'Sergio Ramos clasht frontaal met Marcelo na ongepaste provocatie'
Maandag, 11 maart 2019 om 11:47

Marcelo en Sergio Ramos hebben voorafgaand aan het competitieduel met Real Valladolid (1-4) op de training ruzie gehad, zo melden Marca en AS. Bij een partijspel wist de ploeg van Marcelo te zegevieren over het andere team, waarna de Braziliaan op naar verluidt ongepaste wijze een feestje vierde. Ramos hekelde het gedrag van zijn ploeggenoot en ging verhaal halen.

Nadat de ploeg van Marcelo een partijspel won, juichte de linksback door met vulgaire taal de anderen uit te dagen. Ramos, die bij het andere team zat, was niet gediend van de woorden van Marcelo en zocht de confrontatie. Ramos vroeg zich af waarom Marcelo de rest van de ploeg niet respecteerde. Ploeggenoten moesten tussenbeide komen om verdere escalatie te voorkomen.

De frictie tussen Ramos en Marcelo duurde enkele minuten. Laatstgenoemde veteraan verdedigde zich door te stellen dat hij wel vaker zo juichte. Ramos liet echter in niet mis te verstane wijze blijken dat Marcelo meer respect moet tonen. Na enige tijd van contemplatie besloten de twee de strijdbijl weer te begraven, mede vanwege hun doorgaans goede onderlinge relatie.

De relatie tussen Marcelo en de rest van de ploeg zou volgens de verhalen de laatste tijd minder zijn geworden, mede omdat de routinier onder trainer Santiago Solari bankzitter is geworden. Volgens geruchten zou Marcelo in de nadrukkelijke belangstelling staan van onder meer Juventus. Naar verluidt heeft de verdediger al een akkoord met de Italiaanse topclub gesloten.

Meer nieuws
   
00:00
00:00
De EK-selectie van Turkije: dit zijn de spelers die kans maken
4
   
00:00
00:00
Antony, Amrabat en nog acht spelers die moeten vrezen bij Manchester United
5
   
23:58
23:58
Johan Derksen raadt Ajax totaal andere trainer dan Graham Potter aan
8
   
23:55
23:55
VZ Team van de Week: Ajax, Feyenoord en PSV aanwezig na doelpuntrijk weekend
25
   
23:51
23:51
CL-finalist Borussia Dortmund rakelt oude tweet van PSG op uit 2020
3
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (49)

 
leipek
 
78
11 maart 2019 om 11:52
Misschien moeten ze bij Real is lekker een goede Vrijdag middag borrel houden en met ze allen weer de neuzen zelfde kant opstaan.
 
DNSDKR
 
13
11 maart 2019 om 12:05
Hahaha precies, lekker tapaatje erbij enzo :-) Maar het is een en al drama momenteel bij Real. De ploeg heeft jarenlang grote successen gevierd en dit jaar loopt het voor geen meter. Dat zijn deze vedettes niet gewend en dan krijg je dit soort gedrag.
 
hankey
 
16
11 maart 2019 om 12:10
@ Dnsdkr, Het enige wat ik wel vind is dat Ramos wel een echte strijder is. Je bent blij dat hij bij je speelt, en hebt een hekel aan hem als hij tegen je speelt. Hij heeft altijd dit gedrag en maniertjes gehad. Bij de rest is het tegenslag en daar kunnen ze even niet mee om gaan. Ik denk dat Perez hem zo snel mogelijk weer positief moet zien te krijgen anders kunnen ze het volgend seizoen ook wel op hun buik schrijven.
 
DNSDKR
 
8
11 maart 2019 om 12:35
Klopt Hankey, Maar Marcelo was ook een strijder. Echt een asset voor Real. Marcelo is echter op de bank terecht gekomen en gaat waarschijnlijk naar Juve. Die man is klaar, heeft in zijn hoofd al afscheid genomen en viert nu feest omdat ie een trainingspartijtje gewonnen heeft. Big deal!
 
djablacka
 
3
11 maart 2019 om 15:19
Wel een strijder die expres geel pakt om zo geschorst te worden voor de return tegen Ajax.
 
Damsko1103
 
0
11 maart 2019 om 21:34
Wat jij zegt is het beste wat ze kunnen doen. Misschien een shisha lounge erbij!!
 
carlosjr11
 
150
11 maart 2019 om 11:57
Je mag vinden wat je wil over Ramos maar ik vind hem een van de weinige die het verdiend om nog bij real te spelen en veel om de club geeft. Bij derest (bale, Marcelo, kroos) zie je meer zo een uitstraling van het kan me verder niets schelen en ik wil naar een andere club. Ook las ik dat hij Perez had gewaarschuwd dat hij een vervanger voor Ronaldo moest halen en hij Perez had aangesproken op een harde manier. Dit is een echte captain buiten het veld als je het mij vraagt, is continu bezig met de club en wil de club terug naar een hoger niveau tillen.
 
OusOus
 
17
11 maart 2019 om 12:01
Maar vergeet niet dat die gast minstens 10 wedstrijden per jaar mist door een schorsing.
 
FR_JC
 
61
11 maart 2019 om 12:35
10 wedstrijden p.j? Pure Onzin! Doe ff research voordat je onzin schrijft. Edit: Schorsingen Ramos per seizoan 18/19 4x (tot heden) 17/18 4x 16/17 2x 15/16 3x 14/15 3x 13/14 5x 12/13 6x 11/12 2x 10/11 4x 09/10 2x Bron: Transfermarkt
 
Nick Danninga
 
19
11 maart 2019 om 13:02
Dat zijn alles bij elkaar flink wat wedstrijden. Geen 10 per seizoen natuurlijk maar alsnog erg veel. Teveel als je het mij vraagt.
 
FR_JC
 
11
11 maart 2019 om 13:24
Zeker wel een teveel aan schorsingen, maar dat is Ramos. Maar Ramos is een beest van een verdediger die niets schuwt, heb ik wel respect voor. Alles om te winnen, zelfs smerige overtredingen. Wij hadden ook een paar van dat soort verdedigers rondlopen in de 80 en 90er jaren Ging mij meer om het natte vingerwerk geroep van Ousous.
 
AhmedHossam
 
3
11 maart 2019 om 21:34
@FR Jc ter vergelijking Edit: Schorsingen Ramos vs Luis Suarez 18/19 4x (tot heden) v 0x (tot heden) 17/18 4x v 1x 16/17 2x v 4x 15/16 3x v 11x 14/15 3x v ? volgens transfermarkt maar is 8x 13/14 5x v 11x 12/13 6x v 2x 11/12 2x v 3x 10/11 4x v 8x 09/10 2x v 2x 08/09 0x v 4x totaal 35x v 54x Bron: Transfermarkt Het is ook maar gewoon met wat voor speler je hem vergelijkt.
 
Marchello020
 
0
11 maart 2019 om 20:05
Nou, dan zal ik zeggen wat ik van hem vind Een schande voor de voetbalsport en ik hoop dat deze man heel snel uit het voetbal verdwijnt Hij heeft ze niet allemaal meer op een rijtje Sr4... Wat een ontzettende loser vind ik het, in tegenstelling tot iedereen die het zo'n winnaar vindt Hij benadeelt zijn ploeg constant met zijn gedrag, en gaat zijn vriendje Pepe achterna Kansloze afgang wordt het met de carriëre van deze man En daar kan ik dan wel weer van genieten De teloorgang van een loser
 
Grunn05o
 
3
11 maart 2019 om 21:07
Ik denk dat jij de definitie van het woord Loser maar even op moet zoeken. Dat hij zo nu en dan zijn team benadeeld, daar kan ik nog een beetje inkomen.. Maar Ramos een Loser noemen.. Ik denk dat je deze winnaar zijn prijzenkast redelijk onderschat
 
Marchello020
 
0
11 maart 2019 om 22:03
Ramos heeft toevallig in teams gespeeld die wonnen Als je zijn inbreng daarin inschat is het minimaal En op dit moment speelt hij en gedraagt hij zich als een loser S R 4, ik ga echt in een deuk Ik heb weinig mensen zo af zien gaan als afgelopen dinsdag Historisch, met zijn sky boxje Bijna net zo mooi als de overwinning van Ajax
 
Grunn05o
 
0
12 maart 2019 om 12:38
"Toevallig in teams gespeeld die wonnen"Dat jij jezelf nog serieus kan nemen. Hij is na Ronaldo de grootste reden dat Real de prijzen aaneengesloten won.. Ik heb geen idee of je uberhaupt wel eens naar een wedstrijd van Ramos gekeken hebt.. Als jij zijn inbreng minimaal noemt, heb je of geen verstand van het spelletje, of je roept maar wat.
 
Formus
 
69
11 maart 2019 om 11:57
Ramos lijkt na Ajax eindelijk wel geleerd te hebben hoe je tegenstander te respecteren. Toch één pluspunt na die afgang.
 
 
19
11 maart 2019 om 12:11
Ja, want het niveau in de wedstrijd tegen Ajax was volledig nieuw voor Ramos.
 
Ayrshire
 
33
11 maart 2019 om 12:21
Ik ben verbaasd dat ik dit moet uitleggen, maar hij doelt uiteraard op de bewuste gele kaart waardoor hij de 2e wedstrijd miste. De uitgesproken mening hierover is dat hij hiermee Ajax niet respecteerde. Heeft precies niets met het niveau van Ajax te maken.
 
SuperNico31
 
12
11 maart 2019 om 12:26
Hij doelt denk ik op het feit dat meneer Ramos expres een kaart in de heenwedstrijd pakte, omdat hij dacht dat ze toch al door waren. De tegenstander zo onderschatten is een vorm van gebrek aan respect hebben. Ramos zal nu wel drie keer nadenken, voordat hij weer zoiets doms zal doen.
 
Formus
 
16
11 maart 2019 om 12:35
Hi Nolimit, ik weet onderhand dat Ajax niet je favoriete club is, maar zou je alsjeblieft niet alles steeds met die bril op willen bekijken. Zoals Ayrshire en Supernico al aangeven, heeft het met die bewuste kaart te maken en met het desbetreffende disrespect naar je tegenstander. That's it.
 
Spijkenisser
 
3
11 maart 2019 om 12:56
@ayrshire, Dat is wel complete nonsens, is het niet? Het niet respecteren van je tegenstander getuigd van een nonchalante houding en lijkt mij een direct verband te houden met de gedachte 'deze klus is al geklaard'. Lijkt mij dat Ramos hier goed van geleerd heeft. Ook voetbal is vallen en opstaan. De kwaaltjes en trekjes van Ramos vind ik ronduit vervelend, maar om zijn kwaliteiten kunnen we niet heen. Ajax heeft zeker voordeel gehad van zijn schorsing, zonder ook maar iets af te doen aan de prestatie van Ajax. Ik denk wel dat de 1-4 een zelfde kenmerk heeft als de 6-2...Iets wat lang herinnerd zal worden.
 
 
2
11 maart 2019 om 13:16
"Hi Nolimit, ik weet onderhand dat Ajax niet je favoriete club is, maar zou je alsjeblieft niet alles steeds met die bril op willen bekijken." Dat is prima, als jij beloofd dat je van nu af aan doorgaat met de volgende reactie i.p.v. de mijne. Ben wel klaar met dat zielige brilletjes genuil. Lekker relevant ook om dat erbij te halen als iemand wat over Ramos zegt.
 
Formus
 
16
11 maart 2019 om 13:55
Heb echt geen idee wat je nu allemaal bedoelt. Het enige dat ik je wil meegeven is dat je een reactie van iemand iets meer met een open mind bekijkt dan je nu doet, dan had je de daarwerkelijke strekking waarschijnlijk wel gezien. Maar misschien is het ook wel dat we gewoon een heel andere taal spreken, want ik begrijp jouw reacties ook echt niet. Fijne dag.
 
 
1
11 maart 2019 om 14:31
Het enige wat je mij mee wilt geven is dat ik met een open mind moet kijken, maar ondertussen ben ik een Ajax hater die door een brilletje kijkt? Je weet zelf helemaal niet wat je mee wilt geven en dat is het trieste. "want ik begrijp jouw reacties ook echt niet." Wat is het toch allemaal lastig hã©? Ik geef aan dat je mijn reacties de volgende keer over mag slaan als je alleen van plan bent te zeiken over iemands haat over een club en anti Ajax brilletjes. Dat zielige gezeik ben ik wel zat. Fijne dag.
 
Formus
 
9
11 maart 2019 om 15:22
"het enige wat je mij mee wilt geven is dat ik met een open mind moet kijken, maar ondertussen ben ik een Ajax hater die door een brilletje kijkt?" Ik hoop dat je realiseert wat je zegt als je dit nog een paar keer leest.en dat het kwartje dan eindelijk valt Side note en de eigenlijke reden dat ik toch nog even wil reageren: je moet me geen woorden in de mond leggen als hater e.d., want ik blijf zeer netjes in mijn bewoordingen in tegenstelling tot de woorden die jij bezigt. We hoeven het niet met elkaar eens te zijn, maar de woorden "zeiken", "haat" en verbasteringen daarvan horen niet thuis op zo'n site en ik hoop dat je dat voortaan ook kan laten, dan blijft het wel zo netjes.
 
 
1
11 maart 2019 om 15:31
IK moet jou geen woorden in je mond leggen? Heb je ze niet allemaal op een rijtje? Jij begint mij van dingen te beschuldigen dus draai de boel niet om. Lachwekkend hoe naïef je bent. Als jij voortaan gewoon lekker normaal reageert op iemand kun je een normale reactie terug verwachten. Je hoeft bij mij in ieder geval niet aan te komen met die zielige berichten dat ik iets tegen Ajax zou hebben en een bril af moet zetten. Sterker nog, dat hoor je bij niemand te doen. Meneer wordt woorden in z'n mond gelegd hahaha. Gaat nog wel even duren voordat hetzelfde kwartje bij jou valt.
 
AlexDelPiero10
 
30
11 maart 2019 om 11:59
In elk team goed of slecht draaiend gebeuren zulke zaken, ze zijn Real nu natuurlijk helemaal uit elkaar aan het rukken in de pers, ze zitten er nog feller bovenop en alles word nog eens extra uitvergroot, en van een leugen om de pot wat te roeren zijn de mannen van de pers ook niet vies natuurlijk.
 
LosBlancos1999
 
9
11 maart 2019 om 12:08
Precies dit gebeurt bij elke ploeg maar ja de media wil nog wat extra olie op het vuur gooien.
 
Formus
 
6
11 maart 2019 om 12:31
Maar Alex, dit gebeurt natuurlijk sneller in een ploeg waar het totaal niet draait. Dat de media dit vergroten ben ik volledig met je eens. Maar dat komt natuurlijk ook weer mede omdat het bij Real totaal niet lekker loopt.
 
AlexDelPiero10
 
1
11 maart 2019 om 13:28
Formus Klopt, al hangt dat ook van het team af, ik heb in teams met geweldige chemie gevoetbald en in teams met minder chemie, zelf ondervond ik daar weinig verschil, er waren zelfs ietwat meer incidenten in het team waarmee we kampioen zijn gespeeld, omdat in dat team meer vuur, passie en vastberadenheid zat.
 
AlexDelPiero10
 
15
11 maart 2019 om 12:00
Als het overigens waar is, en ik zeg als, zou Ramos beter eens in de spiegel kijken, respectloos... zo ken ik er nog, en Ramos ook. Alle wijsheid begint bij zelfkennis.
 
Geniale
 
0
11 maart 2019 om 14:18
Bijna eens alleen als je al geen respect hebt voor je teamgenoten. Snap Ramos in deze verder prima los van zijn reputatie.
 
MT87
 
3
11 maart 2019 om 12:01
Gebeurd wel vaker toch? Zat niet veel kwaad achter bij Marcelo maar het viel bij Ramos deze keer net verkeerd. Beetje afreageren, frustraties kwijt en dan s avonds samen een wijntje drinken.
 
RinusMichelss
 
4
11 maart 2019 om 12:06
haha dat gezeur over respect altijd. Wij maken elkaar ook altijd voor van alles en nog wat uit op training. Beetje uitdagen en de andere kant op stang jagen. Maar iedereen weet dat het gewoon geouwehoer is. Respect....pfff...als je daar toch wakker van moet liggen.
 
SocioFan1
 
6
11 maart 2019 om 12:08
Ja nu gaat de pers van alles losgooien wat over Real gaat. Gaat waarschijnlijk allemaal nergens over. Van een mug een olifant maken. Ik ben meer benieuwd naar de plannen voor komende zomer betreft aankopen en de nieuwe trainer die gaat komen. En wie er weg gaan, dat zien we dan ook wel.
 
CRMadrid7
 
0
11 maart 2019 om 13:00
Inderdaad. Wanneer het slecht gaat duikt de pers er helemaal op om elk klein dingetje te gaan uitvergroten. Ramos heeft zelf al een mooie statement gepost op instagram. Zeker het lezen waard ! Heeft het onder andere over zijn incident met Perez, het aanspreken van Isco en ook dit opstootje met Marcelo waarin hij hem een broer noemt dus dit wordt zeker zomaar uitvergroot. Geweldige aanvoerder is het ook.
 
JoshuaK_
 
13
11 maart 2019 om 12:14
"de relatie tussen Marcelo en de rest van de ploeg zou volgens de verhalen de laatste tijd minder zijn geworden, mede omdat de routinier onder trainer Santiago Solari bankzitter is geworden" Complete onzin dit, als er iemand is die zijn rol als reserve goed oppakt is het Marcelo wel dus niets meer dan lof voor hem. Die blijft niet weg zoals een Isco, of verlaat vroegtijdig wedstrijden zoals een Bale. Zit ook altijd vrolijk op de bank te dollen met bijvoorbeeld Ceballos, in tegenstelling tot de voorgenoemden die bij een rol als bankzitter nog net niet op oorwurmen lijken.
 
genieterr
 
0
11 maart 2019 om 12:19
Waarom speelde Ramos gisteren niet? Was hij geschorst, of heeft dit ermee te maken?
 
Dr.Jero
 
0
11 maart 2019 om 12:26
Geschorst
 
JoshuaK_
 
1
11 maart 2019 om 12:26
Geschorst inderdaad, 6e gele kaart van het seizoen
 
Barcaboy11
 
3
11 maart 2019 om 12:42
Waarom worden dit soort dingen toch zo geweldig opgeblazen. Iedereen die gevoetbald heeft, heeft toch wel eens een discussie/uitbarsting met een teamgenoot gehad. Soms heb je gewoon ff een opstootje maar is het gewoon onderdeel van het voetbal. Na de training/wedstrijd even grote vrienden.
 
Marchello020
 
0
11 maart 2019 om 20:20
Snap je niet wat er gebeurt? Marcelo speelt niet en wil weg Wat is er makkelijker dam een domme stier, die ook nog eens aanvoerder, is uit te dagen met een paar opmerkingen om hem door het lint te laten gaan... Meneer SR4 heeft zichzelf tot god benoemd na het vertrek van Cr7 Alleen... straks maakt hij het zo gek dat hij zelf kan vertrekken En ik zou dat ongeleide projectiel als een andere topclub niet binnen laten Hij overspeelt zijn kaart, en anderen helpen hem daar graag bij
 
Barcca
 
4
11 maart 2019 om 12:46
Het rammelt al dagen, weken, maanden bij Real Madrid. Maanden lang is het onrustig en komen spelers negatief in het nieuws. De uitschakeling in de Copa is hard aangekomen bij Real Madrid. Vervolgens kregen ze nog een klap in La Liga van de grootste aartsrivaal. De uitschakeling in de CL heeft het verschrikkelijk slechte seizoen van Real compleet gemaakt. Real Madrid zal in de zomer de bezem door de selectie en de staf moeten halen. Benieuwd welke trainer er zal worden aangetrokken en welke spelers zich aan Real gaan binden. Wordt een spannende zomer voor de Real fans.
 
Rodg
 
1
11 maart 2019 om 13:19
En er moet een shitload aan geld uitgegeven worden om dit te kunnen bewerkstelligen. Als het waar is dat ze voor Neymar willen gaan dan is dat al circa 300 mln, als Ramos vertrekt zou ik niet eens raar opkijken als ze bij Van Dijk uitkomen, maar die kost inmiddels ook al 150 mln. Ik verwacht dat of Kroos of Modric vertrekt, opvolger daarvan kost je ook zomaar 100 mln + en als ze Icardi willen halen voor of naast Benzema kost dat ook 110 mln. Zou zomaar tussen de 500 en 700 mln uit kunnen komen wat Real moet gaan uitgeven om vers bloed in elke linie te hebben wat er direct staat!
 
xmelissa
 
1
11 maart 2019 om 13:13
Volgens mij valt dit allemaal wel mee. Ramos heeft net een bericht op Facebook gezet (inclusief Engelse vertaling) en daar komt hij met een verklaring over de afgelopen weken. Waard om te lezen.