Uitblinker Griezmann schiet Atlético naar Europa League-winst
Woensdag, 16 mei 2018 om 22:36

Atlético Madrid heeft woensdagavond beslag weten te leggen op de Europa League. In het Parc Olympique Lyonnais had de ploeg van trainer Diego Simeone, die geschorst was, het in de beginfase lastig, maar kreeg het snel controle over de wedstrijd. Mede door twee knappe doelpunten van Antoine Griezmann wist Atlético na 2010 en 2012 wederom de Europa League naar zich toe te trekken en volgt het Manchester United op als eindwinnaar: 0-3.

Het was de eerste Europese ontmoeting tussen de topclubs sinds 2008/09, toen beide ploegen elkaar troffen in de groepsfase van de Champions League. Atlético won een van die duels, terwijl de andere wedstrijd in een gelijkspel eindigde. Het was echter Marseille dat woensdagavond het meeste aanspraak maakte op een vroege voorsprong. De eerste grote kans was voor Marseille, een mogelijkheid gecreëerd door Dimitri Payet. De middenvelder gaf een subtiele pass op Valère Germain, maar de aanvaller schoot van dichtbij over. Ook Adil Rami loste een schot, maar de poging van de verdediger vloog naast.

Net terwijl het duel in rustiger vaarwater terechtkwam, brak Griezmann de ban. Doelman Steve Mandanda gaf een ogenschijnlijk simpele bal aan André-Frank Zambo Anguissa, maar de middenvelder had moeite het leder te controleren en verspeelde het speeltuig aan Gabi, die Griezmann snel in stelling bracht. De spits had alle ruimte en tijd en verschalkte Mandanda: 0-1. Tien minuten later kreeg Marseille nog een tegenslag te verwerken, want Payet, dit Europa League-seizoen goed voor 37 gecreëerde kansen, moest noodgedwongen gewisseld worden. De Fransman, die zichtbaar geëmotioneerd het veld verliet, had te veel last van een blessure.

Het duel kroop richting het rustsignaal, zonder grote kansen aan beide kanten van het veld. Scheidsrechter Björn Kuipers moest bij tijd en wijle kordaat optreden bij enkele pittige duels. Gelijk na de onderbreking leek de wedstrijd al beslist, aangezien wederom Griezmann doel trof. Atlético was alert bij een matige ingooi van Marseille en nam de bal snel over. Met een snelle omschakeling was het Griezmann, na een goede pass van Koke, die op uiterst koele wijze zijn tweede van de avond mocht maken.

Marseille stond voor de schier onmogelijke taak om minimaal tweemaal te scoren met nog veertig minuten op de klok. De ploeg van Rudi Garcia kon na de tweede treffer van Griezmann nauwelijks een vuist maken tegen de noestige Spanjaarden. Invaller Kostas Mitroglou was zeer dicht bij de aansluitingstreffer, maar de krachtige kopbal van de Griek kwam terecht op de binnenkant van de paal, waarna het leer weer het veld inkwam. Vlak voor tijd besliste Gabi definitief het duel door een mooie aanval van Atlético te bekronen met een doelpunt: 0-3.

Meer nieuws
   
11:44
11:44
Wie is de Italiaanse idealist die mogelijk de nieuwe trainer wordt van Ajax?
0
   
11:09
11:09
Ajax zet streep door 2 potentiële trainers: 'Zij werden als 'te bleu' gezien'
17
   
10:20
10:20
Gewilde Wirtz is 'toptarget' en ziet specifieke transfer in 2025 zelf ook zitten
24
   
10:00
10:00
De 15 namen die Arne Slot deze zomer kunnen opvolgen bij Feyenoord
49
   
09:38
09:38
Footy Headlines lekt na thuistenue ook uitshirt Feyenoord voor komend seizoen
28
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (114)

 
ÖzilKast
 
26
16 mei 2018 om 22:37
Terechte overwinning, Marseille liet te veel kansen liggen. Gefeliciteerd Atletico!
 
Zermatt_Person
 
28
16 mei 2018 om 22:41
Het zit de Spaanse ploegen ook wel erg mee steeds in Europa. Real Madrid in CL en nu dus Atletico Madrid ook. Toch opvallend dat dit al jaren gebeurd. Nu ook weer geluk dat Marseille hun kansen niet afmaakte, want dit Atletico Madrid is gewoon ongelofelijk beroerd team dat alleen maar kan verdedigen. Jammer dat zulke defensieve teams steeds prijzen winnen. Voor Feyenoord is dit ook jammer dat Atletico wint. Geen groepsfase.
 
Zytto34
 
181
16 mei 2018 om 22:43
Wat zit Atletico precies mee? Alle wedstrijden die ik van ze gezien heb hebben ze gewoon terecht gewonnen. Ook vandaag waren ze op de 1ste 10 minuten na veel te sterk.
 
JK-Ajax
 
153
16 mei 2018 om 22:43
Spaanse ploegen zijn gewoon sterker dan de meeste ploegen in hun categorie, bijvoorbeeld de PL ploegen.
 
vitesse2004
 
55
16 mei 2018 om 22:44
Haha wat blijf jij toch altijd zo heerlijk zuur wanneer het over Spaans voetbal gaat.
 
Diego_Forlan
 
121
16 mei 2018 om 22:45
Begin je weer je gal te spuwen over Atletico? Beroerd team dat alleen kan verdedigen. Maar wel 5 Europese finales in 8 jaar tijd. Waar jouw favoriete club niet verder komt dan 1 halve finale in 2016. Misschien ook maar wat meer gaan verdedigen dan. Fijne avond makker
 
Goalski
 
11
16 mei 2018 om 22:45
Halve finale gemist? Daar was Arsenal toch echt degene die het af liet weten met de kansen benutten.
 
Les Gones
 
6
16 mei 2018 om 22:45
Zermatt, ook al won Marseille dan was het nog steeds niet zeker heh dat Feyenoord direct geplaatst zou zijn. Mocht Marseille namelijk nog een plaatsje stijgen in de competitie wat mogelijk is dan is Feyenoord alsnog niet direct geplaatst.
 
marseillefan1
 
28
16 mei 2018 om 22:45
Jammer ja als die kans van Germain erin was gegaan was de finale anders gelopen en Payet niet eraf moest en Mandanda/Zambo niet die fout maakten. Jammer maar ik ben trots op ons team en onze fans! Zo zie ziet heel Europa maar weer wat echt de grootste club van Frankrijk is!????
 
LukaModric.10
 
18
16 mei 2018 om 22:46
Real was alleen tegen Bayern de mindere (al is dat geen schande) en jij komt hier aan met "al jaren". Zelfde geldt voor Atletico afgelopen seizoenen. Dat heeft niks met geluk te maken, maar met kwaliteit.
 
maus123
 
8
16 mei 2018 om 22:46
Nou zal het ook niet te maken hebben met kwaliteit in plaats van mee zitten bij de Spaanse ploegen hebben. Tuurlijk heb je wel wat geluk nodig maar met geluk kan je niet jaar in jaar uit domineren in Europa.
 
Zytto34
 
3
16 mei 2018 om 22:47
Dat Arsenal daar iets beter was had er mee te maken dat Atletico 80 minuten met 10 man stond, maar het zat ze daar niet echt mee.
 
kaka_kaka
 
10
16 mei 2018 om 22:57
Het zit Atletico mee? Na een 'leuk' begin en een wereldkans in minuut 4 was het koos kansloos voor Marseille. Atletico in alle opzichten de betere ploeg vanavond.
 
KopiteRed
 
12
16 mei 2018 om 23:05
Zytto34 Dan heb je Arsenal - Atletico gemist denk ik? Die had Arsenal 3-0 of 4-0 moeten winnen.
 
MadristaMees
 
5
16 mei 2018 om 23:10
Atletico heeft mij juist verbaasd vanavond, vond ze bij vlagen erg leuk spelen. Dat spaanse ploegen het voetbal domineren heeft gewoon met kwaliteit te maken, niet met geluk. Barca, Real, en in mindere mate Atletico hebben de beste spelers van de wereld in hun selectie. Daarnaast, verdedigen is ook voetbal, minstens net zo belangrijk als aanvallen dus om dat goed te doen is ook een kunst.
 
AllalBendriss
 
1
16 mei 2018 om 23:29
Overdrijven is ook een vak, beste team van Europa? Come on
 
messibarsa
 
7
16 mei 2018 om 23:33
Atletico is geen wonderploeg,ik acht een ploeg zoals AZ minstens gelijkwaardig,mits Weghorst 100% scherp en gefocussed is. enig pluspunt bij Atletico is die Griezman,hoewel hij blij mag zijn dat het Marseille was waartegen hij moest spelen,en niet AZ.
 
mentalist
 
5
16 mei 2018 om 23:35
Ik moet ook zeggen dat Kuipers wel behoorlijk veel hapte op het toneel van Ateltico. Heel veel beloftevolle counters werden afgefloten. Al met al wint de tactiek hier vanavond.
 
Myloki
 
20
16 mei 2018 om 23:49
Messibarca...... meen je dat serieus??? Als dat zo is moet je je misschien gaan verdiepen in een andere sport want dan begrijp je echt heel erg weinig van voetbal.
 
laoboi
 
1
16 mei 2018 om 23:53
Scoren is ook een kunst als je ze niet maakt win je niet
 
Diego_Forlan
 
7
17 mei 2018 om 00:02
Marseillefan1. Jullie hebben een mooi team en fantastische supporters inderdaad. Petje af, als het niet tegen Atletico was geweest had ik het ze zeker gegund
 
VCF-LosChe-VCF
 
2
17 mei 2018 om 01:26
Atletico speelde tegen Arsenal gewoon op 60/70%. Atletico was gewoon veels te slim voor Arsenal en met 10 man!
 
moatie
 
4
16 mei 2018 om 22:44
Marseille was vrij kansloos vond ik. Een kopbal op de paal en dat was het.
 
Goalski
 
6
16 mei 2018 om 22:46
En een aardige misser 1op1 van Germain niet te vergeten, toen die kans niet werd afgemaakt was het al duidelijk. Want veel meer van dat soort kansen ga je niet krijgen tegen Atleti
 
Bon Jovi
 
9
16 mei 2018 om 23:06
Ze hadden zowat even veel kansen als Atletico. We moeten nu niet doen alsof Atletico voetballes gaf met kansen bij de vleet. Het verschil zit hem in leepheid en efficiã«ntie. Het waren jongens tegen mannen, en bij Marseille nam frustratie al snel de bovenhand. Jammer van Payet natuurlijk.
 
wmrc01
 
5
16 mei 2018 om 23:14
Niet zozeer in kansen, maar wel in verdedigen, organisatie; druk zetten enzo
 
Spandoek
 
34
16 mei 2018 om 22:38
Het is dat het nog 0-3 werd, anders leek het echt bizar veel op het Europees seizoen van Ajax vorig jaar. Zelfs de doelpunten in de finale vielen bijna in de zelfde minuten en ook op knullige wijze. Gefeliciteerd Atletico fans!
 
KusH
 
23
16 mei 2018 om 22:41
Nou! Ik had precies t zelfde.. door een knullige eerste goal was de wedstrijd eigenlijk al gespeeld. Werd t saaiig ..Net als vorig jaar met Ajax -United. Wel, is t een enorme domper geweest dat Payet eruit moest. Een klap voor hem ..de aanhang en eigenlijk ook de westrijd. Maar.. Atleti de terechte winnaar! Congratzzz ??
 
Spandoek
 
7
16 mei 2018 om 22:48
Precies, ook sterke thuiswedstrijden en in de halve finales met kunst en vliegwerk in de uitwedstrijd alsnog door.. Jammer dat Payet er af moest inderdaad. Had het dan nog wel willen zien.
 
KusH
 
7
16 mei 2018 om 22:49
Ff toevoeging.. zagen jullie die Kuipers ook lachen bij die medaille uitreiking? .. smile erbij en KATJINGGGG dikke wedstrijd premie.. man wat zou ik lachen dan ??
 
KusH
 
6
16 mei 2018 om 22:51
Ja idd zuur.. hoop voor hem dat hij t WK haalt.. al is zo vroeg eruit na een wedstrijd rust gehad te hebben geen goed teken.. spelers als Payet wil je zien op een eindronde ??
 
D.costa9CFC
 
81
16 mei 2018 om 22:39
Ga je dit serieus starten?
 
KusH
 
4
16 mei 2018 om 23:07
Ach joh.. feit dat dat opgenoemd wordt geeft maar aan hoe de westrijd was. Knullige eerste rotgoal. Meteen geen spanning meer. Payet eruit. En finito. Geen fluit meer aan. Over wat moeten we t dan nog hebben.. nou.. dat dus bijvoorbeeld ??
 
Les Gones
 
58
16 mei 2018 om 22:40
Wat heeft de PL met deze finale te maken? Het was Frankrijk tegen Spanje..
 
franky_utrecht
 
36
16 mei 2018 om 22:40
Pd is echt wel zwaarder en beter dan Pl hoor
 
Zermatt_Person
 
29
16 mei 2018 om 22:46
Niet waar wat je zegt. Premier League is veel fysieker en veel meer intensiteit. Het rechterrijtje in BPL is dan ook veel sterker dan het rechterrijtje in La Liga. In rechterrijtje La Liga wordt alleen maar balbezit voetbal gespeeld met tikkie breed enzo.
 
manutd-real
 
5
16 mei 2018 om 22:48
Zwaarder? Naar mijn idee is dat niet zo, buiten het feit om dat dit soort dingen helemaal niet te meten zijn. Dus alles wat we hier over zeggen zal een mening zijn (mijne dus ook). Ik denk dat doordat er meer wedstrijden in Engeland zijn en een hele brede top is, dat het daardoor zwaarder zal aanvoelen dan de PD. Denk alleen wel dat alleen City in de buurt komt van het niveau van Barca en Real, ondanks dat Real niet lekker loopt dit seizoen. (Met veel geluk in de finale gekomen)
 
Zytto34
 
30
16 mei 2018 om 22:49
Celta de Vigo wist met dat tikkie breed voetbal wel United er bijna mee uit te schakelen vorig seizoen.
 
Zermatt_Person
 
4
16 mei 2018 om 22:50
Bijna is niet helemaal. Man Utd was gewoon veel beter toen.
 
franky_utrecht
 
13
16 mei 2018 om 22:50
Meer wedstrijden ? Ze spelen allebei 38 wedstrijden plus in Spanje speel je 2 beker wedstrijden per x plus de Spaanse ploegen komen meestal gewoon verder in Europa dan de Engelse
 
VCF-LosChe-VCF
 
11
17 mei 2018 om 01:30
Schei uit man!, Ploegen als Levante en Alaves gaan het echt niet verliezen van Watford en/of Huddersfield Town. La Liga steekt er met kop en schouders bovenuit over all 20 clubs.
 
VCF-LosChe-VCF
 
3
17 mei 2018 om 01:34
Vergelijk de begroting eens even van de nummer 2 van PL en de nummer 13 van La Liga eens met elkaar voor de grap. 1 miljard tegen 30 miljoen?? En daar heeft Man Utd alle moeite mee.
 
Sparta!
 
3
16 mei 2018 om 22:43
Tja, ik weet niet, kan je dat dan na 1 wedstrijd bepalen?
 
Zermatt_Person
 
12
16 mei 2018 om 22:44
Welk land heeft dit seizoen de meeste punten gepakt op dee UEFA ranking? Volgens mij is dat toch echt het grote eiland in de noordzee.
 
wmrc01
 
80
16 mei 2018 om 22:52
Na jarenlang sippen kun je eindelijk deze opmerking plaatsen
 
franky_utrecht
 
8
16 mei 2018 om 22:53
Engelse kregen ook een extra Cl ticket terwijl Spanje de Cl won echt een rare regel dat
 
Zermatt_Person
 
7
16 mei 2018 om 23:01
Zelf afgedwongen door de EL te winnen, @franky_utrecht. Dit heeft niets te malen met rare regel. Madrid was al geplaatst voor groepsfase.
 
franky_utrecht
 
17
16 mei 2018 om 23:05
Dus ze winnen een mindere beker en krijgen een extra ticket terwijl Spanje de hoogste beker wint,nu krijgen Spanje ook geen extra ticket omdat Atletico het al competitie heeft gehaald is toch een rare regel ?
 
maxpayne
 
33
16 mei 2018 om 22:46
Ik vind het voetbal in de Primera Division ook veel beter dan in de Premier League. Qua kracht en snelheid is de Premier League misschien intensiever. Maar voetbaltechnisch is het in Spanje wel twee niveautjes hoger. Dat is ook wel terug te zien in onderlinge confrontaties.
 
Zermatt_Person
 
9
16 mei 2018 om 22:50
Volgens mij won Spurs toch echt van Real Madrid en steelde Sevilla twee punten van Liverpool en won Chelsea van Atletico Madrid, terwijl Chelsea 5e is geeindigd en Atletico 2e. Ook vorig jaar schakelde Leicester City, Sevilla uit.
 
RobTheGooner
 
7
16 mei 2018 om 22:51
Voetbaltechnisch beter terug te zien in de onderlinge confrontaties is dit seizoen niet waar. Chelsea en Arsenal waren voetballend klasse beter dan Atletico en Chelsea deed gewoon mee tegen Barca, Spurs voetbalde goed tegen Real. Sevilla was dan wel voetballend sterker dan United
 
franky_utrecht
 
50
16 mei 2018 om 22:55
Sevilla schakels toch Manchester uit die 2 de in Engeland staan en hun 7 de in Spanje
 
MaceReal
 
32
16 mei 2018 om 23:00
Spurs won van Real Madrid maar waar is Spurs nu? Juist ja, thuis, ze gaven een goede uitgangspositie weg tegen Juve.
 
ModricMagic
 
7
17 mei 2018 om 00:27
Zermatt, zelfs Betis won van Real dat zegt letterlijk niks. Congrats aan Atletico voor het winnen. Hopelijk komt de CL ook die kant op!
 
franky_utrecht
 
2
17 mei 2018 om 00:32
Betis staat wel gewoon 5 e hè
 
jurianb14
 
0
16 mei 2018 om 22:53
De finale van de cl is nog niet gespeeld. Als real Madrid al had gewonnen was dit een betere stelling geweest maar nu is het een beetje een drogreden
 
KopiteRed
 
6
16 mei 2018 om 23:02
De Premier League is gewoon beter hoor. Liverpool wordt in Engeland niet eens gezien als titelkandidaat maar staat gewoon in de finale van de CL. Nu even toegeven dat de PL de beste competitie is?
 
Bon Jovi
 
23
16 mei 2018 om 23:09
Volgens die logica zou kampioen Manchester City dus eigenlijk de CL finale tegen Liverpool moeten spelen, en winnen. Zo werkt het niet.
 
MadristaMees
 
13
16 mei 2018 om 23:19
Kan ik dan ook als reden geven dat United (wel een titelkandidaat) het vorig jaar moest doen met een Europa League beker (de mindere CL) en het dit jaar in de CL verloor van een spaanse ploeg (amper een kandidaat voor CL ticket)? Dus eigenlijk is de PL niet zo best dan...
 
Wilkovanderels
 
1
16 mei 2018 om 23:32
Als liverpool niet eens als een titelkandidaat wordt gezien hoe kunnen ze dan in de grootste finale van de wereld staan in clubverband? Dan liggen Man u , Man C, Chelsea en Arsenal wel echt te slapen. Of zijn hun niet zo goed als dat iedereen denkt ?
 
KopiteRed
 
1
17 mei 2018 om 02:32
Bon Jovi Ik redenaar dan ook bewust volgens die logica als reactie op de oorspronkelijke comment, slimmerd.
 
PorQue
 
1
17 mei 2018 om 00:50
Het ene beïnvloedt niet het andere. A. Madrid kan Arsenal uitgeschakeld te hebben maar dat betekent niet dat de PL niet de beste competitie is. PSV kan ook van Everton winnen. Dat zegt ook vrij weinig over de kracht van een competitie. Europese wedstrijden moet je niet met competities vergelijken. Ha, zelfs Ajax (jouw clubbie, zo te zien aan je profielfoto), heeft weleens gewonnen met United in de afgelopen jaren. Dat zegt ook niets over de kracht van de Eredivisie. Met Arsenal gaat het ook niet bepaald lekker dit seizoen.
 
freshprince90
 
1
17 mei 2018 om 07:45
Mening. Daarnaast kan je de resultaten in een andere (Europese) competitie waarin meer clubs meedoen dan Engelse en Spaanse teams niet echt meerekenen in de beredenering welke "beter" is. Feit is dat clubs als Barca en Real Madrid in de groep wereldtop horen, daar voeg ik Bayern nog bij en ik maak alvast ruimte voor Man City. Dat een club behoort tot een dergelijke groep op basis van het team zelf en haar prestaties... Ook dat zegt nog niets over de nationale competitie.... Leuk dat Barca geweldig is en Messi de beste, maar dat zegt niets over Real Betis bijvoorbeeld. Als ik voor mezelf wil bepalen welke competitie beter is dan kijk ik naar het woord competitie; Daaruit haal ik voor mezelf dat de BPL de beste competitie is.
 
Atl_Madrid
 
23
16 mei 2018 om 22:38
Breekpunt was minuut vier, na die gemiste kans van Germain en natuurlijk het uitvallen van Payet. Daarna controle en zijn we natuurlijk bijzonder dodelijk voor de goal. Griezmann was geweldig, Gabi was fantastisch. Heerlijk om weer een Europese beker te grijpen, liever dit dan verliezen in halve finale CL. Ik drink er nog eentje op de Europa League!
 
Blaugrana1899
 
12
16 mei 2018 om 22:42
Gefeliciteerd met het winnen van Europa League he , geniet ervan!!
 
Atl_Madrid
 
8
16 mei 2018 om 22:46
Haha, thks!
 
Zytto34
 
7
16 mei 2018 om 22:38
Tja soort gelijke finale als vorig jaar. Jammer voor Marseille, maar Atletico is de terechte winnaar natuurlijk.
 
TheRoscoe
 
52
16 mei 2018 om 22:38
N'jie deed een gooi naar "slechtste invalbeurt in een Europese finale ooit". Denk dat zijn IQ zit op -100, hoe hij zich vandaag heeft opgesteld. Verder terecht dat Atletico won, Marseille maakte domme fouten en betaalde daar de prijs voor.
 
Alexander.pks
 
6
16 mei 2018 om 22:44
Klopt, was erg slechte invalbeurt. Ik kan mij ook nog vorig jaar cuardrado(ofzoiets) van juve in de finale herrineren. Ondank dat ie er onterecht afgestuurd was, was die ook erg slecht
 
MrKritisch
 
1
16 mei 2018 om 22:56
Wuahahahah beste comment van de dag! He-le-maal gelijk. Atletico ging gwn 92 min lang volle bak jagen #Respect
 
franky_utrecht
 
2
16 mei 2018 om 22:38
Verdient wel een pijnlijke wissel voor Torres op het einde voor 2 min zou echt invallen met 3/0 voor en nog 2 min te spelen
 
franky_utrecht
 
6
16 mei 2018 om 22:41
Niet
 
Alexander.pks
 
7
16 mei 2018 om 22:40
Als ik Lucas zo aan het werk zie. Behalve die misselijke schwalbe dan. Vind ik dit echt een speler die iedereen overhoop kan spelen en volgens mij had hij beter naar real kunnen gaan dan zijn broer Theo. Ik weet niet of er hier mensen zijn die veel van atletico zien en dit kunnen bevestigen of ontkennen?
 
Les Gones
 
11
16 mei 2018 om 22:41
Theo is wel een paar jaartjes jonger heh. Lucas heeft verder natuurlijk al wat meer ervaring en dat zie je ook wel terug in zijn spel.
 
Atl_Madrid
 
2
16 mei 2018 om 22:44
Theo moet gewoon minuten maken en dat doet ie nu nauwelijks. Vooral als verdediger is die ervaring cruciaal. Theo is op een wat gluiperige manier vertrokken, dus wat mij betreft speelt ie nooit. Z'n broer is veel loyaler en heeft zich dit seizoen geweldig ontwikkeld. Kan linksachter, maar ook links centraal. Fijne speler om er dus bij te hebben.
 
Alexander.pks
 
0
16 mei 2018 om 23:05
Als ik het dus goed begrijp is dat Theo speeltijd nodig heeft. Is ook wel begrijpelijk met marcelo voor je. Ik begrijp dat t wel een beetje jammer is dat ie zo is vertrokken. Het is en blijft natuurlijk wel een van je grootste concurrenten. Wat ik mij dan wel afvraag, is dat hetzelfde naar barca toe als griezmann daar naar toe vertrekt? (Dit is geen verwijt ofzoiets dergelijks hoor)
 
real8madrid
 
0
16 mei 2018 om 23:47
Hoe bedoel je gluiperig? Heeft Atleti toch nooit aan het lijntje gehouden wat betreft een contractverlenging ofzo? Naar wat ik mee kreeg gaf hij ook meteen duidelijk aan te gaan vertrekken zodra Madrid zich melde. Of doel je louter op het feit dat hij naar de aartsrivaal overstapt?
 
Atl_Madrid
 
0
16 mei 2018 om 23:48
Nee, Barcelona ligt veel minder gevoelig. Maar overstap van Atlético naar Real maakt mij persoonlijk ook weinig uit hoor. Gaat meer om de manier waarop.
 
Cholo10
 
0
17 mei 2018 om 02:33
Hoezo de manier waarop? Voor zover ik weet was Real gewoon respectvol. Ze hebben niks smerigs gedaan wat betreft zijn transfer. Transfer vind ik wel erg gevoelig liggen, zeker gezien het feit dat Atletico nu een directe concurrent is van Real.Lucas is op dit moment wel de veel betere speler, maar hij zit nu ook veel verder in zijn ontwikkeling dan Theo. Speelde vandaag overigens echt een dijk van een wedstrijd, niet alleen vandaag maar eigenlijk heel het toernooi al. Als ik Marcelo zo zie spelen denk ik niet dat Theo hem binnen 1,2,3 de basis uit speelt. Hij moet veruit de beste linksback ter wereld voor hem dulden en dat wist hij volgens mij wel toen hij tekende bij Real.
 
Diego_Forlan
 
5
16 mei 2018 om 22:43
Zo was die blamage in de CL toch nog ergens goed voor . Enig glans in dit toch voornamelijk zeer tegenvallende seizoen, zo eerlijk wil ik wel zijn. Maar goed, al met al een Europese hoofdprijs en een (waarschijnlijke) 2e plek is statistisch natuurlijk prima. 5 Europese finales in 8 jaar tijd, bizar! Ik ben heel benieuwd naar de ontwikkelingen voor volgend seizoen en dan voornamelijk wat betreft Grizi, maar nu eerst even genieten
 
Atl_Madrid
 
3
16 mei 2018 om 22:45
Tweede plek is al zekerheidje door onderling resultaat tegen Real
 
real8madrid
 
1
16 mei 2018 om 23:49
Volgens mij kijkt men bij 2 gelijke spelen niet naar uitdoelpunten hoor. Dan komt het op doelsaldo aan toch?
 
El Chicharito
 
0
17 mei 2018 om 00:44
Alleen als het dezelfde gelijke spelen zijn, dus beide 1-1, dan pas komt het op doelsaldo aan.
 
Atl_Madrid
 
0
17 mei 2018 om 00:46
Ik dacht van wel, maar kan er natuurlijk naast zitten Baseer dit ook een beetje op Sierd de Vos, die onlangs zei dat Atletico het voordeel had vanwege de uitgoal bij Real. Maar heb de exacte regels er nog niet op nageslagen
 
Diego_Forlan
 
1
17 mei 2018 om 06:39
Helemaal gelijk, bedankt . Dan is Eibar een goede mogelijkheid om Torres een mooi afscheid te geven
 
franky_utrecht
 
5
16 mei 2018 om 22:46
Vind je echt teleurstellend seizoen? Je pakt Europa leauge en je word waarschijnlijk 2de boven Real
 
Diego_Forlan
 
0
17 mei 2018 om 00:05
Een blamage in de CL (die dan wel weer goed gemaakt is met deze EL zege) uitgeschakeld in de Copa door 2 nederlagen tegen nota bene een zwak Sevilla en de 2e plek is natuurlijk ook tot stand gekomen door het bizarre vele puntverlies van Real vooral in eigen huis. Verder weinig leuke wedstrijden gezien en een paar keer echt door de ondergrens gezakt. Maar goed, al met al zoals ik al zei heeft vanavond een heleboel goed gemaakt
 
Gooner4
 
0
17 mei 2018 om 09:14
Ik denk dat een trainerswissel wel eens goed zou kunnen doen bij jullie. Simeone doet het geweldig natuurlijk, maar met deze ploeg moet je zoveel meer kunnen. Natuurlijk hoort verdedigen bij het voetbal, maar het is toch zonde als dat ten koste gaat van de kwaliteiten van je spelers.
 
007
 
1
16 mei 2018 om 22:45
De wedstrijd werd eigenlijk beslist na de derde minuut. Marseille had die moeten maken. Hoe kritisch ik ook was voor de rust was het na de pauze echt anders. Atletico speelde goed en buiten die paal van Mitroglu waren de Fransen nergens meer te zien. Op het eind een terechte overwinning. Kuipers was ook in orde. Je wil in de finale geen rode kaarten geven en ondanks dat Luis Gustavo die op het eind wel had mogen krijgen was de wedstrijd eigenlijk al gespeeld.
 
XIII
 
0
16 mei 2018 om 22:46
Gefeliciteerd Atletico. Het gewoon toch maar even doen. Alleen de 2e helft gezien, maar daar domineerde ze aardig. Het is ze gegund. Wat we wel opviel was dat constant vragen naar een gele kaart voor tegenstander. Wat is dat toch met die Spaanse ploegen dat ze dat zo vaak doen. Het lijkt net een fetish voor ze om tegenstander een kaart aan te smeren
 
5eklasser
 
2
16 mei 2018 om 22:51
Griezmann, wat een held! Bezorgt ze nog even deze trofee op de drempel (door de voordeur) naar de uitgang!
 
SietzeAFC
 
1
16 mei 2018 om 22:58
Verdiende overwinning voor Atletico want ze waren - vooral in de tweede helft - duidelijk de sterkere ploeg. Deze finale deed me ergens wel denken aan die van vorig jaar. Marseille probeerde het wel leuk maar na de 0-1 en het uitvallen van Payet wisten ze geen potten meer te breken. Dit kwam ook mede door het enorm scherpe verdedigen van Atletico, die zaten er echt continue snel bovenop. En dan hebben ze natuurlijk nog Griezmann die uitblinkt.
 
binny
 
1
16 mei 2018 om 22:59
Tja uiteindelijk ben je als Marseille 10-15 minuten beter geweest, heb je een grote kans gemist en krijg je in de 27st minuut op een heel knullige manier een tegengoal. Nou dan weet je dat je het tegen Atletico heel erg moeilijk krijgt. Als je beste speler dan eruit moet en je tweede beste speler (thauvin) totaal niet in vorm verkeert krijg je het nog moeilijker. Het was uiteindelijk heel snel gedaan en ze hebben het nog geprobeerd, bijna uit een mooie kopbal van Kostas Mitroglou, maar uiteindelijk was het klasse verschil overduidelijk. Kijk alleen naar de wissels as, Marseille brengt Mitroglou, N'jie (gvd wat is dat een ongeleid projectiel, heeft hier en daar op snelheid nog z'n kwaliteiten maar komt zwaar tekort voor een finale) en Lopez. Bij Atleti komt Juanfran, Filipe Luis, en Thomas binnen de lijnen. Griezzman is een geweldige speler, wat een genie, ook lekker voor Gabi die een ijzersterke wedstrijd speelde.
 
benzema08
 
8
16 mei 2018 om 23:12
Dit komt ervan als je champions league deelnemers laat instromen naar de Europa league. Finales worden saaier en de winnaar staat in principe al vast
 
JaySing
 
0
16 mei 2018 om 23:17
Echt een eenzijdige finale met een volledig terechte winnaar. Erg sneu voor Payet, hoop maar dat het WK niet in gevaar komt voor hem. Off: Wat kan die Peter Bosz toch heerlijk lullen over voetbal. Het is dan voor mij extra balen dat hij geen trainer meer is van Ajax. Zijn strategie, filosofie en manier van voetballen is toch alles wat Ajax nodig heeft.
 
Barcalonista
 
5
16 mei 2018 om 23:20
Natuurlijk pakt Atletico deze projs. Is gewoon een sterk team. Atletico bewijst ook maar eens hoe sterk PD is. Gefeliciteerd Atleti fans!! Het is jullie gegund!!
 
Japie_Krekel
 
3
16 mei 2018 om 23:32
geweldige speler die Griezmann, als ik Real Madrid was had ik geprobeerd Barca voor te zijn. hij is voetballend waarschijnlijk nog beter als Benzema en ook nog eens een stuk productiever
 
VCF-LosChe-VCF
 
2
17 mei 2018 om 01:24
Waarschijnlijk beter dan Benzema? Griezmann is in alle opzichten beter dan Benzema!
 
YouMeAtleti!
 
0
16 mei 2018 om 23:41
Ik heb geen geweldig Atletico of Costa gezien....maar daar was Griezmann weer op de juiste momenten en dat is ook een kwaliteit ben erg blij met de winst maar ik had dan ook mijn geluksshirt aan....Het shirt dat ik in 2012 droeg en in 2013 waar de Europa league en de copa del rey werden gewonnen ja het was geen spetterende finale maar wel een betere dan de laatste van Sevilla waar treurig voetbal werd gespeeld en een brilstand tevens de eindstand was.
 
jesuismoi
 
2
17 mei 2018 om 01:07
Waarom heb je die shirt niet gedragen tijdens de CL finales tegen Real Madrid hahah, als Barca fan gun ik het Atletico meer, ook omdat ik enorm veel bewondering heb voor de filosofie van Simeone, waar zelfs een sterspeler als Griezmann moet strijden voor iedere meter.
 
VCF-LosChe-VCF
 
1
17 mei 2018 om 01:23
Ik weet niet welke Europa League finales van Sevilla jij hebt gezien maar die waren stuk voor stuk beter dan deze saaie wedstrijd. Daarnaast waren de laatste twee finales met Sevilla, 3-1 tegen Liverpool en 3-2 tegen Dnipropetrovsk.
 
joAFCA
 
2
16 mei 2018 om 23:48
Het heeft mij echt verbaasd dat in een land als Frankrijk waar de afgelopen jaren de nodige terroristische aanslagen zijn geweest, er zo ontzettend veel vuurwerk naar binnen kan worden gesmokkeld. Tuurlijk komen er bij finales altijd wel een fakkeltje of 50-70 mee naar binnen, maar dit was echt ongekend. Alsof ze helemaal niet aan fouilleren doen daar in Lyon. Verder jammer natuurlijk dat het geen evenwichtige finale was, het was al met al vrij pijnlijk voor Marseille, misschien wel net zo pijnlijk als die finale van mijn club vorig jaar.
 
Chi7
 
0
17 mei 2018 om 01:02
Gefeliciteerd Atletico! Dit stond eigenlijk al vast op het moment dat Atletico naar de EL ging. Veel te sterk team voor de subtop van Europa. Hopelijk tot in de Super cup!
 
Gooner4
 
0
17 mei 2018 om 09:20
Atletico is te sterk voor de Europa League idd, maar in de vorm van dit seizoen valt het toch wel mee. In de vorige ronde hebben ze aardig wat geluk gehad dat ze er niet uit vlogen, voor de rest was het idd wel te doen. Toch ben ik bang dat ze iets anders moeten gaan proberen willen ze weer richting de top van de Cl gaan. Het is verdedigend allemaal niet meer zo geweldig als voorheen. Natuurlijk zijn ze verdedigend sterk, maar als ik alleen al kijk hoe vaak Arsenal er doorheen kwam, (terwijl Arsenal dit jaar toch niet heel sterk is) is dat toch zorgwekkend. Tegen de sterkste tegenstanders ga je het niet meer redden door te leunen op de verdediging.
 
VCF-LosChe-VCF
 
2
17 mei 2018 om 01:18
Slechtste Europa League finale die ik gezien heb. Begin was veelbelovende maar door een luie Anguissa die Atletico de goal in de schoot werpt is de hele wedstrijd gewoon in een klap gespeeld.
 
barryballs
 
2
17 mei 2018 om 05:55
Lekker hoor Atletico!!! Gewoon veel te sterk dit jaar om in EL te spelen. Achteraf jammer van de mindere eerste seizoenshelft. Maarja wel heerlijk weer een Europese prijs! Over de finale, op het begin na was er qua spanning niet veel aan. Na de eerste kans van Marseille dacht ik zo, dit gaat leuk worden met de balletjes van Payet. Na de 0-1 en zeker na zijn wissel, echt compleet niets meer gezien van Marseille tot aan die bal op de paal, uit het niets. Had verder ook niet echt de indruk dat Atletico vol moest strijden achterin om doelpunt van Marseille te voorkomen. Konden gewoon rustig spelen, waarbij snelle 0-2 natuurlijk ook hielp in 2de helft.
 
rob051259
 
0
17 mei 2018 om 08:58
Geweldige speler Griezmann...... beetje jammer dan om op zo'n "zielige manier" een doelpunt te vieren. Maar ja, dat schijnt er tegenwoordig bij te horen.