'Topkandidaat voor opvolging Koeman kan contract eenzijdig opzeggen'
Woensdag, 22 september 2021 om 18:20

Roberto Martínez is de belangrijkste kandidaat bij Barcelona voor de opvolging van Ronald Koeman, zo is de overtuiging van diverse Spaanse media inmiddels. Sport voegt woensdag aan de berichtgeving toe dat de bondscoach van België een eenzijdige opzeggingsclausule in zijn contract heeft.

Maandag meldden Goal en ESPN al dat Martínez de favoriete nieuwe trainer is van zowel president Joan Laporta als technisch adviseur Jordi Cruijff, en ook Sport heeft die overtuiging. Martínez ligt tot en met het WK 2022 in Qatar vast bij de Belgische bond, maar zou daar dus via een clausule onderuit kunnen. De bondscoach kan op ieder moment bij België vertrekken als er een bedrag van 1,8 miljoen euro op tafel komt, zo klinkt het.

Dankzij die clausule ziet Barcelona eventuele onderhandelingen met Martínez met vertrouwen tegemoet. Anders dan vorig jaar bij Koeman zal Barça de ontsnappingsclausule bij Martínez uit eigen zak moeten betalen. Deze week werd bekend dat Koeman zélf zes miljoen euro aan de KNVB heeft overgemaakt om onder zijn verplichtingen bij het Nederlands elftal uit te kunnen. Als Koeman niet tot minimaal 2023 bij Barcelona blijft, moet de club dat bedrag alsnog aan de coach overmaken. Verder roept Sport in herinnering dat Quique Setién, de voorganger van Koeman, zijn ontslagvergoeding nog altijd niet heeft ontvangen.

Goal kwam maandag met het nieuws dat de beslissing om afscheid te nemen van Koeman intern al genomen is, maar dat gezocht wordt naar het juiste moment daarvoor. Gezien het drukke speelschema de komende twee weken, waarin vier wedstrijden worden gespeeld, lijkt Barcelona de komende interlandbreak begin oktober als een goed moment te beschouwen. Naast Martínez wordt ook Xavi genoemd, maar de huidig trainer van Al-Sadd zou niet de voorkeur genieten van Laporta.

Meer nieuws
   
23:30
23:30
De EK-selectie van Spanje: dit zijn de spelers die kans maken
1
   
23:11
23:11
Racistisch gedrag richting Nico Williams smet op belangrijke zege Atlético
1
   
23:06
23:06
Chelsea vecht zich knap terug tegen Villa, maar vergeet zichzelf te belonen
7
   
23:02
23:02
Paris Saint-Germain poetst 1-3 achterstand weg en is officieus kampioen
12
   
21:47
21:47
Liverpool gebruikt Slot om af te stappen van traditionele Britse clubstructuur
28
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (123)

 
Tuskii
 
20
22 september 2021 om 18:27
Graag ruilen. Ben niet onder de indruk van Martinez. We voetballen als een stel natte kranten en meneer blijft iedereen maar de hemel in prijzen.Ook dat eindeloos vasthouden aan spelers als Chadli ben ik verre van fan van.
 
MancunianB
 
29
22 september 2021 om 18:40
Snap ik wel. Ben ook niet onder de indruk van Martinez. Beste selectie ooit van België en niks noemenswaardige gepresteerd. Leuke kwalificaties maar als het erom ging tactisch altijd gefaald.
 
Tuskii
 
15
22 september 2021 om 18:48
Correct, waar ik koeman bij nederland altijd wel leuk vond (wat ook nog niks wil zeggen). Al bij al zou ik liever een Belg hebben. Misschien chauvinistich maar ik ben wel voor coaches van het eigen land. Lijkt me een leuke regel
 
Ducktaildo
 
13
22 september 2021 om 18:53
Tuskii. Ik vind dat niet meer dan een normale regel. Je mag als land toch ook geen speler opstellen als die niet beschikt over het juiste paspoort? Waarom dan wel een coach?
 
Lierse1997
 
33
22 september 2021 om 18:53
Derde worden op een WK met heel leuk voetbal is best noemenswaardig.
 
MancunianB
 
7
22 september 2021 om 18:55
Koeman heeft ook veel gefaald, maar Southampton, Feyenoord en Oranje heeft hij het gewoon goed gedaan en zich als coach sterk ontwikkeld. Als speler was hij wereldtop. Ik denk dat het lastig wordt met coaches van hetzelfde land. Sommige landen zullen dan feitelijk de beste spelers als coach hebben want kwaliteit verdient een mate van kwaliteit.
 
MancunianB
 
11
22 september 2021 om 18:56
Ik vond het voetbal niet leuk en daarnaast helemaal niet ten opzichte van de potentie in de ploeg. België was een van de favorieten of desnoods outsider, maar zo 3e worden met die selectie vind ik niet genoeg.
 
BF-1994
 
7
22 september 2021 om 19:01
Als je als een van de favorieten of outsider 3e wordt heb je redelijk gedaan. Puur vanuit die resultaat gezien, martinez ken ik verder niet zo.
 
Lierse1997
 
12
22 september 2021 om 19:04
Ja dan heb je gewoon niet gekeken. Sorry voor de hardheid maar het is gewoon zo. Of je moet van Burnley-voetbal houden. Voetballend was België dat wk (al was het soms in de snelle omschakeling) gewoon een van de beste, zo niet het beste land. En ja leuk dat gezeik “derde plaats is niet genoeg”. We verliezen met 1-0 van Frankrijk, en die hadden gewoon een betere selectie. Gewoon een uitstekend WK en top naar Belgische normen.
 
Hazardinho77
 
7
22 september 2021 om 19:11
Een coach kun je niet beoordelen op een eindtoernooi. Dat zijn na de poule vaak wedstrijden opzich die op details beslist worden en waarbij de loting van groot belang is. Zie van gaal die met afbraakvoetbal wint van matige teams en penalty`s nodig had tegen Costa Rica. Alom geprezen. Martinez deed het gewoon naar verwachting, niet super goed maar ook niet slecht.
 
Japie_Krekel
 
7
22 september 2021 om 19:17
@lierse1997 alleen in Belgie weten ze dat nog waarschijnlijk. de meeste mensen op de wereld onthouden echt niet wie er derde is geworden op een WK
 
Joga_Bonito10
 
16
22 september 2021 om 19:29
Denk dat we allemaal wel Turkije uit 2002 nog kunnen heugen. Of het Nederlands elftal uit 2014. Eigenlijk is het enerzijds leuk om op jou in te gaan: met logische argumentatie ben je al eenvoudig schaakmat te zetten. Anderzijds: al ziet heel de wereld dat je lariekoek lult, alsnog blijf je zelf je kop in het zand steken. Jij bent zo een type die te weinig klappen heeft gekregen van z’n ouders. Zo een kind dat meteen ging janken alsie keer geen snoep uit de Jamin mocht uitzoeken.
 
Lierse1997
 
4
22 september 2021 om 19:31
De rest van de wereld interesseert me dan ook niet zo. Maar als je serieus gaat beweren dat het beste resultaat ooit van België op een WK niet noemenswaardig is dan weet ik het ook niet meer.
 
BF-1994
 
3
22 september 2021 om 19:34
lang leven de klappen van ouders, vond het destijds niet leuk maar elke dag zie ik er de voordelen van. Ik ga bijna terug naar mijn ouders voor meer klappen hahaha
 
MancunianB
 
2
22 september 2021 om 19:34
@Lierse je hebt het nu over het WK maar hij heeft ook nog een EK achter de rug maar goed. Het WK was zeker niet slecht dat zeg ik niet, maar het was niet noemenswaardig. Het EK was de poulefase ook niet slecht maar het resultaat uiteindelijk niet noemenswaardig. Over de gehele periode gezien niet echt iets uit deze ploeg gehaald van wow. Terwijl die potentie wel degelijk in de ploeg zelf zat.
 
MancunianB
 
2
22 september 2021 om 19:36
@ Garincha heb je het nu tegen mij? Zo ja dan is je inschatting verkeerd
 
Lierse1997
 
3
22 september 2021 om 19:38
En nu begin je plots over het EK omdat je punt geen stand houdt? Ik heb het alleen over het WK gehad en zoals gezegd is een beste prestatie ooit voor een land op een WK per definitie noemenswaardig.
 
barcalover123
 
2
22 september 2021 om 19:42
Garrincha je denkt dat je hem schaakmat hebt en dat heb je ook maar Japie komt gewoon weer met: “ja maar dat bedoelde ik niet” “ja nee maar” haalt altijd opeens andere zaken of discussies erbij en voor je het weet ben je 40 verschillende discussies met die gast aan het hebben…
 
Japie_Krekel
 
6
22 september 2021 om 19:42
ja hoor Garrincha, heel de wereld denkt nog steeds aan Turkije, Belgie en Nederland en hun derde plek op het WK destijds. en toen ging de wekker. om daaraan toe te voegen waar het hart van vol is loopt de mond van over. volgens mij heb je vroeger aardig wat lopen afjanken bij de Jamin als je je zakje snoep niet kreeg
 
Mr_knowledge
 
5
22 september 2021 om 19:42
Daar gaan we weer, haha. Derde worden met zo’n selectie? Kom op zeg! Met de de Bruyne Hazard Kompany en etc
 
MancunianB
 
1
22 september 2021 om 19:43
Nou nee meer omdat mijn punt over Martinez gewoon over zijn gehele periode was. Maar blijkbaar wil jij niet over het EK beginnen en we weten allebei wel waarom. Het WK was zeker niet slecht maar uiteindelijk was de wedstrijd tegen Frankrijk niet best, ook niet voor Belgische begrippen en het resultaat ook niet. Maar goed beste Belgische prestatie ooit, gefeliciteerd. Ik gun het jullie alleen zou ik een wrange nasmaak over houden aan de periode Martinez met deze selectie.
 
Lierse1997
 
1
22 september 2021 om 19:47
Jij zegt dat hij niks noemenswaardig gedaan heeft. Heel makkelijk te weerleggen want het WK was dat wel. Ik kan er niet aan doen dat jij een argumentatie opbouwt die met 1 tegenvoorbeeld te weerleggen valt.
 
Joga_Bonito10
 
5
22 september 2021 om 19:53
Je zei letterlijk: “de meeste mensen onthouden niet wie er 3e geworden is op een WK”. Je kreeg gelijk 2 concrete voorbeelden. Dus ja wat voor discussie wil je nog meer? Je hebt sowieso geen verstand van voetbal. Ik weet bijna zeker dat de meeste mensen op voetbalzone dat wel kunnen beamen
 
MancunianB
 
2
22 september 2021 om 19:56
Haha mijn punt blijft staan dat hij met België niks noemenswaardigs gepresteerd heeft. Als jij een 3e plaats met dat voetbal en die selectie noemenswaardig vind dan is dat jouw goed recht. Ik hanteer een andere norm dan jou blijkbaar. Maar ik denk niet dat er heel veel mensen buiten België het geweldige voetbal van België op het WK zich nog herinneren, of er nog vaak met weemoed aan terugdenken
 
Japie_Krekel
 
6
22 september 2021 om 19:58
@garrincha de meeste mensen op de wereld als je even goed leest. dan zeg je dat ik schaakmat sta omdat jij het nog wel weet. alsof jij in je eentje de meeste mensen bent op de wereld. nee, ik heb geen verstand van voetbal idd. daarom zat jij constant tegen me in te gaan toen ik zei dat een middenveld Busquets-Arthur-Frenkie nooit zou gaan werken. dat is het leuke ervan. dat ik zonder verstand van voetbal toch aardig vaak gelijk heb gekregen en dat mensen zoals jij dat dan niet durven te beamen om zelf niet voor lul te staan na je ongelijk
 
Die Knappen
 
1
22 september 2021 om 20:04
Is er een goede Belgische coach die eventueel de Rode Duivels kan overnemen van Martinez?
 
Lierse1997
 
0
22 september 2021 om 20:04
Als de rest van de wereld de geschiedenis van het Belgische voetbal niet kent dan is dat maar mooi hun probleem. Een beste prestatie ooit is iets noemenswaardig. Als Henk Fraser dit seizoen kampioen wordt met Sparta dan is dat ook noemenswaardig en dan zal buiten Nederland zich ook bijna niemand meer herinneren binnen een jaar of 10. Maar hanteer jij jouw norm maar, ook al raakt die kant noch wal.
 
Japie_Krekel
 
5
22 september 2021 om 20:07
dan is een kinderhand in Belgie gauw gevuld imo. een kampioenschap is een tastbare prijs, een derde plek een leuke statistiek. Belgie had een gouden generatie, daar had imo meer uit gehaald kunnen worden dan een derde plek op een WK
 
Die Knappen
 
4
22 september 2021 om 20:07
Ik denk dat elke voetballer weet dat Oranje een derde plek in 2014 en een vierde in 1998 op het WK haalde. Het voelt voor ons als een prijs.
 
Japie_Krekel
 
6
22 september 2021 om 20:10
het waren voor mij mooie toernooien, maar het voelde voor mij niet als een prijs
 
Joga_Bonito10
 
1
22 september 2021 om 20:14
Dat kwam niet door Arthur zijn voetballende kwaliteiten maar door zijn mentaliteit (wij wisten niet dat hij continue uit ging en soa’s op liep). Desondanks hadden we meer aan Arthur gehad dan aan Pjanic dus ja. Trouwens je hebt sowieso geen verstand van voetbal. Zie je niet hoe iedereen jou hier uitkotst en je maar een rare vogel vindt? Discussieren is niet eens mogelijk met jou. Doe ons allemaal een plezier en log gewoon voorgoed uit. Of kom een keer live discussieren hebben we misschien meer aan .
 
MancunianB
 
1
22 september 2021 om 20:15
Sparta is al 6x kampioen geworden dus dat zou niet de beste prestatie ooit zijn. Maar inderdaad in het huidige voetbal wel noemenswaardig. Maar dan vooral vanwege het feit dat Sparta dan ver boven haar potentieel zou zijn uitgestegen. Iets dat ik niet van België kan zeggen in algemene zin onder Martinez en zeker ook niet op het WK. En al helemaal niet op het EK.
 
Japie_Krekel
 
9
22 september 2021 om 20:21
@garrincha10 als er iemand hier is met wie je niet volwassen in discussie kan gaan ben jij het wel. je zit altijd zo hoog in je emoties dat wanneer je tegenargumenten opraken of onderuit worden gehaald je mensen gaat beledigen, omdat je niks anders meer weet te zeggen
 
Lierse1997
 
0
22 september 2021 om 20:24
Maar niemand in de wereld zou dat binnen 10 jaar nog weten buiten Nederland, dan kan dat toch niet noemenswaardig zijn?
 
MancunianB
 
0
22 september 2021 om 20:29
Wat is dat voor onzin. Het is toch ook de NL competitie en niet het WK!
 
barcalover123
 
1
22 september 2021 om 20:47
@japie hier ben ik het niet mee eens, de meeste mensen hier kunnen vooral niet normaal discussiëren met jou. Voor m’n gevoel kijk je ook nooit voetbal maar roep je vooral na wat Valentijn en Johan roepen.
 
Joga_Bonito10
 
1
22 september 2021 om 21:07
Ironisch! Je beticht mij van iets wat je zelf nota bene altijd doet. Je wordt altijd gecounterd door feiten/argumenten en dan ga je over totaal andere dingen praten of dan verander je voor je eigen gemak hele contexten. Je bent gewoon Valentijn Driessen van voetbalzone. Iets anders kan ik er helaas niet van maken.
 
Japie_Krekel
 
3
22 september 2021 om 21:32
dat doe jij net ook. ik heb het over veel mensen op de wereld en jij maakt er opeens veel mensen van wat ik nooit heb gezegd en dan benoem je dat jij het zelf hebt onthouden. je geeft dus zelf ook een draai aan een hele context
 
Lierse1997
 
0
23 september 2021 om 02:46
Ja en dan moet je dus kennis hebben over het verleden van Sparta. Voor iemand die iets van het recente verleden van Sparta kent, is kampioen worden een enorme prestatie. Voor iemand die iets van de geschiedenis van het Belgische voetbal kent, is derde worden op een WK ook een heel mooie prestatie.
 
Fa
 
3
22 september 2021 om 18:47
Tijdens de trainerscursussen van de KBVB wordt er steeds gestoeft over de Belgische opleidingen die in het buitenland zeer hoog aangeschreven staan. Echter, daar staat tegenover dat er zeer weinig van die Belgische "topcoaches" een topclub trainen. Dit bewijst de KBVB (indirect) zelf door een buitenlander aan te stellen als bondscoach. Martinez heeft het niet slecht gedaan (voor een klein land als België) maar heeft vooral achter de schermen veel invloed gehad op veranderingen binnen de Kbvb. Puur voetballend ben ik niet onder de indruk: neem Debruyne en Lukaku (en Hazard) weg en er blijft enkel middelmaat over... Het klinkt misschien wat oubollig maar ik ben voorstander van een Belgische coach voor de Belgische nationale ploeg!
 
ConchaEspina
 
5
22 september 2021 om 18:49
Wat een fantastisch nieuws als dit klopt als Belg en Realfan. Win-win!
 
32candela
 
2
22 september 2021 om 18:50
Overschatte coach, ita-bel stond volgens mij 2-1… laatste half uur Italië speelt niet eens met spits, wat doet Martinez, hij speelt nog altijd met die 3 opa’s achterin, haal dan 1 verdediger naar de kant en breng een spits erin.. echt slecht was dat, sindsdien weet ik et, overschatte coach.. in België zijn ze niks gewoon (gewend, hij heeft daar carte blanche.. hij is altijd strak in pak, spreekt accentloos Engels, gladgeschoren en daarom zijn ze in België onder de indruk van hem
 
Lierse1997
 
2
22 september 2021 om 19:09
In België zijn er bar weinig onder de druk van hem. De meest vooraanstaande journalisten vinden hem ook maar een zeiker en de meeste fans ook.
 
32candela
 
1
22 september 2021 om 19:28
Ja echt wel hoor, bijna geen kritische pers hoir
 
Lierse1997
 
2
22 september 2021 om 19:33
Ik heb Peter van den bempt en Gert Verheyen de laatste twee jaar bijna geen positief woord weten uiten over hem. En ook bij het nieuwsblad en de morgen zijn ze zeker kritisch.
 
jebuurman
 
1
22 september 2021 om 22:30
Ik hoop dat Martinez naar Barcelona gaat. Dan wil ik wel eens zien wat de rode duivels gaan presteren op het WK. Ze doen nog erger of de rode duivels vol Maradona's en Pele's zit . Ik wil je er aan herinneren dat de trainer voor Martinez met dezelfde ploeg een ware blamage heeft opgelopen. Dat Markske Degryse maar de nieuwe trainer wordt. Hij kan het zo goed uitleggen in de studio. Dat hij het maar in het echt toont hoe veel hij van voetbal kent. Maar dat durft hij dan weer niet. Is makkelijk om de wijsneus uit te hangen in de studio
 
RealXIIImadrid
 
15
22 september 2021 om 18:29
Ik snap barca niet. Je ontslaat koeman (geheel terecht), maar je gaat een soortgelijke behoudende coach in zijn plek zetten. Ik had juist gedacht aan ETH. Die speelt aanvallend goed voetbal en is tactisch ook sterk.
 
AFCAjax0164
 
53
22 september 2021 om 18:32
Geheel terecht omdat? Wat moet hij anders met deze puinhoop? Een nieuwe trainer aanstellen gaat het probleem niet verhelpen. Sterker nog, vanwege Koeman word er van La Masia weer gebruik gemaakt. Geloof er ook niks van dat Jordi Cruijff, hem weg wilt hebben.
 
MancunianB
 
10
22 september 2021 om 18:42
AFC Ajax. Goed punt dat je La Masia aanhaalt. Koeman is de juiste man op de juiste plaats. Tegenwoordig ben ik ook wel onder de indruk van Ten Hag. Hoe Ajax tegen Fortuna door bleef gaan met kwaliteit en focus vond ik bijzonder en echt de hand van de trainer
 
rkallan
 
2
22 september 2021 om 18:53
@AFCAjax0164 Jordi versleet in 3 a 4jaar 6 trainers bij Macabi. Los of Jordi achter ontslag van Koeman zou staan. Lijkt het me zeer sterk dat hij achter de komst van Martinez zou staan. Jordi heeft leiding bij Cruijff Football de filosofie van zijn vader bij Cruijff te bewaken uit te dragen en te innoveren binnen die gedachten goed.
 
ElFaraonDCamas
 
10
22 september 2021 om 18:54
Alsof ten hag dit ajax verlaat voor dit barcelona??
 
Erwinnnnho
 
8
22 september 2021 om 18:33
Eric ten hag whaha asjeblieft niet zeg. Je kan beter koeman seizoen laten afmaken dan. Ten hag moet lekker naar een club als bayer leverkusen of dortmund.
 
XaviKoning
 
6
22 september 2021 om 18:43
Zo grappig is het toch niet. Hij staat voor aanvallend en verzorgd voetbal. Kijk wat ie al kan met de selectie van Ajax, moet je nagaan als de selectie nog beter is. ( al is die van barca dat momenteel niet denk ik )
 
Tinus88
 
11
22 september 2021 om 18:50
Haha, ik ben normaal niet zo van het opportunisme maar dit Ajax is niet minder dan Barcelona.
 
Jonas15
 
3
22 september 2021 om 18:39
Dan gaat het nederlansche voetbal hellemaal kapot als je de beste ajax coach in zeker 20 jaar weg haalt maar denk wel dat koeman kan excellerere in zo een omstandigheid dus even zien wat er nog gebeurd
 
XaviKoning
 
10
22 september 2021 om 18:41
Alsof ETH nu in gaat stappen bij Barcelona. Zou in mijn ogen zeker een goeie coach zijn in de toekomst, maar die zit heerlijk op zijn plek in Amsterdam hoor.
 
stefrutten
 
2
22 september 2021 om 18:48
Zo terecht is dat niet hoor.. met zo'n elftal met veel jonkies doet hij het gewoon goed. En waarvan beste spelers geblesseerd zijn. Geen enkele coach kan dit beter doen met de huidige (geblesseerde) selectie
 
Singh
 
0
22 september 2021 om 19:07
Klopt! Voorzitter heeft spelers moeten verkopen. Voorzitter heeft ermee ingestemd. Voorzitter moet eruit. Voordat de laatste spits werd verkocht. Draaide het elftal nog. Nu zitten ze met een aantal geblesseerden.
 
4fRedondo
 
4
22 september 2021 om 19:31
ETH en tactisch sterk ??. Volgens mij heeft ruim 2/3 van de Ajaxaanhang Ten Hag verguist om zijn tactisch onvermogen en zijn late wissels.
 
SpeedyAFC
 
0
22 september 2021 om 19:40
Waar haal je dat nou weer vandaan? ETH is juist ontzettend populair bij de Ajax aanhang, dat is al jaren zo.
 
Aqua1
 
0
23 september 2021 om 02:10
Met Martinez gaan ze er echt niet op vooruit, heeft met Goudenlichting van België niets mee bereikt.... Nooit heeft hij iets gewonnen met de beste België ooit.
 
TimothyAyouba
 
18
22 september 2021 om 18:29
Waanzinnig beleid. De coach die niks kan klaarspelen met de gouden generatie van België moet het met het B-team van Barca kampioen worden en ver komen in de CL. Ik ga er iig lekker voor zitten met een bak popcorn om wat te lachen
 
MrKrillin
 
6
22 september 2021 om 18:29
Benieuwd wat leden vinden van Jordi Cruijff. Die staat achter bestuur en ziet Martinez dus graag komen. Ook Xavi lijkt helemaal geen optie te zijn voor Laporta. Las veel verwijten zoasl wat moet Barca met Xavi.. Vraag is natuurlijk of Martinez wel geschikt is. Aantal Belgen zullen wel blij zijn
 
BF-1994
 
1
22 september 2021 om 18:34
Mensen hebben nogal met emotie gereageerd. Xavi werd alleen als optie gezien door victor font. Ik geloof niet dat laporta daar echt werk van geprobeerd heeft te maken. Maar mensen hebben inderdaad zitten roepen alsof xavi aangesteld zou worden op basis van slecht geschreven berichten
 
GenGhibli
 
2
22 september 2021 om 18:51
Er is een sterke link en band tussen Jordi Cruijff en Martinez. En Martinez is ook nog eens Catalaan.
 
Lierse1997
 
3
22 september 2021 om 19:11
Martinez is ook een persoonlijke vriend van Jordi Cruijff heb ik gelezen.
 
Japie_Krekel
 
22
22 september 2021 om 18:37
En dan een coach halen die helemaal nog nooit wat heeft gewonnen om weer prijzen te winnen. Chapeau
 
alles-man
 
10
22 september 2021 om 18:40
Eigenlijk moeten we niet meer zo verbaasd zijn en te veel aandacht geven aan alles wat met barca te maken heeft. Gevalletje ac milan en arsenal. Het boeit niemand meer wie ze aanstellen en wat ze doen. Gevallen topclub. Maar als real fan is dit toch genieten. Jarenlang real belachelijk maken omdat ze clublegendes soort van slecht hebben behandeld en dan krijg je dit als barca supporter?????? lekker huilen jongens
 
Japie_Krekel
 
20
22 september 2021 om 18:43
Precies. Barca krijgt nu het deksel op de neus voor jarenlang vingerwijzen naar andere clubs want ze zijn uitgegroeid tot de meest nare, onsympathieke, onrealistische en amateuristische club in de Europese top imo
 
Menzor
 
1
22 september 2021 om 18:46
Iets minder provoceren mag ook wel hoor. Het verval van Barcelona raakt Real indirect ook.
 
jeffrey0487
 
1
22 september 2021 om 18:46
Nou barca niet de oude voorzitter dat was het probleem die heeft er een bende van gemaakt
 
Menzor
 
2
22 september 2021 om 18:51
Maar Japie, is vrijwel elke topclub waar het grote geld de baas is niet bij voorbaat onsympathiek? Perez van Real is ook een bewezen engerd. PSG en City zijn ook 'lelijke' clubs, met veelal teletekst supporters. Bij Barca hebben ze jarenlang boven hun stand geleefd en daar moeten ze nu de rekening voor betalen.
 
BF-1994
 
2
22 september 2021 om 18:56
Ik durf er geld op te zetten dat jullie er massaal bij zijn bij de volgende. Lege statements jongens. Verder is er al aangegeven dat het bestuur niet verwacht dat barca kampioen wordt. Dus die druk heeft koeman niet eens.
 
Japie_Krekel
 
3
22 september 2021 om 18:59
@menzor vroeger was Barcelona een voorbeeld club. verstandig beleid, doorstromende jeugd, mooi voetbal en een identiteit, financieel gezond. wat dat betreft zijn ze ver afgegleden. Bayern bv vind ik niet onsympathiek. dat is nu eigenlijk het nieuwe Barcelona en de voorbeeldclub in Europa met een goede uitstraling
 
alles-man
 
2
22 september 2021 om 18:59
Hmm maar toen was het geen perez maar gelijk de club real madrid dat zo walgelijk was en van alles. En nu is het barto ipv barca. Mooi
 
Menzor
 
4
22 september 2021 om 19:37
Bij Bayern krijgt jeugd ook alle kansen en die laten het wel uit hun hoofd om de beste spelers van de concurrentie weg te kopen natuurlijk. Vraag mij af of ze Bayern in Duitsland ook zo sympathiek vinden. Wel financieel zaakjes heel goed op orde overigens. Ik ben het uiteraard volledig met je eens dat Barcelona naar de kloten aan het gaan is, dat ziet iedereen natuurlijk.
 
FCBCruyffista
 
1
22 september 2021 om 20:16
@alles-man, wordt zeker genieten wanneer je je verslikt in je woorden. In 2003 dacht men ook dat Barca dood was en sindsdien weten we hoe het ging...ik beweer niet dat de huidige heropbouw even snel en succesvol zal verlopen, maar om Barca zo vroegtijdig compleet af te schrijven en te spreken over een definitief verval is heel misplaatst en arrogant. Ik zei het al eens eerder: topvoetbal bestaat altijd uit cycla van successen en crisissen. Het gaat er als topclub om dat de successen langer duren en de crisissen zo snel mogelijk worden overwonnen. De successen van Barca over een periode van 15 jaar (2004-2019) waren ongekend en fenomenaal. De crisis is nu al 2 jaren gaande en we zullen zien hoe lang het zal duren om dit te herstellen, maar er is een zeer gerichte beleidsplan en visie onder Laporta (beste Barca-voorzitter ooit) om dit te bewerkstelligen dus ik zou de potentie van het nieuwe project niet zo onderschatten...
 
Ousambal
 
11
22 september 2021 om 18:44
Won de fa cup met Wigan ??
 
Japie_Krekel
 
3
22 september 2021 om 19:00
deze historische prijs zag ik even over het hoofd inderdaad
 
beenhakken
 
5
22 september 2021 om 18:46
Hoeft geen graadmeter te zijn, en al helemaal geen garantie. Frank Rijkaard had als coach ook nog nooit iets gewonnen toen ze hem aanstelden. Guardiola ook niet.
 
Japie_Krekel
 
3
22 september 2021 om 19:15
Guardiola kreeg een geweldige selectie tot zijn beschikking. dat kan je van deze Martinez niet zeggen
 
FCBCruyffista
 
0
23 september 2021 om 12:20
@Japie Dat bouwt zich wel op, Rijkaard had ook niet meteen de wereldselectie waarmee hij later successen boekte, hij begon met een jonge as met Valdes, Puyol, Xavi en Ronaldinho en de rest volgde later gradueel (zowel uit jeugd als nieuwe aankopen).Martinez zal een as hebben van Ter Stegen, Araujo, De jong, Pedri, Fati en hopelijk ook Dembele. En andere jeugdspelers staan ook klaar dus daar zal ook nog een filtering plaatsvinden zodat de besten overblijven.
 
Bossie
 
1
22 september 2021 om 20:42
Ik zou ook niet weten welke top-coach er nu wil instappen in dat wespennest zonder geld. Martinez is relatief goedkoop en in een spanjaard, dat zijn twee redenen die ik kan vinden , waarom ze voor deze coach zouden kunnen gaan .
 
mcgregor
 
6
22 september 2021 om 18:39
Martinez is gek als hij dit doet .. tenzij hij er financiën zwaar op vooruit gaat .. Barca is op dit moment een wespen nest en rustig werken zit er echt niet in.. lekker bij België blijven en genieten van de rust
 
jeffrey0487
 
2
22 september 2021 om 18:44
Nou koeman heel terecht ontslaan is ook weer gelul van de bovenste plank. Denk je nu echt dat van dit magere verpruste barca door de oud voorzitten nu met een andere trainer wereld voetbal gaat spelen? Lol. Ze moeten eerst elftal beter structureren wat zonder geld lastig is, en daarbij komt waarom moet 1 manneke minimaal 50mil per jaar verdienen zoals messi deed? Is toch volkomen belachelijk. Er moet gewoon in het voetbal een max plafond aan salaris komen.
 
nickelodeon
 
1
22 september 2021 om 18:45
Nee bedankt, deze coach heeft in clubverband dramatisch gespeeld. Ook bij België gezien het spelersmateriaal, had er echt wel een prijs gepakt moeten worden. Een coach die tactisch ontzettend zwak is, gezapig voetbal speelt en enkel leunt op zijn sterren. Doet me een beetje denken aan Koeman. On to the next option, zou ik zeggen.
 
 
9
22 september 2021 om 18:47
Is dat zo'n goede trainer dan? Op basis waarvan? Wat hij presteert met België is gewoon mager. Ja OK, hij doet het supergoed in kwalificatie en oefenwedstrijden, maar deze generatie Belgen had minimaal een finale moeten halen.
 
Lierse1997
 
4
22 september 2021 om 19:13
Nogal makkelijk gelul niet? Hij heeft het uitstekend gedaan op het WK en matig op het EK. Hij vliegt er wel twee keer gewoon uit tegen de latere eindwinnaar.
 
 
4
22 september 2021 om 19:32
Zal best, vind het mager voor zo'n sterrenteam.
 
Galapago
 
3
22 september 2021 om 19:54
Wat voor sterrenteam?? Ik tel maar 4 spelers waarvan 1 een keeper is..
 
RudyC
 
10
22 september 2021 om 18:48
Ik moet echt lachen hoeveel domme reacties ik zie. Koeman doet het echt gewoon goed. Hij moet continu spelers missen door blessures of ze groep wordt steeds kleiner omdat er spelers weg zijn en wat krijgt hij terug?? Jeugdspelers van 17 a 18. Zn beste aanvallers Fati Aguero Dembele etc zijn geblesst hij heeft alleen Demir te licht Depay kan niet alles alleen en een wissel als stormram moet steeds basis nu. Dat hij behoudend speelt is onzin. Zn spelers zijn niet goed genoeg om tiki taka te spelen. Koeman heb het eerste seizoen knap gedaan en ook nu doet hij het goed met het materiaal dat hij heeft. Niemand gaat het ook beter doen. Hij brengt jonge spelers die steeds beter worden kijk naar Aurajo kijk naar Pedri geef ze even de tijd als Koeman 8e finale CL haalt is al knap en ver en als hij top 4 haalt met dit team is ook het prima wat denken mensen nou dat Barca nog steeds Barca is ze moeten opnieuw bouwen dat heeft tijd nodig en geld hebben ze niet. Koeman diep respect voor jou dat je in zo een slangenkuil waar je veel van houdt je zo staande haalt. Lekker nan Erik ten Hag laat me niet lachen uitstraling van een bloembolboer. Zo knap is het allemaal Niet wat hij doet bij Ajax daar zit geld is niet zo moeilijk in de mickey mouse competitie een zwakke CL poule op Dortmund na.
 
messi_123
 
5
22 september 2021 om 18:51
@RudyC daar geef ik je ook wel gelijk in. Koeman doet ook zijn best om het team weer te laten draaien. Denk dat barca nu ook zo slecht speelt omdat de GOAT er niet meer is. En koeman moet bijna een heel nieuw team opbouwen. Net zoals bij real waren de oefenwedstrijden goed zonder ronaldo. Maar in de competitie en UCL was het te slecht voor woorden. Barca fans die hier nog gingen zeggen dat barca beter is zonder messi. Belachelijke uitspraak
 
Adzevedo
 
1
22 september 2021 om 19:15
Naja, ik geloof dat iedereen het er allang over eens is dat Barca geen topclub in de CL is. Dus zo’n kansloze nederlaag tegen Bayern (wat dat evident wel is) vind ik zelf iets wat Barca en haar achterban moet leren te accepteren als onderdeel van hun nieuwe status. Niet leuk, maar wel even de realiteit ongeacht wie je als trainer wilt zien. Als Koeman ervoor zorgt dat Barca opnieuw top drie kan eindigen dan mag Barca tevreden zijn.
 
rkallan
 
3
22 september 2021 om 19:26
Betreft Koeman niks aan toe toevoegen. Maar over ten Hag ben ik het niet met je eens. Heeft record aantal punten vergaard in zijn eerste 100wedstrijden met ajax. Won nationale treble. Met Utrecht en ajax verloor hij europees slechts 3 van de eerste 30 wedstrijden. Eerste 9 uitwedstrijden in CL ongeslagen
 
marton3103
 
2
22 september 2021 om 19:39
Ik weet niet wat het afzeiken van ten Hag te maken heeft met Barca en Koeman? Volgens mij levert ten Hag gewoon een prima prestatie met Ajax en speelt aantrekkelijk voetbal en bij Barca krijgen de spelers nog altijd minimaal 2 a 3x zoveel betaald. Tegen een Granada vind ik nog steeds dat je mag verwachten dat Barca ze van de mat speelt. Ben het overigens wel met je eens dat de kritiek op Koeman ook overdreven is, ineens paniek na een verlies tegen Bayern wat vorig jaar veel groter uitviel, en gelijk tegen Granada. Ze moeten dit seizoen gewoon roeien met de riemen die ze hebben en Koeman op zn minst dit seizoen laten afmaken. Al het geld wat ze met zijn ontslag kunnen besparen kunnen ze volgend jaar in de selectie stoppen.
 
DRL80
 
3
22 september 2021 om 19:44
Je begon goed totdat je over Ten Hag ging raaskallen.., jammer..
 
messi_123
 
2
22 september 2021 om 18:48
Martinez serieus? Wat een wanbeleid bij barca martinez die zelf nooit iets heeft gewonnen. En is ook na mijn mening geen trainer die echt bij barca past
 
Dilima1966
 
2
22 september 2021 om 18:53
Gaat Joan Laporta een wanhopige daad doen, Misschien dat Roberto Martínez wel na zijn pijpen gaat dansen laten ze eerst maar de interne club leiding op order maken wat een wanbeleid is ....
 
Cas1
 
2
22 september 2021 om 19:03
Martinez wil niet komen Koeman wil niet weg Hij die in paniek raakt (of is het ergens oud zeer?) die is de enige die wil Laporta is idolaat (geweest) van Cruijff en Cruijff had Koeman hoog zitten, haalde hem zelf naar Barca. Iedereen riep Koeman naar barca? Maar hij is te langzaam. JC pareerde de kritiek en kreeg gelijk. Maar Koeman had wat geflikt, ik weet niet meer wat en toen JC zijn team mocht opstellen selecteerde hij de namen die je mocht verwachten, muv 1 speler. Deze speler was verbaasd dat hij niet was uitgenodigd. Rara, wie was dat. Zou dit het kunnen zijn? want Laporta zei van het begin af aan dat hij Koeman niet wilde
 
DRL80
 
1
22 september 2021 om 19:40
Had Cruijff een probleem met Koeman? Ik ken dit verhaal niet. Laporta is een megalomane idioot. Z’n voorganger heeft Koeman aangesteld en dus moet Koeman weg. Want Laporta is een (eng) mannetje.
 
Cas1
 
0
22 september 2021 om 20:02
Ja, dat kwam als een grote verrassing. Koeman was zwaar teleurgesteld dat hij niet tot de uitverkorenen behoorde voor de afscheidswedstrijd? van JC bij Barca Stoichkov ed waren allemaal wel gevraagd
 
marton3103
 
1
22 september 2021 om 19:21
Misschien maar beter ook als Koeman ontslagen wordt. Gunde hem de stap en succes bij Barcelona, maar het wordt nu een beetje een zielige man. Hij zou toch moeten weten hoe het werkt, maar laatste dagen schaam ik me als landgenoot enigszins voor zijn huilerige gedrag. Met Martinez gaan ze volgens mij niet heel veel vooruit.. als ze iets tegen de huidige speelstijl van Barca hebben moeten ze hem vooral niet halen.
 
Dilima1966
 
1
22 september 2021 om 19:29
Natuurlijk niet met Roberto Martínez dat Barcelona beter af is, het leiding beleid moet op de schop.
 
J.Willshere
 
3
22 september 2021 om 19:35
Ik vind het allemaal maar matig bij Barcelona de laatste 2 jaar en dan bedoel ik niet wat betreft trainer maar meer wat er boven de trainer zit. Het was Koeman zijn droom ooit trainer van Barca te worden maar denk als hij er nogmaals over nadenkt wat hij nu weet dat dit het slechtste moment was om bij Barcelona te beginnen. Op de eerste plaats heeft Barcelona echt een belachelijk slechte selectie er zitten zeker wat talenten tussen maar die zijn nog te jong om dit Barcelona te dragen. Daarbij heeft Barcelona nooit een serieuze vervanger gehaald destijds voor Xavi,Iniesta en Puyol. Het Barcelona van pak weg 12 jaar geleden zullen ee nooit meer gaan zien vanwege het gebrek aan kwaliteit en gebrek aan koopkracht nu de club zo erg in de schuld staat. Dan komt daar nog bij dat de beste speler in de geschiedenis van Barcelona ook nog dit jaar het nest heeft moeten verlaten. Koeman moet nu roeien met de riemen die hij heeft en dat zijn er niet veel gezien de vele blessures en dan haal je ook nog tot overmaat van ramp een speler als Luuk de Jong die vergeleken met spelers als Suarez ,Ibrahimovic,Larsson niks toevoegt als spits. Ik vind het sneu voor Koeman want hij kan met dit team niets bereiken als hij niet de tijd krijg en als toekomst gezien word nu er aan alle kanten aan zijn poten gezaagd word.
 
DRL80
 
3
22 september 2021 om 19:37
Wanneer deze idioten Koeman ontslaan dan hun ik die club helemaal niks meer. Wie gaat hier nou hoge ogen mee gooien? Realisme is echt ver te zoeken. Koeman is aan het puinruimen en heeft daar 6 miljoen voor betaald. Over daadkracht, ambitie en doorzettingsvermogen gesproken. Ongelooflijk ondankbaar volk daar bij Barcelona. Lekker Martinez aanstellen en dus in totaal 13,8 miljoen aan afkooppremies betalen. En dan nog het geld van Setien wat ze moeten betalen. Wat een waardeloze club is het geworden. Zowel sportief als financieel waardeloos. Ik gun ze daar echt een paar seizoenen in de middenmoot en een modderfiguur in de CL. Misschien dat ze het dan een keertje leren. Het gaat me niet eens per se om de persoon Koeman, het gaat me om het totale gebrek aan realisme bij die club. En de ondankbaarheid en het gebrek aan respect voor zo’n clubicoon.
 
sjapoo
 
0
22 september 2021 om 19:46
Met het gerommel bij Barca zie ik die Martinez of iemand anders ook niet lang coach zijn,zal je net zien dan Koeman de eerst komende wedstrijden gewoon wint haha..??
 
Man City_1970
 
0
23 september 2021 om 05:03
Maakt weinig uit als besluit al genomen is,Barca staat maar 3 punten achter RM als ze de inhaal wedstrijd winnen, zo slecht ook weer niet, snap hele trainer issue niet zo. Barca kan niet beter op dit moment
 
Cabosilly
 
1
22 september 2021 om 19:46
Barcelona is mijn club niet meer. Echt waar alsof een andere trainer het wel gaat doen. Al liefde voor die club is weg
 
FCB_Catalunya
 
2
22 september 2021 om 19:50
Zucht, wat moet je ermee. Koeman ontslaan en dan met deze Martinez tot de conclusie komen dat het niet de trainer maar het elftal is. Laporta denkt dat er een sterrenensemble staat schijnbaar, dat is totaal niet zo. Koeman is klaar bij Barca, dat kan niet anders gezien het gedrag van de directie, maar dit is niet de oplossing.
 
PassieB
 
0
22 september 2021 om 19:51
Het kan aan mij liggen hoor maar hoe kan een club met 1 miljard schuld het zich permitteren om een miljoenen contract af te kopen en een ander contact af te sluiten?
 
Dilima1966
 
0
22 september 2021 om 21:39
Ze sluiten de ene lening af om de andere te betalen, geld van shirts moest afkomen, voor grote gedeeltelijk denk wel zo 80% van messi dat valt weg.dit jaar de schulden veel hoger zullen uitkomen, nu is dat 1.4 miljard dit jaar denk ik wel 1.8 miljard uit zal komen, en dan weer gewoon leningen zullen komen voor Barcelona om rond te kunnen komen. Ene gat andere gat vullen
 
Man City_1970
 
0
23 september 2021 om 05:00
Zolang je de schuld de aflossingen betaald kan dat, want er komt ook geld binnen, recette en transfers en shirtverkoop. Zelfde als met een hypotheek kunnen mensen ook nog een auto kopen etc.
 
FCBCruyffista
 
0
22 september 2021 om 19:57
Het heeft niet mogen zijn voor Koeman. Er is geen klik en vertrouwen tussen hem en Laporta (die gewoon zijn eigen coach wilt aanstellen) en de situatie is momenteel gewoon enorm moeilijk.Koeman is te nuchter om zich wat diplomatischer op te stellen in de media (niet zozeer dat hij foute uitspraken doet, maar het oogt gewoon onhandig en hij wordt bespeeld door de media)en als het dan even niet draait en de druk enorm toeneemt, dan is het in deze omstandigheden niet meer houdbaar.Een échte typische Cruijff-adept Barca-coach was/is hij nooit echt geweest, maar met meer tijd en gunstigere omstandigheden (ten minste een voltallige selectie met compleet fitte voorhoede) had hij zeker wel mooie prestaties kunnen neerzetten. Maar soms heb je dit geluk niet aan je zijde, die bv. een Rijkaard en Luis Enrique wél hadden om vervolgens uit te groeien tot het groepje van succesvolste coaches ooit bij Barca. Het voetbalwereldje blijft nu eenmaal opportunistisch soms.Toch verdient Koeman respect voor de clubicoon die hij is en zeer veel waardering voor zijn inzet en moed waarmee hij deze momenteel loodzware job durfde aan te gaan uit clubliefde.Van Martinez als waarschijnlijke opvolger ben ik overigens ook niet volledig overtuigd, maar die zal tenminste steun genieten van Laporta en Jordi Cruijff en is wat relaxter met de media, dan zal het al gemakkelijker zijn om gericht te werken aan een project. Met Henry en nog een clubicoon a la Valdes of zo als assistent-coaches erbij is dit misschien een goeie constructie om iets op te bouwen in wat meer rust, want het talent is er op zich wel met de vele jonkies.En misschien zou een Martinez de ideale brugfunctie kunnen vervullen voor Xavi later instapt. We zullen zien wat het wordt, maar er is wel perspectief alleen is het nu even door de zure appel heen bijten.
 
machielr
 
1
22 september 2021 om 20:00
Ik zie een andere coach niet meer uit deze jonge selectie halen dan Koeman. De fans zijn te goed gewend. Geen Messi, Xavi, Suarez, Neymar, Iniesta etc meer… De echte toppers zijn er niet meer. Nu een uitgedunde selectie met veel jeugd, dat heeft gewoon tijd nodig. De fans en het bestuur zouden dat moeten begrijpen. De echte schuld ligt bij de bestuursleden die er destijds een financiële puinhoop van hebben gemaakt. Niet bij Koeman. Nu weer opnieuw opbouwen. Dat kost tijd.
 
KeesSchonhage
 
1
22 september 2021 om 20:36
Belachelijk dit, Laporta heeft zelf nog beloofd om Messi te laten verlengen. Hij doet niet wat hij zegt en nu moet de coach daar maar voor boeten. Dat ze niet goed spelen kan iedereen zien, maar dat krijg je als je als president persconferentie na persconferentie geeft en vaak dingen zegt waarvan iedereen onzeker wordt. Puinhoop wordt niet opgeruimd zo…
 
MohamedBoudad
 
0
22 september 2021 om 22:07
Wat heeft koeman na bijna anderhalf jaar gepresteerd met barcelona copa del ray gewonnen dacht ik.ook in tijden van messi Speelde barcelona niet goed iedereen weet toch dat een trainer bij clubs als real barcelona Moet presteren anders is het einde oefening en dat geldt ook voor koeman denk omdat hij in het verleden speler is geweest en daarom barcelona hem toch het voordeel van de twijfel Heeft gegeven.mocht barcelona el clasico verliezen dan is het klaar want vorige el clasicos werden bijde verloren dacht ik. Sommige hebben het steeds over spelers die niet meer goed zijn of niet meer kunnen voetballen lijkt wel. Een trainer is aangesteld om het team goed te laten voetballen en spelers beter te maken. Heb al eerder gezegd koeman zijn tacktiek werkt niet en vooral in top wedstrijden. En ik vindt dat barcelona nog steeds mee kan Ook in de champions league zeker in de groepsfase.
 
Man City_1970
 
0
23 september 2021 om 04:56
Xavi wil niet eens, gaat niet zijn luxe en zorgloze leven inruilen in Qatar voor de slangenkuil in Barca, niet voor niks vorig jaar bijgetekend