Ronaldo: 'Jammer dat mensen uit Barcelona er niet zijn, maar begrijpelijk'
Maandag, 9 januari 2017 om 20:29

Cristiano Ronaldo is maandagavond als eerste speler ooit verkozen tot 'The Best FIFA Men's Player'. De ster van Real Madrid, die vorige maand ook al de Ballon d'Or op zijn naam schreef, was in Zürich aanwezig om de prijs in ontvangst te nemen. De selectie van Barcelona liet vanwege het drukke speelschema verstek gaan en dat noemt Ronaldo 'jammer'. Bovenal is hij blij met de award.

"Dit is een geweldige prestatie op persoonlijk vlak. Het is ongelooflijk. Dit jaar zal ik nooit vergeten. Ik ben heel gelukkig en ik wil iedereen bedanken. Verder heb ik weinig toe te voegen, ik denk dat de prijzen voor zich spreken", vertelt de Portugees in een eerste reactie. "Ik vind het jammer dat sommige mensen van Barcelona er niet bij waren, maar dat is begrijpelijk."

Wat Ronaldo precies bedoelt, maakt hij niet duidelijk. De aanvaller neemt verder de tijd om zijn ploeggenoten en trainer Zinédine Zidane te bedanken. "Bedankt voor alles wat jullie voor me hebben betekend. 2016 was het beste jaar van mijn loopbaan. Ik heb veel getwijfeld, maar aan het eind van de rit spreken de prijzen voor zich. Ik heb het hoogst mogelijke bereikt in de verschillende competities."

Meer nieuws
   
11:57
11:57
Situatie van één speler bij Barça draait 180 graden na aanblijven Xavi
0
   
11:30
11:30
Pak 50x je inzet als Bayern München en Real Madrid allebei scoren!
0
   
11:17
11:17
Ajax trekt nieuwe hoofdsponsor aan voor de jeugd en strijkt miljoenenbedrag op
4
   
11:15
11:15
Driessen weet waarom Alex Kroes Ajax-collega Van Praag niets kwalijk neemt
12
   
11:02
11:02
Thomas Müller heeft opmerkelijk verzoek aan fans van Bayern: 'Kijk in je kast!'
21
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (45)

 
TheJurgenKlopp
 
64
9 januari 2017 om 21:00
Hij zegt toch niets verkeerd? Het lijkt me logisch dat hij het heeft over het drukke schema, want hij is niet het type persoon dat uit het niets een sneer uithaalt naar een hele club, oordelend op zijn eerdere mediagedrag.
 
arsen(e)al
 
3
9 januari 2017 om 21:08
Is maar waar je je druk om maakt. Volgens mij kan Ronaldo het niet minder correct brengen dan hij nu heeft gedaan. Ik zou het ook jammer vinden als ik in de schoenen stond van de winnaar. Doet op de 1 of andere manier toch af aan de prijs (in de zin dat anderen het niet belangrijk genoeg vinden). Daarbij zegt hij ook nog eens dat het begrijpelijk is, wat natuurlijk ook het geval is.
 
Valencianistas
 
0
10 januari 2017 om 12:25
Hij staat toch in de schoenen van de winnaar.
 
JulioMaposse
 
1
10 januari 2017 om 00:50
Hij zegt letterlijk ik had leuk gevonden als messi er bij was geweest en de rest van de barcelona spelers maar het is begrijpelijk aangezien ze komende woensdag een belangrijke wedstrijd hebben.
 
ZakariaAyad
 
1
10 januari 2017 om 07:25
Hij uit zijn mening daar is niks mis mee. Hij vond het jammer dat barcelona spelers niet aanwezig waren en begrijpt hun situatie. Ik zie hier niks kwaads aan. Je kan ook overdrijven. Ik ben een messi fan en gun ronaldo de prijzen. Alhoewel ik vind dat messi persoonlijk beter gepresteerd heeft als speler en als teamspeler. Dat is mijn mening.
 
Chimo
 
0
10 januari 2017 om 08:42
Helemaal met je eens. Hij hoeft Barcelona helemaal niet te noemen. Duidelijk dat het hem dwars zit...
 
Robinhoajx
 
86
9 januari 2017 om 20:36
"wat Ronaldo precies bedoelt, maakt hij niet duidelijk." Wat een suggestieve zin weer... Ronaldo bedoelt dat het begrijpelijk is dat de spelers van Barcelona zich focussen op de bekerwedstrijd, boven dit gala.
 
arsen(e)al
 
4
9 januari 2017 om 21:12
De zinsopbouw (zij het door slechte citatie, al dan niet slecht Engels of een slechte vertaling) duidt erop dat het begrijpelijk is dat hij die gedachte heeft, niet dat de mensen van Barca er niet bij zijn. Ieder persoon kan echter bedenken dat hij het bedoeld zoals jij het schrijft, dus het is de vraag waarom VZ die zin erachteraan gooit.
 
The Burtos
 
37
9 januari 2017 om 20:42
Fantastische sportman en de terechte winnaar mijn inziens. Ook sportief dat hij de Barcelona spelers niet vergeet.
 
JHiL
 
48
9 januari 2017 om 20:55
Drie keer de prijs pakken in 4 jaar en nog word hij bestempeld als een matige voetballer. Absoluut belachelijk.
 
Aqua1
 
19
9 januari 2017 om 21:07
Heeft weer terecht gewonnen. Mensen die dat roepen zijn niet serieus te nomen. Haat maakt blind.
 
cornorge
 
27
9 januari 2017 om 21:14
Hij is de beste doelpuntenmaker en daarom erg belangrijk, maar daarmee ben je nog niet de beste voetballer. Moet je toch wel wat meer brengen. Vind het dubieus dat er altijd alleen maar naar aanvallers gekeken wordt.
 
J.M. Keynes
 
11
9 januari 2017 om 21:23
Ja, dat klopt, maar Iniesta laat voetballend vaak een net zo hoog, met enige regelmaat zelfs hoger, niveau zien dan Messi, maar scoort minder, dus wordt vrijwel over het hoofd gezien. Messi heeft ook het geluk dat hij een doelpuntenmaker is en geen middenvelder, anders hadden er ook wat minder Gouden Ballen in zijn kast gestaan. Dat is mijn probleem een beetje met de Messi Ronaldo discussie, als Messi de meeste doelpunten scoort en prijzen wint, dan gaat het daarom en andersom gaat het niet op, want hij voetbalt beter dan Ronaldo.. Tja..
 
LondonFootball
 
14
9 januari 2017 om 21:44
Iniesta hoger niveau dan Messi??? Maak je een grap!?
 
bruh
 
10
9 januari 2017 om 22:28
Iniesta heeft ook zieke dribbels hoor, vaak op een manier van hoe tf heeft hij die bal nog bij zich want het leek er 3x op alsof hij hem kwijt zou zijn. En zijn passjes zijn natuurlijk ook niet mis. In sommige wedstrijden is iniesta veel nadrukkelijker aanwezig dan messi, dus ik vind het wel terecht wat de man hierboven zegt.
 
surreal
 
2
9 januari 2017 om 22:30
Keynes heeft geen ongelijk hoor, Iniesta laat soms periodes voetbal van nog hoger niveau zien dan Messi. Alleen zijn conclusie dat het met doelpunten te maken heeft is fout (vind ik). Het heeft er mee te maken dat Iniesta dat niveau nooit een heel seizoen vast kan houden maar dat het vaak maar korte periodes van een of twee maanden zijn.
 
m1ch43ll
 
23
9 januari 2017 om 21:11
Vrijwel niemand vind Ronaldo een matige voetballer. Velen vinden enkel Messi de (net) iets betere. Dat is een heel groot verschil.
 
AlexDelPiero10
 
12
9 januari 2017 om 21:13
M1chel Hmm ik heb dat hier toch ook al vaak zien passeren hoor, dat Ronaldo zogezegd maar een matige voetballer is, JHL heeft zeker een punt.
 
TheJurgenKlopp
 
9
9 januari 2017 om 21:15
Nou, als ik een euro kreeg voor elke keer dat iemand op vz alleen al zei dat Ronaldo een iets betere versie is van Gerd Muller..
 
AlexDelPiero10
 
4
9 januari 2017 om 21:19
Jurgen Haha inderdaad.
 
malworld
 
7
9 januari 2017 om 21:56
misschien ben ik dan een van de minderheid maar ik vind ronaldo geen sterspeler. absoluut niet. Een harde werker en een man gevoel voor acting. Wil graag de goaltjes meepakken en niet altijd juichen voor zijn teamgenoten. Nee ik ben geen fan. Mag dat ook?
 
JeoNowIt
 
6
9 januari 2017 om 23:10
Ken je de betekenis van sterspeler wel? Ronaldo blinkt duidelijk uit bij Real en Portugal. En hoe doe je dat het beste? Met goals natuurlijk Dribbels zijn leuk voor de Kijkers, maar er zijn meer mensen die naar livescore kijken en als zij toevallig zien 3 goals Ronaldo... Neemt niet weg dat CR7 hem verdient, want voetballend is hij ook top.
 
freshprince90
 
1
10 januari 2017 om 00:09
Daar ben ik het niet helemaal mee eens... De dribbel is ook zeker een factor, ik bedoel... Ronaldinho maakte geweldige doelpunten, maar het eerste waar ik toch echt aan moet denken zijn zijn dribbels... om maar iemand te noemen en dan noem ik natuurlijk ook gelijk een hele goede Dat en als je een voetballer beoordeeld puur en alleen op statistieken dan heb je ook geen recht van spreken... Messi en Ronaldo scoren veel, maar zijn ook gewoon belangrijk voor hun team en vaak van cruciaal belang... Wie zorgde bijvoorbeeld dit weekend dat Barca in ieder geval 1 punt kreeg, jawel Lionel Messi. Maar behalve doelpunten maken kan hij ook geweldig passen, dribbelen, de manier waarop hij doelpunten kan maken.. dat geldt ook voor Ronaldo al willen sommige het doen voorkomen alsof hij altijd op de doellijn staat om zijn teennagel er nog net tegenaan te zetten.
 
AlexDelPiero10
 
22
9 januari 2017 om 21:11
Inderdaad. Je kan best geen fan zijn van Ronaldo, het is een speciaal karakter en een nieuw modern type voetballer, maar Ronaldo als matig bestempelen betekent gewoon dat je niet objectief kan kijken naar iemand waar je gewoon geen fan van bent, het betekent dat gevoelens een klare kijk in de weg staan, jammer, want zo mis je veel. Ronaldo heeft wat mij betreft ruimschoots aangetoond zeer zeker niet matig te zijn, dat staat helemaal buiten discussie, denk ik dan, dat hoeft verder ook geen betoog, het is al ridicuul dat we er nota bene over (moeten) praten.
 
wietsche
 
2
9 januari 2017 om 21:19
Daarom is deze prijs sowieso niet serieus te nemen. Als ik de. Stemlijstjes van ronaldo en messi naast elkaar leg is meteen de objectiviteit ver te zoeken. Ik snap wel dat je niet direct op grootste concurrent stemt maar als je alle lijsjres naast elkaar legt zie je meteen waarom ze op wir hebbem gestemd. Wij van wc eend raden wc eend gehalte.
 
Timmothy
 
1
10 januari 2017 om 00:04
Als matig bestempelen betekent dat je niet objectief kan kijken zeg je? Dat hoeft ook weer niet. Natuurlijk kan hij goed voetballen, anders speel je niet bij Real Madrid, maar je kan hem op voetballend gebied (dus niet qua statistieken) zeer zeker wel matig noemen, in vergelijking met de overige topspelers.
 
erodinho
 
1
10 januari 2017 om 06:39
Is niet matig, maar Messi is completer en leuker om naar te kijken. Ronaldo is een vechtmachine, maar haalt de ene prijs naar de andere. Op basis van mentaliteit denk ik dat Ronaldo het verst is van iedereen. Helemaal na het overlijden van zijn vader. Maar ja over smaak valt niet te twisten zeggen ze. Ik vind een Robben ook beter dan Ronaldo. Ik houd gewoon meer van spelers die natuurlijk voetballen. Als Ronaldo nog die beweging had toen bij Manchester United, dan was ik fan van hem geweest. Nu is het meer een stijve hark die gemaakt is om de bal tussen de doelpalen te rammen in plaats van het publiek te vermaken. Hij zit daar maar voor een ding en dat is topscorer worden en prijzen pakken. Vermaak komt bij hem helaas op de tweede plek. Hij is gewoon te zakelijk geworden, wat opzich niks mis mee is. Maar zoals ik zei, houd ik van aantrekkelijk voetbal en mensen die fouten durven te maken. Hij heeft bijna een soort obsessie voor perfectie. Maar desondanks heeft hij deze prijs dan ook meer dan verdiend.
 
MaxHoek
 
0
10 januari 2017 om 07:20
Ronaldo dribbeld nog vaak zat een mannetje langs en niemand heeft snellere scharen dan hij. Iedereen zegt wel dat hij doelloze bewegingen heeft maar uiteindelijk zet hij de verdediger op het verkeerde been en komt er een voorzet uit (kijk naar vs eibar,villareal,legia etc.) Dus zoveel is er niet veranderd, behalve dat ie van het linkermiddenveld naar linksvoor is verhuisd en nu 31 is ipv 23
 
Marranr1
 
4
9 januari 2017 om 21:16
Niemand dan ook niemand anders verdiend deze prijs. 2016 was gewoon zijn jaar heel kort samengevat. Wat een ongelooflijke prestatie. Als hij dit jaar kampioen erbij word tja is niet normaal wat voor prijzen deze man heeft gepakt en hetzelfde geld voor Messi. Wat een beesten zijn deze 2 sportmannen. De mensen die dit allemaal meemaken en van voetbal houden moeten blijven zijn met 2 van deze wereld ste
 
StanGoverde
 
0
10 januari 2017 om 11:24
Haha manmanman hoe kun je toch zeggen 'matige voetballer' , mensen die dit zeggen worden nog niet bijna serieus genomen! Wat een grap