Schreuder slachtoffert Gorter en voert twee wijzigingen door
Zaterdag, 6 augustus 2022 om 15:17

Alfred Schreuder heeft de opstelling van Ajax bekendgemaakt voor de eerste competitiewedstrijd tegen Fortuna Sittard. Jay Gorter moet in het doel plaatsmaken voor Remko Pasveer. In tegenstelling tot het duel om de Johan Cruijff Schaal is de opstelling van Ajax op twee posities gewijzigd. Daley Blind neemt op het middenveld de plek van de geschorste Edson Álvarez in en wordt in het centrum vervangen door Perr Schuurs. Het duel in Limburg begint om 16.30 uur en staat onder leiding van scheidsrechter Serdar Gözübüyük.

Schreuder houdt dus vertrouwen in de namen die afgelopen weekend ook aan de aftrap verschenen en kiest er alleen voor om Gorter te slachtofferen. De doelman ging tegen PSV enkele keren opzichtig in de fout en ziet zijn plek onder de lat zoals verwacht worden ingenomen door Pasveer. Schreuder gaf na de verloren Johan Cruijff Schaal overigens aan dat de blunders Gorter niet de kop hebben gekost. Tegen Fortuna kiest hij dus echter wel voor Pasveer.

De achterhoede wijzigt op één positie. De flanken worden bestreken door Devyne Rensch en Owen Wijndal. Perr Schuurs en Jurriën Timber vormen het hart van de defensie, waardoor Blind een linie doorschuift en Álvarez vervangt. Op het middenveld is er opnieuw geen plek voor Mohammed Kudus. De Ghanees scoorde fraai tegen PSV, maar krijgt nog niet het volledige vertrouwen van Schreuder.

Naast Álvarez is ook Calvin Bassey geschorst, Steven Bergwijn en Wijndal maken hun competitiedebuut. Aanwinst Lorenzo Lucca begint op de reservebank. Bij Fortuna Sittard is er nog geen basisplek voor Burak Yilmaz. De Turkse spits zit wel bij de wedstrijdselectie, maar is niet volledig fit. De spitspositie wordt ingevuld door Paul Gladon. Mats Seuntjens moet vanaf de linkerkant voor de aanvoer zorgen. .

Opstelling Fortuna Sittard: Van Osch; Tirpan, Guth, Siovas, Cox; Erdogan, Ferati, Duarte; Seuntjens, Gladon, Noslin

Opstelling Ajax: Pasveer; Rensch, Timber, Schuurs, Wijndal; Taylor, Blind, Berghuis; Antony, Tadic, Bergwijn

Meer nieuws
   
08:03
08:03
V/d Vaart zou duo aanstellen voor opvolging Arne Slot; Afellay enthousiast
0
   
08:00
08:00
Wie is de Italiaanse idealist die mogelijk de nieuwe trainer wordt van Ajax?
4
   
07:02
07:02
De Telegraaf: Geertruida 'wil dolgraag naar Liverpool' en staat ook op de radar
30
   
07:00
07:00
Arne Slot: de trainer die 'sleeping giant' Feyenoord wakker maakte
17
   
06:00
06:00
Word lid van onze WhatsApp Channels en mis niets meer van jouw favoriete club!
8
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (111)

 
Voetbalvincent
 
112
6 augustus 2022 om 15:21
Wij willen kudus zien
 
Klaas Analiste
 
10
6 augustus 2022 om 15:24
Schreuder kan er maar 11 kiezen. Soms heb je als speler pech
 
NaBBeJH
 
25
6 augustus 2022 om 15:24
Kan je lang wachten denk ik.. kansloos hoe een Klaassen er maar in blijft staan en een vreselijk slome Blind op het middenveld, ik heb 10x liever Kudus erin dan Klaassen nog op het middenveld te zien huppelen. Vind het elftal van dit jaar wel vreselijk in onbalans door de vele aavallende spelers en beperkte verdediging.
 
son18796
 
116
6 augustus 2022 om 15:26
Klaassen staat er niet eens in.
 
hafcahaas
 
4
6 augustus 2022 om 15:59
Hoe kan je klagen over blind op het middenveld bij schorsing van alvarez en dan beginnen over veel aanvallende spelers en beperkte verdediging? Je kan moeilijk met kudus taylor en berghuis spelen… Edit: Ik zie enorm veel mensen zeggen dat Kudus moet spelen ipv blind. Dit is toch veelste aanvallend? Wanneer Alvarez er niet bij is, is Blind zijn logische vervanger. Daardoor komt er een cv plek vrij en is Schuurs de logische vervanger op dit moment.
 
TomMulder
 
1
6 augustus 2022 om 17:31
Hafcahaas, Blind op die plek is zo zwak. Verdedigen en optreden waar nodig kan Blind helemaal niet...
 
BR-7
 
26
6 augustus 2022 om 15:26
Dat Kudus niet speelt is minder grote onzin dan dat Gorter gelijk aan de kant geschoven wordt. Wat een onzin dit van Schreuder, hiermee maakt hij Gorter publiekelijk met de grond gelijk
 
blaugrana11
 
3
6 augustus 2022 om 15:43
Wat zeg jij nou. Wie weet keept gorter wel de beker potten en pasveer de competitie en cl.
 
BR-7
 
7
6 augustus 2022 om 15:55
Dat is onzin natuurlijk, dat begrijp jij ook wel. Die jongen wordt voor de leeuwen gegooid aan het begin van het seizoen na een hele sterke voorbereiding. Tuurlijk ziet hij er bij 2 tegengoals niet goed uit, maar hij is dan ook een talent. Om hem dan eerst zogenaamd in de media een hand boven het hoofd te houden en te beweren dat er ook andere verdedigende fouten gemaakt werden en dat hij het goed oppakt. En vervolgens dit te flikken, dat gaat er bij mij niet in. Dan had hij vorige week in de JC schaal ook gewoon niet moeten keepen. Dit is gewoonweg het mentaal breken van zo’n jongen, willens en wetens.
 
Vernon
 
4
6 augustus 2022 om 16:04
BR-7 Keepte hij niet gewoon omdat Pasveer terug kwam van een blessure? Anders is het idd wel raar.
 
Hendrik123
 
30
6 augustus 2022 om 15:26
Lekker makkelijk om Kudus de hele tijd op de bank te zetten, want die klaagt niet. Schreuder heeft geen ballen. Dat is me wel al duidelijk.
 
nfear
 
1
6 augustus 2022 om 16:01
Was bij Twente ook al zo..
 
burwatti
 
5
6 augustus 2022 om 15:28
Precies, zeker nu was de kans er voor. Nu speel je achter met schuurs op een vreemde plek.. had dan Blind daar gehouden voor nu en Kudus erbij op het middenveld, minder schuiven en stuk meer zekerheid in mijn ogen. Lijkt wel of Schuurs heeft gezegd: ik blijf nog een week maar dan moet je me wel opstellen xd
 
MrKrillin
 
0
6 augustus 2022 om 15:40
burwatti "met Schuurs op een vreemde plek..." Niet alleen dat, hij staat ook met 1 been buiten. Zou geen risico's nemen met blessures. 10 miljoen of wat geboden is, is gewoon heel veel geld.
 
PeerBerwers
 
1
6 augustus 2022 om 15:32
Kudus had inderdaad in de basis moeten staan, maar ik begrijp ook wel dat hij Taylor en Berghuis er niet uit wilt halen. Die speelden ook allebei een hele goede voorbereiding. Daarnaast speelt Ajax altijd met een rechtspoot als RCM en dus kan alleen Taylor daar spelen. Als hij dan Alvarez vervangt door Blind is het dus kiezen tussen Berghuis en Kudus.
 
4Ever4Ajax
 
3
6 augustus 2022 om 15:53
Wij in ieder geval niet als in alle Ajacieden. Ik vind dit een prima middenveld en zie Kudus wel invallen later.
 
Lunny
 
2
6 augustus 2022 om 15:55
Schreuder is nu al bezig om talent kapot te maken. Iets waar ik van te voren al bang voor was. Kudus was in de voorbereiding geregeld een van de betere. Valt notabene in met een prachtig doelpunt tegen PSV en mag vervolgens weer doodleuk op de bank gaan zitten. Ook door eerst onnodig Gorter voor de leeuwen gooien om hem vervolgens als een baksteen te laten vallen is een schande.
 
voetbalfan2002
 
47
6 augustus 2022 om 15:21
Weer geen kudus! Zo ontzettend laf je kan kudus letterlijk overal op het middenveld zetten maar Alfred durft de gevestigde orde niet te slachtofferen!!
 
MessiBazoer
 
8
6 augustus 2022 om 15:25
De gevestigde orde is Schuurs absoluut niet. Voor de rest wel een hele rare keuze. Had Blind centraal gelegen en Kudus erbij op het middenveld.
 
4Ever4Ajax
 
2
6 augustus 2022 om 15:54
Dat is veel te aanvallend met Taylor, Berghuis en Kudus. Ik vind dit best een logische zet.
 
Hendrik123
 
6
6 augustus 2022 om 16:14
Alsof Blind verdedigend zoveel voorstelt op het middenveld. Die kan dat helemaal niet belopen daar.
 
4Ever4Ajax
 
0
6 augustus 2022 om 16:27
Die haalt er heel veel uit. Hij beweegt heel intelligent waardoor hij het vaak niet op snelheid hoeft aan te laten komen.
 
Futures
 
6
6 augustus 2022 om 15:36
Nou op 6 zou ik Kudus niet neerzetten, daarvoor is hij te aanvallend.
 
manodedios
 
0
6 augustus 2022 om 15:48
Kudus komt er vandaag nog wel in hoor. Helaas weten we ook zeker dat hij wel weer geblesseerd raakt. In die zin niet gek om Taylor wat ritme te laten opdoen.
 
 
0
6 augustus 2022 om 16:10
Ja, riep vanaf t eerste moment al dat we een waardeloze trainer hebben aangesteld en dat blijkt maar weer, wordt een zwaar seizoen dit.
 
 
40
6 augustus 2022 om 15:21
Weer geen Kudus..
 
fc ramires
 
16
6 augustus 2022 om 15:24
Toch wel verbazingwekkend dat taylor net komt kijken en direct een basisplek krijgt. Terwijl kudus al 2 jaar bij ajax zit. Het lijkt alsof hij niet de zelfde kansen krijgt. Heel apart.
 
MrGuide
 
9
6 augustus 2022 om 15:29
En aan wie zou t dan liggen?Als Kudus echt zo goed is als in zn beginperiode speelt ie er zichzelf wel in. Maar voorlopig vinden zowel TH als Schreuder niet goed/betrouwbaar genoeg voor de basis.
 
fc ramires
 
1
6 augustus 2022 om 16:22
We kijken van buitenaf natuurlijk maar kudus heeft sterk gespeeld in de voorbereiding. En ten hag hield krampachtig vast aan de zelfde spelers. Schreuder bakt er niks van
 
ajaciedd2
 
10
6 augustus 2022 om 15:22
Had toch graag Kudus gezien op het middenveld. Wellicht hiermee voorsorteren om Blind op het middenveld in te passen als Bassey centraal komt tw staan?
 
martbensink
 
23
6 augustus 2022 om 15:22
Wat moet kudus doen om een kans in de basis te krijgen ?!
 
rubje
 
0
6 augustus 2022 om 16:26
Bewijzen dat hij beter als berghuis is.
 
mengers
 
20
6 augustus 2022 om 15:22
Weer geen kudus egt onbegrijpelijk. Nee nou word een trage blind op middenveld. En schuurs en rensch achter in pff
 
PSV1994T
 
1
6 augustus 2022 om 15:22
Verstandig want Gorter was echt een ramp natuurlijk. Pasveer heeft in de eredivisie bewezen een prima keeper te zijn.
 
 
0
6 augustus 2022 om 16:28
Maar is het echt verstandig? Hoe zal het voor hem zijn als hij in moet vallen.
 
 
20
6 augustus 2022 om 15:22
Onmenselijk die Schreuder en onnavolgbaar. Nu al Gorter laten stikken. Die kun je nu beter verkopen.
 
Camavingoat
 
48
6 augustus 2022 om 15:23
Kudus verdient echt een kans. Alles wordt geschoven om hem maar op de bank te houden. Makkelijk slachtoffer ook om op te offeren.
 
VijfMeterLijn
 
12
6 augustus 2022 om 15:23
Onmenselijk is ook wel een stretch zeg, allemachtig. Presteer je slecht dan wordt je gewisseld. Zo heurt het. Zeker bij Ajax.
 
Robinde Bruyn
 
3
6 augustus 2022 om 15:24
Zo werkt topsport. De kansen die je krijgt moet je pakken, anders moet je pas op de plaats maken. Er moet gepresteerd worden bij Ajax en het is geen O19 waar je naar andere dingen kijkt. Gorter heeft simpelweg zijn kans niet gepakt.
 
 
2
6 augustus 2022 om 15:27
Helemaal niet onmenselijk en onnavolgbaar. Eerder hartstikke logisch en rationeel. Gorter moet een paar wedstrijden even in de luwte staan om zich mentaal weer te herpakken. Daarnaast heeft Pasveer het altijd meer dan prima gedaan als keeper van Ajax. Wil niet zeggen dat Schreuder nu al Gorter laat stikken, maar dat de resultaten prevaleren. En terecht, Ajax is geen sociale werkplaats maar een professionele voetbalclub.
 
tsjilpiep
 
3
6 augustus 2022 om 15:27
Ik denk dat het altijd al het plan was om Pasveer als eerste doelman aan het seizoen te laten beginnen (dat heeft hij o.b.v. vorig seizoen ook verdiend). De Cruijff Schaal is een uitstekende gelegenheid om een tweede doelman speeltijd te gunnen. Pasveer mocht die vorig seizoen namelijk ook keepen, waarna Stekelenburg als eerste keeper aan het seizoen begon
 
HakimZiyach22
 
0
6 augustus 2022 om 15:29
Inderdaad een schande. Gorter speelt immers bij FC Gorter. Alles draait om Gorter!
 
burwatti
 
2
6 augustus 2022 om 15:30
Waarschijnlijk keept Pasveer de competitie en Gorter de beker, vandaar da think ook de JC schaal keepte aangezien dat ook een “beker” potje was.
 
Oelie Wapper
 
6
6 augustus 2022 om 15:31
Gorter is en was tweede keus. Pasveer was niet fit en is dat nu wel, en dan speelt hij. Niets onmenselijks, onnavolgbaars of zelfs onredelijks aan.
 
hansje1969
 
0
6 augustus 2022 om 15:52
Topsport is hard. Maar je moet in je sterkste opstelling spelen en cadeautjes uitdelen aan PSV kan ook niet de bedoeling zijn. Wellicht gaat Pasveer ook wel weer eens een foutje maken, want de man is ook niet foutloos. Maar liet vorig jaar wel zien een constante factor te zijn. Gorter krijgt echt wel weer zijn kansen als hij goed presteert in jong
 
 
6
6 augustus 2022 om 15:22
Jemig. Zonder Alvarez, dat had ik even gemist, maar dan oogt het middenveld plots heel, heel kwetsbaar. Ze mogen blij zijn dat dit Fortuna is, want die mag je niet verliezen, maar dit team is echt heel wat anders dan wat er wat maandjes terug stond
 
mitchajax020
 
6
6 augustus 2022 om 15:27
Alvarez is geschorst
 
 
7
6 augustus 2022 om 15:32
Weet ik, anders zou de toevoeging "had ik even gemist" heel apart zijn. Maar Blind op het middenveld als verdedigend middenvelder. Dan wordt je normaliter compleet overlopen. Hier zou iedereen Kudus neerzetten lijkt mij
 
mitchajax020
 
4
6 augustus 2022 om 15:58
Foutje van mijn kant, denk dat Blind altijd speelt. Op 1 of andere manier moet hij altijd spelen maar mag er voor mij ook wel een x naast staan
 
hafcahaas
 
0
6 augustus 2022 om 16:02
@mangalista, veel liever blind op cvm dan kudus. Je kan niet met kudus, taylor en berghuis beginnen op het middenveld
 
 
4
6 augustus 2022 om 16:09
@hafcahaas: Mwoah. Kudus en Taylor werken wel. Ik denk zelfs dat dit verdedigend beter is dan de statische Blind. Je kan hen dan voetballend kapot spelen
 
El Fenomeno
 
7
6 augustus 2022 om 15:45
Ook de keeper en verdediging is niet des Ajax als je het mij vraagt, ik mis gewoon echt kwaliteit.
 
VijfMeterLijn
 
4
6 augustus 2022 om 15:22
En terecht, was echt dramatisch in de JC schaal. Kwam niet zelfverzekerd over. Goed dat de ervaren sluitpost wordt gekozen.
 
Bart0544
 
6
6 augustus 2022 om 15:22
Oei, ik was al niet enthousiast over Schreuder en dat gevoel wordt nu wel bevestigd. Ik vind Pasveer ook de betere keeper, maar als je kiest voor Gorter dan kun je hem niet na één slechte wedstrijd zo laten vallen.
 
Robinde Bruyn
 
4
6 augustus 2022 om 15:22
Ik was even vergeten dat Alvarez geschorst is. Vrij dom trouwens dat je die kaart nog tegen Vitesse gepakt heeft in een wedstrijd die nergens meer om ging. Toch enigszins opvallend dat Blind cvm speelt.
 
janter
 
4
6 augustus 2022 om 15:23
Goed, lekker voor het vertrouwen van Jay. Ja, ik was hem ook in en vlak na de wedstrijd tegen PSV, maar had hem zeker nog een kans gegund. Maar als je nu al na 1 kans zegt ‘houdoe’… waarom stelde je hem dan tegen PSV op? Lekker bezig Schreuder…EDIT: WTF… weer die rot Schuurs er in? Nee joh, geef hem lekker nog 100 kansen. Snap dit echt gewoon niet zeg. En geen Alvarez en Kudus…. Yeah right.
 
suddervleesch
 
6
6 augustus 2022 om 15:28
Alvarez is geschorst..
 
siepie
 
8
6 augustus 2022 om 15:23
Geen kudus, maar plaats ingeruimd voor perr f*ing Scuurs! Ben nu al klaar met schreuder
 
ajaxf1
 
6
6 augustus 2022 om 15:26
Lekker he deze coach. Het was bij Twente al niks, het is nogsteeds niks. Bizar dat Kudus niet speelt, die liet zich echt enorm goed zien. En dat Schuurs cb speelt met Blind op cm....lol.
 
blaugrana11
 
1
6 augustus 2022 om 15:46
Pleur toch op man. Kudus is super talentvol maar zo geweldig was zijn invalbeurt echt niet hoor tegen psv. Heeft alleen maar ballen verspeeld waar gevaarlijke counters uitkwamen.
 
siepie
 
1
6 augustus 2022 om 15:54
@blaugrana.. hij was ook in de andere wedstrijden in de voorbereiding één van de betere
 
ajaxf1
 
2
6 augustus 2022 om 16:04
Zowel tegen Shaktar als tegen PSV was hij prima. Je kan niet die jongen elke keer banken maar wel aankomen met Blind op het middenveld. Verkoop hem dan gewoon want je verpest die jongen z'n potentie.
 
 
1
6 augustus 2022 om 16:12
En een wereld goal gemaakt die je gemakshalve even vergeet te benoemen.
 
stpn84
 
1
6 augustus 2022 om 15:23
Benieuwd hoe het vandaag gaat lopen. In potentie kan Ajax natuurlijk heel veel wedstrijden met vele doelpunten verschil winnen. Eens kijken hoe het lukt als Fortuna het voor elkaar krijgt om het redelijk dicht te gooien.
 
tsjilpiep
 
10
6 augustus 2022 om 15:23
Zet Kudus nou eens in de basis. Je zult over een half jaar zien dat ons grootste talent op het middenveld vertrekt omdat hij maar geen kansen krijgt
 
4Ever4Ajax
 
1
6 augustus 2022 om 15:57
Taylor staat toch basis?
 
Sulejmanii
 
5
6 augustus 2022 om 15:23
Kudus had ik ook graag willen zien heel jammer weer, en Gorter had ik zelf gewoon de kans weer gegegeven. Het is niet dat we tegen Psv of Feyenoord moeten spelen vandaag.
 
Klaas Analiste
 
12
6 augustus 2022 om 15:23
Schreuder kiest dus voor zekerheid. Ik denk dat Ajax vandaag wel favoriet is, ondanks de aanwezigheid van Burac Yilmaz. Groeten Klaas.
 
mengers
 
7
6 augustus 2022 om 15:28
Welke zekerheid,? Een trage blind die dramatisch is in de omschakeling en een schuurs die geen duel durft aan te gaan. Nou nou wat een zekerheid
 
mengers
 
0
6 augustus 2022 om 15:36
Nou nou wat een zekerheid met schuurs die gaat juist geen duel aan
 
basistribune
 
2
6 augustus 2022 om 15:24
Ik ben niet echt fan van de opstelling, hopelijk verrast Schreuder ons met een goed resultaat. Ik hoop dat kudus en brobbey genoeg minuten gaan krijgen deze wedstrijd
 
rubje
 
0
6 augustus 2022 om 16:36
brobey zal vast wel minuten maken maar het zal voor hem wel lastig worden . Hij heeft niet de minste concurrentie. Duurste aankoop alle tijden Bergwijn, speler met de meeste waarde op dit moment Anthony en dan toch wel de speler die staat voor de opstanding van Ajax(Europees) en de leider van het team tadic.
 
Ajajax
 
0
6 augustus 2022 om 15:24
poeh he, ben ik wel even blij mee dat Gorter even pas op de plaats moet maken. Pasveer is voor mij toch de nummer 1, zowel hoe hij keepte als hoe hij de verdediging mede aanstuurde. Had dit overigens niet van hem verwacht dus dat was een aangename verassing. Gorter nog meer laten wennen of door selecteren. Ken Gorter niet goed genoeg.
 
BbyJET
 
7
6 augustus 2022 om 15:24
Haha hoe dan geen Kudus?? De beste man scoort alle laatste 4 potten dat ie speelde. Apart weer dit.
 
tsjilpiep
 
3
6 augustus 2022 om 15:30
Nou inderdaad. Het heeft als speler van Ajax momenteel dus totaal geen nut om jezelf te laten zien in de voorbereiding/training als je goede werk toch niet beloond gaat worden door de trainer
 
Homelander
 
1
6 augustus 2022 om 15:25
Jammer geen Kudus en Taylor weer een basisplek ondanks dat hij de slechtste man op het middenveld was tegen PSV.
 
HakimZiyach22
 
1
6 augustus 2022 om 15:26
Free Kudus nog steeds. Berghuis op het bankie, hij verdedigt niet mee. Verder blij dat Remko terug is, die houdt zelfs Schuurs kalm. Blind op 6 ben ik fan van, jammer dat Schuurs er weer in moet. Binnenkort gelukkig Bassey. Rensch wordt ook de laatste keer RB. Lekker genieten van de aanval, dit moet lukken.
 
marton3103
 
0
6 augustus 2022 om 15:27
Toch een beetje angsthazencoaching hoor.. ik snap de beslissing met Gorter wel, maar tegen Fortuna had je het best nog even een kans kunnen geven. Nu weet je in ieder geval zeker dat hij geen nr 1 gaat worden seizoen, en eigenlijk kan Ajax niet anders dan een nieuwe keeper halen. CL met Pasveer zie ik persoonlijk ook niet zitten.
 
rubje
 
0
6 augustus 2022 om 16:38
Misschien was er voor de jc schaal al afgesproken dat Gorter de beker doet en pasveer competitie en CL. Dan is het heel normaal om Pasveer nu weer basis te doen.
 
TimShady
 
1
6 augustus 2022 om 15:28
Hopelijk heeft het zelfvertrouwen van Gorter nu geen flinke knauw gekregen. Kudus niet in de basisopstelling vind ik op z’n minst verbazingwekkend. Blind heeft ons veel gebracht, maar is echt op zijn retour. Voor deze wedstrijd tegen Fortuna zou het nog wel moeten kunnen, maar straks tegen serieuze tegenstanders zie ik toch liever iemand anders in zijn plaats.
 
remco_wzawzdb
 
2
6 augustus 2022 om 15:29
Kudus er niet in is logisch, weliswaar gescoord maar lijdt redelijk vaak balverlies. Blind op het middenveld, qua snelheid problematisch, maar logische vervanger voor Alvarez. Had niet verwacht dat Gorter geslachtofferd zou worden, maar is wel verstandig, Pasveer is gewoon een goeie keeper. Schuurs en Rensch achterin is wel billenknijpen hoor... Mensen die gaan klagen over Daley zal ik nooit begrijpen. In de vi seizoensgids staat precies waarom ie dr in moet staan. Meest succesvolle passes afgelopen seizoen: Blind!
 
Patrickvv37
 
0
6 augustus 2022 om 15:29
Wel jammer de groter niet nog een kans krijgt was te verwachten
 
Mowgli
 
0
6 augustus 2022 om 15:29
Ben benieuwd wie de leiding achterin gaat pakken behalve de keeper. Zie nou niet echt een leider achterin bij de laatste 4. Had ook graag kudus ipv taylor gezien
 
mitchajax020
 
0
6 augustus 2022 om 15:29
Hmmm Schuurs staat er in denk ik om die Turkse spits te dekken. Anders had je gewoon Kudus op het middenveld kunnen zetten en Blind centraal
 
mengers
 
1
6 augustus 2022 om 15:32
Schuurs kan geen man dekken. Hij ontwijkt juist alle duels. Je gaat je dus aan passen met alle respect fortuna?
 
mitchajax020
 
0
6 augustus 2022 om 15:36
Kopduels met Blind en hun spits ga je niet winnen en met Schuurs heb je toch meer luchtkracht
 
mengers
 
0
6 augustus 2022 om 15:37
Als er iemand juist niet verdedigd. Of juist duels uit de weg gaat is het schuurs wel
 
mitchajax020
 
0
6 augustus 2022 om 15:40
Klopt maar bedoel meer met corners of vrije trappen dat je toch een wat langere vent hebt staan ipv een Blind
 
mengers
 
0
6 augustus 2022 om 15:48
Dat maakt toch niks uit ze verdedigen beide niet of koppen beide niet dus
 
MrKrillin
 
0
6 augustus 2022 om 15:45
Yilmaz speelt volgens mij niet eens. Normaal zou ik wel blij zijn met Schuurs, maar hij staat nu met 1 been buiten. Veel geld geboden, zou dus geen risico's nemen. Kudus krijgt gewoon geen kans. Het is duidelijk. Schreuder heeft wat in zijn hoofd en gaat nket afwijken. Klaassen gaat meer kansen en minuten krijgen.
 
Soccerfan_1
 
3
6 augustus 2022 om 15:31
De enige waar ik meteen naar keek was de keeper. De rest boeide me voor deze wedstrijd niet. Gelukkig heeft hij de goede keuze gemaakt met Pasveer. Rust is er nodig achterin.
 
Futures
 
0
6 augustus 2022 om 15:32
Kudus komt er verwacht ik wel in de tweede helft. Al had je ook prima met hem kunnen beginnen. Brobbey had van mij ook mogen spelen, maar dan had Tadic als wissel gemoeten.
 
dEvans
 
0
6 augustus 2022 om 15:37
Loze woorden van Schreuder dus.. Gorter er gelijk uitgekieperd.. Zoals vele al zeiden..geef Kudus nou eens basisplaats man. Moet hij in wedstrijd eerst scoren a la Maradona, 3 assists geven en scoren met een omhaal om een plek in de startende elf te krijgen?
 
foufou078
 
2
6 augustus 2022 om 15:38
Ajax is beter af als ze Gorter ergens weten te verhuren in de subtop/middenmoot Nl/be en een nieuwe keeper halen. Neem aan dat dat enorme scouting heus wel ergens een goalie heeft zien rondlopen die niet al te oud is. Stekelenburg en pasveer moet je einde seizoen weg doen en vooral niet verlengen wil je in de top mee draaien.
 
MrKrillin
 
1
6 augustus 2022 om 15:46
AZ en volgens mij Vitesse hebben matige keepers, mogelijk kunnen wij ze gek maken om Gorter te huren.
 
 
1
6 augustus 2022 om 15:38
Jammer dat Schreuder nu al moeite heeft met een fatsoenlijke opstelling maken. Waarom moet Blind bijvoorbeeld altijd alles spelen? Zoals zoveel leden al aangeven, Kudus moet een kans krijgen op die plek. Bassey en Alvarez zijn helaas geschorst. Positieve punten zijn de aanval met Antony-Tadic-Bergwijn. Het middenveld vind ik mwah, waarbij Berghuis op 10 natuurlijk heel goed kan functioneren, maar Taylor en Blind tegelijkertijd? Ben wel benieuwd naar Taylor als talent. Vooralsnog komt laatstgenoemde op mij over als een soort Klaassen en Van de Beek, maar ik laat me verrassen. Schuurs en Timber moeten wel voldoende zijn voor Fortuna. Wijndal kan laten zien wat hij kan in aanvallend opzicht. Rensch heb ik steeds minder vertrouwen in, denk ook niet dat hij de absolute top gaat halen als back. Wie weet is ie beter als CV? Hopelijk is onze nieuwe Mexicaanse vriend een schot in de roos, waardoor de defensieve problemen voor het merendeel zijn opgelost (behoudens de keeperspositie dan) Pasveer is uiteraard logisch na het gestuntel van Gorter, laat hem maar de bekerwedstrijden en oefenduels keepen. Fortuna moet in principe te doen zijn, maar ik ben huiverig over het restant van het seizoen. Denk dat PSV een stabielere selectie heeft met een betere coach. Maar we gaan het zien! Veel plezier aankomend seizoen, mede-voetbalsupporters
 
ajaxclub
 
2
6 augustus 2022 om 15:38
Fortuna uit en weer geen Kudus je beste speler van de voorbereiding durven op te stellen. Eerst verkiest ie Jan Klaassen boven Kudus en nu staat dus kennelijk Taylor ook nog boven Kudus in de pikorde. Het is echt serieus het debiele neefje van Ten Hag met dezelfde achterlijke streken. Krijg je me een motherfucker van een selectie tot je beschikking en dan doe je er dit mee...
 
alkatorian
 
2
6 augustus 2022 om 15:55
Mijn ideale opstelling zou zijn: Pasveer; Sanchez, Timber, Bassey, Wijndal; Alvarez, Kudus, Berghuis; Bergwijn, Tadic/Brobbey, Antony.
 
CorSnitselaar762
 
0
6 augustus 2022 om 16:19
Natuurlijk haalt hij Gorter eruit.Dat is het makkelijkst om zo'n jonge keeper gelijk te paseren ipv van onze bejaarde keeper.Geef deze jongen gewoon nog een kans.Maar deze angsthaastrainer kiest weer voor zekerheid met alle oudjes erin.En weer geen echte spits in het veld.Fijn om twee goeie spitsen op de bank te hebben tegen het altijd lastige Fortuna Sittard.
 
 
1
6 augustus 2022 om 16:30
Slachtoffert? Hij had toch al voor de J.C.schaal gezegd dat Pasveer 1e keeper is?...
 
Tjaboo
 
0
7 augustus 2022 om 06:52
Schreuder is geen 'type' Ajax Coach heb hem nooit wat gevonden.. dit gaat een lange en zware seizoen worden met hem..