Update: 'Bookmakersfavoriet De Boer niet serieus in beeld bij Southampton'
Zaterdag, 17 juni 2017 om 10:55

Frank de Boer wordt wellicht de nieuwe trainer van Southampton. De club zette woensdagavond Claude Puel op straat na een tegenvallend seizoen. Thomas Tuchel stond bovenaan het lijstje van the Saints, maar volgens Sky Sports heeft de ex-trainer van Borussia Dortmund geen trek in een dienstverband bij Southampton.

Tuchel staat welwillend tegenover een club uit de Premier League, maar dan wel een vereniging die uitkomt in de Champions League. Southampton eindigde het afgelopen seizoen onder Puel, die vorig jaar Ronald Koeman opvolgde, op de achtste plaats. Nu Tuchel geen haalbare kaart blijkt, richt Southampton de pijlen volgens diverse Engelse media op De Boer.

De ex-trainer van Ajax en Internazionale zou ook al in gesprek zijn met Crystal Palace. Samen met Julian Nagelsmann, trainer van TSG Hoffenheim, wordt de clubloze Nederlander gezien als favoriet om de vrije positie in te vullen.

Update vrijdag 16 juni 14.43 uur - Saints volgende week in gesprek met De Boer en concurrent
Southampton wil vaart maken met de aanstelling van de nieuwe manager. Eerder deze week werd Claude Puel, die vorig jaar Ronald Koeman opvolgde, ontslagen na een tegenvallend seizoen. Frank de Boer is kandidaat bij the Saints en de club wil nog voor het einde van volgende week met hem om de tafel. De Boer is overigens niet de enige kandidaat. Ook Manuel Pellegrini wordt uitgenodigd voor een gesprek, meldt de Daily Telegraph. Naar verluidt is ook Ryan Giggs in beeld.

Update zaterdag 17 juni 10.55 uur - 'Bookmakersfavoriet De Boer niet serieus in beeld bij Southampton'
Frank de Boer is bij de bookmakers favoriet om Claude Puel op te volgen bij Southampton, maar volgens the Independent is de voormalig Ajax-trainer niet serieus in beeld. Hij voerde vorige week wel gesprekken met Crystal Palace en wacht nog altijd op een antwoord van die club. Mauricio Pellegrino is voor beide vacatures een kandidaat. Southampton zou het ook tevergeefs geprobeerd hebben bij Thomas Tuchel, die recentelijk werd ontslagen bij Borussia Dortmund.

Meer nieuws
   
11:12
11:12
Santiago Gimenez daadwerkelijk in beeld in top van de Premier League
39
   
11:09
11:09
VZ Kort: Parma keert na drie seizoenen terug in Serie A
77
   
10:47
10:47
Manchester United hakt knoop door over toekomst Erik ten Hag
43
   
10:08
10:08
Plottwist: Bayern München krijgt derde afwijzing in zoektocht naar trainer
39
   
10:00
10:00
Alle genomineerden voor Bronzen Schild in de KKD bekend: FC Dordrecht domineert
10
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (38)

 
FeyCoev
 
16
15 juni 2017 om 13:57
Denk dat zowel Southampton als Crystal Palace prima opties zijn voor De Boer om zijn carriere weer op te pakken na het Inter-debacle. Allebei aardige selecties waarbij je normaal gesproken mee doet voor plek 8-12. Frank zal zelf wel voor Southampton kiezen als het er op aan komt. Trouwens, Nagelsmann gaat echt niet naar Crystal Palace neem ik aan.
 
LucasAndersen
 
5
15 juni 2017 om 14:35
Nagelsmann zei nee tegen Dortmund, dan lijkt me inderdaad niet dat ie ineens volmondig ja gaat zeggen tegen Crystal Palace. Zou heel bizar zijn. Ontopic: Hoop echt dat de Boer bij Soton aan de slag kan. Zou voor beide goed zijn, de Boer kan lekker met talentjes uit de jeugd werken, wat Puel toch naliet.
 
Kowalski
 
6
15 juni 2017 om 14:44
Nagelsmann heeft vorige week nog bijgetekend, lijkt me sterk dat ie naar Soton gaat.
 
TheBronx
 
4
15 juni 2017 om 15:31
Nagelsmann werkt momenteel aan een ware revolutie in het Duitse voetballandschap. Een dienstverband bij Crystal Palace lijkt me inderdaad uitgesloten.
 
Caeser
 
7
15 juni 2017 om 13:58
Zou een mooie club zijn voor Frank! Een net wat lager niveau dan clubs die CL spelen, dus minder druk ook daarmee (al heb je altijd druk in de Pl). Het afbreukrisico is hierdoor ook wat kleiner. Zou hem gegund zijn!
 
ledenis
 
30
15 juni 2017 om 14:46
Minder druk? Dan heb je de afgelopen tijd niet opgelet. Toen Southampton net promoveerde. Was het doel handhaving. En hoewel Atkins ( manager destijds ) 15de stond. Werd hij al ontslagen. En dit seizoen is Southampton gewoon 8ste geworden. En dat was blijkbaar al niet goed genoeg. En werd Puel ook ontslagen. Het bestuur van Southampton is al jaren onredelijk. En dat blijkt wel weer. Aangezien een 8ste plaats absoluut het maximale haalbare was. Want ik zie Southampton echt niet boven een Everton , Arsenal , Utd , City ,liverpool , Tottenham en Chelsea eindigen.
 
007
 
10
15 juni 2017 om 14:01
Crystal Palace is niks voor de Boer. Daar is niks te winnen. Ik denk dat hij bij Southampton best rustig z'n werk kan doen. Een club die minder is dan de Engelse top, maar ook het rechter rijtje kan vermijden.
 
Sammerens
 
34
15 juni 2017 om 14:09
Het is maar hoe je het bekijkt. Palace strijdt de afgelopen jaren redelijk tegen degradatie. Om met die club stappen te zetten en in het linker rijtje terecht te komen is een mooie uitdaging en gewaardeerde prestatie. Southampton is de afgelopen seizoenen geeindigd op plek 8, 7, 6 en 8. De huidige trainer vliegt er uit nadat hij 8ste is geworden, terwijl dat realistisch gezien ook echt het hoogst haalbare is voor Southampton. Het lijkt me dan niet onrealistisch om te stellen dat de kans op afbreuk bij Southampton groter is dan bij Palace. Wordt je pakweg 10de met Southampton dan is het gewoon de slechtste prestatie sinds jaren.
 
wehave
 
9
15 juni 2017 om 14:11
En Ze hebben hem ook ontslagen voor het vertoonde spel , nou is het bij de boer ook nooit om aan te zien.
 
FeyCoev
 
31
15 juni 2017 om 14:19
56 - 60 - 63 - 46 punten plaatst de 8e plek (6 punten van plek 17) van afgelopen seizoen wel wat meer in perspectief
 
Sammerens
 
8
15 juni 2017 om 14:25
@feycoev, Daar heb je absoluut gelijk in. Puntenaantal is wel flink lager idd.
 
LucasAndersen
 
9
15 juni 2017 om 14:54
Onzin. Spel onder de Boer bij Ajax was de eerste 2 seizoenen prima.
 
vitesseboy12
 
20
15 juni 2017 om 14:02
Beter dan Crystal Palace en ik denk ook het hoogst haalbare wat PL betreft. Ik zeg doen!
 
buitenspelval
 
1
15 juni 2017 om 14:05
Mooie opstap bij een ambitieuze club van statuur in de Premier League om te ontdekken waar zijn plafond ligt en of hij als manager in Engrland kan aarden. Frank de Boer heeft bij Ajax bewezen een goede trainer te zijn met zijn vier kampioenschappen met steeds opnieuw afgeroomde selecties. Southampton zou een mooie club voor hem zijn.
 
Sammerens
 
4
15 juni 2017 om 14:15
Ik vind het wel een lastige keuze eigenlijk. Het is natuurlijk eenvoudiger om beter te gaan presteren met Palace dan met Southampton. Gezien de concurrentie in de Premier League is plek 8 voor Southampton gewoon het hoogst haalbare. Toch is Puel er ontslagen. Is het dan realistisch dat de Boer beter gaat presteren? Gaat hij de tijd krijgen om dingen naar zijn hand te zetten of wordt hij er zo uit geknikkerd als hij na een half jaar op pakweg plek 12 bivakkeert. Mag hij wel blijven zitten als ze weer op plek 8 eindigen? Palace vecht al 2 seizoenen tegen degradatie, maar heeft toch best een aardige selectie. Er zit daar best wat rek in en als je met Palace met aardig voetbal richting de top 10 kan gaan dan zal die prestatie bejubeld worden. Daar maak je dan echt indruk en reclame voor jezelf mee.
 
Sirius
 
4
15 juni 2017 om 14:48
Precies dit inderdaad. Southampton mag dan ambitieus zijn, maar een 8ste plaats is voor Southampton inderdaad gewoon goed. Tenzij wat clubs een slecht seizoen draaien, is dat voor Southampton inderdaad het hoogst haalbare. Vond het sowieso vreemd dat Puel op straat werd gezet.
 
Freshzone
 
0
15 juni 2017 om 16:14
17 punten minder als een jaar ervoor vind ik best wel matig anders, paar punten minder en ze waren onderaan rechterrijtje geeindigt. Gewoon niet goed genoeg als je zo'n dure selectie heb en spelers en publiek hadden kritiek. Niks vreemds aan dat Puel ontslagen is.
 
Sirius
 
0
15 juni 2017 om 16:50
De volledige Premier League heeft dure selecties. Daar is Southampton geen uitzondering in. Bovendien wordt de club elk seizoen beroofd van hun beste spelers. Dat gaat een paar keer goed, maar natuurlijk niet altijd. Spelers als Wanyama, Clyne enzovoort vang je niet zomaar even op, ook al kun je als club geld uitgeven. Ik schat Chelsea, Liverpool, Manchester City, Manchester United, Arsenal, Tottenham, Everton allemaal hoger in, dus het is best logisch dat ze achtste zijn geeindigd.
 
BartVerheijen
 
13
15 juni 2017 om 14:22
Aan inter had hij geen schuld. Het is daar nog steeds een zooitje!
 
NielsFCB18
 
2
15 juni 2017 om 14:27
Beide zijn mooie clubs voor FdB lekker om zn cariere te vervolgen
 
Since 1913
 
18
15 juni 2017 om 14:40
Inter ging anders wel beter draaien toen Frankie, daar ontslagen was.
 
BartVerheijen
 
5
15 juni 2017 om 14:50
Oh ja, waaruit blijkt dat? Nog steeds slechts zevende.
 
Since 1913
 
11
15 juni 2017 om 14:58
Nah Dat Frankie weg was ja, toen Frankie nog bij Inter zat stonden ze buiten top10.
 
FeyCoev
 
7
15 juni 2017 om 15:00
11 wedstrijden 14 punten = 1,27 27 wedstrijden 45 punten = 1,67 Op basis van 1,27 = 48 punten dat was een 10e plek geweest Maar het verschil was niet van dag en nacht
 
Lekiam
 
0
15 juni 2017 om 16:36
Inter is inderdaad een trainerskerkhof de laatste jaren. De ene na de andere sneuvelt. De Boer moet gewoon naar een club waar hij het vertrouwen krijgt om enkele jaren te blijven, denk dat hij dan een goed team neer kan zetten.
 
grasveld7
 
4
15 juni 2017 om 14:34
Dit is een prima club voor Frank de Boer, een leuke middenmoter in de PL met flink wat getalenteerde spelers in de selectie. Dit is toch veel mooier dan een club die alleen voor de onderste plaatsen speelt. Leuk om De Boer weer langs de velden te zien aankomend seizoen.
 
MillanO
 
2
15 juni 2017 om 15:02
Precies. Mensen moeten ook niet denken dat er betere clubs voor hem gaan melden. De Boer is dan wel 4x op rij kampioen geworden met Ajax maar het is nog steeds gewoon de Eredivisie. Een competitie die in het buitenland niet veel voorstelt. Wat clubs wel weten is dat de Boer potentie heeft. Hij moet gewoon het pad van Koeman volgen, ervaring op doen in het buitenland en daarna naar een subtopper in een grote competitie gaan. Southampton zie ik niet als een structurele subtopper. Daarna kan hij, mits hij goed presteerd, eventueel naar een topclub.
 
grasveld7
 
0
15 juni 2017 om 16:00
Nee dat denk ik persoonlijk ook niet. Al blijf ik van mening dat hij niks kon doen aan het slechte spel bij Inter. Dat was toen hij aan kwam een zinkend schip wat al jaren lang onder water staat, daar had hij nooit moeten beginnen na zijn geweldige tijd bij Ajax. Southampton is een prima tussenstap om straks een stap hogerop te kunnen pakken (mits de prestaties goed zijn natuurlijk). Veel goede spelers, genoeg geld om te kunnen investeren, prachtige competitie waar de onderste van de bovenste kunnen winnen, wat wil je nog meer. Ik denk dat de Boer daar prima tussen past.
 
Rikkinho
 
3
15 juni 2017 om 15:01
Prachtige club voor De Boer. Wat ik alleen enigszins zorgelijk vind is dat de vorige trainer ontslagen is nadat hij 8e is geworden. Dat is een gewoon een prima eindklassering voor Southampton....
 
 
5
15 juni 2017 om 15:11
Haha, een tegenvallend seizoen? De 7 clubs boven ze zijn gewoon beter dan ze. Zo slecht heeft Southampton het helemaal niet gedaan als je het mij vraagt.
 
J.M. Keynes
 
1
15 juni 2017 om 16:44
Dacht precies hetzelfde.. Ik zou als ik De Boer was er nog even over nadenken.
 
 
2
15 juni 2017 om 15:25
Moeilijke keuze voor FdB. Verschil van instappen is dag en nacht met toen Ronald Koeman instapte. Ronald Koeman stapte in toen hij nog alles te winnen had en FdB kan nu eigenlijk alleen de lijn doorzetten die sinds Koeman doorgezet wordt. Wel een goede club om in Engeland te beginnen, maar hopelijk niet het verkeerde moment.
 
AfcaEric
 
2
15 juni 2017 om 16:35
Dit zijn prima clubs om de volgende stap in zijn trainerscarriere te zetten. Iedereen weet dat Inter gewoon een gigantisch risico was. Ik denk dat 9 van de 10 coaches daar hoe dan ook wel gesneuveld waren. Hoewel het voetbal niet altijd even sprankelend was verliet Frank Ajax wel met 4 landstitels. Southampton is gewoon een leuke middenmotor in een topcompetitie om je te gaan bewijzen. Ik zeg doen!
 
Geniaal84
 
0
15 juni 2017 om 19:33
Tja, het hoogst haalbare zal plek 7 zijn. De vorige trainer haalde plek 8 ook zeker niet slecht. Waarschijnlijk gaat Southampton in de komende jaren gewoon weer standaard naar de onderkant van de PL. Er valt voor de Boer weinig te winnen daar, want kom je op plekje 8 of 9, dan is het einde in zicht. Voor de Boer lijkt het mij verstandiger om een club te kiezen uit de onderkant van de PL en daarmee te stunten. Dan kan je net als Koeman, daarna een treetje hoger. Zelfs een club uit de Championship lijkt mij ook een goede optie.
 
Footy78
 
1
15 juni 2017 om 20:50
Ik weet het eerlijk gezegd niet... om eerlijk te zijn vond ik dat Puel met het materiaal dat hij onder zijn beschiking had toch redelijk is geƫindigd op de 8ste plek. Wetende dat het achter grootmachten als Man utd/city, Arsenal, Liverpool, Chelsea, Tottenham en in mindere mate Everton. Ik denk dat De Boer dit niet moet doen.
 
Zermatt_Person
 
1
16 juni 2017 om 14:59
8ste plaats, maar met zeer saai voetbal en slechts 6 punten boven de nummer 17...