'Thorgan Hazard kan helemaal niks. Hij bakt er werkelijk waar zó weinig van'
Maandag, 30 januari 2023 om 23:30

Valentijn Driessen denkt dat PSV de plank volledig misslaat met het binnenhalen van Thorgan Hazard. De Eindhovenaren verwachten de 29-jarige aanvaller dinsdag te presenteren als nieuwe kracht voor op de vleugels, maar de journalist van De Telegraaf snapt niet dat de club Hazard als versterking ziet, zo maakt hij duidelijk in de podcast Kick-off. "Het is gewoon helemaal niks. Werkelijk waar: hij bakt er zó weinig van!", aldus Driessen.

Maandagavond onthulde het Eindhovens Dagblad dat Hazard dicht bij een tijdelijke overstap naar Eindhoven is. De Noord-Brabanders huren de linksbuiten tot het einde van huidig seizoen en hebben een koopoptie opgenomen in de overeenkomst. Mike Verweij noemt de komst van Hazard een van de opvallendste transfers deze winter. "Dat PSV bezig is met Thorgan Hazard vind ik wel heel opvallend. Ik denk dat het wel een hele goede speler zou zijn voor PSV. Het is ook wel een aanwinst voor de Eredivisie in het algemeen, dus ik zou dat wel een hele mooie transfer vinden."

Collega Driessen kan zich totaal niet vinden in de woorden van Verweij. "Het is gewoon helemaal niks. Thorgan Hazard. Echt werkelijk waar. Hij kan er zó weinig van. Hij is ook nooit doorgebroken bij de Belgische nationale ploeg en het is gewoon een slechte versie van zijn broer Eden. En die bakt er al helemaal niets van. Ik heb Thorgan Hazard vorig jaar ook helemaal niet gezien tegen Ajax. Het zijn van die gasten die langzaam steeds verder afzakken naar een lager niveau. Hij gaat PSV er echt niet bovenop helpen", aldus Driessen.

Hazard gaf recent te kennen PSV te prefereren boven Everton, dat eveneens concrete belangstelling toonde. Het broertje van Real Madrid-aanvaller Eden Hazard kwam dit seizoen in liefst 15 van zijn 21 duels dit seizoen als invaller binnen de lijnen bij Dortmund. In Eindhoven lijkt zijn perspectief op minuten een stuk gunstiger, aangezien hij als directe vervanger van de vertrokken Cody Gakpo en Noni Madueke kan worden gezien. De rechtspoot speelt bij voorkeur op links, maar kan ook aan de andere kant spelen.

Meer nieuws
   
08:04
08:04
Howe ontsteekt na verloren duel met Manchester United in tirade over VAR
1
   
07:21
07:21
AZ ziet kassa rinkelen en ontvangt voor de derde keer miljoenen van Bologna
3
   
06:30
06:30
Voetbalzone is op zoek naar nieuwe stagiairs! (hbo+)
0
   
00:23
00:23
Masterclass van Griezmann levert Atlético Madrid een Champions League-ticket op
2
   
00:00
00:00
Ten Hag ontvangt dubbele reactie van fans bij speech op Old Trafford
9
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (68)

 
sjaakv
 
49
30 januari 2023 om 22:55
Ik ben het niet vaak met Valentijn eens maar hier heeft hij toch volledig gelijk. Heb Thoragan vaak live zien voetballen bij BMG, maar man man wat was hij vaak slecht….. Was ook wonderbaarlijk dat Dortmund hem toen heeft gekocht ??
 
ShadyNG
 
18
30 januari 2023 om 23:12
Ik volg het te weinig dus even de statistieken bekeken. Vorig seizoen in de competitie slechts 1335 minuten gespeeld, wat neerkomt op nog geen 15 volle wedstrijden. Betrokken bij 5 goals en meerdere malen afwezig geweest vanwege blessures. Op basis van die statistieken is Valentijn zijn mening begrijpelijk. Echter is Eredivisie natuurlijk wel een veel lager niveau dan in Duitsland, dus het blijft afwachten hoe die uit de verf zal komen bij PSV. Natuurlijk lekker dat het een huurdeal is, dan kun je die gok prima wagen.
 
maurootje
 
32
30 januari 2023 om 23:17
Was ooit bestemd voor het grotere werk. Maar is inderdaad steeds minder geworden, deels door blessures
 
Nikos_
 
47
30 januari 2023 om 23:34
Daarom is hij ook international zeker omdat hij er niks van bakt... in tegenstelling tot die Belgen die bij Ac Milan voetballen..bakt hij er heel veel van..
 
houtapp
 
33
31 januari 2023 om 02:45
@sjaakv dan heb jij volgens mij met je ogen dicht gekeken…! Bij BMG was hij juist vaak een van de uit blinkers en heeft hij zo zijn transfer naar Dortmund verdiend. Is het maken van 10 doelpunten en 10 assists voor jou onvoldoende als buitenspeler? Dan vraag ik mij af hoe jij naar voetbal kijkt?
 
sjaakv
 
5
31 januari 2023 om 06:20
@houtapp volgens mij ben jij meer een scorebord journalist. Statistieken zijn leuk maar zegt helemaal niks over iemand zijn voetballende kwaliteiten. Veel mislukte passeer acties en weinig voetbalintelligentie dat is hoe hij in mijn geheugen staat van zijn tijd bij Gladbach.
 
houtapp
 
63
31 januari 2023 om 06:51
@sjaakv ik ben al 20 jaar seizoenskaarhouder op de Nord Kurve. Denk dat ik hem net iets vaker aan het werk heb gezien. Denk dat wanneer je 2 seizoenen op rij 10x scoort en 15 assists geeft in de BL je vrij aardige kwaliteiten hebt ??
 
loewiegan
 
4
31 januari 2023 om 09:01
Ik ook Houtapp, alleen dan 7 jaar. Voetballen kan het mannetje, alleen zijn houding is “zum kotzen”. Was zeker beslissend, maar na zijn “bekendmaking” heeft hij niks meer laten zien. Ik denk dat het een mentale kwestie gaat worden. Als hij een alphamannetjes rol gaat nemen, wordt het een flop
 
j3ro3ntj33__
 
3
31 januari 2023 om 09:26
@houtapp, Zou inderdaad wel netjes zijn, alleen heeft hij dat nooit gedaan, laatste seizoen dat hij goed presteerde was in 2018 (5 jaar geleden) in 35 wedstrijden, 13 goals, 12 assists. Jaar daarna 43 wedstrijden, 7 goals en 14 assist ( 1 op 2 is nou ook niet geweldig). Daarna kwam hij zou goed als niet meer aan assist of goals. Met dit seizoen zelf 1 goal en 0 assist in 21 wedstrijden. Dus misschien kun je het vanuit de Nord Kurve niet geweldig zien.
 
houtapp
 
4
31 januari 2023 om 12:15
j3ro3ntj33 als je even terugleest waar deze discussie over gaat dan kun je lezen dat het zijn BMG periode betreft voordat hij de overstap naar Dortmund heeft gemaakt. In zijn laatste 2 seizoenen voor BMG waren zijn statistieken top, zoals je zou kunnen hebben gelezen...
 
Lierse1997
 
7
31 januari 2023 om 07:13
Je hebt toevallig waarschijnlijk net naar alle wedstrijden gekeken waarin hij niet een van zijn 10 goals of 11 assists gaf in zijn laatste seizoen bij Gladbach?
 
loewiegan
 
4
31 januari 2023 om 08:57
Heb hem ook vaak zien voetballen bij Gladbach. Hoewel het een enorm vervelend en verongelijkt mannetje is, bracht hij wel creativiteit met zich mee. Hetgeen BMG nu mist. Klopt dat hij vaak erg slecht was, maar kon daarentegen ook vaak beslissend zijn. Zou prima kunnen aarden bij PSV, maar ben bang dat hij zichzelf weer als de “Ronaldo” van Eindhoven gaat zien. Met deze instelling redt hij het niet
 
benjj
 
105
30 januari 2023 om 22:56
Hou toch op joh Valentijn. Jongen kan prima voetballen, heeft aantal super goede jaren in de Bundesliga gekend voordat ie begon te sukkelen met blessures. Als ie op niveau komt is het een dragende speler. Word gek van die harde quote vooraf om later maar te kunnen zeggen "zie je wel' als het een keertje uitkomt
 
 
14
30 januari 2023 om 23:14
Daarnaast ook regelmatig als vleugelverdediger gespeeld.
 
maurootje
 
9
30 januari 2023 om 23:27
Je kan er eigenlijk best respect voor hebben. Je kan namelijk heel hard vallen als je vooraf een extreem oordeel hebt, zij het negatief, zij het positief. Op save spelen a la “geen onaardige speler” kan iedereen en win je ook nooit wat mee. Niet dat je uitspraken moet doen om wat “te winnen” maar als jij oprecht denkt dat het niets wordt of juist een fenomeen, dat zijn meningen waar ik wel benieuwd naar bent en waarom.
 
benjj
 
18
30 januari 2023 om 23:38
Dat zou je inderdaad kunnen hebben als er enige vorm van accountability voor de media en journalisten zou zijn maar dat bestaat niet. Ze zullen nooit over een (half) jaar aangeven dat ze fout zaten.
 
StanCVSG
 
6
30 januari 2023 om 23:55
Andersom, mocht Hazard er inderdaad weinig van bakken, verwacht ik ook weinig mensen hier die zeggen ‘dat hadden Aad en Valentijn toch niet zo slecht gezien’…
 
mike1985
 
15
31 januari 2023 om 01:20
Bij martinez ook toen ie bij Ajax kwam, en nu zeggen ze topspeler weggegaan daarom is Ajax minder geworden. Ik heb zoveel voorbeelden, beste is om die clowns van journalisten niet serieus te nemen
 
NVZ040
 
156
30 januari 2023 om 22:57
Zowel Aad als Valentijn vinden hem niks, dat kan maar een ding betekenen: Hazard maakt PSV kampioen!
 
PSV18
 
59
30 januari 2023 om 22:58
Voor mij onbegrijpelijk dat hij nu al zo zuur kan zijn. Hazard heeft nog geen wedstrijd voor ons gespeeld joh, kalm maar Valentijn. Deze krijgt 'ie nog vaak te horen als Hazard straks de pannen van het dak speelt.
 
borrelhond
 
50
30 januari 2023 om 23:02
Valentijn Driessen, die vond Lucas Moura ook al zo'n goede speler. PSV'ers, gefeliciteerd. Geweldige aankoop.
 
ElFlaco
 
8
30 januari 2023 om 23:03
Valentijn being Valentijn, maar vrees dat die gelijk gaat krijgen.
 
Regulator
 
64
30 januari 2023 om 23:06
Gefeliciteerd Psv'ers. Zowel Aad als Driessen zijn er tegen. Dit wordt de transfer van de eeuw.
 
LosBlancos1999
 
13
30 januari 2023 om 23:07
Ik kijk erg uit naar zijn komst en daar kan Valentijn niks aan veranderen. Voor mijn gevoel een meer dan prima vervanging voor Gakpo
 
OnsBerry
 
22
30 januari 2023 om 23:09
Lekker roeptoeteren zonder onderbouwing. Ik wil ook Chef Sport worden. Makkelijker beroep ga je niet meer vinden.
 
ajaxrkc33
 
6
30 januari 2023 om 23:19
Vind het een prima aankoop voor PSV. Ik denk dat hij het wel gaat in de eredivisie.
 
MT87
 
11
30 januari 2023 om 23:24
Van wat ik van hem gezien heb, zit hij precies op PSV niveau. In de Eredivisie zal hij zich prima thuis voelen. Europees geen ster, maar gewoon degelijk. Het liefst wil je natuurlijk talenten die de Eredivisie kunnen overstijgen, en Europees kunnen aanhaken, maar een ervaren kracht op Eredivisie niveau is ook niet mis. Uiteindelijk bepaalt de competitie wie er CL voetbal krijgt. Dit is wel een transfer waar ik achter sta. Belgen voelen zich ook wel thuis in Eindhoven. Weet niet of dit exclusief voor Vlamingen geldt, maar het zou fijn zijn als Hazard weinig aanpassingsvermogen nodig heeft. Wat ik zo snel over hem gelezen heb is het een gevoelsmens. Als PSV nog steeds die gemoedelijke club is, dan zal dat ongetwijfeld zijn prestaties bevorderen.
 
Appel1004
 
9
31 januari 2023 om 01:36
Tadic bijvoorbeeld was ook Europees geen ster. En kijk wat hij ons ajax gebracht heeft.. Thorgan is een meer dan prima speler voor psv die het team zeker sterker kan maken. Hopelijk kan dit ook voor een mooie ontknoping van de eredivisie zorgen
 
mrmeedo1977
 
12
30 januari 2023 om 23:25
Ik snap niet dat zo'n man nog steeds bij een grote krant werkt. De Telegraaf moet wel heel veel subsidie krijgen voor hem. En het ergste is ook nog dat ze denken dat ze altijd gelijk hebben. Waarschijnlijk nog nooit tegen een bal getrapt op respectabel niveau.
 
Soccerfan_1
 
4
30 januari 2023 om 23:40
Blijf het toch grappig vinden dat dit soort opmerkingen altijd komen als ze het niet eens zijn met een mening van Valentijn. Want iedereen mag zeggen wat hij vindt behalve Valentijn. Tenzij hij dezelfde mening heeft natuurlijk.
 
Lierse1997
 
11
31 januari 2023 om 07:26
Hij lult hier gewoon zoveel onzin over Thorgan Hazard. Dat is echt van een lachwekkend journalistiek niveau.
 
Rofi
 
1
31 januari 2023 om 08:04
Ja is deze speler zo'n geweldenaar dan?
 
Lierse1997
 
4
31 januari 2023 om 08:11
Nee. Maar er is echt een waanzinnig groot verschil tussen iemand die er niks van kan en een geweldenaar.
 
 
0
31 januari 2023 om 08:20
@soccerfan, Ook ik vind wel dat de Telegraaf vaak snel de conclusies getrokken heeft en dat je over de juistheid kunt twijfelen, maar ook ik zie dat als het in iemands straatje past dat ze dan wel gelijk hebben maar als ze een andere mening uiten dat ze altijd maar onzin verkondigen.
 
RUTGERRR
 
14
30 januari 2023 om 23:27
Prima voetballer. Zit nu weliswaar niet in zijn beste periode maar toen ik de geruchten de eerste keer hoorde dacht ik bij mezelf dat Psv het goed deed, dat denk ik nu nog steeds. Geen topper, maar wel een aanwinst.
 
MT87
 
7
30 januari 2023 om 23:37
Precies. Ik denk dat hij in principe alle Eredivisie rechtsbacks wel aankan. Dat is genoeg. PSV moet zich focussen op de eigen competitie, en van daaruit verder bouwen. Op dit moment, met deze selectie, en dan vooral de verdediging, is elke Europese droom onzinnig.
 
fc footbal
 
9
30 januari 2023 om 23:41
Hazard heeft in ieder geval wel een slimme keuze gemaakt. Door naar psv te gaan ipv everton. Hij kiest er dus bewust voor om zoveel mogelijk te gaan spelen. In tegenstelling tot een ziyech bijvoorbeeld. Die van chelsea naar psg gaat. Dan ga je van bank naar bank. Als profvoetballer wil je toch zoveel mogelijk spelen.
 
DeGeneration
 
9
30 januari 2023 om 23:47
Wat een gezever weer. Werd ook ooit gezegd over Guardado, dat ie over z'n top was, niks meer opleverde. Dat heeft toen toch heel anders uitgepakt.
 
DerKaiser123
 
4
30 januari 2023 om 23:58
Hazard kan er helemaal niks meer van. Dit is geen aanwinst voor PSV.
 
STORING
 
1
31 januari 2023 om 01:27
Jij hebt er natuurlijk een betere kijk op want je hebt veel meer kennis over de BL. Maar wat maakt hem zwak? Is hij traag? Een slechte balbehandeling? En waar is hij wel goed in? Heeft hij bijvoorbeeld een goede voorzet? Dat zou dan wel weer goed zijn voor Luuk de Jong en bij corners. Ik heb Thorgan Hazard eigenlijk nooit echt gevolgd.
 
DerKaiser123
 
3
31 januari 2023 om 01:37
Hazard was bij Gladbach de grote blikvanger en ging daarna naar Dortmund. Zijn eerste seizoen was goed, maar de laatste 3 seizoenen werd her al minder. Zijn statistieken zijn voor een winger ook gewoon veel te matig. Heeft een redelijk goede dribbel, maar komt 9 van de 10 keer naar binnen. Alles behalve een speler die voor een voorzet gaat. Misschien dat die het bij PSV kan laten zien, maar hij is bij lange na niet zon goede en intelligente voetballer als bijv. een Gotze dat wel is.
 
Lyroy King
 
0
30 januari 2023 om 23:58
We gaan het meemaken. Komt omdat PSV altijd voor het laatste moment kiest om te shoppen!
 
Ronaldogoat7
 
2
31 januari 2023 om 00:09
Thogan is goed voor een half jaar maar ik zou hem niet kopen ook niet als hij 10 goals maakt en 10 assist geeft. hij is al bijna 30 en heeft dus geen restwaarde, als een Eredivisie club kan je het niet permitteren om veel geld uit te geven aan een speler zonder restwaarde behalve Ajax dan met Tadic en Blind maar die wisten dat deze spelers het hele team naar een hoger niveau zouden tillen. Psv zou in de mindere competities moeten kijken Noorwegen Belgie Denemarken het Oostblok of in de 2e divisie van Duitsland Engeland Italy Nederland Spanje of Frankrijk of in de hoogste divisie in Portugal maar dan niet bij de 3 grootste clubs. daar spelen vast wat spelers van 18/25 met een mooi Moyenne kwa goals en of Assist die niet veel kosten maar dus wel potentie hebben en als ze slagen een enorme restwaarde hebben. kijk bijvoorbeeld naar Vardy Mahrez Luca Toni Mertens allemaal spelers die gekocht zijn in een lagere divisie en daarna veel opleverde. en dit zijn natuurlijk uitzonderingen. maar er zijn genoeg spelers te vinden die niet veel kosten en echt wat toevoegen aan de topclubs in de eredivisie
 
Appel1004
 
2
31 januari 2023 om 01:38
Enig idee hoeveel centjes de optie tot koop bedraagt?
 
Ronaldogoat7
 
1
31 januari 2023 om 01:43
Nee maar alles boven de 5 Miljoen is altijd teveel voor een bijna 30 jarige speler zonder restwaarde. tenminste voor een club als Psv
 
kev045
 
2
31 januari 2023 om 00:12
Weet niet wat ik van hem kan verwachten. Wat je wel mag verwachten is dat PSV onderhand toch wel geleerd moet hebben van het halen van blessure gevoelige spelers.
 
hotemetote
 
1
31 januari 2023 om 05:58
Gevalletje Gotze of schot in de roos. Inkoppertje.. maar tijd zal het leren.
 
FlorisJak
 
3
31 januari 2023 om 06:01
Ik kan me ergens herinneren dat Thorgan voordat hij naar Dortmund vertrok volgens mij best verdienstelijke cijfers had in de Bundesliga. Ook heeft hij volgens mij in seizoen 19/20 aardig goed gespeeld voor Dortmund. Ik kijk er wel naar uit om hem te zien spelen in de eredivisie in ieder geval.
 
Lierse1997
 
6
31 januari 2023 om 07:17
Ik lach me te pletter. Een bewezen Bundesliga speler die twee seizoen na elkaar (18/19 en 19/20) de kaap van de 20 doelpuntencontributies gehaald heeft. “Een mindere versie van zijn broer en die kan er helemaal niks van”. Eden Hazard is jarenlang een van de allerbeste spelers van de wereld geweest. En dat Thorgan nooit is doorgebroken bij het nationale elftal is ook gewoon gezeik. Hij moest concurreren met Carrasco en dat was gewoon een wisselwerking.
 
SebastiaanSpijker
 
1
31 januari 2023 om 08:00
Ik twijfel er ook aan ,denk dat hij niet zo goed is als mensen beweren. Hoop voor psv dat ze niet teveel hebben betaald
 
voetbalfreak
 
0
31 januari 2023 om 08:31
Dat heb ik ook over Lucas Moura gehoord... En dat heeft ajax de finale in de champions league gekost...
 
WesZol
 
0
31 januari 2023 om 08:49
Iedereen zal wel weer over Valentijn vallen uj met zijn opmerking maar ergens heeft hij natuurlijk wel een punt. Thorgan Hazard is vooral een ''grote'' naam die je binnenhaalt. Want laten we eerlijk zijn wat heeft de beste man nou eigenlijk gepresteerd de afgelopen jaren? Was bij Zulte Waregem wel echt heel goed en 1 seizoen bij Gladbach hierna was het vooral kommer en kwel. Nee creatief scouten is PSV niet bekend.
 
Lierse1997
 
0
31 januari 2023 om 09:54
Zijn eerste seizoen bij Dortmund was ook gewoon top met 7 goals en 13 assists.
 
DinamoM
 
0
31 januari 2023 om 09:29
Ach de woorden van Valentijn Driessen moet je niet met één korreltje maar met een hele zak zout nemen. Persoonlijk ben ik ook niet zo'n grote fan van Thorgan Hazard, maar hij zal wel iets kunnen anders speel je geen 8 jaar in de Bundesliga. Ik heb Driessen echter nog nooit kunnen betrappen op een positief woord over een Belgische speler, dat heeft hij dan weer gemeen met psvchelseaboy. Ben benieuwd hoe hij tegenover deze overgang aankijkt.
 
Cancellara
 
0
31 januari 2023 om 09:31
Klopt ergens ook wel. Het is maar net hoe goed je iemand maakt of welke stempel je hem geeft. Puur omdat-ie Hazard heet, heeft ie al een streepje voor (denk ik?). Maar verder is het gewoon een dertien in een dozijn voetballer die goede voetballers om zich heen moet hebben (zoals zovelen!). Maar goed, voor PSV en de Eredivisie zal dit wel een leuk voetballertje zijn. Hier slaagt tenslotte iedereen met twee vingers in de neus (zie Götze).
 
El Barto
 
0
31 januari 2023 om 09:33
De eerste keer dat ik hoorde van Thorgan Hazard was toen ik hem met z'n broer verwarde in Football Manager. En kort heel blij was dat ik hem voor een prikkie kon binnenhalen. Anyhoo, Driessen slaat de plank een beetje mis. Thorgan heeft het de afgelopen seizoenen niet onverdienstelijk gedaan in de Bundesliga. Alleen dit seizoen komt hij niet veel tot spelen toe. Daar heeft hij wel een punt, want Hazard zal eerst wedstrijd fit moeten worden om wat voor PSV te kunnen betekenen.
 
Foortje
 
0
31 januari 2023 om 10:16
Oke, Hazard bakt er in Duitsland nog maar weinig van, maar we hebben het hier over de Eredivisie. De divisie waar "mislukte" spelers floreerde. En PSV zou per ongeluk de Zulte Waregem Hazard binnenhalen, dan halen ze hier een speler van formaat én naam binnen. PSV en Belgen gaan nagenoeg altijd goed samen. Ik wil het wel zien, hoor.
 
Zlatan65
 
0
31 januari 2023 om 11:22
Ben het niet oneens met Driessen. Denk dat Hazard de laatste weinig heeft laten zien. Als hij het niveau uit zn BMG tijd weet aan te tikken, heeft Psv er een goede speler bij. Maar ik betwijfel of dat nog gaat gebeuren.
 
Bobo25
 
0
31 januari 2023 om 12:48
Ah....valentijntje zegt het, dus omgekeerd is waar. Hazard wordt een grote hit bij PSV.