Ten Hag: 'Hij heeft een mindere wedstrijd gespeeld, waar hebben we het over?'
Maandag, 12 augustus 2019 om 15:55

Kasper Dolberg begon in de strijd om de Johan Cruijff Schaal nog in de basis bij Ajax, terwijl hij ook in de eerste competitiewedstrijd tegen Vitesse aan de start verscheen. Vorige week dinsdag viel hij in de voorrondes van de Champions League tegen PAOK Saloniki echter na een halfuur spelen uit met een blessure en afgelopen zaterdag bleef hij negentig minuten op de bank tegen FC Emmen.

De jonge Deen kreeg de afgelopen weken met de nodige kritiek te maken en moest zaterdag toekijken hoe concurrenten Dusan Tadic en Klaas-Jan Huntelaar belangrijk waren met doelpunten. Erik ten Hag stelt maandagmiddag op een persconferentie echter dat hij 'geen specifieke zorgen' heeft om zijn pupil: "Of we weleens met elkaar praten? Ja, we praten weleens. Niet alleen ik, ook andere mensen van de staf. Hij krijgt de aandacht zoals iedere speler veel aandacht krijgt."

Meer: Keuze van Ajax nadert: nog maar twee trainers in beeld in Amsterdam

"Wat er aan de hand is? Ik denk dat hij een uitstekende voorbereiding heeft gehad, een mindere wedstrijd tegen Vitesse, toen was hij ook echt niet goed, en toen is hij uitgevallen tegen PAOK . Waar hebben we het over?", is Ten Hag duidelijk. De oefenmeester geeft wel aan dat het lastig wordt om iedereen tevreden te houden: "Ze moeten beseffen dat Ajax en het team op één staan. Daarna komen de individuele belangen. Je hebt een selectie nodig om te winnen. Als ze dat niet kunnen, hebben ze een probleem. Ze moeten elkaar uitdagen, scherp zijn. Dat komt ten goede aan Ajax."

Datzelfde geldt ook voor Quincy Promes, die eerder deze zomer voor een flink bedrag over werd genomen van Sevilla. De Oranje-international is er nog niet in geslaagd om een onbetwiste basisplaats te veroveren, maar hoeft volgens Ten Hag niet te vrezen: "Om ergens om mee te spelen, heb je een brede selectie nodig. Het zijn allemaal internationals. Je hebt spelers om iets op te vangen, maar je kunt het ook per wedstrijd bekijken. Daarvoor hebben we nu veertien tot vijftien basisspelers." Ajax gaat dinsdag ten koste van PAOK proberen de volgende voorronde van de Champions League te bereiken. Het heenduel eindigde vorige week in een 2-2 gelijkspel.

Meer nieuws
   
21:48
21:48
Invaller Gimenez scoort weer eens bij ruime overwinning Feyenoord op PEC
10
   
21:47
21:47
Volendam-aanvoerder Mirani wekt onbegrip met onsportieve uitspraak over Vitesse
0
   
21:00
21:00
De EK-selectie van Portugal: dit zijn de spelers die kans maken
10
   
20:42
20:42
Slot geeft aan of hij spelers uit de Eredivisie mee wil nemen naar Liverpool
20
   
20:34
20:34
Joey Veerman en Luuk de Jong zingen in microfoon op kampioensfeest van PSV
0
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (51)

 
AcePluto
 
23
12 augustus 2019 om 16:19
Dolberg staat al twee jaar stil, is gewoon een gevalletje Andersen/Fischer. Tijd om met Tadic in de punt te spelen, Huntelaar altijd erin gooien in de tweede helft mits fit en Traore ook zo nu en dan speeltijd gunnen. Hij laat het niet zien wanneer het moet.
 
InkeMontana
 
17
12 augustus 2019 om 16:32
Acepluto. Inderdaad. Als Ten Hag eerlijk is dan weet hij natuurlijk ook dat het niet gaat over 1 slecht gespeelde wedstrijd, maar een vormdip die maar lijkt voort te duren. Die jongen wordt mentaal trouwens ook wel echt gekraakt door die oude rakker van een Huntelaar hoor. Elke keer weer, maar een paar minuten nodig en hij heeft er weer 1 in het mandje liggen.
 
D-Bergkamp
 
14
12 augustus 2019 om 16:45
Inkemontana, tijd om door te selecteren dus. Huntelaar en Tadic zijn gewoon beter. Terwijl Traore en Brobbey er aan komen. Voldoende opties. Kan Neres ook gewoon spelen.
 
AcePluto
 
1
12 augustus 2019 om 17:46
Helemaal gelijk, Huntelaar legt met zijn oude leeftijd - voor voetballers - gewoon de lat veel te hoog voor Dolberg. Maar het gaat ook verder dan doelpunten maken. Speel je slecht, werk je zelf dan de pleuris in. Loop voor twee man, laat zien dat je toch je team helpt. Memphis tegen Engeland, juiste voorbeeld. Speelde een bar slechte wedstrijd maar deed echt alles en dan toch nog betrokken bij 3 goals. Dolberg zet helemaal geen druk en positioneert tevens ook heel slecht voor een spits. Altijd als er een speler los komt op de flank om de bal voor te geven, staat hij achter twee verdedigers.
 
Stokie10
 
15
12 augustus 2019 om 16:35
Dolberg speelt al 2 jaar lang mindere wedstrijden, met af en toe een meevaller. Mijns inziens moet bij ajax altijd de beste spelen, of ie nu 36 is zonder restwaarde of 22 met een gouden toekomst...
 
ajax1812
 
2
12 augustus 2019 om 17:18
Messifan. Je zegt echt belachelijke dingen. Kun je alsjeblieft normaal reageren?
 
sofinho
 
9
12 augustus 2019 om 16:20
Ik denk dat dit Dolberg zijn laatste jaar zal zijn bij Ajax. Heeft na het seizoen onder Bosz werkelijk niks laten zien. Ajax zal echt verder moeten kijken want na Huntelaar heb je geen echte spits meer.. Loopt er in de jeugd bij Ajax geen spits die de kans kan krijgen?
 
LordFootball
 
28
12 augustus 2019 om 16:22
Ja, Lassina Traore. Goede spits en heeft afgelopen half jaar laten zien veel potentie te hebben. Hoop dat hij dit jaar de kans krijgt, want kan uitgroeien tot een topspits.
 
sofinho
 
3
12 augustus 2019 om 16:26
@lordfootball, laten we hopen dat hij dan een kans gaat krijgen om zich te laten zien en dan niet alleen bij Jong Ajax. Ben geen Ajax fan maar Dolberg kan echt niet meer, vraag me wel oprecht af wat er aan de hand is met hem. Gun hem wel het beste want hoor nooit iets verkeerds over hem
 
Catenaccio 2.0
 
12
12 augustus 2019 om 16:23
Ja in de jeugd loopt Brobbey en Traore is ook nog een optie.
 
Miccoli
 
26
12 augustus 2019 om 16:24
Je hebt Traoré (18) en Brobbey (17) die er aan zitten te komen. Dit zijn beiden twee grote talenten, maar of ze klaar zijn voor wedstrijden in het eerste weet ik niet. Daarnaast heb je ook Danilo (20) nog, maar of die het nog gaat halen weet ik niet. Die is ondertussen ook al aardig oud en weet ook nog geen potten te breken bij Jong Ajax. Het is gewoon te hopen dat Dolberg zijn kansen pakt dit seizoen. Het is enorm lullig dat hij tegen Paok zo vroeg al uitvalt met een blessure. Ik geloof nog in Dolberg.
 
Fanatic86
 
21
12 augustus 2019 om 16:43
Ah fijn, nog iemand die in m gelooft. Zijn we iig met zn 2en
 
Sulejmanii
 
4
12 augustus 2019 om 17:17
Micolli ik ook nog, een derde dus. Het moet er echt dit jaar uitkomen.
 
ajax1812
 
4
12 augustus 2019 om 17:19
4. Ik geloof er ook nog in.
 
codygakpo
 
0
12 augustus 2019 om 16:25
Misschien dat bosz het met hem aandurft haalde een geweldig niveau onder hem en volland en alario zijn niet de beste spitsen
 
AcePluto
 
0
12 augustus 2019 om 16:30
Lassina Traore, Brian Brobbey en Naci Unuvar volgens mij.
 
leonardho
 
4
12 augustus 2019 om 16:35
Unuvar is '10' . Daarnaast komt Brobbey net kijken bij jong. Traore lijkt wel veel belovend
 
InkeMontana
 
10
12 augustus 2019 om 16:34
Suarez kan volgend seizoen eventueel mooi terugkeren en daarachter staan er inderdaad talenten als Traore en Brobbey vrij snel klaar.
 
Kyle66
 
12
12 augustus 2019 om 16:21
Ik ben mijn vertrouwen in Dolberg nog niet kwijt, maar in Europese wedstrijden zie ik veel liever Tadic in de spits.
 
Linkerbaan
 
20
12 augustus 2019 om 16:25
Ik zie in iedere wedstrijd veel liever Tadic in de spits. Je ziet gewoon dat het team beter draait met Tadic in de spits.
 
ElPhenomeno
 
30
12 augustus 2019 om 16:22
Ben ik de enige die Dolberg tegen PSV juist uitstekend vond voetballen.
 
LordFootball
 
19
12 augustus 2019 om 16:24
Dolberg speelde inderdaag prima tegen Psv. Maar betwijfel of dat aan Dolberg lag of aan het feit dat de 2 Cv's van PSV (luckassen en Boscagli) er geen pepernoot van konden.
 
masterapie
 
9
12 augustus 2019 om 16:45
Nee, en ook niet tegen Paok die eerste 20 minuten. Stemmingmakerij na de wedstrijd tegen Vitesse waarin de buitenspelers weer continu de trechter in renden. Met Neres/promes en diepgang aan de zijkant kan ie dit seizoen rustig 15-20 goals maken.
 
jeugdtrainer14
 
2
12 augustus 2019 om 16:27
Als een trainer Dolberg goed weet te raken (en dan bedoel ik niet fysiek) zal je een wereldtopper aan hem hebben. Zou Jurgen Klopp graag met hem aan het werk zien gaan!
 
Pantelic16
 
3
12 augustus 2019 om 17:47
Heb ik toch ernstig mijn twijfels over, want als je bekijkt dat er nu al 2 trainers zijn geweest na Bosz. En optellend daarbij dat Ten Hag duidelijk vertrouwen in hem toont en ook vaak in de basis laat staan, vraag ik me af of het puur aan het vertrouwen van de trainer ligt. Bovendien zie ik alleen al deze wedstrijden geen enkel moment, waaruit blijkt dat verbetering gaat optreden.
 
Judgment
 
5
12 augustus 2019 om 16:28
Ja Promes zal ook geen makkelijk jaar krijgen. Hij is tóch aangetrokken in de wetenschap dat in ieder geval éen buitenspeler zou vertrekken (Neres of Ziyech). Ik vind deze twee beter dan Promes en in de competitie speelt Ajax vaak met Tadic op de flank, dus een basisplek veroveren gaat echt een lastige klus worden. Ik vond hem wel goed invallen tegen Emmen.
 
Messi_Goat
 
9
12 augustus 2019 om 16:30
Ik hoop echt dat Dolberg komende wedstrijden echt fit is en alle haters het ongelijk kan bewijzen. Die jongen kan niks meer goed doen. Een voorbeeld: Uit tegen Paok, hij deed het gewoon prima (niet uitzonderlijk) valt die geblesseerd uit gaat het slechter. Komen al die haters weer met dolberg niet meer opstellen etc. Pure onzin
 
sofinho
 
6
12 augustus 2019 om 16:35
Het lijkt me wel heerlijk om een Ajax supporter te zijn in deze tijd. Als het zo doorgaat word Ajax de PSG van Nederland of Juventus van Nederland als jullie begrijpen wat ik bedoel. Ajax heeft een brede selectie met een paar goede bankzitters, hebben geen geld nodig dus verkopen is geen must, kan je wel zien aan al die contractverlengingen van een aantal sterkhouders. Hopelijk krijgen we weer een mooie CL seizoen te zien, mits ze de groepsfase halen. Goodluck Ajax supporters jullie hebben een heerlijk team staan
 
arsenal890
 
1
12 augustus 2019 om 17:09
Je weet dat diezelfde sterkhouders volgend jaar allemaal weggaan? De meeste dan waarschijnlijk. Onana, tagliafico, neres, vd beek.
 
falcao
 
1
12 augustus 2019 om 17:35
Dat dacht men over deze transferperiode ook. Geloof niet dat ze nu nog meer dan 3 sterkhouders per seizoen verkopen.
 
arsenal890
 
0
12 augustus 2019 om 17:43
Ze hebben beloofd mee te werken aan een transfer. Dan doen ze dus bij minimaal 3 spelers al. Dus ze hebben dan geen keus. Want een club kan geen beloften doen en daar niet aan houden want dan wilt niemand meer naar die club.
 
falcao
 
0
12 augustus 2019 om 19:11
Dan moet er wel een passende club komen. Hoe beter en financieel sterker Ajax zelf wordt, des te kritischer worden die jongens waarschijnlijk ook voor een vervolgstap. Niet iedereen kan naar Real, Barca, Atletico, Bayern, Juve, Psg, Man City of Liverpool. Dan hebben die clubs straks selecties van 100 spelers.
 
Kyle66
 
0
12 augustus 2019 om 19:33
Daarnaast is het ook zo dat Overmars al aan het anticiperen is op mogelijke vertrekken. Zo is Martinez gehaald als vervanger van Tagliafico, maar hij speelt zo goed dat hij als CV wordt opgesteld op dit moment. Ik maak me geen zorgen over volgend jaar.
 
Pantelic16
 
0
12 augustus 2019 om 17:24
Buiten de eerste helft tegen PSV heeft Dolberg letterlijk niets gebracht wat ook maar erop lijkt dat hij terecht in aanmerking komt voor een basisplaats. Telkens als het systeem wordt omgegooid met Tadic of Huntelaar zie je dat het spel er duidelijk op vooruitgaat en er tevens als bewijs ook meer doelpunten worden gescoord. Afhankelijk van de ontwikkeling van Brobbey en Traoré moet Ajax wellicht nog een spits aantrekken en gewoon doorselecteren met Dolberg. Vond het persoonlijk ook jammer dat ze afgelopen zomer niet Munas Dabbur hebben aangetrokken, die was met zijn 15 miljoen euro te betalen geweest voor Ajax, en had je een speler met techniek en echte killer in huis gehaald die nog jarenlang mee kon.
 
ajax1812
 
1
12 augustus 2019 om 17:45
Blind terug naar LCV, Martinez eerste backup van blind en Nico maken, Marin en Donny op 6 en Tadic op 10.
 
ajax1812
 
0
12 augustus 2019 om 19:57
Dan zet je Marin erlangs en zet je Donny met blind of Martinez op 6. Dolberg moet je gewoon vertrouwen geven en een paar wedstrijden achter elkaar laten spelen. Je weet zelf dat die jongen vreselijk goed kan voetballen.
 
mv010
 
0
12 augustus 2019 om 17:34
Misschien moet Feyenoord proberen hem stiekem weg te halen zoals met Vermeer.Bij Ajax is hij zijn basisplaats kwijt mag ik aannemen. Daar ligt de lat een stuk hoger en aan die verwachtingen kan Dolberg niet voldoen op dit moment. De transferwaarde van Dolberg is aardig gekelderd. Een bod van 12 miljoen? Nog even los of Feyenoord dit kan betalen.
 
falcao
 
0
12 augustus 2019 om 17:36
En dan uitgefloten worden in de Kuip door primitieve fans? Zie hem dan eerder naar bijvoorbeeld Leverkusen gaan.
 
arsenal890
 
0
12 augustus 2019 om 17:44
Leverkusen heeft 2 betere spitsen dus lijkt mij niet. Misschien een optie voor Sunderland ofz.
 
Pantelic16
 
0
12 augustus 2019 om 17:56
Een bod van € 15 miljoen zou ik als Ajax zijnde direct accepteren. Met 15-20 miljoen zou Ajax echt direct een versterking kunnen halen voor de spitspositie. Recent voorbeeld is de naar Sevilla vertrokken Munas Dabbur die voor 15 miljoen euro is vertrokken. Zijn toch bedragen voor spelers als deze waar Ajax ook had mee kunnen concurreren. Verder zou ik als Ajax inzetten op: 1. Jean-Philippe Mateta (fsv Mainz MW: 22 miljoen) 2. Fedor Chalov (cska Moskou, MW: 16 miljoen) 3. Jean-Kévin Augustin (RB Leipzig, MW: 16 miljoen) Waarvan ik de laaste 2 als meest haalbaar acht gezien het budget van de club
 
ajax1812
 
1
12 augustus 2019 om 18:12
Mateta is denk ik niet de spits die je als ajax zijnde moet willen, puur omdat hij niet in het spel past. Is 1.92 en z'n passing is niet bijzonder. Ik zou dan eerder voor Augustin gaan.
 
ajax1812
 
0
12 augustus 2019 om 18:12
Chalov heb ik geen idee van wat voor type speler dat is.
 
Ross Almighty
 
0
12 augustus 2019 om 19:04
Maar dat half uurtje tegen PAOK was hij ook miserabel. Dat hij geblesseerd uitviel kwam alleen maar goed uit achteraf.