Update: Basacikoglu reageert op uitspraken Van Hooijdonk
Maandag, 18 december 2017 om 21:10

Bilal Basacikoglu kwam tijdens het treffen tussen Sparta Rotterdam en Feyenoord als invaller in het veld en tekende in de slotfase voor de 0-7. De aanvaller legde vervolgens zijn wijsvinger op de mond, een gebaar dat richting de aanhang van Feyenoord bedoeld leek te zijn. Pierre van Hooijdonk stoorde zich behoorlijk aan de manier van juichen van Basacikoglu.

"Het was een hartstikke mooie middag, Feyenoord speelde heel erg goed, maar dan doet Basacikoglu dit... Ze zullen waarschijnlijk uit het supportersvak van Feyenoord tijdens het warmlopen wat dingetjes hebben geroepen. Maar die mensen zitten ook naar deze speler te kijken", zegt Van Hooijdonk bij Studio Voetbal. Het was voor Basacikoglu zijn eerste treffer van het seizoen. Hij leverde al wel twee assists.

"Als dit dan je eerste goal is in een jaar tijd... Ik word er zo moe van dat er allemaal boodschapjes afgegeven moeten worden. Als je een jaar of anderhalf jaar geen goal hebt gemaakt en je maakt dan de 0-7, prima. Maar ken je plek, weet je", stelt de oud-spits van de Rotterdammers. Basacikoglu speelt sinds de zomer van 2014 bij Feyenoord en kwam in 95 wedstrijden tot 5 doelpunten en 15 assists.

Update 18 december 21.10 uur - Basacikoglu reageert op uitspraken Van Hooijdonk
Bilal Basacikoglu heeft maandagavond op Twitter gereageerd op de uitspraken van Pierre van Hooijdonk, die zich ergerde aan de gebaren van de aanvaller. "Ter correctie: dat vingertje was niet voor de Feyenoord-supporters", schreef de buitenspeler op het sociale medium gevolgd door de hashtag 'dont't talk if you don't know'. Ook stelt de aanvaller dat hij tijdens het gebaar niet richting het uitvak keek. De berichten zijn inmiddels weer verwijderd.

Meer nieuws
   
23:57
23:57
Kökçü van de hemel in de hel doordat Benfica zege weggeeft in minuut 93
11
   
23:55
23:55
Youth League-winnaar klaar voor het eerste van AZ: 'Er liggen kansen'
9
   
23:16
23:16
Feyenoord wordt op 'logische' vervanger Slot gewezen: 'Maar hoop dat hij blijft'
1
   
22:55
22:55
Summerville weet welke club Premier League-droom Leeds kan verstoren
5
   
22:19
22:19
Roda eindigt seizoen met kansloze vernedering op eigen veld tegen NAC Breda
66
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (65)

 
JasperGerritsen
 
88
18 december 2017 om 14:44
Omg zo mee eens. Is toch lachwekkend. Ik zit altijd echt met plaatsvervangende schaamte te kijken als ik zoiets zie. Zo van, je hebt geen idee hoe dom je over komt en hoe misplaatst dit.
 
Che
 
27
18 december 2017 om 14:44
Ik word zoo moe van Pierre die weer eens iets heeft gevonden om over te mopperen. Wat een brompot is het toch.
 
haastrecht
 
114
18 december 2017 om 14:49
Hij heeft in deze groot gelijk. Een aanvaller die in 95 wedstrijden maar 5x het net kan vinden kan beter niet zo bijdehand doen.
 
Verpatopspits
 
18
18 december 2017 om 14:54
Ik word moe om deze dingen te bagatelliseren. Vier je doelpunt op een normale manier...
 
NJfromVOL
 
43
18 december 2017 om 14:58
Pierre heeft gewoon gelijk.
 
roelreusel
 
9
18 december 2017 om 15:37
Hij heeft in deze (En wel vaker) toch geen gelijk.
 
elninoo
 
3
18 december 2017 om 19:32
Ik denk dat Bilal denkt dat hij zich op deze manier bewijst. Maar een 7-0 tegen Sparta kan iedere aanvaller van Feyenoord wel maken. Hij bewijst hier niets behalve dat het hem behoorlijk dwars zit dat hij niet presteert. Snel afscheid van nemen als ik Feyenoord was. Ik kan mij niet voorstellend dat er in de jeugd niemand loopt die een grotere bijdrage kan leveren dan deze Bilal.
 
RedondoNo5
 
11
18 december 2017 om 20:37
Gast als je Pierre hierin geen gelijk geeft dan zeik je hem alleen af voor het afzeiken. Bilal heeft bar weinig laten zien sinds hij bij Feyenoord zit. Scoort nu weer eens een keer en gelijk dat vingertje. Vind zichzelf blijkbaar beter dan hij in werkelijkheid is. Prima speler voor de nederlandse subtop. Meer niet. Feyenoord is blijkbaar al een niveau te hoog voor hem.
 
Verpatopspits
 
3
18 december 2017 om 21:16
Echter het was wel een moeilijke goal om te maken.
 
DeSteek77
 
133
18 december 2017 om 14:46
Ik noem het "maniertjes". Ik heb al meer spelers bij verschillende clubs dit zien doen (vilhena en Schahin onlagns nog en er zullen nog tal van voorbeelden zijn) en dan denk ik: waarom kan Luuk de Jong wel normaal zijn doelpunt vieren na 1200 minuten (of zo) droog te hebben gestaan, regelmatig te zijn uitgefloten etc?
 
D.costa9CFC
 
26
18 december 2017 om 14:52
Gebrek aan zelfreflectie hebben die spelers. Het is gewoon lachwekkend als ze zulke gebaartjes maken na 1 doelpunt terwijl ze dan al bijv. weken slecht spelen.
 
Hull
 
9
18 december 2017 om 17:09
In het geval van basacikoglu is het al langer dan een aantal weken
 
RoeptOokEensWa
 
7
18 december 2017 om 15:13
Inderdaad! Verschil zal zijn dat De Jong zijn kwaliteiten en beperkingen kent, alsmede een gezonde dosis zelfkritiek in zich heeft. Waarschijnlijk ontbreekt het daaraan bij veel andere spelers.
 
Tornado72
 
16
18 december 2017 om 15:32
Ach Luuk de Jong doet weer met regelmaat van de klok verongelijkt tegen de scheidsrechter zo hebben ze allemaal wel wat. Ik heb liever dat Pierre zich over voetbalinhoudelijke zaken uitlaat, helaas is Pierre meer van het getut en de randzaken.
 
 
6
18 december 2017 om 17:40
Luuk de Jong is een nuchtere jongen die weet wat hij wel en niet kan. Bilal daarentegen een van de vele in de huidige voetbalwereld die buiten zijn schoenen loopt. Moeten meer spelers zijn zoals Luuk
 
everybodyblind
 
7
18 december 2017 om 14:46
Nou, ik ben wel met die pi-air eens moet ik zeggen Sjonge2, ok als je de winnende maakt tegen ajax ofzo..al ben ik van mening dat je je nooit moet laten provoceren, maar in dat geval zou ik t nog wel kunnen begrijpen. We zijn allemaal mensen, met tekortkomemingen. We zijn allemaal verschillend, dealen met bepaalde situaties anders. Maar goed ook.
 
myvision
 
49
18 december 2017 om 14:46
Ik ben het niet vaak eens met die krullenbol, maar dit vind ik ook. Die spelertjes die anderhalve goal in een seizoen maken mogen zich weleens wat nederiger op gaan stellen tegen hun klanten, namelijk het publiek. Door dat publiek krijgen die verwende mannetjes allemaal een dik salaris uitbetaald en kunnen ze mooie auto's rijden terwijl de gewone man op de tribune zich scheel betaald om eens in het jaar een goal te zien van Bilal Basacikoglu. Wat ik wel jammer vond is dat men bij Studio Voetbal in een zin deze Bilal noemde met Dolberg. Dolberg, die ook niet in zijn beste fase zit, heeft noooooooit gebaartjes. Als hij supergoed presteert, is hij stoicijns maar als het wat minder gaat ook. Die man moet als een voorbeeld gezien worden door heel jeugdig Eredivisie.
 
JoeCartoon
 
32
18 december 2017 om 15:41
ik begin bij Dolberg steeds meer te twijfelen of hij wel helemaal 100% is, met alle respect. Die gast is zo emotieloos dat ik me afvraag of het wel gezond is.
 
myvision
 
14
18 december 2017 om 15:48
Bijzonder, dat je twijfelt aan een van de weinige voetballers die wel normaal kan doen. Ik twijfel juist aan het intellect van deze Bilal of Vilhena als ze weer als een achterlijke gebaartjes aan het maken zijn.
 
JoeCartoon
 
7
18 december 2017 om 17:11
over de gebaartjes van vilhena en bilal etc., ben ik verder compleet met je eens hoor. Ik vind alleen Dolberg zo stoicijns overkomen, dat het niet normaal lijkt.
 
M.Pjanic
 
13
18 december 2017 om 18:21
Bijzonder. We leven tegenwoordig dus in een tijd, dat als je je normaal gedraagt, er wordt afgevraagd of er iemand wel 100% is. Wat dat ook mag betekenen.
 
LeidseHood
 
14
18 december 2017 om 19:31
Nouja, wat 'normaal' is is dat je na een goal juicht. Dolberg is dus verre van normaal. Als ik scoor, toon ik ook blijdschap. Dolberg lijkt wat autistisch, maar verder niks mis mee. Beter wat onderkoeld dan dit soort gedrag, dat is duidelijk!
 
Dani17
 
5
19 december 2017 om 00:08
Ik vind het een prachtige manier van juichen. Heel beleefd en kalm, uniek tegenwoordig.
 
Origami
 
2
19 december 2017 om 01:02
Ik vermoed dat Dolberg stiekem een psychopaat is. Niks mis mee daar niet van. Als hij z'n koelbloedigheid maar beperkt tot het voetbal.
 
koeral
 
17
18 december 2017 om 14:48
Ik blijf het een kansloos gebaar/manier van juichen vinden. Hierdoor krijg je ook geen respect bij de supporters. Zie je steeds vaker dit, zonde. En btw, heel knap om de 0-7 te scoren tegen een ploeg die na 15 minuten al naar huis wilde.
 
D.costa9CFC
 
94
18 december 2017 om 14:49
Ik begreep zijn gebaar wel. Zat bij de eerste 20 van de ballon d'or genomineerden en heeft dit seizoen (en vorig seizoen) bewezen bij de beste te horen.
 
wve
 
4
18 december 2017 om 14:49
Ik ben al jaren moe van de totaal nutteloze toevoegingen van pierre. Die man zegt echt totaal op open deuren intrappen na.
 
NJfromVOL
 
25
18 december 2017 om 15:06
en toch neem je de moeite de topic aan te klikken (terwijl er duidelijk bovenstaat dat het die `vervelende` Pierre is) en een reactie te plaatsen. Hier heeft hij toch gewoon gelijk. Vorige keer Vilhena, nu Bilal.... Er valt niet zo veel te genieten dit seizoen in Rotterdam of moeten we bij het zoveelste saaie gelijkspel een erehaag vprmen? Ik ga zelfs nog een stap verder dan Pierre, al die ingestudeerde dansjes na een goal, slaan ook nergens op.
 
AFCAFOREVER1
 
3
18 december 2017 om 20:08
Ik klik alleen om te kijken wat voor onzin hij deze keer weer uitkraamt, Pierre maakt mijn dag altijd weer goed!
 
TheRoscoe
 
1
18 december 2017 om 21:22
Gezien de reactie van Bilal, heeft Pierre zelfs feitelijk gezien niet eens gelijk. Het is maar net waar je je druk om maakt, men moet denken aan hun bloeddruk.
 
AjaxWestham
 
6
18 december 2017 om 15:14
Vaak is Pierre een jankie, maar op dit punt heeft hij gewoon gelijk. Het was ronduit aandoenlijk dat vingertje van Bilal... dat kereltje heeft niet door dat hij zichzelf nog veel meer belachelijk maakt. Tenenkrommend.
 
Tornado72
 
7
18 december 2017 om 15:16
Pierre weer over randverschijnselen. Ik ben eruit, Pierre heeft voetbal inhoudelijks echt helemaal nooit iets zinnigs te melden. Pierre wil graag het geweten zijn van alle mensen die zich storen aan gedrag van voetballers. Eerst was het Depay toen Vilhena nu weer Basacikoglu. Pierre wordt moe van boodschapjes ik word moet van het geneuzel over randverschijnselen van Pierre. Als Pierre zo graag over randverschijnselen wil bazelen waarom gaat hij dan niet gewoon lekker bij koffietijd zitten? Op zich vreemd dat Pierre nooit te betrappen is op voetbal inhoudelijke opmerkingen, je zou zeggen als oud international zal hij toch iets toe te voegen hebben, helaas elke keer weer een teleurstelling..
 
Finalvoetbal
 
4
19 december 2017 om 00:26
Je vindt dat Pierre zeurt over randverschijnselen, maar jij zit te zeuren over mensen die zeuren over randverschijnselen en dat is dan ook weer een randverschijnsel ;-). Kortom jij doet hetzelfde als Pierre alleen hij krijgt ervoor betaald.
 
Tornado72
 
0
19 december 2017 om 05:54
Dan doet Pierre het toch slimmer. ?? Hij heeft natuurlijk recht op z'n mening maar ik had altijd het idee dat Pierre aan tafel zat om over voetbal te praten maar niets is minder waar Pierre is het nationaal geweten. Helaas heeft Pierre voetbalinhoudelijk helemaal niets toe te voegen.
 
Finalvoetbal
 
0
19 december 2017 om 11:06
Tijdens een voetbalpraatprogramma gaat het regelmatig over randzaken. Maar als je je daar aan stoort dan raad ik je aan om vooral geen VI te kijken. Dat is 95% randzaken.
 
ThugVz
 
2
18 december 2017 om 15:35
Naast dat ik het volledig met Pierre eens ben zie ik dat Bilal al bijna bij de club van 100 hoort.... lachwekkend gewoon.
 
Baardgrasmus
 
2
18 december 2017 om 15:45
Ja, dat viel mij het meeste op, boven Van Persie, Konterman, Kalou...
 
ThugVz
 
1
18 december 2017 om 16:51
Ach kerel, het zijn gelukkig maar allemaal invalbeurten.
 
LeidseHood
 
3
18 december 2017 om 19:32
Wat? Heeft Bilal meer wedstrijden gespeeld van die namen die Baardgrasmus noemt? Hoe dan?
 
Baardgrasmus
 
13
18 december 2017 om 15:44
Eigenlijk vind ik het meest schokkende uit dit hele stuk dat Bilal al 95 wedstrijden voor ons heeft gespeeld. Dat is meer dan Robin van Persie voor Feyenoord speelde, of Salomon Kalou of Bert Konterman, om maar een paar namen te noemen. Dan wordt het wel tijd dat Bilal ons de monden gaat snoeren, niet met het vingertje, maar met zijn spel.
 
LeidseHood
 
0
18 december 2017 om 19:33
Hoe kan dit? Ik snap er niks van.. Dat zou je toch niet zeggen. En qua minuten?
 
Baardgrasmus
 
2
19 december 2017 om 13:20
Ik had even snel gekeken naar Van Persie, die heeft meer minuten gemaakt dan Bilal, ook al had hij minder wedstrijden. Het zijn natuurlijk veel invalbeurten, ook vorig jaar, bij voorsprong Bilal erin en op de counter spelen.
 
Ruudos
 
0
19 december 2017 om 12:34
Qua daadwerkelijk gespeelde minuten zal het wel anders zijn gelukkig.
 
MarkDrost
 
11
18 december 2017 om 16:13
Ik wil niet als een ouwe lul klinken, maar ik kan me een wedstrijd herinneren in de Kuip, een jaartje of 15 geleden, tegen Nac. Het legion was ontevreden over PvH en begon gedurende de wedstrijd namen te scanderen van oud-Feyenoord spitsen (cruz, Elmander, Kiprich). PvH scoorde een goal en riep "flikkers" naar het publiek. Pierre heeft natuurlijk gelijk mbt Bilal, maar heeft wel een beetje boter op zijn hoofd. Elke speler laat zicht wel eens provoceren (behalve LdJ dan)...
 
Constant kante
 
0
18 december 2017 om 16:14
Eens met Van Hooidonk, in dit geval. Ik deel zijn ergernis over die jochies die matig presteren en er niet tegen kunnen dat ze daar kritiek over krijgen en dan áls ze een keer scoren zo enorm verongelijkt doen. Wát een onzin! Het geeft in mijn ogen toch een beetje mentale zwakheid aan.
 
CocoAfc
 
0
18 december 2017 om 17:51
Sowieso ben ik alle gebaartjes zat na het juichen, het dempt ook de adrenaline die los komt na een goal. Jongens moet zich lekker oprecht laten gaan en henzelf ophypen door goed en luid te juichen. Als ik trainer was zou ik al die boodschapjes verbieden, laat je voeten spreken en juich je de kleren uit na het scoren.
 
gomes1psv
 
5
18 december 2017 om 20:30
Hoe middelmatiger ze zijn, hoe meer ze het in hun bol halen. Elia die een scheenbeschermertje kust, Weghorst die een legopoppetjes in zijn kous stopt en op TV toont, Vilhena die na een decennium doelpuntendroogte weer eens scoort en de oortjes demonstratief sluit, Kluivert die na een simpele tikker een heel journaal in de camera te vertellen heeft en nu deze Bakircioglu weer die eindelijk eens een wedstrijdje doet waar hij vier jaar geleden voor gehaald is. Qua profs hebben we wat dat betreft een waardeloze generatie. Wat voor narcistische gek ben je als je van tevoren al dat soort toneelstukjes hebt uitgedokterd?
 
frietmet
 
0
18 december 2017 om 21:28
Pi-air zijn buikschuivers waren zijn 'handelsmerk', hier zat, voor zo ver ik weet, nooit een boodschap in. Fundamenteel anders dan de voornoemde gebaartjes
 
CalafellSpanjeTon
 
0
18 december 2017 om 22:44
@gomes1psv. Memphis Depay deed in het zelfde weekend als Vilhena z'n vingers op exact de zelfde wijze in z'n oren. (afgesproken?) Maar over Depay hoorde je niemand. Ik denk niet dat het de maniertjes of kwaliteit is. Het is deze generatie. Ofschoon de hele natie zich ook kan storen als iemand niet enthousiast is als hij scoort. Wat een enorme drukte over hele kleine bijzaken.
 
DutchLions
 
1
18 december 2017 om 23:04
Twee dingen waardoor je stuk al helemaal niet klopt. 1. Depay deed het al eerder dan Vilhena. 2. Daar is toen ook de nodige ophef over geweest.
 
gomes1psv
 
0
21 december 2017 om 23:29
Wat wil dat zeggen dan? Nog los van het feit dat datzelfde gebaartje van Depay wel degelijk is behandeld in de Nederlandse media, staat het toch los van het feit dat zulke acties te kinderachtig voor woorden zijn? Generatie of niet. Sterker nog, Depay is geen haar beter! Enorme drukte? Straks steekt zo'n speler nog een middelvinger op naar het publiek, als dat hem terecht heeft uitgefloten voordat ie in de negentigste minuut een intikker erin legt. Is dat dan ook generatie? Is dat dan ook bijzaak? Je verdient een godsvermogen als voetballer, hebt het leven waar iedereen van droomt. Als je denkt dat je roem, faam en geld verdient daarom, verdien je af en toe de kritiek ook als het minder gaat. Ga daar volwassen mee om en respecteer vooral ook anders mening en vooral het publiek. Dat maakt het verschil tussen een prof en een verwend kind.
 
Denn01
 
1
18 december 2017 om 21:17
Ik begrijp sowieso niet waarom deze jongen bij Feyenoord voetbalt. Als hij erin komt heb ik nooit het idee van zo die gaat even de wedstrijd kantelen. Heb meer het gevoel dat hij het team zwakker maakt, ja hij is snel maar de club heeft er meer aan als je beslissend bent. Vind het een leuke buitenspeler voor NAC of Sparta ofzo.
 
manan
 
5
18 december 2017 om 21:22
Die van Hooijdonk was in zijn periode bij Feyenoord een enorme pestkop. Treiterde stelselmatig de jongere spelers en vernielde zelfs hun persoonlijke bezittingen. De verhalen zijn bekend en google ze maar. Spreekt zelden inhoudelijk over voetbal en geeft alleen maar af op jonge spelers. Hij is 1 van de reden dat ik geen NOS sport meer kijk. Het ergste is dat hij van mijn belastingcenten wordt betaald. Was het vingertje voor de mond nodig? Nee. Moest van hooijdonk het belichten? Nee. Bespreek aub gewoon de wedstrijd en laat de randzaken voor wat ze zijn.
 
gomes1psv
 
3
18 december 2017 om 22:15
Nou ja, als je zelf een eikel bent kun je nog wel zinnige dingen zeggen natuurlijk. De man heeft natuurlijk gelijk over dit voorval, maar inderdaad is het wel enigszins bizar om moralistische teksten te vernemen van een volwassen man die als leider binnen een elftal petjes kapot knipte van jongere spelers. Op dezelfde manier kijk ik naar Kenneth Perez; prima analist, maar die man moet nooit meer iets vinden of zeggen van spelers die zich misdragen op een voetbalveld nadat hij zelf een donkere grensrechter voor 'k***neger' uitschold als speler van Ajax. En zo hoef ik van John van den Brom ook niets moreels te horen; de man blonk immers uit in het spelershome van ADO Den Haag toen ie uit volle borst 'wij gaan op Jodenjacht' meezong met Lex Immers. Zulke gasten zijn gewoon niet goed bij hun paasei...
 
CalafellSpanjeTon
 
1
18 december 2017 om 22:38
Als in het verkeer mij een auto van links bijna schept en ik toeter, omdat de bestuurder niet door heeft dat ik voorrang heb, krijg ik direct dikke middelvingers. Dit is in Nederland heel normaal en geheel geaccepteerd. Scoort een jonge knul en legt z'n vinger op z'n mond, of in z'n oren dan valt heel Nederland er over. En wat me opvalt, wordt er per speler anders over geoordeeld.
 
Spandoek
 
5
18 december 2017 om 22:52
Ten eerste vind ik het niet normaal als je direct middelvingers krijgt na het toeteren. Laat staan dat ik het zou accepteren. Hoe kom je daar bij? En ten tweede, en ik ben bang dat ik het al voel aankomen, waarom wordt er naar jouw gevoel per speler anders over geoordeeld?
 
Spandoek
 
5
18 december 2017 om 22:54
'don't talk if you don't know', ja leg dan tenminste uit wat je wel bedoelt of stond dat erbij in dat bericht? Wat vermoeiend zeg. Heb het idee dat voor sommige jongens een beetje minder social media een hoop wonderen zou doen.
 
RobusPokus
 
1
19 december 2017 om 01:28
Kan mij er wel iets bij voorstellen. Wanneer je de ergste scheldwoorden en ziektes naar je hoofd geslingerd krijgt, stelt een vingertje niets voor natuurlijk. Die grove verwensingen van het publiek krijg je nooit te horen, anders zou daar alle aandacht naar toe gaan.
 
noppa
 
2
19 december 2017 om 02:37
Ik ben het niet eens met van Hooijdonk, hij probeert alleen maar te scoren. Wat het volk denkt en wilt dat hij zegt, zegt hij. Dat betekent dat hij niet oprecht dit vind. Bilal Basascikoglu, is een ondergewaardeerde speler geworden bij Feyenoord. Ik vond zijn invalbeurten enorm zwak, dit en vorig seizoen. Mocht Feyenoord van hem willen profiteren, gewoon verkopen(/verhuren) aan een Turkse middenmoter of eventueel subtopper. Ondergewaardeerd in de zin van; wordt steeds uitgefloten, jongen kan niks goeds doen in de ogen van een hoop supporters. Bij Heerenveen gewoon een oogappel voor Nederlandse begrippen, hij kan dit toch allemaal niet verleerd zijn. Maar bij Feyenoord heeft hij geen toekomst meer dat is duidelijk. Ik vind hem in Nederland trouwens erg passen bij FC Utrecht.