Veltman betaalt vertrouwen terug: 'Ik ben er wel een beetje klaar mee'
Donderdag, 25 mei 2017 om 09:21

Joël Veltman verscheen woensdagavond gewoon aan de aftrap van de Europa League-finale tussen Ajax en Manchester United. In aanloop naar het duel in Stockholm gingen er stemmen op om Kenny Tete de kans te geven op de rechtsbackpositie, maar Peter Bosz hield vast aan Veltman. Laatstgenoemde speelde een prima wedstrijd en beschaamde het vertrouwen van de Ajax-trainer dus niet.

Veltman geeft evenwel toe dat de discussie rondom zijn positie hem niet koud heeft gelaten. "Ik ben er wel een beetje klaar mee", vertelt hij desgevraagd aan FOX Sports. "De trainer bepaalt. Ik ben er blij mee dat we elkaar dit seizoen scherp hebben gehouden. Kenny ging op een gegeven moment ook naar een hoger level."

Kenneth Pérez geldt als een van de grootste criticasters van Veltman, maar zegt begrip op te kunnen brengen voor de reactie van de veertienvoudig Oranje-international. "Ik snap het volledig. Het hoort er ook een beetje bij", vindt de Deense analist. "Zo gaat het op dit moment, omdat er ook zoveel praatprogramma's zijn."

Meer nieuws
   
07:02
07:02
De Telegraaf: Geertruida 'wil dolgraag naar Liverpool' en staat ook op de radar
20
   
07:00
07:00
Arne Slot: de trainer die 'sleeping giant' Feyenoord wakker maakte
17
   
06:00
06:00
Word lid van onze WhatsApp Channels en mis niets meer van jouw favoriete club!
8
   
23:58
23:58
Feyenoord kan in elk geval één potentiële vervanger van Slot doorstrepen
10
   
23:38
23:38
Sporting Portugal kan landstitel ruiken na spectaculaire comeback tegen Porto
7
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (52)

 
Samcro
 
81
25 mei 2017 om 09:23
Joel, als de scheids consequent was geweest had jij er weer met rood afgegaan. Dus wat dat betreft heb jij totaal niet aan de verwachtingen voldaan...
 
3*Ajax
 
80
25 mei 2017 om 09:33
Hoezo? De haat op Veltman slaat nergens op. Ja tegen Lyon verdiende hij zijn 2de geel, maar gister echt niet. Zijn 1ste overtreding was gelijk geel en daarna heeft hij er misschien nog 1 gemaakt, maar daar geeft een scheids zelden een 2de geel voor. De enigste die rood verdiende was Mata.
 
est-1913
 
51
25 mei 2017 om 09:39
Op het enkeltje doortrappen is gewoon geel hoor.
 
Samcro
 
44
25 mei 2017 om 09:40
Haat.....hou op. Geel was terecht en hij had voor die schoffel op Herrera zo zijn tweede geel kunnen krijgen.
 
3*Ajax
 
44
25 mei 2017 om 09:41
Klopt. Was ook geen pot voor een rode kaart. Veltman heeft 3 overtredingen gemaakt en geen 1 zo zwaar als die van Mata, dus om te zeggen dat hij rood verdiende slaat nergens op. Dan had Mkhitaryan ook rood moeten krijgen, want die had in de 1ste helft al 4 zwaardere overtredingen dan Veltman in de hele wedstrijd.
 
Samcro
 
4
25 mei 2017 om 10:09
Mkhi had idd al veel eerder geel moeten krijgen en dan uiteindelijk wellicht ook rood. De scheids heeft Veltman gespaard, want als hij geen geel op zak had, had hij hem wel gekregen bij die schoffel op Herrera.
 
gloryUnited
 
2
25 mei 2017 om 10:13
het gaat niet altijd om de zwaarte van een overtreding. een hele kleine kan ook al geel zijn als die een belovende aanval eruit haalt
 
kingbolo
 
18
25 mei 2017 om 10:16
Nou hoe gereageerd wordt op veltman, viergever, schone en sinkgraven is soms wel buitenproportioneel negatief en neigt bij sommigen welneens tot hatelijke uitspraken. Ik snap daar ook helemaal geen donder van.met deze spelers heb je toch ook de finale gehaald. Daarbij doen ze gewoon hun werk waar ze voor betaald worden? Al die gasten hier die menen dat ze het beter weten of kunnen. Je kan je spelers toch beter steunen dan ze tot de enkels toe afbranden? Maar ik zal wel weer een softie zijn
 
3*Ajax
 
15
25 mei 2017 om 10:16
Dat weet ik, maar Veltman heeft 3 (!) overtredingen gemaakt en er is 1 met geel bestraft. Kan mij niet nog zo'n zware overtreding herinerren van Veltman waar hij zijn 2de voor moest krijgen. Tegen Lyon zat hij op het randje, maar gister totaal niet. Verdiende ook geen rode kaart en wat kooo je er voor? Had hij in de 80ste minuut rood gekregen terwijl het toch al gespeeld was.
 
muithol
 
6
25 mei 2017 om 10:42
Je bedoelt zeker aan het einde? Als de scheids consequent was geweest klopt maar had die mhiterian dan ook niet eerder rood moeten hebben ? En Veltman speelden gewoon goed de enige die achterin slecht was was riedewald de schuldige van de 1-0
 
Clay
 
13
25 mei 2017 om 11:00
Dan was Mikytharian na 25 minuten van het veld gestuurd en dan Ajax meer kans gehad. "Als" telt dus niet echt.
 
koenwd
 
4
25 mei 2017 om 09:27
Deze zomer verkopen voor 8-12 miljoen en er alles aan doen dat Tete blijft, en dan een talent in zuid Amerika zoeken om te concurreren met Tete. Volgens mij is er op dit moment niemand vanuit de jeugd die op de links achter geweldig staat te spelen?
 
mitchell172
 
20
25 mei 2017 om 09:36
Vindt er maar 1 gek voor die je 8-12 miljoen voor Veltman betaald; Ook al zal hij zijn contract al hebben verlengd. Zeefuik is volgens mij inderdaad nog niet klaar voor die positie en Tete zal wel gaan vertrekken door de speeltijd die hij dit seizoen verdiende te krijgen, maar niet kreeg. Gister beweerde sommige dat Veltman acties van de tegenstander voorkwam en dat Tete de slidings maakte om te corrigeren. Ik heb het nooit gezien in Veltmannetje, maar dat ter zijde.
 
NJfromVOL
 
6
25 mei 2017 om 09:40
Ik heb het gevoel dat Tete eerder verdwijnt dan Veltman. Toen Tete basisspeler was, wilde hij al niet bijtekenen en nu met nog 1 jaar de boeg en de concurrentie van Veltman en gebrek aan vertrouwen bij Bosz zal hij wellicht nog minder genegen zijn bij te tekenen.
 
mitchell172
 
5
25 mei 2017 om 09:46
Dat heb ik ook bij Riedwald; Die kan ook zomaar vertrekken. Tete met zo'n kort contract is voor veel clubs interessant. Ik zou niet verbaasd opkijken als hij ineens bij een Juventus op zou opduiken, want de capaciteiten heeft hij zeker om door te groeien; Verdediger pur sang.
 
tommy1981
 
4
25 mei 2017 om 09:52
Klopt en mino is ook zijn zaakwaarnemer toch? Ik ben ook bang dat tete vertrekt, al hoorde ik ook een gerucht de de spurs interesse heeft in Veltman, kan me er niks bij voorstellen maar als het zo is wil ik hem wel wegbrengen op m'n fiets.
 
mitchell172
 
1
25 mei 2017 om 09:59
Klopt, Mino is inderdaad zijn zaakwaarnemer.
 
roelreusel
 
0
25 mei 2017 om 11:05
Denk jij nou werkelijk dat er ook maar 1 ploeg is (buiten China) die 8 mil. over heeft voor Vetlman?
 
D@Nick
 
47
25 mei 2017 om 09:29
Prima wedstrijd? Eerste 3 minuten 3 blunders. Was continu zijn man kwijt. Daarna te laat bij de 2de goal. Of heb ik het verkeerd gezien?
 
Jordy-t-H
 
17
25 mei 2017 om 09:38
Moet daar vol met zijn hoofd voor die bal gaan. Stat gewoon te slapen
 
DemBa
 
2
25 mei 2017 om 10:26
Ik denk eerder dat Veltman nooit verwacht had dat die bal daar plotseling terecht zou komen. Ik denk eerder dat hij daarom niet kopte.
 
SMK88
 
7
25 mei 2017 om 11:05
Hij stond dus gewoon te slapen, want iedereen zag dat Smalling ging koppen. Dan moet je gewoon alert zijn en op die bal reageren. Als je later in de wedstrijd keek hoe Smalling wel z'n hoofd ervoor gooit en tegen een voet aanloopt / aan kopt, dan zie je gewoon het verschil tussen een goede verdediger en een speler als Veltman. Dat er dan nog mensen zijn die roepen dat hij een goede wedstrijd heeft gespeeld.. Man, man, man. Die jongen had enorm veel balverlies, net als iedereen bij Ajax, en is ook nog eens schuldig aan de 0-2 die de wedstrijd beslist. Jep, fantastische pot inderdaad.
 
J.Pernambucano
 
4
25 mei 2017 om 13:25
Iedereen ziet dat Smalling die bal gaat koppen? Waarom ga Dolberg dan niet fatsoenlijk het kopduel aan? Die doet helemaal niets om ook maar beetje moeilijk te maken. Veltman staat gewoon goed verdedigend aan de binnenkant. Dat dan net de bal aan de goede kant voor mikhytarian valt is meer pech dan een fout van veltman. Veltman was een van de weinige die een degelijke wedstrijd speelde. Riedewald en Sánchez waren nog een potje slechter deze wedstrijd, maar daar hoor je niks over.
 
sebasjuh
 
6
25 mei 2017 om 09:52
Inderdaad Veltman had gewoon naar die bal moeten koppen dan was er gefloten voor gevaarlijk spel en was die 2de goal er niet geweest (op dat moment dan). Ik hoop gewoon dat Veltman snel een transfer maakt en dat Bosz nog met Tete om tafel kan gaan om hem langer bij Ajax te houden. Ik ben namelijk bang dat Tete meteen vertrekt en dat Veltman pas aan het einde van de transferwindow vertrekt en dan zit je met lege handen. Aan de andere kant ook best bizar dat heel Nederland liever Tete ziet spelen op die plek maar de trainer toch volhoudt aan Veltman.
 
tommy1981
 
1
25 mei 2017 om 09:52
Nee hoor maat dat heb je uitstekend gezien!
 
Timba69
 
0
25 mei 2017 om 12:21
Veltman blijft gewoon tekort komen. Ook ik zat mij na 5 minuten alweer dood te ergeren aan hem....dus nee goed gezien.
 
CandyHelper
 
9
25 mei 2017 om 09:38
Je hebt helemaal gelijk D@nick, volgens mij kwam de eerste goal ook uit een verkeerde ingooi van hem. Hij is sterk in balletje breed of terug, verder een voetballer waarvan er 20 in een dozijn gaan. Mijn persoonlijke mening is dat hij de veters van Kenny nog niet vast mag maken. Voor mij, lintje er om en zelf weg brengen
 
Jordy-t-H
 
21
25 mei 2017 om 09:39
1e goal was volgens mij een inworp van riedewald
 
NJfromVOL
 
6
25 mei 2017 om 09:41
Was een ingooi aan de linkerkant bij Riedewald.
 
Zaeraph
 
12
25 mei 2017 om 10:58
Was een ingooi van Riedewald. Veltman speelde prima. We gaan hem missen als hij weg is. Vindt de kritiek op hem echt zeer triest. Papegaaien gedrag van de eerste klasse zonder enig voetbalverstand.
 
SMK88
 
2
25 mei 2017 om 11:09
Hoe speelde hij prima dan? Niemand bij Ajax was goed; hooguit De Ligt die ik er verdedigend toch nog vond uitspringen en Traore die voor 'gevaar' zorgde met zijn dribbels. Veltman was slecht. Speelt alles breed of terug en zodra het dan een keer naar voren ging, verloor Ajax de bal (lees: niet alleen bij Veltman gebeurde dit), terwijl hij ook schuldig is aan de beslissende 0-2. Hoe heb je dan een prima pot gespeeld? Dat er na deze wanvertoning, dat is precies wat Ajax geleverd heeft (en stiekem vind ik dit prachtig na alle hoogmoed van de fans die Man U alweer afschreven en Ajax omhoog praatte), nog geroepen wordt dat er spelers 'prima' speelden en dan roepen dan anderen 'zonder enig voetbalverstand' dingen roepen. De ironie ??
 
Timba69
 
2
25 mei 2017 om 12:23
Speelde prima...hou toch op. In de eerste 5 minuten ging hij al 3x in de fout.. voetballend brengt hij 3x niets en verdedigend is Tete beter. Dus wat nou papegaaien. Hij is gewoon niet goed genoeg.
 
Zaeraph
 
0
25 mei 2017 om 14:34
Jullie snappen er beiden echt niks van he? Tete is inderdaad een leukere speler om naar te kijken, ook met meer potentie, dat geef ik zeker toe. Probleem is alleen (en dit begin ik onderhand echt schijtirritant te vinden) dat Tete gewoon niet in de spelfilosofie van Bosz of Cruijff past en dat niemand dat snapt. Ze willen spelers die alles met voetballend vermogen oplossen, samen met voetbalintelligentie. Waar was Mhikitaryan in de eerste helft? Nergens, zelfs mijn collega`s (fervent Utd fans) gaven Veltman de complimenten. In de tweede helft stort Ajax als geheel in, behalve Traore, Sanchez en de Ligt. Jullie zijn precies dezelfde mensen die Riedewald boven Viergever en Sinkgraven willen zien. Hou toch op man, zag je Riedewald gisteren? Die is echt ondermaats hoor.
 
JustPSV95
 
0
25 mei 2017 om 18:24
Je zit ons nu in een hokje te plaatsen hè. Ik heb nooit gezegd dat ik riedewald boven die beide wilde zien, wel dat die meer potentie heeft. Maar sinkgraven kan miss voetballen maar niet verdedigen wat je ook geregeld zag. Viergever vind ik net als veltman leuke spelers maar geen toppers en zullen dat waarschijnlijk nooit worden. En je zegt dat wij vooral naar statistieken kijken, terwijl jij zelf naar statistieken en dat statistiekbureau verwijst. Ik snap dat bozs voor een voetballende back kiest in zijn systeem, maar veltman is juist dit jaar gwn minder in het meevoetballende gedeelte, als ik zie hoeveel fouten passes hij geeft, hoe weinig succesvolle voorzetten doelpunten en assist heeft gegeven en gemaakt, hoe veel ruimte hij vaak geeft, verdedigend kwetsbaar is zo nu en dan en dan tot slotte zijn onsympathieke gedrag wat hij geregeld liet zien...nee dan heb ik toch liever een tere die miss alleen goed kan verdedigen en tackelen dan een speler die overal een beetje goed is.
 
Zaeraph
 
0
25 mei 2017 om 18:52
@justpsv95 "en je zegt dat wij vooral naar statistieken kijken, terwijl jij zelf naar statistieken en dat statistiekbureau verwijst" Sorry maat ik volg je hier echt niet.
 
rusty
 
2
25 mei 2017 om 13:31
Er was laatst een filmpje van VI en iets anders over veltman en zijn statistieken. Ik zou dat eerst even bekijken alvorens je weer loopt te janken. Ken je feiten
 
Marranier
 
6
25 mei 2017 om 09:41
In mijn nederige opinie speeld hij gisteren wel een prima wedstrijd. Maar daar hebben de supporters het ook niet over, het gaat om wie beter is en dat is gewoon Tete. Lllptaq
 
Dr. Duck
 
1
25 mei 2017 om 12:31
helemaal met je eens. veltman speelde de eerste helft gewoon goed. Hij is 6 keer zijn tegenstander gepasseerd en bracht die jongen op de rand van een rode kaart. Op momenten dat hij voorruit kon spelen deed hij dat ook. Het is maar hoe positief of negatief je naar een speler kijkt. Toch zie ook ik liever Tete :-)
 
fcemmen23
 
2
25 mei 2017 om 10:00
Het verschil in reactie tussen Veltman en De Ligt gisteren zegt alles..
 
wanny
 
5
25 mei 2017 om 10:37
Veltman was helemaal niet zo slecht gisteren. Tweede goal mag die bal daar nooit zo tussen vallen. Daar had iemand moeten staan om hem weg te roeien. Tete krijgt zo langzamerhand mythische krachten als je het zo leest.
 
JustPSV95
 
3
25 mei 2017 om 10:49
Hoe komen er sommige supporters, analisten en bozs erbij dat veltman goed speelde? Veltman had genoeg fouten passes en anders balletjes terug. Verder zijn man steeds kwijt of gaf hem te veel ruimte. Hij had idd aanvallende intenties, maar hoeveel is daar uitgekomen? Voorzetten die makkelijk konden worden weggekopt of ballen die hij te ver voor zich uit tikt. Had verder ook weer vroegtijdig kunnen douchen en dan tot slot nog wat hij bij de 2-0 doet...wilt die de bal met zijn elleboog wegslaan?
 
Zaeraph
 
0
25 mei 2017 om 14:38
Omdat deze mensen hun mening op statistieken baseren en niet op wie de mooiste tackles en trucjes kan doen (zoals jullie). Zoals ik eerder al in deze thread heb aangegeven wordt Veltman zwaar onderschat. Link naar artikel op VZ: http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=304105 Zelfs een statistieken bureau geeft aan dat de verdedigende bijdrage van Veltman Enorm is. Tete coached zijn medespelers niet eens.
 
JustPSV95
 
0
25 mei 2017 om 16:52
Ik baseer totaal niet op statistieken, die hou ik überhaupt nooit bij. Ik baseer van wat ik van veldman zie in de wedstrijden zoals gisteren. Dat tete zijn medespelers coached kan, maar dat kan ook iemand anders doen.
 
Zaeraph
 
0
25 mei 2017 om 17:49
Kortom je onderbouwt je argumenten op selectiviteit? Je geeft namelijk aan dat het is wat "jij ziet". Denk toch echt dat mensen zoals Bosz en de technische staf bij Ajax het beter zien, en die gebruiken ook statistieken .
 
DeWolfVanHetUu
 
0
25 mei 2017 om 10:52
Ook als je hem de tweede goal niet aanrekent blijft het optreden van Veltman gisteren magertjes. Dat hij toch bij verre niet de minste Ajacied op het veld was zegt meer over de prestaties van de heren Dolberg, Riedewald en vooral Schöne. Veltman deed in het eerste kwartier echt helemaal niks goeds, daarna aanvallend redelijk herstelt.
 
Clay
 
6
25 mei 2017 om 11:03
Veltman speelde een goede wedstrijd gister. Heeft zich als 1 van de weinigen gister misschien wel in de kijker gespeeld. Kan ook blijven, zou niet erg zijn, zeker als Sanchez misschien vertrekt
 
TheTwist
 
7
25 mei 2017 om 11:03
Wat een belachelijke reacties hier! Veltman speelde als enige ijzersterk. Wordt afgemaakt voor die 2e goal? Wat? Heb je dat geprutst gezien van Riedewald die zo een balletje aan de tegenstander geeft randje 16 bij een ingooi notabene. Dat is een blunder. Dat van Veltman niet.
 
roelreusel
 
2
25 mei 2017 om 11:04
Sorry hoor maar Veltman speelde gisteren alles behalve een prima wedstrijd. Bij de 2de goal gaat hij met zijn borst naar de bal terwijl een echte verdediger zijn ziel en zaligheid richting deze bal werpt. Daarnaast mis ik ook een totale zelfreflectie bij Veltman. In en ander interview las ik hem zeggen dat Sanchez niet zijn beste wedstrijd had gespeeld. Ik denk dat Veltman wel de laatste is die het over andere spelers mag hebben in negatieve zin. Daarnaast werd Veltman wederom gespaard na zijn overtreding op Herera die hem zijn 2de gele kaar op had moeten leveren.
 
FCKnuddeuh
 
1
25 mei 2017 om 11:17
Dan had je eerder moeten wisselen Bosz als je ziet dat het noet goed gaat. Of met een andere basis beginnen, maar meneer Bosz is heel erg hardleers. Als je ziet dat Veltman slechte wedstrijden blijft spelen en Tete die goede wedstrijden invalt om de boel achterin te redden dan blijf je toch Veltman niet opstellen. Als je ziet dat Traore alle ballen verspeelt en zich doodloopt, dan haal je hem er toch uit en niet Dolberg maar neehoor zijn lieveling mag aankloten tot in het oneindige. En dan ook nog van de Beek te laat inbrengen is ook te bizar als je ziet hoe slecht het gaat wissel je toch eerder.
 
hansje1969
 
1
25 mei 2017 om 11:21
Wij zijn er eigenlijk ook wel een beetje klaar mee. Tete is gewoon beter op de rechtsback positie. Dat hoeven we toch niet onder stoelen of banken te steken? Vond de reactie van Veltman een beetje overdreven
 
hoebie60
 
0
25 mei 2017 om 12:01
Achteraf natuurlijk makkelijk, maar als bosz met tete sanchezen riedewald achterin had gespeeld en de ligt op fallaini had gezet had hij toch ook laten zien tactisch vernuft tezijn, buiten de cruyff arena blijft het moeilijk om te presenteren, maar blijf de goals toch persoonlijke fouten vinden, zo'n ingooi kan echt nieten veldman had ook wel wat feller moge zijn, maar geen prijzen en daar gaat het om, maar ja 74 blijft wat dat betreft alleen pijnlijk voor mij
 
Geert VS
 
0
25 mei 2017 om 13:52
Veltman is een geweldige speler. Als hij niet gewaardeerd wordt moet hij een mooie transfer maken naar de Engelse of Spaanse competitie. Hij is wat mij betreft welkom bij City of Spurs. Swansea zou ook bij hem passen, daar kan hij zijn opbouwende kwaliteiten goed gebruiken. Valencia of Villarreal zouden mooie bestemmingen zijn in Spanje.