Ten Hag 'overdrijft' over verdediger: 'Hij lijkt Alves of Walker wel'
Woensdag, 14 maart 2018 om 17:13

Henk Spaan is geen fan van de wijze waarop Erik ten Hag zich verbaal doet gelden bij Ajax. De columnist van Het Parool constateert dat de trainer van de Amsterdammers bij tijd en wijle apart taalgebruik etaleert, waardoor mensen hem minder serieus gaan nemen. Als voorbeeld wijst Spaan op het woordje 'ongelofelijk' dat Ten Hag veelvuldig gebruikt.

"Het is niet het accent, het is vooral wat Ten Hag in zijn dialect te berde brengt. Zo vindt hij rechtsback Rasmus Nissen Kristensen 'ongelofelijk dynamisch'", aldus Spaan in zijn column. "Nu is het al de vraag of Kristensen dynamisch genoemd mag worden, maar het woord 'ongelofelijk' eraan toegevoegd, is ongelofelijk overdreven. Kristensen lijkt in die bewoordingen Dani Alves wel, of Hans Hateboer, of Kyle Walker, of Antonio Valencia. Daarvan is geen sprake."

Spaan gaat ook door op het interview dat Ten Hag gaf over het incident met Younes, die weigerde in te vallen bij het duel met sc Heerenveen (4-1). "Hij had hem willen belonen voor een 'ongelofelijke' invalbeurt tegen Vitesse en voor de ongelofelijke dingen die hij op de training had laten zien. De verklaring maakte Ten Hag tot een ongelofelijke jezuïet. Nooit geweten dat ze in Haaksbergen een dergelijke scholing in hypocrisie à la het Ignatius of Aloysius College beschikbaar hadden."

Meer nieuws
   
10:29
10:29
Kraay jr. reageert op overstap Slot: 'Ik begrijp hier niets van, lachwekkend!'
5
   
10:00
10:00
De EK-selectie van Spanje: dit zijn de spelers die kans maken
7
   
09:10
09:10
Slot denkt aan Nederlander als eerste topaankoop bij Liverpool
26
   
08:39
08:39
Engeland heeft bar weinig vertrouwen in Slot: 'Hij is een Ten Hag in vermomming'
49
   
06:00
06:00
Arne Slot: de trainer die 'sleeping giant' Feyenoord wakker maakte
15
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (29)

 
Suarez 7
 
89
14 maart 2018 om 17:15
Lees ik het goed? Wordt Hateboer nou in een rijtje gezet met Alves, Walker en Valencia?!
 
Skede
 
21
14 maart 2018 om 17:26
Ja, als het gaat om het aspect 'dynamisch' zijn gaat. Blijkbaar vindt Spaan ze op dat vlak vergelijkbaar. Dat hoeft niet te betekenen dat ze hij ze van hetzelfde niveau als verdediger vindt. Dat snap je toch zelf ook wel? Als ik in de Hoofdklasse speel, en ik ben een aanvallende rechtsback die veel mee naar voren komt, dan kan ik toch ook zeggen dat ik een type back als Alves ben? Ook dat wil niet zeggen dat ik dan dus denk even goed te zijn of te kunnen worden, alleen dat ik relatief gezien dezelfde manier van spelen heb.
 
Suarez 7
 
6
14 maart 2018 om 18:12
Je hebt gelijk als je het zo bekijkt, excuus. Vind het nog steeds vrij bizar om hem tussen wereldtoppers te zetten; er zijn zoveel meer en betere dynamische backs te vinden.
 
Skede
 
7
14 maart 2018 om 18:16
Dat zal hij gedaan hebben omdat het een Nederlander is. Anders had hij hem waarschijnlijk ook niet genoemd.
 
Dutchgio
 
6
14 maart 2018 om 18:21
Het is een column, daarin kun je wat overdrijven. Zo moet je het zien. Net als dat Spaan nu overal 'ongelofelijke' noemt.
 
Jaimy87
 
3
14 maart 2018 om 19:04
Zelfs dan in de vergelijking Hateboer met Alves, Walker en Valencia een beetje teveel van het goede want Hateboer mag misschien wat dynamisch zijn, maar Alves, Walker en Valencia horen dan wel in een andere categorie, alleen al qua dynamiek.
 
Skede
 
3
14 maart 2018 om 19:16
Dat de vergelijking niet klopt is weer een andere discussie. Daar kun je het namelijk wel of niet mee eens zijn. Maar feit blijft dat Spaan nergens zegt dat de genoemde spelers van het zelfde niveau zijn. Slechts vergelijkbaar op bepaald vlak.
 
AFC Ajaxfan
 
45
14 maart 2018 om 17:15
"kristensen lijkt in die bewoordingen Dani Alves wel, of Hans Hateboer, of Kyle Walker, of Antonio Valencia. Daarvan is geen sprake." Meneer Spaan, als je vindt dat Ten Hag overdreven doet, dan is dat misschien wel terecht. Maar wat je daarna dan niet moet doen, is Hateboer in een rijtje met Alves, Walker en Valencia noemen. Dat is pas overdreven.
 
stravven
 
16
14 maart 2018 om 17:31
Niet qua niveau, wel qua type speler, is dat mogelijk?
 
AFCAFOREVER1
 
6
14 maart 2018 om 18:33
Ja maar dan kan kristensen toch ook in dat rijtje?
 
Champ86
 
4
14 maart 2018 om 18:56
Nee, want Kristensen komt minder mee op, voegt aanvallend minder toe, etc. Veltman verkeert in slechte vorm, maar ik heb de meerwaarde van Kristensen mog niet gezien in de wedstrijden die hij heeft gespeeld.
 
VeluwsAZer
 
18
14 maart 2018 om 17:21
Dit lijkt wel een artikel uit De Speld. Man, man, man wat maakt deze man zich druk om werkelijk niks. Het is gwn de manier waarop Ten Hag praat en daar kan de beste man ook niks aan doen
 
Madbazzie
 
5
14 maart 2018 om 17:26
Een woord niet gebruiken is niet zo lastig toch. Ten Hag komt op mij nogal dom over, zelfs de Boer kwam beter over
 
W_ajax
 
6
14 maart 2018 om 18:18
Als je al heel je leven op zo'n manier praat dan is het wordt niet gebruiken best wel lastig. On: Misschien vindt ten hag hem ook wel echt een ongelooflijk dynamische speler. Als Spaan gaat zeuren over de resultaten snap ik nog maar moeten we ons nou ook al druk maken over de manier van praten van een trainer?
 
Ayrshire
 
16
14 maart 2018 om 17:22
Zucht, begrijpend lezen mensen. Het gaat over het profiel van een dynamische back, oftewel iemand die blijft gaan en gaan. Los van het feit dat ik dynamisch niet de juiste definitie hiervoor vind, past Hateboer wel degelijk in dat profiel. Voor de FIFA spelers, een high/high back.
 
origineel
 
9
14 maart 2018 om 18:19
Echter is Alves een high/low speler. Sowieso is Spaan een rare vent die wekelijks op onzin te betrappen valt. Past mooi in een rijtje met mensen zoals Derksen die werkelijk overal het negatieve in zien. Neemt overigens niet weg dat ik het eens ben met Spaan dat Ten Hag regelmatig rare uitspraken heeft.
 
 
8
14 maart 2018 om 17:25
Ongelooflijk dat Ajax deze ongelooflijk slechte trainer heeft gehaald. Wat een ongelooflijk slecht beleid na zo’n ongelooflijk mooi seizoen vorig jaar. En meneer Spaan kan ook ongelooflijk slecht schrijven. Hateboer in zo’n rijtje...... echt ongelooflijk!
 
rstockie3
 
5
14 maart 2018 om 18:38
Zo slecht was hij niet bij Utrecht! Misschien ligt het wel aan Ajax zelf! Met Keizer was het niks met Ten Hag is het niks, het is gewoon HELEMAAL NIKS!!
 
origineel
 
3
14 maart 2018 om 20:36
Dit is het perfecte voorbeeld van voetbal supporters, iedere vorm van nuance ontbreekt. Ten eerste is Ten Hag vorig seizoen trainer van het jaar geworden en heeft hij zeer goed gepresteerd bij Utrecht. Ten tweede was het vorig jaar geen "ongelooflijk mooi seizoen". Het spel was de eerste maanden om te janken, waardoor we CL misliepen en punten verspeelden tegen de kleinere clubs die ons uiteindelijk fataal bleken. Verder tegen een aantal zeperds aangelopen en door Cambuur uit de beker geknikkerd. Ten derde doelt (de inderdaad erg matige Spaan) op het type speler, al had hij tientallen andere meer bekendere backs kunnen benoemen ipv Hateboer lol. Maar dat zou waarschijnlijk minder reacties uitlokken, toch iets waar matige schrijvers hun brood mee verdienen. Verder is het zeiken op Ten Hag nu wel erg overdreven aan het worden. Moet hij soms zelf die tientallen kansen erin schieten ofzo? Zijn ploeg is wisselvallig en ja als trainer is hij mede verantwoordelijk, maar hij kan toch ook niet voorzien dat Huntelaar en zijn maatjes de ene grote kans na de andere verprutsen. En de kritiek op hoe hij zijn woorden kiest is helemaal lachwekkend. Dit is het land van Cruijff die zelden een fatsoenlijke zin kon uitspreken, waarom hem op een voetstuk plaatsen en een ander erop afbranden?!
 
Skede
 
8
14 maart 2018 om 17:28
Snappen mensen dan echt niet dat Spaan alleen een bepaald onderdeel van het spel van spelers als Hateboer, Walker en Alves vergelijkt? Je kunt het wel of niet eens zijn met die constatering, maar Spaan zegt nergens dat hij ze van hetzelfde niveau vindt. Hoe moeilijk is het om begrijpend te lezen.
 
Stefandefree
 
3
14 maart 2018 om 18:06
Weer zo'n semi-interessante column van meneer Spaan. Schrijven over onbenullige dingen, want boeiende onderwerpen weet hij maar heel zelden aan te snijden, en dan het liefst zoveel mogelijk ontzettend scheve vergelijkingen maken.
 
impulsief
 
6
14 maart 2018 om 18:21
Ik denk dat meer mensen zich aan de bemoeizucht van Henk Spaan ergeren dan aan het feit dat Ten Hag het woord ongelooflijk gebruikt...
 
030FCU
 
3
14 maart 2018 om 19:02
Precies dit, wij in Utrecht kregen vaak ook de slappe lach als we Erik voor de camera zagen. Het komt er allemaal niet zo gladjes uit, en ook in Utrecht was er de nodige weerstand bij het aantreden van deze Tukker. Maar om nou iemand op zijn woorden af te rekenen, is zwak. Geef hem nou gewoon even de tijd, volgend seizoen zal er meer lijn zitten in het spel. Dan zijn deze momenten voor de camera alleen maar om te lachen.
 
pruimert
 
2
14 maart 2018 om 19:16
ten hag overdrijft ook wel eens een klein beetje als ie het in zijn ogen goede spel van ajax beschrijft na een gelijkspel of nederlaag
 
RuudMeijers
 
1
14 maart 2018 om 22:34
Het is gewoon niet te geloven dat Ajax een trainer als ten hag gehaald heeft ajax onwaardig en geen ajax achtergrond en totaal geen uitstraling ze maken de club kapot als Cruijff dit ziet draaid die zich om in zn graf en nu gaan ze ook nog Danny blind er bij halen kompleet gestoord zijn ze bij Ajax op dit moment en zondag Sparta uit ik hou me hart vast .word vervolgd.
 
PeterVan Winsen
 
0
15 maart 2018 om 18:38
Hij best een redelijke verdediger maar nog niet zo goed als alaves. En dat word hij ook niet want hij is een heel andere verdediger