Update: PSV-aankoop verschijnt al op trainingsveld op De Herdgang
Vrijdag, 28 juni 2019 om 10:02

PSV presenteert Armindo Bruma vrijdag, zo meldt het Eindhovens Dagblad. De aanvaller komt over van RB Leipzig en verkiest een dienstverband in het Philips Stadion boven een overstap naar FC Porto. Volgens het regionale dagblad wordt de buitenspeler de op één na duurste aankoop uit de clubgeschiedenis. Alleen voor Mateja Kezman werd in 2000 meer geld betaald.

Bruma komt voor een bedrag van twaalf miljoen euro over van de Bundesliga-club. De transfersom kan middels 'bescheiden' bonussen nog verder oplopen, zo klinkt het. Met de komst van de Portugees wordt FC Porto afgetroefd. De Portugese topclub had volgens lokale media een akkoord over een transfersom van vijftien miljoen euro, maar toch is PSV erin geslaagd om hem los te weken bij Leipzig. Ook Spartak Moskou had naar verluidt interesse.

Bruma is de eerste grote aankoop van technisch manager John de Jong. Achter de schermen is de opvolger van Marcel Brands geholpen door operationeel directeur Peter Fossen. Laatstgenoemde is jurist bij PSV en heeft al veel ervaring opgedaan bij complexe transferdossiers, waaronder die van Gastón Pereiro. Fossen reisde woensdag samen met zaakwaarnemer Catio Baldé en Bruma af naar Eindhoven, om de transfer af te ronden.

Bruma wordt na Kezman, die veertien miljoen euro kostte, de duurste PSV-aankoop uit de geschiedenis. Voor Maxi Romero betaalde PSV elf miljoen euro en hij staat daarmee op de derde plaats. Met het aantrekken van Bruma anticipeert De Jong op het aanstaande vertrek van Steven Bergwijn en Hirving Lozano. Bruma was in 2016 al in beeld bij PSV, maar destijds bleek hij te duur. Na een tegenvallend seizoen bij Leipzig mocht hij vertrekken.

Update 28 juni 10.02 uur - PSV-aankoop verschijnt al op trainingsveld op De Herdgang
Het lijkt een kwestie van tijd voordat Bruma wordt voorgesteld bij PSV. De Portugese aanvaller verscheen vrijdagochtend al op het trainingsveld op De Herdgang, zoals te zien is op foto's die circuleren op sociale media.


Meer nieuws
   
07:44
07:44
Driessen: 'Hij is de eerste speler die Slot er bij Liverpool direct uitknikkert'
19
   
23:45
23:45
'Wij moesten, voordat we lekker konden zuipen, eerst nog even voetballen'
10
   
23:19
23:19
Leicester City kan promotie naar Premier League niet ontgaan na verlies Leeds
10
   
23:00
23:00
Word lid van onze WhatsApp Channels en mis niets meer van jouw favoriete club!
8
   
22:58
22:58
Arda Güler is de held van Real Madrid op moeizame avond in San Sebastián
16
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (55)

 
AadDeMossel
 
28
27 juni 2019 om 07:40
Erg goede aankoop! Jongen met veel talent, technisch sterk en veel snelheid. Goed ingespeeld op het aanstaande vertrek van Lozano en/of Bergwijn. Nu richten op de verdediging!
 
Stokie10
 
4
27 juni 2019 om 07:48
Zeker goede aankoop. Ik hoop wel voor psv dat hij hier echt kan doorbreken, want het is er de laatste jaren nooit echt uitgekomen.
 
Mannschaft88
 
34
27 juni 2019 om 07:59
Deze Bruma heb ik vaak sien spelen in de Bundesliga. Ik denke dat hij de beste aanvaller is van de eredivisie aan het einde van het jaar. Meeste goals/assists. Hij is ontzetten schnell en behendigd.
 
Stephanten Brink
 
51
27 juni 2019 om 08:40
Ambitieus hoor! Dus beter dan Berwijn, Lozano, Tadic, De Jong, Neres, Zyech en Promes, mochten die allemaal blijven dan.. Ik geloof er niks van.
 
Dipsaus24
 
6
27 juni 2019 om 09:54
Ik denk zeker dat hij beter is dan Lozano ongeveer niveau Neres denk ik
 
Stokie10
 
9
27 juni 2019 om 14:17
Alleen lozano en neres staan in belangstelling van europese (top)clubs en Bruma gaat van de nr 3 bundesliga naar de nr 2 van Nederand. Als hij niveau lozano/neres is, dan had hij een stap omhoog gedaan ipv een stap opzij/omlaag
 
big-poppa
 
3
27 juni 2019 om 08:52
Wat ik mij nu afvraag is het volgende. Ze halen voor 15 mil een speler met waarschijnlijk een riant salaris. Met de jong lozano en bergwijn heb je al 3 basisspelers en met gakpo en malen 2 vaste wisselspelers. Met bruma erbij, die je voor de basis hebt gehaald vanwege het prijskaartje, moeten ze nu een van de andere basisspelers verkopen. Lozano of bergwijn. Psv heeft gewoonweg niet het budget om een van hen op de bank te zetten. Wat gaat dit doen bij de onderhandelingspositie van psv bij de verkoop van lozano of bergwijn? Ik denk dat deze nu minder sterk is
 
Kerzoep
 
10
27 juni 2019 om 09:04
Hoezo? Bergwijn kan ook gewoon op '10' spelen, dus als alle aanvallers blijven ben je juist enorm sterk voorin en moeten Malen en Gakpo het volgend seizoen gewoon weer doen met invalbeurten, wat niet zo erg is. Toch verwacht ik wel dat minimaal één aanvaller nog voor veel geld zal vertrekken. Hopelijk trekt PSV van dat geld nog twee linksbacks, één centrale verdediger en een goede middenvelder aan.
 
Arie*psv
 
2
27 juni 2019 om 09:54
precies, dat dacht ik dus ook. Met zo'n aanval mag je toch wel hopen dat je de CL haalt. Mocht Angelino weggaan kun je dit afstrepen tegenover de komst van Bruma (geld wat er binnenkomt en geïnverteerd wordt. Dan is het zaak om nog minimaal 2 linksbacks te halen en een CV. Psv kennende zal 1 linksback transfervrij zijn en 1 rond de 5 miljoen gaan kosten. Dan nog een cv van +- 5 miljoen die van meerwaarde is (er vanuit gaande dat v Bommel niks ziet in luckassen) en je basis is rond. Ik denk dat psv het wel moet redden met een middenveld van pereiro-thomas-afellay-rosario-guti-hendrix-ramsel... spelers die nog weg kunnen/mogen gaan en geld opleveren: Pereiro, luckassen, ramselaar en dan is het kijken wat er gebeurd met bergwijn/lozano.
 
UilVanMinerva
 
13
27 juni 2019 om 07:45
Fijn dat de radiostilte bij PSV doorbroken is, lijkt me een prima aankoop. Ben benieuwd wat volgt nu, qua inkomende transfers. Defensief is zeker nog het een en ander nodig.
 
AZSV4life
 
2
27 juni 2019 om 07:51
Klopt. Als ze maar niet weer aan komen zetten met een vreemde zuid Amerikaan wie vervolgens niet gebruikt wordt. Zoals Guti.. Zo’n jongen die dan met veel bombarie gehaald wordt en afloopt met een sisser.
 
thucan
 
5
28 juni 2019 om 10:44
Jij hebt Guti al afgeschreven dan? Het is uiteraard vreemd (en dat vindt iedere PSV supporter) dat hij weinig gespeeld heeft en ik hoop dat dat komend seizoen anders gaat zijn. Ik heb hem vooralsnog niet afgeschreven.
 
soccersupp
 
33
27 juni 2019 om 07:46
ED lijkt zo wel de verlengbuis van de psv pr afdeling. 12 miljoen en een paar bescheiden bonussen. Dat klinkt alsof psv het fantastisch onderhandeld heeft. Maar als je als club al een akkoord heb met een andere club voor 15 miljoen ga je niet zomaar een paar miljoen weggeven.... Waarom altijd zo schimmig, noem gewoon de bedragen, 12 miljoen vast en max 3 miljoen aan variabele bonussen. Goede aankoop van een speler die goed pastin het psv spel.
 
FC_Delft
 
10
27 juni 2019 om 07:58
Denk dat er naast de "bescheiden bonussen" een flink doorverkoop percentage op zit, om daarmee waarschijnlijk in de toekomst over die 15M van Porto heen te gaan.
 
PSVer4ever
 
18
27 juni 2019 om 08:29
Dat hoop je natuurlijk. maximaal is het 15 miljoen euro. Je weet helemaal niet wat Porto heeft geboden. Blij met de komst van Bruma. Als we nu 50 miljoen vangen voor Bergwijn en de verdediging opfrissen en eventueel nog een goede middenvelder ben ik blij.
 
FC_Delft
 
5
27 juni 2019 om 09:04
Hoezo hoop ik dat? Als het inderdaad maximaal 15M is, dus 12+3variabel en ze hebben geen doorverkooppercentage vind ik het echt een mooie deal. Alleen gezien het recente verleden heb ik het vermoeden dat er nog wel iets aan voorwaarden bij zit, maar als ik er naast zit is dat alleen maar goed.
 
Giodinho7
 
10
27 juni 2019 om 08:09
Als de speler niet naar de club wil die 15 miljoen biedt, maar naar de club die 12 miljoen biedt dan heeft Leipzig in deze toch weinig te vertellen. Of je wilt van hem af en neemt genoegen met 3 miljoen minder of je houdt vast aan die 15 miljoen en neemt het risico dat geïnteresseerde clubs afhaken.
 
soccersupp
 
7
27 juni 2019 om 08:17
Als je als speler een contract hebt bij een club, heeft die club daar zeker wat over te vertellen. Daarom is ook de gebruikelijke gang van zaken dat de clubs er eerst uitkomen en dat dan de kopende club en de speler nog zaken rondmaken. En porto voor een Portugese speler is toch ook geen straf? Lijkt me sterk dat Bruma dit niet zou willen. Psv lijkt me voor hem wel een betere sportieve stap, meer kans op een basisplaats en MvB zal een duidelijk plan met hem hebben.
 
Giodinho7
 
0
27 juni 2019 om 08:57
Zoals ik zei dan neem je het risico als club dat hij dus bij Leipzig blijft. Ik dacht dat hij van Sporting kwam. Ik weet niet hoe en of die rivalenstrijd daar leeft. Wellicht dat zoiets dan gevoelig ligt.
 
baloog
 
4
27 juni 2019 om 09:57
Waarom kies je ervoor om de ene krant die 12 miljoen+bonussen rapporteert niet te geloven en wel de andere krant die 15 miljoen vast rapporteert?
 
soccersupp
 
3
27 juni 2019 om 12:58
Telegraaf schrijft 12 tot 13 miljoen afhankelijk van bonussen, dus dat zou max 1 miljoen bonussen zijn.
 
Lee112
 
5
27 juni 2019 om 07:47
Goed alternatief voor bergwijn. Ik verwacht dat deze jongen zeker kan slagen bij PSV ondanks zijn mindere seizoen. Lozano opvangen lijkt me andere koek. Ondanks dat hij bij sommigen het bloed onder hun nagels vandaan haalt zorgt hij gewoon voor 30 plus goals / assists per seizoen. Zie dat maar ff op te vangen met 1 speler.
 
Prosoccr47
 
8
27 juni 2019 om 07:59
Een Robben in vorm zou dat kunnen. Maar ik ben benieuwd hoe Psv dat gemis gaat opvangen. Lozano heeft van alle spelers wel het meeste indruk gemaakt in Europa.
 
Lee112
 
1
27 juni 2019 om 09:10
Robben sowieso ja. Als hij komt ga je er op vooruit als PSV zijnde
 
SneekPSV
 
1
27 juni 2019 om 07:54
Mocht het zo zijn dat Lozano en/of Bergwijn niet worden verkocht, dan kan Bruma ook op de 10 positie spelen. Hopelijk pakt de Jong nu door en haalt nog een linksback en 2 cv's. In ieder geval eerst (voor Basel) 1 cv. Als er dan met verkopen meer geld beschikbaar komt, dan investeren in de andere cv van kwaliteit.
 
smurfano
 
3
27 juni 2019 om 07:58
Even oprechte interesse, zou het een mogelijkheid zijn dat beiden blijven? Als in, kan PSV het zich veroorloven om deze aankoop te doen en vervolgens ook nog een versterking halen voor de achterhoede zonder een van beiden te verkopen?
 
SneekPSV
 
2
27 juni 2019 om 08:02
Ik vermoed dat het salarisbudget dan behoorlijk onder druk komt te staan. We hebben nogal wat overbodige spelers op de loonlijst staan waar we nog vanaf moeten/willen. Denk aan Ramselaar, Hendrix, Luckassen, Rosario, de Jong. Ik denk ook dat er na deze transfer niet genoeg geld meer is om de defensie met voldoende kwaliteit te versterken.
 
PSVeruit030
 
4
28 juni 2019 om 10:24
Luuk de Jong, Hendrix en Rosario overbodig? Snap jij het wel? Luuk de Jong was onze topscoorder hoe kan hij nou overbodig zijn. En Rosario en Hendrix zijn gewoon goede spelers maar moeten niet tegelijk opgesteld worden. Rosario is nog jong en kan nog zoveel stappen zetten. Speelde 1,5 jaar geleden nog bij Almere en nu is hij basisspeler bij een ploeg die mogelijk weer Champions League gaat spelen.
 
smurfano
 
0
28 juni 2019 om 10:38
Ik snap hem wel. Luuk is misschien niet zozeer overbodig, alleen kan je wel heel anders gaan voetballen zonder hem. Daarnaast lijkt het me inderdaad ook niet gek om Hendrix of Rosario te lozen, zodat van Bommel niet eens meer kan kiezen om ze samen op te stellen.
 
Prosoccr47
 
3
27 juni 2019 om 08:02
Ik weet niet of het gewenst is om Bruma voor de 10 positie te halen. Mocht Pereiro vertrekken zou ik daar wel echt gaan voor een nieuwe speler. Bruma zie ik meer als flankspeler. Daarnaast ben ik ook van mening dat ze echt goed moeten investeren in de verdediging. Maar mensen onderschatten bijvoorbeeld ook het middenveld, jongens als Hendrix en Rosario vielen de laatste wedstrijden echt zwaar door de mand.
 
SneekPSV
 
2
27 juni 2019 om 08:08
Helemaal met je eens hoor. Maar de opperste prioriteit ligt nu achterin. Eigenlijk hoop ik dat van Bommel met de punt naar achteren gaat spelen. Dan zou Bruma ook best op het middenveld kunnen spelen. Dan nog 1 dynamische middenvelder erbij en klaar is kees. Lozano en/Bergwijn/de Jong zijn best op te vangen met eigen spelers. Gakpo, Lammers en Malen staan te trappelen. We moeten hen niet de deur uitjagen. Zou pure kapitaalvernietiging zijn.
 
Davilla7
 
3
27 juni 2019 om 07:55
12 miljoen lijkt me een prima prijs in de huidige markt. Als je Bergwijn kan verkopen voor het drievoudige doe je prima zaken en ga je er niet tot nauwelijks op achteruit. Stiekem hoop ik dat Lozano nog een jaartje bij PSV blijft. Een aanval bestaande uit Bruma, Malen en Lozano moet wel een van de snelste voorhoedes ooit zijn!
 
Master D
 
2
27 juni 2019 om 08:03
Ben benieuwd. Al jaren genoemd als zeer groot talent, al is dat er nog nergens echt uitgekomen. Dan zou je verwachten dat je in de Eredivisie waar het niveau niet bijzonder hoog is moet kunnen excelleren. Het wordt wel tijd om eens wat energie in je verdediging te steken. Daar zijn immers 2 basisspelers en 2 reserves vertrokken zonder dat daar iemand voor teruggehaald is. Dit terwijl voorin iemand er nog is en je met Malen, Gakpo en Lammers in de breedte ook prima voorzien bent wanneer Berwijn, Lozano of de Jong vertrekt.
 
embrio
 
1
27 juni 2019 om 08:04
Ik vraag het mij af waarom laat rb Leipzig hem gaan is hij wel zo goed
 
NUFC_U2
 
0
27 juni 2019 om 11:48
Voor RB Leipzig in ieder geval niet. Maar voor een niveautje lager zou hij zo maar van waarde kunnen zijn, alhoewel hij nog nergens de verwachtingen heeft waar gemaakt....
 
est-1913
 
1
28 juni 2019 om 11:24
Bij Galatasaray speelde hij een uitstekend laatste seizoen waardoor hij een transfer naar de Duitse top afdwingde.
 
voetbalfreak
 
4
27 juni 2019 om 08:39
Van Kezman wist men ook niets, behalve dan dat hij op het Europees kampioenschap in 2000 binnen luttele tellen rood pakte. Hopelijk wordt Bruma ook zo'n succes bij psv.
 
LR17
 
1
27 juni 2019 om 08:53
Lijkt me een prima aankoop. Nu de verdediging nog want dat is echt 3x niks
 
AntonieAjax
 
1
27 juni 2019 om 11:56
Ja daar moet nu inderdaad wel echt even de focus op liggen. Weten ze nog 1 of 2 goede verdedigers te halen, dan verwacht ik dat PSV ook relatief eenvoudig door moet kunnen gaan tegen Basel. Nee dat is geen onderschatting, maar gewoon vertrouwen hebben in de kwaliteiten. Spelers als Bruma, Lozano en Bergwijn lopen er daar echt niet rond hoor.
 
Nick_10
 
0
27 juni 2019 om 09:02
Ik denk dat dit best een goede aankoop kan gaan worden, hopelijk ontwikkeld hij zich goed en wordt hij een betere voetballer met meer rendement. Maar goed... ik snap eigenlijk niet waarom er eerst een buitenspeler word gehaald. Bergwijn en Lozano zijn nog niet weg en de prioriteiten lijken mij toch echt ergens anders te liggen! De verdediging namelijk! Wanneer komt er eens een goede linksback ( en niet Pieters)? We hebben op dit moment niet eens een back. Naar mijn mening staan er ook vacatures open voor de centrale posities. Lijkt me ook handig om daar eens de nodige miljoenen aan uit te geven zodat er een degelijk verdediging staat. PSV heeft daar op dit moment geen talenten rond lopen en voor de RE en LI buiten wel. Dus ik snap het eigenlijk niet??
 
Marshmallow
 
3
27 juni 2019 om 12:00
Bruma is een exceptionele speler, heel vaardig en behendig. 4 jaar geleden gold hij als toptalent, zn ex coaches zijn vol lof. Bruma is een individualist , kan wedstrijden beslissen maar verwacht geen teamwork van hem. Hierdoor is hij in de Buli niet geslaagd, hij verdedigt niet mee en is op zichzelf gericht. In Eindhoven is dat geen probleem omdat ze de stabiele en ervaren Pieters erachter willen hebben. PSV weet dat het veel aanvallers heeft, Lozano is slechts een formaliteit , Napoli moet alleen nog tekenen. Bergwijn is plan C voor Bayern , dit is de reden waarom Bergwijn transfer nog in de wachtkamer staat. Bergwijn wacht op het beste aanbod vd beste club. Kan dus Bayern zijn maar als Bayern kiest voor Sané of Dembele zal Bergwijn naar Engeland of Ajax gaan. Vanuit salaris perspectief zal het UK worden. Blijft de CV openstaan! GK: Unnerstall LA: Pieters CV: Alvares CV: van Drongelen RA: Dumfries CM: Guti CM: Thomas/Affelay CAM: Ihataren LAM: Bruma RAM: Robben SP: Lammers. Sterke aanval en balvaardig middenveld. Verdediging stabiel maar onzeker.
 
LinkinPark13
 
5
27 juni 2019 om 12:51
Ik vraag me twee dingen af 1 : waarom denkt iedereen dat hij zo goed is? 2 : waarom betaald PSV zon achterlijk hoog bedrag? Deze jongen heeft echt een rendement van 3 x niks. Het zal me benieuwen, maar ik zie deze jongen ook bij PSV geen potten breken.
 
cabinessence
 
2
28 juni 2019 om 11:18
Hij heeft maar liefst 78 jeugdinterlands gespeeld, stond vorig jaar nog een paar keer in de basis bij Portugal en RB Leipzig heeft twee jaar geleden 15 miljoen voor hem betaald. De tijd zal leren of hij het aankoopbedrag waard is, maar hij zal vast wel wat kunnen.
 
fctsubtop
 
1
28 juni 2019 om 10:13
Ben ik de enige hier die denkt dat hij geen 24 is? Volgens mij is hij eerder 34 en was hij zo'n groot talent omdat hij veel ouder was dan zijn leeftijdsgenoten.
 
est-1913
 
4
28 juni 2019 om 11:24
Dat denk ik wel, ja. In Portugal wordt er niet met geboorteakten gesjoemeld.
 
isoke
 
1
28 juni 2019 om 13:19
Alleen is Bruma geboren in Guinea-Bissau en op z'n "13e" door spelers/kinder-handelaar Catió Baldé (z'n zaakwaarnemer nogsteeds) naar Portugal gebracht. Deze man staat er bekend om dat ie in Guinea-Bissau de beste talenten spot en precies zoals je zegt, sjoemelt met de leeftijden voordat ie ze naar Portugal brengt. Zou niet verassend zijn als Bruma eigenlijk 3 jaar ouder is dan dat er staat.
 
AF0573CA
 
3
28 juni 2019 om 11:33
Hier ben ik als ajacied zelfs een beetje jaloers op, meer dan goede buitenspeler voor de ED prima prijs zeer goed onderhandeld door psv! Als je nu lozano of bergwijn slijt voor 30 a 40 mil kan je zelfs nog verder shoppen