Tadic ziet 'omschakeling' bij Real Madrid: 'Dat is voor ons niet ongunstig'
Maandag, 17 december 2018 om 14:38

Dusan Tadic is blij met Real Madrid als tegenstander in de achtste finales van de Champions League. De Spaanse grootmacht was 'de droomclub' van de Servische buitenspeler in zijn jonge jaren. De ervaren Ajacied denkt dat hij en zijn ploeggenoten niet kansloos zijn om door te stoten naar de kwartfinale van het miljardenbal.

Tadic legt uit hoe het komt dat Real Madrid vroeger zijn favoriete club was. "Als kleine jongen was ik naast Ajax al fan van Real Madrid. Predrag Mijatovic speelde daar", aldus de aanvaller over zijn landgenoot. Afgelopen zomer vertrok Cristiano Ronaldo bij Real Madrid en sindsdien zijn de prestaties tegenvallend. Tadic vindt het zeker niet erg dat Ronaldo is vertrokken naar Juventus, maar had graag tegenover hem gestaan op het veld. "Je wil toch op het hoogste podium tegen de beste spelers spelen", wordt hij geciteerd door Het Parool.

Volgens Tadic is het een zware loting. "Maar Real heeft wel een mindere periode, zeker nu Cristiano Ronaldo is vertrokken zijn ze bezig met een grote omschakeling. Dat is voor ons niet ongunstig", aldus Tadic, die op weg naar het duel met de Spaanse topclub vertrouwen put uit de wedstrijden tegen Bayern München (1-1 en 3-3). "Dat je mee kunt komen met zo'n topploeg geeft vertrouwen." Ajax speelt op woensdag 13 februari eerst thuis tegen Real Madrid. Bijna drie weken later, op dinsdag 5 maart volgt de return in het Santiago Bernabéu. Beide duels beginnen om 21.00 uur.

Meer nieuws
   
06:00
06:00
Arne Slot: de trainer die 'sleeping giant' Feyenoord wakker maakte
13
   
23:30
23:30
De EK-selectie van Spanje: dit zijn de spelers die kans maken
5
   
23:11
23:11
Racistisch gedrag richting Nico Williams smet op belangrijke zege Atlético
2
   
23:06
23:06
Chelsea vecht zich knap terug tegen Villa, maar vergeet zichzelf te belonen
8
   
23:02
23:02
Paris Saint-Germain poetst 1-3 achterstand weg en is officieus kampioen
14
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (67)

 
Geniale
 
18
17 december 2018 om 14:49
Mijatovic, wat een geweldenaar was dat inderdaad. Ik ga er geen geld op leggen, ik denk 60-40% voor Real Madrid in de huidige vorm. Maar ja, wat moet je zeggen over iets dat over 2 maanden plaatsvind waarbij de vraag is wie er dan op het veld staan.
 
memphisdepay
 
17
17 december 2018 om 15:42
90-10% zul je bedoelen. Real heeft op iedere positie een betere speler. Daarnaast hoezo is het de vraag wie er dan op het veld staat? Alsof Real Madrid deze winter 3 nieuwe spelers gaat halen. Het lijkt mij vrij duidelijk wie er dan op het veld staan.
 
Troy010
 
14
17 december 2018 om 16:10
Hoezo zou real geen 3 nieuwe spelers kunnen halen? Sinds dit seizoen is het ook toegestaan om spelers die al zijn uitgekomen in de CL in de winter in te schrijven voor hun nieuwe club. Is dus vrij onduidelijk wie er op het veld staan mocht Real met geld gaan strooien.
 
origineel
 
42
17 december 2018 om 16:22
Tegen Cska, Eibar, Alaves, Levante etc etc hadden ze ook op iedere positie een betere speler lijkt me..
 
Geniale
 
1
17 december 2018 om 16:32
Inderdaad, dat is het ding, dit jaar kun je winteraankopen ook opstellen.dus als Memphisdepay weet dat Real geen spelers gaat kopen, dat Ajax niemand kwijt raakt en dat er geen belangrijke spelers van Real of Ajax geblesseerd zijn dan is hij mijn vriend.
 
memphisdepay
 
0
17 december 2018 om 16:39
3 nieuwe spelers die bij Real als basisspeler kunnen spelen is in deze tijd al minimaal 400 miljoen, dat moet je niet willen want dan zit je dadelijk met die financial fair play misschien weer in de problemen. Daarnaast welke topclub gaat nu zijn spelers verkopen, ze hebben allemaal voldoende geld in het laatje. Op het middenveld en in de verdediging zijn versterkingen naar mijn mening niet echt nodig, misschien nog een wissel voor Marcelo. In de aanval zijn 1 of 2 nieuwe namen misschien niet verkeerd maar dan ga je toch uitkomen bij spelers van clubs als Roma, Inter, Napoli. Lyon, Marseille etc. Dan zul je toch uitkomen bij namen als Dzeko, Icardi, Perisic, Insigne, Mertens, Fekir, Depay, Thauvin etc. maar of die spelers met dat niveau mee kunnen is naar mijn mening ook allerminst zeker. Ze mogen zich in ieder geval zeker niet meten met toppers zoals Messi, Cavani, Lewandoski, Ronaldo, Neymar, Hazard, Mbappe etc.
 
memphisdepay
 
1
17 december 2018 om 16:47
Allemaal wedstrijden die nergens over gaan die Real verliest door de motivatie. Nu worden het wedstrijden waarbij het er echt om gaat waardoor die spelers ook gewoon flink gemotiveerd zijn. Daarnaast hebben we allemaal gezien hoe fit die spelers van Real wel niet zijn in de 2e seizoenshelft, ze doen daar duidelijk iets beter dan bij andere clubs want als je gasten als Marcelo, Modric, Bale, Carvajal etc. ziet dan zie je naar mijn mening de fitste spelers van de wereld. Die Marcelo bijvoorbeeld zou moeiteloos in de 120e min nog een sprint over het hele veld kunnen trekken.
 
DeDonnie
 
3
17 december 2018 om 17:35
Dus je wilt zeggen dat de real spelers alleen gemotiveerd zijn in de CL? Wat een onzin. Natuurlijk zijn dat speciale wedstrijden maar Real is gewoon wisselvallig (op dit moment). En dat ze op elke positie een betere speler hebben wil nog niet zeggen dat ze ook een beter team hebben
 
Sanderr
 
3
17 december 2018 om 22:58
Nergens over gaan zegtie.. Het gaat om belangrijke punten in LaLiga die ze slechts een handjevol keren hebben gewonnen in de afgelopen 10 jaar. Barca is oppermachtig in eigen land en Real zou dat maar wat graag anders zien. Achteraf gaan blaten dat ze dat van ondergeschikt belang vinden is gewoon volstrekte onzin, geen enkele ploeg van het kaliber van Real gaat de titel voor de winter alweer vrijwillig uit handen geven, het Spaanse landakampioenschap is gewoon een absolute hoofdprijs en al die wedstrijden (buiten die tegen CSKA) deden er wel degelijk toe.
 
alex4all
 
16
17 december 2018 om 14:49
Wel jammer weer dat het eerst thuis is. Daarna uit.
 
pinko
 
20
17 december 2018 om 14:54
Alle clubs die tweede zijn geworden in hun poules spelen eerst thuis. Zal wel een (mij onbekende) regel zijn. Of toeval - maar dat bestaat niet;-).
 
TILBURG013
 
12
17 december 2018 om 15:00
Terecht toch. Als je 1ste bent geworden in de poule heb je daar naar mijn mening meer recht op. Wel jammer voor Ajax natuurlijk.
 
Clarkkent2
 
31
17 december 2018 om 15:10
terecht?? Is gewoon een regel die de grootste poen clubs de Uefa toe gedwongen hebben om hun kans op doorkomen te vergroten. Ik vind het belachelijk, onder druk van anders stappen we de CL uit hebben die clubs bijna elke verrassing onmiogelijk gemaakt. En jij vind dat terecht?
 
Nick Danninga
 
9
17 december 2018 om 15:43
Tilburg013: Recht op? Nee, als je eerste in je poule wordt heb je recht op een mindere tegenstander, that's it.
 
John Terry
 
10
17 december 2018 om 15:44
Je kan ook wel overdrijven met je samenzwerings theorieën hoor Clark. Het zijn niet de stadions die bepalen wie er doorgaat, dat bepalen de 22 voetballers met wissels over 2 wedstrijden.
 
steeck03
 
0
17 december 2018 om 16:07
Dat is inderdaad een regel, die de laatste weken al vaker is genoemd. 1e in de poule speelt tegen een nr2 en eerst uit. Vroeger werd dat gezien als voordeel. De laatste jaren ziet het er toch anders uit. Op een of andere manier wint tegenwoordig vaak de eerst thuisspelende club. Dus wie weet is het voor Ajax nu een voordeel.
 
Formus
 
2
17 december 2018 om 16:28
Tilburg013: terecht is evt de zwakkere nummer twee loten. Dat uit en thuis vind ik ridicuul, net als niet eigen land etc. Alles om de grote voetballanden te helpen. Maar of het nou echt een voordeel is tegenwoordig om eerst uit te spelen. Ach, we zullen zien.
 
steeck03
 
37
17 december 2018 om 14:59
In de Europaleague speelden ze eerst thuis de clubs helemaal zoek en hielden daarna in de uitwedstrijd op hun tandvlees stand. Ik teken voor iets vergelijkbaars
 
LucasAndersen
 
8
17 december 2018 om 15:09
Precies, in zo'n tweede wedstrijd weet je toch beter wat je moet verwachten van Ajax als Real Madrid zijnde. Zou mooi zijn als je ze de eerste wedstrijd vanuit een lichte overschatting kan overrompelen.
 
Clarkkent2
 
12
17 december 2018 om 15:12
ik had liever een zwaarbevochte 1-1 in Bernabue en ze dan overrompelen in een kolkende Arena. Deze onzin regel stelt poen club Real in staat om een verrasing recht te zetten in Madrid. Belachelijk
 
fcoldambt
 
7
17 december 2018 om 15:32
Waarom overrompelen dan? Uit 1-1 dan thuis gewoon een 0-0 niet verliezen en toch gewoon verder. Schat de kansen op 50/50
 
Troy010
 
3
17 december 2018 om 16:17
Je kan ze nog steeds overrompelen toch thuis? Ik snap het niet zo hoor. Als je eerst thuis speelt en je wint, kan je het uit ook afmaken toch met een zwaar bevochten 1-1?
 
Formus
 
0
17 december 2018 om 16:29
Hopen op eenonderschatting de eerste wedstrijd en dan heb je echt wel voordeel in je eigen huis. Ajax doet t ook best aardig eerst thuis en erna uit.
 
Stokvis
 
6
17 december 2018 om 14:59
Heeft te maken met een geplaatste status ja of nee. Als je die niet heb speel je sowieso de eerste wedstrijd thuis
 
PasHij
 
10
17 december 2018 om 15:29
Juist beter eerst thuis... mocht het gelijk eindigen heb je 30 min extra voor het uit doelpunt
 
sniper08
 
1
17 december 2018 om 17:07
Had je eerste in de poule moeten worden niets jammers aan
 
Iseldiroed
 
1
17 december 2018 om 17:50
Juist beter toch? Thuis heeft Ajax de meeste kans om te verassen. Plus real is dan misschien nog wat gemakzuchtig. Win je met 1-0 of 2-0. Dan kan je uit in madrid nog met 2-1 of 3-1 verliezen en je gaat nog door.
 
Yovo
 
45
17 december 2018 om 14:54
Als Real supporter ben ik zeer blij met deze loting. Ajax is namelijk 1 van de makkelijkste zo niet de makkelijkste runner-up in de poule die er is dit cl-seizoen.
 
Chefvoetbal
 
193
17 december 2018 om 14:59
Ik als Ajax supporter ben ook zeer blij met deze loting. Real is na Porto de makkelijkste nummer 1 die Ajax had kunnen treffen : )
 
memphisdepay
 
11
17 december 2018 om 15:53
Haha die verhalen hoorde we vorig seizoen ook over Real toen ze slecht begonnen in de competitie. Het seizoen begint nu pas echt voor Real Madrid en ze moeten inderdaad meer laten zien. Maar een Dortmund beter noemen dan Real slaat natuurlijk nergens op.
 
Lee112
 
10
17 december 2018 om 16:09
Dit Dortmund staat niks voor niks bovenaan....
 
FeanTime
 
31
17 december 2018 om 15:00
Hahah dit is natuurlijk reacties uitlokken. Ajax in de huidige vorm is niet zo makkelijk.
 
LukaModric.10
 
40
17 december 2018 om 15:00
Ik als Real supporter ben er minder blij mee eerlijk gezegd. Ik weet dat de wedstrijd pas over 2 maanden is, maar Real heeft het altijd moeilijk tegen clubs die vol druk zetten (Eibar en Sevilla zijn daar voorbeelden van). Dus om te zeggen dat zij de makkelijkste runner-up zijn, zal ik niet zeggen. Schalke of Lyon was denk ik makkelijker geweest.
 
Patroo
 
30
17 december 2018 om 15:00
Gezien de huidige vorm zou ik zeggen dat Schalke, Roma en zelfs Man Utd makkelijkere tegenstanders zijn om te loten.
 
lujnelmessie
 
5
17 december 2018 om 15:01
Schalke lijkt me duidelijk minder. Roma en Lyon zijn op het moment ook minder (ook al kon je roma niet loten. En united zou ik nou ook niet echt banger van worden dan ajax. Alleen tottenham en liverpool lijken me duidelijk beter van degenen die je kon loten.
 
PAOK4religion
 
9
17 december 2018 om 15:01
Ergens ben ik het met je eens, daar de prestatie die Ajax nú levert meer een uitzondering dan regel is op de laatste jaren. Je hebt geen idee hoever dat reikt. Maar voor Ajax is het geen schande om tegen real onderuit te gaan en kunnen ze daarom vrijuit voetballen. We hebben tegen Bayern gezien wat dat voor wedstrijden kan opleveren. Je kunt daarom moeilijk ‘blij’ zijn vind ik.
 
JeromB
 
3
17 december 2018 om 15:22
Ik zou Ajax meer als gemiddeld beschouwen. Het is inderdaad geen Liverpool of Spurs, dus daar mag Real tevreden mee zijn, maar Ajax zal absoluut geen walkover zijn.
 
ninjakai
 
3
17 december 2018 om 18:12
Blij dat we ook jou blij hebben kunnen maken. Hopelijk is de loting het enige waar je gelukkig van wordt. Zou toch wat zijn als real struikelt over een van de makkelijkste zo niet de makkelijkste tegenstander die ze hadden kunnen loten. Maar dan ligt dat natuurlijk aan de vorm.
 
Bossie
 
23
17 december 2018 om 14:58
Zo lang je er inzit heb je een kans. Als bij Ajax iedereen fit is en alles klopt en Madrid heeft een dipje, waarom niet...
 
KusH
 
5
17 december 2018 om 15:44
En zo is t. Er vol bovenop. Volle druk en gewoon lekker voetballen. Laat spelers als Ramos maar lekker frustreren en een kaartje pakken. Eroverheen of strijdend ten onder!
 
Marranr1
 
12
17 december 2018 om 14:59
Denk voor Ajax bete ris eerst thuis. Moet namelijk een resultaat neer zetten om voor de return er nog een pot van te maken. Real draait niet top maar 2 bevliegingen van Bale op volle snelheid en je staat zo achter. Of Benzema of wie dan ook. Wat Ajax niet moet doen is Real onderschatten nu ze zonder Cr7. spelen. Maar geloof dat Ajax op hun best een kans maakt tegen dit Real zowel uit als thuis.
 
Geniale
 
9
17 december 2018 om 15:08
Real onderschatten? Op basis waarvan moet je de CL houder en nummer 4 van Spanje op dit moment onderschatten.....?
 
TheJIgsaw
 
7
17 december 2018 om 15:14
Haha Real onderschatten. De grootste club ter wereld en 3x op rij winnaar van de champions league. Doet me goed als fan van het voetbal dat wij Nederlanders überhaupt iemand kunnen onderschatten.
 
FoebeleVP
 
7
17 december 2018 om 15:15
We hebben gewoon een goed elftal en hoeven voor niemand bang te zijn, als je die cup wil winnen zul je iedereen moeten kunnen verslaan en ondanks dat sommigen het niet waarderen (moderators die mijn posts verwijderen, omdat ze vinden dat het een onderbouwing mist) gaan we toch echt voor het winnen van die CL en zijn we helemaal niet kansloos! Dus ja, we gaan voor de winst, wie we op weg naar die prijs tegen komen maakt geen bal uit, je speelt om te winnen!
 
bombanera99
 
8
17 december 2018 om 15:29
Tadic zal in de wedstrijd tegen Real bijna zeker in de punt van de aanval staan. Ik verwacht wel een simpele overwinning in de eerste wedstrijd tegen Ajax. Ajax is kwetsbaar in de omschakeling en Real gaat die gaten in de verdediging helaas afstraffen. Ik denk dat we ook een ander Real gaan zien over 2 maanden.
 
majido
 
4
17 december 2018 om 15:38
Op basis van wedstrijd tegen Bayern München ben je uitgeschakeld. Uit 1-1 gespeeld en thuis 3-3! Dus laten we nou niet doen alsof Ajax effe zomaar doorgaat. Wat ik overigens wel hoop als Barça en PSV fan! Zou leuk zijn voor Nederlandse voetbal
 
Iseldiroed
 
2
17 december 2018 om 17:57
Twee keer gelijk tegen een van de absolute topteams van europa, niveau real/juve/etc. Zowel ajax als real gaat niet zomaar ff door. Real zal ook beseffen dat dit ajax gelijkwaardig was aan bayern. En met een objectieve scheids had Ajax 2 penalties meer gehad in de thuis wedstrijd en was het wellicht 5-3 geweest.
 
AmazingNinja
 
1
17 december 2018 om 18:32
Geweldig resultaat voor het Nederlandse voetbal, maar heel eerlijk: dit is het slechtste Bayern in 7 jaar. Dit seizoen won Gladbach met 0-3 in Munchen en gladbach staat niet bekend als een team dat het van haar uitwedstrijden moet hebben. Ook Fortuna Dusseldorf, de huidige nummer 16 speelde met 3-3 gelijk tegen Bayern.
 
tubes
 
23
17 december 2018 om 15:47
Ach Ajax kan het in deze wedstrijden toch niet goed doen. Als ze worden uitgeschakeld dan stellen ze niets voor in Europa want Real is uit vorm. Als ze winnen stelt het niets voor want Real is uit vorm.
 
haanoe
 
1
17 december 2018 om 15:50
Ja wel makkelijk weet iedergeval waar je aan toe bent.
 
wandering
 
2
17 december 2018 om 16:11
Ajax heeft veruit de meeste supporters in Nederland, dus dat daar de meeste calimiros te vinden zijn is een logisch gevolg daarvan. Als Ajax doorgaat is dat een geweldige prestatie en ja er zullen er best een paar te vinden zijn die de eventueel gewéldige prestatie onderuit proberen te halen, boehoe
 
Kyle66
 
4
17 december 2018 om 16:48
@wandering, heb je alle reacties gelezen toen Ajax de voorrondes ging spelen? Van tevoren werd er gezegd dat Kiev een maatje te groot zou zijn. Toen dat niet het geval was, werd het: 'wacht maar. Nu komen jullie echte tegenstanders tegen. Bayern en Benfica speel je niet zomaar weg'. Na de wedstrijden was het 'ja, maar Bayern speelde slecht en Benfica is zwaar naar beneden gegleden'.
 
AmazingNinja
 
0
17 december 2018 om 18:34
Het is toch ook gewoon zo dat dit Bayern het slechtste Bayern in 7 jaar ofzo is en dat Benfica dit seizoen ook een stuk minder is dan andere jaren? Ben blij, dit was alleen maar in het voordeel van ajax.
 
joker030
 
0
17 december 2018 om 16:32
Als Ajax het voor elkaar krijgt om de beste presteerde ploeg van de afgelopen jaren in de CL uit te schakelen, zal niemand durven te zeggen dat het komt omdat Real zo slecht was.
 
Iseldiroed
 
2
17 december 2018 om 18:02
De grote schare voetbal volgers die vooral anti ajax ipv pro hun eigen club zijn, weten altijd wel iets te bedenken. De ander speelde op 70%. De ander wilde niet echt, etc als Ajax wint. Verliest Ajax dan is het Ajax speelde slecht etc. Geniet van mogelijk het beste nederlandse team sinds 97. 2 jaar geleden finale europa league. En nu overwinteren in de CL in een groep met twee topploegen en zich kunnen meten met een ploeg dat een absolute titelkandidaat is.
 
AmazingNinja
 
2
17 december 2018 om 18:37
Misschien wel beste Nederlandse team sinds 97? En het PSV van Hiddink dat de halve finales haalde in 2004-2005?
 
wmrc01
 
2
17 december 2018 om 16:54
Ajax is juist altijd de morele winnaar. Als ze winnen is het een prestatie van formaat, verliezen ze dan is het dramatisch van Real met zulke spelers/begroting/etc. Spelen ze gelijk dan is het alsnog drama van Real. Oftewel Real is degene die alleen maar kan verliezen
 
Japie_Krekel
 
1
17 december 2018 om 17:01
@tubes dat geld toch voor elke Nederlandse club? na uitschakeling krijg je altijd kritiek, hoe zwaar je tegenstanders ook zijn
 
Iseldiroed
 
2
17 december 2018 om 18:04
Niet volgens de anti-Ajax lui. Het is nooit de prestatie van Ajax. Het andete team speelde zwak of speelde op 70%. Verliest Ajax dan was Ajax zwak, hadden ze er niets te zoeken etc. De jaloerse reacties vallen wel heel erg op..
 
Arnino
 
2
17 december 2018 om 16:16
Wel gek dat 60% denkt dat ajax door gaat, zijn zij vergeten dat real hem al 3 jaar op rij gewonnen heeft?? Acht toch de kans max 20%. Real zit nu ff in een mindere periode oké, maar als dat aan houd, halen ze er in de winterstop gewoon wat bij..
 
ninjakai
 
1
17 december 2018 om 18:18
Denk dat je voor verwachten hoop moet lezen. Want die 60% hoopt het en spreekt met bravoure dat het wel eens zou kunnen lukken. Het is niet zo dat ze er vanuit gaan.
 
BJP79
 
0
17 december 2018 om 20:48
Heb ook op doorgaan gestemd maar dat zegt het Ajax hart en weet heel goed dat dat heel lastig gaat worden.