Sneijder noemt de ideale vervanger van Frenkie de Jong in Nederlands elftal
Maandag, 22 april 2024 om 23:21

Mocht Frenkie de Jong niet inzetbaar zijn bij het Nederlands elftal tijdens de aankomende interlands of tijdens het EK in Duitsland deze zomer, dan moet Quinten Timber zijn plekje op het middenveld overnemen. Dat is de overtuiging van Wesley Sneijder, zo blijkt maandagavond bij Veronica Offside.

De Jong moest zondagavond in het duel tussen Real Madrid en FC Barcelona nog voor het rustsignaal het veld verlaten. Een duel om de bal met Federico Valverde werd de enkel van de Oranje-international fataal.

Meer: Frenkie de Jong zorgt voor uitvoerige discussies: ‘Gullit vindt het niet veel’

De Jong schreeuwde hij het uit van de pijn en moest direct vervangen worden. Pedri kwam binnen de lijnen, terwijl De Jong per brancard naar binnen ging.

Het eventueel ontbreken van de voormalig Ajacied zou een flinke aderlating zijn voor Ronald Koeman, zo weet Sneijder. "Een bondscoach wil naar een vast elftal toewerken, dus dan ga je niet wachten op iemand", aldus de oud-prof.

"Dan zal je dus misschien met een andere opstelling aan het toernooi beginnen", oppert Sneijder een mogelijke reserverol van De Jong. De recordinternational wordt vervolgens gevraagd naar wie het ontstane gat op het middenveld van het Nederlands elftal dan moet opvullen.

"Ik ben gecharmeerd van Timber", reageert Sneijder adequaat. "En hij heeft gisteren (in de bekerfinale van zondag, red.) in de tweede helft weer laten zien waarom. Hij heeft Feyenoord bij de hand genomen, hij was fantastisch in de tweede helft."

"Aan het begin van het seizoen was Timber nog niet zover als dat hij nu is. Vorig jaar was-ie warm aan het draaien en hij heeft zichzelf doorontwikkeld. Ik had hem getipt als de verrassing van dit seizoen en dat is aardig uitgekomen", besluit Sneijder.

Altijd op de hoogte blijven van het belangrijkste voetbalnieuws? Word nu lid van het Voetbalzone WhatsApp-kanaal!

Meer nieuws
   
07:13
07:13
Keuze van Ajax nadert: nog maar twee trainers in beeld in Amsterdam
7
   
06:30
06:30
Winkelmedewerker belandde per ongeluk op selectiefoto PSV: 'Kan niet voetballen'
7
   
06:00
06:00
Yankuba Minteh: binnen twee jaar van zandvlaktes naar uitblinken bij Feyenoord
3
   
00:04
00:04
'Roger Schmidt wil weg bij Benfica en plant onderhoud in met Bayern München'
14
   
00:00
00:00
De EK-selectie van Portugal: dit zijn de spelers die kans maken
6
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (62)

 
RamboKolombo
 
70
22 april 2024 om 23:30
Als Frenkie niet speelt dan Veerman toch?
 
RedondoNo5
 
61
22 april 2024 om 23:44
Je maakt een grap denk ik? Veerman kan het niveau niet aan.
 
ModricMagic
 
35
23 april 2024 om 01:14
Wat wil je anders? Tussen Veerman en Timber is het duidelijk dat die eerstgenoemde gewoon een beter seizoen heeft. Wij hebben geen wereldklasse middenvelders zoals Frankrijk, Duitsland en Engeland wel hebben. Geen van onze middenvelders kan tippen aan de absolute top.
 
AadHandgranaat
 
43
23 april 2024 om 06:32
De vraag is wie van de 2 een hoger niveau aankan, niet wie een beter Eredivisie-seizoen heeft gedraaid. Veerman wordt op topniveau fysiek overlopen, Timber niet. Dat wil niet zeggen dat Timber nu al een betere speler is, maar wel dat hij voor het NL elftal de meest geschikte optie is
 
Oenieboy
 
5
23 april 2024 om 07:08
Lood om oud ijzer. Twee spelers die een goed seizoen draaien, waarvan Timber voor het eerst. Het is een flinke achteruitgang mbt de Jong.
 
Pieterpost
 
10
23 april 2024 om 07:36
“veerman kan het niveau niet aan” Goede onderbouwing. Misschien kan je Geert assisteren bij z’n berichtgeving op X.
 
Psvlld
 
11
23 april 2024 om 07:55
@Aadhandgranaat op wat baseer je dit? Veerman heeft dit seizoen meerdere wedstrijden in de Champions League prima gespeeld, en is nota bene in een wedstrijd tegen Dortmund (halve finalist) uitgeroepen tot beste speler van de CL die zelfde week. Je doet net alsof Timber het niet zwaar zou hebben tegen Arsenal en Duitsland. Ik vind Timber ook een goede speler die we erbij kunnen hebben, maar het overdrijven is weer begonnen na één goed seizoen.
 
Noud
 
5
23 april 2024 om 08:12
Veerman zou ik misschien nog wel op durven stellen tegen teams als Polen. Maar tegen Frankrijk en Oostenrijk en verder in het toernooi waar fysiek op het middenveld gewoon enorm veel gevraagd gaat worden zou ik toch zeker voor Timber kiezen. Veerman is wat mij betreft creatief zeker de betere, maar heeft ook gigantische tekortkomingen voor het topniveau in mijn ogen. Timber is veel meer allround.
 
Zanazanyan
 
37
23 april 2024 om 08:24
Oeh, het bashen van elkaars cq. ophemelen van eigen spelers is weer begonnen! Erg benieuwd of dit keer meer PSV of Feyenoord supporters zich melden in deze discussie om de uitkomst te bepalen. Succes boys!
 
JK-Ajax
 
9
23 april 2024 om 09:30
Veerman is helemaal niet bestand tegen het geweld van toplanden met dat matige fysiek. Timber is dit seizoen een big game player en veel dynamischer.
 
Woenselaar
 
6
23 april 2024 om 09:49
Zonder de een of de ander op te hemelen, maar de hoeveelheid mensen die ongefundeerd spuwen over Veerman is echt ongekend. Je kan zelfs tegen de halve finalist Motm worden/ speler van de week met een verder goede CL campagne en alsnog 'je kan het niveau niet aan' naar je hoofd geslingerd krijgen haha.
 
Zanazanyan
 
12
23 april 2024 om 11:56
“Met een verder goede CL campagne” Dit is anders ook een sterk staaltje ongefundeerd spuwen, want Veerman heeft natuurlijk geen vaststaand goede CL campagne gedraaid. Tegen Dortmund MOTM, maar in de groepsfase kwam hij in alle zes de wedstrijden flink tekort tegen Europese middenmotors als Sevilla en Lens. Bij Veerman bekruipt mij vooralsnog het te groot voor het servet, te klein voor het tafellaken gevoel. Hij komt Europees gezien momenteel duidelijk tekort op een aantal aspecten als loopvermogen, fysiek en handelingssnelheid, maar poh wat een voetballer qua inzicht en passing. Ik ben enorm fan van hem en zou hem altijd meenemen, maar vooral om iets met zijn passing te kunnen forceren indien nodig. Dat is overigens vooral ook vanwege het systeem dat Oranje speelt waar we maar twee echt pure middenvelders opstellen en backs die naar binnen trekken, dan heb je imo andere types nodig. Ik hoop vooral dat hij een stap maakt deze zomer en stappen maakt in zijn ontwikkeling, want de Eredivisie heeft hij overduidelijk uitgespeeld. Het is tijd om die volgende stap te zetten, hij heeft er ook de leeftijd voor.
 
Woenselaar
 
3
23 april 2024 om 13:33
Oké Zanazanyan, je lijkt de strekking van wat ik zeg, ongefundeerd spuwen, volledig verkeerd te begrijpen. Of zie jij niet de helft van de reageerders simpele oneliners plaatsen met argumenten als hij is te traag, joey kan het niveau niet aan, hij komt tekort en zo kan ik scrollende door dit topic nog wel meer vinden. Ongefundeerd ja. Geen reden om mij daarop aan te vallen. Je hebt het over loopvermogen, prima als jij populair geneuzel na wil blaten. Feiten uit de statistieken blijven dat Veerman gemiddeld 10.43km per wedstrijd heeft afgelegd, terwijl een bewierookte CVM als Rodri slechts 8.7 per wedstrijd rent. Maar goed, dat zal vast lekker roepen: 'hij rent nie' Qua fysiek, het is geen IKEA kast nee. Maar dat lijkt populair om dan te roepen dat hij fysiek niet mee kan is echt waanzin. Kijk gewoon even naar de duels en statistieken op bijv. Footy.org. Zijn slechtste statistiek is bijv. luchtduels met 63% gewonnen. Best aardig voor iemand die als dramatisch neergezet wordt. En dat zijn dan de mindere punten, waar iedereen ziet dat zijn kracht veel meer in het briljante overzicht en passing zit dat je zelf ook terecht benoemt. Zijn CL campagne was overigens wel degelijk geslaagd te noemen met 2 goals en 3 assists en een mooie player of the week award. Geen enkele reden om dat te downplayen.
 
Zanazanyan
 
8
23 april 2024 om 15:17
Gozer waar val ik je aan dan? De drama. Als jij trouwens denkt dat loopvermogen bestaat uit de afgelegde afstand per wedstrijd en fysiek is dat je een IKEA kast moet zijn liggen onze definities van die twee begrippen heel, heel ver uit elkaar. Dan nog vergelijken met een CVM terwijl Veerman een CM is.. zucht. Hoop dat je je niet aangevallen voelt tot dusverre, bijna klaar. En als jij zijn CL campagne puur obv 2 goals en 3 assists prima wil noemen mag dat, maar dat is het natuurlijk niet. Het als een vaststaand feit opperen is dan ook geen enkele reden voor.
 
Woenselaar
 
2
23 april 2024 om 15:50
Als iemand zegt dat ik ongefundeerde onzin uit kraam noem ik dat redelijk aanvallend. Ik zeg niet dat loopvermogen per definitie afgelegde afstand per wedstrijd is. Maar het is een goede indicator en gezien de gemiddeldes staaft het totaal niet met frame dat men Veerman wil toedichten; beperkt loopvermogen. Dat is gewoon een simpel verband, mag je interessant lopen doen wat je wil verder. "en als jij zijn CL campagne puur obv 2 goals en 3 assists prima wil noemen mag dat, maar dat is het natuurlijk niet" "het als een vaststaand feit opperen is dan ook geen enkele reden voor." Zie je nu wat je zelf doet? "Dat is het natuurlijk niet"/ het opperen als een vaststaan feit.
 
Zanazanyan
 
2
23 april 2024 om 16:18
Je begin en eind van je loopvermogen argument is echt hilarisch haha. Succes daarmee. Met ‘natuurlijk niet’ bedoelde ik dat die 2 goals en 3 assists niet per definitie prima te noemen is, al helemaal niet als de helft daarvan in een voorronde is gemaakt. Of iemand goed of slecht speelt is niet meteen af te lezen aan goal contributies, al helemaal niet voor een middenvelder. Daarmee zeg ik niet automatisch dat zijn CL campagne slecht was (dat waardeoordeel geef jij mijn post automatisch), maar dat de meningen te verdeeld zijn dat het ‘natuurlijk niet’ automatisch als prima te bestempelen is door simpelweg wat stats op te trommelen. Daarnaast kom je niet verder dan lege termen als ‘populair doen’, ‘dat zal niet lekker roepen’ en ‘interessant doen’ en verwijt je anderen vervolgens jou aan te vallen.. de ironie. Op geen enkel moment viel ik je aan, ik verschil simpelweg van mening met je. De mening die we delen is dat we Veerman een geweldige voetballer vinden, de mindere kanten zijn kennelijk tè gevoelig om over te debatteren.
 
Musi26
 
0
23 april 2024 om 21:12
Nee, geert komt met onwaarheden en dat is dit niet. Veerman heeft net als Wiefer een probleem zodra het tempo omhoog gaat.
 
Paauwer
 
7
23 april 2024 om 06:50
Veerman is een geweldige speler in een team dat echt beter is dan de tegenstander. Waardoor hij net dat tikkeltje meer tijd krijgt als hij de bal heeft. Daarnaast gaan we het maar niet over veerman hebben wanneer hij niet de bal heeft.Psv heeft een geweldig jaar dit jaar in de eredivisie. In Europa hebben ze 1x geweldig gespeeld dat was 20 min tegen 10 man van Sevilla. Voor de rest eigenlijk altijd kansloos. Ja tegen Dortmund waren ze niet slecht maar dat kwam ook omdat Dortmund geen druk meer zette na hun voorsprong. Tegen elke club die druk op psv zette kwam psv te kort in Europa. En dan hebben we het niet eens over de echte topploegen uit Europa.
 
BoBBaa
 
15
23 april 2024 om 07:21
Klopt, Dortmund is geen echte topploeg. Mooi onzin-verhaal van je Paauwer, een echte Feyenoorder! Dortmund staat alleen in de halve finale van de CL. PSV speelde 2 keer tegen hun en Luuk de Jong had in de laatste minuut een goal moeten maken en dan had je verlenging gehad na twee wedstrijden. Volgens mij speelde PSV niet alles met Veerman, en elke wedstrijd dat hij wel speelde was PSV gelijkwaardig of beter.
 
Pieterpost
 
8
23 april 2024 om 07:38
Je wilt toch ook beter zijn dan de tegenstander? Of gaan we weer afbraakvoetbal spelen zoals in Qatar. Mag het niet hopen. Feit is dat Veerman tot nu toe een goede indruk maakt in Oranje.
 
Yoda
 
3
23 april 2024 om 07:39
Al die nonsens vergelijkingen, tegen teams in Europa. Kun je lekker bagatelliseren, maar valt wel tegen voor je nu Dortmund het eigenlijk best goed doet, en psv er ook goed tegen speelde. Dichter bij huis vergelijking: Tegen Feijenoord kwam psv niet te kort en daar is Timber het mannetje. Dus de verschillen lijken me niet zo groot.
 
Paauwer
 
1
23 april 2024 om 07:49
@bobbaa Haha jij vindt Dortmund dus een echte topploeg? ????Staan 5e in Duitsland. Winnen van Atletico, die staan 4e in Spanje. Echte topploegen zijn, Liverpool, city, PSG, Bayern, real in Europa. Zelfs een Arsenal is in Europa ook geen echte topploeg. Ja per ongeluk kun je een keer doorkomen zoals een Dortmund nu doet. Ga je Europese wedstrijden a.u.b. even analyseren. Psv is voor de eredivisie dit jaar te goed door de speelstijl van Bosz. Voor de rest is het een middelmatig ploegje die in Europa op alle fronten te kort komt. En ik ben geen Feyenoorder dus ook daar zit je mis.
 
Yoda
 
8
23 april 2024 om 07:57
Nou ja, Frenkie laat het in de duels tegen die topteams ook niet zien, dus in die zin gaan we er niet zo heel hard op achteruit. Ik vind Veerman overigens ook niet per se de aangewezen man om de jong te vervangen, maar als ik hier de vergelijkingen lees dan denk ik; kunnen we niet gewoon uitproberen wat het beste werkt? Is het ondenkbaar dat Timber en Veerman samen spelen, of afhankelijk van de tegenstander de keuze wordt gemaakt. Dat vermoeiende bashen…
 
Woenselaar
 
0
23 april 2024 om 09:52
"daarnaast gaan we het maar niet over veerman hebben wanneer hij niet de bal heeft." Zou je dat willen toelichten? Ik bedoel, zelfs de bondscoach zei dat hij de feedback op dat punt goed heeft opgepakt afgelopen seizoen. Verlicht me, Paauwer.
 
Sirius
 
0
23 april 2024 om 10:10
@bobbaa - Ach kom op, het heeft Dortmund gewoon niet tegengezeten qua loting. Eerst loten ze PSV, daarna Atletico. Dat zijn echt niet de beste ploegen die je kunt loten. Dortmund is geen topploeg en heeft ook helemaal geen goed seizoen. Die gaan misschien niet eens in de top 4 van de Bundesliga eindigen dit seizoen... Betreft Veerman, tja... Te groot voor het servet, te klein voor het tafellaken. Een goede speler mits hij tijd en ruimte krijgt, maar als dat wegvalt en het tempo wordt hoger, is hij volledig onzichtbaar. Geen slechte speler, maar die moet in een behoorlijk dominante ploeg spelen waar hij de ruimte krijgt, willen zijn sterke punten echt boven water komen.
 
Migi
 
0
23 april 2024 om 11:30
Veerman is toch ook totaal niet hetzelfde type als Frenkie de Jong? De Jong is een dribbelaar en een verbindingsspeler. Veerman heeft juist een meer aanvallende bijdrage. Timber is overigens ook een heel andere type dan de Jong. Ik zou Schouten neerzetten als Frenkie niet mee doet op die plek. En dan Reijnders en nog 1 iemand. Schouten speelt altijd met Veerman, dus dat zou wel kunnen, al vond ik het tegen Duitsland wel ff schrikken met Veerman, want die kon dat duidelijk nog niet aan. Maar goed, Timber's invalbeurt was ook bepaald niet top. Schouten, Reijnders, Xavi kan ook nog, maar als we het hebben over niet goed in Oranje... oei.
 
Baardgrasmus
 
0
23 april 2024 om 08:12
Zijn toch twee volstrekt andere types? Bestrijken zo ongeveer het hele spectrum van een middenvelder, maar allebei maar de helft.
 
Emiliogaviria
 
3
23 april 2024 om 08:25
Ik zou gewoon Jurrien Timber opschuiven naar de 6 positie. Ik denk dat hij misschien zelfs beter dan Frenkie de Jong is op die positie.
 
ManUtd36
 
6
23 april 2024 om 09:56
Het begint steeds dwazer te worden met die Mickey Mouse league gekkies
 
Dabor
 
0
23 april 2024 om 10:51
Jurrien speelt in de Premier League....
 
manunitedrvp
 
0
23 april 2024 om 10:52
Misschien was het nog wat vroeg voor Emiliogaviria. Ongelooflijk wat een kolder.
 
Emiliogaviria
 
0
24 april 2024 om 22:03
Ja zo? Het gaat hier om de vervanger in het Nederlandse elftal. En daar speelt Jurrien Timber ook
 
Hangover96
 
12
22 april 2024 om 23:43
De Roon is de laatste maanden in topvorm bij Atalanta dus in principe zou die een logische keus zijn, maar Koeman heeft hem weinig gebruikt afgelopen jaar in Oranje dus ik betwijfel of hij in de plannen voorkomt. Zal wel Veerman worden denk ik?
 
Joesto
 
3
22 april 2024 om 23:59
De Roon speelt het laatste half jaar vaker in de achterhoede dan op het middenveld bij atalanta
 
Hangover96
 
10
23 april 2024 om 00:03
Valt wel mee toch? Ik zie dat hij 36x middenvelder en 6x verdediger was dit seizoen.Ik bedoel Frenkie speelt de laatste tijd ook ver terug als een halve verdediger bij Barcelona, dus dat lijkt me in principe geen issue.
 
Brigabier
 
1
23 april 2024 om 00:54
Alleen in november en december speelde hij CV
 
Sirius
 
1
23 april 2024 om 10:11
Ik zou gewoon Schouten en Reijnders opstellen met een Koopmeiners ervoor. Kan Koeman ook gelijk kijken hoe Koopmeiners het doet als hij verder naar voren speelt.
 
KTB84
 
0
23 april 2024 om 10:48
@Hangover96: De Roon is een hele goede stofzuiger en De Jong is veel meer een passer. De Roon zou ik veel eerder naast de passer zetten in plaats van op diens plek.
 
Hangover96
 
0
23 april 2024 om 11:09
Toch is De Roon bij Atalanta veel meer een spelverdeler dan enkel een stofzuiger, hij heeft bv veruit de meeste passes per wedstrijd van alle Atalanta spelers. Uiteraard niet zoveel als Frenkie, maar die speelt wel in een ploeg met veel meer balbezit.
 
KTB84
 
0
23 april 2024 om 16:32
Ok, daar zit wat in. Ik zie De Roon niet vaak spelen, behalve dan in Oranje. Dus ik neem aan dat je gelijk hebt. Bij Oranje speelt hij vaak meer echt als stofzuiger en daarna inleveren bij Frenkie. Maar ik wil niets afdoen van jouw argumentatie, dus mij heb je overtuigd.
 
experia91
 
26
22 april 2024 om 23:51
Veerman is imo de ideale vervanger! Timber is wel een goede tweede.
 
Torero_bjk
 
21
23 april 2024 om 00:19
Veerman? Die gast komt zwaar tekort voor dat niveau
 
Pango
 
4
23 april 2024 om 09:03
Net als Timber
 
McMulenga
 
0
23 april 2024 om 09:14
Alle mogelijke vervangers komen zwaar te kort voor dat niveau, en je moet er toch 1 kiezen.
 
TVL11
 
14
23 april 2024 om 00:32
Timber moet samen met Xavi Simons zorgen dat Wijnaldum zo min mogelijk minuten gaat maken. Voor Frenkie zou ik eerder Schouten of Veerman opstellen. En Reijnders sowieso basis.
 
Hakkie2
 
4
23 april 2024 om 07:33
Ik zou gewoon met Schouten, Reijnders en Xavi spelen als De Jong niet kan. En dan heb je ook Gravenberch nog, die speelt nog redelijk veel bij Liverpool. Geen reden om Timber of Veerman te spelen, zeker niet als basismateriaal.
 
Homelander
 
8
23 april 2024 om 01:00
Een ideale vervanger op die positie zou Gravenberch zijn qua type speler en niveau, anders kom je al snel bij niveau Eredivisie.
 
Redisthecolour
 
2
23 april 2024 om 08:11
In mijn ogen speelt hij veel te weinig bij Liverpool om kans te maken op een basisplek in Oranje. Laten ze het maar oplossen met Reijnders en Schouten. Daarachter heb je dan ook nog Veerman en Timber. Die spelen nagenoeg alles en draaien allen ook een prima seizoen.
 
RedBaron
 
1
23 april 2024 om 09:01
Eens. Gravenberch is qua speelstijl het meest te vergelijken met Frenkie. Was bij Ajax ook zijn opvolger met de dezelfde rol. Hij heeft misschien niet zoveel gespeeld de afgelopen seizoenen en is ook (nog) geen Frenkie maar wel een speler waar het spel mee hetzelfde blijft.. Veerman of Timber (geen slechte spelers) zijn toch andere typen middenvelders.
 
ModricMagic
 
9
23 april 2024 om 01:15
Lijkt me denk ik duidelijk dat het Veerman gaat worden. Gravenberch vind ik ook een optie maar die hebben we te weinig gezien in Oranje. En ik denk niet dat Koeman hem gelijk als basisspeler gaat starten mocht die wel geselecteerd worden. Had tegen Fulham een goeie goal en een prima wedstrijd gespeeld. Maar hij is geen basisspeler onder Klopp.
 
Jackieboy10
 
1
23 april 2024 om 09:59
Waarom zou het per se Veerman worden? Totaal niet vergelijkbaar met Frenkie qua type. Spelen ook niet in dezelfde zone op het veld normaliter. Volgens mij moet je gaan kijken naar een complementair middenveld. Reijnders lijkt daarvan een zekerheid te zijn geworden. Dus moet je kijken wie het beste bij hem passen. Als de invulling is zoals de pot tegen Duitsland, dan past Veerman daar niet bij. Zoals het toen ingevuld werd.
 
ModricMagic
 
1
23 april 2024 om 10:12
Tja of het gaat Wieffer worden omdat het meer een 6 is met Reijnders ernaast. Maar ja met Koeman weet je het nooit of die weer voor Reijnders als nummer 10 gaat. Dan lijkt me dat Veerman de duidelijke vervanger is voor Frenkie dan een Timber of Gravenberch.
 
JeffreyLeenders
 
3
23 april 2024 om 05:04
Veel geblesseerd t laatste jaar... slecht voor zn carriere en de overstap naar munchen kan die nu ook wel naar fluiten
 
Macedonia-040
 
0
23 april 2024 om 08:28
Dit moet toch gewoon veerman zijn? De enige die qua spel in de buurt komt van Frenkie, alleen wat niveaus lager. Timber is toch een totaal ander type speler van een Frenkie/veerman.
 
Jackieboy10
 
0
23 april 2024 om 09:56
Veerman is toch ook een compleet ander type dan Frenkie? In welke wereld zijn zij vergelijkbaar qua spel? Frenkie is alles wat Veerman niet is en andersom idem. Frenkie is van de korte draai en kapbewegingen, onder druk uitvoetballen en dribbels. Veerman is van de passing, steekpasses kort en lang, goals en heeft juist meer tijd en ruimte nodig.
 
Macedonia-040
 
0
23 april 2024 om 11:26
Laat ik het dan zo omschrijven: Het zijn allebei spelmakers. Doen het wellicht op een iets andere manier, prima. Maar vervullen in een team wel dezelfde rol.
 
KapiteinClaus
 
2
23 april 2024 om 08:36
Timber ontwikkelt zich prima, maar het echte issue is dat we te weinig middenvelders van topniveau hebben. Met Reijnders, Schouten, Veerman en Timber zijn er wat meer opties, maar alleen die eerste heeft een internationale stap gemaakt. Het middenveld is al jaren het probleem en volgens mij de reden dat we zo aanklooien met 5 verdedigers. Dus een paar van deze jongens of een Gravenberch zullen echt een stap omhoog moeten maken. Daarnaast valt Frenkie de Jong in zijn ontwikkeling misschien zelfs wat tegen, al kan hij het ook niet in zijn eentje.
 
ScummyMan
 
1
23 april 2024 om 08:49
Ik denk dat er teveel in poppetjes wordt gekeken. Het moet vooral een complementair middenveld worden. En dat moet zich op trainingen en de laatste oefenwedstrijden gaan vormen. De Jong is voor mij mits fit een zekerheidje. Reijnders zie ik niet zoveel bij Milan maar heeft in Oranje wel een gigantische indruk op mij gemaakt dus die zou ik ook opschrijven. Dan ga je gewoon kijken wie daar het beste bij past. Als Frenkie er niet bij kan zijn dan zou ik gaan bepalen waar ik Reijnders neer zou willen zetten en dan kijken wie daar het beste mee matcht.
 
Ben de Haas
 
4
23 april 2024 om 11:05
Ja timber , dan kan de postbode uitrusten en herstellen, Frenkie , houd het spel te veel op , kappen draaien .moet dieper spelen en directer spelen .
 
Anfield1892
 
0
23 april 2024 om 23:07
Diepgang is geloof ik nooit zijn kracht geweest? Is van nature een defensieve speler, wel eens dat hij het spel vaak vertraagd.
 
PSVparasiempre
 
4
23 april 2024 om 11:15
Triest voor de Jong dat hij geblesseerd is. Tegelijkertijd is hij alles behalve onmisbaar. In de CL kwartfinales heeft iedereen weer kunnen zien dat hij het niveau niet aan kan. Niet de eerste keer, maar de zoveelste keer. Topmiddenvelders als Rodri, Kimmich, Gundogan, Pedri, Bellingham, Debruyne zijn bepalend. Zij spelen ballen snel door en bijna altijd naar voren. De Jong is meer van het balletje breed. En tegen zwakkere tegenstanders gaat hij dan nog lopen met de bal. Dat zie je de toppers gewoon niet doen. En af en toe een assist of goal zou ook wel fijn zijn. En zeg nou niet dat hij daarvoor niet staat. Rodri besliste de vorige CL-finale. En Kimmich scoort ook regelmatig een doelpunt. Hij doet dat allemaal niet. In plaats daarvan lekker voor de verdediging hangen in de veilige zone. Jammer dat daar wedstrijden niet beslist worden. Op die manier kun je met gemak tot je 40ste blijven voetballen. Alleen niet in Oranje. Met Timber, Veerman of Reynders gaat Nl er absoluut niet op achteruit.
 
Ryan030
 
0
23 april 2024 om 12:47
ik zou wel eens willen zien dat ze ake een linie naar voren schuiven. die heeft veel meer power en loopvermogen met reijnders en xavi. en in de jeugd ook vooral op die positie gestaan verbruggen dumfries de vrij virgil vd ven frimpong ake reijnders xavi gakpo malen