Van Gaal voert flink wat wijzigingen door, maar laat Pasveer staan
Zondag, 25 september 2022 om 19:10

Louis van Gaal onthult de opstelling van Oranje voor de Nations League-wedstrijd tegen België. De bondscoach kiest opnieuw voor Remko Pasveer onder de lat en heeft verder basisplaatsen ingeruimd voor Steven Berghuis en Davy Klaassen. Het duel in de Johan Cruijff ArenA vangt om 20.45 uur aan en staat onder leiding van de Engelsman Anthony Taylor.

Van Gaal kiest tegen België opnieuw voor Pasveer als eerste doelman. Waar menigeen tijdens deze interlandperiode rekening had gehouden met speelminuten voor Jasper Cillessen, krijgt de doelman van Ajax voorlopig de voorkeur. Pasveer werd met zijn 38 jaar de een na oudste speler ooit in het shirt van Oranje en krijgt dus opnieuw het vertrouwen. Van Gaal heeft al aangegeven de nieuwe keepers - Andries Noppert werd ook opgeroepen - aan het werk te willen zien. Aangezien dat tegen Polen nauwelijks is gebeurd, krijgt Pasveer tegen België een nieuwe kans om zijn kwaliteiten te tonen.

Op het middenveld ontbreken Teun Koopmeiners (hoofdblessure) en Frenkie de Jong (bovenbeenblessure). Het tweetal viel tegen Polen uit en behoort niet tot de wedstrijdselectie. Klaassen moet daarom voor de controle zorgen, net als Marten de Roon. Laatstgenoemde fungeerde tegen Polen als vervanger van De Jong. Steven Berghuis, die sterk inviel donderdag, mag het dit keer vanaf het begin laten zien. Van Gaal gaf voorafgaand aan de wedstrijd tegen Polen al aan te zullen kiezen voor Klaassen tegen België, daar de middenvelder van Ajax voor balans moet zorgen.

In de voorhoede moet Van Gaal het doen zonder Memphis Depay. De aanvaller van Barcelona viel donderdag uit met een hamstringblessure en is er net als Koopmeiners en De Jong niet bij. Vincent Janssen fungeert om die reden als aanspeelpunt naast Steven Bergwijn. Het duo was tegen Polen verantwoordelijk voor de 0-2 na een knappe combinatie in de vijandelijke zestien. Cody Gakpo, tegen Polen spelend op de 10-positie, wordt naar de bank verwezen. Ook de van Jong Oranje overgekomen Brian Brobbey en Ryan Gravenberch zitten op de reservebank.

De opstelling van België wijzigt op twee posities ten opzichte van het duel met Wales (2-1 winst): Thomas Meunier maakt op de rechtsbackpositie plaats voor Timothy Castagne, terwijl Amadou Onana de plek op het middenveld overneemt van Youri Tielemans. België wordt zondagavond gecoacht door Thierry Henry, die de honneurs waarneemt vanwege de schorsing van Roberto Martínez. De bondscoach kreeg rood tegen Wales en zit op de tribune.

Nederland staat bovenaan in Groep A met een voorsprong van drie punten op België. Op basis van onderling resultaat, dat vóór doelsaldo gaat, kunnen de Rode Duivels de groep nog winnen, door Oranje met drie doelpunten verschil te verslaan (gerekend vanaf een 1-4 zege). Nederland won begin juni in Brussel namelijk met 1-4 van België.

Opstelling Oranje: Pasveer; Dumfries, Timber, Van Dijk, Aké, Blind; Klaassen, De Roon, Berghuis; Bergwijn, Janssen

Opstelling België: Courtois; Debast, Alderweireld, Vertonghen; Castagne, Witsel, Onana, Carrasco; De Bruyne, Hazard; Batshuayi

Meer nieuws
   
17:37
17:37
Zoon van Peter Bosz gaat in de Eredivisie aan de slag als hoofdscout
0
   
17:35
17:35
Dumfries reageert via Instagram op veelbesproken actie tijdens kampioensfeest
0
   
17:00
17:00
Alle genomineerden voor Bronzen Schild in de KKD bekend: FC Dordrecht domineert
5
   
16:42
16:42
Boschker stopt als keeperstrainer Twente en wil door in opvallende nieuwe rol
14
   
16:00
16:00
Trainer AEK Athene is helemaal de weg kwijt en grijpt official bij de strot
6
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (131)

 
DarleyTorres
 
206
25 september 2022 om 19:13
#FreeMalacia
 
Sir Paul
 
49
25 september 2022 om 19:28
Jesuismalacia. En ook Gakpo hoort basis te staan.
 
KokkieAFCA0341
 
11
25 september 2022 om 19:29
Wat een arme mensen, ze zitten dik betaald voetbal te kijken.. Ik zou een giro rekening openen voor ze
 
Pieterpost
 
17
25 september 2022 om 19:42
Snap ook niet waar Gakpo is. Wat een armoedige opstelling, denk dat we vandaag op onze klote krijgen 1-3.
 
Sir Paul
 
34
25 september 2022 om 19:46
Er is gewoon kliekjesvorming. Met een staf Blind Reuser Hoeks Davids mogen Bergwijn Berghuis Blind blijven staan. Ajaxresevespeler Klaassen erbij. Gakpo wordt naar de bank verwezen. Alsof ie straf heeft. Ik word niet vrolijk vd technische staf van oranje. Vriendjes,familie.
 
Hendrik123
 
11
25 september 2022 om 19:48
Geen straf hoor. Van Gaal gaf voor deze oefenpotjes al aan dat Gakpo de 1e wedstrijd zou spelen en Klaassen de 2e
 
Sir Paul
 
8
25 september 2022 om 19:56
Ik vind t vervelend controverse op te roepen in deze. Soms provoceer ik ook. Nu kan ik er niet over uit waarom Blind Bergwijn Berghuis strepen voor hebben op Malacia en Gakpo. En er twijfel zou zijn tussen Klaassen of Gakpo. Dat Pasveer er staat kan ik dan wél weer begrijpen.
 
Sociomasia
 
8
25 september 2022 om 19:59
Bergwijn is toch geen straf? Daarnaast vind ik Berghuis ook niet onlogisch, Blind wel maarja dat vind 99%??
 
Sociomasia
 
2
25 september 2022 om 20:00
Sir je noemt 2 x de 3 B's maar komt dan terug met 2 namen? Moet van Gaal met 10 man spelen? Of wie wil je nog meer liever zien?
 
SergioRamosHM
 
7
25 september 2022 om 20:05
Malacia speelt maar bij Man UTD in de premier league. Logisch dat je zo iemand wissel zet en een bankzitter in de persoons van Klaassen uit de eredivisie in de basis. Snap jij het nog?
 
Sir Paul
 
0
25 september 2022 om 20:07
Kunnen er maar 11 spelen. Met een fractie fantasie begrijp je mn post.
 
Kevin1989
 
1
25 september 2022 om 20:09
@pieterpost ik zie ook liever Gakpo echter is het wel makkelijk te verklaren. Van Gaal heeft aangegeven meer verdedigende zekerheid te hebben, Klaassen zou dat beter kunnen vervullen. Of het goed gaat uitpakken vraag ik me ook af.
 
Sander555
 
2
25 september 2022 om 20:16
Blind staat middenveld. Wat heeft malacia daar te zoeken?
 
KvP_010
 
2
25 september 2022 om 20:28
Denk dat PSV het wel prima vind dat hij nu niet speelt en voor Manchester geldt hetzelfde. Met Gakpo was het volgens mij afgesproken en Malacia komt elke keer voor Jan lul al was hij in de interlands die hij speelde gewoon prima. Dat voetballende van Blind is zo geweldig alleen Malacia kan dat ook hoor en hij kan nog een mannetje uitspelen en is 30 x sneller wat zowel aanvallend als verdedigend een voordeel is. Bij die kans van Milik stond hij weer ergens en het erge is dat anderen de schuld krijgen niet alleen bij NL. Tegen Liverpool was het Blind zijn man en fout en had Bassey dit even op moeten lossen. Alleen Bassey had het al druk zat met zijn eigen spel.
 
KAWS
 
52
25 september 2022 om 19:35
Het is echt werkelijk waar een schande. Hoe kan je nou keer op keer Daley Blind verkiezen t.o.v. Malacia? Wat een waanzin…
 
Hendrik123
 
7
25 september 2022 om 19:51
Ik denk omdat Blind voetballend beter is en veel meer ervaring heeft. Dat zal het moeten zijn. En misschien omdat van Gaal de wedstrijd Arsenal Man Utd heeft gekeken.
 
Ducktaildo
 
12
25 september 2022 om 19:55
Hendrik123. Ja dat hij voetballend beter is hebben wij tegen Polen wel gezien? Heeft werkelijk geen bal gegeven die Bram van Polen niet zou kunnen geven. Heeft wel een counter om zeep geholpen omdat die in de 1e helft niet durfde in te stappen. Ik vind de toegevoegde waarde van Blind echt 0,0. Reden dat Malacia niet speelt is denk ik omdat Van Gaal bang is dat Malacia een wereldpot speelt. Dan is de basisplaat van Blind helemaal niet meer te rechtvaardigen
 
KAWS
 
20
25 september 2022 om 19:57
Leuk dat Blind voetballend beter is maar hij is een linksback. Als hij zo goed kan voetballen, zet hem dan in zijn kracht en dus op het middenveld. Hij wordt er aan alle kanten uitgelopen en heeft geen body. Laten we beginnen bij de basis waarom een linksback, linksback staat: Je man uitschakelen. Dat kan Malacia. En op al die vlakken schiet Blind tekort. Daley is gewoon een middelmatige speler die heel erg beperkt is maar alleen uitblinkt in passing. Hij is in mijn ogen echt een zwakke schakel… En die ervaring is leuk hoor maar als dat een vereiste is, moet je nooit meer doorselecteren.
 
ajax1812
 
7
25 september 2022 om 20:10
Ik denk dat het komt omdat Blind als wingback die naar binnenkomt en als extra man (op het middenveld) fungeert veel beter in het systeem past dan Malacia.
 
KvP_010
 
0
25 september 2022 om 20:29
Kijk Liverpool Ajax en Manchester tegen Liverpool Tegen Arsenal was het idd de eerste keer dat ik Malacia moeite zag hebben met een buitenspeler al herstelde hij zich redelijkheden tweede helft.
 
Eindtovenaar10
 
13
25 september 2022 om 19:37
Wat een armoede zeg. Blind en Klaassen OUT. Janssen slimme speler maar Brobbey/Danjuma/Gakpo veel meer kwaliteit. Veerman of Gravenberch op de plek van Klaassen en Berghuis dan evt op 10. En ja ik weet dat Veerman en Danjuma er niet bij zitten maar die zijn wel beter.
 
KvP_010
 
0
25 september 2022 om 20:35
Veerman kan het wel shaken, want hij zat in de voorselectie en Gravenberch niet en Gravenberch vind ik eigenlijk de beste keus en idd Danjuma ook al is hij net fit en als hij presteert zal hij meegaan. Mij boeit het verder ook geen reet al spelen ze met heel Ajax ze zoeken het maar lekker uit. Als ze toch niet spelen kunnen ze beter lekker kort op vakantie gaan en bij hun clubs aansluiten.
 
Batouwe
 
6
25 september 2022 om 19:43
Ja bij deze titel had je de naam Pasveer ook voor Blind kunnen veranderen. Hoop dat van Gaal malacia nu wel een helft speeltijd gunt.
 
directorfoot
 
14
25 september 2022 om 19:44
Als ik Malacia was zou ik zo snel mogelijk een transfer naar Ajax maken. De enige oplossing.
 
Ducktaildo
 
99
25 september 2022 om 19:13
Klaassen in de basis bij oranje blijft toch het meest armoedige. Heeft in de verste verte niet de kwaliteiten die ook maar in de buurt komen van het geen dat een Nederlands elftal speler op die positie hoort te hebben. Zullen weer de hele wedstrijd een nummer 10 zien die A de bal niet in de voeten wilt hebben, B alleen maar het 16 meter gebied inrent dus een heel leeg gat op 10 laat en C als die toch per ongeluk in de combinatie komt de bal direct zal verspelen. Ow ja, en nog een paar mooie boze gezichtsuitdrukkingen niet te vergeten.
 
 
12
25 september 2022 om 19:19
Jij hebt er geen kijk op merk ik. De Roon op 6, Klaassen en Berghuis op 8. Vergeet niet dat Berghuis, Klaassen en Bergwijn goed op elkaar zijn ingespeeld en doordat Klaassen hoog staat en een man meetrekt, Berghuis ruimte krijgt.
 
PirloTes
 
41
25 september 2022 om 19:26
Klaassen een mannetje meetrekt? Die loopt in oranje altijd alleen maar in de weg joh..en ja heeft ook een leuke periode gekend maar is totaal niet Nederlands elftal waardig. En waarom laat hij Gakpo niet gewoon staan. En Blind moet ook weer spelen. Wat een armoe weer.
 
Broma
 
7
25 september 2022 om 19:26
Fijn nu begrijpen wij leken het ook
 
ajax1812
 
19
25 september 2022 om 19:30
Klaassen hoort niet in de basis bij het Nederlands elftal, is enorm afgezakt en voegt niks meer toe.
 
Adam24
 
1
25 september 2022 om 19:40
Juist in Oranje is Klaassen de laatste twee jaar vaak van waarde gebleken. Bij Ajax laat het momenteel te wensen over.
 
Afcakampioen
 
10
25 september 2022 om 19:20
En wellicht de 1-0 binnentikt
 
Ducktaildo
 
27
25 september 2022 om 19:25
En 10 combinaties om zeep helpt die ook tot de 1-0 zouden kunnen leiden
 
Vernon
 
0
25 september 2022 om 19:25
Het is ook armoedig, maar ja, we komen middenvelders tekort. Anders is het Gravenberch of Veerman.
 
Ducktaildo
 
14
25 september 2022 om 19:31
Vernon. Maar dan maar een Klaassen op te stellen die al vaak genoeg heeft laten zien dat die helemaal niet thuishoort op dat niveau? Dan 10x liever een Gravenberch, Veerman of Xavi op het middenveld. Klaassen is gewoon niveautje Guus Til. Leuke clubspelers voor in de eredivisie, maar daar blijft het ook bij
 
Mirnes Hanic
 
8
25 september 2022 om 19:34
Dan het liefst Gravenberch en ja nog liever Veerman. Want daar zit nog groei in. Bij Klaassen weet je dat hij niet meer kan brengen dan dat hij tot nu toe laat zien. Dit is zijn plafond. En Malacia is toch zeker een betere back dan Blind. Al snap ik dat je Blind selecteerd als back up. Want is gewoon redelijk betrouwbaar en goed aan de bal. Maar wat van Gaal nu doet is zware armoe. Je hebt betere spelers tot je beschikking en nog zet je spelers als Blind en Klaassen erin.
 
Vernon
 
0
26 september 2022 om 13:39
ja dat ben ik dan ook wel met je eens. Klaassen is voorbij, wordt niet meer beter. Wat betreft Blind en Malacia, Malacia is verdedigend (veel) beter en brengt meer energie, maar in het huidige systeem heb je een meer aanvallende back nodig. Dan snap ik de keuze nog wel. Als je 4-3-3 gaat spelen krijgt Dumfries ook weer minder kansen en dat vind ik een van onze beste spelers
 
De Toekomst
 
5
25 september 2022 om 19:44
Ik begrijp echt wat je bedoelt met Klaassen in Oranje. Dat snap ik helemaal. Ben het ook met je eens dat als hij basis had gestaan bij Ajax, de lat bij Oranje hoger had moeten liggen. Nu hij bij Ajax op de bank zit, zou ik het helemaal begrepen hebben als hij niet was opgeroepen. Dat had logischer geweest ook, maar Klaassen heeft zich in Oranje onder Van Gaal ook meerdere keren enorm bewezen. Zeker in combinatie met Bergwijn. Hetzelfde denk ik trouwens over Blind en Berghuis in Oranje. Puur naar hun kijkende, zijn het geen spelers van het niveau dat ik graag in Oranje zie. Daar hoop je toch op spelers van een (beduidend) hoger niveau. Wellicht dat Van Gaal iets in ze ziet, omdat ze goed passen bij het spel dat hij wilt spelen, maar puur individueel gezien hoop ik in Oranje toch spelers te zien van een hoger niveau.
 
Joge
 
56
25 september 2022 om 19:13
Met deze basis kunnen we maar beter niet naar het WK gaan...
 
MarrieAanDeBal
 
10
25 september 2022 om 19:27
Het is slechts een oefenwedstrijd he? niet zo sip zijn
 
Hendrik123
 
6
25 september 2022 om 19:43
Het is maar een oefenpotje. Wat een overdreven gedoe. Van Gaal gaf eerder al aan dat Gakpo de 1e wedstrijd zou spelen en Klaassen de 2e. Ik verwacht dat het elftal tegen Polen het basiselftal is.
 
Baardgrasmus
 
120
25 september 2022 om 19:14
Blind in vredesnaam, donder die vent naar de tribune
 
sander1410
 
60
25 september 2022 om 19:18
Pas op dat de Ajaciedjes niet boos worden omdat je een speler van hun niet goed genoeg vind!
 
 
27
25 september 2022 om 19:21
Waar slaat dit nou weer op... menig Ajacied deelt jouw mening. Al vertrouw ik wel op de kunde dat Van Gaal, Ten Hag en Schreuder het beter weten dan ik en menig VZ-supporter.
 
Afcakampioen
 
6
25 september 2022 om 19:22
Want clubvoorkeur speelt een rol? Denk dat iedereen de sterkste opstelling wil zien.
 
burwatti
 
11
25 september 2022 om 19:27
Zielige reactie hoor, blind is aanvallend gewoon de beste LB die we hebben. Met mest blok van 3 kan je Blind prima hebben op de links “half” positie waar die uitkomt.
 
PirloTes
 
9
25 september 2022 om 19:27
Dat is dus niet met Klaassen, Blind en Pasveer..
 
Vernon
 
2
25 september 2022 om 19:30
Doe niet zo sneu Sander. Denk dat niemand Blind ideaal vindt, maar voor de meeste mensen is dit helemaal geen clubdiscussie, alleen voor sommigen die oranje zien als een speeltuin voor hun clubspelers. Ga dan gewoon lekker je club kijken en laat oranje met rust. Ik zou persoonlijk in een andere formatie spelen, en dan Malacia ipv Blind. Maar ja, in een 5-3-2 krijgt Blind meer ruimte in waar hij wel goed in is (opbouwen). En dan is dat te verklaren. Zo krijgt Dumfries, in mijn ogen een van de belangrijkste spelers in oranje, ook meer ruimte. Als je 4-3-3 met Malacia speelt moet Dumfries ook meer achterin blijven.
 
wandering
 
46
25 september 2022 om 19:32
Want Malacia voegt aanvallend niets toe? Dit is de laatste oefenwedstrijd voor het WK dan zou het toch heel fijn zijn om ook een keer een goede back aan het werk te zien.
 
Tunined13
 
1
25 september 2022 om 19:50
Als je United kijkt kan je zien dat Malacia aanvallend nog niet goed genoeg is.. duurt allemaal te lang en durft niet naar voren
 
wandering
 
1
25 september 2022 om 19:56
Tja toen ik vorig seizoen naar Feyenoord keek zag ik dat hij aanvallend voldoende toe voegde, zou dat niet met het niveau verschil en het nog wennen aan zijn medespelers te maken kunnen hebben?
 
Adam24
 
1
25 september 2022 om 20:44
Een van de kritieken op Malacia was juist dat hij aanvallend vele te weinig toevoegt. Blind is bij Ajax de belangrijkste opbouwer. Nogal een verschil.
 
Adam24
 
8
25 september 2022 om 19:41
Jij wilt opbouwen met Dumfries en Malacia op de vleugel? Ook nog eens zonder De Jong. Blind heb je keihard nodig vandaag!
 
 
1
25 september 2022 om 20:24
Eens! Daarom ook alleen maar verdedigend ingestelde spelers opstellen. Alles om Blind te laten renderen
 
Bogota_viva
 
39
25 september 2022 om 19:14
Zie België hier wel winnen. Maar, waarom geen Malacia?
 
KvP_010
 
5
25 september 2022 om 19:19
Beter toch hij gaat toch niet spelen op het wk hoe ongelofelijk het ook is, maar goed Manchester United blij dat hij fit terugkomt. Als Koeman begint staat zijn naam er waarschijnlijk als een van de eerste op.
 
KokkieAFCA0341
 
0
25 september 2022 om 19:31
Ik denk dat van Gaal hem ook wel een laatste WK gunt en zo slecht als vele vinden is hij ook niet.. Als ik een deel moet geloven is het niveau kelderklasse
 
Vernon
 
1
25 september 2022 om 19:36
Omdat Blind in een 5-3-2 aanvallend meer kan brengen. En dan Dumfries aan de andere kant ook. In een 4-3-3 zou Malacia zeker moeten spelen ipv Blind, maar ja, we spelen 5-3-2
 
 
5
25 september 2022 om 19:52
Maar kan Blind dat? Dumfries, dat is een back voor 5-3-2. Het enige voordeel voor Blind is dat meer verdedigers zijn zwakte kunnen opvangen. Blind heeft een leuk inspeelpass, maar is verder nutteloos op de flank.
 
Sander555
 
0
25 september 2022 om 20:18
Omdat Blind middenveld staat. Wat moet je daar met malacia?
 
consy
 
62
25 september 2022 om 19:14
Een middenveld met de Roon en Klaassen. Daar wordt niemand vrolijk van lijkt me.. Ook Malacia had ik wel even een kans gegeven, zonde.
 
consy
 
8
25 september 2022 om 19:19
En dan heb ik het nog niet eens over Janssen in de spits, man man..
 
Sander555
 
8
25 september 2022 om 19:24
Jij snapt er werkelijk niks van. Misschirn heeft van Gaal al zijn basiself in zijn hoofd en wil hij nu kijken welke laatste spelers hij wel en niet meeneemt
 
Dabor
 
1
25 september 2022 om 19:28
Ik snap je punt. Maar ik moet wel toegeven dat hij in het NL elftal best prima speelt. Als aanspeelpunt en kapstok doet hij precies wat hem gevraagd wordt. Maar het is geen Van Persie of Kluivert idd.
 
Vernon
 
1
25 september 2022 om 19:46
Janssen is gewoon goed gezien. Klaassen en De Roon is natuurlijk niet best. Maar we weten ook dat Van Gaal van de week ook gewoon Koopmeiners wilde. Niet dat ik daar nou zou blij van word, maar de keuze is gewoon erg beperkt.
 
Partyboooi
 
7
25 september 2022 om 19:14
Daar zullen ze het zwaar mee krijgen tegen de Belgen denk ik....ben benieuwd
 
locomotif
 
26
25 september 2022 om 19:14
Ongelofelijk dat Klaassen en Blind spelen.Edit: overigens zie ik liever ook Brobbey in de spits dan Janssen al viel hij tegen Polen goed in.
 
Hendrik123
 
1
25 september 2022 om 19:44
Zo ongelofelijk kan dat toch niet zijn, aangezien blind elke wedstrijd onder van Gaal heeft gespeeld.
 
bcoams
 
47
25 september 2022 om 19:14
Ajax - België vanavond!
 
 
28
25 september 2022 om 19:14
Weer die blind pff
 
SambaSam
 
24
25 september 2022 om 19:14
Flink wat wijzigingen? Zijn gewoon de namen die je vooraf voor 99% met zekerheid in kan vullen. Dramatisch middenveld en aanval. Malacia mag onderhand ook wel eens een keer gebruikt worden in plaats van die kansloze blind
 
Airbags
 
3
25 september 2022 om 19:38
Precies. Effectief heeft Van Gaal één vrijwillige aanpassing gedaan: Klaassen op de plek van Gakpo. De overige drie zijn de vervangers van Koopmeiners, De Jong en Depay die ook in Polen al moesten aantreden toen die drie geblesseerd uitvielen.
 
FCU98
 
21
25 september 2022 om 19:14
Jammer weer geen Malacia....
 
maurootje
 
8
25 september 2022 om 19:14
De Roon en Klaassen als duo op het middenveld? Jezus wat een armoe… Laat dan teminste Gravenberch spelen en er zal vast nog wel betere optie zijn voor Klaassen…
 
rubentje13
 
20
25 september 2022 om 19:15
Waarom laat je niet gewoon Gakpo staan. Je hebt al 5 verdedigers en nog een verdedigende middenvelder daarvoor, dan kan je prima met twee aanvallend ingestelde spelers spelen. Bovendien de speler die het best in vorm is van allemaal. Al met al behoorlijk matige basis vind ik. Hopelijk zijn voorin Malen en Danjuma weer snel fit als backup voor Memphis
 
usdrie
 
3
25 september 2022 om 19:15
Pasveer gewoon laten staan, is op dit moment de beste keeper
 
rayvg
 
9
25 september 2022 om 19:15
Zo dan wat een ontzettend armoedige opstelling zo ineens. Kan me niet voorstellen dat ik veel hoogstandjes ga zien.
 
Buitenspelgoal
 
28
25 september 2022 om 19:15
Serieus? Krijgt Malacia ooit nog een kans?
 
Vernon
 
0
25 september 2022 om 19:48
Die heeft gewoon pech dat er 5-3-2 gespeeld wordt. Ik ben zeer benieuwd wat Van Gaal doet als Dumfries geblesseerd raakt. Of hij dan naar een viermansdefensie gaat.
 
Buitenspelgoal
 
1
25 september 2022 om 21:02
Dan had ie Frimpong maar moeten oproepen. Perfecte back voor dit systeem.
 
Rowano
 
7
25 september 2022 om 19:15
Nee van Gaal, dit gaat 'm niet worden. Misschien wel tegen België, maar echt niet op het WK. Klaassen komt op alle fronten te kort, en met Berghuis speel je met een aanvaller op het middenveld, dus een man minder achter de bal. Een puntje is genoeg voor groepswinst, maar oogstrelend voerbal zal het vandaag niet worden
 
Vernon
 
1
25 september 2022 om 19:50
We gaan het zien, tot nu toe doet Van Gaal het uitstekend. En hij heeft er 100x meer verstand van dan wij. Ik hoop ook niet op Klaassen, zou zelf (als iedereen fit is) denk ik met Gravenberch Frenkie en Veerman proberen.
 
RamboKolombo
 
0
25 september 2022 om 19:57
Dat dachten we ook toen hij Clasie, Blind, Janmaat, Verhaegh, Fer en Lens meenam naar het WK 2014. Hij had echt spelers genomen die geen dubbeltje waard waren des tijds.dat waren pas een hoop nobody`s bij elkaar. Talenten als Vrij,memphis en kongolo de kans gegeven.
 
Traeces88
 
12
25 september 2022 om 19:16
Wanneer krijgt tyrell een keer een kans pffff.Verwacht dat België wel serieus getergd is na vorige wedstrijd.
 
Vernon
 
0
25 september 2022 om 19:54
Ik hoopte eigenlijk dat Van Gaal ook met 4-3-3 zou gaan oefenen, en dan Malacia voor Blind. In een 5-3-2 snap ik de keuze wel, maar zou ik ook Malacia wel willen zien
 
Stijn-PSV_
 
11
25 september 2022 om 19:17
Waar is gakpo?
 
PirloTes
 
13
25 september 2022 om 19:17
Heel logisch..blind en klaassen..not??
 
HijNiet!
 
16
25 september 2022 om 19:18
Zolang pappie - ook wel bekend als Scholletje of de Rai Vloet van de jaren 00 - deel uitmaakt van de staf van het Nederlands elftal hoeven andere linksbacks dan Daley niet de illusie te hebben dat ze ook maar enige kans maken op een plek in het elftal.
 
sportweek86
 
9
25 september 2022 om 19:34
Wouw, wat een inmens trieste reactie. De vergelijking met rai vloet gaat op enorm belangrijke vlakken totaal niet op. Maargoed jij bent je frustratie over het niet starten van malacia kwijt.
 
HijNiet!
 
5
25 september 2022 om 19:54
De vergelijking is niet zo vergezocht hoor. Danny Blind heeft namelijk eenzelfde vergrijp op zijn naam. Het verschil is dat het door de bezopen Blind veroorzaakte ongeluk godzijdank geen dodelijk slachtoffer heeft geëist.daar heeft Blind onnoemelijk veel geluk mee gehad.
 
sportweek86
 
2
25 september 2022 om 20:05
Ze hebben allebei met drank op een ongeluk veroorzaakt, en daar houdt de vergelijking ook op. Ook heeft blind spijt betuigd, en betrokkenheid getoond richting het slachtoffer.
 
Dabor
 
4
25 september 2022 om 19:35
Wat mij betreft had Malacia ook de kans mogen krijgen natuurlijk. Maar dit vind ik te gemakkelijk in de zin dat Blind door iedere trainer wordt opgesteld dus niet alleen hier omdat zijn vader erbij zit. Oprechte vraag, denk je echt dat Van Gaal Daley op zou stellen als hij zelf zou denken meer aan Malacia te hebben alleen om Danny Blind te pleasen?
 
Kenner1986
 
0
25 september 2022 om 21:48
Onder Mourinho was hij wissel , mocht hij alleen onbelangrijke wedstrijden spelen Europa league league cup. Maar in de PL niet . Waar de knaken verdeeld worden
 
Vernon
 
1
25 september 2022 om 19:56
Ja want Louis staat erom bekend dat hij makkelijk beïnvloedbaar is en dat hij vriendendiensten verleent ipv obsessief bezig is met het resultaat. In 2014 riep hij (terecht) heel veel jonge Feyenoorders op. Maar dat lijken sommige Feyenoorders voor het gemak even vergeten te zijn.
 
Joaquin77
 
11
25 september 2022 om 19:18
Iedereen zeurt maar over Blind, maar ik maak me vooral zorgen over het povere middenveld. Hier kun je toch niet mee aankomen op het WK? Van een middenveld dat ooit bestond uit Sneijder, Van Bommel en Nigel de Jong, nu naar Klaassen, De Roon en Berghuis. Oeff…. wat een contrast. De Roon heeft nooit iets toegevoegd bij Oranje. Non-voetballer. Stel dan Gravenberch op.
 
Alex1976
 
11
25 september 2022 om 19:18
Serieus Jan Klaassen weer? Manmanman wat een armoe
 
FCTwenteRSD
 
12
25 september 2022 om 19:19
Echt een heel matig middenveld met blind, klaassen en de roon. Dit is gewoon niveau Heerenveen.
 
usdrie
 
1
25 september 2022 om 19:20
2 controlerende middenvelders is met deze tegenstander niet onlogisch. Wel jammer dat Gakpo daarom op de bank zit. En Malacia in plaats van Blind!!
 
R.Vatros
 
13
25 september 2022 om 19:20
Klaassen what the... Krijg die jankerd ook nog zijn zin met speeltijd. Constant maar huilen om speeltijd, terwijl het een zeer beperkte voetballer is die al ontzettend blij moet zijn dat hij bij Ajax speelt, en al HELEMAAL blij mag zijn dat hij überhaupt opgeroepen is.
 
skowtu
 
11
25 september 2022 om 19:20
Weer tikkie terug Blind. Malacia hoort daar te staan!
 
Sander555
 
0
25 september 2022 om 20:19
Malacia op het middenveld? Heeft daar nof nooit gestaan dus hoezo?
 
JK-Ajax
 
2
25 september 2022 om 19:20
Wat een dynamisch middenveld zo, bunker elftal
 
Sander555
 
5
25 september 2022 om 19:23
Mensen beseffen niet dat van Gaal moet experimenteren en kijken wie hij wel en niet meeneemt.. elke keer met de zelfde 11 wordt je ook niet wijzer van
 
miki1959
 
10
25 september 2022 om 19:23
Ik denk dat Daley Blind geheime informatie heeft over Louis of de KNVB die niet naar buiten mag komen. Anders kan ik niet verklaren waarom hij blijft staan. Wat moet Malacia nog meer doen om Van Gaal te overtuigen. Moet hij bij Ajax gaan spelen?
 
Jeffo11
 
6
25 september 2022 om 19:23
Dat wordt een mooie pot. Ik zeg dat de wedstrijd in een spannende 2-2 eindigt ??
 
wandering
 
1
25 september 2022 om 19:38
Met deze 11 mag je blij zijn als Nederland de koppositie vasthoud
 
KvP_010
 
1
25 september 2022 om 19:24
Wat een bagger alleen iedereen loopt de polonaise na die winst op Polen alleen Polen was nog slechter dan een gemiddeld elftal in de conference league team. Hier had de top 3 ook van gewonnen al weet je het met één van die clubs Europees niet echt.
 
 
7
25 september 2022 om 19:24
Ik snap niet dat Baas en Regeer niet zijn opgeroepen ?? On: Klaassen kan eigenlijk niet meer, een bankzitter van Ajax die mondjesmaat minuten maakt. Verder kan je met Blind niet aankomen, hoe goed hij ook is aan de bal. Als de trainert van de tegenstander slim is dan zet je de snelste man op Blind. Hoe kan iemand die de 100 meter in 25 minuten loopt in hemelsnaam links(wing)back staan?
 
Cas1
 
1
25 september 2022 om 19:27
Als het niet loopt komt he neefje van de scheidsrechter er wel in denk ik. Ik snap wel dat hij Pasveer nog een keer aan het werk wil zien. Vanavond bepaalt of hij mee gaat of niet .cillessen is eerste keeper, mits hij zich niet misdraagt omdat hij vanavond niet keept
 
MarrieAanDeBal
 
1
25 september 2022 om 19:29
Men lijkt te vergeten dat de Nations League gewoon oefenwedstrijden zijn. Hij kijkt waarschijnlijk naar de spelers over wie er nog twijfel bestaat bij hem. Wat kunnen mensen op het internet toch zo vermoeiend reageren. OM een oefenwedstrijd nogmaals
 
DVV20
 
4
25 september 2022 om 19:40
Men is niet vergeten dat het slechts oefenwedstrijden zijn, men snapt niet waarom Blind altijd in de basis staat. Nou ben ik geen groot fan van Malacia, maar als je ziet hoe makkelijk Blind er weer uitgesprint werd donderdag... Ik zou op z'n minst een keer proberen om een basisspeler van manchester United daar neer te zetten
 
wandering
 
0
25 september 2022 om 19:42
Het beroerde is dat hij buiten de blessure gevallen gewoon dezelfde 11 gebruikt, dus niks kijken of andere spelers het aankunnen. Deze wedstrijd zou de ultime test kunnen zijn of Malacia bijvoorbeeld past in zijn tactiek
 
WesZol
 
8
25 september 2022 om 19:30
Wat zal Malacia nog meer moeten gaan doen om een basisplek bij Oranje te verdienen? Na een ijzersterke Europese campagne ( ook al was maar in de Conference League) en een basisplek bij Manchester United nog steeds geen plek voor hem. Misschien helpt het als die een Ajax shirt aan doet voor een keer?
 
Hendrik123
 
0
25 september 2022 om 19:46
Met 5 verdedigers geeft van Gaal de voorkeur aan een speler met meer voetbal is mijn verwachting.
 
KAWS
 
7
25 september 2022 om 19:33
Wat een armoedig elftal zeg, niet te doen. Al speelt Malacia de sterren van de hemel, Daley Blind moet en zal altijd spelen… Ongekend. Ik hoop op een dikke nederlaag voor ons. Het stikt immers van de beperkte spelers. Ik kan niet wachten tot die Van Gaal eindelijk weg is. Ik heb ook totaal geen zin meer in het WK want je weet gewoon dat Pasveer de nieuwe nummer een is, Daley Blind alles gaat spelen en als er gewisseld moet worden er een simpele voetballer als De Roon of Klaassen of Janssen wordt ingezet…
 
 
6
25 september 2022 om 19:40
Tja! Vader Blind bepaalt mede de opstelling!
 
Mirnes Hanic
 
4
25 september 2022 om 19:44
Indd helemaal met jou eens. En dan gaat van Gaal nog zeggen dat spelen bij je club belangerijk is enz. Om vervolgens Klaassen een basisplaats te geven die bij Ajax wissel is. Maar ja het is bij Ajax dus dan is de wissel zelfs beter dan een basis speler bij welk andere club dan ook. Vind het echt raar Klaassen zelfs is geselecteerd. Is geen Oranje speler en zal dat ook nooit worden. Zelfs als reserve van de reserve en dan daar de reserve van is hij niet goed genoeg. We hebben veel betere spelers voor bij Oranje. En dan ga ik het over Blind niet eens hebben. Dat hij de voorkeur krijgt boven Malacia is mij echt een raadsel.
 
KAWS
 
3
25 september 2022 om 19:54
Daarom, Van Gaal die spreekt zichzelf onwijs vaak tegen maar heeft altijd een weerwoord. Echt een betweter die denkt dat hij het voetbal uitgevonden heeft. Ik vind het een onwijs misselijke kerel. Als je ook zijn interviews keer op keer ziet, dan vraag je, je toch af waarom de KNVB dit allemaal pikt. Je werkt naar een WK toe en dan moet je bepaalde dingen uitproberen want daar is het nu de tijd voor. Zet Malacia in het veld. Had Frimpong, Danjuma en Xavi Simons meegenomen. Maar nee hoor! Lekker vasthouden aan bekende namen, die hebben aangetoond dat zij leuk meehobbelen maar niet het verschil maken.
 
rob.panis
 
4
25 september 2022 om 19:33
Dat gaat hem niet worden met deze opstelling. Klaassen hoort niet thuis in het Nederlands elftal. Hij heeft zelfs geen basisplaats bij Ajax. Blind is veel te traag. De enige kans van Polen kwam doordat hij zich liet verrassen en niet snel genoeg was om het te herstellen. Klaassen en Blind eruit en Gakpo en Malacia erin.
 
Sir Paul
 
10
25 september 2022 om 19:38
Is 6 spelers van 1 club in de basis niet een beetje overdreven? Weer een interlandje achter de naam. Goed voor eventuele transferwaardes. Kan me niet aan de indruk intrekken dat elementen vd technische staf Davids Reuser Hoeks Blind enigzins bij zakelijke 'twijfelgevallen' de emotie doorslag geeft. Waarom moet Gakpo 1 vd betere spelers tegen Polen bank en mogen Blind Berghuis Bergwijn blijven staan. Bankzitter Klaassen erbij. Basisspelers Veerman Simons hebben t nakijken. Ik vind t zeer bijzonder allemaal.
 
 
0
25 september 2022 om 19:57
Dat Gakpo zn plek verliest is inderdaad raar. Was na Berghuis de beste man op het veld.
 
 
1
25 september 2022 om 19:39
Pasveer is een clown met knotje en heeft in 20 jaar prof nog geen 200 wedstrijden gespeeld en Klaassen is bij Ajax nu nummer 15 tot 18 en staat in de basis????????
 
Homelander
 
0
25 september 2022 om 19:40
Jammer Klaassen in de basis had liever Gravenberch zien starten. Dit middenveld is heel armoedig. Blind speelde prima tegen Polen zonder vleugelspeler tegenover zich maar Malacia heeft het gewoon verdiend om te spelen vanavond.
 
Volgasvoetbal
 
2
25 september 2022 om 19:41
Blind terecht in de basis. Het feit dat de grote LVG blijft opstellen bewijst het ongelijk van de ‘kenners’ op Voetbalzone die massaal Blind aan het bashen zijn. Blind is vitaal voor het flitsende voetbal dat King Louis wil spelen.
 
basbroek
 
2
25 september 2022 om 20:00
Helemaal mee eens. Bij Koeman, ten Hag en nu weer Schreuder speelt hij ook altijd.
 
 
1
25 september 2022 om 21:07
De enige reden dat Daley in de basis staat is het pushen van Danny! Wat een schande!
 
 
3
25 september 2022 om 19:46
Klaassen kan eigenlijk niet, maar ik heb toch ff 10e op Klaassen die 1-0 maakt gezet..
 
FCbrabantSTU
 
1
25 september 2022 om 19:47
Poh klaassen en de roon voelt voor mij hetzelfde als het duo klaassen - alvarez. Een duo die ik als ajacied niet graag zie. Snap ook niet wat klaassen bij oranje doet, soms schaam je er een beetje voor
 
wesseloUnited
 
2
25 september 2022 om 19:49
Blind staat er alleen in omdat papa als assistent zit want bij niemand anders zou die in de basis staan. Wat een middenveld met de roon en klaassen , de Roon kan ik wel beetje begrijpen maar klaassen niet dan had je net zo goed een van de beek op kunnen groepen.
 
basbroek
 
0
25 september 2022 om 19:58
Blind speelt gewoon heel goed in dit systeem. Iedereen loopt weer te zeiken. Maar ik vind in dit systeem Blind gewoon goed. Hij heeft 3 verdediger achter zich die de gaten voor hem dicht lopen. En je creëert met hem een extra man op het middenveld. Met zijn inzicht en traptechniek. Best handig als Klaassen en de Roon meespelen. Met 4 verdedigers zou ik altijd voor Malacia kiezen. Maar misschien zien van Gaal, Koeman en ten Hag het wel allemaal verkeerd. En Scheuder bij Ajax. Want die blijven Blind opstellen. Of hebben die iets meer verstand van voetbal.
 
Tjerz
 
2
25 september 2022 om 20:10
Wat n waardoze opstelling, blind ?! Serious ??? Waardeloze speler nu, klaassen pfff... geen malacia in een 442 opstelling ? Wat n grap.. kijk nu al uit naar het tijdperk koeman. Geen bijlow, geertruida, frimpong. Zelfs taylor en gravenberch had ik eerder gekozen dan klaassen. One man show v gaal weer, verschrikkelijk