Van de Ven en Volendam krijgen dag extra de tijd voor eventueel akkoord
Vrijdag, 27 augustus 2021 om 06:47

Micky van de Ven en FC Volendam hebben van de arbitragecommissie een dag extra de tijd gekregen om de gemoederen te laten bedaren en tot een akkoord te komen over de transfersom van de verdediger, zo schrijft De Telegraaf vrijdag. Beide partijen hebben aangegeven een oplossing te willen vinden en hebben tot vandaag 17.00 uur om aan de onderhandelingstafel tot een vergelijk te komen.

Van de Ven vindt dat FC Volendam hem de kans ontneemt om voor twee miljoen euro de overstap naar VfL Wolfsburg te maken en eiste daarom woensdagavond dat zijn nog tot 2023 lopende contract ontbonden moest worden. Voor de arbitragecommissie werd bepleit dat er voor de door FC Volendam opgeleide Van de Ven zowel sportief als financieel een forse verbetering in het verschiet ligt als hij de overstap naar Wolfsburg zou maken.

FC Volendam betwiste dat niet en is bereid om mee te werken aan het vertrek van de centrumverdediger, maar alleen als de juiste transfersom op tafel komt. Dat zou volgens FC Volendam meer dan twee miljoen euro en inclusief een gebruikelijk doorverkooppercentage en bonussen moeten zijn. De Keuken Kampioen Divisie-club laakte de rol van Van de Vens zaakwaarnemer Mino Raiola, die volgens de advocaat van FC Volendam pas op het toneel had moeten verschijnen bij een akkoord tussen beide clubs.

Joey Veerman en Zian Flemming kunnen noodgreep nog overwegen

In samenwerking met BMDW Advocaten dook Voetbalzone onlangs in de mogelijkheden die spelers hebben om een transfer te forceren.Lees artikel

"In het geval van Micky van de Ven wilde de heer Raiola vanaf het begin de volledige regie hebben. Namens een aantal clubs deed hij een bod. Pas nadat FC Volendam aangaf alleen rechtstreeks zaken te willen doen met VfL Wolfsburg, kwam er van die club uit een voorstel, van 2 miljoen euro. Dat werd als onvoldoende bestempeld. En nu zitten we hier... Het liefst hadden wij niet in Zeist, maar aan de onderhandelingstafel met VfL Wolfsburg gezeten", zo tekende De Telegraaf woensdagavond op uit de mond van de advocaat van FC Volendam.

Het kamp-Van de Ven vindt twee miljoen euro een redelijke transfersom, gelet op de bedragen waarvoor spelers vanuit de Keuken Kampioen Divisie vertrekken en de maximale afkoopsommen van contracten van FC Volendam-spelers. FC Volendam dacht daar vanwege het 'zeldzame profiel' van Van de Ven anders over. "De markt bewijst dat het onzin is. Geïnteresseerde clubs noemen Volendam mesjogge", zei Raiola. Van de Ven beweerde via zijn zaakwaarnemer en vader een 'keiharde toezegging' te hebben gekregen om een transfer te mogen maken.

Er zou nu sprake zijn van een verstoorde werkrelatie en er wordt Wim Jonk, Jasper van Leeuwen en Ruben Jongkind - de technische leiding van FC Volendam - verweten een financieel belang te hebben bij de verkoop van Van de Ven. "Zij waren goden voor Micky, maar het vertrouwen is totaal weggevaagd. Mijn zoon slaapt niet en eet niet. Daar maak ik me zorgen over", zo werd de vader van Van de Ven geciteerd. Beide partijen hadden aanvankelijk tot donderdagmiddag 17.00 uur de tijd om eruit te komen. De arbitragecommissie heeft club en speler nu tot vrijdag 17.00 uur de tijd gegeven om tot een akkoord te komen. Zo niet, dan komt men alsnog met een vonnis.

Meer nieuws
   
15:00
15:00
Live meepraten in de Premier League: Manchester United - Burnley
0
   
15:00
15:00
Waar zijn de spelers van het bekerwinnende FC Groningen in 2015 gebleven?
5
   
15:00
15:00
Word lid van onze WhatsApp Channels en mis niets meer van jouw favoriete club!
8
   
14:30
14:30
Live meepraten in de Bundesliga: Bayern München - Eintracht Frankfurt
0
   
14:30
14:30
Live meepraten in de Bundesliga: RB Leipzig - Borussia Dortmund
2
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (98)

 
 
65
26 augustus 2021 om 07:10
Ja want je bent al 20 jaar. Je had eigenlijk al 2 jaar in het buitenland weg moeten rotten ergens op de bank i.p.v. hier in NL wat kilometers maken.
 
665
 
38
26 augustus 2021 om 07:14
Dat is het hele punt niet, hij mag doen wat hij zelf wilt. Net zo als Volendam, er is een contract tot 2023 en die heeft van de Ven zelf ondertekent. Als meneer via de rechter wilt spelen neem ik aan dat hij elke wedstrijd tot 2023 op de tribune zit.
 
100% Meijer
 
87
26 augustus 2021 om 07:21
Bij een dergelijke verbetering snap ik hem heel goed. En daarnaast ; 2M voor een speler uit de KKD?! Het bod lijkt me meer dan marktconform. Ik kan me niet voorstellen dat de speler dit niet wint. Ik ben normaal gesproken van "contract is contract ", maar 2M onvoldoende vinden...
 
Spijkenisser
 
98
26 augustus 2021 om 07:28
De transfermarkt is een vrije markt in Nederlandse begrippen waardoor marktconform totaal losstaat in dit probleem. Zie je het al voor je dat iedereen een rechtszaak begint omdat er een marktconformbod ligt? Dan heeft een arbeidscontract 0,0 waarde. Dat is strijdig in zowel werknemer- als werkgeverbelang.
 
Peerk
 
16
26 augustus 2021 om 07:49
Dat staat niet los van het probleem. De arbitragecommissie zal vermoedelijk oordelen dat FC Volendam v/d Ven de kans ontneemt een enorme stap vooruit te zetten, zowel sportief als financieel. Als het bedrag marktconform wordt geacht, dan gaat hij waarschijnlijk gewoon naar Wolfsburg.
 
HenkDeTank
 
4
26 augustus 2021 om 07:51
Dit bod is juist van belang in deze situatie. De rechter neemt dit mee in zijn beoordeling of het rechtvaardig is dat in deze situatie geweigerd is. Als Messi naar de rechter stapt met een bod van 2 mil is het een ander verhaal. Ik verwacht zoals hierboven gezegd wordt hij gelijk zal krijgen betreft de transfer, of zijn contract ontboden mag worden lijkt me sterk. Normaliter forceer is de transfer hiermee..
 
Spijkenisser
 
3
26 augustus 2021 om 09:11
Marktconformbod is niet objectief maar de arbitragecommissie moet objectief beoordelen. Volendam wil zoveel mogelijk en Wolfsburg zo scherp mogelijk. Daarnaast is het niet toegestaan een onwerkbare situatie te creëren als speler en diens zaakwaarnemer. De arbitragecommissie mag best de clubs beschermen tegen spelers die bij elk wissewasje de deur uit willen lopen. Hoe moet Volendam zich nu nog versterken met een speler van zijn kaliber? Zo laat in de transfermarkt voor 2 miljoen? Per saldo dus een achteruitgang voor Volendam, dat weegt ook mee.
 
AubaArsenal
 
2
26 augustus 2021 om 09:30
“gelet op de bedragen waarvoor spelers vanuit de … vertrekken en de maximale afkoopsommen van contracten van …spelers.” Vul hier elke willekeurige club in en kijk dan of de bedragen rondom Haaland en Pogba marktconform zijn, owja vergeet de 50% niet die naar de zaakwaarnemer gaat, over marktconform gesproken. Die Raiola is verder dan de tijd, die heeft een andere wereld hiervan gemaakt, gekkehuis
 
SpeedyAFC
 
1
26 augustus 2021 om 09:32
Via de rechter kan het contract wegens een verstoorde arbeidsrelatie gewoon ontbonden worden. De rechter zal dan de schadevergeoding vastsellen die aan Volendam betaald moet worden. In het voetbal probeert men echter rechtzaken te vermijden en het via het eigen tuchtrecht te regelen.
 
dewaterdrager
 
16
26 augustus 2021 om 07:56
We hebben het hier wel over een jongen van 20 jaar oud. Een voetballer die zijn carriere met een beetje geluk tot zijn 32e op leuk niveau kan volhouden. Ja hij tekent een contract, maar wat moet hij anders? Ik vind dat voetbalclubs sowieso te veel macht hebben over de bewegingsvrijheid van een mens. Hier wordt hem een kans ontnomen, om in 1 van de allermooiste competities te spelen. 2 miljoen euro voor een centrale verdediger lijkt mij (zeker gezien de KKD) een prima bod.
 
Nijmegen_1
 
50
26 augustus 2021 om 08:05
Teveel macht? Vind ik niet.. een club investeert veel middelen in een speler, jarenlang sturing en geld.. je mag als club zijnde daar ook iets voor terugzien. Als we het over teveel macht hebben denk ik eerder aan zaakwaarnemers
 
Tipptopp
 
27
26 augustus 2021 om 08:08
Ik vindt juist dat spelers erg veel macht hebben. Je moet als club iemand voor meerdere jaren een contract geven waar maar een partij aan vast zit. Want als een speler niet goed speelt of niet een beter alternatief heeft zit de speler zijn contract uit. Zo iets als bv een Bale. Als een speler zich echter kan verbeteren moet je als club wel heel sterk staan om die speler aan zijn contract te houden. Voor je het weet heeft dit bewust en/of onbewust gevolgen op hun spel. Kortom, een contract is alleen een garantie op inkomsten voor de speler voor een club levert het alleen iets op als de speler meewerkt.
 
FCVoetbal23
 
5
26 augustus 2021 om 08:17
Een club moet niks, die kiezen er zelf voor. Net als dat clubs zelf kiezen te investeren in spelers. Zodra die spelers niet leveren kiezen clubs net er zo makkelijk voor om ze weer weg te sturen. Of wat je heel vaak ziet weg pesten naar het tweede sturen wanneer spelers weg moeten of hun contract niet willen verlengen. Clubs hebben alle macht inderdaad. Nu gaat een club voor een speler die ze zelf hebben opgeleid wat zullen de kosten daarvoor zijn? Bepalen of hij wel of geen stap hogerop kan zetten dat is teveel macht over een beslissing in het leven van een persoon. Ik persoonlijk vind dat nogal wat en vraag me af welke werkgevers buiten de sportwereld om dit soort dingen ook doen…..
 
SpeedyAFC
 
1
26 augustus 2021 om 09:33
Clubs worden gecomenseerd voor de opleiding via de opleidingsvergoeding. Bij elke transfer van van der Ven zal Volendam een vergoeding krijgen, ook al is hij daar al jaren weg. Die vergoeding zal uiteindelijk meer dan genoeg zijn. Het probleem zit hem in de gratis opleiding voor de spelers die niet goed geneog zijn en nimmer een transfer maken. Daarop maken de clubs verlies.
 
Japie_Krekel
 
5
26 augustus 2021 om 09:34
En als een speler wel gewoon zijn contract netjes wil uitdienen wordt hij gechanteerd door een club met terugzetting naar het tweede omdat ze hem niet transfervrij willen laten vertrekken. Ik snap ook daarom prima dat spelers voor hun eigen carrière kiezen
 
FlamengoBrasil
 
2
26 augustus 2021 om 10:21
@dewaterdrager, en na zijn 32ste kan een voetballer niks meer? Dan zit die thuis dom te wezen ofzo? Voetballers hebben tijd genoeg om ook een studie te volgen. Ken een oud prof voetballer (op eerste divisie niveau) die dat ook heeft gedaan. Maar de meeste voetballers hebben de instelling dat ze goed geld kunnen verdienen, en school niet belangrijk vinden. Tja die kun je laten versloffen, maar je kan ook gewoon je school afmaken, en een beetje de algemene ontwikkeling blijven volgen zodat je na je voetbal carriere gewoon een baan kunt zoeken. Maar veel voetballers leven een beetje buiten de werkelijkheid.
 
FCVoetbal23
 
2
26 augustus 2021 om 10:24
Precies Japie. Mensen praten richting clubs als snel alles goed. Dat las je ook over die Geertruida van Feyenoord terug in de comments op VZ. Als hij niet wilt verlengen dan maar een jaar op de tribune alsof het de normaalste zaak ter wereld is…
 
Remcob
 
1
26 augustus 2021 om 10:45
@flamengobrasil, laten we eerlijk zijn. Een flink aantal profvoetballers kan buiten het aardig tegen de bal trappen niet zo veel. Die zie ik geen opleiding volgen, dus dat betekent over het algemeen dat ze na hun carriere een hele andere levensstijl moeten gaan volgen als ze zich niet financieel onafhankelijk hebben gespeeld. Een mooi voorbeeld vind ik bijvoorbeeld Promes. Als die zich niet financieel onafhankelijk zou spelen, dan moet hij daarna werk gaan zoeken. Die jongen kan als hij een goede dag heeft tot 11 tellen. Die zou niks anders kunnen dan thuis een uitkering ontvangen en waarschijnlijk op het verkeerde/criminele pas raken. En zo zijn er helaas heel veel voetballers.
 
Vernon
 
0
26 augustus 2021 om 11:53
Ze moeten niks, maar die investering is ook niet gratis. Als alle spelers naar believen weg kunnen, dan ga je als club geen tonnen in die gasten investeren. Ergens moet een balans zijn. Als je als luchtmachtpiloot wordt opgeleid kost dat een miljoen. Dan mag je ook niet na je opleiding voor RyanAir gaan werken. In de voetballerij zou de balans anders kunnen komen te liggen, maar clubs moeten wel een manier overhouden om beleid te kunnen maken en investeringen te kunnen doen.
 
dewaterdrager
 
0
26 augustus 2021 om 13:43
Ik weet niet eens of ik hier wel inhoudelijk op wil reageren.
 
Japie_Krekel
 
0
27 augustus 2021 om 07:11
@FCVoetbal23 klopt en dan hoor je altijd dat een speler alles aan de club te danken heeft terwijl dat meestal toch echt het aangeboren talent is. Een club maakt van een matige speler geen topspeler
 
Stokie10
 
25
26 augustus 2021 om 08:04
Ja want je bent al 20 jaar en bij volendam krijg je 50k per jaar, terwijl je bij wolfsburg 500k per jaar krijgt waarschijnlijk. Wedden dat eenieder van ons reageerders direct zijn contract zou opzeggen om aan de slag te gaan bij een dergelijk contractvoorstel? Daarnaast gaat hij van armetierige kkd club naar CL voetbal. Voor dergelijke positieverbeteringen is een rechter gelukkig niet blind. Schandalig dat Volendam zn spelers niet zoiets gunt. Ook goed teken voor de rest van de selectie én toekomstige aankopen. Als je bij volendam tekent, teken dan korte contracten
 
DRL80
 
2
26 augustus 2021 om 08:16
Zie Tipptopp z’n reactie, daar staat alles in.
 
SpeedyAFC
 
4
26 augustus 2021 om 09:36
Nee hoor , daar staat niet alles in. In elke andere baan zal de rechter een afkoop som voor een contract nauwelijks hoger laten uitvallen als het nog uit te betalen salaris van de nog lopende contractsduur. In het voetbal is nog altijd sprake van een uitzonderingspositie. Eentje die bij een gang naar de rechter zomaar ineens afgelopen kan zijn zoals destijds gebeurde met het Bosman arrest.
 
Valkeakoski
 
3
26 augustus 2021 om 09:47
Misschien ben ik wat pessimistisch, maar zou die jongen niet eerder worden gehaald voor het tweede elftal van Wolfsburg, die zo te zien in de Regionalliga Nord actief zijn?
 
diegopeladona
 
9
26 augustus 2021 om 08:31
Ik snap dat afkeer tegen de voetballers niet. Wie van jullie mag niet vrij van baan wisselen bij zijn werkgever? Of het nou een betere of minder goede baan is, dichtbij huis of meer of minder ambitieus.. Jullie mogen dat allemaal doen. Hooguit moet je soms contractueel een opleidingskosten terugbetalen mocht er in je geinvesteerd zijn. Alleen in de voetbalwereld mag je de slaaf van de club zijn. Wanneer stoppen we met al die machsspelletjes accepteren? Als er een redelijke transfersom wordt betaald, dan mag een speler toch weg? Zeker als die dat graag wilt. Wat voor flauwekul is dit nou?
 
FlamengoBrasil
 
1
26 augustus 2021 om 10:25
@diegopeladona, vrij van baan wisselen kan ook niet zo maar overal. Je hebt ook te maken met concurrentie beding.
 
Remcob
 
4
26 augustus 2021 om 10:51
Ik mag dat niet. Als ik wil vertrekken bij mijn werkgever mag ik de eerstvolgende 24 maanden niet aan de slag gaan bij een bedrijf dat in dezelfde markt actief is. Als ik dat wel doe, moet ik daarvoor een dwangsom betalen van 25.000 voor elke maand die nog in die 24 maanden valt. Dus nee, zeker in bedrijven waar kennis een groot onderdeel van het product is, zijn transfers nagenoeg uitgesloten (of ze kosten relatief heel veel geld).
 
Vernon
 
0
26 augustus 2021 om 12:07
@diego Je ziet hieronder al twee steekhoudende reacties van mensen die niet zomaar van baan kunnen wisselen. Maar nog los daarvan; hoe zou je de voetballerij voor je zien als spelers zomaar over konden stappen? Ik bedoel dat serieus als vraag. De hele voetballerij zou namelijk totaal op zijn kop staan. Het meest waarschijnlijke effect is dat transfersommen verdwijnen, en dat de salarissen flink stijgen. Dat wordt dan immers het middel waarmee je een speler aan je bindt. Kleine clubs zijn dan de lul, want die zien iedere speler die ook maar een beetje opvalt, direct verdwijnen. Volgens mij is dat een rechtstreekse bedreiging van alle kleinere clubs, en daarmee voor de hele voetballerij. Kortom; de macht moet zeker niet volledig bij de clubs liggen. Maar ook niet volledig bij de spelers.
 
diegopeladona
 
1
26 augustus 2021 om 14:03
@allen Dank voor jullie reacties. Concurrentiebeding gaat dit niet op. Er is pas sprake van concurrentiebeding wanneer die persoon in dezelfde sector (markt) zich bevindt. En in dit geval gaat het niet op de 2 clubs waar het hier om gaat komen elkaar nooit tegen, of het moet heel gek lopen. Verder spelen dergelijke bedingen in heel specifieke sectoren. Een Arts mag absoluut van baan wisselen (maar moet geen bedrijfsgeheimen van het ziekenhuis meenemen). Dat is anders als je voor Tesla of Apple werkt en dan naar de concurrent overstapt met de kennis en patenten van die twee partijen. Hier gaat het niet om intellectuele eigendommen. Los van alles zijn er binnen het voetbal specifiek regels gemaakt voor concurrentie beding (je mag niet van club wisselen als de competitie gespeeld wordt, dat kan alleen op 2 momenten per jaar). En wat geregeld is, en wat mag.. moet dan ook kunnen. Hier gaat het om clubs die binnen de regels van wat mag drempels opwerpen en carrieres van spelers beinvloeden. Ik vind dat clubs daar zich veel te veel rechten hebben toegeeigend en dat supporters hierin te vaak het maar goed vinden. Begrijp mij niet verkeerd, ik snap echt dat ook clubs belangen hebben. En dat hiertegenover een vergoeding staat. Maar het mag niet zo zijn dat zoveel wensen van spelers dermate gefrustreerd worden, wat soms ook ten koste gaat van een carriere of het spelplezier van de speler zelf. In het artikel staat volgens mij (ik heb het nu niet nog een keer gelezen) dat er in dit geval 2 miljoen geboden is, en dat dit geweigerd wordt. Dat vind ik in dit geval flauw. Ik ben dus voor vergoeding en transfersommen, maar echt tegen spelers pesten en hen tegen te houden hun eigen route te bewandelen en hun eigen carriere te plannen. Vind dit bijv ook in het geval van een Kane.. Of een Mbappe. Ik vind dat het wel mogelijk moet zijn om over te stappen en dat je niet tegen je wil in, koste wat t kost, bij een club moet spelen. Ik hoop dat mijn argumenten duidelijk zijn. Ik doe het even tussendoor
 
TheRoscoe
 
1
26 augustus 2021 om 10:40
Wat een nietszeggende, maar ook typische reactie.
 
Brasileiro
 
0
26 augustus 2021 om 11:01
Ongeduldige gastjes daar in Volendam, vond de houding van Joey Veerman al niet top met zijn openlijke kritiek over zijn eigen transfersom, deze vd Ven gaat nog een stap verder. Hoop dat ze er op een normale manier gewoon nog uit kunnen komen.
 
khalid3073wx
 
47
26 augustus 2021 om 07:13
Zielig gedoe hoop dat Volendam dit wint lijkt me ook trouwens. Je hebt een contract dat is duidelijk. Volendam mag ook 100 mil vragen. Onzin van Mino en dom heel dom en zielig van Van de Ven dat je dit doet. Die jongen heeft toch ook een verstand.
 
De Toekomst
 
53
26 augustus 2021 om 07:21
Waarom denk jij dat Volendam dit wint? Is een enorme sportieve én financiële verbetering. Dat zijn de punten waarop de KNVB dit beoordeeld. Die punten spreken allebei zwaar in het voordeel van Van der Ven.
 
moustro
 
43
26 augustus 2021 om 07:35
Het zou heel jammer zijn voor Vd Ven, maar ik mag hopen dat er een keer duidelijk gemaakt wordt dat de handelswijze van Raiola niet door de beugel kan…
 
khalid3073wx
 
1
26 augustus 2021 om 07:50
Omdat je ook de contractuele situatie moet bekijken. De KNVB gaat ook kijken naar het privaatrechterlijk deel van de zaak. In het algemene contract recht is contractontbinding niet zomaar mogelijk. Er moet sprake zijn van verwijtbaar danwel nalatig handelen van de werkgever.Zolang Volendam zijn salaris op tijd betaald en hem laat trainen en niet dwars zit zal Volendam dit winnen. Verder gaat de commmissie afwegen wat de financiele gevolgen voor Volendam zijm.
 
LEB0WSKI
 
8
26 augustus 2021 om 08:08
Als vd Ven zich zo ontzettend goed kan verbeteren (Championship League niveau) dan mag daar ook een uitzonderlijke vergoeding (CL niveau) tegenover staan.
 
Troy010
 
6
26 augustus 2021 om 09:10
Dit is een uitzonderlijke vergoeding voor een speler uit de KKD. Hun record transfer is 1.4 miljoen. Dit wordt met bijna 50% overstegen. Dan kun je zeker spreken van een uitzonderlijke vergoeding.
 
MrKrillin
 
3
26 augustus 2021 om 09:14
@khalid "er moet sprake zijn van verwijtbaar danwel nalatig handelen van de werkgever" Hier kijkt de AC niet naar, maar naar wat De Toekomst zegt. Dat in verhouding met de vraagprijs van de club en wat hij nu verdient. Dus beoordelen of het redelijk is wat Volendam vraagt. Voorbeeld stel hij verdient 2k per maand. Kan nu naar club waar hij 200k kan verdienen en spelen op hoger niveau. Maar Volendam vraagt 4 miljoen. Dat is totaal niet in verhoudig.
 
khalid3073wx
 
1
26 augustus 2021 om 09:28
Ik ben het sws eens dat Volendam moeilijk doet om niks, maar het is hun goed recht naar mijn inziens. Of ik het terecht nee 2 mil is meer dan hun begroting. Ze eisen ook onredelijk veel. Maar dat doen alle clubs. Maar die Mino gun ik niet en ben bang voor precedenten. Hierna zal je Veerman hetzelfde doen
 
SpeedyAFC
 
1
26 augustus 2021 om 09:38
Je kan elk arbeidscontract laten ontbinden bij de rechter. Dat is het probleem niet, het probleem is dat er bij contracten voor bepaalde tijd een schadevergoeding betaald moet worden. De hoogte die een rechter normaliter vaststelt is vele malen lager dan in het voetbal gebruikelijk is.
 
AubaArsenal
 
0
26 augustus 2021 om 09:39
Maar wie bepaald wat er in verhouding is dan? Als een club 2,5 miljoen aan salaris wilt uitkeren en maar 2 miljoen aan transfer, dan zou ik ook me poot stijfhouden als club
 
TheRoscoe
 
1
26 augustus 2021 om 10:46
"Maar die Mino gun ik niet en ben bang voor precedenten." Dat is begrijpelijk, maar dat maakt deze actie geen onzin of dom van Van der Ven. Van wat ik me kan herinneren, zijn dit soort arbitragezaken vaker succesvol dan niet voor spelers. Dus dan denk ik "die gaan ervan uit dat ze gaan winnen".
 
Sirius
 
0
27 augustus 2021 om 12:53
Maar de eis is het ontbinden van het contract en dat gaat de KNVB natuurlijk niet doen. Bovendien speelt het contract an sich natuurlijk een grote rol in de beoordeling van de rechter.
 
DVV20
 
12
26 augustus 2021 om 07:13
Als die spits van Vvv ook over de 3 miljoen moet kosten, is het niet raar dat Volendam voor een verdedigend talent een soortgelijk bedrag vraagt. Als een club uit Duitsland niet meer dan 2 miljoen wil neerleggen, kan je ervan uitgaan dat je als gokje voor de bank gehaald wordt. Vraag is of je dat wil, een stap naar een club als Heerenveen, Vitesse of misschien AZ zou veel logischer zijn voor zijn ontwikkeling.
 
VoetballR
 
34
26 augustus 2021 om 07:29
Verschil is natuurlijk wel dat Giakoumakis zijn prestaties, een niveau hoger heeft laten zien dan van de Ven. Dan is t logisch dat hij meer kost. Ook omdat aanvallers meestal meer opbrengen.
 
DVV20
 
0
26 augustus 2021 om 08:56
Klopt, aan de andere kant vergelijk je iemand van 21 met iemand van 26. Het gaat mij erom dat het niet een extreem hoge vraagprijs is en dat het wel vaker gebeurt bij clubs uit de KKD, Antonucci leverde ook 2+ miljoen op bijvoorbeeld. Lijkt me dan ook sterk dat een arbitragezaak hier verandering in gaat brengen.
 
MrKrillin
 
0
26 augustus 2021 om 09:15
@dvv20 Weet jij ook wat beiden verdienen? Wat zijn hun salarissen, resterende contracttermijn?
 
SpeedyAFC
 
0
26 augustus 2021 om 09:40
Hij heeft nog twee jaar te gaan. Zijn huidige contract ondertekende hij twee jaar geleden, toen hij nog onbekend was. Het salaris van een jonge, onbekende speler in de KKD zal niet veel zijn.
 
TheRoscoe
 
1
26 augustus 2021 om 10:42
Denk dat Giakoumakis met een scheef oog kijkt naar de ontwikkelingen in deze zaak tbh.
 
MarrieAanDeBal
 
13
26 augustus 2021 om 07:13
2miljoen + een doorverkoop percentage is gewoon een goed bod voor een speler uit de kkd. Willen ze 5 miljoen hebben ?
 
Cyberize7x
 
16
26 augustus 2021 om 07:16
Dat mag een club toch zelf bepalen? Je hebt een contract en hebt die bewust getekend. Als er afspraken gemaakt zijn moeten die zwart op wit staan anders heeft Mickey weinig ammunitie om deze zaak te winnen.
 
MarrieAanDeBal
 
23
26 augustus 2021 om 07:24
Het is een werkcontract, geen lijfeigenen contract. Het is sws op financieel en sportief vlak een verbetering voor hem en 2miljoen is gewoon veel geld voor een speler uit de kkd
 
4fRedondo
 
13
26 augustus 2021 om 07:56
Stel Barca was met een bod van 15 miljoen bij Ajax gekomen voor Frenkie. En zij boden Frenkie een jaarsalaris van 25 miljoen. Had Ajax dan meteen ja moeten zeggen? € 14,999.999,- winst (minus doorverkoop %). Wel een enorme positieverbetering, zowel financieel als sportief. En 15 miljoen is wel veel geld voor een speler uit de eredivisie.
 
ajaxf1
 
5
26 augustus 2021 om 08:24
Sorry maar dat kan je toch niet vergelijken? 15 miljoen is weinig voor Ajax, Davinson Sanchez in het verleden ging al voor 40. Dit staat waarschijnlijk in de top 3 transfers allertijden. Daarnaast speelt Ajax op het hoogste niveau van Nederland en haalden ze de halve finale van de Champions League, de zwaarste competitie ter wereld.
 
Troy010
 
5
26 augustus 2021 om 09:13
En een speler mag ook zelf bepalen of hij zijn contract verlengt, maar doet hij dit niet wordt hij in zijn laatste jaar min of meer verplicht om te vertrekken omdat hij anders op de bank beland. En dit mag wel zomaar...
 
burwatti
 
5
26 augustus 2021 om 07:50
Precies 2 miljoen + doorverkoop lijkt me zeker niet misselijk voor een KKD club. Daarnaast blijf je met een ongemotiveerde speler zitten als dit niet door gaat.
 
jerooney88
 
1
26 augustus 2021 om 10:41
Ze willen in elk geval een doorverkooppercentage, waar nu geen sprake van is als ik het artikel moet geloven
 
MichelBeijen
 
15
26 augustus 2021 om 07:15
Wie denkt hij dat hij is.....Je hebt met volle verstand een contract getekend , dus je club mag vragen wat ze willen. En die rioolrat denkt niet aan jou , maar alleen aan geld....
 
dewaterdrager
 
9
26 augustus 2021 om 07:59
Vind dit altijd erg makkelijk. Deze jongens zijn vaak op 4/5 jarige leeftijd begonnen met voetballen en hebben het op doorzettingsvermogen, houding, talent en een beetje geluk gered tot het profvoetbal. Hij presteert fantastisch bij Volendam, en heeft nu de mogelijkheid om van een club uit de keukenkampioen divisie, naar een van de allermooiste competities ter wereld te gaan. Op papier mag Volendam natuurlijk vragen wat het wil, maar als je puur kijkt naar marktwaarde slaat dit natuurlijk nergens op. Je onthoudt een jongen van 20, de kans van zijn leven. Als het bod goed is, heb je ook nog het menselijke aspect en ik vind dat je hier als club ten allen tijde rekening mee dient te houden.
 
Toni Gigi
 
2
26 augustus 2021 om 11:46
Raioolrat.
 
Hakkie2
 
5
26 augustus 2021 om 07:20
Aan 1 kant snap ik Van de Ven wel. 2 miljoen lijkt me heel redelijk. Maar aan de andere kant: als een club als Wolfsburg geen cent meer dan 2 miljoen voor je over heeft en het liever op deze manier laat gebeuren, hoeveel vertrouwen hebben ze dan in jou? Volgens mij wordt je daar hooguit 5e of 6e centrale verdediger. Is dat nou het beste voor hem?
 
Soccerfan_1
 
7
26 augustus 2021 om 07:39
Waarom zou die club meer over moeten hebben voor een speler die nog niks heeft laten zien op niveau….hallo. Dit is al een enorm bedrag voor een KKD speler
 
Hakkie2
 
1
26 augustus 2021 om 07:49
Ja, dat ben ik het met je eens. Maar het geeft wel aan dat Wolfsburg hem niet als basis ziet. Sterker, ik zie oo transfermarkt al 4 verdedigers van minstens 8 miljoen. Hij zal dus ook niet eerste reserve zijn.
 
JK-Ajax
 
16
26 augustus 2021 om 07:29
Ik vind dit altijd een beetje zielig overkomen, twee miljoen is tegenwoordig een schijntje voor grote talenten en je tekent met je volle verstand een contract. Lekker laten wegkwijnen ergens, toedeloe
 
PaulR_1982
 
22
26 augustus 2021 om 07:38
Het verbaasd met niet dat Raiola hier weer bij betrokken is...
 
FlamengoBrasil
 
15
26 augustus 2021 om 07:39
Ach van der Ven, je hebt je carrière aan Volendam te danken, hebt met gezond verstand getekend. En hij zal niet eten en niet slapen. Wat een jank verhaal. Als Wolfsburg het echt in je ziet zitten betalen ze wel meer dan 2 mln. Doen ze er tussen de half en 1 mln bij zal het best goed komen. Maar deze jongen gaat zich er bij Wolfsburg echt niet tussen spelen.
 
FCG95
 
4
26 augustus 2021 om 07:51
Als speler laat je tegenwoordig gewoon een afkoopsom in je contract zetten?
 
burwatti
 
5
26 augustus 2021 om 07:54
Dit zou je niet moeten doen als Van de Ven zijnde. Op dit moment zou hij bij lange na niet in de basis terecht komen, ij heeft momenteel minimaal 3-4 centrale verdedigers voor hem die beter zijn bij Wolfsburg.. Het mooiste zou zijn om in de Eredivisie nog lekker een paar veel minuten te maken. Financieel is de stap natuurlijk wel gigantische van Volendam naar Wolfsburg maar dat is ook het enige wat deze transfer logische zou maken voor hem zelf.
 
Chovanovski
 
16
26 augustus 2021 om 08:00
Mn zoon slaapt niet en eet niet? Hoe oud is die jongen kom op ff grote jongen zijn en normaal doen. Zielig doenerij. Als je dat als club lees heb je toch helemaal geen zin meer in zo een jongetje dat om dit soort situaties gewoon niet meer slaapt en eet
 
ajaxrkc33
 
3
26 augustus 2021 om 08:05
Lekker je carrière kapot maken. Met dank aan Raiola
 
Stan-FCT
 
9
26 augustus 2021 om 08:08
Typisch zo'n verhaaltje van een Nederlands talent dat redelijk kan ballen in de KKD en het een beetje hoog in de bol krijgt. Vervolgens maken ze hem de kop helemaal gek, en over een paar jaar verhuren ze hem aan RKC Waalwijk.
 
Siemjo
 
1
26 augustus 2021 om 08:13
Laten de Nederlandse clubs een talent die in hun achtertuin speelt nu net als van Dijk destijds weer naar het buitenland vertrekken.
 
DRL80
 
1
26 augustus 2021 om 08:21
Mentaal niet zo sterk lees ik dus daar doen ze goed aan.
 
peetah
 
4
26 augustus 2021 om 08:47
Volendam poot stijf houden, heel goed!! Achterlijk gedoe
 
sebasjuh
 
0
26 augustus 2021 om 08:48
Haha wat is het toch met spelers tegenwoordig. Wel langdurige contracten tekenen en clubs mogen dan niets meer vragen bij een transfer? Teken dan zelf een contract voor 1 of 2 jaar dan weet je dat je snel weg in of laat een Max bedrag opnemen in je contract. Zonder dit niet zo huilen en laat de andere club gewoon betalen of voldoen aan wat Volendam wilt. Doen ze dat niet dan wil die club je blijkbaar niet zo graag.
 
Wouterke
 
1
26 augustus 2021 om 09:04
Dit kan ook bijna alleen maar met Raiola als zaakwaarnemer... Als Volendam en Wolfsburg er toch niet samen uitkomen, dan houdt het toch op? Contract is in dat geval contract. Wolfsburg wil niet eens onderhandelen.
 
djdano
 
0
26 augustus 2021 om 09:19
Voor de waarde word gekeken naar zijn huidige salaris en looptijd van zijn contract. Daarom geeft overmars zo graag een contractverbetering / verlenging en dat is ook de reden dat madueke bij psv heeft verlengt. Wat wij als eerlijk ervaren boeit niet zoveel. Ik gok dat volendam dit gaat verliezen.
 
Excalibur
 
2
26 augustus 2021 om 09:23
Die Raiola is toch gewoon een ordinaire mensenhandelaar? En al die jonge voetballertjes maar geloven dat ze allemaal in het eerste van de topclubs gaan spelen.
 
Japser
 
0
26 augustus 2021 om 09:49
Ik las het en toen ik Raiola zag staan, dan weet je eigenlijk al genoeg. Moet zeggen dat ik wel respect kan opbrengen hoe hard hij kan onderhandelen namens zijn spelers. Voor de clubs een doorn in het oog, voor veel spelers een zege.
 
patjeV
 
0
26 augustus 2021 om 10:10
Het is toch godsgeklaagd hoe die kut Raiola al die jongens het hoofd op hol brengt. Die is natuurlijk niet de eerste keer dat hij dit flikt. Hoop wel dat daar betere regels voor komen, en kan die Raiola niet gewoon lekker van zijn geld gaan genieten ...m
 
Jaap-Pieter
 
0
26 augustus 2021 om 10:24
Hoeveel spelers heeft Raiola wel niet onder zijn hoede? Als die gast al spelers uit de KKD, een veredelde amateurcompetititie, onder zijn hoede heeft, schat ik dat dat aantal uit een cijfer met 3 nullen bestaat. Die man werkt 25 uur per dag, 8 dagen per week ofzo.
 
Roy_R
 
0
26 augustus 2021 om 10:26
Het lijkt er hier eerder op dat de manier van onderhandelen FC Volendam niet aanstaat. Kan die zakenwaarnemer geen stapje opzij doen voor zijn cliënt? Want Volendam moet waarschijnlijk ook weer een bedrag naar die vieze man overmaken omdat hij zoveel werk levert. Maar ze willen hem gewoon buitenspel zetten. Ik denk zomaar dat Jonk nog een appeltje te schillen heeft met Raiola, vanuit het verleden.
 
Roy_R
 
2
26 augustus 2021 om 10:29
Az en Feyenoord liggen hier trouwens aardig te slapen 2,5 miljoen en hij is binnen.
 
messistgermain
 
0
26 augustus 2021 om 10:46
Ik heb nooit wat in deze draver gezien. Motoriek klopt totaal niet. Redelijk snel op de flank. In de as wordt hij zo weg gezet. Totaal niet wendbaar. Succes Paling!
 
gomes1psv
 
1
26 augustus 2021 om 10:58
Volendams trekje geworden dit? Eerst Veerman die niet zo lang geleden met zijn volle verstand een salarisverhoging en contractverlenging accepteerde en nu met alle geweld weg wil en nu deze snotneus? Als Feyenoord voor Antonucci €2 miljoen betaalt, waarom zou Volendam Van der Ven dan niet aan zijn contract mogen houden bij elk bod wat daar onder valt? Uiteraard is Mino Raiola nooit ver weg bij dit soort streken. Zo blij dat PSV verlost is van die gozer en Madueke niet in zijn stalletje zit. Walgelijke kwal die vent.
 
Japie_Krekel
 
0
27 augustus 2021 om 07:14
Kom op, je kan van de KKD naar de Bundesliga en twee keer zoveel verdienen. Volendam kan wel 30 miljoen vragen als ze willen maar of dat correct is is weer een bv tweede. Atalanta biedt een prachtig bedrag voor een speler die nog alles te bewijzen heeft
 
jeron
 
1
26 augustus 2021 om 11:43
Keurig van Volendam.. Raiola is een keiharde onderhandelaar wat bijna zelfs tot eng leidt Contract is contract Wil je daar onderuit dan is het aan de clubs om tot overeenstemming te komen. Niet aan de speler, niet aan de zaakwaarnemer. Dan had je maar een clausule in je contract moeten zetten dat je voor een bepaald bedrag naar een betere competitie mag. En dan 2 miljoen veel is voor de kkd klopt. Maar was die 80 mil voor de eredivisie ook niet een beetje aan de gekke kant? Tijden veranderen. We komen straks dat spelers met talent in de KKD ook voor bedragen rond de 2 a 4 miljoen gaan.
 
 
1
26 augustus 2021 om 12:00
Mijn zoon slaapt en eet niet, gadverdamme wat een misselijke vader zeg een beetje gaan lopen inspelen op t sentiment van mensen om zo een transfer te forceren.
 
Die Knappen
 
0
26 augustus 2021 om 15:12
Is die Van de Ven dan echt zo goed?
 
MartinRafter629
 
0
26 augustus 2021 om 19:39
Zodra de naam van ' Raiola' opduikt geef ik de andre partij altijd gelijk. Deze parasiet verdient het niet om zaken mee te doen. De parasiet onttrekt honderden miljoenen uit het voetbal. Helaas zijn er korte termijn denkende clubbesturen die zaken met de parasiet blijven doen- hebben die clubbestuurders dan geen moraal?
 
willempiedebok
 
0
27 augustus 2021 om 07:46
Een rare zin in het verhaal is het financieel belang wat Jonk cs. in van de Ven zouden hebben. Hoe zit dat dan? Dat zou ook gek zijn. Maar de naam Raiola daar word je ook niet altijd blij van.
 
Awosela
 
0
27 augustus 2021 om 10:47
Worden leuke duels tussen Brobbey en Van de Ven in de jeugdcompetities van de reserves. Al hebben ze dat volgens mij niet eens in de Bundesliga.
 
Sirius
 
0
27 augustus 2021 om 12:55
Tja, verbaast me eigenlijk niet dat Raiola de belangenbehartiger is. Dit soort capriolen gebeuren me allemaal toch veel te vaak bij spelers uit zijn stal. Zal die Raiola werkelijk zelf geloven dat hij het sportieve plaatje van de speler voorop stelt? Het lijkt me namelijk niet dat deze jongen ook maar enigszins klaar is voor de Bundesliga.