Van Bronckhorst geeft 'opvallend statement' af aan Amrabat
Vrijdag, 17 augustus 2018 om 07:05

Feyenoord speelde donderdagavond met 1-1 gelijk tegen AS Trencín en dat was niet voldoende om de play-offronde van de Europa League te bereiken. De Telegraaf schrijft dat de Rotterdammers het duel 'als basis' moeten gebruiken om in de Eredivisie een hoger niveau te halen dan men dit seizoen tot dusverre heeft bereikt.

Giovanni van Bronckhorst heeft bovendien een opvallend 'statement' afgegeven, zo stelt de krant. "Wie oplette zag een bijna sensationeel jonge reservebank, waarop behalve voor Jean-Paul Boëtius ook geen plek meer was voor Sofyan Amrabat. De vorig jaar van FC Utrecht gekochte middenvelder lijkt net zo uit de gratie geraakt als Boëtius."

Feyenoord nam Amrabat vorig jaar zomer over van FC Utrecht. De zevenvoudig A-international van Marokko tekende een contract tot de zomer van 2021 in De Kuip en kostte naar verluidt ongeveer vier miljoen euro. Tot dusverre speelde de 21-jarige Amrabat 33 wedstrijden in het eerste elftal en daarin was hij goed voor 2 doelpunten en 2 assists.

Het lijkt er volgens De Telegraaf op dat Van Bronckhorst 'liever' verdergaat met de jeugd; zo bracht hij tegen Trencín de achttienjarige Lutsharel Geertruida, de negentienjarige Dylan Vente en de zeventienjarige Wouter Burger binnen de lijnen. Bovendien zaten Mo Hankouri, Luis Sinisterra en Justin Bijlow op de bank. Laatstgenoemde is in de Eredivisie de eerste doelman.

Meer nieuws
   
23:30
23:30
De EK-selectie van Spanje: dit zijn de spelers die kans maken
0
   
23:11
23:11
Racistisch gedrag richting Nico Williams smet op belangrijke zege Atlético
0
   
23:06
23:06
Chelsea vecht zich knap terug tegen Villa, maar vergeet zichzelf te belonen
6
   
23:02
23:02
Paris Saint-Germain poetst 1-3 achterstand weg en is officieus kampioen
6
   
21:47
21:47
Liverpool gebruikt Slot om af te stappen van traditionele Britse clubstructuur
25
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (114)

 
LuisFigo
 
171
17 augustus 2018 om 07:17
Hoe gaat het eigenlijk met al die kenners die Amrabat zo graag in Oranje wilde hebben ipv Marokko? Horen we daar nog weleens wat van?
 
PaztPak
 
250
17 augustus 2018 om 07:21
Typisch dit wanneer het slecht gaat meteen er boven op springen.
 
Master D
 
150
17 augustus 2018 om 07:25
Zeg maar net zoals die zogenaamde kenners die er bovenop sprongen toen hij 3 leuke invalbeurten had vorig seizoen. Alles moest in het werk gesteld worden om hem voor Nederland te laten kiezen.
 
clipper020
 
26
17 augustus 2018 om 07:32
Het is puur omdat ze bij ziyech een inschattingsfout hebben gemaakt dat ze denken dat iedere speler met een imigranten achtergrond net zo goed zijn kijkende naar El Ghazi niemand praat er nog over dat hij in oranje moet spelen maar hij heeft geen keuze meer dus eigenlijk is dat best hypocriet of zeg ik iets verkeerds
 
Master D
 
12
17 augustus 2018 om 07:43
Enerzijds heeft het inderdaad met zijn dubbele paspoort te maken. Anderzijds zagen ze voor de toekomst in hem een belangrijke kracht voor Oranje. Dat heb ik persoonlijk nog niet gezien. Moet nog zien of hij zich bij Marokko voor een aantal jaar in de basis kan spelen. We hebben allemaal kunnen zien dat hij sterke punten in zijn spel heeft. Maar heel bijzonder is het allemaal nu ook weer niet.
 
thucan
 
12
17 augustus 2018 om 09:11
Bij Ziyech was het geen inschattingsfout, NL elftal heeft toch genoeg aanvallende potentie mét fysiek op het middenveld?
 
Japie_Krekel
 
27
17 augustus 2018 om 09:24
@thucan ik volg je even niet. Oranje heeft nul creativiteit en voetballend vermogen op het middenveld. dan hebben we eindelijk in Ziyech wel die creatieve middenvelder met een goede steekpass die dus al die eigenschappen die we zochten op het middenveld had en en die word dan gepasseerd. echt een van de grootste flaters bij Oranje in de laatste 10 jaar
 
Damsko1103
 
4
17 augustus 2018 om 09:38
Niet omdat het “slecht” met Feyenoord gaat. Hij heeft in bepaalde ogen nooit de potentie en niveau gehad om voor Oranje uit te komen. Voor mij ook zeker niet. Ik zou niet weten waarom hij voor Oranje zou moeten spelen. Als je voor Fc Utrecht speelt maak je bij mij echt geen kans om voor Oranje uit te komen. Da zal je het toch echt bij Ajax, PSV of Feyenoord moeten laten zien. En niet in 1 of 2 wedstrijdjes. Maar zelfs dat is bij hem niet gelukt. Dan is de optel som snel gemaakt he.
 
Constant kante
 
3
17 augustus 2018 om 12:07
Japie_krekel "oranje heeft nul creativiteit en voetballend vermogen op het middenveld." Achteraf bezien was het misschien beter geweest als Ziyech voor oranje had gekozen. Maar, jij doet nu net alsof oranje zonder Ziyech van het niveau Liechtenstein is en dat we met hem wel eventjes de Europese top hadden bestormd. Okay, natuurlijk zeg je dat niet letterlijk zo, maar het is wel wat je impliceert door te stellen dat oranje "nul creativiteit' zou hebben. Dát is gewoon nonsens natuurlijk. Kijk eventjes naar hoe hij Ajax naar prijzen heeft geleid in twee seizoenen! Kennelijk ware de schouders van Ziyech zo breed dat hij niet eens Ajax kon dragen. Hoezo is dat dan dé Verlosser van Oranje nu? Neh, je overdrijft schromelijk. Ik vind het alles bij elkaar ook voldoende zeggen dat die geweldenaar Ziyech nog steeds bij Ajax speelt. Dat clubs die hem willen hebben ,dat is zeker waar, maar geen enkele club wil dus meer dan 20 miljoen voor hem betalen. En Ajax wil persé meer. Dát zegt alles. Kennelijk zien die club allemaal helemaal niet die topspeler, die jij wel ziet. En één van de grootste flaters bij oranje in de laatste tien jaar? Welnee.
 
binny
 
4
17 augustus 2018 om 13:26
@thucan Dat meen je toch niet, man! Hakim is juist wat het NL elftla nodig heeft, of denk je dat Strootman, Wijnaldum, Dvdb, of Propper Depay voor de doelman zet?
 
Constant kante
 
1
17 augustus 2018 om 14:29
Propper kan inderdaad iedere willekeurige speler vrij voor een doelman zetten ja. Dat klopt! We doen net alsof Ziyech de enige speler is die in Europa rondloopt met creativiteit. Lijkt me onzinnig.
 
Japie_Krekel
 
1
17 augustus 2018 om 14:58
@constantkante niemand zegt dat Ziyech de enige speler is met creativiteit in Europa. iedereen vind dat Ziyech de enige creatieve middenvelder is die Oranje dan had gehad want Wijnaldum, Klaassen, Propper, Vilhena, Van De Beek en Strootman zijn alles behalve creatieve spelers het is nu hopen dat zo een Eiting of Frenkie De Jong definitief doorbreekt anders is een eindronde weer ver uitzicht. zonder voetballend vermogen en creativiteit op je middenveld word het namelijk heel lastig je te plaatsen en goed aanvallend voetbal kan je dan al helemaal vergeten
 
VaLeN79
 
2
17 augustus 2018 om 16:44
Is het interlandvoetbal of clubvoetbal? Qatar straks met 11 ingekochte Brazilianen op het WK... wat is dan nog het verschil?
 
Japie_Krekel
 
10
17 augustus 2018 om 08:47
@luisfigo dat sloeg idd helemaal nergens op. de commotie rond Ziyech met Oranje kon ik uitstekend begrijpen, die had het Oranje middenveld beter gemaakt maar wat heeft Amrabat nou bewezen op Eredivsie niveau?
 
Kasteelheer.88
 
9
17 augustus 2018 om 09:26
geruchtenmolen draait op volle toeren. Amrabat is een prima speler voor Feyenoord maar lijkt te nonchalant. Heeft wel degelijk de kwaliteit om bij een NL topclub op het middenveld te spelen. Desnoods op de RB positie net als die Marokkaan bij Ajax. De juiste mentaliteit brengt je al een heel eind
 
Constant kante
 
1
17 augustus 2018 om 12:10
Kasteelheer "heeft wel degelijk de kwaliteit om bij een NL topclub op het middenveld te spelen." Ja, je kunt hier Luisfigo wel slachten, maar wat zegt hij precies verkeerd? Hij slaat toch de spijker op zijn kop? Sowieso, jij hebt het nu over het spelen op het middenveld bij een Nederlandse topclub. Maar dáár ging het niet over. We hadden het erover dat die Amrabat, amper een jaar geleden nog persé in oranje moest. In de basis! Want hij had, zogenaamd, alles! En een jaar later blijkt deze jongen zich niet eens bij en Nederlandse topclub in de basis te kunnen spelen! En jij zegt wel dat hjij daarvoor de kwaliteiten heeft, maar leg mij dan maar eens uit hoe het kan dat deze jongen, waarvan jij zegt dat die kwaliteiten heeft, niet eens meer op de bank zit en zelfs uit de selectie wordt gehouden? Is hij soms té goed voor Feyenoord of zoiets???
 
Sirius
 
2
17 augustus 2018 om 12:25
Met alle respect, maar een groot deel heeft nooit veel in Amrabat gezien. Hij heeft het leuk gedaan bij Utrecht, maar hier in Nederland schrijven we elke tiener die tegen een bal kan trappen naar een toptalent-status. Daar was ook Amrabat geen uitzondering in. De discussie was voor een groot gedeelte politiek-gericht en het ging maar zelden over de daadwerkelijke kwaliteiten van Amrabat of een gebrek daaraan. Ik heb er in ieder geval nooit een aanwinst in gezien op basis van zijn voetbalkwaliteiten.
 
voetbalfreak
 
15
17 augustus 2018 om 07:18
Volgens mij was die gozert nog geblesseerd? Hoorde gisteren zoiets voorbij komen.
 
FRGiooo
 
30
17 augustus 2018 om 08:12
Ja volgens mij is dat ook zo. De media probeert echter van alles een ding te maken bij Feyenoord.
 
TheBrightOne
 
37
17 augustus 2018 om 08:22
Oh, dat doen ze niet alleen bij Feyenoord. Als je ziet hoe ze de boel binnen ajax proberen op te blazen. Het lijkt erop dat de media heden ten dage geen belangstelling meer heeft voor echt nieuws of nog enigszins aan onderzoeksjournalistiek doet. I.p.v. het nieuws verslaan lijkt het er vaker op dat ze proberen zelf nieuws te creëren door allerlei bs berichten de wereld in te slingeren. Een aantal van.deze opportunisten zijn bv Valentijn driessen en sjoerd Mossou. Personen die door hun media(lees tv) optredens ook een steeds groter ego krijgen en zichzelf langzamerhand interessanter vinden dan de onderwerpen.die ze.dienen.te verslaan.
 
blackpool
 
3
17 augustus 2018 om 08:44
Hij was gewoon fit. Stond niet op de lijst van geblesseerden.
 
vialuna
 
10
17 augustus 2018 om 08:53
Hij is wel geblesseerd. De training voor de graafschap was er een botsing net zijn hoofd. Waardoor hij graafschap moest missen.
 
voetbalfreak
 
4
17 augustus 2018 om 08:54
Dat is dan merkwaardig. Zo speel je 90 minuten lang de eerste wedstrijd en zo zit je 90 minuten in de return op de tribune.
 
nosje
 
58
17 augustus 2018 om 07:23
Wat een bizar wanbeleid, het kent geen einde. áls je al spelers uit de eredivisie wil halen, die mogelijkerwijs de stap kunnen maken naar een topclub dan behandel je die niet zoals Gio dat doet met Amrabat. Tegen City begin vorig seizoen de beste Feyenoorder en die korte periode niet weg te denken uit de basiself. Na helaas wederom wat onbegrijpelijke keuzes in de formatie heeft de beste jongen op wel 5 posities moeten spelen, en niet uit luxe. Ook toen draaide Feyenoord voor geen meter doordat van Geel totaal geen CL waardig elftal had weten te selecteren, om de discussie over totale gebrek aan voetbalvisie en aankoop beleid er wederom bij te halen. Waarom staat niemand op bij onze club? Moet het dan echt helemaal fout gaan voordat er actie komt? Er zitten ook totaal geen talenten in dit Feyenoord 1. Waarom krijgt Hankouri niet de kans op 10? Er staat toch verdomme een Toornstra die al 1.5 seizoen bewijst totaal ongeschikt te zijn voor een topclub. De frustratie gaat momenteel zooo diep, deze mensen verpesten alles!
 
aZemmel
 
28
17 augustus 2018 om 07:31
Omdat Hankouri absoluut niet goed genoeg is voor de 10. Ik acht dat we 4 betere nummers 10 hebben dan Hankouri, namelijk Kocku, Larsson, Burger en RVP. Waarom Toornstra er staat weet niemand.
 
nosje
 
4
17 augustus 2018 om 07:36
Het was een indicatief voorbeeld. Dat inderdaad Toornstra er staat en daarmee zowel de van geel niet in staat is een topclub waardige 10 te halen of gio zijn selectie totaal verkeerd beoordeelt. Toch wil ik zeggen dat hankouri dingen heeft laten zien bij Willem II, die wij nu missen op 10 met jens, in ieder geval technisch voetbal ipv van rennende jensje
 
voetbaldj
 
8
17 augustus 2018 om 08:04
Toornstra zal nooit een wereldtopper worden, maar vond hem bijv. gisteren echt niet de slechtste. Was de enige die voorin voor wat beweging en diepgang zorgde. Misschien is hij een draver, maar daardoor bracht hij wel wat extras. Middenveld en verdediging konden soms gewoon de bal niet kwijt omdat het zo statisch was. Berghuis en Larsson konden of wilden niet bewegen, Toornstra ging dan maar weer.
 
voetbaldj
 
6
17 augustus 2018 om 08:04
Toornstra zal nooit een wereldtopper worden, maar vond hem bijv. gisteren echt niet de slechtste. Was de enige die voorin voor wat beweging en diepgang zorgde. Misschien is hij een draver, maar daardoor bracht hij wel wat extras. Middenveld en verdediging konden soms gewoon de bal niet kwijt omdat het zo statisch was. Berghuis en Larsson konden of wilden niet bewegen, Toornstra ging dan maar weer.
 
RasSar
 
5
17 augustus 2018 om 11:43
Hoe weet jij dat Hankouri niet op de 10 bij dit feyenoord kan spelen? mischien is hij wel de ideale 10, hij heeft er in ieder geval nog 0 x gespeeld dus we weten het niet.
 
kingbolo
 
11
17 augustus 2018 om 07:36
Heeft het aankoopbeleid niet vooral te maken met gebrek aan geld? Dan heb je niet zoveel te kiezen. Ik neem aan dat Feyenoord niet weer zwaar in de schulden wil komen. Feyenoord is uit het dak gekomen door veel te investeren in de jeugd en deze ook kansen te geven. Ga hiermee door
 
nosje
 
33
17 augustus 2018 om 07:38
Really?? Wij hebben vorig seizoen bijna 30 miljoen uitgegeven..
 
magnetics
 
11
17 augustus 2018 om 07:57
Juist als je weinig geld hebt, moet je met je aankoopbeleid creatiever zijn dan het aantrekken van de publiekstrekkers van de subtop en middenmoot van de Eredivisie, want die spelers zijn juist relatief duur doordat heel Nederland ze bij tijd en wijlen een leuke pot heeft zien spelen. Maar Feyenoord zal toch wel scouts hebben die hun werk niet alleen maar baseren op wat ze op zondagavond met het bord op schoot op tv zien? Gaan zij nou nooit naar Noorwegen of Macedonië om in de enorme zaadpotten van de competities daar dat ene lichtpuntje op te merken?
 
Moridin
 
12
17 augustus 2018 om 08:05
Ik las gisteren dat Feyenoord 14! scouts schijnt te hebben. Dat moeten toch heel wat rapporten zijn. Dus of de scouts vinden nooit een goede speler = exit scouts of hun werk wordt structureel genegeerd = huh, hoezo?
 
Japie_Krekel
 
4
17 augustus 2018 om 09:50
@morodin die Jan Boskamp volgt geloof ik elke competitie ter wereld tot aan de Maleisische toe en die wedstrijden kijkt hij dan nog live ook. ik weet niet of dat een scout is bij Feyenoord of niet maar die moet toch wel wat talenten hebben gespot inmiddels Feyenoord had die scouts moeten oppikken die toen werden ontslagen bij Twente tijdens de geldcrisis. die wisten spelers te ontdekken als een Bryan Ruiz, Nkufo en Arnautovic bv of ze hadden Ajax moeten voor zijn met die scout van Groningen die spelers heeft ontdekt als Tadic, Kostic, Luis Suarez en later Sanchez nog geen man overboord want er zullen nog genoeg goede scouts rondlopen maar die moeten dan nu wel een keer aangesteld gaan worden verder is het trouwens uberhaupt de vraag of het wel aan de scouts van Feyenoord ligt. wie weet hebben die mensen wel goede spelers aangedragen bij Van Geel maar heeft hij die adviezen in de wind geslagen en is hij spelers gaan kopen die hij zelf goed vind
 
BendeR
 
1
17 augustus 2018 om 10:29
Suarez was een toevalstreffer, Veldmate en Jans zaten op de tribune naar een andere speler te kijken. Toen zijn ze gelijk daar op in gegaan. Veldmate heeft niet alle contacten daar gehad, dat was voornamelijk Grads Fuller. Maar kan niet meer eens met je zijn dat Feyenoord toch wel betere scouts in dienst moet nemen. Ze hebben een leuke eigen jeugd, maar de scouting die ze nu hebben dat kan ik ze ook nog wel vertellen. Wat je zegt, Jan Boskamp zou ideaal zijn als scout en je hoeft hem waarschijnlijk niet eens in dienst te nemen. Je zegt gewoon tegen hem geef ons af en toe advies over een leuke speler die bij Feyenoord zou passen en dan doet die dat wel. Is echt al jaren een slechte scouting, misschien moeten ze daar eens naar kijken, ipv een nieuwe speler.
 
Japie_Krekel
 
1
17 augustus 2018 om 11:34
@bender ik ben het helemaal met je eens maar die toevalstreffer hadden ze ook nooit kunnen ontdekken als ze niet in Uruguay waren gaan scouten. nu zagen ze een nieuwe potentiele topspeler voetbalballen in Luis Suarez en namen ze die mee naar Nederland voor geloof ik 1 miljoen euro als ik me niet vergis. Tadic kostte geloof ik 7 ton en Kostic ook nog geen miljoen. zomaar 3 spelers die Feyenoord ook beter hadden gemaakt met hun kwaliteiten voor bij elkaar nog niet eens de prijs die een Larsson of Amrabat hebben gekost als je niet verder kijkt als Studio Sport op zondagavond en oude selectiefoto`s van Feyenoord om te scouten ga je eigenlijk nooit de pareltjes vinden die je het grote geld gaan opleveren waar werkt die Grads Fuller waar je het over hebt nu overigens dan? als die man echt zo een groot internationaal netwerk heeft is het misschien wel een keer de moeite waard voor Feyenoord om op zijn minst een keer met die man in gesprek te gaan
 
Constant kante
 
1
17 augustus 2018 om 12:25
Japie_krekel "tadic kostte geloof ik 7 ton en Kostic ook nog geen miljoen. zomaar 3 spelers die Feyenoord ook beter hadden gemaakt met hun kwaliteiten voor bij elkaar nog niet eens de prijs die een Larsson of Amrabat hebben gekost" Dat klopt niet helemaal. Groningen heeft uiteindelijk aanmerkelijk meer betaald voor beide spelers, wat vooral te maken had met de zaakwaarnemers van beide spelers, die beiden ook nog tonnen verdienden bovenop de door jou genoemde bedragen. In totaal kwam het neer op ruim een miljoen extra, bij beide trasfers gezamenlijk. Nog steeds prima bedragen, aangezien beide spelers uiteindelijk voor grotere bedragen zijn doorverkocht (aan respectievelijk Twente en aan Stuttgart). Overigens zijn in het geval Tadic weer schimmige deals gesloten met Twente én met Southampton. Daardoor heeft Twente weer een naheffing ontvangen van de fiscus, paar maanden geleden. Ook heeft dat erin geresulteerd dat Ajax in de deal met Southampton (tadic kostte Ajax 17 miljoen Euro) een constructie heeft afgesproken waardoor Tadic voor slechts elf miljoen naar Ajax overkwam, maar dat Tadic zelf bijna zes miljoen tekengeld heeft gekregen (inclusief fees voor zijn zaakwaarnemer) om zijn mindere salaris in Amsterdam te compenseren. Daardoor pistte Twente naast de boot en profiteerden die niet mee met deze overgang. Groningen kreeg nog wel haar aandeel in de transfer. Maar, mijn punt is vooral dat je moet oppassen dit soort goede deals als normale dingen te zien. De kans dat je voor een habbekrats (relatief gezien dan, want voor Groningen waren de deals met Suarez, Nevland, Granquist en deze twee Serviers, absolute topdeals) spelers kunt halen die je dan met vette winst verkoopt is niet heel groot. Kijk maar eens welke spelers Groningen de laatste zes jaar heeft gehaald. Welke spelers zijn voor dikke bedragen verkocht??? Ik bedoel maar.
 
Japie_Krekel
 
0
17 augustus 2018 om 15:03
@constantkante ik snap je punt maar al floppen er 4 en slagen 2 van dit soort talentvolle spelers ruimschoots, dan nog heb je een vette winst gemaakt. kijk naar Ajax die ook wel wat miskopen hebben gedaan destijds gedaan maar uiteindelijk een Milik en Sanchez haalden die ze 78 miljoen opleverden waardoor al die miskopen niet eens meer relevant waren gezien de extreme bedragen die binnen kwamen bij deze uitgaande transfers met het beleid van Feyenoord gaat dat niet werken want je weet dat al die B-garnituur uit de Eredivisie en al die in het buitenland geflopte ex spelers niet echt een hoge transferwaarde hebben. dat zien we nu ook terug. Feyenoord kan geen spelers kopen en Ajax dat onder Overmars ook uit een diepe crisis kwam heeft 200 miljoen euro op de bank staan
 
michael90
 
9
17 augustus 2018 om 08:52
Wat een onzin. Sinds City heeft hij alleen vorig seizoen tegen Willem 2 nog een goede wedstrijd gespeeld. Amrabat is gewoon niet goed genoeg, moet je hem dan met ene fluwelen handschoen blijven behandelen? Amrabat heeft sindsdien alleen maar een grote mond dat hij een basisplaats verdiend en vind dat hij te weinig heeft gespeeld. En sinds het WK is dat alleen maar erger geworden, terwijl hij afgelopen keer tegen Trencin uit veruit 1 van de zwakste was samen met Nieuwkoop, van Beek en Larsson. Als ik dan zo'n Wehrmann in de voorbereiding zie spelen, of El Bouchataoui ofzo, dan zie ik veel leiver die gasten een kans krijgen dan een over het paard getild ventje als Amrabat.
 
aZemmel
 
7
17 augustus 2018 om 07:32
Amrabat wilt zelf meer spelen en was niet tevreden met zijn reserve rol. Ik hoop/denk dat ze hem zullen verhuren.
 
clipper020
 
4
17 augustus 2018 om 07:37
Het beste wat Feyenoord nu kan doen is vilenha verkopen want dan kun je nog geld genereren van de te korten die gaan oplopen en dat spelers zoals amarabat zich terug kunnen Knokken op het middenveld want daar gaat het overvol raken als jorgensen terug komt gaat RvP vast op 10 spelen en dan ga je ongelukkig spelers krijgen zo als toornstra Amrabat die dan ook nog eens minder waard gaan worden dus ze moeten nu pakken wat ze kunnen pakken voor Vilenha
 
Joehoe3
 
5
17 augustus 2018 om 07:39
Ik was zo blij toen Feyenoord hem ophaalde na een half seizoen (niet eens uitblinkend spelen) bij FC. Toornstra was al vele malen verder toen ie naar Feyenoord ging en had veel meer laten zien, vond ik een logische aankoop. Maar waarom ze Amrabat haalde was me een raadsel. Nouja leverde ons weer wat centjes op
 
JasonRhijn
 
18
17 augustus 2018 om 07:46
Feyenoord voert geen beleid trouwens. Ze doen altijd maar. Wat is hun veldspel tactiek in het veld? Waar staan ze bekend om? Het is namelijk oerlelijk saai voetbal zonder vermaak. Ook Van Geel bakt er weinig van. Altijd maar die sneue spelers die Feyenoord ophaalt. Waarvan Ajax en PSV totaal geen interesse in hebben. De Jong dat is echt zo papegaai. Die vind het geweldig als supporter zo functie te mogen hebben. Ondertussen weinig kritisch kijken naar het beleid en het spel. Je zal maar supporter zijn en als gister te horen krijgen van de trainer. Dat het spel zo ontzettend goed was.
 
Raubaht
 
6
17 augustus 2018 om 07:59
Je heb ze wel, personen die het begrijpen. Het beleid is lachwekkend, niemand buiten Rotterdam die deze club nog serieus neemt. Het falen van bijvoorbeeld van Geel en van Bronckhorst is al genoeg over gezegd, bij menig ander club waren ze allang weggestuurd. Maar bij Feyenoord is het seizoen absoluut geslaagd bij het winnen van een simpel bekertje en mogen deze figuren blijven doormodderen. Nu in de voorronden uitgeschakeld en vooral vernederd door een nietig Slowaaks clubje maar je hoort niemand er over. Ze hebben gister wat kansen gecreëerd en iedereen is blij. Dat je zelfs in eigen huis niet weet te winnen van dit clubje daar rept men niet over. Dit mag en moet Feyenoord niet accepteren. Ze moeten nou eens opstaan en professioneel beleid tonen
 
Joszef69
 
2
17 augustus 2018 om 09:08
Beetje koffiedik kijken dit. Tuurlijk is het beleid niet best maar dat is bij Ajax of PSV niet veel beter. Die spelen lekker attractief voetbal de laatste jaren. Laatste 4x dat Ajax kampioen werd was niet om aan te gluren. PSV vorig seizoen ook uitgeschakeld door een nietszeggende club. En ook Ajax en PSV kopen spelers uit de eredivisie voor soms veel meer geld die niet slagen bij die club. Het is gewoon het Nederlandse voetbal wat op dit moment niet veel voorstelt.
 
Japie_Krekel
 
5
17 augustus 2018 om 09:55
@joszef Ajax heeft idd al een paar jaar geen prijzen gepakt maar die Overmars heeft wel 200 miljoen bij elkaar weten te sprokkelen waardoor ze nu spelers als Tadic, Ziyech en Neres kunnen kopen. het beleid is dus niet zo heel slecht geweest daar achteraf gezien alleen de resutaten waren erg slecht
 
Mypos
 
2
17 augustus 2018 om 11:53
@japie_krekel Waar het gaat nou om bij een voetbalclub? Geld verdienen of prijzen pakken? ....juist dat dacht ik ook. Ajax heeft de laatste jaren 0,0 prijzen gepakt en dat noem je dan goed beleid???
 
Japie_Krekel
 
2
17 augustus 2018 om 12:07
@mypos het gaat om beiden. prijzen pakken om je status van topclub waar te maken en ervoor zorgen dat je door een lange termijn beleid dat uitgedacht is structureel mee kan blijven doen. dat doe je door goede jeugdspelers op te leiden en creatief te scouten waardoor je een selectie krijgt van spelers die je sportief beter maken en die transferwaarde vertegenwoordigen. door de uitgaande transfers komt er dan geld binnen om daar weer kwaliteit voor terug te kunnen kopen zodat je structureel succesvol kan zijn. daarom moet je altijd een aantal spelers hebben die een grote transferwaarde vertegenwoordigen het is namelijk niet de bedoeling dat je elke keer 18 jaar moet wachten op een kampioenschap dus aan alleen korte termijnbeleid en snel succes heb je weinig als voetbalclub. dat is leuk voor heel even maar op de lange termijn heb je er weinig aan. het landkampioenschap was prachtig maar door het korte termijn beleid dat toen gevoerd werd ook een incidenteel succes waardoor we nu 2 jaar laten weer in een diep dal zitten. zowel sportief als financieel ik zeg nergens dat het beleid bij Ajax perfect is want de prijzenlijst de laatste jaren is idd een drama maar Overmars zit er iig net zolang als Van Geel nu en stapte ook in in een crisis situatie. bij Ajax staat er nu 200 miljoen op de bank, Feyenoord kon dit seizoen geen spelers kopen omdat er geen geld was. conclusie: Ajax heeft de middelen om uit het sportieve dat te klimmen en Feyenoord niet waardoor je nu al kan voorspellen dat wij een hele lange crisis tegemoet gaan wat jij dan een beter beleid vind laat ik helemaal aan jou over maar ik baal er iig van het huidige beleid bij Feyenoord en hoop echt op een nieuwe TD
 
Constant kante
 
3
17 augustus 2018 om 12:33
Japie_krekel " het beleid is dus niet zo heel slecht geweest daar achteraf gezien alleen de resutaten waren erg slecht" Aangezien het beleid bij een topclub in topsport alleen gemeten kan worden langs het enige objectief meetbare element (namelijk: hoeveel prijzen win je met je beleid), is wat jij hier zegt niets meer of minder dan een totale paradox! Want kennelijk is jouw benchmark van succes het 'kunnen kopen van spelers'. Los van het gegeven dat dit een subjectief element is, wellicht kun jij je afvragen waarom je bij gebrek aan objectieve maatstaven juist dit als bewijs noemt voor een wat jij kennelijk nog steeds 'succesvol' beleid noemt. Maar goed, ik denk dat verder in de rest van de wereld wel is aanvaard dat je succes anders vaststelt dan hoe jij dat nu voorstelt. En gek genoeg, in discussies met Ajaxfans, wordt het altijd weer terug gebracht tot de essentie, want die is dat Ajax de 'meest succesvolle club van Nederland' is, wat is gebaseerd op de prijzenkast. Maar kennelijk is er nu, voor de prijsloze periode, weer een nieuwe reden bedacht waarom Ajax ondanks het niets meer presteren, tóch wel degelijk een uitstekend beleid voert. Ik moet wel zeggen, ik vind het knap!
 
Constant kante
 
3
17 augustus 2018 om 12:46
Japie_krekel Okay, misschien is het beleid bij Feyenoord niet 'beter' dan bij Ajax, al was Feyenoord nog maar één jaar geleden gewoon kampioen. Maar de hamvraag is natuurlijk veel meer wat jij eigenlijk vindt van het beleid bij Psv. Want Feyenoord is de aartsrivaal, iets met rivaliteit tussen steden, havenarbeiders en grachtengordel is zo, maar PSV is de grote (en eigenlijk enige) concurrent van Ajax. En dat is al ruim 30 jaar zo. En als ik even terug mag grijpen op wat we de afgelopen seizoenen hebben gehoord, waarin het vooral ging om een TD die er niks van bakte (want hij kan niet eens een linksback halen......) en die een blinde spot heeft voor verdedigers, dan deugde er dus helemaal niks van het beleid van Psv. Sterker nog, Brands was en is een arrogante man, hij liegt en bedriegt, en als je het beleid van PSV moest wegen, dan was het allemaal waardeloos en sloeg het nergens op. Zelfs nog in de winsterstop van afgelopen seizoen, Ajax had toen net Bandé gehaald, en Tagliafico en Kristensen, was de consensus hier wel dat Ajax echt een uitstekend beleid voerde. Prima gedaan Overmars! Keizer ontslagen was ook goed, Ten Hag dé man die Ajax eventjes voorbij PSV ging loodsen, er was alweer goed ingekocht en Marcel Brands ja die kon niet eens een linksback halen, die sukkel! Enfin, vijf maanden later was PSV kampioen en was Ajax zwaar vernederd in Eindhoven. Normaal gesproken ben je dan, als je enigszins snapt hoe topspoirt werkt, kritisch op Ajax. En dan is het gewoon ongeloofwaardig, onrealistisch en onzinnig om dan ng vol te houden dat het beleid deugt. Want ieder beleid deugt in topsport net zo goed als de resultaten die je daarmee boekt. Ajax is geen scoutingclub, of sociale werkplaats. Wat is nou dé drijfveer voor iedereen die het wel maken bij Ajax? Dat het er bij Ajax keihard aan toegaat! Het gaat er dagelijks om wie de beste is, wie overleeft en boven water komt drijven. En de sterksten blijven over! Zwakkeren vallen af. Zo selecteer je op natuurlijke wijze. Zó gaat dat. En dat houdt dus in dat je resultaten zult moeten behalen. Zeker als je ook nog de meest populaire, grootste en rijkste club van het land bent. Met ook nog de meeste aanhang. En doe j dat niet, dan heb je du iets verkeerd gedaan. Te beginnen bij de man die verantwoordelijk is voor de (samenstelling van de) spelersgroep en de trainer die ermee moet werken. Tenminste, dit is de standaard in topsport. Dat de fans van Ajax vinden dat het in hun geval anders moet, dat mag zo zijn. Dat ontslaat de club Ajax niet van de wetten van de topsport! Ajax zal kampioen moeten worden dit seizoen. En dat gaat in mijn ogen ook gewoon lukken. Ze hebben verreweg de beste spelers. Lukt ze dat niet, dan is het onmogelijk om nog te spreken over een succesvol beleid. Dan hebben Overmars en zijn bestuursgenoten keihard gefaald. Zó werkt dat in topsport.
 
Japie_Krekel
 
0
17 augustus 2018 om 15:07
@constantkante laat me het hier op houden dan. het beleid van Ajax was niet goed maar die hebben ondanks het gebrek aan prijzen nu genoeg financien om de komende jaren veel kwaliteit te kopen en ze hebben spelers met een hele hoge transferwaarde op het veld staan door aspecten niet te onderschatten zijn, een goed transferbeleid en dito scouting en een uitstekende jeugdopleiding het beleid van Feyenoord was goed voor de korte termijn en incidenteel succes maar Feyenoord heeft geen kapitaal op het veld staan en geen geld meer dus die kunnen de komende jaren weinig stappen maken en blijven nog wel een tijdje in deze crisis zitten. de prijzen waren mooi maar het beleid van de toekomst daar werd niet aan gedacht en nu zijn we de pineut. er werd alleen ervaring aangekocht maar het aankoopbeleid was een drama en de jeugd bracht geen bijzondere talenten meer voort qua aankoopbeleid vind ik PSV ook niet geweldig met spelers als Viergever, Sainsbury en Thomas daarom zie ik ze ook geen kampioen worden maar er zit iig nog een idee achter het beleid bij Psv. die hebben nog een creatieve nummer 10 lopen in Pereiro, wij hebben alleen hard werkende controleurs op het middenveld staan. vind je het gek dat Gio dan geen voetbal in de ploeg krijgt?
 
Lacazette
 
1
17 augustus 2018 om 09:15
Heb je gister wel gekeken? Ze hadden misschien wel met 10-1 kunnen winnen als alle grote kansen er in gingen. Dat lukt echt niet als het spel dramatisch is. De kansen afmaken was erg matig, maar het spel was meer dan prima en we werken prima vermaakt, het zat gewoon niet mee anders zaten we nu in de volgende ronde.
 
Die-ene
 
1
17 augustus 2018 om 12:44
Klopt, maar er moet wel bij gezegd worden dat het in de heenwedstrijd ook veel erger dan 4-0 had kunnen worden als Trencin wat beter met hun kansen zou zijn omgesprongen.
 
Raubaht
 
8
17 augustus 2018 om 07:52
De zoveelste geweldige topaankoop van Martin van Geel... Hoelang mag hij daar nog mee weg blijven komen?
 
JasonRhijn
 
5
17 augustus 2018 om 07:55
Larsson, Van der Heijden, Ambrabat, zo kun je wel verder gaan. Allemaal net niet aankopen en huurlingen als Diks. Of hoe heet die jongen die weg is Bilal. Ook zo trieste vertoning. Koop dan of niks of een goede aankoop voor meer.
 
Raubaht
 
9
17 augustus 2018 om 08:02
Precies. Vorig zomer 30 miljoen weggegooid aan spelers die niets of nauwelijks wat toevoegen. Dat geld ben je kwijt. Onbegrijpelijk dat van Geel ermee weg komt. Bij Ajax hebben ze hem met pek en veren weggejaagd en vervolgens haalt Feyenoord hem met open armen binnen... Ongelooflijk
 
Ijsmuts
 
4
17 augustus 2018 om 08:34
Geen 30 maar 25 miljoen. Berghuis doet het goed, Larsson (nog) niet en is veel geblesseerd geweest. Amrabat lijken we inderdaad af te kunnen schrijven. Haps en Stjuste zijn ook vrij structureel geblesseerd. 1 goede en 2 slechte tot nu toe en over de andere 2 kunnen we eigenlijk nog niet oordelen. Het argument dat het ongelooflijk is dat Feyenoord vgeel aanstelt omdat ze hem bij Ajax niet meer wilden hebben snijdt natuurlijk helemaal geen hout. Kan hij er niets van? Volgens mij zijn minimaal 5 van de 7 jaren succesvol geweest sinds zijn aanstelling.
 
Japie_Krekel
 
6
17 augustus 2018 om 08:56
@ijsmuts Van Geel doet wel vaak dure miskopen hoor. Vejinovic en Bilal bv waren bij elkaar al 7 miljoen euro. Larsson en Amrabat nu ook bij elkaar 8 miljoen, ook weer 2 spelers die geflopt zijn bij Feyenoord St.juste was 4,8 miljoen. Ajax haalde voor 2 ton meer Sanchez die voor 40 miljoen werd verkocht. zo een Kramaric destijds topscorer van de Europa League liet hij lopen voor 2,5 miljoen maar je haalt wel een speler als Kazim die in Turkije op de tribune zat bij een obscure club als vervanger van je sterspeler Pelle. nu hetzelfde weer nu hij een Clasie haalt die al 2 jaar niks meer heeft gepresteerd als vervanger van El Ahmadi het beleid van deze man is gewoon niet te volgen met als dieptepunt die keer dat hij Rutten niet durfde te corrigeren toen die Ziyech als linksbuiten wilde neerzetten, waardoor we deze topspeler konden vergeten en het nu moeten doen met Jens Toornstra
 
Ijsmuts
 
8
17 augustus 2018 om 09:44
@japie: we vervallen in herhaling. Je mag best een lijst met miskopen opsommen, want die zijn er zeker, zoals elke TD ze ter wereld heeft. Wat je nu doet is cherrypicking, Sanchez en Kramaric aanhalen om je punt te maken. Dan zet ik daar als tegenargument het binnenhalen van Elia en Pelle tegenover... 2 klasse-acties. Op deze manier kan ik ook Overmars wegzetten als een falende TD. Dan pik ik de miljoenenaankoop van Cassiera er even uit om die als mislukt te beschouwen en zet ik er het relatief goedkoop binnenhalen van Jorgensen namens vgeel er tegenover.... dan heeft Feyenoord opeens een fantastische TD in vergelijking met Ajax. Punt blijft wat mij betreft dat een TD altijd spelers aantrekt die niet gaan slagen, dus moet er naar het grote plaatje gekeken worden. Resultaten in de competitie zijn volgens de norm van de begroting, er worden zwarte cijfers geschreven, er is geinvesteerd in de jeugdopleiding, talenten lopen zelden nog gratis de deur uit, vgeel weet spelers warm te maken voor de kleine Eredivisie waarvan we voorheen dachten dat ze die stap nooit zouden willen maken... Waarom zou het terughalen van een Clasie bijvoorbeeld een slechte zaak zijn? Een speler die in de Premier League heeft mogen spelen en nog jaren meekan? Iemand die bij zijn vertrek tot de betere middenvelders behoorde in de Eredivisie. Betalen we er vele miljoenen voor? Is het uitgesloten dat hij zijn `oude` niveau weer oppakt van voor zijn vertrek? Zag een toptrainer als vgaal ook potentie in hem? Gaat hij voor de club door het vuur? ... 2x nee, gevolgd door 2x een ja... Overigens wil ik niet het argument maken dat vgeel de huidige koers moet blijven volgen. Ik zou graag zien dat hij gaat bijsturen naar een beleid met meer buitenlandse investeringen. Ik zie namelijk veel zaken die sinds zijn aanstelling wel goed gaan. Er is geen enkele zekerheid dat een andere TD die zaken ook voor elkaar krijgt.
 
Japie_Krekel
 
3
17 augustus 2018 om 10:01
@ijsmuts Pelle kwam via de zoon van Koeman die hem op Ibiza tegen kwam naar Feyenoord, niet via Van Geel. Van Geel wilde toen helemaal geen spits halen maar Koeman drong er op aan dat hij die wel nodig had en haalde toen zelf maar Pelle omdat dat de enige was die haalbaar was zonder geld Elia deed het goed maar dat moet je ook weer niet gaan overdrijven want die was vaker wel matig dan niet, alleen door zijn winnende goal in de beker is het idee opeens gaan leven dat hij toen een topseizoen draaide Clasie snapte ik dus helemaal niet. El Ahmadi was je beste en meest constante middenvelder en die word dan vervangen door een speler die al 2 jaar geen knikker meer had geraakt. zelfde verhaal met Boetius welke spelers bedoel jij trouwens waarvan je dacht dat ze nooit in de Eredivisie wilden spelen maar die Van Geel toch wist te strikken? Kuyt en RvP hopelijk niet want die wilden sowieso al afbouwen bij Feyenoord, of Van Geel er nou wel zat of niet en natuurlijk heeft iedere TD een aantal miskopen maar Van Geel heeft er een sport van gemaakt miskopen te doen
 
Edo
 
3
17 augustus 2018 om 10:12
@ijsmuts Het gaat toch uiteindelijk om de verhouding tussen geslaagde en mislukte aankopen? Inderdaad; elke TD heeft miskopen. Maar als dat 10 of 20% van het totaal is, is dat prima. Bij Van Geel lijkt het er eerder op dat het 20% goed is, en de rest matig tot slecht. Dan kom je niet weg met zeggen dat elke TD weleens een miskoop heeft. Als het te vaak gebeurt, dan heb je gewoon gefaald als TD. Ik ga er niet over of het bij Van Geel te vaak is, dat moeten directeuren en commissarissen maar zeggen. Maar als toeschouwer word ik niet enthousiast van de verhouding succes/mislukking.
 
cheesie
 
3
17 augustus 2018 om 10:18
Toch zit er wel degelijk verschil in. Feyenoord haalt bijna enkel oud-spelers en eredivisiespelers, die moet je zo goed kennen dat je bijna geen miskoop kan doen, anders falen je analyses van betreffende spelers. Bij spelers uit andere contignenten is het logischer dat daar een keer een miskoop tussen zit, omdat je het daar enkel van filmmateriaal en scoutingsrapporten moet hebben.
 
Japie_Krekel
 
2
17 augustus 2018 om 10:24
@cheesie al die oud spelers vertegenwoordigen geen transferwaarde waardoor je financiele groei stagneert en dus uiteindelijk je sportieve groei ook. daarom kan Van Geel nu geen spelers kopen. ga maar terug kijken, de enige spelers die Feyenoord wat hebben opgeleverd zijn jeugdspelers als Karsdorp, Kongolo, BMI en De Vrij, de transfers die Van Geel heeft gedaan hebben zelden veel geld opgeleverd. die doet louter miskopen en daarom kan er nu niemand gehaald worden Overmars moest het ook een tijdje doen zonder geld maar heeft mede door creatief te scouten bij Ajax een vermogen weten op te bouwen van 200 miljoen. wij hebben in die tussentijd blijkbaar een vermogen opgebouwd dat heel weinig voorstelt want we konden dit seizoen niet eens spelers kopen
 
Edo
 
1
17 augustus 2018 om 11:41
@cheesie Naast wat Japie zegt heb ik bij Feyenoord de indruk dat ze te snel eredivisiespelers kopen die net een paar maanden leuk gespeeld hebben. Dat was in het verleden al zo, met die Leonardo van Groningen. Maar ook recenter met Basacikoglu en nu met Amrabat. Die spelers kan je elke week 90 minuten zien, maar als je ze dan te snel koopt, dan weet je nog steeds te weinig.
 
Constant kante
 
0
17 augustus 2018 om 12:54
Edo De crux blijft nu eenmaal dat de ene speler uit de eredivisie wél in staat is om aan te haken op het niveau van de topclubs en dat andere spelers daar niet in slagen. Daar is, meestal, weinig over te zeggen als die spelers nog bij hun clubs in de subtop of middenmoot spelen.
 
Edo
 
1
17 augustus 2018 om 13:55
Dat klopt, maar kijk dan in elk geval eerst even aan of ze het bij Heerenveen of Groningen wel een tijdje vasthouden, dat hoge niveau. Dat is toch het minste dat je kan doen? Als je zelfs dat nog niet weet, dan neem je een nog groter risico.
 
Ijsmuts
 
1
17 augustus 2018 om 14:03
Praktisch gezien worden ze dan toch onbetaalbaar?
 
Japie_Krekel
 
0
17 augustus 2018 om 15:11
@ijsmuts daar heb je helemaal gelijk in en daarom moet je geld in je scouting investeren. dan haal je dat soort jongens uit het buitenland want daar zijn ze nog wel betaalbaar
 
Moridin
 
4
17 augustus 2018 om 08:02
Een harde manier om er achter te komen, maar op zich positief om eindelijk verder te gaan met de jeugd. Van Burger verwacht ik veel. Het was gisteren ook een verademing om iemand op het middenveld te zien die langer is dan 1.70. Amrabat heeft wel de uitraling van een leider en ik had ook veel meer van hem verwacht. Ik vond hem een jaar geleden de natuurlijke opvolger van El Ahmadi. Jaartje rijpen en dan die plek overnemen. Helaas lijkt het niet zo te gaan.
 
jan1980
 
1
17 augustus 2018 om 08:06
Is Ayoub eigenlijk fit? Dacht zelf dat hij wel basis zou zijn mits fit
 
maradungatje
 
7
17 augustus 2018 om 08:08
Ik wil je hierin toch wel even onderbreken, als a rabat iets niet heeft is 't wel de uitstraling hebben van een leider. Als je al 'm op 't veld ziet lopen heeft dat toch geen uitstraling. Ik ga nu een paar extreme voorbeelden noemen van voetballers van wie ik vind dat ze vanaf meerdere oogpunten uitstralen leiderschap te hebben; Pirlo, de Ligt, van bommel of kashia zijn heeeeel snel een paar namen die binnenschieten.
 
Moridin
 
5
17 augustus 2018 om 08:20
Nu minder dan tien hij er net was, maar in het begin trok hij een hoop aandacht naar zich toe. Goede kop, stond mooi rechtop, gespierd, fit. Nu is dat idd een stuk minder, maar het zit er zeker in.
 
Japie_Krekel
 
1
17 augustus 2018 om 09:10
@morodin het is echt heel simpel idd. stel een nieuwe TD aan die het eerste geld dat binnenkomt investeert in een goede scouting en investeer de rest in de jeugdopleiding. dan moeten we het nog wel even doen met dit armoedige materiaal maar we moeten een lange termijn visie hebben. je kan dan gaan bouwen aan een elftal dat een mix is tussen goede jeugdspelers van Feyenoord aangevuld met creatief gescoutte jongens uit het buitenland die voetballend wat extra`s brengen, dat structureel blijven volhouden en hopelijk weer uitgroeien tot een topclub wat al lastig genoeg zal worden met de financiele voorsprong die PSV en Ajax op ons hebben. met een goed beleid is de kans op grote geldschieters bv echter een stuk groter als nu
 
Moridin
 
5
17 augustus 2018 om 10:07
Ben ik met je eens. Ajax had ook altijd geldproblemen tot ze tien jaar geleden zijn gaan investeren in talenten. Ze zijn toen een a twee miljoen gaan betalen betalen voor talentjes als Fischer en Eriksen en nog een x- aantal. De meeste redden het niet, maar als twee het wel redden heb je een stapel geld verdiend. Feyenoord had voor dit seizoen duidelijk moeten communiceren dat al het geld gestoken wordt in het trainingscomplex, jeugdcomplex en afbetaling aan de vvf. Van het beetje dat overblijft kopen we talenten en daarmee hopen meer waarde creëren. Dan denk ik dat veel supporters mee begrip hadden gehad. Maar boven alles laat de club dan zien met welk proces ze bezig zijn. Dan kan je het nog steeds een slecht plan vinden, maar het is beter dan wat er nu gebeurd. Nu lijkt het (spelers)beleid nogal willekeurig en regelmatig onlogisch.
 
jan1980
 
1
17 augustus 2018 om 08:06
Kostte amrabat? Wat een verkwisting van geld.... AZ haalde voor 1,5 midtsjo en zo zijn er legio voorbeelden dat spelers van buiten de eredivisie veelal goedkoper zijn, met name uit Scandinavië
 
Japie_Krekel
 
2
17 augustus 2018 om 09:20
@jan1980 Amrabat kostte 4 miljoen, Larsson ook dus die 2 waren bij elkaar al 8 miljoen. St.juste was 5 miljoen, Haps 6 miljoen dus dan zit je alweer op 19 miljoen en voor de rest heb ik niet eens zin om het uit te rekenen want het aankoopbeleid is echt pijnlijk. en dan zit die Van Geel doodleuk te beweren dat er geen geld is bij Feyenoord. tja, vind je het gek niet denigrerend naar Haps bedoeld trouwens wat ik zeker geen verkeerde speler vind maar een linksback voor 6 miljoen halen is voor een club als Feyenoord niet heel handig. er is volgens de geruchten al niet veel geld dus haal daar creativiteit voor op je middenveld of een goede aanvaller ofzo maar geen back. die kan je zelf ook wel opleiden vaak
 
Lekiam
 
6
17 augustus 2018 om 08:09
Die jongen heeft wel laten zien dat hij best kan voetballen. Ik denk dat de chemie tussen Van Bronckhorst en Feijenoord op is. Snel een andere trainer zien te vinden en ik denk ook een andere TH, want ik vind Van Geel ook maar een subtopper en niet een topper die Feijenoord moet hebben. Volgens mij is Bosz nog steeds werkloos.
 
Nick66
 
0
17 augustus 2018 om 08:27
Terecht ook Amrabat moet bij zichzelf te rade gaan.
 
TheBrightOne
 
1
17 augustus 2018 om 08:28
Mag toch duidelijk zijn dat de eerder zo geroemde van Geel hier grotendeels debet aan de situatie van Feyenoord is. Neem daarbij een trainer die in mijn optiek net niet mondig genoeg is en voila, een vervelend scenario ontvouwt zich. Daarnaast heb ik het gevoel dat het kampioenschap wel heel lekker was voor snakkend Rotterdam maar tegelijkertijd veel ellende binnen de club heeft verbloemd.
 
Japie_Krekel
 
1
17 augustus 2018 om 09:19
@thebrightone dat was toen ook al duidelijk toch. Van Geel heeft toen voor bijna allemaal spelers van boven de 27 jaar gekozen omdat hij wist dat sportief gezien ervaring je succes kan brengen in een Eredivisie die word gedomineerd door jonge talenten. het probleem is op dat moment alleen dat die spelers financieel amper transferwaarde hebben en op de lange termijn zie je dan dat je weinig geld binnenhaalt als club wel 30 miljoen aan Karsdorp en Kongolo verdiend, maar dat Van Geel dat geld praktisch heeft weggegooid is inmiddels bekend dus dan zit je opeens in de financiele penarie weer. een armoedige selectie zonder transferwaarde en geen geld om nieuwe spelers te halen. dit had je ondanks de prijzen al kunnen zien aankomen natuurlijk. pakweg een Toornstra bv is niet opeens een wereldspeler die je voor 30 miljoen gaat verkopen omdat je toevallig kampioen bent geworden
 
cheesie
 
8
17 augustus 2018 om 08:29
Hij moet een statement geven aan Berghuis met zn schandalige overtreding en omhooggevallen houding.
 
Japie_Krekel
 
0
17 augustus 2018 om 08:45
zo kan je overal wel sensatie in gaan zoeken. Amrabat raakt al een jaar geen knikker bij Feyenoord, dat is gewoon een miskoop gebleken. dan kan het zijn dat je een keer niet op de bank zit
 
AjaxNL!
 
1
17 augustus 2018 om 09:30
Ik heb deze aankoop nooit gesnapt, vond hem bij Utrecht redelijk, maar vond hem nooit heel erg opvallen. Vond het dan ook vreemd dat feyenoord hem toen haalde, kon beter nog even bij utrecht blijven, hij is nog jong.
 
theo uphus
 
1
17 augustus 2018 om 09:36
Het vreemde is dat Feyenoord met een aantal van deze spelers in mei 2017 kampioen van Nederland werd. Dat wordt weliswaar allemaal opgehangen aan Dirk Kuyt, maar dat is toch ook niet helemaal de realiteit. Dan slaan we bijvoorbeeld over dat Kuyt behoorlijk vaak door van Bronkhorst o de bank werd gehouden.ik denk dan ook vooral dat waar van Geel enkele mooie verkopen deed in financiele zin hij daarbij spelers heeft teruggehaald die de kwaliteiten ontberen die het team nodig had ter vervanging van die verkochte spelers. In die zin zijn Amrabat en Boetius op dit moment de duidelijkste voorbeelden.
 
Japie_Krekel
 
1
17 augustus 2018 om 09:42
@theouphus bij Ajax was zijn aankoopbeleid ook slecht wat hem de kop kostte. bij Feyenoord heeft hij nu een tweede kans gekregen maar helaas blijkt nu dat er in zijn aankoopbeleid nog steeds geen verbetering is gekomen. Van Geel is een goede crisis TD die met minimale middelen een goede prestatie kan leveren maar zodra er geld voor handen is raakt hij in paniek en gaat hij de verkeerde aankopen doen. hij had ook gewoon een paar miljoen moeten investeren in een goede scouting, dan was dit allemaal niet gebeurd
 
AdrieDe Bruijn
 
1
17 augustus 2018 om 09:39
Noem eens spelers die beter worden onder Gio. Of ze waren al goed zoalsKuyt Jorgensen Almahdi Berghuis en van Persie. Rest wordt niet beter onder hem.
 
theo uphus
 
0
17 augustus 2018 om 09:56
@japie Krekel Helemaal met je eens.ik snap ook niet dat de leiding niet ingrijpt. Tenzij het nu zo is dat ze achter de schermen al op zoek zijn naar vervangers voor zowel van Geel als van Bronkhorst. En ik denk met jou dat er in de scouting ook iets niet goed gaat. Want waarom zie ik zelfs bij "kleinere" eredivisieclubs wel creatieve middenvelders en bij Feyenoord niet ? Waarom wist heel Nederland inclusief van Geel vorig jaar al dat El Ahmadi zou vertrekken en is er nu geen adequate vervanger voor hem ?
 
Dewa
 
4
17 augustus 2018 om 10:28
Wat me opvalt bij Feyenoord is dat goede spelers steeds slechter gaan voetballen. Berghuis (gefrustreerd) Boetius begon goed maar werd naar de spits verbannen en afgerekend op het feit dat hij het daar niet zo goed deed (volkomen gefrustreerd en geen enkel zelfvertrouwen meer) Amrabat kwam als een uitstekende speler naar Feyenoord en heeft ook goed gespeeld (is niks meer van over) Tapia is volwaardig international maar kan er bij Feyenoord niks van ??? Van Beek heeft uitstekende wedstrijden gespeeld (is niks meer van over) Larson is geen schim meer van zichzelf. Vorig jaar is Brad Jones helemaal naar de kloten geholpen door het rare beleid van van Bronkhorst. Ook nu solt hij weer met zijn keepers en zaait onduidelijkheid. Spelers lopen volkomen gefrustreerd rond en kunnen zich niet meer inhouden. Van Bronkhorst werd kampioen dankzij Kuyt en won de beker omdat Advocaat zijn gat kwam redden. Conclusie: Van Bronkhorst mist duidelijk het empathisch vermogen om een sturing te geven aan meer dan drie mensen. Niet geschikt.
 
RasSar
 
0
17 augustus 2018 om 12:18
Dit lijkt mij wel een keiharde maar een reeële kijk op de gebeurtenissen onder van bronckhorst. Hij is waarschijnlijk een goede gozer maar eigenlijk geen goede (geschikte) coach. Wat het met feyenoord ook is in mijn ogen ze weigeren eigenlijk te veranderen en met de tijd mee te gaan ze halen nooit die avontuurlijke en creatieve spelers! Altijd maar harde werkers, elke speler die een goed (redelijk) seizoen draaid en hard werkt staat op de radar van feyenoord, om een paar voorbeelden te noemen de keuze hebben tussen Ziyech en Toornstra kiezen voor Toornstra. Az haalt idrissi die nog in de jeugd bij feyenoord heeft gespeeld maar dan toch kiezen voor een Amrabat. Amrabat is een goede speler hij komt er wel alleen niet wat feyenoord (momenteel) nodig heeft. Ik denk persoonlijk dat ze als ze op deze voet verder gaan er ook nooit stabiliteit komt.
 
kees99
 
1
17 augustus 2018 om 12:13
Feyenoord ondervindt nu de problemen dat ze niet in de 1e divisie spelen. Juist jongens als Ambrabat en Malacia moet speelminuten maken. Hij had qua leeftijd zo mee kunnen doen met jong Feyenoord tegen clubs als Roda, Twente etc. Werd hij echt niet slechter van. Integendeel.
 
binny
 
0
17 augustus 2018 om 13:30
Feyenoord is weer helemaal de weg kwijt. Toen ze kampioen werden moesten ze door selecteren, maar nee dat deden ze nauwelijks. Gio is niet geschikt voor Feyenoord, veel te zacht. Jongens als Toornstra moeten terug naar ADO waar ze aan momenten genoeg hebben om de fans tevreden te houden. Ajax en PSV stellen niet meer zo veel voor, maar buiten dat is het echt drama in de Eredivisie. Van Geel is zo'n slechte TD, haalt al jaren al zn spelers in de Eredivisie terwijl iedereen weet dat dat geen zin meer heeft. Als ze ooit al talent hadden speelden ze of in het buitenland of bij de top-3.