'Verlamde' Lionel Messi krijgt advies: 'Kijk naar de wedstrijd van Neymar'
Zaterdag, 15 augustus 2020 om 07:53

De 2-8 nederlaag tegen Bayern München in de kwartfinale van de Champions League is een inktzwarte pagina in de loopbaan van Lionel Messi. De vedette kon zijn team vrijdagavond niet op sleeptouw nemen en zodoende sluit Barcelona het seizoen zonder ook maar één prijs af. Na het mislopen van de landstitel gaf Messi al aan dat een kwaliteitsinjectie in de selectie noodzakelijk was. Na het debacle in Lissabon is de vraag of Messi gezien zijn leeftijd nog wel fiducie heeft in de toekomst van Barcelona op korte termijn.

"Het is goed dat hij een kampioensteam wil om prijzen te winnen, maar als de beste voetballer ter wereld zelf geen stap vooruitzet, wordt het allemaal wel heel lastig", luidt de kritische noot van AS. "Zijn wedstrijd was een mix van gelatenheid en machteloosheid. Afgezien van een bal op de paal en twee goede kansen was zijn bijdrage aan het spel van Barcelona minimaal. Hij doet er goed aan om nog eens naar de wedstrijd van zijn goede vriend Neymar tegen RB Leipzig te kijken. Zijn troon begin te wankelen."

Sport schrijft dat Messi 'een dergelijke nederlaag niet verdiende', al zag men ook dat de absolute vedette het niet kon waarmaken. De Catalaanse sportkrant deelt Messi een vier uit: "Hij keek verlamd toe hoe Barcelona werd overlopen door Bayern." De voorpagina van de meest verkochte sportkrant van Catalonië mag er zijn: 'een historische vernedering', maar dan in koeienletters. Op de voorpagina van de zaterdageditie van Marca staat met grote letters: 'vernedering'. De Madrileense sportkrant vraagt zich openlijk af hoeveel geduld Messi nog heeft. "Een nederlaag die Johan Cruijff, Diego Maradona, Ronaldinho of Josep Guardiola nooit leed. Maar vanaf nu zal Messi er altijd aan worden herinnerd."

"Zo is het voetbal, wreed en met weinig respect voor het verleden. Bayern speelde als het oude Barcelona. Het was een zaalvoetbalwedstrijd. Een geoliede machine demonteerde een volledige club. Van dit Barcelona zal alleen Messi overblijven, als zijn geduld niet is opgeraakt. Het bestuur en de reservebank van Barcelona kunnen zich schrap zetten. Over twintig jaar zal niemand begrijpen waarom het Barcelona van Messi slechts één CL in negen jaar tijd won na slagvelden in Rome, Liverpool en Lissabon."

Bij BT Sport zette men ook vraagtekens bij de toekomst van Messi. "Wat zal Messi denken als hij vanavond in bed ligt", zo vroeg Rio Ferdinand zich af. "Zal hij de resterende jaren van zijn loopbaan bij Barcelona willen blijven gezien de prestaties en de samenstelling van de selectie op dit moment in vergelijking met andere clubs in Europa? Heeft hij wel de tijd om te gaan zitten en daarop te wachten? Voetbal is een spel dat heel snel in je leven komt maar ook weer heel snel verdwijnt. De komende twee jaar zal hij het nog in zich hebben om wedstrijden te beslissen zoals hij dat kan, maar zal hij ook nog twee jaar willen blijven als Barcelona niet meer om de grote prijzen mee kan doen?"

Mundo Deportivo omschrijft de 2-8 nederlaag van Barcelona als 'de meest vernederende uitslag in de clubgeschiedenis'. "Een catastrofe die een einde moet maken aan plechtige zelfkritiek en beloftes die nooit worden ingelost. Vanaf nu moeten Messi en de rest van de aanvoerders, de technische afdeling en het bestuur beseffen dat er vanaf vandaag een wedergeboorte plaatsvindt. Het seizoen wordt zonder prijzen afgesloten, met zowel Ernesto Valverde als Quique Setién op straat. Voor het eerst sinds 2007/08, onder Frank Rijkaard, geen enkele prijs. Dat was destijds het einde van Ronaldinho en het begin van Messi."

Meer nieuws
   
06:00
06:00
Arne Slot: de trainer die 'sleeping giant' Feyenoord wakker maakte
13
   
23:30
23:30
De EK-selectie van Spanje: dit zijn de spelers die kans maken
2
   
23:11
23:11
Racistisch gedrag richting Nico Williams smet op belangrijke zege Atlético
1
   
23:06
23:06
Chelsea vecht zich knap terug tegen Villa, maar vergeet zichzelf te belonen
7
   
23:02
23:02
Paris Saint-Germain poetst 1-3 achterstand weg en is officieus kampioen
12
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (104)

 
sander1410
 
99
15 augustus 2020 om 08:41
Hahah prachtig hoe die Messi erbij staat. Is toch totaal geen aanvoerder joh! Kan ze team echt niet motiveren als het tegen zit.
 
baradona
 
82
15 augustus 2020 om 08:46
Ik denk dat deze foto gemaakt is na de wedstrijd , dan valt er niet zoveel meer te motiveren. Messi heeft zijn ploeg vaak genoeg gered.
 
sander1410
 
127
15 augustus 2020 om 08:48
Nou bij de 1-3 stond die al met ze hoofd na beneden. Hij is alleen aanvoerder omdat hij wat extra kan brengen maar niet om te motiveren als het tegen zit.
 
Millonario
 
15
15 augustus 2020 om 12:43
Wat extra kan brengen. Neem zijn statistieken en palmares er bij en dan zal je zien wat voor ‘extra’ kan brengen. Zeveraar.
 
beetwee
 
15
15 augustus 2020 om 14:59
Tegen een Eibar maakt ie een hattrick en maakt ie veel dribbels ja, makkelijke teams is wel een motivatie. Als je de GOAT bent hetgeen Cules altijd beweren sloopt Messi elke team, want hij kan dribbelen. Als het te moeilijk is voor Messi dan heeft ie ineens geen motivatie en ligt het aan het team en trainer maar nooit aan Messi. Hij komt hier erg genadig weg vind ik.
 
bf1994
 
9
15 augustus 2020 om 16:33
Teams waar messi het messt tegen scoort in spanje zijn sevilla atletico madrid en real madrid. Dit bewijst het tegendeel. Triest dat je gewoon staat te liegen.
 
Walvis_theo
 
1
16 augustus 2020 om 19:17
Als je de wedstrijd gekeken had, dan wist je dat deze in de rust genomen is. Dit shot werd uitgezonden net voordat ze het veld op kwamen. Daarom ook dat Ter Steegen met handschoenen aan in de deuropening staat.
 
melvinwsp
 
78
15 augustus 2020 om 08:47
Geen aanvoerder? Dat is onzin. Motivatie komt ook voornamelijk uit jezelf. Als je je niet kan motiveren tegen Bayern kan je beter thuis blijven. Barcelona is gewoon te slecht nu en dat ligt niet aan Messi
 
sander1410
 
77
15 augustus 2020 om 08:49
Als het tegen zit heb je soms wat motiverende woorden nodig van je aanvoerder. Als hij ze kop al laat hangen bij 1-3 achter stand heb je als medespeler geen ene reet aan zo aanvoerder. Dan moet je even iemand hebben die even de boel weer op scherp schreeuwt.
 
melvinwsp
 
31
15 augustus 2020 om 08:51
Ag man. Dat helpt geen zak. Er zit geen filosofie meer in deze selectie. Ja alle ballen op Messi. Daar gaat geen aanvoerder wat aan doen. Aanvoerder zijn is echt overschat.
 
fcdc1
 
65
15 augustus 2020 om 09:05
Puyol , Xavi , Iniesta waren toch veel betere aanvoerders dan Messi.
 
melvinwsp
 
37
15 augustus 2020 om 09:16
Behalve Puyol waren de andere twee ook niet echte leiders, maar aanvoerder door status.
 
NickyBoelen
 
23
15 augustus 2020 om 09:32
Idd, puyol was de laatste echt grote leider op t veld
 
fcdc1
 
13
15 augustus 2020 om 09:51
Puyol was inderdaad een echte leider, Xavi was dat al minder en Iniesta daarop weer minder , maar toch alle 3 meer dan Messi , die is het echt totaal niet.
 
sander1410
 
33
15 augustus 2020 om 11:27
Ja echt zwaar overschat.. Ramos bij real Madrid kijk daar maar eens goed na. Iemand die ze ploeg motiveert, oppept en altijd vol gas blijft geven. Teminste niet ze kop laat hangen bij een 1-3 achterstand..
 
edjedonnie
 
21
15 augustus 2020 om 11:57
Ramos zou rood pakken bij een 3-1 achterstand. Een echte leider idd!
 
Japie_Krekel
 
21
15 augustus 2020 om 12:09
@edjedonnie ik vind het vaak ook een vervelende kerel in het veld maar Ramos had toch wel een heel belangrijk aandeel in 3 CL winsten met Real en een EK en WK titel met Spanje. het is wel echt een winnaar die ten koste van alles wil winnen
 
melvinwsp
 
9
15 augustus 2020 om 12:13
Ja Ramos heeft Varane lekker opgepept tegen City en liet zijn team in de steek tegen Ajax. Ronaldo was tijdens de CL overwinningen de grote man.
 
D-Bergkamp
 
21
15 augustus 2020 om 12:33
@Melvinwsp, juist tegen City zag je hoe een enorme gatenkaas is bij Real als Ramos niet speelt...
 
sander1410
 
4
15 augustus 2020 om 12:46
Ja fijn dat Varane wat steken laat vallen je merkte toch wel dat ze toen een leider misde in het veld. En je weet welke gedachte er achter die rode kaart zat? Heeft die jaren daarvoor ook gedaan en nu ging het fout tegen Ajax. Wat een slechte aanvoerder poepoe
 
beetwee
 
10
15 augustus 2020 om 15:01
Dit jaar geen rood gepakt hoor. En Alba en Suarez horen wat mij betreft structureel rood te krijgen met hun gejank en geklaag en duikacties.
 
HijNiet!
 
58
15 augustus 2020 om 08:54
Het is een groot misverstand dat motiveren betekent dat je wanneer je (met de camera op je gericht) staat te vloeken en te tieren een goede leider/aanvoerder bent. Messi is inderdaad geen leider in de zin dat hij dat niet in zulke oppervlakkigheden uit. Messi is echter wel degelijk de ware aanvoerder door een door en door matig team telkens weer bij de hand te nemen. En nee, dat lukt inderdaad niet altijd.
 
DieGelbeReds
 
28
15 augustus 2020 om 09:16
@HijNiet!, en toch heb ik mijn bedenkingen bij de mentale kracht van Messi. Hij straalt, net als de hele ploeg, gewoon niet uit dat ze echt willen winnen. Ik ben er van overtuigd dat zo'n "oppervlakkigheid" wel degelijk een rol speelt. En de afgelopen vier, vijf seizoenen hebben ze in de knock-outfase continu een wedstrijd waarin ze het allemaal volledig laten afweten. Met deze wedstrijd als absoluut dieptepunt.
 
DieGelbeReds
 
7
15 augustus 2020 om 09:24
@Groninger, maar toch stonden ze vorig jaar met één been in de finale, zo dicht ligt/lag het dus bij elkaar. Totdat ze op Anfield op alle fronten werden afgetroefd. Ze hebben de afgelopen jaren standaard een wedstrijd waarin ze compleet overlopen worden. En dan mis ik bij Barcelona de echte spirit. Is het slecht, dan vallen ze ook direct zwaar door de ondergrens. Ook Messi.
 
THenry_228
 
25
15 augustus 2020 om 09:26
@diegelbe: bedenkingen bij de mentale kracht van Messi? De man staat al meer dan een decennium(!!) aan de absolute voetbaltop. Dat zegt alles over zijn mentale kracht. Punt. Al de rest is, na een historisch slechte wedstrijd van Barcelona ( niet alleen Messi dus), praat voor de bühne.
 
DieGelbeReds
 
10
15 augustus 2020 om 09:33
@THenry, klopt en Messi is in dat decennium de beste geweest. Punt. Maar na het vertrek van Xavi en Iniesta en in mindere mate Neymar is Barca niet in staat om te domineren. Barca en ook Messi is niet in staat om te lijden en écht tot het gaatje te gaan. Dat bewijzen ze elk jaar weer in de knock-outfase met een oorwassing. Als het niet loopt zijn er andere dingen nodig, moet je uit een ander vaatje tappen. Daar zijn Messi en Barca niet toe in staat, blijkt elke keer maar weer. 1 CL winst in 9 jaar is voor Messi simpelweg te weinig. Dat ligt aan de spelers om hem heen, maar óók aan hem. Punt.
 
romarky
 
37
15 augustus 2020 om 09:45
Valt wel op dat veel VZ leden er als de kippen bij zijn om de poten onder Messi vandaan te zagen na de wedstrijd van gisteren. En de media doet er nog een schepje bovenop met als meest ridicule voorbeeld Neymar die toevallig weer eens een goede wedstrijd speelt in plaats van achterlijk gedrag vertonen. Als een voetballer het allemaal alleen kon doen dan was het geen teamsport. Ik denk dat Messi genoeg sporen heeft verdient om een mening te ventileren over het huidige Barcelona. Net zoals de Jong nu weer onder een vergrootglas ligt en opeens het tempo volgens Derksen niet kan bijbenen. Paar maanden geleden was hij de tempomaker bij Ajax als wel Oranje. Allemaal waan van de dag en typisch de voetbalwereld om te schofferen. Ik heb genoten van Bayern Munchen, maar ook zij hebben een tijdperk gehad waarin het allemaal geen koek en ei was. Kijk eens naar de prachtige clubs als Arsenal en Manchester United, Juventus wat ondanks een landstitel genadeloos eruit vliegt met een Ronaldo. En ook die beste man kan het niet zelf doen. Het is wel vaker gezegd, er wordt zo vaak respect gepredikt in de voetballerij, maar het is ook zo vaak ver te zoeken. Messi heeft ons jarenlang verwend met prachtige dingen en ik als voetballiefhebber kan dan niet begrijpen dat we bij elke gelegenheid dat opzij schuiven vanwege een slechte dag. Hij had echt meer goede dan slechte en dan gun ik de beste man zo'n avond als gisteren niet. Maar goed, misschien teveel romantiek...
 
Japie_Krekel
 
17
15 augustus 2020 om 11:12
Toch creeert Neymar een hoop en werkt hij hard voor het team, ook als hij zijn dag niet heeft. Messi wacht balletjes af en doet bij balverlies echt helemaal niks behalve een beetje heen en weer sjokken
 
19messi33
 
3
15 augustus 2020 om 11:29
Eens maar Suarez doet ook helemaal niks in verdedigend opzicht, het is allemaal schijn verdedigen wat hij en Messi doen, dat zijn 2 van je 8 veldspelers die niks doen, als dat nu eens alleen Messi was dan zou het nog meevallen, vind het ook echt overrated om telkens het wandelen van Messi erbij te halen, heeft 4x CL gewonnen met Wandelen maar zijn teamgenoten en die teams waren gewoon overall veel beter, normaal zou je ook zeggen bal op de paal, mooie dribbel en nog een halve assist moet vaak genoeg zijn om een team te slopen, gisteren was het niet genoeg al had Messi 6 assist gegeven, daarnaaat kun je niets doen aan persoonlijke fouten, Semedo was bijna bij elke goal in een negatieve rol betrokken. Messi ook zelfs 1x, dit team daar mag alleen De Jong Messi en Ter Stehen overblijven, samen met Fati en Puig, die een eigen wil hebben gelukkig en niet telkens Messi zoeken, wat die zelf waarschijnlijk niet eens wilt. Misschien Messi van de bank laten komen? Haha nee grapje
 
bochherief
 
13
15 augustus 2020 om 11:31
klopt japie, @romarky messi is een geweldige speler, maar geen leider en is ook niet in staat het team in moeilijke tijden bij de hand te pakken en er doorheen te slepen. Niemand verwachtte gisteravond dat messi in zn eentje 6 goals zou maken, de nederlaag was ingecalculeerd en is niet erg, maar wat wel erg is is dat messi niets bijdroeg als topspeler en aanvoerder. Geen strijdlust, geen coaching, geen acties, geen goals, geen assists. Typisch messi van het argentinie tijdens de knockout fases van een wk. Kijk beelden terug hoe maradona speelde als het tegenzat en dan snap je het verschil wat wij en de journalisten bedoelen.
 
Japie_Krekel
 
15
15 augustus 2020 om 11:52
@bochherief Maradona was idd een leider die een matig Argentinie waarvan amper een speler in de Europese top speelde, bij de hand nam en hielp aan een WK winst en die van degradatiekandidaat Napoli zowat in zijn eentje een scudetto winnaar maakte. die was eigenlijk amper afhankelijk van de kwaliteit of het gebrek daaraan om hem heen. er wordt al jaren gezegd dat Ronaldo afhankelijk is van zijn ploeggenoten en dat Messi alles in zijn eentje kan maar ik zie dat niet want ik zie Messi ook gewoon delen in de malaise als het niet draait, zowel bij Argentinie als bij Barca. hij wacht balletjes af en sjokt een beetje over het veld bij balverlies alsof hij het allemaal wel best vind zo. bij balverlies speelt Barca met 10 man. je kan van Ronaldo zeggen wat je wil maar niet dat hij er niet vaak staat op het moment supreme en dan de boel op sleeptouw neemt. die absolute winnaarsmentaliteit mis ik bij Messi. een mooie dribbel en goede pass zijn natuurlijk ook belangrijke kwaliteiten maar een absolute winnaarsmentaliteit is ook een aspect wat nodig is bij het behalen van de grote prijzen
 
bf1994
 
1
15 augustus 2020 om 16:37
Neymar die verdedigend hard werkt? Is dit echt? Want ik zie ook gewoon heel veel claimen dat neymar bij balverlies bar weinig doet
 
ChrisKoekenberg
 
7
15 augustus 2020 om 09:51
Denk dat Barcelona er goed aan doet om Messi weg te doen.
 
PieterPrins773
 
1
15 augustus 2020 om 12:13
Als je een paar spelers in de verdediging hebt staan die er echt he-le-maal niks van kunnen dan wordt het krachtsverschil te groot. Messi is inderdaad niet het type.dat voorop gaat in de strijd en motiveert. Wellicht is dat wel.een van de dingen die Barca ontbeert. Messi moet zich gewoon lekker kunnen concentreren op beslissende acties maken. Een Busquets of Vidal zou de leiding moeten pakken maar doen dat niet.
 
Baloteli
 
0
15 augustus 2020 om 12:54
De man is geen machine,het is een slechte elftal met een waardeloze verdediging.
 
Yuto
 
0
15 augustus 2020 om 14:12
Ja, want jij bent erbij natuurlijk Sander? Messi kan zeggen wat hij wilt, motiveren wat hij wilt, maar als de rest er geen reet van kan, houdt het op. En waarom lach je als de beste speler aller tijden er verslagen bij zit? Wat is daar leuk aan? Hou je niet van voetbal? Snap dat echt totaal niet van mensen.
 
CMG-
 
37
15 augustus 2020 om 08:42
Messi is een geweldenaar daar twijfelt niemand aan, maar het is echt een mentaal dingetje dat hij bij belangrijke fases het moeilijk heeft, dit is geen toeval meer. Oké je kan zeggen, betere tegenstander, betere verdedigers, zij spelen beter op Messi, maar dan nog.. als je echt niet in de wedstrijd komt omdat Bayern zo goed staat, probeer dan verdedigend werk te gaan verrichten..? Ik heb het vaker geroepen, wilt Barcelona verder moeten zij van, misschien wel de beste speler aller tijden, vanaf ‘geraken’ Dan kan Barcelona verder met een nieuwe stijl, teamgenoten zoals Griezmann en Coutinho kunnen misschien de man worden. Iets nieuws.
 
real8madrid
 
10
15 augustus 2020 om 11:45
Dat denk ik ook ja. Zelfs met Messi kunnen ze veel beter met dit team maar dan heb je wel een ander systeem nodig. Messi op de flank werkt niet meer, daar is hij te lui en/of te oud voor. Ik denk dat barca fantastisch kan zijn in een 4-2-3-1. Messi terug als valse spits en Coutinho op 10 kan een geweldige combinatie zijn. Messi die inzakt en ruimte maakt en coutinho die vanuit het centrum penetreert. Coutinho heeft het scoren vermogen om er zo 15 per jaar te maken. Griezmann vanop links die in het gat dat Messi kan duiken en dembele die op rechts het veld breed houdt. Dan heb je op links ruimte voor alba die overlapt en rechts moet semedo noet teveel brengen offensief aangezien dembele rechts blijft hangen maar kan hij zich focussen op het defensieve gedeelte en speelt hij in ondersteuning van dembele en het middenveld. Achter Coutinho zet je dan busi en Frenkie. Met een simpele positiewisseling kan je het meeste halen uit Coutinho, frenkie, semedo en alba omdat ze dan meer op hun positie en in hun beste rol spelen en tegelijkertijd hou je de genialiteit van Messi maar beperk je zijn negatieve invloed in balverlies
 
baradona
 
32
15 augustus 2020 om 08:44
Echt pijnlijk om Messi gister zo te zien , de rest van de ploeg is simpelweg niet goed genoeg. Ook Frenkie is eigenlijk een voetballer zonder echte wapens , afgezien van een dribbel op het deel van het veld waar het van de tegenstander mag. Dit is het ideale moment voor Barcelona om door te selecteren, vraag is of ze daar de financiën voor hebben.
 
CMG-
 
29
15 augustus 2020 om 08:48
Frenkie is een voetballer dat alleen zal schitteren wanneer de rest ook schittert, hij zal geen team kunnen dragen, geen schande dat is hij gewoon niet, hij heeft wel 80 miljoen euro gekost en misschien waren de verwachtingen wat al te hoog, maar goed. Hij heeft zoals jij al eerder zei, geen wapen buiten een goede pass en een goede dribbel.
 
numero9
 
15
15 augustus 2020 om 09:28
Wat een onzin CMG. Bij hrt nederlands elftal en bij Ajax maakte hij juist het verschil. Andere spelers gaan beter spelen door hem. Barca heeft gewoon teveel matige spelers op dit moment. Dan kan frenkie niet in zijn eentje het hele team redden, dat lijkt mij logisch. Zijn versnelling en inzicht zijn aardige wapens voor een middenvelder lijkt mij.
 
baradona
 
27
15 augustus 2020 om 09:33
Ook bij Ajax maakte hij niet het verschil dat deed Ziyech, en ja die 2 interlands tegen Frankrijk en Duitsland was hij geweldig maar hoelang blijft hij daar op teren? Zijn versnelling en inzicht zijn idd aardige wapens , als hij die zou gebruiken op de helft van de tegenstander ipv in zijn comfortzone.
 
numero9
 
9
15 augustus 2020 om 09:50
Het hoeft niet altijd op de helft van de tegenstander Baradona. Als jij op cvm 2,3 man kan uitspelen door goed weg te draaien of ze versnellen dan levert dat meer ruimte op op andere delen van het veld. Dat kan (en was het ook vaak bij ajax en NL) de sleutel zijn. Je doet het echter wel als team dus als de rest niet meewerkt of beweegt dan schiet je er niks mee op. Alsof een xavi, iniesta of modric zoveel scoorde. Dit zijn voetballers die ruimte maken voor andere. Waaronder voor Ziyech waar jij op doelt. Het moet altijd een samenwerking zijn.
 
cr7_arsenal
 
15
15 augustus 2020 om 10:13
In wat maakte hij dan het verschil bij Ajax? Vind hem bij het Nederlands elftal op het middenveld ook niet heel erg het verschil maken, alsnje ziet wat een Wijnaldum bijvoorbeeld doet.
 
numero9
 
8
15 augustus 2020 om 10:17
Lezen vriend. Ruimte maken voor andere. Ook voor wijnaldum, precies een mooi voorbeeld van iemand die beter is gaan spelen sinds frenkie erbij staat. Verder kijken dan alleen het scoreformulier.
 
 
11
15 augustus 2020 om 11:34
Frenkie laat Gini beter spelen....echt, zo n kul heb ik al lang niet meer gelezen. Gini is degene die zich wegcijfert op het veld ten faveure van andere spelers, niet andersom.
 
real8madrid
 
1
15 augustus 2020 om 11:48
Natuurlijk gaan andere spelers beter spelen door hem. Dat is echter niet hetzelfde als het verschil maken. Zet hem in een goed team en door zijn rust aan de bal, lopend vermogen en inzicht gaat de rest beter spelen. Zet hem in een zwak team en je schiet niets op met hem
 
fcdc1
 
24
15 augustus 2020 om 08:57
Messi zelf is ook niet meer goed genoeg. Aan de bal heeft hij nog steeds wel klasse maar zonder bal staat hij gewoon stil te wachten op de middellijn. Het middenveld en de rest van het elftal word hierdoor compleet overlopen.
 
THenry_228
 
20
15 augustus 2020 om 09:28
Messi zonder bal staat al 5 jaar te wachten op de middellijn. Maar toch is hij nog elk seizoen goed voor 40-50 doelpunten.
 
fcdc1
 
12
15 augustus 2020 om 09:35
Dat klopt , Messi denkt en doet alleen in aanvallend opzicht iets. Hij is wel vaker bekritiseerd om zijn wandel houding. Met het beste middenveld allertijden in je rug valt het minder op , maar nu kan het echt niet meer. Ook aanvallers horen in defensief opzicht hun taken uit te voeren, anders word je zoals gister compleet vernederd.
 
real_forever
 
18
15 augustus 2020 om 10:07
Ach leg de vinger toch eens op de zere plek man. Messi was net zo slecht als de rest. Hij heeft niets maar dan ook niets laten zien gister.
 
cr7_arsenal
 
11
15 augustus 2020 om 10:16
Aan de bal is hij ook nog wel goed? Al zijn dribbels mislukken, soms lukt er 1 van de 10. Hij voegt letterlijk niks toe. Geen drive, geen emotie, geen wilskracht. Je kan zeggen wat je wilt over een Neymar, en in het voetbal ben je zo goed als je team genoten. Maar als je het verschil ziet hoe hij ballen op eist, en het spel wilt maken, de intensiteit die hij in zo een wedstrijd stopt, dat is er zelf alles aan doen. Dat zie ik echt niet Messi.
 
19messi33
 
3
15 augustus 2020 om 11:37
Sorry maar Neymar had natuurlijk nooit weg moeten gaan bij Barcelona, vind het ook raar dat je Neymar aanhaalt terwijl ook hij sinds 2015 geen CL meer heeft gewonnen, speelt vaker als een drol en raakt vaker de bL kwijt dan al zijn teamgenoten bij elkaar, enige wat hij heeft is diepte in ,zijn spel terwijl bij Barcelona alle aanvallers in de bal komen, hoe er niet met Fati is gestart en Messi in de Spits is me een raadsel, ook puig en zelfs de oude Raketic hadden her niet slexhter gedaan dan Vidal Busquets en Roberto bij elkaar. Dan heb je Semedo die zo slecht speelde, Ter Stegen die 5x de bal zo inleverde
 
bf1994
 
0
15 augustus 2020 om 16:39
Messi is dit jaar de meest succesvolle dribbelaar van spanje dacht ik. Zit je wel flink naast cr7_arsenal. Of het was meest succesvolle van europa. Geloof ik.
 
bf1994
 
0
15 augustus 2020 om 16:38
Messi was gister ook slecht. Maar het was een en al pijnlijk als barca fan om een speler die ons zoveel heeft gegeven zo te zien.
 
SocioFan1
 
14
15 augustus 2020 om 08:51
Heb het gevoel dat Messi gaat vertrekken. Die is er helemaal klaar mee. Nog zo'n jaar gaat hij toch niet willen. Trek je conclusies en vertrek. Dit barca valt uit elkaar en voordat het weer oke is, is het alweer 2 jaar verder, wil Messi daar nog op wachten? Hij wordt er ook niet jonger op. Wat een vernedering.
 
Joga_Bonito10
 
16
15 augustus 2020 om 08:59
Ik denk dat hij misschien gewoon einde van zijn carriere aankondigt. 3x op rij zo een vernedering. Het zal er flink ingehakt hebben. Pique, Busquets, Rakitic, Vidal en Suarez moeten ook gewoon stoppen. Het moordende tempo van Bayern konden ze niet aan. Ik heb Semedo altijd verdedigd, maar na gisteren kan ik dat niet meer. Sergi Roberto echt 0,0 toegevoegde waarde ook. Misschien een leuke wisselspeler meer niet. Barca is ieder geval niet meer de absolute wereldtop. Ze zullen weer moeten bouwen. Resultaten zullen dan uitwijzen of ze de Milan kant op gaan of niet. 1 ding stoor ik me aan en dat is Bartomeu: wil iedereen ontslaan maar een beetje man stapt zelf ook op. Zeg gewoon dat de verkiezingen een kaar vervroegd kunnen worden en bouw meteen aan een nieuw team.
 
JK-Ajax
 
6
15 augustus 2020 om 08:59
Ach vast niet, wie kan hem kopen? In de PL zal hij vast niet gaan doen gezien de intensiteit en dat hij nu al geen meter meer verzet.
 
Theo4ever!
 
11
15 augustus 2020 om 08:51
De tijd dat messi tussen 6 man slalomde en met een stift de keeper verschalkte lijkt voorbij. Dit komt enerzijds door de man zelf die geen 24 meer is, maar vooral door het team. Ik mis een xavi en iniesta die continue kort kaatste en inliepen. Een neymar of pedro op de flanken die het spel breed houden voor ruimte op de as en een verdediging waar je als spits al van in je broek begint te poepen bij het aanschouwen ervan. Met een nieuwe voorzitter en technisch directeur geloof ik wel dat er een begin wordt gemaakt met een verandering. Zet daar een trainer bij die Puig, fati en andere talenten van La Masia laat spelen en het kan zomaar weer in een seizoen omdraaien. Met een paar gerichte aankopen zie ik Messi zo weer opbloeien en Barça aan een CL titel helpen..
 
nederland79
 
26
15 augustus 2020 om 09:01
oh...dacht dat ie nog zo'n goal maakte tegen napoli een week terug..
 
DieGelbeReds
 
4
15 augustus 2020 om 09:18
@nederland79, daar heb je gelijk in. We moeten ook niet net doen alsof Barcelona helemaal niets meer voorstelt. Alleen het is wel heel pijnlijk duidelijk geworden dat ze niet meer bij de absolute Europese top horen. Tegen ploegen als Bayern en City zijn ze inmiddels de underdog, wat voorheen ondenkbaar was.
 
arsenal890
 
3
15 augustus 2020 om 10:48
Nou ja, fijn dat ze een goede eerste helft speelden tegen de nummer 7 van Italië... Napoli was 2de helft de betere. Barcelona kan er gewoon niet heel veel van. Tuurlijk zijn ze nog top maar ze zullen echt flink door moeten selecteren. Messi zal daar ook bij moeten zitten. Ze moeten hun systeem niet alleen op Messi afstemmen maar gewoon een echt hecht team maken zonder 1 grote man.
 
Yuto
 
1
15 augustus 2020 om 14:15
Hahahahh, vorige week maakt ie nog zo een goal, en nu is het voorbij. Echt sommige mensen, stop gewoon met dat waan van de dag reageren, je maakt jezelf compleet belachelijk.
 
xmelissa
 
9
15 augustus 2020 om 08:57
Ook voor Messi beginnen de jaren te tellen. Hij kan het ook niet altijd meer opbrengen. Vraag me af of hij wel bij Barcelona wil afsluiten. Echt beter gaat het de komende tijd niet worden. Grote transfers zijn lastig door de coronacrisis dus het wordt een moeilijk verhaal voor Barcelona. Messi straalde ook 0 vertrouwen en leiderschap uit gisteravond. Hoofd meteen naar beneden na de 1-3. Juist op zo’n moment moet je als aanvoerder je team zien te motiveren, al vraag ik me af in hoeverre je deze verzadigde kern nog kan motiveren. Echt een slachting van jewelste en zeker 1 van de dieptepunten in de geschiedenis van Barcelona. Liverpool was een schande, maar dit.. ongekend. Bartomeu kan Setien en Abidal wel de laan uitsturen, hij vergeet echter dat hijzelf het grootste probleem is.
 
arsenal890
 
5
15 augustus 2020 om 10:49
Helemaal mee eens. Messi is altijd iemand die het snelste opgeeft. Misschien toch het beste als hij weggaat. Dan kan barca pas echt gaan bouwen aan een nieuw team dat niet afhankelijk is van 1 grote speler.
 
thegoat010
 
8
15 augustus 2020 om 09:01
Ik ben zo blij me dit nederlaag als barca fan. Als dit 2 jaar geleden was gebeurd dan had het pijn gedaan. barca is al 3 jaar in verval en iedereen zag het al aankomen behalve het bestuur zelf. Er word al 3 jaar gevraagd om verandering maar het bestuur luisterde niet dan is dit zegen voor barca. Alleen zelig voor messi die verdient dit niet. Dit team is zo traag en statisch echt pijn me ogen.
 
 
5
15 augustus 2020 om 09:30
Ik zou het zo tof vinden als ie een jaartje bij City pid zou gaan spelen. Niet om iets te bew8jzen ofzo, want een kind kan zien dat hij dat niet hoeft, maar gewoon zodat ie misschien weer wat vuur in zn flikker krijgt.
 
SocioFan1
 
6
15 augustus 2020 om 09:34
Maar echt. Sterling, Jesus, Messi. Kdb erachter lool. Perfecte balans.
 
TacticalMove
 
4
15 augustus 2020 om 09:55
Dit zijn niet de exacte cijfers, maar hij heeft iets van 31 goals en 26 assists. Geloof mij, op individueel vlak is hij nogsteeds een top 3 aanvaller, het probleem is gewoon dat hij niet meer zooo ver boven de rest zit en bij Barcelona denken ze van wel, waardoor ze nogsteeds hopen dat hij het wel oplost. Als Messi volgend seizoen bij City speelt waar Guardiola er voor zorgt dat hij niet moet lopen op de rechterflank (zoals met Rakitic en Dani Alves in 2015) dan wordt Messi met gemak de beste in de PL en pakken ze wss de competitie. Zet Messi rechts met Sterling links en KDB erachter en Messi sloopt elke ploeg. KDB zal de nodige assists geven aan hem en hij zal de nodige assists geven aan een diepgaande sterling en Aguero/Jesus. Geloof me, als City Messi krijgt is het over voor de rest.
 
fcdc1
 
5
15 augustus 2020 om 10:07
Het klopt dat Messi nog geweldige cijfers heeft, maar dit zegt natuurlijk niet alles. Veel belangrijker is de balans in het elftal. Met Messi in je team heb je iemand die in defensief opzicht geen enkele meter verzet. En dat is iets wat City ook vaak parten speelt, defensieve onbelans. Met het moordende tempo en loop vermogen in de PL zou dit probleem met Messi in je team alleen maar groter worden.
 
TacticalMove
 
1
15 augustus 2020 om 10:56
Inderdaad, balance is key. Als Guardiola een systeem kan vinden waar dus Messi het minst werk moet verrichten in defensief opzicht en nogsteeds een goed verdedigend blok kan zetten kan het wel lukken denk ik. Hij moet wel sowieso meer lopen dan dat hij gisteren deed, dan is heel duidelijk, maar ik heb Messi ook genoeg opgeladen gezien tegen goede tegenstanders, zeker in de competitie. Zelfs tegen Napoli vorig week was hij nog heel het veld aan het belopen. Ik denk dat hij zijn hoofd laat hangen als de wedstrijd impossible lijkt. Na een 3-0 ofzo ga je hem niet meer zien drukzetten, terwijl het misschien wel zou moeten. Achja, we zullen zien hoe het loopt, maar het is wel duidelijk dat de oude tactiek ‘alle ballen op Messi’ niet meer werkt in het modern voetbal.
 
Shakur030
 
4
15 augustus 2020 om 10:57
In la liga waren slechts 20 procent van de goals tegen een top 10 club. Dat zegt ook iets.
 
bf1994
 
0
15 augustus 2020 om 16:46
@shakur inderdaad. Ze komen veel kwaliteit te kort. En zijn assists? Had hij wel assists tegen een top 10 club? Ben benieuwd.
 
Shakur030
 
1
15 augustus 2020 om 19:47
Dat weet ik dan weer niet, misschien dat jij het weet als Barca fan ?
 
Robin Kiprich
 
2
15 augustus 2020 om 09:46
Die krant gaat toch wel de mist in met “een nederlaag die (o.a.) Cruyff nooit leed”. Met Feyenoord verloor hij juist ook met 8-2 - van Ajax (En daarna liet hij weten dat Feyenoord wel kampioen zou worden, aldus geschiedde).
 
Jeff85
 
1
15 augustus 2020 om 10:41
Messi is nog steeds heel goed, maar wat er om hem heen staat is matig of op hun retour. Ze hebben aankopen gedaan zonder nu echt te kijken wat ze precies gekocht hebben. Jongens die niet goed gebruikt worden of simpelweg het niveau niet hebben. Die Semedo leek gister wel een amateur. Suarez is ook 3 klassen minder dan in zijn Liverpool tijd. Frenkie de Jong is een prachtige speler, alleen totaal geen linkshalf. De bezem moet door de selectie en er moet een trainer komen die gerichte aankopen doet en spelers op hun eigen plek neer kan zetten. Haal jonge spelers en begin gewoon opnieuw. Dan maar 2 seizoenen zoeken naar de ideale 11 en een echt team smeden ipv op de korte termijn denken.
 
nick140
 
1
15 augustus 2020 om 10:52
Nou ja, Cruijff leed deze nederlaag nou net wel, of tenminste: dat is de enige uit het lijstje die weet hoe het voelt om 8 goals van Bayern om de oren te krijgen als je op een hele andere avond had gerekend
 
AbdellahIssarti
 
1
15 augustus 2020 om 11:29
Met alle respect zolang messi daar blijft. Kan er niet gebouwd worden aan iets nieuws. Alle ballen moeten op hem enz. Griezmann komt niet uit de verf. En geloof me k ben gek op die messi maar nee de magie is weg bij barca. En als barca slim is en hij staat open voor vertrek kan je er nog een leuk bedrag aan overhouden.
 
Busby
 
0
15 augustus 2020 om 12:36
Messi moet kiezen. Ofwel gaat hij een nieuwe sportieve uitdaging aan met het doel nog is CL winnen en voor Ballon D'or te gaan. In mijn ogen is dat nog mogelijk. Of hij blijft bij Barça maar dan kan hij hoogstens de titel winnen, al zie ik Real nu domineren en ook Atletico over gaan.
 
bf1994
 
0
15 augustus 2020 om 16:45
Denk dit ook eerlijk gezegd. Als die slim is pakt hij zijn biezen en gaat ergens anders naartoe. Hij heeft mij als barca fan veel te veel gegeven om er uberhaupt boos op te worden als hij nu weggaat. Ik gun hem die laatste paar jaar van zn carriere nog. AlZou barca geen titelkandidaat meer zijn zonder messi met dit team
 
Schop1989
 
1
15 augustus 2020 om 17:58
Er is maar 1 speler die bij eigen balverlies mag stoppen met lopen en geen kritiek krijgt en dat is messi. Anno 2020 moet elke speler lopen om het verschil te kunnen maken, dat moet een Messi nog leren volgens mij..... wat een zak zout zoals hij op het veld loopt. Geen schim van de jonge Messi op deze manier. Geen plezier, geen mentaliteit, puur individuele kwaliteiten.