Roger Schmidt denkt nog niet aan Ajax: 'Dat is voor nu geen issue voor ons'
Woensdag, 20 oktober 2021 om 14:31

Roger Schmidt is voorlopig nog niet bezig met de wedstrijd tegen Ajax, die komende zondag in de Johan Cruijff ArenA op het programma staat. De trainer van PSV kreeg in aanloop naar de Europa League-wedstrijd tegen AS Monaco een vraag over de Amsterdammers en hun met 4-0 gewonnen Champions League-duel met Borussia Dortmund. Schmidt vond Ajax 'goed' en zag dat Borussia Dortmund 'ver van zijn topniveau' bleef, maar noemt de eerstvolgende tegenstander in de Eredivisie voor nu 'geen issue'.

Met AS Monaco treft PSV in de woorden van Schmidt een 'team met veel individuele kwaliteiten'. "Ze stonden net als wij bijna in de Champions League en hebben ook aan de bal mogelijkheden", zo tekent het Eindhovens Dagblad op uit de mond van Schmidt. "Voor ons lijkt me deze wedstrijd in deze competitie nog crucialer dan die van zondag tegen Ajax. Waarom? Omdat de poulefase van de Europa League over zes duels gaat en in de Eredivisie 34 duels gespeeld worden. Zondag spelen wij tegen het beste team in deze competitie."

"Ajax speelde goed en Dortmund bleef ver weg van hun topniveau. Uiteindelijk heeft onze wedstrijd daar helemaal niks mee te maken. Ajax is voor nu geen issue voor ons. Wij focussen ons op AS Monaco en om te winnen moeten we honderd procent geconcentreerd zijn", vervolgt de trainer van PSV. Zowel PSV als AS Monaco hield vier punten over aan de eerste twee groepswedstrijden in de Europa League tegen Real Sociedad en Sturm Graz. Schmidt kan donderdagavond (vanaf 21.00 uur) in het Philips Stadion geen beroep doen op de geschorste Ibrahim Sangaré.

"Tegen Real Sociedad is het ons ook gelukt om een goede wedstrijd te spelen zonder Ibrahim, maar hij is wel een sleutelspeler voor ons", benadrukt Schmidt. Hij noemt het doorschuiven van Olivier Boscagli naar het middenveld en inpassen van Armando Obispo in de defensie een optie, maar sluit tegelijkertijd niet uit dat Davy Pröpper naast Marco van Ginkel zal spelen. "Davy is fysiek in orde en heeft de afgelopen weken weer meegetraind."

"Van zaterdag naar donderdag is niet zo'n probleem, omdat er genoeg tijd is om te rusten en te trainen. Van donderdag naar zondag is meestal problematischer, al zijn we nu in een goede conditie", zegt Schmidt over de fitheid in zijn selectie tegenover ESPN. "Ik krijg altijd te horen dat we vaak scoren in de laatste tien minuten. Dat is goed: als je op het einde goals kunt maken, dan ben je fysiek in orde. Ik denk dat we moeten beseffen dat we dit seizoen het hele team nodig hebben, gezien ons drukke schema."

Meer nieuws
   
16:30
16:30
Live meepraten in de Premier League: Nottingham Forest - Manchester City
3
   
16:26
16:26
RKC Waalwijk pakt punt tegen FC Utrecht, waar Sam Lammers record breekt
6
   
16:19
16:19
Volendam gaat onderuit tegen pover Sparta en lijkt kansloos voor handhaving
0
   
15:52
15:52
Been raadt PSV'er af voor Engeland te kiezen: 'Kan beter naar het zonnetje gaan'
9
   
15:50
15:50
El Gran Derbi: is dit de meest heetgebakerde derby van Spanje?
1
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (77)

 
AjaxWestham
 
17
20 oktober 2021 om 14:38
Als je ziet dat ze 3 rondes door moesten om de poulefase te bereiken van het grote geld, dan zou ik toch iets meer het accent op de competitie leggen als je tegen dé concurrent moet spelen.
 
voetbaltjer
 
11
20 oktober 2021 om 14:40
Die wedstrijd wordt toch zo goed als zeker verloren, of heb je Ajax niet zien voetballen gister? Dat weet Schmidt ook wel, zeker na zo’n pot tegen Monaco op donderdag. Schmidt hoopt misschien op wat bonuspunten daar, maar normaal gesproken zullen ze het in de andere wedstrijden moeten doen.
 
Kyle66
 
123
20 oktober 2021 om 14:43
Ik vind dat zo'n onzin om op basis van gisteren te stellen dat Ajax makkelijk gaat winnen zondag. Dat is weer een wedstrijd op zich.
 
voetbaltjer
 
7
20 oktober 2021 om 14:44
Oke dan nemen we ook even voor het gemak de wedstrijden tegen Sporting, Besiktas, Cambuur, etc. erbij. Denk dat je eerder de wedstrijd tegen Utrecht als incident (wedstrijd opzich), en niet andersom.
 
Teesboer
 
19
20 oktober 2021 om 14:47
De kans is erg klein dat Ajax 2 keer achter elkaar zo speelt als gisteren, daarnaast kent PSV Ajax veel beter dan Dortmund Ajax kent. Ze zullen Ajax gewoon zo goed mogelijk proberen te bestrijden en het is zoals Kyle66 zegt: een wedstrijd op zich. Ik weet wel zeker dat Schmidt niet denkt: die wedstrijd van zondag verliezen we zo goed als zeker.
 
AjaxWestham
 
30
20 oktober 2021 om 14:51
Dat is veel te makkelijk gedacht, zondag kan zomaar een hele andere pot worden dan het niveau wat Ajax gisteren haalde, dat maakt het voetbal ook leuker... zeker is niks.
 
TVL11
 
17
20 oktober 2021 om 14:51
Ik kijk echt veel meer uit naar die wedstrijd van zondag dan die van morgen hoor. Zondag is Sangaré er tenminste bij. Morgen speel je zonder Sangaré en PSV mist dan totaal de balans in het team.
 
Gapko
 
28
20 oktober 2021 om 15:05
De vorige Ajax - PSV werd 0-4 en nu doet men alsof PSV nieens hoeft te gaan...
 
Teesboer
 
7
20 oktober 2021 om 15:09
De wedstrijd van gisteren is ineens de graadmeter voor de rest van het seizoen van Ajax blijkbaar, PSV maakt ook gewoon kans in Amsterdam. Ajax zal de favoriet zijn en moet het spel gaan maken, maar iedereen hier weet ook dat PSV in de omschakeling levensgevaarlijk kan zijn.
 
Gapko
 
14
20 oktober 2021 om 15:14
Natuurlijk is Ajax favoriet en als ik eerlijk ben verwacht ik ook dat Ajax die pot wint. Maar dat PSV kansloos is, dat is natuurlijk onzin.
 
mitchajax020
 
12
20 oktober 2021 om 15:51
Dat was een wedstrijd van niets, psv al weken bezig met cl en ajax spelers kwamen net van het strand af
 
TVL11
 
5
20 oktober 2021 om 15:56
Dat was letterlijk 1 week voor de start van de competitie. Natuurlijk waren er wat spelers die later terug kwamen van hun vakantie, maar ook bij Ajax waren ze al lang bezig met de voorbereiding.
 
jaakke
 
5
20 oktober 2021 om 16:02
Klopt, maar nog lang niet zover opgetraind als psv al was. Wedstrijd zondag staat op zichzelf en het is natuurlijk voetbal. Als Ajax echter in de buurt komt van het niveau van gisteren is psv kansloos.
 
Bartvan der Veen
 
4
20 oktober 2021 om 16:05
Wat een onzin. Ajax won afgelopen zaterdag niet makkelijk tegen Heerenveen dus iedere wedstrijd is weer anders
 
SiskeJari
 
0
20 oktober 2021 om 17:18
Als Ajax het niveau van gisteren haalt dan maken ze grote kans om te winnen. Maar tis natuurlijk nooit zeker
 
blaugrana11
 
5
20 oktober 2021 om 17:22
Psv kan ajax echt wel pakken hoor. Doen het bijna altijd wel goed tegen ajax en zo goed als europees voetbalt ajax nationaal niet vaak hoor
 
Ijsmuts
 
10
20 oktober 2021 om 14:41
@ajaxwestham; het accent al tijdens een persconferentie op woensdag op Ajax leggen?
 
AjaxWestham
 
2
20 oktober 2021 om 14:56
Ijsmuts, ik denk stiekem wel dat je begrijpt wat ik bedoel. Schmidt geeft aan dat de wedstrijd tegen Monaco nog crucialer lijkt dan die tegen Ajax zondag... als je dat zo stelt leg je de druk op donderdag ipv zondag, dan vind ik dat je het accent wat meer op zondag mag gooien, aangezien je dan tegen je directe concurrent speelt en daar het grote geld zit, redelijk belangrijk lijkt me zo.
 
Sir Paul
 
4
20 oktober 2021 om 15:17
Ajaxwestham, de eerstvolgende wedstrijd is in deze het belangrijkste. Toch zou ik wel rekening houden met de speelstijlen vd 2 volgende opponenten en daarop wat aanpassingen doen. Zahavi is niet in vorm ,Ginkel speelt geen 2 topwedstrijden achter elkaar. Tegen Ajax hebben we meer aan Teze dan Mwene. Meer aan Vertessen dan aan Zahavi. Meer aan Propper dan aan Ginkel. Bij een eventueel veilige voorsprong donderdagavond Gakpo,Madueke wisselen bijvoorbeeld. Zoveel mogelijk pijntjes voorkomen. De tegenstander zondag speelt thuis,is in vorm en heeft 2 dagen meer rust. Tis in potentie een wedstrijd die op details kan aan komen.
 
Ijsmuts
 
0
20 oktober 2021 om 16:06
@ajaxfwestham: Ik begrijp wat je bedoelt maar ik ben het er niet mee eens. De druk ligt toch ook op donderdag? 1) de eerstvolgende wedstrijd 2) zware tegenstander 3) geld op korte termijn 4) overwinteren in europa is financieel voor de club en voor de ontwikkeling van spelers cruciaal. 5) punten verspelen in deze korte competitie is (nog) pijnlijker dan in de eredivisie in deze fase.
 
MrKrillin
 
15
20 oktober 2021 om 14:44
@ajaxestham Maar ver komen in de EL is ook belangrijk. Ze hebben meer punten nodig, krijgen dan meer geld uit Europa. Hij heeft gelijk dat competitie bestaat uit meer wedstrijden. Zowel Ajax als PSV gaan nog punten verspelen in de competitie.
 
AjaxWestham
 
1
20 oktober 2021 om 14:59
@ Krillin, Tuurlijk is dat ook zo, op de korte termijn is dat zo. Ik vind alleen dat je een kans op de 1e plek in de ozo belangrijke competitie waarin je speelt, teniet doet als je zegt dat Monaco belangrijker is dan zondag.
 
MrKrillin
 
3
20 oktober 2021 om 15:09
@ajaxwestham "kans op de 1e plek in de ozo belangrijke competitie" Absoluut maar kans ook aanwezig, dat PSV daarna weer uit handen geeft. Want nogmaals ze zullen ook veel punten verspelen in de competitie. Geen brede selectie. Dus beter gewoon per wedstrijd kijken. Alles aan doen om donderdag 3 punten te pakken. Ze staan ook ergens top 70..willen zij makkelijkere route naar CL en beschermde status dan moet PSV echt minimaal 40 plekken stijgen. Een club als PSV moet minimaal op plek 30 staan.
 
memphisdepay
 
0
20 oktober 2021 om 15:42
@mrkrillin, Het klopt niet wat je zegt over de coëfficiënten. Ze staan bijna in de top 50, ze staan momenteel 52e. In 2017/2018 had PSV een rampjaar met maar 1000 punten voor de coëfficiënten en dat gaat ook nog is weg volgend seizoen(heeft Ajax overigens ook), wat met andere woorden betekent dat PSV gaat klimmen. Ik weet niet precies hoeveel je moet stijgen maar volgens mij zei Toon Gerbrands ooit 32e wat de helft van jou schatting betekent. Verder is het ook niet zo dat de 2e plek ook direct de cl ingaat volgend seizoen of het seizoen daarna?
 
Fossen
 
32
20 oktober 2021 om 14:44
Het was wachten op deze reactie natuurlijk. Typisch. Had Schmidt gezegd dat de wedstrijd tegen Ajax belangrijker was dan had hierboven gestaan dat PSV de Europa League eens wat serieuzer moet nemen om punten voor het NL voetbal te verzamelen.
 
AjaxWestham
 
0
20 oktober 2021 om 15:10
Nee, nu geef je de optie of het één of het ander. Schmidt maakt hier het vergelijk, niet ik. Hij had helemaal niet hoeven stellen dat er een wedstrijd crucialer is dan de ander, gewoon aangeven dat elke wedstrijd voor psv belangrijk is en dat de eerstvolgende (donderdag dus) vooral nu speelt binnen de club is toch een prima reactie?
 
Fossen
 
4
20 oktober 2021 om 15:36
Je stelt dat hij meer het accent moet leggen op de competitie. Dat kan 2 dingen betekenen: of je vindt dat hij de competitie belangrijker moet vinden. Of je vindt dat hij de competitie überhaupt niet belangrijk genoeg vindt. Het eerste ontken je en dus bedoel je het tweede. Dat is wellicht nog onzinniger, want uit zijn woorden kun je helemaal niet concluderen dat hij de competitie niet belangrijk genoeg vindt of niet serieus neemt. Maargoed, het lijkt tegenwoordig wel een sport om persconferenties van Schmidt te verdraaien of negatief te belichten. Die man kan stellen dat gras groen is waarop er mensen zijn op VZ die benoemen dat hij niet stelt dat water nat is.
 
Harecles
 
6
20 oktober 2021 om 15:46
Psv is de eerste die waarschijnlijk profiteert als Nederland een plek omhoog gaat in Europa door 2 rechtstreekse CL plaatsen. Dus niet miepen maar gaan..
 
Fossen
 
0
20 oktober 2021 om 16:03
Niemand miept toch? ??
 
Harecles
 
3
20 oktober 2021 om 16:35
Nee, zo bedoelde ik t ook weer niet, haha maar dr an en dat je em wint!
 
Fossen
 
1
20 oktober 2021 om 16:42
Ah zo haha, ja je mag in dit soort wedstrijden inderdaad in ieder geval gewoon 100% inzet verwachten, wat de omstandigheden ook zijn.
 
Andres13
 
7
20 oktober 2021 om 14:48
Als hij dat doet, zie ik de reacties wel weer komen dat hij de EL niet serieus neemt en Nederland Europese punten kost. Het is ook nooit goed.
 
nederland79
 
0
20 oktober 2021 om 14:48
@ajaxwestham of juist niet. punten in Europa kan er voor zorgen dat PSV als nummer 2 straks ook weer de CL in mag. Maar los daarvan, sowieso met Schmidt eens dat donderdag belangrijker is, dat is de eerstvolgende wedstrijd. Vanaf vrijdag is Ajax weer de belangrijkste wedstrijd. PSV heeft de EL te vaak niet serieus genomen, hopelijk komen ze dit jaar heel ver.
 
AjaxWestham
 
2
20 oktober 2021 om 15:06
Klopt ook, het is meer óf gaan voor een kort resultaat door 1e in de competitie te worden, óf europees op de langere termijn te oogsten op den duur. Al kunnen beide opties natuurlijk ook gewoon behaald worden.
 
bertuspsv96
 
1
20 oktober 2021 om 15:41
Of je regelt de coëfficiënten, en je mag als nummer 2 ook de champions league in
 
Arnavut1
 
3
20 oktober 2021 om 14:38
Benieuwd met welk tactiek Schmidt tegen Monaco maar ook tegen Ajax komt. Hoop iig dat we zonder blessures de wedstrijd van Zondag in kunnen gaan.
 
MrKrillin
 
2
20 oktober 2021 om 15:11
@arnavut1 "benieuwd met welk tactiek Schmidt tegen " Gewoon rond minuut 60 paar wisseld. O.a. Madueke wisselen voor hardloper Vertessen Als het niet loopt, weet je ook dat Gakpo onwijs veel gaat lopen met de bal. Wil hele veld oversteken en schieten op goal. Zoiets?
 
TVL11
 
11
20 oktober 2021 om 15:16
die hardloper vind ik de laatste tijd eerlijk gezegd beter presteren dan Zahavi of Doan. Madueke was voor zijn blessure ook nogal uit vorm. Als je puur gaat counteren zoals ze in de JC schaal wedstrijd deden, komt juist Vertessen van pas en is het niet gek dat je hem optijd erin wisselt.
 
Sir Paul
 
2
20 oktober 2021 om 15:23
Ik zou donderdag Zahavi of Vinícius in de spits gooien. Zondag op de counter met Vertessen, afwisselend met Gakpo die ook als kapstok kan fungeren indien de spelsituatie vraagt.
 
MrKrillin
 
2
20 oktober 2021 om 15:24
@tv11 Ik vind - als buitenstaander (en waarvan mening super onbelangrijk is) dat PSV hoger moet mikken dat spelers als Vertessen of Thomas. Leuk dat Vertessen goed past bij counteren, maar hij komt gewoon kwaliteit te kort. Ook rust voor de goal. Verrassingselement gaat ook weg en makkelijk te verdedigen. Ik verwacht dat PSV ook niet gaat counteren. Te veel zwakke plekken zoals de backs en middenveld. Dan laat je Ajax helemaal komen met hun sterke punten zoals Blind en Mazzroui. Die vinden altijd de oplossing. Kracht van PSV zijn de super snelle en goede buitenspelers. Die moet je benutten. Gotze ook zoveel mogelijk betrekken met zijn voetbal. Nu nog weing te zeggen, even kijken hoe morgen gaat en wie fit blijft. Sangare is in ieder geval uitgerust voor zondag.
 
MrKrillin
 
0
20 oktober 2021 om 15:27
@sir paul " afwisselend met Gakpo die ook als kapstok kan fungeren indien de spelsituatie vraagt." Voorop gesteld, Gakpo is echt goed. Juweeltje. Alleen zie je laatste tijd dat hij te veel verantwoordelijkheden neemt. Als niet loopt wil hij iedereen voorbij dribbelen en dan op goal schieten. Je ziet hem steeds meer van afstand schieten ipv assist proberen te hebben. Zou wel goed zijn, als Schmidt hem dit kan afleren, want is makkelijk te verdedigen.
 
NickFourgiver
 
0
20 oktober 2021 om 15:45
Gakpo is lang maar kan totaal niet als kapstok spelen, zijn kwaliteit is juist met spelen met gezicht naar de goal. Als je hem zondag in de spits zet dan verliest hij elk duel (met rug naar de goal) van Martinez en Timber ben ik bang
 
Sir Paul
 
2
20 oktober 2021 om 15:59
Krillin en Nick. Ik vind dat ie goed een bal bij zich houden met een tegenstander in z'n rug. Zou m niet vast op 9 zetten zondag maar wisselend met Vertessen en Madueke zoveel mogelijk variatie aan brengen om zodoende Ajax aan t wankelen te krijgen. Ajax zal de duimschroeven gaan aandraaien vermoed ik en PSV zal hoe dan ook countermogelijkheden krijgen. Ik vind een Vertessen daar ideaal in. Uiteraard Gakpo en Madueke ook.
 
voetbaltjer
 
22
20 oktober 2021 om 14:39
Lijkt me toch vervelend. Je bent trainer van PSV, en bijna een kwart van de vragen gaan over Ajax. Wat willen ze dat hij zegt dan? Ajax staat op het moment ver boven het niveau van PSV. PSV zal het nodige geluk moeten hebben, willen ze kampioen worden.
 
Fossen
 
19
20 oktober 2021 om 14:47
Een korte vooruitblik naar zondag snap ik nog enigszins als journalist, maar dat je dus echt tijdens een persconferentie van PSV voor een Europees duel per se de link van een Europese wedstrijd van Ajax wil maken.... ik zal het nooit begrijpen. En dan kwijlend Ajax in de titel van elk nieuwsbericht fietsen over deze persconferentie. Vraag kwam van de NOS, nou dan weet je het wel.
 
Markovv
 
1
20 oktober 2021 om 15:01
Nou ja wellicht nog de Duitse link met Schmidt en Dortmund? Snap wel even dat ze hem ernaar vragen.
 
Fossen
 
10
20 oktober 2021 om 15:42
Na Sporting Portugal werd dat ook gedaan. Voor zover ik weet heeft Schmidt geen Portugese roots. Bovendien vroegen ze naar Ajax, niet naar Dortmund
 
RUTGERRR
 
20
20 oktober 2021 om 14:49
Overdrijven is ook een vak. We kunnen reëel zeggen dat Ajax verder is dan Psv, prima. Maar Ajax is niet onverslaanbaar; Utrecht heeft ook van ons gewonnen en doorgaans wint Psv vaker van ons dan andersom. Respect is op zijn plaats. Als Ajax als gisteren speelt krijgt Psv het heel lastig, absoluut! Maar als we spelen als de laatste zondagen...
 
Sanderr
 
6
20 oktober 2021 om 15:55
PSV won 55 keer van Ajax, Ajax 58 keer van PSV en 27 keer gelijk. Zit verschrikkelijk dicht bij elkaar inderdaad. Gek genoeg is Ajax nu al wel 6 ED duels tegen PSV ongeslagen (uit en thuis) en ook in enkel de thuiswedstrijden is er 6 keer op rij niet verloren. Opvallend wel, in mijn gedachte hebben we vaker verloren haha, maar da's een teken dat je wat ouder wordt gok ik De 3-0 in september 2018 was het laatste Eredivisie verlies tegen PSV. Desalniettemin met je eens dat PSV gewoon een te respecteren tegenstander is waarvan je echt niet op je gemakkie even wint. Ajax zal gewoon top moeten zijn zondag om te winnen, hopelijk kunnen ze die CL vorm meenemen naar de topper!
 
rubentje13
 
2
20 oktober 2021 om 15:26
Geluk? Nee hoor, als je zorgt dat je beter bent dan de andere 16, maak je elk jaar goede kans om kampioen te worden. Ajax is niet onverslaanbaar en gaat echt nog wel punten laten liggen. Het is aan PSV zaak om minder punten te laten liggen. Dat heeft niet met de kwaliteit van Ajax te maken, maar met de kwaliteit van PSV. Onderlinge resultaten geven zelden de doorslag in de titelrace. Bovendien denk ik niet dat PSV kansloos is tegen Ajax, met de snelheid voorin en de ruimte die Ajax altijd wel weggeeft, krijgt psv denk ik genoeg kansen om doelpunten te maken
 
Westend
 
4
20 oktober 2021 om 14:39
Met de huidige vorm van PSV gaat het nog spannend worden.
 
MVB-PSV
 
8
20 oktober 2021 om 14:40
Oh Jezus, ben nu al helemaal gespannen. Zonder Sangare is wel een slok op de borrel maar hoop toch op 3 punten. Goed gesproken door Schmidt trouwens.
 
JuventusPuglia
 
1
20 oktober 2021 om 14:40
Mooie wedstrijd. Belangrijk voor PSV om deze te winnen aangezien je 2 sterke concurrenten hebt die ook door kunnen gaan.
 
Denn01
 
1
20 oktober 2021 om 14:40
Ik denk dat zondag ook wel aardig belangrijk is. Het zijn de 2 titelkandidaten en de 1 kan de ander een kleine tik geven. Als je dat niet zo cruciaal vindt dan weet ik niet waar de prioriteiten liggen in Eindhoven. Want vroeger was het vaak zo dat ze juist de competitie serieuzer namen dan het Europees gebeuren.
 
Kyle66
 
2
20 oktober 2021 om 14:44
Ik vind zondag ook wel belangrijk voor PSV: als ze winnen staan ze eerste en de eerste plaats geeft toegang tot de CL. Daar zit meer geld in dan de EL.
 
MrKrillin
 
0
20 oktober 2021 om 15:13
@denn01 "het zijn de 2 titelkandidaten en de 1 kan de ander een kleine tik geven. " In perspectief plaatsen. Verschil is nu maar 1 punt, verliest PSV dan 4. Ajax moet nog tegen o.a. AZ (die steeds meer in vorm raakt) en Feyenoord. PSV heeft deze 2 tegenstanders al gehad.
 
Kelvinho
 
5
20 oktober 2021 om 14:41
Hopen dat PSV Monaco verslaat. Sangare is wel een groot gemis. Vind PSV met of zonder hem een groot verschil.
 
MrKrillin
 
2
20 oktober 2021 om 15:15
Kelving benieuwd of Propper eens weer goed kan voetballen, die valt tegen. Op papier heb je veel voetbal met middenveld v Ginkel Gotze en Propper. Die zouden heel veel andere middenvelders kapot moeten spelen. Daarnaast ook meer voetbal achterin met Boscali en Ramalho. En snelle buitenspelers met Gakpo en Madueke. Sterk elftal. Alleen rechtsback is erg matig en linksback wisselvallig. De spits is een drama.
 
Kelvinho
 
1
20 oktober 2021 om 15:31
Gotze, van Ginkel en Propper is een voetballend goed middenveld, op papier in ieder geval. Maar in verdedigend opzicht denk ik kwetsbaar. Denk wel dat PSV een stofzuiger mist met dit middenveld. Daarom is Sangare zo belangrijk. Zo'n mannetje op het middenveld die alles dicht loopt en ook vaak tweede ballen wint. Ik denk dat Schmidt beter kan kiezen voor Gotze en Van Ginkel/propper met Boscagli als stofzuiger. Die kan als bonus ook nog eens redelijk goed voetballen.
 
Aguerooo
 
0
20 oktober 2021 om 17:25
Schmidt heeft al eens eerder geprobeerd met Boscagli op het middenveld toen Sangare geblesseerd was, dit werkte echt voor geen meter, Boscagli is verdedigend echt ontzettend matig en laat constant zijn man lopen, dat word dus nog wat morgenavond zonder Sangare. Ik houd iig m'n hart vast.
 
JustusMorris
 
0
20 oktober 2021 om 20:52
@MrKrillin, ik vraag me echt af of je wel oplet als je PSV kijkt soms. Van Ginkel heeft echt heel erg weinig laten zien dit seizoen, en het lijkt zo mogelijk steeds minder te gaan. Tegen Sociedad thuis speelde hij echt als een oud wijf verdedigend en als een houten klaas aanvallend. Juist bij Pröpper zie je dat zodra die speelt dat hij veel meer techniek en balcontrole heeft. En gebruikt zijn lichaam beter en verdedigt beter. En Vertessen zit echt meer potentie in dan jij hem toedicht. Hoe hij tegen Ajax scoorde of zoals tegen Sturm Graz laatste EL-wedstrijd, daar zie je dat hij zijn snelheid (sterkte punt nu) goed combineert met zijn verbeterde techniek en dat zijn overzicht ook steeds meer komt. Wat mij betreft krijgt hij per direct een kans in de spits. Zahavi mag dan bij Israël topscorer alle tijden gaan worden, bij PSV valt hij (zeker voetballend) gewoon tegen.@Aguerooo. Nee helemaal kak met peren inderdaad. Sangaré ontheft Van Ginkel (die ook nog eens zwak speelt) en Götze van zoveel verdedigende taken en zorgt met zijn vele onderscheppingen ook dat er minder druk staat op de CV’s. Tegen Sociedad zag je wat er gebeurt als hij er niet is. Geen idee wat wijsheid is, je zou zeggen dat Boscagli de beste CVM is nu, ook al was hij slecht tegen Sociedad. Anders graag Pröpper maar het liefst Pröpper op de plek van Van Ginkel, die laat echt weinig zien de laatste tijd.
 
MrKrillin
 
0
21 oktober 2021 om 10:00
@justinmorris " ik vraag me echt af of je wel oplet ' En ik vraag mij af, of jij wel leest wat er staat Gaf aan op papier. 'op papier heb je veel voetbal' Natuurlijk is praktijk anders en ook vallen spelers tegen, zowel v Ginkel als Propper nog.
 
miki1959
 
8
20 oktober 2021 om 14:42
Roger Schmidt zegt hier eigenlijk helemaal geen gekke dingen vind ik. Het zou voor het Nederlandse voetbal toch ook fantastisch zijn als er morgenavond punten gepakt worden. Voor Vitesse zie ik het tegen Spurs somber in. Maar voor AZ, PSV en Feyenoord zie ik wel kansen op een overwinning.
 
Teesboer
 
4
20 oktober 2021 om 14:42
Feitelijk heeft hij gewoon gelijk en ik snap dat je nu de focus wilt leggen op de wedstrijd van donderdag. Zondag is ook zeker belangrijk, maar als je die verliest heb je nog een heel aantal wedstrijden om de achterstand weer in te halen.
 
Sir Paul
 
1
20 oktober 2021 om 15:00
Iemand een idee wat de speelstijl dit Monaco is? Willen ze aanvallen, hangen ze voor eigen pot? Bij dat laatste verwacht ik grotere problemen dan bij het eerste. De huidige nummer 10 van de Franse competitie zou te doen moeten zijn normaliter maar inmiddels zullen zij ook weten dat PSV in de reactie gevaarlijker is dan als ze zelf het spel moeten maken. Ben benieuwd. Hopelijk een snelle voorsprong. Dat wordt in het huidige voetbal steeds belangrijker heb ik het idee.. Verder zou ik als Schmidt wél rekening met zondag houden bij het opstellen van bepaalde spelers. Ginkel of Propper, Zahavi of Vertessen. Mwene of Teze. De 1 donderdag, de andere zondag. En bij een eventuele veilige voorsprong 5x wisselen. Hopelijk kan dat na een uurtje, fingers crossed.
 
memphisdepay
 
1
20 oktober 2021 om 15:20
De huidige nummer 10 wil naar mijn mening ook niet zo veel zeggen. Als ze nu weer 2 of 3 keer achter elkaar winnen staan ze weer in de top 5. Wat je wel kan zien is dat Monaco de beschikking heeft over spelers als Ben Yedder, Tchouameni, Badiashille, Golovin, Volland, Martins, Diatta etc. Dat zijn wel spelers die bij PSV sowieso in de basis zouden staan, alleen over de vleugelaanvallers kun je twijfelen want Gakpo en Madueke kunnen ook ver komen naar mijn mening.
 
Sir Paul
 
2
20 oktober 2021 om 15:25
Memphis, ze willen wel voetballen als ik de spelers zo bekijk. Ben benieuwd. Begin er zin in te krijgen.
 
JK-Ajax
 
1
20 oktober 2021 om 15:08
Ik verwacht niet echt een zware pot, Monaco staat slechts tiende in een competitie die niet heel veel verschilt van de eredivisie qua coöefficienten.
 
PSVerein
 
7
20 oktober 2021 om 15:21
Met die redenering moet Cambuur ongeveer gelijk zijn aan Monaco. Slaat natuurlijk nergens op wat je zegt. Feit is dat wij tegen iedere ploeg heel lastig voetballen. Of het nou GAE, PEC of Monaco is. Het wordt gewoon een zware pot en ik schat onze kansen op winst in op misschien 50%.
 
Fossen
 
1
20 oktober 2021 om 15:45
Cooefficienten zegt toch nauwelijks iets over de actuele sterkte van een competitie? Alleen over recente prestaties in Europa. Zoals PSVerein al aangeeft zou dat betekenen dat Monaco vergelijkbaar is met Cambuur oid. Monaco is gewoon een sterk elftal, met name individueel. "Niet echt een zware pot" klinkt een beetje als een omgekeerde underdogrol als supporter van een andere club ??
 
Yelle
 
0
20 oktober 2021 om 18:07
Als je het lijstje basisspelers van Monaco er bij pakt, zouden de meesten niet misstaan in de basis van PSV. Boadu was voorgaande seizoenen vaak lastig zat voor PSV en kan daar nog geen potten breken. Huidige stand zegt niet zo heel veel.
 
Soccerfan_1
 
7
20 oktober 2021 om 15:21
Je moet je focus leggen op de eerstvolgende wedstrijd. En dat is Monaco en niet Ajax. Heel logisch lijkt mij
 
ajaxmind
 
0
20 oktober 2021 om 17:31
Maar dan ook niet straks klagen dat je 2 dagen minder de tijd hebt gehad om wel over Ajax na te denken
 
SiskeJari
 
0
20 oktober 2021 om 18:17
Haha Was Dortmund ver beneden hun niveau? Of dwong Ajax dat af mister Wissel
 
442of443
 
0
20 oktober 2021 om 21:32
‘Ze stonden net als wij bijna in de Champions League’ dat soort uitspraken hoor je als coach niet te doen de dag nadat Ajax een Duitse grootmacht in de CL afdroog met 4-0, komt redelijk calimero over, moet je niet willen, is een verkeerd signaal.
 
eredivisionist
 
0
20 oktober 2021 om 23:46
Gezien we proberen de Fransen in te halen zou een overwinning op Monaco heerlijk zijn. Ben benieuwd wat PSV op de mat gaat leggen.
 
Ajacio
 
0
21 oktober 2021 om 16:22
Nee, dat is Psv ten voeten uit Wegkijken Als je het niet ziet, dan is het er niet hahahaha Maar Ajax is er WEL hoor En komt eraan