Schreuder krijgt steun uit selectie: 'Volgens mij vergelijkbaar met Ten Hag'
Woensdag, 18 januari 2023 om 08:53

Dusan Tadic is in een uitgebreid interview met Voetbal International opgekomen voor Alfred Schreuder. De 34-jarige aanvoerder van Ajax vergelijkt de eerste periode van de oefenmeester in Amsterdam met die van Erik ten Hag in 2017. Tadic verwacht dat een succesreeks de malaise volledig zou kunnen omdraaien in de Johan Cruijff ArenA en staat nog altijd achter zijn oefenmeester. "Alfred Schreuder is een goede trainer, dat heeft hij al vaak bewezen."

Dat Ajax een mindere start kent onder een nieuwe trainer maakte Tadic al eerder mee in Amsterdam, zo concludeert hij. "Volgens mij is het vergelijkbaar met de eerste periode van Erik ten Hag bij Ajax. Hij moest ook de boel naar zijn hand zetten en dat ging lang niet allemaal vanzelf en met succes. Voor deze trainer geldt hetzelfde. Onze band is goed, maar ik durf ook kritisch te zijn en mezelf uit te spreken." Dat Tadic en Schreuder een goede band onderhouden is al langer bekend. Het tweetal laat zich beiden begeleiden door zaakwaarnemer Milos Malenovic.

Tadic vindt het belangrijk dat de spelers zich blijven uitspreken binnen Ajax. "Ik geef dat ook medespelers mee. Doe dat, ook bij de technische staf, want we moeten het met elkaar doen. Ik snap dat het voor de ene jongen wat moeilijker kan zijn dan voor de ander, maar dan vertel je het maar tegen mij of een van de andere ervaren spelers. Dan zorgen wij wel dat het met de technische staf wordt besproken."

De linkspoot heeft nog altijd vertrouwen in zijn trainer. "Alfred Schreuder is een goede trainer, dat heeft hij al vaak bewezen. De selectie heeft ook vertrouwen in de trainer, maar daarover praten is niet belangrijk. Wij moeten het doen op het veld en gewoon winnen. Zo was het bij Erik ten Hag en zo is het nu bij Alfred Schreuder. We moeten met elkaar tegenslagen overwinnen, rustig blijven en jagen op de ommekeer. We doen mee om drie prijzen, we kunnen nog alles winnen dit seizoen."

Meer nieuws
   
23:02
23:02
Paris Saint-Germain poetst 1-3 achterstand weg en is officieus kampioen
0
   
21:47
21:47
Liverpool gebruikt Slot om af te stappen van traditionele Britse clubstructuur
20
   
21:37
21:37
Late gelijkmaker van Leverkusen wekt grote woede: 'Het is een schande!'
4
   
21:05
21:05
Robin van Persie gaat in op vraag of hij ooit trainer van Feyenoord wordt
6
   
20:28
20:28
Ongekend: Leverkusen behoudt ongeslagen status door goal in minuut 97
31
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (81)

 
Louis el Pisto
 
117
18 januari 2023 om 08:57
Speler met zaakwaarnemer A neemt het op voor trainer met zaakwaarnemer A. En door.
 
NJfromVOL
 
28
18 januari 2023 om 09:26
Nu is opeens de mening van de grote held niet relevant?
 
SCIREA1897
 
53
18 januari 2023 om 09:33
nee niet als niet vrijuit mag spreken, belangenverstrengeling
 
Ewoud
 
39
18 januari 2023 om 09:39
Tadic doet dit toch altijd? De scheidsrechter is de beste van Nederland, de trainer is geweldig, de fans zijn de beste. In de media is Tadic meestal heel goed in het zeggen van de juiste/nette dingen. In het veld is het natuurlijk een ander verhaal
 
Formus
 
16
18 januari 2023 om 09:47
NJfromVOL, kom op. Net alsof de aanvoerder in VI zijn coach af gaat vallen, die ook nog eens dezelfde zaakwaarnemer heeft, vlak voor Feyenoord uit.....
 
Sirius
 
9
18 januari 2023 om 09:51
Niet als je recht probeert te praten wat duidelijk krom is. Je hoeft er niet heel diep op in te gaan om te analyseren hoe slecht dit Ajax tactisch in elkaar steekt. Tadic is altijd politiek-correct betreft dit soort dingen. Schreuder heeft het vertrouwen in Tadic, dus de laatstgenoemde gaat hem niet zomaar afvallen. Daarnaast is het nog nooit zo slecht gegaan met Ajax in de afgelopen pakweg 10 jaar. Zelfs onder Keizer waren de resultaten beter. Het geluk (of pech voor de supporters) is dat de concurrentie ook ontzettend veel punten verspeelt. Dat is de reden waarom er binnen Ajax nog draagvlak is betreft Schreuder; het feit dat alles nog dicht bij elkaar zit en een achterstand op Feyenoord die te overbruggen is. Feyenoord gaat immers ook nog genoeg punten verspelen afgaande op de eerste seizoenshelft en de druk die steeds hoger wordt. Toch zie ik ze kampioen worden, want Ajax en PSV zijn een ramp en ik denk dat FC Twente en AZ simpelweg niet klaar zijn voor een dergelijke strijd.
 
ninjakai
 
9
18 januari 2023 om 09:51
Nope, zijn mening op dit punt is waardeloos. Schreuder heeft Blind eruit gewerkt. En vervolgens is er geen enkele verbetering zichtbaar in de verdediging of het teamproces. Sterker nog, zijn volgende target is duidelijk Wijndal die een soort gelijk keuze proces voorgeschoteld krijgt. Daarnaast is de situatie onvergelijkbaar. Ten Hag stapte midden in het seizoen in, gaf duidelijk aan dat het moeilijk is zijn opvattingen erin te slijpen zonder degelijke voorbereiding en beloofde verbetering als hij een deugdelijke voorbereiding zou krijgen. Schreuder heeft een deugdelijke voorbereiding gehad en een zeer lange winterstop. De beste man met Pek en Veren het stadion uit en wat mij betreft mag Sar mee. En als Tadic zo opzichtig doorgaat met het der mantel der liefde bedekken van falen dan mag hij, zij het door de voordeur, ook afzwaaien in de zomer. Ajacieden zijn kritisch en niet deze slappe hap.
 
romarky
 
12
18 januari 2023 om 10:21
Wij van wc eend adviseren.... Wat hadden we anders verwacht, Tadic speelt altijd en heeft hetzelfde management. Conclusie, deze trainer zit nog wel even in Amsterdam en zo langzamerhand heb ik te doen met alle Ajacieden. Hoe kan je in één seizoen zo hard vallen. Wij zijn wel wat gewend in Eindhoven de laatste jaren, maar dat Ajax zo`n duikvlucht neemt is zeer onverwacht. Maar goed, wel fijn voor de competitie en het geeft maar weer aan dat niets vanzelfsprekend is en je in je organisatie altijd kwetsbaar blijft.
 
caribbean
 
3
18 januari 2023 om 11:00
Ook wel tekenend voor waarom het hierachie totaal scheef is onder Schreuder. Ze zullen wel toevalig zelfde zaakwaarnemer hebben maar het komt het spel en prestaties niet ten goede.
 
misseva88
 
6
18 januari 2023 om 11:14
Ja, iedereen die dezelfde kapster heeft als ik is ook een topper. Die mensen maken ook nooit een fout.
 
The-Jump
 
7
18 januari 2023 om 11:25
Jouw kapper verzorgt ook jouw carriere, salarisonderhandelingen, etc? Kortom, scheve vergelijking. Het gaat hier zeker om belangenverstrengeling als ze dezelfde zaakwaarnemer hebben.
 
misseva88
 
4
18 januari 2023 om 11:39
Het is ronduit kinderachtig en ongefundeerd om Tadic van partijdigheid te beschuldigen omdat hij dezelfde werknemer heeft als de trainer. Tadic verdient geen enkele euro extra als hij het voor Schreuder op neemt. Nul komma niks.
 
Soccerfan_1
 
3
18 januari 2023 om 13:57
Oh nu is het vanwege een zaakwaarnemer die er niets mee te maken heeft. Koekoek
 
 
2
18 januari 2023 om 17:46
Aldus soccerfan_1 de enige fan van Ajax met grenzeloze vertrouwen in Schreuder.
 
myvision
 
57
18 januari 2023 om 08:58
De timing van dit interview is belabberd. Als de belangrijkste speler van de afgelopen jaren moet zeggen dat de trainer uitstekend is en vergelijkbaar met de vorige die grootse successen, dan weet je dat het crisis is.
 
MessiBazoer
 
30
18 januari 2023 om 09:26
Probleem is dat het binnen Ajax helemaal geen crisis lijkt. De lat is zo laag gelegd dit seizoen, ik hoor alleen maar excuses waarom het slecht gaat. We staan dichterbij Sparta dan bij de koploper, álle alarmbellen zouden moeten afgaan. Maar volgens mij mag Schreuder nog 5 keer op rij verliezen voor er enigszins wat druk op hem komt vanuit de directie..
 
Sirius
 
6
18 januari 2023 om 09:54
Het probleem ligt `m waarschijnlijk juist bij het bestuur. Die gaan zelf ook niet vrijuit. Ze houden elkaar de handen boven het hoofd, zoveel is duidelijk. Daarom mag Schreuder blijven aanmodderen, want zijn ontslag kan zomaar voor een sneeuwbaleffect zorgen. Bovendien zie ik dit bestuur niet in staat om capabele beslissingen te maken. Die gaan dan zo weer voor een C-trainer. Zul je zien dat ze Frank de Boer polsen of toch wel wat in Van De Looi of Jonker zien...
 
4fRedondo
 
5
18 januari 2023 om 10:47
En toch liegt Tadic niet in dit interview. Ten Hag zijn eerste maanden waren alles behalve succesvol. Ook om zijn ontslag is vaak geroepen. En in de mindere periodes die Ajax had onder zijn bewind werd heel vaak het wisselbeleid, maar ook de tactische keuzes bekritiseerd. Er werd toentertijd beweerd dat bepaalde spelers binnen de selectie, waaronder Tadic, hebben ingegrepen en gezegd zo en zo gaan we spelen. Vanaf toen is het gaan draaien. Was dat niet tegen Bayern? En ook de aankopen van toen rendeerden niet. Magallan nog steeds niet. Maar ook Alvarez (CV) en Martinez (LB) niet. Uiteindelijk vielen de puzzelstukjes in elkaar en is Alvarez als middenvelder niet meer weg te denken en Martinez als CV heeft ruim 60 miljoen opgeleverd. Ook Neres, die ruim een jaar nodig had om te acclimatiseren, was voor zijn blessure uiteindelijk een topaankoop.
 
myvision
 
1
18 januari 2023 om 15:51
Heb je helemaal gelijk in. En je Ajaxgeheugen is beter dan dat van menig Ajacied, waarvoor mijn respect. Enige is dat er voor mijn gevoel in die eerste maanden wel veel meer handvatten voor me waren waarin je iets zag ontstaan. Bayern thuis in de CL (jij hebt het over uit denk ik) bekeek ik in Café Gijs de Rooy, welbekende de kroeg in Amsterdam-Oost en daar was ik zo onder de indruk dat ik toen voor het eerst zei dat we weleens de finale konden halen. Te meer omdat een vriend van me aanwezig was die zijn bruiloft had gepland óp de finaledag. Ik denk dat alleen hij met terugwerkende kracht blij was met die goal van Moura
 
Bas de Jong
 
4
18 januari 2023 om 10:55
Ik heb het gevoel dat dit het punt is dat een ontslag eraan komt, maar nog niet wordt uitgesproken of bevestigd. Je ziet dit vaker, als een trainer in bescherming genomen wordt is het een paar weken later voorbij..verliezen ze aankomend weekend kan het snel gaan, winnen ze heeft hij nog enig krediet. Maar ik denk dat het snel klaar is
 
Lekiam
 
39
18 januari 2023 om 08:59
Heel netjes van Tadic, maar ik geloof er helemaal niks van. Bij Ten Hag zag je een stijgende lijn, bij Schreuder zie ik echt alleen maar een dalende lijn. Spelers worden met de week slechter, het is zelfs gewoon kapitaalvernietiging.
 
Johnstijl
 
13
18 januari 2023 om 09:09
Niks netjes aan. Deze kontenkruiper vertelt iedereen psies wat ze willen horen, om er zelf maar beter van te worden
 
AjaxNL!
 
9
18 januari 2023 om 09:37
Welke speler zou wel zeggen:, ja onze trainer die kan er echt helemaal niks van! Helemaal niemand... Zelfs Daley Blind heeft voorderest niks over Schreuder gezegd. Iedereen is veel te politiek correct daarvoor dus dan is iedereen volgens jou een kontenkruiper.
 
TilburgAjax
 
2
18 januari 2023 om 10:25
Ik vind de zin "de selectie heeft ook vertrouwen in de trainer, maar daarover praten is niet belangrijk" typerend. Politiek correct, maar kortaf. Echt niet omdat hij geen zin heeft om het erover te hebben, maar omdat er simpelweg niets concreet positiefs te melden valt. Dat de selectie vertrouwen heeft in de trainer is een obligate opmerking, zoals door velen al aangehaald, omdat hij nooit bij VI zijn eigen trainer openlijk zou afvallen in een interview. Dan weet hij bovendien zeker dat hij er in de Klassieker naast staat.
 
Miccoli
 
30
18 januari 2023 om 09:02
“alfred Schreuder is een goede trainer, dat heeft hij al vaak bewezen." Wanneer heeft Alfred dit bewezen dan? Bij FC Twente was het matig, bij Hoffenheim was het matig en bij Club Brugge wordt hij kampioen met slecht voetbal omdat hij veruit de sterkste selectie had van België. Als ik dit zo hoor ben ik er een beetje bang voor dat Schreuder mag blijven zitten als hij komend weekend van Feyenoord verliest.
 
THenry_228
 
11
18 januari 2023 om 09:10
"bij Club Brugge wordt hij kampioen met slecht voetbal omdat hij veruit de sterkste selectie had van België" Nochtans staat datzelfde Club Brugge vandaag, met een nog sterkere selectie dan vorig seizoen, op 17 (!!!) punten van leider Racing Genk. Ik prat Schreuder niet goed maar hij zal dan toch wel iets goed gedaan hebben bij Brugge. Nee?
 
passionforpink
 
11
18 januari 2023 om 09:16
Daar staat dan weer tegenover dat Brugge dit seizoen wel in de CL overwintert, anders dan het Ajax van Schreuder. Schreuder zal daar vast iets goeds hebben gedaan. Resultaten waren prima, het spel was niet goed. Nu bij Ajax zijn beide ver onder de maat en had hij er allang uit moeten liggen.
 
AjaxNL!
 
2
18 januari 2023 om 09:39
Dat ligt ook deels aan de tegenstanders. Atletico Madrid en Leverkusen zijn enorm slecht gestart in de competitie, verloren erg veel en trokken dit door in de CL.
 
The-Jump
 
2
18 januari 2023 om 11:31
@thenry, ik weet niet hoeveel ze achterstonden, maar de koploper had vorig jaar ook een behoorlijke voorsprong voordat de play-offs begonnen. Met de halvering van de punten en een kleine reeks goede resultaten, heeft Club de titel gehaald.
 
THenry_228
 
1
18 januari 2023 om 11:57
@The Jump: vorig seizoen waren dat, na 34 wedstrijden, amper 5 punten. Waardoor het 'gat' na halvering van de punten dus perfect overbrugbaar is. Vandaag staat Club Brugge , na 20 wedstrijden al 17 punten achter. (17 punten op voorwaarde dat ze hun inhaalwedstrijd winnen. Zo niet, zijn het zelfs 20 punten) Toch een gigantisch verschil?
 
Bruine Kevin
 
0
18 januari 2023 om 10:40
Het is voor mij niet eens de vraag of Feyenoord gaat winnen, maar met hoeveel. Laten we hopen dat het in elk geval de laatste wedstrijd van Schreuder wordt als trainer van Ajax.
 
InkeMontana
 
11
18 januari 2023 om 09:04
Tsja, heb Tadic hoog zitten, maar helaas is hier het verband met de zaakwaarnemer die erachter zit natuurlijk niet te ontkennen. Schreuder heeft wat dat betreft wel alle slimme lijntjes in handen op zijn positie zo lang mogelijk vast te houden. Binnen de selectie de belangrijkste speler achter zich en binnen de media wurmt ie met zijn gelek zich ook overal lekker zonder kritiek doorheen.
 
Suarez 7
 
12
18 januari 2023 om 09:06
Wat moet hij hier anders zeggen dan? Uiteindelijk is dit politiek correct geneuzel, omdat er genoeg signalen vanuit de spelersgroep zijn dat het niet lekker loopt. Ik krijg juist een glimlacht op mijn gezicht bij zulke uitspraken. Elke trainer onder druk wordt vroeg of laat "gesteund" door de spelers en/of het bestuur. Dat is meestal een van de laatste tekenen voordat hij eruit getrapt wordt.
 
Tinus88
 
13
18 januari 2023 om 09:04
Netjes dat hij het voor hem opneemt maar dit gelooft niemand meer, denk ik. Als er van Feyenoord wordt verloren is zijn positie niet meer houdbaar en is het hopelijk Exit Schreuder.
 
TilburgAjax
 
3
18 januari 2023 om 10:31
Ik vrees juist dat een verlies in een uitwedstrijd bij de koploper nog te vergoelijken valt, tenzij je uiteraard met 5-0 op je kloten krijgt. Maar wat dat betreft kun je beter in de Klassieker gelijk spelen (blijft het gat 5 punten) en de midweekse speelronde tegen Volendam tegen een zeperd aan lopen die tot ontslag leidt. Ach, wat maakt het ook uit, want ook dan sta je weer 8 punten achter natuurlijk... het duurt al te lang. Seizoen afschrijven en uitkijken naar 2023-2024. Zucht.
 
Tinus88
 
2
18 januari 2023 om 10:41
Ja, ik geloof er ook niet meer in. Maar ik kan er met mijn pet echt niet bij dat het geen crisis lijkt te zijn binnenskamers en het alleen bij de supporters helder lijkt dat er iets moet veranderen. Wat moet er in vredesnaam nog gebeuren alvorens hem de deur wordt gewezen? Ik houd er doorgaans niet van om een trainer de deur te wijzen gedurende het seizoen, maar dit is toch niet meer houdbaar?
 
TilburgAjax
 
1
18 januari 2023 om 10:49
Voor Keizer viel het doek na Europese én beker uitschakeling, terwijl het in de competitie net wat beter begon te lopen (achterstand van 10 punten verkleind naar 5 punten). Ook dat is nog een mogelijk scenario: winnen van Feyenoord maar verliezen van Union Berlin in de EL en van Twente in de beker. Maar ja, geen winterstop zoals in 2017 om enige tijd voor herstel te hebben. Bovendien, valt de competitie dan nog wel te redden? Plaatsing voor de CL voor volgend seizoen is toch wel een redelijke must.
 
Tinus88
 
2
18 januari 2023 om 11:15
Er zijn trainers echt voor veel minder ontslagen. Kansloos uit de CL, vijf keer op rij niet gewonnen, 5 punten achterstand en na dit weekend vrees ik ernstig voor een achterstand van 8 punten, etc, etc. Ik kan echt amper iets positiefs uit zijn periode als trainer halen. Hij praat makkelijk en als je hem hoort praten is hij volgens mij ook echt wel tactisch goed onderlegd, maar hij kan het niet overbrengen. Het loopt niet, spelers moeten naar verkeerde posities en hij lijkt het echt kwijt te zijn. De enige reden die ik kan bedenken waarom hij er nog zit is doordat VD Sar ook op zijn pluche stoeltje wil blijven zitten en ook bang is om zijn lot aan die van Schreuder te verbinden. De hele club staat in brand maar er wordt ook vanuit de media amper ingehakt op deze historisch slechte prestatie. Alleen de Pantelic Podcast en Kale en Kokkie, maar dat zijn dan ook echte supporters die de pijn voelen.
 
TilburgAjax
 
1
18 januari 2023 om 15:37
Er wordt hier maar ook in de (andere) media herhaaldelijk gesteld dat Van der Sar (en H2) zouden moeten opstappen als ze besluiten Schreuder de laan uit te sturen, omdat hun eigen positie dan ook ter discussie moet worden gesteld. Maar hoe vaak hoor/lees je niet dat, wanneer het bestuur een trainer ontslaat waar ze vrij lang mee hebben gewacht, het bestuur dan verklaart: tja, we hebben eerder al gesprekken gevoerd en op basis daarvan het vertrouwen gehouden, we dachten echt dat hij het nog wel op de rit zou kunnen krijgen, maar na teleurstelling#zoveel kunnen we niet anders. Wat maakt de huidige situatie met Schreuder in die zin anders dan de situatie met Keizer? Want die is door het toenmalige bestuur benoemd, welk bestuur vervolgens als ik het goed heb van niemand hoefde op te stappen toen Keizer rampzalig presteerde. Nu roepen veel mensen dat het bestuur zou moeten opstappen vanwege het feit dat ze uberhaupt Schreuder hebben aangesteld, maar dat gaat wel wat ver. Moet het bestuur dan ook opstappen na 2 of 3 transfers die niet renderen? Lang verhaal kort: beter ten halve gekeerd (letterlijk na 17 wedstrijden) dan ten hele gedwaald, door Schreuder nu alsnog te ontslaan en te redden wat er te redden valt.
 
Frazor
 
1
18 januari 2023 om 09:05
Keurig dat Tadic zich uitspreekt er ondanks dat niet veel zijn mening zullen delen. Toch mogen wel eens wat meer geluiden vanuit Ajax komen. Zowel van de spelers als de technische staf. Die mentaliteit van we houden onze mond maar dan kunnen we niets fout zeggen erger ik me vaak dood aan en helpt naar mijn idee de club ook niet echt.
 
Cuneyt
 
8
18 januari 2023 om 09:05
Het zou verboden moeten worden dat makelaars spelers en trainers kunnen begeleiden. Belangenverstrengeling to the max.
 
MPApeldoorn
 
7
18 januari 2023 om 09:06
Ah, dus Tadic blijft voorlopig in de basis staan.
 
Valentijnloser
 
8
18 januari 2023 om 09:07
Tadic out, schreuder out
 
 
4
18 januari 2023 om 09:09
Als de spelers dit in de media gaan roepen, is het einde nabij!
 
MarrieAanDeBal
 
3
18 januari 2023 om 09:19
Hij heeft wel een punt. Toen Ten Hag begon bij Ajax was er ook veel kritiek van de supporters en duurde het ook lang voordat het uiteindelijk ging draaien. De vraag is wel natuurlijk, hoeveel tijd geef je een trainer. Hopelijk winnen we van Feyenoord en wordt de stap omhoog ingezet. Maar het ziet er voor zondag somber uit moet ik eerlijk meegeven (voor Ajax dan)
 
ajgangstar
 
11
18 januari 2023 om 09:47
Onzin. Ten Hag heeft in zijn eerste seizoen bij ajax 12 gewonnen 2 gelijk 2 verloren. Dus het team draaide wel maar het swingde niet.
 
MarrieAanDeBal
 
2
18 januari 2023 om 09:56
Er waren wel heel veel Ajacieden die merg en been klaagde over ten Hag. Over zijn late wissels bijvoorbeeld. Dat is zeker geen onzin
 
ajgangstar
 
5
18 januari 2023 om 10:11
Dat zijn diezelfde supporters die zlatan uitfloten toen hij net bij ajax begon, of Ziyech uitfloten omdat ze hem arrogant vonden of Blind uitfloten omdat hij niet de snelste meer is. Tja die supporters.. Uiteindelijk zeggen cijfers, statistieken en wat ik zelf zie meer dan wat supporters roepen. Meeste van die supporters hebben nog nooit gevoetbald en zitten daar alleen maar voor het sfeertje.
 
RUTGERRR
 
2
18 januari 2023 om 10:45
Heeft niets met dezelfde supporters te maken AJ, dat is onzin. Ten Hag kreeg kritiek ja, absoluut! Ook omdat hij toendertijd niet de trainer was die werd verwacht. Maar jullie vergeten een ding. Ten Hag was bezig om een bepaald soort spel erin te krijgen. Een tactiek, een idee van spelen. En dat heeft hij uitstekend gedaan. Schreuder kon dat zo overnemen, maar alles van Ten Hag is inmiddels teniet gedaan door die oliebol.
 
silaz
 
1
18 januari 2023 om 11:42
Er werd vooral geklaagd over zijn accent en uitstraling. Hij zou geen typische Ajax trainer zijn.
 
Ewoud
 
0
18 januari 2023 om 10:32
Je hebt slecht en slecht natuurlijk. Ten Hag had een wat stroeve start qua spel en resultaten in zijn 1e half jaar, waar zeker over gemord werd. Maar onder Schreuder zijn de resultaten historisch slecht en is het veel meer dan wat gemor. Spreekkoren en spandoeken tegen Ten Hag heb ik niet voorbij zien komen.
 
Marcel0306
 
2
18 januari 2023 om 09:20
Tja wat moet Tadic dan zeggen? Ik vind deze trainer helemaal niks en hij bakt er niks van? Dat kan natuurlijk niet. Je ziet in het veld dat de spelers niet optimaal gemotiveerd zijn, lopen erbij als een stel zoutzakken. Dat zegt meer dan dit interview.
 
Stijlvol
 
3
18 januari 2023 om 09:23
`volgens mij`... nou daar ga je dus al. Dit klinkt totaal niet overtuigend. Getuige er gevoetbald wordt met weinig overtuiging. Natuurlijk netjes om als speler je trainer niet af te vallen in de media. Maar we weten ondertussen allemaal wel beter! Goede resultaten zijn spoorloos! Dat zijn de feiten!
 
Piker
 
2
18 januari 2023 om 09:31
Als Tadic op de bank komt krijg je precies hetzelfde als bij Blind. Zelf speelt hij al minstens ander half jaar als een natte krant, maar als je onschendbaar bent word je nooit gewisseld. Noem maar eens een club die een linksbuiten heeft zonder snelheid.
 
RUTGERRR
 
3
18 januari 2023 om 10:43
Wat heeft dat laatste ermee te maken? "noem maar eens een club die een linksbuiten heeft zonder snelheid"? Ik weet niet hoor, heb je Tadic zijn cijfers gezien? Tadic is nooit snel geweest maar heeft heel de Eredivisie meerdere keren aan flarden geschoten. Dit is gewoon iets erbij pakken om Tadic te bekritiseren. Doe het dan goed, maar begin niet over snelheid. Triest.
 
ajgangstar
 
2
18 januari 2023 om 09:32
Het indekken is begonnen. Je kan zo de linkjes leggen met Schreuder. Enige wat een beetje objectief is, is het Parool die het ook nog eens onderbouwd met bronnen en cijfers. Ik ben benieuwd of deze laatste charme offensiefjes gaat werken als we tegen Feyenoord verliezen
 
Jansen Joenite
 
9
18 januari 2023 om 09:35
Tadic is de Ziyech onder Schreuder bij Twente. Die liep ook met hem weg, terwijl hij als trainer volledig faalde. Schreuder weet wel wie hij te vriend moet houden. Of het nou pers, bestuur of speler is. Wat een slang.
 
Zlatan65
 
2
18 januari 2023 om 09:38
Tadic kan wel een poging doen om dit drama te vergelijken met het begin onder Ten Hag, maar die vlieger gaat niet op. Het chagrijn onder de supporters, en de roep om een vertrek van Schreuder, is vele malen erger dan onder Ten Hag. Bij Ten Hag ging het destijds om de resultaten, in het geval van Schreuder speelt ook mee dat iedereen hem een zak hooi vindt.
 
 
3
18 januari 2023 om 09:39
Zolang ik geen lijn in het spel zie, enig speler ziet groeien, ben ik van mening dat Alfred Schreuder niet de juiste man is. Weinig chemie en spelers worden eigenlijk slechter. Het meesterbrein teerde waarschijnlijk op het succes van Ten Hag en blijkt dus geen meesterbrein te zijn.
 
Sincere26
 
2
18 januari 2023 om 09:45
Kan echt niet wachten op het bericht "Alfred Schreuder ontslagen bij Ajax". Dan drink ik meteen een biertje! Schandalig van de directie om deze kerel zolang de kans te geven.
 
Hunter14
 
3
18 januari 2023 om 10:25
ajacieden,ajacieden, laten we stoppen met kritiek op Tadic. Deze man heeft geschiedenis geschreven bij Ajax, een voorbeeld prof die aan de wieg heeft gestaan van onze succes. Deze man verdient veel respect. In NL zijn we er goed om spelers meteen af te schrijven, als ze minder worden, belachelijk
 
pinko
 
1
18 januari 2023 om 10:31
De een houdt de ander de hand boven het hoofd, en andersom. Ik had niets anders verwacht van Tadic. Altijd verzekerd van een basisplaats, op welke positie dan ook. Maar er zijn ook spelers die niets met Schreuder hebben/hadden. Daarnaast refereert hij aan de periode Ten Hag. Ik kan me geen cijfers onder Ten Hag herinneren die qua ondergrens ook maar enigszins in de buurt komen bij die van de de huidige trainer. Maar al die steunbetuigingen uit de verkeerde hoek doen onze AD, Td’s en RVC lachen. Hoeven ze Schreuder niet op straat te zetten. Onder het mom van de kenners zien het toch veel beter dan de fans? Ook al is die laatste groep veruit in de meerderheid. Nee, ik snap de kalmte bij Schreuder wel. Zelfs al eindigt dit seizoen nog rampzaliger dan voorspeld, staat hij volgend seizoen doodleuk voor de groep. Verbijsterend om te zien hoeveel domheid er opgeslagen ligt bij de inner circle van Ajaxã¢â‚¬â¦.
 
RUTGERRR
 
2
18 januari 2023 om 10:41
Ik vond het toendertijd wel lullig hoe Been bij Feyenoord weg moest, maar dat zou ik nog te mild vinden voor Schreuder. Hij is gewoon bij niemand geliefd, niemand moet hem als coach. Wat doet hij bij Ajax? De druk van buitenaf is nog steeds maar erg matig. Ik heb serieus liever Ruudje uit Eindhoven, al kan die er tot nog toe ook geen bal van.
 
RUTGERRR
 
5
18 januari 2023 om 10:36
Tadic is de captain en hoewel hij zijn aanvoerderschap moet gebruiken om duidelijk te maken dat het zo niet langer kan, kan je gewoonweg niet een mes in de rug van de trainer steken in een interview. Dit interview is natuurlijk belachelijk en Tadic zal er ook geen enkel woord van menen, maar als hij roept dat Schreuder niet de juiste man is, een slechte trainer is etc. zal iedereen roepen dat hij zelf niet goed speelt en zal een nieuwe trainer ook wel even 2x nadenken als het om Tadic gaat. De supporters moeten actie ondernemen. Er zijn in het verleden trainers ontslagen die minder krediet hadden en beter presteerden met Ajax. Het is een godswonder dat Schreuder nog trainer van Ajax is. Je maakt mij niet wijs dat Schreuder iets goeds gedaan heeft. Er is niets goeds gebeurd, er is geen enkele speler beter geworden en negatief record na negatief record wordt verbroken. Waar zijn de supporters? Vroeger werd een een bus gestopt (graag op een nette manier) en was er een gesprek tussen spelers, trainers en supporters. Schreuder mag blijven aankloten, terwijl het gewoon duidelijk is dat spelers niet voor hem door het vuur gaan en hij gewoon echt een hondendrol is. Als je na een half jaar nog steeds nog steeds geen tactiek of opstelling hebt en duidelijk niemand beter maakt, ben je af. Schreuder is een stuk ongedierte wat zo snel mogelijk uit de club moet worden verwijderd. Ik word gewoon woedend als ik eraan denk, wat een flapdrop eerste klas. Hij maakt de club kapot.
 
Soccerfan_1
 
0
18 januari 2023 om 14:03
Toch mooi dat mensen de woorden van een speler elke keer weer verdraaien in iets wat ze zelf graag willen dat een speler zou zeggen. Tadic zal het niet menen? En waar is dat op gebaseerd? Omdat jij niet vindt wat hij vindt, meent ie het niet? Te belachelijk voor woorden. En een trainer een stuk ongedierte noemen, dat zegt veel over jou als persoon. Echt volkomen respectloos!
 
EuropeFatihiGS
 
4
18 januari 2023 om 11:07
Schreuder bevindt zich op dun ijs, en de fans zullen daar onder zijn wanneer hij er doorheen zakt. Dat weet hij nu ook dondersgoed. Hij probeer zijn handen nu in onschuld te wassen, door spijt te hebben over het wegpesten van Blind, het terugsturen van Ocampos (terecht, wat een miskoop) en het inschakelen van Tadic voor steun. Dit maakt Tadic ook niet populairder onder de fans. Meer een methode van hem om zijn eigen kop te redden. Maar het zal Schreuder allemaal niet helpen. Na één nederlaag (hoogstwaarschijnlijk dit weekend tegen aartsrivaal Feyenoord) zal hij gestenigd worden. En dat is terecht ook. Het einde is steeds meer in zicht. En het zal met de minuut feestelijk afwachten zijn naar dit weekend voor mij. In het belang van de club!
 
Soccerfan_1
 
2
18 januari 2023 om 14:01
Wegpesten blind. Blind heeft zichzelf bij Ajax weg gehaald. Blind heeft zelf aangegeven weg te willen omdat hij geen bankzitter wilde zijn. Zijn goed recht maar kap eens met die wegpesten onzin
 
dav036
 
1
18 januari 2023 om 11:12
Haha moeten we dit echt sireus nemen? Ben halverwege gestopt met lezen. Ten hag had/heeft een visie. Deze man doet de gekste dingen en krijgt het voor elkaar iedereen uit vorm te krijgen. Daarnaast is het alles zeggend dat juist Tadic het opneemt voor Scheuder. Ongeloofwaardig.
 
Soccerfan_1
 
5
18 januari 2023 om 14:00
Ja tuurlijk. Omdat wij het niet willen zien is het ongeloofwaardig. Mooi dat tadic opkomt voor iemand waar hij nog vertrouwen in heeft. Jammer voor de mensen die schreuder het liefst zien gaan ( en nee ik ben ook niet tevreden over zijn presteren nu ) maar die spelers maken hem elke dag mee. Wij niet. Tijd en vertrouwen kan ooo veel betekenen
 
hector
 
2
18 januari 2023 om 15:11
Jij bent de broer, zoon, buurman, vriend van Schreuder Soccerfan? Geen enkele reden om die man te verdedigen, het is zo duidelijk als wat hoe die man zich als Mol in de club (en media) gegraven heeft.
 
leeuw58
 
0
18 januari 2023 om 11:40
Schreuder out. Verdediging Schreuder (telegraag cs en Tadic) out.
 
HakimZiyach22
 
0
18 januari 2023 om 11:55
Tadic die lovend is over iemand die niet functioneert. Je verwacht het niet hè.
 
Bress188
 
1
18 januari 2023 om 12:01
Zondag is de omslag.....1-3????????
 
Siemjo
 
0
18 januari 2023 om 12:23
Er is niet één speler binnen de selectie van de oude garde die op zijn niveau is gebleven. Ze zijn met sprongen achter uit gegaan. Tadic neemt het nu op voor zijn trainer, hij weet dat hij hem als eerste op het wedstrijd formulier zet. Bij een nieuwe trainer zou het weleens banken voor hem worden.
 
Chris Hendriks
 
2
18 januari 2023 om 12:30
Goed toch dat Tadic zich uitspreekt over de trainer? Bovendien is het zo dat de spelers het moeten doen in het veld. Als je in minuut 1 loopt te schutteren aan de linkerkant en er komt een doelpunt uit, dan loop je gelijk achter de feiten aan. Vorige seizoenen maakten ze zich daar niet zo druk over, toen was het vertrouwen groot dat dat hersteld kon worden. Het is nu moeilijk om dat te herstellen. Plus dat de tegenstander niet meer met angst en beven naar een wedstrijd tegen Ajax uitkijkt. Vertrouwen en vorm is alles en ik heb er alle vertrouwen in dat het weer terug komt. Zelfs onder Schreuder. Tadic liegt ook niet als hij zegt dat het onder Ten Hag ook niet vanzelfsprekend was in het eerste seizoen. Het is een leerproces en de nieuwe spelers moeten aan elkaar wennen. Maar dat moet dan in de tweede seizoenshelft naar voren komen. Schreuder ontslaan ze toch niet zo snel. Wie moet dan het stokje overnemen? Ik zie het zo niet en dan is het nog steeds een verloren seizoen. Het is niet zo dat we dan in een keer 8 punten of meer goedmaken en kampioen worden. We moeten dit jaar wel CL halen gezien onze financiële huishouding.
 
Maximus2702
 
0
18 januari 2023 om 13:58
Tadic is in een interviews net de Servische Dirk Kuyt...
 
Soccerfan_1
 
0
18 januari 2023 om 13:58
Bij ten Hag zijn er na zijn eerste periode ook spelers naar hem toe gegaan om dingen te bespreken wat ze graag anders zouden willen zien. Ook tadic toen. Die jongens zullen dat dus nu ook gewoon doen.
 
XIII
 
0
18 januari 2023 om 14:18
En jij denkt dat dat nog niet is gebeurt na de oor wassingen tegen Liverpool, AZ en 2x Napoli?. Dan neem ik de andere wedstrijden waar het totaal niet liep niet eens mee. Sorry maar als ze dat gesprek toen met Ten Hag zijn aangegaan, moeten ze dat allang hebben gedaan met Schreuder. Schreuder bereikt significant veel minder dan Ten Hag onder zijn ''slechte begin periode''. En die werd dus al direct op zijn plaats gezet. Dus ofwel ze hebben al met Schreuder gesproken, maar daar is dus echt niets uit gekomen qua resultaten. Of ze hebben dat gesprek gewoon genegeerd, zoals die verhalen ook luidde dat Van der Sar die heeft afgekapt vanuit de spelersgroep.
 
Bossie
 
0
18 januari 2023 om 14:04
Steun van de speler die hij een hand boven het hoofd houd en de zelfde zaakwaarnemer die ook mede verantwoordelijk was voor de aankopen dit seizoen.... Tja hoeveel.waarden moet je hier aan hechten
 
HenkieKoffie
 
0
18 januari 2023 om 16:16
0 dat is duidelijk.
 
OldSpice
 
0
18 januari 2023 om 15:20
alsof een speler ooit iets anders zou zeggen....