Tagliafico licht veelbesproken onderonsje met Klaiber toe: 'Ik wist het niet'
Zaterdag, 7 maart 2020 om 12:51

Sean Klaiber kon nauwelijks genieten van het bekersucces tegen Ajax. Een gele kaart na een onnodige overtreding op Nicolás Tagliafico in de halve finale van de TOTO KNVB Beker tegen Ajax leverde de verdediger een schorsing op die hem bij de finale dwingt tot de rol van toeschouwer. Klaiber was na de gele kaart enige tijd van de wereld.

Tagliafico leek Klaiber meteen op te beuren na zijn gele kaart, maar de Argentijn voerde een compleet ander gesprek met zijn tegenstander. "Dat houden we onder ons", antwoordde Tagliafico in gesprek met FOX Sports op de vraag wat hij precies had gezegd. "Ik schold hem uit omdat hij me heel hard had geraakt. Ik wist niet dat hij de finale zou mislopen. Ik hoorde pas later dat hij moest huilen omdat hij de finale zou mislopen."

"Het was wel dom van hem, want in die situatie had het helemaal geen nut om er zo hard in te kleunen. Hij wilde me vast geen pijn doen, maar dat deed hij wel. Daar werd ik kwaad om." Klaiber zelf gaf na afloop te kennen dat hij Tagliafico 'een beetje onderuit haalde'. "Het was ongelukkig, niet expres of dat het hard was."

"Het is ongelooflijk zuur. Ik kon niet geloven dat de scheidsrechter een gele kaart trok voor die actie op dat moment. Ik vond het zwaar gestraft, ik deed zo weinig." Na het laatste fluitsignaal was het nog niet over voor Klaiber. "Ik ben een emotionele jongen, die zo op dat soort dingen reageert. Het is ongelooflijk zuur. Ik speel van jongs af aan voor Utrecht en dan hoop je zulke wedstrijden te kunnen spelen…"

Meer nieuws
   
07:02
07:02
De Telegraaf: Geertruida 'wil dolgraag naar Liverpool' en staat ook op de radar
20
   
07:00
07:00
Arne Slot: de trainer die 'sleeping giant' Feyenoord wakker maakte
17
   
06:00
06:00
Word lid van onze WhatsApp Channels en mis niets meer van jouw favoriete club!
8
   
23:58
23:58
Feyenoord kan in elk geval één potentiële vervanger van Slot doorstrepen
10
   
23:38
23:38
Sporting Portugal kan landstitel ruiken na spectaculaire comeback tegen Porto
7
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (105)

 
powned_nl
 
51
7 maart 2020 om 13:11
Nou. Dan kan mijn meermaals herhaalde reactie onder vorige berichten aangaande deze zaak ook de prullenbak in. Blijkbaar was het niet opbeurend. Maar ik geloof ook best dat ie er niet van wist. Waar Nico eerst in mijn aanzien steeg staat ie weer waar hij eerder stond. Harde voetballer en af en toe ronduit naar. Deze situatie doet er verder niet aan af dat ie by far de beste linksback van de ED is.
 
yamiown
 
37
7 maart 2020 om 13:14
Als het goed gaat ben je een winnaar, als het slecht gaat ben je gemeen. Ik vind Tagliafico nog steeds de beste linksback van de Eredivisie en hij is al een lompe speler sinds hij hier is. Daar is niets aan veranderd.daarnaast is het niet gek dat hij woorden wisselt met Klaiber na die overtreden, de gele kaart was meer dan terecht. Ik denk echter niet dat hij lachte omdat Klaiber geschorst is, net alsof Tagliafico zich daarmee bezighoudt.
 
Harecles
 
101
7 maart 2020 om 13:20
Helemaal okselfris is Tagliafico ook niet getuige dat natrappen tegen AZ.
 
powned_nl
 
0
8 maart 2020 om 15:22
Exact. Soms naar, niet zo naar als mensen hier soms doen laten blijken. Hij kan inderdaad prima incasseren en moet dat ook vaker per wedstrijd. Een beetje het gevolg van het uitdelen haha. Ik vind het persoonlijk nooit zo erg, dat natrappen is wel iets wat ik niet snel vergeet. Teveel van het harde. Maar dit met Klaiber was gewoon neutraal, hij wist niets van de schorsing van Klaiber.
 
SpeedyAFC
 
18
7 maart 2020 om 13:44
Niet opbeurend maar het ging ook niet over het missen van de finale. Nico was boos dat hij hard geraakt werd.
 
fcu_030
 
20
7 maart 2020 om 16:04
Moet Nico zelf is zijn gezonde verstand gebruiken die idioot. Trap iedereen in 2e maar incasseren kan die niet
 
ajax1812
 
6
7 maart 2020 om 17:53
Tagliafico is juist iemand die kan incasseren..
 
SpeedyAFC
 
0
7 maart 2020 om 20:01
Volgens mij heeft Nico zelf eerder in de wedstrijd ook geel gehad dus niet zo klagen, gelijke monikken, gelijke kappen.
 
BadHabbit
 
2
8 maart 2020 om 04:24
@ajax1812 Juist, daarom ook de reactie naar Klaiber. Wat een goedzak is Tagliafico toch ook
 
Benzema.
 
18
7 maart 2020 om 13:59
Tagliafico is erg goed, maar ik vind Rodriguez nog beter. Heeft de rust en ervaring en is zowel aanvallend als verdedigend erg sterk. En dat terwijl hij in een team terecht kwam dat dramatisch draaide. Maar in principe zijn beide backs gewoon te goed voor de Eredivisie.
 
Boadurum
 
4
7 maart 2020 om 15:56
Rodriguez in zijn prime was ook niet voor niets de beste LB van de Bundesliga samen met Alaba. Persoonlijk vind ik Rodriguez en Tagliafico qua niveau wel aardig aan elkaar gewaagd alleen het zijn totaal andere types. Tagliafico is een gifkikker en Rodriguez de rust zelve. Het zou voor het NL voetbal mooi zijn als Wijndal ook naar hun niveau kan toegroeien.
 
powned_nl
 
0
8 maart 2020 om 15:20
Ik was Rodriguez een beetje vergeten, die speelt ook erg sterk. Eens met je laatste zin. Ik ben niet neutraal maar een fitte Haps is dat ook, al een laag onder deze twee.
 
fiorenoord
 
122
7 maart 2020 om 13:12
Nou dan kan gelijk de lezing van de goedpratertjes de prullenbak in.Ook echt de man om anderen aan te spreken op harde overtredingen...
 
Ewoud
 
108
7 maart 2020 om 13:19
Net als de lezing dat hij Klaiber aan het pesten was met zijn schorsing
 
Shakur030
 
8
7 maart 2020 om 13:22
Nee want misschien komt Klaiber met een ander verhaal.
 
Zytto34
 
7
7 maart 2020 om 15:20
Mwah het is wel vrij aannemelijk dat Tagliafico niet wist dat klaiber op geel stond. Je hebt er tenslotte niks aan als hij geschorst wordt, omdat er geen return is.
 
Shorty1991
 
8
7 maart 2020 om 15:21
En Klaiber heeft natuurlijk sowieso gelijk en Tagliafico niet, zo gaat dat bij de gemiddelde niet-Ajacied. Net zoals het bij de gemiddelde Ajacied precies andersom gaat. Wel grappig dat dan al die Utrechters en Feyenoorders nu Ajacieden op de plek willen zetten, terwijl ze zelf ook helemaal niet in het gelijk gestelt zijn. Kan die lezing van al die haters gelijk de prullenbak in, dat Tagliafico een vuile smeerlap is die mensen pesten omdat ze niet bij een mijlpaal kunnen zijn
 
Shakur030
 
2
7 maart 2020 om 15:47
Mij boeit het weinig verder. Klaiber moet alleen naar zichzelf kijken na die actie. Het gaat er mij alleen om je kan niet van 1 ding uitgaan terwijl je het ander niet hebt gehoord. Zegt Klaiber ja hij was alleen aan het schelden, kan die 'pestende Tagliafico argument' de prullenbak in. Als klaiber het ontkent wat Nico zei, blijft er twijfel. En dat het een smeerlap is heeft die na al die ellebogen en natrappen wel bewezen. Vooral na Ajax - AZ.
 
4fRedondo
 
6
7 maart 2020 om 15:51
Nee hoor, een goeie coach neemt dit mee in de tactische bespreken. Je weet dat een speler op scherp zich waarschijnlijk zal inhouden in de duels om de kans op finale niet te hoeven missen.
 
100% Meijer
 
5
7 maart 2020 om 14:44
Van beide kanten kan het verhaal de prullenbak in. Hij beurde hem niet op omdat hij de finale mist, maar pestte hem ook niet omdat hij de finale mist. Hij wist niet eens dat zijn tegenstander op scherp stond.
 
kevin1994
 
83
7 maart 2020 om 13:12
ging er hard in? wie maakt nou week in week uit harde overtredingen?? of word gespaard door de var
 
Quancios
 
76
7 maart 2020 om 13:15
Doet dat iets af aan het feit dat Klaiber er hard in ging dan?
 
Ewoud
 
51
7 maart 2020 om 13:16
Wat hebben die 2 dingen met elkaar te maken? Verandert het aantal overtredingen van Tagliafico hoe hard Klaiber in kwam?
 
RamonDiaz
 
11
7 maart 2020 om 16:23
@Ewoud Die 2 dingen hebben wel degelijk iets met elkaar te maken, de 1 maakt een overtreding krijgt geel en is geschorst voor een bekerfinale, een ander staat in een topwedstrijd op iemand zijn been had rood moeten krijgen maar krijgt niet eens geel en kan tegen Heerenveen weer rustig aantreden, maar goed je hoeft natuurlijk geen verband te zien.
 
znathan
 
11
7 maart 2020 om 16:59
En wat is precies het verband dan?
 
BadHabbit
 
8
7 maart 2020 om 17:32
@znathan - Ramondiaz legt haarfijn uit wat het verband is, of wil je het niet zien? Oh wacht, ik snap al waarom je het niet kan zien, excuses. @ewoud Het verband is dat Tagliafico nu loopt te huilen dat hij hard is aangepakt, terwijl Tagliafico elke wedsrijd iemand hard aanpakt, of nog erger. Svensson klaagde ook niet bij Tagliafico dat hij op zijn been was gaan staan. Is niet zo moeilijk te begrijpen toch, of wel?
 
Soccer98
 
10
7 maart 2020 om 13:17
Vrij plausibele verklaring eigenlijk. Eigenlijk ook niet raar dat Tagliafico daar geen weet van had.
 
lekkerbek
 
20
7 maart 2020 om 13:18
Wat een politiek correcte mensen hier allemaal. Ja hij is een harde verdediger. Moeten we blij mee zijn, want meestal worden we in Europa afgetroefd door het slappe ingrijpen. Net zoals dat hij verwensingen naar zijn hoofd krijgt, deelt hij ze nu uit. Jammer voor Klaiber dat ie de finale mist. Moet ie maar niet zo dom zijn. Niks met onsportiviteit o.i.d. te maken van Tagliafico. Alsof hij van iedereen bij gaat houden wie op scherp staat. Doe eens normaal.
 
ajax1812
 
1
7 maart 2020 om 17:55
Het is nooit goed in Nederland. Als we Nederlandse verdedigers opstellen zijn ze veel te lief, maar Argentijnse bikkels moeten we ook niet hebben want eigenlijk zijn die veel te grof. Wat moet je dan hebben?
 
powned_nl
 
0
8 maart 2020 om 15:25
Voor mij niks mis met een bikkelharde verdediger zijn. Juist niet. Zelfs een beetje gemeen kan ik best waarderen. El Ahmadi, alhoewel geen verdediger, was voor mij de perfecte combinatie. Nooit rood gepakt, wel flinke schoppem uitgedeeld. Maar nooit ronduit gemeen. Tagliafico heeft wel soms van die uitspattingen zoals het op iemand staan. Er is wel een grens.
 
shota1
 
2
7 maart 2020 om 13:20
Dat zag je meteen al. Zie z’n hoofd maar als t het zegt. Heel venijnig. En hij zal nooit weten wie Vd tegenstander op scherp staat qua schorsing. Snapte de commentator hier al niet ..
 
HijNiet!
 
76
7 maart 2020 om 13:20
Maar, maar, maar Tagliafico was toch die barmhartige Samaritaan die zijn tegenstander wilde troosten? Ach, het is wel weer prijzenswaardig dat hij eerlijk toegeeft dat hij een misselijke kerel is. We hebben al vaker gezien dat hij zijn frustratie niet kan beheersen, zie bijvoorbeeld ook het gluiperige natrappen tegen Svensson vorige week. Je ziet de hondsdolheid dan ook echt in z'n ogen. Van een ervaren international mag je toch verwachten dat hij zijn kop erbij kan houden.
 
NJfromVOL
 
16
7 maart 2020 om 14:06
Dat aspect van zijn verhaal is inderdaad ongeloofwaardig, Arie. Ik denk dat iedereen precies weet wie op scherp staat voor de finale. Dat soort details kan een beslissende factor zijn en ik ga er van uit dat de Ajax spelers goed voorbereid het veld in worden gestuurd.
 
Eagles
 
7
7 maart 2020 om 14:08
@NJfromVOL, Dat vind ik toch wat ver gezocht. Nico reageerde pissed na een tackle, roept wat, that’s it. Ongetwijfeld extra pissed omdat ie weet dat Ajax ging verliezen. Het is niet lacherig bedoeld omdat ie de finale mist. Daar geloof ik echt niets van. En als een scheldpartijtje al teveel is voor leden hier, dan hebben ze blijkbaar nog nooit gevoetbald.
 
Sulejmanii
 
1
7 maart 2020 om 14:13
NJfromVOL het lijkt me sterk, dat spelers van welke club dan ook te horen krijgen. Welke desbetreffende spelers van de tegenstander op "scherp staan" dat is toch belachelijk, de eigen coach van de speler zou dat moeten laten weten en dat is lijkt me zijn eigen verantwoordelijkheid. Toch?
 
NJfromVOL
 
5
7 maart 2020 om 14:31
Sulejmani, zo bedoel ik het niet. Als je weet wie van je tegenstander op scherp staat, heb je een mogelijke zwakke plek geïdentificeerd.
 
Apolytos
 
4
7 maart 2020 om 15:13
@Njfromvol, Inderdaad. Als je ook maar een heel klein beetje op de hoogte bent van de gang van zaken in het betaald voetbal dan weet je dat dit soort openbare info van gele en rode kaarten bekend is en door coaches ook gedeeld wordt met hun spelers. Zowel van het eigen team als de tegenstander. Sterker nog, het tactisch plan wordt in `n bepaald detail soms aangepast met deze info.Helaas blijkt niet iedere poster hiervan op de hoogte te zijn.
 
KlasseSchone
 
2
7 maart 2020 om 15:50
Apolytos, ik kan me zeker voorstellen dat dit voor aanvallers geldt die een tegenstander opzoeken, maar ik geloof simpelweg niet dat Tagliafico in zo'n splitsecond denkt 'goh laat ik die vent ff aan een gele prent helpen'. Daar is 'ie toch helemaal niet mee bezig wanneer 'ie 2-0 achter staat en desnoods geen baat heeft bij een schorsing van Klaiber joh.
 
Apolytos
 
0
7 maart 2020 om 17:16
Nee, in dit geval lijkt het me ook onwaarschijnlijk. Wel is er natuurlijk sprake van ernstig hypocriet gedrag bij Tagliafico. Wel (veelvuldig) uitdelen en niet kumnen incasseren. Laffe speler noemen we zo iemand.
 
Sulejmanii
 
1
7 maart 2020 om 17:26
NJfromVOL, ohh aha op die fiets! Dat zou ik nog erger vinden persoonlijk, als er coaches zijn die hun spelers er op attenderen. In de hoop dat die tegenstander er niet bij zal zijn, erg laag maar het zal gebeuren ja. Ten Hag zie ik dat soort dingen niet doen.??
 
Apolytos
 
2
7 maart 2020 om 18:59
Hoe aandoenlijk naïef dat Ten Hag geen gebruik zou maken van beschikbare info om daar voordeel uit te halen.
 
Shorty1991
 
7
7 maart 2020 om 15:15
Hij geeft helemaal niet toe waar jij en vele anderen hem van betichten, dat hij klaiber aan het treiteren was omdat ie de finale zou missen. Die mensen die dat zeiden kun je net zo goed belachelijk maken als de Ajacieden die tagliafico een "barmhartige Samaritaan" noemen. Wat een leuke topics hebben we hier toch continu, waar iedereen niet bezig is voetbalinhoudelijke dingen te bespreken, maar liever anderen op de plek zetten. Hondsdolheid nog wel, niveautje hoor deze reactie van je ??
 
ProEvo
 
20
7 maart 2020 om 13:26
Conclusie; Tagliafico is een uitstekende linksback die triest gedrag vertoont als het tegenzit, maar iets minder triest dan het tijdens de wedstrijd leek.
 
Dr. Duck
 
1
7 maart 2020 om 13:54
Haha, 1e onpartijdige reactie hier, met de kanttekening dat hij dit jaar een stuk minder speelt dan vorig jaar.
 
NL_Modric
 
3
7 maart 2020 om 16:31
Ik vind hem prima spelen hoor. Voor mij samen met Svensson de beste backs van de Eredivisie. Aanvallend dragen ze hun steentje bij en verdedigend zitten ze er lekker kort op.
 
 
2
7 maart 2020 om 19:39
Allen kan svensson zich wel beheersen terwijl Nico heel vaak 2 gezichten lijkt te hebben. Van harde werker tot geregeld natrappen ed. Deze man had als speler van een kleine club gemiddeld 10 wedst4ijden per seizoen niet gespeeld vanwege terechte rode kaarten.
 
powned_nl
 
0
8 maart 2020 om 15:27
Haha precies dit wilde ik aangeven in mijn eerste reactie. Het is best een lul die erg goed kan voetballen en met zijn hardheid een positieve factor is. Soms gaat ie daar flink overheen en dat was hier niet het geval.
 
Tonmeister
 
5
7 maart 2020 om 13:38
Ik vraag me steeds vaker af hoeveel keyboardridders hier zelf ooit potje hebben gevoetbald? Wat Tagliafico doet na de overtreding en gele kaart hoort er een beetje bij, kom op zeg! Natrappen is fout, had hij voor bestraft moeten worden, maar dit? Dit gaat er bij de meesten volgens mij alleen maar om dat Klaiber door de gele kaart ( wat zijn eigen domme schuld is) weer een finale mist. Als dat niet het geval was, had deze discussie niet bestaan!
 
janter
 
4
7 maart 2020 om 13:59
Achjah, beetje opjutten moet kunnen toch. Voetbal is emotie. Genoeg scheldpartijen gehoord in het voetbal. Dit wordt gewoon weer eens opgeblazen. En wat Nico zegt... alsof hij wist dat ie scherp stond kom op zeg haha.
 
BadHabbit
 
6
7 maart 2020 om 17:45
@janter Het punt is dat meneer loopt te huilen dat hij hard geraakt is, terwjl hij tegen AZ express op emands been gaat staan. Prima, maar ook incasseren dan, en niet lopen janken dat iemand je geraakt heeft. Tagliafico heeft gewoon geluk gehad dat hij tijdens de wedstrijd tegen AZ geen donkerrood kreeg, dan had hij nl nu niet op het veld gestaan, de droeftoeter, had hij nu ook niet hoeven huilen dat hij geraakt werd.
 
hanniec
 
27
7 maart 2020 om 14:01
Is zelf een van de onsportiefste spelers op nederlandse velden zagen we tegen az weer. Had hij donkerrood moeten krijgen en minimaal 3 wedstrijden schorsing. Maar heeft het geluk dat hij bij Ajax speelt en dan kom je weg met deze gemene overtredingen
 
AN34
 
4
7 maart 2020 om 17:50
Natuurlijk joh, als jij nog lekker gelooft in dat soort sprookjes, zal je vast geen leuk leventje hebben. Elk klein dingetje wat voordelig uitvalt voor Ajax afschuiven op het feit dat dat komt omdat ze altijd worden geholpen met alles. Jij bent vast ook het type persoon dat "KNJB" roept? Ik verdedig Tagliafico zijn acties niet, maar de beslissing is gemaakt om hem geen rood te geven. Accepteer dat dan ook.
 
 
6
7 maart 2020 om 14:06
Ik vond het moment tegen az veel spraakmakender dan deze actie.
 
McMulenga
 
1
7 maart 2020 om 15:14
Wat??? Het was toch super duidelijk dat Tagliafico hem zat te stangen ipv opbeuren?! Niks geks, je tegenstander een beetje op de stang jagen hoort er bij.
 
Apolytos
 
5
7 maart 2020 om 18:08
Deden de Getafe spelers ook bij de ajaciedjes. En dat resulteerde toch in een gejank van van de Beek, Blind en Tadic..
 
fcu_030
 
6
7 maart 2020 om 16:03
Ik dacht echt dat hij hem troosten maar hoe kan je dat verwachten van zo misbaksel. Zelfs op mensen gaan staan en dan mensen uitschelden omdat ze je een x raken. Triest ventje
 
NL_Modric
 
5
7 maart 2020 om 16:33
Ja en bij Utrecht zijn het vast allemaal lieverdjes. Kom nou, gewoon iemand die wil winnen en daarbij de grens opzoekt. Iig niet iemand die zich aanstelt wanneer hij zelf een keer geraakt wordt. Boos worden en door. (zoals het hoort)
 
Shakur030
 
7
7 maart 2020 om 16:42
Zei je dit ook over Getafe dan?
 
fcu_030
 
3
7 maart 2020 om 17:11
Zeker niet maar onze spelers worden wel gestraft als ze zich misdragen en terecht! Als Nico speler van bijv Twente was geweest had hij net zoveel geschorst geweest als dat hij speelde maar praat vooral dat gekke gedrag goed. Maar vanavond wel moord en brand gillen als iemand iets bij een ajacied doet.
 
BadHabbit
 
3
7 maart 2020 om 17:40
@nl_modric Dit topic gaat juist over het feit dat hij boos is dat hij hard werd geraakt. Als hij terecht donkerrood had gekregen tegen AZ, dan had die jankerd nu niet eens gespeeld.
 
 
0
7 maart 2020 om 19:36
Is bewust op iemand gaan staan de grens opzoeken of hier ver over heen gaan ? Deze man mag blij zijn dat je als speler van Ajax vaker gespaard wordt. Deze man had als speler van een kleine club veel schorsingen opgelopen. Hij zoekt niet alleen de grens op, maar gaat hier met o.a. natrappen of nu weer bewust op iemand staan heel vaak over de grens.
 
gomes1psv
 
6
7 maart 2020 om 16:53
Het commentaar van Tagliafico typeert Ajax momenteel. Waar onder aanvoering van Ten Hag zelf alles en iedereen schuld heeft aan de crisis (met de rumoer rond het dieptepunt Getafe uit en thuis), behalve Ajax zelf lult de Argentijn ook precies zoals het hem uitkomt. Schold Klaiber uit `omdat-ie hard geraakt` werd, terwijl de beelden aantoonden dat de kans op letselschade wel erg klein was. Intussen kan Tagliafico zich niet meer goed herinneren of ie Svensson wel raakte, dit in dat geval echt niet expres was, terwijl juist die beelden duidelijk lieten zien dat hij vol op de Noor instapte. Sowieso is Tagliafico een man van twee gezichten. Sympathiek en innemend buiten de lijnen, maar eenmaal in het veld flirt hij toch ook altijd wel met dit soort smeerlapperij.