Sarri kritisch: 'Ik wil Jorginho of Fàbregas daar hebben, niet Kanté'
Woensdag, 28 november 2018 om 18:36

Maurizio Sarri heeft zich in de Engelse media kritisch uitgelaten over de rol van N'Golo Kanté in de wedstrijd van Chelsea tegen Tottenham Hotspur. Afgelopen zaterdag gingen the Blues met 3-1 onderuit op Wembley en leden daarmee de eerste nederlaag van dit Premier League-seizoen. Volgens de manager liep de Frans international tijdens de wedstrijd te veel uit zijn positie.

Kanté werd de laatste jaren vaak geprezen om zijn spel en bepalende rol als verdedigende middenvelder bij Leicester City, Chelsea en de nationale ploeg van Frankrijk. Echter, door de komst van Jorginho is de rol van Kanté in de ploeg van Chelsea veranderd. Waar Jorginho speelt als verdedigende middenvelder, is Kanté verhuisd naar de rechterflank. "Ik wil een technische speler op de positie van verdedigende middenvelder hebben staan. Voor mij is dat Jorginho of Cesc Fàbregas, niet Kanté", zei Sarri woensdagmiddag in aanloop naar de Europa League-wedstrijd van donderdag tegen het Griekse PAOK.

Sarri gaf eerder dit seizoen nog aan dat hij Kanté liever in een wat meer aanvallende rol ziet, maar de manier waarop de Fransman dit afgelopen zaterdag uitvoeren was niet naar de zin van de manager. "Kanté moet naast Jorginho blijven, vooral als de bal aan de andere kant is", legt Sarri uit, geciteerd door de Daily Telegraph. "Als de bal op links is, hebben we Marcos Alonso, Eden Hazard, Mateo Kovacic en Ross Barkley, dus dan moet hij naast Jorginho komen te staan. In de laatste wedstrijd wilde Kanté in de eerste vijftien minuten alles zelf oplossen, maar op de verkeerde manier. Hij liep uit positie en was te veel bezig met aanvallen. Dat is niet een van de beste eigenschappen van Kanté, maar het was zijn reactie op de moeilijkheden."

Direct na de nederlaag tegen the Spurs was Sarri al kritisch op zijn hele team. Donderdag wil de manager dat zijn ploeg beter voor de dag verschijnt. Chelsea is al zeker van de volgende ronde in de Europa League en heeft een punt nodig om groep L te winnen. "Ik heb straks een paar individuele gesprekken met de spelers. De doelen zijn wat mij betreft heel duidelijk. Op korte termijn is het belangrijk om te winnen. Op lange termijn moeten we zorgen dat we het beste team van Europa worden. Ik wil zien dat we onze les hebben geleerd."

Meer nieuws
   
20:28
20:28
Ongekend: Leverkusen behoudt ongeslagen status door goal in minuut 97
20
   
20:15
20:15
Arne Slot: de trainer die 'sleeping giant' Feyenoord ontwaakte
10
   
20:00
20:00
Live meepraten in de Ligue 1: Paris Saint-Germain - Le Havre
1
   
20:00
20:00
Live meepraten in de Premier League: Aston Villa - Chelsea
3
   
19:59
19:59
Dusan Tadic schittert voor Fenerbahçe, dat Galatasaray niets toegeeft
18
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (68)

 
Adelante
 
88
28 november 2018 om 18:59
Lol Kanté opofferen zodat Jorginho tot z`n best komt? Ik dacht dat Sarri één van de slimmere trainers was. Niemand is beter dan Kanté op z`n positie. Er zijn 1000 Jorginhos in de voetbalwereld, maar er is maar één Kanté. Als Sarri niet weet hoe hij Kanté moet gebruiken dan houdt het snel op. Als voorzitter zou ik gek worden moest Kanté de club verlaten door Sarri z`n gebrek aan inzicht.
 
Intermilito
 
20
28 november 2018 om 19:05
Volgens mij lees je niet goed wat Sarri zegt. Hij wilt een technische speler op de positie verdedigend middenvelder. Kante is niet zo technisch als Jorginho of Fabregas. Dus het gaat niet om wie ‘beter’ is maar wie technischer is.
 
Adelante
 
55
28 november 2018 om 19:18
IntermilitoIk lees heel goed wat hij zegt. Kanté is niet technisch genoeg. Voor die positie heb je maar één iemand die kan excelleren en dat is Busquets. Maar Busquets met zulke prutsers achterin zal ook niet werken. Wat hij hier doet is open deuren inslaan en een beetje janken. Kanté zet je nooit op de bank. Alleen Busquets zou dat kunnen, maar dat enkel en alleen bij Barcelona of City. Bij alle andere clubs staat Kanté in de basis. Jorginho is geen Xavi, Iniesta of Modric dat hij onmisbaar is. Kanté is dat wel. Die is onmisbaar.
 
Dr.Jero
 
8
28 november 2018 om 19:26
Je zou in je oordeel wel mee kunnen wegen dat jorginho het spelletje van sarri goed begrijpt en uitvoert, heeft zich moeiteloos aangepast aan chelsea en de resultaten van sarri spreken voor zichzelf.. en dat zeker in contrast met het vorigjaar vertoonde spel. Iedereen houdt van kante en wat die kan brengen maar jorginho is geen 4e hands koekenbakker zoals u hem hier afbeeld. Er is dus wat te zeggen voor het gevoerde beleid van sarri. Daarbij staat kante ook gewoon in de basis en voegt veel toe aan t spel van chelsea.
 
Blieke
 
11
28 november 2018 om 19:30
Nee, je leest niet goed wat hij zegt. Kante past niet in dergelijke rol bij de spelopvatting van Sarri. Sarri wil iemand die vanop die positie het spel kan bepalen (een regista a la Pirlo), en dat is iets wat Kante totaal niet kan. Wat Kante moet doen is in dienende rol voor of naast Jorginho spelen (wat Sarri ook uitlegt in het stuk hierboven), aka een stuk hoger het vuile werk opknappen. Een positie waar Kante ook wel tot zijn recht zal komen.
 
Adelante
 
15
28 november 2018 om 19:34
BliekeJe trapt open deuren in kerel. Ik lees heel goed wat hij zegt. Volgens mij is het aan Sarri om uit te zoeken waar Kanté het best fungeert. Een Kanté in topvorm heb je veel meer aan dan een Jorginho. Dat hij Kanté ergens anders plaatst ten koste van diens kwaliteiten is simpelweg een grote fout. Kovacic kan potentieel nog beter worden dan Jorginho en Fabregas kan minstens even goed passen en de bal verdelen. Wie kan er weer zo goed als Kanté de oppositie breken en het middenveld vernietigen alsof hij met 3-4 spelers tegen iemand aanloopt? Juist ja, niemand.
 
Warabe
 
26
28 november 2018 om 19:44
Jullie hebben ongelijk en Kante heeft het 3 jaar laten zien bij Leicester (kampioen), Chelsea (kampioen), Frankrijk (kampioen). Overal ter wereld zou Kante op ZIJN positie in de basis staan behalve bij Barca. Sarri moet kappen met deze onzin en of 4231 spelen OF Jorginho op de bank. Kante is samen met Hazard de belangrijkste speler bij Chelsea.
 
D.costa9CFC
 
3
28 november 2018 om 19:55
Wanneer je Jorginho op de bank zet. Zal het spel een stuk minder zijn. Dat zag je de afgelopen 2 wedstrijden toen hij steeds 1-2 man op zich kreeg. Misschien inderdaad 4231 proberen.
 
Ptolemy
 
7
28 november 2018 om 19:59
Sarri moet helemaal niet kappen met deze onzin. Hij wilt spelen op een bepaalde manier en Kante moet zich daar op aanpassen klaar. Nu is Kante een waanzinnige speler dus ik verwacht ook niet dat hij er problemen mee gaat krijgen.
 
Willian-Borges
 
5
28 november 2018 om 20:08
Nou blijkbaar niet als je het blijkbaar nog steeds niet begrijpt. Sarri probeert een bepaalde filosofie te implementeren waar Jorginho de motor is. Jorginho is degene die het tempo van het team bepaalt. Daarnaast heb je twee box2box spelers de een is aanvallend ingesteld (Kovacic,Barkley en Loftus-Cheeck) en de ander is verdedigend ingesteld Kante. Sarri is gehaald omdat zijn filosofie er voor gezorgd heeft dat Napoli de geoliede machine van vandaag de dag is. Kante zou de rol die Allan had bij Napoli met verve kunnen uitvoeren. Alleen kost dat gewoon tijd wat Sarri ook aangaf aan het begin van het seizoen. Maarja dat zijn maar details..
 
Blieke
 
5
28 november 2018 om 20:23
Alleen worden Kante`s kwaliteiten (theoretisch) imo heel goed gebruikt in de huidige opstelling. Beter nog, ik denk dat Kante veel potentieel heeft in Sarri`s spelletje als dynamische middenvelder gezien zijn uithoudingsvermogen, verdedigend vermogen en inzet. Wat Sarri hierboven aangeeft zijn louter problemen met automatismes, problemen die wellicht vanzelf zullen verdwijnen. Vooral veel drama om niets. Vooral na 1 nederlaag.
 
Jackieboy10
 
2
28 november 2018 om 20:42
Dat klopt Blieke. Maar hoe komt Kanté tot die fouten in zo'n wedstrijd? Omdat hij uit positie speelt. Ik snap het hele idee van Sarri heel goed, maar ik vind zelf dat hij het verkeerde werk bij de verkeerde speler legt. Jorginho en Kanté kunnen prima samen spelen, het is ook totaal geen discussie over wie nou daar moet spelen (in mijn ogen dan). In mijn ogen hoort Kanté naast Jorginho te spelen. Kanté is namelijk een meester in het spel lezen, daar verdedigend op acteren en dan de bal aan de juiste man te geven (dat zal dan Jorginho zijn in veel gevallen). Echter door de positie van Kanté op het veld op dit moment, dwing je hem om ook in aanvallende situaties een oplossing te zoeken (en dat baseer ik niet alleen op deze ene slechte wedstrijd, dat is mij ook in de goede reeks van Chelsea opgevallen). Dat is nou eenmaal minder zijn kracht. Dan zou ik persoonlijk denken dat je meer "pressing" arbeid moet vragen van Willian/Hazard/Pedro/Barkley bijvoorbeeld. Dat kan in mijn ogen namelijk heel goed, zonder dat je Kanté daarvoor moet "opofferen" als het ware.
 
D.costa9CFC
 
11
28 november 2018 om 19:07
1000 Jorginhos.. oke dan. Voetballend is jorginho veel beter en verdedigend kante. Sarri wil iemand daar die vanaf die positie het spel kan bepalen en dat kan kante helaas niet. En toen we wonnen hoorde je niemand. Daarnaast zijn er grotere problemen zoals een prutser achterin en het gebrek aan scorend vermogen.
 
arsen(e)al
 
3
28 november 2018 om 19:27
Al denk ik wel dat Jorginho beter Kantes huidige rol in kan vullen en Kante die van Jorginho. Op deze manier heb je gewoon heel weinig aan Kante. Aanvallen kan hij gewoon nauwelijks
 
Adelante
 
7
28 november 2018 om 19:35
En welke trainer haalt het in z'n hoofd om Kanté op een positie te plaatsten waar je heel weinig aan hem hebt? Iemand die er geen kaas van heeft gegeten.
 
Cyberize7x
 
3
28 november 2018 om 19:36
Hoe ik het zo lees lijkt het alsof Sarri wilt dat Kante dus in balbezit niet te hoog op veld komt te staan maar eigenlijk naast Jorginho komt te staan. Mocht er dan balverlies geleden worden voorin dat hij meteen knijpt en meer in de as komt te staan om de bal zo snel mogelijk te heroveren. Zelf zou ik persoonlijk ook eerder Kante echt als stofzuiger laten acteren tussen de verdediging en de 2 voorste middenvelders maar blijkbaar kiest Sarri liever voor deze optie.
 
D.costa9CFC
 
1
28 november 2018 om 20:02
Sarri was in zijn eerste 13 pl wedstrijden ongeslagen. Dus waarom zou je wat veranderen. Voorlopig gaat het prima zo. Maar 2 wedstrijden verloren. En zoals ik zei we hebben genoeg problemen maar het middenveld is ons minste probleem.
 
Jackieboy10
 
1
28 november 2018 om 20:47
Zeker D.costa9CFC. Maar dit wat velen hier benoemen was ook al zichtbaar in die 13 PL wedstrijden ongeslagen reeks. Ik snap Sarri zijn redenatie heel goed, maar waarom kan hij zijn systeem niet aanpassen (op een hele simpele manier, wat niks verandert aan zijn tactiek) door Kanté naast Jorginho te laten staan en hem dus niet te dwingen om hoger op het veld zijn verdedigende werk te doen. Want door zijn positie komt hij ook in situaties waarin hij minder goed tot zijn recht komt. Een Willian/Hazard/Pedro/Barkley zijn beter in staat om vanuit zo'n positie ietwat "verdedigend" bij te springen maar toch aanvallend invloedrijk te blijven dan Kanté.
 
Andonis
 
5
28 november 2018 om 19:13
Kante’s kracht is ook gelijk zijn zwakte. Een groot verantwoordelijkheidsgevoel en een bijzonder inzicht maakt hem overal aanwezig, maar tegelijkertijd ontbreekt het aan tactische discipline.
 
Adelante
 
15
28 november 2018 om 19:19
Definieer eens tactisch inzicht? Want ik geloof dat je het hebt verward met technisch inzicht. Als je geen tactisch inzicht hebt kan je onmogelijk spelen zoals Kanté het doet.
 
Andonis
 
4
28 november 2018 om 19:33
Tactische discipline. Niet inzicht. Dat heeft hij wellicht teveel. Hij wil graag brandjes blussen, en doet dat veelvuldig op het hele veld. Dan loopt hij vaak uit positie, en ben je kwetsbaar voor de counter.
 
Adelante
 
1
28 november 2018 om 19:36
Je bent kwetsbaar voor de counter omdat de verdediging een grote grap is beste Andonis. Dat Chelsea eens geld begint uit te geven aan topverdedigers ipv grote blunders ala Morata aan te trekken.
 
Andonis
 
5
28 november 2018 om 19:42
Natuurlijk. Chelsea heeft voorin, en achterin grotere problemen. Dat geeft echter geen antwoord op vragen over de positie van kante en Sarri’s visie daarop.
 
AlexDelPiero10
 
5
28 november 2018 om 20:10
Jorginho is uniek, kan verdedigen en is een ongelooflijk goede voetballer met een geweldige passing en inzicht. Was al de beste CM in de Serie A en trekt die lijn in de PL gewoon door, Sarri wil geen pure breker, maar een breker die ook het spel kan bepalen, en dat is Jorginho, een strateeg net als Sarri zelf, en daardoor het verlengstuk van Sarri zijn filosofie op het veld.
 
ChelseaFener38
 
0
28 november 2018 om 20:30
Allereerst heeft Kante als een echte DM nog NOOIT gewerkt. Sarri wil op ZIJN manier spelen en dat doe je door een type Pirlo (Jorginho, een regista) daar te spelen en hij voert zijn taken perfect uit. Sarri heeft ook gezegd dat Kante dicht bij Jorginho moet blijven als er wordt aangevallen van de linkerkant, maar het was toch echt Kante die zijn taak niet goed uitvoerde (moet gewoon aan het systeem wennen, dus dit is normaal). Sarri is hier gekomen om het defensieve gedoe van Chelsea achter te laten en door Kante ipv Jorginho te laten spelen kan je toch echt niet Sarriball gaan spelen. Mensen zoals jij moeten wat meer research doen naar Sarri’s tactieken (dit bedoel ik niet als belediging btw).
 
ChelseaFener38
 
2
28 november 2018 om 20:39
Kijk bijv naar de rol van Allan vorig seizoen. Zijn taak was om de ballen te veroveren en ook om Jorginho te helpen. Het duurt wel even voordat Kante dit perfect kan uitvoeren en in potentie kan hij dit zeker. Jorginho zijn taak is om het spel te verdelen en heel erg belangrijk in de build up. Hij kan namelijk de de tempo van het spel controleren. Zonder de bal is hij ook heel erg belangrijk omdat zijn taak is om de verdedigers te vertellen wanneer er druk moet worden gezet. Zie jij Kante zo’n rol spelen? Die zou het daar alleen maar slechter doen. Daarnaast is Jorginho ook geen DM, maar een DLP (regista).
 
Judgment
 
10
28 november 2018 om 18:59
Jorginho is eigenlijk puur gehaald omdat Sarri dit graag wilde. Kanté is mss wel de beste ter wereld op die positie en die wordt ergens anders neergezet. Ik zou Kanté boven Jorginho kiezen.
 
AlexDelPiero10
 
2
28 november 2018 om 20:13
Ook jij snapt het niet helemaal, Kante is een pure breker die het best fungeert als afpakker om meteen in te leveren bij meer getalenteerde aanvallende spelers, Jorginho is niet gehaald puur omdat Sarri dit graag wilde, maar omdat het nodig was om Sarri zijn spelwijze te implementeren in zijn Chelsea, Jorginho is niet enkel sterk in de recuperatie, maar ook een tactisch genie en een speler met een fenomenale passing en inzicht, de visie van Sarri kan enkel vertaald worden via een speler als Jorginho die het hart van de ploeg vormt. Jorginho is allesbepalend voor dit Chelsea.
 
ChelseaFener38
 
0
28 november 2018 om 20:41
Precies. Kante heeft nog steeds de rol om de ballen te veroveren, Jorginho te helpen en goed druk te zetten zonder de bal. Daarnaast speelt Sarri niet met een DM, maar met een DLP (deep lying playmaker). Totaal verschillende dingen. Sarri probeert af te stappen van de defensieve voetbal en dit kan je niet doen zonder Jorginho.
 
Jackieboy10
 
0
28 november 2018 om 20:50
Alex. Dat ben ik helemaal met jou eens. Maar, is het in jouw ogen onmogelijk om Kanté naast Jorginho te laten spelen? Hoe jij hem namelijk beschrijft, is Kanté de ideale speler om naast (!) Jorginho te zetten en dus niet "schuin voor" hem.
 
ChelseaFener38
 
0
28 november 2018 om 20:53
Sarri heeft gezegd dat Kanté dicht bij Jorginho moet blijven als er wordt aangevallen, maar dat Kanté diegene was die zijn taken niet goed had uitgevoerd tegen Tottenham. Dus het is gewoon een kwestie van tijd.
 
AlexDelPiero10
 
0
28 november 2018 om 20:55
Zeker niet, het zou zelfs zo moeten, Kante is aanvallend net als bv Matuidi te beperkt, dan moet je met bv 3 middenvelders spelen waarvan er eentje een rasechte aanvallende speler is, Jorginho als cm en spelmaker, Kante naast hem als breker, en een creatieve middenvelder a la Coutinho ( voorbeeld ) ervoor.
 
Emile Hesky G
 
6
28 november 2018 om 19:02
Hij vergeet David Luiz te noemen.. De manier waarop Luiz verdedigde bij de goal van Son was veelzeggend. Daar word je geen kampioen mee. Zelfs top 4 wordt een lastig verhaal..
 
Sirius
 
5
28 november 2018 om 19:13
David Luiz heeft nooit bekend gestaan om zijn verdedigende kwaliteiten. Aan de bal is hij echter wel sterk en ik denk dat hij daarom ook in de ploeg staat.
 
khalid3073wx
 
8
28 november 2018 om 19:05
Dat lukt in Italiã« prima, maar in Engeland heb je centraal op het middenveld een breker nodig. City heeft dat met Fernandinho. Man Utd met Matic spurs met Dier Arsenal en Toreira. Liverpool doorgaans met Gini of Milner kan er naast zitte.
 
Fynixz
 
1
28 november 2018 om 19:27
Gini speelt zowel op de 6 als op de 8. En Liverpool heeft Fabinho als DM
 
Arsenallz
 
0
28 november 2018 om 20:48
Je weet dat Fabinho weinig speelt? Ik denk het niet.
 
AlexDelPiero10
 
1
28 november 2018 om 20:15
Matic, Fernandinho en Dier kunnen allemaal een aardige bal trappen, zijn technisch meer dan goed onderlegd en zijn allesbehalve typische “brekers”.
 
Bon Jovi
 
0
28 november 2018 om 21:50
Dier is toch een redelijk beperkte speler vind ik. Fernandinho een hele technische en Matic zit er ergens tussen.
 
AlexDelPiero10
 
0
28 november 2018 om 20:15
Matic, Fernandinho en Dier kunnen allemaal een aardige bal trappen, zijn technisch meer dan goed onderlegd en zijn allesbehalve typische “brekers”. Torreira ook overigens.
 
Sirius
 
10
28 november 2018 om 19:12
Waarom zou je misschien wel de beste verdedigende middenvelder ter wereld opofferen voor Jorginho, die in mijn ogen minder is? Daar kun je er wel meer van kopen. Ik snap de tactische uitleg wel, maar Jorginho is niet dermate goed dat je de kwaliteiten van Kante wat kunt laten verdampen in andere opzichten van het spel. Maar goed, vooralsnog doet Sarri het goed bij Chelsea en Kante speelt nog steeds wekelijks goed.
 
Andonis
 
5
28 november 2018 om 19:17
Omdat Jorginho polivalenter in balbezit is misschien? Kante is een heel sterke verdedigende middenvelder, en kan ook goed voetballen. Het spel maken is niet zijn sterkste punt, en hij loopt vaak uit positie. Dat maakt je kwetsbaar wanneer je van balbezit uitgaat.
 
Adelante
 
3
28 november 2018 om 19:23
AndonisSorry gozer maar om Sarri`s spel te willen spelen heb je een revolutie nodig. Startende bij de verdediging, waar meer dan de helft prutsers zijn. Dan heb je ook nog spitsen nodig die de bal in het doel schieten. Er is een reden waarom Guardiola wilde dat Jorginho naar z`n club kwam. Heel die selectie is ingesteld op het spel van balbezit en pressie. Daarbij hebben ze een veel betere aanval en verdediging daar bij City. Kanté kan onmogelijk een probleem zijn.
 
Andonis
 
2
28 november 2018 om 19:30
Dat klopt als een bus. Neemt niet weg dat ook op die positie een speler nodig is die beter met balbezit omgaat dan kante. Daarom noemt hij naast Jorginho Fabregas. Daar valt best wat voor te zeggen.
 
Adelante
 
1
28 november 2018 om 19:42
Uiteraard. Ik hoop dat ze het oplossen, Kanté verkopen zou de grootste blunder zijn in de recente historie van Chelsea. Zijn kwaliteiten mogen niet ten koste gaan van Jorginho of Fabregas. Hij kan andere spelers aantrekken die dat wel kunnen.
 
ChelseaFener38
 
0
28 november 2018 om 20:42
Ja, daarom heeft hij ook pas geleden zijn contract verlengd..
 
Sirius
 
0
29 november 2018 om 13:16
Die uitleg snap ik ook wel, maar ik vind Jorginho niet dermate goed dat je de kwaliteiten van Kante deels kunt laten verdampen vanwege een andere rol en positie. Tegen ploegen waarin Chelsea het moeilijk heeft, vind ik Jorginho namelijk in verdedigend opzicht een zwak punt. Vooral in de Champions League is Chelsea toch vooral een underdog, al spelen ze dit seizoen geen CL. Echter is dat vooral iets incidenteels.
 
Andonis
 
1
29 november 2018 om 13:45
Zou je als Sarri zijnde dan je ideeen rond voetbal omgooien voor een defensieve middenvelder? Daar is hij niet voor gehaald. Chelsea speelt beter voetbal dan de afgelopen jaren en heeft welgeteld een keer verloren. Ik denk dat hij het recht heeft om kante neer te zetten waar hij wilt.
 
SCRSCR
 
2
28 november 2018 om 19:19
Sarri speelt graag met een spelverdeler voor de defensie i.p.v. achter de spits, wat vrij modern is. Kanté kan daar gewoon naast spelen en zijn verdedigende taken doen, ook box-to-box spelen. Zo ziet Sarri dat voor zich. 2 controleurs
 
Sirius
 
0
29 november 2018 om 13:13
Maar zoals ik al in m'n betoog schreef, snap ik de tactische uitleg wel. Echter is Kante helemaal niet zo slap aan de bal en leidt weinig balverlies. Ik vind Jorginho met z'n kwaliteiten niet dermate goed waardoor je de kwaliteiten van Kante kunt laten verdampen.
 
AsRoma8
 
1
28 november 2018 om 19:37
Jorginho is echt wel dermate goed, dat heeft hij bij Napoli in die rol wel bewezen (met Allan in de Kante rol naast zich). In de Chelsea opbouw is hij cruciaal. Ik vind het trouwens belachelijk hoe de keuze voor Jorginho na het eerste verlies van het seizoen bekritiseerd wordt. Van te voren ging iedereen ervan uit dat Chelsea niet eens in de top 4 ging eindigen, ondere andere doordat elke nieuwe coach een seizoen nodig heeft om zijn tactiek te implementeren.
 
Titaantje
 
6
28 november 2018 om 19:23
En weer een trainer die ene visie heeft en zijn spelers naar zijn visie wil aanpassen, ipv een opstelling en tactiek te hanteren die het best bij het materiaal past. Prima hoor Sarri, je wilt dus op CVM een voetballende speler hebben omdat dat is wat je voorheen ook deed, maar je negeert dat je de beste verdedigende CVM ter wereld hebt en daar dan dus mss je eigen tactiek op moet aanpassen? Ik vind Sarri een goede trainer, Napoli speelde mooi voetbal, maar dit vind ik toch een tekortkoming.
 
RamonDiaz
 
17
28 november 2018 om 19:25
Dit is het type trainer die Lewandowski naar Barca haalt en Messi op de bank zet omdat hij niet kan koppen. Als dit serieus zo blijft zou Kante toch eens moeten gaan rondkijken naar een andere club genoeg topclubs die zo’n geweldenaar kunnen gebruiken,
 
Adelante
 
4
28 november 2018 om 19:30
Precies. Jorginho is een goede speler maar vergeleken met Kanté mag hij diens veters niet strikken. Wat maakt het uit, ik hoop dat Kanté ze verlaat, dan kan Liverpool een bod wagen :D. Hebben we in één klap het gevaarlijkste middenveld ter wereld. Lees: gevaarlijkste, niet beste.
 
Dr.Jero
 
1
28 november 2018 om 19:31
Pep haalde ibracadabra naar barca ipv eto'o .. en kante speelt wekelijks. Dus waar baseer jij op dat die messi zou banken omdat die niet zou kunnen koppen? ? Overigens kan leo wel koppen die man kan alles met n bal
 
Bon Jovi
 
11
28 november 2018 om 19:42
Dit is gewoon een trainer met een bepaalde filosofie. Pep bijvoorbeeld deed iets gelijkaardigs toen hij Hart inruilde voor Bravo, die een meer meevoetballende doelman was. Om Sarri zijn voetbal te spelen, heb je een Busquets of Jorginho nodig. Het loopt 3 maanden goed bij Chelsea (ondanks dat ze geen goede spits hebben) en dan krijg je na 1 (!) verliespartij bakken kritiek. Ongelofelijk die voetbalwereld.
 
AlexDelPiero10
 
4
28 november 2018 om 20:20
Degene die hier niet snappen dat Kante word opgeofferd voor Jorginho begrijpen niets van tactiek nog van een filosofie, Kante is niet het type speler die Sarri zijn spel kan brengen vanaf het hart van het veld, Jorginho is dat veel meer. Kante kan in principe nog steeds basis staan, maar dan als loper en meer dynamische speler a la Matuidi/Allan bij Juve en Napoli. Het is inderdaad onwerkelijk, hoe hier geschreeuwd word om de sympathieke Kante na één verliespotje. Voetbalwereldje voor je.
 
Jurrienci
 
0
28 november 2018 om 23:09
Gast..Wat nou na één verlies potje, het gaat erom dat Sarri Kante een rol geeft waarin hij niet volledig tot zijn recht komt, en dan ook nog is commentaar geven over zijn spel. Maarja voetbalwereldje he?
 
AlexDelPiero10
 
0
29 november 2018 om 12:34
Jurie Sarri wilt wat anders van Kante en dat kost tijd, gast, verder wint Sarri bijna alles, met Kante in die rol, Sarri, of jij, de internetheld die van tactiek niks kent? Zaak gesloten, gast.
 
afca10000
 
1
28 november 2018 om 20:07
Kante....hoe kan je hem op een andere positie zetten? Ongelofelijk.. Jorginho is goed, maar Kante kent de PL. Overal waar hij speelt is hij de favo medespeler, zo nederig ook. Hij zal nooit stennis schoppen, en doen wat de trainer vraagt.
 
Willian-Borges
 
3
28 november 2018 om 20:16
Joh ik word er langzamerhand alleen maar gekker van. Iedereen die maar blijft janken dat Ngolo op CDM moet spelen moet echt even ophouden. Jorginho is de spelverdeler en degene die iedereen coached en verteld waar ze moeten lopen. Hij is degene die het spel moet openbreken en moet helpen met de opbouw van achteren. Hoe goed Kante ook is dit is gewoon niet voor hem weggelegd. Kante moet de gaten op het middenveld dichtlopen. Dat hij dat niet deed tegen Tottenham is toch gewoon een kritiekpunt. Sarri wel hem alleen maar beter maken. Kante is gewoon een weergaloze speler en vroeg of laat zal hij die voor hem gekozen rol met verve uitvoeren.
 
Blackhawk
 
2
28 november 2018 om 20:32
Kan iemand mij misschien vertellen waarom ze niet gewoon zoals Frankrijk kunnen spelen met Kante in zijn rol en Jorginho in de rol van Pogba met een nummer 10 ervoor? Ik vind Kante bij Chelsea nu ook opeens veel aanvallender spelen dan dat ie bij Frankrijk doet. Als ze zo spepen is Kante nog steeds de stofzuiger en Jorginho de spelverdeler. Overigens vind ik Kante helemaal niet zo heel slecht aan de bal hoor. Moet bekennen dat ik Chelsea lang niet altijd kijk, maar ik dit wel zie werken voor Chelsea. Hoor graag als ik het verkeerd zie.