Sensationeel: Spakenburg knikkert Utrecht uit de beker en is halvefinalist
Dinsdag, 28 februari 2023 om 21:57

Spakenburg heeft dinsdag voor een sensationele stunt gezorgd in de TOTO KNVB Beker door met 1-4 te winnen op bezoek bij FC Utrecht. De amateurs, onder leiding van de pas 35-jarige Chris de Graaf, waren de hele avond heer en meester in de Domstad. Het is pas de derde keer in de Nederlandse voetbalgeschiedenis dat een amateurclub de halve finale van de beker haalt. Alleen IJsselmeervogels (1975) en VVSB (2016) gingen Spakenburg voor.

Hoofdtrainer Michael Silberbauer ontbrak dinsdagavond vanwege ziekte. Assistent-trainer Aleksandar Rankovic wijzigde het elftal van Utrecht slechts op twee plekken ten opzichte van het gewonnen Eredivisie-duel met Sparta Rotterdam (0-3) afgelopen vrijdag. Als linksback kreeg Hidde ter Avest de kans, wat ten koste ging van een basisplaats voor Mark van der Maarel. Verder nam Victor Jensen de plek van Taylor Booth over. De Amerikaanse smaakmaker kampt met een rugblessure.

Bij Spakenburg stonden onder meer Luuk Admiraal (gehuurd van Excelsior), Vince Gino Dekker (voormalig talent van Ajax en AZ) en Mark Veenhoven (voormalig Spartaan) aan de aftrap. Alessandro Damen, die jaren keepte bij Excelsior, nam plaats onder de lat. Net als tijdens de gewonnen uitwedstrijd bij FC Groningen (2-3) ging de nummer zeven van de Tweede Divisie dapper de strijd aan. In de twaalfde minuut zorgde dat voor de openingstreffer. Een goede voorzet van Admiraal belandde bij middenvelder Wimilio Vink, die de bal randje zestien in een keer achter keeper Vasilios Barkas wist te volleren: 0-1.

Vervolgens bleef Spakenburg in de eerste helft moeiteloos overeind in Stadion Galgenwaard. Vlak na rust kregen de Blauwen zelfs de eerste grote kans. Admiraal ging alleen op Barkas af, maar zag zijn inzet gekraakt worden. Twee minuten later dacht Utrecht langszij te komen, maar clubtopscorer Anastasios Douvikas begaf zich in buitenspelpositie. Uit een bliksemsnelle counter kon Admiraal, die Sean Klaiber er finaal uitliep, alsnog de score verdubbelen: 0-2. Douvikas zorgde met een fraai doelpunt nog voor de 1-2, maar kon daarmee een rampscenario voor Utrecht niet voorkomen.

Middenvelder Masies Artien wist in de 66ste minuut een goede hoekschop van Dekker feilloos achter Barkas te knikken: 1-3. Spakenburg schreeuwde drie minuten later om een strafschop na een vermeende handsbal van Ter Avest, maar arbiter Martin van der Kerkhof weigerde naar de stip te wijzen. Een poging tot een slotoffensief met de teruggekeerde Zakaria Labyad maakte de avond alleen maar zwarter voor Utrecht en Rankovic. Na een goede voorzet van opnieuw Dekker was het Floris van der Linden die de genadeklap uitdeelde. De voormalig spits van Telstar was met zijn hoofd verantwoordelijk voor de 1-4 en het slotakkoord op een historische bekeravond.

Meer nieuws
   
18:34
18:34
NAC Breda zet met moeizame zege op Jong PSV grote stap richting play-offs
0
   
18:33
18:33
Vitesse heeft positief puntenaantal na eerste Eredivisie-thuiszege van het jaar
5
   
18:04
18:04
Scorende Thijs Dallinga en Ibrahim Cissoko bezorgen Toulouse drie punten
0
   
18:00
18:00
Dumfries sneert op kampioensfeest met opvallend spandoek naar Theo Hernández
43
   
17:38
17:38
El Gran Derbi: is dit de meest heetgebakerde derby van Spanje?
3
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (182)

 
Marc 433
 
146
28 februari 2023 om 22:00
Whauw wat een mega stunt van Spakenburg. Eerst FC Groningen eruit gebekerd en nu FC Utrecht. En alle twee uitwedstrijden. En zeer verdiend ook. Petje af! Mochten hier Spakenburg fans aanwezig zijn: van harte gefeliciteerd! Geniet ervan en proost! Dit soort avonden maakt bekervoetbal zo prachtig. Het is onvoorspelbaar en teams als Spakenburg kunnen de halve finale halen. Eerder zagen we ook Cremonese stunten in de beker van Italie: Napoli en AS Roma uitgeschakeld. Tja, FC Utrecht echt een blamage. Van UUU naar AUW AUW.
 
Eindtovenaar10
 
79
28 februari 2023 om 22:01
Haha wat een schande! Heel mooi dat dit soort clubjes zo kunnen stunten. Nooit meer afschaffen die beker potten.
 
E. Meems
 
37
28 februari 2023 om 22:01
Uuuuuuuu Heerlijke wedstrijd, dit is waarom je de tv aan zet. Mooi om te zien dat dit soort dingen nog kunnen gebeuren. Als Spakenburg in de finale komt, is er dan de kans dat ze Europees spelen?
 
RozatoHekkie
 
39
28 februari 2023 om 22:05
Moeten ze de beker winnen. Mogen ze groepsfase Europa League in.
 
henny jr
 
14
28 februari 2023 om 22:08
@E. meems ik geloof van niet. je moet in het jaar dat je europees voetbal haalt op het hoogste nationale niveau spelen. dit was een paar jaar geleden in ieder geval zo. toen hadden we dacht ik pec of zelfs twente die de beker het goed deden in de beker maar zomaar konden degraderen uit de eredivisie. als ze toen de beker hadden gewonnen en uit de eredivisie degradeerde. mochten ze toch europees voetballen omdat in het jaar van het behalen ze op het hoogste niveau spelen
 
E. Meems
 
12
28 februari 2023 om 22:09
Dat zou echt episch zijn!
 
Buly
 
14
28 februari 2023 om 22:14
Ging dat toen niet om de Europese plek die NL in het fair play klassement won? Volgens mij kunnen ook amateurs gewoon Europa in mochten ze de beker winnen
 
Buly
 
11
28 februari 2023 om 22:17
Eagles won dat klassement en degradeerde uit de Eredivisie. Dus toen ze in Europa speelden kwamen ze uit in de jupiler league
 
Sirius
 
8
28 februari 2023 om 22:24
Misschien episch, maar dat moet niemand willen (behalve Spakenburg zelf). Niet alleen zou het een schande zijn voor het Nederlandse voetbal, maar zo`n ploeg is dan kanonnenvoer. Zit het dan even tegen betreft de loting, ga je elke wedstrijd met dubbele cijfers verliezen en dan kan de tegenstander nog een C-elftal het veld op sturen ook... Ik kan niet echt blij worden van dit soort uitslagen eigenlijk...
 
 
6
28 februari 2023 om 22:26
Je moet hoogste divisie van NL spelen om Europa in te gaan. Dus het antwoord is Nee
 
Sirius
 
18
28 februari 2023 om 22:27
@fcu_030 - Ik snap de frustratie richting dergelijke reacties, maar vergeet niet het salarishuis en de prijs van de selectie te benoemen als je een sneer uit wilt delen. Die ploeg die 3 punten hoger staat, is namelijk in alles een stuk goedkoper en dan hebben we het nog niet over waar de club vandaan komt. Dat FC Twente er uberhaupt nu al(!) boven eindigt, da`s niet bepaald positief voor FC Utrecht. Dat neemt verder niet weg dat je een wedstrijd als deze af kunt doen als een gigantisch incident. Wel moet Utrecht echt het technisch beleid op de schop gaan gooien, want het verdampt erg veel geld zonder er duidelijk beter van te worden.
 
Heiky
 
16
28 februari 2023 om 22:28
Neem je verlies toine, heb ik destijds ook gedaan als Groningen supporter ??
 
fcu_030
 
6
28 februari 2023 om 22:33
Ik zeg niks verkeerds het klopt allemaal toch? En Twente heeft vaak zat complimenten gehad maar je moet er ook tegen kunnen als er iets terug gezeg word als iemand wil provoceren als je dit al een sneer vind heb je wel hele lange tenen. Utrecht is los zand en niet alleen vandaag maar al jaren maar als ik daar over moet gaan typen krijg je een heel boek waar niemand op zit te wachten.
 
Sanderr
 
14
28 februari 2023 om 22:40
Ik weet wel dat FC Vaduz dit jaar (of vorig jaar?) Conference League speelde terwijl ze stijf onderaan het 2e niveau van Zwitserland stonden. Zij waren geplaatst omdat ze zoals gewoonlijk de beker van Liechtenstein hadden gewonnen (en ook nog een rits voorrondes waarschijnlijk). Je hoeft dus klaarblijkelijk niet per se op het hoogste nationale niveau uit te komen. Maar of amateurclubs ook toegelaten worden durf ik niet te zeggen. Al zijn FC Vaduz, Lincoln Red Imps (Gibraltar) of TNS (Wales) ook veredelde amateurclubs natuurlijk, die hebben ook allemaal weleens een Europees hoofdtoornooi gespeeld.
 
 
2
28 februari 2023 om 23:03
Moet in NL wel. Knvb beslist namelijk wie ze afvaardigen
 
Frits Michels
 
3
28 februari 2023 om 23:11
Behalve onder EtH toen waren ze vast zand
 
Goldman87
 
1
28 februari 2023 om 23:32
Thanks topper. Dus per land verschillend of je kan deelnemen als lager geklasseerde club.
 
chandler
 
5
28 februari 2023 om 23:54
Laat gaan toine. Sommige zijn meer met andere teams bezig dan hun eigen team. Jullie vandaag een wanprestatie, nu zaak om er sterk uit te komen.
 
JK-Ajax
 
17
1 maart 2023 om 00:02
Volgens mij moet je na 1-4 gewoon stil zitten en je kapot schamen en niet vingertjes wijzen.
 
SuperGhost
 
18
1 maart 2023 om 00:29
@arsenalnac: "je moet hoogste divisie van NL spelen om Europa in te gaan. Dus het antwoord is Nee " Fout, het maakt niet uit in welke divisie je speelt, als je de beker wint heb je recht op het Europese ticket. Je moet dan wel een UEFA licentie aanvragen en krijgen (dat is mogelijk voor amateurclubs, elk jaar doen er amateurs uit o.a. San Marino, Gibraltar en Wales mee) "knvb beslist namelijk wie ze afvaardigen" Ook onjuist. De UEFA beslist dat. De nationale bonden kunnen wel de competitieformats maken (wat in Nederland door de clubs zelf wordt gedaan, niet door de KNVB overigens), maar het is de UEFA die over de tickets gaat. En die is eigenlijk vrij simpel: de bovenste ploegen in de competitie krijgen de tickets, met uitzondering van 1 ticket (het hoogste niet-CL ticket) en die gaat naar de bekerwinnaar. Toen de KNVB de play-offs voor Europese tickets invoerde, moesten ze van de UEFA eerst het format zo wijzigen dat die play-offs meetellen in de officiële eindstand, anders kon het niet. Ook toen de competitie tijdens corona niet werd afgemaakt, moest de KNVB eerst goedkeuring krijgen van de UEFA om team te mogen afvaardigen, aangezien dit eigenlijk tegen de regels is. @sanderr "ik weet wel dat FC Vaduz dit jaar (of vorig jaar?) Conference League speelde terwijl ze stijf onderaan het 2e niveau van Zwitserland stonden." Niet het beste voorbeeld, omdat FC Vaduz als Liechtensteinse club meetelt en niet als Zwitserse. Waar ze in Zwitserland spelen maakt dus niet uit (Als FC Vaduz landskampioen in Zwitserland speelt mag het ook niet de CL in, omdat ze als Liechtensteinse club alleen Liechtensteinse tickets mogen krijgen). Maar clubs op het 2e niveau hebben wel vaker aan UEFA-competities meegedaan. Namens Nederland hebben Go Ahead en NEC dat al eens gedaan. In Duitsland heeft Alemannia Aachen dat al eens gedaan en in Engeland Millwall. Dit zijn voorbeeld die ik zo uit mijn hoofd weet, maar er zijn er ongetwijfeld mee. "maar of amateurclubs ook toegelaten worden durf ik niet te zeggen. Al zijn FC Vaduz, Lincoln Red Imps (gibraltar) of TNS (wales) ook veredelde amateurclubs natuurlijk, die hebben ook allemaal weleens een Europees hoofdtoornooi gespeeld. " Vaduz is geen amateurclub, maar een profclub. Red Imps en TNS zijn wel amateurs. Als amateurclub mag je gewoon meedoen aan de UEFA-competities, mits je maar aan hun licentie-eisen voldoet. Die zijn zelfs zo geschreven dat het ook voor amateurs mogelijk is, omdat elk land mee moet kunnen doen en sommige landen hebben alleen maar amateurcompetities (waaronder dus Gibraltar en Wales)
 
 
0
1 maart 2023 om 08:45
Zo was het een aantal jaar geleden voor zover ik wist. Maar lees nu net dat spakenburg wel gewoon Europa in mag bij bekerwinst. Dus ik zit er toch compleet naast
 
McMulenga
 
2
1 maart 2023 om 09:05
Ik ben ook voor FCU en schaam me kapot voor ze. Maar ik schaam me nog meer voor supporters zoals toine en fcu_030. Neem je verlies, iedereen heeft het volste recht om nu te provoceren en ons belachelijk te maken want dit was schandalig.
 
spursfan96
 
0
1 maart 2023 om 10:57
Verschil is dat Vaduz officieel uit Liechtenstein komt, en daar de beker had gewonnen. Dat is ook de enige prijs die een club uit Liechtenstein kan winnen, omdat de clubs verder in de Zwitserse voetbalpiramide zitten. Daardoor wordt die beker gezien als het hoogste niveau in Liechtenstein, en mochten ze dus Europees spelen.
 
Sirius
 
0
1 maart 2023 om 11:30
@mcmulenga - Mua, dat provoceren is ook altijd ontzettend kinderachtig. Gewoon constructief debatteren en discussies voeren kan ook gewoon.
 
Settler11
 
4
28 februari 2023 om 22:14
Ik woonde er niet ver vanaf eerst, ook paar keer geweest. Het stelt niets voor wat Bunschoten-Spakenburg is. Destemeer indrukwekkend haha.
 
Marc 433
 
4
28 februari 2023 om 22:29
Prachtig voor die jongens inderdaad. Een droom die uitkomt. Er zullen twee clubs zijn die vanavond niet happy zijn: Utrecht en Ijsselmeervogels
 
Dutfos
 
39
28 februari 2023 om 22:00
Dit was gewoon goud van spakenburg! Wat een wanvertoning van FC Utrecht en spakenburg gefeliciteerd! Je zou je toch moeten schamen als FC Utrecht, met een begroting van factor 10 meer verliezen van een tweede divisie club met zoveel goals tegen.. Niks ten nadele van spakenburg, gewoon degelijk goed gespeeld. Klasse! Moest soms stiekem lachen elke keer als spakenburg scoorde. Arme van seumeren moet toch ook soms twijfelen aan zijn investering in fc Utrecht? Spakenburg selectie, zuip ze vanavond!!!
 
Bikraskin
 
9
28 februari 2023 om 22:00
Wauw fantastisch gedaan door de jongens!
 
MikeUtrecht
 
33
28 februari 2023 om 22:00
Zielige vertoning zeg. Vrijdag blijf ik thuis
 
FR-4life
 
70
28 februari 2023 om 22:03
Je steunt je club door dik en dun! Mogelijk reageer je uit emotie, maar ook na zoiets moet je ze blijven steunen!
 
Kwark
 
79
28 februari 2023 om 22:17
Vind ik altijd zo'n onzin. De voetballers van Utrecht zetten alles en iedereen te kakken, inclusief de fans die betalen voor een kaartje, natuurlijk mag je dan eens een wedstrijd thuisblijven.
 
MikeUtrecht
 
0
1 maart 2023 om 17:10
Wat Kwark hieronder zegt inderdaad. Keihard voorschut gezet. Bovenop mijn seizoenskaart betaal ik ieder jaar geld voor de play offs wedstrijden en ook voor deze bekerwedstrijd. De spelers mogen best een wedstrijd even merken hoe erg ze de supporters voorschut gezet hebben. Tegen GAE ben ik er gewoon weer bij.
 
Shahubsie
 
34
28 februari 2023 om 22:04
Je zult worden gemist Mike
 
Ajax4life1234
 
15
28 februari 2023 om 22:00
Blijft geweldig dat bekervoetbal!!
 
GJ7300
 
12
28 februari 2023 om 22:00
Mooi hoor Arme van Seumeren. Koekenbakkers gekocht
 
Shiraz
 
3
28 februari 2023 om 23:43
Die Brouwers van Go Ahead is nieteens Go Ahead niveau. Aankoop van een waanzinnige dat.
 
NJfromVOL
 
11
28 februari 2023 om 22:00
Waar heb ik naar zitten kijken vanavond? In een woord: Geweldig.
 
Walcott16
 
16
28 februari 2023 om 22:00
Wow! Wat een knappe prestatie van Spakenburg. Ik hoop dat ze die beker nu pakken ook!
 
Saksenros65
 
16
28 februari 2023 om 22:04
Spakenburg gaat Europa in!
 
kali
 
3
28 februari 2023 om 22:15
Dat gaan ze niet! ??
 
fcu_030
 
21
28 februari 2023 om 22:01
Schaam je kapot prutsers! voor straf meetrainen bij Spakenburg kunnen ze leren voetballen.
 
 
18
28 februari 2023 om 22:12
Voor straf meetrainen? Dat lijkt me eerder een beloning.
 
fcu_030
 
8
28 februari 2023 om 22:25
Haha eigenlijk wel jaa ?? in Utrecht worden we nog eens goed met vernederingen eerst die luxemburgse bakkers toen een ploeg uit Bosnie waar niemand iets van wist en nu dit weer. En dan zeggen Feyenoord fans dat het lijden is om Feyenoordfan te zijn als Utrechtfan is dat niet anders.
 
Puinhoop
 
14
28 februari 2023 om 22:49
Wij Feyenoorders hebben door al het lijden een olifantenhuid gekregen.. Maar daardoor vieren wij successen alsof het onze 1e is.. Gun ik Utrecht ook trouwens,mooie club
 
ErnumsJung
 
1
1 maart 2023 om 08:45
Weet je wat pas lijden is? Om Vitesse supporter te zijn ????
 
PSV18
 
36
28 februari 2023 om 22:01
Wat een ongekende stunt dit van Spakenburg, fantastisch man. Dit maakt bekervoetbal zo mooi.
 
ModricMagic
 
17
28 februari 2023 om 22:01
Wauw dit is bekervoetbal hoor! Een historische prestatie zeg!
 
Batranos
 
25
28 februari 2023 om 22:01
Vince Gino Dekker van Spakenburg. Wat een rasvoetballer is dat zeg. Wauw! Hij speelt komend seizoen in de Eredivisie. Mark my words.
 
El_Yankee
 
5
28 februari 2023 om 22:04
Goeie voetballer ja, sowieso leuke combinaties en gruwelijke counters. Hoogtepunt misschien wel die geweldige pass bij de 2-0 van de spits.
 
Momus
 
41
28 februari 2023 om 22:09
Daarvoor heeft ie ook mentaliteit nodig, laat ie dat nou net missen.
 
QuePasa.
 
7
28 februari 2023 om 22:21
Precies, die mentaliteit heeft hij niet voor een profclub. En bovendien denk ik ook dat hij dat helemaal niet wil. Bij de Tweede Divisieclubs uit de gemeentes Spakenburg en Katwijk betalen ze gewoon goed, vooral voor sterspelers voor hun zoals Gino Dekker. Stuk meer dan menig KKD-club bijvoorbeeld, en dan hoef je niet vol voor het voetbal te leven. Ideaal voor spelers zoals hij.
 
 
14
28 februari 2023 om 22:14
Technisch was Vino prima talent bij ajax, met een schitterende voorzet. Alleen snelheid tekort brak hem op, ook paar keer goed geblesseerd geweest.
 
mc significant
 
2
28 februari 2023 om 23:09
@flyingman1985 Snelheid tekort? Als er iets is wat hij wel heeft dan is het snelheid. Blessures klopt wel ja
 
HakimZiyach22
 
10
28 februari 2023 om 22:26
Mist de mentaliteit ervoor. En een beetje snelheid. Was wel een van m'n favorieten uit de '97 lichting met van de Beek, Nouri, Eiting en later ook Frenkie. Leuk dat ie het niet verleerd is.
 
De.TheKing
 
5
28 februari 2023 om 22:56
Moet ie niet willen, krijgt bij Spakenburg vast geen misselijk bedrag (In de top van het amateurvoetbal gaat het om tientallen duizenden euro’s). En dat voor 3 keer trainen en zaterdag aanwezig zijn. Daarnaast lekker aan een maatschappelijke carrière doen. Ik zou het wel weten.
 
Frits Michels
 
2
28 februari 2023 om 23:20
Hij heeft er al een paar gehad met weinig succes. Ze kennen hem en het wordt geen ED
 
JK-Ajax
 
3
1 maart 2023 om 00:03
Haha nee joh, die zie je nooit meer in de eredivisie
 
ErnumsJung
 
2
1 maart 2023 om 08:47
@Batranos: Die zit vrijdag in de voorselectie van Koeman!
 
VinRoo
 
6
28 februari 2023 om 22:02
Wow, dat is gewoon komisch. Hoop niet dat er een club die niet geregeld Europees speelt, de beker wint want je moet er toch niet aan denken dat de bagger teams onder (sub) top Eredivisie niveau de grens over moeten met dat gepiel van een deel van onze beste clubs Europees dit seizoen.
 
Saksenros65
 
7
28 februari 2023 om 22:08
Grote kans dat Psv, Ajax, Feyenoord en Spakenburg in de halve finale staan. Grote kans dat Spakenburg Europa in gaat dus.
 
Ducktaildo
 
3
28 februari 2023 om 22:18
Volgens mij wordt dat ticket aan de winnaar van de beker gegeven, maar mocht die via de competitie een ticket hebben verdiend, dan wordt de ticket van de beker aan de hand van de competitie uitgedeeld
 
AFCA_3star
 
10
28 februari 2023 om 22:20
Ik geloof niet dat het zo werkt. Volgens mij krijgt alleen de verliezende finalist die eventuele plek en gaat ie anders naar een lager geklasseerd team in de eredivisie. Daarnaast moet je volgens mij in de eredivisie spelen.
 
roofvogel
 
0
1 maart 2023 om 09:00
Dat van de eredivisie klopt niet. Dat is nou al weet niet hoe vaak uitgelegd.
 
Luca Croutoni
 
5
28 februari 2023 om 22:02
Soms zit het mee, soms zit tegen. Gefeliciteerd Spakenburg. Legendarische avond voor die club.
 
BimboOro
 
17
28 februari 2023 om 22:02
Vooral Van de Hoorn en Klaiber mogen zich toch wel een partijtje schamen, zij leken de amateurs. Als zelfs Toornstra niet meeloopt met zijn tegenstander dan wordt het een lastig verhaal. Zelf wat pech met kansen, maar je mag als Eredivisionist in eigen huis nooit 4 tegen krijgen tegen amateurs. Gatenkaas.
 
YoeriCFC
 
18
28 februari 2023 om 22:02
En dan las ik een paar dagen geleden nog een stukje van Van Seumeren die “wel verwacht had dat Utrecht ondertussen een keer die top 3 in geslopen zou zijn”.. Met welk beleid? Hoe krijg je het voor elkaar om consequent de verkeerde keuzes te maken en dan zo’n raar interview te geven? Wat doet die Silberbauer in de dugout? Wat moet je toch pech hebben als je opgroeit als Utrecht supporter..
 
Achterman
 
25
28 februari 2023 om 22:05
Nou, Silber auer zat vanavind juist niet in de dug out....
 
YoeriCFC
 
3
28 februari 2023 om 22:11
Nee, vanavond niet nee.. maar hij is verantwoordelijk voor de voorbereiding, het tactische plan van aanpak en voor de rest van de constante stroom aan middelmatige wedstrijden die Utrecht speelt.
 
spursfan96
 
8
28 februari 2023 om 22:35
Sinds Silberbauer er zit speelt Utrecht eindelijk weer goede wedstrijden. Onder Fraser was het kommer en kwel, en sinds Silberbauer er zit hebben ze het eindelijk weer een beetje op de rit.
 
toine-utr
 
8
28 februari 2023 om 22:13
Lezen is ook een vak top 5 zei Van seumeren . Als je niet kan lezen refereer dan ook niet
 
Sirius
 
13
28 februari 2023 om 22:21
Met het huidige beleid moet Utrecht oppassen dat het niet uit de top 7 valt. Het is echt niet best. Het grote probleem is vooral het gebrek aan visie bij aankopen. Het is gewoon los zand en dat is kwalijk te noemen. Zonde.
 
toine-utr
 
9
28 februari 2023 om 22:43
Het is zowel knap van Spakenburg als slecht van Utrecht maar uit de top 7 vallen .we staan 3 punten achter de tukkers die een topseiizoem draaien en hoezo ga je mijn naam verkleinen ? Jullie zijn Ajax en ook al lang niet meer de beste dabor . Vestig je aandacht daarop
 
Oenieboy
 
4
28 februari 2023 om 22:46
Is ook logisch dat van Seumeren het zei, er is wel veel mogelijk in Utrecht. Maar goed, enige ambitie uitspreken is dodelijk in NL.
 
Redisthecolour
 
5
28 februari 2023 om 22:57
Geen idee hoe je erbij komt dat Twente een topseizoen draait? Ze pakken al weken bijna geen punten meer. Het is zeker niet beter dan vorig seizoen, maar ze staan waar ze horen te staan..5e
 
toine-utr
 
2
28 februari 2023 om 23:08
Eindigen geen 5de Mark my Words
 
JK-Ajax
 
7
1 maart 2023 om 00:05
Wie gaan ze van die plek halen dan? Utrecht haha?
 
Redisthecolour
 
0
1 maart 2023 om 07:54
Ik hoop stiekem ook nog op een 4e plek, wie weet!
 
JK-Ajax
 
0
1 maart 2023 om 07:57
Nee geen glazen bol, wel Utrecht gister er af zien gaan tegen een semi prof club dus geen enkele reden om te denken dat zij 5e worden. Met je opmerking laat je in ieder geval je niveau zien Toine, net zo laag als het niveau van gisteren met je club
 
MikeUtrecht
 
0
1 maart 2023 om 17:15
Ach dat kan een keer gebeuren. Gelijkspel thuis tegen Volendam om maar wat te noemen geeft ook geen enkele reden dat Ajax CL gaat spelen. Gister was een schande inderdaad. Echter hebben we de afgelopen weken thuis de koploper en PSV op een gelijkspel gehouden en gelijkspel en winst uit bij AZ.
 
 
4
28 februari 2023 om 22:18
Kwam Seumeren net uit de kroeg met zijn feestneus nog op?
 
PSV-Hose
 
8
28 februari 2023 om 22:02
Hoe is het mogelijk dat Spakenburg op plek 7 staat Nr7 wint van Nr7
 
Timfeenstra2.0
 
33
28 februari 2023 om 22:02
Met terugwerkende kracht is de vorige bekerronde een van Groningens beste prestatie dit jaar
 
Roef Minnes
 
6
28 februari 2023 om 22:02
Geweldige wedstrijd Gefeliciteerd SPAKENBURG ?????? PARTY MACHEN GR UUT EMMEN .
 
Rikkkiee
 
33
28 februari 2023 om 22:03
Ik ben sprakeloos. De allergrootste blamage in het Nederlandse voetbal staat vanavond op onze naam. 1-4 (!!) tegen de amateurs… deze club is verrot en doodziek. Het gaat met FC Utrecht nooit wat worden. Frans trek alsjeblieft de stekker er uit! Doek het maar op. Geniet lekker van je centjes want het in deze bodemloze put stoppen verdien je niet op je oude dag. Schandalig, werkelijk schandalig Spakenburg van harte.. het is nog verdiend ook
 
Sirius
 
6
28 februari 2023 om 22:18
Misschien is Frans van Seumeren wel het grote probleem bij FC Utrecht. Het is immers ook Van Seumeren die het voor het zeggen heeft en juist betreft beslissingen vanuit boven is het veelal misse boel bij Utrecht. Verkeerde mensen worden aangesteld, verkeerde en veel te dure spelers worden gehaald en van een visie bij het samenstellen van de ploeg is eigenlijk totaal geen sprake. Leuk hoor, die centen, maar je kunt beter een paar ton spenderen aan een talentvolle verdediger met een fatsoenlijk salaris dan dat je een Van Der Hoorn haalt voor de hoofdprijs (voor Utrecht-begrippen) qua salaris. Die hebben een serieus salarishuis met spelers die op papier leuk ogen, maar in de praktijk toch behoorlijk beperkt zijn.
 
consy
 
2
28 februari 2023 om 23:42
Zonder van Seumeren daalt die club af naar de krochten van de Eredivisie.
 
Sirius
 
0
1 maart 2023 om 11:28
Dat valt wel mee. Utrecht zet nog best een aardig bedrag om. Het salarishuis zal misschien wat lager uitvallen en het zal wellicht 3 of 4 miljoen euro terug moeten in de begroting, maar zo slecht staat Utrecht er financieel ook weer niet op.
 
HertogJan80
 
3
28 februari 2023 om 22:03
Heeeeerlijk!
 
Alianate
 
4
28 februari 2023 om 22:03
Als Spakenburg dit niveau wekelijks kan laten zien, zijn ze gewoon een aanwinst voor de eredivisie. heerlijk ploegje.
 
Saksenros65
 
17
28 februari 2023 om 22:10
Gaat nooit gebeuren, op zondag voetballen.
 
barryballs
 
4
28 februari 2023 om 22:03
Knappe prestatie, mooie goals! Regelrechte stunt en gegund aan de supporters van de club! Utrecht was daarnaast wel zwak, verdedigend zag het er niet sterk uit. Voorspelling halve finales: Ajax - Spakenburg Feyenoord - Psv ?? Of gaan we nog een stunt krijgen
 
sander1410
 
9
28 februari 2023 om 22:11
De Graafschap wint met 6-0!
 
Sirius
 
9
28 februari 2023 om 22:14
Als je als FC Utrecht zijnde met 1-4 verliest van Spakenburg, is 'wel zwak' nog heel mild uitgedrukt. Niets ten nadele van de prestatie van Spakenburg, maar je moet als ploeg wel historisch erg door de ondergrens zakken, wil je als Eredivisie-subtopper met 1-4 verliezen van een amateurploeg. Dan heb je waarschijnlijk de slechtste wedstrijd in decennia staan spelen.
 
dagrim1
 
8
28 februari 2023 om 22:17
Laat dat maar aan Utrecht over hoor...
 
toine-utr
 
3
28 februari 2023 om 22:47
Hou je eens bezig met je eigen ploeg die al failliet was … en drie hele punten boven Utrecht staat .
 
roofvogel
 
3
1 maart 2023 om 09:03
Ik snap niet dat jij zo reageert op iedereen. Je bent afgedroogd door amateurs vent. Hou je bek en ga in een hoekje zitten je te schamen.
 
Sirius
 
0
1 maart 2023 om 11:25
@toine-utr - Als je niets zinnig te melden hebt, doe dan gewoon niets. Je komt over als een klein kind.
 
El Fenomeno
 
11
28 februari 2023 om 22:24
Feyenoord gaat sowieso Spakenburg ontlopen, die loten altijd eredivisieclubs.
 
wiezie
 
0
28 februari 2023 om 22:03
Wauw prachtig echte mannen leuke wedstrijd zat alles in en jaaaa de beste mag winnen, deze gasten kunne zo mee in de eredivisie
 
Dessers FCU
 
9
28 februari 2023 om 22:03
Totale onderschatting en hoop spelen met een verdediging met Klaiber die rechtsbuiten loopt en vd Hoorn die nog geen slak voorbij komt. Dit kan gewoon echt niet meer, misschien dat er nu maar eens gekeken moet gaan worden naar volgend jaar alvast. En waar je pijnpunten liggen, leuk zoveel middenvelders en aanvallers. Spakenburg supporters van harte gefeliciteerd met deze meer dan terechte overwinning.
 
Jorinus
 
5
28 februari 2023 om 22:03
Weet niet wat meer pijnlijker is voor Utrecht: dit of dat debacle tegen Differdange destijds.. Mooi voor Spakenburg. Laat het sprookje maar verder gaan!
 
JanH
 
0
1 maart 2023 om 07:48
@jorinus deze doet absoluut meer pijn..
 
Klaas Analiste
 
1
28 februari 2023 om 22:04
Dit is wat bekervoetbal zo mooi maakt. Geweldig!!!!!!!! Mvg.
 
bdb030
 
3
28 februari 2023 om 22:04
Extreem ernstig. Gewoon niet te verklaren dit. Hier moeten koppen gaan rollen. Of het nou spelers zijn die moeten gaan banken en/of vertrekken of dat het wijzigingen in de staf zijn, hier moeten koppen rollen!!
 
Sirius
 
8
28 februari 2023 om 22:11
Dat moet al een tijd bij FC Utrecht. Ze hebben een veel te dure selectie met spelers die op papier leuk ogen, maar in de praktijk niets bijzonders zijn. Ook zit er niet veel waarde in de ploeg en is de selectie eigenlijk los zand, waardoor je iedere week afhankelijk bent van individuele kwaliteiten op de posities. Nou heb ik geen idee of het de eigenaar is die zich teveel bezighoudt met zaken waar hij weinig verstand van heeft (het voetbaltechnische aspect) of een TD die er gewoon niet veel van kan, maar als je kijkt naar veel spelers en waar ze vandaan komen, is de prijs-kwaliteitsverhouding bij Utrecht nogal scheef.
 
toine-utr
 
3
28 februari 2023 om 22:50
Je schetst ook Twente ? Want die hebben ongeveer evenveel punten ?!!
 
Sirius
 
0
1 maart 2023 om 11:33
Ah, je bent weer zo'n lid waar niet normaal mee te discussieren valt. Weet ik ook gelijk dat ik jou niet meer serieus hoef te nemen, want man wat tik je een laag niveau aan in dit artikel. Een fijne dag, knul.
 
Adodenhaag
 
7
28 februari 2023 om 22:04
Wow, halve finalist als amateurclub! Zeer knap, en wie weet inspireert het ADO donderdag in Einhoven!!! Als Spakenburg het kan…..
 
ajaxclub
 
11
28 februari 2023 om 22:05
Doe mij die trainer van Spakenburg maar volgend seizoen op de bank bij Ajax, die heeft precies de branie en de spelopvatting die Ajax weer heel hard nodig heeft.
 
RealQatar
 
7
28 februari 2023 om 22:05
En sommige spelers van spakenburg hebben ook een buikje haha
 
Aqua1
 
3
28 februari 2023 om 22:11
Spakenbrug heeft revanche op mij genomen die dachten laten we Aqua te grazen nemen...
 
Sirius
 
5
28 februari 2023 om 22:07
Tja, het probleem is dat je met dit soort wedstrijden niet en objectief kunt zijn en een ander niet tekort doen. Dit is namelijk een regelrechte schande. Als je nog een keer met 1-0 verliest, oke. Niet best, maar da's nog enigszins weg te praten. Echter 1-4 verliezen is een regelrechte schande en dat mag natuurlijk nooit gebeuren als je FC Utrecht bent, ook niet incidenteel tegen dit soort tegenstanders. Het probleem met een dergelijke verwoording is dat er geen woord aan is gelogen, maar het oogt denigrerend richting Spakenburg. Echter zullen ze zelf ook wel snappen dat ze tijdens dit soort momenten moeten hopen op een gigantische offday van de tegenstander.
 
Adzevedo
 
5
28 februari 2023 om 22:09
Dit is toch wel voetbalhistorie. Je kan zoals VVSB de halve finale halen als amateurclub door via amateurclubs en via Emmen en Den Bosch. Maar door Groningen en Utrecht in uitduels eruit te gooien, en vooral deze 1-4, is het echt een unieke prestatie.
 
Schollywood
 
17
28 februari 2023 om 22:09
van Hanegem en Been: Spakenburg moet in Oranje.
 
Aqua1
 
3
28 februari 2023 om 22:10
Nee nou al spijt dat ik niet heb gekeken, wat baal ik ervan zeg wat een megastunt is dit zeg, ik maakte Spakenburg wel eens belachelijk als een speler plaatst die van dat niveau zou zijn...
 
son18796
 
2
28 februari 2023 om 22:11
Prachtig dit voor Spakenburg en verdiend ook. Utrecht moet zich schamen
 
JJR12
 
5
28 februari 2023 om 22:13
Wat een stunt en wat een prachtige avond voor iedereen die Spakenburg een warm hart toe draagt! Moet je nagaan als elke burgemeester op een zelfde manier naar voetbal kijkt als Buma, dan had je nu een stadion vol boze Utrechters gehad en hadden flink wat Spakenburg-fans deze stunt moeten missen. Uitsupporters horen bij het spelletje!
 
roofvogel
 
0
1 maart 2023 om 09:05
Sorry wij zien die Buma zelf ook het liefste oprotten.
 
El Fenomeno
 
2
28 februari 2023 om 22:22
Wauw, wat een prestatie, ze schakelen niet een keuken kampioen divisie club uit, maar de tweede eredivisie club en beiden ook nog eens uit. Utrecht mag zich echt kapot schamen, terecht verloren en er was totaal geen organisatie, wat een open huis.
 
ben030
 
1
1 maart 2023 om 00:19
We schamen ons ook zeker. Het is alleen maar te hopen dat ado ook wint want dan gaat niet alle schande naar ons
 
JanH
 
4
28 februari 2023 om 22:22
Wat moet je als fc u fan hier nog op zeggen.. gefeliciteerd Spakenburg, volledig terechte uitslag. Aan de spelers van de fc.. lever aub je maand salaris in en doneer het aan een goed doel. Of misschien beter, lever je contract in.
 
HakimZiyach22
 
5
28 februari 2023 om 22:24
Er staan veertig (!) teams tussen Utrecht en Spakenburg.. ik kijk niet veel naar Nederlands voetbal maar dit zijn de gouden avondjes. Schitterend voor die gasten van Spakenburg. Ze hebben niks gestolen vandaag.
 
ForzaRomale
 
4
28 februari 2023 om 22:31
De nummer 7 van de tweede divisie wint verdient met 4-1 uit bij de nummer 7 van de eredivisie. Dit mag je toch wel gerust de grootste stunt ooit noemen in het Nederlandse bekervoetbal.
 
jajowi
 
7
28 februari 2023 om 22:39
nee hoor, de amateurs van top oss in 1987 die met 3-0 wonnen van..... Fc Utrecht.
 
Peperbus038
 
1
28 februari 2023 om 22:31
Hahaha bizar. Ik heb Netflix aangezet na de 1-1?? prachtig resultaat en dik verdiend zo te lezen
 
Obstwasser312
 
6
1 maart 2023 om 07:24
Er was geen 1-1
 
MikeUtrecht
 
0
1 maart 2023 om 17:19
Zeker wel. Tot die werd afgekeurd.
 
Klaas V Wijk
 
2
28 februari 2023 om 22:34
We gaan europa in!!! Wie gaat ons stopppen???? ????????
 
Adam2041
 
6
28 februari 2023 om 22:57
Prachtige prestatie van de underdog! Offtopic: ben ik de enige die op de mobiele website ontzettend veel moeite moet doen om artikelen te lezen door alles overlappende advertenties? Kom op VZ, doe hier eens wat aan. Ik heb ook geen idee hoe ik jullie hiervoor moet bereiken, dus dan maar zo
 
PaulBesamusca
 
2
28 februari 2023 om 22:59
Frans, Geef ze aub flink op hun donder. Dat verdienen ze. Stelletje lapzwansen
 
jajowi
 
5
28 februari 2023 om 23:00
En geloof me, er zal niets veranderen bij de fc. Spelers straffen?? echt niet. Extra trainen? echt niet doorgaan met het vernederen van de eigen supporters, yep dat gaat gewoon door. Die van de Hoorn moet dezelfde weg gaan als die Brouwers. Spakenburg van harte met jullie overwinning op de nr 7 van de 5de divisie. o nee van de eredivisie. Lees je mee Fc Utrecht? van de eredivisie. Losers. Maar goed dat is mijn mening.
 
Salerno1919
 
6
28 februari 2023 om 23:17
Wat een schijtspelers hebben we! Echt helemaal klaar mee. Schaam me kapot voor die sukkels
 
John2003
 
0
1 maart 2023 om 08:58
broodvoetballers tegen hecht regionaal collectief.
 
Salerno1919
 
1
28 februari 2023 om 23:27
Voor degenen die vrijdag gaan, fluit ze maar van het veld. Ze verdienen het niet om voor de fc te ballen. Mij zien ze dit seizoen niet meer in de galgenwaard iig
 
ben030
 
2
28 februari 2023 om 23:46
Ik ben net zo boos als elke andere Utrecht supporter maar laten we aub vrijdag klaar staan en alles voor plek 5 gooien graag. Wil je groeien moet ook de support groeien
 
jajowi
 
3
28 februari 2023 om 23:54
mooi dat jij dit zo zegt, maar ik ben al een jaar of 45 supporter en heb veel meegemaakt maar dit is een druppel. Het interesseert geen een speler dit, weer een wedstrijd minder dit seizoen. Zo voetballen ze. Een technische staf die vriendje is van. Spelers die ooit wat presteerde voor veel geld terug halen, Nee er klopt weinig van bij de Fc. Maar kritisch naar zichzelf kijken kunnen ze niet. Maar goed dit is mijn mening.
 
ben030
 
0
1 maart 2023 om 00:12
Ik snap je voor een deel goed. Vooral als je Zuidam bedoelt die meer inkoopt om winst te maken dan om verder te komen op de ranglijst. Maar de coach wil ik nog het voordeel van de twijfel geven ( hoe twijfel achtig vanavond ook was). Dat gezegd hebbende mag echt strengen gecontroleerd op inkopen worden en liever iets extras uitgeven voor iemand die wat betekent en niet onnodig een selectie van 35+ samenstellen met leuke namen die geen team gaan vormen. Maar ja wat we ook vinden van wie dan ook binnen de club dit was gewoon beschamend en we kunnen het best de komende week binnen blijven en IJsselmeervogels supporten
 
John2003
 
0
1 maart 2023 om 08:57
Vreemdelingen legioen tegen een hecht regionaal collectief!! Super!
 
ben030
 
5
28 februari 2023 om 23:44
Ga ik voor het eerst na 3 jaar weer naar een wedstrijd ( ik werk voornamelijk weekenden) en dan krijg ik dit te zien. En als kers op de taart was de helft van de city side een uitvak (wat een rare en niet aan te raden ervaring is). Wat een schande en hopelijk schudden ze het van zsm van zich af en ga zo voor plek 5. Wel respect voor Spakenburg wat een sfeer brachten zij qua supporters. (Ook al kon ik er persoonlijk niet tegen )
 
ben030
 
1
28 februari 2023 om 23:48
Auw auw auw en schaamte
 
jajowi
 
0
1 maart 2023 om 00:00
En voor die dwazen die bij het trainings complex gaan staan om ze aan te moedigen voor bv Ajax,feyenoordpsvaz, en of Twente, ga er ook eens staan met dezelfde bewoordingen als ze tegen Rkc, Cambuur, Emmen en of Spakenburg moeten. Helaas reageren de Utrecht spelers dan wel.
 
MikeUtrecht
 
0
1 maart 2023 om 17:21
Fans die spelers aanmoedigen op een training voor een grote wedstrijd noem je dwazen?
 
Salerno1919
 
1
1 maart 2023 om 17:40
Deze spelers verdienen geen steun! Als wij niet serieus worden genomen door de spelers. Let maar op, de supporters gaan zich op hele andere manieren weer laten zien dit seizoen.
 
LegendTurk
 
0
1 maart 2023 om 00:08
Knappe prestatie. Wat zou het prachtig zijn als zij ook nog de finale bereiken. Geen enkele amateurclub heeft de finale bereikt. Geschiedenis is in ieder geval geschreven
 
Salerno1919
 
1
1 maart 2023 om 06:46
Hoop dat van seumeren zijn biezen pakt met de hele selectie etc samen.
 
juweel
 
3
1 maart 2023 om 06:56
Zo, nachtje kunnen slapen, maar dit was dus toch geen gekke nachtmerrie, Spakenburg van harte gefeliciteerd, met de juiste instelling kun je een heel eind komen, dit zou eigenlijk ook van toepassing moeten zijn op een club als utrecht, laat ze hier maar eens flink van leren. Ik kan me nog een huilende Klaiber voor de geest halen die dacht een bekerfinale te missen, misschien zou hij na gisteren nog wel harder moeten huilen want met dit spel en zo'n opvatting zal utrecht wel nooit meer een beker finale halen. Schaam je kapot stelletje volgevreten vedettes pfff en dan mogen ze vrijdag weer de wei in, nou ik ben benieuwd....
 
Sirius
 
0
1 maart 2023 om 11:41
Ik denk dat daar vooral het probleem zit. Ze hebben te veel van die spelers die het wel hebben gezien in het buitenland en bij Utrecht dat stapje achteruit hebben gezet om weer aan spelen toe te komen. Niets mis mee natuurlijk, want ze kunnen immers goed voetballen. Echter wil je er daar niet te veel van hebben. Ze leveren niet veel geld meer op, ze worden alleen nog maar minder en niet iedereen is mentaal echt top. In het geval van Utrecht hebben ze Van Der Hoorn, Klaiber, Viergever, Ter Avest, Toornstra, Ramselaar, een niet fitte Labyad, Van De Streek, Younes en Dost. Een groter probleem is misschien nog wel dat er totaal geen visie achter het aankoopbeleid lijkt te zitten. Het lijkt willekeurig voorspelbare spelers te halen en dan moet de coach er maar iets van zien te maken. Maar nu even de vraag, aangezien ik niet op de hoogte ben van de jeugdopleiding.. Komt daar niet op korte termijn een goed talent uit voort? Je maakt mij niet wijs dat daar echt niets loopt, ook al doet Jong Utrecht het niet goed in de KKD. Het blijft immers wel een hele jonge ploeg in een volwassen competitie.
 
juweel
 
0
1 maart 2023 om 13:25
er zijn een paar spelers bij jong die af en toe wat minuten mogen maken, maar nog veel te licht zijn om een waarde in het eerste te zijn, maar ik denk inderdaad dat als je gisteren jong utrecht de wei in had gestuurd die het spakenburg een stuk moeilijker hadden gemaakt. vd hoorn, Klaiber, Toornstra vond ik inderdaad zwaar tegenvallen, Ter Avest, staat er normaal niet in, dus je verwacht dat die er vol voor gaat, een ramselaar komt net terug van een lange blessure dus die neem ik ook niet veel kwalijk, en een vd streek vind ik niet in dat rijtje passen, een van de weinigen die wel door het vuur wil gaan normaal gesproken.
 
Salerno1919
 
0
1 maart 2023 om 17:42
Nee er worden altijd een paar buitenkansjes gehaald die steeds geblesseerd zijn of er gewoon geen reet van kunnen. Meestal beide
 
Voetballer 2
 
0
1 maart 2023 om 08:10
Arme van Seumeren om je geld te besteden aan deze volgevreten " profs"
 
messino
 
0
1 maart 2023 om 08:40
Vandaag de congé geven aan Silberbauer en Zuidam? Jeetje, wat is deze club afgegleden zeg. Ieder seizoen weer met veel bombarie zich tussen de topclubs willen mengen maar dan dit zien gebeuren. FC Utrecht onwaardig.
 
JanH
 
1
1 maart 2023 om 08:41
Het enige dat nog erger is dan die zaadpot van gister, vandaag op het werk moeten komen en al die ajax, feyenoord en psv supporters aan moeten horen die hier geen genoeg van kunnen krijgen.
 
DWS020
 
0
1 maart 2023 om 10:28
Dik dik dik verdiend! Wat heb ik genoten van die gasten uit Spakenburg zeg. Vooral Vince, lange spits en de linksback vond ik erg goed voetballen. Linksback had ook een aardige techniek. Keeper van spakenburg mag zeker niet worden vergeten!