Twee van de vijf veelbesproken Bayern-spelers laten zich vaccineren
Dinsdag, 23 november 2021 om 20:12

De vaccinatiekwestie bij Bayern München blijft de gemoederen bezighouden. The Athletic bevestigt de eerdere informatie van BILD dat de vijf ongevaccineerde spelers geen salaris meer ontvangen tijdens verplichte quarantaine. Daartoe staat Bayern in zijn recht door een wetswijziging die op 1 november is ingegaan. Drie van de vijf spelers overwogen nadien om zich tóch te laten vaccineren. Goal meldt dinsdagavond dat Serge Gnabry en Jamal Musiala besloten hebben zich te laten vaccineren.

De laatste vijf ongevaccineerde spelers waren Joshua Kimmich, Eric Maxim Choupo-Moting, Michaël Cuisance, Gnabry en Musiala. Twee laatstgenoemde namen zijn inmiddels gevaccineerd. Kimmich moest vrijdag al opnieuw in quarantaine, waarna de overige vier spelers op vrijdagavond wél op het wedstrijdformulier stonden tegen FC Augsburg (2-1 nederlaag). Op zaterdag volgde opnieuw slecht nieuws voor Gnabry, Musiala, Choupo-Moting en Cuisance: vanwege een positieve coronatest van een clubofficial moesten ze wederom in quarantaine.

Bayern München houdt salarissen van ongevaccineerd vijftal in

Kimmich, Gnabry, Musiala, Choupo-Moting en Cuisance moesten zich donderdagochtend melden op het trainingscomplex voor een gesprek met de clubleiding. Lees artikel

De vijf spelers hebben in ieder geval de Champions League-wedstrijd van dinsdag tegen Dynamo Kiev gemist. Voor Bayern is dat niet zo'n groot probleem, omdat de Duitse grootmacht al gekwalificeerd is voor de volgende ronde. Toch maakt Julian Nagelsmann zich zorgen om het vaccinatieprobleem: het gemis van Kimmich op het middenveld was afgelopen vrijdag al voelbaar. Over diens vervanger Marcel Sabitzer zei de trainer van Bayern dat hij 'de ruimtes heel slecht gebruikte'. Over minder dan twee weken volgt de belangrijke topper in de competitie tegen Borussia Dortmund, dat één punt achter Bayern staat.

Afgelopen donderdag kreeg het ongevaccineerde vijftal van Bayern te horen geen salaris meer te ontvangen in quarantaine. Ook overweegt het bestuur van de club om de ongevaccineerde spelers voortaan niet meer mee te laten trainen met de groep gevaccineerden. De reacties onder de vijf spelers waren volgens The Athletic gemengd. Sommigen hebben de beslissing van de club geaccepteerd, terwijl anderen zich beraden op juridische stappen. De arbeidswet is in Duitsland op 1 november aangepast, waardoor Bayern volgens het sportmedium in zijn recht staat.

Volgens The Athletic zou er naast Gnabry en Musiala nog een spelers zijn die vaccinatie overweegt. Die naam is nog niet niet genoemd. Bayern liet het vijftal uitgebreide gesprekken voeren met een immunoloog, artsen en teamgenoten. Artsen hebben gewaarschuwd dat een vaccinatie echter niet op elk moment gezet kan worden, omdat voor sporters wordt afgeraden dit middenin het seizoen te doen. De huidige verplichte quarantaine zou wél een goed moment zijn om dat te doen.

Meer nieuws
   
20:58
20:58
Jeremain Lens kondigt live op televisie het einde van zijn carrière aan
0
   
20:33
20:33
Schalke 04 handhaaft zich middels klinkende zege in de 2. Bundesliga
7
   
20:12
20:12
Enrique verrast met invulling spitspositie voor return tegen Dortmund
3
   
20:00
20:00
Live meepraten in de Champions League: Paris Saint-Germain - Borussia Dortmund
4
   
19:43
19:43
'Mislintat wil namens Borussia Dortmund voormalig Ajax-doelwit alsnog strikken'
8
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (124)

 
 
213
23 november 2021 om 11:13
Door de 5g technologie in de vaccins schijn je elkaar wel nog beter te kunnen vinden in het veld. Alleen maar goed voor het positiespel. En van een beetje onderling magnetisme is nog nooit iemand slechter geworden.
 
YoeriCFC
 
87
23 november 2021 om 11:21
En hoe handig is het dat je als slaaf direct in contact kunt staan met Bill Gates!
 
MrKrillin
 
17
23 november 2021 om 13:23
@yoericcfc "en hoe handig is het dat je als slaaf direct in contact kunt staan met Bill Gates!" Vet man! Als ik dus komende tijd issues heb met besturingssyteem op mijn laptop kan ik zo via mijn bovenarm communiceren met de one and only Kunnen zij ook geen chip van thuisbezorgd inspuiten? Scheelt veel handelingen als ik eten wil bestellen.
 
YoeriCFC
 
7
23 november 2021 om 15:02
Je moet natuurlijk wel de goede chip aantikken, voor je het weet pak je de chip van Ban Ki-Moon natuurlijk en hang je met de VN aan de telefoon.
 
Regulator
 
22
23 november 2021 om 16:14
J@yoericfc: ja dikke doei. Dat direct contact werd me al vanaf dag 1 beloofd. Enige reden dat ik gevaccineerd ben. Blijkt het achteraf gewoon een grote zwendel te zijn. Heb al talloze keer Billy om een lening gevraagd. En raad eens: nooit antwoord gekregen. Dat is toch geen klantenservice? Volgende keer ga ik maar naar Soros toe. Ik kan ook zeker gedag zeggen tegen het kinderbloed en de seksslaven. Mijn review op yelp zal vanavond online komen te staan.
 
THenry_228
 
101
23 november 2021 om 11:22
Tot als Neuer ineens vastplakt aan zijn doelpaal ...
 
Douwe Dabbert
 
35
23 november 2021 om 12:13
Dan moet het magnetisme wel werken op aluminium anders gaat deze zon niet op..??
 
vp10Arsenal
 
24
23 november 2021 om 11:26
Bovendien kun je met 3 of 4 armen aardig wat ballen tegenhouden.
 
rayvg
 
2
23 november 2021 om 11:58
Wat is nou het probleem met jezelf vaccineren tijdens het seizoen dan? kans is toch minimaal dat je er ziek van word en anders is het zo over met een dag toch? Edit: dit moest ergens anders onder
 
Lierse1997
 
2
23 november 2021 om 12:19
Er wordt aangeraden de week (of twee ik ben niet helemaal zeker) na de prikken niet aan intensieve sport te doen.
 
doejezo
 
22
23 november 2021 om 14:31
Idd. Na al die hartproblemen bij verschillende topspelers adviseren ze toch maar rustig aan te doen na de prik. We zien elke dag weer andere bijwerkingen de kop op steken. Je houdt je hart vast!
 
murki
 
34
23 november 2021 om 15:49
Nou, nou, phoe, phoe, wat een bijwerkingen zeg. We zien vooral dagelijks tientallen mensen aan Covid overlijden. Zou me daar toch meer zorgen over maken.
 
Lierse1997
 
8
23 november 2021 om 20:43
Zou hij weten dat hetzelfde aangeraden wordt bij spelers die net een besmetting gehad hebben?
 
DRL80
 
29
23 november 2021 om 21:53
Mensen overlijden MET C niet door C maar geloof vooral de angstzaaien de media. Ziekenhuisdirecteuren vertellen vaak genoeg dat de ziekenhuizen niet vol liggen met C-patiënten. Maar ja.., hopeloos..
 
Lierse1997
 
17
23 november 2021 om 22:01
“Mensen overlijden met aids niet door aids maar geloof vooral de angstzaaiende media”, een even nutteloze uitspraak. Of om je eigen woorden te gebruiken, een even hopeloze uitspraak.
 
XaviFCB
 
11
23 november 2021 om 22:38
Kun je je vergelijking inhoudelijk toelichten? Er wordt niets onwaars gezegd door DRL80.
 
Lierse1997
 
14
23 november 2021 om 23:09
Je sterft ook niet aan aids. Het maakt je immuunsysteem helemaal kapot en dan sterf je aan een longontsteking of iets anders waar je met een gezond immuunsysteem wel gewoon van overleeft. Je kan dan feitelijk gezien ook zeggen dat er niemand aan aids sterft, maar iedereen met enig vermogen tot nadenken weet natuurlijk dat het een heel grote factor is in de uiteindelijk dood van een individu.
 
Sammerens
 
11
23 november 2021 om 20:27
Ik heb uit betrouwbare bron (dhr. Engel) vernomen dat het geen 5g is, het betreft bluetooth. Dat betekent dat het alleen bevorderlijk is voor korte combinaties.
 
DRL80
 
15
23 november 2021 om 21:51
Donder op joh. Er zijn zat realistische reden om je niet te willen laten prikken. Bijvoorbeeld als je al jaaaaren kinderen probeert te krijgen en het lukt niet. Dan heb je geen zin om drie maanden een waardeloze kwaliteit zaad te hebben door de koorts en je dus 3 maanden extra moet wachten. Maar jij hebt weer een grap gemaakt en goedkope likes gepakt. Gefeliciteerd. Jouw dag kan niet meer stuk..
 
Lierse1997
 
22
23 november 2021 om 22:03
Ik vind het toch opvallend dat je hierboven van angstzaaierij spreekt maar dan wel meteen bang bent voor wat koorts, die trouwens ook lang niet iedereen heeft.
 
 
1
24 november 2021 om 16:38
Haha, nou heb ik toch potverdikkie wat anekdotisch bewijs voor je. Ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt van ons 2e kind, nog geen 3 weken na m`n vaccinatie. Misschien doe je het dus gewoon verkeerd?
 
Lierse1997
 
66
23 november 2021 om 11:14
Het is duidelijk dat Bayern hen gewoon wat onder druk wil zetten om zich te laten vaccineren, wat an sich te begrijpen is want niet-gevaccineerden moeten een stuk meer in quarantaine in Duitsland waardoor die spelers meer wedstrijden missen. Echt netjes is het niet maar het zegt ook wel iets over de morele bezwaren van sommige van die spelers, want die vallen wel mee zo te zien. Dan heb ik meer respect voor iemand als Irving die gewoon bij zijn standpunt blijft, al is dat natuurlijk gewoon omdat hij een complete gek is die in de meest ongeloofwaardige dingen geloofd.
 
Nr.11
 
73
23 november 2021 om 11:28
Ik vind je zin '' Dan heb ik meer respect voor iemand als Irving die gewoon bij zijn standpunt blijft, '' zeer mooi. Je zin die volgt ''al is dat natuurlijk gewoon omdat hij een complete gek is die in de meest ongeloofwaardige dingen geloofd'' weer niet haha. ''het is duidelijk dat Bayern hen gewoon wat onder druk wil zetten om zich te laten vaccineren'' onder druk zetten is in deze context gewoon chanteren
 
Lierse1997
 
21
23 november 2021 om 11:31
Irving is ook wel gewoon een beetje een gekkie. En dat was hij al voor heel die vaccin saga. Dat bleek al toen met heel dat “de aarde is plat” verhaal.
 
Nr.11
 
14
23 november 2021 om 11:37
Heeft hij daar niet zijn excuses voor aangeboden? Voor die uitspraak van de aarde. Mensen maken eenmaal fouten
 
Lierse1997
 
16
23 november 2021 om 11:43
Dat heeft hij gedaan. Wat trouwens ook niet nodig was natuurlijk, maar het zegt wel iets over hem.
 
Regulator
 
12
23 november 2021 om 16:38
Ja dat was dus wel nodig. Ik ben helemaal naar het einde van de aarde afgereid. Bleek het toch niet te kloppen. Maak je geen zorgen, mijn advocaten zullen dit oplossen.
 
MrKrillin
 
6
23 november 2021 om 13:27
@lierse1997 "het is duidelijk dat Bayern hen gewoon wat onder druk wil zetten" Dit is ook wel begrijpelijk, behalve dat het geld kost, je niet met sterkste team kan spelen heeft BM er ook alles aan gedaan, wat ik lees in onderstaande. "bayern liet het vijftal uitgebreide gesprekken voeren met een immunoloog, artsen en teamgenoten." Op een gegeven moment moet het ook wel klaar zijn. De bezwaren zullen zeker goed weerlegd zijn door de specialisten. Wat jij verder ook zegt, als je morele bezwaar hebt, moet je ook bij je standpunt blijven. Dan maar geen salaris of ontslag. Nu zie je het ook met veel online "activisten". De grootste bek, maar als straks keuze is of werk of vaccinatie, dan benieuwd wie echt een "activist" is. Kijken of zij net als echte acivisten zoals Ghandi, Malcolm X etc etc standvastig zijn.
 
AjaxRosenberg
 
164
23 november 2021 om 11:18
Kimmich is een van de meest waardevolle spelers van Bayern, dus die komt altijd wel weer ergens aan de bak. Dus gewoon poot stijf houden zeg ik
 
vp10Arsenal
 
148
23 november 2021 om 11:22
Of gewoon even een ongevaarlijk prikje halen ter bevordering van de volksgezondheid, net zoals die andere miljarden mensen.
 
Nr.11
 
226
23 november 2021 om 11:30
Inderdaad. Hartspierontsteking (miokarditis) is natuurlijk helemaal ongevaarlijk. Als Kimmich zijn prik niet haalt, zal een gevaccineerd persoon sterven. Helemaal met jou eens vp10arsenal
 
Diego_Forlan
 
275
23 november 2021 om 11:30
Want die 88% die dat prikje heeft gehaald heeft de volksgezondheid enorm bevorderd in een jaar tijd. Zo goed zelfs dat er al boosters klaar staan voor gebruik
 
Lierse1997
 
90
23 november 2021 om 11:32
Ja die heeft dat inderdaad gedaan. Zo blijkt uit recente cijfers van Sciensano dat bijna 1/3e van de mensen op de IC in België daar op basis van cijfers niet had moeten liggen als ze zich wel hadden laten vaccineren.
 
vp10Arsenal
 
47
23 november 2021 om 11:39
@nr.11 daar hebben al die mensen die ervoor gestudeerd hebben wel onderzoek naar gedaan hoor, anders was het niet goedgekeurd. Een Google zoektocht van 5 minuten vertelt mij dat het heel zeldzaam is (2 per 100000, bron Cidrap University of Minnesota), en als het voorkomt ongevaarlijk is. @diego_forlan lijkt me wel ja. Voorlopg is er nog heel wat meer open dan vorig jaar. Groot deel van het IC ligt vol met ongevaccineerden (bron Rivm "ongevaccineerde COVID-19 patiënten in het ziekenhuis bijna 20 jaar jonger dan gevaccineerde". Ergo als iedereen zich netjes zou vaccineren, zouden we waarschijnlijk niet in mini-lockdown zitten.
 
AjaxRosenberg
 
37
23 november 2021 om 12:04
Het vaccin werkt in een bepaalde mate wel, omdat het grootste deel minder snel in het ziekenhuis beland. Echter begreep ik vorige week van Gommers dat het vaccin toch wat minder goed blijkt te werken bij de oudere leeftijdsgroepen (en dat is nou net de belangrijkste groep) en dat mensen die gevaccineerd zijn bij deze variant helaas toch veel besmettelijker zijn dan gehoopt en verwacht. Eerst gingen we voor groepsimmuniteit, toen was 70 gevaccineerd voldoende, daarna werd het 90. Inmiddels zit NL boven de 88 en stromen de ziekenhuizen alsnog weer vol, en niet alleen met ongevaccineerden. Dus we mogen zo langzamerhand wel voorzichtig gaan concluderen dat DIT vaccin in ieder geval niet DE oplossing is voor de coronacrisis. Zelfs als iedereen gevaccineerd zou zijn, zijn er denk ik te grote groepen bij wie het niet goed genoeg werkt of die alweer te snel de volgende prik nodig hebben om nog voldoende beschermd te zijn.
 
vp10Arsenal
 
12
23 november 2021 om 12:12
Alleen vaccineren is (helaas) ook niet de oplossing, maar wel een belangrijk onderdeel van. Het werkt allemaal wat minder (minder is een relatief begrip) dan initieel gehoopt, en daar zijn ook de boosterprikken voor. Neemt niet weg dat de vaccins nog steeds heel goed werken, hier zijn legio`s bronnen voor . Een groot deel van het IC zit nog wel vol met ongevaccineerden. Dat is slechts ~(100-82.7)17.3, moet je nagaan wat een klein deel van de bevolking, veroorzaakt. Even ter verduidelijking: 82.7 van de bevoling _boven de 12 jaar_ is _volledig_ gevaccineerd. "eerst gingen we voor groepsimmuniteit, toen was 70 gevaccineerd voldoende, daarna werd het 90" dit was met het initiele virus, met de deltavariant word je ongeveer ziek als je elkaar aan kijkt.
 
yamiown
 
3
23 november 2021 om 12:19
Nouja, alleen vaccineren is wel de oplossing. Als mensen dan het virus krijgen dan is het even thuisblijven en zodra men beter is, kunnen ze weer werken. Dat is hoe je die groepsimmuniteit creëert. Als je dat gaat doen bij ongevaccineerden neem je een te groot risico voor de ziekenhuizen. Niet voor niets dat 90% van de coronapatiënten op de IC ongevaccineerd is, ondanks dat deze groep maar 12% van de samenleving is.
 
arsen(e)al
 
9
23 november 2021 om 13:00
Diego Forlan, waarom zo'n drogreden? Je weet niet waar NL/de wereld had gestaan nu zonder vaccinaties.
 
doejezo
 
6
23 november 2021 om 14:34
En hoe hebben ze dit onderbouwd. Voorspellen of iemand in het ziekenhuis komt. Of is deze voorspelling gedaan a.d.h.v. een model. Zelfde soort modellen die voorspelde hoe wij de curve gingen ombuigen, of het virus tot 3% dodelijk was gemiddeld? In Zweden zijn er geen problemen met de mensen in het ziekenhuis. Maar dat land is zeker uit de modellen gehouden?
 
doejezo
 
12
23 november 2021 om 14:36
Of net zoals die miljard mensen die geen prikje hebben genomen. Natuurlijke immuniteit is toch ook ter bevordering van de volksgezondheid?
 
Regulator
 
9
23 november 2021 om 16:48
@vp10arsenal: Helemaal waar. Veel zal ook afhangen van mutaties. Met het Alpha variant was 70 procent blijkbaar voldoende. Met het Delta variant kwamen we weer voor nieuwe uitdagingen. Wat men niet beseft is dat de wetenschap zich wel eens vaker zal tegenspreken. Hoeveel meer onderzoek er wordt gedaan, des te meer inzichten er ontstaan en dus ontwikkelt de informatie zich. We leven helaas wel in een informatiemaatschappij waarbij we zo snel mogelijk informatie noodzakelijk achten. Daardoor zijn sommige uitspraken voorbarig. Men heeft niet meer de tijd zoals vroeger om met antwoorden te komen. Het wordt door ons zo snel mogelijk verwacht en dan ontstaan er fouten. Laatste wat ik gelezen heb is dan het vaccin in combinatie met de corona pillen de oplossing lijken te zijn. Ik ben niet naief, dus ik houd sowieso een slag om de arm. Meer dan dat kunnen we eigenlijk ook niet doen.
 
Lierse1997
 
1
23 november 2021 om 20:45
Dat hebben ze voorspeld aan de hand van het percentage mensen dat op de IC ligt en gevaccineerd is en wie niet gevaccineerd is.
 
NJfromVOL
 
6
23 november 2021 om 21:42
@diego_forlan De ongeinformeerdheid en onjuiste gevolgtrekking in je posting is dusdanig, dat ik twijfel tussen onwetendheid of bewust negeren van juiste informatie. Triester is dat zoveel mensen (blijkbaar) je "denk"wijze steunen.
 
DRL80
 
14
23 november 2021 om 21:56
We gaan het zien over een aantal jaar hoe ongevaarlijk het was. Effectief is die prik iig niet, dat is wel duidelijk. Lekker een abonnement nemen op de prik zodat je “vrij” kunt leven. Respect voor Kimmich en co die zich niet laten chanteren. Lekker in januari overstappen.
 
DRL80
 
11
23 november 2021 om 22:00
Hoe vaak moeten ziekenhuisdirecteuren zoals onlangs nog bij Jinek nog vertellen dat de ziekenhuizen vol liggen met bevallende vrouwen door een mini babyboom, uitgestelde zorg die ingehaald wordt en trauma. Die eerste twee zijn een direct gevolg van de maatregelen. Dus je kan ze met wat creativiteit idd als C patiënten zien.
 
DRL80
 
7
23 november 2021 om 22:01
Elke variant is besmettelijker maar ongevaarlijker. Daarom zeggen die positieve gevallen helemaal geen hol. Besmet is niet gelijk aan ziek. Virologen hebben dit ook al vaak genoeg aangegeven.
 
NJfromVOL
 
4
23 november 2021 om 22:04
@drl Die prik is heel effectief, dat zie je aan de verhouding ongevaccineerden-gevaccineerden in het ziekenhuis. Het vaccin is nooit 100% beschermend geweest en door mutaties wordt dat minder. De vraag is of het zin heeft mensen echt te informeren als ze zich afsluiten voor dergelijke informatie.
 
magikhetwete
 
10
23 november 2021 om 11:20
Interessante dynamiek om te zien. Voor mij als jurist zijn de juridische aspecten interessant. Ik schat in dat de Duitse wet nog niet tegen het EVRM is gelegd maar dat kan best interessant worden. Mijns inziens zijn de beperkingen terecht zolang ze niet absoluut zijn. Ook positief om te zien dat Bayern de spelers gewoon educatie geeft om de juiste keus voor henzelf te maken (praten met immunoloog, medespelers). Wat de uitkomst is maakt mij niet zoveel uit, ze hoeven niet te vaccineren, ik ken de beweegredenen niet en zou zelf niet weten waarom niet. Maar misschien hebben ze een goede reden en dan is dat ook best.
 
Z.92
 
4
23 november 2021 om 11:25
Hoewel deze wet nog niet aan het EVRM getoetst is heeft het Europese Hof in recente uitspraken wel behoorlijk wat ruimte gelaten voor zulke maatregelen toch?
 
magikhetwete
 
2
23 november 2021 om 11:57
Niet dat ik weet maar ik moet erkennen dat ik het ook niet in die mate volg. Het zou dus goed kunnen dat je gelijk hebt!
 
doejezo
 
6
23 november 2021 om 14:41
Dus eigenlijk weet je er niks van? Volgens mij is het EVRM best wel resoluut als het gaat om lichamelijk integriteit en anders de protocollen bij het EVRM wel.
 
Z.92
 
0
23 november 2021 om 21:17
@doejezo Het Europese hof heeft recentelijk besloten dat verplichte vaccinaties toegestaan zijn onder bepaalde omstandigheden. Dit ging niet over COVID-19 vaccins maar die voor andere ziektes. Daarnaast is lichamelijke integriteit geen absoluut recht waar nooit aan getoornd mag worden. Vind je het oké dat we blaastest afnemen bij een chauffeur die vermoedelijk alcohol heeft gedronken? Dan vind je dat de lichamelijke integriteit van dat individu geschonden mag worden.
 
Benzema.
 
67
23 november 2021 om 11:30
Bayern zet de spelers duidelijk onder druk. Dat is allesbehalve positief.
 
magikhetwete
 
18
23 november 2021 om 11:57
Waarom is dat allesbehalve positief? Het zijn hun werknemers en ze stellen eisen, namelijk dat ze beschikbaar zijn voor werk. In quarantaine zijn ze dat niet en dus krijgen ze niet betaald. Dat het vervelend is dat je er een prik voor moet nemen om niet in quarantaine te hoeven en dus je werk te doen klopt. Maar het lijkt me dat je moet voldoen aan de eisen die je werkgever stelt om je werk te kunnen verichten.
 
rayvg
 
15
23 november 2021 om 12:09
Eisen moeten toch wel redelijk zijn? ze kunnen gewoon werken maar mogen dat niet daar kunnen zij weer niks aan doen. Eigenlijk eisen ze dus dat je die vaccin neemt. Als je werkgever eist dat je bijvoorbeeld elke ochtend eerst je vingers tussen de deur doet is dat toch totaal onredelijk?
 
juweel
 
3
23 november 2021 om 12:26
als ze positief zijn dan moeten ze zeker in quarantaine
 
MrKrillin
 
7
23 november 2021 om 13:30
Benzema Hoezo onder druk? ZIjn al maanden bezig met deze onzin, Bayern heeft specialisten ingehuurd om te praten. Voorlichting verstrekt. Op een bepaald moment moet het ook gewoon over zijn. Prima als je niet wilt, maar dan ben je niet bereid alles te doen voor je werk en betalen we jou niet. Wat is hier misdadig aan?
 
jajoh89
 
13
23 november 2021 om 20:56
Alles wat je opnoemt staat in beetje in de noemer van onder druk zetten. Dus om daar dan verbaasd over te zijn is een beetje gek.
 
yamiown
 
50
23 november 2021 om 11:21
Prima dat spelers zich niet laten vaccineren, staan volledig in hun recht. Prima dat Bayern de lonen dan niet uitbetaalt, staan volledig in hun recht. Acties hebben consequenties.
 
Nr.11
 
47
23 november 2021 om 11:25
Jezelf niet niet vaccineren betekent dat je waarschijnlijk minder klachten zal krijgen. Dat is het. Heeft niets te maken met je werken, sport, of wat dan ook
 
Z.92
 
40
23 november 2021 om 11:27
Nee, niet vaccineren betekend dat er een grotere kans is om ziek te worden en een grotere kans is om andere te besmetten. Dat heeft een behoorlijke invloed op je werk, zeker als voetballer. Thuiswerken is immers toch lastig als voetballer.
 
Lierse1997
 
14
23 november 2021 om 11:28
Behalve als je een zwaar ziekteverloop doormaakt natuurlijk. Dan is het een uno reverse kaart die je voor je neus krijgt.
 
Nr.11
 
11
23 november 2021 om 11:33
Inderdaad, de consequentie is dat hij dan zelf persoonlijk wellicht een zwaar(dere) ziekteverloop heeft.
 
IKEA
 
4
23 november 2021 om 11:35
Anderzijds zijn nu steeds anderen binnen de club positief getest op corona. Vermoedelijk dat een Kimmich of Gnabry niet met een corona komt trainen omdat ze a) hem harder zullen voelen en b) wellicht iets voorzichtiger zijn.
 
yamiown
 
12
23 november 2021 om 11:38
@nr.11 Niet vaccineren betekent inderdaad dat je meer klachten krijgt. Kan ook betekenen dat je in levensgevaar komt. Dat risico kan en wil Bayern niet nemen, vandaar dat ze de spelers afzonderen / niet meenemen naar wedstrijden. In dat opzicht is het toch volstrekt logisch om loon in te houden?
 
SocioFan1
 
83
23 november 2021 om 11:57
Logisch? Is dit opeens logisch? Agh hou toch op joh. Nou hey logisch ja. Mensen op wintersport vakanties keren terug, geblesseerd, moeten uitzieken, revalideren. Weet je wat, pak hun loon af tot ze terugkeren. Tsja was hun eigen keuze om op wintersport te gaan he, ze namen een risico en nu kan het bedrijf geen gebruik maken van zijn diensten. Straffen en meteen! Echt wat zijn we diep gezonken zeg. Ga even na hoeveel gevaar roken, drugs, het verkeer etc. opleveren en hoeveel invloed de gevolgen daarvan hebben op de zorg. Nou weet je wat, die mensen ook maar meteen straffen, en iig geen voorrang verlenen in de zorg. Tsja ze nemen zelf de keuze he om dat te gebruiken of om gevaarlijk te rijden. Tsja eigen schuld. Wacht even de wet wijzigen hoor, dan kunnen we ze aanpakken. Tsja waarom niet he. Gaat om de volksgezondheid toch! Is gewoon volstrekt LOGISCH.
 
magikhetwete
 
7
23 november 2021 om 11:59
Maar wel met beschikbaar zijn voor werk toch? In quarantaine kan je je werk niet uitoefenen en je weigert bij te dragen aan de oplossing. Je zou het, als je heel extreem bent, werkweigering kunnen noemen
 
Nr.11
 
23
23 november 2021 om 12:01
Inderdaad. Als de wet nu wordt gewijzigd, mogen alle werkgevers straks je volledige medisch dossier inzien, als ik het goed begrijp. Wie wilt dat nou?
 
 
20
23 november 2021 om 12:03
Voetballers mogen over het algemeen niet snowboarden, skiën of andere risicovolle activiteiten doen van hun contract. Vrij logisch ook, die beentjes zijn heeeeeeel veel geld waard.
 
yamiown
 
7
23 november 2021 om 12:17
@sociofan Voetballers mogen dat soort sporten/activiteiten over het algemeen niet doen. En doen ze het toch dan krijgen ze boetes, hetzelfde geldt bij veel clubs voor roken en clubs worden ook niet gelukkig als je een feestbeest bent of te hard door het verkeer gaat. Alle voorbeelden die je noemt zijn letterlijk dingen die afgekeurd en bestraft worden door de clubs. Verder ben ik het met je eens dat rokers en junkies net als ongevaccineerde coronapatiënten in de zorg achter mensen moeten staan die iets hebben wat ze niet konden voorkomen. Als het aan mij ligt wil ik zelfs nog verder gaan en mijn orgaandonatie dusdanig aanpassen dat het niet kan gaan naar mensen die zichzelf in gevaar brengen (eg. mijn lever niet naar een alcholist, mijn hart niet naar een junkie, mijn longen niet naar een roker etc.). Overigens zal het volgende argument wel dwang zijn, maar Bayern dwingt ze niet. Niemand houdt dit vijftal tegen een transferverzoek in te dienen. Sterker nog ze kunnen gewoon hun voetbalschoenen aan de wilgen hangen en stratenmaker o.i.d. gaan worden. Ik geloof dat je je contract mag laten ontbinden, mits je niet naar een andere voetbalclub gaat gedurende de restperiode van het contract.
 
Lierse1997
 
2
23 november 2021 om 12:21
Als Kimmich terugkomt van skivakantie met een gebroken been dan mag je zeker zijn dat Bayern daar consequenties aan gaat plakken. Je moet gewone mensen niet gaan vergelijken met profvoetballers.
 
juweel
 
3
23 november 2021 om 12:33
@sociofan1 voetballers worden ook vaak contractueel verboden om zulke risicovolle vakanties te ondernemen juist om het uitvallen voor een langere periode te beperken. mocht er in het bedrijfsleven iemand op de werkvloer uitvallen dan gaat het process gewoon door want dat werk wordt door collega's opgepakt, het is niet zozeer dat er dan geen productie gedraaid wordt. bij een voetballer ligt dat toch even iets anders, daar moet de beste speler spelen om geld te verdienen voor de club.
 
SocioFan1
 
38
23 november 2021 om 12:35
Mensen toch, waar heb ik het over voetballers? Ik zeg expliciet 'mensen'! Maar ja zelf invulling geven he om daarna een punt te willen maken die niet opgaat tsja. Anyway heb het dus over mensen, algemeen dus! Maar prima laten we voor jullie bestwil, voetballers nemen... Laat dan het volgende wel even duidelijk zijn... Ze tekenen een contract waar zij mee akkoord gaan dat zij dat niet mogen doen. Dus ze hebben de vrijheid en de keuze en gaan akkoord. Vervolgens verrichten zij die sporten niet. Daar worden ze niet in hun recht aangetast want ze gaan akkoord met dat contract. Dat is heel wat anders dan wat er nu gaande is, namelijk een wet wordt opeens gewijzigd, en vervolgens worden zij in hun recht aangetast waar ze helemaal niet en nooit akkoord mee zijn gegaan. Sterker nog worden zij gedwongen iets te moeten nemen in hun eigen lichaam om wel enig recht terug te krijgen. Oftewel worden ze gedwongen en gechanteerd dat te moeten doen of anders zijn er gevolgen wat zij nu meemaken. Dat is heel wat anders! Maar ja men wil het niet zien.
 
Kakadu
 
2
23 november 2021 om 12:40
Leuk voorbeeld Sociofan1, maar je hebt als werkgever wel degelijk een zaak als iemand buitengewoon gevaarlijke sporten beoefent. Off-piste zou dus niet handig zijn.
 
Lierse1997
 
6
23 november 2021 om 12:46
Het gaat hier toch over voetballers? En dan nog eens specifiek over voetballers bij Bayern. En je denkt dat zo een regels niet aangepast kunnen worden? Als er plots nieuwe innovaties zijn (bijvoorbeeld die elektrische stepjes) dan kan dat ook gewoon erbij genomen worden hoor. Verder worden ze nergens toe gedwongen. Ze mogen nog steeds zelf kiezen het niet te nemen maar dan betaalt Bayern hen niet in de periode waarin ze meer dan nodig (lees als wel gevaccineerde) afwezig zijn. Een gevolg van de eigen keuze. En een te billijken besluit van Bayern, dat ook nog eens effect lijkt te hebben, indien de spelers geen gegronde (en dat zijn dus medische) redenen hebben het niet te nemen.
 
Nr.11
 
71
23 november 2021 om 11:24
Gewoon juridische stappen. Echte persoonlijkheden laten zichzelf niet chanteren
 
vp10Arsenal
 
20
23 november 2021 om 11:26
Jij betaalt ook geen belasting zeker?
 
Nr.11
 
108
23 november 2021 om 11:31
Belasting betalen en iemand verplichten om een prik te nemen is natuurlijk hetzelfde
 
vp10Arsenal
 
11
23 november 2021 om 11:42
Het is allebei onderdeel van een zorgstaat ja. Ik snap dat dit een unieke situatie is en voor mensen die slecht tegen verandering kunnen, moeiljk te begrijpen. Lang verhaal kort: we kunnen niet anders, anders zitten we de komende 15 jaar nog in lockdown.
 
Nr.11
 
64
23 november 2021 om 11:47
Ik betaal belasting zodat de overheid voor ons kan zorgen en goede beslissingen kan maken. Als de overheid nou eens een langdurig goed plan op zet en de zorg opschaalt, hoeven we niet in de lockdown te zitten. Een vaccin is een korte termijn oplossing. Alleen met het vaccin komen we niet uit de crisis
 
vp10Arsenal
 
11
23 november 2021 om 11:50
Zeker niet, maar het is wel een belangrijk onderdeel. "zorg opschalen" is ook zo een loze term. Een paar bedjes neerdroppen is niet zo een probleem, het gaat om e verpleekundigen. Verpleegkunde is een 3/4 jaar durende vrij lastige HBO studie, zorgpersoneel groeit niet aan de boom. Vaccineren is belangrijker dan de zorg opschalen, voorkomen is immers beter dan genezen (en in veel gevallen is Corona niet te genezen)
 
Nr.11
 
43
23 november 2021 om 11:56
De afgelopen jaren heeft het kabinet alleen maar de zorg afgeschaald. Zefs in de afgelopen 2 jaar nog steeds. Door hun slechte beleid gaat het fout en 1 prik gaat dat niet magisch oplossen. Verder zeg je iets prachtigs: '' voorkomen is immers beter dan genezen''. Prachtig! Helemaal mee eens. We kunnen vele ziektes voorkomen en je weerstand verbeteren door goed op onze voeding te letten en goed te bewegen. Dingen die bijvoorbeeld amper worden geleerd op de artsopleiding of wordt verteld door onze overheid.
 
magikhetwete
 
3
23 november 2021 om 12:03
De overheid betaalt al ongeveer 90 miljard aan de zorg hoe ver wil je opschalen? Kijk het jaarverslag van pensioenfonds zorg en welzijn, aantal actieve deelnemers, dan zie je dat de afgelopen jaren er steeds meer mensen in de zorg werken (1,2 miljoen). Dit is exclusief huisartsen, medisch specialisten en nog een aantal groepjes. Ik vind het tamelijk veel geld en mensen.
 
magikhetwete
 
2
23 november 2021 om 12:04
Dus niet waar. Pak cijfers erbij van aantal zorgmedewerkers en kosten aan de zorg. Dan zie je dat het gewoonweg niet klopt.
 
vp10Arsenal
 
7
23 november 2021 om 12:05
Dat de zorg voor gedeeltes is afgeschaald (niet de afgelopen 2 jaar trouwen), is inderdaad niet goed te praten. Maar dat is dan ook wel het enige zinnige wat je te melden hebt. "we kunnen vele ziektes voorkomen en je weerstand verbeteren door goed op onze voeding te letten en goed te bewegen. Dingen die bijvoorbeeld amper worden geleerd op de artsopleiding of wordt verteld door onze overheid." Nog zo een dooddoener en ongefundeerd en deze opmerking lost niks op. Bovendien zijn er ook tal, tal van gevallen waarbij een doodzieke patient een immunsysteem van titanium heeft. Ohja, moeten we dan de mensen met overgewicht dan maar laten stikken? Hoe is dat beter dan ongevaccineerden een plicht opleggen? Bovendien is een ongevaarlijk prikje halen wel een stuk makkelijker dan je "immunsysteem" oppimpen, hoe jij dat ook voor je ziet. Jij weet overigens wat er allemaal geleerd wordt gedurende een van de allermoeilijkste en allerlangste opleidingen? Laat me raden, jij bent prof dr in disguise. Je hebt er helemaal, nul komma nul, weet van wat zo een opleiding inhoudt en beledigt de mensen die deze opleiding wel hebben afgerond.
 
SocioFan1
 
38
23 november 2021 om 12:06
@Nr.11 Respect man, dat je breed naar de zaak kijkt en tegen onrecht bent voor wie dan ook. Dit kan men niet goedpraten. En helemaal gelijk ook, daar wordt nooit over gesproken, gezonde voeding, je immuunsysteem sterken etc. En zoals je zegt, nu moord en brand schreeuwen terwijl de zorg is kapot bezuinigd door 10 jaar Rutte. En nu bijna 2 jaar later is er nog niets gedaan. Alsof ze bewust de druk erop willen houden. Genoeg artsen, deskundigen zijn het zat. Zelfs Gommers is uit het OMT en gaf aan dat dit D kabinet het OMT misbruikt e.d. tsja. Maar accepteren dat overheden wetten wijzigen om hun zin door te douwen (om te chanteren en te discrimineren) accepteren is echt een no go en een gevaarlijke werkwijze. Bizar dat men dat goed vind. Ja tuurlijk moeten we het virus aanpakken, bepaalde regels helemaal prima maar wel voor iedereen gelijk!
 
AjaxRosenberg
 
20
23 november 2021 om 12:08
@ Nr. 11met jouw laatste opmerkingen komen we inderdaad weer precies terug bij mijn favoriete persoonlijkheid Hubert Bruls. Die iedereen het liefst verplicht vaccineert en zelf met zijn ruim 120 kilo allesbehalve een gezonde indruk maakt. Bijzonder dat zo iemand beslissingen mag nemen die te maken hebben met volksgezondheid en er zelf zo uitziet. Onbegrijpelijk!
 
AjaxRosenberg
 
9
23 november 2021 om 12:13
@vp10arsenal. Er zijn altijd uitzonderingen maar het is algemeen bekend dat overgewicht een van de belangrijkste kenmerken is van mensen die op de IC belanden. Het is toch heel bijzonder dat we met drang/dwang zoveel mogelijk mensen verplichten een prik te halen maar dat ik maar heel weinig hoor over het belang van gezonde(re) voeding en meer beweging? En juist doordat we het gemakkelijk maken om een prikje te halen en niet te werken aan je gezondheid, lossen we de steeds groter wordende problemen dus juist niet op. Overgewicht neemt steeds meer toe in de NL samenleving, ook beweegt de jeugd steeds minder, hoe denk je dat dat zich gaat verhouden met de gezondheidszorg op de langere termijn?
 
vp10Arsenal
 
2
23 november 2021 om 12:17
Overgewicht is al jaren een groot probleem dat is helemaal niks nieuws. Dat is helaas inherent aan een economisch voortvarende samenleving. Overgewicht oplossen, is helaas wel gecompliceerder dan dat jij ff doet voorkomen.
 
SocioFan1
 
21
23 november 2021 om 12:22
@AjaxRosenberg Exact en tuurlijk moeten we dit virus nu bestrijden maar wel op een eerlijke manier zonder mensen weg te zetten als 2e of 3e rangsburger. Zonder iemand te discrimineren, zonder een tweedeling te veroorzaken en dat moet gewoon niet! Maar idd ben bang dat de gevolgen enorm zullen zijn. Op allerlei vlakken. Ben er wel van overtuigd dat het giga zal zijn en het erge zal nog zijn dat ze dat (wannneer het zover is) totaal niet linken aan deze corona tijd. En zo ook met de vaccins, genoeg deskundigen die zich afvragen wat het doet op de lange termijn. Heel veel is onduidelijk en de gevolgen zullen absurd zijn ben ik bang. En de focus op gezond leven, je immuunsysteem sterken etc. hoor je niets over terwijl dat het meest duurzame bestrijdingsmiddel is van het lichaam.
 
vp10Arsenal
 
2
23 november 2021 om 12:25
"genoeg deskundigen die zich afvragen wat het doet" Welke dan?
 
vp10Arsenal
 
2
23 november 2021 om 12:30
"en de focus op gezond leven, je immuunsysteem sterken etc. hoor je niets over terwijl dat het meest duurzame bestrijdingsmiddel is van het lichaam." Mag ik hier ook een bron van? Als ik 3 keer per week sport en een appeltje per dag eet, ben ik immuun voor corona?
 
Nr.11
 
21
23 november 2021 om 12:38
@magikhetwete Er moet ook, naast meer investeren in de zorg, goed en gericht geinvesteerd worden in de zorg. Kijk naar het onderwijs bijvoorbeeld. Die krijgen iets van 2 miljard eur. Maar dat moesten ze in 2 jaar opmaken. Wat los je daarmee op? Niets. Maar beweer je nou dat de zorg genoeg krijgt en niet afgeschaald is? Want dat gaat wel tegen alle berichten van alle 'reguliere' en 'alternatieve' nieuwsoutlets in. @ vp10arsenal Ik kan niets tegen jou in brengen, vp10arsenal. Jij luistert toch niet en blijft in je eigen bubbel hangen. Natuuuuurlijk heb je de zorg nodig en kan iedereen wel ernstig ziek worden. Dat heb ik nooit ontkent. Maaaar door structureel beter op je gezondheid te letten, knap jij en de maatschappij al een flik op. Wat @ajaxrosenberg al zei, er gaat een vetklep van een burgemeester vertellen wat ''gezondheid'' is. En wat? Ik mag geen kritiek leveren op de opleiding tot geneeskunde? Opleiding tot farmaceut? Ik weet ongeveer wat in het curriculum zit. Ik heb respect voor de dokters en verplegers. Waarom zou ik dan willen dat de zorg moet opschalen? Maar in de opleiding geneeskunde wordt amper iets gezegd over voeding en bewegen. Iets zeeeer belangrijk. Laat staan de opleiding farmacie, die wordt gesponsord door Big Farma Inderdaad @ Ajaxrosenberg Dankjewel @sociofan1. Ik heb ook respect voor jou. Proberen zo breed en genuanceerd mogelijk te kijken en hopen dat steeds meer mensen dit gaan doen. Vrijheid wordt afgepakt vanwege ''''''veiligheid''... Veiligheid is een complex, totale veiligheid kan nooit worden bereikt. Iedergeval niet zonder onze vrijheld op te geven
 
SocioFan1
 
20
23 november 2021 om 12:43
Ah kijk we komen er wel lol. Nou weet je, begin hier maar. Bij de artsencollectief waarvan zo'n 2000 plus deskundigen bij zijn aangesloten. 1 van hun kernpunten is exact dat wat ik aankaart. En zo heb je nog meer, artsen e.d. maar dat kan ik je best opsturen als ik ze weer even terug heb. Gewoon vids waarin zij zelf spreken over hetgeen. Ja deskundigen, artsen dus geen fabeltjes mensen! -_- Wij zijn een onafhankelijke, non-profitorganisatie van artsen en medisch professionals, waaronder huisartsen, medisch specialisten, specialisten ouderengeneeskunde en artsen Maatschappij en Gezondheid. In ons werk in ziekenhuizen, huisartspraktijken en instellingen zijn we dagelijks betrokken bij de zorg voor patiënten, waar we ons al jaren met hart en ziel voor inzetten. In de stichting gaan we uit van zelfbeschikkingsrecht en behoud van lichamelijke integriteit als fundamentele waarden. Deze dienen als leidraad bij al onze activiteiten. Onze vier kernpunten zijn: Gezonde mensen maken elkaar niet ziek. De kans dat gezonde mensen andere gezonde mensen ziek maken, is zo verwaarloosbaar klein dat opgelegde maatregelen meer schade doen dan goed. Testen op het Sars-CoV-2-virus is alleen zinvol bij klachten of na zg. hoogrisico-blootstelling, en na beoordeling door een arts. Vaccineren alleen op vrijwillige basis, alleen de Covid-vatbaren en alleen met een bewezen werkzaam en veilig vaccin. Van de huidige vaccins zijn de lange(re) termijn gevolgen en bijwerkingen onvoldoende bekend. Dit geldt ook voor het effect van het ‘stapelen van vaccins’ (de zg. ‘boosters’). Van angst naar vertrouwen: in plaats van het voeden van angst, dient met behulp van reële en evenwichtige informatie ingezet te worden op het versterken van vertrouwen. De Stichting Artsen Covid Collectief en haar bestuurders hebben geen financiële, professionele of andere belangen in, noch enige andere vorm van betrokkenheid bij, bedrijven of organisaties die omzet genereren als gevolg van de verkoop van producten of diensten die mogelijk gemaakt wordt door de coronacrisis.
 
Lierse1997
 
2
23 november 2021 om 12:49
Leuk dat artsencollectief maar ze maken niet bekend wie er deel van uitmaakt van die meer dan 2000 leden. En het maakt wel degelijk uit of dat 1500 infectiologen, epidemiologen en virologen zijn of dat het 1500 psychiaters, osteopaten en chirurgen zijn. Een aantal punten die ze maken zijn dus zeker valide, maar dat maakt ze nog niet meteen juist in deze context.
 
4Ever4Ajax
 
8
23 november 2021 om 13:07
@lierse1997: Veel zaken van Sociofan`s tekst klopt ook gewoon niet of het is te simpel gesteld. Gezonde mensen maken elkaar niet ziek, duh... Langetermijn gevolgen zijn wel bekend, dat is gewoon onwaar. Dit is ook geen nieuw vaccin, maar een bijgesteld vaccin. Sociofan is hier een fervent tegenstander van prikken, maar totaal niet vatbaar voor common sense argumenten. Ook begrijpt hij niet dat een virus muteert en daardoor een ouder vaccin minder werkbaar kan zijn. Laatste cijfers van het RIVM vorige week over de ziekenhuisopname en IC-opname waren wederom meer dan helder en zwaar in het nadeel van ongevaccineerden. Als je dat niet wil inzien, dan heb je een bord voor je kop. Bayern doet hier gewoon het juiste.
 
vp10Arsenal
 
3
23 november 2021 om 13:07
Ah dat is dus je fabeltjeskrant. Ze zeggen 2000+ big-geregistreerde leden te hebben. Een big-registratie maakt je nog geen dokter, ook geven ze de namen niet prijs van de leden. Ik daag je uit om Stichting Artsen Covid Collectief even te Googlen, dan zie je plus minus 10 artikelen die hun woord in twijfel trekken. Ook hebben ze de kwakzalverijprijs gewonnen, hier nog een willekeurig artikel: https: //www .zorgv isie.nl/blog/discutabele- retoriek-van-artsen-cov id-collec tief-kan-volksgezo ndheid-schaden/ (haal ff de spaties weg).
 
Ryan030
 
5
23 november 2021 om 13:29
In alle landen werken er nurses in ziekenhuizen die geen HBO/bachelor opleidingen hebben gevolgd ervoor.er zijn genoeg mensen die best in de zorg zouden willen werken als zij gewoon op waarde worden geschat.genoeg verpleegkundige met een mbo 4 opleiding die je in 2 jaar had kunnen opleiden ervoor.betere training als in het ziekenhuis kan je niet krijgen.
 
vp10Arsenal
 
0
23 november 2021 om 13:39
Maar we zijn in nederland, waar je HBO nodig hebt voor verpleegkundige. Moeten we dan dat beroep maar devalueren? Zou jij dat leuk vinden in jouw branche? En als de coronacrisis is opgelost, wat doen we dan met die Corona-verpleegkundigen? Overigens duurt een MBO-4 meestal ook 3/4 jaar. 2 jaar geleden zaten we nog niet in die coronacrisis, het kabinet had hun glazenbol toen niet bij. Ook moet al het studiemateriaal voor de 2 jaar durende opleiding nog allemaal bedacht én gemaakt worden, waar normaal gesproken jaren en jaren overheen gaan. Natuurlijk kan opschalen een oplossing zijn en zit er in jouw verhaal een kern van waarheid. Maar het is niet zo makkelijk als veel mensen doen blijken ("schaal de zorg maar ff op" en er zijn een hoop argumenten relatief makelijk te chargeren.
 
4Ever4Ajax
 
0
23 november 2021 om 13:40
@ryan030: Die is te simpel gesteld. Kijk naar buiten. Elke branche zit te trappelen om mensen. Je kan niet 'even' zorgen voor meer mensen, maar ook op de lange termijn is dat heel lastig. En voordat je met een argument komt dat er elk jaar bezuinigd wordt in de zorg, er is nog geen jaar geweest dat de zorgkosten lager waren dan het jaar ervoor. Nu moet dit allemaal geen reden zijn om te verbeteren en te innoveren, de zorg is zeker niet perfect. Maar simpel 'een blik' mensen opentrekken, dat is gewoon niet realistisch.
 
yamiown
 
5
23 november 2021 om 11:37
Bayern houdt zich toch gewoon aan de regels? Als ze zich gechanteerd voelen kunnen ze altijd een transferverzoek indienen.
 
SocioFan1
 
33
23 november 2021 om 11:51
Idd dat kun je toch niet goed praten zeg. Hoppa even de wet wijzigen om de mensen te kunnen chanteren (dwingen) iets te moeten nemen wat ze niet willen. Hoe kan men het accepteren dat er wetten worden gewijzigd om anderen te discrimineren op medische gronden. Absurd. En zelfs Gommers (die is bij zinnen gekomen blijkbaar) roept bijv. dat in ons land dit D kabinet het OMT misbruikt. Dat die 2g totaal niet werkt. En gaat men dus het oke vinden dat sommige niet betaald worden omdat ze geen prik willen nemen. Ongekend, in wat voor wereld leven wij inmiddels. Ik gun niemand onrecht maar ik ga nog bijna hopen dat hen (die dit goedpraten) hetzelfde overkomt om te voelen wat voor onrecht dit is. Chantage pur sang, dit gaat niet eens meer over de volksgezondheid joh.
 
vp10Arsenal
 
12
23 november 2021 om 11:55
Maar jij bent helemaal niet serieus te nemen. Jij roept zo maar wat (wat overigens veel gevaarlijker is dan een ongevaarlijk prikje laten zetten) en als iemand met tegenargumenten (feiten*) komt ben je nergens meer te vinden.
 
Nr.11
 
40
23 november 2021 om 11:59
Inderdaad. Men zei: ''er komt geen verplichting voor op je werk. Want je werkgever mag niet in je medisch dossier kijken''. En nu wordt er zo makkelijk geroepen: ''ach ja joh, ff de wet wijzigen dat kan het wel'. Absurd.
 
LukaModric.10
 
26
23 november 2021 om 12:10
vp10Arsenal, dus omdat iemand een andere mening heeft, is hij niet serieus te nemen. Accepteer en respecteer gewoon ieder zijn mening. Ben je gevaccineerd en heb je daar jouw redenen voor? Prima. Is iemand niet gevaccineerd en heeft hij daar zijn redenen voor? Ook prima. Jammer dat de media twee groepen tegenover elkaar probeert te zetten en het lukt ook nog eens. De gevaccineerde zijn schapen en de andere groep krijgt de schuld van het aantal besmettingen.
 
SocioFan1
 
27
23 november 2021 om 12:10
vp10Arsenal Ja joh jij komt met sterke argumenten man poeh. Wat heb je in te brengen dan? Sjonge jonge zeg. Heb je Gommers niet gehoord of is dat nu voor jouw ook een nietsnut!? Hopeloos gedoe joh. Feiten zegt ie dan, lachwekkend. Maar accepteer het joh dat men in hun vrijheden worden aangetast, gechanteerd. Ben benieuwd hoe jij ze zal voelen als het jouw zal overkomen. Hoop het niet voor je maar heb geen medelijden als het wel gebeurd. Want nu had je je moeten uitspreken tegen onrecht en dat doe je niet.
 
vp10Arsenal
 
4
23 november 2021 om 12:15
Het overkomt mij niet, omdat ik adviezen opvolg van weldenkende mensen die ervoor gestudeerd hebben en er belang bij hebben dat deze ellende zo snel mogelijk opgelost wordt. "dus omdat iemand een andere mening heeft, is hij niet serieus te nemen. Accepteer en respecteer gewoon ieder zijn mening. " Het hele punt is, dat het geen mening is. Tijdje terug vraag ik hem naar bronnen, hij komt simpelweg met de fabeltjeskrant en ik kom met daadwerkelijke feiten. Ik heb niks tegen een andere mening. Met de mening dat het nogal rigoreus is dat je je tegenwoordig moet vaccineren , daar kan ik best in komen. Maar als het over corona gaat, kom dan wel met daadwerkelijke feiten. En die heeft Sociofan1 niet.
 
Lierse1997
 
3
23 november 2021 om 12:27
Het moment dat meningen boven feiten gaan tellen, is echt een heel droevig moment hoor.
 
SocioFan1
 
23
23 november 2021 om 12:28
Agh goed verhaal weer ja. Maar erg goed man, in de boel verdraaien. Je lijkt net onze grote vriend Hugo en Rutte wel. En dan zo arrogant roepen dat jij wel met 'daadwerkelijke feiten' komt hoor poeh en ik met een fabeltjeskrant. Wauw super sterk zeg, agh zo kansloos dit. Nogmaals Gommers, oud OMT lid, eruit gestapt, apart he! Roept dat dit D kabinet het OMT misbruikt! Is voor jouw zeker ook een fabeltje toch. Wil prima hier serieus op ingaan maar ja alles wordt toch goedkoop weg gezet als een fabeltje want ja het past niet in je straatje natuurlijk. Maar poeh jij komt met feiten hoor, poeh poeh.
 
vp10Arsenal
 
1
23 november 2021 om 12:38
Zeg ik ergens dat Gommers dat niet gezegd heeft? Wat wil je hier nou mee? Overigens stapt hij uit het OMT omdat zijn termijn als voorzitter van het NVIC er op zit en zit het niet zo genuanceerd als jij doet blijken. In het daadwerkelijke interview vraagt hij om meer transparante vergaderingen en dat het kabinet zich verschuilt achter het Omt. Ik geef overduidelijk aan dat als jij bronnen moet geven over coronacijfers , je niet thuis geeft. Laatste keer zei je dat er tienduizenden mensen door coronavaccins waren gestorven. Dat cijfer blijkt dus het aantal mensen te zijn die zijn gestorven (op welke manier dan ook, k***, ouderdom, verkeersongeluk) die toevallig coroanvaccins hebben gehad.
 
IKEA
 
37
23 november 2021 om 11:26
Zonder een standpunt in te nemen in de corona-problematiek zou ik in het geval van Kimmich direct een transferwens indienen. Je bent de meest waardevolle speler binnen de selectie zowat en bent waarschijnlijk binnen een maand van club veranderd. Het spel dat Bayern speelt, dat kan Kimmich natuurlijk ook spelen.
 
Formus
 
34
23 november 2021 om 11:44
Maar ff serieus, zij moeten dus salaris inleveren en in quarantaine omdat gevaccineerde clubmedewerkers positief testen???
 
vp10Arsenal
 
12
23 november 2021 om 11:47
Nee, zij moeten salaris inleveren omdat ze weigeren een ongevaarlijk prikje in hun arm te laten zetten. Die ze waarschijnlijk al 20 keer eerder hebben gehad, anders kan je niet heel de wereld rond reizen.
 
Primetime
 
15
23 november 2021 om 14:01
@vp10, je hoeft bijna nergens verplicht te prikken hoor. Zie dit argument wel vaker voorbijkomen maar het is bijna nergens verplicht. Bijna alleen Afrika en dan ook landen waar bijna niemand komt. Angola, Burundi, Tsjaad etc. Daar is vaccin wel verplicht maar ik zie die voetballers daar niet heen gaan. Zuid Afrika waar bv wk was, is ook niets verplicht
 
BBayern1990
 
2
23 november 2021 om 12:19
het salaris wordt enkel in quarantaine ingeleverd. De verplichting van een quarantaine is nog iets strenger dan bij een gevaccineerde.
 
Emile Hesky G
 
5
23 november 2021 om 13:01
Waarom nou als atleet zijnde niet opzettelijk besmet raken, uitzieken, en dan heb je je herstelbewijs en ben je klaar met dat test gedoe
 
Jelle SC Hee
 
4
23 november 2021 om 20:50
Precies daarvoor hebben we vaccins ontwikkeld.
 
Massive
 
4
23 november 2021 om 15:33
Als je je laat vaccineren voor je werk dan een contract opstellen dat in dit geval Bayern financieel instaat voor alle gelede schaden door het innemen van het vaccin.
 
achmedn
 
2
23 november 2021 om 16:27
Vraag me af waarom alleen bij Bayern speelt? Anders clubs hebben geen wappies?
 
Primetime
 
3
23 november 2021 om 16:38
Andere clubs zijn niet gevestigd in een gebied die dit soort mogelijkheden voor clubs toelaat. In Nederland zou het bijvoorbeeld niet zijn toegestaan
 
BBayern1990
 
0
23 november 2021 om 16:32
De 3 spelers die nu van gedacht veranderen zijn Kimmich, Gnabry en Cuisance. Musiala en Choupo-Moting blijven bij hun standpunt.