Update: PSV ontkent interesse in verdediger uit Major League Soccer
Dinsdag, 6 maart 2018 om 22:55

PSV is in de zoektocht naar defensieve versterkingen naar verluidt neergestreken in de Major League Soccer. Volgens Cable Onda Sport heeft de Eindhovense club zijn oog laten vallen op Michael Amir Murillo, een 22-jarige rechterverdediger van New York Red Bulls.

Onbekend is hoe hoeveel Murillo PSV zou moeten kosten, maar zeker lijkt dat de Eredivisionist nog voor het WK van aankomende zomer zaken wil doen met New York Red Bulls. De verdediger is immers een vaste waarde in de selectie van Panama en zal vrijwel zeker met het land afreizen naar Rusland voor het mondiale eindtoernooi.

Murillo komt sinds januari 2017 uit voor New York Red Bulls, dat hem destijds overnam van San Francisco. De rechtsback, die ook uit de voeten kan als centrumverdediger, speelde sinds zijn komst naar de MLS twintig competitiewedstrijden en wist daarin twee doelpunten te maken. Het zou PSV er veel aan gelegen zijn hem nog voor het begin van het WK in te lijven, om andere geïnteresseerde clubs daarmee voor te blijven.

De koploper van de Eredivisie lijkt daarmee alvast in te spelen op een eventueel vertrek van Santiago Arias. Laatstgenoemde is bezig aan zijn vijfde seizoen in Eindhovense dienst en heeft al meermaals laten weten toe te zijn aan een stap hogerop.

Update 6 maart 22.55 uur - PSV ontkent interesse in verdediger uit Major League Soccer
De komst van Michael Amir Murillo is niet aan de orde bij PSV, zo maakt de club kenbaar aan het Eindhovens Dagblad. De naam van Murillo zou nooit zijn gevallen in het Philips Stadion. De zaakwaarnemer van de 22-jarige rechterverdediger laat tegelijkertijd niets weten. Murillo komt sinds januari 2017 uit voor New York Red Bulls, dat hem destijds overnam van San Francisco.

Meer nieuws
   
23:30
23:30
De EK-selectie van Spanje: dit zijn de spelers die kans maken
0
   
23:11
23:11
Racistisch gedrag richting Nico Williams smet op belangrijke zege Atlético
0
   
23:06
23:06
Chelsea vecht zich knap terug tegen Villa, maar vergeet zichzelf te belonen
6
   
23:02
23:02
Paris Saint-Germain poetst 1-3 achterstand weg en is officieus kampioen
6
   
21:47
21:47
Liverpool gebruikt Slot om af te stappen van traditionele Britse clubstructuur
25
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (43)

 
Snoun
 
0
6 maart 2018 om 19:06
Ken deze verdediger niet. We zullen zien wat hij ons zal brengen als hij naar PSV komt. PSV moet deze zomer echt op zoek naar een linksachter, want het kan zomaar zijn dat Arias weg gaat. Die kans is wel heel erg groot, zeker omdat hij naar het WK gaat.
 
RomBomCu
 
37
6 maart 2018 om 19:12
Linksback ligt volgens veel PSV watchers al voor 100% vast, maar rik elfrink heeft al aangegeven dat hij niet bekend wordt gemaakt voordat een mogelijke kampioenswedstrijd al is gespeeld. Dat is natuurlijk te begrijpen gezien de volledige focus op de competitie moet liggen nu. Verder zal arias na 5 jaar PSV ook wel een nieuwe uitdaging willen, dus het is goed dat ze al kijken naar een buitenlandse verrassing.
 
Th3SpecialOne
 
2
6 maart 2018 om 19:07
Laat er gewoon iemand instromen vanuit de jeugd voordat brands onnodig geld spendeert aan een mogelijke flutspeler..
 
RomBomCu
 
36
6 maart 2018 om 19:10
Dat is het probleem, er zijn geen goede backs in de jeugd van PSV. Waarom denk je anders dat in het begin van het seizoen een aanvallende middenvelder linksback stond? Arias zal gewoon vertrekken deze zomer en daar moet een vervanger voor komen, brenet komt simpelweg te kort als basisspeler van PSV.
 
Inti
 
9
6 maart 2018 om 19:58
Brenet komt niet tekort op de rechtsback positie vind ik.
 
SoloFC
 
1
7 maart 2018 om 02:46
Inti - Ook op de rechtsback te wisselvallig. Wisselt goede wedstrijden af met hele slechte.
 
barca*messi
 
7
6 maart 2018 om 19:10
Mogelijke topper*
 
cabinessence
 
9
6 maart 2018 om 19:38
@th3specialone: Ja, dat bekt altijd wel lekker, he? Laat "gewoon" iemand instromen vanuit de jeugd... Die iemand zou in dat geval Bram van Vlerken zijn, de vaste rechtsback van Jong Psv. Dat is een speler die dit jaar 23 wordt, die al 6 jaar niet meer is opgeroepen voor jeugdinterlands en die volgens mij zelfs nog nooit op de bank heeft gezeten bij PSV 1. Hoe groot acht je de kans dat die komend seizoen plotseling goed genoeg is voor een basisplaats bij een titelkandidaat?
 
Skede
 
7
6 maart 2018 om 19:46
Sterker nog, het contract van van Vlerken zou vorig jaar in eerste instantie niet eens verlengt worden, maar doordat hij een 'stabiele tweede seizoenshelft speelde' (lees: Jong PSV had relatief ervaren opvulling nodig), kreeg hij nog een kans. Die gaat het eerste van PSV niet halen. Sowieso zijn goede rechts- en linksbacks schaars. Weinig (nederlandse) clubs die zo'n speler van niveau in de jeugd hebben rondlopen.
 
cabinessence
 
6
6 maart 2018 om 19:57
"sowieso zijn goede rechts- en linksbacks schaars. Weinig (nederlandse) clubs die zo'n speler van niveau in de jeugd hebben rondlopen." Dat sowieso. Vroeger was het eenvoudig: als je geen goals kon maken, dan werd je in de verdediging gezet. En als je niet goed genoeg was voor het centrum, dan werd je links- of rechtsback. Daar stonden de slechtste spelers, de jongens die alleen een beetje in de weg konden lopen (zoals ik). En daarom wordt er nog vaak laatdunkend gedacht over backs. "als je niet eens meer een simpel backje op kan leiden, dan is het einde zoek", is zo'n beetje een van Johan Derksen's vaste lijfspreuken. Maar zo simpel is het helemaal niet meer. Tegenwoordig willen de grotere clubs een back die kan verdedigen en die bij counters ook nog eens als een extra vleugelaanvaller kan fungeren. En zulke spelers lopen gewoon niet bij bosjes rond in Nederland.
 
The-Jump
 
1
6 maart 2018 om 19:08
Dus je zoekt een linksback en gaat voor een rb. PSV kan hun fans niet nog een seizoen zonder echte linksback aandoen en ik verwacht dat wanneer er zowel een lb als rb gehaald worden, brenet ook zal vertrekken. Ook al is hij dan de ideale bankzitter, hij zal het zelf niet willen. Verder ken ik deze speler overigens niets.
 
barca*messi
 
30
6 maart 2018 om 19:12
Arias vertrekt bijna 100% zeker na dit seizoen dus een RB is zeker noodzakelijk. Daarbij heeft Brands al aangegeven dat hij zo goed als rond is over een nieuwe LB voor komend seizoen
 
Arnout108
 
7
6 maart 2018 om 19:19
Arias vertrekt dus alvast kijken naar een rechtsback kan geen kwaad. Zolang die linksback voor de eerste competitiewedstrijd van het nieuwe seizoen komt vind ik het helemaal prima. Een bovendien doet Brenet het vrij verdienstelijk op de linksback positie.
 
Skede
 
2
6 maart 2018 om 19:24
Niet alleen voor de eerste competitiewedstrijd, maar het liefst ook voor de CL voorrondes.
 
Arnout108
 
1
6 maart 2018 om 19:45
Inderdaad ja. Voor de eerste officiƫle wedstrijd natuurlijk. Was die voorrondes even vergeten ??
 
Neutraal1980
 
0
6 maart 2018 om 20:29
Psv heeft al een linksback vastgelegd, na het seizoen wordt hij gepresenteerd. En Arias gaat weg, dus een extra back buiten Arias is wenselijk.
 
Arnout108
 
10
6 maart 2018 om 19:11
PSV moet aankomende zomer aan de bak verwacht ik. Er moet een Linksback komen, Arias zou weggaan, van Ginkel moet worden vervangen (al hoop op ik stiekem dat we hem kopen) en in de aanval zou wel wat veranderen. We hebben geluk dat er jongens als Mauro, Malen, Gudmondsson en misschien nog wel Obispo opstaan dus je hoeft niet elke positie dubbel te bezetten maar er moet sowieso wel wat bij komen verwacht ik.
 
Arnout108
 
1
6 maart 2018 om 19:43
Ik weet niet of het heel realistisch is maar ergens hoop ik dat Van Ginkel beseft dat zijn plafond niet veel hoger ligt als PSV. Dan zou het mooi zijn als PSV hem kan kopen en 2 a 3 jaar kan behouden als aanvoerder en leider van het elftal. Na een paar mooie jaren meedoen om de prijzen kan hij dan altijd nog hogerop of lekker geld verdienen ergens in een zandbak of in een Rijstveld (dat is dus een synoniem voor China). Ik weet dus niet hoe realistisch het idee is. Het zou natuurlijk ook kunnen dat Van Ginkel nu een paar jaar ergens in de Engelse middenmoot wil spelen. Dat zou ook niet gek zijn natuurlijk.
 
cuco10
 
2
6 maart 2018 om 19:12
Hij is mij compleet onbekend maar mocht hij niet te duur zijn kunnen we altijd eenpoging wagen. Iemand die me wat meer kan vertellen over deze speler?
 
bertdebloem
 
2
6 maart 2018 om 19:37
Verdediger en MLS klinkt al niet goed. Als er een ding is dat de MLS totaal niet heeft, dan zijn het goede verdedigers. Verdedigend is het daar echt dramatisch. Je hebt daar regelmatig wedstrijden met monsterscores. Als hij niet zo duur is moet PSV hem gewoon inlijven.
 
atleticofc
 
1
6 maart 2018 om 20:35
Eerst geef je aan dat het niks kan zijn maar als die niet veel kost, laat maar komen? Beetje vreemde redenatie.
 
bertdebloem
 
0
6 maart 2018 om 20:37
Ik spreek algemeen over de MLS. Deze man kan nog altijd een uitzondering zijn. Zou zo maar kunnen dat die toch nog een degelijke verdediger is.
 
Bassie
 
4
6 maart 2018 om 19:21
Momenteel echt de vijver om in de vissen voor de Nederlandse clubs. Veelal goede/top Eredivisie spelers voor kleine bedragen en lage salarisen. Ben benieuwd of hij het goed gaat doen, ken de hele speler zelf niet namelijk.
 
jordandejong
 
8
6 maart 2018 om 19:31
Goede speler is Murillo. Speelt eigenlijk pas een seizoen bij de Red Bulls, maar heeft me echt overtuigd. Aanvallend ingestelde rechtsback die ik ook verdedigend opvallend goed vind. Heeft ook wel eens wat potjes als CV gestaan in een 5 mans defensie. Wist wel dat hij vroeger of later de stap naar Europa gaat/ging maken, maar had het echter pas na het WK verwacht. Blijft natuurlijk wel de vraag of hij het niveau van PSV direct aankan. Eredivisie kan die sowieso hebben, maar bij PSV wordt natuurlijk wel iets meer van je gevraagd dan bij een Vitesse bijvoorbeeld.
 
Batigol1
 
3
6 maart 2018 om 19:41
We hebben Brenet al! Geef m een keer de kans op rechtsback wat ook zijn plek is. Zo dramatisch is ie niet als iedereen zegt
 
Inti
 
2
6 maart 2018 om 19:53
Precies! En alleen een aankoop op linksback
 
atleticofc
 
4
6 maart 2018 om 20:25
Brenet is niet van het niveau dat psv moet nastreven als basis materiaal.
 
Nuenenaar
 
2
6 maart 2018 om 19:47
Waarom geen Dumfries als vervanger voor Arias? Lijkt me een zeer geschikte voetballer en enigszins te vergelijken met Arias alleen iets langzamer maar fysiek sterker.
 
RomBomCu
 
5
6 maart 2018 om 19:57
Ik denk dat Heereveen een astronomisch hoog bedrag gaat vragen voor Dumfries 6/8 miljoen. Hij speelt nog geen jaartje bij Heerenveen en speelt zeker niet slecht. Als je dan voor 1/2 miljoen een talentvolle buitenlander kan halen is dit een minder grote gok dan Dumfries.
 
Batigol1
 
2
6 maart 2018 om 20:12
Ben bang Luckassen 2
 
Psv66
 
0
6 maart 2018 om 22:45
Dumfries is normaal gesproken inderdaad een prima vervanger voor Arias, maar ik heb het niet zo op Dumfries. Ik vind hem niet slim overkomen, en daar heb je er al 2 van met luckassen en brenet. Psv moet behoorlijk gaan investeren, want je gaat dit jaar 99% zeker europees voetbal. Dan kun je echt niet het hele jaar met brenet en arias spelen, ik ga er vanuit dat arias vertrekt, dus moeten er al 2 nieuwe backs komen. Als op isimat een bod komt van 5+ mil dan zou ik die gelijk laten gaan en een betere cv kopen, dan kun je opzich verder met schwaab, nieuwe cv en obispo. Het middenveld en aanval zijn redelijk bezet als v ginkel en lozano blijven, maar als je echte versterkingen kan halen, zou ik die altijd halen.
 
sean040
 
11
6 maart 2018 om 19:52
Toch grappig dat een stap vanuit het grote prachtige New York naar Eindhoven een sportieve stap omhoog is. denk dat die jongen toch een beetje teleurgesteld zal zijn in onze Markt in vergelijking met Times Square
 
Batigol1
 
7
6 maart 2018 om 20:12
En stratumseind dan??
 
PSVAR78
 
3
6 maart 2018 om 21:57
Als hij het stadshuisplein maar leuk vind ??
 
sean040
 
2
6 maart 2018 om 21:58
al zou hij komen hoop ik niet dat hij daar teveel gaat rondhangen. doet mensen over het algemeen niet veel goeds (inclusief mijzelf) ??
 
Quirento
 
1
6 maart 2018 om 20:28
Ken hem niet, maar een multifunctionele speler is erg handig. Bovendien kan je niet alleen met Brenet als rechtsback het seizoen in. Ik ben benieuwd met wie PSV aan komt zetten.
 
Kevin1989
 
0
6 maart 2018 om 21:03
Ik heb liever een fatsoenlijke linksback en dan mag Brenet het rechts proberen volgend seizoen. Waar ik een beetje bang voor ben is dat er een middelmatige links en een middelmatige rechtsback wordt gehaald en Brenet op de bank beland.
 
TheFatMan
 
0
6 maart 2018 om 21:40
23% van de mensen die hebben gestemd op de poll stemden op de optie ''oneens, zijn vertrek zou intern opgelost kunnen worden''. De enige optie die PSV heeft is Brenet. Leuk opvulmateriaal maar totaal geen basis waardige speler voor Psv. In de jeugd loopt er met van Vlerken middelmaat rond. Ook van Bruggen vind ik drie keer niks. Dus een vervanger van Arias is zeker nodig.
 
Stormjager
 
1
6 maart 2018 om 22:51
http://elsiglo.com.pa/deportes/jugaria-holanda/24051335 Als ik diverse media in Panama en de VS lees lijkt het me een talentvolle en gemotiveerde jongen, in 2017 nog tot talent van het jaar gekozen. Ik heb altijd het gevoel dat in dit soort jongens net iets meer "grinta" zit als in Europese jongens, belangrijk in een elftal.
 
gomes1psv
 
0
7 maart 2018 om 00:40
Het wordt alweer ontkent. En dat kan in het geval van Marcel Brands maar twee dingen betekenen, zoals de scenario's eerder dikwijls waren. Hij liegt, zoals hij ook loog over de interesse in Orejuela en de (on)haalbaarheid van Lozano, of hij heeft inderdaad niets lopen. Wat ook geen verrassing zou zijn, want we zijn onderhand wel gewend dat Brands zijn zaken niet heel erg op orde heeft en na al die jaren nog steeds al zijn aankopen op het laatste moment gaat doen. Die linksback ligt gelukkig waarschijnlijk wel al vast en met Romero heeft hij een buitenkansje te pakken. Maar als hij nu zijn huiswerk voor komende zomer niet al doet heeft PSV een enorm probleem. Zoet, Arias, Van Ginkel en De Jong gaan vrijwel zeker weg, terwijl er ook aan Lozano en wellicht Pereiro getrokken zal worden. Wat je dan overhoud is jeugdige onbevangenheid (mauro, Bergwijn, Gudmundsson, Lammers, Rigo, Ljungqvist, Rosario, Obispo, Paal en Malen), enkele waterdragers en harde werkers (ramselaar en Hendrix) en verder de regelrechte middelmaat waar praktisch de hele verdediging uit is opgetrokken. Wordt een turbulent zomertje en als de club daar weer niet goed uit komt is het wat mij betreft klaar met Brands.
 
Yoda
 
0
7 maart 2018 om 06:31
Ligt er al een linksback vast? Wist ik niet. Viergever zeker ?? Zoals jij het verhaal voor volgend seizoen beschrijft kijk ik ervoor tegenaan. Sportief gezien kan het dit jaar onverwacht goed op zijn pootjes terecht komen. Ik bedoel, zo matig uit de zomer en wintertransfer periode komen qua versterking (geen linksback, Lukassen die veel kost maar bar weinig toevoegde, een argentijnse miljoenenaankoop waar we nog niks mee kunnen), maar mogelijk toch kampioen worden met matig spel. Maar zorgwekkender is dat er niks klaarstaat achterdeur spelers die in potentie hun heil ergens anders gaan zoeken volgend seizoen. Het is ook beleid er niet over naar buiten te treden natuurlijk, misschien staat er al een team klaar. En t is misschien zelfs een beetje in het belang van Brands om niet te snel alles rond te hebben. Want een TD die nog volop bezig is met transfers, die ontsla je niet he ??