Studio Voetbal raadt PSV nodige transfer aan: 'Ik vind hem heel onrustig'
Zondag, 18 augustus 2019 om 22:32

PSV won zondagavond met 0-2 van Heracles Almelo, maar de ploeg van trainer Mark van Bommel wist geen indrukwekkend voetbal voor de dag te leggen. De analytici aan tafel bij Studio Voetbal bij NPO 1 zijn het erover eens dat de Eindhovenaren onder meer nog een goede spits met veel scoringsdrift nodig hebben.

"We gaan dit seizoen vaak hetzelfde zeggen over PSV: degelijk. Er zitten weinig pieken. Ik vind bijvoorbeeld Steven Bergwijn aan de linkerkant echt heel erg goed, een buitengewoon goede speler. Hij is op dit moment wel dé man bij PSV. Zonder dat hij fantastisch was, was hij wel vaak betrokken. Ik vind hem echt volwassen spelen", aldus Pierre van Hooijdonk.

Theo Janssen is het eens met de redenering van de oud-spits. "Hij is duidelijk de beste speler, hij zet de anderen aan het werk", zegt de oud-middenvelder. De analytici stellen dat PSV nu nog op zoek moet naar een spits, mede door het vertrek van Luuk de Jong. Janssen vindt dat Donyell Malen nog niet helemaal voldoet. "Ik vind hem heel onrustig voor de goal, hij schiet gehaast."

De analisten stellen dat een nieuwe aanvalsleider nodig is bij PSV om mee te blijven doen in de titelrace. "Ik zou zeker een spits kopen", vervolgt Janssen, die aangeeft dat er momenteel weinig gebruik kan worden gemaakt van de lange bal. "Nu hebben ze maar één manier van spelen. Sam Lammers? Is dat een echte spits of een negenenhalf?", vraagt Janssen zich af.

Meer nieuws
   
21:09
21:09
Perez loopt vooruit op PSV-transfer: '35 miljoen is toch wel heel veel geld?'
10
   
21:00
21:00
De EK-selectie van Spanje: dit zijn de spelers die kans maken
7
   
20:59
20:59
Paris Saint-Germain wederom kampioen van Frankrijk na nederlaag AS Monaco
10
   
20:31
20:31
Prolongatie titel definitief uitgesloten voor Royal Antwerp na nieuwe nederlaag
1
   
20:30
20:30
El Gran Derbi: is dit de meest heetgebakerde derby van Spanje?
4
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (39)

 
TechnoBastard
 
5
18 augustus 2019 om 22:45
Spijker op de kop. Een sterke spits en een fatsoenlijke middenvelder en PSV gaat lopen als een trein
 
PParzyszek
 
10
18 augustus 2019 om 23:03
Nu Guti meer minuten krijgt begint hij steeds beter te spelen. Het is gewoon logisch dat het team tijd nodig heeft om aan elkaar te wennen. Hoeveel wisselingen zijn er immers niet geweest ten opzichte van afgelopen seizoen?
 
Frankentime
 
1
19 augustus 2019 om 00:57
Is Vincent Jansen niet een goede portie?
 
wve
 
11
19 augustus 2019 om 03:30
Die moet zijn eerste taco nog eten in Mexico. Dus nee geen optie denk ik.
 
blacksite
 
10
18 augustus 2019 om 22:46
PSV heeft niet alleen een spits nodig . Nieuwe trainer,CV ,spits en een aanvallende middenvelder En ze doen weer mee want wat er nu staat is niet goed genoeg
 
De Toekomst
 
1
18 augustus 2019 om 22:48
Jup en misschien nog een linksback en goede controlerende middenvelder, want Rosario en Hendrikx imponeren ook nog niet echt.
 
The-Jump
 
42
18 augustus 2019 om 22:55
En een andere keeper nog en dan is het hele elftal vervangen.
 
metaalverf
 
3
18 augustus 2019 om 23:01
Het zou wel verstandig zijn als ze kampioen willen worden.
 
T. Alavez
 
1
18 augustus 2019 om 23:54
CV?? Schwaab, Baumgartl, Viergever, Lucassen, Sainsbury, Boscagli, Lato, Dumfries, Teze. Lijkt me best prima voor de verdediging
 
HSVRothosen
 
1
19 augustus 2019 om 07:24
Voor de eredivisie in Europa wil je niet spelen met zulke verdedigers
 
La~Decima
 
0
19 augustus 2019 om 11:55
Schwaab viergever was vorig jaar toch een van de beste defensies in de ED. Het probleem is vooral Zoet.
 
-Riciotto-
 
1
19 augustus 2019 om 12:46
Precies... zou ook graag unnerstahl zien inplaats van zoet als hij weer terug is
 
-Riciotto-
 
0
19 augustus 2019 om 12:46
Precies... zou ook graag unnerstahl zien inplaats van zoet als hij weer terug is
 
-Riciotto-
 
0
19 augustus 2019 om 12:46
Precies... zou ook graag unnerstahl zien inplaats van zoet als hij weer terug is
 
-Riciotto-
 
0
19 augustus 2019 om 12:46
Precies... zou ook graag unnerstahl zien inplaats van zoet als hij weer terug is
 
-Riciotto-
 
0
19 augustus 2019 om 12:46
Precies... zou ook graag unnerstahl zien inplaats van zoet als hij weer terug is
 
soccersupp
 
0
19 augustus 2019 om 18:23
Defensie was niet alleen Schwaab en vierge er maar ook nog 2 defensieve middenvelders. Dus wel een heel zwaar blok voor een topclub. Dat kon omdat Luuk de Jong sterk in de duels voor de lange bal was. Nu is dat minder met Malen en valt het gemis op het middenveld pas echt op.
 
De Toekomst
 
32
18 augustus 2019 om 22:47
Haha, ja, dat kunnen we nu leuk zeggen, maar PSV heeft sowieso met Malen, Lammers, Romero en Bergwijn 4 zeer getalenteerde spelers die in de spits kunnen spelen. Daarvan gaat er echt wel 1 zich opwerpen als vervanger van Luuk de Jong. Nu een spits halen zou echt getuigen van een visieloos korte termijn beleid.
 
Rossumpsv
 
13
18 augustus 2019 om 22:54
Romero is verhuurd en Lammers is maanden uit de roulatie. Ik zou een pinchhitter niet verkeerd vinden a la Llorente ofzo. Het moet alleen zijn om iets te forceren, want ik hoop gewoon dat Malen 34 wedstrijden in de basis begint.
 
T. Alavez
 
0
18 augustus 2019 om 23:55
Ja Vennegoor zou ik gewoon terug vragen of Janko Zulke types zijn altijd welkom bij PSV
 
kraanvogelaar
 
0
18 augustus 2019 om 23:55
of Johan Pater
 
TechnoBastard
 
9
18 augustus 2019 om 22:55
Kunnen spelen ja. Dat zeg je goed. Romero hebben we niks aan, Lammer is nog geblesseerd en Bergwijn is ook geen echte afmaker. Als PSV geen afmaker haalt die ook nog kan fungeren als aanspeelpunt als het niet loopt blijft het voorlopig zo grillig
 
T. Alavez
 
0
18 augustus 2019 om 23:59
Ergens heb je wel een punt, maar zodra het begint te lopen voorin heb je echt niemand meer nodig. Dan lopen ze zoals vorig seizoen eerder in de weg. Met een pinchitter kan je een ander systeem spelen en dat zou ik wel graag willen zien. Vorig seizoen klaagde veel mensen dat Psv een ander systeem moest gaan spelen. Niet alle ballen op de Jong. Nu doen ze dat en nou missen we dat oude systeem. Beetje Nederlands allemaal naar mijn inziens. Ik zou een aanspeelpunt toejuichen als het met als doel is een andere tactiek te kunnen hanteren. Wanneer dat niet is lekker die jongens aan elkaar laten wennen en opzoek gaan naar een creatieve/ervaren middenvelder.
 
SneekPSV
 
7
18 augustus 2019 om 22:47
Op zich valt hier iets voor te zeggen, maar dé bottelnek ligt op het middenveld. Dáár ligt de prioriteit voor PSV. Daar zijn in ieder geval 1, het liefst 2 aankopen nodig. Een cmv in plaats van Rosario en een box to box speler.
 
T. Alavez
 
0
19 augustus 2019 om 00:01
Juist dat inderdaad. Voorin zit genoeg capaciteit om te kunnen vlammen. Misschien nog een beetje onomvangen en jong allemaal. Alleen het talent spat er wel vanaf. Een pinchitter met ervaring zou daarin kunnen helpen. Maar de topprioriteit ligt echt op het halen van een creatieve ervaren middenvelder.
 
MartinaRody
 
4
18 augustus 2019 om 22:49
Dit team heeft geen leider. Ter illustratie zie begin van 2e helft. Iedereen loopt maar wat te doen, niemand die duidelijk signaal afgeeft van nu moeten we effe de bal in de ploeg houden, ons spel (voor zover men daar een idee over heeft) spelen en dus de rust bewaren. je staat met 0-1 voor. Neen hoor. Het is een ping pong team. Achterin is ondanks het aantrekken van die duitster nog steeds niet solide. Ineens zag ik positieve teksten over hendrix. illustratief is zijn keuze ergens rond minuut 75 toen hij ter hoogte van linkerkant de bal krijgt. Heeft alle ruimte om vooruit te voetballen. Neen, hij besluit om de bal terug te spelen. Dit soort spelers zijn vermoeiend en psv had allang afscheid van moeten nemen. Het is zaak een leider voor het middenveld aan te trekken. Guti kan het niet. Bergwijn ziet er stoer uit, maar vandaag voor de camera dacht ik echt: wow, hij is in bijna alles nog een puber. Ik kan me nu voorstellen waarom ie niet met zn vuist op tafel slaat wanneer hij voor de zoveelste keer hoort dat ie weer op 10 moet spelen. Neen, 3 punten zijn leuk, maar dit duel was nog steeds niet om aan te zien. Van Bommel noemde de overwinning zakelijk en degelijk. Dat laatste begrijp ik simpelweg niet. Hoezo degelijk als je binnen 2 minuten al 2 kansen tegen krijgt?
 
Giodinho7
 
4
18 augustus 2019 om 22:49
PSV heeft naast Malen, Lammers nog en heeft Romero en Piroe ook nog. Nog een spits halen lijkt me redelijk overbodig. Ik zie PSV graag een rechtsbuiten halen en een voetballende controlerende middenvelder. Ik denk dat dat vooral de posities waar PSV nog iemand kan gebruiken.
 
TechnoBastard
 
2
18 augustus 2019 om 22:57
Malen in mijn ogen geen echte 9. Romero hebben we nu niks aan, Lammers geblesseerd. Piroe zou kunnen maar nog veel te licht voor dit niveau. Nog een buitenspeler? Ik weet dat ze allemaal het liefst op links spelen, maar waarom dat?
 
Giodinho7
 
2
18 augustus 2019 om 23:03
Nou zoals je zegt, omdat ze allemaal op links spelen en op rechts lijken ze er allemaal niks van te bakken. Een nieuwe spits haal je niet voor een half jaar neem ik aan en dan verpest je in mijn optiek al het potentiële kapitaal wat Malen, Romero, Lammers en Piroe bezitten. Ik denk namelijk dat een fitte Lammers er bij PSV gewoon 20 inschiet. Bij Malen denk ik dat van Bommel hem wijs moet maken dat hij alleen maar diep moet gaan en geen enkele bal in de voet moet vragen.
 
TechnoBastard
 
1
18 augustus 2019 om 23:33
Lammers ben ik met je eens, daar verwacht ik ook veel van. De vraag is of je moet wachten tot die terug is. Desnoods huur je een 9
 
RamonDore
 
5
18 augustus 2019 om 23:17
Pffff experts analytici wat hebben jullie er een verstand van zeg... nog een spits erbij dan heeft PSV pas echt een waterhoofd!! Het gaat niet om de poppetjes het gaat om de intentie van het spel en als de coach bij 0-2 verdedigend gaat wisselen terwijl er dan juist ruimtes gaan ontstaan bij een verdedigende tegenstander dan kan je Messi neerzetten maar wordt het spel gewoon niet beter.. vorig jaar gaf Bommel het doelsaldo weg en vandaag liet hij zien niks geleerd te hebben laat ze het daar over hebben...
 
TechnoBastard
 
4
18 augustus 2019 om 23:34
Ach kom. Als PSV tegen Ajax niet zo door de ondergrens was gezakt, waren ze kampioen geworden. Daar had een beter doelsaldo niets aan veranderd
 
RamonDore
 
0
19 augustus 2019 om 07:49
PSV zakte daar door de tactische ondergrens door de te behoudende van Bommel.. er zijn vervolgens nog veel wedstrijden geweest waar PSV het naliet om terwijl de tegenstander op zn rug lag aanvallend door te schakelen/wisselen daar waar Ajax wel door drukte... toen we(ik ben Ajacied) eenmaal gelijk in punten stonden werd de druk op PSV immens vanwege het mindere doelsaldo en uiteindelijk verloren ze het helemaal bij az ...
 
TechnoBastard
 
1
19 augustus 2019 om 08:12
Doet er ook allemaal niet meer toe. Jullie zijn uiteindelijk dik verdiend kampioen geworden. Toch kan ik mezelf niet aan het gevoel onttrekken dat als we die dag op 5 punten waren komen te staan, het seizoen anders was afgelopen..
 
FcGrunn10
 
2
18 augustus 2019 om 23:34
Wat PSV echt nodig heeft, is niet te betalen voor psv.. dat zijn spelers met ervaring op het hoogste niveau, en dat gaat hun de komende jaren opbreken, dat is een verschil met 020, waar ik totaal geen band mee heb, maar die hebben het geld en vooral vorig seizoen goed ingekocht
 
magikhetwete
 
1
19 augustus 2019 om 07:26
Waarom moeten er bij PSV (en Ajax) altijd weer spelers gekocht worden? Er zijn net miljoenen geinvesteerd en dat pakt continue niet zo best uit. De reflex is weer een speler kopen. Zorg eerst eens dat je als club door hebt wat je het beste kan halen en haal dat dan in plaats van 2e of 3e keusjes, leuke namen of buitenkansjes die uiteindelijk niets toevoegen. Ik zie niet in waarom PSV een speler moet halen. Je bent Angelino en Luuk kwijt en hebt Bruma, Boscagli, Baumgartl, Lato en evt Afellay terug. Daarnaast is Lammers teruggekomen. Dat betekent toch echt netto vooruitgang? Oke voor de betweters Behich en Paal zijn ook weg, die zijn imo vervangen door Lato en Boscagli, Baumgartl vervangt Angelino en Bruma + Lammers vervangen Luuk. Dan heb je Afellay extra... Vorig jaar speelde PSV best aardig en dan moet je dus zorgen dat je dit jaar verbeterd. De beste manier om te verbeteren is de juiste poppetjes kopen en de bestaande poppetjes verbeteren. De belangrijkste taak voor PSV is dit jaar dus de bestaande poppetjes verbeteren, dan ben je in principe gewoon (veel) beter dan vorig jaar met de huidige selectie. Wat ik wel wil toegeven, je mist de assists en doelpunten van Angelino en Luuk, maar de vervangers gaan dat heus wel opvangen samen met de verder ontwikkelde spelers. Als je beleid klopt, dan gaat het wel goedkomen bij Psv. Zo niet, dan is een speler geen oplossing dan moet je de top herstructureren
 
TechnoBastard
 
0
19 augustus 2019 om 08:17
Met een fitte Lammers had ik je helemaal gelijk gegeven. Echter moet PSV nu alles voetballend oplossen, en dat is niet topclub waardig. Ajax heeft Huntelaar. Piroe is nog net te licht bij ons. Wat dat betreft doodzonde dat we Romero verhuurd hebben..