Serieuze aantijging van Bayern richting grensrechter: 'Dit is moedwillig'
Donderdag, 9 mei 2024 om 11:07

Bij Bayern München heerst grote woede richting scheidsrechter Szymon Marciniak en zijn assistent. Diep in de blessuretijd van de Champions League-wedstrijd tussen Real Madrid en Bayern München (2-1) scoorde Matthijs de Ligt, maar de treffer ging niet door omdat er al was gevlagd vanwege buitenspel. Het is achteraf de vraag of dat terecht was.

Alphonso Davies had Bayern nog op voorsprong gezet in Madrid, maar door twee treffers van Joselu lag Real in de blessuretijd van de wedstrijd op koers om de finale van de Champions League te bereiken.

Diep in de blessuretijd, toen het dus 2-1 stond, schoot De Ligt de bal binnen. Het doelpunt ging echter niet door, omdat de grensrechter zijn vlag al in de lucht had gestoken. Daardoor kon ook de VAR er niet meer naar kijken.

Na afloop was trainer Thomas Tuchel vanzelfsprekend absoluut niet blij. "Dit einde is de kers op de taart en een absolute ramp." Tegenover ZDF zei hij bovendien: "Dit is niet een grens overgaan, dit is moedwillig!"

Ook de kritiek van Max Eberl, de sportief directeur van Bayern, is in BILD niet mals. "Heel vreemd en dubieus. De scheidsrechter blies op zijn fluit voordat De Ligt schoot, waardoor de VAR niet meer kon ingrijpen."

"De scheidsrechter zei na afloop dat het zijn fout was. Daar kunnen we geen stront van kopen! We waren allemaal voor een Duitse finale. Iedereen, behalve de Poolse scheidsrechters!", aldus Eberl.

Matthijs de Ligt


De Ligt zelf reageerde woensdag onder meer voor de camera van beIN Sports. "De grensrechter zei: 'Sorry, ik heb een fout gemaakt.' Daar koop ik niks voor. Maar ik ben niet de persoon die de schuld afschuift op de arbitrage. Real Madrid is de verdiende winnaar. Alleen... als het een doelpunt is, dan is het een doelpunt."

Altijd op de hoogte blijven van het belangrijkste voetbalnieuws? Word nu lid van het Voetbalzone WhatsApp-kanaal!

Meer nieuws
   
12:15
12:15
Grote aderlating voor Engeland? Superster raakt vlak voor het EK geblesseerd
8
   
12:00
12:00
VZ Team van de Week: Feyenoord hofleverancier na afscheidswedstrijd Arne Slot
4
   
11:37
11:37
Anderlecht-fans ontsporen volledig en klimmen VIP-zone in om klappen uit delen
8
   
11:32
11:32
Footy Headlines onthult speciaal 125-jarig bestaansshirt Ajax met uniek detail
19
   
10:29
10:29
L'Équipe: Opvolger Farioli staat klaar, Ajax-deal kan in paar dagen rond zijn
42
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (121)

 
MrBoity
 
23
9 mei 2024 om 11:13
Ze moeten de grens ook instrueren om niet te vlaggen, gewoon nooit, als er een var is. Laat de var het gewoon altijd checken gewoon doorspelen tot er gescoord wordt en dan achteraf maar checken. Dan krijg je dit soort discussies ook niet
 
DiederikJekel
 
76
9 mei 2024 om 11:16
Ik dacht dat dit sowieso al de bedoeling was. Zie wedstrijden voorbij komen dat iemand overduidelijk buitenspel staat, maar dat ze eerst de aanval uitspelen.
 
ScummyMan
 
3
9 mei 2024 om 11:21
Nu is het geloof ik zo dat als het gevaar geweken is dat er gevlagd mag worden. Denk dat de grens dacht dat dat het geval was na de kopbal van Rudiger. Een totaal verkeerde inscahtting dus. Maar denk dat het probleem bij niet vlaggen is dat een aanval en balbezit door kan blijven gaan en dat je dus wel voordeel haalt uit een situatie zonder dat het meteen een kans oplevert.
 
SergioRamosHM
 
9
9 mei 2024 om 11:25
Het is nu zo dat wanneer de assistent 100% zeker is, hij vlagt. In alle andere gevallen afwachten tot de actie is afgelopen en alsnog vlaggen als hij denkt dat het buitenspel is. De VAR kan dan bij twijfel, geen duidelijkheid mee gaan met de assistent. Indien hij niet vlagt en er is twijfel, dan blijft het doelpunt staan. Ajax tegen Zwolle is daar een goed voorbeeld van met Overtoom.
 
FR010FRDAM
 
48
9 mei 2024 om 11:32
Gewoon een fout van de grens, maar de vraag blijft of hij er zonder fluitsignaal überhaupt in was gegaan EN niet onbelangrijk....ik heb het idee dat Maz gewoon buitenspel staat met zijn knie. Bayern heeft het hier niet op verloren, maar op de zielige wissels van Tuchel en de blunder van Neuer. Alleen is het fijner om anderen de schuld te geven.
 
Redisthecolour
 
6
9 mei 2024 om 11:37
Dus als de assistent 100% zeker is, maar de rest ziet dat het geen buitenspel is, dan heb je gewoon dikke pech?
 
Koen0318
 
8
9 mei 2024 om 11:44
Wat jij zegt klopt natuurlijk niet. De grens hoort te vlaggen nadat de aanval voorbij is. Dit was gewoon een fout van de scheidsrechters.
 
ScummyMan
 
2
9 mei 2024 om 11:49
Ik denk dat de grens in dit geval niet vlagt omdat hij 100% zeker maar omdat hij dacht dat de actie voorbij was. In de praktujk is 100% zeker tegenwoordig waarschijnlijk minimaal een meter. Pec-Ajax en de doellijn bij Heerenveen-Ajax zijn inderdaad goede voorbeelden waar de grens zijn beslissing de doorslag geeft tov technologie. Dat geeft ook aan dat een grens wel zijn oordeel moet geven want als beelden geen uitsluitsel geven kun je anders geen beslissing maken.
 
SergioRamosHM
 
1
9 mei 2024 om 11:50
Eigenlijk ja, maar als hij er dus naast zit maakt hij dus een enorme fout en hoort hij er niet te acteren. Het gebeurd eigenlijk alleen als een speler een meter of meer buitenspel staan. Dit om te zorgen dat het spel vlot blijft verlopen. Het is nu voor iedereen vervelend ondanks dat de assistent gewoon gelijk heeft. Ook opmerkelijk.
 
Feye_88
 
6
9 mei 2024 om 12:43
Had de assistent gelijk ja? The Athletic heeft Mazraoui toch echt niet buitenspel staan. De pass gaat duidelijk naar hem en De Ligt verstoort het spel niet. Ik zie wel een geldige goal.
 
DarkEagle
 
25
9 mei 2024 om 12:49
Het kan geen geldige goal zijn. Er werd namelijk al ruim voordat die 'goal' viel gefloten. Alles na die fluitsignaal is ongeldig. De scheidsrechter had nooit zo vroeg moeten fluiten, maar dan was het een heel andere situatie geweest.
 
SergioRamosHM
 
14
9 mei 2024 om 13:01
Je weet dat de arm van Rudiger niet mee telt hè. Dan is sowieso de knie van mazraoui al buitenspel, ik denk zelfs meer. De ligt doet daar niet mee en telt überhaupt niet mee omtrent buitenspel.
 
ivanildo11
 
6
9 mei 2024 om 13:19
De Ligt stond letterlijk naast mazaroui toen de pass werd verstuurd. De Ligt stond toen buitenspel en daar werd voor gevlagd. Hij deed actief mee en liep ook toen de bal onderweg mee en pas toen de bal er bijna was nam hij een andere positie in om te anticiperen op een afvallende val van mazaroui of de verdediger….
 
RM1335
 
7
9 mei 2024 om 13:52
Ja maar Feye_88, Sky met Micah Richards en Jamie Carragher die allebei niets van Madrid moeten hebben, die hadden zowel Mazraoui als De Ligt toch echt buitenspel staan. En nou? Steen, papier, schaar?
 
FCBCruijffista
 
0
9 mei 2024 om 15:59
De regel bij twijfel is...
 
kali
 
0
9 mei 2024 om 13:23
Dan kan je zo toch net zo goed niet meenemen/neerzetten?
 
London Calling
 
0
9 mei 2024 om 18:35
Dan schaf je dus effectief buitenspel af tenzij er een goal uit komt. Dat lijkt me ook niet de bedoeling
 
Timm_FR
 
24
9 mei 2024 om 11:16
Tsja hij kon beter de situatie door laten gaan als er twijfel was. Die vlag ging wel snel omhoog
 
davydenko
 
7
9 mei 2024 om 11:28
Eens! Kan er achteraf niet gewoon een lijntje getrokken worden? Dat bespaard ons een hoop gissen en wat als woorden..
 
Arsenal-Gunner
 
1
9 mei 2024 om 12:04
Enige wat ik kan bedenken is dat die speler van Real (weet even niet wie het meer was) Volledig achter Mazraoui en De Ligt stond op een lijn. Ook dan waren de marges klein genoeg om nooit te hoeven vlaggen hoor.
 
desire
 
89
9 mei 2024 om 11:16
Tuurlijk maakt de arbitrage daar een fout, maar hoeveel fouten maken die overbetaalde spelers niet in een wedstrijd? Ik geloof gewoon niet dat je een wedstrijd verliest door 1 fout van een grensrechter. Je speelt 2x 90 min. hoeveel fouten heb je zelf dan niet gemaakt, of hoeveel kansen gemist waardoor je niet wint? Kijk is om te beginnen naar je eigen keeper.
 
Suarez 7
 
39
9 mei 2024 om 11:18
Je verliest de wedstrijd zeker niet door een fout. Maar in de top zijn de verschillen klein en zeker in knock-out duels kunnen arbitrale beslissingen de doorslag geven. Vind het vooral sneu voor De Ligt. Die speelt een dijk van een wedstrijd en kan dat bekronen met een goal, maar ja...
 
92643
 
64
9 mei 2024 om 11:25
Zo'n vermoeiend, nietszeggend cliché. De srbitrage maakt een cruciale fout in een wedstrijd waar kansen schaars zijn. Dat kun je toch niet afdoen met 'die duurbetaalde voetballers moeten maar beter hun best doen'?
 
desire
 
43
9 mei 2024 om 11:36
De fout van Neuer was gelukkig niet cruciaal.
 
sander1410
 
25
9 mei 2024 om 11:43
Tja als de scheids niet floot voor buitenspel had Lunin die bal makkelijk gehouden dat is ook wel overduidelijk.
 
ScummyMan
 
1
9 mei 2024 om 11:52
Sowieso niet klemvast. Dus een corner of een rebound zou ook een mogelijkheid geweest zijn. Scheids heeft een fout gemaakt, excuses gemaakt en hoe pijnlijk ook heb je dat te accepteren.
 
Oenieboy
 
9
9 mei 2024 om 12:26
Sander, dat is koffiedik kijken. Hij was in ieder geval goed ingeschoten van de Ligt. En bij Neuer hebben we gezien dat elk schot gevaarlijk kan zijn.Edit: Beelden nogmaals bekeken, de verdedigers stopten na de goal pas met voetballen. Ook keeper leek de bal gewoon niet te hebben.
 
92643
 
1
9 mei 2024 om 12:44
@desire.. die fout van Neuer was er. Hoeft uiteindelijk niet cruciaal te zijn als deze situatie met de Ligt een goal oplevert. Punt blijft dat Bayern zich bestolen mag voelen en dat het argument 'die duurbetaalde voetballers moeten in de spiegel kijken' in deze nergens op slaat.
 
SteveStifler
 
17
9 mei 2024 om 12:44
"cruciale" fout. Hoe is deze fout cruciaal? Niks of niemand kan garanderen dat de De Ligt of Bayern überhaupt had gescoord als er niet gevlagd werd. Dit maken mensen er helemaal zelf van. Never nooit dat je kunt zeggen dat dit een cruciale fase was.
 
sebasjuh
 
5
9 mei 2024 om 12:54
Tuurlijk was dat wel een cruciale fase aangezien het de laatste aanval was in de speeltijd. En nee je weet niet of die goal erin was gegaan of dat hij anders naast geschoten had of iemand anders de bal geblokt had maar die grensrechter had gewoon nooit 100% zeker kunnen weten dat Mazraoui buitenspel staan met zulke kleine marches, dan is het wel een cruciale fout van hem om te vlaggen terwijl hij gewoon de techniek zijn werk had moeten laten doen.
 
SteveStifler
 
2
9 mei 2024 om 14:21
1. het was niet de laatste aanval van de speeltijd. 2. wel of geen buitenspel is hier niet relevant. Zelfs als je uitgaat van geen buitenspel, kan je niet zeggen dat die goal er 100% in had gezeten gezien Realspelers niet meer voluit gingen na het fluitje. Dit blijft gwn giswerk, dus je kan onmogelijk spreken van een Cruciale beslissing. Dat zou het geweest zijn als ie had gefloten nadat De Ligt had gescoord.
 
FCBCruijffista
 
1
9 mei 2024 om 16:01
Lunin had die bal nooit gehad, dit was zo strak en hard in het benedenhoekje ingeschoten. En de verdedigers waren duidelijk niet gestopt met spelen hoor.
 
Producted13
 
12
9 mei 2024 om 12:07
Gast een team kan fouten maken, spelers kunnen fouten maken, een scheids kan fouten maken. Maar wanneer een scheids invloed heeft op de uitkomst van een wedstrijd, nota bene een halve finale, dan gaat er iets goed mis. Dat kan je niet goedpraten en je zal zien dat dit nog een staartje gaat krijgen.
 
hallie015
 
13
9 mei 2024 om 12:21
Dit gaat helemaal geen staartje krijgen .. doe niet zo naïef
 
Producted13
 
3
9 mei 2024 om 12:25
Dus je denkt dat deze scheids volgend seizoen weer een halve finale mag fluiten? Ik denk het niet.
 
SteveStifler
 
12
9 mei 2024 om 12:46
"maar wanneer een scheids invloed heeft op de uitkomst van een wedstrijd" Deze beslissing had geen invloed op de uitkomst van de wedstrijd. Tenzij jij in de toekomst kan kijken en hebt kunnen zien dat De Ligt of iemand anders hier 100% had gescoord als de vlag naar beneden was. Je ziet toch overduidelijk dat na het fluitje de Realspelers niet meer voluit gaan? Anders had De Ligt wellicht die bal überhaupt niet zo vrij kunnen aannemen en in het doel kunnen tikken.
 
Producted13
 
4
9 mei 2024 om 13:04
Beter begrijpend leren lezen. Invloed op de uitkomst van de wedstrijd betekent niet dat er een doelpunt is ontnomen. Het kan ook zijn dat er een 100% scoringskans is ontnomen, want niemand kan nu zeggen of er wel of niet gescoord zou zijn. Wel kan iedereen stellen dat er een kans was om te scoren. De scheids heeft nota bene zijn excuses aangeboden. Dat doet een scheids niet zo snel. Al helemaal niet als je als speler in zijn gezicht gaat lopen krijsen. Verder kan je vaststellen dat de VAR regels van niet vlaggen zijn nageleefd. De vlagger heeft een fout gemaakt dat is 1, maar het eindoordeel ligt bij de scheids. Hij ziet een aanval en fluit direct af dat is fout nummer 2. Als je dit geen invloed op de uitkomst vindt kan je beter tennis kijken ofzo.
 
SteveStifler
 
6
9 mei 2024 om 14:25
Ja, een kans om te scoren. Die kansen heb je de gehele wedstrijd door gehad, niet alleen in die fase aan het eind. Dus wat is nou je punt? Voor hetzelfde geldt blockt Rã¼diger De Ligt af of onfrutstelt hem de bal als er niet gefloten was. Zo heel gevaarlijk leek de situatie ook weer niet, maar goed...we zullen het nooit weten. Dit is gewoon gissen en aan gissen hebben we niets. Laten we aub nou niet doen alsof Bayern een finaleplaats door de neus is geboord door deze beslissing.
 
AjaxBarCam
 
81
9 mei 2024 om 11:17
Wat een slechte verliezers zeg. Real Madrid is verdiend door, en klaar!
 
Kwark
 
33
9 mei 2024 om 11:31
Nou ja je kan niet zeggen dat het geen discutabele beslissing was, dus Bayern heeft een punt. Alleen om het allemaal daarop te gooien gaat ook nergens over, want De Ligt had nooit dezelfde kans gekregen als er niet gefloten was, maar dat die grensrechter onder hoogspanning een fout maakt kun je niet ontkennen.
 
Supergroover
 
8
9 mei 2024 om 11:44
Als het een geldig doelpunt is, hebben ze alle reden tot klagen lijkt mij. Het is in het verleden wel vaker voorgekomen dat niet de beste ploeg door is gegaan....
 
Unbeliebeble
 
42
9 mei 2024 om 12:02
Hoe kan het een geldig doelpunt zijn als de tegenstander 3-4 seconde na het fluitsignaal stoppen met spelen? Hoe kan het een geldig doelpunt zijn als Bayern 3-4 seconde na een fluitsignaal doorspeelt? In het allerergste geval is een 'geldige kans op een doelpunt'.
 
riomanchester
 
14
9 mei 2024 om 12:12
De tegenstander stopte helemaal niet met spelen? Je ziet de verdedigers van Real overduidelijk balen na die goal. Alleen Camavinga heeft op tijd door dat het buitenspel is. Wel redelijk blijven hè
 
DarkEagle
 
37
9 mei 2024 om 12:28
De verdedigers van Madrid balen helemaal niet. Je ziet Mendy al ze hand opsteken voordat die bal nog amper in het doel ligt. Lunim notabene deed niet eens een serieuze poging om die bal tegen te houden. Militao zou normaliter op de manier hoe hij verdedigd voor moeder- en vaderland voor die bal springen, maar je ziet overduidelijk dat hij zich ook redelijk inhoudt. Wel redelijk blijven hè ??
 
Unbeliebeble
 
23
9 mei 2024 om 12:28
Dat ze bewegen, betekent niet dat ze volledig in het spel zitten en écht aan het verdedigen zijn. Wel redelijk blijven hé.
 
SteveStifler
 
19
9 mei 2024 om 12:48
@riomanchester, geen dingen lopen verzinnen. Niemand bij Real zat te balen. Sterker nog, de Bayern spelers zaten niet eens te juichen nadat De Ligt die bal erin had getikt. Je ziet spoken.
 
SS96
 
3
9 mei 2024 om 13:00
Tegem Valencia was de wereld te klein en nu stopte ze met verdedigen, tuuuuurlijk
 
hallie015
 
17
9 mei 2024 om 12:12
Bayern amper gezien gisteren en nu zo janken. Was gewoon van eigen kracht uitgegaan dan had je nu misschien niet hoeven miepen
 
ScummyMan
 
36
9 mei 2024 om 11:18
Snap de emotie maar vind het wel een zwaktebod om zoiets moedwillig te noemen. Zo’n scheids boeit het echt niet wie er in de finale staat en wil gewoon een zo’n goed mogelijke wedstrijd fluiten.Vind het juist mooi dat ze hun fout toegeven. Koop je als Bayern inderdaad geen brood voor maar het is wel het enige wat de scheids achteraf kan doen. Beter als niets zeggen of volhouden dat hij goed zat.
 
Producted13
 
0
9 mei 2024 om 12:09
Enerzijds denk ik dat ze dat uit emotie moedwillig noemen. Anderzijds is de eerste fout dat er direct gevlagd wordt EN dat er direct gefloten wordt. Wacht het even af en fluit daarna zoals bij Joselu met de 2-1.
 
ivanildo11
 
2
9 mei 2024 om 13:31
Bij Joselu werd er ook direct geflagd en gefloten. De bal lag alleen toen al in het doel…
 
luanda12
 
55
9 mei 2024 om 11:18
Één ding is zeker, het was geen afgekeurde goal. Hij floot (juist of onjuist) en het spel was dood. Madrid spelers stopte ook. Dat De Ligt hem er nog inschiet is voor de bühne
 
026vitesse
 
13
9 mei 2024 om 11:21
Nou de keeper eens, die blijft wel doelbewust staan. De verdedigers dekken gewoon nog wel door hoor, dat zie je.
 
Kings.RMadrid
 
25
9 mei 2024 om 11:45
De spelers van Madrid stopte bij het fluitje. Toen Bayern doorging speelde de Madrid spelers ook door, maar dat tussendoor stoppen was de reden dat de Ligt scoorde.
 
SergioRamosHM
 
47
9 mei 2024 om 11:21
Er is geen goal afgekeurd. Er is te vroeg gefloten waar uiteindelijk ook gewoon op terug was gekomen als de bal richting Lunin was gespeeld. Niet groter maken dan het is. Slechte verliezers zeg.
 
Koen0318
 
19
9 mei 2024 om 11:46
Je kan gewoon toegeven dat de scheidsrechters een gigantische blunder hebben gemaakt. Slechte winnaar.
 
Producted13
 
6
9 mei 2024 om 12:11
Had je nu wel anders horen piepen als dit bij de 2-1 van Joselu gebeurde. Het gaat niet om gezeur. Het is een grote fout in een grote wedstrijd.
 
Martijn R
 
4
9 mei 2024 om 12:35
Hahah, wat een heerlijk genuanceerde reactie. Vergelijk die eens met de reacties van de Real aanhang toen er tegen Valencia een paar maanden geleden geen goal werd toegekend omdat er al gefloten was. Toen was dat zo ongeveer de grootste schande in het Spaanse voetbal. Maar nee, nu moeten we het natuurlijk niet groter maken dan het is. Het is makkelijk zo te reageren wanneer het meezit blijkt wel.
 
SteveStifler
 
26
9 mei 2024 om 12:52
Appels met peren vergelijken, Martijn. Bij Valencia werd er niet gefloten voor vermeende buitenspel, maar werd de wedstrijd afgefloten terwijl er een gevaarlijk lopende aanval bezig was.
 
Lierse1997
 
9
9 mei 2024 om 13:00
En bij het laatste fluitsignaal lag die bal al in het net.
 
ScummyMan
 
8
9 mei 2024 om 11:24
Ben ook wel heel erg benieuwd naar de lijntjes. Lijkt me ook net buitenspel dus als je dat kunt bewijzen zou dat de discussie meteen stoppen. Dan nog had de scheids door moeten laten spelen maar dan maakt het geen verschil in de uitslag.
 
SergioRamosHM
 
5
9 mei 2024 om 11:33
Ja jammer. Wellicht komen ze daar alsnog mee om dit gezeur alsnog weg te nemen.
 
sebasjuh
 
0
9 mei 2024 om 12:59
Ben juist bang dat als die lijnen niet komen het juist alleen maar blijkt dat het geen buitenspel was. De uefa kan het beeld beter naar buiten brengen en gewoon duidelijkheid verschaffen ook al was het geen buitenspel. Gewoon openheid van zaken, tuurlijk kan de scheidsrechter een fout maken en daar moet je dan van leren om dat voortaan te voorkomen. Maar hoe het nu gegaan is klopte ook gewoon niet daar kan je niet omheen.
 
Bobbel75
 
20
9 mei 2024 om 11:23
Die Tuchel heeft weer een zondebok gevonden, natuurlijk niet naar zijn eigen idiote gedrag kijken.. wat een malloot is dat. Die man gedraagt zich echt als een idioot. En ja de grensrechter had niet zo snel moeten vlaggen maar dan blijft het gissen of de bal er dan wel in zou zijn gegaan. Maar we waren zeker niet allemaal voor een Duitse finale... ja de Duitsers zelf misschien.
 
hallie015
 
12
9 mei 2024 om 12:25
Expected goals boven de 3 voor real en bayern maar 0.4 . Bijna 7 keer zo laag! En waar gaat het over? De arbitrage ????
 
sebasjuh
 
3
9 mei 2024 om 13:00
Alsof die statistiek wat boeit, hoeveel waren die gegevens bij PSG - Dortmund? En wie is er daar door? Dat iemand veel kansen krijgt wil niet zeggen dat ze door moeten gaan of winnen door een blunder van de arbitrage.
 
Zanazanyan
 
27
9 mei 2024 om 11:23
Hoe dan ook denk ik dat Mazraoui met zijn knie buitenspel staat, maar het blijft een arbitrale blunder dat ze niet laten doorspelen en even de tijd nemen om de VAR lijntjes te laten trekken. Zoveel discussie die volledig voorkomen had kunnen worden, al bekruipt mij het gevoel dat velen hier er maar wat blij mee zijn gezien de reacties. Zo kunnen ze zichzelf namelijk toch wijs maken dat Madrid onverdiend in de finale staat.
 
FR010FRDAM
 
17
9 mei 2024 om 11:34
Ik heb ook het idee dat hij buitenspel staat met zijn knie. Raar dat ze dat niet hebben laten zien
 
Zanazanyan
 
18
9 mei 2024 om 11:48
Ik durf eigenlijk wel zo ver te gaan dat hij 100% buitenspel staat met die knie. Pak dat beeld van Ziggo erbij en pauzeer het wanneer zij de aanval ook op stop zetten, kijk naar de lijn van de grasmat tov de knie van Mazraoui en je ziet dat hij verder staat dan De Ligt, die zelf al een been verder staat dan Rudiger. Uiteraard kan een camerahoek een vertekend beeld geven maar vanuit deze beelden lijkt het mij niet eens een discussie waard en staan ze beiden buitenspel.
 
Producted13
 
2
9 mei 2024 om 12:15
Maar dat is het punt niet, bij twijfelgevallen moet je gewoon niet vlaggen. UEFA komt met hun paradepaardje de VAR en dan geef je het op het allerlaatste moment geen kans door de regels omtrent de VAR niet na te leven. De discussie is gewoon dat ze zich genaaid voelen omdat de scheids nu invloed op de wedstrijd heeft uitgeoefend.
 
ScummyMan
 
6
9 mei 2024 om 12:18
Als ik de foto’s bekijk zie ik de voet van De Ligt toch echt verder staan dan de knie van Nous. Denk wel dat het buitenspel is maar het is wel zo close dat ke technologie nodig gaat hebben. Ik zeg alsnog de lijntjes trekken. Als het buitenspel is ben je er vanaf. Is het niet buitenspel dan is het een grote fout maar moet je natuurlijk wel meenemen dat de situatie dan anders was geweest en nog geen zekere goal.
 
Zanazanyan
 
10
9 mei 2024 om 12:49
Het is zeker een arbitrale blunder, dat zeg ik hierboven ook. Ik denk alleen dat het niks uitmaakt omdat ik denk dat ze buitenspel staan. Verder maakt het mij weinig uit omdat imo de verdiende winnaar van dit tweeluik is doorgegaan.
 
real8madrid
 
33
9 mei 2024 om 11:24
Ach ze doen ook allemaal alsof dat slap balletje er in ging als de Madrid defensie niet stopt met voetballen, inclusief keeper, dat weten we niet. Ze doen voor het gemak ook allemaal alsof het 100% geen buitenspel was terwijl we dat helemaal niet weten met het beeld dat we te zien kregen, daar is de hoek niet juist voor. Daar was millimeter werk aan te pas moeten komen van de Var. Stel slechte verliezers deze 2 heren.
 
FlackoGS
 
25
9 mei 2024 om 11:36
Ik zie jou sinds gisteren deze fout proberen goed te praten maar het was zeker alle hens aan dek als dit bij Real Madrid gebeurde. Kan je op z’n minst erkennen dat RM hier flink gematst is?
 
SteveStifler
 
21
9 mei 2024 om 12:42
Flink gematst nog wel haha. Alsof deze aanval van Bayern 100% een doelpunt had opgeleverd. Schei toch uit man.
 
real8madrid
 
9
9 mei 2024 om 15:05
Onzin, ik heb meermaals aangegeven dat zowel de ref als de lijnsman een fout maken. Het enige wat ik wel steevast zeg is dat men hier alle perspectief verliest. Als de officials hun werk doen en door laten voetballen is het nog maar de vraag of de VAR niet alsnog ingrijpt later wegens buitenspel en zelfs als ze dat niet doen omdat ie onside was is het nog maar de vraag of De Ligt uberhaupt zijn schot af krijgt en zelfs als dat het geval is is het nog maar de vraag of Lunin er dan niet bij zit. Dus dat men hier dan meteen 3 stappen verder gaat en roept dat een geldige goal is afgekeurd is klinklare onzin. Het enige wat je kan zeggen is dat de officials een inschattingsfout maken en Bayern beroven van een mogelijke kans, niets meer dan dat.
 
FCBCruijffista
 
1
9 mei 2024 om 16:08
Lunin had die bal echt nooit gehad. Dit was zo strak, hard en laag over de grond in het hoekje getrapt, geen enkele keeper had die bal gestopt tegen die snelheid.
 
SteveStifler
 
9
9 mei 2024 om 16:15
Hou toch op man. Die bal leek gewoon goed haalbaar. Tenzij je sarcastisch bent nu.
 
real8madrid
 
8
9 mei 2024 om 16:47
Hahahaha hou op. Als dat onhoudbaar is wordt het elke wedstrijd 7-5 oid. Je clubvoorkeur, of moet ik zeggen afkeer, komt er weer eens door knul
 
FCBCruijffista
 
0
9 mei 2024 om 17:18
Dit is een objectieve inschatting zonder clubvoorkeur. Kijk het maar goed terug op de herhaling vanuit het perspectief van De Ligt zijn rug. Zo'n strakke bal is quasi onhoudbaar voor elke keeper.
 
Samcro
 
14
9 mei 2024 om 11:38
Dat kon dus helaas allemaal niet omdat de grens een fout maakte. Een beslissende fout.
 
salmad
 
3
9 mei 2024 om 11:41
Waarom laat de UEFA de beelden niet stil met lijntjes zien, we zijn nu een aantal uur verder en mensen zijn nog steeds aan het gissen en discussiëren. Deze heel situatie kan opgelost worden, maak de lijntjes openbaar.
 
ModricMagic
 
3
9 mei 2024 om 11:51
Ze hebben geen lijn gemaakt omdat de scheids al daarvoor floot. VAR maakt alleen lijnen als het achteraf gebeurd.
 
salmad
 
2
9 mei 2024 om 12:01
Maar ze kunnen het nu achteraf alsnog doen toch? De technologie is er, waarom iedereen zo erg laten gissen..
 
Producted13
 
2
9 mei 2024 om 12:17
Wat als ze dat al gedaan hebben en het betreft geen offside? Dan ga je dat niet nu wanneer de emoties hoog zijn publiceren lijkt me.
 
AfcaGunner
 
22
9 mei 2024 om 11:25
Kijk allemaal even het interview van Thomas Muller, dat is pas een echte gentlemen bleef erg netjes, complimenteus naar de scheids, zoekt de schuld bij zijn eigen ploeg. Fantastische reactie Hulde!
 
Bambelaar1102
 
16
9 mei 2024 om 11:31
Dan kan Ancelotti ook hetzelfde zeggen over Nacho-Kimmich incident, lijkt bijna alsof Kimmich expres inzakt zodat ie ze gezicht pakt. Nacho keek Kimmich zijn kant niet eens op, maar de ref wist het na 1 beeld gelijk al. Sierd zei nog dat Tuchel nooit een wedstrijd in Bernabeu verloor, nou, die mag ook weer in de prullenbak. Hala Madrid!
 
Unbeliebeble
 
17
9 mei 2024 om 11:48
Sierd heeft een rusteloze nacht gehad, ongetwijfeld. Wat moet die een potje hebben gejankt na de wedstrijd.
 
real8madrid
 
1
9 mei 2024 om 15:08
Was 100% een overtreding. Beetje een onkarakteristiek zwaktebod van Carlo om daarover te beginnen. Het enige waar ik zelf wel mijn vragen bij stel is die mogelijke penalty op Jude in de eerste helft. het is licht maar ik heb ze al lichter gegeven zien worden, waaronder de strafschop van Bayern in de heenwedstrijd vorige week. Als die er echt een was dan deze 100% ook.
 
Migi
 
10
9 mei 2024 om 11:32
Zonde dat dit weer nodig is. Was een mooie wedstrijd met een verdiende winnaar. Als ie hier niet affluit kan ik me niet voorstellen dat De Ligt scoort en gaat het gewoon over voetbal. Maarja, ik snap de frustratie wel een beetje.
 
ModricMagic
 
18
9 mei 2024 om 11:33
Ze doen alsof er een goal is ontnomen haha. Het is een fout inderdaad dat ze niet lieten doorspelen. Maar ze doen alsof er een 100% goal is ontnomen. Zij spelen letterlijk 5 seconde verder terwijl iedereen bij Real al stopte door het fluitsignaal. Daarnaast moeten we nog maar is zien of het buitenspel was ja. Want dat is ook nog de vraag terwijl iedereen denkt dat het niet buitenspel was. Slechte verliezers terwijl ze de hele wedstrijd geen enkele grote kans hebben gecreëerd. Tuchel besluit dan achteruit te gaan lopen door Kim erin te wisselen voor een aanvaller. Tja dan is het toch echt je eigen schuld.
 
Samcro
 
11
9 mei 2024 om 11:39
5 seconden nog wel.. Zo zie je maar dat iedereen het voor zijn kant overdrijft.
 
ModricMagic
 
12
9 mei 2024 om 11:47
Kopt hem eerst door naar De Ligt, hij neemt hem aan en schiet dan op doel. Dat is inderdaad ongeveer 5 seconde.
 
SteveStifler
 
13
9 mei 2024 om 12:40
3 seconde, 5 seconde...we kunnen gaan mierenneuken over de precieze hoeveelheid tijd. Feit blijft dat Real Madrid vanaf het moment van fluiten niet meer voluit ging en De Ligt die bal wellicht niet eens had kunnen aannemen, laat staan op goal kunnen schieten. Allemaal als als als. Dit is never nooit een 100% doelpunt. Niemand zal dat kunnen zeggen.
 
Millonario
 
2
9 mei 2024 om 11:37
Moedwillig gaat mij te ver wel. Gewoon serieus de fout in gegaan op een heel cruciaal moment. Ik snap dat ze boos zijn bij Bayern natuurlijk, maar er is helaas niks meer aan te veranderen.
 
somagunner
 
6
9 mei 2024 om 11:46
Bayern moet niet zo zeuren want door arbiters fouten kreeg Kane geen rood in Londen tegen Arsenal. En hadden ze in de laatste minuut van de wedstrijd in Londen een penalty tegen gekregen. Nu hebben ze 1 moment tegen gehad en doen alsof ze door konden gaan. Kim erin brengen in de 76e minuut voor Sane en zo lang spelen met 5 verdedigers en een linksback in de aanval. Dat vraagt om problemen. Dat vind ik een grotere fout.
 
Bulle Roth
 
5
9 mei 2024 om 11:55
Vertel mij niet dat jij in deze situatie niet had gezeurd als het Arsenal was overkomen. En dan had gezegd dat je in de vorige wedstrijd mazzel had en je daarom niet mag zeuren.
 
FCBCruijffista
 
1
9 mei 2024 om 16:10
En het ongelukkige amateuristische handsbal moment waarmee Arsenal wegkwam?
 
Unbeliebeble
 
13
9 mei 2024 om 11:47
Tuchel, je bent een enorm slechte verliezer. Je hebt na de 0-1 alleen de intentie gehad om de wedstrijd op slot te gooien door defensieve wissels (is je goed recht) en tijd te rekken. Prima, maar waarom horen we je niet over het feit dat de scheids je een verkapte eerste helft van de verlening heeft gegund. Daarnaast kun je hier onmogelijk stellen dat Bayern bestolen is van een doelpunt. In het ergste geval, mocht de scheidsrechter een fout hebben gemaakt, dan was je hier een kans ontnomen. Een kans is nog geen doelpunt. Tussen het affluiten en de daadwerkelijk schot zitten een goeie 3 tot 4 seconde tussen. Real is gestopt met voetballen na het fluitsignaal.
 
A.M.Feyenoord
 
2
9 mei 2024 om 11:54
Scheidsrechters zijn woedend op Neuer vanwege zijn Fout, lol
 
KTB84
 
2
9 mei 2024 om 11:56
Als ik alle artikelen begrijp, hebben zowel de assistent-scheidsrechter, als de scheidsrechter erkend dat ze een fout hebben gemaakt en hun excuses aangeboden. Wat kun je nog meer verwachten? De fout heeft Bayern mogelijk een doelpunt gekost en dat is erg zuur, gezien de torenhoge belangen. Toch vind ik het veel te ver gaan om te stellen dat de arbitrage dit moedwillig heeft gedaan. Eberl zou hier zijn excuses voor moeten aanbieden.
 
Effenberg1
 
5
9 mei 2024 om 12:29
Op Het moment dat er gefloten wordt zie dat de spelers van Madrid stoppen met het spel. Ook Lunin reageert amper nog op de bal die langs hem gaat. Het is dus ook maar zeer de vraag of er een doelpunt zou zijn gemaakt indien er niet gefloten was geworden. Waarschijnlijk zou de bal of geblokt of tegengehouden worden. Het blijft dus de vraag “wat als”. Dus om te spreken van een doelpunt onthouden gaat gewoon te ver. Dat er wellicht te vroeg gefloten is kan een discussie zijn. Maar het was geen 100% doelpunt.
 
SteveStifler
 
13
9 mei 2024 om 12:34
VZ, jullie zijn triest bezig om deze situatie compleet uit te melken. Het feit dat jullie het in jullie artikel een ''doelpunt'' noemen, zegt al genoeg. Dit suggereert dat er is gefloten nadat De Ligt de bal in het doel tikte, terwijl dat niet de realiteit is. De waarheid is dat er, op het eerste oog, onterecht is afgevlagd voor buitenspel en daar is de scheids in meegegaan door ruim 3 seconden voordat De Ligt ''scoorde'' te fluiten. Hierdoor werd er ook niet meer voluit verdedigd door zowel de stilstaande Lunin als de Real verdedigers. Het feit dat Matthijs überhaupt aan de bal kon komen, kwam doordat er al was gefloten. Dus laten we aub stoppen met te doen alsof Bayern hier een 10000% doelpunt door de neus is geboord.
 
Assyrian-
 
21
9 mei 2024 om 13:18
Ik verbaas me oprecht over de reacties. Laten we naar de feiten kijken -Grensrechter vlagt -Scheidsrechter fluit -Real Madrid spelers stoppen met spelen -De ligt krijgt 2 seconden NA het fluitsignaal de bal voor zijn voeten en schiet -Lunin doet niet eens een poging om te duiken (100 houdbaar) -De bal ligt in het doel 3 seconden nadat de scheids heeft gefloten Is het een fout dat de grensrechter vlagt? Ja Is het een fout dat de scheidsrechter fluit? Ja Is Bayern een doelpunt ontnomen? Nee Je kan absoluut niet spreken van een doelpunt omdat de spelers van Real simpelweg stopten met spelen. Bayern is hooguit een KANS ontnomen. Het is absoluut zuur voor Bayern maar het gaat me te ver om te zeggen dat dit een 100 doelpunt zou zijn geweest. Dit is puur reageren uit emotie. Ik zie hierboven nog de vergelijking met Valencia uit door een niet nader te noemen lid met een bepaalde clubvoorkeur. Als je deze twee situaties met elkaar vergelijkt dan heb je er werkelijk waar geen kaas van gegeten. Tijd voor een andere sport zou ik zeggen.
 
FCBCruijffista
 
0
9 mei 2024 om 16:13
Die bal was niet 100% houdbaar. Er wordt hier erg licht over gedaan, maar die bal was echt onhoudbaar goed getrapt. Strak, laag in het hoekje, alle keepers duiken daar gewoon overheen en komen te laat tegen die snelheid.
 
WK1986
 
4
9 mei 2024 om 13:35
Moedwillig is 6 minuten boven de extra tijd doorspelen terwijl de scheidsrechter duidelijk 2 minuten aangaf.
 
ZiZuZooitje
 
2
9 mei 2024 om 13:50
Ik vind er wel wat van dat Bayern de connectie legt met een Poolse scheidsrechter die moedwillig tegen een Duitse club fluit. Wat dat betreft mogen ze dit soort uitspraken hard afstraffen. Wel een top reactie van De Ligt zeg. Daar zou zijn coach eens het voorbeeld aan moeten nemen.
 
real8madrid
 
1
9 mei 2024 om 15:12
Jeetje, nu maak je het wel heel bont. Heeft er niets mee te maken. Gewoon een aantal slechte verliezers die hysterisch doen. De Ligt en Muller zijn inderdaad prima voorbeelden van hoe je wel kunt reageren.
 
SteveStifler
 
5
9 mei 2024 om 15:19
Trouwens, waar is dat negatieve sentiment wat ik zag na Real Madrid's wedstrijd in Etihad? "laf saai voetbal!" "city verdiende het door te gaan!" "zo'n grote club en dan 90 minuten lang de kont in het doel parkeren!" "voetbal heeft verloren!" Ik zag gisteren een andere club hetzelfde doen in Madrid en dat was absoluut geen Granada of iets dergelijks, maar een Europese gigant. Heb voorlopig datzelfde sentiment nergens gehoord.
 
real8madrid
 
0
9 mei 2024 om 16:49
Nou ja, 'datzelfde' geef je ze teveel lof mee. Dezelfde instelling maar de kwaliteit van uitvoering kwam niet in de buurt.
 
SteveStifler
 
0
10 mei 2024 om 17:27
Klopt, maar gaat me om het principe dat een topploeg er bewust voor kiest niet aan te vallen, maar op de counter te gaan spelen. Los van hoe het wordt uitgevoerd, krijgt Bayern de wind totaal niet van voren en wordt er alleen maar gesproken over een denkbeeldig doelpunt van De Ligt. Het sentiment is ineens veranderd naar het zielige Bayern wat een finaleplaats door de neus geboord ziet door de scheids. Terwijl de werkelijkheid totaal anders is.
 
theo uphus
 
1
9 mei 2024 om 16:06
De grensrechter maaakt een fout, de scheids neemt die fout over en omdat de VAR dan niet meer in kan grijpen kun je stellen dat de arbitrage fout in haar beslissing zat aangaande de gelijkmaker van de Ligt. Dat allemaal voor waarheid aannemend wil ik er toch wel graag aan toevoegen. Dat mannetje Tuchel beweert dat dit een bewust gemaakte fout is, dus hij beschuldigt de arbitrage van pure partijdigheid. Dat nu vind ik moet keihard worden aangepakt. Wat mij betreft Tuchel flink schorsen. Ik heb nergens gelezen datt de scheidsrechter heeft gezegd dat Tuchel expres een dom wisselbeleid voerde waarmee hij zijn eigen team benadeelde. Waarom niet ? Het zou een terechte opmerking zijn geweest, maar de scheids mag de trainer niet bekritiseren om zijn wisselbeleid. Mag Tuchel dan wel keihard beweren dat de scheids Bayern bewust heeft laten verliezen ? Ik vind het ronduit beledigend richting arbitrage.
 
Reservebank
 
0
9 mei 2024 om 19:35
Wat een blunder inderdaad in de 12e(!) minuut van de 9(!) minuten verlenging, poe hey
 
frituurpan65
 
0
9 mei 2024 om 20:19
Bah wat een slechte verliezers zeg! Als als als.. hou op te zeuren Rekordmeister.. volgend jaar maar wat beter je best gaan doen