Timber droomt hardop over overstap: 'Als zij bellen, wat moet ik dan?'
Dinsdag, 22 maart 2022 om 23:26

Jurriën Timber zou een overstap naar Manchester City wel zien zitten. In een interview met het magazine HELDEN wordt de twintigjarige verdediger van Ajax gevraagd een keuze te maken tussen the Citizens en Barcelona, waarop Timber kiest voor eerstgenoemde. Een transfer naar het buitenland lijkt echter nog niet op korte termijn te zullen plaatsvinden: de stopper wil zich eerst nog verder ontwikkelen in Amsterdam.

"Manchester City", antwoordt Timber wanneer hij de genoemde vraag krijgt. De zesvoudig international van het Nederlands elftal, momenteel op pad met het nationale team voor de vriendschappelijke duels met Denemarken (26 maart) en Duitsland (29 maart), licht zijn keuze voor de huidig koploper van de Premier League toe: "Ik speel graag om de prijzen, daarom zeg ik nu City. Barcelona heeft op dit moment een minder goede periode."

Timber, sinds vorig seizoen steevast basisspeler onder Ajax-trainer Erik ten Hag, heeft echter geen haast bij een overstap. "Ajax is mijn droomclub", zegt hij. "Ik sliep ook onder een Ajax-dekbed. Ik speel hier om de prijzen, er is geen mooiere plek om te zijn. Ik wil groeien als speler, mijn tijd bij Ajax goed gebruiken om nog beter te worden. Bij Ajax moet je al blij zijn als je in de basis staat, daarom wil ik ook bewust genieten van deze tijd. Mijn doel is om zoveel mogelijk prijzen te pakken."

Toch geeft Timber, toe niet te weten wat hij zal doen wanneer Manchester City aanklopt. "Als ze bellen, wat moet ik dan?", lacht de jongeling. Timber ligt momenteel nog tot medio 2024 vast in Amsterdam en krijgt door Transfermarkt een marktwaarde van dertig miljoen euro toegedicht. Onlangs was de verdediger nog met Ajax in gesprek over een contractverlenging, maar sinds het vertrek van directeur voetbalzaken Marc Overmars liggen de onderhandelingen stil. De verwachting is dat deze binnen afzienbare tijd weer hervat zullen worden.

Meer nieuws
   
06:00
06:00
Arne Slot: de trainer die 'sleeping giant' Feyenoord wakker maakte
12
   
23:30
23:30
De EK-selectie van Spanje: dit zijn de spelers die kans maken
2
   
23:11
23:11
Racistisch gedrag richting Nico Williams smet op belangrijke zege Atlético
1
   
23:06
23:06
Chelsea vecht zich knap terug tegen Villa, maar vergeet zichzelf te belonen
7
   
23:02
23:02
Paris Saint-Germain poetst 1-3 achterstand weg en is officieus kampioen
12
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (92)

 
CARSI1903!
 
6
22 maart 2022 om 11:39
Als de keuze Tussen City en Real ging, had hij voor Real gekozen. Kom maar naar real
 
consy
 
107
22 maart 2022 om 11:41
Want je bent opeens niet meer tevreden over Militao na afgelopen zondag of wat?
 
real8madrid
 
5
22 maart 2022 om 23:58
Natuurlijk wel, Alaba ook overigens. Echter heb je aan 2 verdedigers niet genoeg. Madrid heeft mazzel dat die 2 het hele seizoen fit zijn gebleven. Er is nood aan een extra jonge en talentvolle verdediger om die 2 te kunnen laten rusten en afwezigheid op te vangen, al lijkt deze Timber me geen goede kandidaat.
 
Dutchman020
 
0
23 maart 2022 om 09:22
Precies om de reden dat real8madrid aangeeft hoop ik dat Timber niet naar Real Madrid gaat. Dat wordt de bank warmhouden en af en toe een kwartiertje invallen. Is toch zonde man, vanuit Timber's perspectief.
 
ElFaraonDCamas
 
2
23 maart 2022 om 14:16
Nee bij city zou hij wel onbetwiste basisspeler zijn?
 
Glenn16
 
64
22 maart 2022 om 12:08
Fijn dat je weet wat Timber denkt
 
FrankRami
 
7
22 maart 2022 om 13:28
Ja hij kent hem persoonlijk blijkbaar. On. Timber is van het allerhoogste niveau, zit in een dippie maar dat komt wel weer goed. Ik hoop dat hij nog even blijft en zijn broertje komt, zodat we eindelijk de maduro brothers weer samen kunnen spelen. Chem+3
 
1900DusanTadic
 
0
22 maart 2022 om 23:34
En waarom precies zou hij liever naar een competitie willen gaan waar de meerderheid van de teams geen eens gemiddeld 20000 toeschouwers per wedstrijd hebben dan de meest competitieve voetbal competitie?
 
wanny
 
12
22 maart 2022 om 11:41
Als zij bellen zou ik zeggen dat je nog even bij Ajax blijft om verder te groeien als speler. Bij Ajax is ie zeker van 40 wedstrijden per seizoen, bij City kun je zomaar op de bank zitten. Zeker als je er op een cruciaal moment tegen Benfica niet goed uit ziet.
 
Komtdatschot88
 
53
22 maart 2022 om 11:48
De titel doet anders vermoeden, maar dat is echt wat Timber zelf ook zegt!
 
nuanceman
 
1
22 maart 2022 om 12:17
@wanny maar ze bellen jou niet, die is gelijk weg joh, kan vijf keer zo veel verdienen daar in een geweldige competitie en meedoen om de Europese prijzen.
 
GillesDB9
 
3
22 maart 2022 om 13:08
Exact, kijk naar een Nathan Ake. Natuurlijk, de naam city en het daaraan verbonden geld zijn natuurlijk heerlijk... maar zo'n speler moet toch gewoon iedere week spelen!
 
Primetime
 
2
22 maart 2022 om 13:24
@gillesdb9, dat heeft hij bij Bournemouth ook zeker gedaan maar soms willen spelers ook iets anders. Spelen om een kampioenschap in een grote competitie, CL spelen, om de prijzen, ook al speel je dan niet alles
 
hanta yo
 
2
22 maart 2022 om 16:40
Inderdaad. Blessures gehad. Dat hielp niet. Heeft zich wel verbeterd daar maar de concurrentie is groot. Hopelijk verhuist hij naar ploeg waar ie wel altijd speelt.
 
GillesDB9
 
2
22 maart 2022 om 16:43
@primetime: ik had misschien duidelijker moeten formuleren dat ik persoonlijk dit soort spelers het liefst iedere week zie spelen. Mijn excuses!
 
SergioRamosHM
 
0
23 maart 2022 om 09:14
Nathan Ake heeft dat toch gewoon slim gedaan? Van Feyenoord naar een grote club dat iets te groot bleek. Stapje terug naar een kleinere club en daarna weer voor het grote geld naar een grote club waar hij kan leren van de beste verdedigers van de wereld. Hij is 27 en kan dus nog een stap maken om belangrijk te zijn voor een club. De vraag is alleen of hij dat wilt? Hij speelt nog genoeg wedstrijden in de andere competities en zit elke week te kijken naar een ploeg dat het mooiste voetbal speelt van de wereld?
 
Feyenoorddude
 
4
22 maart 2022 om 13:36
Minuten in de eredvisie of minuten in de carabao cup, FA cup, en in kleine wedstrijden in de Premier League en Champions league. Ik zou het wel weten. Daarnaast, trainen met blind en martinez of Dias en Laporte. Denk dat de keuze snel gemaakt is lol
 
rayvg
 
9
22 maart 2022 om 13:45
Jij leest zeker veel boeken in een jaar, wel zonde van je geld als je elke keer alleen de titel doet. Edit: was bedoeld opwanny
 
DdD4
 
10
22 maart 2022 om 14:19
Alsof je persé met een Laporte wilt trainen....
 
LittleLebowski
 
53
22 maart 2022 om 11:41
Timber is 1 van de grootste talenten die ik tot nu toe heb gezien. Ik hoop dat ze snel verlengen.als hij er niet is merk je het meteen.
 
RightWingBack
 
21
22 maart 2022 om 11:51
Hij heeft wel een mindere periode. Moet toch minder de spits gaan spelen, want daar zijn al twee heel vervelende tegengoals uit gekomen
 
baloog
 
31
22 maart 2022 om 11:54
Ik vind het vooral veelzeggend dat wanneer Timber er een keer niet is achterin bij Ajax, of het nu is omdat hij een keertje opkomt of omdat hij niet speelt vanwege een blessure, het meteen open huis is. Lijkt me vooral een probleem van de andere verdedigers, die het zonder hem niet meer kunnen ineens.
 
Mowgli
 
19
22 maart 2022 om 12:04
Hij doet het goed maar ook timber denkt de laatste weken dat hij meer spits dan verdediger is. Gewoon bij je taak houden en de bal inleveren.
 
RightWingBack
 
6
22 maart 2022 om 12:09
Ben ik het niet mee eens. Het spel van Ajax is dat de twee backs doorschuiven en dat dan Alvarez uitzakt, zodat je altijd 3 man achterin houdt (tenzij de tegenstander alles terughaalt). Alleen als dan de backs hoog staan en Timber ineens besluit naar voren te dribbelen, dan hou je een mannetje minder over. En daar komt twee keer een doelpunt uit. Hij moet dat niet doen of hij moet zeker weten dat iemand anders terugzakt
 
Jackieboy10
 
5
22 maart 2022 om 13:01
@baloog Dat is natuurlijk heel makkelijk gezegd, maar ''de andere verdedigers'' kunnen natuurlijk niet opeens 1 mannetje tevoorschijn toveren. Dat zou dan een Alvarez moeten zijn die weer inzakt naar de verdediging. Wat mij vooral het probleem lijkt, is Timber op dergelijke momenten de 3e verdediger is die rondom de 16 van de tegenstander staat.. Blind en Mazraoui staan daar namelijk ook al. Oftewel: Martinez blijft in zijn eentje over. Dan kun je het dus wel de schuld van ''de andere verdedigers'' noemen, maar volgens mij is het alsnog aan Timber zelf om die inschatting te maken of het kan of niet. Wat mij betreft dus gewoon een terecht punt van kritiek de afgelopen weken! Ik snap ook niet wat daar zo moeilijk aan is om dat te verkroppen eerlijk gezegd.. zelfde met Blind. Daar wordt ook vaak naar anderen gewezen die het dan ''moeten opvangen''. Ja op een gegeven moment kom je spelers tekort die het voor anderen ''moeten opvangen''.. Die rekensom werkt niet meer als er meer naar voren gaan dan dat er achter blijven.. Overigens valt het mij ook op dat wanneer Timber zo ver mee naar voren gaat en dan de bal verliest, dat hij dan maar gaat liggen bij een duel en dan blijft liggen om een overtreding te simuleren. In plaats van vol terug te gaan..
 
baloog
 
1
22 maart 2022 om 14:09
@jackie Mijn reactie is even simplistisch als de reactie waarop ik reageer. De trend de laatste dagen is ineens dat Timber spits denkt te zijn en op eigen houtje blind naar voren rent, dat wordt nu dus telkens na gepapegaaid. Ik kan daar niet zo goed tegen, vandaar. Had opzich wat meer nuance kunnen gebruiken. Het ding is, hij loopt echt niet zonder toestemming van Ten Hag naar voren elke wedstrijd, als Per Schuurs er speelt doet die namelijk precies hetzelfde. Die stoomt ook elke wedstrijd meermaals op naar voren. Het verschil is dan alleen dat juist Timber op back staat, en voor hem de plek inneemt. Mazraoui doet dat veel minder (hij kan het wel, tegen Benfica deed hij het bijvoorbeeld continu), terwijl Blind dat gewoon totaal niet doet. Dat instappen van de centrale verdediger is duidelijk de opzet van Ten Hag, en het zorgt ook vaak voor gevaarlijke situaties. Het blijft een ding van twee kanten. Kan Timber meer voorzichtig naar voren stappen? Ja. Kunnen de andere verdedigers beter opletten als Timber instapt en desnoods een stapje terug doen? Jazeker. Ik denk dat je met de 2de optie een hoger niveau als team aan kan tikken, en je dus daarna moet streven. Liverpool is daar het schoolvoorbeeld van. Trent en Robertson stappen allebei continu in, maar Matip doet dit ook ontzettend vaak. Is Liverpool daardoor verdedigend fragiel? Totaal niet. Ik vind het overigens voor Ajax wel problematisch dat wanneer Timber niet mee doet, dat de verdediging ineens klappen minder is. We hebben het hier over een speler die in principe als laatste is toegevoegd, en nog is hij degene die onmisbaar is. Terwijl voor zijn entree de verdediging lang niet slecht stond.
 
rayvg
 
1
22 maart 2022 om 14:10
Ik vond eigenlijk timber alleen heel zwak bij de kopgoal van nunez. Denk dat dat in combinatie met zn lengte toch een hoop club afschrikt. Ook meegenomen dat letterlijk elke corner tegen gevaarlijk was. Voor de rest blijft deze man een beest en groot talent wat mij betreft op bijna geen fout te betrappen. Als hij 1,88 zou zijn zouden ze hem de toekomstig beste europese verdediger noemen denk ik.
 
baloog
 
2
22 maart 2022 om 14:21
@rayvg Zijn lengte is inderdaar een dingetje, maar dat is alleen echt een probleem wanneer je in je team als totaal te weinig lengte hebt. In open spel kom je een stuk minder snel in de problemen in de lucht als je kleiner bent, je hebt dan de vrijheid om te timen met springen, maar ook meer tijd en vooral ruimte om te positioneren. Met een doodspel situatie zoals tegen Benfica heb je dat een stuk minder, dan kom je in de problemen tegen een grotere speler. Daarom heb je dan langere (kopsterke) teamgenoten nodig, en die had Ajax tegen Benfica met Alvarez en Haller al op Otamendi en Vertonghen staan. Voor de rest was er weinig keuze met Blind, Martinez en Nous. De enige is Gravenberch, al is die allesbehalve sterk in de lucht, die had echter met zijn lengte Nunez wel veel meer kunnen hinderen door puur in de weg te staan.
 
rayvg
 
1
22 maart 2022 om 14:40
Precies zoals jij zegt sta ik er ook in, ik vond het eigenlijk altijd onzin tot die goal. Het eerste wat ik uiteraard dacht is waarom staat hij op hem gedekt. Je moet zelf ook mans genoeg zijn om te zeggen jongens pak iemand anders deze even. Mazraoui is langer en altijd wel sterk in verdedigend koppen (wint vaak zijn duels of een gravenberch inderdaad. Otamendi had timber ook beter mee kunnen ruilen want die is ook wat kleiner. Het werd even goed duidelijk dat voetbal op details word beslist en het is toch wel lekker als je cv een kracht heeft met standaard situaties zoals de Ligt en v Dijk met aanvallende corners of dit soort situaties. Je kan niet alles hebben als speler maar als de Timber die lengte had, had hij daadwerkelijk alles. Je moet als team gewoon kijken waar je behoefte aan hebt. Wil je iemand als timber die in alles daadwerkelijk uit blinkt behalve dode speelsituaties of wil je iemand die juist alles heeft behalve voetballendvermogen of bijvoorbeeld snelheid. Een van Dijk heeft toch wel vrijwel alles maar dat zal timber dus nooit in zn leven krijgen.
 
Gooner4
 
0
22 maart 2022 om 23:52
Ik zie in Timber echt een wereld cvm. Verdedigend geweldig, veel rust en voetballend meer dan goed genoeg.
 
RightWingBack
 
0
23 maart 2022 om 06:49
Ik ook, maar heeft duidelijk een mindere periods. Doet aanvallend gekke dingen en ook achterin net wat minder betrouwbaar
 
pinko
 
0
22 maart 2022 om 13:11
Hij en Martinez vormen het defensieve fundament van Ajax. Als die vertrekken heeft Ajax een mega probleem....
 
 
1
22 maart 2022 om 14:59
Met het vertrek van Danilo, Nous, Nico, Onana, Labyad en Ryan vertrekken al veel spelers. Ervan uitgaande dat Brobbey in eerste instantie ook terug gaat naar Leipzig (geen optie tot koop) en een toch wel ouder wordende linkerkant, kan Ajax volgens mij eigenlijk geen extra spelers missen. Er zal al meer geinvesteerd moeten worden dan dat ze eigenlijk al lief zal zijn.
 
pinko
 
0
22 maart 2022 om 15:59
Met in het achterhoofd dat zelfs Overmars het niet lukte om voor diverse spelers een transfersom te kunnen regelen, zie ik het daardoor nog meer somber in. Je moet de scouting nog meer intensiveren en proberen spelers van het kaliber Tagliafico, Martinez en Antony vroeg te ontdekken en nog voor een redelijke prijs te kunnen strikken. Daarbij is Ajax eigenlijk verplicht ieder jaar gemiddeld twee spelers op niveau door te laten stromen uit Jong Ajax. Komt bij dat Ajax niet als sommige andere clubs altijd maar kan leunen op andere geleende geldstromen. Wordt dus een hele klus met de huidige dure huishouding. En dat terwijl tegenwoordig zaakwaarnemers meer vangen dan de clubs die spelers opleiden. Die hoeven niets te investeren. Dat mogen de clubs doen. Los van dat spelers natuurlijk ook zelf bepalen of ze "hun" club nog een transfersom gunnen.
 
Oortap
 
7
22 maart 2022 om 11:46
Ik zou juist voor Barca kiezen. Er is een omslag gemaakt met nieuwe frisse jeugd en Timber kan daarin mee. Op korte termijn geen prijzen misschien, maar hij lijkt me gemaakt voor het spel van Barca en kan mooi Pique opvolgen die ouder wordt.
 
Teesboer
 
2
22 maart 2022 om 11:50
Ik snap zijn denkwijze wel, op dit moment gaat het gewoon minder met Barca. Echter lijkt daar toch meer mogelijk dan verwacht, waardoor ze gewoon in die top blijven meedoen in La Liga. Nog 1 jaartje Ajax en dan kan hij denk ik een mooie stap gaan maken naar het buitenland.
 
Westend
 
17
22 maart 2022 om 11:50
En Timber vindt van niet. Lekker belangrijk wat jij zou doen of hoe Barca in elkaar steekt. Timber vind City mooier. Vooralsnog is beide niet aan de orde
 
sebasjuh
 
3
22 maart 2022 om 12:49
Maar de Engelse competitie is toch veel leuker om te spelen als verdediger dan in Spanje? Ik bedoel in Engeland wordt je bijna wekelijks getest en in Spanje speel je een paar topduels. Plus ik denk dat City ook meer in Europa gaat klaarspelen de komende jaren dan Barca. Dus snap de keuze wel alleen het weer en de stad is in mijn ogen het voordeel ten opzichte van City
 
ViscaCatalunya
 
0
22 maart 2022 om 13:20
Als verdediger wordt je bij City op het moment niet heel veel getest. Liverpool en City zijn al een paar seizoenen verreweg de besten.
 
ModricMagic
 
14
22 maart 2022 om 11:50
Eerlijk is eerlijk hij zou perfect passen bij Manchester City. Kan een heel goed duo vormen met Ruben Dias. Timber kan meevoetballen, is snel en kan ook met grote ruimte in de rug spelen. Dan heb je met Dias dan gewoon de lengte en kopkracht ernaast.
 
Marcoes
 
7
22 maart 2022 om 11:51
Ik denk zelf dat Timber op het WK in de basis staat ipv de Ligt (er even vanuit gaande dat ze met drie centrale verdedigers gaan spelen). Ik kan zo snel niet een jonge verdediger herinneren die in alle situaties zo rustig blijft als Timber. Altijd de oplossing, nooit in paniek en een kei in positie kiezen.
 
Moridin
 
3
22 maart 2022 om 11:55
Stefan de Vrij had dat ook al op zijn 18e bij Feyenoord. Alleen was die niet zo snel.
 
Ronna
 
0
22 maart 2022 om 12:01
Dat was vorige wk al gebleken, maar toen de ligt weer fit was .. gooide fdeboer hem er weer naast, ik merk dat het voor coaches makkelijk is om de jonge spelers sneller op te offeren
 
Arnino
 
4
22 maart 2022 om 11:51
Zullen ze bij de grote clubs niets eens na gaan denken over talenten uit de eredivisie. De Ligt was een ongekend talent, in de laatste 10 jaar en miss wel langer niet zo`n verdedigend talent gezien. Heel veel geld voor betaald en loopt alleen maar te schutteren. Ik zou toch liever t geld uitgeven aan iemand die t al meerdere jaren bewezen heeft.. ipv 50 miljoen + bedragen voor weinig zekerheid..
 
thom_1996
 
6
22 maart 2022 om 12:06
Schitteren of schutteren?
 
Arnino
 
2
22 maart 2022 om 12:07
Autocorrectie
 
PauloDybala
 
11
22 maart 2022 om 12:11
Loopt alleen maar te schutteren? Hij heeft een paar keer onhandig hands gemaakt en ook wel wat fouten maar je laat het klinken alsof die er niks van kan terwijl de meeste Juventus fans juist aangeven heel blij te zijn met hem en zelfs een toekomstige aanvoerder in hem zien.
 
Arnino
 
5
22 maart 2022 om 12:55
Ik zie voornamelijk de cl wedstrijden, maar dat is volgens mij ook wat ze willen winnen.. ik heb daarin nog nooit de De Ligt van Ajax terug gezien.. de zelfverzekere rustig goed opbouwende verdediger.. het is een bron van onrust en wildebras geworden daar.
 
DrentheTwente
 
5
22 maart 2022 om 20:26
Is het dan niet gewoon verstandiger om óf meer wedstrijden van Juventus te bekijken, óf uitspraken als "alleen maar te schutteren" achterwege te laten?
 
gomes1psv
 
3
22 maart 2022 om 11:53
Paar centimeter groeien moet je dan.
 
PauloDybala
 
18
22 maart 2022 om 12:14
Hoe vaak zouden ze dat wel niet hebben gedacht in de jonge jaren van spelers als Puyol, Cannavaro, Baresi, Cordoba en noem het maar op? Is uiteindelijk best goed verlopen voor hen.
 
BLM/BARCA
 
5
22 maart 2022 om 12:17
Maar dat waren ook topspelers, deze jongen komt in de verste verte niet in de buurt van de kwaliteit wat deze mannen handen.
 
PauloDybala
 
8
22 maart 2022 om 12:25
Ik noem de verdedigers die het best speelden en daarom de meest bekende voorbeelden zijn, er zullen vanzelfsprekend ook genoeg `gemiddelde` centrale verdedigers die klein van stuk zijn alleen zijn die minder bekend. Klein zijn hoeft geen probleem te worden als je goed genoeg bent en dat is Timber. Daarnaast, hij komt momenteel niet in de buurt nee maar hij is nog jong en nu al een dragende speler bij Ajax, lijkt me dat hij daar gewoon op moet mikken en kijken hoe ver hij komt.
 
Westend
 
4
22 maart 2022 om 13:02
En geen van die mannen hebben in de Engelse top gespeeld toch
 
gomes1psv
 
0
22 maart 2022 om 23:46
Hahaha! Wat is dit voor onzin betoog dan? Komt met allemaal spelers aankakken die geen wedstrijd uitkwamen voor een Engelse club en moet helemaal tot Baresi gaan om tot een handvol toppers van onder de 1m80 te komen. In Engeland selecteren ze hun centrum gewoon op lengte en zijn basisklanten steevast 1m88 of langer. Dus spaar je de moeite, met zoveel geld om handen zullen ze bij gelijke kwaliteit altijd een langere speler dan Timber de voorkeur geven om de kans op zo'n situatie als die Ajax vorige week tegen Benfica overkwam zo klein mogelijk te houden.
 
PauloDybala
 
0
23 maart 2022 om 09:11
Was even vergeten dat ze in Engeland een compleet andere sport spelen waar het onmogelijk is om met kleine centrale verdedigers te spelen, sorry! En nogmaals, ik noem de bekendste voorbeelden op van kleine centrale verdedigers. Zoek maar een speler met gelijke kwaliteit als Timber die nog zo jong is en zich al bewezen heeft in de Champions League. Want clubs kijken verder dan dat ene moment tegen Benfica (waar Onana bij dat moment de meeste schuld heeft) en zien dan dat hij de verdere groepsfase toch maar weinig last had van zijn lengte.
 
nuanceman
 
3
22 maart 2022 om 12:18
@gomes1psv springen zou al helpen ;-)
 
Moridin
 
1
22 maart 2022 om 11:54
Heel groot talent. vooral zijn snelheid is een wapen, want hij haalt zoveel aanvallers nog bij die denken dat ze tijd hebben. voetballend ook goed. het enige minpunt is zijn lengte en dat zou hem bij een iets defensiever team wel eens op kunnen breken. Net als bij Martinez overigens. Dat zag je bv ook tegen Benfica. Dat lijkt nu misschien wat makkelijk scoren, maar het is al het hele seizoen aangegeven dat je internationaal niet met een miniatuur verdediging aan kan komen. Dat is even goed gegaan, maar uiteindelijk breekt het je op.
 
hanta yo
 
0
22 maart 2022 om 16:50
Te kort dus. Zou een geweldige middenvelder kunnen zijn
 
FransvandenBerg
 
1
22 maart 2022 om 16:55
Aké is maar 1 cm langer, dus wie weet.
 
Cas1
 
3
22 maart 2022 om 12:01
Geen slimme, wel heel eerlijke, uitspraak van Timber. Straks komt City helemaal niet en Barca wel. Wat dan. Bovendien speelt Barca om de EL en om het kampioenschap elk jaar. Dit jaar zat het tegen, omdat er verjongd moest worden. Daarmee hebben ALLE clubs te maken die langdurig aan kop hebben gestaan. De zichzelf ook fans noemende personen zullen dit tegen hem gaan gebruiken, terwijl hij het in een hele andere context heeft gezegd misschien
 
ModricMagic
 
10
22 maart 2022 om 12:08
Hoezo niet slim? Je mag toch gewoon je voorkeur uitspreken voor een club. En Manchester City heeft gewoon een hele aantrekkelijke speelstijl die Timber uitstekend ligt. Logisch dat hij het leuk zou vinden om daar te kunnen spelen. Daarnaast is de Premier League gewoon de beste competitie in de wereld. Daar zou elke voetballer van dromen.
 
Cas1
 
1
22 maart 2022 om 12:18
Het pleit voor je dat je zo tegen zaken aankijkt. En zo hoort het ook! Maar ik krijg steeds vaker het gevoel dat mensen er steeds meer op uit zijn om anderen neer te halen. Hij mag over clubs denken hoe hij wil, hij noemt ook twee super clubs. Ik zal blij zijn als ze beide de beker winnen waarin zij nu ballen, maar je kan niet meer zeggen wat je denkt. Soms is het ook verstandiger om te zwijgen. Ik zou als ik hem was gezegd hebben dat dit beide superclubs zijn, maar zover ben ik nog lang niet en daarover dromen doe ik nog niet.
 
SpeedyAFC
 
0
22 maart 2022 om 12:58
Hoe kom je erbij dat Barcelona elk jaar om de titel speelt? Ja in naam doen alle ploegen dat maar als je in maart al 12 punten achterstaat, doe je niet echt mee. Barcelona moet het hebben van transfervrije koopjes, zoals een 33 jarige spits. Real koopt de beste spits van de wereld erbij terwijl ze al een topper hebben. Real heeft bakken met geld, Barcelona moet nog heel veel bezuinigen anders moeten de spelers komende zomer weerom geld inleveren om ingeschreven te worden. Ik snap Timber heel goed dat hij liever naar City gaat, dat is echt een niveau hoger dan Barcelona en dat zal de komende jaren echt niet wijzigen.
 
Sanderr
 
1
22 maart 2022 om 13:35
Barca staat 9 verliespunten achter momenteel, maar dat terzijde. Dit is natuurlijk het eerste jaar in de afgelopen twee decennia dat ze niet serieus meedoen om de titel. Ik verwacht dat ze volgend jaar weer "gewoon" meedoen als ze niet zo'n slechte seizoensstart hebben als dit jaar hoor. Hebben een erg grote groep met talentvolle jongens (denk aan Araujo, Pedri, Gavi, Frenkie, Fati, Nico, etc.) en zijn er met een paar transfervrije aanwinsten echt stevig op vooruit gegaan. Nu lijken Kessié en misschien ook Mazraoui nog die kan op te komen bijvoorbeeld, dan staat er echt een hele redelijk selectie die makkelijk tot het eind met Real Madrid mee moet kunnen doen. City blijft nog wel een niveautje hoger de aankomende jaren denk ik inderdaad ja!
 
SpeedyAFC
 
2
22 maart 2022 om 15:09
Het probleem is niet dat er geen talent is bij Barcelona. het probleem is dat ze de absolute wereldtop missen. Ze halen een aanvaller van manchester City die daar buiten de boot valt. Ze halen een aanvaller van Arsenal die richting zijn voetbalpensioen gaat. Transfervrije speler van Milan. Wellicht een transfervrije speler van Ajax. Dan krijg je wel een aardig elftal maar geen wereld top. Terwijl Real daar wel voor gaat.
 
Westend
 
0
22 maart 2022 om 13:41
De vraag is 'zou je liever naar Barca of naar City gaan'. Wat moet je dan? Nergens antwoord op geven? Dan kan je zo'n people magazine interview net zo goed niet doen.
 
Cas1
 
0
22 maart 2022 om 14:03
Ja, dat klopt. Ik zou zeggen; ik wil liever niet vooruit lopen op zaken die nu nog niet aan de orde zijn. ( misschien pas over een paar jaar of helemaal niet)
 
Westend
 
3
22 maart 2022 om 14:08
Als dat je insteek is, dan moet je gewoon niet meedoen met interviews. Je mag best een ambitie uitspreken hoor. Dat vind ik helemaal niet vies.
 
ValenciaNL
 
1
22 maart 2022 om 12:04
Bizar hoe snel deze jongen zich ontwikkelt. Als die nog 2 seizoenen blijft en veel partijen blijft spelen denk ik dat die daar de juiste keuze mee maakt. Als die dan een stap maakt komt die als iemand binnen en niet als jochie.
 
Benzema.
 
1
22 maart 2022 om 12:08
Groot talent, al vind ik hem nog niet zo indrukwekkend als de Ligt bij Ajax was. Ik denk dat hij qua speelstijl wel bij City zou passen, maar denk niet dat hij zich daar meteen in de basis zal spelen.
 
Repelsteel76
 
0
22 maart 2022 om 12:10
Fantastische speler met een grote toekomst voor zich. Ik vind wel dat hij nog minimaal 1,5 jaar moet blijven. Je kan ook te vroeg gaan en op de bank belanden.
 
BLM/BARCA
 
3
22 maart 2022 om 12:15
Dat is toch een waanzinnig grote grap je kan niet eens fatsoenlijk koppen. Bent gewoon middenmoot materiaal voor Engeland en dan geef je zo'n antwoord. Zelfvertrouwen is goed zelfoverschatting echter is nogal dommig. Kijk eens naar je collega's op welke bank die allemaal zijn beland de afgelopen jaren
 
hector
 
2
22 maart 2022 om 12:20
Timber kan echt wel koppen hoor, alleen als een keeper komt roept hij meestal en blijf je staan.
 
 
14
22 maart 2022 om 12:36
@BLM/BARCA Ik weet dat je altijd maar wat dingen blind roept maar wilde er toch graag op in gaan. Welke collega’s bedoel je die op de bank zijn beland?
 
BLM/BARCA
 
0
23 maart 2022 om 06:06
Ik roep nooit zo maar wat, maar dat jij en anderen het niet willen inzien dat die jongen echt geen topmateriaal is, heeft meer te maken met clubblindheid dan met mij. * klaassen * van de beek *dest *cilissen Nee ik zie het verkeerd, die zijn allemaal geweldig....op de bank dan toch. Zouden er verstandig aan doen eens een jaar of 2 langer bij hun club te blijven om zich te ontwikkelen. Maar dat zie ik uiteraard ook verkeerd. En even ter inlichting ik heb niks met en of tegen welke club dan ook uit die competitie in Nederland. Het zal me een zorg wezen.
 
 
4
23 maart 2022 om 07:33
@blm/barca Wat een belachelijk slechte voorbeelden zeg. Zegt denk ik wel genoeg dat je met deze namen aankomt haha. Ik zal ze even toelichten. Dest heeft vorig jaar 44 wedstrijden en dit jaar al 27 wedstrijden gespeeld voor Barcelona. Niet slecht voor een 21 jarige. Cillissen wilde een nieuwe uitdaging en wist dat hij 2e keeper zou worden achter Ter Stegen. Is nu gewoon basispeler bij Valencia als hij fit is. De clubkeuzes van Klaassen en Donnie vond ik zelf verkeerd,maar prima Laten we zeggen dat die niet goed genoeg waren. Daartegenover staan nog bijvoorbeeld: Frenkie, de Ligt, Ziyech, Malen enzovoorts. Je verkoop zoals altijd dus weer enorm veel onzin. Moet zeggen dat ik dat ondertussen wel van je gewend ben.
 
friestho
 
0
23 maart 2022 om 12:22
Nouja, Malen en Ziyech zijn ook (nog) niet geworden wat er van werd verwacht. Ook van Frenkie lagen de verwachtingen veel hoger dan hoe hij presteert. Dest is bij Barca geen basisspeler en wordt regelmatig zelfs achter de 38-jarige Dani Alves geplaatst, dat kan je toch geen succes noemen. Als club zou ik wat huiveriger zijn met Eredivisie spelers en in ieder geval niet nog een keer 60+ miljoen betalen.
 
alkatorian
 
1
22 maart 2022 om 22:49
Oh god, daar hebben we er weer één hoor. Mensen, niet op reageren. Dat is wat 'ie wil. Lachwekkende reactie gewoon.
 
SPettersson
 
0
22 maart 2022 om 12:29
Ik denk dat hij beter bij Ajax kan blijven om nog wat door te groeien en veel wedstrijden te spelen. De opbouw verloopt namelijk bijna altijd via Martinez die de openingen moet zoeken. Dat moet Timber ook gaan leren. Wanneer dribbel je in en wanneer niet. Voor volgend seizoen hoop ik dat de as Timber, Martinez en Alvarez in ieder geval blijft. Kun je vervolgens gaan kijken hoe het elftal opnieuw opgebouwd zal moeten worden. Want dat er de nodige spelers zullen vertrekken, dat is wel duidelijk. En als Kudus heel blijft verwacht ik komend seizoen te zien wat die eigenlijk in zijn mars heeft. Jammer dat dit er door blessures nog niet is uitgekomen.
 
basbroek
 
1
22 maart 2022 om 13:09
Zie de Tabloids al als hij volgend jaar mee met ten Hag naar United gaat. Timber City Fan.
 
Piranha
 
3
22 maart 2022 om 13:46
De laatste paar wedstrijden toch wel wat foutjes die je daarvoor bijna niet van hem zag. Vraag me af of de kalmte en ervaring van een Pasveer achter hem en Martinez nou dat extra is of dat het gewoon toevallig wat slechte wedstrijden op rij zijn. Ik denk het eerste. Vreemd genoeg, want ik zag niet in wat Pasveer ons ging brengen, zelfs niet als derde doelman. Maar na zijn weifelachtige optreden uit tegen Sporting (wonnen we wel met 1-5), heeft hij nauwelijks wat doorgelaten en stond de verdediging als een huis. Nooit gedacht dat ik het zou zeggen, maar ik mis Pasveer!
 
Sirius
 
0
22 maart 2022 om 13:55
Tja, men heeft het vooral over Gravenberch, Martinez, maar je hebt zomaar kans dat er deze zomer clubs concreet worden voor Timber. Inmiddels wordt het sowieso tijd dat Ajax op een aantal posities doorselecteert. De jongere aankopen brengen nog niet waarvoor ze gehaald zijn, terwijl er bij veel basisklanten geen rek meer is. Je wilt voorkomen dat je straks meerdere basisklanten hebt die op de weg naar beneden zijn.
 
mkber
 
1
22 maart 2022 om 14:20
Echt een mega talent maar de laatste tijd wel wat laconiek. Die jongen moet echt wat geconcentreerde gaan spelen, ook bij die duik van Linssen ging er een klein foutje van hem aan vooraf. Wat dat betreft moet hij wat meer naar Martinez gaan kijken, die is wellicht wat wild maar de laatste tijd zelden te betrappen op een foutje. Desalniettemin letterlijk een wereldtalent(je).
 
hanta yo
 
0
22 maart 2022 om 16:48
Hij is te klein voor de top. Aké is 9 cm groter en een geweldige kopper en pur sang verdediger. Timber moet zich richten op het middenveld, kan geweldig voetballen maar zal geen top verdediger worden.
 
FransvandenBerg
 
1
22 maart 2022 om 17:02
1 cm langer. 1.80 . Ik vergiste me. Maar Aké is een topkopper en compenseert met timing spierkracht fysiek etc. Heeft inmiddels meer dan 200 wedstrijden in de PL gespeeld. Echt wel nog beter geworden bij City. Laporte Stones Dias zijn top maar minder constant. Aké beperkt zich meer tot alleen verdedigen en dat doet ie altijd op een voldoende goed nivo, ook bij City. Ga lekker naar een andere club waar je wel in de basis staat. Timber is toch meer een ras middenvelder. Niet? Heerlijke voetballer
 
Gooner4
 
0
22 maart 2022 om 23:56
Beter geworden bij City? Hoe dan? Speelt amper en is vaak genoeg gewoon te slecht.
 
PSVparasiempre
 
0
22 maart 2022 om 19:39
Is dit Timber die hoofdschuldige was aan het doelpunt van Benfica. Dezelfde die er tegen Feyenoord erg slecht uitzag bij de tegendoelpunten. Ik hoop dat hij zelf snapt dat City een paar stappen te ver voor hem is.
 
alkatorian
 
0
22 maart 2022 om 22:51
Op dit moment wel ja. Lijkt me logisch dat Timber nog lang niet is uitgeleerd bij Ajax. Maar deze jongen is verreweg het grootste talent van Ajax op dit moment. Gaat het echt veel verder schoppen dan Gravenberch. Dat zie je hopelijk wel in toch?
 
Aqua1
 
0
22 maart 2022 om 23:37
Dat hij klein was wist ik maar zo klein vind ik te klein voor ene verdediger om in de top te slagen, dat zag je bij die goal van Benfica wel ook al had onana die moeten hebben. 1,79 schrok er echt van dat is als centrale verdediger te klein
 
Sander125
 
0
23 maart 2022 om 08:45
Eerst maar eens een jaartje stabiel presteren. Zolang je nog wordt afgetroefd in de duels tegen Benfica en Feyenoord misschien even mondje dicht. Wat zou kunnen helpen is je man korter dekken ipv op 3 meter.
 
erodinho
 
0
23 maart 2022 om 13:39
Als ze Timber passeren als aanvaller is het 9 van de 10 keer een doelpunt. Als ze hem niet passeren, dan is het 9 van de 10x geen doelpunt.