verleden, dan krijg je verschillen per jaar. Gaf City verleden jaar niks uit, het jaar ervoor gaven ze 155 mio en die spelers zijn er nog. Man United gaf verleden jaar 202 mio uit maar ja, wel inclusief 100 mio aan Anthony die een miskoop blijt te zijn. Dat ene spelertje is dan het hele verschil in aankopen. Dan kan je beter kijken naar de waarde van de selecties die over de jaren opgebouwd is op Transfermarkt. En dan zie je het volgende: City is 1,27 miljard Arsenal is 1,14 miljard Liverpool is 920 miljoen Chelsea is 912 miljoen Tottenham 779 miljoen United 715 miljoen Newcastle 638 miljoen. Het grappige is dat ranglijst met waarde van de selectie verdomd aardig in de buurt komt van de plek op de ranglijst.
 
Lierse1997
 
6
27 mei 2024 om 15:22
Tel eens de transferbalans van de laatste 5 jaar op en geef een overzicht. Sowieso is transferwaarde een enorm vreemde maatstaf om kwaliteit te bekijken. Je koopt spelers en als die ruk presteren, het probleem van Man U, dan worden die minder waard. Je kan beter een vergelijking maken tussen de ingekochte selectiewaarde en die vergelijken met actuele selectiewaarde.
 
SpeedyAFC
 
3
27 mei 2024 om 15:41
Er zijn maar weinig clubs waar trainers langere tijd verantwoordelijk zijn voor hun aan en verkopen omdat ze in Engeland zelden lang zitten. City en Liverpool waren helemaal naar de hand gezet van Guardiola en Klopp. Ten Hag erfde grotendeels een selectie en moest het daarmee doen. Net zoals zijn opvolger een selectie gaat erven en daar volgend jaar echt geen kampioen mee gaat worden. Wat de voorgangers van ten Hag dan uitgegeven hebben aan die spelers, dat doet er dan toch niet toe? Het heeft niet zoveel zin om bij de top van Engeland over transferbedragen te praten, ze geven allemaal kapitalen uit.
 
Lierse1997
 
3
27 mei 2024 om 16:01
Ik snap dat je het niet over wil hebben want daar kom je gewoon slecht uit als je het wil goed praten. Geen club heeft de afgelopen 2 jaar zoveel uitgeven als Man U buiten Chelsea. Maar nee, dat is niet relevant.
 
SpeedyAFC
 
3
27 mei 2024 om 17:07
Chelsea gaf al meer uit. Kijk je over meer dan twee jaar, dan zijn er ook anderen die meer uitgaven. Laat je miskoop Antony buiten beschouwing, dan gaven ze bijna allemaal meer uit afgelopen twee jaar. Het doet er allemaal niet zoveel toe, de hele top acht geeft veel geld uit. Eentje wordt kampioen, eentje wint de beker en vier plaatsen zich voor de CL.
 
Lierse1997
 
0
27 mei 2024 om 17:55
Wie gaf er nog meer uit de afgelopen 4 jaar bijvoorbeeld? En geef eens cijfers voor de netto-uitgaven van Man U de laatste 5 jaar en vergelijk die met die van Newcastle en Tottenham zou ik zeggen. Dan merk je dat je gewoon rondom een argument aan het lullen bent omdat het niet in je straatje past.
 
DeEchteAjacied
 
3
27 mei 2024 om 18:38
Spelers als Mainoo en Garnacho komen bovendrijven bij iedere trainer, dit ligt niet specifiek aan een manager om dit soort gasten door te laten breken. Als je goed genoeg bent; ben je goed genoeg en speel je gewoon. Krijgt Bosz de credits dat hij de Ligt en Dolberg door heeft laten breken? Nee. Sommige spelers zijn zó goed dat je er niet omheen kan, ongeacht leeftijd.
 
LW88
 
4
27 mei 2024 om 14:04
Nee. Ten Hag haalden ze om precies dezelfde reden naar United. Ajax speelde onder hem ook bij vlagen attractief. Probleem bij United zit hem niet in de coach.
 
SpeedyAFC
 
1
27 mei 2024 om 14:13
Het is overal een stoelendans. Alle grote clubs die afhaakte in de kampioensstrijd, zoeken een nieuwe trainer. Chelsea, Barca, Bayern, United, et cetera. En Tottenham ontsloeg zijn trainer al verleden jaar dus ik kan me voorstellen dat ze Ange Postecoglou laten zitten, al roeren de supporters zich wel.
 
Lierse1997
 
3
27 mei 2024 om 14:33
Suggereer je nu dat Tottenhamsupporters willen dat Ange ontslagen wordt?
 
SpeedyAFC
 
2
27 mei 2024 om 14:51
Die berichten sijpelen inmiddels al een tijdje door. Ray Palour: “now, he has a little blip towards the end, you have to give him a chance again. No good sacking him now, is it?! Or him moving on. People are saying ‘we want Pochettino back at Spurs’. As Harvey Elliot scored Liverpool's fourth goal of the afternoon inside 60 minutes, Spurs fans began to vent their frustrations at yet another leaky defensive performance. Postecoglou, once praised for his incredibly attacking tactics, has come under huge scrutiny for failing to adapt his approach to one that is a little more pragmatic.
 
Lierse1997
 
2
27 mei 2024 om 15:14
Gewoon onzin hoor. Fans zijn natuurlijk nooit een homogene groep, maar doen alsof er een substantieel aandeel van de Tottenhamfans wil dat Ange ontslagen wordt slaat echt op niks.
 
SpeedyAFC
 
2
27 mei 2024 om 15:20
We zullen het gaan zien. Als er niks gewonnen wordt en geen CL voetbal gehaald wordt, dan gaat het in Engeland bij de top zeven toch knap onrustig worden (laat Villa even buiten beschouwing).
 
arsenal890
 
1
27 mei 2024 om 15:33
Laten we wel wezen. Spurs staat niet bekend om hun prijzenkast en CL voetbal. Indien die top 5 halen met af en toe een stunt doet Ange het goed. Vooral als hij dit spel blijft spelen.
 
FCBCruijffista
 
0
27 mei 2024 om 14:13
@FlackoGS: het is geen kwestie van of de ene zoveel beter is dan de andere, maar het gaat erom welke sportieve koers je wil varen als club. Mijn inziens hadden ze Ten Hag nog een kans kunnen geven zoals ik enkele dagen geleden al aangaf, maar als Ratcliff resoluut heeft besloten dat hij een bepaalde koers wil varen, dat hij Manu opnieuw een herkenbare identiteit wil geven en dat deze gestoeld moet zijn op een aanvallende spelfilosofie, dan is een keuze voor De Zerbi niet onlogisch. Dat zijn dan de beleidskeuzes die je moet maken, topondernemers zoals Ratcliff doen niets anders. De Zerbi is niet per se beter, maar wel geschikter dan Ten Hag als dat de visie zou zijn die men nu voor ogen heeft bij Manu.
 
TILBURG013
 
0
27 mei 2024 om 15:04
Los van het feit dat ik Ten Hag momenteel een betere en meer bewezen manager vind, is het ook maar net hoe je ernaar kijkt. Ik zou ook kunnen stellen: bij Brighton hebben je geen middelen om te presteren, United is heel andere koek waar je toch wel 200m mag uitgeven elk jaar..
 
YoeriCFC
 
0
27 mei 2024 om 15:27
Ik betwijfel het om eerlijk te zijn. Ik vind Ten Hag geen hoogvlieger, maar dat vind ik van De Zerbi ook nog absoluut niet. Beide heren kunnen leuk presteren, maar tot nu toe heeft Ten Hag dat niet (genoeg) gedaan bij United. De hype rondom De Zerbi is een beetje gaan liggen. Ik denk dat hij dacht dat hij wel binnen de kortste keren een topclub zou kunnen trainen als hij niet meer te maken zou hebben met Tony Bloom die elke denkbare prijs voor hem kon vragen, maar dat is toch wel tegen gevallen. Bayern ging voor Kompany, Juventus voor Motta, Chelsea lijkt voor Maresca te gaan, United heeft al gesprekken gevoerd met Pochettino, Milan heeft Foncesca en Napoli gaat voor Conte. Het lijkt er op dat De Zerbi achter het net gaat vissen deze zomer!
 
FCBCruijffista
 
1
27 mei 2024 om 16:52
Haha hij wordt dus genoemd bij Manu nu, dan is hij dus nog in de race voor deze topjob. Het lijkt mij niet dat Manu na 1 gesprek met Poch, al zal besluiten hem te contracteren. Ze zullen met meerdere kandidaten aan tafel gaan en kennelijk dus ook De Zerbi.
 
YoeriCFC
 
0
27 mei 2024 om 17:06
Moet toch tegenvallen? Als je bij Brighton vertrekt en denkt dat de topclubs voor je in de rij staan en je tot nu toe alleen derde keuze bent bij United?
 
Salerno1919
 
7
27 mei 2024 om 13:59
Dezelfde krant die zei dat ten hag al ontslagen was toch…. Als je maar genoeg onzin schrijft is er vanzelf wel eens een x iets waar
 
Cuneyt
 
5
27 mei 2024 om 14:10
PR speelt ook een rol, ze willen niet gelijk gehaat worden door hem op zo’n manier te ontslaan.
 
Koev
 
3
27 mei 2024 om 14:53
Een stilstaande (analoge, voor de jonge lezers) klok geeft ook 2x per dag de juiste tijd aan
 
AjaxBarCam
 
2
27 mei 2024 om 14:02
Gelukkig heeft Ajax de nieuwe De Zerbi al?? Hoop dat Ten Hag nog een tijdje bij Man United blijft.
 
SjempjesLiek
 
22
27 mei 2024 om 14:14
“Als ze me hier niet meer willen hebben, dan ga ik gewoon ergens anders prijzen winnen. Dat doe ik al mijn hele carrière." Ten Hag laat zich zo erg kennen wanneer hij de schijn tegen heeft. De arrogantie ook. Lachwekkend.
 
Giannini
 
3
27 mei 2024 om 15:32
Nou, als je het een beetje volgt snap je de context wel. Op Mourinho na heeft hij de meeste prijzen en samen met hem het hoogste winstpercentage sinds SFA. Hij geeft toch wel terecht aan dat z’n selectie abnormaal incompleet is geweest afgelopen seizoen en dat hij nota bene in een finale, wat ook nog eens een derby tegen het beste team van Engeland is, hij toch echt tactisch van hoog niveau is, want ook Guardiola wilde die prijs maar al te graag en werd toch mooi afgetroefd. Dit moment is dan ook het meest onterechte moment om afscheid te nemen. En niet slim ook. Bovendie : de meeste spelers willen door, evenals de fans.
 
arsenal890
 
6
27 mei 2024 om 15:36
Hij heeft de laagste eindklassering sinds 1990 behaald en tal van negatieve records verbroken. Een logisch moment om afscheid te nemen. Een FA cup helpt daar echt niet mee, zie van Gaal.
 
MrMischa!
 
2
27 mei 2024 om 16:16
Die laagste eindklassering toen was met Ferguson. Daarna kwamen de successen. Ben je daar een beetje bang voor?
 
Lierse1997
 
1
27 mei 2024 om 16:20
Misschien moet je John dan ook laten zitten. Want wie weet wat er komt!
 
MrMischa!
 
2
27 mei 2024 om 16:37
Heeft John al een prijs gewonnen dan, of staat die in de top 3 meeste winstpercentages bij Ajax.
 
Lierse1997
 
1
27 mei 2024 om 17:08
Had Ferguson dat gedaan?
 
DeEchteAjacied
 
1
27 mei 2024 om 18:43
Deels eens met je stelling, maar wat betreft de selectie: absoluut niet. EtH staat in de voetballerij bekend als enorm koppig en principieel. Antony halen voor dat bedrag, Mount halen voor dat bedrag met een 1-jarig contract, Hojlund halen voor dat bedrag, Casemiro van 33 halen voor zo’n bedrag. Onana voor dat bedrag. Martinez is als enige écht een schot in de roos. Tel daarbij ‘zijn aanwinsten’ Eriksen, Malacia en Amrabat erbij op. Dan zit je op 9 spelers uit de koker van EtH komen. Als je dan niet presteert, kan je het niet op je selectie gooien. Fit of niet, iedere selectie kampt met blessures. Liverpool zo lang zonder TAA, Alisson en Konate. City die KdB ruim een half jaar moet missen. Tottenham met Davies en Emerson in het centrum. Als je weet dat je bedrag X kan spenderen, geef het verstandig uit. En niet alles over de balk smijten en met terugwerkende kracht zeggen dat je selectie niet goed is.
 
MrMischa!
 
1
27 mei 2024 om 19:10
Ja die won in het jaar dat ze 13e werden ook de Fa cup. Precies als nu dus. Beide een dramatisch seizoen met een gewonnen Fa cup.
 
Drenniz
 
0
27 mei 2024 om 16:45
Hij heeft ook gewoon gelijk toch?
 
VreemdeVis
 
1
27 mei 2024 om 14:16
Je moet 2 jaar wachten om te zien wat het effect van de Zerbi is, en je weet eigenlijk niet of hij nou echt beter is. Ik ben geen United fan, maar ik zou hopen dat de directie alle trainers na Furgeseon eens uitnodigd en gewoon vraagt wat er beter zou kunnen en wat er moet veranderen. Heb het gevoel dat ze namelijk allemaal tegen hetzelfde probleem zijn aangelopen en dat nog steeds niet zien bij United. Los je dat probleem niet op, heb je aan het eind van volgend seizoen er weer over of je niet toch weer een nieuwe trainer nodig hebt
 
Tunined13
 
3
27 mei 2024 om 14:23
Brighton begon leuk maar was onder Potter toch echt veel sterker dan onder De Zerbi. Als je Ten Hag vervangt moet je wel iemand halen die beter is dan dit.
 
arsenal890
 
6
27 mei 2024 om 14:27
Wel bijzonder dat onder De Zerbi ze de beste eindklassering ooit gehaald hebben. Dan heb je het beter gedaan dan Potter
 
LucaAbbracciante
 
1
27 mei 2024 om 15:14
Dit seizoen nagenoeg alle sterkhouders moeten missen door blessure.
 
Giannini
 
0
27 mei 2024 om 15:36
Precies, en Potter was ook een ander verhaal bij een topclub. Als er al een kans is voor komend succes, dan is die veel groter met Ten Hag dan met De Zerbi (of een andere trainer uit het rijtje wat wordt genoemd)
 
DeEchteAjacied
 
1
27 mei 2024 om 18:46
Verschil is: De Zerbi houdt vast aan zijn principes, ongeacht wie hij opstelt. Altijd opbouw van achteren, hoog druk zetten, ook al heeft hij de spelers er niet voor. Gaat door in de EL en draait uiteindelijk een degelijk seizoen. EtH zegt dat hij niet het spel kan spelen dat hij wil spelen door blessures en wordt troosteloos 8e met een top 3 slechtste verdedigende linies in de PL.
 
Pii2
 
1
27 mei 2024 om 15:00
Ik hoop dat United Ten Hag nog een seizoen laat staan en eens een keer goede spelers gaat halen ipv alle middelmaat die tot nu toe voor veelste veel is gehaald. United heeft dit seizoen echt bizar veel pech gehad met blessures.. vooral in zijn verdediging. Met een beter team en iets minder pech zou hij het niet slechter doen dan een Arsenal of een Liverpool
 
ManUtd36
 
2
27 mei 2024 om 15:03
Ik heb het artikel van the Guardian niet gelezen maar Sir Jim Ratcliffe zou natuurlijk niet degene moeten zijn die beslist over trainers. Dat zou namelijk een grote fout zijn.
 
ericvanloo
 
5
27 mei 2024 om 15:03
Verbaasd me echt 0.0 dat United De Zerbi al een tijd in de gaten houdt als mogelijke opvolger van Ten Hag. Maar blijkbaar krijgt een trainer geen tijd meer om een team te ontwikkelen, denk dat United in het eerste seizoen bovengemiddeld presteerde met het materiaal dat ze hadden en met de waslijst aan blessures van dit seizoen eindigen ze precies waar ze horen te eindigen ondanks dat er wel wat talentjes rondlopen bij United, waarom nu weer van koers veranderen terwijl Ten Hag die ondanks dat hij het matig tot slecht heeft gedaan in de PL wel 2 prijzen heeft gewonnen in het City tijdperk.
 
Lierse1997
 
3
27 mei 2024 om 15:19
Ik vind niet dat ze zomaar onder Villa, Tottenham en Newcastle horen te eindigen. Zeker niet als je naar uitgaven kijkt. Verder lijkt het me toch de doelstelling dat Man U meedoet voor de echte prijzen (tevreden zijn met wat bekers is de instelling van een subtopper) en op dat vlak zijn ze geen meter opgeschoven. Integendeel ze hebben zelfs een stap achteruit moeten zetten. Dus ik zou niet weten waar het Man U project heengaat onder ten Hag. Er is geen duidelijke manier van voetballen, in die mate dat ze gewoon in meer dan de helft van de PL wedstrijden het onderliggende team zijn (laatst zelfs in een thuiswedstrijd tegen Burnley en helemaal kapot gespeeld door Palace). Verder is er een neerwaartse spiraal qua resultaten. Slechtste eindklassering ooit in de PL en een absolute blamage in de CL. Wordt al dat bovenstaande vergeten omdat je in de FA Cup wint van Liverpool en City?
 
jajoh89
 
4
27 mei 2024 om 15:44
Laten we vooral alle blessures vergeten waardoor ten Hag zijn voetbal niet heeft kunnen spelen. Vorig jaar minder blessures hogere klassering. Maar dat zal er natuurlijk niks mee te maken hebben hè Lierse. Niemand zegt dat het slechte voetbal vergeten wordt omdat je de FA Cup wint maar het maakt aardig wat goed voor de supporters en het management. Om deze prijs te winnen hebben ze wel van city en Liverpool moeten winnen en als het allemaal zo kut is als jij zegt is dat toch juist een prestatie van formaat
 
arsenal890
 
1
27 mei 2024 om 15:47
Waarom kunnen newcastle, spurs, brighton en liverpool wel hun normale spel spelen met veel blessures? Je weet dat van Gaal 2 dagen na de FA cup ontslagen werd? Een FA cup is een hele mooie prijs maar dat is niet voldoende voor United. Vooral niet als je de situatie in de competitie hebt gezien.
 
Lierse1997
 
1
27 mei 2024 om 16:03
Dat moet er niets mee te maken hebben nee. Tottenham, Brighton en Newcastle bleven wel gewoon voetballen.
 
DeAngstgegner
 
5
27 mei 2024 om 16:26
Speelde die clubs ook met meer dan 30 verschillende formaties in de verdediging? Oftewel weinig ruimte en tijd om automatismes toe te passen, wat toch behoorlijk essentieel is in de achterste linie. Daarnaast zat de club met het stukje overname van Ratcliffe wat ook in de rest van de club vast voor wat spanning heeft gezorgd. En natuurlijk de schandalen rondom Antony en Greenwood en de disciplinaire maatregelen tegen Sancho en Rashford. Het spel was soms echt niet om aan te zien. Maar er zijn zoveel negatieve factoren geweest dit seizoen, dat 8e worden met een kleine marge op de rest en de FA cup pakken gewoon prima is!
 
ManUtd36
 
3
27 mei 2024 om 16:56
Als je blessures vooral in de verdediging zijn dan heeft dat grote invloed. 15+ verschillende centrale duo's en 35+ verschillende verdedigende linies. En vaak van de kwaliteit Evans, Kambwala, Maguire of Casemiro als centrale verdediger met een rechtsback op linksback of Amrabat/Lindelof op links. Dat hebben Newcastle (gelijk in punten), Brighton (minder punten) of Tottenham niet op deze manier gehad. We hebben wedstrijden met een geblesseerde Maguire of Evans moeten spelen omdat er 6 andere centrale verdedigers geblesseerd waren. Arsenal fans praten nog steeds over vorig seizoen toen Saliba geblesseerd raakte en de titel verspeeld werd. Toen kreeg (ik weet zn naam niet meer) de schuld van alles. Nu zou het zogenaamd geen excuus mogen zijn, terwijl wij een stuk minder zijn dan Arsenal, en we veel meer blessures achterin hebben
 
Lierse1997
 
2
27 mei 2024 om 17:11
Tottenham en Newcastle hebben toch ook enorm veel defensieve blessures gehad? Niet in die mate inderdaad, maar hun voetbal leed er niet echt onder. De resultaten wel, maar dat is een andere discussie.
 
Pii2
 
0
27 mei 2024 om 18:54
Lierse, ben je nu serieus of loop je een beetje te trollen? Je kan toch met droge ogen beweren dat United op verdedigend vlak veel en veeel meer pech heeft gehad qua blessures dan de andere?
 
DeAngstgegner
 
0
27 mei 2024 om 19:07
Volgens de statistieken hebben Newcastle en Brighton inderdaad meer dagen aan blessures gehad, ook al is hier ook het schandaal met Tonali meegenomen. Alleen zijn bij beide clubs de blessures behoorlijk verdeelt over de linies, voornamelijk aanval of middenveld. Wat bij Man United juist bijna alleen maar spelers van het defensieve blok (defensie + cdm's) zijn geweest.. Dus als je, zoals ManUtd36, aangeeft met cv's als back moet spelen en cdm's als cv's etc. wordt het wel lastig om ritme en vastigheid in te bouwen. Het is eigenlijk te gek voor woorden hoeveel blessures alle clubs hebben, als je de lijstjes op de verschillende sites ziet...
 
Lierse1997
 
1
27 mei 2024 om 19:33
Ook veel. Veel en veel meer doet uitschijnen of er bij Man U apocalyptische toestanden voorvielen in de defensie en bij Tottenham en Newcastle het allemaal wel meeviel. Het is zo makkelijk te zeggen “ja er waren veel blessures, dus daarom trok het voetbal op niets” als er ondertussen andere teams met minder dure en brede selecties ook veel blessures hebben en wel gewoon goed kunnen voetballen.
 
Giannini
 
1
27 mei 2024 om 15:26
Ja laten we de trainer die 8e werd (en 3e het jaar ervoor) vervangen door de trainer die 11e werd en 6e het jaar ervoor. En vooral niet doorbouwen op het zichtbare resultaat van een goede voorbereiding en (enigszins) complete selectie!
 
arsenal890
 
4
27 mei 2024 om 15:39
Ga je serieus een club als United vergelijken met een kleine club als Brighton? Dat is wel vrij triest. De Zerbi heeft de beste eindklassering ooit gehaald met Brighton. Dat is gewoon heel knap. Maar dat wil niet zeggen dat hij de beste optie is voor United. Maar dat moet losstaan van het ontslag van ten hag dat qua resultaten wel verdient is. Waarop doorbouwen? Doorbouwen op de slechtste eindklassering van het PL tijdperk van United?
 
ManUtd36
 
2
27 mei 2024 om 17:00
Doorbouwen inderdaad, na de ergste blessuregolf in sowieso de laatste 20 jaar van team dat maar 58 punten haalde voor ten Hag kwam. Die 2 prijzen na 6 jaar droogte pakt en vorig seizoen 75 punten haalde. De Zerbi heeft nog nooit iets gewonnen en is niet beter dan ten Hag
 
arsenal890
 
1
27 mei 2024 om 17:57
Doorbouwen op een 8ste plaats inderdaad. United is geen enkele steek verder gekomen onder ten Hag na 500 miljoen aan uitgaven. Daar red je het echt niet mee. De Zerbi heeft nooit bij clubs gezeten die prijzen winnen. Dat is natuurlijk appels met peren vergelijken. De Zerbi heeft in tegenstelling tot ten Hag wel zijn filosofie over kunnen brengen in korte tijd. Bij ten Hag is het nog steeds een raadsel hoe hij wilt spelen. Echter hoor je mij niet zeggen dat De Zerbi beter bij United past. Maar of De Zerbi goed genoeg is voor United staat los van het ontslag van ten Hag. Wat in mijn ogen terecht zou zijn. Maar ik klaag echt niet als ten Hag mag blijven. Dan weten we zeker dat hij united niet naar de top terugbrengt.
 
BillyAshcroft
 
1
27 mei 2024 om 15:28
Wat mij meer verbaast, is dat ten Hag nog niet ontslagen is. Het seizoen is afgelopen, er zijn geen wedstrijden meer. Als je toch niet met'm door wil, dan kun je toch ook zeggen: bedankt Erik, je best gedaan, maar dit wordt'm niet meer? Dan kan ten Hag ook verder. Kortom, willen ze wel van'm af?
 
VonDutchie
 
0
27 mei 2024 om 16:03
Ik ben niet perse een Eth fan maar de blessure en vormdip golf waren enorm dit jaar. En toch de Facup gewonnen en hierdoor Europees voetbal gehaald. Met enkele gerichte aankopen zou ManU onder ETH in de top 5 mee moeten kunnen doen. Ik gun hem nog wel 1 seizoen om aan te tonen dat er meer in zit dan er nu uitkomt.