Sergiño Dest toch fit genoeg om te spelen tegen Bayern München
Dinsdag, 14 september 2021 om 12:32

Sergiño Dest is toch fit genoeg bevonden om te kunnen spelen tegen Bayern München, want de rechtsback zit in de wedstrijdselectie van Barcelona. Dest kampte met enkelklachten na de interlandperiode met de Verenigde Staten. De kans is verder erg groot dat Luuk de Jong dinsdagavond zijn debuut in de basis gaat maken voor Barça. Ronald Koeman heeft voor de eerste Champions League-wedstrijd van het seizoen nauwelijks aanvallende opties over, waardoor De Jong de meest logische keuze lijkt in de punt van de aanval.

Barcelona moet het al langere tijd stellen zonder Ousmane Dembélé, Sergio Agüero en Ansu Fati en onlangs liep ook Martin Braithwaite een zware knieblessure op. De Catalanen hebben met Memphis Depay, De Jong en de pas achttienjarige Yusuf Demir slechts drie pure aanvallers over. Een lichtpuntje voor Koeman is dat Philippe Coutinho sinds kort weer hersteld is van een slepende knieblessure. De Braziliaan kan uit de voeten als hangende vleugelspits en zou daarom een extra optie in de aanval kunnen zijn.

Koeman sprak maandag op de persconferentie over de optie om Coutinho direct op te stellen. "We weten dat Philippe een lange tijd weg is geweest, maar hij wordt elke dag beter. Hij moet nog wel de laatste stap gaan zetten", aldus Koeman, die positiever is over de fitheid van De Jong. "Bij hem is het anders. Hij heeft weliswaar lang niet gespeeld, maar is fysiek in orde en hij heeft ook minuten nodig."

Mocht Koeman alleen De Jong en Depay willen opstellen, omdat hij Demir en Coutinho waarschijnlijk niet rijp acht voor de basis, dan wordt een 5-3-2-systeem een reële optie. Daar werd de Nederlandse trainer op de persconferentie ook naar gevraagd. "Belangrijker dan het systeem is om de controle te bewaren", zei Koeman. "Als je achterin balverlies lijdt, dan kan Bayern veel schade aanrichten. Ze zijn daartoe fysiek in staat en ze hebben snelheid voorin. Het is belangrijk om zorgvuldig om te gaan met het balbezit."

Ook defensief kampt Barcelona met personele problemen, maar Dest is net op tijd hersteld van een verstuikte enkel om in ieder geval plaats te nemen in de wedstrijdselectie. Toch is de verwachting dat Sergi Roberto zal spelen als rechtervleugelverdediger. Ook Jordi Alba heeft lichte klachten, maar zit ook in de wedstrijdselectie en lijkt dus te kunnen spelen. Gerard Piqué is hersteld van kuitproblemen en zal een plek centraal in de defensie innemen. Op die plek heeft Koeman met Eric García, Ronald Araújo, Clément Lenglet en Samuel Umtiti veel keuze, wat de keuze voor een 5-3-2-systeem waarschijnlijker maakt.

Vermoedelijke opstelling Barcelona: Ter Stegen; Roberto, Araújo, Piqué, García, Alba; Pedri, Busquets, F. de Jong; L. de Jong, Depay

Meer nieuws
   
11:08
11:08
Goed nieuws voor Koeman: sleutelspeler van Oranje keert terug op trainingsveld
0
   
10:30
10:30
Beschonken Tillman vroegtijdig gesneuveld tijdens PSV-huldiging: 'Hij leeft nog'
13
   
10:02
10:02
'Bayern laat interesse in Ten Hag varen en schakelt door naar nieuwe kandidaat'
16
   
10:00
10:00
Antony, Amrabat en nog acht spelers die moeten vrezen bij Manchester United
10
   
09:32
09:32
Alex Kroes getoond als keiharde onderhandelaar: 'Liet deal op 180 euro klappen'
19
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (62)

 
itsTom
 
35
13 september 2021 om 23:09
Hoop voor Barca dat ze een beetje stand kunnen houden. Ik verwacht een walk-over van Bayern.
 
Barcafan1002
 
28
13 september 2021 om 23:10
6-3-1 is echt de enige optie om niet geslacht te worden tegen Bayern, het wordt alle hens aan dek morgen.
 
MrKrillin
 
22
14 september 2021 om 00:30
maak daar maar 830 van. Alles op alles om de 0 te behouden. Zonder dollen, iedereen verwacht walk-over, zie je dat Barca goed speelt en wint.
 
maurootje
 
17
14 september 2021 om 01:02
Op basis van wat gaat Barca winnen dan? Vroeger kon je nog zeggen;” ja we zijn in slechte doen, maar we hebben gelukkig Messi” nu heb je Luuk de Jong en Depay… daar ligt Bayern totaal niet wakker van(van Braithwaite trouwens ook niet, daar niet van)
 
KJHuntelaar09
 
8
14 september 2021 om 07:50
Bayern is natuurlijk wel nog stukken beter dan Barca. Maar je hebt nu wel meer een team dat hard wil werken voor elkaar. Vorige keer met de afslachting speelde je met Suarez en Messi en die doen verdedigend helemaal niks, waardoor je dus in feite altijd met 2 man minder bent in verdedigend opzicht. Ik verwacht dat bayern wel gaat winnen vanavond, maar niet zo groots als de vorige keer.
 
MrKrillin
 
1
14 september 2021 om 13:51
@maurootje "op basis van wat gaat Barca winnen dan?" Op basis voorzetten van Dest op Luuk Zoals Hunteaar zegt, iedereen hard voor werken, defensief spelen en Koeman zal continue gebruik gemaakt hebben van de verwachtingen. Tegen spelers continue benadrukken iedereen verwacht een walkover, afslachting, etc.
 
messi_123
 
9
13 september 2021 om 23:11
Zolang het maar geen 4-3-3 wordt, want busquets en frenkie samen in een 4-3-3 systeem werkt totaal niet, hoop dat koeman gewoon met araujo pique speelt en niet met lenglet
 
Barcafan1002
 
1
13 september 2021 om 23:12
Ik denk persoonlijk dat Lenglet speelt omdat Koeman nooit een rechtsbenige op de LCV gaat zetten.
 
 
42
13 september 2021 om 23:13
Wat zeg jij nou? Busquets en Frenkie in 433 werkt totaal niet? Busquets en Frenkie in een 4231 werkt totaal niet, Busi op 6, Frenkie box-to-box en Pedri meer aanvallend is met afstand het best mogelijke middenveld.
 
ModricMagic
 
12
13 september 2021 om 23:22
Je bedoeld een 4231 met Busquets en Frenkie? Want in een 433 met de punt naar achter werkt gewoon prima. Want Pedri en De Jong spelen dan veel verder naar voren en Busquets staat dan gewoon alleen achter.
 
messi_123
 
4
13 september 2021 om 23:24
@ModricMagic haha sorry ik bedoelde 4-2-3-1 idd autocorrectie telkens, hoop dat koeman een 3-5-2 gaat spelen met garcia araujo mingueza achterin
 
ElFaraonDCamas
 
2
14 september 2021 om 16:48
Mag hopen voor jullie dat hii niet met garcia, araujo en mingueza speelt. Geen ervaring, geen leider en garcia is toch wel heeeel zwak
 
Shevchenko_7
 
21
13 september 2021 om 23:12
Ik zie weer een monsterscore komen, Bayern gaat zich niet inhouden.
 
 
21
13 september 2021 om 23:12
Dit wordt echt pijnlijk.. ik gok helaas een 0-3 voor Bayern ofzo. Bayern is fysiek veel verder, mentaal sterker, kwalitatief beter en is dodelijk efficiënt. Als Barça kans wilt maken moet elke kans hangen, als die kansen van Luuk de Jong moeten komen heb je gewoon een probleem. Hopen dat Depay in wereldvorm is en Araujo als een monster speelt. Verder moet Ter Stegen een wereldavond hebben; dan wordt het misschien 1-1 met alle geluk van de wereld.
 
Yelle
 
6
13 september 2021 om 23:13
Het zit dan wel niet mee met al die blessures, maar dit gaat een bijzonder droevige avond worden voor Barca. Ik heb geen enkel vertrouwen in een catalaans wonder.
 
 
3
13 september 2021 om 23:17
Waarom geen Frenkie centraal met Aurajo heb je meer snelheid. Pedro, busquets en gavi als middenveld. Aanval Depay, Demir en Fati. Gewoon met spelers spelen die durven te voetballen daar staat barca bekend om!
 
ModricMagic
 
15
13 september 2021 om 23:25
Fati is volgens mij nog steeds niet fit en had een terugval dacht ik dus die is er niet bij.
 
 
1
13 september 2021 om 23:29
Ah jammer. Welke buitenspeler hebben we nog meer. Anders miss 442 met middenveld als Pedri, busquets puig en gavi. Dat zijn allemaal barca voetballers hun kunnen voetballen. Zulke spelers moet je erin zetten.
 
 
16
13 september 2021 om 23:39
Gavi? Een speler van net 17 laten debuteren in de basis op het hoogste niveau, tegen Bayern Munchen?! Dat lijkt me niet heel verstandig. Die wordt weggeblazen door Goretzka en co. Die heeft nog tijd nodig, maar dat is niet erg. Zou 100x meer vertrouwen hebben in Coutinho.
 
 
6
13 september 2021 om 23:50
Dus 17? Als je jan voetballen kan je voetballen toch maakt niet uit hoe oud je bent
 
 
20
13 september 2021 om 23:57
Nee, zo simpel is het niet. Ervaring speelt een rol. Fysieke gesteldheid speelt een rol. Je staat tegen Goretzka en Kimmich hé? 2 van de beste middenvelders ter wereld, en jij denkt daar met een jochie van 17 schade aan te kunnen richten? Die overigens, vorig jaar niet eens bij Barça B speelde, maar bij de Juvenil A, een nog lager niveau dus. Die jongen maakt dus de stap van jeugdvoetbal, naar Kimmich en Goretzka? Dat wordt hem natuurlijk niet.
 
 
5
14 september 2021 om 00:04
Ik vind dat leeftijd altijd nergens op slaan. Je kan aan Gavi zien dat die echt barca dna heeft. Dan maakt het niet uit tegen wie die speelt die jongen is echt kei kei goed. Maar Koeman durft t niet aan en gaat weer voor types als Lenglet, Roberto.
 
 
19
14 september 2021 om 00:18
Oke dan haal k leeftijd weg als argument. Dan benoem ik het feit dat hij 4 maanden geleden jeugdvoetbal speelde, en dan nu ineens zijn basisdebuut moet maken tegen zowat het beste team in Europa. In een team dat niet genoeg kwaliteit heeft om dat jochie bij de hand te nemen.
 
ElFaraonDCamas
 
1
14 september 2021 om 18:39
Pedri met 17/18 jaar is iets speciaals maar die andere jongens zijn hier gewoon niet goed genoeg voor toch? Denk dat je hem in bescherming moet nemen (en jezelf als club). Prima als hij ergens in minuut 70+ invalt maar ik zou hem zeker niet basis zetten. Barca dna of niet, hij heeft in deze wedstrijd niks te zoeken. Zelfde geldt voor Garcia, snap niet dat hij minuten mag maken. Die komt zo veel te kort op dit niveau. Dat dest fit is, is eigenlijk pech voor barca. Zijn heel weinig potjes die ik 90 min lang kijk van barca maar vanavond wordt weer zon avond. 1-6, 5-0 of wordt het weer een monster score? Lijkt wel of de Duiters zin hebben in een bloedbad en denk niet dat er gas terug wordt gegeven
 
messi_123
 
7
13 september 2021 om 23:28
@bergzano wat zeg jij allemaal? Dus jij wilt fati nu al laten spelen terwijl die pas sinds kort meetraint na die vreselijke blessure, fati moeten ze rustig inbrengen en niet tegen een fysiek ijzersterke bayern laten spelen. Wie weet raakt ie zo weer geblesseerd
 
Jaapio90
 
9
14 september 2021 om 02:12
Ik zeg een hattrick voor Luuk
 
ModricMagic
 
4
13 september 2021 om 23:21
Koeman zou gek zijn om 433 te spelen tegen dit Bayern Munchen, als je nog een kans wil maken. Daar worden ze gewoon overlopen. Maar goed ook in een 532 is het wel pover hoor. Memphis en Luuk de Jong. Zit niet veel snelheid in. Ook is Sergi Roberto nu de rechtsachter, wat ook niet ideaal is. Ik denk dat Bayern dit wel gaat winnen maar je weet het nooit in voetbal.
 
messi_123
 
13
13 september 2021 om 23:31
@ModricMagic denk dat bayern met 4-0 wint of 5-0, het tempo dat bayern heeft gaat barca niet bijhouden, denk overigens dat mingueza als rechtsback gaat spelen. Vind jou reacties over barca hier vaak vrij netjes ondanks dat je voor real bent, complimenten ervoor strijder!
 
Shiraz
 
0
14 september 2021 om 00:03
Bro hoe kan je als Barca fan 4-0/5-0 denken. Ik ben de grootste Barca fanboy die er is, maar kan het niet laten. Heb een beetje hoop. Aangezien barca nu een hechter team is, denk ik niet meer dat ze 4/5-0 verliezen. Als ze verliezen is het hooguit 1-3 ofso.
 
 
8
14 september 2021 om 00:20
@Shiraz, denk dat we er echt hard afgaan hoor. Met een winst/gelijkspel zou ik dolblij zijn. Heb daarom geld gezet op Bayern wint, als Barça dan verliest verzacht het de pijn enigszins en kan ik lekker “gratis” uiteten dit weekend.
 
messi_123
 
4
14 september 2021 om 00:20
@Shiraz er zijn genoeg barca fans die zo’n resultaten denken. Barca gaat fysiek en tempo echt vernederd worden door bayern. Bayern heeft ook een veel jonger team. En op elke positie bijna een betere speler dan bij barca. Let maar morgen op
 
Kluivert09
 
2
13 september 2021 om 23:30
Ik denk en hoop op een 451. Mingueza, Araujo, pique, en alba van achter. Busquets, pedri, en de jong zoals altijd, met Roberto en Coutinho op de flanken, en Depay diep.
 
El_Guaje7
 
13
13 september 2021 om 23:37
Zolang je met speler als Alba, Pique, Sergi Roberto en Busquets speelt zul je nooit winnen van de super press van Bayern. Hoop dat de schade iig beperkt blijft.
 
AsRoma8
 
3
14 september 2021 om 11:24
Pique is nog altijd hun beste verdediger hoor. Busquets is altijd al traag geweest.
 
gebr.timber
 
3
14 september 2021 om 00:09
Besef me nu dat ik semedo firpo en die jonge Portugees in premier league zie. Had barca best kunnen gebruiken in deze situatie. Griezmann ipv de jong tegen Bayern komt ook wel iets gevaarlijker over op papier.
 
messi_123
 
2
14 september 2021 om 00:23
Denk dat davies dan semedo opnieuw gaat uitspelen. Firpo komt zelf tekort bij barca. Speelde bij betis als wingback en als linksback is het niet om aan te zien
 
gebr.timber
 
0
14 september 2021 om 00:48
Eens. Maar zijn beter dan de onervaren barca b spelers. Die kun je t leven zuur maken door in barca 1 te spelen in kut tijden en gelijk verkocht worden. De bank is veel te smal.
 
MoKouri
 
5
14 september 2021 om 00:10
Ter stegen, mingueza, pique, araujo/garcia, alba, puig, pedri, busquets, frenkie de jong, depay en Coutinho. Gewoon lekker aanvallend en ballen tonen
 
Emiliogaviria
 
23
14 september 2021 om 00:29
Zie je het al voor je? Davies op links die continu komt aanstormen. Goretzka die maar blijft gaan, en Kimmich die strooit met ballen. Sane, Gnabry, Muller Musiala, Lewa. Tegenover Luuk, Sergi Roberto.. Nee dit wordt een ramp avond voor Koeman en Co. Ik vrees dat dit weer 18+ materiaal wordt. Bayern is op dit moment op volle kracht en Barca is heel erg slecht. Ik zou Koeman willen adviseren om zoveel mogelijk proberen de schade te beperken. Lekker verdedigend spelen, zo kun je heel misschien nog een gelijk spel eruit slepen. Maar als ze gaan aanvallen, dan is het mission impossible.
 
 
20
14 september 2021 om 00:46
Hahahaha hou op man.. jij laat me indd beseffen hoe ernstig dit wordt. Hopen dat Lewa opeens geen knikker raakt en niet meer kan afmaken. Verder moeten Sané, Gnabry, Musiala en Davies beloven dat ze maar 50% van hun daadwerkelijke topsnelheid mogen behalen. Upa en Goretzka mogen in de duels niet vol erin gaan, en moeten zich inhouden. Verder mag Neuer alleen reddingen maken met zijn voeten en mag Müller alleen zijn zwakke been gebruiken. Maken we zo kans?
 
 
1
14 september 2021 om 00:56
Coman wist ik ja, Gnabry ook? Dacht dat hij een twijfelgeval zou zijn, maar het wel zou halen. Scheelt toch al iets als hij niet meedoet??.
 
Martijn R
 
4
14 september 2021 om 01:11
Oh, ze spelen "maar" met Sane. En dan te bedenken dat bij ons spelers als Braithwaite en Luuk de Jong regelmatig een basisplaats hebben. xD
 
Emiliogaviria
 
4
14 september 2021 om 01:35
Oh geeft niet hoor. Musala hield laatst Coman nog op de bank. Die kerel is eng!! Sane links Musiala recht Muller achter Lewa blijft gevaarlijk.
 
droppie
 
3
14 september 2021 om 00:45
Wanneer Barca de schade beperkt weet te houden zou ik het al een prestatie vinden aangezien men moet roeien met de riemen die ze hebben. De club gezond maken is volgens mij prioriteit nummer 1.
 
Martijn R
 
2
14 september 2021 om 01:06
Misschien dat Koeman nog minder voetbalverstand heeft dan we dachten. Maar denkt hij in godsnaam nou echt dat je het spel gaat maken tegen dit Bayern? Nee joh! Je zal het van de counter moeten hebben. Dan is spelen met Luuk de Jong bij voorbaat een kansloze actie. Als je nou tegen Cadiz moet spelen dat met 11 man in de eigen 16 staat is het nog tot daar aan toe. Maar dit kan echt niet! Met de huidige blessures die ik maar één mogelijkheid... En dan mag je nog hopen dat Alba toch kan spelen. Want met zo'n knul van 17 hebben we anders echt een probleem. Je moet het gewoon dicht proberen te houden met een verstevigd middenveld. En dan met een paar creatieve aanvallers goede ballen op Depay spelen op de counter. Maar goed, als het onder de 5-0 blijft ben ik tevreden. Misschien dat ook Koeman dan begrijpt dat wat hij aan het doen is echt niet kan.
 
MR_United
 
3
14 september 2021 om 01:40
Dit wordt toch wel heel erg lastig voor het NL'se enclave in Catalonië. Bayern is gigantisch sterk, Barca beleeft momenteel denk ik z'n zwakste periode in 20 jaar?! Ben bang dat het een eenzijdig verhaal wordt, bizar aangezien dit 5 jaar geleden een finale affiche had kunnen zijn. Hoop voor Koeman dat ie niet al te erg afgaat!
 
Sir Paul
 
5
14 september 2021 om 04:25
Gezien de reacties hoop ik op een kansen missend Bayern en de beslissende 1-0 van Luuk de Jong.
 
kooos
 
1
14 september 2021 om 05:57
Hatrick held luuk de jomg beslist baraca bayern 3 -2 toto tip
 
SeboPost
 
1
14 september 2021 om 06:38
Luuk gaat vanavond alle monden snoeren Let maar op 2 doelpunten voor hem vanavond
 
GJ7300
 
0
14 september 2021 om 07:41
Manman wat een dramatische opstelling. Als t weer richting 8 gaat is t exit, klaar en over. Luuk de Jong in de spits hoe bedenk je het
 
Kaal of kammen
 
1
14 september 2021 om 08:11
Toch bijzonder hoor. Je kan van Luuk de Jong vind e wat je wil, maar als je ziet wat die jongen heeft bereikt en waar hij heeft gespeeld, vind ik dat toch wel knap.
 
FCB_Catalunya
 
1
14 september 2021 om 08:24
Vreselijk, wat een ellende. Bayern gaat ons helemaal slopen ben ik bang. We missen er voorin te veel en voor de rest zijn we net zo min tegen Bayern opgewassen als ten tijde van de 8-2. Schade beperken!
 
ViscaCatalunya
 
2
14 september 2021 om 12:43
Ze zijn dik de favoriet. Maar met het middenveld Busquets, Pedri en Frenkie is er nu wel veel meer balans dan toen. Pedri en Frenkie hebben een immens loopvermogen. Achterin heb je nu ook Araujo die zowel fysiek sterk als snel is. Dest heeft ook snelheid. Semedo had echt een immense off-day tijdens de 8-2. Het grootste probleem is dat we voorin al onze snelle mensen missen voorin. Als je voorin geen gevaar kunt stichten dan kunnen zij nog meer druk naar voren geven. Als Alba niet 100% fit is dan zou ik Balde starten. Die is onervaren maar fysiek wel heel sterk en ook heel snel.
 
Piranha
 
0
14 september 2021 om 13:55
Haha ja die schrik blijft wel even hangen, dat had Feyenoord ook toen ze ooit met 10-0 verloren van PSV. Maar ik denk dat Koeman dit wel goed neer kan zetten, die heeft genoeg tactisch gogme om Barca goed neer te zetten. Hoop op een verrassinkje en een overwinning voor Barca, zou lekker zijn, maar hou het op een gelijkspel.
 
FCBInsider1899
 
1
14 september 2021 om 15:28
Fucking hell man als ik deze reacties hier allemaal moet lezen, krijgen wij dikke pak rammel en spelen we best de wedstrijd niet.... Wij zijn Futbol Club de Barcelona. We hebben geen Messi meer, we boezemen niet meer de angst in die wij 10 jaar geleden wel inboezemden, maar we zijn Futbol Club de Barcelona. Alle Barça supporters, achter je club staan of anders wegwezen. Als iedereen voor elkaar werkt, met wat tactische discipline hoeven we niet per se te verliezen vandaag. Ik zou persoonlijk in een 3-4-2-1 spelen met Coutinho en Pedri achter Memphis. Visca el Barça!