Update: 'PSG kondigt komst van Mbappé zondagavond nog aan'
Zondag, 27 augustus 2017 om 19:20

Paris Saint-Germain schokte de voetbalwereld onlangs al door 222 miljoen euro neer te leggen voor Neymar en de Parijzenaars lijken in de laatste week van de transferperiode nog een megatransfer door te willen zetten. Le Parisien en L'Équipe melden namelijk dat de overstap van Kylian Mbappé naar de Franse hoofdstad zo goed als rond is.

Met de transfer van het supertalent is een transfersom van maar liefst 150 miljoen euro gemoeid. AS Monaco wil daarnaast nog een speler terugzien voor het vertrek van achttienjarige aanvaller en heeft zijn zinnen gezet op één van het drietal Julian Draxler, Lucas Moura of Javier Pastore. Wie van die drie de overstap moet maken, en wie van de drie bereid is om te verhuizen naar de regerend landskampioen, is het enige overgebleven obstakel, zo verzekeren de twee Franse media.

Meer: Paris Saint-Germain poetst 1-3 achterstand weg en is officieus kampioen | Paris Saint-Germain doet wat het moet doen en kan zaterdag kampioen worden

PSG en Monaco hebben verder een principeakkoord bereikt over de transfer van Mbappé, die hoe dan ook lijkt te willen vertrekken uit het prinsdom. De jonge aanvaller werd eerder deze week naar verluidt uit de selectie gezet wegens een incident op de training en lijkt het ook bij de aanhang van de Monegasken te hebben verbruid. Mbappé ligt nog tot medio 2019 vast in het Stade Louis II.

Update 27 augustus 19.20 uur - 'PSG kondigt komst van Mbappé zondagavond nog aan'
Media als Le Parisien en l'Équipe meldden donderdag dat Paris Saint-Germain en AS Monaco akkoord waren over Kylian Mbappé. De aanvaller zou voor 150 miljoen euro de overstap moeten maken, terwijl Monaco ook nog de beschikking zou krijgen over een aanvallend ingestelde speler van PSG. RMC stelt zondagavond echter dat er overeenstemming is bereikt over een som van 180 miljoen plus een speler, maar l'Équipe gaat nu weer uit van een huurconstructie met (geen verplichte) optie tot koop. Die krant meldt dat de deal waarschijnlijk zondag nog bekend wordt gemaakt.

Meer nieuws
   
14:18
14:18
PEC Zwolle verslaat Heracles Almelo en passeert 'magische grens' van 34 punten
0
   
14:11
14:11
AZ kan vierde plek bijna niet meer ontlopen na geflatteerde zege op NEC
7
   
14:10
14:10
FC Eindhoven weet ook niet van Telstar te winnen in Keuken Kampioen Divisie
0
   
14:00
14:00
Live meepraten in de Premier League: Tottenham Hotspur - Arsenal
3
   
14:00
14:00
Arne Slot: de trainer die 'sleeping giant' Feyenoord wakker maakte
15
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (136)

 
LaPaisa
 
51
24 augustus 2017 om 07:11
Gaat wel heel ver, dus Mbappe kost evenveel als Neymar uiteindelijk.
 
DaryaSaid
 
4
24 augustus 2017 om 11:28
Het maakt eigenlijks niet uit, Het gaat er om hoe ver kan je gaan? Dat is een spel tussen de rijke mensen dus op Namen moeten we eigenlijk niet letten. Ik vind nog belachelijker dat je 50 miljoen voor ene Sigdurson betaalt of 70 miljoen voor een Sterling, of 57 miljoen voor Walker! Uiteindelijk. Ik betaal liever 200 miljoen maar dan weetje dat het geen weggegooid geld is
 
Clarkkent2
 
18
24 augustus 2017 om 12:18
niemand weet of mbappe geen weggegooid geld is....lijkt erop dat als je een kleurtje hebt, aanvaller bent, snel bent en uit frankrijk komt iedereen bereid is om mega veel te betalen met de hoop dat je de nieuwe Thierry Henry bent... Martial heeft zn transferbedrag toch ook nog lang niet waar gemaakt? Zoveel voor Mbappe met 1 sezieon ervaring slaat nergens op!
 
Sofa
 
35
24 augustus 2017 om 12:56
"lijkt erop dat als je een kleurtje hebt,.." zeg je dit nou echt?
 
fctwenteYNWA
 
25
24 augustus 2017 om 13:26
Ach doe nou eens niet zo politiek-correct. Hij heeft gewoon gelijk. Het merendeel van de franse toptalenten heeft een kleurtje.
 
Glossiandzozo
 
12
27 augustus 2017 om 19:32
Hij zegt toch niks verkeerds? Hij beledigd niemand, maakt ook geen discriminerende uitspraak. Ik zeg dit zelf als een persoon met een kleurtje. Men moet minder snel op de tenen getrapt zijn zodra het woord kleurtje gezegd wordt.
 
Rugu
 
9
27 augustus 2017 om 19:40
Feitelijk gezien is het wel discriminerend. Hij stelt namelijk dat het hebben van een kleurtje een ''eigenschap'' is waardoor iemand eerder gehaald zou moeten worden. Dus ja, het is een discriminerende uitspraak (eerder positieve discriminatie). Nee, ik denk ook niet dat Clarkkent dit discriminerend bedoeld. ON: Prima transfer voor Monaco. Dit zijn natuurlijk bedragen die niet te weigeren zijn voor Monaco. Met nog een topspeler erbij, als Draxler Monaco ziet zitten zou ik hem zeker halen. Trouwens ook een prima deal voor Psg, als het geld er toch niet toe doet dan is 150+ miljoen voor een toekomstige wereldster die nog 15 jaar mee kan niet zo veel.
 
ajacied25
 
3
27 augustus 2017 om 19:53
Ik vind discriminatie op etniciteit verachtelijk maar hier bedoelde Clarkkent heus niets mee en is het ook niets. Je hebt veel goede spelers waarvan de roots uit Afrika of Brazilië komen maar dat wil niet zeggen dat ze goede spelers zijn omdat ze uit die regio's komen.
 
TilburgAFC
 
1
27 augustus 2017 om 19:55
Feitelijk is discrimineren niets meer of minder dan onderscheid maken. Zowel het opmerken dat hij een kleurtje heeft als het feit dat hij aanvaller is, onderscheidt hem van anderen en is daarmee een discriminerende uitspraak. Dankuwel voor het luisteren. ON: Achja, het is wat de gek ervoor betaalt en op dit moment is PSG de gek met het meeste geld.een nieuw transfersysteem is nodig, iets gelijkend de drafts in de Verenigde Staten. Waarbij nivellering tussen clubs centraal staat en eigenlijk ook iedereen het geld heeft voor 'sterspelers'.
 
Rugu
 
4
27 augustus 2017 om 20:10
Dat heb je inderdaad heel mooi van wikipedia over geschreven. Wat jij zegt is wat discriminatie letterlijk betekend. Maar zo simpel ligt het natuurlijk niet als we het hebben over discriminatie zoals wij dat kennen. Dankuwel voor het luisteren. Op basis waarvan vind jij dat er een nieuw transfersysteem nodig is? Ik vind het namelijk prima momenteel. Het enige wat er in mijn optiek anders kan is dat zodra de competities beginnen dat de window dan sluit.
 
AjaxxxLove
 
1
27 augustus 2017 om 21:10
Maar volgens die beredenering is hij ook aanvallers die langzaam zijn aan het discrimineren. Of verdedigers die snel zijn. Of snelle aanvallers uit Luxemburg. Hij maakt immers onderscheid op basis van eigenschap. Hij miszegt niks. Altijd en overal maar de racismekaart spelen. Mbappe heeft 150+ miljoen toch ook nog bij lange na niet waargemaakt? Topclubs zijn bang om de nieuwe sterren mis te lopen en bieden de meest krankzinnige bedragen. Het gaat echt helemaal nergens meer over.
 
Rugu
 
1
27 augustus 2017 om 22:25
Over het algemeen kennen we alleen discriminatie op basis van: afkomst, sekse, huidskleur, seksuele geaardheid, religie, handicap etc. Daar vallen natuurlijk het feit of iemand sneller is of niet niet onder. Onderscheid maken op basis van een eigenschap als snelheid is in principe geen discriminatie. Verder zeg ik ook niet dat hij iets miszegt. En heb hem ook nergens van racisme beticht. Jij bent volgens mij de eerste die het woord racisme hier in de mond neemt. Ik woord een beetje van moe van mensen als jij dat je het woord racisme niet in de mond hebt genomen of je woord alweer om de oren geslagen dat je iemand onterecht van racisme beschuldigd. Mbappe heeft het niet waar gemaakt. Maar gaat het zeker waar maken. En ja, het gaat nergens over. Vannacht won Mayweather 300 miljoen (alleen al aan prijzengeld) met een potje boksen. Dat is de nieuwe tijd. Naar voetbal kijken is dit gedrag steunen. Doordat jij een club support genereren zij inkomsten. Hoe meer inkomsten des te meer ze met geld kunnen doen. Er is maar een oplossing voor. Geen geld meer aan voetbal uitgeven en liever ook niet meer kijken.
 
Kaassie
 
0
27 augustus 2017 om 22:38
Sofa Er mankeert niets aan je leesvaardigheid, dat heeft hij inderdaad gezegd. Is daar iets mis mee? edit: Zowel de telegraaf als de NOS melden dat de deal rond is. Paris Saint-Germain en AS Monaco hebben een akkoord bereikt over de transfer van aanvaller Kylian Mbappã©. Volgens de doorgaans goed ingevoerde Franse sportkrant L'equipe wordt het 18-jarige talent gehuurd, met optie tot koop voor 180 miljoen euro.
 
Jos-92
 
46
24 augustus 2017 om 07:13
Draxler zou denk ik de beste speler zijn en gelijk ook de minst logische. Hij speelt nog niet zo lang bij psg en heeft daar indruk gemaakt. Lucas zie ik de overstap wel maken. Nu gaat Dolberg sws naar Monaco. Al veel geruchten over gelezen. Jammer voor Ajax, maar ik zeg gewoon verkopen voor die 50 mil. Belachelijk veel geld voor een talent als Dolberg en een nl club. Ajax heeft een top fitte Huntelaar. Ook cassiera en siem de jong. Dolberg is beter vervangbaar dan sanchez
 
Lee112
 
26
24 augustus 2017 om 07:24
Yes vind ik dus ook. Dolberg zal ik echt wel verkopen. Denk dat kjh er echt wel meer dan hem maakt en dan nog Siem daarachter in de pikorde. Met dat geld Pavon halen 28 miljoen. Als je zoveel casht, dan vind ik dat je een x heus wel extreem mag investeren in een topvleugel.
 
Janta
 
6
24 augustus 2017 om 11:22
Tegen zijn gewoonte in is Marc niet mee naar Noorwegen maar moet in Amsterdam nog belangrijke transferzaken regelen en men vermoed ook die van Dolberg. Ik ga dit keer maar geen bedragen noemen maar er is een duizelingwekkend bedrag door Monaco geboden die Ajax meteen heeft afgewezen maar ik weet niet hoever ze willen gaan, maar blijkbaar zo ver dat Marc beschikbaar moet blijven. Ik vrees met grote vrezen dat Ajax ook Dolberg kwijt zal raken.
 
hansworst
 
34
24 augustus 2017 om 07:54
Dolberg verkopen, maar dan voor 65 ofzo. Kan echt wel meer bij.
 
FRDylan
 
6
27 augustus 2017 om 20:03
Lol dolberg voor 65 miljoen. Ik had het nog minder raar gevonden als neymar voor 500 mil weg was gegaan
 
Rooney_10
 
27
24 augustus 2017 om 08:28
Draxler moet zich ook kut voelen. Gewoon als wisselgeld gebruikt worden. Maar ja hij voetbalt voor het geld, dus als hij betaald wordt zal hij wel tevreden zijn.
 
Klerkie
 
27
24 augustus 2017 om 08:31
Dit is dus het probleem wat Ajax de afgelopen jaren heeft gecreëerd. Wanneer spelers goed gaan voetballen of goef zijn, worden ze verkocht bij het eerste "goede" bod. Denk jij dat die 150 miljoen het eerste bod was van psg? Natuurlijk niet, ze begonnen waarschijnlijk zelfs op de helft daarvan. Ajax moet spelers houden, team creëren wat sterk genoeg is voor Europa. Sanchez zo snel verkopen was ook gewoon totaal niet slim. Iedereen is zo negatief over onze eigen competitie maar als je elke keer een speler verkoopt wanneer hij echt gaat voetballen, dan creëer je nooit een goede en sterke competitie.
 
Encorr
 
26
24 augustus 2017 om 08:43
Het klinkt heel leuk wat je zegt denk je dat Ajax dat niet wil? Jij beseft je gewoon niet dat de Nederlandse competitie pure armoe is met lelijke kunstgras velden en een matig loontje. Het is heel makkelijk om te zeggen dat Ajax spelers even langer moet houden maar de speler bepaalt uiteindelijk. Als een speler weg wil houd je hem niet tegen. Kom niet aan met contract is contract want contracten stellen geen ruk voor in het voetbal
 
Roytje78
 
3
24 augustus 2017 om 09:15
Dat klopt, maar ik denk dat het wel kan. Er is volgens mij voldoende ruimte om spelers een jaar langer bij Ajax (volgens mij tot nu toe de enige met dit probleem) te laten blijven. Hogere salarissen en tekengeld bij verlenging. Ik denk dat je Klaassen best nog wel een jaar langer had kunnen houden als je de afspraak had gemaakt met hem: Davy, nog 1 seizoen daarna laten we je gaan. Hier heb je 1,5m extra aan tekengeld naast je salaris. On: Mbappe voor 150m. 1 seizoen goed gespeeld en dan die bedragen al neerleggen. Poeh. Ze moeten wel heel erg veel PSG shirtjes gaan verkopen in Azie de komende tijd!
 
Jows
 
0
24 augustus 2017 om 09:56
Nee, er moeten regels komen in het voetbal, waarbij een speler minimaal 2 jaar moet spelen bij een ploeg, alvorens hij kan vertrekken. Clubs kunnen na een jaar echter al wel overeenstemming bereiken, maar de speler moet dan eerst het seizoen afmaken. Soort principeakkoord. Na een jaar mag je als club verlengen, maar dan wel weer minimaal 2 jaar erbij. 1x per jaar transferperiode en klaar. Dan kun je tenminste een beetje bouwen. Bovendien moet Ajax nu al afkoopclausules in contracten gaan zetten. Doen ze in Portugal ook.
 
Encorr
 
1
24 augustus 2017 om 10:03
Door hogere salarissen te geven moeten er ook meer inkomsten gegerenereerd worden. Als ze elk jaar weten dat er 1 weggaat voor 40 mil dan zouden ze dat kunnen doen maar die zekerheid heb je ook niet. Zit je straks met allemaal spelers met dikke salarissen die niet presteren.
 
Arnino
 
7
24 augustus 2017 om 10:05
Monaco gaat echt geen 50 mil geven voor Dolberg daar geloof ik helemaal niets van. Hij heeft vorig seizoen goed gespeeld, maar dit jaar nog niets laten zien, ookd at zal Monaco gezien hebben. Dat de Ajax krant dit roept is natuurlijk alleen maar om lezers te krijgen er zijn wel betere spitsen te koop voor minder.
 
Leeuw087
 
2
24 augustus 2017 om 11:17
Arnino, Denk dat Monaco kijkt naar wat Dolberg allemaal kan en niet of hij even uit vorm is. Monaco is ook een club die jonge spelers heel goed kan opleiden, zal een uitstekende keuze zijn van Monaco. Zij hebben een uitstekende deal met Mbappe en zullen gezien de winst op hem wel een deel kunnen investeren in Dolberg.
 
Arnino
 
4
24 augustus 2017 om 11:21
Ja natuurliijk wel een deel, maar ze gaan echt geen 50 mil uitgeven voor een redelijk onbekende speler. Het is wel een talent dat ben ik met je eens, echter hij is niet t megatalent wat nu al Denemarken en Ajax bij de hand neemt. Ik kan t me niet voorstellen, maar we zullenz ien.
 
Sm1thers
 
27
24 augustus 2017 om 07:23
Is dit Barcelona pesten 2.0 of hebben ze mbappe echt nodig?
 
LosBlancos1999
 
25
24 augustus 2017 om 07:29
Echt nodig niet maar een club als PSG wil gewoon zoveel mogelijk sterren in de selectie hebben. En aangezien de Qatarese geldkraan voorlopig niet stopt is het ook mogelijk.
 
LW88
 
15
24 augustus 2017 om 07:46
Ze willen de CL winnen en daarvoor heb je de beste spelers nodig. Dus ja, Mbappe is nodig ja.
 
Jows
 
10
24 augustus 2017 om 08:15
Spelers kopen is geen garantie voor succes. Neymar heeft zich aardig wat jaren laten zien, Mbappe komt net kijken. Be-lache-lijk! Het gaat om het geheel en soms ook een beetje geluk. Het voetbal gaat echt kapot zo. Als Monaco komt voor Dolberg, zeg ik mooi 75 miljoen vragen. Is de helft van Mbappe. Laat de gekken in de voetballerij hun gang maar gaan.
 
GSaray1976
 
2
24 augustus 2017 om 09:56
Waar heb jij de afgelopen jaren gezeten? Het voetbal gaat niet kapot, maar is al een tijdje kapot. Met name nu: als je de bedragen die nu betaald worden ziet, is een bedrag van 50miljoen voor Dolberg zeker geen uitzondering meer. Als Barcelona voor een relatief onbekende speler die in Europa niks heeft laten zien, uit China een bedrag van 40M neerlegd zegt al genoeg. Als Ajax zijnde zou ik echt een bedrag rond de 70M vragen. Helaas is dat tegenwoordig marktconform
 
Jows
 
4
24 augustus 2017 om 09:59
Het voetbal is al jaren kapot, 10 jaar geleden werd er echter niet 150 miljoen betaald voor een 18 jarig broekie.
 
eddie$
 
6
24 augustus 2017 om 07:56
Mbappe kan naar mijn weten spits en linksbuiten spelen. Daar hebben ze nu al neymar en cavani staan. Ik neem aan dat ze wel ergens een plekje vrij gaan maken. 150 miljoen is wel heel veel voor een wisselspeler...
 
LosBlancos1999
 
5
24 augustus 2017 om 08:25
Zou zeggen als Di Maria daadwerkelijk vertrekt sws Neymar Cavani Mbappe spelen. Garantie voor doelpunten.
 
LosBlancos1999
 
25
24 augustus 2017 om 07:27
Het is heel veel geld maar je hebt in principe een wereldtopper binnen voor de komende 12 jaar dus kan PSG aan de ene kant wel begrijpen dat ze dit bedrag neerleggen.
 
maurootje
 
34
24 augustus 2017 om 08:08
Op basis van *** 1 seizoen!?! Weetje hoeveel spelers 1 seizoen top hebben gepresteerd en daarna nooit meer dat niveau gehaald? Ontelbare.... akkoord dat mbappe 1 vd uitzonderlijkste is qua prestaties in 1 seizoen. Maar na 1 seizoen 150 mil betalen zonder enige kennis te hebben of hij het kunst dtukje uberhaupt in de buurt gaat komen, is vd zotte. Maar goed ik snap dat jij zo denkt. Jullie hebben iets vergelijkbaars gedaan. 45 mil betaalt voor 16 jarige die niet eens heeft gedebuteerd
 
LosBlancos1999
 
12
24 augustus 2017 om 08:17
Je betaalt in de huidige transfermarkt nou eenmaal veel geld voor potentie of je het nou leuk vind of niet.
 
grasveld7
 
17
24 augustus 2017 om 07:31
Wat een geld voor een speler van 18.. neemt niet weg dat hij zich natuurlijk bewezen heeft op het hoogste niveau. Als dit klopt wordt de kans een stuk groter dat ze zich opnieuw gaan melden in Amsterdam, en zal Dolberg wel gaan vertrekken ben ik bang.
 
maurootje
 
8
24 augustus 2017 om 08:11
Jep heeft zich maar liefs 1 hele seizoen bewezen. Ben benieuwd hoeveel donnarumma nu waard is. Die heeft zich al 2 seizoenen laten zien. En hoort onder het zelfde uitzonderlijke talenten als Mbappe. 1 seizoen is blijkbaar 150 mil, dat betekend dat donnarumms straks rustig 300 mil opleverd! Fijne gedacht!
 
LosBlancos1999
 
19
24 augustus 2017 om 08:18
Aanvallers leveren een stuk meer geld op dan keepers dus ik zou niet al te euforisch worden.
 
diegopeladona
 
17
24 augustus 2017 om 08:31
Laat Donnarrumma eerst Champions League spelen. Hij heeft nog helemaal niets bewezen. Op het jeugd EK heeft die op zijn zachtst gezegd een matig toernooi gespeeld en bij Milan is die ook verre van foutloos.
 
maurootje
 
5
24 augustus 2017 om 09:38
Ga fietsen. Donnarumma heeft in 60+ wedstrijden misschien 2 a 4 foutjes gemaakt als je dat al slecht vind heb je of geen kijk op het spelletje of iets te veel azijn op. Wat donnarumma laat zien is ongekend en wordt niet voor niets telkens bij de top 3 grootste talenten neer gezet vd wereld. Bedoel wie heeft zulke stats als donnarumma neergezet laatste 10 jaar met zijn leeftijd? Inderdaad, NIEMAND
 
maurootje
 
1
24 augustus 2017 om 09:38
Weet ik, ik was ook sacastisch
 
maurootje
 
1
24 augustus 2017 om 09:39
@losblancos1999
 
Arnavut1
 
12
24 augustus 2017 om 07:32
Leuk en aardig allemaal maar ik vind dit wel erg ver gaan. Uiteindelijk is het bedrag bijna even veel als wat je voor Neymar betaald voor een speler die een jaar goed heeft gepresteerd? Begrijp me niet verkeerd hoor. Ik vind hem een prachtvoetballer maar vind de bedragen buiten alle proporties. Het wordt echt tijd dat er ingegrepen wordt. Benieuwd naar de bedragen die er volgend jaar zullen betaald worden voor de spelers. 500 mil?
 
caine
 
2
24 augustus 2017 om 07:38
Toch schandalig dat je nu Cavani laat banken...
 
LucasAndersen
 
10
24 augustus 2017 om 07:38
Misschien gaat mbappe wel banken.
 
LosBlancos1999
 
17
24 augustus 2017 om 07:40
Ik denk dat ze beide gewoon in de basis zullen staan.
 
bahaboy
 
5
24 augustus 2017 om 08:12
Wellicht dat ze nu in 4-2-4 gaan spelen, met twee spitsen en twee vleugelaanvallers. Ik denk dat je het als PSG wel kan maken om zo aanvallend te spelen in een matige competitie als de Ligue 1, maar in de Champions League zullen ze daar niet veel aan hebben. Dan zal of Cavani of Mbappe moeten banken.
 
CocoAfc
 
6
24 augustus 2017 om 08:22
Matige competitie? Vorig jaar zijn ze zeker met twee vingers in de neus kampioen geworden?
 
Marc Juventus
 
7
24 augustus 2017 om 08:39
Ze kunnen toch gewoon met Neymar-Cavani-Mbappe gaan spelen? Ik zie dat wel goed komen.
 
bahaboy
 
2
24 augustus 2017 om 08:51
Maar dan moet Mbappe op rechts gaan spelen en dat heeft hij voor zover ik weet nog nooit gedaan.
 
bahaboy
 
6
24 augustus 2017 om 08:53
Nee, ze zijn helemaal niet kampioen geworden, laat staan met twee vingers in de neus. Monaco was vorig seizoen gewoon beter dan PSG. Dat heeft verder vrij weinig te maken met het niveau van de competitie.
 
CocoAfc
 
5
24 augustus 2017 om 08:54
Die gast speelt pas een half jaar, hoe kan je spreken van nooit alsof hij al 10 jaar erop heeft zitten.
 
bahaboy
 
2
26 augustus 2017 om 09:26
Huh? Nooit betekent gewoon nul keer. Als Mbappe nul keer op rechts heeft gespeeld, heeft hij dus nooit op rechts gespeeld. Of hij nou 3 wedstrijd of 300 wedstrijden heeft gespeeld is hierbij totaal niet relevant, nooit betekent gewoon altijd nooit. Sorry hoor, niet lullig bedoeld ofzo, maar ik vind dit echt een hele rare opmerking. Overigens debuteerde Mbappe afgelopen seizoen in het eerste elftal van Monaco, maar dat wil niet zeggen dat hij afgelopen seizoen is begonnen met voetballen.
 
Marc Juventus
 
1
27 augustus 2017 om 20:11
Ze zullen wel vaak gaan wisselen van looplijnen, Neymar komt ook vaak naar het centrum toe en Cavani zie je ook soms meer naar de zijkant gaan. Mbappe kan ook wel naar buiten en naar binnen gaan trekken. Wel ontzettend moeilijk om te dekken als die aanval goed kan samenwerken, dodelijk voor elke verdediging, die zullen zich echt scheel gaan kijken op die 3.
 
midkoopie
 
3
24 augustus 2017 om 07:39
Ik vind het belachelijk. 150,- miljoen...komop is dat ventje dan zo goed dat hij cavani gaat vervangen, of wordt tie "langzaam gebracht" voor 150,- miljoen
 
LeonDH
 
4
24 augustus 2017 om 08:02
Wtf neymar, cavani, mbappe in een 443 systeem. Dodelijke aanval!
 
SpartArsenal
 
57
24 augustus 2017 om 08:34
En dat extra mannetje op het veld is ook wel handig!
 
LaPaisa
 
2
24 augustus 2017 om 09:07
HAHA
 
Remcob
 
3
24 augustus 2017 om 09:38
Jeetje, 4-4-3 is wel heel aanvallend. Is bij mijn weten dan wel een primeur dat ze zonder keeper spelen. Of hebben ze voor 900 miljoen de mogelijkheid gekocht om een extra veldspeler op te stellen?
 
LaPaisa
 
1
24 augustus 2017 om 09:07
Het is 150m + een speler dus zeg maar gerust 222miljoen net als Neymar.
 
Cyberize7x
 
2
24 augustus 2017 om 07:39
Verschrikkelijk jammer dat ook Kyle zich laat verleiden door het grote geld. Was nou toch gewoon een jaartje gebleven en in de top 3 doelpuntenmakers geëindigd en je speelt volgend jaar lekker bij RM.
 
Tinus88
 
4
24 augustus 2017 om 07:53
Wie zegt dat die jongen op dit moment naar RM wilt en niet gewoon in Frankrijk in zijn vertrouwde omgeving wil blijven? Het ooit gelezen dat RM zijn droomclub is, als hij zo goed wordt als menigeen denkt dat komt hij daar vast ooit nog wel eens terecht.
 
Remcob
 
1
24 augustus 2017 om 09:40
Zou Real dan over een paar jaar 400 miljoen voor hem betalen?
 
muithol
 
6
24 augustus 2017 om 08:02
Alsof rm niet het grote geld is?
 
4Ever4Ajax
 
2
24 augustus 2017 om 08:50
In ieder geval eerlijker geld. Bij RM zit geen rijke sheik of onrealistisch sponsorcontract. Spanje is ook niet alles, maar is wat dat betreft niet zo verdorven als tegenwoordig in de Bpl.
 
vDijk
 
28
24 augustus 2017 om 07:40
Dit moet toch helemaal niet kunnen... Neymar en Mbappe (en Berchiche) voor 400mil. Hiervoor is financial fair play in het leven geroepen, maar het werkt voor geen meter! Ik hoop echt dat blijkt dat er illegale constructies zijn gebruikt en dat de regels worden aangescherpt want dit maakt het voetbal kapot! Walgelijk gewoon
 
Tinus88
 
7
24 augustus 2017 om 07:52
Gewoon afschaffen dat FFP. Het idee is prima hoor, maar het werkt in de praktijk voor geen meter. De rijken worden rijker en de armen worden armer.
 
Wedge21
 
2
24 augustus 2017 om 09:56
FFP werkt prima. De balans moet positief zijn, geen schulden opbouwen. Die regels met max. uitgaven moeten ze schrappen - zolang de sjeik het betaald komt het niet op de schuldenbalans van PSG dus ik zie het probleem niet. Pas als ze zouden lenen van de bank vind ik het te ver gaan want dat kunnen kleinere clubs nooit doen.
 
Rugu
 
0
27 augustus 2017 om 19:30
Heh-heh eindelijk iemand die het begrijpt. FFP werkt inderdaad prima en is denk ik echt een toevoeging voor het voetbal. Misschien wordt het eens tijd voor een groot aantal mensen zich eerst even in de wet en regelgeving van de FFP verdiepen voordat ze beginnen te schreeuwen.
 
manodedios
 
4
24 augustus 2017 om 08:41
Denk om je hart Van Dijk. We hebben het over een regeltje van de Uefa, zelf niet de meest kosjere organisatie. Denk dat iedere jurist die wordt ingehuurd om wat mazen te vinden zich kapotlacht omdat hij zijn geld nooit zo makkelijk verdiend heeft.
 
DennisSevilla
 
1
24 augustus 2017 om 08:43
Hoezo? PSG heeft voor Neymar alleen tekengeld hoeven te betalen.verder tot nu toe alleen Yuri gehaald. Meer inkomsten gekregen uit verkochte spelers.
 
Aubame
 
4
24 augustus 2017 om 09:57
Dat is zijn punt nu juist. Qatar heeft Neymar betaald en niet Psg. Zo hoort het niet. Hiermee omzeilen ze de regels van de FFP en worden de verhoudingen in de voetbalwereld steeds schever en schever.
 
Lucunculus
 
21
24 augustus 2017 om 07:44
De idioterie heerst. Wanneer stopt de belachelijke inmenging van sjeiks oa uit Qatar? Het Europese voetbal gaat naar de kl..... op deze manier. Waar is de FIFA/uefa om in te grijpen?
 
soccermom
 
10
24 augustus 2017 om 07:47
Zo zullen ze in het midden oosten wel denken over politiek, maar dan andersom ??
 
MichaelS85
 
3
24 augustus 2017 om 07:52
Ach wel nee, voetbal gaat niet kapot. Dat de FFP niet klopt, lijkt duidelijk. Maar sinds de jaren 80 konden een aantal landen veel meer geld bieden dan andere omdat ze rijker waren of zich onbeperkt in de schulden konden steken (milan, Real etc.). Nu zijn er nieuwe tijden en gebeurt deze partijen hetzelfde als wat er bij ons toen al gebeurde. Het maakt het alleen voor clubs als Ajax, PSV en Feyenoord helemaal onmogelijk aan te sluiten.
 
4Ever4Ajax
 
1
24 augustus 2017 om 08:48
Het voetbal gaat wel kapot omdat er onevenredig veel geld wordt ingepompt door dubieuze figuren buiten Europa die niets met normale bedrijfsvoering te maken hebben. Prima als andere clubs buiten Nederland veel meer geld hebben (is altijd ook zo geweest), maar dan wel op een eerlijke manier. En niet dat ergens een oliesheik honderden miljoenen in het voetbal pompt, wat er niet uit wordt gehaald. En nu de FFP er is, dat er onrealistische sponsorcontracten worden gesloten, waar de Uefa naar mijn mening ook niet adequaat reageert. Daar gaat het voetbal kapot van.
 
Wedge21
 
0
24 augustus 2017 om 09:58
FFP klopt wel, je mag niet meer uitgeven dan dat er binnen komt. Clubs mogen geen schulden meer maken. Als de sjeik het betaald heeft PSG geen schuld, dus valt het buiten FFP.
 
NadineBrovnic
 
14
24 augustus 2017 om 07:47
Club Voetbal is al lang niet meer leuk. Is alleen nog maar een spel van "wie heeft het meeste geld". Als financial fair play niet wertkt, en een maximum aantal buitenlanders wettelijk niet mag..stel dan oo zijn minst in dat een selectie uit maximaal 22 spelers mag bestaan, en verhuren niet meer mag. Dan voorkom je in ieder geval dat de grote clubs 50 spelers in hun selectie hebben, goede spelers die nu niet spelen en daardoor de concurrentie verzwakt.
 
Orgullo
 
10
24 augustus 2017 om 08:14
Daarom kijk ik al een paar jaar amper meer Champions League. Zouden meer mensen moeten doen. Er is vaak geen bal meer aan tot de kwartfinales. Hoe kan een Basel, Anderlecht of Feyenoord weerstand bieden tegen clubs die met een groter budget werken dan menig Afrikaans land?
 
BendeR
 
1
24 augustus 2017 om 09:43
@orgullo, ik kijk alleen voetbal uit eigen land. Ik wil niet dat er van mijn 1 cent naar die buitenlandse competities gaan. Enige manier om te stoppen is er idd niet meer naar te kijken en zorgen dat je er geen geld meer in gaat stoppen. Eigenlijk zou in Nederland je ook geen rechten moeten kopen om het uit te zenden als er geen Nederlandse clubs in zitten. In Engeland is er ook al gemor, omdat de seizoenskaarten ook onevenredig hoog zijn en de gewone man niet meer naar het stadion kan. Deze bubbel moet ook wel een keer knappen en kan voor mij niet vroeg genoeg gebeuren. Misschien maar een CL zelf opzetten voor de landen waar niet zo veel geld zit en gewoon uberhaupt niet meer mee doen. Eigenlijk moet je ook gewoon een hele nieuwe organisatie oprichten van de Uefa, want die doen er helemaal niks aan en dus een organisatie beginnen die het wel eerlijk houdt en hopen dat er steeds meer bonden aan gaan verbinden.
 
WalterJanssens
 
0
24 augustus 2017 om 08:22
Helemaal mee eens. Aantallen uitdunnen is gezond.
 
LW88
 
2
24 augustus 2017 om 07:48
Nou Mbappe naar PSG en Dolberg in de slotdagen van de transfermarkt voor de hoofdprijs van ten minste 50 miljoen naar Monaco. Toch niet slecht gedaan voor een ventje dat twee jaar terug voor nog geen 3 ton naar Amsterdam werd gehaald. Maak je in net iets meer dan 2 jaar tijd zo'n 48 miljoen winst (ervan utigaande dat Dolberg ook salaris verdiende :P ). Das niet gek zaken doen...
 
GeneraalBombay
 
1
24 augustus 2017 om 07:50
Ongelooflijk waar dit heen gaat in de voetballerij. Slaat helemaal nergens meer op. 150 miljoen + Lucas, Pastore of Draxler. Deze 3 zou ik gewoon houden bij PSG. Mbappee is goed, maar zoveel doen die 3 daar niet voor onder. De koopgekte heeft deze transferperiode flink toegeslagen. Hopelijk gaan ze hier heel snel iets aan doen. Als Monaco terugkomt voor Dolberg, zo vlak voor het einde van de transfer periode, zou ik gewoon 80 miljoen + een speler vragen ?? hebben ze nog 70miljoen winst op Mbappee
 
huntie020
 
1
24 augustus 2017 om 08:06
Plus een speler is een leuk idee maar geen een speler van Monaco is qua salaris betaalbaar voor Ajax.
 
GeneraalBombay
 
1
24 augustus 2017 om 08:17
Een bankzitter van Monaco zal nog wel weg willen in de laatste week. Het is óf spelen bij een andere club, óf meer salaris en amper minuten maken. Als voetballer wil je spelen denk ik, hoop ik. Maar geen idee welke wissel geschikt is voor Ajax. Maar wij zouden zo een constructie dan wel kunnen doen.
 
Wedge21
 
1
24 augustus 2017 om 10:00
Als voetballer wil je op je 30e binnen zijn want je hebt nooit geleerd voor een beroep en je wilt niet inleveren op je levensstandaard - zeker de voetballers bij clubs als Monaco niet. Dus die komen niet naar Nederland om voor een fooi te voetballen, dan maar op de bank of tribune
 
ilja21
 
5
24 augustus 2017 om 07:54
Dit is niet normaal hoor zulke bedragen. Die jongen is goed maar heeft nog 0.0 bereikt..
 
navigatie
 
2
24 augustus 2017 om 09:10
kampioen geworden met monaco dus weliets bereikt
 
PhantomT
 
0
27 augustus 2017 om 20:54
Maar je kan tog aan die jongen zien dat hij gewoon dodelijk is?
 
sebasjuh
 
3
24 augustus 2017 om 07:57
Bizarre transfer weer en Psg gaat echt los. Nu zal Monaco Dolberg wel kopen en ben benieuwd hoeveel Ajax daar uit gaat krijgen, ik zou gewoon zeggen 60 miljoen en dan mag je hem hebben. Zo superieur goed is die speler ook niet en onmisbaar ook niet. Je hebt Huntelaar en zou een nieuw jong talent kunnen aantrekken (of vanuit de jeugd weer doorschuiven) als backup van Huntelaar en dan ben je gebeiteld. En zelfs als de Jong zou komen heb je nog een alternatief in nood. Voor transfers van 50 miljoen of hoger kan je gewoon geen nee zeggen als Ajax zijnde, dat ga je namelijk nooit meer krijgen voor die jongen. Dan zie je wel wat zo'n finale plek EL toch kan doen voor een club, misschien toch maar eens wel serieus nemen voor Nederlandse clubs.
 
Grzegorz Krych
 
2
24 augustus 2017 om 08:32
60 miljoen hahaha. Dan zoekt Monaco wel een andere optie, zat spitsen die beter zijn en geen 60 miljoen kosten.
 
manodedios
 
0
24 augustus 2017 om 08:42
En zijn dat ook spitsen dienster worden? Denk het niet.
 
MillanO
 
0
27 augustus 2017 om 21:49
Er is door niemand van Ajax bevestigd dat er een dergelijk bod is geboden. Iedereen neemt maar klakkeloos een bericht van de Telegraaf over. Als er 50 miljoen was geboden op Dolberg dan was hij van de week gelijk al verkocht. Bovendien beginnen clubs met een veel lager openingsbod. Ook in deze gekke tijden gaat niemand Dolberg voor dat bedrag op halen. Mocht hij deze zomer nog worden verkocht dan zal dit voor minimaal 15 a 20 miljoen minder zijn. Eigenlijk niet zo raar toch? Wat heeft Dolberg nu laten zien? Hij heeft nog niet eens het 2e jaar gehad waar hij het team kan dragen met zijn doelpunten en zijn talent heeft bevestigd.
 
nfear
 
2
24 augustus 2017 om 08:04
Ik vraag me echt af hoe het dan met de financial fair play zit. Weet ook niet wat de inkomsten van PSG is. Zoveel geld voor die 2 spelers. In mijn ogen heeft het niks met voetbal te maken. Ik vind het pure mensenhandel.
 
DennisSevilla
 
1
24 augustus 2017 om 08:45
Alleen Yuri aangetrokken voor 17 miljoen + tekengeld Neymar tot nu toe. Augustin, Matuidi al verkocht + daar komen Aurier en waarschijnlijk Di Maria ook nog eens bij. Zit je al dik op 100 miljoen aan winst deze zomer.
 
ChristiaanKoppers
 
1
24 augustus 2017 om 08:08
Dan zal dolberg binnenkort wel voor 75m ofz naar monaco vertrekken. Man man man wat een bedragen 150m voor een tot nu toe 1 seizoenswonder. Hoop dat het ook echt een topper word dan
 
Lucunculus
 
6
24 augustus 2017 om 08:24
75 milj voor een seizoenshelftwonder is net zo idioot!
 
juweel
 
1
24 augustus 2017 om 08:08
en dit wordt ook weer gefinancierd door een buitenlandse geldschieter? of kan deze transfer wel met het oog op de Ffp?
 
DennisSevilla
 
0
24 augustus 2017 om 08:46
Kan toch zat? inmiddels al voor de nodige miljoenen verkocht. Alleen tekengeld Neymar betaald + transfersom van Yuri.
 
bahaboy
 
5
24 augustus 2017 om 08:14
Wordt dit wel gewoon van de clubkas afgeschreven of wordt Mbappe nu ook ambassadeur van het WK 2022 waardoor die zijn eigen transfer betaald?
 
PAASCHKAAL
 
2
24 augustus 2017 om 08:17
Heel erg jammer voor Monaco en de Franse competitie, maar wat een koning koppel zou deze jongen kunnen vormen met Neymar!
 
CocoAfc
 
9
24 augustus 2017 om 08:19
Ik hoop dat Monaco weer kampioen wordt en PSG al vroeg uit de CL ligt. Dit is simpelweg succes willen kopen, niets meer niets minder.
 
Jelle SC Hee
 
2
24 augustus 2017 om 08:53
Zo gaat het toch al jaren? Barca, Real, Bayern... Ze blijven allemaal aan de top omdat ze geld hebben en daarmee de beste spelers kunnen kopen. Ze verdienen dit inderdaad grotendeels zelf, maar met de veranderde opzet van CL-tickets en een niet-transparante loting wordt dit ook in stand gehouden. Het wordt clubs uit landen van kleinere competities haast onmogelijk gemaakt door te groeien. Dat een PSG dat nu toch lukt (met een oneerlijke geldinjectie) vind ik daarom stiekem wel mooi om te zien. Zo wordt dit probleem eindelijk eens serieus genomen misschien. Ook mooi dat alle sterren niet in 1 team spelen en dat zo de CL ietsje spannender wordt.
 
Shorty1991
 
3
24 augustus 2017 om 10:02
Ik zou het geweldig vinden als PSG iedereen aan gort voetbalt, laat de gevestigde orde maar eens overkomen wat de rest al jare overkomt.
 
KamerOlifant
 
3
24 augustus 2017 om 08:26
Waarom bestaat FFP vraag je dan af? Corrupte zooi. Los daarvan moet je Dolberg gewoon verkopen voor 50 miljoen. Voor meer is natuurlijk mooi meegenomen. Maar persoonlijk vind ik Dolberg niet 50 mil waard ondanks de bedragen die tegenwoordig worden gestrooid. Dolberg gaat falen in Monaco zeg ik zelf terwijl Mbappe gaat schitteren. Dolberg meneer ik gedraag me emotieloos om cool over te komen.
 
Rugu
 
1
27 augustus 2017 om 19:34
Waarom bestaat de Ffp? Kan jij me uitleggen wat de FFP inhoudt dan? Ik wil niet generaliseren maar je komt op mij niet over als iemand met het intellect die zich inleest in de materie voordat hij begint te tieren. Je doet me een beetje denken aan die man die aangifte gaat doen tegen bel-Chinezen.
 
291110
 
1
24 augustus 2017 om 08:57
Mbappé, Neymar en Cavani voorin, dat is toch wat van het goeie teveel, of zie ik dat verkeerd? Op die manier geef je ook duidelijk aan dat Di Maria, Draxler, Moura en consorten weinig speeltijd zullen krijgen. Ik vind het een groeiproces omdat PSG aansluiting zoekt met de absolute wereldtop. Ze hebben het geleidelijk aan geprobeerd en dat is mislukt, dus nu schieten ze met een bazooka op de talenten en hopen dat het deze keer wel lukt. Ik hoop dat het project faalt, want het is gebouwd op geld van sponsors en door het omzeilen van de regels. Als dit mogelijk blijkt te zijn, dan wordt het voetbal binnenkort geregeerd door hebzucht en dan blijven de supporters gewoon thuis. Ik heb elke keer minder zin om naar een synthetisch samengesteld elftal te gaan kijken en daarbij een shirt van 150 euro te dragen. Het is allemaal wat gek aan het worden en zo'n transfers doen er geen goed aan. Barcelona loopt echter maar wat graag mee in deze kudde, wat er weer voor zorgt dat een mooie traditieclub naar de vaantjes gaat. Voetballiefde, het bestaat niet meer. Titels worden gekocht en supporters uitgemolken. Ach ja, het moderne voetbal zeker?
 
SergioSimbula
 
0
24 augustus 2017 om 08:59
Verziekte voetbalwereld. Maar ja uiteindelijk zal blijken of je een CL kunt kopen. Wellicht pakt het anders uit. Teams als Barça kunnen dus kennelijk door Qatar verzwakt worden...waardoor teams als Atletico en Juventus bv, die de afgelopen jaren als vaak erg dichtbij CL winst waren (4x in laatste 5 jaar?), nu dus in feite nog meer kans maken. Voor mij is psg iig het team dat op de minste sympathie kan rekenen.
 
MarrieAanDeBal
 
4
24 augustus 2017 om 09:01
Iedereen klagen maar iedereen blijft wel kijken en voetbalproducten kopen en lid worden van voetbalkanalen. Boeh boeh. krodillentranen vind ik het. Als je het echt erg vind moet je het gewoon boycotten. Dat is de enige manier dat je iets tegen kunt doen Vorm een front via voetbalsites of voetbalpaginas op instagram/facebook of youtube en doe er ook echt wat aan. als je dat niet doet, gewoon niet huilen. Want dan ben je medevooroorzaker van deze situatie
 
Chi7
 
1
24 augustus 2017 om 09:08
Rare aankoop. Je hebt al een topvoorhoede. Nu moet er bijna zeker iemand gaan banken, zeker in de CL. Neymar en Cavani is in potentie een dodelijk duo, waarom nou een pure spits als Mbappe erbij halen?
 
navigatie
 
1
24 augustus 2017 om 09:18
ja heel bizar , ik moet gelijk denken aan de real met ronaldo nr9 . real kocht ook al die sterren in 1x daarbij kwam even nog een Owen bij terwijl die niet nodig was en die real faalde ook keihard en kijk nu we hebben niet eens alleen maar sterren , maar we spelen we de sterren van de hemel
 
GroteGezeik
 
2
24 augustus 2017 om 09:41
Ookal is Pastore geen logische vervanger zou ik die toch nemen. Wat een mega goede en creatieve speler is dat zeg pfff.... die kan je er op het middenveld echt goed bij hebben. Ik hoop dat hij dan meteen tegen PSG ook meteen de winnende maakt, zodat er meteen bewezen wordt dat je met geld geen `team` kan maken. Daarnaast maakt dit voor Ajax de onderhandelingspositie alleen maar beter. Monaco heeft een spits nodig en Dolberg gaat het naar alle waarschijnlijkheid worden....70mil vragen! Ze betalen het toch wel
 
Rentree
 
3
24 augustus 2017 om 10:00
Financiele Fairplay? Heeft dat ooit bestaan dan? Ik zie nergens iets staan hoe Ajax met het geld van de joodsche gemeenschap gegroeid zijn tot de club die ze nu zijn. Nergens zie ik iets staan over het ooit zo grote Philips die miljoenen investeerde in Psv... Noch zie ik ergens iets staan over FC -alles behalve een voetbal club- Barcelona. Er werd in Barcelona miljoenen zwart / onbekend geld gepompt om van de club een symbol van onafhankelijk catalonie te maken. Barcelona won hun eerste Europacup 1 pas in 1992 (opgericht in 1899..imagine al die jaren opgepompt met extern zwart geld en dan pas 7 jaar voor hun 100 jarige bestaan een CL winnen.. met al dat geld werden toppers als cruijf and maradonna, gehaald en hoe heeft het vertaald in Ec1... NUL Komma Nul) . Dat is Topbeleid! Wat een geschiedenis om trots op te zijn. En dan niet vergeten Juventus van het grote Fiat concern. Ac Milan en de Silvio Berlusconi mafia gang. Ik kan nog lang door gaan hoor (koninklijk Franco Real Madrid), Feyenoord ( â€å“zonder havenbaronnen allang fallietã¢â‚¬â). Prachtig all die â€å“historischeã¢â‚¬â clubs die hun hedendaagse positie en historie allemaal te danken hebben aan een goed beleid in plaats van extern geldã¢â‚¬â¦ Want ja , al die historische clubs, die deden het echt zelf hoor! Hoe durven al die Man Cityã¢â‚¬â„¢s en Psgã¢â‚¬â„¢s (plus chineze clubs) om te investeren in voetbal en historie te makenã¢â‚¬â¦ kzelf daartegen, heb geen zin om voor de 6x keer een Spaanse winner in de CL of EL te zien in de afgelopen 10 jaar. Ik heb geen zin om elk seizoen weer standard Barcelona, real madrid , Bayern etc in de kwartfinale CL te zien.. Dus kom maar op Mbappe , op naar Parijs zodat we al die â€å“eerlijkeã¢â‚¬â prachtige historische clubs niet Weer bij de laatste 8 van de CL zien. Al het kan, het liefst word een nederlands club opgekocht door een rijke chinees met echt veel geld ( niet zoals Ado) en dan word voetbal tenminste weer spannend!
 
avec
 
0
24 augustus 2017 om 13:33
Psg is nu met geld aan het smijten, maar heb wel het idee dat er aan het einde van de rit een beter elftal staat dan bij een soort gelijke club als man city. Had gedacht dat die nu ook wel naast of bij de topploegen in Europa zouden horen, maar ze worden ingehaald door psg. Zou wel wat zijn wanneer Monaco nogmaals kampioen wordt dit seizoen, dan is het echt kopen van talent tegen kopen van wat al top niveau is.
 
Ypuh
 
4
24 augustus 2017 om 14:54
Holy moly, 50 miljoen voor Dolberg. Strik erom en verkopen. Ik ben echt jaloers op Ajax voor de bedragen die ze krijgen. Sanchez kon ik nog inkomen, maar Dolberg en Millik zijn/waren echt van de zotte. Het wordt nu wel tijd dat Ajax eens een risico`tje gaat nemen, niet zozeer door 25 miljoen neer te tellen, maar wel door eens hogere salarissen te bieden (2-3m per jaar). Er zijn genoeg ervaren spelers/voormalig toptalenten uit de PL voor een habbekrats op te pikken zijn, maar wel wat meer salaris gewend zijn. Even niet kijkende naar de salarissen/transfersommen denk ik aan Zabaleta, Chicarito, Hart, Arnoutovitch (toevallig allen West Ham), en ook spelers zoals De Guzman, Gourcouff, Pato, Doumbia, Afellay, Januzaj, Kostic. Dan noem ik alleen nog maar de `bekende namen`. Deze zullen vast niet allemaal haalbaar zijn, maar het loopt dan vooral stuk op de salarissen. Biedt 7 miljoen transfersom en 3 miljoen salaris bij een contract van 3 jaar en je bent al een heel eind (totaal 16 miljoen). Dit in tegenstelling tot een Neres die 15 miljoen salaris kost en nog maar 20 wedstrijden in het 1e gespeeld heeft. Ps. Het helpt alleen niet dat je een coach als Keizer aanstelt (met alle respect; een nobody) die zo'n investering aan de praat moet gaan krijgen.
 
SoccerinoFCU
 
1
24 augustus 2017 om 15:06
Wat een bedragen zeg...het is al een tijdje uit de hand gelopen. Geld domineert het voetbal!
 
izec
 
1
27 augustus 2017 om 19:29
Ik lees in de spaanse kranten juist dat Uefa vooralsnog geen toestemming geeft voor de transfer. Ze willen eerst nog uitzoeken of het niet in strijd is met de financial fairplay ...
 
PAASCHKAAL
 
0
27 augustus 2017 om 20:16
Zou echt belachelijk zijn als deze bedragen kloppen. Verder is het jammer voor de Franse competitie en vrees ik dat de stomme koopclub psg een top duo heeft voor vele jaren.
 
Flamezzz
 
0
27 augustus 2017 om 21:07
Dat PSG is er na jaren van geld smijten eindelijk in geslaagd om een ploeg bijeen te kopen die voor de CL gaat strijden. Ik lees wel weinig over uitgaande transfers of zie ik dat verkeerd?