Van Bronckhorst grijpt hard in en wijst nieuwe tweede aanvoerder aan
Vrijdag, 19 april 2019 om 14:15

Jordy Clasie is niet langer de tweede aanvoerder van Feyenoord, zo bevestigt trainer Giovanni van Bronckhorst vrijdagmiddag in aanloop naar de competitiewedstrijd van zaterdagavond tegen AZ. De middenvelder maakte afgelopen weekeinde tegen Heracles Almelo (2-1 overwinning) veel misbaar toen hij een kwartier voor tijd plaats moest maken voor Robin van Persie en is daarvoor hard gestraft door de club.

Clasie werd afgelopen weekeinde tegen Heracles bij een 1-1 tussenstand een kwartier voor tijd gewisseld door Van Bronckhorst, waarna de middenvelder met veel misbaar naar de kant ging. Feyenoord liet maandag al weten dat het Clasie een geldboete had opgelegd en daar blijft het niet bij voor de controleur. "Jordy is geen tweede aanvoerder meer", wordt Van Bronckhorst vrijdag geciteerd door RTV Rijnmond. Eric Botteghin neemt de plaats van Clasie over als reserveaanvoerder, achter eerste captain Robin van Persie.

Meer: De 15 namen die Arne Slot deze zomer kunnen opvolgen bij Feyenoord

"Ik merkte gelijk na de wedstrijd hoe emotioneel Jordy er doorheen zat. Ik heb nog even apart met hem gezeten. Ik heb begrip voor zijn situatie, maar niet voor zijn gedrag." Behalve Clasie is ook Nicolai Jörgensen beboet door Feyenoord: de Deense spits ontving tegen Heracles Almelo een directe rode kaart vanwege natrappen en is zaterdag geschorst tegen AZ.

Feyenoord kan tegen AZ zeer goede zaken doen in de strijd om de derde plaats in de Eredivisie. De Rotterdammers staan momenteel met 56 punten uit 30 competitieduels derde; AZ heeft na evenveel wedstrijden 52 punten en staat vierde.

Meer nieuws
   
23:30
23:30
De EK-selectie van Spanje: dit zijn de spelers die kans maken
0
   
23:11
23:11
Racistisch gedrag richting Nico Williams smet op belangrijke zege Atlético
0
   
23:06
23:06
Chelsea vecht zich knap terug tegen Villa, maar vergeet zichzelf te belonen
6
   
23:02
23:02
Paris Saint-Germain poetst 1-3 achterstand weg en is officieus kampioen
9
   
21:47
21:47
Liverpool gebruikt Slot om af te stappen van traditionele Britse clubstructuur
27
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (62)

 
FR_JC
 
63
19 april 2019 om 14:24
Emotioneel.... Had hem een koffer en een ticket moeten geven.Veels te weinig gebracht, maar hadden we kunnen weten..
 
kamikaze82
 
4
19 april 2019 om 14:38
Wie moet je er dan neerzetten? Ayoub? Die kan er ook niks van. Het is meer een collectief falen bij Feyenoord, de Clasie die toentertijd wegging was een hele goede speler, dat zal hij toch niet verleerd zijn?
 
FR_JC
 
33
19 april 2019 om 14:45
De Clasie die wegging is inderdaad 'weg'. Banken bij Southampton naar spelen / banken bij Brugge. De belangrijkste wedstrijden bij Brugge op de bank, dat zegt genoeg. Dus 1 miljoen voor Clasie is belachelijk. Als Ayoub hetzelfde aantal wedstrijden had mogen spelen als Clasie dan had hij ook wel 5 goeie potten gespeeld van de 30.
 
Ijsmuts
 
29
19 april 2019 om 15:07
@kamikaze82: als Ayoub er net zo weinig van kan, dan zet je toch lekker Ayoub neer? Clasie vertrekt na dit seizoen weer en heeft nu een jaar lang de potentiele ontwikkeling van Ayoub en Tapia in de weg gestaan. Feyenoord moet geen spelers huren met de toezegging basisspeler te gaan worden (ik krijg nml dit seizoen sterk het idee dat dat het geval is bij Clasie, anders kan ik niet begrijpen waarom hij structureel in de basis mag staan). Alleen in noodgevallen (je eerste spits breekt zn been aan het begin vh seizoen) zou je dat moeten doen. Op dat gebied heeft ook Gio de ontwikkeling van Feyenoord tegen gehouden. Erg zonde.
 
fcdc1
 
8
19 april 2019 om 15:10
Clasie heeft heel het seizoen bar weinig laten zien. Het is toch hoogst opmerkelijk dat een gehuurde speler met zulke geringe kwaliteiten de voorkeur krijgt op een speler met een contract. Enige vorm van visie is hierin duidelijk niet aanwezig.
 
Japie_Krekel
 
1
19 april 2019 om 15:12
@ijsmuts de ontwikkeling van Tapia? die raakt al 3 jaar geen knikker bij Feyenoord. Ayoub vind ik ook niet veel soeps. dat Clasie ook een matige speler is ben ik wel met je eens maar aan Tapia en Ayoub missen we ook echt helemaal niks en dat gaan echt niet opeens geweldige voetballers worden ofzo als je ze wel opstelt. Feyenoord onwaardig imo zoals alle aankopen op Rvp, Jorgensen, Haps en Berghuis na
 
FR_JC
 
8
19 april 2019 om 15:24
@japie Ayoub heeft te weinig minuten mogen maken imo. Dus kan eigenlijk niemand iets zinnigs over zeggen tot dusver. Wel eens dat de minuten die hij mocht spelen het niet denderend was, maar ook dat kan met vertrouwen te maken hebben. Tapia, blijft toch vreemd dat een international weinig brengt. Misschien omdat ook hij totaal geen vertrouwen van Gio kreeg (of op zn eigen plek mocht spelen).
 
Ijsmuts
 
6
19 april 2019 om 15:28
@japie: begrijpend lezen is niet aan jou besteed. Ik weet het, of je doet het erg selectief, dat kan ook. Lees je bewust over het woord potentiele heen? Overigens; hoeveel minuten heeft Tapia op zn eigen positie mogen maken de laatste 3 jaar? En vergelijk dat eens met het ongelimiteerde vertrouwen dat Gio in Clasie heeft uitgesproken (en Vilhena eveneens)?
 
MGMV
 
5
19 april 2019 om 15:55
Zowel Ayoub als Tapia zijn ook 'slachtoffer' van Vilhena die tot twee keer toe (zelfs meer) langer bleef bij Feyenoord dan gedacht. Helemaal een Tapia, die eigenlijk als directe vervanger binnenkwam. Dan is het regelmatig onbegrijpelijk dat beiden niet de kans krijgen als Vilhena (die toch regelmatig diverse slechte wedstrijden aflevert) of Clasie wel mogen blijven staan na slechte wedstrijden. Maar zo is Gio nu wel eenmaal; hij houdt bijzonder lang vast aan zijn eerste keuzes.
 
SjonnyvdBeek
 
3
19 april 2019 om 15:58
@kamikaze82 Sorry hoor, maar als een speler geen speelminuten maakt bij een club als Feyenoord betekent niet dat hij er 'niks van kan'. Die gozer kan echt goed ballen en ik heb sterk het idee dat hij ook minstens zoveel kan brengen als Clasie, zo niet nog veel meer. Ik kan je honderden voorbeelden geven van spelers over wie het zelfde werd gezegd maar die bij een andere topclub, waar men wél vertrouwen had in die spelers, totaal opbloeien en soms zelfs nog veel hoger terecht kwamen. Vertrouwen is zo'n groot deel van prestaties. Voetballen kunnen ze allemaal wel, vooral de wat creatievere spelers. Helaas zijn dit vaak ook de wat gevoeligere spelers die vertrouwen nodig hebben (zelfs in de absolute top (Courinho, Gotze, Asensio, Isco, etc), op enkelingen na.
 
Japie_Krekel
 
1
19 april 2019 om 16:39
@ijsmuts ik snapte je helemaal alleen zie ik geen enkele potentie in deze spelers. Tapia heeft in het verleden vaak genoeg gespeeld op het middenveld bij blessures en schorsingen maar heeft mij toen nooit kunnen overtuigen. Ayoub heb ik jarenlang bij FC Utrecht aan het werk gezien waar hij wel nuttig was voor dat elftal maar ik heb er nooit een speler in gezien waarvan ik dacht die gaat wat toevoegen aan een Ajax, Feyenoord of Psv dat vertrouwen dat Clasie krijgt zal te maken hebben met het feit dat hem waarschijnlijk door Van Geel een basisplaats is beloofd. die had na Southampton en Club Brugge natuurlijk weer geen zin om een seizoen op de bank te gaan zitten. dat denk ik iig want anders snap ik het ook niet. al snap ik eigenlijk niet eens waarom hij uberhaupt is aangetrokken. hij heeft bij Southampton en Club Brugge niks laten zien op basis waarvan je zou kunnen denken die moeten we nu als Feyenoord zijnde meteen binnen halen Vilhena is de enige speler die nog iets van transferwaarde vertegenwoordigd bij Feyenoord, omdat hij bij Oranje zit, dus dat ze die niet op de bank zetten snap ik wel. ze hopen daar natuurlijk nog een paar miljoen aan over te houden
 
Japie_Krekel
 
0
19 april 2019 om 16:47
@fr_jc Peru is niet meer het Peru van vroeger. die houden zich vaker bezig met de tegenstander het spel onmogelijk te maken dan uit te gaan van aanvallende intenties. daar moet Tapia voornamelijk onderscheppen en afbreken, waar er bij Feyenoord verwacht word dat je ook aanvallend wat toevoegt op die positie tegen clubs als FC Groningen, FC Emmen etc.
 
Dr. Duck
 
9
19 april 2019 om 14:41
Ja, eigenlijk wel jammer hoe het dit jaar gelopen is. Ik had gedacht en gehoopt dat hij zijn oude niveau zou kunnen halen en daarmee een flinke versterking voor Feyenoord zou zijn geweest. Helaas viel zijn niveau tegen.
 
FR_JC
 
5
19 april 2019 om 14:47
Daar kan je niets aan toevoegen, dat is inderdaad de realiteit. Maar.... had je kunnen weten, al 2 jaar niets gebracht, dus wat was de verwachting? Dat de ouwe Clasie weer terug was gekomen?
 
Moridin
 
2
19 april 2019 om 15:31
Het is inderdaad jammer dat hij heeft niet kunnen brengen. Desondanks is hij dit jaar nog steeds de beste en meest stabiele middenvelder van Feyenoord. Ik vind de kritiek op hem altijd een beetje overdreven. Clasie is geen topper gebleken, maar over het hele jaar wel gewoon een goede voldoende. Hij speelt uiteraard ook wel eens slecht, maar dat doet het hele team. Jorgensen bv speelt al even lang onder zijn niveau en levert wanprestatie op wanprestatie, maar die krijgt van veel mensen wel krediet. Om over postnl Tony maar te zwijgen. Het is een beetje krom allemaal. Mensen hebben op de een of andere manier de pik op Clasie. Waarom precies ontgaat mij.
 
MGMV
 
3
19 april 2019 om 15:52
Jorgensen wanprestatie op wanprestatie? Ik ben al bekend met het idee dat je hem voor iedere prijs weg wil doen, maar wauw. Welke wanprestatie na wanprestatie? Of overdrijf je gewoon graag? Nogmaals, die blessures? En dat Gio voor Robin koos i.p.v. Jorgensen? Of dat Jorgensen en van Persie gezamenlijk in het veld niet goed samen blijken te kunnen spelen? Of dat Jorgensen nog niet een fatsoenlijke reeks wedstrijden achter elkaar heeft gehad dit seizoen? Verder met je eens hoor. Clasie speelt gewoon solide en met die middenvelders naast 'm (los van van Persie) valt niet te voetballen en diepgang is er ook totaal niet om ze weg te steken met een crosspass.
 
Moridin
 
3
19 april 2019 om 16:01
Hoeveel goede wedstrijden heeft hij nou echt gespeeld? Of het is kunstgras, of er is concurrentie of dit of dat. En zal heus allemaal wel en ik gun hem het allerbeste en als hij volgend jaar een hoop goals maakt sta ik vooraan te juichen. Maar twee jaar niet presteren is gewoon te lang. Als Feyenoord een topclub wil zijn moet het doorselecteren. En dat betekend dus ook in het geval van matige spitsen die één goed jaar hebben gehad. Er is nul reden om aan te nemen dat het volgend jaar opeens heel anders wordt allemaal, dus verkopen die handel en door met een nieuwe start. Maar nu vervallen we in de eerdere discussie.
 
MGMV
 
3
19 april 2019 om 16:20
Laten we het er inderdaad maar op houden dat ik nog het volste vertrouwen in Nicolai heb en jij nog je twijfels hebt, die ik heus begrijp. Maar ik denk en zie gewoon dat er diverse oorzaken aan ten grondslag liggen en ik nog altijd een goede spits en uitstekende kapstok voor ons spel zie spelen.
 
Japie_Krekel
 
0
19 april 2019 om 16:41
@mgvm we moeten het afwachten. ik vind Jorgensen ook wel een goede speler maar buiten het kampioensjaar van Feyenoord om heeft hij nog nooit in zijn carriere een seizoen een hoog rendement gehaald. laten we hopen dat dit niet toevallig een seizoen was dat hij boven zichzelf uitsteeg, maar dat hij structureel dit niveau kan halen. die 18 miljoen die toen op hem geboden is ga je er iig nooit meer voor krijgen, dus laten we hopen dat hij iig nog wat sportieve waarde voor Feyenoord heeft
 
Japie_Krekel
 
1
19 april 2019 om 17:07
@morodin mensen zien natuurlijk dat Vitesse een Odegaard huurt en Willem II een Isak, spelers die echt wat toevoegen aan de Eredivisie en dat wij pure middelmaat Clasie huren voor een salaris van 1 miljoen. niet dat die jongen er wat aan kan doen dat Feyenoord hem haalt, maar dat de supporters liever wat beters hadden zien komen zal wel de reden zijn dat mensen heel kritisch op hem zijn. zijn spel was ook niet echt om over naar huis te schrijven dit seizoen, maar dat was natuurlijk al te verwachten want dat was het bij Southampton en Club Brugge ook al niet. dan ga je niet opeens de sterren van de hemel spelen als je toevallig een Feyenoord shirt aantrekt
 
Moridin
 
2
19 april 2019 om 17:28
Dat klopt, maar ik ben vooral verbaasd over het meten met twee maten. De ene speler kan zich duidelijk meer veroorloven dan de ander. Dat is heel menselijk, maar wel frappant omdat het juist de supporters zijn die een topsportklimaat willen. Mensen hebben het steeds over afreken op prestaties en doorselecteren. Nou doet dat dan! Ook igv vermeer of jorgensen.
 
kleinegeneraa7
 
13
19 april 2019 om 14:25
Wat een straf zeg. Een huur speler die na dit seizoen weer vertrekt. Straf hem niet of straf hem echt.
 
RUTGERRR
 
9
19 april 2019 om 15:02
Clasie heeft Feyenoord bloed in zijn aderen. Als "jouw" aanvoerdersband dan afgenomen wordt lijkt mij dat wel een straf. Bovendien heeft hij netjes zijn excuses aangeboden aan de coach en het team en is het ergens ook wel mooi dat hij baalt dat hij niet meer alles mag geven omdat hij gewisseld wordt. Tuurlijk had hij het anders moeten doen, zo ga je niet van het veld. Maar ik vind het inmiddels een beetje opgeblazen. Een paar wedstrijden schorsing is natuurlijk belachelijk, zo'n schande is het ook niet geweest. Hij raakte emotioneel bij zijn wissel en liet dat op een verkeerde manier blijken. Clasie is na dit seizoen waarschijnlijk weg, maar als er toch een constructie bedacht wordt waardoor hij kan blijven, lijkt het er op dat het dan zonder aanvoerdersband zal zijn. Zoals het bij Kepa ging, dat vond ik belachelijk, zowel de actie als de sanctie.
 
marocberkane
 
31
19 april 2019 om 14:25
Ik vind dit ergens ook wel jammer. Want dit betekent dus dat hij morgen gewoon speelt. Had liever gezien dat hij enkele wedstrijden werd geschorst.
 
atleticofc
 
3
19 april 2019 om 14:37
Denk dat hij gewoon in de wissel begint, maar aangezien v. Bronckhorst de opstelling nog niet deelt, zal hij daar nu nog niks over zeggen.
 
ReVision
 
12
19 april 2019 om 14:26
Wat een straf geen 2e aanvoerder meer. Mijn god wat een laffe bedoeling is dit zeg.
 
marocberkane
 
15
19 april 2019 om 14:32
Hij heeft natuurlijk ook al boete gehad, en het feit dat hij direct na de wedstrijd excuses aanbood zal ook zeker hebben meegewogen. Hij heeft niemand vermoord ofso he. Kon alleen zijn emoties even niet in bedwang houden.
 
ReVision
 
3
19 april 2019 om 14:55
Allemaal prima, maar dan moet Feyenoord niet zo hoog van de toren blazen. Met we gaan harde maatregelen nemen. Dit met die boete, wie licht daar nou wakker van. Zeker Clasie niet.
 
marocberkane
 
2
19 april 2019 om 15:04
Waar heb jij gehoord dat Feyenoord harde maatregelen zou treffen? Gio gaf in het interview vlak na de wedstrijd aan dat er maatregelen zouden volgen en dat is dan ook gebeurd.
 
993410
 
1
19 april 2019 om 14:29
Logische reactie van Giovanni, hij had natuurlijk ook niet veel keus. Hopen dat de mannen zich wat beter gaan beheersen.
 
Master D
 
2
19 april 2019 om 14:30
Beter had Gio deze zogenaamde vedette helemaal geen reserve aanvoerder gemaakt. Voegt niks aan Feyenoord toe en zijn komst was al twijfelachtig te noemen. Onbegrijpelijk dat ze hem genomen hebben en nog belangrijk gemaakt hebben ook. In het resultaat van dit seizoen is ook zeker de handtekening en de tekortkomingen van Clasie te zien.
 
rubje
 
2
19 april 2019 om 14:38
Ik heb niet het idee dat Feyenoord de afgelopen 4 jaar veel in niveau omhoog gegaan is. Een Clasie in oude doen had dus zeker wel van extra waarde geweest. Zo gek vond ik de keuze dan ook niet om hem terug te halen. Had vooraf echter wel gehoopt op een koop clausule. Echter als ik zie wat hij afgelopen jaar heeft gebracht is de koop clausule niet meer belangrijk. Ben voor Clasie wel benieuwd wat er nog komt in zijn voetbal carrière.
 
Japie_Krekel
 
7
19 april 2019 om 14:43
@rubje ik vond het wel een rare keuze. hij had al jaren geen knikker meer geraakt en zat zelfs op de bank bij Club Brugge. dan denkt Feyenoord dat als hij weer een Feyenoord shirt aantrekt dat hij opeens de sterren van de hemel speelt. deze transfer was op niks meer gebaseerd dan op natte vinger werk en heeft echt helemaal niks meer te maken met beleid voeren
 
rubje
 
2
19 april 2019 om 14:57
ik vind het ook geen goed beleid, maar kan er nog wel inkomen dat mensen denken dat hij weer opbloeit als hij in zijn oude vertrouwde omgeving is. Bij een paar spelers is dat gelukt, maar ook genoeg voorbeelden die nooit meer het niveau hebben gehaald.
 
Japie_Krekel
 
0
19 april 2019 om 15:02
@rubje ik snap je punt maar ik hoorde dat Clasie een miljoen aan salaris krijgt dit seizoen bij Feyenoord. voor dat geld had ik liever een huurling als Odegaard of Isak gezien die bij Feyenoord hopelijk ook wel bekend zouden moeten zijn. ook al was Clasie wel in vorm geweest blijft het toch meer een nuttige teamkracht, dan iemand die het verschil maakt in een elftal
 
Master D
 
1
19 april 2019 om 15:17
@rubje Ik denk dat we het niveau van Feyenoord en Clasie 4 jaar geleden ook niet te hoog moeten inschatten. In die tijd (11/12 t/m 14/15) haalde Feyenoord in de competitie namelijk een vergelijkbaar aantal punten als dat zij nu doen. Hoe groot was dan die invloed van Clasie? Waren het niet gewoon de Guidetti's en Pelle's van deze wereld die het echte verschil maakten? In elk geval was men toen tevreden met precies dezelfde prestaties als nu. Het verschil is alleen dat de concurrentie (ajax en Psv) veel meer punten halen als toen, waardoor Feyenoord allang niet meer in de buurt is. Ajax werd in die kampioen met puntenaantallen tussen de 71 en 75. Ja, dan sta je in de buurt als jezelf rond de 70 scoort. Nu is een score van rond de 70 punten niks, wetende dat de concurrentie rond 86 gaat eindigen.
 
MGMV
 
0
19 april 2019 om 16:01
@master D - ``hoe groot was dan die invloed van Clasie? Waren het niet gewoon de Guidetti`s en Pelle`s van deze wereld die het echte verschil maakten?`` Die invloed was daadwerkelijk ontzettend groot. Het duo Clasie / el Ahmadi was weergaloos en een van de redenen waarom het zo goed ging. Clasie had destijds ook genoeg diepgang voor zich om het spel daadwerkelijk te kunnen verdelen. Als je ziet hoe statisch het nu is.. Het enige wat hij nog kan is de bal breed spelen. Niet voor niets speelde Clasie dit seizoen ook z`n beste wedstrijden wanneer er diepgang en variatie in ons spel was (topwedstrijden) en hij heel belangrijk was in de opbouw en het spel verdelen. Maar daarmee wil ik nog wel zeggen dat de Clasie van nu zeker niet meer de Clasie is van toen en daarmee romantiseer ik ook zeker niet.
 
FR_JC
 
4
19 april 2019 om 14:42
"onbegrijpelijk dat ze hem genomen hebben en nog belangrijk gemaakt hebben ook." Compleet mee eens! Leuk hoor dat hij bij Brugge een aantal keer mee heeft mogen doen maar de bank had vaker een warme plek dan een koude. Eigenlijk onbegrijpelijk dat v Geel hem naar Feyenoord terughaalde.ouwe jongens politiek.....
 
SugoiRyan
 
2
19 april 2019 om 14:32
Misschien moet Jordy lekker naar Ajax komen :D. Is sowieso ergens verkeerd beland vanuit Haarlem XD. Zonder gekheid, Clasie presteerd matig.. Maar weet niet of het helemaal aan hem ligt. Jaren terug, was het toch een mooi plaatje. Wie zegt dat het niet weer goed kan komen? Of dat bij Feyenoord is, okay wellicht niet.
 
kamikaze82
 
2
19 april 2019 om 14:40
Eens, alles wordt nu op die jongen z’n bord geschoven. Is natuurlijk ook niet helemaal eerlijk. Ook al speelt hij vaak niet best, maar dat kan natuurlijk ook aan de spelers om hem heen (deels) liggen.
 
FR_JC
 
6
19 april 2019 om 14:53
@kamikaze82 "ook al speelt hij vaak niet best, maar dat kan natuurlijk ook aan de spelers om hem heen (deels) liggen." Hij had voetballend vermogen, inzicht, splijtende passes enz.... Ik denk dat ik die acties en passing op 2 handen kan tellen sinds zijn terugkomst. Het is voornamelijk balletjes breed en terug, daarbij moet ik wel opmerken dat er niet veel spelers gaan lopen zodat hij zijn pass kan geven. Maar Jordi is niet de oude speler meer van toen.
 
Japie_Krekel
 
2
19 april 2019 om 14:40
Clasie is gewoon een hele beperkte voetballer. een nuttige teamkracht als hij in vorm is maar ook niet meer als dat. sowieso vreemd dat Feyenoord spelers haalt vaak die al jaren geen knikker meer hebben geraakt. als je een gezond beleid voert dan zou je toch zeggen dat je naar de recente prestaties van een speler kijkt. bij Feyenoord denken ze volgens mij Pelle was een goede gok, dus vanaf nu gaan we heel ons aankoopbeleid baseren op natte vinger werk
 
KapiteinClaus
 
2
19 april 2019 om 14:33
Aan het einde van het seizoen afscheid nemen van Clasie en niet te veel woorden aan vuil maken. Van Bronckhorst is er volgend seizoen niet meer en Clasie dan ook niet meer. Is al niet van het niveau dat je na moet streven en dit soort acties kan je missen als kiespijn.
 
acmilan2019
 
2
19 april 2019 om 14:35
Ja komende zomer geen moeite doen voor Clasie en Kokcu maar gewoon basis zetten
 
Japie_Krekel
 
3
19 april 2019 om 14:37
Gio krijgt weer eens veel kritiek maar ik vind dat hij dit goed oplost. je kan Clasie moeilijk de doodstraf ofzo gaan geven omdat hij een keer zijn emoties niet in de hand heeft. het is alleen wel een beetje dubbel dat spelers als Berghuis en Clasie hier mee weg komen waar bij Boetius zulke dingen drie keer zo zwaar weegden Clasie heeft verder niks toegevoegd aan dit Feyenoord dus ik hoop niet dat we zo dom zijn om hem definitief vast te leggen
 
rubje
 
3
19 april 2019 om 14:40
Ik heb geen idee wat er binnen de selectie speelt, maar misschien dat Boetius toch ook op trainingen en dergelijke verkeerd gedrag toonde en misschien dat een clasie daar wel altijd vol uit gaat om te laten zien dat hij er alles voor geeft? Geen idee of dat waar is maar dat zou voor mij wel verklaren dat bepaalde spelers zwaarder worden gestraft dan anderen.
 
Japie_Krekel
 
1
19 april 2019 om 14:45
@rubje zou kunnen maar Berghuis is ook een recidivist die al vaker de fout in is gegaan. die komt er dan wel mee weg omdat hij een betere voetballer is en meer transferwaarde vertegenwoordigd als Boetius, waar Boetius keihard gestraft werd voor soortgelijk gedrag als dat van Berghuis omdat hij toevallig minder goed is. dat is wel een beetje meten met twee maten
 
snelste
 
6
19 april 2019 om 14:37
En terecht! Wat en stank voor dank van Clasie richting Gio. De man die je het vertrouwen geeft, in de basis laat staan terwijl je en reeks slechte wedstrijden hebt gespeeld, 2e aanvoerder maakt. En dan zo omgaan met je trainer als hij je en keer en kwartier voor tijd wisselt. Ik had hem de komende 4 wedstrijden op de tribune laten zitten.
 
ItachiUchiha
 
1
19 april 2019 om 14:41
Prima besluit. Vond het sowieso een vreemde keuze om Clasie tweede aanvoerder te maken waar je nog 4/5 spelers hebt die het kampioensjaar van Feyenoord hebben meegemaakt. Kan me voorstellen dat een Botteghin, Berghuis of Vilhena ook moet denken van, huh en wij dan? Verder een heel teleurstellend seizoen voor Clasie. Zeker in het begin was het echt enorm slecht. Om te zeggen dat het raar is dat Clasie altijd speelt is naar mijn mening niet eerlijk. Van Bronkhorst ziet elke training en zal toch echt wel zien dat Clasie beter was dan Tapia en nu beter is dan bijvoorbeeld een Ayoub. Terugkijkend op het seizoen hadden ze waarschijnlijk zonder Clasie niet veel lager gestaan, dus wellicht een nutteloze transfer, maar achteraf praten is altijd makkelijker. Volgend jaar lekker gebruik maken van de jeugd en langzaam weer toewerken naar een elftal dat de top 2 kan aanvallen. Geduld zal het sleutelwoord worden voor de supporters. Alhoewel, daar zijn de Feyenoords al een expert in. Dat is overigens enorm positief bedoeld!
 
knivyevad
 
0
19 april 2019 om 14:49
Hard gestraft? Zelf als club hem niet meer laten spelen en laten meetrainen met het jeugdteam tot einde seizoen. Dat was pas gepast geweest.
 
Johannes
 
1
19 april 2019 om 14:56
Laten we hopen dat AZ de derde plaats in de competitie weet te veroveren voor Europees voetbal. Zo dat Feyenoord gaat worden zou dat verregaande afbreuk doen aan onze nationale uitstraling.
 
FR_JC
 
3
19 april 2019 om 15:09
Beetje simpel is het niet? Net alsof AZ hoge ogen gooit in de ED als in Europa.
 
DNSDKR
 
1
19 april 2019 om 15:23
Los ervan dat ik het bijzonder vind dat een gehuurde speler aanvoerder (2e) is, vind ik het allemaal wel erg overdreven hoor. Hij toont wat emotie. Wees blij! Feyenoord heeft geen koorknaapjes nodig!
 
Arsenallz
 
1
19 april 2019 om 15:45
Je hoort respect te tonen voor je coach/trainer. Leuk dat je emotioneel bent, maar dat doet er niet toe. Hij speelt slecht en kan zich niet gedragen, maakt er een show van. Weg ermee.
 
BR180
 
0
19 april 2019 om 15:32
Dat deze man überhaupt is aangewezen als tweede aanvoerder is sneu zat. Naast zijn tekortkomingen op het veld presenteert hij zich ook verschrikkelijk slecht voor de camera. Het zal maar een uithangbord zijn van je club..
 
Arsenallz
 
0
19 april 2019 om 15:39
Feyenoord had hem beter per direct terug kunnen sturen naar Southampton. Voetballend brengt hij Feyenoord niet verder en qua mentaliteit ook niet. Geflopte speler. Dat mensen oprecht dachten dat Clasie het wel ging maken.
 
MGMV
 
3
19 april 2019 om 16:28
De lachende derde overigens van de rode kaarten voor Vente en Jorgensen hiervan is uiteindelijk spits Noufal Bannis (17) die bij de selectie is gehaald. Kans op speeltijd lijkt me minimaal, maar wel tof dat hij erbij zit. Echt een erg getalenteerde aanvaller en gewoon logisch dat ze hem erbij halen.
 
HijNiet!
 
0
19 april 2019 om 18:13
Meer dan terecht natuurlijk. Sowieso was ik al geen voorstander van een huurling als (tweede) aanvoerder, maar als je dan zulk gedrag vertoont is het natuurlijk direct klaar. Het is wel echt heel erg triest hoe de carrière van Clasie als een nachtkaars uit dreigt te gaan. Wat heb ik in zijn eerste periode van deze grote kleine man genoten. Maar ja, op dit moment zeg ik met spijt in m'n hart dat Feyenoord hem beter op de boot over de sloot kan zetten. Ik ben heel erg benieuwd hoe het hem verder zal vergaan, er zullen niet veel clubs zijn waar hij nog terecht kan.