Ten Hag gefrustreerd: 'Er had maar één ploeg met de beker mogen staan'
Zondag, 17 april 2022 om 20:49

PSV heeft zondag ten koste van Ajax beslag gelegd op de TOTO KNVB Beker. De Eindhovenaren waren in De Kuip met 2-1 te sterk dankzij treffers van Cody Gakpo en Érick Gutiérrez. Het is voor PSV de tweede prijs van het seizoen, daar in de voorbereiding ook al werd gewonnen van Ajax in de strijd om de Johan Cruijff Schaal. Erik ten Hag is van mening dat er maar één ploeg recht had op de beker. "En dat waren wij", aldus de trainer van Ajax.

"Laat ik beginnen met PSV te feliciteren", begint Ten Hag. "Maar de manier waarop de winst van PSV tot stand komt... Er had maar één ploeg met de beker mogen staan en dat is Ajax. Maar uiteindelijk doen we het onszelf aan. Direct na rust maken we twee fouten. Dat hebben we voor de tijd en in de rust benadrukt. Je moet gewoon honderd procent gefocust zijn. We maken twee hele grote fouten, maar ook daaraan vooraf gaan dingen verkeerd." Met name bij de 2-1 werd PSV in het zadel geholpen, daar Lisandro Martínez de bal zomaar inleverde bij Cody Gakpo, die Maarten Stekelenburg vervolgens klopte met een schot in de korte hoek.

"Er was niks aan de hand. We stonden met voldoende mensen achter de bal. Dan moet je Gakpo op links laten en mag je hem nooit naar binnen laten komen", analyseert Ten Hag de tweede tegentreffer. "Er staan twee spelers bij. Je moet hem op links houden. Dat weten we van PSV dat ze graag naar binnen komen. Zeker bij Gakpo. Die komt graag naar binnen om te schieten." De aanvoerder van PSV schreeuwde het uit van ontlading en moest zich twintig minuten later laten vervangen door Ritsu Doan. Ryan Gravenberch had Ajax in de eerste helft op voorsprong geschoten.

Volgens Ten Hag had zijn ploeg het meeste recht op de bekerwinst. "Wij maken met Klaassen een geweldige goal, net buitenspel. De kans van Perr Schuurs, Tadic die op de paal schiet. Maar het mocht gewoon niet zo zijn. Dat zijn dan de machten en de krachten in het voetbal, dat zat bij ons niet mee. Maar je moet het ook zelf afdwingen en dat hebben we onvoldoende gedaan." Het is voor de tiende keer in de clubgeschiedenis dat PSV de dennenappel meeneemt naar Eindhoven en de eerste keer dat in de finale wordt gewonnen van Ajax. De voorgaande drie edities, in 1970, 1998 en 2006, gingen verloren.

Meer nieuws
   
16:50
16:50
Malik Tillman blijft: PSV neemt Amerikaan definitief over van Bayern München
25
   
16:41
16:41
Een buitenlandse wedstrijd bijwonen? Koop je officiële tickets in de ticketshop!
0
   
16:30
16:30
Opleving of laatste stuiptrekking; is Haaland de laatste echte superspits?
5
   
16:10
16:10
'PSG identificeert opvolger van Mbappé en hoort vraagprijs van 120 miljoen euro'
4
   
15:27
15:27
'Jordan Henderson is mogelijk bezig aan zijn laatste weken bij Ajax'
51
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (190)

 
Parelmoer94
 
193
17 april 2022 om 20:53
Nee, niet echt. Was echt een 50/50 wedstrijd.
 
RyanBabel8
 
33
17 april 2022 om 20:56
Ja, het is altijd 50/50. Psv, van harte met de beker. Je moet gewoon meer scoren dan je tegenstander en dan sta je met de prijzen in je handen.
 
Parelmoer94
 
15
17 april 2022 om 21:06
Niet bepaald, als jij met een groot overwicht de wedstrijd speelt is het uiteraard geen 50/50 wedstrijd.
 
RyanBabel8
 
23
17 april 2022 om 21:09
Je kunt de bal 99% van de tijd inje bezit hebben, maar als je er niet mee doet, wat je er mee moet doen en de tegenstander wel dan verlies je gewoon. Er staat namelijk nergens beschreven dat je het spelletje wint als je minimaal zoveel % de bal hebt. Dat ik als Ajacied het fijn vindt, is iets anders.
 
Hazardinho77
 
13
17 april 2022 om 23:56
Welk groot overwicht?
 
oigatinha
 
21
17 april 2022 om 21:23
Niet eens. Psv beter tot de goal. Daarna ajax beter. Tweede helft geheel voor psv. Die pingel was achteraf gezien cruciaal.
 
TVM1987
 
58
17 april 2022 om 21:35
Welke pingel?
 
Musi26
 
5
18 april 2022 om 02:41
2e helft was helemaal niet geheel voor psv. Ze waren de 1e minuten beter. Daarna was ajax tot de 70ste minuut gewoon veel beter. Toen ging ajax meer risico nemen en kreeg psv veel te veel ruimte. En volens mij is dat niet de gehele 2e helft.
 
 
11
18 april 2022 om 08:16
@Musi: Overall was PSV natuurlijk gewoon de betere. Veel meer en veel grotere kansen. Ajax nauwelijks gevaarlijk, mede door een sublieme Sangaré
 
Ruiz_FCT
 
72
17 april 2022 om 22:59
Sterker, PSV was gewoon de betere over 90 minuten. Belachelijk slechte verliezer is Ten Hag zeg.
 
Diego_Forlan
 
3
18 april 2022 om 07:35
Op basis van jouw constatering ben je de laatste 15minuten ingeschakeld lijkt het zo. PSV heeft tot er ruimte ontstond in de counter werkelijk enkel ballen weggeroeid en was in de eerste helft werkelijk nergens te bekennen.
 
VijfMeterLijn
 
17
18 april 2022 om 08:42
Aldus het subjectieve commentaar van Diego met een tadic foto. Ajax heeft de hele wedstrijd maar twee keer op goal geschoten.
 
Ruiz_FCT
 
8
18 april 2022 om 09:10
Waarom zou ik specifiek '90 minuten' in mijn reactie zetten als ik maar 15 minuten heb gezien? Heel aparte conclusie van je.
 
Westland96
 
270
17 april 2022 om 20:53
Lekkere content dit, echt genieten. Ajax had alleen meer balbezit, verder had PSV meer schoten en schoten op doel.
 
Real_Amsterdam
 
25
17 april 2022 om 21:33
Kleine kanttekening mag wel geplaatst worden dat een groot aantal van die kansen gecreëerd zijn sinds het moment dat ajax echt moest aanzetten. Deze wedstrijd is letterlijk op centimeters beslist. Schijnbaar terecht want buitenspel is buitenspel (nog niet terug kunnen zien). Maar met een iets snellere pass of iets meer luie VAR wint ajax dit gewoon redelijk zonder probleem. Maarja ALS ALS ALS. Al met al felicitaties aan de PSV en z'n supporters en leuk voor schmidt dat hij z'n termijn in Eindhoven toch nog afsluit met een prijs. PS Vanaf komend seizoen gewoon de bekerfinale weer als laatste of uiterlijk 1na laatste wedstrijd aub @KNVB. Maakt het moment toch wat specialer en hebben eventuele blessures ook geen invloed op het restant van de competitie.
 
PSV,VVV,LFC!
 
25
17 april 2022 om 22:37
Precies en dan heb je niet een paar dagen eerder nog europees gespeeld. Zou inderdaad beter zijn.
 
RickVenus
 
4
17 april 2022 om 23:07
Precies dit... hoe kan je buitenspel staan ( brobbey ) met een verdediger in je rug? Dat is wat ik me echt afvraag
 
roofvogel
 
24
17 april 2022 om 23:20
Kijk nog eens wat beter man. Was gewoon buitenspel, minimaal dat wel. Hij stond met zijn hak voorbij de verdediger
 
Musi26
 
2
18 april 2022 om 02:44
Het zijn de regels, maar het is juist nadelig als je verder terug staat als je met de rug naar de goal staat (specifiek in dit geval). Dus in dit geval zou het geen buitenspel moeten zijn, want het is dus nadelig voor de speler ipv voordelig. Maar goed regels zijn regels en zolang dit de regels zijn, dan is het terecht afgekeurd.
 
HijNiet!
 
6
18 april 2022 om 10:58
Haha nadelig dat hij met zijn rug naar het doel stond. Dat stelde hem juist in staat om die bal zo lekker te kaatsen. Wat een gigantische onzin.
 
FR-Berend
 
0
18 april 2022 om 14:09
Musi26 ja dat zal een goede regel zijn, heel objectief te beoordelen of iemand er wel of geen voordeel uithaalt als hij buitenspel staat. Nu is het gewoon buitenspel is buitenspel.
 
Bossie
 
54
17 april 2022 om 20:54
je geeft het zelf na de rust weg. Je komt niet scherp uit de kleedkamer
 
hansje1969
 
32
17 april 2022 om 22:01
Precies de teneur van dit seizoen. Als je opa (blind) weer als een vaatdoek ziet verdedigen zegt genoeg. Maar Ten Hag zag weer een andere wedstrijd. Ajax meer balbezit, maar nauwelijks gevaarlijk geweest. PSV paar goede gevaarlijke counters en professioneel tijdrekken en Ajax zoveel mogelijk uit het spel gehaald. Dus weer onzin van ETH
 
Bossie
 
4
17 april 2022 om 22:28
Volgens mij was de tweede goal een foute pass van Martinez, door het midden, Dat leer je bij de Fjes dat dit zeer riskant is en eigenlijk niet mag. Daarna staan er twee man kinderlijk te verdedigden waardoor die speler van PSV de hoek kan uitkiezen. Bij de eerste goal kon de speler redelijk vrij inkoppen. Voor de rest was het een vermakelijke wedstrijd. Zo zie je maar dat een paar centimeters kunnen bepalen of je wint of verliest. Jammer dat ze net buitenspel stonden. Nu de laatste wedstrijden geconcentreerd uitspelen en dan staan we aan het einde met de schaal
 
hansje1969
 
10
17 april 2022 om 22:33
Ja Martinez gaf dat balletje bij de 2-1, klopt. Bij de 1-1 staat Blind volgens mij niets te doen in plaats van te verdedigen.
 
Vernon
 
8
17 april 2022 om 23:57
Nauwelijks gevaar? Twee afgekeurde goals met een paar centimeter buitenspel, bal op de paal, mogelijke pingel, bal vlak voorlangs bij Brobbey. Dit was gewoon een 50/50 wedstrijd, psv had ook nog een bal op de lat. Vind het wel onterecht dat Ten Hag vond dat Ajax echt beter was. Maar er zijn zat kansen geweest.
 
hansje1969
 
5
18 april 2022 om 00:42
Tweede helft krijgt PSV denk ik grotere kansen dan Ajax. Maar om nou te zeggen dat er maar één ploeg recht had op de beker, slaat naar mijn mening weer nergens op. Was inderdaad best gelijk opgaande wedstrijd, maar psv zat er wel veler op. Dus ben het weer eens niet eens met de visie van Eth. Tja Ajax had wellicht meer bal bezit, maar PSV was met enkele counters erg gevaarlijk. Heb onder ETH nog nooit een counter gezien die sneller was dan mijn oma over de 100 meter liep. Nee het lijkt steeds meer onzin te worden wat ETH meldt. Hopelijk wordt ook de titel niet nog verspeelt, want de focus is er niet. Iets wat ETH dan weer wel benoemt maar wat hij er aan doet….
 
gomes1psv
 
11
18 april 2022 om 09:16
Opmerkelijk om die centimeters buitenspel nu mee te nemen in de argumentatie. In de laatste twee toppers in Eindhoven had Ajax, bij de goal van Vertessen en de zijlijn-discussie, voordeel bij waar schouderophalend op gereageerd werd in Amsterdam en niemand over een mazzeltje sprak. En schei uit over die pingel hoor. Het been stond al en die Servische clown duikt er gewoon weer met het gebruikelijke misbaar overheen.
 
Noano
 
446
17 april 2022 om 20:55
Slechte verliezer die Ten Hag.
 
NipkeAjax
 
28
17 april 2022 om 20:59
Hoezo slechte verliezer? Hij is gwn reëel en onderbouwt alles. Hij feliciteert Psv zelfs ??
 
Yoda
 
111
17 april 2022 om 21:18
Niet zo goed onderbouwd weliswaar, of wel heel erg eenzijdig. T is toch net te vaak dat of Ajax verdient heeft gewonnen, of de tegenstander heeft gewonnen door toedoen van Ajax. Van die uitleg ben ik wel een beetje moe inmiddels. Maar okã©, t is ook prima zo.
 
hansje1969
 
15
17 april 2022 om 22:19
Hij is zelf verantwoordelijk voor de focus waar hij het over heeft. En inderdaad elke keer dezelfde riedel word ik ook moe van. Misschien moest hij maanden terug een keer man en paard benoemen en er naar handelen. Slappe onzin praat weer.
 
PirloTes
 
38
17 april 2022 om 22:33
Nou wel slechte verliezer..al die keren dat hij met ajax de VAR/scheidsrechterlijke/discutabele beslissingen meekreeg de afgelopen weken (en dat waren er nogal veel) incl.een 1000%pingel die Dessers had moeten hebben na die kamikazen actie van Martinez,dan hoor je mnr ten Hag niet over. Maar als Benfica een vrije trap krijgt wat in z`n eigen makkelijk was, en zoals vandaag dan gaat hij opeens klagen. Overigens wel netjes dat hij PSV feliciteert aan het eind.
 
hansje1969
 
5
17 april 2022 om 22:49
@pirlotes Ik weet nietwaar je nu met de VAR op de proppen komt. Volgens mij klaagt ETH nergens over de scheidsrechter. Maar hij klaagt over iets waar hij zelf niets aan doet en dat is de focus van zijn elftal. En wat ik bij hem mis, is dat hij hieraf het hele seizoen niets aan doet. En hij onderbouwt in mijn ogen ook niet echt waarom Ajax de enige ploeg was die recht had op de beker. Maar om nou een vermeend penalty moment van Dessers er bij te halen, heeft er natuurlijker niets mee te maken
 
PirloTes
 
7
17 april 2022 om 23:41
@hansje1969, je hebt inderdaad gelijk dat hij nu nergens de schuld legt bij de scheids/var of iets dergelijks. Wat ik in zijn interviews vaak wel mis is het reëele beeld van de wedstrijd en de kansen vd tegenstander of discutabele beslissingen die hij/ajax ook zeker mee krijgen waardoor z`n team alsnog wint. Ik gebruik Dessers hierin als duidelijk voorbeeld. En trouwens "Vermeend' was die penalty echt niet ?? zo'n duidelijke zie je echt bijna nooit, heb jet beeld echt tig keer terug gekeken maar zelfs bij american football zie je zulke charges niet..maar dat 'terzijde'??
 
hansje1969
 
4
17 april 2022 om 23:49
Ja helemaal mee eens. Ik zeg hier ook al twee jaar dat ETH vaak totaal een andere wedstrijd ziet dan ik. Ik heb zelfs toen al gezegd of niet iemand anders de persconferentie kon laten doen, omdat hij zichzelf vaak echt voor lul zet
 
Musi26
 
2
18 april 2022 om 02:47
Hij zegt niets verkeerd. Hij is gewoon boos op zijn team, want zij hadden dit gezien de kwaliteit gewoon moeten winnen.
 
hansje1969
 
1
18 april 2022 om 09:45
Maar musi26 Dit is de zoveelste keer. Dat zien wij ook. Hij moet niet boos zijn, maar er een keer wat aan doen. Hij bereidt de selectie dan toch niet goed voor? Nog vijf wedstrijden en dan zijn we van dat gelul van ETH verlost
 
voetbaltjer
 
183
17 april 2022 om 21:00
Bizar. Psv 14 schoten, 5 op doel. Ajax 8 om 2. Balbezit 41 om 59. Waar haalt ie dit vandaan… Ajax was op 1 kwartier naa in de eerste helft niet goed.
 
burwatti
 
46
17 april 2022 om 21:01
Word ook een beetje moe van Ten Hag.. Ik kon het zelf niet helemaal goed zien, maar leek mij wel een penalty voor Tadic. Veel pech met de buitenspel goals en dat schot op de paal. Daarnaast een aantal dramatische wissels opnieuw, en kom je uit eindelijk nog goed weg met 2-1. Helaas geen beker voor ons dit jaar, Psv gefeliciteerd en wij pakken (hopelijk) de schaal!
 
jbdeiman
 
87
17 april 2022 om 21:03
PSV had ook een afgekeurde goal en val op de paal (Vertessen) en Ajax had nog mazzel denk ik dat Ryan geel kreeg toen Vertessen erdoor was, rood had ook gekund.Maar goed beiden hebben gevochten en psv was deze keer de betere, een paar cruciale fouten doen Ajax de das om hier, maar de zwakste schakels bepalen hier vooral het verloop.
 
 
54
17 april 2022 om 21:04
Was een schwalbe.
 
Vesta
 
12
17 april 2022 om 21:05
Berghuis was er gewoon nog bij. Kunt ook wat zeggen over Teze, die in de eerste helft een hele kaart hadden moeten hebben. Niet dat het iets veranderd had aan het resultaat overigens.
 
MT87
 
31
17 april 2022 om 21:10
Als Tadic gewoon tegen dat (overigens uiterst domme) uitgestoken been was aangelopen had hij altijd een penal gehad. Maar hij liep er om één of andere reden langs, en liet zich daarna vallen. Best merkwaardig moment, maar terecht geen penal. In de slomo van achteren kun je het goed zien.
 
hansje1969
 
9
17 april 2022 om 22:27
@burwatti Die schaal gaat nog echt lastig worden. Nog 5 finales te gaan. Hopelijk staat het zaakje volgende week tegenn NEC weer op scherp. Helemaal eens met je lezing. Tadic was geen pingel hoor
 
tinus45
 
2
18 april 2022 om 02:00
Gelukkig voor ajax dan toch nog een prijs. PSV staat al op 2 van de 3 die er nationaal te behalen zijn. Ajax heeft nou niet bepaald het op voorhand genoemde topseizoen behaald.
 
Musi26
 
2
18 april 2022 om 02:51
De titel gaat geen probleem zijn. Sterker nog het zou mij niets verbazen als ze de volgende wedstrijden iedereen gaan wegblazen. Ze willen allemaal namelijk niet met lege handen staan.
 
hansje1969
 
3
18 april 2022 om 09:48
Dat vraag je je af als je wedstrijden tegen GAE, Cambuur, Sparta, Heracles etc ziet. Daar spat nou niet een enorme wil om te willen uit toch?
 
LeidseHood
 
7
17 april 2022 om 21:23
Ik denk dat verliezen nooit leuk is als topcoach. En ik zag hier bij Ten Hag iets anders dan een zure verliezer. Ik zag een coach die met name naar zijn eigen team kijkt: wat gaat er bij ons mis, wat moeten wij beter doen, welke afspraken komen wij niet na. Dan leg je dus altijd de nadruk op je eigen fouten en niet op het goede spel van de tegenpartij, bijvoorbeeld van Gakpo. En op zich vind ik dat niet gek, want volgende week zijn dit wel de punten die Ten Hag kan verbeteren en waar hij grip op heeft. Vanuit die gedachte snap ik wel dat hij denkt dat Ajax verdiende te winnen, maar ik ben het er zelf niet mee eens overigens. Vond wel dat Ten Hag gelijk had dat die 2 goals echt meer grote fouten van Ajax waren dan de verdienste van PSV op dat moment. Alleen de rest van de tweede helft was PSV ook beter.
 
Noano
 
29
17 april 2022 om 21:30
"vond wel dat Ten Hag gelijk had dat die 2 goals echt meer grote fouten van Ajax waren dan de verdienste van PSV op dat moment." Niet mee eens man, Goals dwing jezelf af.
 
coolJ
 
3
17 april 2022 om 21:39
Die tweede was niet heel erg afgedwongen hoor, gewoon een slechte pass vanuit Martinez. Zo'n eerste goal is nou echt afgedwongen. Goed doorgekopt door Sangare, die echt ze best daarvoor moest doen. Guti gaf ook alles. Tweede was gewoon slap.
 
G-schock
 
8
17 april 2022 om 22:59
Gakpo passeerde die 2 man natuurlijk zonder moeite.
 
LeidseHood
 
0
18 april 2022 om 08:54
Hele reacties getypt, loopt m'n browser vast. De korte variant dan maar: Cruyff zei al, voetbal is een spel van fouten. Misschien dat een Messi of een Zlatan wel eens doelpunten maakt(e) waar de tegenstander niks fout deed, maar bijna aan elke goal gaat een fout vooraf. Dan focus je je als trainer dus daarop: welke fouten moeten we niet meer maken. Of, als trainer van de doelpuntenmakers: wat doen we hier goed en moeten we dus vaker doen? Daarom snapte ik Ten Hag zijn analyse wel. Maar niet zijn conclusie over wie verdiende te winnen.
 
El Fenomeno
 
21
17 april 2022 om 21:27
Dat is die altijd en vaak heel subjectief. Bovendien ook een overschatte trainer. Tweede helft wist die niets om te zetten of te laten zien dat die een olan B of C had. Dit seizoen wint die de titel, maar geen super cup of beker en in de CL ging die eruit tegen een heel matig Benfica. Gevalletje Peter Bosz, één super seizoen in Europa waar die nog steeds op teert.
 
Zytto34
 
10
17 april 2022 om 21:34
Supercup en beker kunnen me gestolen worden zo lang ze kampioen worden, maar dat laatste zie ik ook nog fout gaan in deze vorm. Vandaag had je psv een mentale genadeklap kunnen geven, nu is het psv die een boost krijgt.
 
El Fenomeno
 
17
17 april 2022 om 21:38
Kampioen word je wel, maar ook met wat mazzel gezien wat overwinningen in de laatste weken in de laatste minuut of met een onterechte penalty. De koek lijkt een beetje op en gezien de spelers die Ajax zal kwijtraken zal het voor hem precies het juiste moment zijn om Ajax te verlaten.
 
Zytto34
 
8
17 april 2022 om 21:48
Wordt wel hoog tijd dat Ten Hag en een aantal spelers weg gaan. De honger lijkt weg. Niet gek na 2 dubbels en hopelijk nog een kampioenschap (?). Ik vind het wel fijn dat er vers bloed komt.
 
tinus45
 
2
18 april 2022 om 02:02
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie op de toekomst. Ik vind het daarom ook "best fijn".
 
Liverpool-038
 
252
17 april 2022 om 20:55
Heerlijk om te zien. PSV hier de terechte winnaar. Wat een schwalbe ook van die Tadic, naar mannetje blijft het.
 
TimAalbers664
 
48
17 april 2022 om 20:56
En over de schwalbe van Gakpo hoor je niemand natuurlijk??
 
Aguerooo
 
143
17 april 2022 om 20:59
Schwalbe? Je probeert echt vanalles te zoeken he, zo ontzettend wanhopig. Lachwekkend is het.
 
Boompie85
 
5
17 april 2022 om 20:59
Die was nog erger
 
 
8
17 april 2022 om 21:05
Gakpo liet zich ook een keer vallen waarbij hij wel een vrije trap kreeg.
 
Psvlld
 
2
17 april 2022 om 21:21
Bij Gakpo was er ook niks aan de hand, eens. Maar daar kwam verder geen doelpunt uit toch?
 
TimAalbers664
 
19
17 april 2022 om 21:21
Kijk even de actie van Tadic terug waar geen pingel wordt gegeven en het moment waar Gakpo wel een vrije trap krijgt. Leg mij even uit waarom de ene een overtreding is en de andere niet.
 
TimAalbers664
 
11
17 april 2022 om 21:23
Klopt maar gaat er meer om dat Tadic door iedereen wordt uitgekotst voor zulke acties en bij Gakpo je er niemand over hoort.
 
Aguerooo
 
76
17 april 2022 om 21:32
Omdat Tadic het elke wedstrijd doet. Gakpo zie je zelden onnodig naar de grond gaan om vervolgens net te doen alsof hij doodgaat. Het is echt niet heel lastig te begrijpen waarom Tadic word uitgekotst in Nederland hoor.
 
djdano
 
52
17 april 2022 om 21:34
Omdat Tadic een recidivist is die zich week in week uit voor l*l zet.
 
Ziyech020
 
32
17 april 2022 om 21:56
En omdat Tadic daarna zich enorm aanstelt en veel misbaar maakt, er is niks mis met een schwalbe wat mij betreft, klein beetje onsportief, maar dan doen alsof je neergeschoten bent kan ik persoonlijk slecht tegen ook al speelt tadic bij mijn cluppie.
 
mitchajax020
 
9
17 april 2022 om 21:00
Nou nou het was gewoon een 50/50 wedstrijd hoor. Psv heeft aan het langste eind getrokken en daar feliciteer ik je mee maar terecht nee
 
Sir Paul
 
4
17 april 2022 om 21:57
Idd ,t kon 2 kanten op. Kwartje viel eindelijk weer s onze kant op. Mooie strijd gezien.
 
mitchajax020
 
2
17 april 2022 om 22:20
Ik baal maar het was gewoon een leuke pot ja
 
Noano
 
2
17 april 2022 om 22:24
Mitch, wat denk jij van NEC uit?. Ajax gaat wel niet echt lekker richting die wedstrijd.
 
Vesta
 
8
17 april 2022 om 21:03
Schwalbe? Veerman zet zijn been ervoor, waar moet hij naartoe dan? Of heb je echt de illusie dat hij hem kon ontwijken?
 
pinko
 
26
17 april 2022 om 20:55
Voortaan eerder en beter wisselen kan ook helpen, Erik. Dat facet moet je nog steeds leren beheersen. Met wissels wedstrijden doen kantelen is ook een kwaliteit.
 
 
3
17 april 2022 om 21:52
Wie had je er dan in willen hebben ? Ik vind de bank van ajax niet echt heel sterk.
 
yamiown
 
98
17 april 2022 om 20:55
Slechte verliezer. Wedstrijd kon beide kanten op. Dat je buitenspelgoals maakt levert je geen beker op, daarnaast heeft PSV ook geweldige kansen gehad die het niet afmaakte. Hij pretendeert alsof Ajax overmacht had wat alles behalve waar was.
 
Stua
 
19
17 april 2022 om 21:22
Buitenspelgoals leveren geen beker op? Vraag maar aan Wamberto…
 
Aguerooo
 
136
17 april 2022 om 20:55
Ten Hag.. Wat ben jij een verschrikkelijk slechte verliezer zeg, wat een ongemakkelijk interview was dat zeg, heeft hij de wedstrijd überhaupt wel gezien? De statistieken alleen al zegt genoeg, bizar dat je dit durft te roepen.
 
GillesDB9
 
35
17 april 2022 om 20:55
Hoe was het ook al weer..? 'tis eent over teel its over' of zoiets? Maar wat een onzin. PSV heeft meer gecreëerd en uiteindelijk erg effectief de voorsprong verdedigd. Gewoon een terechte overwinning.
 
RoySFNR
 
92
17 april 2022 om 20:56
Ik wacht nog steeds op de dag dat journalisten hem vragen naar het gedrag van zijn spelers. Wanneer tegenstanders van Nederlandse clubs het doen zijn ze er namelijk als de kippen bij. Ten Hag kan dan vinden dat ze de beker verdienen maar ik denk dat maar weinig mensen het spelers als Tadic en Martinez gunnen.
 
GillesDB9
 
43
17 april 2022 om 21:00
En dan staan de reacties van na de wedstrijd tegen Getafe van een paar jaar geleden nog vers in het geheugen... nu maken de spelers zich zelf schuldig aan dat gedrag.
 
sprokkie
 
2
17 april 2022 om 21:42
Wat dat betreft is Ajax aardig internationaal inderdaad
 
Sir Paul
 
15
17 april 2022 om 22:00
In principe had Martinez geel moeten vanwege onsportief gedrag toen hij de bal hard tegen een liggende Sangare schoot van een metertje afstand. Krijgt gewoon een waarschuwing. Kom op hee,das toch diep geel. Een vijandelijke aktie die ook nog s een blessure kan opleveren. Later krijgt ie geel wat eigenlijk zn 2e moest zijn.
 
Ckoen
 
9
17 april 2022 om 22:05
Dat soort vragen zal hij in Engeland krijgen. De pers daar zal hem kritischer benaderen dan hij in Nederland gewend is. Als hij dit soort jankinterviews blijft geven zit hij voor de kerst weer in Nederland.
 
pinko
 
2
17 april 2022 om 23:16
Dat komt waarschijnlijk ook vanwege de jaloezie op de prijzenkast van Ajax. Daar kunnen veel niet Ajax supporters erg slecht mee omgaan. Dat merkte je ook bij net niet behaalde kampioenschappen. Destijds ging er een gejuich op de diverse velden. Het bekende Calimero syndroom;-))
 
Sir Paul
 
11
18 april 2022 om 06:02
Deze reactie is ook calimero hoor. Na een verliespartij wijzen naar je prijzenkast. Zo dik kan iedereen ze schillen.
 
maurootje
 
54
17 april 2022 om 20:56
Gelukkig staat het team dat het meeste recht had op de beker ook daadwerkelijk met de beker; PSVMan man man, ik snap dat je teleurgesteld bent, maar in geen honderd jaar had Ajax recht op de beker. Psv was gewoon de betere, Veerman en sangare domineerde redelijk het middenveld, althans ik heb genoten van Veerman zijn techniek en inzicht en Sangare loopvermogen en verdedigen. en Gakpo was de grote man.Volgende keer beter.Wat je wel kan opgooien; had het met Antony wel gelukt? Kijk, daar durf ik nog wel in mee te gaan. Die mistte Ajax enorm
 
Aguerooo
 
27
17 april 2022 om 20:57
Guti bedoel je? Veerman was nergens vandaag
 
burwatti
 
19
17 april 2022 om 21:02
Veerman geen seconde gezien.. alleen toen die tadic haakte in de 16.. Sangare was echt in beast mode vandaag, wat heb ik die kerel vervloekt zeg haha
 
 
49
17 april 2022 om 21:07
Het blijft nog steeds vreemd dat tadic geen geel kreeg voor een schwalbe
 
burwatti
 
4
17 april 2022 om 21:09
Heb die schwalbe gemist denk ik, heb je het over het penalty moment. ? Of het moment dat hij “gepakt” werd bij de zijlijn?
 
yamiown
 
51
17 april 2022 om 21:12
Dat penalty moment heb ik gemist. Ik denk dat Janssen doelt op het moment dat Tadic over het been van Veerman duikt omdat hij volgens mij een stuiver zag liggen in het gras.
 
 
10
17 april 2022 om 21:29
Nog steeds veel armoede bij zijn familie in Servie, geef hem eens ongelijk.
 
rogier072
 
19
17 april 2022 om 22:11
Heb je echt die schwalbe gemist? Als je goed kijkt gaat tadic erg gewillig naar de grond. Het is en blijft gewoon een misselijk makend toneel spelertje. Net als aan de zijlijn dat zijn been geamputeerd werd zonder verdoving.
 
Airbags
 
1
17 april 2022 om 23:41
@janssen: Welke schwalbe? Veerman gooide zijn been er toch aardig duidelijk voor. Het was te licht voor een pingel, maar het is niet alsof Tadic ergens anders met dat been heen kon.
 
krovikan
 
4
17 april 2022 om 21:06
Eerste helft was de beste man op het middenveld Gravenberch. Het was o.a. Sangare die echt lachwekkend slecht ingreep bij de goal van Ajax. Het hele middenveld van PSV stond te slapen bij die goals, en werden gered door 2 hakken die net buitenspel stonden. Het middenveld van PSV zag er tweede helft beter uit, en PSV profiteerde goed van de fouten achterin bij Ajax. Maar ik vond PSV qua spelbeeld niet sterker, en al helemaal niet het middenveld van PSV. Sangare herpakte zich vooral in verdedigend opzicht maar die liet zich zoals ik al zei wel heel makkelijk uitspelen bij de goal en de 2 afgekeurde goals van Ajax.
 
pinko
 
0
17 april 2022 om 23:18
Heb je alleen de PSV momenten gezien? Of ook de Makkelie/var momenten? Want die waren nu juist bepalend voor de wedstrijduitslag...
 
roofvogel
 
19
17 april 2022 om 23:28
Wat een slechte verliezer ben jij pinko. Alle afgekeurde treffers zijn terecht afgekeurd en die die misselijke duikel clown kreeg volkomen terecht geen pingel. Het ligt bij jullie altijd aan een ander. Laat die zogenaamde vedetten en misselijkmakende trainer eens in de spiegel kijken.
 
Sir Paul
 
3
18 april 2022 om 06:06
Hahaha ach kereltje.. Arme drommel. Nec uit,Az uit ,Vitesse uit... Als jou was ging ik m knijpen. Feyenoord zal PSV niet veel in de weg leggen na een late donderdagavond in Marseille. De kans op nog meer verdriet is aanwezig Pinko
 
 
39
17 april 2022 om 20:56
Haha flappie toch. Schijnt dat voetbal draait om goals maken. En PSV had meer schoten dus wees blij dat het maar 2-1 is.
 
itsTom
 
42
17 april 2022 om 20:56
De frustratie is logisch. Het zat Ajax ook niet mee, het had beide kanten op kunnen vallen. Ik vind daarom ook niet dat Ajax perse met de cup zou moeten staan. Maar dat ziet Ten Hag ook wel in over een paar uurtjes.
 
Steve Stingray
 
8
17 april 2022 om 21:12
Mooie reactie, zoals zo vaak wordt het op details beslist. 2x een hakje buitenspel maakt een groot verschil. Gefeliciteerd met de overwinning.
 
MikeVanh503
 
24
17 april 2022 om 21:25
3x hakje buitenspel. Die van zahavi mag je ook mee tellen.
 
RickVenus
 
3
17 april 2022 om 23:18
Die stond gewoon duidelijk buitenspel
 
Steve Stingray
 
0
19 april 2022 om 10:41
Dit situatie van Zahavi is niet te vergelijken met de 2 gevallen van Ajax; Zahavi liep op het randje en zocht het juiste moment om los te komen, en richting de goal te lopen. Beide momenten van Ajax waren duels waarin het ene been, op moment van spelen, toevallig iets verder hing dan het andere been. Zowel Tadic als Brobbey hadden geen direct voordeel van het butenspel staan, Zahavi had dat duidelijk wel.
 
Soccerfan_1
 
30
17 april 2022 om 20:57
Echt kinderlijk verdedigd weer. Blind wederom denken dat hij niets hoeft te doen en jawel de man die hij dekt loopt zo bij hem weg en kopt hem binnen. Martinez weer met een bal waarvan je denkt hoezo doe je dat. Maar dat Ajax hem verdiende dat vind ik niet. Het kon echt beide kanten op vallen en het kwartje viel de kant van PSV op. Heel simpel.
 
Kelbergen
 
9
17 april 2022 om 21:06
Denk dat dit de laatste wedstrijden van blind in een ajaxshirt zijn. Ben het met je eens hoor, ongelijfelijk slappe vent. Maar die sluit gwn mooi af met het kampioenschap en dan is het ook klaar.
 
MikeVanh503
 
31
17 april 2022 om 21:27
De enige keren dat blind echt scherp was waren zijn momenten bij makelie. Constant zeuren en zuigen met zijn maatje klaassen. Erg vervelend gedrag die twee.
 
VijfMeterLijn
 
6
17 april 2022 om 21:39
Weer een hele sportieve en realistische reactie. Respect dat je er zo naar kijkt, dit maakt het spelletje mooi.
 
Airbags
 
1
17 april 2022 om 23:43
Ja, echt bizar. En dan ook nog eens de hele wedstrijd volmaken, terwijl je met Tagliafico een veel betere voor die positie op de bank hebt zitten.
 
Captain Marvel
 
11
17 april 2022 om 20:58
Mwah.. hier een open deurtje maar in een wedstrijd wat redelijk gelijk opging, is de winnaar uiteindelijk ook de terechte winnaar. Als Ajax won, was het ook terecht denk ik. Jammer, baal er wel van, nu maar kampioen worden, al wordt in huidige vorm nog knap lastig..
 
Redwatcher
 
27
17 april 2022 om 20:58
Hoog in de emotie neem ik aan, beide ploegen verdiende het om te winnen. Ajax meer balbezit, PSV meer schoten op goal. Accepteer dat je ploeg de hele wedstrijd weggooit in 5 minuten, feliciteer de tegenstander en ga weer verder. Redelijk trieste reactie dit
 
jbdeiman
 
13
17 april 2022 om 20:58
Ik las de reactie van Ten Hag al op een andere plek (nu.nl), maar zo kort na het einde en een (toch redelijk terecht i.m.o) verloren finale zeggen dat Ajax hem had moeten hebben, en dat zij daar het recht op hebben, tenminste dat is de suggestie door te stellen dat maar een ploeg met de beker had mogen staan. PSV heeft meer kansen gecreëerd en i.m.o. terecht gewonnen. Dit zeggen na complimenten aan de tegenstander doet die complimenten eigenlijk teniet. Als PSV de overwinning nu echt had 'gestolen' doordat ze met een lucky goal scoren terwijl Ajax veel meer pogingen deed die er met heel veel pech steeds niet in gingen, dan zou ik het nog begrijpen. Vandaag was Ajax niet goed genoeg, een aantal spelers niet scherp genoeg.
 
Sir Paul
 
4
18 april 2022 om 06:08
Hij zegt eigenlijk: PSV ruikt best lekker voor een club die stinkt. De felicitaties werden volkomen teniet gedaan door zijn relaas die volgde.
 
FR-RKC
 
45
17 april 2022 om 21:00
Oh gaan we nu buitenspelgoals meetellen als kansen? En PSV had 15 schoten, Ajax 6.
 
burwatti
 
5
17 april 2022 om 21:04
Ohja laten we 2 ballen die in het doel gingen niet als kans bestempelen.. wat is dat nou weer voor onzin? Ajax had gewoon pech vandaag, daarnaast zijn de meeste schoten van Psv gekomen toen Ajax vol op de aanval ging. Wat overigens faliekant mislukte..
 
El Fenomeno
 
29
17 april 2022 om 21:31
Buitenspel is buitenspel, niets te maken met pech. Eerder een gebrek aan inzicht en kwaliteit dat je buitenspel staat of dat de pass net een fractie van een seconde te laat kwam.
 
Yassine1995
 
45
17 april 2022 om 21:00
Zoals ze in de studio ook al terecht aankaarten. Bij Ajax ligt het altijd aan Ajax zelf en verliezen ze altijd alleen van Ajax.. Fouten vermelden om vervolgens te concluderen dat je beter was. Blijkbaar niet dus want PSV maakte die fouten vandaag niet. Waren scherper, veller en Ajax heeft in de 2e helft geen enkel moment grip gehad op de wedstrijd. Ook met de bal heel weinig gecreëerd en in mijn ogen verdiend gewonnen. Vergeten voor het gemak even dat er bij PSV ook een buitenspel goal afgekeurd werd
 
GillesDB9
 
37
17 april 2022 om 21:04
Het is natuurlijk ook onmogelijk dat een ander team beter was. Want het moet wel aan jezelf liggen als uitvinder van het voetbal, bespeler van het beste voetbal en eigenlijk lichtend voorbeeld voor de hele wereld qua voetbal. Aldus Sjaakie.
 
Yassine1995
 
14
17 april 2022 om 21:12
Als PSVer uit Amsterdam doe ik een kleine correctie; Aldus heel Amsterdam.
 
GillesDB9
 
11
17 april 2022 om 21:16
Als Eindhovenaar die niet meer in EHV woont wil ik daar graag nog aan toevoegen: aldus alle successupporters die vooral erg vocaal zijn na gewonnen wedstrijden.
 
Arends
 
43
17 april 2022 om 21:00
Ik ben Ajacied, maar heb ik een andere wedstrijd gezien? Dit was een echte finale die beide kanten op kon. Beide grote kansen gehad, maar Ajax geeft het gewoon weg. Rare opmerking van ten Hag.
 
Homelander
 
31
17 april 2022 om 21:00
Zou hij zich nou nooit schamen na zo'n dom interview? Ik zou is serieus kijken naar de motivatie en voetbalkwaliteiten van mijn eigen team want beide ontbraken bij veel spelers vandaag en eigenlijk al maanden.
 
Frikx
 
5
17 april 2022 om 21:00
Ajax geeft echt domme goals weg. Maar de verdediging en keeper zijn ook wel erg veel gewisseld de laatste tijd. Ik vond Ajax echt scherp spelen en hadden best meer afstand kunnen nemen. Het zat niet echt mee. Nadat PSV voorkomt is het een hele andere wedstrijd, dan kan PSV haar favoriete countervoetbal spelen. Ook na de 2-1 had ik er nog wel vertrouwen in, maar hij viel net niet lekker. Dan zijn er veel onderbrekingen en wissels en kom je nooit lekker erin. Dat PSV meer kansen krijgt in die fase is logisch als je achterin 1 op 1 gaat spelen. Ajax is gewoon matig als de tegenstander zich ingraaft. Daarom hebben ze het zo lastig tegen die kleine clubs die op voorsprong komen. Met gedisciplineerd met 9 man verdedigen kom je heel ver tegen Ajax. In de eerste seizoenshelft kwamen ze er wel doorheen maar nu niet meer.
 
Soccerfan_1
 
6
17 april 2022 om 21:10
Kijk wat Blind doet of beter gezegd niet doet bij de 1-1. Daar is een veel gewisselde verdediging geen excuus.
 
 
3
17 april 2022 om 21:42
Volgens mij stond ook de beoogde basis verdediging.
 
infernoss
 
19
17 april 2022 om 21:01
Wat een slechte verliezer. Bij psv wou het hele team winnen, bij ajax steden er maar een paar. 50/50 en laatste 15 min had het ook zo 3-1 kunnen worden. Had gewoon met Haller moeten beginnen en Berguis/Alvarez eerder eraf. Waren dramatisch..
 
ajaxclub
 
26
17 april 2022 om 21:02
Echt serieus ik ben deze man zo zat. Pak het vliegtuig naar Manchester neem je betonblok Alvarez en Klaasen mee, flikker op en laat je nooit meer zien in Amsterdam.
 
kevin73
 
18
17 april 2022 om 21:03
Vind dit wel een matige reactie van ons trainertje. PSV is statistisch gezien gewoon de betere geweest in deze finale en gaan er dus ook terecht met de winst vandoor. Dat je twee goals tegen krijgt in 2 minuten tijd is gewoon schandalig en kan echt niet gebeuren. Zoals Johan Cruijff vroeger zei: ``voetbal is een game van fouten, de ploeg die de minste fouten maakt wint de wedstrijd``.ben wel benieuwd of Ajax er met de titel vandoor gaat. Laatste weken zijn bijzonder matig dus met een beetje pech verpesten we ons hele seizoen in 4 wedstrijden. Tijd zal het leren
 
ajaxrkc33
 
13
17 april 2022 om 21:04
Ben ik het niet met Ten Hag eens. PSV had veel meer de wil om te winnen. En hebben de beker verdiend gepakt.
 
herlev
 
5
17 april 2022 om 21:16
Vandaag ging de schwalbe van de wedstrijd naar gakpo. Velen zouden hem bestempelen met "engnek"
 
MikeVanh503
 
30
17 april 2022 om 21:30
Ware het niet dat schwalbekoning tadic de prijs in de eerste helft al opgehaald had.
 
Sir Paul
 
4
18 april 2022 om 06:11
Gakpo is 1 vd meest sociale spelers vd eredivisie. Werd er weer s ongestraft uitgetrapt. Weer zn rechterenkel. Daar was de focus op bij sommige Ajax spelers.
 
markieboy27
 
7
17 april 2022 om 21:11
Haha die heeft een andere wedstrijd gezien
 
krovikan
 
3
17 april 2022 om 21:12
Sangaré krijgt de man of the match van VZ precies waarom? Hebben de mensen gezien hoe die goals van Ajax vielen, meneer liet zich 3x als een klein kind uitspelen. Ze worden dan afgekeurd omdat de hak van de schoen buitenspel staat. Maar Sangaré was echt niet de beste vandaag.
 
Trapper1
 
7
17 april 2022 om 21:12
Gelul van ten Hag
 
PSV18
 
13
17 april 2022 om 21:15
Haha, Erik man. Laat je niet zo kennen joh. Je bent gewoon een slechte verliezer. Een week rust gehad, je prima kunnen voorbereiden en dan met dit komen. Het was een 50/50 wedstrijd, beide ploegen hadden echt kunnen winnen dus deze uitspraak slaat kant noch wal.
 
miki1959
 
10
17 april 2022 om 21:15
Ten Hag, voordat je naar Engeland gaat doe eens een mediatraining bij Slot. Dan verkonding je ook geen onzin
 
 
5
17 april 2022 om 21:17
Na ieder verlies hetzelfde geouwehoer van ten hag. Zal blij zijn als hij weg is de kwal
 
brandkraan
 
1
17 april 2022 om 21:18
Ik begrijp niet dat Ten Hag erin heeft gezet voor diepgang. Brobby kwam nauwelijks in het spel voor. Het is een talent maar nog lang geen basisspeler . Ik vind het een dommekracht die zich veel te makkelijk laat wegzetten met dat imposante lichaam van hem.Scorend vermogen van hem is ook matig. Hij mist teveel kansen door zijn onbehouwenheid.Berghuis kan zodra het tempo omhoog gaat niet aan. Hij is fysiek erg zwak en hij kan geen man passeren.Zijn wissel was meer dan terecht. Verder heeft Ajax behalve wat schoten op het doel niets gecreëerd. Bruma is echt de slechtste speler van PSV.
 
HijNiet!
 
15
17 april 2022 om 21:24
Ten Haag leeft na iedere nederlaag of slechte wedstrijd totaal in zijn eigen wereld. In Engeland gaan ze gehakt maken van dit zwakzinnige gehakkel.
 
DieGelbeReds
 
6
17 april 2022 om 21:38
@HijNiet, voorafgaand aan elke wedstrijd geldt dat toch ook? Ik bespeur altijd het idee bij ten Hag dat Ajax alleen kan verliezen als ze zelf niet goed spelen. Je kan zeggen dat dat klopt, aangezien Ajax simpelweg de grootste club van Nederland is, maar het komt niet altijd even goed over vind ik.
 
houtapp
 
14
17 april 2022 om 21:30
Als je dit soort dingen uitkraamt dan ben je echt een slechte verliezer. Zonder fouten worden er meestal geen wedstrijden gewonnen of verloren. Die omschrijving van de goal van Gakpo kun je zo plakken op de goal Gravenberch. In de eindfase kan/moet psv er gewoon nog 3 maken. Ten Hag kan zich beter zelf afvragen waarom hij psv wil irriteren door Ihataren in te brengen? Hij haalt zijn meest gevaarlijke speler eraf voor iemand die net 3 wedstrijden in kkd gespeeld heeft.
 
DieGelbeReds
 
7
17 april 2022 om 21:36
Het zal de emotie van de wedstrijd wel zijn mag ik hopen. De twee afgekeurde goals van Ajax zijn natuurlijk zuur, maar wel terecht. Erg veel uitgespeelde kansen hebben ze verder ook niet echt gecreëerd. Zo'n wedstrijd kan altijd twee kanten op, maar onterecht of onverdiend kan je de overwinning van PSV toch niet noemen.
 
foebele
 
7
17 april 2022 om 21:59
Ten Hag was meer bezig met randzaken, zoals het opnemen van Ihattaren in de wedstrijdselectie, en zijn nieuwe contract bij Manchester, dan met de wedstrijd van vandaag.
 
Ajaxprofessor
 
13
17 april 2022 om 21:37
Psv heeft hier gewoon terecht gewonnen. Wat er met het ajax van een paar maanden geleden is gebeurd weet ik niet,maar met zo'n instelling komt het kampioenschap ook nog in gevaar. Psvers gefeliciteerd met deze terechte overwinning
 
Sir Paul
 
18
17 april 2022 om 21:37
Dit is wel Calimero in t kwadraat hoor. Wat een loser die Ten Hag. Jammer. Onsympathiek. Maar daar lopen er meer van bij Ajax. Onsportief boeltje.
 
jonapsv85
 
12
17 april 2022 om 21:44
Ai slechte verliezer… had ik niet achter Ten Hag gezocht. Gaat het zwaar krijgen bij Man Utd met zulke fratsen. En Tadic… wat een kwal. Het lijkt nu een beetje op t baasje en z’n hondje ..
 
 
8
17 april 2022 om 21:44
Manchester United gaat zich nog achter de oren krabben. Wat een onzin zeg dat Ajax zo verdiend zou hebben om te winnen. Ze waren allebei niet goed en voornamelijk Ajax had veel spelers die door de ondergrens zakten. Gravenberch was erg goed, Berghuis, Tadic, Brobbey door de ondergrens.
 
roklo
 
6
17 april 2022 om 21:51
Jemig Erik, pak je verlies als een kerel man..
 
Khalidwho.else
 
2
17 april 2022 om 21:53
Willen spelen als Barcelona maar de mentaliteit van Real Madrid..... arrogantie
 
FlamengoBrasil
 
2
17 april 2022 om 22:23
Winnaarsmentaliteit bedoel je? Wat een prijzen heeft Real he….
 
PSVChamps
 
9
17 april 2022 om 21:54
Hiermee wordt de winst alleen maar mooier Erik! Wat een gehuil zeg…. Je verliest met 1-2, dus is PSV de terechte winnaar. Zo simpel kan het zijn. Dan zijn dit soort uitspraken van een toptrainer toch wat jammer….
 
Sander79
 
4
17 april 2022 om 21:56
Die ploeg staat nu ook inderdaad met die beker. PSV terechte winnaar.
 
AmerRansing
 
7
17 april 2022 om 21:57
Neem die vent in bescherming tegen zichzelf en laat m weg blijven van microfoons tot ie weg is aub. Zou fijn zijn ons ook te beschermen tegen hem, maar dat zal helaas zeker niet gebeuren
 
Kurnia
 
2
17 april 2022 om 22:01
Dat heb je als je zo nochalant speelt en denk dat je beter bent dan tegenstander. Ik irriteerde me mateloos aan de instelling van Ajax. Martinez die zomaar bal inleverd en daarmee tegendoelpunt inleid en helemaal geen bezieling na die afgekeurde doelpunten.
 
Pressing12
 
11
17 april 2022 om 22:01
Dit is typisch ten Hag. Elk doelpunt van Ajax is de verdienste van Ajax. Elke doelpunt van de tegenstander zijn fouten van Ajax. Ajax heeft altijd onterecht verloren volgens ten Hag. Tegen Benfica had er ook maar 1 team moeten winnen volgens hem. Een zure trainer die er zuur bij staat langs de zijlijn.
 
Ajaciedje02
 
5
17 april 2022 om 22:12
Gefeliciteerd Psv-ers! Voor de neutrale toeschouwer zeer vermakelijke pot, waar er vanalles gebeurde. Psv heeft dan toch haar topwedstrijd gewonnen dit seizoen, en precies op het juiste moment! ??En wij, 5 finales, geen excuses maar volop knallen. Vandaag was met vlagen best goed, vooral in de combinatie voorin met Brobbey vond ik het alleraardigst. Alleen jammer dat hij verder zo weinig in stelling werd gebracht. Ballen net te hard, te hoog. Wat Ten Hag zegt is denk ik meer de emotie na de wedstrijd, vond het zelf echt wel een 50/50 wedstrijd waar we het in 5 minuten kinderlijk weggeven. Eerst met Blind die doodleuk niet z`n mannetje volgt, maar de bal en bij de 1-2 het gebrek aan druk op de bal en op Gakpo na de miskleun van Martinez. Het is een gebrek aan scherpte, iets waar we al langere tijd last van hebben..
 
GertAjax
 
9
17 april 2022 om 22:14
Ten Hag out! Zwaar overschatte trainer en dat gaan jullie allemaal zien zodra hij naar Manchester United gaat. We werden helemaal weggespeeld in de tweede helft en dan begint die slappe zak over buitenspelgoals die 'niet gegund' waren? Wat denk je dan vent, dat ze die na het zien van de beelden alsnog goedkeuren omdat het maar een paar centimeter buitenspel was? Ongelooflijk.
 
GertAjax
 
8
17 april 2022 om 22:17
Een voordat er weer mensen beginnen over de halve finale CL van 3 jaar geleden: Onana, Frenkie, De Ligt, Ziyech en Tadic waren allen in bloedvorm, daar had Sjaak Polak ook minstens een kwartfinale mee gehaald.
 
 
0
18 april 2022 om 19:08
Ondanks ten Hag het goed gedaan heeft heb ik ook al wel eens gezegd dat hij flink geholpen wordt. Vorig jaar leek het mis te gaan maar werd er voor 22 miljoen een spits gehaald om het verschil te maken. Dat is toch wel lekker als je trainer bent.
 
FlamengoBrasil
 
8
17 april 2022 om 22:21
Wordt de overwinning alleen maar mooier van. Erik ten Hag met zijn domme antwoorden. Heeft zich lekker laten kennen.
 
sunmaster
 
5
17 april 2022 om 22:42
Calimero gedrag.
 
G-schock
 
7
17 april 2022 om 23:02
Valt me overigens op dat er heel veel. Sportieve reacties zijn van Ajaxcieden. Voor mijn gevoel veel meer dan andere keren. Chapeau!
 
PHX34
 
4
17 april 2022 om 23:02
Zwijg en groet de beker winnaar.
 
Edforce2
 
0
17 april 2022 om 23:10
Het valt me tegen dat een trainer als Erik ten Hag die wij kennen, zich zo frustrerend laat gaan , jammer. Maar ik denk dat emotie op zo'n moment ook een grote rol kan spelen. Dus eigenlijk een verwachtbare reactie.....
 
pinko
 
2
17 april 2022 om 23:22
Jammer dat Ten Hag zijn eigen falen er niet bij haalt. Zijn wisselbeleid was weer eens zwaar ondermaats. Spelers die niet goed in de wedstrijd zaten niet durven wisselen (status). Dan roep je de ellende over jezelf ook af. Tactisch heeft hij nog nooit een wedstrijd doen kantelen. Het zijn meestal individuele acties van spelers die sommige bijna verliespartijen of gelijke spelen nog positief doen keren. Dus hand in eigen boezem. .
 
cabinessence
 
4
17 april 2022 om 23:27
Dat Ajax meer kwaliteit in huis heeft dan PSV is duidelijk. En dat kon je vandaag ook wel zien. Maar PSV heeft er echt veel harder voor gestreden. De wil om te winnen was vandaag gewoon veel groter bij PSV. Ik zal het dan wel weer door een PSV-bril zien allemaal, maar ik vond het een verdiende overwinning.
 
G-schock
 
0
17 april 2022 om 23:33
Eens, deze strijd kan PSV alleen tegen Ajax op brengen lijkt het wel. Ik zie ze zo geen een andere wedstrijd met het mes tussen de tanden het veld op stappen.
 
Crema
 
2
17 april 2022 om 23:40
Iedereen Schmidt vergeten na PSV-AJAX? Met z'n allen zeiken op Ten Hag, maar Schmidt is geen haar beter als hij verliest. Met geen woord gehoord heb ik Schmidt vandaag gehoord over de scheidsrechtelijke dwalingen, maar die kwamen hem waarschijnlijk goed uit.
 
G-schock
 
7
18 april 2022 om 01:07
Welke dwalingen hebben invloed gehad op de uitslag dan? Die duik van Tadic?
 
Crema
 
0
18 april 2022 om 10:41
Irritante aansteller en schwalbe koning Gakpo gemist zeker. Niet elke dwaling hoeft direct van invloed te zijn op de uitslag. Max had gewoon twee keer geel moeten hebben, ook niet gezien zeker? Dan houdt het snel op ....
 
G-schock
 
1
18 april 2022 om 16:44
Dat iemand die voor Ajax is een speler van een ander team schwalbe koning noemt toont gebrek aan enig zelfreflectie.
 
 
0
18 april 2022 om 19:04
En martinez dan ? Een bal tegen een geblesseerde speler aan schieten nadat er al gefloten is. Niet gezien zeker ?
 
CorvanValen
 
8
17 april 2022 om 23:59
Ten Hag is volledig van de pot gerukt. Die is echt gek. Hoe komt hij erbij dat Ajax had moeten winnen. Ook vergeet hij de kansen van Bruma Vertessen . Dat hij maar snel met Tadic samen gaat zitten janken. PSV Terechte Winnaar.
 
thebesttt
 
2
18 april 2022 om 00:28
Ja alles zat tegen voor ajax. Normaal gesproken wint ajax deze wedstrijd 8 van de 10 keer
 
G-schock
 
5
18 april 2022 om 01:10
De resultaten uit het verleden zeggen toch echt wat anders het is zo goed als 50/50 met een licht voordeel voor Ajax. Ajax heeft 60 keer gewonnen PSV 56 keer. Maarja die hebben natuurlijk 56 keer van zichzelf verloren.
 
 
0
18 april 2022 om 19:03
Ik denk dat je statistieken verkeerd hebt. Volgens mij staat psv in het voordeel tegen ajax
 
G-schock
 
0
18 april 2022 om 19:55
Heb gister gegoogled en die kwam deze statistieken tegen. Misschien zijn bepaalde wedstrijden daarin dan niet meegenomen. Maar dat zou mijn punt alleen maar versterken haha????
 
tinus45
 
5
18 april 2022 om 01:55
Uiteraard lag het weer niet aan de tegenstander die beter was. Beetje om moe van te worden bij die gasten.
 
Musi26
 
0
18 april 2022 om 02:39
Hier heeft Ten Hag 100% gelijk. Hij zegt namelijk niets anders dat op basis van kwaliteit had ajax de beker MOETEN winnen. Hij zegt nergens dat psv geen recht had op een overwinning of dat ajax gezien hun spel recht had op de overwinning.
 
beekieontour
 
4
18 april 2022 om 03:25
Zoals ze afgelopen weken elke week punten hadden moeten verspelen wat een clown
 
nuanceman
 
0
18 april 2022 om 08:55
Zelfs al heb je gelijk, wanneer je verloren hebt komt het al snel over als gezeur, daarom: beter niet doen, gewoon je verlies erkennen, de tegenstander feliciteren en alle oorzaken bij jezelf zoeken. Komt een stuk krachtiger en sympathieker over.
 
Neutraal1978
 
2
18 april 2022 om 09:10
Zo'n reactie van ten Hag moet toch hartstikke leuk zijn voor de PSV supporters. Wat laat hij zich hier kennen. PSV en Ajax hadden beide aanspraak, alleen PSV trok aan het langste eind. Ik denk dat (heel cliché dit) de voetbalsupporter heeft gewonnen, het was een meer dan vermakelijke wedstrijd. Jammer van die leeghoofd met dat gevecht en gedoe.
 
 
1
18 april 2022 om 09:45
Wat ten hag vind is toch niet belangrijk. Is na iedere verloren wedstrijd zelfde liedje ligt nooit aan hem of ajax maar altijd aan scheidsrechter of aan geluk van tegenstanders. Is een arrogante kwal geworden
 
 
3
18 april 2022 om 11:28
Tadic pak beker NIET
 
Noano
 
0
18 april 2022 om 19:03
Haha en Tadic pakt schaal hopelijk ook niet. helemaal niks in Amsterdam!.
 
TheoGroenewoudt
 
2
18 april 2022 om 11:43
Wat is die ten Hag toch een vreselijke arrogante slechte verliezer! Ik ben geen PSV supporter maar ze waren overall gewoon beter. Ik heb genoten van de wedstrijd.