Studio Voetbal 'basht' miljoenenaankoop: 'Zijn cijfers zijn volkomen dodelijk'
Maandag, 28 september 2020 om 08:25

PSV kwam zondag niet verder dan een 1-1 gelijkspel tegen Heracles Almelo. De ploeg van trainer Roger Schmidt kon zeer weinig kansen creëren bij het bezoek in Almelo, terwijl het veldspel volgens de analisten van Studio Voetbal ook slecht was. "Het was dramatisch. Echt ongelooflijk, zoveel slechte passes", constateert oud-middenvelder Theo Janssen.

Tafelgenoot Arno Vermeulen richt zijn pijlen op Bruma. "Daar kon je echt niet omheen. Het lijkt heel makkelijk om Bruma weer te bashen, maar het was weer niet om aan te zien", zegt de commentator. "Vorige week viel hij in, maar nu stond hij in de basis. Hij heeft niet één gelukte actie gedaan in deze wedstrijd. Twaalf miljoen, contract tot 2024", wijst Vermeulen op de transfersom van de aanvaller.

Viergever na gelijkspel PSV: 'Die bal komt honderd procent op mijn schouder'

Oud-spits Pierre van Hooijdonk kan zich helemaal vinden in de kritiek. "Ik heb vaak genoeg wat over hem gezegd. Dat mag geen makkelijke uitweg zijn, maar hij deed zó weinig goede dingen. Hij moet op de trainingen geweldige dingen laten zien dat hij elke keer maar weer opgesteld wordt. Zijn geluk is dat er een nieuwe trainer is."

Vermeulen haakt weer in op het betoog van Van Hooijdonk en wijst naar de cijfers van Bruma. "De cijfers die we hebben zijn volkomen dodelijk. Als een speler dit laat zien, ben je klaar. Nul geslaagde voorzetten, nul gecreëerde kansen en slechts zeventien procent van zijn duels werd gewonnen. Verder alleen maar verkeerde passes en balverlies. Dat boek is nu wel dicht."

Meer nieuws
   
12:51
12:51
Sneijder en Theo Janssen maken overstap en gaan komend seizoen elders analyseren
9
   
12:37
12:37
Elfrink: 'Hij heeft de clubs voor het uitkiezen, maar is onbetaalbaar voor PSV'
2
   
12:09
12:09
VZ Kort: Hans van Breukelen gaat de kampioensschaal uitreiken aan PSV
77
   
11:57
11:57
Situatie van één speler bij Barça draait 180 graden na aanblijven Xavi
8
   
11:30
11:30
Pak 50x je inzet als Bayern München en Real Madrid allebei scoren!
0
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (61)

 
jwtw030
 
41
28 september 2020 om 08:35
Die Bruma kan er inderdaad helemaal niks van. Heb lang lopen denken die moet wat kunnen en het komt er wel een keer uit, maar na gisteren is het wel heel erg duidelijk. Weggegooid geld en gaat niet meer goed komen.
 
Lee112
 
6
28 september 2020 om 09:47
Maar toen hij bij psv begon vond men hem een scherpschutter eerste klas. Een lust voor het oog. Laten we maar afwachten. Te snel hypen en te snel afbranden in dit land. Er bakken dr meer niks van op dit moment en daarover zwijgt men. Niet zozeer bij psv maar ook andere clubs.
 
Baabman
 
20
28 september 2020 om 10:25
Heeft iemand hem ooit een scherpschutter genoemd? 3 uur in de kroeg zeker.
 
Lee112
 
7
28 september 2020 om 10:37
Yes toen hij namelijk goed begon met psv in Europa.....
 
FCB_Catalunya
 
58
28 september 2020 om 08:41
Miskoop hoofdletter M, maar blijf hem vooral lekker opstellen hoor, Schmidt. Ik begin dat nu al een vervelende man te vinden. Hij is zo erg bezig met dat systeem van hem, dat hij een toptalent zoals Ihattaren overslaat. Maar een blind paard zoals Bruma mag wekelijks zijn opwachting maken, dat is nogal wrang.
 
Robinde Bruyn
 
39
28 september 2020 om 08:46
Om die reden heb ik ook wel moeten gniffelen om de column van Van Hanegem. Schmidt is met een hoop bombarie binnengehaald, maar we moeten nu niet gaan doen alsof zijn manier van voetballen het nieuwste van het nieuwste is. Het is uiteindelijk vooral geënt op balbezit tegenstander, om vervolgens razendsnel om te schakelen. Dat gaat ten koste van spelers als Ihattaren, maar spelers als Bruma zijn dan waarschijnlijk nuttig zonder bal.
 
Zinedane
 
71
28 september 2020 om 08:49
Dat Bruma niet had moeten spelen en het liefst nog deze zomer weg zou moeten ben ik het volledig met je eens. Maar tegelijkertijd heeft Ihattaren ook nog geen enkele kans gecreëerd in zijn speeltijd dit seizoen en is hij toch echt te zwaar. Mensen die Ihattaren in de basis willen zien hebben evengrote oogkleppen op als de persoon die nog vind dat Bruma een kans verdient. Malen, Gakpo, Madueke en Mauro verdienen een basisplek tot Zahavi gaat alten zien wat hij kan
 
romarky
 
13
28 september 2020 om 08:59
Zijn we niet wat voorbarig? Geef die man de tijd, niet alle versterkingen waren al aanwezig en je hebt zo'n ploeg echt niet na een paar weken op de rit. Ook is de komende week met de kwalificatie voor Europees voetbal belangrijk, zal er zeker mee te maken hebben dat sommige spelers niet speelde. Laten we een paar maanden afwachten voordat we een trainer weer afschrijven. Zeker na afgelopen seizoen. En Bruma valt echt wel buiten de boot straks, jammer van de centen, maar daar doe je nu niets meer aan.
 
FCB_Catalunya
 
6
28 september 2020 om 09:08
Natuurlijk, hij verdient nog tijd. Ik erger me alleen nogal aan trainers die niet kijken naar hun materiaal, maar hun speelwijze - die ze dan claimen zelf uitgevonden te hebben - op iedere ploeg waar ze komen projecteren. Schmidt is gesteld op harde werkers, een type voetballer waar ik sowieso een hekel aan heb, maar een aantal van de grootste talenten van PSV is dat simpelweg niet.
 
Janta
 
5
28 september 2020 om 09:38
Hoeveel tijd wil je een speler geven met zulke slechte statistieken. Ben bang dat Bruma via de achterdeur zal verdwijnen.
 
Arnino
 
7
28 september 2020 om 09:42
Met alleen lekker voetballende spelers win je de wedstrijd niet. Ik zie wel graag hardwerkende spelers die er alles aan doen om een wedstrijd te winnen. Ook spelers die er alles aan doen om fit aan een seizoen te beginnen. Hoe kun je nu als het grootste talent van Psv, het seizoen wat jouw doorbraak moet worden 10 kg te zwaar zijn? Dat kan toch niet!!!! Heb je hem zien zitten op de bank, hij heeft gewoon bijna een plofkop. Tannane een ander voorbeeld bij Vitesse, verspeelt zelf een bal, loopt te zeiken op zijn teamgenoot dan, en gaat vervolgens stil staan. Het is allemaal leuk die goede voetballers, maar je zult toch echt arbeid moeten leveren. hard werken verslaat talent, als talent niet hard werkt.
 
 
1
28 september 2020 om 13:39
Denk dat Romarky hier op De trainer doelde en niet op Bruma
 
de10
 
7
28 september 2020 om 09:15
In de vorige twee competitiewedstrijden heeft hij in totaal 28 minuten gemaakt. Nu zijn Romero en Lammers er niet bij en is Malen gespaard om overbelasting te voorkomen. Dat hij startte vind ik dus niet zo gek (hij heeft ook best een redelijke voorbereiding gedraaid). Achteraf een verkeerde keuze om Bruma niet te wisselen in de rust, maar ik snap de hunkering naar diepgang. Die krijg je niet van Ihattaran en Mauro.
 
psvheidje
 
1
28 september 2020 om 10:01
Ben ik het 100 procent mee eens. Die schmidt word als een soort van heilig verklaar md en bemoeit zich met alle aankopen om in ZIJN systeem te werken. Normaal stel je je 11 beste spelers op en pas je daar je systeem op aan. Ik denk echt dat het niks gaat worden of ze moeten ineens helemaal omslaan en allemaal longen als paarden krijgen en het ook willen belopen.
 
wolterx
 
19
28 september 2020 om 10:04
Toptalent Ihattaren had laatste 11 wedstrijden 0 doelpunten en 0 assists las ik net bij Rik Elfrink. Als je met de vrijheid die Ihattaren krijgt geen rendement eraan voegt en qua intensiteit trainer niet kan bekoren lig je er snel uit, zo simpel kan het soms zijn. Bruma zijn cijfers zijn slechts maar het is niet alsof Ihattaren momenteel pannen van het dak speelt.
 
Baabman
 
1
28 september 2020 om 10:28
hoeveel van die wedstrijden basis? Daarnaast heeft Mo vorig seizoen al wat laten zien natuurlijk, Bruma helemaal niks.
 
wolterx
 
8
28 september 2020 om 11:46
10 van de 11 (sinds we in 2020 zitten) 9 van die 10 potjes minimaal uur gespeeld.
 
Arsenallz
 
3
28 september 2020 om 10:58
Je mag van mij gerust een talent met overgewicht en 0 motivatie passeren. Ihattaren kan niet teren op status want dat heeft hij niet. Een groot talent, maar zoals Schmidt zei: Dat je talent hebt betekent niet dat je nu de kwaliteiten hebt.
 
pavol_demitra38
 
19
28 september 2020 om 08:43
Bruma is idd de mindere broer van Babel... Babel heeft nog een sporadisch een zondagsschot en enige doelgerichtheid.
 
Bartvan der Veen
 
2
28 september 2020 om 08:54
Dat komt omdat Babel een instelling heeft dat hij er echt voor wil gaan en dat zie ik niet bij Bruma. Pereiro had bij PSV ook een luie instelling
 
ikbenjouniet
 
0
28 september 2020 om 10:29
Denk ook dat je hem beter kan vergelijken met een Narsingh dan met babel. Blind ren paard en af en toe een leuke voorzet.
 
Formus
 
13
28 september 2020 om 08:43
Ik zag het gisteren ook bij Studio Voetbal, maar in het eerste kwartier had ie toch wel wat geslaagde dingen waaronder een gecreëerde kans? Dus waar die nul vandaan komt? Maar verder speelde hij niet al te best (leek t, heb alleen de samenvatting gezien)
 
Sirius
 
1
28 september 2020 om 10:05
Nou ja, als we het bij een aanvallende aankoop van 12-15 miljoen euro moeten zoeken in 1 gecreeerde kans, zegt dat eigenlijk wel genoeg. Bruma heeft vooralsnog het niveau van een middelmatig talent van 19 jaar die net komt kijken. Dat is gewoon weggegooid geld.
 
Formus
 
2
28 september 2020 om 11:05
Sirius, tuurlijk moeten we het daar niet in zoeken, maar ik wil alleen maar aangeven dat we de media gewoon niet automatisch moeten geloven. Die kan je echt breken. "nul geslaagde voorzetten, nul gecreëerde kansen en slechts zeventien procent van zijn duels werd gewonnen". Dat zijn echt heel slechte cijfers. Maar als ik na een samenvatting al wat anders heb gezien, wat zijn dan de daadwerkelijke cijfers? Weet iemand hoe ik die kan vinden?
 
Sirius
 
1
28 september 2020 om 11:24
Statistieken zijn ook wel voor interpretatie vatbaar natuurlijk. Bovendien hebben ze bij Studio Voetbal vaak ook niet de exacte cijfers bij de hand en doen ze maar een schatting op basis van hun gevoel. Die cijfers geloof ik namelijk ook niet, want zelfs een amateurspeler zou betere cijfers halen. Ik denk dat ze hierin gewoon overdrijven om een punt te kunnen maken. Dat neemt overigens niet weg dat hun strekking over Bruma wel redelijk klopt. Voor 12-15 miljoen euro is dat heel pover. Ik kan er ook slecht tegen dat velen vervolgens naar Ajax en aankopen als Marin en Alvarez wijzen. Er is namelijk een heel groot en wezenlijk verschil tussen beide clubs: Ajax heeft zoveel financiele mogelijkheden dat dergelijke spelers mogen mislukken. Ajax kan dus gokken met 9 miljoen euro. Bij PSV moet een speler met een dergelijk prijskaartje ook direct van toegevoegde waarde zijn in de basisopstelling.
 
Wouterke
 
12
28 september 2020 om 08:46
Jarenlang gescout, boekwerken over geschreven en dan als scouting beslissen dat het een aanwinst is. Dat is toch niet te geloven. Een echt talent ontdekken is moeilijk, maar bij sommige spelers heb je volgens mij aan éã©n wedstrijd voldoende om te oordelen dat je hem niet moet halen
 
Japie_Krekel
 
11
28 september 2020 om 09:15
Klopt. Bruma is idd een vreemde aankoop en hele dure aankoop en als ik zo een Alvarez bezig zie bij Ajax dan denk ik ook waarom heeft dat 15 miljoen moeten kosten. Als je als Nederlandse topclub zulke hoge bedragen betaald verwacht je toch veel meer kwaliteit voor zo een bedrag
 
Ajax/barca2014
 
6
28 september 2020 om 09:34
Die 15 miljoen is denk ik gebaseerd op het feit dat hij er meteen had moeten staan. Alvarez had drie volle seizoenen in Mexico achter de rug. Volgens mij was hij zelfs al international. Ik denk dat ze bij Ajax hadden verwacht dat hij dezelfde impact zou hebben zoals Guardado en Moreno bij PSV hadden bewerkstelligd. Helaas lijkt het achteraf inderdaad weggegooid geld. Maar wat mij bij Bruma vooral opvalt is dat hij echt overal een beetje heeft gefaald. Bij Galatsaray was hij in eerste instantie geen succes. Bij Real Sociedad vervolgens ook niet. Daarna heeft hij een redelijk goed jaar gehad bij Gala waardoor hij vervolgens aan RB Leipzig werd verkocht. Wederom heeft hij daar gefaald. Waarom betaalt PSV vervolgens 15 miljoen voor een speler die overal heeft gefaald?
 
Sirius
 
1
28 september 2020 om 10:07
Omdat ze een technisch directeur hebben die geen idee heeft wat hij nou eigenlijk doet, ook al denkt John de Jong misschien zelf van wel. Het transferbeleid is onlogisch en kost veel te veel geld en vervolgens stellen ze ook nog eens een trainer aan die dan op papier wel interessant is, maar die een speelstijl heeft die helemaal niet aansluit op het spelersmateriaal van Psv.
 
FlamengoBrasil
 
10
28 september 2020 om 08:53
Had gehoopt dat Bruma op zou leven onder de nieuwe trainer, maar hij kan er dus gewoon geen ene klote van.
 
Prem93
 
0
28 september 2020 om 09:14
Die gedachte had ik ook. Misschien presteert hij op trainingen wel goed? Heb er geen verklaring voor.
 
Sirius
 
0
28 september 2020 om 10:03
Ik zie ook niet zo snel hoe die jongen op zou moeten leven. Spelers als Bruma renderen alleen als je ze belangrijk maakt, maar dat gaat ten koste van andere spelers die beter zijn en bovendien is Bruma ook niet goed genoeg om belangrijk gemaakt te worden. De tijd dat alles onbevangen en zonder kritiek gaat, is bij een 25-jarige speler allang voorbij.
 
hanniec
 
12
28 september 2020 om 08:55
Ik vind al die waardeloze analisten net zo slecht als Bruma. Die analisten denken overal verstand van te hebben . Vreselijk
 
messino
 
2
28 september 2020 om 09:01
Bruma, hoe heeft zo'n speler zich in de kijker gespeeld bij Psv? Pure kapitaalvernietiging. Ik vind Bruma als hij speelt altijd wel een gedreven indruk maken maar werkelijk niets lukt. Hij voegt niets toe aan het spel van Psv. Dan maar kiezen voor ontwikkeling van Gakpo en Mandueke. Daar zit het geld voor Psv.
 
de10
 
4
28 september 2020 om 09:19
Ik snap daar ook helemaal niks van. Is die jongen voetballen compleet verleerd? Verschrikkelijk slechte functionale techniek, heeft geen overzicht en ook in de dribbel is het niet fantastisch. PSV wilde hem al hebben toen hij bij Sporting voetbalde, dus die jongen is uitgebreid gescout... Dat een Red Bull Leipzig hem haalt, pleit ook voor hem. 90% van hun aankopen zijn voltreffers.
 
FlamengoBrasil
 
0
28 september 2020 om 09:39
Erge is nog dat hij al heel lang op de radar staat bij Psv. Marcel Brands wilde hem al heel graag hebben. Maar dat ging toen niet door.
 
janter
 
4
28 september 2020 om 09:02
Bruma haha... 1 van de grootste miskopen in de ED van de afgelopen weet ik wel niet hoeveel jaren. Die ken er gewoon echt maar dan ook ECHT.... helemaal niks van. Dat gaat `m niet meer worden. Voor een PSV, dat al op de kleine centen moet letten, is dit niet slim.
 
Prem93
 
4
28 september 2020 om 09:15
Ja dit komt hard aan in Eindhoven, geven veel geld uit en komt steeds minder binnen. Hoop dat ze dit seizoen financieel het hoofd boven water houden. Gun ik ze wel.
 
Baabman
 
3
28 september 2020 om 10:32
Nouja, er lopen wel veel talenten rond die waarde veregenwoordigen. Maar wat mis ik Marcel Brands..
 
janter
 
0
28 september 2020 om 14:45
Dat hoop ik ook, maar dat zal wel. Maar het verbaast me nog ergens dat ze toch weer miljoenen kunnen spenderen voor iemand die in Frankrijk speelt. Maar goed, als het een aanwinst is voor PSV dan is het ook eentje voor de ED. Zie de clubs liever wat geld spenderen dan volledig de knip dicht.
 
Japie_Krekel
 
3
28 september 2020 om 09:12
Ik ben het hier wel mee eens. Je kan het eigenlijk niet verkopen als coach om straks Ihattaren weer te laten banken en Bruma wel op te stellen
 
sloep01
 
0
28 september 2020 om 09:45
(japie)ik heb gisteren de wedstrijd gezien van PSV echt verschrikkelijk om te zien zo slecht en ook Ihattaren was ook heel slecht hoor die zou nu zeker bij mijn club ook niet in de basis staan een groot talent maar met alleen talent kom je er niet hij zal snel moeten verbeteren anders blijft het net zo'n talent als Aisatti dat was ook zo'n groot talent , ik hoop dat hij snel verbetert maar die is nog ver verwijderd van wat er van hem verwacht word en zeker van het Nederlands elftal betreft .
 
Sirius
 
2
28 september 2020 om 10:01
In Eindhoven kan te veel de laatste tijd. Die technisch directeur verknalt alles in een razend tempo. Het transferbeleid is zeer instabiel en het oogt meer als een bij elkaar geraapt zooitje dan dat het oogt als een ploeg die met een visie is samengesteld. Vervolgens stelt hij een coach aan die op papier goed is, maar waarvan z'n speelstijl totaal niet aansluit op het spelersmateriaal. Er zit gewoon totaal geen idee achter. Dan kan men nog zo mooi naar de trainer of naar de spelers wijzen, maar John de Jong is uiteindelijk de man die alle schade veroorzaakt.
 
wolterx
 
2
28 september 2020 om 10:09
Omdat Ihattaren met zijn 0 goals en 0 assists laatste 11 wedstrijden (Rik Elfrink op Twitter) en te lage intensiteit wel indruk maakt? Ik volg het niet zo extreem maar geluiden rondom hem zijn nog niet al te positief. Van training verwijderd, te zwaar uit break gekomen, coach die hem afgelopen week toch weer beetje in twijfel trok bij VI en dan geen rendement. Zal een dipje zijn waar hij vast weer uit gaat komen maar tot die tijd is het niet gek dat hij geen 90 minuten maakt elke week.
 
Sirius
 
2
28 september 2020 om 11:28
Het grote verschil is dat Bruma 12-15 miljoen euro en een flink salaris kost, terwijl Ihattaren een jong talent van 18 jaar is die niet eens enigszins in de buurt komt qua kosten. Het is inderdaad niet gek dat hij (ihattaren) even niet echt in de plannen voorkomt, maar zo`n Bruma is voor PSV veel problematischer dan een jong talent die het even moeilijk heeft.
 
wolterx
 
1
28 september 2020 om 11:45
Zeker mee eens maar Ihattaren heeft in 2020 nog geen goal of assist, stond 10 van de 11 wedstrijden basis. Maakte op 1 wedstrijd (dit weekend na) elke keer minimaal uur en in de 11 wedstrijden 9x meer dan uur. Tuurlijk heb je als jeugdspeler met dit soort stats minder probleem dan als topaankoop maar dit voert druk niet bepaald op.
 
Sirius
 
1
28 september 2020 om 09:58
Het grootste probleem is en blijft John de Jong. Er zit werkelijk totaal geen lijn en duidelijke visie in dat beleid. Het transferbeleid is meer een bij elkaar geraapt zooitje spelers en wat jongens uit de opleiding, terwijl ze een trainer aanstellen die dan wellicht een leuk idee over voetbal heeft, maar die totaal niet aansluit op de ploeg die PSV heeft. Verder lijkt het er ook op dat Schmidt hetzelfde syndroom heeft als veel Nederlandse trainers. Het moet op zijn manier, maar kan zich niet aanpassen aan het spelersmateriaal. Ik zie het eerlijk gezegd niet beter gaan zolang John de Jong de scepter zwaait in Eindhoven binnen het voetbalbedrijf. Die groeit echt niet zomaar over z'n incapabiliteit heen.
 
Kalou2005
 
0
28 september 2020 om 10:07
Ongelooflijk hoe je als club zulke spelers voor zulke bedragen kunt binnen halen. Echt niet te snappen.. het is bij PSV voor alsnog een onsamenhangend geheel. Er is geen rust van achteruit met een onzekere keeper en een net zo onzeker centraal duo. Dan staat er een redelijke rechtsback en een geweldige linksback. Het middenveld komt kwaliteit te kort aangezien Ihattaren niet in vorm is/niet goed in zijn vel zit. Voorin zit veel klasse met Malen, Gakpo en Madueke. Echter als de rest niet klopt blijft het hopen op bevliegingen.
 
superstick
 
1
28 september 2020 om 10:17
Schmidt, die zelfs voor een Duitser erg van discipline houdt, wordt trainer op de gemoedelijke Herdgang. Ik heb het nooit begrepen...
 
oigatinha
 
4
28 september 2020 om 10:54
Wat een gezever over een bankzitter. Top voorhoede met Malen en Zahavi, krachtig middenveld als die Sanage er is en met Mauro en Gakpo, sterke opkomende backs met een voorzet of scorend vermogen, een keeper die kan scoren en een trainer met discipline. Als de aannames over Zahavi en Sanage kloppen wordt dit wel wat hoor. Alleen de bank, die gisteren dus speelde, is zwak. Maar geen enkel team weet te winnen als de helft van je bank er in staat. Bij Ajax staan 2 tieners op het middenveld of een armoedige Mexicaan die geen 6 is en staat de 9 op 11, de 11 op 10 en de 10 op 9. Totale kolder van de trainer. Kudus en Anthony verhullen dat het gewoon slecht loopt bij Ajax. Nee ik zie dit Psv, mits hun basiself weinig blessures krijgen, uiteindelijk hoger scoren dan Ajax. Ook de ervaring leert dat PSV kampioen wordt als niemand het verwacht.
 
lausho
 
0
28 september 2020 om 16:01
Ik zie PSV ook als zeer geduchte concurrent, wij hebben toch weer een paar belangrijke spelers verloren deze zomer en zijn afhankelijk van de ontwikkeling van een paar aankopen en talenten.
 
Yelle
 
0
28 september 2020 om 15:35
Misschien dat hij mocht spelen in de hoop dat hij een westrijdje wat laat zien en er een club is die op basis daarvan de gok aandurft? Het zou toch een zegen zijn als hij voor het einde van deze transferperiode nog een club vindt die gek genoeg is om die gok te wagen. Donderdag hopelijk weer op de bank.
 
lausho
 
0
28 september 2020 om 15:59
Als je Bruma ziet denk je, waarom niet gewoon eerder voor een jeugdspeler kiezen, PSV heeft betere jeugdspelers rondlopen dan Bruma.
 
shahin00
 
0
28 september 2020 om 16:29
Ongelofelijk slecht. En dan te bedenken dat Bruma de duurste speler allertijden is van PSV.