'Simons loopt tegen frustraties aan, verwacht dan niet dat hij bij PSV blijft'
Zondag, 26 maart 2023 om 15:17

Björn van der Doelen verwacht niet dat Xavi Simons na dit seizoen nog bij PSV speelt. Dat zegt de voormalig middenvelder van de Eindhovenaren tijdens de Skiete Willy Podcast van Voetbal International. Van der Doelen zou er ook alle begrip voor hebben als Simons er voor kiest om elders Champions League te gaan spelen.

De negentienjarige Simons moet volgens Van der Doelen op het hoogste niveau actief zijn en als PSV niet bij de eerste twee eindigt, kan dat niet in het Philips Stadion. "Ik ben bang dat je hem volgend jaar kwijt bent", klinkt het dan ook in de podcast van VI. "Die loopt ook tegen frustraties aan bij PSV en dat begrijp ik heel goed. Het zou wel eeuwig zonde zijn, want hij maakt het verschil. Maar ja, als je ziet in welke fase hij zit en hoe hij zich ontwikkelt, dan wil zo'n jongen natuurlijk gewoon door."

Alleen een kampioenschap of tweede plaats zal er volgens de voormalig middenvelder en huidig muzikant voor zorgen dat Simons in Eindhoven actief kan blijven. "De komende acht wedstrijden gaan heel belangrijk zijn. Als PSV daarin goed speelt, resultaten haalt en tweede wordt, dan zal dat meespelen in zijn keuze. Als dat een fiasco wordt, kun je niet van Simons verwachten dat hij toch maar gewoon blijft zitten omdat hij het zo goed naar zijn zin heeft. Dat is leuk, maar hij heeft potentie voor de wereldtop en het zou zonde zijn als hij daar niet voor gaat."

PSV kan dit seizoen niet zonder Simons. In 26 competitiewedstrijden kwam de spelmaker tot dertien doelpunten en zeven assists voor de Brabanders, die hem afgelopen zomer transfervrij over wisten te nemen van Paris Saint-Germain. De Fransen hebben naar verluidt wel de mogelijkheid om Simons terug te halen, als het toptalent dat zelf ook zou willen. Volgens het gerenommeerde Transfermarkt vertegenwoordigt Simons op dit moment een transferwaarde van dertig miljoen euro.

Meer nieuws
   
15:00
15:00
Live meepraten in de Premier League: Manchester United - Burnley
0
   
15:00
15:00
Waar zijn de spelers van het bekerwinnende FC Groningen in 2015 gebleven?
5
   
15:00
15:00
Word lid van onze WhatsApp Channels en mis niets meer van jouw favoriete club!
8
   
14:30
14:30
Live meepraten in de Bundesliga: Bayern München - Eintracht Frankfurt
0
   
14:30
14:30
Live meepraten in de Bundesliga: RB Leipzig - Borussia Dortmund
2
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (136)

 
Eindtovenaar10
 
10
26 maart 2023 om 15:23
Gaat genoeg gebeuren aankomende zomer met het geld van oa Gakpo, Madueke en Sangaré (110 mil ongeveer) . Xavi Simons zal wel in die plannen voor willen komen gok ik.
 
PaulR_1982
 
42
26 maart 2023 om 15:26
Het geld van Gakpo was toch om gaten te dichten?
 
Noano
 
126
26 maart 2023 om 15:28
Die gaten hebben we gedicht met ledlampen
 
Psv-er!
 
32
26 maart 2023 om 15:31
Ja ik denk dat er zeker 30 a 40 miljoen gebruikt wordt om gaten te dichten. Nog steeds een goed budget maar Xavi is eigenlijk al te goed voor PSV. Hopelijk gaat hij niet naar PSG en kunnen we hem aan een andere club verkopen als hij wil vertrekken.
 
JohanVlerksen
 
1
26 maart 2023 om 20:34
Hij heeft gezien hoe fantastisch Mbappe was en leek ook maatjes te zijn met hem. Volgens mij gaat hij gewoon terug naar PSG. Kan dan een dik contract tekenen en zich eventueel weer laten verhuren.
 
Yoda
 
42
26 maart 2023 om 15:29
Heel veel woorden, maar weinig daden bij psv afgelopen jaren. Onder de streep is het sportief gezien echt niet vooruit gegaan. We blijven in opbouw. We kijken steeds naar dat veelbelovende volgende seizoen waarin het weer beter zal gaan….
 
kali
 
4
26 maart 2023 om 15:32
Welke opbouw precies?
 
Psv-er!
 
24
26 maart 2023 om 15:34
Beetje de Ferrari van de Eredivisie geworden. Hopelijk weet Stewart er eindelijk een fatsoenlijke verdediging te vinden. AZ en Feyenoord vinden prima verdedigers voor weinig miljoenen maar wij hebben al jaren verschrikkelijke centrale verdedigers en backs.
 
PSV18
 
6
26 maart 2023 om 16:02
Dit ben ik wel met je eens. Hoogste tijd dat daad bij woord wordt gevoegd, want met een paar fruitschalen en een beker nemen we geen genoegen. Marcel en Earnest weet wat hen te doen staat. PSV moet werken aan een goede lange termijn visie en daarop voortborduren.
 
Achterman
 
4
26 maart 2023 om 18:20
@PSV-er ik erger mij hier ook kapot aan. Dit is echt Marcel Brands beleid om de verdediging zo te verwaarlozen en dat vind ik onbegrijpelijk. Voordat Brands TD werd bij PSV was het juist Psv's succesformule om een ijzersterke organisatie (= verdediging) neer te zetten. Toen kwam Brands en kregen we alleen maar B-keus spelers. Behalve dat ene seizoen dat we overwinterde in de CL en er na penalties pas uitgingen tegen Atletico Madrid. Toen hadden we ook een sterke verdediging. Dus echt ongelooflijk dat Brands in zijn rol als TD en De Jong als protegé van Brands hier nooit fatsoenlijk in geïnvesteerd hebben.
 
Yoda
 
2
26 maart 2023 om 20:06
Precies Kali. Welke opbouw. Ik hoor het elk seizoen maar er wordt niks opgebouwd.
 
ryan888
 
5
26 maart 2023 om 15:31
Hoeveel van die 110 miljoen mogen ze uitgeven?
 
4fRedondo
 
2
26 maart 2023 om 16:29
Van elke bruto transfer +/- 10%, dus zo'n 11 miljoen.
 
Zanazanyan
 
19
26 maart 2023 om 15:32
Hoe staat PSV er nu financieel voor? Dacht namelijk dat de miljoenen van Gakpo vooral nodig waren om het boekjaar rond te krijgen, lijkt me dus niet dat deze besteed kunnen worden? Oprechte vraag trouwens daar ik er nog weinig over heb gehoord en ook weinig geruchten zie qua transfers mbt PSV bijvoorbeeld.
 
Andres13
 
13
26 maart 2023 om 15:37
Je hebt ook nog het bedrag van Madueke, dus PSV heeft wel een spaarpotje voor komende zomer opgebouwt. Als je het nieuws een beetje volgt zie je wel een aantal geruchten van PSV voorbij komen zoals het langdurig vastleggen van Branthwaite, Silva en het aantrekken van Pepi en van Ewijk. Meestal komen de speculaties ook wel meer in de transferperiode
 
El Fenomeno
 
27
26 maart 2023 om 15:39
Pepi en van Ewijk zijn toch niet van het niveau wat PSV wilt gaan nastreven?
 
Andres13
 
9
26 maart 2023 om 15:40
Nee, maar die namen kwamen wel de laatste tijd in het nieuws
 
Zanazanyan
 
11
26 maart 2023 om 15:44
Toegegeven dat ik het PSV nieuws niet op de voet volg, dus het kan inderdaad aan mij liggen. Contractverlengingen tel ik niet mee, maar als de vijver waar jullie in vissen financieel gezien spelers als Pepi en Van Ewijk zijn dan zegt dat alles over de financiële slagkracht die PSV heeft momenteel lijkt me.
 
Andres13
 
10
26 maart 2023 om 15:50
Pepi kostte Augsburg 15 miljoen, dus die zal ergens rond dat prijskaartje moeten kosten voor PSV. Van Ewijk zal wel ergens tussen de 5-10 miljoen kosten. Dat zijn nog wel redelijke bedragen even buiten het feit of deze spelers dit bedrag waard zijn en/of het niveau hebben
 
PSV18
 
4
26 maart 2023 om 15:55
De vijver waarin Feyenoord vist is anders ook weinig spectaculair te noemen. Weinig tot geen aankopen die de absolute (sub)top zullen halen.
 
Zanazanyan
 
30
26 maart 2023 om 16:03
@Andres hoeveel zou PSV te besteden hebben ongeveer? Want ik vind +/- 25M voor Pepi en Van Ewijk bijna crimineel beleid. @PSV18 wie heeft het hier over Feyenoord?
 
V-Watcher
 
19
26 maart 2023 om 16:07
Klopt maar het levert je mogelijk wel een landstitel en de beker op. Daarnaast zit je ook in de kwartfinale van de Europa League. Dan zijn het bij elkaar dan toch niet heel verkeerde aankopen als dit de stand is eind maart.
 
Andres13
 
5
26 maart 2023 om 16:13
@Zanazanyan Dat is lastig te zeggen, maar dat geldt voor elke club. In januari heeft PSV bijna 100 miljoen verdiend en komende zomer zal Sangaré ook voor een flink bedrag weggaan. Dan zul je wel iets nodig hebben om de begroting aan te vullen, maar dan hou je nog steeds veel geld over
 
SCHILDERSWYK70
 
8
26 maart 2023 om 16:24
Die staan wel eerste en hebben kokcu die beter is dan heel psv die hebben trauner die zo in de basis van psv kan die hebben giminez die zo in de basis kan van psv die hebben dan vergeet ik een een paar feyenoord basis klanten die bij psv zeker eerste keuze waren. Dat is het verschil tussen psv en feyenoord. Je hebt er niks aan als je volgend jaar conference speelt. Met de ambitie van psv moet je cl spelen
 
Zanazanyan
 
11
26 maart 2023 om 16:34
@Andres13 eens, ik vraag me dus echter nog steeds af hoeveel nou daadwerkelijk besteed kan worden ongeveer, vooral met het (hoogstwaarschijnlijk) weer mislopen van CL inkomsten, waardoor je een flink aantal van die januari miljoenen ook weer nodig gaat hebben om volgend jaar de boeken sluitend te maken. Als PSV daadwerkelijk 50M gaat uitgeven deze zomer en ze zijn van het bovengenoemd kaliber zou ik die miljoenen toch echt op zak houden.
 
Andres13
 
6
26 maart 2023 om 16:37
PSV begroot niet op CL, dus dat scheelt weer
 
Zanazanyan
 
16
26 maart 2023 om 16:40
Het gaat ook niet zozeer om het wel of niet begroot hebben hiervan, maar wat deze inkomsten doen met je financiële slagkracht. Misschien had ik dat iets beter moeten verwoorden.
 
hoogdrukzetten
 
6
26 maart 2023 om 17:20
Nou…. Dat niet begroten erop is maar hoe je ernaar kijkt. Dhr gerbrands heeft spelers laten aantrekken met salarissen waar een paard de hik van krijgt en dan kan je wel niet begroten op cl zoals er geroepen werd maar ondertussen een huishouding optrekken die cl gewoon nodig heeft. Gerbrands is natuurlijk niet voor niets weg gebonjourd en 2 absolute kroon juwelen halverwege het jaar verkopen getuigd ook van de financiële dorst die er toch echt was. Ik denk dat PSV pas op de plaats zal moeten maken en in de vijver waarin Feyenoord vist moet gaan vissen en de troost is dat dat helemaal zo slecht niet is getuige de positie van Feyenoord.
 
CROOSWYKER
 
6
26 maart 2023 om 17:41
Wie zeg dat . Deze spelers van Feyenoord zijn nog jong
 
CROOSWYKER
 
6
26 maart 2023 om 17:43
Psv begroot wel op cl Ajax ook. Alleen Feyenoord doet dat niet Europees en daar pakken ze nu de winst
 
CROOSWYKER
 
4
26 maart 2023 om 17:45
Psv krijg geen grote bedragen voor hun spelers op dit moment
 
El Fenomeno
 
9
26 maart 2023 om 18:15
PSV heeft salarissen die wel degelijk begroot zijn voor de CL.
 
Achterman
 
18
26 maart 2023 om 18:22
@psv18 wij mogen als PSV fans echt geen commentaar geven op de Feyenoord aankopen. Ik zou willen dat wij verdedigers zoals Trauner en Hancko hadden... Poeh wat zou ik die toch graag inruilen met de B-keus die wij op het moment achterin hebben staan.
 
Achterman
 
4
26 maart 2023 om 18:24
@schilderswyk Kokcu beter dan heel PSV? Ook al is het moeilijk vergelijken omdat ze op andere posities spelen, maar ik vind Xavi Simons sowieso beter dan Kokcu. Sangeré doet ook niets onder voor Kocku.
 
Shikor
 
2
26 maart 2023 om 18:35
Van Ewijk is echt niet beter dan Sambo die gewoon al van psv is.en pepi is echt niet beter dan van duiven dus hoop t niet
 
273618
 
11
26 maart 2023 om 15:39
Niet provocerend bedoeld, maar hoezo zou hij in plannen voor willen komen? Ik denk dat hij liever in een goed draaiend elftal terecht komt. En zelfs als hij van plannen houdt zal hij interessant zijn voor genoeg clubs die een stuk meer hebben de besteden dan PSV.
 
romarky
 
5
26 maart 2023 om 16:13
Ik snap.dit niet, die jongen heeft gewoon een contract bij PSV met één clausule erin en dat is dat PSG voor 12 miljoen Simons mag overnemen mits hij dat zelf wilt. Dus elke andere club kan zoveel willen, net als Simons, maar dan bepaalt PSV de transfersom. En waarom zou hij tot 2027 hebben getekend als hij geen vertrouwen heeft in de club. Dat is niet na één seizoen weg, weer zeer opportunistisch.
 
 
5
26 maart 2023 om 17:15
Klinkt miss heel cliche maar hij lijkt me nou een goede aankoop voor man utd met ten hag. Als je al ziet hoeveel wedstrijden malacia speelt als 2de keus, dan kan dat het zelfde gelden voor simons als 2de keus voor bruno en hij kan ook nog op beide vleugels. Die gaat zeker wel een wedstrijdje of 30-35 daar pakken.
 
SoccerTalk
 
1
26 maart 2023 om 19:37
Er zit een loophole in die transfer clausule. Een club kan zomaar bij psg aankloppen en zeggen: koop Simons terug voor 12 mil en 1 dag later kopen wij hem over voor 17 mil. Als een club zo slim is om dit te doen + psg gaat er mee akkoord (en uiteraard Simons in overleg het er ook mee eens is) dan heeft psv niks meer te zeggen over de transfersom
 
j3ro3ntj33__
 
0
27 maart 2023 om 09:04
@soccertalk, gelukkig voor psv werkt het niet zo. In het contract staat namelijk ook genoteerd dat wanneer PSG hem terugkoopt, ze hem het eerste half jaar niet mogen verkopen.
 
Pesso-PSV
 
3
26 maart 2023 om 20:49
Simons is echt pienter kereltje hij weet ook wel 1 seizoen bij tekenen en clausule eruit halen . En de volgende seizoen eventueel kampioen worden dan kan hij overal voetballen. En zijn salaris zou echt veel zijn. Nu terug gaan naar PSG teveel concurrentie denk ik
 
Cas1
 
2
26 maart 2023 om 15:25
Als hij blijft heeft hij gekozen voor zekerheid en niet voor de top Zijn keuze Ik zou afspreken met PSG of ik speel in het eerste, wat hij zeker aan kan of ik kom terug en wil direct verkocht worden naar een club van mijn keuze
 
Woenselaar
 
33
26 maart 2023 om 15:30
En waarom zou hij naar PSG gaan om direct verkocht te worden? Dit kan toch ook gewoon vanuit PSV?
 
The-Jump
 
13
26 maart 2023 om 15:35
Stond ook iets in de clausule dat als psg hen koopt, hem niet direct mag doorverkopen.
 
SCHILDERSWYK70
 
3
26 maart 2023 om 16:27
Psv is geen top ploeg waar xavi naar toe kan zoals city united liverpool real madrid barca psg bayern
 
Cas1
 
1
26 maart 2023 om 18:11
ja, dat is misschien zelf nog beter. Het enige dat ik kan bedenken is dat de TD aldaar misschien een grotere markt heeft
 
MrKrillin
 
0
27 maart 2023 om 08:37
The-Jump "hem niet direct mag doorverkopen." Dan verhuren zij hem met een optie tot koop (of verplichte optie). Linksom of rechtsom er zijn wel gaten te vinden om te omzuilen.
 
Andres13
 
12
26 maart 2023 om 15:38
Ik denk niet dat het zo werkt Cas. Waarom zou Simons via PSG naar een andere club willen terwijl dit ook via PSV kan? Het lijkt mij sowieso geen jongen die keuzes maakt om het geld, want anders had hij afgelopen zomer wel verlengt bij PSG
 
PaulR_1982
 
27
26 maart 2023 om 15:26
Nou Feyenoord sla je slag. Maak een deal met PSG en je hebt hem binnen.
 
 
11
26 maart 2023 om 15:33
Haha dat zou wat zijn zeg, maar ik denk dat er wel clubs met meer centjes naar hem zullen hengelen.
 
ryan888
 
14
26 maart 2023 om 15:34
Xavi naar Ajax zie ik ook wel gebeuren
 
Woenselaar
 
76
26 maart 2023 om 15:37
Schijnt dat Kozakken boys ook geïnteresseerd is
 
ryan888
 
14
26 maart 2023 om 15:42
Denk het ook maar die spelen geen CL.
 
Kevin1989
 
4
26 maart 2023 om 17:13
Ajax wellicht ook niet. Althans het is allerminst een zekerheid dag Ajax eerste of tweede gaat eindigen.
 
Meneer Daniel
 
6
26 maart 2023 om 19:16
Ryann Ja, Xavi zag het beleid van Ajax dit jaar en denkt daar moet ik wezen...
 
Pieterpost
 
35
26 maart 2023 om 15:36
Wie denken jullie wel niet dat jullie zijn.
 
PaulR_1982
 
11
26 maart 2023 om 15:40
Wie bedoel je met jullie? Ik ben niet voor Feyenoord namelijk...
 
Pieterpost
 
9
26 maart 2023 om 15:52
Dat maakt het niet minder erg. PSV een beetje naar de klote willen zien gaan ??
 
PaulR_1982
 
18
26 maart 2023 om 15:58
Dat zie ik als Ajax-fan dan wel weer graag gebeuren
 
hansje1969
 
0
26 maart 2023 om 21:10
Die tweede plek is voor Ajax echt een absolute must. Lijkt me niet dat Simons zijn keuze daar vanaf hangt
 
Andres13
 
12
26 maart 2023 om 15:39
Die kan Feyenoord helemaal niet betalen. Zal sowieso 20+ miljoen moeten kosten en zulke bedragen heeft Feyenoord bij lange na nooit betaald
 
PaulR_1982
 
15
26 maart 2023 om 15:43
PSG kan hem voor 12 miljoen kopen toch? Als Feyenoord PSG een paar miljoen extra geeft kun je hem gelijk overnemen. En Feyenoord heeft nog nooit zoveel betaald, maar Feyenoord heeft ook nog nooit zoveel verdient als vorig jaar en Feyenoord heeft ook nog nooit zoveel Europees geld verdient als komend seizoen in de CL.
 
NJfromVOL
 
9
26 maart 2023 om 15:50
"komend seizoen in de CL. " moet nog wel geberuen he ..
 
PSV18
 
18
26 maart 2023 om 15:51
Die clausule geldt alleen voor PSG en dan moet Xavi ook nog zelf willen. Dus nee, dat geen never nooit gebeuren. Als Xavi nog een jaar in NL blijft, dan blijft hij bij PSV.
 
PesoFGM
 
9
26 maart 2023 om 15:52
1 April is vroeg gekomen op VZ zie ik...
 
Andres13
 
5
26 maart 2023 om 15:52
Waarom zou PSG daaraan beginnen? Alsof ze voor een paar miljoen heel veel moeite gaan steken in een speler waar ze niets aan hebben. Die hebben ook een grote bankrekening en zullen echt niet voor een paar miljoen zoveel energie in zoiets onnozels steken
 
Pieterpost
 
7
26 maart 2023 om 15:56
Die blijft echt wel bij ons hoor. Hij zit nu in een warm bad en doet het goed. Het is nooit een garantie dat je het bij een nieuwe club net zo goed doet. Verder hebben wij gewoon ambitie, de begroting stijgt naar 100 miljoen en dan komt daar straks nog +- 40 miljoen van Sangaré bij en waarschijnlijk een goede TD.
 
PSV18
 
4
26 maart 2023 om 16:07
@pieterpost. Hij blijft niet ten koste van alles bij ons he, laat dat duidelijk zijn. PSV zal echt wel het een en het ander moeten veranderen wil het Xavi behouden. Het spel wat wij dit seizoen spelen is bijzonder matig onder Ruud. Moet een frisse wind gaan waaien door het stadion.
 
Pieterpost
 
2
26 maart 2023 om 16:14
Aan de andere kant gaat het nog wel redelijk voor een eerste seizoen. Winnen van Ajax thuis en je speelt voorronde cl met waarschijnlijk weer een goede selectie (er is budget en een goede TD volgend seizoen). Bij vlagen hebben we ook echt wel wat laten zien neem Arsenal thuis, daar zat wel potentie in. En beter wat beginnersfouten maken dan beginnen zoals v Bommel en dat het dan als een kaartenhuis in elkaar kukelt.
 
SCHILDERSWYK70
 
4
26 maart 2023 om 16:29
Speelt tie weer voor spek en bonen mee voor plek 4 als twente of zelfs sparta er niet over heen gaat. Zou wat zijn daar in eindhoven plek 6 eindigen
 
PSV18
 
2
26 maart 2023 om 16:30
Het spel is ondermaats, daar zit nul verbetering in en daarom zie ik het onder Ruud ook niet verbeteren. De wedstrijden waar we het beste resultaat hebben behaald zijn de wedstrijden geweest waar PSV nooit het spel per se hoefde te maken. Aan de bal is het onder Ruud gewoon echt heel erg slecht.
 
Kevin1989
 
3
26 maart 2023 om 17:16
Zou helemaal wat zijn als PSV volgend jaar degradeert en ADO Den Haag kampioen wordt met Dirk Kuyt als coach.
 
CROOSWYKER
 
4
26 maart 2023 om 17:47
Feyenoord kan het wel betalen maar doen dat niet. Lekker goedkoop winkelen en dan voor vele miljoenen verkopen
 
El Fenomeno
 
0
26 maart 2023 om 18:18
Waarom zou PSG daar niet aan beginnen? Als ze vijf miljoen binnen een dag kunnen verdienen, dan doen ze dat echt wel. PSG is rijk, maar lapt de regels voorlopig aan zijn laars. Een doorverkooppercentage van 25% zullen dan ook niet onaardig vinden. Maar goed, Simons gaat niet binnen de eredivisie van club wisselen, die vertrekt dan naar het buitenland.
 
SoccerTalk
 
0
26 maart 2023 om 19:46
Zoveel energie en moeite? Je kan theoretisch binnen 2 dagen die paar mil verdienen. Zelfs clubs als psg zullen dat niet nalaten!
 
Achterman
 
2
26 maart 2023 om 18:26
@paul dat kan niet. In de clausule met PSG staat ook dat PSG hem niet direct weg mag doen als ze hem voor 12 mil terugkopen.
 
PaulR_1982
 
3
26 maart 2023 om 18:36
Dat vraag ik me echt af. Het is een overeenkomst tussen Simons en PSV. Simons heeft bedongen dat PSG hem voor 12 miljoen kan kopen. PSV kan helemaal niet bepalen wat PSG met Simons gaat doen, omdat PSG geen partij is in deze overeenkomst.
 
MrKrillin
 
0
27 maart 2023 om 08:41
Paul Ook al zou zo een clausule er in staan, ze kunnen het omzuilen door Xsvi eerste jaar te verhuren met optie tot koop. Stel een Dortmund is bereid 20 mil te betalen. Maakt deal met PSG (in gang gezet door de zaakwaarnemer omdat PSV niet uitkomt). PSG activeert clausule, Dortmunt betaalt nu deel huursom (kunnen gewoon afspreken 12 mil als huursom) en na volgend seizoen rest voor overname.
 
Lee112
 
36
26 maart 2023 om 15:27
Altijd dat geblèr over cl voetbal. Die jongen heeft het ontzettend naar z'n zin. Mede door zijn prestaties bij psv dat dit seizoen ook geen cl speelde mocht hij zelfs mee naar het wk en is hij vaste klant in de oranje selectie. Als cl zo belangrijk was had hij niet bij psv getekend.
 
Boyonline
 
11
26 maart 2023 om 15:38
Het is maar de vraag of hij het zo naar z'n zin heeft. Als 19- jarige de kar moeten trekken en om je heen zien dat het allemaal niet loopt, is niet zo motiverend kan ik me voorstellen.
 
Lee112
 
6
26 maart 2023 om 16:35
Psv is nog in de beker en hebben tweede plek in eigen hand. Is geen verloren seizoen of zo. Lijkt me juist geweldig om zo jong de kar te mogen trekken. Doet me denken aan vd vaart bij Ajax destijds. Of in mindere maten Fischer. Zo belangrijk zijn voor je team respect hoor
 
Boyonline
 
1
26 maart 2023 om 20:04
Ik zeg ook niet dat het een verloren seizoen is, ik twijfel alleen of Xavi het in de huidige omstandigheden wel zo naar z'n zin heeft zoals je stelde. Misschien wel hoor, maar ik kan het me ook voorstellen als hij dat anders voelt.
 
Lee112
 
1
26 maart 2023 om 22:59
Oké dan eens met jouw. Mijn excuses verkeerd begrepen. Begrijpelijk en logisch hoe je denkt
 
Boyonline
 
0
27 maart 2023 om 01:17
Excuses niet nodig hoor, ik voelde me niet aangevallen. We mogen er best een verschillende kijk op hebben natuurlijk. We weten gewoon niet hoe hij zich voelt in hoe het momenteel gaat denk ik.
 
Soccerfan_1
 
5
26 maart 2023 om 16:18
Je kan het gebler noemen maar veel spelers laten bepaalde clubs schieten als ze geen CL spelen. Het is en blijft de plek waar spelers zich het liefste willen laten zien. En PSV speelde voorrondes CL he? Tis niet dat hij al wist dat PSV geen CL speelde toen hij tekende.
 
Lee112
 
2
26 maart 2023 om 16:33
Maar niet Xavi aangezien hij nu bij psv speelt. Die vcl is sowieso geen zekerheid dat wist hij toen ook. Uiteraard is cl beter dan geen cl maar het is echt niet zo dat het voor Xavi doorslaggevend is. Lijkt me echt sterk
 
fiorenoord
 
19
26 maart 2023 om 15:28
Erg brutaal misschien, maar is dit niet iets voor Feyenoord? Heeft zelf afgelopen week ook al aangegeven een beetje jaloers op die club te zijn.
 
Yoda
 
26
26 maart 2023 om 15:30
Waarom twijfel je of hij iets voor Feijenoord zou zijn? Xavi is voor elke Nederlandse club iets.
 
fiorenoord
 
15
26 maart 2023 om 15:33
Omdat hij momenteel bij een concurrent speelt, het niet geheel duidelijk is hoe de contractuele afspraken met PSG zijn en omdat ik me afvraag of hij mee kan in het voetbal van Slot.
 
PSV,VVV,LFC!
 
4
27 maart 2023 om 01:04
Hij heeft geen contract met PSG. Hij kan terug voor 12 miljoen maar dat staat in zijn contract met PSV.. Is nog niet eens zeker dat hij PSV gaat verlaten, doe eens rustig joh. En dat hij mee kan met het voetbal van Slot? Wat een grap... beste man is misschien wel de beste speler in de Eredivisie als 19-jarige..
 
Yoda
 
3
27 maart 2023 om 07:28
Ik zie niet in waarom hij niet mee kan in het spel van slot? Gedisciplineerd, technisch en in In hoog tempo spelen daarin is hij bij psv zowat de meest constante. Al die andere zaken zijn inderdaad ook vragen, maar toch niet zo relevant mbt de vraag of hij iets voor Feijenoord zou zijn?
 
Woenselaar
 
107
26 maart 2023 om 15:33
Krijgen het wel hoog in jullie bol nu he?
 
fiorenoord
 
28
26 maart 2023 om 15:34
Is een ambitieuze jongen, die is wel klaar voor een stapje hogerop.
 
ryan888
 
12
26 maart 2023 om 15:36
Waarom niet? Je doet net alsof PSV zijn droomclub is.
 
Woenselaar
 
83
26 maart 2023 om 15:38
En dan noemen ze de Ajacieden arrogant. Ben blij dat je weer eens een jaar aan tafel zit man
 
fiorenoord
 
31
26 maart 2023 om 16:14
Wil je het me laten weten zodra een gevoel voor humor ook in Eindhoven is uitgevonden? Als je jezelf nog serieuzer gaat nemen heb je een fles glijmiddel nodig geloof ik.
 
Woenselaar
 
26
26 maart 2023 om 16:36
Je kan niet het hele topic door provoceren om het vervolgens over humor te hebben. Werkelijk geen enkel scenario dat je schetst is ook maar enigzins realistisch. Als er iemand wat glijmiddelen nodig heeft ben jij het volgens mij? Er is een partij zelfbevrediging aan de gang omdat Feyenoord weer eens mee doet.
 
fiorenoord
 
14
26 maart 2023 om 16:52
Geef even een voorbeeld van de provocaties alsjeblieft. Dat je het niet eens bent met mijn weergave van de feiten, betekent niet dat ik provoceer.
 
Woenselaar
 
15
26 maart 2023 om 17:30
Dat je durft te spreken over feiten is tekenend. Laten we beginnen met zijn contract en de mogelijkheden voor Feyenoord om hem over te nemen. Een directe doorverkoop via PSG is niet mogelijk (contractueel en dus feitelijk) en zijn waarde is geschat op 30 miljoen. Dan ben je simpel aan het provoceren dat hij naar Feyenoord zou moeten vertrekken omdat het een stap omhoog zou zijn, een stelling waar je niet eens serieus op in kan gaan wat mij betreft.
 
fiorenoord
 
20
26 maart 2023 om 17:37
Als je dit al provocerend vind, ga je nog een zwaar leven tegemoet denk ik. Qua contractuele situatie is het feitelijk gewoon mogelijk dat hij terugkeert naar PSG en dat hij verhuurd wordt aan Feyenoord. Verder is Feyenoord momenteel een stap hoger dan PSV. Niet alleen qua huidige prestaties maar ook qua potentie voor de nabije toekomst. Overigens zou het duidelijk moeten zijn dat ik in die post aardig aan het chargeren was; getuige de fluit-emoji. Verder benoem je nog altijd niet wat er precies provocerend is. Ik denk dat je vooral gefrustreerd bent over het totale wanbeleid bij PSV recentelijk en op dit moment. Het is enorm frusterend om je zo te voelen, daar weet ik als Feyenoorder alles vanaf.
 
kali
 
3
26 maart 2023 om 15:34
De vraag is kan hij worden betaald en heeft hij zin om een stap opzij/beperkte stap vooruit te doen? Ook volgend jaar totaal geen zekerheid dat Feyenoord een interessant team gaat worden, kunnen er mogen een aantal vertrekken inclusief de trainer..
 
fiorenoord
 
15
26 maart 2023 om 15:37
Als PSV hem kan betalen, moet dat bij Feyenoord ook wel lukken. Daarnaast zou hij terechtkomen in een veel beter team dat hoogstwaarschijnlijk de CL in gaat. Feyenoord gaat zonder twijfel weer een zeer interessant team neerzetten, ongeacht of er een paar spelers vertrekken. Slot zal ook nog wel een jaar blijven om zich in de CL te bewijzen. Dit alles terwijl het bij PSV enkel achteruitgaat, met een matige trainer en het verkopen van hun beste voetballers. Ik vind de stap niet zo klein als je hem doet lijken.
 
Andres13
 
14
26 maart 2023 om 15:41
@fiorenoord Hoeveel denk je dat Simons moet kosten dan?
 
fiorenoord
 
10
26 maart 2023 om 15:48
Bedoel je zijn salaris of transfersom? Salaris hoeft in ieder geval geen probleem te zijn. Qua transfersom is er vast wel een mooie deal met PSG te sluiten voor een gedeelte van de transferrechten. Zelfs een huurperiode van 2 seizoenen zie ik wel zitten. Contant afrekenen zullen we niet doen in ieder geval .
 
PSV18
 
21
26 maart 2023 om 15:54
Wat een aannames man. Huren voor twee seizoenen? Haha, ik moet hardop lachen. Als Xavi niet ingaat op PSG is Xavi per definitie onbetaalbaar voor jullie.
 
Andres13
 
7
26 maart 2023 om 15:54
Het totale kostenplaatje bij elkaar. PSG zal er ook flink aan willen verdienen mochten ze Simons overhalen om naar Parijs te komen. Die zullen Simons echt niet voor een paar miljoen extra van de hand doen
 
fiorenoord
 
11
26 maart 2023 om 16:00
@psv18 Als we het dan toch over aannames hebben... Waarom zou Xavi na dit seizoen nog bij PSV willen voetballen? Zonder Xavi en Sangare heb je gewoon een selectie die niet beter is dan die van Twente. Dan ook nog een matige trainer erbij. De beste spelers worden verkocht terwijl (ex) Eredivisie-subtoppers worden teruggehaald. Het gaat niet bepaald crescendo in Eindhoven. @andres13 Ik denk dat PSG graag een talentvolle voetballer wil stallen bij een ploeg die het al 2 seizoenen Europees erg goed doet en die volgend jaar waarschijnlijk de CL in gaat. Ze hoeven hem niet voor een klein bedrag van de hand te doen. Er zijn talloze deals te bedenken waar beide clubs van kunnen profiteren.
 
PSV18
 
8
26 maart 2023 om 16:05
Die matige trainer van ons zal er op gegeven moment wel uitvliegen. En verder zal er bij PSV een flinke transferzomer gaan komen, al helemaal na de verkoop van Sangare. Genoeg geld om een kwaliteitssterke selectie neer te zetten dan, met hopelijk een nieuwe trainer. Stewart zal opnieuw moeten gaan bouwen, volgend seizoen is het namelijk de dood of de gladiolen met de twee CL-plekken.
 
Pieterpost
 
12
26 maart 2023 om 16:07
Fionoord wordt tijd dat je je naam verandert in Godenzonen, wat een arrogantie richting Eindhoven. Meneer wordt ook een keer kampioen hé godskolere. Een selectie die niet beter is dan Twente lol? Als we van Ajax thuis winnen (wat meestal gebeurt’) staan we gewoon 2e. Daarbij hebben we volgend seizoen tenminste een begroting van 100 miljoen en een goede technisch directeur met Steward,
 
fiorenoord
 
6
26 maart 2023 om 16:22
@psv18 Die flinke transferzomer kan ik alvast voor je uittekenen. Het worden Van Ewijk, Pepi, Wijnaldum en Van Boomen. Verder zal Malen gehuurd gaan worden. @pieterpost Welke spelers van PSV -buiten Sangare en Simons- vind je dan echt boven het niveau Twente uitsteken?
 
SCHILDERSWYK70
 
6
26 maart 2023 om 16:32
Vooral in je dromen slaaplekker
 
Kevin1989
 
10
26 maart 2023 om 17:26
@fiorenoord als jullie toch bezig zijn waarom pikken jullie niet gelijk kudus op van Ajax? Middenveld met Simons, kudus en kokcu
 
fiorenoord
 
9
26 maart 2023 om 17:31
@kevin Is veel te aanvallend natuurlijk. Misschien kan Kudus met Alireza concurreren om de rechtsbuiten-positie.
 
MrKrillin
 
0
27 maart 2023 om 08:49
Pieterpost "als we van Ajax thuis winnen (wat meestal gebeurt’) staan we gewoon 2e." Laten we hopen voor niet voor Nl!!! PSV vliegt er gelijk knullig weer uit (wat meestal gebeurt) en weer geen 2e club in Cl. Ajax staat veel hoger en heeft beschermd status. Kans dat Ajax via de VCL 2e wordt is natuurlijk veel hoger.
 
ajaxclub
 
109
26 maart 2023 om 15:48
Gaan ze hierboven nou echt vragen of Simons wel meekan met het Feyenoord voetbal?? Niet te geloven wat een arrogantie na 1 seizoen dat ze weer eens serieus boven meedoen. Het moment dat Slot daar de deur dichttrekt lazert het hele boeltje in elkaar en spelen ze gewoon weer voor plek 3 tot en met 5. Er beginnen er een paar het echt een beetje hoog in de bol te krijgen.
 
MaestroLexx
 
46
26 maart 2023 om 16:08
Haha laat je niet zo kennen joh. Wel geinig dat een ajacied over arrogantie klaagt
 
Jimmy conway
 
22
26 maart 2023 om 17:25
Het zijn 2 a 3 mensen die dit zeggen en 1 daar van is zelfs een ajacied dus begrijp niet waarom je gelijk zo op je pikkie getrapt ben, en mooi dat je alles op het conto van slot wil gooien maar er sta ook gewoon een goed elftal maar dat zeg je niet. Beetje gefrustreerd blijkbaar `plek 3 tot 5` wat een clown ben jij zeg
 
 
11
26 maart 2023 om 19:06
Ik zou investeren in tissues man.
 
Pierre Weijers
 
3
26 maart 2023 om 20:23
Kijk eerst eens naar je eigen club ipv van anderen het verwijt te maken het hoog in de bol te hebben. Je arrogan tot e druipt alweer van je comment af.
 
TieskeD
 
7
26 maart 2023 om 20:30
Haha, mensen als @ajaxclub zijn zo gefrustreerd, vermakelijk om te zien. Hoog in de bol? Ik kan je verzekeren dat vrijwel elke Feyenoorder weet dat het kampioenschap nog niet binnen is, dat de halve finale in de beker tegen Ajax loodzwaar gaat worden en dat we er in de EL zomaar tegen Roma kunnen uitvliegen. Grappig om te zien dat Ajacieden zo dolgraag willen roepen: "kijk die Feyenoorders eens arrogant zijn", terwijl er echt amper aanleiding is voor zulke uitspraken.
 
Sjembek!
 
1
26 maart 2023 om 15:50
Kom lekker naar Ajax!
 
JordyPSVEHV
 
4
26 maart 2023 om 15:52
Hahaha ja natuurlijk hij gaat even na Feyenoord. Volgens mij staat die jonge gewoon bij PSV onder contract. Dus hoe wil je dat gaan doen? Enige optie die er is dat als Xavi het zou willen dat hij voor zoon 12 miljoen terug na PSG kan. Het terug gaan naar PSG is geen optie heeft hij al meerdere keren aangegeven. Dat betekend dus, als Xavi weg wil dat hij verkocht wordt door PSV. Dus moet er minimaal een Gakpo bedrag op tafel komen anders is hij niet te koop. Daarnaast is er inderdaad veel geld binnen gekomen bij PSV en gaat Sangare ook nog vertrekken. Dus is er deze zomer zeker een flinke pot met geld beschikbaar om versterking te halen. Dus ik denk dat Xavi gewoon groot verdiener wordt, betrokken wordt in wat er komen gaat en bij PSV de grote jonge van de groep wordt. Natuurlijk speelt Europees voetbal een rol en denk ik dat PSV, minimaal EL moet spelen al wil Xavi blijven. Anders zie ik geen reden voor Xavi om nu met spoed te vertrekken.
 
TieskeD
 
2
26 maart 2023 om 20:36
Simons en zijn zaakwaarnemer weten echt dondersgoed wat zijn marktwaarde is. Die gaan echt niet even 50 miljoen aan PSV geven lijkt me, er zijn talloze constructies te verzinnen om dat te omzeilen. Stel er komt een club die 50 miljoen wilt betalen, wat weerhoud hem ervan om zichzelf eerst voor 12 miljoen aan PSG te laten verkopen. Vervolgens verkoopt PSG hem voor bijvoorbeeld 15 miljoen door. De overige 35 miljoen steekt hij als tekengeld in zijn eigen zak.
 
rbn_
 
19
26 maart 2023 om 16:06
Snap niet zo goed waarom supporters van Feyenoord regelmatig Xavi Simons aan Feyenoord linken. Feyenoord kan hem niet betalen. Xavi Simons zou dan terug naar PSG moeten om aan Feyenoord te verhuren maar of PSG Xavi weer terug wilt halen verwacht ik zelf van niet. Dat dossier lijkt me voor PSG gesloten.
 
CROOSWYKER
 
1
26 maart 2023 om 17:51
Feyenoord heb meer geld dan psv op dit moment maar Simons halen gaat niet gebeuren
 
 
2
26 maart 2023 om 19:06
"snap niet zo goed waarom supporters van Feyenoord regelmatig Xavi Simons aan Feyenoord linken." Uh, nu 1 iemand in 1 topic geloof ik? Is ook niet realistisch verder, al kan je wel met enige zekerheid zeggen dat bij Feyenoord spelen op het moment aantrekkelijker is dan bij PSV.
 
rbn_
 
0
26 maart 2023 om 20:40
Op Twitter zag ik met name toen Simons het over Feyenoord had ook veel berichten.
 
TieskeD
 
2
26 maart 2023 om 20:41
Feyenoord kan het zich best veroorloven om hem van PSG te huren en een salaris van pakweg 3 miljoen te betalen. Een jaartje onder Slot in de CL zou zijn marktwaarde goed doen waardoor hij en PSG maximaal kunnen profiteren. Onrealistisch in de zin dat ik denk dat er nu ook wel een club is die 40-50 miljoen voor hem wilt neerleggen. Maar stel dat hij eind van de zomer niet verkocht is, en PSV speelt EL, dan kan ik me voorstellen dat het een tussenoplossing kan zijn.
 
ForzaRomale
 
0
26 maart 2023 om 16:50
Het zou heel begrijpelijk zijn als hij weg wil na dit mislukte seizoen waarin Ruud hem de helft van de wedstrijden naar een verkeerde positie doorschuift om onterecht plaats te maken voor Til op 10. Toch heb ik wel het gevoel dat Simons nog een jaartje wil blijven om alsnog wat te bereiken in Eindhoven.
 
arepa
 
3
26 maart 2023 om 17:51
Simons is eigenlijk te goed voor NL. Snap het wel. Beste speler in de NL competitie.
 
pride8
 
2
26 maart 2023 om 17:52
Simons zit toch prima op zijn plek bij psv. Nog heel jong, alles te bewijzen waar hij nu wel mee bezig is. Maar om de club al te verlaten ? Veel te vroeg voor. Psv is ook geen gewoon clubje maar een club met naam en faam. Toon het eerst enkele jaren en maak dan de stap naar een absolute topcompetitie en/of topclub.
 
Nalyd
 
2
26 maart 2023 om 19:24
Nou, laten we het even op een rijtje zetten, wat we met de verkoop van Gakpo hebben bewerkstelligt: - 40 miljoen, voor een speler die voor minstens 60 miljoen had kunnen worden verkocht (20 miljoen verlies) - mislopen van CL voetbal (zelfs als ze niet de titel zouden winnen tegen een goed Feyenoord en een dramatisch Ajax, zou ik ze goede kansen toedichten de voorronde door te komen; nu doen ze mee op plaats 3 en 4) (40 miljoen verlies voor CL en 10 miljoen voor mislopen titel) - Verliezen van Xavi Simons, wie, zoals het er nu op lijkt, een speler is welke je ooit voor 50 miljoen euro kan verkopen (40 miljoen verlies, aangezien we hem dus vor de clausule prijs kwijt zullen zijn) 120 miljoen euro verlies, puur omdat men zo snel mogelijk wat cash wilden zien. Natuurlijk gaat dit alles uit van de meest positieve ontwikkelingen, maar zelfs als PSV het ergens weer weet te verpesten zie ik ze nog steeds minstens 50 miljoen meer binnenharken. Wat een wanbeleid.
 
Japser
 
0
26 maart 2023 om 19:55
Beter een jaar blijven dan bankzitten in de Champions league
 
COCO5314
 
3
26 maart 2023 om 20:50
Ahaha diezelfde Lui in Eindhoven Die Til naar Psv hebben gedirigeerd om de Rotterdammers te pesten. Bij Psv was het financieel beter en een sterker team Oh wat werden ze uitgelachen in Rotterdam Was dit niet het lijstje/ 90% van de Voetbalzone kenners 1-Ajax 2-Psv 3-Az 4-Twente 5-Feyenoord (Feyenoord) Respect over heel Nederland een emmer diarree Overgegoten. En 2 jaar achter elkaar Direct Europa laten zien,dat je met weinig Geld/Middelen en zgn Wanbeleid Toch dit kikkerlandje Vertegenwoordigt Kom op Feyenoord bezorg ons een extra plaatsje in de Champignonsaus League #slot/bondscoach#
 
PSV,VVV,LFC!
 
1
27 maart 2023 om 01:12
Ja, dat klopt. PSV heeft Til gehaald om Rotterdammers te pesten. Dit moest geheim blijven? Welke bron heeft dit aan jou door vertelt? Dan zou ik even een hartig woordje met hem spreken.